Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inovovaný yaris ušetří benzin střídáním Ottova a Atkinsonova cyklu

Toyota představila faceliftované provedení hatchbacku yaris. Vedle odvážnějšího designu se změnila i technika. Základní tříválec byl kompletně přepracován a nově umí přepínat mezi dvěma spalovacími cykly. Díky tomu roste jeho účinnost a klesá spotřeba. Vylepšena byla i další pohonná ústrojí včetně toho hybridního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i29ř24í 35D47v94o25ř82á42k 5108543568110

Moc kurvítek.

0/−1
6.8.2014 20:10

J68i24ř62í 10K53o63c24u53r15e50k 6805774895918

Pod 4 litry? Hodně pěkné. A taky se mi líbí přístup: Vyzkoušet u malých levných aut a když to bude OK, tak použít přes celé výrobní spektrum.

0/0
2.8.2014 23:04

P55e70t61r 16M49i13c80h27a68l 2510674971212

To souhlas. Ale obávám se, že v nižší střední a střední třídě se dostanou maximálně někam k úrovni 4,5 litru, ta auta jsou přece jenom o něco těžší.

0/0
2.8.2014 23:10

P10e59t49r 68M37i76c55h56a79l 2390944551882

Mně jezdí dvoulitrová naftová Okta v létě pod pět a v zimě lehce nad. Město, mimo město i dálnice. Aneb jak píše níže Petr Procházka, je to v lidech. Co se týká stylu jízdy, jsem na tom podobně, jak to popisuje on. Asi na tom něco bude.

0/0
2.8.2014 19:57
Foto

M12a68r21t79i92n 15P53a29v51l55í20č41e55k 7510231939651

Měl jsem půjčeného hybrida Yaris na dva dny. První den jsem jezdil pomalejš, půl město půl mimo, spotřeba 3,8 při zapnuté klimě. Druhý den už jsem na to šlapal tak, jak jsem zvyklej v současném líném dieselu a po přibližně stejné trase jsem měl 4,4 bez klimy. Takže já jim ty spotřeby věřím, když se na to člověk soustředí. Jinak minimálně o litr až dva víc, ale to je stejný i u jiných značek. Mně se ten systém u Yarisu HSD líbí a hodně vážně o něm uvažuju.

+1/0
1.8.2014 17:19

T52o11m44á45š 75C40h66r59u60d34i76m86s89k18ý 5204506197406

Toyotě se dá spotřeba věřit, když nejezdíte jako vepř. když se snažím, jsem pod kombinovanou spotřebou. Ale většinou se nesnažím a jsem lehce nad.

+3/−1
1.8.2014 9:45

J48a69n 74B32o33g35u15m34s28k62ý 6105460634199

Na karosérii je 36 nových svarů bodových svarů, které vylepšují její tuhost.

A není to málo? Takových 72 nových bodových svarů by bylo přijatelnější číslo i pro muslimský svět.

No a ta spotřeba, to jsou zase pohádky bratří Grimmů.

0/−4
1.8.2014 6:59

P96a89v55e22l 66F92o79l22t43á53n 4280522644

Toto používal již Mistr Jára

pravidelné střídání dvou prvků – prvku očekávání a prvku zklamání

zase Japonci pouze kopírují.

+6/−1
1.8.2014 6:30
Foto

P64e12t30r 15P42r81o54c95h16á30z76k18a 3402506222144

hmm,Fabia 1,4 MPI combi průměrná spotřeba dlouhodobě 5,1l/100km i bez vychytávek.:-)

+1/−1
1.8.2014 6:18

O59n23d69ř67e22j 92L28o64š38o52t47h 9670562414772

O tom pochybuju.

+7/0
1.8.2014 6:29

L15u82k50á68š 26Š41m93a14h80e63l 2777894682774

Proč, máme Hyundai i20 a zvládá jezdit na cestě do práce a zpět za 4,5 l/100 km (ale jinde taky skoro za 6 l/100 km), ono strašně závisí na terénu a způsobu jízdy.

+1/0
1.8.2014 12:45
Foto

P67e17t82r 40P57r83o51c71h83á65z75k89a 3442866482744

V tom vám nic nebrání.

0/0
2.8.2014 7:34

P52a71v34e88l 80F94a71r64a 9197877134441

Tak 1,4 určitě! A ještě kombík. Spíš 7,1.

+7/0
1.8.2014 7:13

J58a85n 34M25a93l10á48s57e47k 8561987986963

Ono to ale jde. Nicméně musíte mít nejužší pneu co jdou na Fabii legálně dát a jezdit defenzivně - čili pro představu - hrnec s gulášem v kufru a jet tak, aby se nerozlil - to neznamená pomalu, ale mít plynulé rozjezdy a plynulé zpomalování :-)

+2/−1
1.8.2014 8:03

J41a75r27o23m46í76r 38K25r26á16l 4780469704719

V ideálních podmínkách dokáže i 10 let starý Golf jezdit za pět. ;-D

0/−1
1.8.2014 8:10

J45a28r30o68m80í16r 68K35r78á51l 4730499854989

Petře, zkuste navštívit nějakou ekorally. :-)

0/0
1.8.2014 9:44

A27l14e24x35a89n83d62r 95K46o95s51t36k15a 5869416799546

Ono totiž za posledních cca 10-15 let auta ohromně přibrala na váze kvůli spoustě v zásadě zbytečných systémů tahaných pod kapotou. Atuo, které mívalo 650 má dnes minimálně 800 kg, takže i při použití úspornějšího motoru spotřeba jaksi neklesá přílš významně. Jen tak mimochodem, už sám systém start stop je sice zajímavý, ale vyžaduje masivnější startér, aby vydržel víc cyklů.. Takže přidává nějaké to kilíčko navrch.

+1/0
1.8.2014 12:59

M78i33c37h13a39l 27F87r27ý91d37a 1162959753492

;-D posledních 10 - 15 let? Tak to pár desítek let přidej, 800 kg měla hundertka a to je nějakých 40 let zpátky...

0/0
1.8.2014 13:10

M95i90c39h97a22l 90P53a55v85l19á48t 9803333264549

System start-stop je sice zajimavy z technickeho hlediska, ale jinak je to nepouzitelna kravina, ktera realne uspory neprinasi, naopak zvysuje opotrebeni systemu auta.

+4/0
1.8.2014 16:47

J10i81ř92í 98K96o93c26u57r94e86k 6865364175978

Jedničkový Golf od 790 kg, dvojkový od 910 kg, ... pětkový 1320-1620 kg současný sedmičkový od 1200 do 1400 kg.

0/0
2.8.2014 22:57

L55u56k98á70š 55Š55m45a75h87e29l 2877114332464

zde dokonce za 2,6 litru, to už ale po pravdě řečeno nechápu: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/2-6-litru-benzinu-na-100-km-tak-jezdi-vitez-ekorallye/r~1f179278240b11e38f380025900fea04/

0/0
1.8.2014 12:48
Foto

P28e63t57r 92P70r72o90c55h22á96z77k54a 3792426432204

1.4 MPI 16V combi.Měsíčně 3500-4000km.Třetina dálnice Olomouc-Ostrava,zbytek silnice první třídy.Kvalitní olej v motoru,včasná výměna vzduchových filtrů,dobré gumy a dobrá starost o vůz.K tomu lehká noha,docela často tempomat.Rychlost v rámci předpisů (tachometrový údaj +5až10km).Letní spotřeba 4,8-5,zimní 5,2 až 5,6 podle podílu města a situace.Dlouhodobá průměrná 5,2.Dovolená 5000km 4,8km/100.Věřte nebo ne.Chce to odstranit nešvary,které se dříve učili v autoškole,využít palubního počítače a okamžité spotřeby a zjistit si ,kde děláte nejvíce chyb.Plynulá jízda a předvídavost a je to.

0/0
2.8.2014 7:34

P34a63v45e56l 40O62d49r20a77z70i19l 6344929737200

Nevím, mě to venku jezdí za 8, ve městě za 18 a jsem spokojenej.

0/0
2.8.2014 16:19
Foto

P94e69t78r 39P40r39o93c65h43á16z10k43a 3122916112744

Arabský šejk?......;-D

0/0
2.8.2014 16:55

P12e41t77r 93M33i64c75h16a65l 2240464251982

Ne, "expert" s čínským "autem".  ;-D

0/0
2.8.2014 19:47
Foto

P63e65t61r 48P85r81o83c11h12á12z79k40a 3972126492404

tož to jo .....;-D

0/0
2.8.2014 20:14

P28e47t27r 75M95i16c91h25a79l 2860404921722

A taky alergik na Škodovky. Jenom o nich slyší, hned má kopřivku. Podle něj to nejsou auta atd. atd. :-)

0/0
2.8.2014 20:44

P73a26v91e77l 66O78d50r47a94z25i19l 6264739107390

Holt mám podstatně lepší auto, než Oktávka a to je pro někoho těžký překousnou, že, PETŘE.;-D

0/0
7.8.2014 10:52

P96a62v35e62l 36O74d46r76a29z48i12l 6574739467670

Ano, pane Procházko. Jak jistě víte, obě švédské automobilky koupili Číňané, takže mám činské auto, i když je to relativní, protože v době výroby mého kousku vlastnili SAAB Američané.;-D

0/0
7.8.2014 10:53
Foto

P89e38t38r 84P86r61o40c32h98á91z33k31a 3182596322154

Poslední dobou se mi zdá,že čínské zboží je lepší a lepší.Tak,že se vůbec nebudu divit až auta vyrobené v Číně,čínským dělníkem podle čínské konstrukce se budou prodávat u nás.Proč ne.

0/0
7.8.2014 19:06

P62a27v26e60l 76O66d96r36a49z72i39l 6634309757110

Velmi kvalitní zboží dovážela firma, pro kterou jsem jednu dobu pracoval, z Číny již počátkem devadesátých let. Stačí si říct, dodají i kvalitu. Ale ta něco stojí. Čína je neskutečně flexibilní. Jednou jsem potřeboval konektor minidin v bílé. Evropští výrobci - nulová reakce, nebo požadavek odběru statisícových sérií. Čína poslala do týdne vzorník s bílou a dalšími deseti barvami. To je prostě bohužel úplně jiný svět, bohužel pro Evropu.

0/0
8.8.2014 20:45

P36e26t66r 35S45t71e53j19s10k93a40l 3369828224546

Timto stylem by mel Yaris 3.8

+1/0
1.8.2014 9:49
Foto

P52e21t28r 51P47r74o33c40h11á45z24k32a 3762116322894

Docela by mě to zajímalo.Jenže jediný Yaris ,který se mi kdy líbil byl model Stinger a ten se myslím už nedělá.Toyoty jsou velmi kvalitní auta a řekl bych,že i bez těch vychytávek se s nimi dá jezdit velmi úsporně a dobře.Svého času jsem najel asi 200k s Toyotou 4Runer a spotřeba se držela na nějakých 7l/100.Teréňák naložený dobře půl tunou vybavení a 4 lidmi.

0/0
2.8.2014 7:27

T96o14m50á34š 85C43h18r18u25d65i46m40s23k24ý 5934616507826

Tenhle motor bych typnul mezi 6-7 litrů/100km

To musíte jezdit strašně plynule, po okreskách a žádné město a dálnice a max 70tkou když máte tak nízkou spotřebu.

My máme jardu od toyoty 1.3 v.v.t-i , kombinovaná je papírově 6,5, když se snažím jezdím za 5,9 , když tomu šlapu na krk tak za 7,2. Hodně záleží, kolik je v tom dálnic, tam to chlastá jak Pivrnec u výčepu.

0/0
1.8.2014 9:52

P77a64v82e83l 78F91a12r14a 9697177944771

Yaris 1,3 VVT-i 2011- má papírovou kombinovanou spotřebu tušim 5,8, prostě pod 6. Reálně se tak normální jízdou dá jezdit.

0/0
1.8.2014 10:01

T38o13m91á25š 50C69h63r92u18d12i20m35s80k37ý 5924276867516

yaris verso rv 2001 má 6,5

0/0
1.8.2014 10:03

P61a81v92e32l 67F17a22r35a 9577317814721

Tak verso asi jo. Ale vycházel jsem z typu, o kterém je článek. ;-)

0/0
1.8.2014 10:05

T10o22m47á48š 18C36h31r98u53d91i85m88s69k61ý 5714586967646

Už je stará ta naše herka, ale ještě slouží..:)

+1/0
1.8.2014 10:06
Foto

P19e86t82r 65P42r94o33c15h45á83z12k24a 3222426212444

Ale kdepak jezdím tak rychle jak to dovolují předpisy.Zhruba třetina je dálnice,zbytek běžné silnice první třídy.Navíc docela často když to jde využívám tempomat.Je to stylu jízdy,dobré starosti o vůz a kvalitním oleji v motoru.Měsíčně najezdím cca 3 až 4 tisíce.

0/0
2.8.2014 7:24

J12a96n 86J42e29l65í94n87e96k 8693955132626

Já mám Fabii Combi 1.4 16V a jezdím taky kolem 5,2/100km, takže to můžu potvrdit.

0/0
1.8.2014 20:44
Foto

P15e44t63r 38P92r22o94c89h43á79z52k25a 3122906462954

Máme stejný vůz,stejnou spotřebu a bez vychytávek ;-D

0/0
2.8.2014 7:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.