Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i14ř23í 41K97o23c48u84r19e12k 6395224455858

Kluci, držím palce, posbírejte co nejvíc!

0/0
24.7.2014 16:56

T93o51m40á58š 12J69u88r19e81č19k93a 3663812549523

v dnešní době 4sec z 0-100 není nic až tak ohromného.

0/0
24.7.2014 6:44

J98i48ř67í 27S77c57h88w48a75c96h 8758334988526

mno u aut, co mají asi tak 60 koní, to příliš časté nebude ;-)

0/0
24.7.2014 11:36


J44a50n 29J37e77l16í14n12e40k 8883315632956

Vteřina je jednotka úhlu.

0/0
23.7.2014 23:29
Foto

P94e29t74r 26P68r94o84c70h43á22z44k86a 3952546742424

Vzhledem k maximální rychlosti se mi zdá většina těch aerodynamických prvků zbytečná.Ale možná to mají ofouknuté nebo alespoň simulované na počítači.Oceňuji snahu a to,že se do podobných projektů a soutěží pouští.Jednou s nich mohou být špičkoví konstruktéři.U mě R^

+1/0
23.7.2014 22:02

J82a78n 70J46e73l41í89n65e88k 8743505492676

To se bohužel mýlíte. Aerodynamika už při 50km/h hraje důležitou roli, ač se to nezdá. Na počítači to musí mít simulované určitě.

0/0
23.7.2014 23:25

J59a46n 62K80r62p69e73c 5596383794472

tak zase prijde na to... takova motorka tomahawk aerodynamiku neresi a nerekl bych ze to dela pri zrychleni nejaky problem...

0/0
23.7.2014 23:49

P38e18t32r 15U41r40a32m 1412700293617

Tak to se mylite vy. "Dulezitou" roli rozhodne pri 50km/h nehraje i s takovymy monstroznimi kridlami. Pritlak i odpor roste s druhou mocninou rychlosti. Nejspis to maji kvuli nejakym tem specialnim disciplinam, ale klasicky Hockenheim by s timhle a maximalkou 140 jezdili temer porad na plny plyn.

+1/−1
23.7.2014 23:56

J27i83ř88í 64K15o62c84u50r27e55k 6275214955588

Spousta letadel má vzletovou rychlost kolem 80 km/h a generují tím pádem dostatek vztlaku, aby samy sebe udržely ve vzduchu. Pro příklad Antonov An2 s maximální vzletovou hmotností 5500 kg.

+1/0
24.7.2014 16:52

J63a34n 36K80r24p13e12c 5406423374512

tak predni a zadni kridlo tezko muze pomahat v akceleraci vozu, to je prece naopak. ja vim, neni to tam napsane primo takto, ale je to davano zcela nesmyslne do neprime souvislosti. to je tak kdyz ten co tomu rozumi neco rekne, a ten co tomu nerozumi o tom zacne psat.

+1/0
23.7.2014 20:28

J35a57n 34J66e43l78í29n15e41k 8613735252566

Samozřejmě je to tak, jak píšete, ale to víte, novinář z iDnes.

0/0
23.7.2014 23:24

J17a87r18o20s34l29a27v 21Š72t51ě17r14b51a 6267668260316

myslite si, ze formule bez pritlacnych kridel bude mit vetsi zrychleni nez ta s kridlama? budete se divit, ale je to presne naopak... potrebujete nejak prenest vykon motoru na drahu a k tomu potrebujete pritlak

0/0
23.7.2014 23:52

P84e56t46r 39U57r37a28m 1172480353217

Presne tak. Zrychleni formule narusta od takovych 100km/h, kde zacina pomahat pritlak a nejvyssi je tak nekde kolem 160km/h, pak uz moment na kolech jen klesa. A dragstery dosahuji silene zrychleni daleko pres 2G.

0/0
23.7.2014 23:58

J78i44ř84í 47S76c29h91w15a92c77h 8208244258786

problém je ale v tom, že největší potřeba přítlaku je při rozjezdu z nulové rychlost, kdy je přítlak od křídel nulový. Se stoupající rychlostí sice stoupá  přítlak ale jeho potřeba naopak klesá a se stoupající rychlostí roste aerodynamický odpor křídla což je z hlediska zrychlení prostě brzda.

0/0
24.7.2014 0:06

A83l50e30x25a26n21d12r 83K55o15s36t85k98a 5789686119716

Což je sice fajn, ale třeba F1 mají při akceleraci klidně i kolem 3g a při brždění je maximum někde kolem 5. Co by se stalo bez přítlaku? Ano, auto je k zemi tlačeno jen 1g.. Prostě by jelo respektive spíš letělo za minimálního kontaktu s vozovkou kamsi do pryč. Takže je nutná alchymie, vymakat jak nastavit přítlak, aby to na rovnikách mělo co největší maximálku a současně v zatáčce neztratilo ovladatelnost.

0/0
24.7.2014 11:19

J97a18n 47K76r87p14e39c 5836583204732

ale no... pro samotnou kceleraci potrebujete co nejmensi celni plochu a aby dochazelo k co nejmensim nebo zadnym prohluzum kol. druhe zminene potrebujete nejvice pri startu a tam vam sebevetsi kridlo zadny pouzitelny pritlak nevyvina, leda ze by bylo fakt obrovkske a vanul silny protivitr... pritlak je dulezitky kvuli manevrovatelnosti a kvuli tomu aby se vozidlo nezvedalo. formuli 1 uz par let nesleduji tak nevim jestli je jeste v platnosti ta funkce, kdy se po na rovince po vyjeti ze zatacky zadni kridlo rovnalo k mensimu odporu prave kvuli dosazeni vetsi rychlosti, nebo k rychlejsimu dosazeni stejne rychlosti. je/bylo take mozno videt,  pokud slo o rychlou trat s dlouhyma rovinkama, tak se pritlak snizoval, naopak na tehnickych okruzich se zvysoval.

0/0
24.7.2014 0:06

J48a20r69o40s67l54a17v 16Š13t90ě37r32b37a 6337388570606

tak to je samozrejme, pritlacne kridlo je brzda, ale bez nej by neslo vyuzit vykon motoru.... paradoxne ikdyz je to brzda, tak pomaha k vetsimu zrychleni... pri vysokych rychlostech, poskytuje dostatecny pritlak samotny tvar formule, proto muzou zadni kridlo "narovnat" a snizit celkovy odpor

0/0
24.7.2014 0:25

J77a49n 33K14r30p79e12c 5766473894792

jaaaaj. tak ale tad je rec o zrychleni z mista, 0-100 km/h

0/0
24.7.2014 1:01

T20o45m65á15š 46J63u73r84e73č67k41a 3913722649193

Při zrychleni z 0-100 je pradoxně nejdůležitější hmotnost, čím nižší váha tím horší trakce. proto je u takto lehkých vozů nejdůležitější správné přidávání plynu. když hamstnete na plyn budete protáčet kola a stát na místě. Proto je u výkonných aut TractionControl profík to zvládne citem v noze. Při zrychlení z 0-100 nemá aerodynamika vozu žádný účel.

0/0
24.7.2014 7:09

V44o74j80t23ě48c40h 52B61r44y34c15h53t67a 8182926922775

myslím, že při výkonu 60 koní by vyšší hmotnost k lepší akceleraci nepřispěla.

0/0
24.7.2014 12:05

M74a95r69t46i84n 89K68r62č47i64l 6880298858769

Ať žije Brno!

0/0
23.7.2014 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.