Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Audi dostanou turbo roztáčené elektromotory a 48voltovou síť

Automobilka Audi představila dva koncepty pohonných jednotek TDI, které využívají zajímavou technickou novinku. Jejich turbodmychadla totiž mohou roztáčet elektromotorky, čímž je eliminována prodleva nástupu turba. Audi počítá se zařazením této novinky do sériové výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39u95k36á63š 85V94a88ň39u17r58a 1415854543263

Nebylo by lepsi pouzivat dieselelektricky pohon s motory v kolech? Pripadne plynova turbina s pohonem elektromotory.

+1/−1
30.8.2014 22:07

P49a16t55r79i84k 52Š39e53b15e93s67t37a 4293492536805

... k čemu ty rychlé starty a výkony, když se potom jezdí i na dálnici 50 - magistrála od chodova až k nuseláku v Praze...

+2/0
29.8.2014 21:23

F79r90a35n81t53i63s52e90k 84M29r66z65e14n75a 3465395148839

Na te magistrale ja takovy provoz, ze i v 50 se tam tezko najizdi ( napriklad kdekoliv od IP pavlova az po Prazskeho povstani).  Ja v tom celkovem zpomaleni prazske dopravy vidim pozitiva a dnes si nedokazu predstavit, ze bych se po jizni spojce prohanel 130 tak jako pred 5 lety. Rozhodne ubyly zacpy z duvodu karambolů.

0/−1
30.8.2014 12:53


R43a18d48e65k 24N33e91u84m90a41n95n 5572752488855

Nesmysl

magistrála v pohodě 100

spojka to samé

+1/0
30.8.2014 17:28

J36a77n 49N60o72v72á85k 6624634946643

Ty vogo, to je složité. To už je fakt lepší nehradit celou tuhle přesložitou a těžkou hrůzu se stovkami pohyblivých součástek asynchronním elektromotorem s baterií v podvozku. Ten je jednoduchý, nekazí se a hýbe se tam jen rotor.

+3/−1
29.8.2014 17:10

J85i73ř49í 38S57c37h33w45a15c44h 8418234758116

elektromotor s baterií v podvozku? Tak takovej by ujel tak 50 km a pak bys musel celý podvozek vyměnit, nemluvě o tom, že na každé nerovnosti by se ten podvozek setrvačností urval od vozovky.....a skákalo by to jako koza....

0/−2
29.8.2014 20:26

J88a67n 71N20o94v36á53k 6274794776973

No, abych to uvedl do reality: Jeden nesmysl vedle druhého. Já jen popsal konstrukci současných elektromobilů, třeba: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

+2/0
29.8.2014 21:01

J95i77ř40í 21S57c55h84w70a58c46h 8288454618836

no tak tam baterie rozhodně není uložena v podvozku... :-P

0/−2
29.8.2014 21:53

J67a34n 40N42o50v94á64k 6734584826143

Posílám odkaz na článek, je tam hned na začátku fotka, kde se ukazuje poloha baterie. http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesly-srazi-cenu-baterii-na-100-dolarukwh

+2/0
29.8.2014 23:12

M23a52r68t67i21n 67B93ř71e40z60i59n91a 8338575880562

Citace z článku:

"Energii, kterou využívá elektromotor k pohonu kompresoru,získává motor rekuperací, například při plachtění".

Může mi nějaký "odborník" na automobilovou techniku vysvětlit, jak se s automobilem plachtí. Rád se nechám poučit.:-)

+1/0
29.8.2014 16:36

P52e27t63r 70N32e20s35v36a12d23b84a 2384815426329

Plachtění se běžně říká situaci kdy se automobil pohybuje pouze setrvačností třeba při jízdě z kopce s nesešlápnutým plynovým pedálem.

+4/0
29.8.2014 18:49

M28a57r16t44i12n 25B12ř47e78z33i73n30a 8338175410162

Já si pod slovem plachtění představuji toto:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Placht%C4%9Bn%C3%AD;-)

+1/0
31.8.2014 8:18

P84e60t47r 21N55e94s22v80a13d26b41a 2654965826649

Jasně a někdo by zase mohl poslat odkaz na nějakou plachetnici. Ono neznamená že když něco neznáte že to tak nemůže být.

+2/0
31.8.2014 15:59

M88a96r38t40i44n 26B23ř85e40z49i78n84a 8468585880122

A můžete objasnit  proč zrovna plachtění? Při plachtění, se všeobecně využívají stoupavé vzdušné proudy, nebo síla větru. To ale v případě automobilu asi nebude to pravé. Jedině, že by se na automobilu vztyčil stěžeň s plachtou, nebo došlo k vysunutí křídel á la Fantomas.;-)

+1/0
31.8.2014 19:51

T29o70m17á98š 76Š44t30r75i33g44n35e40r 9851827460491

nie je lepsie na rekuperaciu pouzit slaceny vzduch? Pri brzdeni ho stlacat a pri akceleracii by mohol sluzit k pohonu turba, alebo sa priamo stlaceny vhanat do valcov.

0/0
29.8.2014 15:43

P94e67t84r 33M94a76r96e88č70e74k 1173711769198

Moc složité, hmotnostně a prostorově náročné , stlačený vzduch se musí čistit, odvodnit a uložit v dostatečném objemu.

0/0
29.8.2014 19:29

J94i89ř82í 87D54v75o61ř17á10k 5908813108570

Obecně je stlačený vzduch jednou z nejdražších energií.

0/0
29.8.2014 20:25

M12i39l88a77n 73P65o17k52o73r28a 6389122374582

ach jo, kde jsou ty časy, kdy autu rozuměl i průměrně nadaný automechanik amatér ;-D

+2/0
29.8.2014 15:24

M98i24l67a12n 27Š71v70a51g59r22o79v39s56k42ý 9682959965888

Turbo je zkrácený výraz pro turbokompresor. Elektrické turbo? ;-D

+3/−1
29.8.2014 14:19

J74i58r68i 46R29o97u58b57a17l 1698318716545

Jo jo, máte pravdu, taky mě to napadlo. Klasický případ ztráty původního významnu slova. Turbokompresor zvyšuje výkon -> zkráceně turbo -> turbo, cokoliv co zvyšuje výkon -> elektrické turbo

0/0
29.8.2014 18:19

P84e27t27r 62M92a41r88e64č37e85k 1593781769968

Samozřejmě. Turbínový kompresor. A elektromotor , který roztáčí oběžné kolo = turbínu stlačující vzduch

0/0
29.8.2014 19:31

P43e19t73r 82M76i30c48h37a77l 2880614931692

Hluboce se mýlíš. Turbína slouží k pohonu dmychadla (kompresoru) a je roztáčena spálenými plyny. Dmychadlo potom stlačuje vzduch sloužící k přeplňování motoru.

0/0
30.8.2014 2:18

R53a69d64e10k 30P86a66s94t22o38r 3786755646183

Vítej další problematická součástko pro národ kde běžný člověk s průměrným platem musí nakupovat a udržovat vozidlo o průměrném stáří 10 let. R^R^R^

+2/−7
29.8.2014 12:21

O34t46o 72V18o67d51i10č24k47a 7424867539508

jistě, Audi to vyvinulo hlavně kvůli českému trhu...

+3/−1
29.8.2014 12:33

J15i57ř48í 37N11o97v70o44t93n72ý 7848392

Komu se nelení, tomu se zelení. ;-)

+1/0
29.8.2014 13:02

J90a19n 12Č30á79p 5931160212224

No tak pro tyhle lidi co popisujete, to opravdu není...

+1/0
29.8.2014 13:07
Foto

F24i89l14i79p 93K51a69š39t31á31n23e75k 2469616464722

Jak vite, ze bude problematicka? Dnesni auta jsou nasobne spolehlivejsi nez ta před 30ti lety.

A sam mam doma auto stare 17 let a není o moc jiné nez ta dnesni. Stejne sekvencni vstrikovani, klima, cele v elektrice, vymenil jsem jen audio, to poskočilo ze vseho nejvic dopředu. A to je to, na co vas dnesni auta lakaji: monitory, USB, WiFi, MP3,...

A tohle auto ma 540tisic km a jezdi a jezdi. Stejne spolehlive jako auta nova. Protože ten rozhodujici zlom nastal před 20ti lety s prichodem elektroniky do aut. Ta je narozdil od mechanických soucastek téměř vecna. Jen z ni mají všichni strach. Zbytecne.

Myslim, ze tento systém audi nebo jiny podobny v autech za par let bude bezny. Dnes uz mame vykonu azazaz, takze ted se muze vice snižovat spotřeba. Ona ta 10 nebo 20 let stara auta mají totiž vykon jako sportovni speciály před 30 nebo 40 lety. A ridi je amateri.

+1/−2
29.8.2014 13:49

J10o77s77e92f 73N39o73v86a78k 5758422976938

Toho auta se držte. Výměna dvou řidících jednotek pro ovládśni bočních dveří u rok staré VW Caravelle 70k. Řídící jednotky jsou tam na každý uprdnutí. Až to auto nebude v záruce, tak půjde.

0/0
29.8.2014 15:51

J66i47ř79í 42S38c90h67w44a57c17h 8558114158726

výměna dvou řídících jednotek za 70 korun? To není drahé...

Řídící jednotka na ovládání dveří? K čemu je to dobré?

A když je to auto ještě v záruce tak proč jsi těch 70 korun platil? ;-)

0/−2
29.8.2014 20:43

J50o70s62e54f 57N64o56v79a26k 5388282486838

70k = 70 tisíc. Vzhledem k zomu, že je to v záruce, šlo to na vrub automobilky. Je to na elektrické otvevírání bočních dveří. Kolik podobných pastí tam čeká po záruce lepší nevědět. A podobně ke to u každýho elektronikou přecpanýho auta (skoro všechna nová).

+3/0
29.8.2014 22:16

J26i27n11d28ř19i70c44h 63Š83k43o43p17e69k 4785381520705

to si povíme za 30let. Pokud budou tedy auta dnešní produkce v provozu ;-D

0/0
29.8.2014 18:27

J31i90ř67í 66S32c25h26w30a83c42h 8468864318506

a proč by měla být dnešní auta za třicet let v provozu? Vždyť dnes jsou ty 30 letá auta co jsou "v pravidelném provozu"  neskutečně smradlavé zlo.

0/0
29.8.2014 20:48

T23o89m16á50š 26J56u87r45e39č69k18a 3663372289463

Už jen z toho důvodu, že se dnes jezdí mnohem více a dál, chtěl bych vidět Fávo s půl mega na kontě stále v provozu. Tím jsem chtěl říct, že dnešní auta najezdí za 5-10let to samé co auto r.v. před 30 lety za těch 30let.

0/0
1.9.2014 9:55

P87e85t27r 37N54e16s36v79a27d92b11a 2834965356389

Pro cca 80% uživatelů kteří se neumí ke klasickému turbu chovat to naopak peníze ušetří.

+1/0
29.8.2014 18:51

J96i76ř61í 91D30v27o63ř37á21k 5948813848610

Sice opravuji náklaďáky , ale dobrá auta už dělali.Zlom nastal s příchodem EURO 3 .Jak elektronické , tak mechanické součástky šly z kvalitou dolů .

0/0
29.8.2014 20:31

M97a57r65t87i96n 82T95e56s29a59ř 2759443863203

Přechod ze sítě 14V (tedy nikoliv nominálních 12V, altík dodává kolem 14V a všechny spotřebiče jsou na to i dimenzovány) na 42V (tedy 3x tolik) se plánuje dobrých 30 let. Zatím se k tomu nikdo moc neměl, přitom by se tím ušetřila spousta mědi v rozvodech (tedy těch elektrických).

+1/0
29.8.2014 12:13

M88a57r25t71i90n 20P11i71s41á14r 6440972284346

akorát v tomto případě to bude nejspíš 4x  .., taky před 30ti lety nejezdilo tolik aut, co dnes ..

+2/0
29.8.2014 13:28
Foto

F57i15l41i72p 31K74a80š68t37á22n86e23k 2399816774262

Tady bude důvod vyššího napeti jinde. Motor elektrodmychadla ma 7kW (7000W) a to znamena při 14V 500A. To je samozrejme blbost, takze 48V je resenim. I tak je proud brutálních 140A... Při takovemhle prikonu zadnou med neusetrite. Spise naopak...

0/0
29.8.2014 13:39

M85a57r42t17i73n 79T95e33s90a74ř 2599353263603

Sám jste to ušetření právě potvrdil. Tehdy byl důvod pro plánovaný přechod definován ušetřením mědi u běžných rozvodů. Tehdy se o 7kW turbodmychadle nikomu ani nesnilo. I s tím turbodmychadlem ušetříte měď dimenzovanou na 500A tím, že použijete průřezy vodičů jen na 140A. Pokud tuhle napájecí hladinu 48VDC použijete všude, ušetříte ještě víc. Pak můžeme diskutovat, co je šetření a co nutnost, abyste k turbodmychadlu neměl šíny jak noha :-)

+1/0
29.8.2014 16:09

P53e98t63r 71M97a23r28e13č23e22k 1383291309128

Takový průřez potřebují jen vodiče k onomu "elektroturbu" . U běžného rozvodu naopak ušetříte. Ovšem to by tam nesměly být ony avizované převodníky na 12V.

0/0
29.8.2014 19:35

J84o76s79e28f 92N25o28v85a65k 5218592776198

Škoda, že se zaměřují na "ekologii" na úkor výdrže. Motory jsou čím dál složitější a bezemisovější, ale auto s nájezdem nad 150 kkm je velice těžko prodejné, protože už se začíná "ekologicky" rozpadat. A přitom by se se současným technologickýmy znalostmi dalo dokázat tolik. Rv

0/0
29.8.2014 11:51

M18a80r55t24i54n 52K75a68r86á58s67e82k 9648973818448

Auto s dobrou udrzbou ujede v pohode 300, ale ne pokud to trva 20 let.....

Vim o par oktavkach (druha generace) se kterymi majitele najeli skoro 500 nez je prodali a zadne zasadni problemy s nimi nebyly....

Ony auta dneska vydrzi "mene" nez driv, ale ono je to tim, ze driv si clovek koupil auto a jel s nim jednou tydne o vikendu na vylet - pak kdyz se o nej dobre staral vydrzelo mu i 20 let, zatimco dnesni rocni najezdy aut jsou nasobne vyssi

0/0
29.8.2014 12:18

J29o77s54e58f 93N47o23v93a40k 5428102426668

No a já vím o pár passatech, audi, oktávkách, bmw a mercedesech, kterým mezi 150-200k odešlo turbo nebo vstřiky. Taková oprava u biturba za 140000 opravdu potěší...

+2/0
29.8.2014 22:22

J43i52ř21í 30J14e20l31í66n97e83k 6757542421969

Kdyby použili k přeplňování rovnou kompresor, nemuseli by řešit takovýhle blbosti.

0/−3
29.8.2014 11:12

J27i22ř45í 38P26e45l51n45á42ř 6145283256699

Pro změnu by museli zase řešit jiné blbosti které souvisí s kompresorem. Ale jiný jouda na diskusi by jim jistě poradil, že kdyby použili turbodmychadlo... :-P

+7/0
29.8.2014 11:23

V67o61j82t22ě51c42h 12B53r16y55c62h59t87a 8602776312935

zajímavé, akorát by mě zajímalo kolik by stála případná výměna toho turba při poruše.

+1/0
29.8.2014 10:57

J77a14n 60M49a95l80ý 9948137832967

levné to asi nebude (turbo + elektromotorek), ale na druhou stranu se jedná v podstatě o vložený díl na vedlejší větvi a bude to rozhodně levnější než v případě řešení "vše v jednom"

+2/0
29.8.2014 11:05

M24a97r19t16i12n 88C49e63r15v25e70n33y 2213398536218

7kW motor uz bych fakt nenazyval elektromotorek.

+3/0
29.8.2014 13:22

J65i82ř78í 38D83v73o23ř47á36k 5238633298700

Vzpomínám na Pionýra (JAWA 20,........) 7 kW to jsou dva , nebo tři Pionýři?

+1/0
29.8.2014 20:37

J79i86ř18í 67S45c87h55w95a48c59h 8708474968716

zde na diskuzích je motor co má 77 kW nazýván motůrkem do sekačky, takže.....

v podstatě půjde opravdu o "elektromotorek", nebude příliš velký. V průměru bude mít pár centimetrů, protože ten relativně velký výkon 7kW  je "nahoněný" otáčkami, cca stejnými jako turbo....

0/0
29.8.2014 20:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.