Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes C: nový kombík jede nejlíp na benzin

Nejmenší klasický model stuttgartské značky s pohonem zadní nápravy přijíždí jako fešácké kombi. Okouzlí hladkým svezením, musíte ale vybrat tu správnou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e40t52r 53F89e10i68g38l 5628743820112

Nejsem "kombikovej" fanda, ale tohle je moc hezký R^

0/0
31.7.2014 10:13

C43y59r73i74l 89P86a41v88e52l82k70a 4366162278205

"stoosmdesátka na německé dálnici se pak díky skvělé směrové stabilitě a slušnému odhlučnění jeví jako stotřicítka"

Ha, páni redaktoři jeli poprvé v autě střední třídy? Poprvé v Mercedesu? Prvotřídní blábol.

+1/0
31.7.2014 3:41

P65e10t39r 21M85i14c73h25a66l 2550744151192

Že s těmi hybridy všichni tolik nadělají? Spotřebu to má stejnou jako auto s normálním motorem a je to zbytečně těžší a komplikovanější. Navíc energeticky náročnější na výrobu a tudíž to nechává výrazně větší ekologickou stopu než klasické auto.

0/0
31.7.2014 0:56

K97a57r66e44l 31V27a51c16h12u52t 9653952939913

No jo... zvenku vypadají všechna auta velmi podobně... Skutečný ROZDÍL poznáte, až když si sednete dovnitř!  ;-) R^ V

0/0
30.7.2014 14:46

F50i45l57i81p 26Ž83a82n57t71o62v45s71k25ý 6397847587170

Vzhledem k nesmyslným cenám nafty a podstatně dražším nákladům na údržbu nafťáku je to dnes finančně podobné.

Nemluvě o nekvalitě české nafty.

+5/−1
30.7.2014 9:52

K43a22r36e78l 54V34a13c91h83u10t 9683592969853

... no, a co nekvalita českých benzínů ??? 8-o :-(

+1/0
30.7.2014 14:47

J54o89s20e81f 73V30a97l91a 9880353253103

v zasade je nafta jako zdroj energie pro spalovaci motor vyhodnejsi, ma asi o 10% vice energie na 1 kg paliva a u modernich (dnes vyrabenych) motoru ma i srovnatelne stejne nebo lepsi spektrum skodlivin nez benzin.  Spotreba je dalsi vyhoda, , tak -10-25% proti benzinu. Vyrobni cena nafty je stejna nebo o neco malo vyssi nez u benzinu ( kdysi byl v Evrope previs nabidky nafty nad poptavkou, dneska je tomu naopak u benzinu,)  takze ceny nafty porostou vesele dal.....

0/0
30.7.2014 16:37

J94o81h84a55n 36Z75i26n93g57e61l 2801655706901

Než něco napíšete, zkuste o tom něco dohledat. Nemám nic proti lidem, co preferují naftu, přestože je to často nesmysl, ale nafta má jedinou výhodu a to je velkej točivej moment, kterej je dán způsobem spalování a konstrukcí motorů. Proto se léta používala jen do náklaďáků, vlaků  t.p.. Zájem o laciné ježdění ale donutil konstruktéry, aby vyvinuli i naftovej motor použitelnej v osobních autech.

Výkon a čistotu spalování má jednoznačně lepší benzin. Co se týče nákladů na výrobu, je u obou paliv v podstatě zanedbatelná oproti daním, které Evropa na paliva uvalila.

To je, jakobyste napsal, že nejlepší palivo je mazut, protože na něj jezdí zaoceánský lodě.

0/−1
30.7.2014 22:07

J32o78s34e98f 81V88a21l64a 9580263353293

nez neco napisete, tak si zkuste dohledat, jestli ten druhy nahodou nema pravdu. Pisete totiz o uplne jinych vecech. Tepelna ucinnost dieselu je totiz zhruba o 1/4 lepsi nez u benzinu ( 45% oproti 35% ) Cili jednoznacne z 1 kg paliva ziska diesel vice energie a vyzari mene tepla. Navic mnozstvi energie v vahove jednotce nafty je vyssi. Co se tyce ceny nafty reaguji na pana Zantovskeho. Pokud si alespon neprectete pripevky ve vlakne tak prosim nereagujte. Jste ponekud mimo

+3/0
30.7.2014 22:25

J13a83k86u44b 30F46e53i38f34a17r 7199979546419

Každé auto - a teď nemyslím traktory, náklaďáky atd. - jezdí lépe na benzín:-P

+9/−1
30.7.2014 9:20

P82e80t91r 96S37t38e25j13s39k74a22l 3639358424206

Typicke urceni naftoveho motoru je lodni agregat pomalu se prevalujici ve velke zatezi nekolik dnu. Na bezne jezdeni je lepsi vybusnost benzinu, ne hruba spodni sila nafty, ktera odveze metrak zeminy. Navic nafta potrebuje casticovy filtr any nekourila a deNOx filt pro jeji charakteristicky kysely zapach sloucenin dusiku a aby se DPF moc neucpaval, tak tam je jeste EGR na recyrkulaci spalin a samozrejme klasicky katalyzator jako u benzinu. Jenze nafta postrada vybusnost benzinu a moc nejede, takze potrebuje turbo, to potrebuje mezichladic, pro znizeni hlucnosti je potreba snizit kompresi primym vstrikem, ktery potrebuje vysokotlake cerpadlo a ke celkovemu komfortu jeste potrebuje dvohmotovy setrvacnik a lepsi odhlucneni a to vsechno je potreba monitorovat ridici jednotkou a zjistovat stavy pomoci snimacu a speti vodicu. Je to vubec jeste naftovy motor nebo jaderna elektrarna? Paradoxne cim vic se konstrukce dieselu komplikuje, tim vic lidi to kupuje.

+1/−1
30.7.2014 13:36

J82o26s36e38f 11V55a22l19a 9700273593283

logicky. protoze moderni benzinovy downsizeovany motor ma to same v ruzovem vcetne dvou turb a mezichladicu a primeho vstriku -a navic maji primovstrikove benzinove motory az 10x vyssi tvorbu uhlikovych mikrocastic nez zatracovany diesel. A ten filtr pevnych castic nema zadny zvlastni ekologicky vyznam, ma ucinnnost pod 30 % u osobnich aut a pokud by Jim byla vybavena sechna osobni auta na naftu, snizi celkovou tvorbu mikrocastic v ovzdusi zhruba jenom o 3 % (zbytek tvori nakladni auta, elektrarny a jine prumyslove provozy, oder pneumatik atd.....

0/0
30.7.2014 16:43

P27e62t97r 70S24t10e37j56s38k83a66l 3299968904876

Jste vedle jak jedle. Patrne jste cetl bulvarni nazev clanku, ze "Moderni primovstikove benzinove motory maji vyssi tvorbu castic nez diesely." Boduzel na vasi skodu, jste uz clanek necetl. Tu je treba dodat jen tolik, ze ano, ale jako diesely s EURO 5 tedy s DPF, coz je tedy jaksi logicke, kdyz maji DPF, ktery zachyti 99% pevnych castic, coz vyvraci vasi dalsi mylnou predstavu o slabe ucinosti DPF a korunu jste tomu dal s tema 2ma turby.

Jak jsem psal, nafta se nehodi do sportovnich aut protoze jednoduse nejede. Musite tam dat turbo. Kde benzin turbo nema, tam ma nafta turbo urcite, aby vyrovnala hendikep a kde ma benzin jedno turbo, tam ma nafta turba 2 spolecne s vyssim objemem. Skutecne nevim o seriovem benzinove 2turbovem motoru, mozna existuje, ale asi to nebude nejaky rodiny sedan, ale 2turbovu naftu ma napriklad konfekcni Opel i jakoze sportovni BMW nebo myslim i Land Rover.

0/0
30.7.2014 16:57

J80o57s68e17f 81V27a94l23a 9340913713253

par poznamek : mnozstvi malych uhlikovych castic z naftovych motoru tvori ne vic nez 17 % vsech malych uhlikovych castic, at se Vam to libi nebo ne. Kdyby vsechny diesely vcetne nakladnich aut byly vybaveny wall-flow filtry, tak byste mel mozna pravdu. Nicmene je  v provozu spousta aut dodatecne dovybavovanych filtry s otevrenym systemem, ktere se mohou montovat uz tehdy, kdyz jejich ucinnost pri montazi dosahne alespon 30%. Tzn. po montazi bude ucinnost mnohem mensi. Vyznam filtru pro zivotni prostredi je velmi sporny, zrejme minimalni, pouze zvysuje spotrebu. 2. Srovnani VW Polo TSI se stejnym modelem v dieselu prineslo 10x vyssi hodnoty malych uhlikovych castic, u BMW 116i to bylo asi jenom 3x vic. Na kazde vysoke skole Vam potvrdi, ze tvorba uhlikovych castic je pevne vazana na vysokotlake vstrikovani paliva a ne na druh pohonnych hmot - jde proste o vlastnost horeni pri vysokotlakem spalovani. 3. Biturbo je spise lidovy nazev, ale 2 kompresni systemy ma kterykoli bezny koncernovy TSI, tzn Twincharged Stratified Injection. Proti opravdovemu biturbu je jediny rozdil, ze to jedno turbo je spravne nazvano mechanicky kompresor-v danem kontextu jsem vec trochu zjednodusil.

+1/0
30.7.2014 22:16

P40e36t67r 82S36t19e78j96s84k76a76l 3509488354146

Nafta kouri se sve podstaty a dusledkem je zavedeni filtru pevnych castic uz v EU4 u vykonejsich motoru. Benzin tolik nekouri, to je videt u sportovnich aut, napriklad v LeMans, kde napriklad Peugeot nemohl naladit auto na maximalni vykon, protoze by okamzite ucpali FAP, to se nezinovemu autu nemuze stat a proto i fitr dostane pozdeji - az v EU 7B a bude daleko mensi. V soutezich mimo EU kde se filtr nevyzaduje napriklad Dakar je jasne videt jak nafta kouri a benziny ne. Filtr nema nic spolecne s ekologii, prirode skodi, zvysuje spotrebu, ale chrani lidi ve mestech pred rakovinotvornym prachem. Jine lepsi reseni se nenaslo. Prumysl emituje castice mimo huste osidlenych mest, kde to tolik nevadi a prach se rozptili.

0/0
30.7.2014 22:32

M54a42r69e19k 13O64p 9349383230573

Ten kdo jezdi 30.000 km a vice za rok, benzin asi moc preferovat nebude, nemali "bezzednou penezenku"

+1/−2
30.7.2014 7:39

M51a45r98t66i84n 46K32r38t22e25k 3119265823

Platí to dnes ještě vůbec? Turbo mají dnes všechny motory...

0/0
30.7.2014 8:02

J92i86n22d89ř94i79c91h 65Š43k91o90p59e78k 4595121160375

diesel bude mít díky fyzice vždy nižší spotřebu

+1/−1
30.7.2014 8:04

J70a42n53a 22N61o36v61á84k19o91v13á 6267959913464

To jo, ale za jakou cenu. Dražší údržba, nekultivovaný chod, horší jízdní vlastnosti, atd.. A u auta za milion řešit 1,5l spotřebu navíc se nevyplatí, jsou to jednotky % z celkových nákladů.

+3/−2
30.7.2014 12:00

M26a85r25e25k 52O44p 9429423650843

1) vyssi naklady na udrzbu nejsou

2) nekultivovany chod u stredni a vyssi tridy dieslu neexistuje

3) jizdni vlasnosti jsou stejne

4) provozni naklady PHM jsou vyrazne i u auta za mega - rocne je rozdil minimalne 20.000 Kc (uvadeny najezd vyse), coz za 3-5 let udela peknou castku

+1/0
30.7.2014 13:34

M74a34r67t71i35n 15V87o39j82á38č79e35k 9842388198707

nesmysl sám jsem měl passata 1,9tdi nájezd 200tis a žádný problém a bmw 320 taky nafta nájezd zatím 150tis a žádný problém ....a kromě běžných spotřebních věcí jsem servis neviděl

+2/0
30.7.2014 16:22

J10o62s26e94f 97V22a35l43a 9260893213283

rocne usetrim pri provozu dieselu proti benzinu zhruba 1000-1250 l pohonnych hmot. Udrzba -za cenu stejnou jako u benzinu. Jizdni vlastnosti - pri 130 kW zadny ropzdil mezi benzinem a naftou. Nekultivovany chod - pouze na volnobeh a to mne nezere

+1/0
30.7.2014 16:50

M15a33r71e64k 32O84p 9219763210423

bez ohledu na Turbo je spotřeba BENZINaku vzdy v radech 10% vyssi, coz pri najezdu nad 30.000 km vyrazny rozdil

+1/0
30.7.2014 13:31

J18o24s76e21f 83N27o10v39a44k 5788402366428

Ani ne - jedřív 200 tisíc na benzínu, pak jsem přesedl na diesel, mám opět 200k a pokukuju po benzínu. Diesel mi prostě nevyhovuje a má dražší servis. Uvidíme, jak turbobenzíny, tohle céčko je jedním z kandidátů.

+3/0
30.7.2014 8:47

J26a71n34a 21N63o21v10á69k54o31v60á 6927869173404

A u dieselu máte taky na přední nápravě o 150kg víc, takže i jízdní vlastnosti jsou u benzínu podle mě lepší.

+1/−1
30.7.2014 11:55

J27i73ř65í 66Z55ý13k25a 9619713801120

je to i osobních preferencích a stylu jízdy. Jezdíval jsem 35t km ročně, přesto jsem si raději zvolil turbobenzin, než turbodiesel. Z toho dunění dieselu by mě bolela hlava, jezdil bych domů mrzutý, unavený, cesta by mě štvala a dost možná bych s tím zaměstnáním sekl mnohem dříve. 

Stejně tak mám raději široké spektrum použitelných otáček u benzinového motoru, než to úzké u dieselu. U dieselu abych pořád řadil (často předjíždím, rád si užívám klikaté silničky atp.).

Že mě to na provozu stálo více? To je otázka. Za sledovaných 100t km (230t km mělo auto celkem) jsem neřešil žádný problém, mimo ramene a táhla řízení, které jsem poškodil o výmol. Jestli by srovnatelné auto s turbodieselem bylo na tom podobně si netroufám odhadovat. Srovnání mám pouze s autem o pár tříd níže, které se poměrně dost kazilo.

0/0
30.7.2014 11:26

P57a38v44e60l 31G35ö91t45z32e 4163222862645

Mam 114t km na 2.2 turbodieselu a zatim funguje vse, dlouhodoba spotreba 6.2 l/100km. Ze by mi to auto trhalo penezenku na servisnich nakladech, to jsem si rozhodne nevsiml. Samozrejme auto ma nejake vibrace jako kazdy diesel, ale neverim, ze 210konovy turbobenzin bude dlouhodobe zrat 6,2 nebo ze by mel nejake nizsi servisni naklady. neverim tomu.

0/0
30.7.2014 14:34

J48o68h55a59n 90Z39i91n97g27e15l 2741685866231

Já jezdim ročně 50.000 a preferuju benzin.

0/0
30.7.2014 22:02

P56e71t49r 81F18e51i40g19l 5708383660942

Teď jsem koupil do rodiny druhé auto benzin...jezdí s tím primárně manželka a najede 15k ročně...už jen pořizovací cena byla výrazně nižší a spotřeba je naprosto v pohodě...není naprosto důvod kupovat do takového auta diesel...

0/0
31.7.2014 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.