Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šílený nápad na superautomobilku VW-Fiat dává smysl

Nechali se unést nadšením z vítězství ve fotbalovém mistrovství světa, komentoval ironicky kapitán globálního autokoncernu Fiat Chrysler (FCA) Sergio Marchionne spekulace o tom, že si německý koncern VW dělá na jím vedenou firmu zálusk. Podle odborníků to až tak šílený nápad, jak to na první pohled vypadá, není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D63r60a14h22o39m91í94r 49S38t91r54o77u58h55a42l 4685628592764

No, doufejme, že se VW poučil z chyb Porsche a neudělá stejnou blbost...

0/0
31.7.2014 12:37

O49n92d19ř80e23j 80T92o78m15á69š66e66k 9669433619374

No konečně! Myslím, že je na čase, aby se vlastníci akcií pochybného koncernu FCA zbavili co nejdříve. VW prostě jede a Fiat je a vždy bude druhořadé zboží. Navíc vyrábí pouze malá auta, v jiných třídách nemá co nabídnout. A oslavovaný 500 ...tak to je opravdu parodie na auto, především ty jeho deriváty 500L a dokonce SUV, hrůza. Bohužel to odnesla i Alfa a zejména Lancia, což byla značky s úžasnou historií, nicméně za posledních 10 let nenabídli nic, za co by mělo smysl utratit poměrně nemalé peníze.

0/−1
29.7.2014 9:38

A84l15e78š 95L47i72s42o19v82s23k80ý 9342794483588

Souhlas s většinou diskutujících - některé Fiaty jsou opravdu lepší než některá auta koncernu VW.

+1/−1
28.7.2014 9:04

A27l36e97š 22L79i53s79o90v40s45k23ý 9892794703348

Špatné by to nebylo, VW dělá velmi dobrá auta.

+1/0
28.7.2014 9:03

M86a44r95t28i57n 63H83a63r38t76i59g 9109974982106

První samonosná karoserie - Lancia Lambda (1922)

První sériové variabilní časování ventilů - Alfa Romeo Spider 2.0L (1980)

První přímovstřikový diesel v osobním autě - Fiat Croma (1988)

První commonrail diesel v osobním autě - Alfa Romeo 156 (1997)

Lancia + Fiat - 13x vítěz týmů MS Rally značek

U drobných věcí který se můžou pokazit si nemá cenu dělat iluze, na VW i na FIATu je to Bosch a pravděpodobnost závady je u obou stejná. U důležitějších technologických částí je na tom prachbídně spíš VW. Trpí snad Fiat 1.2 stejnými kolapsy rozvodů jako šicí stroj 1.2 HTP? Trpí snad Fiatí 1.4 T-Jet kolapsy rozvodů a turbodmychdel jako TSI?  A stejně se najde mraky pitomců kteří budou tvrdit, že je Fiat odpad...

+4/−3
27.7.2014 11:31

P67e97t66r 21N49e39s68v31a81d82b15a 2234475596349

To že je Fiat odpad snad nikdo nemyslí vážně. Pravdou je že vše s čím fFat přišel první pak kdokoliv dělal lépe než oni a to je fakt. Problémy s řetězovými rozvody neřeší pouze Koncern VW, ale třeba taky BMW tedy i MINI.  PSA už si taky prošel svoje. Na vině není paradoxně ani jedna automobilka, ale subdodavatel řetězů....

+5/0
27.7.2014 21:03

T82o62m48á58š 36V46a38l61d89e94r 7423720689

Paradoxně dostává řetěz u turbobenzínu větší kládu a proto vznikají u nezkušených konstruktérů a technologů problémy. Viz první 1,2HTP a umístění komponentů na motoru.

0/0
28.7.2014 15:02

P44e29t53r 80N90e39s76v24a33d67b30a 2934285236249

1,2 HTP je turbo;-D?

0/0
28.7.2014 19:02

M44a52r49t45i14n 14H93a95r60t49i72g 9639394462756

Kdokoliv to pak dělal lépe než Fiat? Vážně máte pocit, že třeba zmíněné commonrail diesly maj všichni lepší než Fiat?

+2/0
28.7.2014 20:48

R26a17d66e98k 85D61o38l33e32ž18a81l 2199593940270

"I přes velkou snahu to německému koncernu moc nešlo mezi malými auty."

To je trochu silné tvrzení - Brouk nebo Golf je co? Notabene, když si VW udělal výlet do opravdu velkých aut s Phaetonem, tak si nabil čumák..

+2/−1
26.7.2014 22:05
Foto

J63a18k33u23b 26V47a54š95k68o 1648504332913

Tak mluví se o přítomnosti a současný brouk a už vůbec golf nejsou malá auta. Jinak jde o koncern a tam má v segmentu velkých aut jiné značky, které to táhnou.

+1/0
27.7.2014 1:48

P41e28t75r 46N77e56s51v23a36d28b36a 2624165286269

Spojení a italského designu a německé preciznosti nezní špatně. Jediné co mi u Italů vadí je jejich odfláknuté zpracování.  Je to děs bída a utrpení;-(

+5/−1
26.7.2014 21:45

J37i31ř93í 43K11o42č84í 9634409262297

Pane Nesvadbo mám Mercedes z roku 1965 - křídlo,měl jsem Fiata 850SC r.v 1968,mám naprosto neznámou italskou značku OSI,zpracování úžasné,původní interier jak nový,Mercedes absolutní repase nejhorší interier.

+1/−2
26.7.2014 22:18

P37e70t20r 97N43e44s38v45a90d13b41a 2454415126539

Kolik mají obě auta najoto? A ještě něco kupte si nové Punto a Áčko a pak dejte vědět:-/

+2/−2
26.7.2014 23:09

J14i37ř88í 95K60o20č28í 9374679462697

Mercedes má najeto 240000,značka OSI má najeto 100000,obě auta odnorníku jsou z roku 1965 !!!!!!!

Vlastním nový Mercedes B

+1/0
26.7.2014 23:26

P16e31t58r 55N63e44s30v57a28d79b12a 2374835906349

;-D

+2/0
27.7.2014 10:38

J69a36n 23L94a85k62o41m57ý 7381565745434

To je zase znalců, jak je Fiat nespolehlivej, jak to v zimě nenastartuje. Pod tím ti italové asi topí, že s tím jezdí i do Alp a mě to nějaký nadpřirozeno dělalo taky, když jsem měl Mareu. -20 nebyl vůbec žádnej problém, měla najeto 550 000, než jsem se s ní setkal se sloupem a vždycky dojela. Asi nějakej chybnej kus.

Většina má asi zdroj jedna paní povídala a nebo srovnává svoje nový se sousedovic po x majitelích, pak to asi žádná sláva nebude.

Stejně tak Alfa, pokud to koupí někdo nový a stará se o to jak má, nemá problém a má z toho auta radost. Holt Alfa za 50 000 z bazaru s nejasnou minulostí a olejem z Kauflandu se prostě sr** bude. Ale to nejen Alfa.

Mimochodem v Praze je půjčovna fuj fuj italskej aut na ještě větší fuj, fuj CNG a s Puntama nemají problémy a to s tím jezdí, kdo si to zaplatí - asi taktéž udělali někde chybu při výrobě.

+2/−2
26.7.2014 19:16

J65i19ř19í 42K51o60č73í 9384169852457

Pokud je p.Piechovi 78 tak už je to senilní blázen,který závidí Fiatu výbornej tah s americkým trhem. Prodeje Fiatu rostou-řada 500,panda jsou skvělý auta.Diskutující co si chválej a kupujou koktávie,vw,audi jsou nešťastníci co je baví se stále válet pod autem-je to nekonečnej příběh turbo,hlava spojka,ramena......Velice se těším s čím novým příde ALFA.

Před dvěma lety jsem například prodal Fiata 850 SC z roku 1968.Motor točil 8tisíc otáčk.Úžasný auto a vyrazit z něj 170 žádný problém.Na tom autě nikdo nic nedělal,to pouze jezdilo.Dnes je součástí sbírky.

+3/−2
26.7.2014 18:26

J49o96z24e83f 82K72o11s98t14e14l36a50n90s24k72ý 8605172739736

Názov koncernu Volksfiat by mohol byť celkom zaujímavý... ;-D

Koncern VW má dlhodobo veľmi silný záujem získať Alfu-Romeo. Taliani sa však vyslovili, že mu je nikdy nepredajú.

Viem si ale predstaviť situáciu, že by Nemci kúpil celý koncern Fiat, vyzobali by z neho hrozienka v podobe Alfy-Romeo, Jeepu a Ferrari (s tým Ferrrari by to asi také jednoduché nebolo), a zvyšok - teda Fiat a ďalší odpad :-) by predali napr. Číňanom...

+3/−2
26.7.2014 14:08

M30a97r88t11i63n 48F19r46a60n75t20i62š27e82k 7905730973705

takže výdělečný odpad by jako prodali a nechali by si Alfu... neděláte ekonomické analýzy pro českou vládu?

+3/0
26.7.2014 16:15

A78l58e83x36a57n69d38r 39K67o28s28t78k10a 5659636419656

Proč jste přesvědčený, že by i pod jejich vedením byla Alfa nevýdělečná? Ale o to nejde, naprosto běžný postup při nákupu koncernu sdružujícího víc značek je restrukturalizace a některé nechtěné "přídavky" se prostě prodají dál.

+1/−1
26.7.2014 17:27

M46a59r94t60i44n 72F36r50a32n92t51i18š66e98k 7505730893385

o restrukturalizacích tak nějak cosi tuším. reagoval jsem hlavně do zařazení Fiatu do odpadu. Alfa by mohla pod VW vydělávat i když si myslím, že jde koncernu jen o značku, která by nahradila Seat jako nižší sportovní.

+1/−1
26.7.2014 23:11

T25o89m93á50š 28V71a34l79d90e27r 7803750539

Samotný Fiat v Evropě taky není až moc ziskový. Vše táhne amerika. Sice je prý ziskovější na auto než VW, ale prodává toho méně. Taky si dovedu představit, že některé továrny Fiatu by zavřeli a hlavně by ovládli trh s dodavateli. Fiat má velké podíly i v Boshi přes Magneti-Marelli. Celkem se mi líbí jak ve Fiatu provedli reorganizaci, při zachování továren. Přeji, aby tah s Alfou vyšel, když už byla potopena Lancie. Nedovedu si představit Alfu s TDi, nebo s TSi, to by nebyla Alfa Romeo. Značka, která kdysi byla luxusni.

+1/0
28.7.2014 15:20

J98i85ř26í 54K23o12c19u43r84e56k 6855344765868

To není dobrý nápad mít v EU monopolní automobilku. To by taky Piech mohl (po vzoru Bureše, potažmo Adofla von Brannau) prohlásit, že malé automobilky jsou naprd a položit všechno ostatní.

Víme jak to dopadlo, dkyž soudruh rozhodl, že se ukončí fabriky na osobáky: Aero, Zbrojovka, Tatra, Jawa a další - přestanou je dělat a výroba bude převedena do jediné fabriky aby byla "nežádoucí konkurence" odstraněna. Výsledkem byla Škoda 1203, pokud jste potřebovali dodávku. A nebo licenční Saviem Galion z 50. let s tuzemksým motorem (ten Renoltí okopírovat nešel, nebyl matroš) pod značkou Avia vyráběný do roku 1989 furt stejně... v roce 1991 už ten zastaralý čadící křáp nikdo nechtěl ... ani vidět na silnici.

+1/0
26.7.2014 14:03

J31i11ř28í 76D15v20o37ř47á50k 5718943408330

Jediný důvod ,proč by se chtěl spojit WV s FIATem , je nařízení EU o emisoch CO2.

0/−1
26.7.2014 12:12

T36o64m81á18š 68F56i48j51a31l49a 4532373703790

Další důvod je odrovnat dalšího, kdo vyrábí osobáky !

+5/0
26.7.2014 12:23

M93i40c42h18a26l 51K83r12e78j71č50í 1756650261603

VW VR^

+1/−1
26.7.2014 11:55
Foto

L44u54k59á81š 78P82a78ř12í48z26e76k 5373449989603

Buď je odkoupí Volkswagen Group anebo později číňani. Vyberte si. ;-D

+3/−1
26.7.2014 11:06

T73o49m43á40š 42V17e18s62e77l88ý 5495338850209

pak je samozřejmě ještě možnost, že je nyní koupí vw a později i s vw číňani ;-)

0/0
26.7.2014 23:05

J67o91s90e32f 89Š86e93m93e54l91í95k 7259371930907

Fiat byl odjakživa autem italských proletářů.

+3/−2
26.7.2014 10:48

M48i24r48o13s28l96a10v 42H35r82u53š36k91a 2805928389583

Zazita představa ze Fiat je strasne nespolehlivy je stejne spatna jako ze VW je nejspolehlivější na světě. Dneska už se nedělají auta na to aby vydrzeli 10-15 let, kdo by jim pak ty nova auta kupoval. A hodnnotit automobilku podle starého vozu nemá smysl, to už je nabkazdem majiteli jak se o vůz stará.

+10/−3
26.7.2014 10:33

V92l91a79s33t85i14m53i22l 65P79ř93í51k43a27z79s23k71ý 4391732

Dnešní auta jsou spolehlivější, než kdykoli v minulosti. Sundejte klapky z očí a zavzpomínejte na krámy z 80. a 90. let, věčně rezavějící, s rozhašenými karburátory, výbrusy válců po 100k kilometrech. Dneska jezdíte jen na výměnu oleje po 30k, destiček po 60k a rozvodů po 120k.

+5/0
26.7.2014 13:28

D10a30v66i22d 66B59r64a49d46á59č 4124229614628

To, co jste napsal, má logiku. V rámci objektivity ale se ale sluší doplnit, že tehdy jste většinu oprav mohl realizovat svépomocí nebo u kámoše v garáži. Teď, díky elektrice v každé ptákovině, se vám rozsvítí světýlko "service" nebo "engine fault" a chtě/nechtě musíte do servisu.

+1/0
26.7.2014 15:18

M46a32r44t23i66n 61H20a93r89t62i26g 9159894902646

Ty krámy z 90. let? To nemůžete koukat jenom na Favorita... Myslíte, že třeba Ford Sierra toho vydržel míň než nynější Mondeo? V současných autech je mraky kurvítek jako EGR, DPF který se můžou pokazit. O používaných materiálech bych si taky iluze nedělal...

+1/0
26.7.2014 21:42

J72a22r29e51k 28W38o38l35f 5790239730

Docela mě překvapuje co tu ma Fiat zastánců...z me zkušenosti totalni sračka (firemni Punta) a nechtěl bych to ani zadarmo....

+6/−7
26.7.2014 10:09

M31a63r17t61i62n 67H42a88r95t93i44g 9989144762636

Vidíte, já zase takhle sračkoidní zažil Fabie...

+6/0
26.7.2014 11:36

M16i39r14o94s60l68a72v 83Š73i47m81k69o 7435343182965

Dát jméno Auto-Union, které vzniklo v r. 1934 na příkaz Hitlera? Navíc A-U vyrobil pouze 96 závodních monopostů. A 2/3 závodů vyhrál stejně Mercedes...

+1/−1
26.7.2014 9:26

T64o10m92á40š 56M86a38c98e58j72k11a 6941702387237

Voklswagen vznikl na čí přání? Nebude to jeden z důvodů, proč se tím VW moc nechlubí a ani neslaví výročí vzniku?

+4/0
26.7.2014 9:59

R25a74d64e32k 97D30o83l61e15ž57a78l 2439243790970

Před válkou se nejmenoval Volkswagen.

0/−1
26.7.2014 22:03

M97i64c87h96a79l 97F21r45ý17d28a 1112149463862

Doležale vrať školné!!

+1/0
27.7.2014 12:40

J66i77ř23í 44K33o66č93í 9784129192757

Vokswagen - lidový vůz vznikl na přání Hitlera,jeho vize se však nějak nepovedla,nikdy nerozjel výrobu,proto jsou sběratelsky tyto auta bezcený.Fiat má tradici a předválečné kousky jsou stejně ceněné jako Bugatti,případně jsou i dražší.

+1/−2
26.7.2014 23:02

M79i48r86o81s76l53a24v 29Š59i73m46k16o 7725583242145

Německo výrobu brouka nerozjelo proto, že všechny výrobní kapacity šly na válečnou výrobu. Že jsou pvní brouci sběratelsky bezcenné? To snad ne...Fiat byl v počátcích automobilismu velice novátorskou značkou, nicméně úspěchy slavili jiní. Např. udělali první podčtvercový motor. Udává se, že to byl baby-mercedes GP 1939, ale byl to fiat GP 1906. Akorát, že neuspěl. Jak řekl Hitler, ten podivný národ z jihu nic nedotáhne do konce.

+2/0
27.7.2014 9:09

M38i56c13h96a26l 47F73r47ý78d64a 1972899223142

Vrať školné!!

0/−1
26.7.2014 14:47
Foto

D29a62v77i31d 98M59a33t62ě39j74ů 2865842857238

"Spojite-li dva nudne prumery, vznikne vam zase jen nudny prumer." - David Mateju ;-)

+5/−2
26.7.2014 8:41

K30a70r50e85l 19N62o64v31á97k 2220593420735

To víš každý si nemůže koupi v AAA Auto ojeté premiové BMW za 200 tisíc.

+10/0
26.7.2014 9:07

M49a13r21t55i33n 16H55a53r83t38i51g 9589634792746

Maserati a Ferrari jsou zřejmě taky nude, že?

+2/0
26.7.2014 11:38

K27a37r19e40l 60N60o27v17á24k 2210803590485

Snad k tomu nikdy nedojde. Fiat dělá krásná a spolehlivá auta na rozdíl od VW. Příkladem budiž motor TSI, kde praskal rozvodový řetěz i u nových aut.

+10/−13
26.7.2014 8:16

J97a63r64o70m65í85r 83K59r27á29l 4630779404689

No, pokud pokládáte 4-5 návštěv servisu ročně za spolehlivost, pak snad.  Nedávno vraceli montážníci dvě Pandy leasingovce a raději jezdí otřískaným Golfem. ;-D

+11/−2
26.7.2014 8:39

V45í42t 97N36o54v81á89k 5144705131289

spojení fiat+spolehlivost je nesmyslné

+17/−7
26.7.2014 8:49

M81a23r32t94i96n 44H51a56r17t55i30g 9729804922776

Takže Vy třeba motor 1.2 HTP považujete za spolehlivější než Fiatí 1.2 8V?

+1/−1
26.7.2014 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.