Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté BMW 5 stále umí nadchnout, ale něco to stojí

Už před jedenácti lety skončila výroba BMW řady 5, mezi znalci a vývojáři automobilky označovaná jako generace E39. Bylo to jedno z nejlepších aut, jaká kdy u BMW vznikla, a i dnes umí příjemně překvapit. Navíc jejich ceny začínají na několika desítkách tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a82r47o53s80l12a45v 65K90o15h65o80u20t 7451543955

Malokdy prispivam do diskusi, ale nektere nazory na tento clanek me opravdu donutily vyslovit svuj nazor. Sam vlastnim BMW (myslete si co chcete, me je to uplne jedno), ale v zivote jsem nedostal pokutu za rychlou nebo bezohlednou jizdu (tuk tuk :-) ), jezdim podle predpisu a snazim se byt ohleduplny k ostatnim ridicum (nelepim se jim na zad atd.). Kup starsiho BMW neni o tom, ze chcete BMW nebo, alespon ne u me, ale u me je to treba proto, ze se me to auto proste libi a ze v motorech neni remen ale retez. Za penize srovnatelne s ojetinou BMW z te doby, muzu mit dneska nove auto tak akorat nejakou korejskou jebku v zakladu .... s kterou na dalnici pojedu 120 a budu mit pomalu smrt v ocich a pocit, ze mam zivot pred ocima a ze se to mozna rozpadne ... motoricky to bude mozna nejakej trivalec s vykonem houpaciho kone a kdyz budu chtit nekoho opravdu predjet, abych si vzal dalekohled, jestli tam nahodou na ty rovince v dalce neco fakt nejede .... Moje volba byla jasna, po prvnim svezeni v tom BMW jsem vedel ze je to ono, kdo se jednou svezl, uzna, ze ty auta jsou kvalitne udelany a ze to je predevsim o pocitu v tom aute, dalsi kapitola je kvalita vyroby tehda  a dnes .... argument se spotrebou je naprosti mimo misu, kdo mel BMW vi, ze se s tim da v pohode jezdit za solidni spotrebu jako se pise v clanku, kdyz se ale slapne na plyn tak si to neco veme .... ty koniky musite nejak nakrmit .... rozdil proti novemu autu s 55kW je ten, ze kdyz v nem slapnete na ten plyn, tak se proste nic nestane .... ono je rozdil mit 55kW nebo 150kW. Myslim ze jsem se rozepsal az dost, ale nemuzu si odpustit podledni poznamku, neni to o aute nebo jeji znacce, je to o ridici, ja sem taky potkal na silnici spoustu bezohlednejch hejsku v passatech, oktavkach, feliciich ... ano ... ve feliciiich .... a nerikam ze za to muze VW, nebo skodovka ... je to vzdycky jen a jen o ridici ... vzdycky!

+3/0
22.8.2014 23:57

V29á40c35l52a19v 47Z63e60m10a16n 1285904656933

Měl jsem tuhle pětku čtyři roky,najel jsem s ní 120 tisíc kilometrů a prodal.Příští rok kupuji další,protože E60 mě nenadchla...

+3/0
21.8.2014 22:45

J37a75n 82K27o27n46v44a96l24i31n16k13a 5480311201425

Zajímavý článek. Mám 530dA Touring. Koupil jsem ho od známého za 40. Za 70 uvedl do skvělého stavu. Než si koupit za 110 tisíc novější socku volil jsem takto. Někdo souhlasí, někdo ne. Přesednutí do dnešních tuctovek nižší střední je vždy překvapujícím zážitkem. Nejsem ani cigán, ani klištovkář ani nic podobného popisovaného. Jezdím vždy přiměřeně situaci a nikoho neohrožuji. Daleko víc debílků vídám v oktávkách a fábkách než v podobně starých BMW. Ono totiž nejde o auto, ale o řidiče.

+6/0
21.8.2014 13:12

J28o26s17e65f 67H81á69b 2683474269286

koupit dobrou ojetou E39 je problém. Raději bych si koupil E39 ojetou, ale kvalitní železo, než drahý nový auto. Na pravidelné ježdění je to nejlepší. Teď jezdím E46 a můj mechanik z Vrchlabí mi říká. Raději E39 za 60 tis +  další investicí, než nové. Tuto auta jsou vlastně jednoduchý a pokud tomu dáváte dobré palivo a spravný olej, tak není co řešit. Auto najede vesele 600tis za normální peníz za údržbu.

+3/0
21.8.2014 11:45

M85i52r74o82s54l10a95v 76K89r96a91h28u18l61í31k 6257134454

to ale řekne každý soukromý mechanik. Oni potřebují opravovat, aby měli co jíst :-)

+3/0
21.8.2014 14:17

J16o97s42e50f 66H86á12b 2823984369556

omyl, ne každý. Ten můj mi dal auto do kupy, protože už jsem nevěděl co s tím. To co podělali v BMW Bychl, mi on opravil. Auto mi opravuje pokud je třeba. Jinak olej, filtry, každý rok jen to kvalitní a to, co tam patří. S tím autem budu jezdit, dokud se nerozpadne. Není důvod měnit. Najezdím 9 tis ročně, takže to budu mít ještě hodně dlouho. Teď mám 240tis.

0/0
21.8.2014 14:31

M15i24r78o10s27l57a53v 49K48r61a12h51u54l30í44k 6367974984

tak to je pak opravdové štěstí na mechanika. Každopádně ať drží. E46 je krásné auto. Je hezčí jak E39. Za mě musí mít E39 M packet, aby vypadala hezky :-)

0/0
21.8.2014 15:27

A14l45e65š 66L32e41w27i85c45k84i 5865799701118

Souhlas s tím palivem a olejem,to je grunt...

+1/0
22.8.2014 4:44

P69e30t83r 82S22v27o90b14o77d75a 1644836133566

Na M5 byla legendární reklama s Madonnou a Clivem Owenem, doporučuji najít na youtube jako M5 Commercial MadonnaR^ bylo to pro mě dlouhou dobu snové vozidlo

+3/0
20.8.2014 22:50

M86i30r32o60s14l83a94v 89K88r47a91h47u81l40í21k 6677614674

celá tahle série je super. Ale ta s Madonnou byla hodně vtipná :-). Jen tam přehnali ten skok. Prý po něm museli vyměnit auto, protože to podvozek nevydržel. Ono, které 2 tunové auto by to sneslo;-D;-D

+1/0
21.8.2014 14:19

M89i11c81h33a45l 61Z23e79t18e98k 3678892110477

Poslední pořádna řada BMW byla E34. Pak už následovaly jen prusery.

+1/−2
20.8.2014 20:17
Foto

P37e70t98r 25P62r36o75c85h15á78z41k45a 3902746452594

Mě se to auto vždy líbilo.Bohužel jsem ho nikdy neměl.Párkrát jsem ho řídil a svezení paráda.Dneska bych ho ani nechtěl.Nejen pro to že je to opravdu staroch se spoustou problémů,spíše proto,že s ním už jezdí snad jen Rómové hrající si na velké machry a pár mladých bláznů,kteří si potřebují něco dokázat.Svého času to však byla opravdu parádní kára.

+6/−5
20.8.2014 18:36

R91a19d23i96m 92H12o73r63č83i69č47k34a 7756947323972

Mohu se zdvořile zeptat, jaké máte přibližovadlo?

+1/0
20.8.2014 20:31
Foto

P46e53t20r 20P41r95o14c35h91á13z94k12a 3902986692484

Fabie combi  jedničková 1,4 MPi 16V.Malé české skromné auto.Projelo semnou kus Evropy a naprostá spokojenost.Jinak jsem ale vyzkoušel ledasco co má kola,pásy,volant,rajčáky,nebo řidítka.:-)

+3/−3
20.8.2014 20:36

R44a57d16i58m 76H14o54r35č95i45č40k92a 7876507203202

No a já mám právě e39, je to moje 12-té auto a po sérii passatů jedné toyoty, 407-čky atd. je to nejlepší co jsem zatím doma měl. A to nejsem róm a 18-náct mi už taky dávno bylo. A bez urážky, na tu fábii jsem Vás dle příspěvku tipoval.

+3/0
20.8.2014 21:01
Foto

P56e43t98r 47P64r34o28c95h14á86z14k88a 3162716712844

e39 je opravdu parádní auto.Vždy se mi líbilo.V tom není žádný problém.Měl jsem možnost si v něm zajezdit,a nejen v něm.Svezl jsem v různých modelech.Ne tak dlouho jak bych si přál ale dost na to abych věděl,že je to dobrá,nebo špatná kára.Bohužel lidí jako vy je málo.Většinou když je vidím teď někde jezdit tak jsou buď různě neesteticky tuněné,nebo opravdu obsazené Rómy ověšenými zlatem s uřvanou muzikou hrající si na velké bosse.Tím jsem se vás rozhodně nechtěl dotknout.Já mám auto spíš jako spotřební materiál.Dávno s různých důvodů nekupuji to co se mi líbí,ale spíše to,co vím,že využiji a bude sloužit.No a také se mi za tak pomíjivou věc nechce moc utrácet.Investuji do jiných koníčků než je auto.No BMW by investice vyžadovalo.Pro tuto značku mám spíše slabost když má jen dvě kola.

+4/0
20.8.2014 21:09

R98a98d88i28m 88H73o31r42č97i83č23k94a 7646217473502

Nejsem v žádném případě urážlivý. BMW není o investicích, ale je o kvalitním servisu, který nemusí být vůbec drahý, když se majitel stará tak, jak by měl. Pravidelná výměna značkového oleje, v mém případě i v automatu, filtry a nezanedbávat případné drobné poruchy. Potom se to vrátí bezproblémovým provozem. Na to jak je to stará vrána, je to pořád vynikající kočár.

+4/0
20.8.2014 21:48
Foto

P92e84t54r 57P98r32o82c20h38á19z53k89a 3982646282334

Kvalitní servis platí u každé značky.Dělám to také tak a auto to vrací.

+1/0
21.8.2014 5:51

J73a55n 92K88o60n91v30a82l22i66n48k79a 5200331411915

Tak. Já koupil zanedbaný pelech a udělal z něj vyvoněné bezproblémové auto. Chce to více pozornosti a někdy i prevenci. Teď šlape jak hodinky a vypadá perfektně (černá metla, černá skla, origo chrom, origo ALU ///M ledviny, bílé angel eyes....)

+2/0
21.8.2014 13:21

J49o63s95e31f 27V23o84s76i25c78k88y 4783297406423

Kvalitni servis a ne drahy ?? To by spise sedlo na Skodovku ! Proto se jich tolika u nas prodava. BMW je pravym opakem. Drahy servis a predrazene nahradni dily. Proto jsou ojete tak lacino. Nikomu se jiz nechce do toho cpat prachy. Nektere rodiny je dokonce prodavaji jakmile na nich vyprsi ta dlouha zaruka. Znam jak to chodi v Nemecku !

0/−1
21.8.2014 16:32

A43l65e88š 31L19e28w57i88c11k63i 5715459421838

Auto nemůže za to,jaký mamlas si ho pořídí,že ano...

+2/0
22.8.2014 4:47
Foto

P13e98t15r 77P60r50o45c68h95á16z60k70a 3262736812124

V tom máte naprostou pravdu.

+1/0
22.8.2014 6:41

M51a62r80t33i14n 23B30l11a32ž73e90k 3732937677558

A to máte nějak statisticky podloženo, kdo těmi auty přesně jezdí? Trochu opatrně s takovými názory :-). Najde se spousta těch, co takový vůz používají pro každodenní pojezd do práce a jezdí slušně. Navíc problémy jsou kus od kusu podle toho jak se o nich majitelé starají, nejde zobecňovat na celou řadu přeci!

+3/0
20.8.2014 22:20

P76e51t91r 21L79a83n10d68a 1899960745694

Asi tak nějak bych to viděl už já. Jak léta jdou, mám už 4. BMW a jsem blonďák. Vážím si lidí, co si pořizují české výrobky, ale majitel staré Fábie před smrtí by se asi neměl pokoušet hanět o 3 třídy lepší auto...

+1/−1
20.8.2014 22:36

A82l70e48š 12J83a17n98á22č18e64k 3183784896783

Tenhle bavorák je pro mě nejhezčí auto z produkce BMW a líbil by se mi. Sice by nebyl problém si ho koupit a budu litovat, že jsem to nikdy neudělal, ale holt pro mě by to bylo jen zbytečný auto pro radost (a k tomuto účelu už mám terénní toyotu). Přeci jen už není nejmladší a pokud bych holdovat sportovnějším limuzínám což není můj případ, asi bych volil ošklivější novější model který jde sehnat v parádním stavu za slušné prachy a četl jsem, že prý je to nejlepší 5 BMW všech dob i když není tak krásné jako E39. E39 bude můj nesplněný sen o BMW, který si nechci pokazit koupí olítaného vraku do kterého bych se vysypal.

+1/0
20.8.2014 16:45

L14u55k86a58s 70N73o38v60a82k 4289339623128

Nejlepsi byla E34, E39 byl dozvuk kvality, ale budiz. E60 uz je moderni pastro na kterym se setrilo kde de dalo( jeste prvni rocniky vyuzivajici benzinove motory z E39 se daj akceptovat, cim novejsi tim vetsi prusvih).

+2/0
20.8.2014 19:31

P28e50t93r 89Č36e39r53m46á40k 9838715179660

Poslední fortelný BMW. Ve verzi 530 benzín i dnes neurazí. Ale že by 528 jezdili za 7 kombinovaně, to opravdu ani omylem :-)

0/−1
20.8.2014 16:07

V94l55a46d21i42m23í30r 10T79e54n80k41r36á10t 6408323865295

ale BMW to určitě rádo potvrdí, těch 7 na 100 :D

0/−1
20.8.2014 16:30
Foto

M77a31r15t79i70n 23J74a81g48r 2465418729711

Taky sem podobným řečem nevěřil... 328i mě přesvědčila o opaku. Kdo si to nezkusí, bude radši jezdit třebas Roomsterem TDi za 8,5l (další zkušenost z firemního autoparku), to je jeho blbost.

+2/0
20.8.2014 18:17

P25e50t13r 77Č82e23r70m84á19k 9418115489950

Nejde o víru, ale o nesmysl :-) Auto jsem měl, a při dobrém palivu, s lehkou nohou se dalo mluvit mimo město o 8 litrech. Za 6 nebo 7 litrů to nejelo ani z kopce s větrem v zádech. Kombinace město a mimo je při normálním ježdění a manuálu kolem 10 litrů, což je zcela adekvátní hodnota tomu jak to auto jede.

+3/−1
20.8.2014 19:34

J22i57ř10í 38S22c24h52w63a92c85h 8618244838336

samozřejmě, že je to nesmysl. Prostě šestivál skoro třílitr se skoro 200 koníky, co už má zenit daleko za sebou, to  ve městě (upozorňuji jen s lehkou nohou) zvládne okolo 11,  mimo město do 90-ky to může být okolo těch 7 a na dálnici při 130 už za 8-9 , takže průměr 9 a více. 

Ty povídačky o sedmi a s lehkou nohou za šest jsou pohádky ovčí babičky a zbožná přání majetele....;-)

+3/0
20.8.2014 23:26

A46l60e73š 83L68e16w81i65c89k32i 5325579181268

Tak především v době vzniku tohoto modelu nebyl zdaleka takový tlak na spotřebu od všemožných rádobyekologů,jako je dnes,kdy je to i díky vyspělosti motorů a snižování hmotnosti vozů,přes obvyklý rozměrový mezigenerační nárůst,přece jen lehčí...

0/0
22.8.2014 4:57

J44a68n 88M13o41h73y10l26a 6812209349261

Poslední fortelný BMW ;-DR^

0/0
20.8.2014 18:51

M30i18c31h64a51l 62Z97e89t34e33k 3448572420427

To sotva. Stejně jako řada W210 u konkurence to byla osulena porucha.

0/0
20.8.2014 20:19

L24u56k67a76s 16N64o16v36a28k 4339959573828

Zazil sem pana co jezdil s 528iA mezi 8-10 a z toho vetsinu po praze, takze ano da se, v manualu snaz, ale da se.

+1/0
20.8.2014 19:33

J20i32ř30í 78K63o59c51u84r73e43k 6355804685588

Detailnější info o motorech BMW:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

0/0
20.8.2014 15:49

P90e20t33r 41L70a98n59d53a 1589150135694

Zajímavý článek, ale tady by to chtělo spíš doplnit článek o předface common rail a detaily M5.

0/0
20.8.2014 22:43

L20u93k88á96š 68O93m79á87č67k14a 5541804961906

Kdyby bylo v perfektním stavu, se skvělým servisem, neřeknu absolutně nic. Jenže drtivá většina podobných vraků jezdí s totálně vylágrovaným podvozkem, vstřiky dávno za zenitem kdy při sešlápnutí plynu je za vrakem kouř jako když babi bouchnou starý kamna. A majitel je ještě na jeho fáro náležitě hrdý.

+2/0
20.8.2014 15:47

V56l49a22d41i95m47í15r 87T44e18n10k63r86á83t 6598773705725

taky bývají buď od čoudu značně přibarvení, případně neprocházející testy na různě tvrdé drogy

+1/0
20.8.2014 16:31

P59a89v40e90l 83H45o66f86f88m70a59n86n 4647520431796

Když už nechceš auto- kup si BMW- r.v 1999-  pokryt prošívanou dekou-zlatíčko BMW 530d manuál najeto  98 000 tis km-  to je svezeníčko diskutéřiX

0/0
20.8.2014 15:00

Z51d19e40n26ě18k 65H63a32n58z79l 1961146162944

498 000tis.km

+3/0
20.8.2014 18:12

J37a88n 42J80e30ž17e59k 3651655757745

> Ortodoxní klasická koncepce s motorem uloženým podélně za přední nápravou...

Jste si jisti, že motor je u BMW E39 za přední nápravou?

0/0
20.8.2014 12:40

R19a58d43i37m 57H53o57r29č17i42č50k46a 7546647933352

V podstatě ano

+1/0
20.8.2014 12:43
Foto

J18a41n 14K48ř61í79ž 3929431701531

Pouze malou částí.

0/0
20.8.2014 12:56

R82a32d36i29m 85H53o63r50č98i17č30k94a 7116367493832

Troufnul bych si říci, že 5 a 6 válec je za nápravou a převodovka, která není zrovna žádný drobeček, je někde pod předními sedadly.

+1/−2
20.8.2014 13:02
Foto

R98o62m85a51n 87V26i35e81t50z33e 9601372229380

převodovka je pod přístrojovkou, mezi sedadly je jen hřídel a výfukové potrubí

+1/0
20.8.2014 13:34

J64a98n 66J13e69ž35e92k 3861565957815

Převodovka pod předními sedadly? Tak to musela být rána!

+2/0
20.8.2014 16:14

R13a64d86i14m 23H40o76r98č77i79č40k56a 7286657653952

:-)Myšleno obrazněn ,pan Vietze má samozřejmě pravdu!

0/0
20.8.2014 20:28

P53a78v61e91l 36Š37v69e52s30t37k96a 3668235909

Kdyby byla převodovka pod předními sedadly tak bys musel nastupovat po žebříku

0/0
20.8.2014 19:11

R22a15d88i69m 83H61o48r77č37i91č83k37a 7446587333522

:-)R^

0/0
20.8.2014 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.