Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Patří vůbec na silnici? BMW HP4 jede přes tři sta

Kdybyste před deseti lety tuhle motorku ukázali lidem v mistrovství světa superbiků, utrhli by vám ruce. Pokrokovou elektroniku, neuvěřitelný výkon i hmotnost doplňovaly technologie, které v té době byly experimentem pro pár vyvolených závodníků. To vše teď může sedlat každý smrtelník, který má řidičák na motorku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a40r30e65l 65J75o31a80c36h41i80m12s58t65á69l 8616722647756

a proč teda auta mohou jezdit více když je u nás povoleno stejně maximálně 130

0/0
23.7.2014 15:56

J53i80ř62í 33S76c69h21w82a74c38h 8668934538286

Nevím, nemám tenhle segment až tak zmapovaný, ale nejúžasnější mi na tomto "strojku" připadá jeho hmotnost, protože se mi tak nějak vybavuje, že podobně výkonná konkurence bude mít tak okolo dvou metráků a více....R^

0/0
23.7.2014 0:11

V75l40a49d58i71s30l65a83v 43N11o44h87e86j61l 7908787728201

ZX10R ma 170kg

0/0
28.7.2014 1:34

J34a96r41e77k 20W77o96l88f 5950649480

200 v městě tři sta z místa?

+1/0
21.7.2014 14:55

M16i97l73a86n 57K40r89á38l 8223248921551

a kilo na pivo

+1/0
21.7.2014 16:26
Foto

F86r95a28n31t42i80š33e30k 82H58r93a82b28a30l 3443629396798

Možná i záplaty na džíny :)

+1/0
21.7.2014 17:21
Foto

P73e41t69r 28P93r94o46c24h10á13z60k88a 3432976202134

Není to zrovna moje krevní skupina,ale je to krása.Určitě by stálo za to si ji vyzkoušet.Osobně dávám přednost boxerům od BMW.

0/0
21.7.2014 13:58

V85i89k23t58o75r 55K24o40š27k32a 4482780137399

Tohle patří do zkušených rukou, chyby ta mašina neodpouští, nádherná je a radost to sedlat ovšem když to jede!!.... Pravdou je, že kvalita BMW v motorkách v posledních letech pokulhává. Už ty mašiny nevydrží to co před 10 lety.  Problémy s elektronikou a jejich kardany jsou taky samý problém. A cena, za luxus se platí... Ale jak říkám, je radost to řídit, když to funguje jak má..

0/−3
21.7.2014 10:51

M19i55l75o81š 43B28é23m 6274779342353

Právě, že na tomhle je umění chybu vyrobit, s tou elektrikou. Plynu se netřeba bát, akorát na brzdy to chce opatrněji.

+2/0
21.7.2014 12:39

J94i66ř33í 27S32c69h60w84a18c26h 8578724268316

....je umění vyrobit chybu? Ono to snad inteligentně přibrzdí před každou zatáčkou či předvídá překážky? ;-)

0/0
21.7.2014 19:29

M97i84l54o87š 76B72é96m 6444959732503

Myslel jsem především chybu při práci s plynem, nebo při řazení. Neodhadnout zatáčku a trefit strom za ni s tím jde stejně lehce, jako s jakoukoliv jinou mašinou. ;-)

+1/0
22.7.2014 7:44

M43i67c25h75a84l 71M72o44u34c49h59a 9578169983104

Chyby do určité míry tahle motorka vyřeší za jezdce. Dnes už na tom může s trochou nadsázky jezdit kdekdo, jo to taková Suzuki TL1000R to byla opravdu motorka, která chyby neodpouštěla... ;-)

0/0
21.7.2014 12:50

M78a28r28i30a91n 96S12e65d22i30v37y 2711882579627

Koško, tohle kardan nemá! Až bude BMW pokulhávat, bude za 5 kaček ty chytráku.... Závist je děsná věc.

0/0
22.7.2014 9:37

D96a31v37i53d 80R35y91c68h42e41t84s10k80ý 9956571340960

Klobouk dolů nad motorařinou, 200 koní z atmosférického jednolitru...

+2/0
21.7.2014 10:18

D80a76v71i28d 25J76i52n58d46r64a 6590624636434

Nevím proč, ale jako by idnes bylo zaměřené čistě na německé stroje (auto/moto). Pan redaktor opominul ještě připomenout to, proč u bmw tyto motorky vznikly. Je to jen kvůli tomu, že chtěli mít SBK stroj, který konkuruje ostatním. Takže udělali SBK speciál a pak to dali do větší výroby, aby splnili pravidla o množství/rok. Takže na to, že to je okruhová motorka nic extra. Japonci se na 300 dostali hódně dávno, s váhou podvozkem řízením a designem si pro změnu neškrtne na italské dravce. Když už teda kucí děláte takové motorky, dejte do nich něco extra, co vás rozliší. Abych si koupil rychlou motorku, nepotřebuji dávat 700 tisíc, když od japonců budu mít 2-3 podobně rychlé motorky. A běžný uživatel rozdíl 180-190 koní opravdu nerozezná

+1/0
21.7.2014 7:10

M10i55c76h86a61l 36M78o55u29c52h36a 9598879603214

300 jede každá druhá motorka už 10 let, ale o tom to není. Je to využitelnosti výkonu, ovladatelnosti, kontrole. A ačkoliv jsem na tomhle nejel (a nebo právě proto), určitě bych neříkal, že si to na Italy neškrtne. A to mám třeba Ducati opravdu rád.

+1/0
21.7.2014 12:58

D12a83v25i71d 13J74i18n80d89r78a 6150594116324

Já to beru trochu z jiné strany. Principiálně třeba Ducati má 2válec do L (90°) a proto ta motorka bude vždy užší než 4válcové motorky. Proto náklony = ovladatelnost musejí mít italové lepší. Krom toho třeba taková nová panigalle má +- stejnou váhu (tušim že o něco menší) se stejným (větším) výkonem. Taky takový poznatek, že pro čechy Italové=dělají šmějdy je docela dlouho passé. Když Ducati má servisní prohlídky většinou delší než konkurence (tuším že nové od 12 tisíc km a více). K tomu se ještě musí brát spolehlivost, jak zde již někteří říkají. A co si budem povídat, ten design... prostě suchý německý bez emocí.

0/0
21.7.2014 13:14

V88l37a19d78i76s51l98a35v 29N70o71h69e11j31l 7528757888271

no zas bych tu Ducati nevynasel do nebes, Italove jsou obecne znami svoji vysokou nespolehlivosti, osobne jsem zazil u kamosove manzelky (Monster 695) 2x behem prvnich 1000km ze ji odvezla odtahovka, to se u japonce nestane ani omylem. podobne je desmodrom haklivejsi na nastaveni a take je treba to delat casteji a je to drazsi. a nezapomenme aby byl V2 konkurenceschopny, tak musi mit o 200cc vetsi objem.

0/0
21.7.2014 13:50

D64a97v34i61d 74J47i91n40d35r46a 6940954826304

Dobře, ale předpokládám, že jistě víte, že výkon je dán hlavně počtem válců x odmocnina ze 2. Tím je to daný. Proto v superbike mohli být 1200cc V2 a 1000cc 4-válec. Když se podíváte na Desmocedici RR tak je to jeden z mála 4 válců od Ducati jako rarita, a měla cca 210 koní při 1000cc. Neříkám, že Ducati je nej, jsou drahý, ale je to jiný požitek. A to že se já povedlo během 1000km 2x odtáhnout, jestli to nebude něčím jiným než motorkou. Já jsem 696 vzal na okruh (a že se to tam moc nehodí)  kde jsem stačil o dost silnějším strojům nebo úraveným supermonům nebo twinům. Krom toho, když si troufnou dát záruku na 12000 (a více) km od servisek, tak asi vědí, že jim to vydrží. Třeba KTM to mmá tušim na 6000km a stojí to +- stejně

0/0
21.7.2014 14:19

V28l53a95d63i97s50l18a82v 69N13o57h95e11j40l 7148167588471

Ne urcite to bylo motorkou, zacal tect olej z pod hlavy valcu. Desmosedici stoji 1.5M, to tu rovnou muzem vytahovat WSBK specialy, kde kraluje kdo? ZX10R. :-P A na okruhu je to primarne o hlave, to nic nevypovida. Ducati je mimo hlavni proud, cili je tim trochu vyjimecna, to je ale cely. 200cc navic je proste ulitba Ducati, aby mohla zavodit a byt konkurenceschopna.

0/0
21.7.2014 15:31

M13i25c42h45a34l 63M74o43u40c84h20a 9738889333734

Co to je za blábol - motorka je užší a proto musí mít lepší náklony...? Řadový čtyřvál nijak jezdce nelimituje v náklonech. V těch ho nejčastěji limituje jeho hlava, potom pneumatiky a nakonec stupačky ;-) Jinak Ducati je srdcovka, jako běžná produkční motorka je hravější a zábavnější než Japonci (a často i přes mírný výkonový  handicap i rychlejší), ale zrovna tohle BMW bych opravdu nepodceňoval. Někde v AutoTipu byl srovnávací test asi 6-7 supersportovních aut a jako zajímavost tam měli i tuhle motorku a nějakýho Itala a BMW ho na okruhu celkem přesvědčivě pojelo. Pro zajímavost, nejrychlejšímu autu nadělila motorka asi 3 sekundy...

+1/0
21.7.2014 14:15

T87o49m82á76š 55L21í90p76a 8555246640573

Na me je ty elektroniky uz prilis moc. . Ale Brambory odvedli dost prace. To se jim neupre.. Ovsem cenovka je toho důkazem. .

+3/0
21.7.2014 1:54

V26l51a89d98i30s39l45a58v 79N14o85h18e71j98l 7328177768961

ve WSBK pred 10 lety tohle jezdilo, ZX10R mela 175 koni, uprava pro WSBK samozrejme vic a nizsi hmotnost i nez tohle ;-) a pres 300 uz jely japonsky seriovky v minulym tisicileti, jen to pak dobrovolne uskrtili kvuli hrozbe zakazu v EU, pricemz nyni na to prave BMW nejvic kasle (vc. emisnich/hlukovych limitu v USA), docela paradox ;-)

+1/0
21.7.2014 1:35

V58l38a68d71i36s51l64a33v 81N90o90h34e64j89l 7198977268261

ale vyborna motorka , o tom zadna R^ vubec v 2010 kdyz prislo prvni S1000RR tak vzalo japoncum vitr z plachet.

+2/0
21.7.2014 1:36

S88t94a20n53i58s86l25a18v 44P95a67v83l21u 5678695778276

Ani bych neřekl,kolik jezdí R1,ZX-10,Bladeu a kolik jsi v provozu potkal RR?Spolehlivost taky nic moc,ovšem cenovka je tipicky baworácká.

+2/0
21.7.2014 7:06

V16i28k57t78o62r 57K64o15š63k67a 4872790307289

Ono to je taky dáno tím, že R1,  ZZ a CBR jsou tu řadu let, ale tahle raketa od BMW je tu chvilinku...

0/0
21.7.2014 10:54

V62l11a15d89i87s12l47a84v 19N83o21h43e30j36l 7238167788661

no urcite vic nez ZX10R 2011+ ;-) spolehlivost nehodnotim, ale v 2010 poskocilo vuci japoncum o kus, dohnala ji az ZX10R 2011

0/0
21.7.2014 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.