Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen bude snižovat náklady, Škoda Citigo je v ohrožení

Německý koncern Volkswagen jde systematicky za cílem stát se největším výrobcem aut na světě. Kvůli nízkým výnosům ovšem musí přikročit k radikálním škrtům a racionalizaci. Mezi prvními "na ráně" může být trio z Bratislavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L96i13b80o55r 88P12o27l13á78k 9282316385439

Mainstreamova automobilka Toyota... :-)

Dvořáku vy jste mi ale ...

A můžeš zase mazat i za tečky.Co takhle raději obhájit své tvrzení?

0/0
10.8.2014 16:18

K14a31r79e60l 93B96a25r80t58á13č56e77k 9232879862415

kvuli nizkym vynosum...to chteji byt nejbohatsi ihned???je videt ze tu nejsou pro lidi ale lidi pro ne jen aby to nesidili na bezpecnosti ridicu....

0/0
8.8.2014 7:22

J92i69ř36í 11S72c31h84w48a18c97h 8568104958736

ale prdlajs, jde o to že 2% zisk je 4x menší než má konkurence (8%). Představ si, že budeš podnikatel, každý měsíc vrazíš do podnikání 100 tisíc a vyděláš 102 tisíc. To tě ani neuživí. Ano já vím je to trochu jiný extrém.... ale u těch miliard jde taky o to, že, pokud je zisk jen 2% tak stačí celkem málo aby se něco zvrtlo a rázem je místo zisku ztráta 2% a to už je celkem průšvih.....protože se jedná o ztrátu mnoha miliard.....

....a ano pro lidi tu nejsou, není to žádná dobročinná organizace, ale primárně to je zdroj zisku pro majitele....

+3/0
8.8.2014 21:39


J58a94n 37P70r81o45c41h51á95z49k24a 5836832478747

Citigo se v roce 2013 prodalo kolem 45 tisíc kusů... to rozhodně tak malá prodejnost, aby auto skončilo.

0/0
8.8.2014 0:35

P56a45v78e94l 85O72d47r92a59z82i84l 6244409327420

Na poměry ve VW je to málo.

0/0
8.8.2014 20:47

J98a60n 26J21e73l16í53n58e95k 8413875182606

Scirocco je nádherný auto, ale jak si ve VW mohli myslet, že to bude prodejní trhák?

+1/0
7.8.2014 22:15

J41a48n 80M66o30h68y88l67a 6132529839781

Nemyslel i, ale pokud chcete ušetřit, tak prostě speciality zaříznete.

0/0
8.8.2014 2:25

L78u34k10a11s 79B89u83c24h25t77a 8129820774557

Tohle malý citiGO si koupila kámoška v áčkách za dobrý peníze a je to docela zábavné auto, občas s tím jedeme na oběd a zaparkujeme všude, parádně se s tím dá myškovat po městě. Jen bych do toho dal motor s BMW 320 si..... třeba

+2/0
7.8.2014 14:16

J66a13n 91M87o44h53y62l19a 6942159449861

Zaprvé, vešel by se tak akorát dozadu, zadruhé je to nesmysl u tohohle typu auta.

0/0
7.8.2014 14:28

J16i49ř71í 54Z72ý47k38a 9959343561570

1.2TSI 77kW by bohatě stačil. Případně 1.4TSI pro verzi RS

+2/0
7.8.2014 21:30

M18i38r27o 16S82l39á11d10e89k 3232388842244

Silnější motor by si zasloužil, třeba tu 1.4, celkem pěkně sedí v zatáčkách, řekl bych lépe než Fábka. Možná by byla tím i větší prodejnost, samo záleží na ceně.

0/0
8.8.2014 20:44

J74i90ř80í 38S68c38h94w65a91c82h 8438514708146

Pro ty, co malá auta kupují by to bylo asi drahé a těch, co by by si to koupili kvůli velmi dobré dynamice, by bylo poměrně málo. 

Navíc si myslím, že by se tam 1.4 vešla velmi obtížně, spíš se přikláním k názoru, že by se tam prostě nevešla....

0/0
8.8.2014 21:52

J63o54z81e31f 19H55r82i58c26i47š79i79n 4923140540736

Určite si to ale neodnese nynější Citigo, možná to příští tím že nebude anebo že bude na nynější platformě,

Peníze za vývoj jsou už  utopeny a teď už jenom vyrábět a prodávat jak to jde. A když to nejde tak zvážit jestli malinko zlevnit a prodat víc ale určitě ne zastavit výrobu.

+4/0
7.8.2014 14:12
Foto

M77i63r57o20s97l55a56v 66S64t28e61i51n45e44r 1715405678953

V kategorii miniaut jako Citigo je tlačenice. Tady lze získat zákazníky jenom servisem a spolehlivostí, to by VW i Škoda meli zvládnout. Kvalita se osvědčí až za pár roků, zatím jsou ta vozítka přiliš nová. Na začátku by asi pomohla prodloužená záruka, třeba na 7 let.

0/0
7.8.2014 20:49

K16a75r67e59l 25F74a43i58t 1888443898212

Pořád se všude píše, jak všechny automobilky mají problémy, jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku, jak se prodává čím dál tím víc aut atd. No ono to asi taky nebude tak růžové jak to vypadá. A s tím Citygo....to byl úlet století.

+1/0
7.8.2014 11:37

J49i21ř96í 67S18c41h70w87a88c59h 8818804238186

a kde všude se píše, že "....jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku...."?

Já to tedy čtu dnes (od Karla Faita, co si to evidentně vymyslel) poprvé...8-o

+2/0
7.8.2014 13:35

V75l82a70d39i27m40í92r 46F18i88b38i47g27e50r 5834741281124

A potřebuje VW šetřit? Myslel jsem že jsou v zisku. A pokud si na sebe něco vydělá je nesmysl to rušit, pokud nemají něco ziskovějšího. Pro velkou úsporu by se možná stačilo zbavit automobilky Seat co jsem četl tak ta není v zisku roky.

+1/0
7.8.2014 9:05

M92i67l19a76n 47Š32v12a86g42r90o14v98s33k35ý 9822169895188

Ale dává vyrobené kusy do soutěže. ;-D

0/0
7.8.2014 11:30

J13a63n 21M59o75h52y26l16a 6512859159721

Být v zisku nebo být v zisku, který je menší než byl očekáván, to je zásadní rozdíl.

+1/0
7.8.2014 14:28

V90l72a82d74i64m53í79r 70F94i51b35i16g13e70r 5374711241724

To ano ale pořád je to zisk a ne ztráta. Každý model nemůže snášet zlatá vejce, některé na to potřebují víc času. No a Citigo by potřebovalo i nový design.

0/0
8.8.2014 7:15

L46a68d92i35s14l53a94v 67B84a24r52c49a22k 9641369149

no to se dalo cekat - VW,nebo SKODA, FIAT atd ostatni znacky - preplnene sklady, ale jak potrebujete jednoho zenika na vymenu vchodovych dverich -  zacne problem - ten nezaplni statni kasu a v tom ohrozeni jsou jen vlastnici domu a o ta vlada nema zajem tak se omlouvam asi to nema souvislost s automobilkama

+2/−1
6.8.2014 23:56

J39i69ř79í 97S12c34h11w72a32c48h 8628574568266

To že neseženeš dobrýho zedníka nemá s automobilkama opravdu nic společného....

Za to může dřív neskutečná snaha dnešních rodičů dostat synka, co by byl dobrým zedníkem na stření školu, aby nemusel makat rukama....neb řemeslo se dnes považuje za něco méněcenného....

+9/0
7.8.2014 0:51

M84a68r97t43i64n 35K96a41r63á66s89e12k 9448403708538

Roste obrat a klesaji vynosy? To si tak trochu odporuje ne?

+1/−1
6.8.2014 23:37

J83i11ř60í 34S92c92h85w60a54c13h 8508344738616

no pokud náklady rostou rychleji než obrat, tak ani trochu ....;-)

+3/0
6.8.2014 23:47

M92a42r61t47i44n 53K76a77r51á93s34e83k 9838673958698

Muzete to rozvest? naklady nemaji s vynosy zadnou souvislost ....

0/−5
6.8.2014 23:48

J26i89ř16í 54S95c82h96w87a66c85h 8488404878626

ale mají:

zjednodušeně řečeno obrat - náklady = výnos ;-)

+6/0
7.8.2014 0:17

M39a51r48t90i92n 20K36a52r42á43s83e93k 9428593128498

No ono ve skutecnosti spis obrat = vynosy = trzby a vynos-naklad=zisk.

0/−1
7.8.2014 9:08

J24i46ř56í 47S77c36h73w32a69c26h 8138844988936

no ano, máš pravdu,. My ekonomo-laici si "výnos 2%" automaticky přeložíme na zisk stejně jako, když se tu píše o zrychlení za 7 vteřin, je nám jasné o co jde.... ale prudiči hned poukazují na to, že vteřina je jednotka úhlová nikoliv časová.... ;-)

Měl jsi hned na začátku jasně poukázat na to že pro ekonomy je za výnos nekompromisně považován veškerý příjem tedy obrat....;-)

+2/0
7.8.2014 10:01

J72a55n 17J94e23ž78e25k 3801345957395

2x mamlas?

0/0
7.8.2014 6:38

M21a63r96t15i69n 96K49a37r83á46s35e79k 9378143608838

Clovek se tu snazi upozornit ze clanek i spousta diskutujicich maji pomatene zakladni ekonomicke pojmy, a fasne za to akorat minusy a posmesky, no co se da delat, mame demokracii a tak ma vetsina pravdu i kdyz bude tvrdit ze zeme placata....

+3/0
7.8.2014 9:14

J41a91n 35J26e56ž31e18k 3371875957655

Velkej mamlas, já. Omlouvám se.

+1/0
7.8.2014 13:23

T96o32m23á82š 74F69i71r58b86a57c12h91e79r 9930770634980

;-D

0/0
7.8.2014 7:14
Foto

J80a60r83o15s85l91a66v 56V38o96j81t72ě11c78k21ý 4223498204306

Že ten humus přestanou vyrábět

SLÁVAR^

+3/−2
6.8.2014 23:24

A45l44e38x 80Š36t61a96j32n74e17r 7361304585593

Kdo chce levné skákadlo koupí sandero a ještě ušetří.

+6/−1
6.8.2014 23:20

L56u82c75i67e 68K12o60v24a11ř49í81k35o23v28á 1431886621805

To je rubrika Auto. Netahejte sem něco,co jako auto jenom vypadá.

+3/−1
6.8.2014 23:38

P77a31v88e20l 96O32d12r72a78z86i84l 6594349327690

Citigo jako auto ani nevypadá.

+2/−3
7.8.2014 11:01

J57a61n 64F32r80o96l94í54k 6676150335434

Rozdíl mezi Sanderem a Citigo (i ostatními malými auty) je v rozměrech (lépe se ve městě parkuje), spotřebě (tříhrnek a malá váha).

+2/0
7.8.2014 15:49

P43e92t45r 72Č15e96r98m55á62k 9638505479590

Jedná se o rozdíl třídy - citigo je mini vůz, sandero malý.

+2/0
7.8.2014 19:06

D39a48n72i82e44l 24K51r45a56u43s 4621503502774

Je to docela úsměvné, jak management myslí primárně na svou kapsu, aniž by je zajímalo, jaké konsekvence jejich rozhodnutí mají - fakticky totiž zvláště v Evropě platí, že snižování výrobních nákladů zvláště v nákladech na mzdy formou propouštění má sice velmi pozitivní dopad na ceny akcíí firem a tím i na hrubé příjmy managementu, ale na druhé straně to má negativní dopad na sociální systémy evropských zemí, které následně sahají k vyššímu zdaňování (i formou zvyšování příspěvků do sociálních fondů) právě příjmů firem i fyzických osob, tedy i firem a jejich managementu.

+5/0
6.8.2014 22:46

R12a62d87o40s85l58a50v 66K66l23a40u16d73a 5404898474732

Myslím že sociální problémy Slovenska jsou VW někde.

+2/0
6.8.2014 22:54

D77a95n67i79e57l 51K13r44a32u34s 4431723832634

Chyba pohledu - EU je fakticky jeden sociální prostor, takže případné problémy Slovenska jsou problémy celé EU.

+1/0
6.8.2014 22:58

R18a85d19o72s63l21a86v 63K79l24a54u88d61a 5904398874492

EU není žádný jeden sociální prostor. EU není ani jednotný pracovní trh. I když si to někdo myslí. V EU se jednotlivé státy snaží urvat něco pro sebe, protože to nikdo za ně neudělá. Zajímá snad někoho mzda v ČR? Nezaměstnanost na Slovensku? HDP v Maďarsku? K čemu by mu to bylo?

+4/0
6.8.2014 23:05

D46a30n93i73e69l 84K10r26a68u60s 4831443782844

Pokud se kouknete na kroky ECB a současně na to, kdo fakticky problémy předlužených zemí EU financoval, tak budete muset své tvrzení hodně upravit. Fakticky platí, že v časech růstu nejvíce vydělává Německo, aby v časech průšvihů nejvíce platilo. A je jen otázka, kde se to dostane na hranici únosnosti.

+3/0
6.8.2014 23:26

J87a66n 55F62r39o26l39í22k 6796450155344

Když to hrozí krachem tak to Germáni zatáhnou, to je fakt.

+1/0
7.8.2014 15:51

I39v32a13n 92H71r25o77n 5644526126861

Dotované modely zmizí. Jak jinak?

+2/0
6.8.2014 22:17

J10i53ř50í 20B96o73č79e79k 6519814455326

Cenu aut rapidně navyšuje drahý vývoj, co 4 - 6 roků nový model od každé třídy a značky plus každé dva roky facelift každého modelu ale ruku na srdce, kdo je na to zvědavý?  Uměle udržovaná zaměstnanost, nic víc.

+2/−1
6.8.2014 22:10

R63o64m58a35n 54P65o42l47á25č38e38k 5966629655

Zatím to funguje...

+2/0
6.8.2014 22:11

J28i53ř30í 25B63o33č92e91k 6229284685886

Jak vidíte, pomalu přestává a bude hůř. Cena ropy, energií atd atd.

+1/0
6.8.2014 22:17

J34a74n 23P84a78v96e45l 8213542468936

To už jsem četl před dvaceti lety. A stále to funguje ...

+5/0
6.8.2014 22:33

R55a77d98o42s83l27a38v 72K92l73a93u48d22a 5854258204692

Ono to zas tak nákladné není. Ty změny vesměs nejsou tak radikální a navíc se přenáší na všechny modely. Zákazník pochopitelně chce něco nového.

+1/0
6.8.2014 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.