Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K moři autem za polovinu. Prozkoumali jsme cestu golfem na zemní plyn

Dojeli jsme na zemní plyn na francouzskou riviéru. Bylo potřeba trochu plánovat, ale téměř celou cestu jsme zvládli na CNG. S VW Golf TGI jsme za palivo zaplatili 1 200 korun, s nafťákem by to vyšlo minimálně na dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o59m77á30š 62V12a44l54d18e10r 7163940449

Líbí se mi nový směr u VW koncernu.Ještě by to chtělo Leon v kombíku. Ptal jsem se u různých prodejců a je to docela bída. Buď drastický rozdíl v ceně, nebo úplně nemožná motorizace. A teď beru vozy rodinné a ne pidivozy. Chce to rozhýbat pořádně trh. \možná se zdraží CNG na dani, ale nebude to tak markantní, jelikož plyn se používá i jinde a způsobilo by to podvody a výraznou inflaci.

0/0
17.8.2014 23:53

P76e34t16r 36S48v31a57č70i41n71a 8686339291782

namátkou jsem vybral auto: rok nad 2010,motor na benál více jak 2500cm3 = cena 345k a ušetřené peníze oproti VW TGI prostě propálit v benzínu?

http://www.automodul.cz/alfa-romeo-159-3-2jts-q4-aut-navi-kuze-c558151

0/0
14.8.2014 14:54

P62e83t53r 90M18i48c26h11a20l 2190854861862

Špatně. Ten Golf půjde v roce 2024 ještě prodat za cca 80 tisíc, kdežto ta Alfa s bídou za 20. A je po rozdílu.

0/0
14.8.2014 20:48

T36o12m25á26š 30V21a27l66d60e67r 7303510769

A proč rovnou nekoupit ojeté CNG rok výroby kolem roku 2010?Srovnáváte hrušky s jablky. Pokud někdo kupuje vůz na plyn, chce šetřit dlouhodobě. Rozdíl může dělat až 4Kč /km.

0/0
17.8.2014 23:34

J61a80n 81M87a19r95s42c32h80i70k 5631180973

Akorát ke konci článku je chyba, zmíněných 46tis kč je rozdíl CNG vs benzín, ale oproti naftě je ten rozdíl do 15tis Kč, tak že návratnost je do roka (stačí nájezd 15tis km)

0/0
14.8.2014 13:01

P55e27t74r 23M95i50c61h44a30l 2680264541472

Pokud by byl zemní plyn zdaněný jako benzín nebo nafta, tak by vyšel podstatně dráž. A pokud se jeho používání rozšíří, tak také k vyššímu zdanění určitě dojde.

Neodpustím si malé "rýpnutí" - s naftou jezdím pod 1,80 Kč za kilometr, dojezd s velkou rezervou mám 1000 km (rekord mám asi 1150 km a v nádrži mi zbyly asi 2 litry nafty). Natankuji kdykoliv a kdekoliv. Při ročním nájezdu něco přes 15 tisíc km nemám důvod přemýšlet o plynu.

0/0
13.8.2014 21:37

T22o12m22á12š 25V33a49l41d86e45r 7293310109

Měl jsem naftu a už bych ji nechtěl. Náklady ještě nižší než u vás, měl jsem štěstí na spolehlivost pohonu a přesto bych ji už nekoupil. To radši už kvůli ekonomice ten plyn. Každý má jiné priority :-).

0/0
17.8.2014 23:39

P88e54t63r 55M40i60c17h32a64l 2980904461712

Respektuji názor. Já se dívám na kombinaci ekonomičnosti provozu a praktičnosti. Aneb nejezdím za drahý peníz a nemusím přemýšlet kdy a kde natankuji. Při objemu nádrže 55 litrů a spotřebě kolem 5 litrů mám spolehlivý dojezd s rezervou 1000 km.

0/0
21.8.2014 2:28

Z79d88e41n41ě21k 65Ř43e70z83á39č 2207785

CNG auto je levnější na provoz a servis stojí téměř  stejně jako benzín . Měl jsem doma .MUltipla. CNG  stará ,nová a BLU -to je pouze cng ,Focus CNG  ,C3 cng , C-MAX  cng . Punto CNG . CADDY CNG 5x   . GOLF 4 variant  CNG . Touran CNG . Olel zafira CNG ,  Takže si troufám tvrdit že o autech na CNG něco vím  mám najeto s CNG po celé evropě přes 400tkm . Kdo chce šetřit tak jezdí na CNG a pokud je stanice v dosahu je to super. Domácí plnička nemá cenu řešit . Náklady jsou u všech aut kolem 1kč na km . caddy momentálně dlouhodobá spotřeba 4,3kg -dojezd 550-600km .  LPG je už mrtvá záležitost .dojezdí ty šroty co jsou už předělané a do nového auta to dát nejde za nějakou realnou cenu . . CNG pouze tovární zástavba .Auta fungují dobře .

+2/−2
13.8.2014 15:12

L54u40k68á65š 68Š81m55a90h94e60l 2177804742384

Proč nejde LPG dát do nového auta "za nějakou reálnou cenu"? http://www.kia.com/cz/content/mam-vuz-kia/lpg/ Tohle vám třeba přijde jako nesmysl?

+2/0
13.8.2014 15:51

P64a46v25e56l 12M31a64t52a52s 1591105550337

Jezdím na LPG s různými auty už 15 let a myslím, že ještě nejméně dalších 15 let jezdit budu. Síť plnicích stanic CNG je zatím naprosto nedostatečná. Tím neříkám, že provoz na CNG není ten nejlevnější, ale bohužel je zatím spojen s určitým "nepohodlím".

Jiank ten článek je koncernové PR;-D

0/0
13.8.2014 17:04

Z62d87e39n14ě24k 53Ř75e85z29á48č 2667955

CNG je budoucnost a je otázkou čím budete za 15 let jezdit na LPG . Stanic na CNG  je dost a vše je otázkou plánování cest .Já jezdím pravidelně a tankování mě nijak neomezuje . Rekordman na CNG  caddy maxi CNG nádrž na 37kg cng, dojezd v pohodě 750km na jedno tankování . Při větším tlaku se natankuje až 45kg . Ale pokud někdo jezdí 1000km a nechce tankovat tak musí opravdu jinam .

0/0
13.8.2014 19:06

R27a44d55e75k 28N81e60u65m82a10n95n 5552372378875

pokud napíšeš, že "stanic na CNG je dost" - děláš ze sebe jemně řečeno hlupáka

+2/−1
13.8.2014 21:29

Z24d12e87n18ě65k 22Ř57e92z13á65č 2557915

LPG nemá  už u těchto aut žádnou výhodu oproti naftě  jezdí to za stejnou cenu  a není to tovární kvalita auta se předělávají u obchodníka .  Je mnohem lepší koupit rovnou auto na CNG než předělávat nějaká auta , jedno kde  .LPG program má už jen KIA -HUN, a opel .ještě je caddy LPG ale to je mrtvá věc -nejede žere .nemá cenu komentovat  . Ostatní už to pustilo . V několika časopisech se tu už řešilo a tak nemá cenu tomu věnovat prostor a nějak argumentovat  .LPG je už otázkou dožití aut .CNG je budoucnost . ten co to chápe jezdí levně .ostatní at jezdí na benzín nebo naftu .

+2/−1
13.8.2014 18:57

J36a97n 52S44a97l58o59m84o85n 4199760331775

Pokud je mi známo, tak světové zásoby zemního plynu jsou mnohem vyšší než stávající zásoby ropy. Tedy v případě, že začneme využívat i těžbu hydrátů metanu, kterého je v mořích neuvěřitelné množství. CNG je v tomto případě zatím jediný reálný pohon pro budoucnost.

0/0
13.8.2014 13:58

R49a88d50e61k 90N83e76u86m64a61n82n 5412392108825

a co prachy za ztracený čas při opakovaném tankování?

náklady a ztracený čas za vyhledávání čerpaček na zemní plyn a zajížďky za nimi?

jako podnikatele mě nafta stojí polovinu (DPH, snížím si zisk = platím menší daň z příjmu, zdravotní a sociální daň)

+1/0
12.8.2014 23:07

J68i51r51i 20M72e88n33s67i40k 6658970957767

A co nepodnikatel? Ten si nic snížit nemůže. Pouze sebevědomí.:-P

+4/0
12.8.2014 23:29

J51a11n 15S34a63l39o26m33o17n 4409220801785

No, pokud máte větší vozový park a k budově kde máte firmu zavedený plyn, pak můžete mít plničku i na firmě. To samé platí pro soukromé využití kdy může člověk v rodinném domku s přivedeným plynem mít doma svou malou plničku. Jinak je to samozřejmě o propočtech a časem se dá počítat s tím že se množství plniček na CNG zvýší tak, jako se zvýšilo množství plniček na LPG.

+2/0
13.8.2014 13:50

M15a70r46t68i12n 67K57u76l25h44á66n65e60k 4883252319209

běžte už do háje s tím nesmyslným CNG a PR články na něj 

oproti LPG je dražší pořízení i servis a údržba, CNG má menší výhřevnost a tím i větší spotřebu , nádrž je podstatně těžší a pouze válcová takže ne místo rezervy...

. domácí plničky jsou fajn --- za 150.000,- a musíte řešit doplatky spotřební daně

+2/−4
12.8.2014 22:49

M95a92r86t10i44n 63K55u58l77h98á83n59e61k 4213392389939

a na domácí plničce natankujete auto za 5-6 hodin :-P

0/0
12.8.2014 22:50

J82a61n 30S71a62l39o48m10o36n 4669470671135

No však. Přijedete večer domů a připojíte. Ráno máte "dotankováno". :-)

0/0
13.8.2014 13:51

J50a10n 11L96a43k28o93m78ý 7691175895194

To nejsou oslavné články na CNG jako takové, ale na to, že nejlepší a nejúžasnější VW a jeho česká pobočka mají auto na CNG a tak je to třeba dávat na obdiv na každém kroku. Jinak CNG je fajn, ale pokud je v autě z výroby, nic neubírá, sníží těžiště a jezdí se na něj příjemně. A vidět ten olej v motoru po 30 000 km - to je zázrak ;-D Ono je pořád příjemný jezdit za 5 kilo něčeho v ceně 26 korun za kilo, a pokud si někdo kupuje nový auto a má ho splácet, je to otázka třeba 800 měsíčně navíc, ale taky pak mnoho a mnoho kilometrů navíc za stejné peníze.

+1/0
13.8.2014 3:56

M34a67r72t26i63n 33V36o37k66o15u62n 9108473433626

CNG ma vetsi vyhrevnost nez LPG, proto ma take mensi spotrebu nez LPG :)

0/0
13.8.2014 13:02

Z47d98e18n96ě18k 89Ř73e58z82á58č 2647775

Máte špatné informace .CNG má naopak větší množství energie v 1kg než LPG .1kg cng -1.55litru benzínu . 1litr LPG -0.85litru benzínu . proto auta na LPG víc žerou LPG než benzínu . Servis originál CNG aut je naprosto stejný jako servis benzínového ekvivalentu . Mám za sebou asi 30 aut na CNG a několik LPG ..

0/0
13.8.2014 19:18

A20l43e24š 22L54i40s61o37v70s74k82ý 9722424203408

Až se plyn rozšíří, tak ho stát zdaní stejně jako benzín. Proč by nebral, kde může a když může.

+6/0
12.8.2014 22:07

J46i45ř47í 10K58o98u64t55n78ý 7619209815296

A co domácí plničky ?

0/−1
12.8.2014 22:11

J59i19ř89í 67K97o55c26u92r51e91k 6175694855168

Ano a za vytápění se bude paltit dvakrát tolik, takže se předje zpátky na uhlí.  Nechtěli jsme být eko? Přičemž nastanou těžké časy. Namísto ukrytého žida bude Speciální Složka policie při domovních prohlídkách hledat kotel na "podřadné palivo". A ti, u kterých se najde nevhodný kotel, budou koncentrováni. Stejně by umřeli zimou, takže co. Ať žije ekofašismus. ;-O

0/0
14.8.2014 16:48

P91e72t26r 45V63l96c58e37k 5232455575157

Tady se přicházejí ujišťovat "plynaři", jak jsou mazaní.....:-P

+3/−4
12.8.2014 20:12

J77a55n 86R45i60e44g58e41l 1764616845252

tak urcite, neplynari zavidi, kolik plynari usetri a tak aspon plkaji po diskuzich :)

+1/0
12.8.2014 20:14

P73e86t93r 46V93l52c39e40k 5722925725827

;-D;-D;-D znám hodně těch, kteří si pořídili první auto na plyn............neznám ale nikoho, kdo si pořídil druhé auto na plyn.....;-D

+2/−2
12.8.2014 20:34

R62a26d55e83k 69R31e95n54d20u92l76a 7695169156

Zkuste se podívat na http://forum.cngklub.cz/, tam jich najdete několik

+1/0
12.8.2014 21:07

J41i72ř21í 53K38o40u87t11n71ý 7759129225436

U nás ? Multipla 1 , Multipla 2, VW Touran 1,4 TSI.  Nyní: žena Grande Punto EVO 1,4 CNG , já VW Passat 1,4 TSI CNG. Byl bych blázen jezdit na jiné palivo. Zatím není rozumnější alternativa. ;-)

+3/−1
12.8.2014 22:07

T69o15m27á42š 84S81o14u82k44u88p 4733705550640

A jen blázen by si koupil Multiplu. Natož dvakrát ;-)

+4/−2
12.8.2014 22:47
Foto

P39e14t80r 20M33a40t88o21u66l28e28k 6637420944

Též mám Multiplu na CNG (ještě starší "ponorku") a šel bych do ní znovu.

+1/0
13.8.2014 8:28
Foto

P61e53t78r 81M57a87t35o48u92l59e90k 6867110324

Tak jediným mým neplynovým autem byla kdysi dávno Škoda 100, pak už jsem měl jedině auta na LPG (Š105, Š120, Š Forman) a teď Fiat Multipla na CNG. Další auto bych chtěl zase na plyn (LPG nebo CNG). Jen v kategorii 8-9 míst k sezení je v ojetinách poněkud horší výběr a na nové auto (momentálně jen VW nabízí v ČR bezninový motor) milion skutečně nemám.

0/0
13.8.2014 8:32

P95a83v47e82l 82M74a57t95a89s 1651775810537

Rád poznám Vás i ty "chytrolíny", kteří odmítají další auto na LPG;-D

0/0
13.8.2014 17:07

P58a48v97e24l 30V49e18t31e89š19n91í23k 7665398895217

Zajímavé. Ale co podzemní garáže? Pustí tam takové auto?

+1/−1
12.8.2014 19:03

J30a28n 46R38i65e25g81e80l 1454806665462

CNG vetsinou ano, LPG ne.

+1/0
12.8.2014 19:59

P65a62v22e13l 74M43a76t10a93s 1441705470917

Není pravda, neodděluje se, takže buď ano, nebo ne.

0/0
13.8.2014 17:08

J10i15ř73í 54K68o25c45u67r83e69k 6475414525868

Což je velmi "veselé", neboť LPG je těžší než vzduch a zůstává dole, zatímco metan je lehčí než vzduch.

0/0
14.8.2014 16:50

R43o65m26a78n 49C81a70e65s36a95r 9873470320617

pokud mají odvětrávání, což v zahraničí mají už téměř všechny, pak to nebývá problém.

+1/0
12.8.2014 22:51

P89e27t84r 56V97l45c65e19k 5172365755647

Kolega se mně dva roky smál, jak jezdí na plyn............letos v lednu měl jeho motor na plynový pohon takovou závadu, že se nevyplatilo to auto ani opravovat a raději si koupil jiné auto, už ne ale  na plyn.....

+1/−7
12.8.2014 17:21

J31a78n 80R92i73e70g32e55l 1434436775652

hm a co kdyz zavada nemela nic spolecneho s plynem? Ty hlavo, podle najezdu za rok pocatecni investice zpet a pak setris. Staci, kdyz s autem za 100tis budes jezdit 6 let a nasetris na dalsi ojete. Samozrejme je vse o najezdu, ale od 20tis km/rocne je to citelna uspora. Pokud najezdis 5tis km auto je asi zbytecne a LPG se nevyplati taky....

+2/−1
12.8.2014 20:01

P31e65t30r 44V78l77c65e30k 5912825775667

měla, zpráva se servisu byla nekompromisní, motor na plyn nemá takovou životnost....

0/−3
12.8.2014 20:10

J83a90n 43R17i31e33g58e89l 1124836595912

souhlasim, pokud neni primo z vyroby, je tam par veci, co se muzou zkazit, kvuli vyssi teplote pri spalovani, ale ruku na srdce, kdyz predelam 5let stare auto na plyn a jezdil bych s nim dalsich 5 let, usetrim 100tis Kc, za to koupim dalsi ojetinu. Porad se Vam zda, ze se nevyplati? Osobne znam par lidi, co jezdi na LPG a uz by jinak nejezdili, ted i vcetne me :) je to treba zkusit, Vas znamy mel smulu, mohlo to byt LPG ale taky servis napise at ma klid, opravit se da vse, je to otazka ceny a stari auta.

+1/0
12.8.2014 20:14

P83e43t32r 27V25l76c28e55k 5482285355427

ojetiny určitě, ne však zánovní relativně kvalitní auta

0/0
12.8.2014 20:37

M24a30r40t39i69n 54V71o48k11o24u19n 9828373253336

ve skutecnosti to je presne obracene, nebot diky vyrazne vyssimu oktanovamu cislo a faktu, ze plyn nesmyva olejovny film na stenach valcu, maji CNG motory naopak zivotnost vyssi a to vyrazne, viz autobusy na CNG

+1/0
13.8.2014 13:04

M19a84r86t63i46n 15V38o59k45o55u48n 9158253643316

presne tak! protoze auta na benzin a naftu jsou totiz zcela neporuchova

0/0
13.8.2014 13:03

Z27d64e64n10ě91k 10H92a28n30z56l 1211216892684

ve Francii prestavujou auta na elektro.Zadny vyfuk,zadny vymeny oleje,zadny svicky

+1/0
12.8.2014 15:47

V33á48c88l10a52v 19P69o61u64s88t37k85a 3700941832

Všechna auta? 8-o

0/0
12.8.2014 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.