Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K moři autem za polovinu. Prozkoumali jsme cestu golfem na zemní plyn

Dojeli jsme na zemní plyn na francouzskou riviéru. Bylo potřeba trochu plánovat, ale téměř celou cestu jsme zvládli na CNG. S VW Golf TGI jsme za palivo zaplatili 1 200 korun, s nafťákem by to vyšlo minimálně na dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T80o10m39á82š 42V29a56l18d59e27r 7863270839

Líbí se mi nový směr u VW koncernu.Ještě by to chtělo Leon v kombíku. Ptal jsem se u různých prodejců a je to docela bída. Buď drastický rozdíl v ceně, nebo úplně nemožná motorizace. A teď beru vozy rodinné a ne pidivozy. Chce to rozhýbat pořádně trh. \možná se zdraží CNG na dani, ale nebude to tak markantní, jelikož plyn se používá i jinde a způsobilo by to podvody a výraznou inflaci.

0/0
17.8.2014 23:53

P40e85t47r 38S63v96a30č80i78n33a 8346819261522

namátkou jsem vybral auto: rok nad 2010,motor na benál více jak 2500cm3 = cena 345k a ušetřené peníze oproti VW TGI prostě propálit v benzínu?

http://www.automodul.cz/alfa-romeo-159-3-2jts-q4-aut-navi-kuze-c558151

0/0
14.8.2014 14:54

P42e64t64r 61M59i48c20h94a29l 2260884301872

Špatně. Ten Golf půjde v roce 2024 ještě prodat za cca 80 tisíc, kdežto ta Alfa s bídou za 20. A je po rozdílu.

0/0
14.8.2014 20:48


T56o76m50á30š 39V28a82l49d52e82r 7573360159

A proč rovnou nekoupit ojeté CNG rok výroby kolem roku 2010?Srovnáváte hrušky s jablky. Pokud někdo kupuje vůz na plyn, chce šetřit dlouhodobě. Rozdíl může dělat až 4Kč /km.

0/0
17.8.2014 23:34

J94a57n 27M13a18r12s62c95h32i36k 5431740533

Akorát ke konci článku je chyba, zmíněných 46tis kč je rozdíl CNG vs benzín, ale oproti naftě je ten rozdíl do 15tis Kč, tak že návratnost je do roka (stačí nájezd 15tis km)

0/0
14.8.2014 13:01

P62e28t78r 36M97i27c67h76a14l 2900584441762

Pokud by byl zemní plyn zdaněný jako benzín nebo nafta, tak by vyšel podstatně dráž. A pokud se jeho používání rozšíří, tak také k vyššímu zdanění určitě dojde.

Neodpustím si malé "rýpnutí" - s naftou jezdím pod 1,80 Kč za kilometr, dojezd s velkou rezervou mám 1000 km (rekord mám asi 1150 km a v nádrži mi zbyly asi 2 litry nafty). Natankuji kdykoliv a kdekoliv. Při ročním nájezdu něco přes 15 tisíc km nemám důvod přemýšlet o plynu.

0/0
13.8.2014 21:37

T14o74m32á13š 45V81a22l17d65e61r 7673240309

Měl jsem naftu a už bych ji nechtěl. Náklady ještě nižší než u vás, měl jsem štěstí na spolehlivost pohonu a přesto bych ji už nekoupil. To radši už kvůli ekonomice ten plyn. Každý má jiné priority :-).

0/0
17.8.2014 23:39

P41e12t84r 47M74i87c33h16a91l 2490744971302

Respektuji názor. Já se dívám na kombinaci ekonomičnosti provozu a praktičnosti. Aneb nejezdím za drahý peníz a nemusím přemýšlet kdy a kde natankuji. Při objemu nádrže 55 litrů a spotřebě kolem 5 litrů mám spolehlivý dojezd s rezervou 1000 km.

0/0
21.8.2014 2:28

Z39d57e78n95ě39k 59Ř36e14z20á13č 2617555

CNG auto je levnější na provoz a servis stojí téměř  stejně jako benzín . Měl jsem doma .MUltipla. CNG  stará ,nová a BLU -to je pouze cng ,Focus CNG  ,C3 cng , C-MAX  cng . Punto CNG . CADDY CNG 5x   . GOLF 4 variant  CNG . Touran CNG . Olel zafira CNG ,  Takže si troufám tvrdit že o autech na CNG něco vím  mám najeto s CNG po celé evropě přes 400tkm . Kdo chce šetřit tak jezdí na CNG a pokud je stanice v dosahu je to super. Domácí plnička nemá cenu řešit . Náklady jsou u všech aut kolem 1kč na km . caddy momentálně dlouhodobá spotřeba 4,3kg -dojezd 550-600km .  LPG je už mrtvá záležitost .dojezdí ty šroty co jsou už předělané a do nového auta to dát nejde za nějakou realnou cenu . . CNG pouze tovární zástavba .Auta fungují dobře .

+2/−2
13.8.2014 15:12

L31u67k51á49š 26Š46m65a28h42e64l 2987614822594

Proč nejde LPG dát do nového auta "za nějakou reálnou cenu"? http://www.kia.com/cz/content/mam-vuz-kia/lpg/ Tohle vám třeba přijde jako nesmysl?

+2/0
13.8.2014 15:51

P55a59v38e39l 85M97a96t53a41s 1471185440327

Jezdím na LPG s různými auty už 15 let a myslím, že ještě nejméně dalších 15 let jezdit budu. Síť plnicích stanic CNG je zatím naprosto nedostatečná. Tím neříkám, že provoz na CNG není ten nejlevnější, ale bohužel je zatím spojen s určitým "nepohodlím".

Jiank ten článek je koncernové PR;-D

0/0
13.8.2014 17:04

Z20d45e33n11ě52k 57Ř43e63z83á71č 2607695

CNG je budoucnost a je otázkou čím budete za 15 let jezdit na LPG . Stanic na CNG  je dost a vše je otázkou plánování cest .Já jezdím pravidelně a tankování mě nijak neomezuje . Rekordman na CNG  caddy maxi CNG nádrž na 37kg cng, dojezd v pohodě 750km na jedno tankování . Při větším tlaku se natankuje až 45kg . Ale pokud někdo jezdí 1000km a nechce tankovat tak musí opravdu jinam .

0/0
13.8.2014 19:06

R81a32d58e14k 92N90e59u63m74a59n73n 5302602568115

pokud napíšeš, že "stanic na CNG je dost" - děláš ze sebe jemně řečeno hlupáka

+2/−1
13.8.2014 21:29

Z26d91e81n52ě51k 71Ř14e28z20á96č 2427885

LPG nemá  už u těchto aut žádnou výhodu oproti naftě  jezdí to za stejnou cenu  a není to tovární kvalita auta se předělávají u obchodníka .  Je mnohem lepší koupit rovnou auto na CNG než předělávat nějaká auta , jedno kde  .LPG program má už jen KIA -HUN, a opel .ještě je caddy LPG ale to je mrtvá věc -nejede žere .nemá cenu komentovat  . Ostatní už to pustilo . V několika časopisech se tu už řešilo a tak nemá cenu tomu věnovat prostor a nějak argumentovat  .LPG je už otázkou dožití aut .CNG je budoucnost . ten co to chápe jezdí levně .ostatní at jezdí na benzín nebo naftu .

+2/−1
13.8.2014 18:57

J26a58n 58S13a11l94o74m12o36n 4469830591245

Pokud je mi známo, tak světové zásoby zemního plynu jsou mnohem vyšší než stávající zásoby ropy. Tedy v případě, že začneme využívat i těžbu hydrátů metanu, kterého je v mořích neuvěřitelné množství. CNG je v tomto případě zatím jediný reálný pohon pro budoucnost.

0/0
13.8.2014 13:58

R59a40d38e28k 84N69e35u92m83a22n13n 5362692438775

a co prachy za ztracený čas při opakovaném tankování?

náklady a ztracený čas za vyhledávání čerpaček na zemní plyn a zajížďky za nimi?

jako podnikatele mě nafta stojí polovinu (DPH, snížím si zisk = platím menší daň z příjmu, zdravotní a sociální daň)

+1/0
12.8.2014 23:07
Foto

J10i78r16i 41M87e72n49s65i42k 6698560717117

A co nepodnikatel? Ten si nic snížit nemůže. Pouze sebevědomí.:-P

+4/0
12.8.2014 23:29

J53a10n 31S27a78l26o15m87o54n 4139600661135

No, pokud máte větší vozový park a k budově kde máte firmu zavedený plyn, pak můžete mít plničku i na firmě. To samé platí pro soukromé využití kdy může člověk v rodinném domku s přivedeným plynem mít doma svou malou plničku. Jinak je to samozřejmě o propočtech a časem se dá počítat s tím že se množství plniček na CNG zvýší tak, jako se zvýšilo množství plniček na LPG.

+2/0
13.8.2014 13:50

M70a40r88t32i20n 27K81u70l74h65á13n15e58k 4453522989509

běžte už do háje s tím nesmyslným CNG a PR články na něj 

oproti LPG je dražší pořízení i servis a údržba, CNG má menší výhřevnost a tím i větší spotřebu , nádrž je podstatně těžší a pouze válcová takže ne místo rezervy...

. domácí plničky jsou fajn --- za 150.000,- a musíte řešit doplatky spotřební daně

+2/−4
12.8.2014 22:49

M54a45r14t92i32n 36K50u12l82h69á21n59e30k 4623112539429

a na domácí plničce natankujete auto za 5-6 hodin :-P

0/0
12.8.2014 22:50

J69a88n 98S38a98l26o82m78o43n 4819490561145

No však. Přijedete večer domů a připojíte. Ráno máte "dotankováno". :-)

0/0
13.8.2014 13:51

J59a12n 81L94a67k17o66m62ý 7251935835384

To nejsou oslavné články na CNG jako takové, ale na to, že nejlepší a nejúžasnější VW a jeho česká pobočka mají auto na CNG a tak je to třeba dávat na obdiv na každém kroku. Jinak CNG je fajn, ale pokud je v autě z výroby, nic neubírá, sníží těžiště a jezdí se na něj příjemně. A vidět ten olej v motoru po 30 000 km - to je zázrak ;-D Ono je pořád příjemný jezdit za 5 kilo něčeho v ceně 26 korun za kilo, a pokud si někdo kupuje nový auto a má ho splácet, je to otázka třeba 800 měsíčně navíc, ale taky pak mnoho a mnoho kilometrů navíc za stejné peníze.

+1/0
13.8.2014 3:56

M86a89r41t68i91n 95V91o55k38o82u51n 9558173843566

CNG ma vetsi vyhrevnost nez LPG, proto ma take mensi spotrebu nez LPG :)

0/0
13.8.2014 13:02

Z15d64e32n20ě67k 32Ř48e86z70á13č 2257125

Máte špatné informace .CNG má naopak větší množství energie v 1kg než LPG .1kg cng -1.55litru benzínu . 1litr LPG -0.85litru benzínu . proto auta na LPG víc žerou LPG než benzínu . Servis originál CNG aut je naprosto stejný jako servis benzínového ekvivalentu . Mám za sebou asi 30 aut na CNG a několik LPG ..

0/0
13.8.2014 19:18

A97l70e46š 11L80i41s75o83v31s97k49ý 9552904183868

Až se plyn rozšíří, tak ho stát zdaní stejně jako benzín. Proč by nebral, kde může a když může.

+6/0
12.8.2014 22:07

J22i63ř19í 36K66o84u64t21n54ý 7409479785736

A co domácí plničky ?

0/−1
12.8.2014 22:11

J63i79ř73í 45K52o18c30u51r23e80k 6525834695828

Ano a za vytápění se bude paltit dvakrát tolik, takže se předje zpátky na uhlí.  Nechtěli jsme být eko? Přičemž nastanou těžké časy. Namísto ukrytého žida bude Speciální Složka policie při domovních prohlídkách hledat kotel na "podřadné palivo". A ti, u kterých se najde nevhodný kotel, budou koncentrováni. Stejně by umřeli zimou, takže co. Ať žije ekofašismus. ;-O

0/0
14.8.2014 16:48

P74e72t87r 48V87l68c82e91k 5942625265127

Tady se přicházejí ujišťovat "plynaři", jak jsou mazaní.....:-P

+3/−4
12.8.2014 20:12

J47a88n 44R79i26e26g29e30l 1534836285742

tak urcite, neplynari zavidi, kolik plynari usetri a tak aspon plkaji po diskuzich :)

+1/0
12.8.2014 20:14

P90e21t43r 51V69l55c88e83k 5522145215377

;-D;-D;-D znám hodně těch, kteří si pořídili první auto na plyn............neznám ale nikoho, kdo si pořídil druhé auto na plyn.....;-D

+2/−2
12.8.2014 20:34

R84a56d71e15k 85R25e91n14d62u59l22a 7665359206

Zkuste se podívat na http://forum.cngklub.cz/, tam jich najdete několik

+1/0
12.8.2014 21:07

J42i63ř49í 88K66o58u53t67n94ý 7149499175106

U nás ? Multipla 1 , Multipla 2, VW Touran 1,4 TSI.  Nyní: žena Grande Punto EVO 1,4 CNG , já VW Passat 1,4 TSI CNG. Byl bych blázen jezdit na jiné palivo. Zatím není rozumnější alternativa. ;-)

+3/−1
12.8.2014 22:07

T83o28m73á42š 90S98o59u37k22u14p 4913455950220

A jen blázen by si koupil Multiplu. Natož dvakrát ;-)

+4/−2
12.8.2014 22:47
Foto

P22e88t75r 28M39a87t19o42u31l58e42k 6707570874

Též mám Multiplu na CNG (ještě starší "ponorku") a šel bych do ní znovu.

+1/0
13.8.2014 8:28
Foto

P94e89t22r 61M28a29t87o63u54l58e38k 6477600764

Tak jediným mým neplynovým autem byla kdysi dávno Škoda 100, pak už jsem měl jedině auta na LPG (Š105, Š120, Š Forman) a teď Fiat Multipla na CNG. Další auto bych chtěl zase na plyn (LPG nebo CNG). Jen v kategorii 8-9 míst k sezení je v ojetinách poněkud horší výběr a na nové auto (momentálně jen VW nabízí v ČR bezninový motor) milion skutečně nemám.

0/0
13.8.2014 8:32

P51a64v88e61l 53M53a61t31a97s 1911375280347

Rád poznám Vás i ty "chytrolíny", kteří odmítají další auto na LPG;-D

0/0
13.8.2014 17:07

P64a88v85e33l 58V76e11t94e51š56n14í49k 7165988605707

Zajímavé. Ale co podzemní garáže? Pustí tam takové auto?

+1/−1
12.8.2014 19:03

J55a40n 74R43i59e14g83e96l 1644286925972

CNG vetsinou ano, LPG ne.

+1/0
12.8.2014 19:59

P43a45v68e10l 95M31a95t36a36s 1341725580747

Není pravda, neodděluje se, takže buď ano, nebo ne.

0/0
13.8.2014 17:08

J52i92ř86í 87K66o11c96u57r81e91k 6915754565778

Což je velmi "veselé", neboť LPG je těžší než vzduch a zůstává dole, zatímco metan je lehčí než vzduch.

0/0
14.8.2014 16:50

R33o23m52a73n 53C92a13e39s32a63r 9153150690407

pokud mají odvětrávání, což v zahraničí mají už téměř všechny, pak to nebývá problém.

+1/0
12.8.2014 22:51

P59e73t34r 44V47l16c34e40k 5352325215357

Kolega se mně dva roky smál, jak jezdí na plyn............letos v lednu měl jeho motor na plynový pohon takovou závadu, že se nevyplatilo to auto ani opravovat a raději si koupil jiné auto, už ne ale  na plyn.....

+1/−7
12.8.2014 17:21

J15a19n 76R43i70e52g24e38l 1134596785552

hm a co kdyz zavada nemela nic spolecneho s plynem? Ty hlavo, podle najezdu za rok pocatecni investice zpet a pak setris. Staci, kdyz s autem za 100tis budes jezdit 6 let a nasetris na dalsi ojete. Samozrejme je vse o najezdu, ale od 20tis km/rocne je to citelna uspora. Pokud najezdis 5tis km auto je asi zbytecne a LPG se nevyplati taky....

+2/−1
12.8.2014 20:01

P48e44t32r 78V48l93c84e37k 5782425515757

měla, zpráva se servisu byla nekompromisní, motor na plyn nemá takovou životnost....

0/−3
12.8.2014 20:10

J31a61n 26R82i53e88g75e45l 1484226675802

souhlasim, pokud neni primo z vyroby, je tam par veci, co se muzou zkazit, kvuli vyssi teplote pri spalovani, ale ruku na srdce, kdyz predelam 5let stare auto na plyn a jezdil bych s nim dalsich 5 let, usetrim 100tis Kc, za to koupim dalsi ojetinu. Porad se Vam zda, ze se nevyplati? Osobne znam par lidi, co jezdi na LPG a uz by jinak nejezdili, ted i vcetne me :) je to treba zkusit, Vas znamy mel smulu, mohlo to byt LPG ale taky servis napise at ma klid, opravit se da vse, je to otazka ceny a stari auta.

+1/0
12.8.2014 20:14

P27e95t57r 95V38l35c68e17k 5592945415877

ojetiny určitě, ne však zánovní relativně kvalitní auta

0/0
12.8.2014 20:37

M37a78r91t90i10n 42V86o21k34o49u64n 9388103473176

ve skutecnosti to je presne obracene, nebot diky vyrazne vyssimu oktanovamu cislo a faktu, ze plyn nesmyva olejovny film na stenach valcu, maji CNG motory naopak zivotnost vyssi a to vyrazne, viz autobusy na CNG

+1/0
13.8.2014 13:04

M50a43r95t12i59n 67V85o40k35o36u13n 9198813833546

presne tak! protoze auta na benzin a naftu jsou totiz zcela neporuchova

0/0
13.8.2014 13:03

Z46d94e92n18ě32k 57H56a87n17z68l 1301756802844

ve Francii prestavujou auta na elektro.Zadny vyfuk,zadny vymeny oleje,zadny svicky

+1/0
12.8.2014 15:47

V19á46c71l88a70v 40P16o22u87s90t53k41a 3760421322

Všechna auta? 8-o

0/0
12.8.2014 15:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.