Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42i49ř39í 58K66o11c64u98r88e89k 6915284545788

Kluci, držím palce, posbírejte co nejvíc!

0/0
24.7.2014 16:56

T86o11m64á17š 97J71u95r50e20č68k55a 3773802449803

v dnešní době 4sec z 0-100 není nic až tak ohromného.

0/0
24.7.2014 6:44

J59i16ř36í 68S37c72h51w75a57c72h 8908704978486

mno u aut, co mají asi tak 60 koní, to příliš časté nebude ;-)

0/0
24.7.2014 11:36

J61a23n 28J53e40l31í62n82e30k 8793425752326

Vteřina je jednotka úhlu.

0/0
23.7.2014 23:29
Foto

P80e82t80r 84P65r83o49c81h62á33z90k80a 3362206522914

Vzhledem k maximální rychlosti se mi zdá většina těch aerodynamických prvků zbytečná.Ale možná to mají ofouknuté nebo alespoň simulované na počítači.Oceňuji snahu a to,že se do podobných projektů a soutěží pouští.Jednou s nich mohou být špičkoví konstruktéři.U mě R^

+1/0
23.7.2014 22:02

J26a37n 73J57e87l95í49n11e46k 8583815962396

To se bohužel mýlíte. Aerodynamika už při 50km/h hraje důležitou roli, ač se to nezdá. Na počítači to musí mít simulované určitě.

0/0
23.7.2014 23:25

J36a92n 92K14r90p67e93c 5716163164312

tak zase prijde na to... takova motorka tomahawk aerodynamiku neresi a nerekl bych ze to dela pri zrychleni nejaky problem...

0/0
23.7.2014 23:49

P25e84t38r 32U47r27a29m 1772700663917

Tak to se mylite vy. "Dulezitou" roli rozhodne pri 50km/h nehraje i s takovymy monstroznimi kridlami. Pritlak i odpor roste s druhou mocninou rychlosti. Nejspis to maji kvuli nejakym tem specialnim disciplinam, ale klasicky Hockenheim by s timhle a maximalkou 140 jezdili temer porad na plny plyn.

+1/−1
23.7.2014 23:56

J16i84ř86í 36K41o81c43u36r83e86k 6195554695408

Spousta letadel má vzletovou rychlost kolem 80 km/h a generují tím pádem dostatek vztlaku, aby samy sebe udržely ve vzduchu. Pro příklad Antonov An2 s maximální vzletovou hmotností 5500 kg.

+1/0
24.7.2014 16:52

J85a88n 67K26r79p84e19c 5156573724592

tak predni a zadni kridlo tezko muze pomahat v akceleraci vozu, to je prece naopak. ja vim, neni to tam napsane primo takto, ale je to davano zcela nesmyslne do neprime souvislosti. to je tak kdyz ten co tomu rozumi neco rekne, a ten co tomu nerozumi o tom zacne psat.

+1/0
23.7.2014 20:28

J72a11n 82J27e80l21í39n46e29k 8183155772596

Samozřejmě je to tak, jak píšete, ale to víte, novinář z iDnes.

0/0
23.7.2014 23:24

J84a60r45o32s29l21a69v 24Š97t46ě57r58b13a 6967848560866

myslite si, ze formule bez pritlacnych kridel bude mit vetsi zrychleni nez ta s kridlama? budete se divit, ale je to presne naopak... potrebujete nejak prenest vykon motoru na drahu a k tomu potrebujete pritlak

0/0
23.7.2014 23:52

P57e21t37r 62U39r97a26m 1542710563727

Presne tak. Zrychleni formule narusta od takovych 100km/h, kde zacina pomahat pritlak a nejvyssi je tak nekde kolem 160km/h, pak uz moment na kolech jen klesa. A dragstery dosahuji silene zrychleni daleko pres 2G.

0/0
23.7.2014 23:58

J35i60ř34í 18S39c82h64w44a62c88h 8938874578606

problém je ale v tom, že největší potřeba přítlaku je při rozjezdu z nulové rychlost, kdy je přítlak od křídel nulový. Se stoupající rychlostí sice stoupá  přítlak ale jeho potřeba naopak klesá a se stoupající rychlostí roste aerodynamický odpor křídla což je z hlediska zrychlení prostě brzda.

0/0
24.7.2014 0:06

A36l53e34x23a82n36d81r 59K71o96s77t24k30a 5859446909596

Což je sice fajn, ale třeba F1 mají při akceleraci klidně i kolem 3g a při brždění je maximum někde kolem 5. Co by se stalo bez přítlaku? Ano, auto je k zemi tlačeno jen 1g.. Prostě by jelo respektive spíš letělo za minimálního kontaktu s vozovkou kamsi do pryč. Takže je nutná alchymie, vymakat jak nastavit přítlak, aby to na rovnikách mělo co největší maximálku a současně v zatáčce neztratilo ovladatelnost.

0/0
24.7.2014 11:19

J72a47n 43K63r72p37e28c 5756483624322

ale no... pro samotnou kceleraci potrebujete co nejmensi celni plochu a aby dochazelo k co nejmensim nebo zadnym prohluzum kol. druhe zminene potrebujete nejvice pri startu a tam vam sebevetsi kridlo zadny pouzitelny pritlak nevyvina, leda ze by bylo fakt obrovkske a vanul silny protivitr... pritlak je dulezitky kvuli manevrovatelnosti a kvuli tomu aby se vozidlo nezvedalo. formuli 1 uz par let nesleduji tak nevim jestli je jeste v platnosti ta funkce, kdy se po na rovince po vyjeti ze zatacky zadni kridlo rovnalo k mensimu odporu prave kvuli dosazeni vetsi rychlosti, nebo k rychlejsimu dosazeni stejne rychlosti. je/bylo take mozno videt,  pokud slo o rychlou trat s dlouhyma rovinkama, tak se pritlak snizoval, naopak na tehnickych okruzich se zvysoval.

0/0
24.7.2014 0:06

J66a92r69o62s75l36a85v 73Š12t70ě45r73b23a 6637638560926

tak to je samozrejme, pritlacne kridlo je brzda, ale bez nej by neslo vyuzit vykon motoru.... paradoxne ikdyz je to brzda, tak pomaha k vetsimu zrychleni... pri vysokych rychlostech, poskytuje dostatecny pritlak samotny tvar formule, proto muzou zadni kridlo "narovnat" a snizit celkovy odpor

0/0
24.7.2014 0:25

J19a95n 30K53r12p26e55c 5536933874972

jaaaaj. tak ale tad je rec o zrychleni z mista, 0-100 km/h

0/0
24.7.2014 1:01

T34o57m73á30š 13J25u66r11e43č12k87a 3433222419293

Při zrychleni z 0-100 je pradoxně nejdůležitější hmotnost, čím nižší váha tím horší trakce. proto je u takto lehkých vozů nejdůležitější správné přidávání plynu. když hamstnete na plyn budete protáčet kola a stát na místě. Proto je u výkonných aut TractionControl profík to zvládne citem v noze. Při zrychlení z 0-100 nemá aerodynamika vozu žádný účel.

0/0
24.7.2014 7:09

V24o97j34t79ě98c26h 44B19r79y28c19h29t50a 8462256682875

myslím, že při výkonu 60 koní by vyšší hmotnost k lepší akceleraci nepřispěla.

0/0
24.7.2014 12:05

M37a60r25t38i50n 41K58r56č61i30l 6530158748839

Ať žije Brno!

0/0
23.7.2014 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.