Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inovovaný yaris ušetří benzin střídáním Ottova a Atkinsonova cyklu

Toyota představila faceliftované provedení hatchbacku yaris. Vedle odvážnějšího designu se změnila i technika. Základní tříválec byl kompletně přepracován a nově umí přepínat mezi dvěma spalovacími cykly. Díky tomu roste jeho účinnost a klesá spotřeba. Vylepšena byla i další pohonná ústrojí včetně toho hybridního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i56ř80í 14D92v62o77ř19á82k 5778103528110

Moc kurvítek.

0/−1
6.8.2014 20:10

J67i20ř33í 36K77o58c32u86r72e48k 6665114695438

Pod 4 litry? Hodně pěkné. A taky se mi líbí přístup: Vyzkoušet u malých levných aut a když to bude OK, tak použít přes celé výrobní spektrum.

0/0
2.8.2014 23:04

P15e18t75r 97M19i10c75h62a37l 2710464431592

To souhlas. Ale obávám se, že v nižší střední a střední třídě se dostanou maximálně někam k úrovni 4,5 litru, ta auta jsou přece jenom o něco těžší.

0/0
2.8.2014 23:10

P41e38t33r 29M79i85c14h58a26l 2980424531362

Mně jezdí dvoulitrová naftová Okta v létě pod pět a v zimě lehce nad. Město, mimo město i dálnice. Aneb jak píše níže Petr Procházka, je to v lidech. Co se týká stylu jízdy, jsem na tom podobně, jak to popisuje on. Asi na tom něco bude.

0/0
2.8.2014 19:57
Foto

M49a20r74t18i24n 13P32a29v71l10í16č78e90k 7510351159821

Měl jsem půjčeného hybrida Yaris na dva dny. První den jsem jezdil pomalejš, půl město půl mimo, spotřeba 3,8 při zapnuté klimě. Druhý den už jsem na to šlapal tak, jak jsem zvyklej v současném líném dieselu a po přibližně stejné trase jsem měl 4,4 bez klimy. Takže já jim ty spotřeby věřím, když se na to člověk soustředí. Jinak minimálně o litr až dva víc, ale to je stejný i u jiných značek. Mně se ten systém u Yarisu HSD líbí a hodně vážně o něm uvažuju.

+1/0
1.8.2014 17:19

T60o88m44á98š 89C58h48r28u85d24i65m83s87k19ý 5424546827596

Toyotě se dá spotřeba věřit, když nejezdíte jako vepř. když se snažím, jsem pod kombinovanou spotřebou. Ale většinou se nesnažím a jsem lehce nad.

+3/−1
1.8.2014 9:45

J65a86n 29B57o43g20u40m68s37k26ý 6505880444779

Na karosérii je 36 nových svarů bodových svarů, které vylepšují její tuhost.

A není to málo? Takových 72 nových bodových svarů by bylo přijatelnější číslo i pro muslimský svět.

No a ta spotřeba, to jsou zase pohádky bratří Grimmů.

0/−4
1.8.2014 6:59

P53a43v47e52l 18F37o58l60t36á88n 4370872654

Toto používal již Mistr Jára

pravidelné střídání dvou prvků – prvku očekávání a prvku zklamání

zase Japonci pouze kopírují.

+6/−1
1.8.2014 6:30
Foto

P44e83t90r 73P33r18o90c68h27á63z13k55a 3332676312304

hmm,Fabia 1,4 MPI combi průměrná spotřeba dlouhodobě 5,1l/100km i bez vychytávek.:-)

+1/−1
1.8.2014 6:18

O32n77d96ř79e87j 39L54o70š89o45t54h 9100142604392

O tom pochybuju.

+7/0
1.8.2014 6:29

L30u54k54á94š 84Š46m52a26h80e52l 2197364782444

Proč, máme Hyundai i20 a zvládá jezdit na cestě do práce a zpět za 4,5 l/100 km (ale jinde taky skoro za 6 l/100 km), ono strašně závisí na terénu a způsobu jízdy.

+1/0
1.8.2014 12:45
Foto

P96e84t68r 37P39r13o21c40h18á77z14k38a 3292826862624

V tom vám nic nebrání.

0/0
2.8.2014 7:34

P89a63v65e33l 81F10a78r72a 9467837784601

Tak 1,4 určitě! A ještě kombík. Spíš 7,1.

+7/0
1.8.2014 7:13

J26a37n 78M13a74l35á92s60e85k 8721747566273

Ono to ale jde. Nicméně musíte mít nejužší pneu co jdou na Fabii legálně dát a jezdit defenzivně - čili pro představu - hrnec s gulášem v kufru a jet tak, aby se nerozlil - to neznamená pomalu, ale mít plynulé rozjezdy a plynulé zpomalování :-)

+2/−1
1.8.2014 8:03

J89a46r75o89m55í26r 68K39r27á61l 4540699554619

V ideálních podmínkách dokáže i 10 let starý Golf jezdit za pět. ;-D

0/−1
1.8.2014 8:10

J95a16r95o89m55í34r 60K23r80á98l 4100629934899

Petře, zkuste navštívit nějakou ekorally. :-)

0/0
1.8.2014 9:44

A36l76e27x88a18n16d91r 63K12o81s89t67k19a 5319976749336

Ono totiž za posledních cca 10-15 let auta ohromně přibrala na váze kvůli spoustě v zásadě zbytečných systémů tahaných pod kapotou. Atuo, které mívalo 650 má dnes minimálně 800 kg, takže i při použití úspornějšího motoru spotřeba jaksi neklesá přílš významně. Jen tak mimochodem, už sám systém start stop je sice zajímavý, ale vyžaduje masivnější startér, aby vydržel víc cyklů.. Takže přidává nějaké to kilíčko navrch.

+1/0
1.8.2014 12:59

M42i29c73h95a54l 88F81r28ý32d66a 1752659763882

;-D posledních 10 - 15 let? Tak to pár desítek let přidej, 800 kg měla hundertka a to je nějakých 40 let zpátky...

0/0
1.8.2014 13:10

M92i32c78h12a50l 43P64a61v49l68á42t 9133233104879

System start-stop je sice zajimavy z technickeho hlediska, ale jinak je to nepouzitelna kravina, ktera realne uspory neprinasi, naopak zvysuje opotrebeni systemu auta.

+4/0
1.8.2014 16:47

J25i39ř24í 15K74o67c43u29r92e80k 6865444705858

Jedničkový Golf od 790 kg, dvojkový od 910 kg, ... pětkový 1320-1620 kg současný sedmičkový od 1200 do 1400 kg.

0/0
2.8.2014 22:57

L48u26k97á35š 91Š96m45a39h28e57l 2407684802794

zde dokonce za 2,6 litru, to už ale po pravdě řečeno nechápu: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/2-6-litru-benzinu-na-100-km-tak-jezdi-vitez-ekorallye/r~1f179278240b11e38f380025900fea04/

0/0
1.8.2014 12:48
Foto

P14e63t50r 75P81r40o17c37h60á59z11k31a 3582126842314

1.4 MPI 16V combi.Měsíčně 3500-4000km.Třetina dálnice Olomouc-Ostrava,zbytek silnice první třídy.Kvalitní olej v motoru,včasná výměna vzduchových filtrů,dobré gumy a dobrá starost o vůz.K tomu lehká noha,docela často tempomat.Rychlost v rámci předpisů (tachometrový údaj +5až10km).Letní spotřeba 4,8-5,zimní 5,2 až 5,6 podle podílu města a situace.Dlouhodobá průměrná 5,2.Dovolená 5000km 4,8km/100.Věřte nebo ne.Chce to odstranit nešvary,které se dříve učili v autoškole,využít palubního počítače a okamžité spotřeby a zjistit si ,kde děláte nejvíce chyb.Plynulá jízda a předvídavost a je to.

0/0
2.8.2014 7:34

P62a98v93e75l 10O52d44r76a31z12i51l 6844209667730

Nevím, mě to venku jezdí za 8, ve městě za 18 a jsem spokojenej.

0/0
2.8.2014 16:19
Foto

P16e85t62r 25P39r40o21c61h39á77z21k64a 3472346692474

Arabský šejk?......;-D

0/0
2.8.2014 16:55

P43e53t96r 94M41i74c15h79a60l 2290724531782

Ne, "expert" s čínským "autem".  ;-D

0/0
2.8.2014 19:47
Foto

P87e32t26r 93P85r94o45c94h85á55z89k51a 3462636962874

tož to jo .....;-D

0/0
2.8.2014 20:14

P86e95t52r 60M64i18c40h23a70l 2410404801822

A taky alergik na Škodovky. Jenom o nich slyší, hned má kopřivku. Podle něj to nejsou auta atd. atd. :-)

0/0
2.8.2014 20:44

P63a19v66e66l 82O50d55r94a70z61i38l 6344519567970

Holt mám podstatně lepší auto, než Oktávka a to je pro někoho těžký překousnou, že, PETŘE.;-D

0/0
7.8.2014 10:52

P16a53v93e20l 17O90d72r32a29z92i24l 6784909127320

Ano, pane Procházko. Jak jistě víte, obě švédské automobilky koupili Číňané, takže mám činské auto, i když je to relativní, protože v době výroby mého kousku vlastnili SAAB Američané.;-D

0/0
7.8.2014 10:53
Foto

P53e63t63r 22P31r45o33c83h63á22z51k91a 3262446232364

Poslední dobou se mi zdá,že čínské zboží je lepší a lepší.Tak,že se vůbec nebudu divit až auta vyrobené v Číně,čínským dělníkem podle čínské konstrukce se budou prodávat u nás.Proč ne.

0/0
7.8.2014 19:06

P22a61v42e16l 27O47d30r73a90z90i86l 6464739687700

Velmi kvalitní zboží dovážela firma, pro kterou jsem jednu dobu pracoval, z Číny již počátkem devadesátých let. Stačí si říct, dodají i kvalitu. Ale ta něco stojí. Čína je neskutečně flexibilní. Jednou jsem potřeboval konektor minidin v bílé. Evropští výrobci - nulová reakce, nebo požadavek odběru statisícových sérií. Čína poslala do týdne vzorník s bílou a dalšími deseti barvami. To je prostě bohužel úplně jiný svět, bohužel pro Evropu.

0/0
8.8.2014 20:45

P63e91t47r 18S74t69e39j34s61k82a68l 3409968654976

Timto stylem by mel Yaris 3.8

+1/0
1.8.2014 9:49
Foto

P56e86t16r 66P11r27o58c94h14á16z43k89a 3302406582854

Docela by mě to zajímalo.Jenže jediný Yaris ,který se mi kdy líbil byl model Stinger a ten se myslím už nedělá.Toyoty jsou velmi kvalitní auta a řekl bych,že i bez těch vychytávek se s nimi dá jezdit velmi úsporně a dobře.Svého času jsem najel asi 200k s Toyotou 4Runer a spotřeba se držela na nějakých 7l/100.Teréňák naložený dobře půl tunou vybavení a 4 lidmi.

0/0
2.8.2014 7:27

T20o93m50á86š 10C77h36r48u65d82i36m80s33k57ý 5164326177916

Tenhle motor bych typnul mezi 6-7 litrů/100km

To musíte jezdit strašně plynule, po okreskách a žádné město a dálnice a max 70tkou když máte tak nízkou spotřebu.

My máme jardu od toyoty 1.3 v.v.t-i , kombinovaná je papírově 6,5, když se snažím jezdím za 5,9 , když tomu šlapu na krk tak za 7,2. Hodně záleží, kolik je v tom dálnic, tam to chlastá jak Pivrnec u výčepu.

0/0
1.8.2014 9:52

P43a98v40e16l 67F53a15r95a 9437117414791

Yaris 1,3 VVT-i 2011- má papírovou kombinovanou spotřebu tušim 5,8, prostě pod 6. Reálně se tak normální jízdou dá jezdit.

0/0
1.8.2014 10:01

T18o93m12á95š 58C45h55r78u97d78i60m66s11k27ý 5904776717556

yaris verso rv 2001 má 6,5

0/0
1.8.2014 10:03

P98a20v81e37l 95F58a55r13a 9367967804131

Tak verso asi jo. Ale vycházel jsem z typu, o kterém je článek. ;-)

0/0
1.8.2014 10:05

T44o34m16á84š 73C41h77r37u98d69i75m38s93k64ý 5484726157496

Už je stará ta naše herka, ale ještě slouží..:)

+1/0
1.8.2014 10:06
Foto

P62e37t34r 86P12r31o96c80h96á53z50k55a 3192586962944

Ale kdepak jezdím tak rychle jak to dovolují předpisy.Zhruba třetina je dálnice,zbytek běžné silnice první třídy.Navíc docela často když to jde využívám tempomat.Je to stylu jízdy,dobré starosti o vůz a kvalitním oleji v motoru.Měsíčně najezdím cca 3 až 4 tisíce.

0/0
2.8.2014 7:24

J43a36n 59J25e52l58í98n43e56k 8393435532436

Já mám Fabii Combi 1.4 16V a jezdím taky kolem 5,2/100km, takže to můžu potvrdit.

0/0
1.8.2014 20:44
Foto

P40e20t81r 96P86r44o52c77h56á32z84k87a 3922436332854

Máme stejný vůz,stejnou spotřebu a bez vychytávek ;-D

0/0
2.8.2014 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.