Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jízda musí být pohodlná a ladná, velí parník na kolech

Třiatřicetiletý Opel Commodore je parník. Trochu těžkopádný, ale ne tak, aby vás to otrávilo. Jízda musí být ladná, učí vás. Jezdí jinak než dnešní auta, ale rozhodně ne staromódně. Je to uklidňující a povznášející pocit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i87ř42í 58B83o93č40e21k 6709984415256

Na starý opel se nejspíš zapomenout nedá, dnešní opelford ale nikdo nechce. Stejně VWaudi, to je směšné. Pro jednodušší jedince ale dostatečné.

0/0
26.7.2014 21:33

J69a11n 89N29o96v86á86k 9696180607923

ty jsi asi velký odborník, tak mi vysvětli co má opel společnýho s fordem, to by mě fakt zajímalo

+1/0
26.7.2014 21:54

J10a96r76o38s85l84a68v 91Z95a66h77r93a69d89n79í43č69e70k 7415150834471

Prostě nádhera, ne každý se sleduje skvělé řazení a zrychlení a nejvyšší luxus. Rozhodně bych v tom měl lepší pocit při jízdě, než ve spotřebním autě. Jsem spokojený s autem bez elektroniky, které ovládám já sám bez kecání něčeho, co do auta nepatří.

+1/0
26.7.2014 8:38

R54a26d61e28k 50L26u54k11á52š 6693369378488

40 let starý Opel jezdí jako dnešní auta?  To je pan redaktor překvapen, že už tehdy měla auta volant a motor?

+2/−1
24.7.2014 14:16

M57i85c26h12a34l 85K40r49č29á12l 6328958596162

Pan redaktor se evidentně minul povolání. Jako spisovatel románů by vydělal víc.

+1/−2
24.7.2014 11:23

J17i53ř10í 46V29o86g25e59l 6322212346658

Ač jsem sám staromilec a v garáži mi nějaké vykopávky, jež já nazývám veterány, stojí, tak v rámci objektivity musím uznat, že nová auta na rozdíl od těch starých (jak tu někteří diskutéři uvádí skutečných) neschnijou po pěti letech provozu a nemají problém s nájezdem v řádu mnoha set tisíc kilometrů. Ony ty starší kousky jsou pastva pro oči, ale sami byste v tom už nechtěli hltat dnešní porce kilometrů a měnit každých 5 000 olej, neustále řešit postupující rez a hlavně se v tom nedejbože nabourat.

+5/−1
24.7.2014 9:30

J75a50k64u35b 33F42e62i40f84a82r 7539389806979

Mohu s vámi suhlasit snad jen ohledně té koroze. Ono totiž všechno bylo poplatné době. Tehdy nebylo v provozu tolik aut, tedy i na silnicích vznikalo méně kritických situací. Každý výrobek neobjel třikrát zeměkouli než s dostal až k vám a kvůli každé ptákovině se necestovalo stovky km.

A co se týká nájezdu...no ty dnenší pidimotory s turby a stovky tisíc najetých kilometrů....taky se mi to moc nezdá ;-)

+2/−1
24.7.2014 10:17

J16i14ř95í 58V95o53g65e47l 6922982696888

Ani já downsizingu moc nefandím. A mám rád stará auta. Ale buďme objektivní - udržet auto pro nájezd 200 000 Km před 40 lety a to samé dokázat dnes, to je rozdíl. Dříve bylo vše krásně opravitelné a taky se často opravovalo :-)

0/0
24.7.2014 11:02

J18i60ř42í 36S93c89h10w30a21c73h 8778474968726

problém je, že tu v diskuzi každý srovnává starý 6vál s 1,2TSI, což je samozřejmě nesmysl, tento motor není jeho dnešní náhradou. 

Když srovnávat, tak s něčím co odpovídá stejné třídě, tedy asi tak s turbem v 1.8-2.0 tam se o nájezd ve stovkách tisíc km vůbec nebojím....i s případnou výměnou turba někde mezi 150-200 tisíci (prostě spotřebák jako rozvody ;-))

+1/0
24.7.2014 11:15

P26a53v76o67l 27K92u89b16r26a52n 6279250740692

No ... čo sa týka hrdze a bezpečnosti máte pravdu, ale čo sa týka nájazdu km ani moc nie. Staré motory sú prevažne veľmi jednoduché, takže je tam menej šancí sa niečo pokaziť. Pri dobrej údržbe môžu kľudne najazdiť viac ako dnešné vyhypované piditurbo motory.

+2/0
24.7.2014 10:29

J73a19n 13S70l35a63d52k53ý 1788513550581

To byl Opel ještě auto

+2/−1
24.7.2014 8:32

J48a79k77u93b 40F28e21i97f80a49r 7939269406519

a dnes není?

0/0
24.7.2014 8:57

D95u28š54a25n 82P76e73š34e60k 3475649744750

Nejenom Opel. Tehdy se ještě vyráběla skutečná auta (např.Ford Granada). Dnes už se vyrábějí jenom dopravní prostředky k přemístění osob a nákladu.

Podvozky jsou tvrdé a nepohodlné, místo kvalitního odhlučnění podvozku a motoru se cpou do aut dotykové multimediální ptákoviny a aplikace.

+3/0
24.7.2014 9:10

J70a19k72u98b 96F25e70i43f50a35r 7489579866969

spíš bych to viděl tak, že autoprůmysl se ve jménu neustálého růstu snaží dostat auta do "kategorie" spotřební elektroniky, aby se měnila po dvou-třech letech.

+1/0
24.7.2014 9:19
Foto

M62i70c91h68a19l 54P94u21č 3568352344368

Přesně tak tomu je. Auto = spotřební zboží. Dříve, kdo měl auto, byl motorista, dnes je každý jouda vlastnící oprávnění prostě řidič. Podle toho to taky vypadá na silnicích.

+7/0
24.7.2014 9:49

D72a81n74i55e27l 56K74r52o45n37e71r 7754934296257

Jako chcete srovnavat hlucnost aut z konce minuleho stoleti a dnes a jeste vam ta starsi vyjdou jako vitezove? Vy musite byt regulerni blazen.

0/−1
24.7.2014 9:40

L79e62o76š 28S75m34u88t76n70ý 2887549945652

nemusí to být až tak nepochopitelné.já jsem měl audi 100 diesel, r.v 1982 prodával jsem ji v autobazaru,a bazarník si ji projel a strašně se divil že je uvnitř tišší než jeho octavka v tdi:-)

+2/0
24.7.2014 10:46

J31i75ř96í 26S73c71h88w97a60c75h 8798314118216

no najdou se výjimky (ta octa asi nebyla nejnovější), které potvrzují pravidlo, že dnes jsou auta uvnitř v průměru mnohem lépe odhlučněná, než ta před 30 lety. I taková Fabia s tříhrnkem HTP je dnes úplně někde jinde oproti Š120 i Favoritu.

0/0
24.7.2014 11:09

J53i27ř43í 29K91o24c34u78r40e92k 6585164595478

Garantuji vám, že ta původní Octavia ze 60 let je tišší než Škoda 120. Zevnitř i zvenku. Favorit je naopak velice tichý oproti Š120, obzvláště ty se vstřikováním. Samozřejmě vše vztaženo na zahřátý motor, který je v dobré kondici.

+1/0
24.7.2014 17:54

J91i96ř83í 37S11c79h86w24a60c74h 8598304568356

No v podstatě souhlasím 

To ale nic nemění na tom, že dnešní Fabia je uvnitř úplně nejtišší.;-)

0/0
24.7.2014 23:30

J81o11s11e47f 53Č33i77h33á53k 7551359120506

Nebyl tu už tento článek?

0/0
24.7.2014 4:39

J95o95s65e32f 25C65í38s60a67ř 7777952930980

byl tu článek o stejným typu, ale jiným kousku http://auto.idnes.cz/opel-commodore-01e-/auto_ojetiny.aspx?c=A140701_174729_auto_ojetiny_fdv

0/0
24.7.2014 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.