Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes C: nový kombík jede nejlíp na benzin

Nejmenší klasický model stuttgartské značky s pohonem zadní nápravy přijíždí jako fešácké kombi. Okouzlí hladkým svezením, musíte ale vybrat tu správnou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e41t14r 34F16e14i11g86l 5288363400662

Nejsem "kombikovej" fanda, ale tohle je moc hezký R^

0/0
31.7.2014 10:13

C42y88r41i59l 87P18a31v35e71l36k10a 4876612958455

"stoosmdesátka na německé dálnici se pak díky skvělé směrové stabilitě a slušnému odhlučnění jeví jako stotřicítka"

Ha, páni redaktoři jeli poprvé v autě střední třídy? Poprvé v Mercedesu? Prvotřídní blábol.

+1/0
31.7.2014 3:41

P25e47t80r 42M71i10c10h87a83l 2420544111922

Že s těmi hybridy všichni tolik nadělají? Spotřebu to má stejnou jako auto s normálním motorem a je to zbytečně těžší a komplikovanější. Navíc energeticky náročnější na výrobu a tudíž to nechává výrazně větší ekologickou stopu než klasické auto.

0/0
31.7.2014 0:56


K50a66r78e76l 66V68a35c53h30u50t 9453732419253

No jo... zvenku vypadají všechna auta velmi podobně... Skutečný ROZDÍL poznáte, až když si sednete dovnitř!  ;-) R^ V

0/0
30.7.2014 14:46

F72i20l67i84p 48Ž47a93n68t66o42v10s57k27ý 6437167377790

Vzhledem k nesmyslným cenám nafty a podstatně dražším nákladům na údržbu nafťáku je to dnes finančně podobné.

Nemluvě o nekvalitě české nafty.

+5/−1
30.7.2014 9:52

K31a94r92e47l 93V27a67c57h78u54t 9873502589633

... no, a co nekvalita českých benzínů ??? 8-o :-(

+1/0
30.7.2014 14:47

J23o51s26e81f 90V34a69l11a 9920213813103

v zasade je nafta jako zdroj energie pro spalovaci motor vyhodnejsi, ma asi o 10% vice energie na 1 kg paliva a u modernich (dnes vyrabenych) motoru ma i srovnatelne stejne nebo lepsi spektrum skodlivin nez benzin.  Spotreba je dalsi vyhoda, , tak -10-25% proti benzinu. Vyrobni cena nafty je stejna nebo o neco malo vyssi nez u benzinu ( kdysi byl v Evrope previs nabidky nafty nad poptavkou, dneska je tomu naopak u benzinu,)  takze ceny nafty porostou vesele dal.....

0/0
30.7.2014 16:37

J46o76h19a51n 90Z46i92n70g24e78l 2471775776921

Než něco napíšete, zkuste o tom něco dohledat. Nemám nic proti lidem, co preferují naftu, přestože je to často nesmysl, ale nafta má jedinou výhodu a to je velkej točivej moment, kterej je dán způsobem spalování a konstrukcí motorů. Proto se léta používala jen do náklaďáků, vlaků  t.p.. Zájem o laciné ježdění ale donutil konstruktéry, aby vyvinuli i naftovej motor použitelnej v osobních autech.

Výkon a čistotu spalování má jednoznačně lepší benzin. Co se týče nákladů na výrobu, je u obou paliv v podstatě zanedbatelná oproti daním, které Evropa na paliva uvalila.

To je, jakobyste napsal, že nejlepší palivo je mazut, protože na něj jezdí zaoceánský lodě.

0/−1
30.7.2014 22:07

J69o92s15e28f 17V77a85l15a 9100613253133

nez neco napisete, tak si zkuste dohledat, jestli ten druhy nahodou nema pravdu. Pisete totiz o uplne jinych vecech. Tepelna ucinnost dieselu je totiz zhruba o 1/4 lepsi nez u benzinu ( 45% oproti 35% ) Cili jednoznacne z 1 kg paliva ziska diesel vice energie a vyzari mene tepla. Navic mnozstvi energie v vahove jednotce nafty je vyssi. Co se tyce ceny nafty reaguji na pana Zantovskeho. Pokud si alespon neprectete pripevky ve vlakne tak prosim nereagujte. Jste ponekud mimo

+3/0
30.7.2014 22:25

J20a30k12u81b 64F93e79i90f48a37r 7629519576879

Každé auto - a teď nemyslím traktory, náklaďáky atd. - jezdí lépe na benzín:-P

+9/−1
30.7.2014 9:20

P49e44t14r 48S13t97e34j43s41k10a15l 3639918674896

Typicke urceni naftoveho motoru je lodni agregat pomalu se prevalujici ve velke zatezi nekolik dnu. Na bezne jezdeni je lepsi vybusnost benzinu, ne hruba spodni sila nafty, ktera odveze metrak zeminy. Navic nafta potrebuje casticovy filtr any nekourila a deNOx filt pro jeji charakteristicky kysely zapach sloucenin dusiku a aby se DPF moc neucpaval, tak tam je jeste EGR na recyrkulaci spalin a samozrejme klasicky katalyzator jako u benzinu. Jenze nafta postrada vybusnost benzinu a moc nejede, takze potrebuje turbo, to potrebuje mezichladic, pro znizeni hlucnosti je potreba snizit kompresi primym vstrikem, ktery potrebuje vysokotlake cerpadlo a ke celkovemu komfortu jeste potrebuje dvohmotovy setrvacnik a lepsi odhlucneni a to vsechno je potreba monitorovat ridici jednotkou a zjistovat stavy pomoci snimacu a speti vodicu. Je to vubec jeste naftovy motor nebo jaderna elektrarna? Paradoxne cim vic se konstrukce dieselu komplikuje, tim vic lidi to kupuje.

+1/−1
30.7.2014 13:36

J14o50s39e31f 88V59a92l76a 9650223823223

logicky. protoze moderni benzinovy downsizeovany motor ma to same v ruzovem vcetne dvou turb a mezichladicu a primeho vstriku -a navic maji primovstrikove benzinove motory az 10x vyssi tvorbu uhlikovych mikrocastic nez zatracovany diesel. A ten filtr pevnych castic nema zadny zvlastni ekologicky vyznam, ma ucinnnost pod 30 % u osobnich aut a pokud by Jim byla vybavena sechna osobni auta na naftu, snizi celkovou tvorbu mikrocastic v ovzdusi zhruba jenom o 3 % (zbytek tvori nakladni auta, elektrarny a jine prumyslove provozy, oder pneumatik atd.....

0/0
30.7.2014 16:43

P19e87t41r 39S63t70e28j37s51k11a61l 3579268774766

Jste vedle jak jedle. Patrne jste cetl bulvarni nazev clanku, ze "Moderni primovstikove benzinove motory maji vyssi tvorbu castic nez diesely." Boduzel na vasi skodu, jste uz clanek necetl. Tu je treba dodat jen tolik, ze ano, ale jako diesely s EURO 5 tedy s DPF, coz je tedy jaksi logicke, kdyz maji DPF, ktery zachyti 99% pevnych castic, coz vyvraci vasi dalsi mylnou predstavu o slabe ucinosti DPF a korunu jste tomu dal s tema 2ma turby.

Jak jsem psal, nafta se nehodi do sportovnich aut protoze jednoduse nejede. Musite tam dat turbo. Kde benzin turbo nema, tam ma nafta turbo urcite, aby vyrovnala hendikep a kde ma benzin jedno turbo, tam ma nafta turba 2 spolecne s vyssim objemem. Skutecne nevim o seriovem benzinove 2turbovem motoru, mozna existuje, ale asi to nebude nejaky rodiny sedan, ale 2turbovu naftu ma napriklad konfekcni Opel i jakoze sportovni BMW nebo myslim i Land Rover.

0/0
30.7.2014 16:57

J87o11s75e11f 12V22a10l43a 9850333303673

par poznamek : mnozstvi malych uhlikovych castic z naftovych motoru tvori ne vic nez 17 % vsech malych uhlikovych castic, at se Vam to libi nebo ne. Kdyby vsechny diesely vcetne nakladnich aut byly vybaveny wall-flow filtry, tak byste mel mozna pravdu. Nicmene je  v provozu spousta aut dodatecne dovybavovanych filtry s otevrenym systemem, ktere se mohou montovat uz tehdy, kdyz jejich ucinnost pri montazi dosahne alespon 30%. Tzn. po montazi bude ucinnost mnohem mensi. Vyznam filtru pro zivotni prostredi je velmi sporny, zrejme minimalni, pouze zvysuje spotrebu. 2. Srovnani VW Polo TSI se stejnym modelem v dieselu prineslo 10x vyssi hodnoty malych uhlikovych castic, u BMW 116i to bylo asi jenom 3x vic. Na kazde vysoke skole Vam potvrdi, ze tvorba uhlikovych castic je pevne vazana na vysokotlake vstrikovani paliva a ne na druh pohonnych hmot - jde proste o vlastnost horeni pri vysokotlakem spalovani. 3. Biturbo je spise lidovy nazev, ale 2 kompresni systemy ma kterykoli bezny koncernovy TSI, tzn Twincharged Stratified Injection. Proti opravdovemu biturbu je jediny rozdil, ze to jedno turbo je spravne nazvano mechanicky kompresor-v danem kontextu jsem vec trochu zjednodusil.

+1/0
30.7.2014 22:16

P37e55t67r 47S35t30e85j25s54k98a69l 3509928734396

Nafta kouri se sve podstaty a dusledkem je zavedeni filtru pevnych castic uz v EU4 u vykonejsich motoru. Benzin tolik nekouri, to je videt u sportovnich aut, napriklad v LeMans, kde napriklad Peugeot nemohl naladit auto na maximalni vykon, protoze by okamzite ucpali FAP, to se nezinovemu autu nemuze stat a proto i fitr dostane pozdeji - az v EU 7B a bude daleko mensi. V soutezich mimo EU kde se filtr nevyzaduje napriklad Dakar je jasne videt jak nafta kouri a benziny ne. Filtr nema nic spolecne s ekologii, prirode skodi, zvysuje spotrebu, ale chrani lidi ve mestech pred rakovinotvornym prachem. Jine lepsi reseni se nenaslo. Prumysl emituje castice mimo huste osidlenych mest, kde to tolik nevadi a prach se rozptili.

0/0
30.7.2014 22:32

M48a13r88e81k 14O21p 9829153740883

Ten kdo jezdi 30.000 km a vice za rok, benzin asi moc preferovat nebude, nemali "bezzednou penezenku"

+1/−2
30.7.2014 7:39

M80a10r18t53i55n 16K43r12t89e81k 3829625353

Platí to dnes ještě vůbec? Turbo mají dnes všechny motory...

0/0
30.7.2014 8:02

J40i62n31d88ř40i34c18h 37Š81k61o40p95e50k 4265561530505

diesel bude mít díky fyzice vždy nižší spotřebu

+1/−1
30.7.2014 8:04

J92a57n24a 48N85o17v11á53k63o17v89á 6827579643504

To jo, ale za jakou cenu. Dražší údržba, nekultivovaný chod, horší jízdní vlastnosti, atd.. A u auta za milion řešit 1,5l spotřebu navíc se nevyplatí, jsou to jednotky % z celkových nákladů.

+3/−2
30.7.2014 12:00

M63a53r72e57k 61O25p 9439633130523

1) vyssi naklady na udrzbu nejsou

2) nekultivovany chod u stredni a vyssi tridy dieslu neexistuje

3) jizdni vlasnosti jsou stejne

4) provozni naklady PHM jsou vyrazne i u auta za mega - rocne je rozdil minimalne 20.000 Kc (uvadeny najezd vyse), coz za 3-5 let udela peknou castku

+1/0
30.7.2014 13:34

M27a55r23t58i64n 26V55o45j40á89č14e21k 9872548558297

nesmysl sám jsem měl passata 1,9tdi nájezd 200tis a žádný problém a bmw 320 taky nafta nájezd zatím 150tis a žádný problém ....a kromě běžných spotřebních věcí jsem servis neviděl

+2/0
30.7.2014 16:22

J28o12s42e79f 65V46a84l97a 9920573333263

rocne usetrim pri provozu dieselu proti benzinu zhruba 1000-1250 l pohonnych hmot. Udrzba -za cenu stejnou jako u benzinu. Jizdni vlastnosti - pri 130 kW zadny ropzdil mezi benzinem a naftou. Nekultivovany chod - pouze na volnobeh a to mne nezere

+1/0
30.7.2014 16:50

M67a73r56e53k 16O40p 9209103910853

bez ohledu na Turbo je spotřeba BENZINaku vzdy v radech 10% vyssi, coz pri najezdu nad 30.000 km vyrazny rozdil

+1/0
30.7.2014 13:31

J93o41s50e77f 36N82o18v17a33k 5538892416338

Ani ne - jedřív 200 tisíc na benzínu, pak jsem přesedl na diesel, mám opět 200k a pokukuju po benzínu. Diesel mi prostě nevyhovuje a má dražší servis. Uvidíme, jak turbobenzíny, tohle céčko je jedním z kandidátů.

+3/0
30.7.2014 8:47

J95a59n53a 92N56o35v96á74k13o63v76á 6407269863914

A u dieselu máte taky na přední nápravě o 150kg víc, takže i jízdní vlastnosti jsou u benzínu podle mě lepší.

+1/−1
30.7.2014 11:55

J20i42ř35í 51Z71ý42k18a 9109383871200

je to i osobních preferencích a stylu jízdy. Jezdíval jsem 35t km ročně, přesto jsem si raději zvolil turbobenzin, než turbodiesel. Z toho dunění dieselu by mě bolela hlava, jezdil bych domů mrzutý, unavený, cesta by mě štvala a dost možná bych s tím zaměstnáním sekl mnohem dříve. 

Stejně tak mám raději široké spektrum použitelných otáček u benzinového motoru, než to úzké u dieselu. U dieselu abych pořád řadil (často předjíždím, rád si užívám klikaté silničky atp.).

Že mě to na provozu stálo více? To je otázka. Za sledovaných 100t km (230t km mělo auto celkem) jsem neřešil žádný problém, mimo ramene a táhla řízení, které jsem poškodil o výmol. Jestli by srovnatelné auto s turbodieselem bylo na tom podobně si netroufám odhadovat. Srovnání mám pouze s autem o pár tříd níže, které se poměrně dost kazilo.

0/0
30.7.2014 11:26

P11a89v84e34l 78G35ö35t49z60e 4933612472625

Mam 114t km na 2.2 turbodieselu a zatim funguje vse, dlouhodoba spotreba 6.2 l/100km. Ze by mi to auto trhalo penezenku na servisnich nakladech, to jsem si rozhodne nevsiml. Samozrejme auto ma nejake vibrace jako kazdy diesel, ale neverim, ze 210konovy turbobenzin bude dlouhodobe zrat 6,2 nebo ze by mel nejake nizsi servisni naklady. neverim tomu.

0/0
30.7.2014 14:34

J74o94h20a89n 77Z72i46n19g95e25l 2951895286481

Já jezdim ročně 50.000 a preferuju benzin.

0/0
30.7.2014 22:02

P68e90t87r 58F25e14i46g33l 5178893780832

Teď jsem koupil do rodiny druhé auto benzin...jezdí s tím primárně manželka a najede 15k ročně...už jen pořizovací cena byla výrazně nižší a spotřeba je naprosto v pohodě...není naprosto důvod kupovat do takového auta diesel...

0/0
31.7.2014 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.