Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šílený nápad na superautomobilku VW-Fiat dává smysl

Nechali se unést nadšením z vítězství ve fotbalovém mistrovství světa, komentoval ironicky kapitán globálního autokoncernu Fiat Chrysler (FCA) Sergio Marchionne spekulace o tom, že si německý koncern VW dělá na jím vedenou firmu zálusk. Podle odborníků to až tak šílený nápad, jak to na první pohled vypadá, není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D30r55a26h31o34m83í35r 80S49t65r35o32u22h44a24l 4555618832944

No, doufejme, že se VW poučil z chyb Porsche a neudělá stejnou blbost...

0/0
31.7.2014 12:37

O94n34d29ř18e68j 76T26o42m59á35š72e88k 9759403179194

No konečně! Myslím, že je na čase, aby se vlastníci akcií pochybného koncernu FCA zbavili co nejdříve. VW prostě jede a Fiat je a vždy bude druhořadé zboží. Navíc vyrábí pouze malá auta, v jiných třídách nemá co nabídnout. A oslavovaný 500 ...tak to je opravdu parodie na auto, především ty jeho deriváty 500L a dokonce SUV, hrůza. Bohužel to odnesla i Alfa a zejména Lancia, což byla značky s úžasnou historií, nicméně za posledních 10 let nenabídli nic, za co by mělo smysl utratit poměrně nemalé peníze.

0/−1
29.7.2014 9:38

A54l71e63š 51L27i39s60o79v61s52k26ý 9452834343888

Souhlas s většinou diskutujících - některé Fiaty jsou opravdu lepší než některá auta koncernu VW.

+1/−1
28.7.2014 9:04


A79l28e44š 44L45i22s86o48v14s90k33ý 9102184593888

Špatné by to nebylo, VW dělá velmi dobrá auta.

+1/0
28.7.2014 9:03

M94a24r12t89i51n 90H19a65r65t44i53g 9679644522406

První samonosná karoserie - Lancia Lambda (1922)

První sériové variabilní časování ventilů - Alfa Romeo Spider 2.0L (1980)

První přímovstřikový diesel v osobním autě - Fiat Croma (1988)

První commonrail diesel v osobním autě - Alfa Romeo 156 (1997)

Lancia + Fiat - 13x vítěz týmů MS Rally značek

U drobných věcí který se můžou pokazit si nemá cenu dělat iluze, na VW i na FIATu je to Bosch a pravděpodobnost závady je u obou stejná. U důležitějších technologických částí je na tom prachbídně spíš VW. Trpí snad Fiat 1.2 stejnými kolapsy rozvodů jako šicí stroj 1.2 HTP? Trpí snad Fiatí 1.4 T-Jet kolapsy rozvodů a turbodmychdel jako TSI?  A stejně se najde mraky pitomců kteří budou tvrdit, že je Fiat odpad...

+4/−3
27.7.2014 11:31

P42e17t70r 55N53e53s40v94a94d32b15a 2674725276279

To že je Fiat odpad snad nikdo nemyslí vážně. Pravdou je že vše s čím fFat přišel první pak kdokoliv dělal lépe než oni a to je fakt. Problémy s řetězovými rozvody neřeší pouze Koncern VW, ale třeba taky BMW tedy i MINI.  PSA už si taky prošel svoje. Na vině není paradoxně ani jedna automobilka, ale subdodavatel řetězů....

+5/0
27.7.2014 21:03

T31o10m89á66š 37V24a55l41d42e78r 7233620109

Paradoxně dostává řetěz u turbobenzínu větší kládu a proto vznikají u nezkušených konstruktérů a technologů problémy. Viz první 1,2HTP a umístění komponentů na motoru.

0/0
28.7.2014 15:02

P90e77t56r 44N18e71s82v61a54d63b15a 2574105296789

1,2 HTP je turbo;-D?

0/0
28.7.2014 19:02

M83a83r28t91i48n 44H43a63r10t36i37g 9849104732916

Kdokoliv to pak dělal lépe než Fiat? Vážně máte pocit, že třeba zmíněné commonrail diesly maj všichni lepší než Fiat?

+2/0
28.7.2014 20:48

R41a89d52e49k 26D48o87l96e94ž88a64l 2729663930410

"I přes velkou snahu to německému koncernu moc nešlo mezi malými auty."

To je trochu silné tvrzení - Brouk nebo Golf je co? Notabene, když si VW udělal výlet do opravdu velkých aut s Phaetonem, tak si nabil čumák..

+2/−1
26.7.2014 22:05
Foto

J66a18k44u70b 57V24a85š74k27o 1668374762293

Tak mluví se o přítomnosti a současný brouk a už vůbec golf nejsou malá auta. Jinak jde o koncern a tam má v segmentu velkých aut jiné značky, které to táhnou.

+1/0
27.7.2014 1:48

P16e32t71r 18N69e22s72v62a18d82b79a 2904865876399

Spojení a italského designu a německé preciznosti nezní špatně. Jediné co mi u Italů vadí je jejich odfláknuté zpracování.  Je to děs bída a utrpení;-(

+5/−1
26.7.2014 21:45

J36i74ř77í 48K31o43č28í 9924239522597

Pane Nesvadbo mám Mercedes z roku 1965 - křídlo,měl jsem Fiata 850SC r.v 1968,mám naprosto neznámou italskou značku OSI,zpracování úžasné,původní interier jak nový,Mercedes absolutní repase nejhorší interier.

+1/−2
26.7.2014 22:18

P15e66t72r 85N22e48s28v81a73d33b79a 2944605926419

Kolik mají obě auta najoto? A ještě něco kupte si nové Punto a Áčko a pak dejte vědět:-/

+2/−2
26.7.2014 23:09

J33i82ř37í 52K83o68č84í 9594989492277

Mercedes má najeto 240000,značka OSI má najeto 100000,obě auta odnorníku jsou z roku 1965 !!!!!!!

Vlastním nový Mercedes B

+1/0
26.7.2014 23:26

P15e42t11r 22N19e29s58v63a55d10b75a 2944435616199

;-D

+2/0
27.7.2014 10:38

J22a64n 59L41a24k84o16m96ý 7601895495384

To je zase znalců, jak je Fiat nespolehlivej, jak to v zimě nenastartuje. Pod tím ti italové asi topí, že s tím jezdí i do Alp a mě to nějaký nadpřirozeno dělalo taky, když jsem měl Mareu. -20 nebyl vůbec žádnej problém, měla najeto 550 000, než jsem se s ní setkal se sloupem a vždycky dojela. Asi nějakej chybnej kus.

Většina má asi zdroj jedna paní povídala a nebo srovnává svoje nový se sousedovic po x majitelích, pak to asi žádná sláva nebude.

Stejně tak Alfa, pokud to koupí někdo nový a stará se o to jak má, nemá problém a má z toho auta radost. Holt Alfa za 50 000 z bazaru s nejasnou minulostí a olejem z Kauflandu se prostě sr** bude. Ale to nejen Alfa.

Mimochodem v Praze je půjčovna fuj fuj italskej aut na ještě větší fuj, fuj CNG a s Puntama nemají problémy a to s tím jezdí, kdo si to zaplatí - asi taktéž udělali někde chybu při výrobě.

+2/−2
26.7.2014 19:16

J82i73ř55í 66K33o68č16í 9164279682637

Pokud je p.Piechovi 78 tak už je to senilní blázen,který závidí Fiatu výbornej tah s americkým trhem. Prodeje Fiatu rostou-řada 500,panda jsou skvělý auta.Diskutující co si chválej a kupujou koktávie,vw,audi jsou nešťastníci co je baví se stále válet pod autem-je to nekonečnej příběh turbo,hlava spojka,ramena......Velice se těším s čím novým příde ALFA.

Před dvěma lety jsem například prodal Fiata 850 SC z roku 1968.Motor točil 8tisíc otáčk.Úžasný auto a vyrazit z něj 170 žádný problém.Na tom autě nikdo nic nedělal,to pouze jezdilo.Dnes je součástí sbírky.

+3/−2
26.7.2014 18:26

J14o30z40e14f 91K65o37s48t75e43l70a14n35s27k84ý 8635202189816

Názov koncernu Volksfiat by mohol byť celkom zaujímavý... ;-D

Koncern VW má dlhodobo veľmi silný záujem získať Alfu-Romeo. Taliani sa však vyslovili, že mu je nikdy nepredajú.

Viem si ale predstaviť situáciu, že by Nemci kúpil celý koncern Fiat, vyzobali by z neho hrozienka v podobe Alfy-Romeo, Jeepu a Ferrari (s tým Ferrrari by to asi také jednoduché nebolo), a zvyšok - teda Fiat a ďalší odpad :-) by predali napr. Číňanom...

+3/−2
26.7.2014 14:08

M20a72r80t45i84n 18F88r76a17n87t37i43š50e58k 7595380113195

takže výdělečný odpad by jako prodali a nechali by si Alfu... neděláte ekonomické analýzy pro českou vládu?

+3/0
26.7.2014 16:15

A92l50e68x21a24n16d66r 78K48o38s80t68k57a 5979336179956

Proč jste přesvědčený, že by i pod jejich vedením byla Alfa nevýdělečná? Ale o to nejde, naprosto běžný postup při nákupu koncernu sdružujícího víc značek je restrukturalizace a některé nechtěné "přídavky" se prostě prodají dál.

+1/−1
26.7.2014 17:27

M82a67r45t32i25n 24F58r49a20n42t92i22š53e95k 7265750703695

o restrukturalizacích tak nějak cosi tuším. reagoval jsem hlavně do zařazení Fiatu do odpadu. Alfa by mohla pod VW vydělávat i když si myslím, že jde koncernu jen o značku, která by nahradila Seat jako nižší sportovní.

+1/−1
26.7.2014 23:11

T48o69m95á66š 23V66a45l79d17e18r 7593890149

Samotný Fiat v Evropě taky není až moc ziskový. Vše táhne amerika. Sice je prý ziskovější na auto než VW, ale prodává toho méně. Taky si dovedu představit, že některé továrny Fiatu by zavřeli a hlavně by ovládli trh s dodavateli. Fiat má velké podíly i v Boshi přes Magneti-Marelli. Celkem se mi líbí jak ve Fiatu provedli reorganizaci, při zachování továren. Přeji, aby tah s Alfou vyšel, když už byla potopena Lancie. Nedovedu si představit Alfu s TDi, nebo s TSi, to by nebyla Alfa Romeo. Značka, která kdysi byla luxusni.

+1/0
28.7.2014 15:20

J36i54ř74í 91K92o78c92u77r91e29k 6115804225548

To není dobrý nápad mít v EU monopolní automobilku. To by taky Piech mohl (po vzoru Bureše, potažmo Adofla von Brannau) prohlásit, že malé automobilky jsou naprd a položit všechno ostatní.

Víme jak to dopadlo, dkyž soudruh rozhodl, že se ukončí fabriky na osobáky: Aero, Zbrojovka, Tatra, Jawa a další - přestanou je dělat a výroba bude převedena do jediné fabriky aby byla "nežádoucí konkurence" odstraněna. Výsledkem byla Škoda 1203, pokud jste potřebovali dodávku. A nebo licenční Saviem Galion z 50. let s tuzemksým motorem (ten Renoltí okopírovat nešel, nebyl matroš) pod značkou Avia vyráběný do roku 1989 furt stejně... v roce 1991 už ten zastaralý čadící křáp nikdo nechtěl ... ani vidět na silnici.

+1/0
26.7.2014 14:03

J35i51ř21í 15D96v86o59ř63á21k 5388693118980

Jediný důvod ,proč by se chtěl spojit WV s FIATem , je nařízení EU o emisoch CO2.

0/−1
26.7.2014 12:12

T97o59m16á16š 48F46i60j12a46l81a 4922773283670

Další důvod je odrovnat dalšího, kdo vyrábí osobáky !

+5/0
26.7.2014 12:23

M24i53c67h41a92l 67K12r20e71j39č49í 1246250151893

VW VR^

+1/−1
26.7.2014 11:55
Foto

L93u36k84á70š 92P69a93ř74í73z17e73k 5483739329143

Buď je odkoupí Volkswagen Group anebo později číňani. Vyberte si. ;-D

+3/−1
26.7.2014 11:06

T19o40m94á95š 84V11e69s15e83l15ý 5955368290659

pak je samozřejmě ještě možnost, že je nyní koupí vw a později i s vw číňani ;-)

0/0
26.7.2014 23:05

J90o33s41e70f 18Š20e95m32e83l58í72k 7489791590667

Fiat byl odjakživa autem italských proletářů.

+3/−2
26.7.2014 10:48

M54i92r79o16s61l98a54v 28H39r13u30š87k51a 2795748669503

Zazita představa ze Fiat je strasne nespolehlivy je stejne spatna jako ze VW je nejspolehlivější na světě. Dneska už se nedělají auta na to aby vydrzeli 10-15 let, kdo by jim pak ty nova auta kupoval. A hodnnotit automobilku podle starého vozu nemá smysl, to už je nabkazdem majiteli jak se o vůz stará.

+10/−3
26.7.2014 10:33

V38l83a49s75t12i40m63i35l 81P34ř81í31k57a15z50s12k60ý 4901342

Dnešní auta jsou spolehlivější, než kdykoli v minulosti. Sundejte klapky z očí a zavzpomínejte na krámy z 80. a 90. let, věčně rezavějící, s rozhašenými karburátory, výbrusy válců po 100k kilometrech. Dneska jezdíte jen na výměnu oleje po 30k, destiček po 60k a rozvodů po 120k.

+5/0
26.7.2014 13:28

D88a73v29i21d 72B92r38a50d29á67č 4254569274188

To, co jste napsal, má logiku. V rámci objektivity ale se ale sluší doplnit, že tehdy jste většinu oprav mohl realizovat svépomocí nebo u kámoše v garáži. Teď, díky elektrice v každé ptákovině, se vám rozsvítí světýlko "service" nebo "engine fault" a chtě/nechtě musíte do servisu.

+1/0
26.7.2014 15:18

M44a63r39t83i63n 23H38a53r34t37i27g 9329694332616

Ty krámy z 90. let? To nemůžete koukat jenom na Favorita... Myslíte, že třeba Ford Sierra toho vydržel míň než nynější Mondeo? V současných autech je mraky kurvítek jako EGR, DPF který se můžou pokazit. O používaných materiálech bych si taky iluze nedělal...

+1/0
26.7.2014 21:42

J27a37r60e55k 84W91o30l26f 5210569470

Docela mě překvapuje co tu ma Fiat zastánců...z me zkušenosti totalni sračka (firemni Punta) a nechtěl bych to ani zadarmo....

+6/−7
26.7.2014 10:09

M61a20r94t20i34n 17H73a85r92t75i66g 9479464612806

Vidíte, já zase takhle sračkoidní zažil Fabie...

+6/0
26.7.2014 11:36

M64i46r12o88s12l69a75v 32Š91i16m69k71o 7355863282525

Dát jméno Auto-Union, které vzniklo v r. 1934 na příkaz Hitlera? Navíc A-U vyrobil pouze 96 závodních monopostů. A 2/3 závodů vyhrál stejně Mercedes...

+1/−1
26.7.2014 9:26

T82o46m11á13š 43M43a98c29e52j45k76a 6571942787897

Voklswagen vznikl na čí přání? Nebude to jeden z důvodů, proč se tím VW moc nechlubí a ani neslaví výročí vzniku?

+4/0
26.7.2014 9:59

R98a73d29e55k 27D37o18l85e70ž39a28l 2879493620800

Před válkou se nejmenoval Volkswagen.

0/−1
26.7.2014 22:03

M85i67c50h92a29l 45F43r28ý47d65a 1262589523352

Doležale vrať školné!!

+1/0
27.7.2014 12:40

J21i80ř52í 11K17o94č51í 9794699892437

Vokswagen - lidový vůz vznikl na přání Hitlera,jeho vize se však nějak nepovedla,nikdy nerozjel výrobu,proto jsou sběratelsky tyto auta bezcený.Fiat má tradici a předválečné kousky jsou stejně ceněné jako Bugatti,případně jsou i dražší.

+1/−2
26.7.2014 23:02

M95i74r71o84s54l92a46v 47Š66i77m35k63o 7745423562805

Německo výrobu brouka nerozjelo proto, že všechny výrobní kapacity šly na válečnou výrobu. Že jsou pvní brouci sběratelsky bezcenné? To snad ne...Fiat byl v počátcích automobilismu velice novátorskou značkou, nicméně úspěchy slavili jiní. Např. udělali první podčtvercový motor. Udává se, že to byl baby-mercedes GP 1939, ale byl to fiat GP 1906. Akorát, že neuspěl. Jak řekl Hitler, ten podivný národ z jihu nic nedotáhne do konce.

+2/0
27.7.2014 9:09

M36i63c38h67a83l 82F74r89ý85d26a 1802549203112

Vrať školné!!

0/−1
26.7.2014 14:47
Foto

D26a76v16i96d 54M73a58t72ě54j28ů 2775912747988

"Spojite-li dva nudne prumery, vznikne vam zase jen nudny prumer." - David Mateju ;-)

+5/−2
26.7.2014 8:41

K57a16r20e54l 36N68o87v50á11k 2150593310845

To víš každý si nemůže koupi v AAA Auto ojeté premiové BMW za 200 tisíc.

+10/0
26.7.2014 9:07

M84a67r73t48i36n 46H50a10r29t66i29g 9689964172816

Maserati a Ferrari jsou zřejmě taky nude, že?

+2/0
26.7.2014 11:38

K45a60r75e19l 83N27o83v75á71k 2540843320605

Snad k tomu nikdy nedojde. Fiat dělá krásná a spolehlivá auta na rozdíl od VW. Příkladem budiž motor TSI, kde praskal rozvodový řetěz i u nových aut.

+10/−13
26.7.2014 8:16

J24a70r55o75m68í87r 89K98r16á91l 4410509734799

No, pokud pokládáte 4-5 návštěv servisu ročně za spolehlivost, pak snad.  Nedávno vraceli montážníci dvě Pandy leasingovce a raději jezdí otřískaným Golfem. ;-D

+11/−2
26.7.2014 8:39

V89í85t 51N56o28v85á52k 5894355951759

spojení fiat+spolehlivost je nesmyslné

+17/−7
26.7.2014 8:49

M14a11r19t95i28n 62H13a84r35t39i72g 9909604792176

Takže Vy třeba motor 1.2 HTP považujete za spolehlivější než Fiatí 1.2 8V?

+1/−1
26.7.2014 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.