Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté BMW 5 stále umí nadchnout, ale něco to stojí

Už před jedenácti lety skončila výroba BMW řady 5, mezi znalci a vývojáři automobilky označovaná jako generace E39. Bylo to jedno z nejlepších aut, jaká kdy u BMW vznikla, a i dnes umí příjemně překvapit. Navíc jejich ceny začínají na několika desítkách tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a39r92o53s98l90a27v 68K93o39h40o90u76t 7541153195

Malokdy prispivam do diskusi, ale nektere nazory na tento clanek me opravdu donutily vyslovit svuj nazor. Sam vlastnim BMW (myslete si co chcete, me je to uplne jedno), ale v zivote jsem nedostal pokutu za rychlou nebo bezohlednou jizdu (tuk tuk :-) ), jezdim podle predpisu a snazim se byt ohleduplny k ostatnim ridicum (nelepim se jim na zad atd.). Kup starsiho BMW neni o tom, ze chcete BMW nebo, alespon ne u me, ale u me je to treba proto, ze se me to auto proste libi a ze v motorech neni remen ale retez. Za penize srovnatelne s ojetinou BMW z te doby, muzu mit dneska nove auto tak akorat nejakou korejskou jebku v zakladu .... s kterou na dalnici pojedu 120 a budu mit pomalu smrt v ocich a pocit, ze mam zivot pred ocima a ze se to mozna rozpadne ... motoricky to bude mozna nejakej trivalec s vykonem houpaciho kone a kdyz budu chtit nekoho opravdu predjet, abych si vzal dalekohled, jestli tam nahodou na ty rovince v dalce neco fakt nejede .... Moje volba byla jasna, po prvnim svezeni v tom BMW jsem vedel ze je to ono, kdo se jednou svezl, uzna, ze ty auta jsou kvalitne udelany a ze to je predevsim o pocitu v tom aute, dalsi kapitola je kvalita vyroby tehda  a dnes .... argument se spotrebou je naprosti mimo misu, kdo mel BMW vi, ze se s tim da v pohode jezdit za solidni spotrebu jako se pise v clanku, kdyz se ale slapne na plyn tak si to neco veme .... ty koniky musite nejak nakrmit .... rozdil proti novemu autu s 55kW je ten, ze kdyz v nem slapnete na ten plyn, tak se proste nic nestane .... ono je rozdil mit 55kW nebo 150kW. Myslim ze jsem se rozepsal az dost, ale nemuzu si odpustit podledni poznamku, neni to o aute nebo jeji znacce, je to o ridici, ja sem taky potkal na silnici spoustu bezohlednejch hejsku v passatech, oktavkach, feliciich ... ano ... ve feliciiich .... a nerikam ze za to muze VW, nebo skodovka ... je to vzdycky jen a jen o ridici ... vzdycky!

+3/0
22.8.2014 23:57

V73á37c95l31a90v 49Z19e10m69a69n 1305544616833

Měl jsem tuhle pětku čtyři roky,najel jsem s ní 120 tisíc kilometrů a prodal.Příští rok kupuji další,protože E60 mě nenadchla...

+3/0
21.8.2014 22:45

J34a81n 94K21o43n72v91a81l86i29n20k94a 5560751831385

Zajímavý článek. Mám 530dA Touring. Koupil jsem ho od známého za 40. Za 70 uvedl do skvělého stavu. Než si koupit za 110 tisíc novější socku volil jsem takto. Někdo souhlasí, někdo ne. Přesednutí do dnešních tuctovek nižší střední je vždy překvapujícím zážitkem. Nejsem ani cigán, ani klištovkář ani nic podobného popisovaného. Jezdím vždy přiměřeně situaci a nikoho neohrožuji. Daleko víc debílků vídám v oktávkách a fábkách než v podobně starých BMW. Ono totiž nejde o auto, ale o řidiče.

+6/0
21.8.2014 13:12

J46o13s60e26f 28H47á45b 2893744499846

koupit dobrou ojetou E39 je problém. Raději bych si koupil E39 ojetou, ale kvalitní železo, než drahý nový auto. Na pravidelné ježdění je to nejlepší. Teď jezdím E46 a můj mechanik z Vrchlabí mi říká. Raději E39 za 60 tis +  další investicí, než nové. Tuto auta jsou vlastně jednoduchý a pokud tomu dáváte dobré palivo a spravný olej, tak není co řešit. Auto najede vesele 600tis za normální peníz za údržbu.

+3/0
21.8.2014 11:45

M86i44r34o62s31l46a12v 89K30r89a17h84u83l63í22k 6537704484

to ale řekne každý soukromý mechanik. Oni potřebují opravovat, aby měli co jíst :-)

+3/0
21.8.2014 14:17

J94o38s75e36f 77H86á43b 2353504879766

omyl, ne každý. Ten můj mi dal auto do kupy, protože už jsem nevěděl co s tím. To co podělali v BMW Bychl, mi on opravil. Auto mi opravuje pokud je třeba. Jinak olej, filtry, každý rok jen to kvalitní a to, co tam patří. S tím autem budu jezdit, dokud se nerozpadne. Není důvod měnit. Najezdím 9 tis ročně, takže to budu mít ještě hodně dlouho. Teď mám 240tis.

0/0
21.8.2014 14:31

M16i21r81o96s69l40a65v 68K80r73a14h81u36l97í50k 6117784974

tak to je pak opravdové štěstí na mechanika. Každopádně ať drží. E46 je krásné auto. Je hezčí jak E39. Za mě musí mít E39 M packet, aby vypadala hezky :-)

0/0
21.8.2014 15:27

A94l80e45š 54L69e83w41i10c13k80i 5225189591968

Souhlas s tím palivem a olejem,to je grunt...

+1/0
22.8.2014 4:44

P17e61t53r 62S39v96o50b37o70d65a 1934426823556

Na M5 byla legendární reklama s Madonnou a Clivem Owenem, doporučuji najít na youtube jako M5 Commercial MadonnaR^ bylo to pro mě dlouhou dobu snové vozidlo

+3/0
20.8.2014 22:50

M77i66r46o30s73l54a76v 82K94r79a23h40u94l89í41k 6707864454

celá tahle série je super. Ale ta s Madonnou byla hodně vtipná :-). Jen tam přehnali ten skok. Prý po něm museli vyměnit auto, protože to podvozek nevydržel. Ono, které 2 tunové auto by to sneslo;-D;-D

+1/0
21.8.2014 14:19

M29i44c96h93a97l 47Z30e65t88e45k 3828382920257

Poslední pořádna řada BMW byla E34. Pak už následovaly jen prusery.

+1/−2
20.8.2014 20:17
Foto

P30e12t12r 61P52r51o52c64h64á33z15k74a 3942916752754

Mě se to auto vždy líbilo.Bohužel jsem ho nikdy neměl.Párkrát jsem ho řídil a svezení paráda.Dneska bych ho ani nechtěl.Nejen pro to že je to opravdu staroch se spoustou problémů,spíše proto,že s ním už jezdí snad jen Rómové hrající si na velké machry a pár mladých bláznů,kteří si potřebují něco dokázat.Svého času to však byla opravdu parádní kára.

+6/−5
20.8.2014 18:36

R81a93d81i97m 62H69o25r82č75i14č59k86a 7196567473962

Mohu se zdvořile zeptat, jaké máte přibližovadlo?

+1/0
20.8.2014 20:31
Foto

P84e24t92r 74P34r52o34c13h17á35z29k75a 3912956842764

Fabie combi  jedničková 1,4 MPi 16V.Malé české skromné auto.Projelo semnou kus Evropy a naprostá spokojenost.Jinak jsem ale vyzkoušel ledasco co má kola,pásy,volant,rajčáky,nebo řidítka.:-)

+3/−3
20.8.2014 20:36

R24a45d79i28m 14H87o49r34č19i35č85k69a 7566707653112

No a já mám právě e39, je to moje 12-té auto a po sérii passatů jedné toyoty, 407-čky atd. je to nejlepší co jsem zatím doma měl. A to nejsem róm a 18-náct mi už taky dávno bylo. A bez urážky, na tu fábii jsem Vás dle příspěvku tipoval.

+3/0
20.8.2014 21:01
Foto

P62e89t91r 29P86r25o87c72h46á43z11k77a 3542316172514

e39 je opravdu parádní auto.Vždy se mi líbilo.V tom není žádný problém.Měl jsem možnost si v něm zajezdit,a nejen v něm.Svezl jsem v různých modelech.Ne tak dlouho jak bych si přál ale dost na to abych věděl,že je to dobrá,nebo špatná kára.Bohužel lidí jako vy je málo.Většinou když je vidím teď někde jezdit tak jsou buď různě neesteticky tuněné,nebo opravdu obsazené Rómy ověšenými zlatem s uřvanou muzikou hrající si na velké bosse.Tím jsem se vás rozhodně nechtěl dotknout.Já mám auto spíš jako spotřební materiál.Dávno s různých důvodů nekupuji to co se mi líbí,ale spíše to,co vím,že využiji a bude sloužit.No a také se mi za tak pomíjivou věc nechce moc utrácet.Investuji do jiných koníčků než je auto.No BMW by investice vyžadovalo.Pro tuto značku mám spíše slabost když má jen dvě kola.

+4/0
20.8.2014 21:09

R61a35d83i12m 30H28o31r92č28i18č97k19a 7176547833122

Nejsem v žádném případě urážlivý. BMW není o investicích, ale je o kvalitním servisu, který nemusí být vůbec drahý, když se majitel stará tak, jak by měl. Pravidelná výměna značkového oleje, v mém případě i v automatu, filtry a nezanedbávat případné drobné poruchy. Potom se to vrátí bezproblémovým provozem. Na to jak je to stará vrána, je to pořád vynikající kočár.

+4/0
20.8.2014 21:48
Foto

P47e78t50r 81P69r97o16c66h74á23z27k50a 3962566152314

Kvalitní servis platí u každé značky.Dělám to také tak a auto to vrací.

+1/0
21.8.2014 5:51

J19a96n 96K20o36n64v33a17l68i84n76k35a 5890141701255

Tak. Já koupil zanedbaný pelech a udělal z něj vyvoněné bezproblémové auto. Chce to více pozornosti a někdy i prevenci. Teď šlape jak hodinky a vypadá perfektně (černá metla, černá skla, origo chrom, origo ALU ///M ledviny, bílé angel eyes....)

+2/0
21.8.2014 13:21

J25o78s83e36f 22V19o42s54i79c98k10y 4823487796203

Kvalitni servis a ne drahy ?? To by spise sedlo na Skodovku ! Proto se jich tolika u nas prodava. BMW je pravym opakem. Drahy servis a predrazene nahradni dily. Proto jsou ojete tak lacino. Nikomu se jiz nechce do toho cpat prachy. Nektere rodiny je dokonce prodavaji jakmile na nich vyprsi ta dlouha zaruka. Znam jak to chodi v Nemecku !

0/−1
21.8.2014 16:32

A57l19e90š 51L41e40w66i60c49k32i 5445599601118

Auto nemůže za to,jaký mamlas si ho pořídí,že ano...

+2/0
22.8.2014 4:47
Foto

P18e56t47r 57P92r42o38c71h38á95z28k91a 3362936212844

V tom máte naprostou pravdu.

+1/0
22.8.2014 6:41

M48a80r55t74i43n 80B20l15a69ž42e75k 3982727787128

A to máte nějak statisticky podloženo, kdo těmi auty přesně jezdí? Trochu opatrně s takovými názory :-). Najde se spousta těch, co takový vůz používají pro každodenní pojezd do práce a jezdí slušně. Navíc problémy jsou kus od kusu podle toho jak se o nich majitelé starají, nejde zobecňovat na celou řadu přeci!

+3/0
20.8.2014 22:20

P27e89t22r 48L41a48n42d26a 1449600955184

Asi tak nějak bych to viděl už já. Jak léta jdou, mám už 4. BMW a jsem blonďák. Vážím si lidí, co si pořizují české výrobky, ale majitel staré Fábie před smrtí by se asi neměl pokoušet hanět o 3 třídy lepší auto...

+1/−1
20.8.2014 22:36

A82l93e93š 82J72a27n21á59č15e62k 3413184816613

Tenhle bavorák je pro mě nejhezčí auto z produkce BMW a líbil by se mi. Sice by nebyl problém si ho koupit a budu litovat, že jsem to nikdy neudělal, ale holt pro mě by to bylo jen zbytečný auto pro radost (a k tomuto účelu už mám terénní toyotu). Přeci jen už není nejmladší a pokud bych holdovat sportovnějším limuzínám což není můj případ, asi bych volil ošklivější novější model který jde sehnat v parádním stavu za slušné prachy a četl jsem, že prý je to nejlepší 5 BMW všech dob i když není tak krásné jako E39. E39 bude můj nesplněný sen o BMW, který si nechci pokazit koupí olítaného vraku do kterého bych se vysypal.

+1/0
20.8.2014 16:45

L36u71k54a61s 82N95o94v25a18k 4869659613458

Nejlepsi byla E34, E39 byl dozvuk kvality, ale budiz. E60 uz je moderni pastro na kterym se setrilo kde de dalo( jeste prvni rocniky vyuzivajici benzinove motory z E39 se daj akceptovat, cim novejsi tim vetsi prusvih).

+2/0
20.8.2014 19:31

P85e74t12r 52Č57e52r67m70á72k 9318985589630

Poslední fortelný BMW. Ve verzi 530 benzín i dnes neurazí. Ale že by 528 jezdili za 7 kombinovaně, to opravdu ani omylem :-)

0/−1
20.8.2014 16:07

V22l81a93d44i95m28í65r 68T31e31n66k38r96á64t 6108103425675

ale BMW to určitě rádo potvrdí, těch 7 na 100 :D

0/−1
20.8.2014 16:30

M20a28r64t37i63n 20J47a33g30r 2255108899851

Taky sem podobným řečem nevěřil... 328i mě přesvědčila o opaku. Kdo si to nezkusí, bude radši jezdit třebas Roomsterem TDi za 8,5l (další zkušenost z firemního autoparku), to je jeho blbost.

+2/0
20.8.2014 18:17

P78e59t40r 47Č51e56r47m24á44k 9618855329620

Nejde o víru, ale o nesmysl :-) Auto jsem měl, a při dobrém palivu, s lehkou nohou se dalo mluvit mimo město o 8 litrech. Za 6 nebo 7 litrů to nejelo ani z kopce s větrem v zádech. Kombinace město a mimo je při normálním ježdění a manuálu kolem 10 litrů, což je zcela adekvátní hodnota tomu jak to auto jede.

+3/−1
20.8.2014 19:34

J30i57ř23í 56S49c14h14w10a77c91h 8348254268926

samozřejmě, že je to nesmysl. Prostě šestivál skoro třílitr se skoro 200 koníky, co už má zenit daleko za sebou, to  ve městě (upozorňuji jen s lehkou nohou) zvládne okolo 11,  mimo město do 90-ky to může být okolo těch 7 a na dálnici při 130 už za 8-9 , takže průměr 9 a více. 

Ty povídačky o sedmi a s lehkou nohou za šest jsou pohádky ovčí babičky a zbožná přání majetele....;-)

+3/0
20.8.2014 23:26

A43l62e59š 54L50e65w92i13c27k58i 5405789831428

Tak především v době vzniku tohoto modelu nebyl zdaleka takový tlak na spotřebu od všemožných rádobyekologů,jako je dnes,kdy je to i díky vyspělosti motorů a snižování hmotnosti vozů,přes obvyklý rozměrový mezigenerační nárůst,přece jen lehčí...

0/0
22.8.2014 4:57

J76a34n 48M15o96h25y68l90a 6852169809471

Poslední fortelný BMW ;-DR^

0/0
20.8.2014 18:51

M13i62c26h39a81l 34Z93e16t42e19k 3448832930967

To sotva. Stejně jako řada W210 u konkurence to byla osulena porucha.

0/0
20.8.2014 20:19

L46u13k64a78s 92N89o58v62a43k 4839889163658

Zazil sem pana co jezdil s 528iA mezi 8-10 a z toho vetsinu po praze, takze ano da se, v manualu snaz, ale da se.

+1/0
20.8.2014 19:33

J85i23ř58í 30K82o30c11u59r95e86k 6585674545728

Detailnější info o motorech BMW:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

0/0
20.8.2014 15:49

P12e93t72r 70L31a75n25d89a 1749830525954

Zajímavý článek, ale tady by to chtělo spíš doplnit článek o předface common rail a detaily M5.

0/0
20.8.2014 22:43

L46u62k19á65š 78O35m27á54č10k26a 5821564101106

Kdyby bylo v perfektním stavu, se skvělým servisem, neřeknu absolutně nic. Jenže drtivá většina podobných vraků jezdí s totálně vylágrovaným podvozkem, vstřiky dávno za zenitem kdy při sešlápnutí plynu je za vrakem kouř jako když babi bouchnou starý kamna. A majitel je ještě na jeho fáro náležitě hrdý.

+2/0
20.8.2014 15:47

V15l90a80d27i50m29í71r 16T38e61n83k87r11á57t 6978403505555

taky bývají buď od čoudu značně přibarvení, případně neprocházející testy na různě tvrdé drogy

+1/0
20.8.2014 16:31

P36a19v58e79l 82H80o95f83f82m12a75n65n 4417630151526

Když už nechceš auto- kup si BMW- r.v 1999-  pokryt prošívanou dekou-zlatíčko BMW 530d manuál najeto  98 000 tis km-  to je svezeníčko diskutéřiX

0/0
20.8.2014 15:00

Z49d97e45n73ě67k 69H49a46n62z14l 1741976182754

498 000tis.km

+3/0
20.8.2014 18:12

J34a38n 19J53e94ž25e21k 3131425827865

> Ortodoxní klasická koncepce s motorem uloženým podélně za přední nápravou...

Jste si jisti, že motor je u BMW E39 za přední nápravou?

0/0
20.8.2014 12:40

R72a45d95i78m 80H10o16r14č73i24č37k73a 7896937553532

V podstatě ano

+1/0
20.8.2014 12:43
Foto

J36a42n 82K60ř19í25ž 3419361281771

Pouze malou částí.

0/0
20.8.2014 12:56

R58a39d54i41m 31H20o45r57č25i54č30k50a 7106417243312

Troufnul bych si říci, že 5 a 6 válec je za nápravou a převodovka, která není zrovna žádný drobeček, je někde pod předními sedadly.

+1/−2
20.8.2014 13:02
Foto

R75o60m91a23n 74V23i25e15t97z68e 9681582359820

převodovka je pod přístrojovkou, mezi sedadly je jen hřídel a výfukové potrubí

+1/0
20.8.2014 13:34

J54a66n 33J52e63ž19e55k 3581525447495

Převodovka pod předními sedadly? Tak to musela být rána!

+2/0
20.8.2014 16:14

R15a45d12i71m 55H72o49r77č50i72č49k67a 7576807543152

:-)Myšleno obrazněn ,pan Vietze má samozřejmě pravdu!

0/0
20.8.2014 20:28

P68a61v88e21l 35Š52v20e71s65t71k12a 3888415789

Kdyby byla převodovka pod předními sedadly tak bys musel nastupovat po žebříku

0/0
20.8.2014 19:11

R64a72d87i48m 25H51o91r15č90i31č32k75a 7496917903552

:-)R^

0/0
20.8.2014 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.