Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi dostanou turbo roztáčené elektromotory a 48voltovou síť

Automobilka Audi představila dva koncepty pohonných jednotek TDI, které využívají zajímavou technickou novinku. Jejich turbodmychadla totiž mohou roztáčet elektromotorky, čímž je eliminována prodleva nástupu turba. Audi počítá se zařazením této novinky do sériové výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u16k92á22š 43V82a69ň32u23r50a 1595464943853

Nebylo by lepsi pouzivat dieselelektricky pohon s motory v kolech? Pripadne plynova turbina s pohonem elektromotory.

+1/−1
30.8.2014 22:07

P60a57t19r10i89k 18Š34e12b68e70s82t80a 4533542476195

... k čemu ty rychlé starty a výkony, když se potom jezdí i na dálnici 50 - magistrála od chodova až k nuseláku v Praze...

+2/0
29.8.2014 21:23

F55r23a82n95t67i34s27e21k 63M89r63z58e69n36a 3875345308249

Na te magistrale ja takovy provoz, ze i v 50 se tam tezko najizdi ( napriklad kdekoliv od IP pavlova az po Prazskeho povstani).  Ja v tom celkovem zpomaleni prazske dopravy vidim pozitiva a dnes si nedokazu predstavit, ze bych se po jizni spojce prohanel 130 tak jako pred 5 lety. Rozhodne ubyly zacpy z duvodu karambolů.

0/−1
30.8.2014 12:53

R98a71d96e51k 91N62e13u34m51a60n12n 5252772758405

Nesmysl

magistrála v pohodě 100

spojka to samé

+1/0
30.8.2014 17:28

J20a90n 80N13o16v91á32k 6904884366283

Ty vogo, to je složité. To už je fakt lepší nehradit celou tuhle přesložitou a těžkou hrůzu se stovkami pohyblivých součástek asynchronním elektromotorem s baterií v podvozku. Ten je jednoduchý, nekazí se a hýbe se tam jen rotor.

+3/−1
29.8.2014 17:10

J70i53ř97í 43S93c55h33w39a48c47h 8518144308306

elektromotor s baterií v podvozku? Tak takovej by ujel tak 50 km a pak bys musel celý podvozek vyměnit, nemluvě o tom, že na každé nerovnosti by se ten podvozek setrvačností urval od vozovky.....a skákalo by to jako koza....

0/−2
29.8.2014 20:26

J91a43n 82N66o19v47á22k 6864274586453

No, abych to uvedl do reality: Jeden nesmysl vedle druhého. Já jen popsal konstrukci současných elektromobilů, třeba: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

+2/0
29.8.2014 21:01

J16i31ř23í 32S75c79h18w24a73c91h 8598354178656

no tak tam baterie rozhodně není uložena v podvozku... :-P

0/−2
29.8.2014 21:53

J55a91n 47N37o91v67á86k 6604814246573

Posílám odkaz na článek, je tam hned na začátku fotka, kde se ukazuje poloha baterie. http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesly-srazi-cenu-baterii-na-100-dolarukwh

+2/0
29.8.2014 23:12

M49a34r79t87i16n 82B35ř48e97z87i33n19a 8168715670432

Citace z článku:

"Energii, kterou využívá elektromotor k pohonu kompresoru,získává motor rekuperací, například při plachtění".

Může mi nějaký "odborník" na automobilovou techniku vysvětlit, jak se s automobilem plachtí. Rád se nechám poučit.:-)

+1/0
29.8.2014 16:36

P88e55t38r 41N18e74s11v62a55d73b58a 2354905586559

Plachtění se běžně říká situaci kdy se automobil pohybuje pouze setrvačností třeba při jízdě z kopce s nesešlápnutým plynovým pedálem.

+4/0
29.8.2014 18:49

M49a98r74t36i54n 38B35ř67e18z34i85n18a 8768325810402

Já si pod slovem plachtění představuji toto:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Placht%C4%9Bn%C3%AD;-)

+1/0
31.8.2014 8:18

P65e34t34r 96N14e53s81v48a73d33b26a 2424415336989

Jasně a někdo by zase mohl poslat odkaz na nějakou plachetnici. Ono neznamená že když něco neznáte že to tak nemůže být.

+2/0
31.8.2014 15:59

M57a49r42t83i20n 41B44ř22e15z63i87n29a 8168315660332

A můžete objasnit  proč zrovna plachtění? Při plachtění, se všeobecně využívají stoupavé vzdušné proudy, nebo síla větru. To ale v případě automobilu asi nebude to pravé. Jedině, že by se na automobilu vztyčil stěžeň s plachtou, nebo došlo k vysunutí křídel á la Fantomas.;-)

+1/0
31.8.2014 19:51

T40o73m43á92š 11Š66t60r50i94g26n35e62r 9311217920361

nie je lepsie na rekuperaciu pouzit slaceny vzduch? Pri brzdeni ho stlacat a pri akceleracii by mohol sluzit k pohonu turba, alebo sa priamo stlaceny vhanat do valcov.

0/0
29.8.2014 15:43

P84e34t38r 67M44a47r71e97č30e21k 1283431269338

Moc složité, hmotnostně a prostorově náročné , stlačený vzduch se musí čistit, odvodnit a uložit v dostatečném objemu.

0/0
29.8.2014 19:29

J74i27ř17í 98D85v68o96ř39á97k 5908873908870

Obecně je stlačený vzduch jednou z nejdražších energií.

0/0
29.8.2014 20:25

M81i90l92a69n 61P44o81k92o97r87a 6919122444712

ach jo, kde jsou ty časy, kdy autu rozuměl i průměrně nadaný automechanik amatér ;-D

+2/0
29.8.2014 15:24

M88i47l27a34n 70Š50v18a54g32r35o34v38s54k35ý 9462789535598

Turbo je zkrácený výraz pro turbokompresor. Elektrické turbo? ;-D

+3/−1
29.8.2014 14:19

J77i91r48i 30R35o72u64b88a92l 1338188206935

Jo jo, máte pravdu, taky mě to napadlo. Klasický případ ztráty původního významnu slova. Turbokompresor zvyšuje výkon -> zkráceně turbo -> turbo, cokoliv co zvyšuje výkon -> elektrické turbo

0/0
29.8.2014 18:19

P65e62t66r 19M52a70r65e26č51e96k 1363671679458

Samozřejmě. Turbínový kompresor. A elektromotor , který roztáčí oběžné kolo = turbínu stlačující vzduch

0/0
29.8.2014 19:31

P32e88t55r 55M28i44c41h33a51l 2330684221542

Hluboce se mýlíš. Turbína slouží k pohonu dmychadla (kompresoru) a je roztáčena spálenými plyny. Dmychadlo potom stlačuje vzduch sloužící k přeplňování motoru.

0/0
30.8.2014 2:18

R69a81d57e83k 46P21a40s67t74o86r 3266925186863

Vítej další problematická součástko pro národ kde běžný člověk s průměrným platem musí nakupovat a udržovat vozidlo o průměrném stáří 10 let. R^R^R^

+2/−7
29.8.2014 12:21

O42t35o 94V21o61d66i36č41k98a 7474767899758

jistě, Audi to vyvinulo hlavně kvůli českému trhu...

+3/−1
29.8.2014 12:33

J61i42ř21í 43N49o40v25o94t44n93ý 7228892

Komu se nelení, tomu se zelení. ;-)

+1/0
29.8.2014 13:02

J56a36n 77Č57á12p 5381620192564

No tak pro tyhle lidi co popisujete, to opravdu není...

+1/0
29.8.2014 13:07
Foto

F98i96l55i22p 16K54a27š38t81á20n17e55k 2459786354632

Jak vite, ze bude problematicka? Dnesni auta jsou nasobne spolehlivejsi nez ta před 30ti lety.

A sam mam doma auto stare 17 let a není o moc jiné nez ta dnesni. Stejne sekvencni vstrikovani, klima, cele v elektrice, vymenil jsem jen audio, to poskočilo ze vseho nejvic dopředu. A to je to, na co vas dnesni auta lakaji: monitory, USB, WiFi, MP3,...

A tohle auto ma 540tisic km a jezdi a jezdi. Stejne spolehlive jako auta nova. Protože ten rozhodujici zlom nastal před 20ti lety s prichodem elektroniky do aut. Ta je narozdil od mechanických soucastek téměř vecna. Jen z ni mají všichni strach. Zbytecne.

Myslim, ze tento systém audi nebo jiny podobny v autech za par let bude bezny. Dnes uz mame vykonu azazaz, takze ted se muze vice snižovat spotřeba. Ona ta 10 nebo 20 let stara auta mají totiž vykon jako sportovni speciály před 30 nebo 40 lety. A ridi je amateri.

+1/−2
29.8.2014 13:49

J53o76s62e91f 91N97o41v81a31k 5158402586838

Toho auta se držte. Výměna dvou řidících jednotek pro ovládśni bočních dveří u rok staré VW Caravelle 70k. Řídící jednotky jsou tam na každý uprdnutí. Až to auto nebude v záruce, tak půjde.

0/0
29.8.2014 15:51

J96i18ř24í 79S28c62h44w64a30c42h 8848964668616

výměna dvou řídících jednotek za 70 korun? To není drahé...

Řídící jednotka na ovládání dveří? K čemu je to dobré?

A když je to auto ještě v záruce tak proč jsi těch 70 korun platil? ;-)

0/−2
29.8.2014 20:43

J83o15s43e20f 57N51o92v58a61k 5988262646118

70k = 70 tisíc. Vzhledem k zomu, že je to v záruce, šlo to na vrub automobilky. Je to na elektrické otvevírání bočních dveří. Kolik podobných pastí tam čeká po záruce lepší nevědět. A podobně ke to u každýho elektronikou přecpanýho auta (skoro všechna nová).

+3/0
29.8.2014 22:16

J65i73n90d11ř24i68c54h 84Š11k91o75p26e26k 4905981320435

to si povíme za 30let. Pokud budou tedy auta dnešní produkce v provozu ;-D

0/0
29.8.2014 18:27

J76i93ř35í 45S57c76h86w93a81c16h 8898474568246

a proč by měla být dnešní auta za třicet let v provozu? Vždyť dnes jsou ty 30 letá auta co jsou "v pravidelném provozu"  neskutečně smradlavé zlo.

0/0
29.8.2014 20:48

T62o63m61á77š 89J39u40r70e38č21k75a 3813222679923

Už jen z toho důvodu, že se dnes jezdí mnohem více a dál, chtěl bych vidět Fávo s půl mega na kontě stále v provozu. Tím jsem chtěl říct, že dnešní auta najezdí za 5-10let to samé co auto r.v. před 30 lety za těch 30let.

0/0
1.9.2014 9:55

P41e60t92r 35N27e32s31v39a64d17b95a 2134175416629

Pro cca 80% uživatelů kteří se neumí ke klasickému turbu chovat to naopak peníze ušetří.

+1/0
29.8.2014 18:51

J63i47ř53í 77D22v62o63ř22á18k 5928123168650

Sice opravuji náklaďáky , ale dobrá auta už dělali.Zlom nastal s příchodem EURO 3 .Jak elektronické , tak mechanické součástky šly z kvalitou dolů .

0/0
29.8.2014 20:31

M23a68r74t64i29n 10T50e54s95a21ř 2399913413333

Přechod ze sítě 14V (tedy nikoliv nominálních 12V, altík dodává kolem 14V a všechny spotřebiče jsou na to i dimenzovány) na 42V (tedy 3x tolik) se plánuje dobrých 30 let. Zatím se k tomu nikdo moc neměl, přitom by se tím ušetřila spousta mědi v rozvodech (tedy těch elektrických).

+1/0
29.8.2014 12:13

M95a70r93t35i33n 38P74i57s38á37r 6440542394766

akorát v tomto případě to bude nejspíš 4x  .., taky před 30ti lety nejezdilo tolik aut, co dnes ..

+2/0
29.8.2014 13:28
Foto

F48i84l42i24p 26K65a26š94t41á41n83e16k 2909176664352

Tady bude důvod vyššího napeti jinde. Motor elektrodmychadla ma 7kW (7000W) a to znamena při 14V 500A. To je samozrejme blbost, takze 48V je resenim. I tak je proud brutálních 140A... Při takovemhle prikonu zadnou med neusetrite. Spise naopak...

0/0
29.8.2014 13:39

M24a84r80t38i67n 51T24e66s77a76ř 2899653393473

Sám jste to ušetření právě potvrdil. Tehdy byl důvod pro plánovaný přechod definován ušetřením mědi u běžných rozvodů. Tehdy se o 7kW turbodmychadle nikomu ani nesnilo. I s tím turbodmychadlem ušetříte měď dimenzovanou na 500A tím, že použijete průřezy vodičů jen na 140A. Pokud tuhle napájecí hladinu 48VDC použijete všude, ušetříte ještě víc. Pak můžeme diskutovat, co je šetření a co nutnost, abyste k turbodmychadlu neměl šíny jak noha :-)

+1/0
29.8.2014 16:09

P29e73t69r 73M16a21r78e24č74e75k 1173101389618

Takový průřez potřebují jen vodiče k onomu "elektroturbu" . U běžného rozvodu naopak ušetříte. Ovšem to by tam nesměly být ony avizované převodníky na 12V.

0/0
29.8.2014 19:35

J51o27s47e67f 89N13o22v58a73k 5108192966708

Škoda, že se zaměřují na "ekologii" na úkor výdrže. Motory jsou čím dál složitější a bezemisovější, ale auto s nájezdem nad 150 kkm je velice těžko prodejné, protože už se začíná "ekologicky" rozpadat. A přitom by se se současným technologickýmy znalostmi dalo dokázat tolik. Rv

0/0
29.8.2014 11:51

M75a45r48t74i59n 65K93a21r19á45s26e11k 9558553108208

Auto s dobrou udrzbou ujede v pohode 300, ale ne pokud to trva 20 let.....

Vim o par oktavkach (druha generace) se kterymi majitele najeli skoro 500 nez je prodali a zadne zasadni problemy s nimi nebyly....

Ony auta dneska vydrzi "mene" nez driv, ale ono je to tim, ze driv si clovek koupil auto a jel s nim jednou tydne o vikendu na vylet - pak kdyz se o nej dobre staral vydrzelo mu i 20 let, zatimco dnesni rocni najezdy aut jsou nasobne vyssi

0/0
29.8.2014 12:18

J15o31s66e23f 61N24o59v39a32k 5748362346708

No a já vím o pár passatech, audi, oktávkách, bmw a mercedesech, kterým mezi 150-200k odešlo turbo nebo vstřiky. Taková oprava u biturba za 140000 opravdu potěší...

+2/0
29.8.2014 22:22

J10i69ř63í 18J49e13l77í36n10e56k 6447432491429

Kdyby použili k přeplňování rovnou kompresor, nemuseli by řešit takovýhle blbosti.

0/−3
29.8.2014 11:12

J81i30ř65í 43P57e22l48n68á78ř 6525833196609

Pro změnu by museli zase řešit jiné blbosti které souvisí s kompresorem. Ale jiný jouda na diskusi by jim jistě poradil, že kdyby použili turbodmychadlo... :-P

+7/0
29.8.2014 11:23

V84o18j51t83ě38c69h 50B18r75y61c92h15t52a 8322826142735

zajímavé, akorát by mě zajímalo kolik by stála případná výměna toho turba při poruše.

+1/0
29.8.2014 10:57

J31a78n 21M81a77l19ý 9668417772227

levné to asi nebude (turbo + elektromotorek), ale na druhou stranu se jedná v podstatě o vložený díl na vedlejší větvi a bude to rozhodně levnější než v případě řešení "vše v jednom"

+2/0
29.8.2014 11:05

M31a41r89t21i34n 40C51e91r27v57e71n15y 2723988346168

7kW motor uz bych fakt nenazyval elektromotorek.

+3/0
29.8.2014 13:22

J67i72ř37í 14D88v64o63ř15á30k 5148963788170

Vzpomínám na Pionýra (JAWA 20,........) 7 kW to jsou dva , nebo tři Pionýři?

+1/0
29.8.2014 20:37

J98i84ř52í 59S57c29h75w84a50c67h 8748114398656

zde na diskuzích je motor co má 77 kW nazýván motůrkem do sekačky, takže.....

v podstatě půjde opravdu o "elektromotorek", nebude příliš velký. V průměru bude mít pár centimetrů, protože ten relativně velký výkon 7kW  je "nahoněný" otáčkami, cca stejnými jako turbo....

0/0
29.8.2014 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.