Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i42ř83í 10K36o22c61u59r10e34k 6225164195458

Kluci, držím palce, posbírejte co nejvíc!

0/0
24.7.2014 16:56

T54o57m22á26š 41J46u76r94e81č79k41a 3333672889903

v dnešní době 4sec z 0-100 není nic až tak ohromného.

0/0
24.7.2014 6:44

J62i97ř57í 23S11c74h85w52a25c16h 8818104738266

mno u aut, co mají asi tak 60 koní, to příliš časté nebude ;-)

0/0
24.7.2014 11:36

J59a16n 37J14e61l84í27n84e43k 8363475322866

Vteřina je jednotka úhlu.

0/0
23.7.2014 23:29
Foto

P59e13t68r 12P54r72o68c47h35á63z91k17a 3692686142964

Vzhledem k maximální rychlosti se mi zdá většina těch aerodynamických prvků zbytečná.Ale možná to mají ofouknuté nebo alespoň simulované na počítači.Oceňuji snahu a to,že se do podobných projektů a soutěží pouští.Jednou s nich mohou být špičkoví konstruktéři.U mě R^

+1/0
23.7.2014 22:02

J19a58n 45J12e78l32í73n14e29k 8153135732776

To se bohužel mýlíte. Aerodynamika už při 50km/h hraje důležitou roli, ač se to nezdá. Na počítači to musí mít simulované určitě.

0/0
23.7.2014 23:25

J64a31n 74K78r87p35e49c 5556133374372

tak zase prijde na to... takova motorka tomahawk aerodynamiku neresi a nerekl bych ze to dela pri zrychleni nejaky problem...

0/0
23.7.2014 23:49

P15e78t33r 51U44r96a91m 1252230873337

Tak to se mylite vy. "Dulezitou" roli rozhodne pri 50km/h nehraje i s takovymy monstroznimi kridlami. Pritlak i odpor roste s druhou mocninou rychlosti. Nejspis to maji kvuli nejakym tem specialnim disciplinam, ale klasicky Hockenheim by s timhle a maximalkou 140 jezdili temer porad na plny plyn.

+1/−1
23.7.2014 23:56

J76i12ř29í 18K37o39c64u82r48e68k 6935694705428

Spousta letadel má vzletovou rychlost kolem 80 km/h a generují tím pádem dostatek vztlaku, aby samy sebe udržely ve vzduchu. Pro příklad Antonov An2 s maximální vzletovou hmotností 5500 kg.

+1/0
24.7.2014 16:52

J27a38n 81K43r63p50e16c 5316183964982

tak predni a zadni kridlo tezko muze pomahat v akceleraci vozu, to je prece naopak. ja vim, neni to tam napsane primo takto, ale je to davano zcela nesmyslne do neprime souvislosti. to je tak kdyz ten co tomu rozumi neco rekne, a ten co tomu nerozumi o tom zacne psat.

+1/0
23.7.2014 20:28

J97a32n 68J32e23l87í59n88e41k 8543725582796

Samozřejmě je to tak, jak píšete, ale to víte, novinář z iDnes.

0/0
23.7.2014 23:24

J96a20r90o29s88l67a21v 19Š62t18ě26r67b20a 6817588460266

myslite si, ze formule bez pritlacnych kridel bude mit vetsi zrychleni nez ta s kridlama? budete se divit, ale je to presne naopak... potrebujete nejak prenest vykon motoru na drahu a k tomu potrebujete pritlak

0/0
23.7.2014 23:52

P55e93t32r 18U39r16a94m 1602340803447

Presne tak. Zrychleni formule narusta od takovych 100km/h, kde zacina pomahat pritlak a nejvyssi je tak nekde kolem 160km/h, pak uz moment na kolech jen klesa. A dragstery dosahuji silene zrychleni daleko pres 2G.

0/0
23.7.2014 23:58

J79i39ř87í 53S78c11h46w53a59c85h 8418494848896

problém je ale v tom, že největší potřeba přítlaku je při rozjezdu z nulové rychlost, kdy je přítlak od křídel nulový. Se stoupající rychlostí sice stoupá  přítlak ale jeho potřeba naopak klesá a se stoupající rychlostí roste aerodynamický odpor křídla což je z hlediska zrychlení prostě brzda.

0/0
24.7.2014 0:06

A44l23e51x63a13n15d10r 51K24o97s78t35k70a 5669136949676

Což je sice fajn, ale třeba F1 mají při akceleraci klidně i kolem 3g a při brždění je maximum někde kolem 5. Co by se stalo bez přítlaku? Ano, auto je k zemi tlačeno jen 1g.. Prostě by jelo respektive spíš letělo za minimálního kontaktu s vozovkou kamsi do pryč. Takže je nutná alchymie, vymakat jak nastavit přítlak, aby to na rovnikách mělo co největší maximálku a současně v zatáčce neztratilo ovladatelnost.

0/0
24.7.2014 11:19

J63a86n 75K38r33p30e71c 5886183454152

ale no... pro samotnou kceleraci potrebujete co nejmensi celni plochu a aby dochazelo k co nejmensim nebo zadnym prohluzum kol. druhe zminene potrebujete nejvice pri startu a tam vam sebevetsi kridlo zadny pouzitelny pritlak nevyvina, leda ze by bylo fakt obrovkske a vanul silny protivitr... pritlak je dulezitky kvuli manevrovatelnosti a kvuli tomu aby se vozidlo nezvedalo. formuli 1 uz par let nesleduji tak nevim jestli je jeste v platnosti ta funkce, kdy se po na rovince po vyjeti ze zatacky zadni kridlo rovnalo k mensimu odporu prave kvuli dosazeni vetsi rychlosti, nebo k rychlejsimu dosazeni stejne rychlosti. je/bylo take mozno videt,  pokud slo o rychlou trat s dlouhyma rovinkama, tak se pritlak snizoval, naopak na tehnickych okruzich se zvysoval.

0/0
24.7.2014 0:06

J86a40r23o53s46l27a94v 92Š52t96ě30r74b43a 6377248880746

tak to je samozrejme, pritlacne kridlo je brzda, ale bez nej by neslo vyuzit vykon motoru.... paradoxne ikdyz je to brzda, tak pomaha k vetsimu zrychleni... pri vysokych rychlostech, poskytuje dostatecny pritlak samotny tvar formule, proto muzou zadni kridlo "narovnat" a snizit celkovy odpor

0/0
24.7.2014 0:25

J52a39n 78K49r63p28e77c 5616193604202

jaaaaj. tak ale tad je rec o zrychleni z mista, 0-100 km/h

0/0
24.7.2014 1:01

T91o78m74á94š 69J94u64r83e84č34k88a 3533712209523

Při zrychleni z 0-100 je pradoxně nejdůležitější hmotnost, čím nižší váha tím horší trakce. proto je u takto lehkých vozů nejdůležitější správné přidávání plynu. když hamstnete na plyn budete protáčet kola a stát na místě. Proto je u výkonných aut TractionControl profík to zvládne citem v noze. Při zrychlení z 0-100 nemá aerodynamika vozu žádný účel.

0/0
24.7.2014 7:09

V70o42j22t41ě11c18h 41B96r45y77c65h64t33a 8222456912375

myslím, že při výkonu 60 koní by vyšší hmotnost k lepší akceleraci nepřispěla.

0/0
24.7.2014 12:05

M66a83r10t72i32n 35K14r48č72i40l 6130508638859

Ať žije Brno!

0/0
23.7.2014 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.