Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inovovaný yaris ušetří benzin střídáním Ottova a Atkinsonova cyklu

Toyota představila faceliftované provedení hatchbacku yaris. Vedle odvážnějšího designu se změnila i technika. Základní tříválec byl kompletně přepracován a nově umí přepínat mezi dvěma spalovacími cykly. Díky tomu roste jeho účinnost a klesá spotřeba. Vylepšena byla i další pohonná ústrojí včetně toho hybridního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i80ř48í 71D32v72o28ř22á28k 5918633208930

Moc kurvítek.

0/−1
6.8.2014 20:10

J48i63ř36í 97K87o26c18u15r97e85k 6395254305728

Pod 4 litry? Hodně pěkné. A taky se mi líbí přístup: Vyzkoušet u malých levných aut a když to bude OK, tak použít přes celé výrobní spektrum.

0/0
2.8.2014 23:04

P19e22t43r 27M68i10c91h22a39l 2670604771132

To souhlas. Ale obávám se, že v nižší střední a střední třídě se dostanou maximálně někam k úrovni 4,5 litru, ta auta jsou přece jenom o něco těžší.

0/0
2.8.2014 23:10

P87e29t85r 86M71i78c62h79a12l 2640644771672

Mně jezdí dvoulitrová naftová Okta v létě pod pět a v zimě lehce nad. Město, mimo město i dálnice. Aneb jak píše níže Petr Procházka, je to v lidech. Co se týká stylu jízdy, jsem na tom podobně, jak to popisuje on. Asi na tom něco bude.

0/0
2.8.2014 19:57
Foto

M38a30r28t93i18n 55P12a98v19l10í83č74e94k 7190111369341

Měl jsem půjčeného hybrida Yaris na dva dny. První den jsem jezdil pomalejš, půl město půl mimo, spotřeba 3,8 při zapnuté klimě. Druhý den už jsem na to šlapal tak, jak jsem zvyklej v současném líném dieselu a po přibližně stejné trase jsem měl 4,4 bez klimy. Takže já jim ty spotřeby věřím, když se na to člověk soustředí. Jinak minimálně o litr až dva víc, ale to je stejný i u jiných značek. Mně se ten systém u Yarisu HSD líbí a hodně vážně o něm uvažuju.

+1/0
1.8.2014 17:19

T67o46m20á22š 30C84h22r97u66d46i66m92s17k56ý 5784486117706

Toyotě se dá spotřeba věřit, když nejezdíte jako vepř. když se snažím, jsem pod kombinovanou spotřebou. Ale většinou se nesnažím a jsem lehce nad.

+3/−1
1.8.2014 9:45

J71a93n 44B59o14g75u13m77s29k11ý 6225760684619

Na karosérii je 36 nových svarů bodových svarů, které vylepšují její tuhost.

A není to málo? Takových 72 nových bodových svarů by bylo přijatelnější číslo i pro muslimský svět.

No a ta spotřeba, to jsou zase pohádky bratří Grimmů.

0/−4
1.8.2014 6:59

P53a77v96e28l 67F54o18l44t15á95n 4510192454

Toto používal již Mistr Jára

pravidelné střídání dvou prvků – prvku očekávání a prvku zklamání

zase Japonci pouze kopírují.

+6/−1
1.8.2014 6:30
Foto

P16e12t53r 15P35r92o47c39h41á88z18k41a 3432196512654

hmm,Fabia 1,4 MPI combi průměrná spotřeba dlouhodobě 5,1l/100km i bez vychytávek.:-)

+1/−1
1.8.2014 6:18

O20n85d88ř77e15j 48L39o58š60o80t56h 9620362874482

O tom pochybuju.

+7/0
1.8.2014 6:29

L17u94k40á95š 75Š74m95a86h82e30l 2317224872884

Proč, máme Hyundai i20 a zvládá jezdit na cestě do práce a zpět za 4,5 l/100 km (ale jinde taky skoro za 6 l/100 km), ono strašně závisí na terénu a způsobu jízdy.

+1/0
1.8.2014 12:45
Foto

P85e34t45r 65P77r94o19c62h40á39z67k72a 3932546542464

V tom vám nic nebrání.

0/0
2.8.2014 7:34

P84a12v52e50l 10F45a13r22a 9757907244971

Tak 1,4 určitě! A ještě kombík. Spíš 7,1.

+7/0
1.8.2014 7:13

J15a56n 82M36a50l69á73s56e20k 8951577926383

Ono to ale jde. Nicméně musíte mít nejužší pneu co jdou na Fabii legálně dát a jezdit defenzivně - čili pro představu - hrnec s gulášem v kufru a jet tak, aby se nerozlil - to neznamená pomalu, ale mít plynulé rozjezdy a plynulé zpomalování :-)

+2/−1
1.8.2014 8:03

J54a63r10o38m13í79r 51K41r46á45l 4290689474879

V ideálních podmínkách dokáže i 10 let starý Golf jezdit za pět. ;-D

0/−1
1.8.2014 8:10

J49a30r32o89m86í79r 21K56r83á56l 4410319344799

Petře, zkuste navštívit nějakou ekorally. :-)

0/0
1.8.2014 9:44

A97l35e87x53a59n21d55r 81K13o83s71t20k72a 5659686219636

Ono totiž za posledních cca 10-15 let auta ohromně přibrala na váze kvůli spoustě v zásadě zbytečných systémů tahaných pod kapotou. Atuo, které mívalo 650 má dnes minimálně 800 kg, takže i při použití úspornějšího motoru spotřeba jaksi neklesá přílš významně. Jen tak mimochodem, už sám systém start stop je sice zajímavý, ale vyžaduje masivnější startér, aby vydržel víc cyklů.. Takže přidává nějaké to kilíčko navrch.

+1/0
1.8.2014 12:59

M66i13c80h33a35l 86F16r70ý23d27a 1962799533952

;-D posledních 10 - 15 let? Tak to pár desítek let přidej, 800 kg měla hundertka a to je nějakých 40 let zpátky...

0/0
1.8.2014 13:10

M80i55c70h43a20l 57P74a18v35l41á67t 9273483274769

System start-stop je sice zajimavy z technickeho hlediska, ale jinak je to nepouzitelna kravina, ktera realne uspory neprinasi, naopak zvysuje opotrebeni systemu auta.

+4/0
1.8.2014 16:47

J17i54ř87í 71K91o73c28u52r55e71k 6475804825468

Jedničkový Golf od 790 kg, dvojkový od 910 kg, ... pětkový 1320-1620 kg současný sedmičkový od 1200 do 1400 kg.

0/0
2.8.2014 22:57

L93u58k11á58š 86Š89m64a11h31e57l 2637884582764

zde dokonce za 2,6 litru, to už ale po pravdě řečeno nechápu: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/2-6-litru-benzinu-na-100-km-tak-jezdi-vitez-ekorallye/r~1f179278240b11e38f380025900fea04/

0/0
1.8.2014 12:48
Foto

P48e64t18r 48P88r92o15c71h19á17z60k32a 3622126242714

1.4 MPI 16V combi.Měsíčně 3500-4000km.Třetina dálnice Olomouc-Ostrava,zbytek silnice první třídy.Kvalitní olej v motoru,včasná výměna vzduchových filtrů,dobré gumy a dobrá starost o vůz.K tomu lehká noha,docela často tempomat.Rychlost v rámci předpisů (tachometrový údaj +5až10km).Letní spotřeba 4,8-5,zimní 5,2 až 5,6 podle podílu města a situace.Dlouhodobá průměrná 5,2.Dovolená 5000km 4,8km/100.Věřte nebo ne.Chce to odstranit nešvary,které se dříve učili v autoškole,využít palubního počítače a okamžité spotřeby a zjistit si ,kde děláte nejvíce chyb.Plynulá jízda a předvídavost a je to.

0/0
2.8.2014 7:34

P71a75v91e71l 41O82d65r67a61z36i22l 6154329397180

Nevím, mě to venku jezdí za 8, ve městě za 18 a jsem spokojenej.

0/0
2.8.2014 16:19
Foto

P12e25t50r 13P89r63o98c91h88á40z31k48a 3932976642374

Arabský šejk?......;-D

0/0
2.8.2014 16:55

P61e85t59r 84M86i96c85h45a65l 2970494851612

Ne, "expert" s čínským "autem".  ;-D

0/0
2.8.2014 19:47
Foto

P80e10t49r 78P97r57o16c22h97á33z18k71a 3832126402194

tož to jo .....;-D

0/0
2.8.2014 20:14

P71e69t96r 98M59i28c71h53a30l 2150384141472

A taky alergik na Škodovky. Jenom o nich slyší, hned má kopřivku. Podle něj to nejsou auta atd. atd. :-)

0/0
2.8.2014 20:44

P90a23v23e39l 18O40d80r69a94z49i57l 6244629627510

Holt mám podstatně lepší auto, než Oktávka a to je pro někoho těžký překousnou, že, PETŘE.;-D

0/0
7.8.2014 10:52

P23a13v93e54l 35O31d36r79a88z61i30l 6804769357760

Ano, pane Procházko. Jak jistě víte, obě švédské automobilky koupili Číňané, takže mám činské auto, i když je to relativní, protože v době výroby mého kousku vlastnili SAAB Američané.;-D

0/0
7.8.2014 10:53
Foto

P52e77t17r 60P42r94o58c53h92á10z37k73a 3762306482834

Poslední dobou se mi zdá,že čínské zboží je lepší a lepší.Tak,že se vůbec nebudu divit až auta vyrobené v Číně,čínským dělníkem podle čínské konstrukce se budou prodávat u nás.Proč ne.

0/0
7.8.2014 19:06

P96a65v30e40l 27O20d82r78a26z64i42l 6334769877580

Velmi kvalitní zboží dovážela firma, pro kterou jsem jednu dobu pracoval, z Číny již počátkem devadesátých let. Stačí si říct, dodají i kvalitu. Ale ta něco stojí. Čína je neskutečně flexibilní. Jednou jsem potřeboval konektor minidin v bílé. Evropští výrobci - nulová reakce, nebo požadavek odběru statisícových sérií. Čína poslala do týdne vzorník s bílou a dalšími deseti barvami. To je prostě bohužel úplně jiný svět, bohužel pro Evropu.

0/0
8.8.2014 20:45

P14e43t27r 95S79t17e12j30s56k63a58l 3109548964566

Timto stylem by mel Yaris 3.8

+1/0
1.8.2014 9:49
Foto

P58e59t49r 77P33r25o55c93h59á41z93k38a 3432766612354

Docela by mě to zajímalo.Jenže jediný Yaris ,který se mi kdy líbil byl model Stinger a ten se myslím už nedělá.Toyoty jsou velmi kvalitní auta a řekl bych,že i bez těch vychytávek se s nimi dá jezdit velmi úsporně a dobře.Svého času jsem najel asi 200k s Toyotou 4Runer a spotřeba se držela na nějakých 7l/100.Teréňák naložený dobře půl tunou vybavení a 4 lidmi.

0/0
2.8.2014 7:27

T75o15m50á33š 39C59h33r68u76d93i45m73s76k67ý 5194386807686

Tenhle motor bych typnul mezi 6-7 litrů/100km

To musíte jezdit strašně plynule, po okreskách a žádné město a dálnice a max 70tkou když máte tak nízkou spotřebu.

My máme jardu od toyoty 1.3 v.v.t-i , kombinovaná je papírově 6,5, když se snažím jezdím za 5,9 , když tomu šlapu na krk tak za 7,2. Hodně záleží, kolik je v tom dálnic, tam to chlastá jak Pivrnec u výčepu.

0/0
1.8.2014 9:52

P16a82v83e98l 63F43a57r49a 9667647844781

Yaris 1,3 VVT-i 2011- má papírovou kombinovanou spotřebu tušim 5,8, prostě pod 6. Reálně se tak normální jízdou dá jezdit.

0/0
1.8.2014 10:01

T68o52m93á38š 82C94h13r73u26d98i35m79s10k39ý 5784816277906

yaris verso rv 2001 má 6,5

0/0
1.8.2014 10:03

P31a64v56e73l 70F77a50r76a 9517177754891

Tak verso asi jo. Ale vycházel jsem z typu, o kterém je článek. ;-)

0/0
1.8.2014 10:05

T91o68m82á97š 35C91h78r48u84d24i35m17s52k16ý 5564136987346

Už je stará ta naše herka, ale ještě slouží..:)

+1/0
1.8.2014 10:06
Foto

P64e75t32r 74P42r30o31c93h81á25z86k16a 3532946972364

Ale kdepak jezdím tak rychle jak to dovolují předpisy.Zhruba třetina je dálnice,zbytek běžné silnice první třídy.Navíc docela často když to jde využívám tempomat.Je to stylu jízdy,dobré starosti o vůz a kvalitním oleji v motoru.Měsíčně najezdím cca 3 až 4 tisíce.

0/0
2.8.2014 7:24

J16a66n 96J12e13l85í12n77e16k 8173385492316

Já mám Fabii Combi 1.4 16V a jezdím taky kolem 5,2/100km, takže to můžu potvrdit.

0/0
1.8.2014 20:44
Foto

P63e31t47r 76P26r52o10c67h26á35z62k75a 3412206632614

Máme stejný vůz,stejnou spotřebu a bez vychytávek ;-D

0/0
2.8.2014 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.