Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K moři autem za polovinu. Prozkoumali jsme cestu golfem na zemní plyn

Dojeli jsme na zemní plyn na francouzskou riviéru. Bylo potřeba trochu plánovat, ale téměř celou cestu jsme zvládli na CNG. S VW Golf TGI jsme za palivo zaplatili 1 200 korun, s nafťákem by to vyšlo minimálně na dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o41m60á89š 49V47a87l20d79e46r 7293160719

Líbí se mi nový směr u VW koncernu.Ještě by to chtělo Leon v kombíku. Ptal jsem se u různých prodejců a je to docela bída. Buď drastický rozdíl v ceně, nebo úplně nemožná motorizace. A teď beru vozy rodinné a ne pidivozy. Chce to rozhýbat pořádně trh. \možná se zdraží CNG na dani, ale nebude to tak markantní, jelikož plyn se používá i jinde a způsobilo by to podvody a výraznou inflaci.

0/0
17.8.2014 23:53

P22e38t86r 90S23v46a33č29i18n94a 8666189251152

namátkou jsem vybral auto: rok nad 2010,motor na benál více jak 2500cm3 = cena 345k a ušetřené peníze oproti VW TGI prostě propálit v benzínu?

http://www.automodul.cz/alfa-romeo-159-3-2jts-q4-aut-navi-kuze-c558151

0/0
14.8.2014 14:54

P86e73t38r 15M64i43c25h85a15l 2520724541212

Špatně. Ten Golf půjde v roce 2024 ještě prodat za cca 80 tisíc, kdežto ta Alfa s bídou za 20. A je po rozdílu.

0/0
14.8.2014 20:48

T18o44m62á13š 77V90a36l41d27e42r 7793710729

A proč rovnou nekoupit ojeté CNG rok výroby kolem roku 2010?Srovnáváte hrušky s jablky. Pokud někdo kupuje vůz na plyn, chce šetřit dlouhodobě. Rozdíl může dělat až 4Kč /km.

0/0
17.8.2014 23:34

J98a65n 84M46a93r81s34c41h10i46k 5511400643

Akorát ke konci článku je chyba, zmíněných 46tis kč je rozdíl CNG vs benzín, ale oproti naftě je ten rozdíl do 15tis Kč, tak že návratnost je do roka (stačí nájezd 15tis km)

0/0
14.8.2014 13:01

P71e56t36r 33M44i28c67h34a24l 2840544911872

Pokud by byl zemní plyn zdaněný jako benzín nebo nafta, tak by vyšel podstatně dráž. A pokud se jeho používání rozšíří, tak také k vyššímu zdanění určitě dojde.

Neodpustím si malé "rýpnutí" - s naftou jezdím pod 1,80 Kč za kilometr, dojezd s velkou rezervou mám 1000 km (rekord mám asi 1150 km a v nádrži mi zbyly asi 2 litry nafty). Natankuji kdykoliv a kdekoliv. Při ročním nájezdu něco přes 15 tisíc km nemám důvod přemýšlet o plynu.

0/0
13.8.2014 21:37

T27o87m72á68š 40V57a42l90d44e58r 7113680579

Měl jsem naftu a už bych ji nechtěl. Náklady ještě nižší než u vás, měl jsem štěstí na spolehlivost pohonu a přesto bych ji už nekoupil. To radši už kvůli ekonomice ten plyn. Každý má jiné priority :-).

0/0
17.8.2014 23:39

P90e30t79r 17M96i21c71h23a28l 2790154931972

Respektuji názor. Já se dívám na kombinaci ekonomičnosti provozu a praktičnosti. Aneb nejezdím za drahý peníz a nemusím přemýšlet kdy a kde natankuji. Při objemu nádrže 55 litrů a spotřebě kolem 5 litrů mám spolehlivý dojezd s rezervou 1000 km.

0/0
21.8.2014 2:28

Z61d13e47n83ě80k 39Ř53e15z63á45č 2677405

CNG auto je levnější na provoz a servis stojí téměř  stejně jako benzín . Měl jsem doma .MUltipla. CNG  stará ,nová a BLU -to je pouze cng ,Focus CNG  ,C3 cng , C-MAX  cng . Punto CNG . CADDY CNG 5x   . GOLF 4 variant  CNG . Touran CNG . Olel zafira CNG ,  Takže si troufám tvrdit že o autech na CNG něco vím  mám najeto s CNG po celé evropě přes 400tkm . Kdo chce šetřit tak jezdí na CNG a pokud je stanice v dosahu je to super. Domácí plnička nemá cenu řešit . Náklady jsou u všech aut kolem 1kč na km . caddy momentálně dlouhodobá spotřeba 4,3kg -dojezd 550-600km .  LPG je už mrtvá záležitost .dojezdí ty šroty co jsou už předělané a do nového auta to dát nejde za nějakou realnou cenu . . CNG pouze tovární zástavba .Auta fungují dobře .

+2/−2
13.8.2014 15:12

L16u92k96á72š 37Š96m35a63h85e36l 2477534162874

Proč nejde LPG dát do nového auta "za nějakou reálnou cenu"? http://www.kia.com/cz/content/mam-vuz-kia/lpg/ Tohle vám třeba přijde jako nesmysl?

+2/0
13.8.2014 15:51

P42a29v74e97l 18M67a74t41a95s 1391525600777

Jezdím na LPG s různými auty už 15 let a myslím, že ještě nejméně dalších 15 let jezdit budu. Síť plnicích stanic CNG je zatím naprosto nedostatečná. Tím neříkám, že provoz na CNG není ten nejlevnější, ale bohužel je zatím spojen s určitým "nepohodlím".

Jiank ten článek je koncernové PR;-D

0/0
13.8.2014 17:04

Z70d24e52n36ě84k 22Ř76e90z27á73č 2497905

CNG je budoucnost a je otázkou čím budete za 15 let jezdit na LPG . Stanic na CNG  je dost a vše je otázkou plánování cest .Já jezdím pravidelně a tankování mě nijak neomezuje . Rekordman na CNG  caddy maxi CNG nádrž na 37kg cng, dojezd v pohodě 750km na jedno tankování . Při větším tlaku se natankuje až 45kg . Ale pokud někdo jezdí 1000km a nechce tankovat tak musí opravdu jinam .

0/0
13.8.2014 19:06

R81a78d40e22k 34N65e93u76m91a95n34n 5402652368985

pokud napíšeš, že "stanic na CNG je dost" - děláš ze sebe jemně řečeno hlupáka

+2/−1
13.8.2014 21:29

Z65d73e96n67ě29k 76Ř29e64z48á43č 2107625

LPG nemá  už u těchto aut žádnou výhodu oproti naftě  jezdí to za stejnou cenu  a není to tovární kvalita auta se předělávají u obchodníka .  Je mnohem lepší koupit rovnou auto na CNG než předělávat nějaká auta , jedno kde  .LPG program má už jen KIA -HUN, a opel .ještě je caddy LPG ale to je mrtvá věc -nejede žere .nemá cenu komentovat  . Ostatní už to pustilo . V několika časopisech se tu už řešilo a tak nemá cenu tomu věnovat prostor a nějak argumentovat  .LPG je už otázkou dožití aut .CNG je budoucnost . ten co to chápe jezdí levně .ostatní at jezdí na benzín nebo naftu .

+2/−1
13.8.2014 18:57

J41a39n 96S24a55l34o17m36o87n 4449290701725

Pokud je mi známo, tak světové zásoby zemního plynu jsou mnohem vyšší než stávající zásoby ropy. Tedy v případě, že začneme využívat i těžbu hydrátů metanu, kterého je v mořích neuvěřitelné množství. CNG je v tomto případě zatím jediný reálný pohon pro budoucnost.

0/0
13.8.2014 13:58

R58a82d84e73k 89N21e69u58m23a20n26n 5302152298245

a co prachy za ztracený čas při opakovaném tankování?

náklady a ztracený čas za vyhledávání čerpaček na zemní plyn a zajížďky za nimi?

jako podnikatele mě nafta stojí polovinu (DPH, snížím si zisk = platím menší daň z příjmu, zdravotní a sociální daň)

+1/0
12.8.2014 23:07
Foto

J62i24r90i 77M34e13n61s47i94k 6808780167587

A co nepodnikatel? Ten si nic snížit nemůže. Pouze sebevědomí.:-P

+4/0
12.8.2014 23:29

J98a20n 31S53a35l94o70m92o43n 4899580311395

No, pokud máte větší vozový park a k budově kde máte firmu zavedený plyn, pak můžete mít plničku i na firmě. To samé platí pro soukromé využití kdy může člověk v rodinném domku s přivedeným plynem mít doma svou malou plničku. Jinak je to samozřejmě o propočtech a časem se dá počítat s tím že se množství plniček na CNG zvýší tak, jako se zvýšilo množství plniček na LPG.

+2/0
13.8.2014 13:50

M14a28r29t79i93n 49K15u92l73h73á53n51e46k 4693952459889

běžte už do háje s tím nesmyslným CNG a PR články na něj 

oproti LPG je dražší pořízení i servis a údržba, CNG má menší výhřevnost a tím i větší spotřebu , nádrž je podstatně těžší a pouze válcová takže ne místo rezervy...

. domácí plničky jsou fajn --- za 150.000,- a musíte řešit doplatky spotřební daně

+2/−4
12.8.2014 22:49

M91a21r15t21i58n 12K88u72l94h20á58n30e28k 4333422569939

a na domácí plničce natankujete auto za 5-6 hodin :-P

0/0
12.8.2014 22:50

J97a43n 28S25a86l38o11m64o35n 4469760121875

No však. Přijedete večer domů a připojíte. Ráno máte "dotankováno". :-)

0/0
13.8.2014 13:51

J34a73n 57L53a97k46o26m27ý 7551255395174

To nejsou oslavné články na CNG jako takové, ale na to, že nejlepší a nejúžasnější VW a jeho česká pobočka mají auto na CNG a tak je to třeba dávat na obdiv na každém kroku. Jinak CNG je fajn, ale pokud je v autě z výroby, nic neubírá, sníží těžiště a jezdí se na něj příjemně. A vidět ten olej v motoru po 30 000 km - to je zázrak ;-D Ono je pořád příjemný jezdit za 5 kilo něčeho v ceně 26 korun za kilo, a pokud si někdo kupuje nový auto a má ho splácet, je to otázka třeba 800 měsíčně navíc, ale taky pak mnoho a mnoho kilometrů navíc za stejné peníze.

+1/0
13.8.2014 3:56

M97a38r55t71i54n 49V20o94k52o70u62n 9278733143816

CNG ma vetsi vyhrevnost nez LPG, proto ma take mensi spotrebu nez LPG :)

0/0
13.8.2014 13:02

Z14d55e32n65ě21k 69Ř16e85z83á72č 2737355

Máte špatné informace .CNG má naopak větší množství energie v 1kg než LPG .1kg cng -1.55litru benzínu . 1litr LPG -0.85litru benzínu . proto auta na LPG víc žerou LPG než benzínu . Servis originál CNG aut je naprosto stejný jako servis benzínového ekvivalentu . Mám za sebou asi 30 aut na CNG a několik LPG ..

0/0
13.8.2014 19:18

A94l39e75š 52L28i87s17o87v10s54k91ý 9802954663178

Až se plyn rozšíří, tak ho stát zdaní stejně jako benzín. Proč by nebral, kde může a když může.

+6/0
12.8.2014 22:07

J45i63ř21í 40K79o92u63t21n70ý 7329589275476

A co domácí plničky ?

0/−1
12.8.2014 22:11

J91i52ř70í 98K80o23c24u64r75e27k 6435384665268

Ano a za vytápění se bude paltit dvakrát tolik, takže se předje zpátky na uhlí.  Nechtěli jsme být eko? Přičemž nastanou těžké časy. Namísto ukrytého žida bude Speciální Složka policie při domovních prohlídkách hledat kotel na "podřadné palivo". A ti, u kterých se najde nevhodný kotel, budou koncentrováni. Stejně by umřeli zimou, takže co. Ať žije ekofašismus. ;-O

0/0
14.8.2014 16:48

P81e59t62r 51V68l54c61e70k 5322725425937

Tady se přicházejí ujišťovat "plynaři", jak jsou mazaní.....:-P

+3/−4
12.8.2014 20:12

J41a41n 27R15i30e68g69e69l 1954576825922

tak urcite, neplynari zavidi, kolik plynari usetri a tak aspon plkaji po diskuzich :)

+1/0
12.8.2014 20:14

P10e81t51r 52V69l45c76e11k 5232765815617

;-D;-D;-D znám hodně těch, kteří si pořídili první auto na plyn............neznám ale nikoho, kdo si pořídil druhé auto na plyn.....;-D

+2/−2
12.8.2014 20:34

R17a80d89e72k 84R30e30n97d66u85l81a 7825469696

Zkuste se podívat na http://forum.cngklub.cz/, tam jich najdete několik

+1/0
12.8.2014 21:07

J73i67ř95í 29K33o75u69t51n85ý 7139199105856

U nás ? Multipla 1 , Multipla 2, VW Touran 1,4 TSI.  Nyní: žena Grande Punto EVO 1,4 CNG , já VW Passat 1,4 TSI CNG. Byl bych blázen jezdit na jiné palivo. Zatím není rozumnější alternativa. ;-)

+3/−1
12.8.2014 22:07

T94o40m80á64š 58S64o96u48k78u96p 4843745360840

A jen blázen by si koupil Multiplu. Natož dvakrát ;-)

+4/−2
12.8.2014 22:47
Foto

P10e67t15r 98M47a12t42o26u57l57e85k 6477390134

Též mám Multiplu na CNG (ještě starší "ponorku") a šel bych do ní znovu.

+1/0
13.8.2014 8:28
Foto

P21e53t96r 90M43a37t85o44u14l11e48k 6917970634

Tak jediným mým neplynovým autem byla kdysi dávno Škoda 100, pak už jsem měl jedině auta na LPG (Š105, Š120, Š Forman) a teď Fiat Multipla na CNG. Další auto bych chtěl zase na plyn (LPG nebo CNG). Jen v kategorii 8-9 míst k sezení je v ojetinách poněkud horší výběr a na nové auto (momentálně jen VW nabízí v ČR bezninový motor) milion skutečně nemám.

0/0
13.8.2014 8:32

P78a59v18e75l 36M19a54t92a81s 1981185820427

Rád poznám Vás i ty "chytrolíny", kteří odmítají další auto na LPG;-D

0/0
13.8.2014 17:07

P33a35v88e17l 70V14e13t60e94š13n11í26k 7345708285947

Zajímavé. Ale co podzemní garáže? Pustí tam takové auto?

+1/−1
12.8.2014 19:03

J19a37n 50R19i34e12g23e49l 1284446125982

CNG vetsinou ano, LPG ne.

+1/0
12.8.2014 19:59

P13a18v44e29l 12M11a79t74a59s 1841365590137

Není pravda, neodděluje se, takže buď ano, nebo ne.

0/0
13.8.2014 17:08

J48i83ř55í 16K58o11c48u36r97e72k 6705664735188

Což je velmi "veselé", neboť LPG je těžší než vzduch a zůstává dole, zatímco metan je lehčí než vzduch.

0/0
14.8.2014 16:50

R31o22m48a88n 36C12a13e57s85a68r 9813240320897

pokud mají odvětrávání, což v zahraničí mají už téměř všechny, pak to nebývá problém.

+1/0
12.8.2014 22:51

P52e44t34r 11V90l15c84e28k 5662425685427

Kolega se mně dva roky smál, jak jezdí na plyn............letos v lednu měl jeho motor na plynový pohon takovou závadu, že se nevyplatilo to auto ani opravovat a raději si koupil jiné auto, už ne ale  na plyn.....

+1/−7
12.8.2014 17:21

J62a72n 15R45i72e62g37e92l 1584626205942

hm a co kdyz zavada nemela nic spolecneho s plynem? Ty hlavo, podle najezdu za rok pocatecni investice zpet a pak setris. Staci, kdyz s autem za 100tis budes jezdit 6 let a nasetris na dalsi ojete. Samozrejme je vse o najezdu, ale od 20tis km/rocne je to citelna uspora. Pokud najezdis 5tis km auto je asi zbytecne a LPG se nevyplati taky....

+2/−1
12.8.2014 20:01

P10e56t98r 90V96l86c34e43k 5772575825627

měla, zpráva se servisu byla nekompromisní, motor na plyn nemá takovou životnost....

0/−3
12.8.2014 20:10

J47a69n 75R67i33e12g54e16l 1294926485402

souhlasim, pokud neni primo z vyroby, je tam par veci, co se muzou zkazit, kvuli vyssi teplote pri spalovani, ale ruku na srdce, kdyz predelam 5let stare auto na plyn a jezdil bych s nim dalsich 5 let, usetrim 100tis Kc, za to koupim dalsi ojetinu. Porad se Vam zda, ze se nevyplati? Osobne znam par lidi, co jezdi na LPG a uz by jinak nejezdili, ted i vcetne me :) je to treba zkusit, Vas znamy mel smulu, mohlo to byt LPG ale taky servis napise at ma klid, opravit se da vse, je to otazka ceny a stari auta.

+1/0
12.8.2014 20:14

P51e50t94r 29V85l39c41e89k 5332385105437

ojetiny určitě, ne však zánovní relativně kvalitní auta

0/0
12.8.2014 20:37

M93a30r78t17i34n 63V15o89k52o96u12n 9858693693556

ve skutecnosti to je presne obracene, nebot diky vyrazne vyssimu oktanovamu cislo a faktu, ze plyn nesmyva olejovny film na stenach valcu, maji CNG motory naopak zivotnost vyssi a to vyrazne, viz autobusy na CNG

+1/0
13.8.2014 13:04

M17a14r75t16i17n 68V48o56k91o15u56n 9488253913386

presne tak! protoze auta na benzin a naftu jsou totiz zcela neporuchova

0/0
13.8.2014 13:03

Z19d68e41n61ě38k 81H75a97n93z38l 1421506982534

ve Francii prestavujou auta na elektro.Zadny vyfuk,zadny vymeny oleje,zadny svicky

+1/0
12.8.2014 15:47

V92á42c26l69a85v 81P29o62u93s36t46k54a 3730861122

Všechna auta? 8-o

0/0
12.8.2014 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.