Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobil, který není třeba nabíjet, získal evropskou homologaci

Možná to je opravdová revoluce v automobilovém průmyslu. Nebo také další slepá ulička. Quant e-Sportlimousine získal evropskou homologaci, a tak se možná s touto pojízdnou elektrárnou potkáme na silnici. Bez ohledu na neobvyklý pohon půjde poznat na první pohled. Obří limuzína má velmi sportovní křivky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S24a93m59u43e78l 19H59a68v72r45á36n54e18k 3419892983471

Problém rychlého nabíjení akumulátorů se nechá vyřešit tím, že budou mít všechny elektromobily pár stejných akumulátorů. Po vybití jednoho řidič přepne na druhý a vybitý si nechá za běžný obnos vyměnit na "čerpací stanici" za nabitý akumulátor. Ušetří se tím spousta času.

0/0
5.8.2014 14:46

P77a76v35e20l 72K89u30r59a39l 5441374900900

nevýhodou je že můžete měnit akumulátor na konci svého života s mizernou kapacitou za nový akumulátor který pojede lépe. Značný rozdíl v jejich hodnotě.

Kladu si otázku komu se to bude chctít sledovat, nemluvě o tom kdo bude ochoten tyto akumulátory na benzínkách skladovat (vcelku solidně umrtvené peníze ve chvíli kdy nikdo nechce držet ani základní náhradní díly skladem)

Krom toho každé vozidlo různých výrobců bude mít jinou zátěžovou křivku... je tedy dost pravděpodobné že univerzální akumulátor nebude moc efektivní...

0/0
6.8.2014 23:39

P12a89v80e44l 27O95d29r71a57z96i12l 6894189257850

Pokud ty akumulátory nebudou vaše, tak vám to může bejt jedno a tyhle vyjeté aku se pak dají teoreticky strkat do stacionárních aplikací, kde na rozměrech či hmotnosti až tak nesejde, a tím je problém částečně řešen.

0/0
7.8.2014 10:55

P21a86v82e59l 49Ř62a36p51e28k 7432506139395

Celý automobilismus je slepá ulička Rv

+1/−1
4.8.2014 21:20

T83o49m74á32š 76H81a42a46s 7731727242931

Skutečně? V tom případě doporučuji rubriku "Kultura". :-)

+1/0
6.8.2014 1:27

O78l75d29ř79i32c29h 63H74o44r47á51k 2604769511375

Pokud by tento elektrolyt dokázaly nabíjet / recyklovat i OZE, bylo by to skvělé využití.

(OZE se vyznačují nerovnoměrností výkonu a i úplnými výpadky dodávky, takže by operace musela být přerušitelná)

+2/0
31.7.2014 20:37

J75i47ř61í 10D75v92o89ř87á18k 5328793238360

Homologace znamená , že vozidlo může vyjet na pozemní komunikace.Ty údaje , vztažené na jeden elektromotor odpovídají tahači návěsů(Zhruba 12 . litr v naftě s turbem). Mám radši tu o té Červené Karkulce.

+2/0
31.7.2014 19:59

J81a48n 47F23r68o65l70í86k 6166710945234

Princip osmózy je znám poměrně dlouho. V roce 2009 byla v Norsku spuštěna první elektrárna s výkonem celých 4 kWh. V roce 2015 (uvádí se v článku z roku 2009) má už zásobovat 10 tis. domácností. Rád se nechám příští rok překvapit.;-D

0/−1
31.7.2014 22:46

P85a38v94e45l 96Ř23a54p35e53k 7662976219715

Odkdy se výkon uvádí v kWh???

+2/−1
4.8.2014 21:24

P48a10v88e86l 21D56o52s16t37á91l94e10k 5371919215807

Všechno co sníží závislost naší civilizace na jižních a východních zaostalých a despostických režimech má smysl, i kdyby se ta elektřina vyráběla v uhelných elektrárnách. R^

+14/−1
30.7.2014 22:24

P50e68t75r 66M85i88c64h94a52l 2200184351862

Uhlí taky dojde. Spíš jádro.

+7/0
30.7.2014 22:33

A82l25e50x36a50n30d64r 81K10o93s24t52k17a 5589456989456

Kdyby ČR postavilo dostatečné množství jaderných elektráren, tak by bylo v dost unikátní pozici. Jediná zem, která by nemusela kupovat ropu. Pokud by se uhlí nepálilo v elektrárnách ale konvertovalo na benzín a naftu (lze bez problémů, technologie známá) tak by stačilo na mnoho, mnoho let.

+1/0
31.7.2014 7:30

P69e30t43r 54M13i96c32h54a85l 2580454921432

Má to ale dva háčky:

- stačilo by to krakování kapacitně pokrýt spotřebu benzínu a nafty?

- jaká by byla výsledná cena takovýchto paliv? Pokud mě paměť neklame, tak se něco podobného u nás už zkoušelo a nakonec to skončilo právě kvůli vysoké ceně. Ovšem je pravda, že tehdy stála ropa celkem pakatel.

0/0
31.7.2014 12:03

A11l48e26x28a53n75d54r 72K86o71s55t97k49a 5739616239786

A) na stačilo je jen technický problém postavitz dostatek tlakových nádob vedle sebe. B) cena je o trochu vyšší než z ropy. Respektive, když musí energii na zpracování kupovat za tržní cenu, tak je cena vyšší než z ropy. Poměrně snadno by to dorovnala speciální sazba za elektřinu. A státu by se to za stoprocentní energetickou nezávislost vyplatilo. Dnes je ČR nesmírně snadno vydíratelné.

+2/0
31.7.2014 12:57

P40e28t94r 17M49i86c90h42a79l 2270274801642

Ovšem už ta stavba a údržba tlakových nádob je investice. To by chtělo solidní ekonomickou studii. Nezavrhuji to, jen se snažím podchytit všechna fakta. ... Jinak s tou energetickou vydíratelností souhlas, ovšem to zdaleka není jen problém ČR.

+1/0
31.7.2014 21:49

A71l28e87š 65L92i75s35o87v14s68k54ý 9712814583868

Ano, byli jsme uranovým Kuvajtem, než nám ho v 50.letech zdarma vytěžili političtí vězni a vše se odvezlo daleko za Ural.

+7/0
31.7.2014 12:43

P55e62t32r 69M40i16c27h27a97l 2360604601342

Kdyby nám soudruzi uhradili vzniklé škody (a zdaleke nejen za uran), tak by Kuvajt byl hodně chudým příbuzným.

+7/0
31.7.2014 21:52

M85i73r58e36k 91T31u10r36e20č83e80k 4853872900352

A kdyby se ropa mohla prestat pouzivat zitra, tak nas to nezachrani. Den po tom by se vetsina nelegalu z blizkeho a stredniho vychodu objevila v Evrope.

+1/−1
30.7.2014 23:45

F58r49a44n67t38i14š86e27k 94P57o50l58í53v11k88a 8381415241108

Pochopitelně by to bylo ruku v ruce se stavbou plotů a změnou politiky EU ohledně přistěhovalectví ;-D

+3/0
31.7.2014 10:16

P12e40t20r 28M79i60c58h60a44l 2770504831512

Nezní to marně. Ale otázka je, kolik to bude stát (myslím provoz, elektrolyt, jeho znovunabití atd.).

+5/0
30.7.2014 22:08

I24v90a67n 57M90a92r31e30k 6974568632

!!Že by konečně perpetuum mobile ? ! ? ! 8-o 8-o 8-o !!

+2/−6
30.7.2014 21:52

L78u50k71a55s 34B30u54c49h70t86a 8879940474317

V áčkách maj Teslu, ta se mi líbí asi víc!;-D

0/0
30.7.2014 20:48

J64i16ř78í 53Z51ý48k53a 9729973431610

Tesla je moc fajn auto. Nedávno jsem ji potkal v provozu a až jsem se zastyděl, jaký kravál vydává moje služební auto. Tesla si jen tak tiše plula ulicí. A ten odšťuch při rozjezdu, paráda.

0/0
30.7.2014 20:58

F42r41a46n47t91i78š13e83k 56P48o39l87í13v35k24a 8331115231638

A apk ho jednou neuslyšíte na cestě a třeba uděláte krok do strany kvůli překážce a je vymalováno ;-)

V USA už řeší že by měly vydávat zvuky.

+3/−1
31.7.2014 10:18

J36i95ř30í 35D36v86o52ř76á56k 5178193158510

Rád bych si tento článek přečetl ještě jednou.Tak za pár let.(možná měsíců).

+1/0
30.7.2014 20:27

S38t92a91n88i17s11l77a18v 84R20o90s81e35c27k75ý 9275379251519

Někteří diskutující, dávejte si pozor na pravopis, elektrolit by bylo něco jako elektrický kámen.

+9/0
30.7.2014 19:19

P59e44t17r 64N22o15v20á60k 8495129560

nejak moc velky pokrok mimo zadluzovani zel nevidim ;-€ 

pokud si Forduv zamestanaec z montazni linky pred 100 lety 8-o mohl Ford T koupit za 4 vyplaty ... pozdeji mozna za 3 8-o 8-o 

predpokladal bych napr. cenu kvalitnich automobilu dnes stejnou nebo nizsi, samozrejme ne v socialismu!!

Dojezd elektomobilu starych cca 100 let je podobny dnesnim... 8-o  nejak neverim na ty MARKETINGOVE reci ... ale samozrejme velmi rad bych se pletl!!

0/0
30.7.2014 19:16

P75a46v43e86l 59S19o43b34o25t98k44a 5550504

Ve vývoji akumulátorů jsme narazili na fyzikální limity. a viz níže - jde o auta s motorem 24, resp. 30 kW, takže když si zapnete světla a klimatizaci....

0/0
30.7.2014 20:07

S85v38a52t10o68p76l58u28k 91S66i54l17n31ý 4372786829968

A pořád dokola jak kolovrátek ;)

Spotřeba světel v porovnání se spotřebou motoru je zcela zanedbatelná ;)

Klima či topení už něco sežere, ale pořád to dělá tak max. pětinu spotřeby motoru. 

A druhů akumulátorů existuje celá řada a hustota el. energie na kg se zvyšuje, takže zatím žádné fyzikální hranice se nekonají ;-)

+2/0
30.7.2014 21:15

R50a37d15e37k 43H53o48d47a67ň 9656837121983

V roce tuším 1905 nebo 1908 ujel elektromobil na jedno nabytí trasu dlouhou cca 200 km. Kolik ujedou dnešní elektromobily? Tesla S v max palbě ujede cca 500 km, tzn. za posledních cca 105 let se dojezd elektromobilu prodloužil o 150 %. To není žádná bomba, na to že tu můžete číst články o novém naprosto unikátním průlomu v aku které učiní elektromobily ještě lepší a úchvatnější tak zhruba 10krát ročně.

Víte, možná se fyzikální hranice nekonají. Jenže realita je taková, že většina těch průlomů je sice průlom fyzikální či chemický, ale současně je evidentní že proces výroby toho akumulátoru bude tak náročný na technologii a čistotu (popř. i na materiál), že zůstane u laboratorních pokusů, protože ty aku potřebné do elektromobilu by stály víc než pět spalovacích vozidel.

0/0
30.7.2014 23:03

S52v25a87t65o78p82l61u19k 91S72i52l37n83ý 4792886799388

No tak to mi dejte teda link na to, jak elektromobil v r. 1908 ujel 200 km. ;-)

Nicméně nemá smysl tu srovnávat, pakliže neznáme tyto zcela kardinální fakta:  jakou kapacitu měly baterie? Jakou měly hmotnost? Jakou rychlostí auto jelo? Pak nám z toho třeba může vyjít, že při stejné rychlosti a hmotnosti baterie by dnešní auto ujelo 800 km ;-) 

A průlom v bateriích se opravdu zatím nekoná, nicméně zlepšení tu jsou a právě kvůli nim bude moct mít Tesla baterii 120 kWh místo současné 85 kWh, ačkoliv bude stejně velká, tedy vyšší hustota energie asi o 41 %, což je solidní, ne? ;-)

0/0
30.7.2014 23:42

R80a63d50e28k 58H16o49d22a51ň 9846147621103

Zkuste např. zde http://elektromobil.vseznamu.cz/historie-elektromobilismu, bohužel většina článků o Kriégerovi je ve francouzštině.

0/0
30.7.2014 23:52

F20r73a26n92t24i39š28e64k 57P94o31l86í57v64k62a 8101595731588

Po pravdě řečeno, ano je to lepší než nic, ale na druhou stranu dokud nebude zlepšení v řádech, tak stále budou baterie obrovské a moc výhod tento koncept nepřinese :-/

0/0
31.7.2014 10:21

P67e39t84r 29N60o80v92á18k 8475529370

obavam se ze vetsina techto projektu je pouze Tunel na ucet danovych poplatniku ci zabava tech co na to mají! Samozrejme NIC proti zabave ale za sve!

PROC se skoro nikde nikdo nezmini ze ta GREEN auta nejsou VUBEC Green ... pokud by byla energie zatizena podobnou dani jako nafta/benzin  NIKDY by je 95% lidicek nikdy nechtelo  natoz bez legalizovanych Tunelu prejmenovanych na Dotace

+2/−3
30.7.2014 18:59

P97e56t56r 90N62o77v21á90k 8645599600

Bjorn Lomborg, green cars have a dirty secret    8-o  ;-€ 

http://1url.cz/Ua5J

   

20/20/20  8-o ;-€ 

http://www.project-syndicate.org/commentary/the-myth-of-green-energy-security/czech

0/0
30.7.2014 19:18

J72a32k68u29b 40F11e51i86f22a90r 7219559936709

Tedy pokud získal homolagaci, asi funguje.

Vypadá hezky, neotřele, parametry zní dobře, i kdybych si z nich ubral 10-30% jak je tomu u většiny komerčně prodávaných vozů.

Otázkou je samozřejmě elektrolyt, tedy cena, případně jeho možnosti recyklace, resp. oživení např. i v domácích podmínkách.

+4/0
30.7.2014 18:47

J35a53n 64F22r31o30l79í21k 6306950735404

Homologace znamená, že auto je bezpečné v provozu. Spolehlivost a jízdní parametry nikdo neřeší.

+1/0
31.7.2014 22:50
Foto

F66i12l83i88p 68D18o98n16é 2653611609401

Co to je za elektrolit??? Kolik toho asi stojí 1L????

0/0
30.7.2014 18:46

K49a91r65e60l 40Z45a86c11e61k 7301379331557

8-o

+2/0
31.7.2014 3:24

P77e42t38r 80N61o12v71á54k 8105439490

jako ze marketingovy tah asi velmi zajimave   

ale jinak ...

jinak mi to s elektromobily pripomina  popularni vedeckotechnicke casopisy  cca vydane kolem války ;-€ ;-D 

v roce 2000 nebo drive budou auta a motocykly   skoro perpetuum-mobile   diky supravodivym magnetum  a jist budeme 1-2 tabletky za den ...  a litani na mesic bude jednodussi malem jak jedna zastávka vlakem ...   jsem nadseny priznivce novych technologii ALE ...

0/0
30.7.2014 18:41

P12e33t32r 12N56o87v14á72k 8925339710

jinak OBRI nadnarodni koncerny   nas krmi zvasty a tezce lobuji za ruzne regulacni nesmysly typu ruseni KLASICKYCH ZAROVEK ...

vymysleji utopisticke Strategie (presneji receno tunely) typu Lisabon 2000

doji nas pre populisticke "GREEN"  strategie 20/20/20 

chystaji na nas 30/30/30

A TLEMI SE nam za zady do xichtu + ziraji co si jeste nechame za blbosti libit ci natlouct do hlavy ....  8-o ;-€ 8-o

+5/−1
30.7.2014 18:53

A39l63e29x80a83n19d72r 77K45o74s59t42k89a 5759696359146

A jen tak mimochodem, supravodiče nejenže existují, ale teplota, při které fungují se s výzkumy postupně zvyšuje. A uvědomte si, že aby byly použitelné do výrobků pro široké masy, tak nemusí být schopné pracovat při pokojové teplotě. Pokud bude supravodivý efekt fungovat za řekněme -30c, tak se to dá v pohodě udržet..

0/0
30.7.2014 20:22
Foto

P59e88t84r 49P57r26o57c16h23á83z54k72a 3252636402314

Po přečtení různých odkazů na zahraniční stránky jsem nabyl dojmu,že to zase tak skvělé nebude.Opět se vezou zbytečné baterie se všemi nedostatky,plus chemie.Spousta mrtvého balastu a malý efekt.Spíše se přikláním k tomu,že i tentokráte se jedná o slepou cestu.Větší budoucnost dávám palivovým článkům.

0/0
30.7.2014 18:31

P16a13v73e60l 80S27o61b81o31t97k74a 5520894

Souhlas, ale palivový článek není řešení - zvládne pouze nabíjet akumulátor, ale provozní výkon vám nedodá (resp. čím větší výkon má dodávat, tím více klesá jeho účinnost a abyste jím mohl přímo pohánět auto tak by vážil několik tun. Jde o proudové hustoty, polarizaci elektrod a takové ty kraviny.).

Podle mne s koncem ropného pohonu skončí individuální doprava a budeme jezdit hromadnou - elektrickými vlaky a trolejbusy.

Jen pro letadla, sanitky, hasiče, policii.. bude nějaká náhražka - buď syntetická ropa, nebo methyl a tak.

+1/−1
30.7.2014 18:36
Foto

P41e36t85r 62P10r23o14c48h32á80z47k71a 3732706352274

Nestrašte.Nebo mi dejte alespoň naději,že se toho nedožiji.Kdyby ta situace nedej bože nastala tak nezbude než přestavět motor na dřevoplyn a s tím dojezdit.:-)

+1/0
30.7.2014 18:38

K15a29r20e29l 21M83a71r94e73k 7325420364122

Nebojte, ropa nedojde ještě několik destiletí (min 50let, spíš déle).

+3/0
30.7.2014 18:45
Foto

P28e59t51r 15P25r80o57c67h20á25z50k36a 3822836322364

Uf,kámen mi spad se srdce.Mě stačí jedno desetiletí pak nejspíš budu odkázaný pokud budu na vozíček a tam mi elektropohon nějak nevadí.:-)

0/0
30.7.2014 18:55

P88a16v55e36l 64S25o77b63o32t78k57a 5640904

A dřevoplyn, ano, ale když to napočítáte tak tolik pěstebních ploch nemáme.

Kdysi jsem spočítal, že abyste nahradil dovoz ropy, nestačilo by vám na vypěstování potřebné řepky celé území ČR. Takže bychom museli opět nastolit tzv. Českou otázku :-)

(pozn. výpočet po mě nechtějte, spíš budu rád pokud to někdo zkusíte spočítat také abych měl kontrolu že dojdeme ke stejnému výsledku).

A když koukám na Vaši fotku, vy určitě také musíte pamatovat ty zlé doby kdy ještě fungovala hromadná doprava. Pak samozřejmě došlo k dohodám státu s automobilkami o její likvidaci, ale já se nechal vždy rád vozit.

+2/−1
30.7.2014 18:46
Foto

P87e76t79r 76P45r13o31c95h66á57z88k76a 3582936142684

Ne že bych byl proti MHD nebo HD,ale od jisté doby se mi auto líbí víc.Vím,že je to sobecké,ale když člověk je svým pánem a není odkázán na někoho jiného je to lepší.Bohužel doba kdy automobilky přichází s TSI motory a s vychytávkami kdy polovina válců odpočívá a podobně se mi svět zdá víc a víc škaredý.Pookřeji když slyším brumlat HD,nebo když se ozve zvuk Mustanga,kterým jezdí kamarád.Budu si to muset nahrát a pouštět před spaním abych si dokázal uchovat vzpomínku na normální svět.:-)

+2/0
30.7.2014 18:54

P92a38v10e48l 68S84o26b85o10t47k12a 5800864

To já se zase přiznám, že je mi nejlíp ve vlaku. Jednak jsem pár set metrů od velkého autobusového a vlakového nádraží ke kterému mi jezdí každou půlhodinu od baráku MHD, ale hlavně si dám rád pivko a ve vlaku nebo autobuse můžu pracovat (živím se programováním mobilních aplikací), tak je pro mne čas strávený za volantem dost drahý.

Ale jinak k té individuální dopravě - v našem mozkovém trustu Na Růžku máme zastánce elektromobilů, bioopaliv.... (vš elektro, strojní a tak) ale zatím jsme se nikdy nedopočítali jakémukoli řešení individuální elektrické dopravy. 

Indukční cívky, troleje,...nejdou dát všude a  akumulátory jsou dnes na fyzických limitech (a na kilogram mají 100x menší hustotu energie než benzín nebo nafta) a palivové články mají problémy s vyššími výkony, superkondenzátory s potřebnou kapacitou a jsou zatím jen v laboratořích....

Energetická škála je jasná - jaderná syntéze - jaderný rozpad - chemická syntéza - "elektřina" - "pára".... a mezi těmi kategoriemi je vždy několik řádů a s těmi elektromobily se bohužel pohybujeme k nižším energiím.

+2/−1
30.7.2014 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.