Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jízda musí být pohodlná a ladná, velí parník na kolech

Třiatřicetiletý Opel Commodore je parník. Trochu těžkopádný, ale ne tak, aby vás to otrávilo. Jízda musí být ladná, učí vás. Jezdí jinak než dnešní auta, ale rozhodně ne staromódně. Je to uklidňující a povznášející pocit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i95ř23í 53B63o96č97e74k 6749814495646

Na starý opel se nejspíš zapomenout nedá, dnešní opelford ale nikdo nechce. Stejně VWaudi, to je směšné. Pro jednodušší jedince ale dostatečné.

0/0
26.7.2014 21:33

J82a30n 47N24o91v76á83k 9356830667443

ty jsi asi velký odborník, tak mi vysvětli co má opel společnýho s fordem, to by mě fakt zajímalo

+1/0
26.7.2014 21:54

J91a36r11o73s88l21a78v 80Z94a98h72r76a19d25n50í71č26e17k 7985430364621

Prostě nádhera, ne každý se sleduje skvělé řazení a zrychlení a nejvyšší luxus. Rozhodně bych v tom měl lepší pocit při jízdě, než ve spotřebním autě. Jsem spokojený s autem bez elektroniky, které ovládám já sám bez kecání něčeho, co do auta nepatří.

+1/0
26.7.2014 8:38

R96a76d46e27k 32L88u76k59á85š 6903229138868

40 let starý Opel jezdí jako dnešní auta?  To je pan redaktor překvapen, že už tehdy měla auta volant a motor?

+2/−1
24.7.2014 14:16

M51i88c17h85a95l 92K86r49č91á15l 6208328726292

Pan redaktor se evidentně minul povolání. Jako spisovatel románů by vydělal víc.

+1/−2
24.7.2014 11:23

J59i76ř36í 50V40o80g93e58l 6642562666328

Ač jsem sám staromilec a v garáži mi nějaké vykopávky, jež já nazývám veterány, stojí, tak v rámci objektivity musím uznat, že nová auta na rozdíl od těch starých (jak tu někteří diskutéři uvádí skutečných) neschnijou po pěti letech provozu a nemají problém s nájezdem v řádu mnoha set tisíc kilometrů. Ony ty starší kousky jsou pastva pro oči, ale sami byste v tom už nechtěli hltat dnešní porce kilometrů a měnit každých 5 000 olej, neustále řešit postupující rez a hlavně se v tom nedejbože nabourat.

+5/−1
24.7.2014 9:30

J11a31k19u17b 60F72e32i72f60a63r 7409209156569

Mohu s vámi suhlasit snad jen ohledně té koroze. Ono totiž všechno bylo poplatné době. Tehdy nebylo v provozu tolik aut, tedy i na silnicích vznikalo méně kritických situací. Každý výrobek neobjel třikrát zeměkouli než s dostal až k vám a kvůli každé ptákovině se necestovalo stovky km.

A co se týká nájezdu...no ty dnenší pidimotory s turby a stovky tisíc najetých kilometrů....taky se mi to moc nezdá ;-)

+2/−1
24.7.2014 10:17

J85i70ř91í 66V24o53g12e38l 6982322456608

Ani já downsizingu moc nefandím. A mám rád stará auta. Ale buďme objektivní - udržet auto pro nájezd 200 000 Km před 40 lety a to samé dokázat dnes, to je rozdíl. Dříve bylo vše krásně opravitelné a taky se často opravovalo :-)

0/0
24.7.2014 11:02

J40i18ř37í 86S42c50h63w93a70c77h 8418414428876

problém je, že tu v diskuzi každý srovnává starý 6vál s 1,2TSI, což je samozřejmě nesmysl, tento motor není jeho dnešní náhradou. 

Když srovnávat, tak s něčím co odpovídá stejné třídě, tedy asi tak s turbem v 1.8-2.0 tam se o nájezd ve stovkách tisíc km vůbec nebojím....i s případnou výměnou turba někde mezi 150-200 tisíci (prostě spotřebák jako rozvody ;-))

+1/0
24.7.2014 11:15

P58a21v65o29l 66K30u92b54r20a12n 6919490120632

No ... čo sa týka hrdze a bezpečnosti máte pravdu, ale čo sa týka nájazdu km ani moc nie. Staré motory sú prevažne veľmi jednoduché, takže je tam menej šancí sa niečo pokaziť. Pri dobrej údržbe môžu kľudne najazdiť viac ako dnešné vyhypované piditurbo motory.

+2/0
24.7.2014 10:29

J92a12n 97S72l56a30d63k94ý 1858283230761

To byl Opel ještě auto

+2/−1
24.7.2014 8:32

J25a44k78u53b 38F58e77i64f42a46r 7199429126519

a dnes není?

0/0
24.7.2014 8:57

D16u29š16a44n 46P39e85š69e91k 3715149844210

Nejenom Opel. Tehdy se ještě vyráběla skutečná auta (např.Ford Granada). Dnes už se vyrábějí jenom dopravní prostředky k přemístění osob a nákladu.

Podvozky jsou tvrdé a nepohodlné, místo kvalitního odhlučnění podvozku a motoru se cpou do aut dotykové multimediální ptákoviny a aplikace.

+3/0
24.7.2014 9:10

J78a92k72u91b 51F51e50i85f24a10r 7809539246849

spíš bych to viděl tak, že autoprůmysl se ve jménu neustálého růstu snaží dostat auta do "kategorie" spotřební elektroniky, aby se měnila po dvou-třech letech.

+1/0
24.7.2014 9:19
Foto

M69i27c82h68a95l 31P50u10č 3578592484888

Přesně tak tomu je. Auto = spotřební zboží. Dříve, kdo měl auto, byl motorista, dnes je každý jouda vlastnící oprávnění prostě řidič. Podle toho to taky vypadá na silnicích.

+7/0
24.7.2014 9:49

D36a16n33i71e73l 68K27r79o84n90e49r 7934664916267

Jako chcete srovnavat hlucnost aut z konce minuleho stoleti a dnes a jeste vam ta starsi vyjdou jako vitezove? Vy musite byt regulerni blazen.

0/−1
24.7.2014 9:40

L36e15o47š 61S30m60u68t68n85ý 2327759825442

nemusí to být až tak nepochopitelné.já jsem měl audi 100 diesel, r.v 1982 prodával jsem ji v autobazaru,a bazarník si ji projel a strašně se divil že je uvnitř tišší než jeho octavka v tdi:-)

+2/0
24.7.2014 10:46

J20i30ř42í 33S13c25h44w26a23c49h 8418624728386

no najdou se výjimky (ta octa asi nebyla nejnovější), které potvrzují pravidlo, že dnes jsou auta uvnitř v průměru mnohem lépe odhlučněná, než ta před 30 lety. I taková Fabia s tříhrnkem HTP je dnes úplně někde jinde oproti Š120 i Favoritu.

0/0
24.7.2014 11:09

J93i30ř32í 25K76o79c93u44r61e94k 6385874295668

Garantuji vám, že ta původní Octavia ze 60 let je tišší než Škoda 120. Zevnitř i zvenku. Favorit je naopak velice tichý oproti Š120, obzvláště ty se vstřikováním. Samozřejmě vše vztaženo na zahřátý motor, který je v dobré kondici.

+1/0
24.7.2014 17:54

J30i10ř95í 90S33c17h58w51a66c45h 8778324748126

No v podstatě souhlasím 

To ale nic nemění na tom, že dnešní Fabia je uvnitř úplně nejtišší.;-)

0/0
24.7.2014 23:30

J86o72s84e87f 90Č66i48h45á69k 7551949870986

Nebyl tu už tento článek?

0/0
24.7.2014 4:39

J58o34s14e45f 83C57í24s25a27ř 7587172550230

byl tu článek o stejným typu, ale jiným kousku http://auto.idnes.cz/opel-commodore-01e-/auto_ojetiny.aspx?c=A140701_174729_auto_ojetiny_fdv

0/0
24.7.2014 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.