Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šílený nápad na superautomobilku VW-Fiat dává smysl

Nechali se unést nadšením z vítězství ve fotbalovém mistrovství světa, komentoval ironicky kapitán globálního autokoncernu Fiat Chrysler (FCA) Sergio Marchionne spekulace o tom, že si německý koncern VW dělá na jím vedenou firmu zálusk. Podle odborníků to až tak šílený nápad, jak to na první pohled vypadá, není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D69r47a58h83o22m70í57r 61S75t85r29o46u59h56a16l 4905408212784

No, doufejme, že se VW poučil z chyb Porsche a neudělá stejnou blbost...

0/0
31.7.2014 12:37

O89n26d10ř32e44j 15T80o14m23á40š93e57k 9729283269714

No konečně! Myslím, že je na čase, aby se vlastníci akcií pochybného koncernu FCA zbavili co nejdříve. VW prostě jede a Fiat je a vždy bude druhořadé zboží. Navíc vyrábí pouze malá auta, v jiných třídách nemá co nabídnout. A oslavovaný 500 ...tak to je opravdu parodie na auto, především ty jeho deriváty 500L a dokonce SUV, hrůza. Bohužel to odnesla i Alfa a zejména Lancia, což byla značky s úžasnou historií, nicméně za posledních 10 let nenabídli nic, za co by mělo smysl utratit poměrně nemalé peníze.

0/−1
29.7.2014 9:38

A97l79e88š 77L19i84s68o75v92s41k69ý 9782474783248

Souhlas s většinou diskutujících - některé Fiaty jsou opravdu lepší než některá auta koncernu VW.

+1/−1
28.7.2014 9:04

A52l97e79š 83L44i21s84o81v96s92k33ý 9962154693938

Špatné by to nebylo, VW dělá velmi dobrá auta.

+1/0
28.7.2014 9:03

M87a35r80t65i88n 90H17a75r72t19i21g 9859914492576

První samonosná karoserie - Lancia Lambda (1922)

První sériové variabilní časování ventilů - Alfa Romeo Spider 2.0L (1980)

První přímovstřikový diesel v osobním autě - Fiat Croma (1988)

První commonrail diesel v osobním autě - Alfa Romeo 156 (1997)

Lancia + Fiat - 13x vítěz týmů MS Rally značek

U drobných věcí který se můžou pokazit si nemá cenu dělat iluze, na VW i na FIATu je to Bosch a pravděpodobnost závady je u obou stejná. U důležitějších technologických částí je na tom prachbídně spíš VW. Trpí snad Fiat 1.2 stejnými kolapsy rozvodů jako šicí stroj 1.2 HTP? Trpí snad Fiatí 1.4 T-Jet kolapsy rozvodů a turbodmychdel jako TSI?  A stejně se najde mraky pitomců kteří budou tvrdit, že je Fiat odpad...

+4/−3
27.7.2014 11:31

P17e84t96r 68N95e76s83v49a16d85b38a 2144945466489

To že je Fiat odpad snad nikdo nemyslí vážně. Pravdou je že vše s čím fFat přišel první pak kdokoliv dělal lépe než oni a to je fakt. Problémy s řetězovými rozvody neřeší pouze Koncern VW, ale třeba taky BMW tedy i MINI.  PSA už si taky prošel svoje. Na vině není paradoxně ani jedna automobilka, ale subdodavatel řetězů....

+5/0
27.7.2014 21:03

T16o31m95á77š 88V71a98l63d44e12r 7663250819

Paradoxně dostává řetěz u turbobenzínu větší kládu a proto vznikají u nezkušených konstruktérů a technologů problémy. Viz první 1,2HTP a umístění komponentů na motoru.

0/0
28.7.2014 15:02

P89e20t24r 79N22e12s14v97a26d48b79a 2134795586189

1,2 HTP je turbo;-D?

0/0
28.7.2014 19:02

M56a76r15t25i36n 25H11a36r87t33i53g 9809334452896

Kdokoliv to pak dělal lépe než Fiat? Vážně máte pocit, že třeba zmíněné commonrail diesly maj všichni lepší než Fiat?

+2/0
28.7.2014 20:48

R81a66d71e87k 13D67o79l16e17ž27a57l 2759163670610

"I přes velkou snahu to německému koncernu moc nešlo mezi malými auty."

To je trochu silné tvrzení - Brouk nebo Golf je co? Notabene, když si VW udělal výlet do opravdu velkých aut s Phaetonem, tak si nabil čumák..

+2/−1
26.7.2014 22:05
Foto

J74a31k56u27b 72V34a87š86k12o 1788844212973

Tak mluví se o přítomnosti a současný brouk a už vůbec golf nejsou malá auta. Jinak jde o koncern a tam má v segmentu velkých aut jiné značky, které to táhnou.

+1/0
27.7.2014 1:48

P40e42t98r 34N48e18s90v12a97d64b32a 2914545506269

Spojení a italského designu a německé preciznosti nezní špatně. Jediné co mi u Italů vadí je jejich odfláknuté zpracování.  Je to děs bída a utrpení;-(

+5/−1
26.7.2014 21:45

J91i82ř44í 77K90o96č50í 9854189442417

Pane Nesvadbo mám Mercedes z roku 1965 - křídlo,měl jsem Fiata 850SC r.v 1968,mám naprosto neznámou italskou značku OSI,zpracování úžasné,původní interier jak nový,Mercedes absolutní repase nejhorší interier.

+1/−2
26.7.2014 22:18

P32e11t59r 64N69e55s90v72a48d55b52a 2354295886949

Kolik mají obě auta najoto? A ještě něco kupte si nové Punto a Áčko a pak dejte vědět:-/

+2/−2
26.7.2014 23:09

J36i85ř44í 53K47o86č22í 9894559692797

Mercedes má najeto 240000,značka OSI má najeto 100000,obě auta odnorníku jsou z roku 1965 !!!!!!!

Vlastním nový Mercedes B

+1/0
26.7.2014 23:26

P60e71t89r 48N40e10s68v26a25d45b60a 2804725496579

;-D

+2/0
27.7.2014 10:38

J76a59n 29L50a95k36o42m58ý 7741495355524

To je zase znalců, jak je Fiat nespolehlivej, jak to v zimě nenastartuje. Pod tím ti italové asi topí, že s tím jezdí i do Alp a mě to nějaký nadpřirozeno dělalo taky, když jsem měl Mareu. -20 nebyl vůbec žádnej problém, měla najeto 550 000, než jsem se s ní setkal se sloupem a vždycky dojela. Asi nějakej chybnej kus.

Většina má asi zdroj jedna paní povídala a nebo srovnává svoje nový se sousedovic po x majitelích, pak to asi žádná sláva nebude.

Stejně tak Alfa, pokud to koupí někdo nový a stará se o to jak má, nemá problém a má z toho auta radost. Holt Alfa za 50 000 z bazaru s nejasnou minulostí a olejem z Kauflandu se prostě sr** bude. Ale to nejen Alfa.

Mimochodem v Praze je půjčovna fuj fuj italskej aut na ještě větší fuj, fuj CNG a s Puntama nemají problémy a to s tím jezdí, kdo si to zaplatí - asi taktéž udělali někde chybu při výrobě.

+2/−2
26.7.2014 19:16

J73i85ř40í 37K21o19č27í 9294719822527

Pokud je p.Piechovi 78 tak už je to senilní blázen,který závidí Fiatu výbornej tah s americkým trhem. Prodeje Fiatu rostou-řada 500,panda jsou skvělý auta.Diskutující co si chválej a kupujou koktávie,vw,audi jsou nešťastníci co je baví se stále válet pod autem-je to nekonečnej příběh turbo,hlava spojka,ramena......Velice se těším s čím novým příde ALFA.

Před dvěma lety jsem například prodal Fiata 850 SC z roku 1968.Motor točil 8tisíc otáčk.Úžasný auto a vyrazit z něj 170 žádný problém.Na tom autě nikdo nic nedělal,to pouze jezdilo.Dnes je součástí sbírky.

+3/−2
26.7.2014 18:26

J28o65z90e74f 51K17o24s95t87e83l67a35n49s10k16ý 8395782919556

Názov koncernu Volksfiat by mohol byť celkom zaujímavý... ;-D

Koncern VW má dlhodobo veľmi silný záujem získať Alfu-Romeo. Taliani sa však vyslovili, že mu je nikdy nepredajú.

Viem si ale predstaviť situáciu, že by Nemci kúpil celý koncern Fiat, vyzobali by z neho hrozienka v podobe Alfy-Romeo, Jeepu a Ferrari (s tým Ferrrari by to asi také jednoduché nebolo), a zvyšok - teda Fiat a ďalší odpad :-) by predali napr. Číňanom...

+3/−2
26.7.2014 14:08

M74a13r78t28i95n 75F66r68a10n61t31i52š31e44k 7115540113705

takže výdělečný odpad by jako prodali a nechali by si Alfu... neděláte ekonomické analýzy pro českou vládu?

+3/0
26.7.2014 16:15

A82l67e71x43a21n23d43r 56K66o68s53t67k89a 5609376959416

Proč jste přesvědčený, že by i pod jejich vedením byla Alfa nevýdělečná? Ale o to nejde, naprosto běžný postup při nákupu koncernu sdružujícího víc značek je restrukturalizace a některé nechtěné "přídavky" se prostě prodají dál.

+1/−1
26.7.2014 17:27

M45a14r69t12i90n 82F80r73a95n81t54i88š43e93k 7355130593595

o restrukturalizacích tak nějak cosi tuším. reagoval jsem hlavně do zařazení Fiatu do odpadu. Alfa by mohla pod VW vydělávat i když si myslím, že jde koncernu jen o značku, která by nahradila Seat jako nižší sportovní.

+1/−1
26.7.2014 23:11

T94o78m17á43š 78V65a73l33d44e33r 7983170309

Samotný Fiat v Evropě taky není až moc ziskový. Vše táhne amerika. Sice je prý ziskovější na auto než VW, ale prodává toho méně. Taky si dovedu představit, že některé továrny Fiatu by zavřeli a hlavně by ovládli trh s dodavateli. Fiat má velké podíly i v Boshi přes Magneti-Marelli. Celkem se mi líbí jak ve Fiatu provedli reorganizaci, při zachování továren. Přeji, aby tah s Alfou vyšel, když už byla potopena Lancie. Nedovedu si představit Alfu s TDi, nebo s TSi, to by nebyla Alfa Romeo. Značka, která kdysi byla luxusni.

+1/0
28.7.2014 15:20

J81i48ř75í 38K20o89c56u48r21e15k 6735664555538

To není dobrý nápad mít v EU monopolní automobilku. To by taky Piech mohl (po vzoru Bureše, potažmo Adofla von Brannau) prohlásit, že malé automobilky jsou naprd a položit všechno ostatní.

Víme jak to dopadlo, dkyž soudruh rozhodl, že se ukončí fabriky na osobáky: Aero, Zbrojovka, Tatra, Jawa a další - přestanou je dělat a výroba bude převedena do jediné fabriky aby byla "nežádoucí konkurence" odstraněna. Výsledkem byla Škoda 1203, pokud jste potřebovali dodávku. A nebo licenční Saviem Galion z 50. let s tuzemksým motorem (ten Renoltí okopírovat nešel, nebyl matroš) pod značkou Avia vyráběný do roku 1989 furt stejně... v roce 1991 už ten zastaralý čadící křáp nikdo nechtěl ... ani vidět na silnici.

+1/0
26.7.2014 14:03

J95i38ř72í 22D32v85o89ř35á15k 5588633398730

Jediný důvod ,proč by se chtěl spojit WV s FIATem , je nařízení EU o emisoch CO2.

0/−1
26.7.2014 12:12

T29o46m93á47š 78F69i78j93a38l47a 4242273683800

Další důvod je odrovnat dalšího, kdo vyrábí osobáky !

+5/0
26.7.2014 12:23

M92i31c55h72a19l 78K58r52e50j94č57í 1696950401353

VW VR^

+1/−1
26.7.2014 11:55
Foto

L98u64k33á46š 32P10a94ř25í75z11e54k 5333669159133

Buď je odkoupí Volkswagen Group anebo později číňani. Vyberte si. ;-D

+3/−1
26.7.2014 11:06

T67o62m67á55š 25V15e68s64e26l59ý 5135508510649

pak je samozřejmě ještě možnost, že je nyní koupí vw a později i s vw číňani ;-)

0/0
26.7.2014 23:05

J77o44s10e61f 79Š26e30m44e41l31í62k 7299271800737

Fiat byl odjakživa autem italských proletářů.

+3/−2
26.7.2014 10:48

M85i15r56o41s33l69a29v 52H36r42u52š48k63a 2295888799363

Zazita představa ze Fiat je strasne nespolehlivy je stejne spatna jako ze VW je nejspolehlivější na světě. Dneska už se nedělají auta na to aby vydrzeli 10-15 let, kdo by jim pak ty nova auta kupoval. A hodnnotit automobilku podle starého vozu nemá smysl, to už je nabkazdem majiteli jak se o vůz stará.

+10/−3
26.7.2014 10:33

V21l26a69s97t76i94m38i26l 65P53ř28í35k48a67z41s65k17ý 4171172

Dnešní auta jsou spolehlivější, než kdykoli v minulosti. Sundejte klapky z očí a zavzpomínejte na krámy z 80. a 90. let, věčně rezavějící, s rozhašenými karburátory, výbrusy válců po 100k kilometrech. Dneska jezdíte jen na výměnu oleje po 30k, destiček po 60k a rozvodů po 120k.

+5/0
26.7.2014 13:28

D98a87v76i70d 21B39r70a66d14á92č 4734269484468

To, co jste napsal, má logiku. V rámci objektivity ale se ale sluší doplnit, že tehdy jste většinu oprav mohl realizovat svépomocí nebo u kámoše v garáži. Teď, díky elektrice v každé ptákovině, se vám rozsvítí světýlko "service" nebo "engine fault" a chtě/nechtě musíte do servisu.

+1/0
26.7.2014 15:18

M83a98r65t70i93n 67H60a51r23t37i17g 9379774672496

Ty krámy z 90. let? To nemůžete koukat jenom na Favorita... Myslíte, že třeba Ford Sierra toho vydržel míň než nynější Mondeo? V současných autech je mraky kurvítek jako EGR, DPF který se můžou pokazit. O používaných materiálech bych si taky iluze nedělal...

+1/0
26.7.2014 21:42

J80a45r68e90k 50W66o92l19f 5970879950

Docela mě překvapuje co tu ma Fiat zastánců...z me zkušenosti totalni sračka (firemni Punta) a nechtěl bych to ani zadarmo....

+6/−7
26.7.2014 10:09

M39a83r24t69i45n 69H61a21r27t90i72g 9929244612826

Vidíte, já zase takhle sračkoidní zažil Fabie...

+6/0
26.7.2014 11:36

M42i87r66o91s20l75a40v 21Š22i82m49k30o 7895763332575

Dát jméno Auto-Union, které vzniklo v r. 1934 na příkaz Hitlera? Navíc A-U vyrobil pouze 96 závodních monopostů. A 2/3 závodů vyhrál stejně Mercedes...

+1/−1
26.7.2014 9:26

T51o42m86á40š 81M83a72c56e70j67k86a 6261812867367

Voklswagen vznikl na čí přání? Nebude to jeden z důvodů, proč se tím VW moc nechlubí a ani neslaví výročí vzniku?

+4/0
26.7.2014 9:59

R70a12d53e37k 18D93o37l52e35ž77a71l 2969783720760

Před válkou se nejmenoval Volkswagen.

0/−1
26.7.2014 22:03

M47i59c43h57a83l 35F31r50ý17d11a 1752549193692

Doležale vrať školné!!

+1/0
27.7.2014 12:40

J55i50ř43í 88K35o97č87í 9134469512727

Vokswagen - lidový vůz vznikl na přání Hitlera,jeho vize se však nějak nepovedla,nikdy nerozjel výrobu,proto jsou sběratelsky tyto auta bezcený.Fiat má tradici a předválečné kousky jsou stejně ceněné jako Bugatti,případně jsou i dražší.

+1/−2
26.7.2014 23:02

M84i25r71o93s66l90a69v 43Š95i84m72k54o 7775423432595

Německo výrobu brouka nerozjelo proto, že všechny výrobní kapacity šly na válečnou výrobu. Že jsou pvní brouci sběratelsky bezcenné? To snad ne...Fiat byl v počátcích automobilismu velice novátorskou značkou, nicméně úspěchy slavili jiní. Např. udělali první podčtvercový motor. Udává se, že to byl baby-mercedes GP 1939, ale byl to fiat GP 1906. Akorát, že neuspěl. Jak řekl Hitler, ten podivný národ z jihu nic nedotáhne do konce.

+2/0
27.7.2014 9:09

M27i58c45h95a57l 78F58r40ý22d63a 1302879503252

Vrať školné!!

0/−1
26.7.2014 14:47

D19a36v56i18d 80M21a79t61ě60j41ů 2655832717668

"Spojite-li dva nudne prumery, vznikne vam zase jen nudny prumer." - David Mateju ;-)

+5/−2
26.7.2014 8:41

K46a96r47e61l 29N13o86v73á56k 2160863240805

To víš každý si nemůže koupi v AAA Auto ojeté premiové BMW za 200 tisíc.

+10/0
26.7.2014 9:07

M74a19r93t45i90n 11H62a35r54t94i41g 9459854792686

Maserati a Ferrari jsou zřejmě taky nude, že?

+2/0
26.7.2014 11:38

K28a33r42e36l 90N17o24v12á37k 2730793690135

Snad k tomu nikdy nedojde. Fiat dělá krásná a spolehlivá auta na rozdíl od VW. Příkladem budiž motor TSI, kde praskal rozvodový řetěz i u nových aut.

+10/−13
26.7.2014 8:16

J38a74r94o75m25í37r 17K93r23á44l 4280329524639

No, pokud pokládáte 4-5 návštěv servisu ročně za spolehlivost, pak snad.  Nedávno vraceli montážníci dvě Pandy leasingovce a raději jezdí otřískaným Golfem. ;-D

+11/−2
26.7.2014 8:39

V59í32t 89N55o42v87á15k 5984465221519

spojení fiat+spolehlivost je nesmyslné

+17/−7
26.7.2014 8:49

M33a79r22t83i48n 49H59a64r75t54i85g 9769174132596

Takže Vy třeba motor 1.2 HTP považujete za spolehlivější než Fiatí 1.2 8V?

+1/−1
26.7.2014 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.