Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jízda musí být pohodlná a ladná, velí parník na kolech

Třiatřicetiletý Opel Commodore je parník. Trochu těžkopádný, ale ne tak, aby vás to otrávilo. Jízda musí být ladná, učí vás. Jezdí jinak než dnešní auta, ale rozhodně ne staromódně. Je to uklidňující a povznášející pocit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i52ř54í 61B66o97č52e67k 6859744515686

Na starý opel se nejspíš zapomenout nedá, dnešní opelford ale nikdo nechce. Stejně VWaudi, to je směšné. Pro jednodušší jedince ale dostatečné.

0/0
26.7.2014 21:33

J80a47n 52N80o82v94á53k 9616240527703

ty jsi asi velký odborník, tak mi vysvětli co má opel společnýho s fordem, to by mě fakt zajímalo

+1/0
26.7.2014 21:54

J30a96r52o45s10l17a57v 93Z94a92h53r89a83d19n80í81č69e77k 7105580474191

Prostě nádhera, ne každý se sleduje skvělé řazení a zrychlení a nejvyšší luxus. Rozhodně bych v tom měl lepší pocit při jízdě, než ve spotřebním autě. Jsem spokojený s autem bez elektroniky, které ovládám já sám bez kecání něčeho, co do auta nepatří.

+1/0
26.7.2014 8:38


R61a83d25e59k 13L38u98k91á42š 6923869498318

40 let starý Opel jezdí jako dnešní auta?  To je pan redaktor překvapen, že už tehdy měla auta volant a motor?

+2/−1
24.7.2014 14:16

M72i29c56h87a89l 45K35r80č28á22l 6628468356422

Pan redaktor se evidentně minul povolání. Jako spisovatel románů by vydělal víc.

+1/−2
24.7.2014 11:23

J10i30ř83í 59V25o37g21e45l 1674309499139

Ač jsem sám staromilec a v garáži mi nějaké vykopávky, jež já nazývám veterány, stojí, tak v rámci objektivity musím uznat, že nová auta na rozdíl od těch starých (jak tu někteří diskutéři uvádí skutečných) neschnijou po pěti letech provozu a nemají problém s nájezdem v řádu mnoha set tisíc kilometrů. Ony ty starší kousky jsou pastva pro oči, ale sami byste v tom už nechtěli hltat dnešní porce kilometrů a měnit každých 5 000 olej, neustále řešit postupující rez a hlavně se v tom nedejbože nabourat.

+5/−1
24.7.2014 9:30

J29a93k12u60b 59F13e44i87f18a61r 7239889196239

Mohu s vámi suhlasit snad jen ohledně té koroze. Ono totiž všechno bylo poplatné době. Tehdy nebylo v provozu tolik aut, tedy i na silnicích vznikalo méně kritických situací. Každý výrobek neobjel třikrát zeměkouli než s dostal až k vám a kvůli každé ptákovině se necestovalo stovky km.

A co se týká nájezdu...no ty dnenší pidimotory s turby a stovky tisíc najetých kilometrů....taky se mi to moc nezdá ;-)

+2/−1
24.7.2014 10:17

J21i37ř42í 71V61o22g76e94l 1984709589439

Ani já downsizingu moc nefandím. A mám rád stará auta. Ale buďme objektivní - udržet auto pro nájezd 200 000 Km před 40 lety a to samé dokázat dnes, to je rozdíl. Dříve bylo vše krásně opravitelné a taky se často opravovalo :-)

0/0
24.7.2014 11:02

J70i22ř19í 37S60c35h47w85a25c40h 8778674618596

problém je, že tu v diskuzi každý srovnává starý 6vál s 1,2TSI, což je samozřejmě nesmysl, tento motor není jeho dnešní náhradou. 

Když srovnávat, tak s něčím co odpovídá stejné třídě, tedy asi tak s turbem v 1.8-2.0 tam se o nájezd ve stovkách tisíc km vůbec nebojím....i s případnou výměnou turba někde mezi 150-200 tisíci (prostě spotřebák jako rozvody ;-))

+1/0
24.7.2014 11:15

P11a47v34o47l 17K93u50b12r25a82n 6129950670362

No ... čo sa týka hrdze a bezpečnosti máte pravdu, ale čo sa týka nájazdu km ani moc nie. Staré motory sú prevažne veľmi jednoduché, takže je tam menej šancí sa niečo pokaziť. Pri dobrej údržbe môžu kľudne najazdiť viac ako dnešné vyhypované piditurbo motory.

+2/0
24.7.2014 10:29

J36a33n 94S40l11a26d41k32ý 1778793110861

To byl Opel ještě auto

+2/−1
24.7.2014 8:32

J50a32k96u79b 58F74e19i12f21a38r 7709609636649

a dnes není?

0/0
24.7.2014 8:57

D92u68š95a35n 35P63e66š20e59k 3905459464660

Nejenom Opel. Tehdy se ještě vyráběla skutečná auta (např.Ford Granada). Dnes už se vyrábějí jenom dopravní prostředky k přemístění osob a nákladu.

Podvozky jsou tvrdé a nepohodlné, místo kvalitního odhlučnění podvozku a motoru se cpou do aut dotykové multimediální ptákoviny a aplikace.

+3/0
24.7.2014 9:10

J45a27k78u69b 53F46e30i52f27a15r 7449339376869

spíš bych to viděl tak, že autoprůmysl se ve jménu neustálého růstu snaží dostat auta do "kategorie" spotřební elektroniky, aby se měnila po dvou-třech letech.

+1/0
24.7.2014 9:19
Foto

M65i25c96h62a44l 76P46u33č 3728352514548

Přesně tak tomu je. Auto = spotřební zboží. Dříve, kdo měl auto, byl motorista, dnes je každý jouda vlastnící oprávnění prostě řidič. Podle toho to taky vypadá na silnicích.

+7/0
24.7.2014 9:49

D46a29n39i71e15l 44K21r17o73n83e41r 7684264246427

Jako chcete srovnavat hlucnost aut z konce minuleho stoleti a dnes a jeste vam ta starsi vyjdou jako vitezove? Vy musite byt regulerni blazen.

0/−1
24.7.2014 9:40

L21e74o62š 60S11m96u76t11n94ý 2617379105692

nemusí to být až tak nepochopitelné.já jsem měl audi 100 diesel, r.v 1982 prodával jsem ji v autobazaru,a bazarník si ji projel a strašně se divil že je uvnitř tišší než jeho octavka v tdi:-)

+2/0
24.7.2014 10:46

J29i21ř53í 52S27c98h10w10a22c54h 8988104218296

no najdou se výjimky (ta octa asi nebyla nejnovější), které potvrzují pravidlo, že dnes jsou auta uvnitř v průměru mnohem lépe odhlučněná, než ta před 30 lety. I taková Fabia s tříhrnkem HTP je dnes úplně někde jinde oproti Š120 i Favoritu.

0/0
24.7.2014 11:09

J23i80ř83í 38K46o30c43u34r57e20k 6745494565688

Garantuji vám, že ta původní Octavia ze 60 let je tišší než Škoda 120. Zevnitř i zvenku. Favorit je naopak velice tichý oproti Š120, obzvláště ty se vstřikováním. Samozřejmě vše vztaženo na zahřátý motor, který je v dobré kondici.

+1/0
24.7.2014 17:54

J28i44ř19í 76S43c51h87w61a40c87h 8518274238416

No v podstatě souhlasím 

To ale nic nemění na tom, že dnešní Fabia je uvnitř úplně nejtišší.;-)

0/0
24.7.2014 23:30

J98o30s63e60f 88Č77i63h29á20k 7331909790356

Nebyl tu už tento článek?

0/0
24.7.2014 4:39

J93o63s43e77f 76C51í40s81a76ř 7447322650690

byl tu článek o stejným typu, ale jiným kousku http://auto.idnes.cz/opel-commodore-01e-/auto_ojetiny.aspx?c=A140701_174729_auto_ojetiny_fdv

0/0
24.7.2014 8:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.