Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znám tajemství nízké spotřeby. Učil mě závodník, co jezdí za 0,4 litru

Vyzkoušeli jsme jízdu s autem, které má v rukou školeného řidiče spotřebu 0,4 litru na 100 kilometrů. V nepohodlném, ale úsporném prototypu jsme se snažili jet podle rad školitele co neúsporněji. Přesto jsme měli spotřebu o litr vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i23ř72í 24B55r88u74t80o21v57s37k43ý 3476929519441

Kdyby náhodou přidal plyn,mohlo by to vzlítnout-proto ty bezp.pásy;-D

0/0
24.5.2015 16:44

R33o17m60a43n 16V66a92v44ř54í55č28e55k 7156775928654

je to asi kvůli regulím závodu, ale pořád se mi nedaří pochopit existenci pětibodových bezpečnostních pásů u něčeho co jede maximálně 48 km/h

+6/0
22.5.2015 11:59

E87m37i65l 32P57l81í29h89a52l 7604779551251

Moje pravidla. Rozjezdy/akcelerace mirne, z kopce vyuzivam gravitace na ziskani potrebne rychlosti. Mirne kopce dolu volnobeh. Prudsi kopce dolu zarazena rychlost. Pokud neni nutne do kopce neakceleruji, potrebnou rychlost ziskavam pred kopcem. Cca 800m prd obci vyradim, do obce dobrzduji rychlosti. Auta na horizontu dojizdim na pohodu. V hustem provozu nespecjam. Obecne nejvice paliva spotrebuje akcelerace, proto ta rada s rozmyslem na brzdu. Rychlostni limity +5% nad predepsane. Vyse uvedene aplikuji v souladu se selskym rozumem. Poslednich 20kKm mam za prumer 4.3 l/100.

0/0
21.5.2015 22:23

M69a33r95t46i91n 69V27a21n61ě96k 9494667662453

Tak vás bych nechtěl potkat. Jste přesně ten typ řidiče, kterého když potkám, tak mám pocit, že mu ukradli plynový pedál a proto mu každý rozjezd trvá týden.

+1/−2
22.5.2015 1:26

M61i33r85o53s55l35a79v 61N27o13v98á83k 4546609457727

A nebo, když brzdová světla častěji svítí, než nesvítí. Před každou zatáčkou si musí přibrzdit, i když není potřeba se brzd ani dotknout. Děs.

+1/−1
22.5.2015 9:19

P82e70t56r 51M84i38c16h92a18l 2380364971512

Proč? Já jezdím tak nějak podobně a při zrychlování třeba na konci obce většině aut za sebou ujedu. Dlouhodobě mám spotřebu lehce pod 5 litrů.

+2/0
22.5.2015 10:34

P74. 42N45o14v35á93k 1195899436

Z kopce volnoběh ? To žere víc jak s kvaltem..

+1/−1
22.5.2015 15:37

A74l56e41x 25Š71t60a72j19n97e69r 7691754685423

U novejch aut.

0/0
23.5.2015 21:16

J73i58ř17í 35S34c44h78w23a88c75h 8358324928186

uzavřený přívod paliva při brždění motorem je v autech asi tak 15 let.....;-)

0/0
24.5.2015 18:06

J49i79ř14í 13S57c20h19w83a41c85h 8678464268486

píše: z mírného kopce volnoběh (aby to nezpomalovalo), prudší kopec zařazená rychlost

+2/0
24.5.2015 18:04

J94a62r49o43s48l17a11v 34M21a15r43i64k 4206805471905

"Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkouroli i váha vozu." ........ tomu rikam zjisteni!! :-).

+3/0
21.5.2015 17:46

M44i67c56h25a98l 88K84r37e89j10č95a 5568196226723

Taky by me vic zajimalo seriove vyrabene auto se spotrebou 3,5-4l/100km nez tyhle "blafy"

+2/0
21.5.2015 16:37

M84i11c39h15a87l 50K23l27e58m53e39n97t 9659226228519

Čím víc trapnějších keců v článku, tím zřejmě dle redaktorů kvalitnější článek. Poslední dobou čím dál častější jev...

+4/0
21.5.2015 16:03

M62a68r42t96i81n 18L36ž47i98č15a39ř 9315757322104

Design něco mezi Porsche 356, Broukem a Toy Story ;-D

+3/0
21.5.2015 15:50

P94e15t27r 92K50o92s31u93t60a 7467112433126

Ne toy story ale toi toi budka.

+1/0
22.5.2015 6:17

P56e35t26r 94B92á27č87a 8295706225665

Koho zajima spotreba, dulezity je ten krasny pocit z jizdy. Jezdim za 12-16l 100km a rozhodne me to zily netrha.

+5/0
21.5.2015 14:50

M54a78r63t82i86n 54S17e98d65o13n45a 2755716606759

Lide maji auta z ruznych duvodu. Jedni na prepravu z bodu A do B za nejnizsi naklady, druzi pro radost z jizdy, dalsi na machrovani a honeni ega pred okolim, jini na loveni jednodussich slecen.

+2/0
21.5.2015 16:12

J49a28n 65S84a70l65o22m43o30n 4219850671185

No, je zajimavý, že já si dokážu užít pocit z jízdy i při nízké rychlosti a úsporném způsobu jízdy. Ono to asi nejspíš bude stejně o člověku a o tom co považuje za "krásné". Ale faktem zůstává, že silnější a větší motor je v konečném důsledku úspornější než nějaká slabá jebka 1,2 HTTi. :-)

+1/0
21.5.2015 16:18

L18u76k30á40š 32V39a47ň42u92r65a 1905244693393

Ona za chvili EU naridi maximalni zrychleni a rychlost a bude klid. Alespon uz nebudou ti silenci co jedou brzda plyn. Jednoho takoveho jsem potkal vcera s Fabkou HTP.

0/−6
21.5.2015 13:06

P81e36t16r 17B59á19č31a 8615746855505

Fabia HTP tak to musel byt opravdu silenec v takovym nadupanym stroji ;-D

+3/−1
21.5.2015 15:32

J11a80n 86S69a55l16o66m24o84n 4699270691525

No tak to musel mít vysloveně vír v nádrži. Tenhle motor je tak na prd.... no co mám říkat, snad to všichni znáte ;-D.

0/0
21.5.2015 16:19

M20i79c45h15a20l 45K39r78e63j16č13a 5218676456983

No ja to teda neznam. A co bych to nepriznal - ani se nechystam poznat

0/0
21.5.2015 16:34

T27o16m36á89š 59K84u25c72h33a56ř 3337471308711

Takových ekozávodníků, co odmítají akcelerovat a překročit šedesátku potkávám na silnici celkem dost.

Přitom nejvíc ušetří ten, co vůbec nevyjede.. :)

+11/0
21.5.2015 11:38

J59a58n 46S30a95l70o29m40o67n 4559710741815

A přitom ekojízda není o nějaké maximální rychlosti, ale spíš o plynulosti jízdy. Čím plynuleji člověk jede a čím lépe řadí, tím menší spotřebu má :-).

0/0
21.5.2015 16:20

P65e80t69r 63N28ě26m16e38č69e96k 1932234282713

Bože, na co mají při těch rychlostech kombinézu a přilbu?;-D8-o

+9/0
21.5.2015 11:22

Ř59e72h55o60ř 98V19l81a92s85á71k 2534224731346

Na ochranu? Jestli na těch vozíčcích šetří každý gram, tak nějaké nárazové testy určitě nebudou na pořadu dne. Spíš naopak.

Smrtelný náraz může být už v malé rychlosti, protože se to celé rozsype a člověku projede hrudníkem ostrá plastová tříska....

+6/−1
21.5.2015 11:25

J44a50k55u30b 95F66e98i65f94a86r 7369539166539

to je ale pak na prd takovéto "auta"

+1/0
21.5.2015 14:36

T87o98m72á73š 45K70u20c58h74a69ř 3987311698901

Protože jinak by nevypadali jako závodníci, ale jako banda kutilů. :)

+15/0
21.5.2015 11:41

P56e35t22r 72N94ě20m70e69č40e98k 1362904272523

Přesně R^

0/0
21.5.2015 12:04

L29u67d61v36í44k 46G31a74j23d78o52š73í13k 2735593974942

Až zase na to video s debilní podmalbu hudby.

Jako vždy. iDnes není schopen udělat to nějak normálně aby to neprudilo.

Už jsem na to tak alergický, že zvuk na počítači preventivně před spuštěním videa na iDnesu úplně vypínám a raději oželím i přiblblé komentáře.

Přitom bez zvuku by to video fungovalo jako informace naprosto stejně.

Strašný nešvar... :-/

+4/0
21.5.2015 11:11

J82i93ř14í 55S33c27h95w54a79c61h 8698554528166

Přesně tak styl jízdy ovlivňuje spotřebu mnohem více, než si novináři uvědomují: 

tak se stalo že mezi čtenáře byla zaseta turbo-pověra. Novináři testující auto s turbomotory naprosto stejným způsobem jako atmosféry, číli běžná jízda někde mezi 2000-3000 otáčkami začali čtenáře zásobovat naprosto mylnými informacemi, že turbomotory mají vyšší spotřebu než stejně používaná (ekvivalentní) atmosféra. Trochu pozapomněli, že takto "stejně" používaný turbomotor běžně dodá o cca 25-50% větší výkon a tedy je logické že jeho spotřeba bude o něco vyšší. Holt není styl jako styl....

+2/−1
21.5.2015 10:05

J83a44k75u22b 52F93e85i52f27a26r 7539609626739

Tohle není auto, jak je to v článku nazýváno, avšak laboratorní "myš" na které se cosi testuje.

+11/−1
21.5.2015 8:09

J10a36r76o65s83l74a19v 94L72e72b66e96d15a 3826379617850

No, jestli bude pokračovat vývoj aut stejným směrem jako dnes, pak se jednoválcového motoru 0.4 litru taky dočkáme... Ale bude mít 3 turba Rv

+6/0
21.5.2015 8:26

J97a10k35u57b 87F60e55i42f53a43r 7309299136299

Bohužel jak píšete, akorát to bude mít životnost tak Praha-Brno a zpět:-/

+6/0
21.5.2015 8:47

S56a60m 21S78e70l66d96r81i84c18k 8771607482595

dovolím si drze poopravit - ani ne zpět ;-)  tedy jen Praha-Brno a pak zpět snad vlakem ;-D 

a že prý: "Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkou roli i váha vozu."  tak dokonce I VÁHA vozu.. a já, naivka, jsem myslel, že je to HLAVNĚ váha vozu..

0/0
21.5.2015 10:02

J66a95k84u26b 69F38e92i14f29a29r 7659159566619

třeba myslel vodováhu, že mu z toho v kopci tekl benzín;-D;-D;-D

0/0
21.5.2015 14:37

J64a28n 57P83r92o11c10h10á32z96k28a 9831342598506

Mohli by v tom jezdit závody a ten, kdo bude mít nejmenší spotřebu vyhraje - napínavější jak F1 :D ;-)

+2/−3
21.5.2015 6:31

M67a60r12t43i85n 14S60l38á10v10a 4460245985989

Naše jízda proběhla na městském okruhu v Rotterdamu, kde dnes (21. května) startují do ostrého závodu Shell Eco-Marathon roztodivné prototypy zaměřené na co nejnižší spotřebu energie, kromě speciálů poháněných spalovacím motorem (tankujících benzin, naftu, ethanol, plyny) mají svou kategorii i elektromobily.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nizka-spotreba-01q-/automoto.aspx?c=A140729_193110_tec_technika_rja#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

předpokládám tedy, že s tím závody pojedou a opravdu vyhraje ten s nejnižší spotřebou ;-)

+6/0
21.5.2015 7:14

R55o59m23a82n 13H80o84r17n54í62k 2295742414451

Jaký význam tohle vůbec má? Takováto vozítka neposkytují ani pohodlí, ani bezpečnost, z důvodu chybějícího odpružení a co nejlehčí možné konstrukce budou díly podvozku odcházet raz dva, nehledě na fakt, že bez odpružení to "musí" výtečně sedět. Aby to jelo pod litr, obsluha musí být co nejlehčí a musí ovládat techniku co nejúspornější jízdy, samozřejmě je zapovězena jízda po kopcovitém terénu, jinak to bude chlastat jak Zeman, tedy pokud to kopeček vůbec vyjede.

Je to absolutně k ničemu.

+8/−11
21.5.2015 3:54

D44a58n18i36e59l 27J25a68n36k14o 9569259500292

Pořádají se závody v kdečem tak proč né v nejnižší spotřebě.

Pokud navíc je třeba kategorie jednotné váhy vozu + osádky je to jen a jen o umu každého.

Podobných aktivit se velmi často účastní universitní týmy které jsou schopné přijít na lecos a to následně prodat automobilce a třeby VY to osobně využijete za pár let ve svém voze.

+11/0
21.5.2015 7:50

R58o37m42a87n 27H96o51r22n21í39k 2715402744361

V tom případě by se měli zaměřit na nejvyšší možnou účinnost motoru, než na co nejnižší hmotnost vozidla a co nejaerodynamičtější tvar. Dal bych jim standardní kastli a dejte ji co nejefektivnější spalovací motor, co využije maxima z odpadního tepla.

+2/−2
21.5.2015 8:26

V25á66c83l77a77v 11M21á84c41h19a 1192523829157

jak to říct, ono formule 1 je vlastně taky k ničemu, cihly na chatu to neodveze, do městského provozu pouze na jedničku, pomalu popojíždět v koloně s tím taky nejde a zařadit si trojku pouze na dálnici je na houby. Ale přesto F1 přinesla hodně poznatku a vývoje.. takže asi tak...

+13/0
21.5.2015 9:16

J40a64n 54V69e91s66e20l12ý 5504183452691

Tady to pán vysvětluje.

https://www.youtube.com/watch?v=kMTCNOlozTA

0/0
21.5.2015 9:29

D15a69n31i92e68l 74J49a47n66k25o 9299259150412

Ale oni jsou i soutěže kdy se "tuní" seriově vyráběný motor.

Spíše vám asi chybí rozhled v podobném segmentu.

každopádně by jste se divil kolik velkých firem poletuje okolo těchto soutěží - neb tady se objevují neotřelé nápady a vylepšení.

0/0
21.5.2015 10:53

H75o74n31z11a 33D71v36o59ř54á10k 1364305323385

Něco podobného asi říkali i bráchům Wrightovým, když běhali po pláži s tou svojí konstrukcí..

+6/0
21.5.2015 10:27

J65a19n 96S62a84l18o36m70o46n 4739920881375

Výzkum a vývoj + testování prototypů. Zkušenosti se pak mohou odrazit i v reálném životě.

0/0
21.5.2015 16:23

P77e73t64r 88M33i68c68h94a83l 2520944171192

Jeden člověk jede průměrnou rychlostí do 40 km/h bez pérování a klimy v nepohodlí se spotřebou 1,4 litru? To s běžným autem ve čtyřech lidech pojedu podstatně pohodlněji, dvakrát rychleji a se spotřebou na osobu 1,25 litru.

+24/−4
21.5.2015 1:45

L48u81k40á65š 82Š70m22a64h38e40l 2547824502214

Takové auto asi nebude "běžné".

0/−1
21.5.2015 8:56

M51i48r95o56s46l43a48v 67B90u59d25a 9832352247292

Auta se spotřebou 5 litrů jsou dost běžná.

+9/0
21.5.2015 9:18

M27i36c66h95a11l 47K23o15l17á42ř 9480161850

a navíc 4 x  1,5 = 6,00 :-)

0/−1
21.5.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.