Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ojeté BMW 5 stále umí nadchnout, ale něco to stojí

Už před jedenácti lety skončila výroba BMW řady 5, mezi znalci a vývojáři automobilky označovaná jako generace E39. Bylo to jedno z nejlepších aut, jaká kdy u BMW vznikla, a i dnes umí příjemně překvapit. Navíc jejich ceny začínají na několika desítkách tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a63r98o64s18l61a34v 23K69o89h28o58u29t 7921673225

Malokdy prispivam do diskusi, ale nektere nazory na tento clanek me opravdu donutily vyslovit svuj nazor. Sam vlastnim BMW (myslete si co chcete, me je to uplne jedno), ale v zivote jsem nedostal pokutu za rychlou nebo bezohlednou jizdu (tuk tuk :-) ), jezdim podle predpisu a snazim se byt ohleduplny k ostatnim ridicum (nelepim se jim na zad atd.). Kup starsiho BMW neni o tom, ze chcete BMW nebo, alespon ne u me, ale u me je to treba proto, ze se me to auto proste libi a ze v motorech neni remen ale retez. Za penize srovnatelne s ojetinou BMW z te doby, muzu mit dneska nove auto tak akorat nejakou korejskou jebku v zakladu .... s kterou na dalnici pojedu 120 a budu mit pomalu smrt v ocich a pocit, ze mam zivot pred ocima a ze se to mozna rozpadne ... motoricky to bude mozna nejakej trivalec s vykonem houpaciho kone a kdyz budu chtit nekoho opravdu predjet, abych si vzal dalekohled, jestli tam nahodou na ty rovince v dalce neco fakt nejede .... Moje volba byla jasna, po prvnim svezeni v tom BMW jsem vedel ze je to ono, kdo se jednou svezl, uzna, ze ty auta jsou kvalitne udelany a ze to je predevsim o pocitu v tom aute, dalsi kapitola je kvalita vyroby tehda  a dnes .... argument se spotrebou je naprosti mimo misu, kdo mel BMW vi, ze se s tim da v pohode jezdit za solidni spotrebu jako se pise v clanku, kdyz se ale slapne na plyn tak si to neco veme .... ty koniky musite nejak nakrmit .... rozdil proti novemu autu s 55kW je ten, ze kdyz v nem slapnete na ten plyn, tak se proste nic nestane .... ono je rozdil mit 55kW nebo 150kW. Myslim ze jsem se rozepsal az dost, ale nemuzu si odpustit podledni poznamku, neni to o aute nebo jeji znacce, je to o ridici, ja sem taky potkal na silnici spoustu bezohlednejch hejsku v passatech, oktavkach, feliciich ... ano ... ve feliciiich .... a nerikam ze za to muze VW, nebo skodovka ... je to vzdycky jen a jen o ridici ... vzdycky!

+3/0
22.8.2014 23:57

V29á63c55l87a44v 34Z79e77m62a92n 1925554716693

Měl jsem tuhle pětku čtyři roky,najel jsem s ní 120 tisíc kilometrů a prodal.Příští rok kupuji další,protože E60 mě nenadchla...

+3/0
21.8.2014 22:45

J85a10n 24K59o11n20v19a92l19i35n54k91a 5410851551875

Zajímavý článek. Mám 530dA Touring. Koupil jsem ho od známého za 40. Za 70 uvedl do skvělého stavu. Než si koupit za 110 tisíc novější socku volil jsem takto. Někdo souhlasí, někdo ne. Přesednutí do dnešních tuctovek nižší střední je vždy překvapujícím zážitkem. Nejsem ani cigán, ani klištovkář ani nic podobného popisovaného. Jezdím vždy přiměřeně situaci a nikoho neohrožuji. Daleko víc debílků vídám v oktávkách a fábkách než v podobně starých BMW. Ono totiž nejde o auto, ale o řidiče.

+6/0
21.8.2014 13:12


J77o97s21e55f 17H55á50b 2213124509856

koupit dobrou ojetou E39 je problém. Raději bych si koupil E39 ojetou, ale kvalitní železo, než drahý nový auto. Na pravidelné ježdění je to nejlepší. Teď jezdím E46 a můj mechanik z Vrchlabí mi říká. Raději E39 za 60 tis +  další investicí, než nové. Tuto auta jsou vlastně jednoduchý a pokud tomu dáváte dobré palivo a spravný olej, tak není co řešit. Auto najede vesele 600tis za normální peníz za údržbu.

+3/0
21.8.2014 11:45

M45i70r24o16s61l52a82v 88K13r97a28h82u58l28í19k 6377114944

to ale řekne každý soukromý mechanik. Oni potřebují opravovat, aby měli co jíst :-)

+3/0
21.8.2014 14:17

J12o48s33e89f 83H94á80b 2983634249456

omyl, ne každý. Ten můj mi dal auto do kupy, protože už jsem nevěděl co s tím. To co podělali v BMW Bychl, mi on opravil. Auto mi opravuje pokud je třeba. Jinak olej, filtry, každý rok jen to kvalitní a to, co tam patří. S tím autem budu jezdit, dokud se nerozpadne. Není důvod měnit. Najezdím 9 tis ročně, takže to budu mít ještě hodně dlouho. Teď mám 240tis.

0/0
21.8.2014 14:31

M88i21r19o25s73l47a78v 13K73r11a19h52u81l56í69k 6947494924

tak to je pak opravdové štěstí na mechanika. Každopádně ať drží. E46 je krásné auto. Je hezčí jak E39. Za mě musí mít E39 M packet, aby vypadala hezky :-)

0/0
21.8.2014 15:27

A45l79e53š 54L18e63w26i95c60k75i 5435169971388

Souhlas s tím palivem a olejem,to je grunt...

+1/0
22.8.2014 4:44

P46e10t90r 88S13v19o20b49o16d63a 1104856593656

Na M5 byla legendární reklama s Madonnou a Clivem Owenem, doporučuji najít na youtube jako M5 Commercial MadonnaR^ bylo to pro mě dlouhou dobu snové vozidlo

+3/0
20.8.2014 22:50

M75i29r88o55s87l62a83v 69K90r79a56h91u28l22í71k 6447964744

celá tahle série je super. Ale ta s Madonnou byla hodně vtipná :-). Jen tam přehnali ten skok. Prý po něm museli vyměnit auto, protože to podvozek nevydržel. Ono, které 2 tunové auto by to sneslo;-D;-D

+1/0
21.8.2014 14:19

M71i71c52h89a67l 65Z84e38t52e39k 3258532680587

Poslední pořádna řada BMW byla E34. Pak už následovaly jen prusery.

+1/−2
20.8.2014 20:17
Foto

P96e49t75r 71P30r54o52c23h68á55z29k44a 3962836952484

Mě se to auto vždy líbilo.Bohužel jsem ho nikdy neměl.Párkrát jsem ho řídil a svezení paráda.Dneska bych ho ani nechtěl.Nejen pro to že je to opravdu staroch se spoustou problémů,spíše proto,že s ním už jezdí snad jen Rómové hrající si na velké machry a pár mladých bláznů,kteří si potřebují něco dokázat.Svého času to však byla opravdu parádní kára.

+6/−5
20.8.2014 18:36

R14a19d87i37m 23H17o75r18č62i13č26k44a 7326677253322

Mohu se zdvořile zeptat, jaké máte přibližovadlo?

+1/0
20.8.2014 20:31
Foto

P50e88t53r 61P12r26o32c55h69á81z87k88a 3472306372264

Fabie combi  jedničková 1,4 MPi 16V.Malé české skromné auto.Projelo semnou kus Evropy a naprostá spokojenost.Jinak jsem ale vyzkoušel ledasco co má kola,pásy,volant,rajčáky,nebo řidítka.:-)

+3/−3
20.8.2014 20:36

R54a51d31i40m 22H67o13r20č29i55č53k33a 7976837543402

No a já mám právě e39, je to moje 12-té auto a po sérii passatů jedné toyoty, 407-čky atd. je to nejlepší co jsem zatím doma měl. A to nejsem róm a 18-náct mi už taky dávno bylo. A bez urážky, na tu fábii jsem Vás dle příspěvku tipoval.

+3/0
20.8.2014 21:01
Foto

P55e96t25r 64P36r34o96c83h30á48z80k25a 3372966122404

e39 je opravdu parádní auto.Vždy se mi líbilo.V tom není žádný problém.Měl jsem možnost si v něm zajezdit,a nejen v něm.Svezl jsem v různých modelech.Ne tak dlouho jak bych si přál ale dost na to abych věděl,že je to dobrá,nebo špatná kára.Bohužel lidí jako vy je málo.Většinou když je vidím teď někde jezdit tak jsou buď různě neesteticky tuněné,nebo opravdu obsazené Rómy ověšenými zlatem s uřvanou muzikou hrající si na velké bosse.Tím jsem se vás rozhodně nechtěl dotknout.Já mám auto spíš jako spotřební materiál.Dávno s různých důvodů nekupuji to co se mi líbí,ale spíše to,co vím,že využiji a bude sloužit.No a také se mi za tak pomíjivou věc nechce moc utrácet.Investuji do jiných koníčků než je auto.No BMW by investice vyžadovalo.Pro tuto značku mám spíše slabost když má jen dvě kola.

+4/0
20.8.2014 21:09

R76a78d37i20m 40H81o47r78č33i16č58k91a 7336707243502

Nejsem v žádném případě urážlivý. BMW není o investicích, ale je o kvalitním servisu, který nemusí být vůbec drahý, když se majitel stará tak, jak by měl. Pravidelná výměna značkového oleje, v mém případě i v automatu, filtry a nezanedbávat případné drobné poruchy. Potom se to vrátí bezproblémovým provozem. Na to jak je to stará vrána, je to pořád vynikající kočár.

+4/0
20.8.2014 21:48
Foto

P42e90t32r 64P11r90o56c66h11á91z41k52a 3742226272244

Kvalitní servis platí u každé značky.Dělám to také tak a auto to vrací.

+1/0
21.8.2014 5:51

J54a55n 29K56o44n10v72a58l45i41n30k74a 5140591581335

Tak. Já koupil zanedbaný pelech a udělal z něj vyvoněné bezproblémové auto. Chce to více pozornosti a někdy i prevenci. Teď šlape jak hodinky a vypadá perfektně (černá metla, černá skla, origo chrom, origo ALU ///M ledviny, bílé angel eyes....)

+2/0
21.8.2014 13:21

J39o81s45e73f 46V39o17s29i21c36k27y 4973397726653

Kvalitni servis a ne drahy ?? To by spise sedlo na Skodovku ! Proto se jich tolika u nas prodava. BMW je pravym opakem. Drahy servis a predrazene nahradni dily. Proto jsou ojete tak lacino. Nikomu se jiz nechce do toho cpat prachy. Nektere rodiny je dokonce prodavaji jakmile na nich vyprsi ta dlouha zaruka. Znam jak to chodi v Nemecku !

0/−1
21.8.2014 16:32

A15l90e14š 46L14e24w79i50c68k41i 5865339801258

Auto nemůže za to,jaký mamlas si ho pořídí,že ano...

+2/0
22.8.2014 4:47
Foto

P52e17t51r 68P11r69o38c48h80á84z46k35a 3172296262114

V tom máte naprostou pravdu.

+1/0
22.8.2014 6:41

M43a85r78t36i38n 70B67l55a44ž53e88k 3232147867238

A to máte nějak statisticky podloženo, kdo těmi auty přesně jezdí? Trochu opatrně s takovými názory :-). Najde se spousta těch, co takový vůz používají pro každodenní pojezd do práce a jezdí slušně. Navíc problémy jsou kus od kusu podle toho jak se o nich majitelé starají, nejde zobecňovat na celou řadu přeci!

+3/0
20.8.2014 22:20

P58e90t76r 14L83a58n96d69a 1439270345154

Asi tak nějak bych to viděl už já. Jak léta jdou, mám už 4. BMW a jsem blonďák. Vážím si lidí, co si pořizují české výrobky, ale majitel staré Fábie před smrtí by se asi neměl pokoušet hanět o 3 třídy lepší auto...

+1/−1
20.8.2014 22:36

A66l20e95š 93J62a48n35á54č17e95k 3513544846603

Tenhle bavorák je pro mě nejhezčí auto z produkce BMW a líbil by se mi. Sice by nebyl problém si ho koupit a budu litovat, že jsem to nikdy neudělal, ale holt pro mě by to bylo jen zbytečný auto pro radost (a k tomuto účelu už mám terénní toyotu). Přeci jen už není nejmladší a pokud bych holdovat sportovnějším limuzínám což není můj případ, asi bych volil ošklivější novější model který jde sehnat v parádním stavu za slušné prachy a četl jsem, že prý je to nejlepší 5 BMW všech dob i když není tak krásné jako E39. E39 bude můj nesplněný sen o BMW, který si nechci pokazit koupí olítaného vraku do kterého bych se vysypal.

+1/0
20.8.2014 16:45

L17u24k21a56s 34N60o66v36a55k 4589139453668

Nejlepsi byla E34, E39 byl dozvuk kvality, ale budiz. E60 uz je moderni pastro na kterym se setrilo kde de dalo( jeste prvni rocniky vyuzivajici benzinove motory z E39 se daj akceptovat, cim novejsi tim vetsi prusvih).

+2/0
20.8.2014 19:31

P14e73t52r 61Č11e33r13m56á59k 9508895509860

Poslední fortelný BMW. Ve verzi 530 benzín i dnes neurazí. Ale že by 528 jezdili za 7 kombinovaně, to opravdu ani omylem :-)

0/−1
20.8.2014 16:07

V58l79a26d16i46m91í52r 76T44e84n22k18r65á66t 6788213615925

ale BMW to určitě rádo potvrdí, těch 7 na 100 :D

0/−1
20.8.2014 16:30
Foto

M57a95r43t61i12n 55J94a28g50r 2375118659341

Taky sem podobným řečem nevěřil... 328i mě přesvědčila o opaku. Kdo si to nezkusí, bude radši jezdit třebas Roomsterem TDi za 8,5l (další zkušenost z firemního autoparku), to je jeho blbost.

+2/0
20.8.2014 18:17

P70e68t75r 80Č50e29r19m65á59k 9678325299600

Nejde o víru, ale o nesmysl :-) Auto jsem měl, a při dobrém palivu, s lehkou nohou se dalo mluvit mimo město o 8 litrech. Za 6 nebo 7 litrů to nejelo ani z kopce s větrem v zádech. Kombinace město a mimo je při normálním ježdění a manuálu kolem 10 litrů, což je zcela adekvátní hodnota tomu jak to auto jede.

+3/−1
20.8.2014 19:34

J44i94ř44í 53S91c94h65w91a93c16h 8358554338316

samozřejmě, že je to nesmysl. Prostě šestivál skoro třílitr se skoro 200 koníky, co už má zenit daleko za sebou, to  ve městě (upozorňuji jen s lehkou nohou) zvládne okolo 11,  mimo město do 90-ky to může být okolo těch 7 a na dálnici při 130 už za 8-9 , takže průměr 9 a více. 

Ty povídačky o sedmi a s lehkou nohou za šest jsou pohádky ovčí babičky a zbožná přání majetele....;-)

+3/0
20.8.2014 23:26

A87l94e64š 51L21e19w23i53c41k83i 5265589121948

Tak především v době vzniku tohoto modelu nebyl zdaleka takový tlak na spotřebu od všemožných rádobyekologů,jako je dnes,kdy je to i díky vyspělosti motorů a snižování hmotnosti vozů,přes obvyklý rozměrový mezigenerační nárůst,přece jen lehčí...

0/0
22.8.2014 4:57

J42a89n 72M24o10h67y59l59a 6732589419441

Poslední fortelný BMW ;-DR^

0/0
20.8.2014 18:51

M73i40c64h43a29l 56Z29e41t24e11k 3178562220157

To sotva. Stejně jako řada W210 u konkurence to byla osulena porucha.

0/0
20.8.2014 20:19

L17u12k21a28s 94N88o98v33a12k 4309919343878

Zazil sem pana co jezdil s 528iA mezi 8-10 a z toho vetsinu po praze, takze ano da se, v manualu snaz, ale da se.

+1/0
20.8.2014 19:33

J73i70ř24í 45K32o16c47u78r58e19k 6215364965278

Detailnější info o motorech BMW:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

0/0
20.8.2014 15:49

P87e92t34r 43L60a19n92d64a 1489410775684

Zajímavý článek, ale tady by to chtělo spíš doplnit článek o předface common rail a detaily M5.

0/0
20.8.2014 22:43

L42u21k70á19š 71O18m40á82č57k26a 5771784111196

Kdyby bylo v perfektním stavu, se skvělým servisem, neřeknu absolutně nic. Jenže drtivá většina podobných vraků jezdí s totálně vylágrovaným podvozkem, vstřiky dávno za zenitem kdy při sešlápnutí plynu je za vrakem kouř jako když babi bouchnou starý kamna. A majitel je ještě na jeho fáro náležitě hrdý.

+2/0
20.8.2014 15:47

V42l55a96d89i83m31í77r 11T15e97n68k69r81á41t 6338353385455

taky bývají buď od čoudu značně přibarvení, případně neprocházející testy na různě tvrdé drogy

+1/0
20.8.2014 16:31

P75a89v94e75l 69H85o11f79f53m48a10n19n 4247330331276

Když už nechceš auto- kup si BMW- r.v 1999-  pokryt prošívanou dekou-zlatíčko BMW 530d manuál najeto  98 000 tis km-  to je svezeníčko diskutéřiX

0/0
20.8.2014 15:00

Z62d94e73n63ě20k 10H66a36n23z12l 1491896762174

498 000tis.km

+3/0
20.8.2014 18:12

J56a28n 80J12e88ž15e43k 3721695957195

> Ortodoxní klasická koncepce s motorem uloženým podélně za přední nápravou...

Jste si jisti, že motor je u BMW E39 za přední nápravou?

0/0
20.8.2014 12:40

R40a81d76i91m 90H73o44r51č29i45č58k70a 7286457183632

V podstatě ano

+1/0
20.8.2014 12:43

J81a72n 29K95ř33í72ž 3959291291171

Pouze malou částí.

0/0
20.8.2014 12:56

R35a28d89i53m 92H98o63r33č37i33č73k44a 7486677973692

Troufnul bych si říci, že 5 a 6 válec je za nápravou a převodovka, která není zrovna žádný drobeček, je někde pod předními sedadly.

+1/−2
20.8.2014 13:02
Foto

R41o57m85a10n 45V92i35e33t70z53e 9721722469430

převodovka je pod přístrojovkou, mezi sedadly je jen hřídel a výfukové potrubí

+1/0
20.8.2014 13:34

J61a57n 84J64e55ž53e96k 3351465947465

Převodovka pod předními sedadly? Tak to musela být rána!

+2/0
20.8.2014 16:14

R89a21d43i28m 42H14o31r35č90i25č20k29a 7836237103932

:-)Myšleno obrazněn ,pan Vietze má samozřejmě pravdu!

0/0
20.8.2014 20:28

P29a10v29e35l 27Š89v74e74s88t79k92a 9238107436946

Kdyby byla převodovka pod předními sedadly tak bys musel nastupovat po žebříku

0/0
20.8.2014 19:11

R62a48d19i33m 58H16o89r65č31i46č80k31a 7336427723702

:-)R^

0/0
20.8.2014 20:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.