Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektromobil, který není třeba nabíjet, získal evropskou homologaci

Možná to je opravdová revoluce v automobilovém průmyslu. Nebo také další slepá ulička. Quant e-Sportlimousine získal evropskou homologaci, a tak se možná s touto pojízdnou elektrárnou potkáme na silnici. Bez ohledu na neobvyklý pohon půjde poznat na první pohled. Obří limuzína má velmi sportovní křivky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S72a23m65u29e50l 39H40a66v53r57á55n48e90k 3809782553261

Problém rychlého nabíjení akumulátorů se nechá vyřešit tím, že budou mít všechny elektromobily pár stejných akumulátorů. Po vybití jednoho řidič přepne na druhý a vybitý si nechá za běžný obnos vyměnit na "čerpací stanici" za nabitý akumulátor. Ušetří se tím spousta času.

0/0
5.8.2014 14:46

P36a39v11e13l 84K54u96r81a13l 5461454170770

nevýhodou je že můžete měnit akumulátor na konci svého života s mizernou kapacitou za nový akumulátor který pojede lépe. Značný rozdíl v jejich hodnotě.

Kladu si otázku komu se to bude chctít sledovat, nemluvě o tom kdo bude ochoten tyto akumulátory na benzínkách skladovat (vcelku solidně umrtvené peníze ve chvíli kdy nikdo nechce držet ani základní náhradní díly skladem)

Krom toho každé vozidlo různých výrobců bude mít jinou zátěžovou křivku... je tedy dost pravděpodobné že univerzální akumulátor nebude moc efektivní...

0/0
6.8.2014 23:39

P63a98v71e84l 54O77d88r43a95z54i32l 6634219377820

Pokud ty akumulátory nebudou vaše, tak vám to může bejt jedno a tyhle vyjeté aku se pak dají teoreticky strkat do stacionárních aplikací, kde na rozměrech či hmotnosti až tak nesejde, a tím je problém částečně řešen.

0/0
7.8.2014 10:55


P71a10v38e39l 16Ř14a55p66e87k 7642876689675

Celý automobilismus je slepá ulička Rv

+1/−1
4.8.2014 21:20

T47o47m92á93š 59H75a93a55s 7761167362101

Skutečně? V tom případě doporučuji rubriku "Kultura". :-)

+1/0
6.8.2014 1:27

O66l82d40ř83i77c49h 72H27o24r19á12k 2174169101725

Pokud by tento elektrolyt dokázaly nabíjet / recyklovat i OZE, bylo by to skvělé využití.

(OZE se vyznačují nerovnoměrností výkonu a i úplnými výpadky dodávky, takže by operace musela být přerušitelná)

+2/0
31.7.2014 20:37

J18i42ř82í 30D65v19o30ř94á57k 5618373138450

Homologace znamená , že vozidlo může vyjet na pozemní komunikace.Ty údaje , vztažené na jeden elektromotor odpovídají tahači návěsů(Zhruba 12 . litr v naftě s turbem). Mám radši tu o té Červené Karkulce.

+2/0
31.7.2014 19:59

J42a36n 94F93r12o38l49í31k 6256810195254

Princip osmózy je znám poměrně dlouho. V roce 2009 byla v Norsku spuštěna první elektrárna s výkonem celých 4 kWh. V roce 2015 (uvádí se v článku z roku 2009) má už zásobovat 10 tis. domácností. Rád se nechám příští rok překvapit.;-D

0/−1
31.7.2014 22:46

P24a51v53e38l 45Ř84a87p59e12k 7852236929855

Odkdy se výkon uvádí v kWh???

+2/−1
4.8.2014 21:24

P69a90v45e86l 81D31o49s46t37á83l86e24k 5171159775607

Všechno co sníží závislost naší civilizace na jižních a východních zaostalých a despostických režimech má smysl, i kdyby se ta elektřina vyráběla v uhelných elektrárnách. R^

+14/−1
30.7.2014 22:24

P51e92t59r 73M14i51c66h76a66l 2220764491522

Uhlí taky dojde. Spíš jádro.

+7/0
30.7.2014 22:33

A42l55e23x11a18n41d46r 13K43o42s60t68k78a 5869676659246

Kdyby ČR postavilo dostatečné množství jaderných elektráren, tak by bylo v dost unikátní pozici. Jediná zem, která by nemusela kupovat ropu. Pokud by se uhlí nepálilo v elektrárnách ale konvertovalo na benzín a naftu (lze bez problémů, technologie známá) tak by stačilo na mnoho, mnoho let.

+1/0
31.7.2014 7:30

P37e78t20r 98M59i92c62h29a80l 2280334681292

Má to ale dva háčky:

- stačilo by to krakování kapacitně pokrýt spotřebu benzínu a nafty?

- jaká by byla výsledná cena takovýchto paliv? Pokud mě paměť neklame, tak se něco podobného u nás už zkoušelo a nakonec to skončilo právě kvůli vysoké ceně. Ovšem je pravda, že tehdy stála ropa celkem pakatel.

0/0
31.7.2014 12:03

A68l54e10x92a94n37d73r 22K98o73s40t56k18a 5599986149356

A) na stačilo je jen technický problém postavitz dostatek tlakových nádob vedle sebe. B) cena je o trochu vyšší než z ropy. Respektive, když musí energii na zpracování kupovat za tržní cenu, tak je cena vyšší než z ropy. Poměrně snadno by to dorovnala speciální sazba za elektřinu. A státu by se to za stoprocentní energetickou nezávislost vyplatilo. Dnes je ČR nesmírně snadno vydíratelné.

+2/0
31.7.2014 12:57

P64e98t21r 52M83i96c39h53a81l 2620594811372

Ovšem už ta stavba a údržba tlakových nádob je investice. To by chtělo solidní ekonomickou studii. Nezavrhuji to, jen se snažím podchytit všechna fakta. ... Jinak s tou energetickou vydíratelností souhlas, ovšem to zdaleka není jen problém ČR.

+1/0
31.7.2014 21:49

A22l23e44š 24L72i15s68o85v91s39k90ý 9112384153788

Ano, byli jsme uranovým Kuvajtem, než nám ho v 50.letech zdarma vytěžili političtí vězni a vše se odvezlo daleko za Ural.

+7/0
31.7.2014 12:43

P51e51t43r 63M25i54c63h33a56l 2750844561692

Kdyby nám soudruzi uhradili vzniklé škody (a zdaleke nejen za uran), tak by Kuvajt byl hodně chudým příbuzným.

+7/0
31.7.2014 21:52

M48i22r74e24k 39T71u60r27e21č92e85k 4923442490712

A kdyby se ropa mohla prestat pouzivat zitra, tak nas to nezachrani. Den po tom by se vetsina nelegalu z blizkeho a stredniho vychodu objevila v Evrope.

+1/−1
30.7.2014 23:45

F69r30a50n55t90i59š11e40k 28P95o66l81í58v88k86a 8471875571988

Pochopitelně by to bylo ruku v ruce se stavbou plotů a změnou politiky EU ohledně přistěhovalectví ;-D

+3/0
31.7.2014 10:16

P46e78t64r 76M71i66c53h61a39l 2570564691792

Nezní to marně. Ale otázka je, kolik to bude stát (myslím provoz, elektrolyt, jeho znovunabití atd.).

+5/0
30.7.2014 22:08

I15v90a63n 36M35a38r65e19k 6464818552

!!Že by konečně perpetuum mobile ? ! ? ! 8-o 8-o 8-o !!

+2/−6
30.7.2014 21:52

L28u72k88a12s 37B34u55c97h44t44a 8129920154527

V áčkách maj Teslu, ta se mi líbí asi víc!;-D

0/0
30.7.2014 20:48

J78i87ř46í 97Z70ý81k71a 9359853761660

Tesla je moc fajn auto. Nedávno jsem ji potkal v provozu a až jsem se zastyděl, jaký kravál vydává moje služební auto. Tesla si jen tak tiše plula ulicí. A ten odšťuch při rozjezdu, paráda.

0/0
30.7.2014 20:58

F35r59a21n58t91i88š10e96k 18P57o97l76í51v34k15a 8121585351448

A apk ho jednou neuslyšíte na cestě a třeba uděláte krok do strany kvůli překážce a je vymalováno ;-)

V USA už řeší že by měly vydávat zvuky.

+3/−1
31.7.2014 10:18

J12i97ř58í 82D56v50o28ř21á74k 5988833918850

Rád bych si tento článek přečetl ještě jednou.Tak za pár let.(možná měsíců).

+1/0
30.7.2014 20:27

S22t45a12n73i43s48l51a55v 12R94o95s94e79c20k94ý 9725659791229

Někteří diskutující, dávejte si pozor na pravopis, elektrolit by bylo něco jako elektrický kámen.

+9/0
30.7.2014 19:19

P10e50t74r 68N76o75v64á18k 8735779340

nejak moc velky pokrok mimo zadluzovani zel nevidim ;-€ 

pokud si Forduv zamestanaec z montazni linky pred 100 lety 8-o mohl Ford T koupit za 4 vyplaty ... pozdeji mozna za 3 8-o 8-o 

predpokladal bych napr. cenu kvalitnich automobilu dnes stejnou nebo nizsi, samozrejme ne v socialismu!!

Dojezd elektomobilu starych cca 100 let je podobny dnesnim... 8-o  nejak neverim na ty MARKETINGOVE reci ... ale samozrejme velmi rad bych se pletl!!

0/0
30.7.2014 19:16

P97a34v64e22l 64S16o32b41o67t20k82a 5880984

Ve vývoji akumulátorů jsme narazili na fyzikální limity. a viz níže - jde o auta s motorem 24, resp. 30 kW, takže když si zapnete světla a klimatizaci....

0/0
30.7.2014 20:07

S12v61a87t75o39p32l47u19k 29S70i91l44n47ý 4752346969788

A pořád dokola jak kolovrátek ;)

Spotřeba světel v porovnání se spotřebou motoru je zcela zanedbatelná ;)

Klima či topení už něco sežere, ale pořád to dělá tak max. pětinu spotřeby motoru. 

A druhů akumulátorů existuje celá řada a hustota el. energie na kg se zvyšuje, takže zatím žádné fyzikální hranice se nekonají ;-)

+2/0
30.7.2014 21:15

R39a77d76e77k 96H71o39d67a54ň 9886507341223

V roce tuším 1905 nebo 1908 ujel elektromobil na jedno nabytí trasu dlouhou cca 200 km. Kolik ujedou dnešní elektromobily? Tesla S v max palbě ujede cca 500 km, tzn. za posledních cca 105 let se dojezd elektromobilu prodloužil o 150 %. To není žádná bomba, na to že tu můžete číst články o novém naprosto unikátním průlomu v aku které učiní elektromobily ještě lepší a úchvatnější tak zhruba 10krát ročně.

Víte, možná se fyzikální hranice nekonají. Jenže realita je taková, že většina těch průlomů je sice průlom fyzikální či chemický, ale současně je evidentní že proces výroby toho akumulátoru bude tak náročný na technologii a čistotu (popř. i na materiál), že zůstane u laboratorních pokusů, protože ty aku potřebné do elektromobilu by stály víc než pět spalovacích vozidel.

0/0
30.7.2014 23:03

S12v27a61t74o65p24l87u88k 78S51i39l25n78ý 4622726769278

No tak to mi dejte teda link na to, jak elektromobil v r. 1908 ujel 200 km. ;-)

Nicméně nemá smysl tu srovnávat, pakliže neznáme tyto zcela kardinální fakta:  jakou kapacitu měly baterie? Jakou měly hmotnost? Jakou rychlostí auto jelo? Pak nám z toho třeba může vyjít, že při stejné rychlosti a hmotnosti baterie by dnešní auto ujelo 800 km ;-) 

A průlom v bateriích se opravdu zatím nekoná, nicméně zlepšení tu jsou a právě kvůli nim bude moct mít Tesla baterii 120 kWh místo současné 85 kWh, ačkoliv bude stejně velká, tedy vyšší hustota energie asi o 41 %, což je solidní, ne? ;-)

0/0
30.7.2014 23:42

R39a96d43e88k 79H15o21d31a15ň 9896587181833

Zkuste např. zde http://elektromobil.vseznamu.cz/historie-elektromobilismu, bohužel většina článků o Kriégerovi je ve francouzštině.

0/0
30.7.2014 23:52

F43r96a84n16t68i74š82e71k 20P20o19l89í60v36k47a 8611285181658

Po pravdě řečeno, ano je to lepší než nic, ale na druhou stranu dokud nebude zlepšení v řádech, tak stále budou baterie obrovské a moc výhod tento koncept nepřinese :-/

0/0
31.7.2014 10:21

P89e37t58r 53N89o33v32á21k 8495529590

obavam se ze vetsina techto projektu je pouze Tunel na ucet danovych poplatniku ci zabava tech co na to mají! Samozrejme NIC proti zabave ale za sve!

PROC se skoro nikde nikdo nezmini ze ta GREEN auta nejsou VUBEC Green ... pokud by byla energie zatizena podobnou dani jako nafta/benzin  NIKDY by je 95% lidicek nikdy nechtelo  natoz bez legalizovanych Tunelu prejmenovanych na Dotace

+2/−3
30.7.2014 18:59

P34e38t79r 93N17o42v39á71k 8935969920

Bjorn Lomborg, green cars have a dirty secret    8-o  ;-€ 

http://1url.cz/Ua5J

   

20/20/20  8-o ;-€ 

http://www.project-syndicate.org/commentary/the-myth-of-green-energy-security/czech

0/0
30.7.2014 19:18

J55a28k85u34b 98F28e78i73f68a85r 7809919276569

Tedy pokud získal homolagaci, asi funguje.

Vypadá hezky, neotřele, parametry zní dobře, i kdybych si z nich ubral 10-30% jak je tomu u většiny komerčně prodávaných vozů.

Otázkou je samozřejmě elektrolyt, tedy cena, případně jeho možnosti recyklace, resp. oživení např. i v domácích podmínkách.

+4/0
30.7.2014 18:47

J83a53n 94F82r46o62l43í28k 6596850795194

Homologace znamená, že auto je bezpečné v provozu. Spolehlivost a jízdní parametry nikdo neřeší.

+1/0
31.7.2014 22:50
Foto

F66i28l15i31p 56D24o67n96é 2813391669641

Co to je za elektrolit??? Kolik toho asi stojí 1L????

0/0
30.7.2014 18:46

K33a13r42e75l 82Z73a52c46e61k 7471329871447

8-o

+2/0
31.7.2014 3:24

P87e57t44r 59N36o68v10á54k 8885619590

jako ze marketingovy tah asi velmi zajimave   

ale jinak ...

jinak mi to s elektromobily pripomina  popularni vedeckotechnicke casopisy  cca vydane kolem války ;-€ ;-D 

v roce 2000 nebo drive budou auta a motocykly   skoro perpetuum-mobile   diky supravodivym magnetum  a jist budeme 1-2 tabletky za den ...  a litani na mesic bude jednodussi malem jak jedna zastávka vlakem ...   jsem nadseny priznivce novych technologii ALE ...

0/0
30.7.2014 18:41

P67e47t39r 65N33o30v74á53k 8855399580

jinak OBRI nadnarodni koncerny   nas krmi zvasty a tezce lobuji za ruzne regulacni nesmysly typu ruseni KLASICKYCH ZAROVEK ...

vymysleji utopisticke Strategie (presneji receno tunely) typu Lisabon 2000

doji nas pre populisticke "GREEN"  strategie 20/20/20 

chystaji na nas 30/30/30

A TLEMI SE nam za zady do xichtu + ziraji co si jeste nechame za blbosti libit ci natlouct do hlavy ....  8-o ;-€ 8-o

+5/−1
30.7.2014 18:53

A42l29e67x45a85n42d42r 56K28o94s26t85k67a 5669336479546

A jen tak mimochodem, supravodiče nejenže existují, ale teplota, při které fungují se s výzkumy postupně zvyšuje. A uvědomte si, že aby byly použitelné do výrobků pro široké masy, tak nemusí být schopné pracovat při pokojové teplotě. Pokud bude supravodivý efekt fungovat za řekněme -30c, tak se to dá v pohodě udržet..

0/0
30.7.2014 20:22
Foto

P70e65t20r 44P51r82o17c45h43á85z22k41a 3722776122154

Po přečtení různých odkazů na zahraniční stránky jsem nabyl dojmu,že to zase tak skvělé nebude.Opět se vezou zbytečné baterie se všemi nedostatky,plus chemie.Spousta mrtvého balastu a malý efekt.Spíše se přikláním k tomu,že i tentokráte se jedná o slepou cestu.Větší budoucnost dávám palivovým článkům.

0/0
30.7.2014 18:31

P38a24v25e90l 90S81o67b21o42t42k63a 5500604

Souhlas, ale palivový článek není řešení - zvládne pouze nabíjet akumulátor, ale provozní výkon vám nedodá (resp. čím větší výkon má dodávat, tím více klesá jeho účinnost a abyste jím mohl přímo pohánět auto tak by vážil několik tun. Jde o proudové hustoty, polarizaci elektrod a takové ty kraviny.).

Podle mne s koncem ropného pohonu skončí individuální doprava a budeme jezdit hromadnou - elektrickými vlaky a trolejbusy.

Jen pro letadla, sanitky, hasiče, policii.. bude nějaká náhražka - buď syntetická ropa, nebo methyl a tak.

+1/−1
30.7.2014 18:36
Foto

P10e82t29r 81P30r29o24c89h46á59z98k52a 3552296252554

Nestrašte.Nebo mi dejte alespoň naději,že se toho nedožiji.Kdyby ta situace nedej bože nastala tak nezbude než přestavět motor na dřevoplyn a s tím dojezdit.:-)

+1/0
30.7.2014 18:38

K26a24r80e38l 51M18a55r63e88k 7975970124182

Nebojte, ropa nedojde ještě několik destiletí (min 50let, spíš déle).

+3/0
30.7.2014 18:45
Foto

P28e65t84r 71P86r22o58c52h95á80z85k24a 3342776402904

Uf,kámen mi spad se srdce.Mě stačí jedno desetiletí pak nejspíš budu odkázaný pokud budu na vozíček a tam mi elektropohon nějak nevadí.:-)

0/0
30.7.2014 18:55

P39a21v90e26l 86S46o36b78o42t56k90a 5360644

A dřevoplyn, ano, ale když to napočítáte tak tolik pěstebních ploch nemáme.

Kdysi jsem spočítal, že abyste nahradil dovoz ropy, nestačilo by vám na vypěstování potřebné řepky celé území ČR. Takže bychom museli opět nastolit tzv. Českou otázku :-)

(pozn. výpočet po mě nechtějte, spíš budu rád pokud to někdo zkusíte spočítat také abych měl kontrolu že dojdeme ke stejnému výsledku).

A když koukám na Vaši fotku, vy určitě také musíte pamatovat ty zlé doby kdy ještě fungovala hromadná doprava. Pak samozřejmě došlo k dohodám státu s automobilkami o její likvidaci, ale já se nechal vždy rád vozit.

+2/−1
30.7.2014 18:46
Foto

P92e32t30r 21P81r27o93c23h80á67z17k66a 3122306422944

Ne že bych byl proti MHD nebo HD,ale od jisté doby se mi auto líbí víc.Vím,že je to sobecké,ale když člověk je svým pánem a není odkázán na někoho jiného je to lepší.Bohužel doba kdy automobilky přichází s TSI motory a s vychytávkami kdy polovina válců odpočívá a podobně se mi svět zdá víc a víc škaredý.Pookřeji když slyším brumlat HD,nebo když se ozve zvuk Mustanga,kterým jezdí kamarád.Budu si to muset nahrát a pouštět před spaním abych si dokázal uchovat vzpomínku na normální svět.:-)

+2/0
30.7.2014 18:54

P24a27v39e24l 71S59o85b16o84t30k80a 5390154

To já se zase přiznám, že je mi nejlíp ve vlaku. Jednak jsem pár set metrů od velkého autobusového a vlakového nádraží ke kterému mi jezdí každou půlhodinu od baráku MHD, ale hlavně si dám rád pivko a ve vlaku nebo autobuse můžu pracovat (živím se programováním mobilních aplikací), tak je pro mne čas strávený za volantem dost drahý.

Ale jinak k té individuální dopravě - v našem mozkovém trustu Na Růžku máme zastánce elektromobilů, bioopaliv.... (vš elektro, strojní a tak) ale zatím jsme se nikdy nedopočítali jakémukoli řešení individuální elektrické dopravy. 

Indukční cívky, troleje,...nejdou dát všude a  akumulátory jsou dnes na fyzických limitech (a na kilogram mají 100x menší hustotu energie než benzín nebo nafta) a palivové články mají problémy s vyššími výkony, superkondenzátory s potřebnou kapacitou a jsou zatím jen v laboratořích....

Energetická škála je jasná - jaderná syntéze - jaderný rozpad - chemická syntéza - "elektřina" - "pára".... a mezi těmi kategoriemi je vždy několik řádů a s těmi elektromobily se bohužel pohybujeme k nižším energiím.

+2/−1
30.7.2014 19:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.