Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes C: nový kombík jede nejlíp na benzin

Nejmenší klasický model stuttgartské značky s pohonem zadní nápravy přijíždí jako fešácké kombi. Okouzlí hladkým svezením, musíte ale vybrat tu správnou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e40t95r 86F93e11i19g64l 5588813560682

Nejsem "kombikovej" fanda, ale tohle je moc hezký R^

0/0
31.7.2014 10:13

C62y73r28i46l 17P86a44v37e74l98k77a 4506642668605

"stoosmdesátka na německé dálnici se pak díky skvělé směrové stabilitě a slušnému odhlučnění jeví jako stotřicítka"

Ha, páni redaktoři jeli poprvé v autě střední třídy? Poprvé v Mercedesu? Prvotřídní blábol.

+1/0
31.7.2014 3:41

P43e75t31r 74M40i28c37h89a90l 2630854561242

Že s těmi hybridy všichni tolik nadělají? Spotřebu to má stejnou jako auto s normálním motorem a je to zbytečně těžší a komplikovanější. Navíc energeticky náročnější na výrobu a tudíž to nechává výrazně větší ekologickou stopu než klasické auto.

0/0
31.7.2014 0:56

K83a52r52e98l 74V10a51c97h72u58t 9573802639383

No jo... zvenku vypadají všechna auta velmi podobně... Skutečný ROZDÍL poznáte, až když si sednete dovnitř!  ;-) R^ V

0/0
30.7.2014 14:46

F97i52l18i30p 55Ž75a72n29t72o93v94s10k53ý 6777317747460

Vzhledem k nesmyslným cenám nafty a podstatně dražším nákladům na údržbu nafťáku je to dnes finančně podobné.

Nemluvě o nekvalitě české nafty.

+5/−1
30.7.2014 9:52

K42a85r92e39l 12V49a30c69h10u38t 9613892669113

... no, a co nekvalita českých benzínů ??? 8-o :-(

+1/0
30.7.2014 14:47

J29o64s54e18f 26V96a68l85a 9130453623763

v zasade je nafta jako zdroj energie pro spalovaci motor vyhodnejsi, ma asi o 10% vice energie na 1 kg paliva a u modernich (dnes vyrabenych) motoru ma i srovnatelne stejne nebo lepsi spektrum skodlivin nez benzin.  Spotreba je dalsi vyhoda, , tak -10-25% proti benzinu. Vyrobni cena nafty je stejna nebo o neco malo vyssi nez u benzinu ( kdysi byl v Evrope previs nabidky nafty nad poptavkou, dneska je tomu naopak u benzinu,)  takze ceny nafty porostou vesele dal.....

0/0
30.7.2014 16:37

J16o66h88a17n 21Z95i32n38g87e79l 2341755176841

Než něco napíšete, zkuste o tom něco dohledat. Nemám nic proti lidem, co preferují naftu, přestože je to často nesmysl, ale nafta má jedinou výhodu a to je velkej točivej moment, kterej je dán způsobem spalování a konstrukcí motorů. Proto se léta používala jen do náklaďáků, vlaků  t.p.. Zájem o laciné ježdění ale donutil konstruktéry, aby vyvinuli i naftovej motor použitelnej v osobních autech.

Výkon a čistotu spalování má jednoznačně lepší benzin. Co se týče nákladů na výrobu, je u obou paliv v podstatě zanedbatelná oproti daním, které Evropa na paliva uvalila.

To je, jakobyste napsal, že nejlepší palivo je mazut, protože na něj jezdí zaoceánský lodě.

0/−1
30.7.2014 22:07

J17o11s90e30f 64V12a75l35a 9190963173253

nez neco napisete, tak si zkuste dohledat, jestli ten druhy nahodou nema pravdu. Pisete totiz o uplne jinych vecech. Tepelna ucinnost dieselu je totiz zhruba o 1/4 lepsi nez u benzinu ( 45% oproti 35% ) Cili jednoznacne z 1 kg paliva ziska diesel vice energie a vyzari mene tepla. Navic mnozstvi energie v vahove jednotce nafty je vyssi. Co se tyce ceny nafty reaguji na pana Zantovskeho. Pokud si alespon neprectete pripevky ve vlakne tak prosim nereagujte. Jste ponekud mimo

+3/0
30.7.2014 22:25

J54a67k78u53b 77F80e43i78f21a41r 7889759616549

Každé auto - a teď nemyslím traktory, náklaďáky atd. - jezdí lépe na benzín:-P

+9/−1
30.7.2014 9:20

P15e58t98r 37S43t89e15j50s70k58a88l 3949308184186

Typicke urceni naftoveho motoru je lodni agregat pomalu se prevalujici ve velke zatezi nekolik dnu. Na bezne jezdeni je lepsi vybusnost benzinu, ne hruba spodni sila nafty, ktera odveze metrak zeminy. Navic nafta potrebuje casticovy filtr any nekourila a deNOx filt pro jeji charakteristicky kysely zapach sloucenin dusiku a aby se DPF moc neucpaval, tak tam je jeste EGR na recyrkulaci spalin a samozrejme klasicky katalyzator jako u benzinu. Jenze nafta postrada vybusnost benzinu a moc nejede, takze potrebuje turbo, to potrebuje mezichladic, pro znizeni hlucnosti je potreba snizit kompresi primym vstrikem, ktery potrebuje vysokotlake cerpadlo a ke celkovemu komfortu jeste potrebuje dvohmotovy setrvacnik a lepsi odhlucneni a to vsechno je potreba monitorovat ridici jednotkou a zjistovat stavy pomoci snimacu a speti vodicu. Je to vubec jeste naftovy motor nebo jaderna elektrarna? Paradoxne cim vic se konstrukce dieselu komplikuje, tim vic lidi to kupuje.

+1/−1
30.7.2014 13:36

J37o23s20e36f 77V26a21l95a 9970143723313

logicky. protoze moderni benzinovy downsizeovany motor ma to same v ruzovem vcetne dvou turb a mezichladicu a primeho vstriku -a navic maji primovstrikove benzinove motory az 10x vyssi tvorbu uhlikovych mikrocastic nez zatracovany diesel. A ten filtr pevnych castic nema zadny zvlastni ekologicky vyznam, ma ucinnnost pod 30 % u osobnich aut a pokud by Jim byla vybavena sechna osobni auta na naftu, snizi celkovou tvorbu mikrocastic v ovzdusi zhruba jenom o 3 % (zbytek tvori nakladni auta, elektrarny a jine prumyslove provozy, oder pneumatik atd.....

0/0
30.7.2014 16:43

P12e36t17r 72S56t40e59j61s15k75a30l 3119868174456

Jste vedle jak jedle. Patrne jste cetl bulvarni nazev clanku, ze "Moderni primovstikove benzinove motory maji vyssi tvorbu castic nez diesely." Boduzel na vasi skodu, jste uz clanek necetl. Tu je treba dodat jen tolik, ze ano, ale jako diesely s EURO 5 tedy s DPF, coz je tedy jaksi logicke, kdyz maji DPF, ktery zachyti 99% pevnych castic, coz vyvraci vasi dalsi mylnou predstavu o slabe ucinosti DPF a korunu jste tomu dal s tema 2ma turby.

Jak jsem psal, nafta se nehodi do sportovnich aut protoze jednoduse nejede. Musite tam dat turbo. Kde benzin turbo nema, tam ma nafta turbo urcite, aby vyrovnala hendikep a kde ma benzin jedno turbo, tam ma nafta turba 2 spolecne s vyssim objemem. Skutecne nevim o seriovem benzinove 2turbovem motoru, mozna existuje, ale asi to nebude nejaky rodiny sedan, ale 2turbovu naftu ma napriklad konfekcni Opel i jakoze sportovni BMW nebo myslim i Land Rover.

0/0
30.7.2014 16:57

J40o64s42e50f 12V26a66l24a 9430843123403

par poznamek : mnozstvi malych uhlikovych castic z naftovych motoru tvori ne vic nez 17 % vsech malych uhlikovych castic, at se Vam to libi nebo ne. Kdyby vsechny diesely vcetne nakladnich aut byly vybaveny wall-flow filtry, tak byste mel mozna pravdu. Nicmene je  v provozu spousta aut dodatecne dovybavovanych filtry s otevrenym systemem, ktere se mohou montovat uz tehdy, kdyz jejich ucinnost pri montazi dosahne alespon 30%. Tzn. po montazi bude ucinnost mnohem mensi. Vyznam filtru pro zivotni prostredi je velmi sporny, zrejme minimalni, pouze zvysuje spotrebu. 2. Srovnani VW Polo TSI se stejnym modelem v dieselu prineslo 10x vyssi hodnoty malych uhlikovych castic, u BMW 116i to bylo asi jenom 3x vic. Na kazde vysoke skole Vam potvrdi, ze tvorba uhlikovych castic je pevne vazana na vysokotlake vstrikovani paliva a ne na druh pohonnych hmot - jde proste o vlastnost horeni pri vysokotlakem spalovani. 3. Biturbo je spise lidovy nazev, ale 2 kompresni systemy ma kterykoli bezny koncernovy TSI, tzn Twincharged Stratified Injection. Proti opravdovemu biturbu je jediny rozdil, ze to jedno turbo je spravne nazvano mechanicky kompresor-v danem kontextu jsem vec trochu zjednodusil.

+1/0
30.7.2014 22:16

P52e77t50r 36S80t13e40j52s45k93a38l 3869188224716

Nafta kouri se sve podstaty a dusledkem je zavedeni filtru pevnych castic uz v EU4 u vykonejsich motoru. Benzin tolik nekouri, to je videt u sportovnich aut, napriklad v LeMans, kde napriklad Peugeot nemohl naladit auto na maximalni vykon, protoze by okamzite ucpali FAP, to se nezinovemu autu nemuze stat a proto i fitr dostane pozdeji - az v EU 7B a bude daleko mensi. V soutezich mimo EU kde se filtr nevyzaduje napriklad Dakar je jasne videt jak nafta kouri a benziny ne. Filtr nema nic spolecne s ekologii, prirode skodi, zvysuje spotrebu, ale chrani lidi ve mestech pred rakovinotvornym prachem. Jine lepsi reseni se nenaslo. Prumysl emituje castice mimo huste osidlenych mest, kde to tolik nevadi a prach se rozptili.

0/0
30.7.2014 22:32

M77a71r80e68k 33O61p 9589963620223

Ten kdo jezdi 30.000 km a vice za rok, benzin asi moc preferovat nebude, nemali "bezzednou penezenku"

+1/−2
30.7.2014 7:39

M11a42r77t33i84n 80K91r52t98e16k 3269205473

Platí to dnes ještě vůbec? Turbo mají dnes všechny motory...

0/0
30.7.2014 8:02

J42i92n73d44ř67i68c83h 72Š27k50o66p69e60k 4305821690615

diesel bude mít díky fyzice vždy nižší spotřebu

+1/−1
30.7.2014 8:04

J29a92n68a 43N37o13v33á36k34o55v95á 6937439773144

To jo, ale za jakou cenu. Dražší údržba, nekultivovaný chod, horší jízdní vlastnosti, atd.. A u auta za milion řešit 1,5l spotřebu navíc se nevyplatí, jsou to jednotky % z celkových nákladů.

+3/−2
30.7.2014 12:00

M19a86r17e51k 82O93p 9879453420393

1) vyssi naklady na udrzbu nejsou

2) nekultivovany chod u stredni a vyssi tridy dieslu neexistuje

3) jizdni vlasnosti jsou stejne

4) provozni naklady PHM jsou vyrazne i u auta za mega - rocne je rozdil minimalne 20.000 Kc (uvadeny najezd vyse), coz za 3-5 let udela peknou castku

+1/0
30.7.2014 13:34

M41a79r58t40i25n 46V64o48j75á78č90e63k 9512488598957

nesmysl sám jsem měl passata 1,9tdi nájezd 200tis a žádný problém a bmw 320 taky nafta nájezd zatím 150tis a žádný problém ....a kromě běžných spotřebních věcí jsem servis neviděl

+2/0
30.7.2014 16:22

J40o58s80e76f 30V43a55l77a 9340283893513

rocne usetrim pri provozu dieselu proti benzinu zhruba 1000-1250 l pohonnych hmot. Udrzba -za cenu stejnou jako u benzinu. Jizdni vlastnosti - pri 130 kW zadny ropzdil mezi benzinem a naftou. Nekultivovany chod - pouze na volnobeh a to mne nezere

+1/0
30.7.2014 16:50

M88a13r88e76k 32O78p 9879373540453

bez ohledu na Turbo je spotřeba BENZINaku vzdy v radech 10% vyssi, coz pri najezdu nad 30.000 km vyrazny rozdil

+1/0
30.7.2014 13:31

J69o14s57e44f 46N46o54v37a20k 5868182376268

Ani ne - jedřív 200 tisíc na benzínu, pak jsem přesedl na diesel, mám opět 200k a pokukuju po benzínu. Diesel mi prostě nevyhovuje a má dražší servis. Uvidíme, jak turbobenzíny, tohle céčko je jedním z kandidátů.

+3/0
30.7.2014 8:47

J63a26n51a 87N51o75v69á62k92o67v75á 6217319433304

A u dieselu máte taky na přední nápravě o 150kg víc, takže i jízdní vlastnosti jsou u benzínu podle mě lepší.

+1/−1
30.7.2014 11:55

J58i93ř13í 22Z59ý84k30a 9709893221150

je to i osobních preferencích a stylu jízdy. Jezdíval jsem 35t km ročně, přesto jsem si raději zvolil turbobenzin, než turbodiesel. Z toho dunění dieselu by mě bolela hlava, jezdil bych domů mrzutý, unavený, cesta by mě štvala a dost možná bych s tím zaměstnáním sekl mnohem dříve. 

Stejně tak mám raději široké spektrum použitelných otáček u benzinového motoru, než to úzké u dieselu. U dieselu abych pořád řadil (často předjíždím, rád si užívám klikaté silničky atp.).

Že mě to na provozu stálo více? To je otázka. Za sledovaných 100t km (230t km mělo auto celkem) jsem neřešil žádný problém, mimo ramene a táhla řízení, které jsem poškodil o výmol. Jestli by srovnatelné auto s turbodieselem bylo na tom podobně si netroufám odhadovat. Srovnání mám pouze s autem o pár tříd níže, které se poměrně dost kazilo.

0/0
30.7.2014 11:26

P39a24v17e75l 12G98ö23t43z35e 4823632122765

Mam 114t km na 2.2 turbodieselu a zatim funguje vse, dlouhodoba spotreba 6.2 l/100km. Ze by mi to auto trhalo penezenku na servisnich nakladech, to jsem si rozhodne nevsiml. Samozrejme auto ma nejake vibrace jako kazdy diesel, ale neverim, ze 210konovy turbobenzin bude dlouhodobe zrat 6,2 nebo ze by mel nejake nizsi servisni naklady. neverim tomu.

0/0
30.7.2014 14:34

J16o20h24a20n 20Z53i31n86g60e34l 2661305736121

Já jezdim ročně 50.000 a preferuju benzin.

0/0
30.7.2014 22:02

P97e12t55r 49F48e87i38g42l 5438783380642

Teď jsem koupil do rodiny druhé auto benzin...jezdí s tím primárně manželka a najede 15k ročně...už jen pořizovací cena byla výrazně nižší a spotřeba je naprosto v pohodě...není naprosto důvod kupovat do takového auta diesel...

0/0
31.7.2014 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.