Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Patří vůbec na silnici? BMW HP4 jede přes tři sta

Kdybyste před deseti lety tuhle motorku ukázali lidem v mistrovství světa superbiků, utrhli by vám ruce. Pokrokovou elektroniku, neuvěřitelný výkon i hmotnost doplňovaly technologie, které v té době byly experimentem pro pár vyvolených závodníků. To vše teď může sedlat každý smrtelník, který má řidičák na motorku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a19r48e94l 24J51o22a44c76h79i52m42s43t32á56l 8436852157276

a proč teda auta mohou jezdit více když je u nás povoleno stejně maximálně 130

0/0
23.7.2014 15:56

J57i15ř28í 26S86c65h97w51a22c25h 8468354638866

Nevím, nemám tenhle segment až tak zmapovaný, ale nejúžasnější mi na tomto "strojku" připadá jeho hmotnost, protože se mi tak nějak vybavuje, že podobně výkonná konkurence bude mít tak okolo dvou metráků a více....R^

0/0
23.7.2014 0:11

V29l42a73d22i32s14l59a29v 48N70o95h67e77j33l 7818947578121

ZX10R ma 170kg

0/0
28.7.2014 1:34

J65a91r88e88k 49W90o32l17f 5570539690

200 v městě tři sta z místa?

+1/0
21.7.2014 14:55

M31i60l42a26n 77K56r13á23l 8683738811231

a kilo na pivo

+1/0
21.7.2014 16:26
Foto

F96r85a79n55t90i96š30e28k 39H30r88a33b96a93l 3393529346318

Možná i záplaty na džíny :)

+1/0
21.7.2014 17:21
Foto

P98e95t11r 74P77r48o45c34h60á54z35k91a 3432436912194

Není to zrovna moje krevní skupina,ale je to krása.Určitě by stálo za to si ji vyzkoušet.Osobně dávám přednost boxerům od BMW.

0/0
21.7.2014 13:58

V75i91k63t20o76r 26K59o33š50k91a 4402530927799

Tohle patří do zkušených rukou, chyby ta mašina neodpouští, nádherná je a radost to sedlat ovšem když to jede!!.... Pravdou je, že kvalita BMW v motorkách v posledních letech pokulhává. Už ty mašiny nevydrží to co před 10 lety.  Problémy s elektronikou a jejich kardany jsou taky samý problém. A cena, za luxus se platí... Ale jak říkám, je radost to řídit, když to funguje jak má..

0/−3
21.7.2014 10:51

M61i72l70o44š 51B82é27m 6944209112163

Právě, že na tomhle je umění chybu vyrobit, s tou elektrikou. Plynu se netřeba bát, akorát na brzdy to chce opatrněji.

+2/0
21.7.2014 12:39

J55i72ř68í 72S14c37h55w89a15c84h 8628604698206

....je umění vyrobit chybu? Ono to snad inteligentně přibrzdí před každou zatáčkou či předvídá překážky? ;-)

0/0
21.7.2014 19:29

M32i78l50o51š 37B56é14m 6804679742733

Myslel jsem především chybu při práci s plynem, nebo při řazení. Neodhadnout zatáčku a trefit strom za ni s tím jde stejně lehce, jako s jakoukoliv jinou mašinou. ;-)

+1/0
22.7.2014 7:44

M28i72c97h49a36l 58M96o53u18c69h70a 9868639773874

Chyby do určité míry tahle motorka vyřeší za jezdce. Dnes už na tom může s trochou nadsázky jezdit kdekdo, jo to taková Suzuki TL1000R to byla opravdu motorka, která chyby neodpouštěla... ;-)

0/0
21.7.2014 12:50

M12a96r13i74a75n 20S19e73d41i60v47y 2531672739597

Koško, tohle kardan nemá! Až bude BMW pokulhávat, bude za 5 kaček ty chytráku.... Závist je děsná věc.

0/0
22.7.2014 9:37

D50a90v11i97d 39R19y82c90h64e57t14s63k26ý 9116611180630

Klobouk dolů nad motorařinou, 200 koní z atmosférického jednolitru...

+2/0
21.7.2014 10:18

D87a59v68i12d 82J64i10n96d18r62a 6340184756204

Nevím proč, ale jako by idnes bylo zaměřené čistě na německé stroje (auto/moto). Pan redaktor opominul ještě připomenout to, proč u bmw tyto motorky vznikly. Je to jen kvůli tomu, že chtěli mít SBK stroj, který konkuruje ostatním. Takže udělali SBK speciál a pak to dali do větší výroby, aby splnili pravidla o množství/rok. Takže na to, že to je okruhová motorka nic extra. Japonci se na 300 dostali hódně dávno, s váhou podvozkem řízením a designem si pro změnu neškrtne na italské dravce. Když už teda kucí děláte takové motorky, dejte do nich něco extra, co vás rozliší. Abych si koupil rychlou motorku, nepotřebuji dávat 700 tisíc, když od japonců budu mít 2-3 podobně rychlé motorky. A běžný uživatel rozdíl 180-190 koní opravdu nerozezná

+1/0
21.7.2014 7:10

M52i84c44h20a30l 95M61o78u57c91h24a 9218199283154

300 jede každá druhá motorka už 10 let, ale o tom to není. Je to využitelnosti výkonu, ovladatelnosti, kontrole. A ačkoliv jsem na tomhle nejel (a nebo právě proto), určitě bych neříkal, že si to na Italy neškrtne. A to mám třeba Ducati opravdu rád.

+1/0
21.7.2014 12:58

D54a56v39i97d 39J89i78n24d90r47a 6180464966414

Já to beru trochu z jiné strany. Principiálně třeba Ducati má 2válec do L (90°) a proto ta motorka bude vždy užší než 4válcové motorky. Proto náklony = ovladatelnost musejí mít italové lepší. Krom toho třeba taková nová panigalle má +- stejnou váhu (tušim že o něco menší) se stejným (větším) výkonem. Taky takový poznatek, že pro čechy Italové=dělají šmějdy je docela dlouho passé. Když Ducati má servisní prohlídky většinou delší než konkurence (tuším že nové od 12 tisíc km a více). K tomu se ještě musí brát spolehlivost, jak zde již někteří říkají. A co si budem povídat, ten design... prostě suchý německý bez emocí.

0/0
21.7.2014 13:14

V11l29a65d56i81s93l20a40v 66N50o86h67e35j79l 7208207678521

no zas bych tu Ducati nevynasel do nebes, Italove jsou obecne znami svoji vysokou nespolehlivosti, osobne jsem zazil u kamosove manzelky (Monster 695) 2x behem prvnich 1000km ze ji odvezla odtahovka, to se u japonce nestane ani omylem. podobne je desmodrom haklivejsi na nastaveni a take je treba to delat casteji a je to drazsi. a nezapomenme aby byl V2 konkurenceschopny, tak musi mit o 200cc vetsi objem.

0/0
21.7.2014 13:50

D90a78v13i17d 76J78i76n80d62r15a 6300294826864

Dobře, ale předpokládám, že jistě víte, že výkon je dán hlavně počtem válců x odmocnina ze 2. Tím je to daný. Proto v superbike mohli být 1200cc V2 a 1000cc 4-válec. Když se podíváte na Desmocedici RR tak je to jeden z mála 4 válců od Ducati jako rarita, a měla cca 210 koní při 1000cc. Neříkám, že Ducati je nej, jsou drahý, ale je to jiný požitek. A to že se já povedlo během 1000km 2x odtáhnout, jestli to nebude něčím jiným než motorkou. Já jsem 696 vzal na okruh (a že se to tam moc nehodí)  kde jsem stačil o dost silnějším strojům nebo úraveným supermonům nebo twinům. Krom toho, když si troufnou dát záruku na 12000 (a více) km od servisek, tak asi vědí, že jim to vydrží. Třeba KTM to mmá tušim na 6000km a stojí to +- stejně

0/0
21.7.2014 14:19

V24l80a25d90i94s55l61a45v 21N44o25h71e57j51l 7318527438791

Ne urcite to bylo motorkou, zacal tect olej z pod hlavy valcu. Desmosedici stoji 1.5M, to tu rovnou muzem vytahovat WSBK specialy, kde kraluje kdo? ZX10R. :-P A na okruhu je to primarne o hlave, to nic nevypovida. Ducati je mimo hlavni proud, cili je tim trochu vyjimecna, to je ale cely. 200cc navic je proste ulitba Ducati, aby mohla zavodit a byt konkurenceschopna.

0/0
21.7.2014 15:31

M37i49c93h16a62l 97M21o87u77c15h22a 9578349463304

Co to je za blábol - motorka je užší a proto musí mít lepší náklony...? Řadový čtyřvál nijak jezdce nelimituje v náklonech. V těch ho nejčastěji limituje jeho hlava, potom pneumatiky a nakonec stupačky ;-) Jinak Ducati je srdcovka, jako běžná produkční motorka je hravější a zábavnější než Japonci (a často i přes mírný výkonový  handicap i rychlejší), ale zrovna tohle BMW bych opravdu nepodceňoval. Někde v AutoTipu byl srovnávací test asi 6-7 supersportovních aut a jako zajímavost tam měli i tuhle motorku a nějakýho Itala a BMW ho na okruhu celkem přesvědčivě pojelo. Pro zajímavost, nejrychlejšímu autu nadělila motorka asi 3 sekundy...

+1/0
21.7.2014 14:15

T79o21m97á93š 28L72í95p38a 8425906720603

Na me je ty elektroniky uz prilis moc. . Ale Brambory odvedli dost prace. To se jim neupre.. Ovsem cenovka je toho důkazem. .

+3/0
21.7.2014 1:54

V16l29a38d40i61s85l49a55v 47N30o74h62e92j82l 7668837408971

ve WSBK pred 10 lety tohle jezdilo, ZX10R mela 175 koni, uprava pro WSBK samozrejme vic a nizsi hmotnost i nez tohle ;-) a pres 300 uz jely japonsky seriovky v minulym tisicileti, jen to pak dobrovolne uskrtili kvuli hrozbe zakazu v EU, pricemz nyni na to prave BMW nejvic kasle (vc. emisnich/hlukovych limitu v USA), docela paradox ;-)

+1/0
21.7.2014 1:35

V85l90a35d36i47s51l41a45v 84N18o75h96e76j29l 7168477378701

ale vyborna motorka , o tom zadna R^ vubec v 2010 kdyz prislo prvni S1000RR tak vzalo japoncum vitr z plachet.

+2/0
21.7.2014 1:36

S84t82a26n71i59s80l57a41v 89P33a41v35l88u 5398545128926

Ani bych neřekl,kolik jezdí R1,ZX-10,Bladeu a kolik jsi v provozu potkal RR?Spolehlivost taky nic moc,ovšem cenovka je tipicky baworácká.

+2/0
21.7.2014 7:06

V85i69k79t91o90r 87K30o50š63k47a 4702330967429

Ono to je taky dáno tím, že R1,  ZZ a CBR jsou tu řadu let, ale tahle raketa od BMW je tu chvilinku...

0/0
21.7.2014 10:54

V86l44a39d22i54s24l69a28v 74N54o88h19e51j22l 7528817868661

no urcite vic nez ZX10R 2011+ ;-) spolehlivost nehodnotim, ale v 2010 poskocilo vuci japoncum o kus, dohnala ji az ZX10R 2011

0/0
21.7.2014 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.