Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znám tajemství nízké spotřeby. Učil mě závodník, co jezdí za 0,4 litru

Vyzkoušeli jsme jízdu s autem, které má v rukou školeného řidiče spotřebu 0,4 litru na 100 kilometrů. V nepohodlném, ale úsporném prototypu jsme se snažili jet podle rad školitele co neúsporněji. Přesto jsme měli spotřebu o litr vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i95ř51í 90B90r42u21t27o95v55s13k34ý 3266829539391

Kdyby náhodou přidal plyn,mohlo by to vzlítnout-proto ty bezp.pásy;-D

0/0
24.5.2015 16:44

R77o84m22a62n 65V81a23v94ř89í40č61e87k 7396605708724

je to asi kvůli regulím závodu, ale pořád se mi nedaří pochopit existenci pětibodových bezpečnostních pásů u něčeho co jede maximálně 48 km/h

+6/0
22.5.2015 11:59

E40m91i64l 93P23l54í75h10a54l 7784149561691

Moje pravidla. Rozjezdy/akcelerace mirne, z kopce vyuzivam gravitace na ziskani potrebne rychlosti. Mirne kopce dolu volnobeh. Prudsi kopce dolu zarazena rychlost. Pokud neni nutne do kopce neakceleruji, potrebnou rychlost ziskavam pred kopcem. Cca 800m prd obci vyradim, do obce dobrzduji rychlosti. Auta na horizontu dojizdim na pohodu. V hustem provozu nespecjam. Obecne nejvice paliva spotrebuje akcelerace, proto ta rada s rozmyslem na brzdu. Rychlostni limity +5% nad predepsane. Vyse uvedene aplikuji v souladu se selskym rozumem. Poslednich 20kKm mam za prumer 4.3 l/100.

0/0
21.5.2015 22:23

M17a45r49t18i66n 13V15a56n90ě56k 9474397682763

Tak vás bych nechtěl potkat. Jste přesně ten typ řidiče, kterého když potkám, tak mám pocit, že mu ukradli plynový pedál a proto mu každý rozjezd trvá týden.

+1/−2
22.5.2015 1:26

M95i52r80o65s18l25a51v 62N53o52v61á73k 4826719667857

A nebo, když brzdová světla častěji svítí, než nesvítí. Před každou zatáčkou si musí přibrzdit, i když není potřeba se brzd ani dotknout. Děs.

+1/−1
22.5.2015 9:19

P65e37t44r 89M42i69c54h51a89l 2520144681352

Proč? Já jezdím tak nějak podobně a při zrychlování třeba na konci obce většině aut za sebou ujedu. Dlouhodobě mám spotřebu lehce pod 5 litrů.

+2/0
22.5.2015 10:34

P45. 73N47o74v24á16k 1325579366

Z kopce volnoběh ? To žere víc jak s kvaltem..

+1/−1
22.5.2015 15:37

A33l90e60x 90Š92t85a64j24n51e40r 7721284885603

U novejch aut.

0/0
23.5.2015 21:16

J72i41ř41í 15S19c20h20w65a35c98h 8578834278256

uzavřený přívod paliva při brždění motorem je v autech asi tak 15 let.....;-)

0/0
24.5.2015 18:06

J10i45ř96í 51S78c42h78w18a66c51h 8198624588136

píše: z mírného kopce volnoběh (aby to nezpomalovalo), prudší kopec zařazená rychlost

+2/0
24.5.2015 18:04

J87a89r27d94a 72M54a57r23i50k 3743890511261

"Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkouroli i váha vozu." ........ tomu rikam zjisteni!! :-).

+3/0
21.5.2015 17:46

M22i79c94h64a93l 37K79r96e35j39č36a 5318466806393

Taky by me vic zajimalo seriove vyrabene auto se spotrebou 3,5-4l/100km nez tyhle "blafy"

+2/0
21.5.2015 16:37

M62i33c48h66a11l 56K17l32e20m67e65n31t 9529556878829

Čím víc trapnějších keců v článku, tím zřejmě dle redaktorů kvalitnější článek. Poslední dobou čím dál častější jev...

+4/0
21.5.2015 16:03

M10a14r52t36i90n 53L70ž24i97č63a74ř 9175927912644

Design něco mezi Porsche 356, Broukem a Toy Story ;-D

+3/0
21.5.2015 15:50

P45e32t20r 41K20o21s66u13t59a 7217322863426

Ne toy story ale toi toi budka.

+1/0
22.5.2015 6:17

P83e69t24r 74B81á82č48a 8475466765865

Koho zajima spotreba, dulezity je ten krasny pocit z jizdy. Jezdim za 12-16l 100km a rozhodne me to zily netrha.

+5/0
21.5.2015 14:50

M35a42r93t95i85n 58S52e56d13o74n72a 2665176326769

Lide maji auta z ruznych duvodu. Jedni na prepravu z bodu A do B za nejnizsi naklady, druzi pro radost z jizdy, dalsi na machrovani a honeni ega pred okolim, jini na loveni jednodussich slecen.

+2/0
21.5.2015 16:12

J50a88n 92S85a33l41o41m47o36n 4659790151915

No, je zajimavý, že já si dokážu užít pocit z jízdy i při nízké rychlosti a úsporném způsobu jízdy. Ono to asi nejspíš bude stejně o člověku a o tom co považuje za "krásné". Ale faktem zůstává, že silnější a větší motor je v konečném důsledku úspornější než nějaká slabá jebka 1,2 HTTi. :-)

+1/0
21.5.2015 16:18

L28u19k81á95š 83V73a64ň33u85r33a 1185624343733

Ona za chvili EU naridi maximalni zrychleni a rychlost a bude klid. Alespon uz nebudou ti silenci co jedou brzda plyn. Jednoho takoveho jsem potkal vcera s Fabkou HTP.

0/−6
21.5.2015 13:06

P43e84t80r 94B51á18č74a 8595716965565

Fabia HTP tak to musel byt opravdu silenec v takovym nadupanym stroji ;-D

+3/−1
21.5.2015 15:32

J83a11n 11S10a62l57o59m92o72n 4519200551625

No tak to musel mít vysloveně vír v nádrži. Tenhle motor je tak na prd.... no co mám říkat, snad to všichni znáte ;-D.

0/0
21.5.2015 16:19

M83i20c47h12a84l 65K16r61e25j77č16a 5738916796983

No ja to teda neznam. A co bych to nepriznal - ani se nechystam poznat

0/0
21.5.2015 16:34

T20o50m20á44š 31K34u86c27h80a31ř 3837321548141

Takových ekozávodníků, co odmítají akcelerovat a překročit šedesátku potkávám na silnici celkem dost.

Přitom nejvíc ušetří ten, co vůbec nevyjede.. :)

+11/0
21.5.2015 11:38

J74a80n 70S43a69l48o87m33o63n 4219680211895

A přitom ekojízda není o nějaké maximální rychlosti, ale spíš o plynulosti jízdy. Čím plynuleji člověk jede a čím lépe řadí, tím menší spotřebu má :-).

0/0
21.5.2015 16:20

P76e49t84r 32N55ě83m66e22č73e40k 1682454282613

Bože, na co mají při těch rychlostech kombinézu a přilbu?;-D8-o

+9/0
21.5.2015 11:22

Ř85e60h84o14ř 44V32l38a69s72á41k 2914314461386

Na ochranu? Jestli na těch vozíčcích šetří každý gram, tak nějaké nárazové testy určitě nebudou na pořadu dne. Spíš naopak.

Smrtelný náraz může být už v malé rychlosti, protože se to celé rozsype a člověku projede hrudníkem ostrá plastová tříska....

+6/−1
21.5.2015 11:25

J71a62k85u79b 20F65e75i36f14a80r 7979109986309

to je ale pak na prd takovéto "auta"

+1/0
21.5.2015 14:36

T17o68m95á12š 11K12u68c71h77a60ř 3827171548531

Protože jinak by nevypadali jako závodníci, ale jako banda kutilů. :)

+15/0
21.5.2015 11:41

P21e24t58r 23N90ě45m74e45č68e16k 1592484512303

Přesně R^

0/0
21.5.2015 12:04

L83u57d98v62í33k 37G70a52j33d33o34š43í36k 2685923244112

Až zase na to video s debilní podmalbu hudby.

Jako vždy. iDnes není schopen udělat to nějak normálně aby to neprudilo.

Už jsem na to tak alergický, že zvuk na počítači preventivně před spuštěním videa na iDnesu úplně vypínám a raději oželím i přiblblé komentáře.

Přitom bez zvuku by to video fungovalo jako informace naprosto stejně.

Strašný nešvar... :-/

+4/0
21.5.2015 11:11

J58i81ř68í 80S59c69h82w51a84c38h 8718924608436

Přesně tak styl jízdy ovlivňuje spotřebu mnohem více, než si novináři uvědomují: 

tak se stalo že mezi čtenáře byla zaseta turbo-pověra. Novináři testující auto s turbomotory naprosto stejným způsobem jako atmosféry, číli běžná jízda někde mezi 2000-3000 otáčkami začali čtenáře zásobovat naprosto mylnými informacemi, že turbomotory mají vyšší spotřebu než stejně používaná (ekvivalentní) atmosféra. Trochu pozapomněli, že takto "stejně" používaný turbomotor běžně dodá o cca 25-50% větší výkon a tedy je logické že jeho spotřeba bude o něco vyšší. Holt není styl jako styl....

+2/−1
21.5.2015 10:05

J93a52k30u29b 57F75e35i17f91a30r 7829539166899

Tohle není auto, jak je to v článku nazýváno, avšak laboratorní "myš" na které se cosi testuje.

+11/−1
21.5.2015 8:09

J67a20r40o18s10l23a44v 46L91e48b25e75d48a 3926499857840

No, jestli bude pokračovat vývoj aut stejným směrem jako dnes, pak se jednoválcového motoru 0.4 litru taky dočkáme... Ale bude mít 3 turba Rv

+6/0
21.5.2015 8:26

J23a60k39u73b 10F42e26i72f93a53r 7819569606889

Bohužel jak píšete, akorát to bude mít životnost tak Praha-Brno a zpět:-/

+6/0
21.5.2015 8:47

S39a85m 39S45e94l70d60r62i51c42k 8801177822375

dovolím si drze poopravit - ani ne zpět ;-)  tedy jen Praha-Brno a pak zpět snad vlakem ;-D 

a že prý: "Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkou roli i váha vozu."  tak dokonce I VÁHA vozu.. a já, naivka, jsem myslel, že je to HLAVNĚ váha vozu..

0/0
21.5.2015 10:02

J19a60k58u67b 97F79e96i68f91a38r 7379469396759

třeba myslel vodováhu, že mu z toho v kopci tekl benzín;-D;-D;-D

0/0
21.5.2015 14:37

J82a49n 50P92r20o90c64h85á19z17k20a 9501882528106

Mohli by v tom jezdit závody a ten, kdo bude mít nejmenší spotřebu vyhraje - napínavější jak F1 :D ;-)

+2/−3
21.5.2015 6:31

M76a31r67t60i18n 88S66l44á31v96a 4910905585879

Naše jízda proběhla na městském okruhu v Rotterdamu, kde dnes (21. května) startují do ostrého závodu Shell Eco-Marathon roztodivné prototypy zaměřené na co nejnižší spotřebu energie, kromě speciálů poháněných spalovacím motorem (tankujících benzin, naftu, ethanol, plyny) mají svou kategorii i elektromobily.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nizka-spotreba-01q-/automoto.aspx?c=A140729_193110_tec_technika_rja#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

předpokládám tedy, že s tím závody pojedou a opravdu vyhraje ten s nejnižší spotřebou ;-)

+6/0
21.5.2015 7:14
Foto

R69o52m65a43n 24H32o75r58n40í65k 2895262274951

Jaký význam tohle vůbec má? Takováto vozítka neposkytují ani pohodlí, ani bezpečnost, z důvodu chybějícího odpružení a co nejlehčí možné konstrukce budou díly podvozku odcházet raz dva, nehledě na fakt, že bez odpružení to "musí" výtečně sedět. Aby to jelo pod litr, obsluha musí být co nejlehčí a musí ovládat techniku co nejúspornější jízdy, samozřejmě je zapovězena jízda po kopcovitém terénu, jinak to bude chlastat jak Zeman, tedy pokud to kopeček vůbec vyjede.

Je to absolutně k ničemu.

+8/−11
21.5.2015 3:54

D71a57n90i69e56l 78J48a38n59k24o 9719249740592

Pořádají se závody v kdečem tak proč né v nejnižší spotřebě.

Pokud navíc je třeba kategorie jednotné váhy vozu + osádky je to jen a jen o umu každého.

Podobných aktivit se velmi často účastní universitní týmy které jsou schopné přijít na lecos a to následně prodat automobilce a třeby VY to osobně využijete za pár let ve svém voze.

+11/0
21.5.2015 7:50
Foto

R83o57m87a92n 71H94o60r28n49í96k 2335192854541

V tom případě by se měli zaměřit na nejvyšší možnou účinnost motoru, než na co nejnižší hmotnost vozidla a co nejaerodynamičtější tvar. Dal bych jim standardní kastli a dejte ji co nejefektivnější spalovací motor, co využije maxima z odpadního tepla.

+2/−2
21.5.2015 8:26

V55á18c29l51a98v 49M27á35c35h44a 1982873419907

jak to říct, ono formule 1 je vlastně taky k ničemu, cihly na chatu to neodveze, do městského provozu pouze na jedničku, pomalu popojíždět v koloně s tím taky nejde a zařadit si trojku pouze na dálnici je na houby. Ale přesto F1 přinesla hodně poznatku a vývoje.. takže asi tak...

+13/0
21.5.2015 9:16

J14a37n 82V98e59s60e83l79ý 5814423382331

Tady to pán vysvětluje.

https://www.youtube.com/watch?v=kMTCNOlozTA

0/0
21.5.2015 9:29

D33a75n96i71e30l 59J55a39n52k15o 9679639930322

Ale oni jsou i soutěže kdy se "tuní" seriově vyráběný motor.

Spíše vám asi chybí rozhled v podobném segmentu.

každopádně by jste se divil kolik velkých firem poletuje okolo těchto soutěží - neb tady se objevují neotřelé nápady a vylepšení.

0/0
21.5.2015 10:53

H60o43n40z62a 67D37v94o72ř86á57k 1924955353855

Něco podobného asi říkali i bráchům Wrightovým, když běhali po pláži s tou svojí konstrukcí..

+6/0
21.5.2015 10:27

J93a94n 33S48a69l66o21m92o11n 4589460371665

Výzkum a vývoj + testování prototypů. Zkušenosti se pak mohou odrazit i v reálném životě.

0/0
21.5.2015 16:23

P81e45t73r 84M77i40c95h65a61l 2290484121742

Jeden člověk jede průměrnou rychlostí do 40 km/h bez pérování a klimy v nepohodlí se spotřebou 1,4 litru? To s běžným autem ve čtyřech lidech pojedu podstatně pohodlněji, dvakrát rychleji a se spotřebou na osobu 1,25 litru.

+24/−4
21.5.2015 1:45

L64u95k79á33š 84Š72m65a58h13e65l 2207724392544

Takové auto asi nebude "běžné".

0/−1
21.5.2015 8:56

M62i93r31o46s60l18a89v 67B15u15d21a 9282202577542

Auta se spotřebou 5 litrů jsou dost běžná.

+9/0
21.5.2015 9:18

M96i38c70h29a30l 64K46o37l15á77ř 9220521930

a navíc 4 x  1,5 = 6,00 :-)

0/−1
21.5.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.