Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Patří vůbec na silnici? BMW HP4 jede přes tři sta

Kdybyste před deseti lety tuhle motorku ukázali lidem v mistrovství světa superbiků, utrhli by vám ruce. Pokrokovou elektroniku, neuvěřitelný výkon i hmotnost doplňovaly technologie, které v té době byly experimentem pro pár vyvolených závodníků. To vše teď může sedlat každý smrtelník, který má řidičák na motorku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a73r70e18l 66J46o63a91c42h13i59m95s66t17á15l 8836222557676

a proč teda auta mohou jezdit více když je u nás povoleno stejně maximálně 130

0/0
23.7.2014 15:56

J19i26ř47í 59S53c89h82w92a71c59h 8388514108976

Nevím, nemám tenhle segment až tak zmapovaný, ale nejúžasnější mi na tomto "strojku" připadá jeho hmotnost, protože se mi tak nějak vybavuje, že podobně výkonná konkurence bude mít tak okolo dvou metráků a více....R^

0/0
23.7.2014 0:11

V66l44a51d84i62s76l38a76v 56N44o41h67e37j68l 7378107488691

ZX10R ma 170kg

0/0
28.7.2014 1:34


J18a40r63e73k 76W15o60l90f 5290859190

200 v městě tři sta z místa?

+1/0
21.7.2014 14:55

M12i58l19a87n 45K37r65á14l 8843548211261

a kilo na pivo

+1/0
21.7.2014 16:26
Foto

F34r63a69n30t76i42š48e61k 13H32r69a23b10a58l 3963359216308

Možná i záplaty na džíny :)

+1/0
21.7.2014 17:21
Foto

P87e10t33r 25P65r25o54c58h35á19z27k22a 3122416522354

Není to zrovna moje krevní skupina,ale je to krása.Určitě by stálo za to si ji vyzkoušet.Osobně dávám přednost boxerům od BMW.

0/0
21.7.2014 13:58

V77i29k64t88o36r 36K59o64š41k68a 4202560837239

Tohle patří do zkušených rukou, chyby ta mašina neodpouští, nádherná je a radost to sedlat ovšem když to jede!!.... Pravdou je, že kvalita BMW v motorkách v posledních letech pokulhává. Už ty mašiny nevydrží to co před 10 lety.  Problémy s elektronikou a jejich kardany jsou taky samý problém. A cena, za luxus se platí... Ale jak říkám, je radost to řídit, když to funguje jak má..

0/−3
21.7.2014 10:51

M66i51l14o36š 56B85é14m 6134759692963

Právě, že na tomhle je umění chybu vyrobit, s tou elektrikou. Plynu se netřeba bát, akorát na brzdy to chce opatrněji.

+2/0
21.7.2014 12:39

J61i76ř32í 16S53c96h60w94a87c55h 8648814848526

....je umění vyrobit chybu? Ono to snad inteligentně přibrzdí před každou zatáčkou či předvídá překážky? ;-)

0/0
21.7.2014 19:29

M67i44l44o87š 38B65é89m 6264659972703

Myslel jsem především chybu při práci s plynem, nebo při řazení. Neodhadnout zatáčku a trefit strom za ni s tím jde stejně lehce, jako s jakoukoliv jinou mašinou. ;-)

+1/0
22.7.2014 7:44

M37i88c74h10a31l 51M72o78u83c33h59a 9888679793904

Chyby do určité míry tahle motorka vyřeší za jezdce. Dnes už na tom může s trochou nadsázky jezdit kdekdo, jo to taková Suzuki TL1000R to byla opravdu motorka, která chyby neodpouštěla... ;-)

0/0
21.7.2014 12:50

M86a49r39i26a16n 55S26e79d90i13v29y 2591182349617

Koško, tohle kardan nemá! Až bude BMW pokulhávat, bude za 5 kaček ty chytráku.... Závist je děsná věc.

0/0
22.7.2014 9:37

D66a26v37i40d 61R34y59c66h89e80t62s11k94ý 9656601630770

Klobouk dolů nad motorařinou, 200 koní z atmosférického jednolitru...

+2/0
21.7.2014 10:18

D31a45v73i21d 30J96i71n68d54r14a 6700804756634

Nevím proč, ale jako by idnes bylo zaměřené čistě na německé stroje (auto/moto). Pan redaktor opominul ještě připomenout to, proč u bmw tyto motorky vznikly. Je to jen kvůli tomu, že chtěli mít SBK stroj, který konkuruje ostatním. Takže udělali SBK speciál a pak to dali do větší výroby, aby splnili pravidla o množství/rok. Takže na to, že to je okruhová motorka nic extra. Japonci se na 300 dostali hódně dávno, s váhou podvozkem řízením a designem si pro změnu neškrtne na italské dravce. Když už teda kucí děláte takové motorky, dejte do nich něco extra, co vás rozliší. Abych si koupil rychlou motorku, nepotřebuji dávat 700 tisíc, když od japonců budu mít 2-3 podobně rychlé motorky. A běžný uživatel rozdíl 180-190 koní opravdu nerozezná

+1/0
21.7.2014 7:10

M73i51c64h15a17l 52M30o33u12c85h53a 9318659233114

300 jede každá druhá motorka už 10 let, ale o tom to není. Je to využitelnosti výkonu, ovladatelnosti, kontrole. A ačkoliv jsem na tomhle nejel (a nebo právě proto), určitě bych neříkal, že si to na Italy neškrtne. A to mám třeba Ducati opravdu rád.

+1/0
21.7.2014 12:58

D31a65v58i22d 68J11i18n69d90r94a 6900654506144

Já to beru trochu z jiné strany. Principiálně třeba Ducati má 2válec do L (90°) a proto ta motorka bude vždy užší než 4válcové motorky. Proto náklony = ovladatelnost musejí mít italové lepší. Krom toho třeba taková nová panigalle má +- stejnou váhu (tušim že o něco menší) se stejným (větším) výkonem. Taky takový poznatek, že pro čechy Italové=dělají šmějdy je docela dlouho passé. Když Ducati má servisní prohlídky většinou delší než konkurence (tuším že nové od 12 tisíc km a více). K tomu se ještě musí brát spolehlivost, jak zde již někteří říkají. A co si budem povídat, ten design... prostě suchý německý bez emocí.

0/0
21.7.2014 13:14

V62l93a31d36i57s40l24a88v 95N89o35h20e26j38l 7318897968931

no zas bych tu Ducati nevynasel do nebes, Italove jsou obecne znami svoji vysokou nespolehlivosti, osobne jsem zazil u kamosove manzelky (Monster 695) 2x behem prvnich 1000km ze ji odvezla odtahovka, to se u japonce nestane ani omylem. podobne je desmodrom haklivejsi na nastaveni a take je treba to delat casteji a je to drazsi. a nezapomenme aby byl V2 konkurenceschopny, tak musi mit o 200cc vetsi objem.

0/0
21.7.2014 13:50

D85a24v33i48d 57J79i53n96d25r39a 6950134976814

Dobře, ale předpokládám, že jistě víte, že výkon je dán hlavně počtem válců x odmocnina ze 2. Tím je to daný. Proto v superbike mohli být 1200cc V2 a 1000cc 4-válec. Když se podíváte na Desmocedici RR tak je to jeden z mála 4 válců od Ducati jako rarita, a měla cca 210 koní při 1000cc. Neříkám, že Ducati je nej, jsou drahý, ale je to jiný požitek. A to že se já povedlo během 1000km 2x odtáhnout, jestli to nebude něčím jiným než motorkou. Já jsem 696 vzal na okruh (a že se to tam moc nehodí)  kde jsem stačil o dost silnějším strojům nebo úraveným supermonům nebo twinům. Krom toho, když si troufnou dát záruku na 12000 (a více) km od servisek, tak asi vědí, že jim to vydrží. Třeba KTM to mmá tušim na 6000km a stojí to +- stejně

0/0
21.7.2014 14:19

V81l44a44d98i74s95l23a22v 40N48o60h67e82j66l 7218167458381

Ne urcite to bylo motorkou, zacal tect olej z pod hlavy valcu. Desmosedici stoji 1.5M, to tu rovnou muzem vytahovat WSBK specialy, kde kraluje kdo? ZX10R. :-P A na okruhu je to primarne o hlave, to nic nevypovida. Ducati je mimo hlavni proud, cili je tim trochu vyjimecna, to je ale cely. 200cc navic je proste ulitba Ducati, aby mohla zavodit a byt konkurenceschopna.

0/0
21.7.2014 15:31

M88i22c11h65a70l 96M81o18u98c46h30a 9738599773804

Co to je za blábol - motorka je užší a proto musí mít lepší náklony...? Řadový čtyřvál nijak jezdce nelimituje v náklonech. V těch ho nejčastěji limituje jeho hlava, potom pneumatiky a nakonec stupačky ;-) Jinak Ducati je srdcovka, jako běžná produkční motorka je hravější a zábavnější než Japonci (a často i přes mírný výkonový  handicap i rychlejší), ale zrovna tohle BMW bych opravdu nepodceňoval. Někde v AutoTipu byl srovnávací test asi 6-7 supersportovních aut a jako zajímavost tam měli i tuhle motorku a nějakýho Itala a BMW ho na okruhu celkem přesvědčivě pojelo. Pro zajímavost, nejrychlejšímu autu nadělila motorka asi 3 sekundy...

+1/0
21.7.2014 14:15

T88o13m72á66š 98L75í97p64a 8175856370223

Na me je ty elektroniky uz prilis moc. . Ale Brambory odvedli dost prace. To se jim neupre.. Ovsem cenovka je toho důkazem. .

+3/0
21.7.2014 1:54

V77l65a32d74i45s44l71a58v 84N83o54h83e76j47l 7668577848901

ve WSBK pred 10 lety tohle jezdilo, ZX10R mela 175 koni, uprava pro WSBK samozrejme vic a nizsi hmotnost i nez tohle ;-) a pres 300 uz jely japonsky seriovky v minulym tisicileti, jen to pak dobrovolne uskrtili kvuli hrozbe zakazu v EU, pricemz nyni na to prave BMW nejvic kasle (vc. emisnich/hlukovych limitu v USA), docela paradox ;-)

+1/0
21.7.2014 1:35

V65l42a97d32i27s74l24a33v 15N29o24h86e60j40l 7818927948461

ale vyborna motorka , o tom zadna R^ vubec v 2010 kdyz prislo prvni S1000RR tak vzalo japoncum vitr z plachet.

+2/0
21.7.2014 1:36

S12t76a55n17i12s13l48a19v 64P65a63v64l60u 5738985458716

Ani bych neřekl,kolik jezdí R1,ZX-10,Bladeu a kolik jsi v provozu potkal RR?Spolehlivost taky nic moc,ovšem cenovka je tipicky baworácká.

+2/0
21.7.2014 7:06

V13i85k98t88o75r 22K26o96š44k60a 4772350687899

Ono to je taky dáno tím, že R1,  ZZ a CBR jsou tu řadu let, ale tahle raketa od BMW je tu chvilinku...

0/0
21.7.2014 10:54

V85l35a75d91i94s29l39a31v 76N20o71h21e84j95l 7648587338941

no urcite vic nez ZX10R 2011+ ;-) spolehlivost nehodnotim, ale v 2010 poskocilo vuci japoncum o kus, dohnala ji az ZX10R 2011

0/0
21.7.2014 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.