Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Znám tajemství nízké spotřeby. Učil mě závodník, co jezdí za 0,4 litru

Vyzkoušeli jsme jízdu s autem, které má v rukou školeného řidiče spotřebu 0,4 litru na 100 kilometrů. V nepohodlném, ale úsporném prototypu jsme se snažili jet podle rad školitele co neúsporněji. Přesto jsme měli spotřebu o litr vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i45ř76í 78B19r38u56t97o47v35s43k44ý 3636309229951

Kdyby náhodou přidal plyn,mohlo by to vzlítnout-proto ty bezp.pásy;-D

0/0
24.5.2015 16:44

R63o70m41a62n 32V66a15v18ř14í47č96e24k 7966255448984

je to asi kvůli regulím závodu, ale pořád se mi nedaří pochopit existenci pětibodových bezpečnostních pásů u něčeho co jede maximálně 48 km/h

+6/0
22.5.2015 11:59

E81m43i13l 61P48l75í23h62a51l 7324639261541

Moje pravidla. Rozjezdy/akcelerace mirne, z kopce vyuzivam gravitace na ziskani potrebne rychlosti. Mirne kopce dolu volnobeh. Prudsi kopce dolu zarazena rychlost. Pokud neni nutne do kopce neakceleruji, potrebnou rychlost ziskavam pred kopcem. Cca 800m prd obci vyradim, do obce dobrzduji rychlosti. Auta na horizontu dojizdim na pohodu. V hustem provozu nespecjam. Obecne nejvice paliva spotrebuje akcelerace, proto ta rada s rozmyslem na brzdu. Rychlostni limity +5% nad predepsane. Vyse uvedene aplikuji v souladu se selskym rozumem. Poslednich 20kKm mam za prumer 4.3 l/100.

0/0
21.5.2015 22:23


M44a53r59t76i14n 89V11a79n75ě49k 9894397672733

Tak vás bych nechtěl potkat. Jste přesně ten typ řidiče, kterého když potkám, tak mám pocit, že mu ukradli plynový pedál a proto mu každý rozjezd trvá týden.

+1/−2
22.5.2015 1:26

M71i41r42o11s32l90a44v 62N29o27v59á57k 4866579777207

A nebo, když brzdová světla častěji svítí, než nesvítí. Před každou zatáčkou si musí přibrzdit, i když není potřeba se brzd ani dotknout. Děs.

+1/−1
22.5.2015 9:19

P10e13t88r 63M68i92c47h47a91l 2350424281152

Proč? Já jezdím tak nějak podobně a při zrychlování třeba na konci obce většině aut za sebou ujedu. Dlouhodobě mám spotřebu lehce pod 5 litrů.

+2/0
22.5.2015 10:34

P93. 22N32o79v11á51k 1315199316

Z kopce volnoběh ? To žere víc jak s kvaltem..

+1/−1
22.5.2015 15:37

A35l19e81x 34Š41t27a56j12n53e11r 7641484865503

U novejch aut.

0/0
23.5.2015 21:16

J14i15ř77í 92S93c18h95w57a25c56h 8348154368766

uzavřený přívod paliva při brždění motorem je v autech asi tak 15 let.....;-)

0/0
24.5.2015 18:06

J85i16ř55í 11S77c71h63w53a85c68h 8158304458336

píše: z mírného kopce volnoběh (aby to nezpomalovalo), prudší kopec zařazená rychlost

+2/0
24.5.2015 18:04

J88a26r50d54a 35M81a75r95i72k 3373240231441

"Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkouroli i váha vozu." ........ tomu rikam zjisteni!! :-).

+3/0
21.5.2015 17:46

M76i93c35h98a36l 89K79r25e47j55č62a 5708256856593

Taky by me vic zajimalo seriove vyrabene auto se spotrebou 3,5-4l/100km nez tyhle "blafy"

+2/0
21.5.2015 16:37

M28i18c87h73a72l 72K68l97e16m78e78n54t 9109886428279

Čím víc trapnějších keců v článku, tím zřejmě dle redaktorů kvalitnější článek. Poslední dobou čím dál častější jev...

+4/0
21.5.2015 16:03

M86a64r36t85i58n 60L68ž77i39č64a17ř 9505707862834

Design něco mezi Porsche 356, Broukem a Toy Story ;-D

+3/0
21.5.2015 15:50

P19e94t26r 77K63o49s49u49t71a 7187942283306

Ne toy story ale toi toi budka.

+1/0
22.5.2015 6:17

P56e44t79r 36B14á37č75a 8155886105105

Koho zajima spotreba, dulezity je ten krasny pocit z jizdy. Jezdim za 12-16l 100km a rozhodne me to zily netrha.

+5/0
21.5.2015 14:50

M66a49r19t43i17n 64S27e37d29o94n69a 5597833210779

Lide maji auta z ruznych duvodu. Jedni na prepravu z bodu A do B za nejnizsi naklady, druzi pro radost z jizdy, dalsi na machrovani a honeni ega pred okolim, jini na loveni jednodussich slecen.

+2/0
21.5.2015 16:12

J77a47n 24S63a77l63o41m48o30n 4949840791455

No, je zajimavý, že já si dokážu užít pocit z jízdy i při nízké rychlosti a úsporném způsobu jízdy. Ono to asi nejspíš bude stejně o člověku a o tom co považuje za "krásné". Ale faktem zůstává, že silnější a větší motor je v konečném důsledku úspornější než nějaká slabá jebka 1,2 HTTi. :-)

+1/0
21.5.2015 16:18

L43u20k77á30š 93V25a20ň24u39r15a 1425164893673

Ona za chvili EU naridi maximalni zrychleni a rychlost a bude klid. Alespon uz nebudou ti silenci co jedou brzda plyn. Jednoho takoveho jsem potkal vcera s Fabkou HTP.

0/−6
21.5.2015 13:06

P83e95t25r 36B58á37č90a 8345326465355

Fabia HTP tak to musel byt opravdu silenec v takovym nadupanym stroji ;-D

+3/−1
21.5.2015 15:32

J11a88n 48S31a84l81o92m18o26n 4489640671105

No tak to musel mít vysloveně vír v nádrži. Tenhle motor je tak na prd.... no co mám říkat, snad to všichni znáte ;-D.

0/0
21.5.2015 16:19

M63i48c41h81a56l 87K95r42e23j43č20a 5888646196833

No ja to teda neznam. A co bych to nepriznal - ani se nechystam poznat

0/0
21.5.2015 16:34

T81o86m95á71š 78K84u23c50h66a20ř 3317181738901

Takových ekozávodníků, co odmítají akcelerovat a překročit šedesátku potkávám na silnici celkem dost.

Přitom nejvíc ušetří ten, co vůbec nevyjede.. :)

+11/0
21.5.2015 11:38

J18a48n 28S37a24l72o20m95o18n 4769440501915

A přitom ekojízda není o nějaké maximální rychlosti, ale spíš o plynulosti jízdy. Čím plynuleji člověk jede a čím lépe řadí, tím menší spotřebu má :-).

0/0
21.5.2015 16:20

P86e55t37r 42N29ě71m19e35č39e52k 1922884242493

Bože, na co mají při těch rychlostech kombinézu a přilbu?;-D8-o

+9/0
21.5.2015 11:22

Ř74e71h35o78ř 31V50l14a93s90á61k 2494464731856

Na ochranu? Jestli na těch vozíčcích šetří každý gram, tak nějaké nárazové testy určitě nebudou na pořadu dne. Spíš naopak.

Smrtelný náraz může být už v malé rychlosti, protože se to celé rozsype a člověku projede hrudníkem ostrá plastová tříska....

+6/−1
21.5.2015 11:25

J77a28k37u37b 91F35e93i38f76a12r 7459649656789

to je ale pak na prd takovéto "auta"

+1/0
21.5.2015 14:36

T10o32m21á30š 46K51u64c28h51a82ř 3607451808781

Protože jinak by nevypadali jako závodníci, ale jako banda kutilů. :)

+15/0
21.5.2015 11:41

P35e44t48r 60N33ě65m60e32č24e13k 1452934322433

Přesně R^

0/0
21.5.2015 12:04

L66u84d35v97í65k 23G49a23j61d65o41š75í72k 2195503524432

Až zase na to video s debilní podmalbu hudby.

Jako vždy. iDnes není schopen udělat to nějak normálně aby to neprudilo.

Už jsem na to tak alergický, že zvuk na počítači preventivně před spuštěním videa na iDnesu úplně vypínám a raději oželím i přiblblé komentáře.

Přitom bez zvuku by to video fungovalo jako informace naprosto stejně.

Strašný nešvar... :-/

+4/0
21.5.2015 11:11

J92i95ř32í 20S29c26h27w71a69c86h 8768184188836

Přesně tak styl jízdy ovlivňuje spotřebu mnohem více, než si novináři uvědomují: 

tak se stalo že mezi čtenáře byla zaseta turbo-pověra. Novináři testující auto s turbomotory naprosto stejným způsobem jako atmosféry, číli běžná jízda někde mezi 2000-3000 otáčkami začali čtenáře zásobovat naprosto mylnými informacemi, že turbomotory mají vyšší spotřebu než stejně používaná (ekvivalentní) atmosféra. Trochu pozapomněli, že takto "stejně" používaný turbomotor běžně dodá o cca 25-50% větší výkon a tedy je logické že jeho spotřeba bude o něco vyšší. Holt není styl jako styl....

+2/−1
21.5.2015 10:05

J52a28k31u61b 65F56e62i78f67a39r 7219819826299

Tohle není auto, jak je to v článku nazýváno, avšak laboratorní "myš" na které se cosi testuje.

+11/−1
21.5.2015 8:09

J92a51r80o70s69l52a97v 10L33e46b67e18d35a 3956369717150

No, jestli bude pokračovat vývoj aut stejným směrem jako dnes, pak se jednoválcového motoru 0.4 litru taky dočkáme... Ale bude mít 3 turba Rv

+6/0
21.5.2015 8:26

J53a80k88u57b 50F57e83i95f80a23r 7389919976469

Bohužel jak píšete, akorát to bude mít životnost tak Praha-Brno a zpět:-/

+6/0
21.5.2015 8:47

S97a25m 76S44e94l46d48r40i54c28k 8961247972485

dovolím si drze poopravit - ani ne zpět ;-)  tedy jen Praha-Brno a pak zpět snad vlakem ;-D 

a že prý: "Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkou roli i váha vozu."  tak dokonce I VÁHA vozu.. a já, naivka, jsem myslel, že je to HLAVNĚ váha vozu..

0/0
21.5.2015 10:02

J36a82k40u66b 15F38e11i40f98a51r 7939969746879

třeba myslel vodováhu, že mu z toho v kopci tekl benzín;-D;-D;-D

0/0
21.5.2015 14:37

J39a68n 17P34r98o34c19h20á29z90k75a 9681142498446

Mohli by v tom jezdit závody a ten, kdo bude mít nejmenší spotřebu vyhraje - napínavější jak F1 :D ;-)

+2/−3
21.5.2015 6:31

M42a85r56t53i39n 96S35l92á18v41a 4670255355509

Naše jízda proběhla na městském okruhu v Rotterdamu, kde dnes (21. května) startují do ostrého závodu Shell Eco-Marathon roztodivné prototypy zaměřené na co nejnižší spotřebu energie, kromě speciálů poháněných spalovacím motorem (tankujících benzin, naftu, ethanol, plyny) mají svou kategorii i elektromobily.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nizka-spotreba-01q-/automoto.aspx?c=A140729_193110_tec_technika_rja#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

předpokládám tedy, že s tím závody pojedou a opravdu vyhraje ten s nejnižší spotřebou ;-)

+6/0
21.5.2015 7:14
Foto

R97o71m59a11n 84H20o72r25n72í38k 2265632494891

Jaký význam tohle vůbec má? Takováto vozítka neposkytují ani pohodlí, ani bezpečnost, z důvodu chybějícího odpružení a co nejlehčí možné konstrukce budou díly podvozku odcházet raz dva, nehledě na fakt, že bez odpružení to "musí" výtečně sedět. Aby to jelo pod litr, obsluha musí být co nejlehčí a musí ovládat techniku co nejúspornější jízdy, samozřejmě je zapovězena jízda po kopcovitém terénu, jinak to bude chlastat jak Zeman, tedy pokud to kopeček vůbec vyjede.

Je to absolutně k ničemu.

+8/−11
21.5.2015 3:54

D46a33n60i94e69l 97J60a21n27k44o 9989719810412

Pořádají se závody v kdečem tak proč né v nejnižší spotřebě.

Pokud navíc je třeba kategorie jednotné váhy vozu + osádky je to jen a jen o umu každého.

Podobných aktivit se velmi často účastní universitní týmy které jsou schopné přijít na lecos a to následně prodat automobilce a třeby VY to osobně využijete za pár let ve svém voze.

+11/0
21.5.2015 7:50
Foto

R90o91m51a93n 93H50o77r95n54í48k 2585282794271

V tom případě by se měli zaměřit na nejvyšší možnou účinnost motoru, než na co nejnižší hmotnost vozidla a co nejaerodynamičtější tvar. Dal bych jim standardní kastli a dejte ji co nejefektivnější spalovací motor, co využije maxima z odpadního tepla.

+2/−2
21.5.2015 8:26

V22á28c37l75a56v 44M55á83c79h71a 1552363889867

jak to říct, ono formule 1 je vlastně taky k ničemu, cihly na chatu to neodveze, do městského provozu pouze na jedničku, pomalu popojíždět v koloně s tím taky nejde a zařadit si trojku pouze na dálnici je na houby. Ale přesto F1 přinesla hodně poznatku a vývoje.. takže asi tak...

+13/0
21.5.2015 9:16

J53a25n 11V22e38s41e33l79ý 5864313682981

Tady to pán vysvětluje.

https://www.youtube.com/watch?v=kMTCNOlozTA

0/0
21.5.2015 9:29

D22a49n78i22e46l 50J27a43n97k98o 9169339240462

Ale oni jsou i soutěže kdy se "tuní" seriově vyráběný motor.

Spíše vám asi chybí rozhled v podobném segmentu.

každopádně by jste se divil kolik velkých firem poletuje okolo těchto soutěží - neb tady se objevují neotřelé nápady a vylepšení.

0/0
21.5.2015 10:53

H84o17n22z79a 47D66v60o90ř52á38k 1474465893485

Něco podobného asi říkali i bráchům Wrightovým, když běhali po pláži s tou svojí konstrukcí..

+6/0
21.5.2015 10:27

J93a42n 40S15a16l57o31m15o14n 4679350141195

Výzkum a vývoj + testování prototypů. Zkušenosti se pak mohou odrazit i v reálném životě.

0/0
21.5.2015 16:23

P87e53t18r 77M96i90c55h25a67l 2170824121472

Jeden člověk jede průměrnou rychlostí do 40 km/h bez pérování a klimy v nepohodlí se spotřebou 1,4 litru? To s běžným autem ve čtyřech lidech pojedu podstatně pohodlněji, dvakrát rychleji a se spotřebou na osobu 1,25 litru.

+24/−4
21.5.2015 1:45

L31u96k49á74š 98Š60m78a49h65e67l 2107264662244

Takové auto asi nebude "běžné".

0/−1
21.5.2015 8:56

M78i13r54o53s42l56a15v 12B97u29d68a 9482982917772

Auta se spotřebou 5 litrů jsou dost běžná.

+9/0
21.5.2015 9:18

M73i33c31h13a20l 10K18o63l91á35ř 9530401150

a navíc 4 x  1,5 = 6,00 :-)

0/−1
21.5.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.