Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen bude snižovat náklady, Škoda Citigo je v ohrožení

Německý koncern Volkswagen jde systematicky za cílem stát se největším výrobcem aut na světě. Kvůli nízkým výnosům ovšem musí přikročit k radikálním škrtům a racionalizaci. Mezi prvními "na ráně" může být trio z Bratislavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59i12b75o93r 87P61o97l10á74k 9162496245349

Mainstreamova automobilka Toyota... :-)

Dvořáku vy jste mi ale ...

A můžeš zase mazat i za tečky.Co takhle raději obhájit své tvrzení?

0/0
10.8.2014 16:18

K62a10r82e16l 87B32a95r30t52á64č18e92k 9152559292415

kvuli nizkym vynosum...to chteji byt nejbohatsi ihned???je videt ze tu nejsou pro lidi ale lidi pro ne jen aby to nesidili na bezpecnosti ridicu....

0/0
8.8.2014 7:22

J33i75ř58í 43S36c72h83w39a71c19h 8988204868526

ale prdlajs, jde o to že 2% zisk je 4x menší než má konkurence (8%). Představ si, že budeš podnikatel, každý měsíc vrazíš do podnikání 100 tisíc a vyděláš 102 tisíc. To tě ani neuživí. Ano já vím je to trochu jiný extrém.... ale u těch miliard jde taky o to, že, pokud je zisk jen 2% tak stačí celkem málo aby se něco zvrtlo a rázem je místo zisku ztráta 2% a to už je celkem průšvih.....protože se jedná o ztrátu mnoha miliard.....

....a ano pro lidi tu nejsou, není to žádná dobročinná organizace, ale primárně to je zdroj zisku pro majitele....

+3/0
8.8.2014 21:39

J38a86n 20P49r24o40c51h21á71z79k78a 5736442958897

Citigo se v roce 2013 prodalo kolem 45 tisíc kusů... to rozhodně tak malá prodejnost, aby auto skončilo.

0/0
8.8.2014 0:35

P17a68v59e29l 82O11d78r15a16z40i89l 6264529437770

Na poměry ve VW je to málo.

0/0
8.8.2014 20:47

J33a85n 42J98e36l30í82n64e41k 8883895212146

Scirocco je nádherný auto, ale jak si ve VW mohli myslet, že to bude prodejní trhák?

+1/0
7.8.2014 22:15

J77a64n 62M37o86h49y63l50a 6482899149511

Nemyslel i, ale pokud chcete ušetřit, tak prostě speciality zaříznete.

0/0
8.8.2014 2:25

L59u80k13a19s 33B24u97c76h92t56a 8929400454697

Tohle malý citiGO si koupila kámoška v áčkách za dobrý peníze a je to docela zábavné auto, občas s tím jedeme na oběd a zaparkujeme všude, parádně se s tím dá myškovat po městě. Jen bych do toho dal motor s BMW 320 si..... třeba

+2/0
7.8.2014 14:16

J55a17n 74M90o44h20y31l70a 6312919279791

Zaprvé, vešel by se tak akorát dozadu, zadruhé je to nesmysl u tohohle typu auta.

0/0
7.8.2014 14:28

J39i46ř30í 58Z21ý61k84a 9539613411710

1.2TSI 77kW by bohatě stačil. Případně 1.4TSI pro verzi RS

+2/0
7.8.2014 21:30

M84i94r96o 65S71l95á13d86e91k 3302558572204

Silnější motor by si zasloužil, třeba tu 1.4, celkem pěkně sedí v zatáčkách, řekl bych lépe než Fábka. Možná by byla tím i větší prodejnost, samo záleží na ceně.

0/0
8.8.2014 20:44

J64i10ř54í 63S15c79h55w68a21c33h 8498904638466

Pro ty, co malá auta kupují by to bylo asi drahé a těch, co by by si to koupili kvůli velmi dobré dynamice, by bylo poměrně málo. 

Navíc si myslím, že by se tam 1.4 vešla velmi obtížně, spíš se přikláním k názoru, že by se tam prostě nevešla....

0/0
8.8.2014 21:52

J25o94z90e94f 27H24r44i89c95i46š54i59n 4743280150346

Určite si to ale neodnese nynější Citigo, možná to příští tím že nebude anebo že bude na nynější platformě,

Peníze za vývoj jsou už  utopeny a teď už jenom vyrábět a prodávat jak to jde. A když to nejde tak zvážit jestli malinko zlevnit a prodat víc ale určitě ne zastavit výrobu.

+4/0
7.8.2014 14:12
Foto

M83i87r19o93s20l17a31v 47S80t84e12i73n70e57r 6748184583865

V kategorii miniaut jako Citigo je tlačenice. Tady lze získat zákazníky jenom servisem a spolehlivostí, to by VW i Škoda meli zvládnout. Kvalita se osvědčí až za pár roků, zatím jsou ta vozítka přiliš nová. Na začátku by asi pomohla prodloužená záruka, třeba na 7 let.

0/0
7.8.2014 20:49

K90a10r34e37l 43F74a74i14t 1188193558152

Pořád se všude píše, jak všechny automobilky mají problémy, jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku, jak se prodává čím dál tím víc aut atd. No ono to asi taky nebude tak růžové jak to vypadá. A s tím Citygo....to byl úlet století.

+1/0
7.8.2014 11:37

J37i63ř85í 73S64c12h53w52a14c87h 8698564468386

a kde všude se píše, že "....jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku...."?

Já to tedy čtu dnes (od Karla Faita, co si to evidentně vymyslel) poprvé...8-o

+2/0
7.8.2014 13:35

V41l25a35d87i78m50í25r 41F23i33b34i55g53e44r 5284161981224

A potřebuje VW šetřit? Myslel jsem že jsou v zisku. A pokud si na sebe něco vydělá je nesmysl to rušit, pokud nemají něco ziskovějšího. Pro velkou úsporu by se možná stačilo zbavit automobilky Seat co jsem četl tak ta není v zisku roky.

+1/0
7.8.2014 9:05

M91i74l57a48n 86Š96v91a71g64r16o81v13s40k77ý 9902149425588

Ale dává vyrobené kusy do soutěže. ;-D

0/0
7.8.2014 11:30

J78a29n 39M14o89h95y49l61a 6492199579181

Být v zisku nebo být v zisku, který je menší než byl očekáván, to je zásadní rozdíl.

+1/0
7.8.2014 14:28

V33l97a88d57i64m70í80r 92F37i37b95i17g85e18r 5584191921564

To ano ale pořád je to zisk a ne ztráta. Každý model nemůže snášet zlatá vejce, některé na to potřebují víc času. No a Citigo by potřebovalo i nový design.

0/0
8.8.2014 7:15

L64a49d11i69s37l78a82v 86B83a60r97c35a57k 9821239559

no to se dalo cekat - VW,nebo SKODA, FIAT atd ostatni znacky - preplnene sklady, ale jak potrebujete jednoho zenika na vymenu vchodovych dverich -  zacne problem - ten nezaplni statni kasu a v tom ohrozeni jsou jen vlastnici domu a o ta vlada nema zajem tak se omlouvam asi to nema souvislost s automobilkama

+2/−1
6.8.2014 23:56

J81i83ř24í 81S22c29h33w49a30c50h 8338314288806

To že neseženeš dobrýho zedníka nemá s automobilkama opravdu nic společného....

Za to může dřív neskutečná snaha dnešních rodičů dostat synka, co by byl dobrým zedníkem na stření školu, aby nemusel makat rukama....neb řemeslo se dnes považuje za něco méněcenného....

+9/0
7.8.2014 0:51

M46a40r67t91i53n 18K17a63r69á19s74e76k 9858293938128

Roste obrat a klesaji vynosy? To si tak trochu odporuje ne?

+1/−1
6.8.2014 23:37

J79i23ř93í 40S35c74h94w21a43c44h 8258614488856

no pokud náklady rostou rychleji než obrat, tak ani trochu ....;-)

+3/0
6.8.2014 23:47

M55a60r68t12i24n 67K66a64r38á14s48e28k 9238153178458

Muzete to rozvest? naklady nemaji s vynosy zadnou souvislost ....

0/−5
6.8.2014 23:48

J42i13ř54í 28S70c19h37w87a55c71h 8458564588196

ale mají:

zjednodušeně řečeno obrat - náklady = výnos ;-)

+6/0
7.8.2014 0:17

M92a55r25t82i62n 24K18a83r15á36s44e24k 9838883918178

No ono ve skutecnosti spis obrat = vynosy = trzby a vynos-naklad=zisk.

0/−1
7.8.2014 9:08

J60i88ř14í 96S11c22h16w30a25c45h 8328804568526

no ano, máš pravdu,. My ekonomo-laici si "výnos 2%" automaticky přeložíme na zisk stejně jako, když se tu píše o zrychlení za 7 vteřin, je nám jasné o co jde.... ale prudiči hned poukazují na to, že vteřina je jednotka úhlová nikoliv časová.... ;-)

Měl jsi hned na začátku jasně poukázat na to že pro ekonomy je za výnos nekompromisně považován veškerý příjem tedy obrat....;-)

+2/0
7.8.2014 10:01

J32a20n 15J29e21ž91e13k 3391515917375

2x mamlas?

0/0
7.8.2014 6:38

M58a97r28t82i55n 35K48a94r47á20s55e52k 9608173798488

Clovek se tu snazi upozornit ze clanek i spousta diskutujicich maji pomatene zakladni ekonomicke pojmy, a fasne za to akorat minusy a posmesky, no co se da delat, mame demokracii a tak ma vetsina pravdu i kdyz bude tvrdit ze zeme placata....

+3/0
7.8.2014 9:14

J93a67n 27J90e36ž36e61k 3131345197645

Velkej mamlas, já. Omlouvám se.

+1/0
7.8.2014 13:23

T77o98m13á31š 46F21i69r51b24a86c46h69e20r 9830840184420

;-D

0/0
7.8.2014 7:14

J75a66r54o21s41l53a18v 71V34o11j10t32ě45c24k57ý 4463698694956

Že ten humus přestanou vyrábět

SLÁVAR^

+3/−2
6.8.2014 23:24

A44l87e18x 41Š90t64a64j60n56e96r 7161164515273

Kdo chce levné skákadlo koupí sandero a ještě ušetří.

+6/−1
6.8.2014 23:20

L29u37c67i63e 52K46o55v94a58ř22í19k69o29v78á 1721886331495

To je rubrika Auto. Netahejte sem něco,co jako auto jenom vypadá.

+3/−1
6.8.2014 23:38

P23a88v73e53l 66O35d62r55a75z91i60l 6734279937570

Citigo jako auto ani nevypadá.

+2/−3
7.8.2014 11:01

J15a25n 86F89r81o27l33í50k 6486380955314

Rozdíl mezi Sanderem a Citigo (i ostatními malými auty) je v rozměrech (lépe se ve městě parkuje), spotřebě (tříhrnek a malá váha).

+2/0
7.8.2014 15:49

P31e45t85r 87Č67e73r66m92á62k 9528755699410

Jedná se o rozdíl třídy - citigo je mini vůz, sandero malý.

+2/0
7.8.2014 19:06

D11a95n69i62e43l 84K93r24a21u24s 4621843982504

Je to docela úsměvné, jak management myslí primárně na svou kapsu, aniž by je zajímalo, jaké konsekvence jejich rozhodnutí mají - fakticky totiž zvláště v Evropě platí, že snižování výrobních nákladů zvláště v nákladech na mzdy formou propouštění má sice velmi pozitivní dopad na ceny akcíí firem a tím i na hrubé příjmy managementu, ale na druhé straně to má negativní dopad na sociální systémy evropských zemí, které následně sahají k vyššímu zdaňování (i formou zvyšování příspěvků do sociálních fondů) právě příjmů firem i fyzických osob, tedy i firem a jejich managementu.

+5/0
6.8.2014 22:46

R32a88d47o35s24l70a13v 41K20l88a13u92d98a 5604118944612

Myslím že sociální problémy Slovenska jsou VW někde.

+2/0
6.8.2014 22:54

D49a26n57i79e30l 62K86r15a53u11s 4161193302334

Chyba pohledu - EU je fakticky jeden sociální prostor, takže případné problémy Slovenska jsou problémy celé EU.

+1/0
6.8.2014 22:58

R13a68d32o44s13l24a27v 60K97l38a68u85d80a 5594508854422

EU není žádný jeden sociální prostor. EU není ani jednotný pracovní trh. I když si to někdo myslí. V EU se jednotlivé státy snaží urvat něco pro sebe, protože to nikdo za ně neudělá. Zajímá snad někoho mzda v ČR? Nezaměstnanost na Slovensku? HDP v Maďarsku? K čemu by mu to bylo?

+4/0
6.8.2014 23:05

D23a25n61i22e68l 50K69r11a35u59s 4291703682954

Pokud se kouknete na kroky ECB a současně na to, kdo fakticky problémy předlužených zemí EU financoval, tak budete muset své tvrzení hodně upravit. Fakticky platí, že v časech růstu nejvíce vydělává Německo, aby v časech průšvihů nejvíce platilo. A je jen otázka, kde se to dostane na hranici únosnosti.

+3/0
6.8.2014 23:26

J31a88n 65F10r34o75l26í97k 6806440885274

Když to hrozí krachem tak to Germáni zatáhnou, to je fakt.

+1/0
7.8.2014 15:51

I29v21a44n 81H37r63o66n 5674926936681

Dotované modely zmizí. Jak jinak?

+2/0
6.8.2014 22:17

J20i43ř27í 61B42o76č63e96k 6899384415476

Cenu aut rapidně navyšuje drahý vývoj, co 4 - 6 roků nový model od každé třídy a značky plus každé dva roky facelift každého modelu ale ruku na srdce, kdo je na to zvědavý?  Uměle udržovaná zaměstnanost, nic víc.

+2/−1
6.8.2014 22:10

R95o25m58a26n 19P26o25l44á27č33e50k 5316589665

Zatím to funguje...

+2/0
6.8.2014 22:11

J53i32ř64í 13B10o13č37e30k 6559654165236

Jak vidíte, pomalu přestává a bude hůř. Cena ropy, energií atd atd.

+1/0
6.8.2014 22:17

J82a30n 26P46a97v87e87l 8733472658786

To už jsem četl před dvaceti lety. A stále to funguje ...

+5/0
6.8.2014 22:33

R47a57d51o77s59l50a85v 92K94l13a74u33d41a 5414858384372

Ono to zas tak nákladné není. Ty změny vesměs nejsou tak radikální a navíc se přenáší na všechny modely. Zákazník pochopitelně chce něco nového.

+1/0
6.8.2014 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.