Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K moři autem za polovinu. Prozkoumali jsme cestu golfem na zemní plyn

Dojeli jsme na zemní plyn na francouzskou riviéru. Bylo potřeba trochu plánovat, ale téměř celou cestu jsme zvládli na CNG. S VW Golf TGI jsme za palivo zaplatili 1 200 korun, s nafťákem by to vyšlo minimálně na dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T64o65m38á39š 12V75a35l72d76e31r 7363790229

Líbí se mi nový směr u VW koncernu.Ještě by to chtělo Leon v kombíku. Ptal jsem se u různých prodejců a je to docela bída. Buď drastický rozdíl v ceně, nebo úplně nemožná motorizace. A teď beru vozy rodinné a ne pidivozy. Chce to rozhýbat pořádně trh. \možná se zdraží CNG na dani, ale nebude to tak markantní, jelikož plyn se používá i jinde a způsobilo by to podvody a výraznou inflaci.

0/0
17.8.2014 23:53

P35e43t29r 49S65v72a80č70i92n64a 8126929581772

namátkou jsem vybral auto: rok nad 2010,motor na benál více jak 2500cm3 = cena 345k a ušetřené peníze oproti VW TGI prostě propálit v benzínu?

http://www.automodul.cz/alfa-romeo-159-3-2jts-q4-aut-navi-kuze-c558151

0/0
14.8.2014 14:54

P12e65t63r 89M23i12c71h12a96l 2310174971782

Špatně. Ten Golf půjde v roce 2024 ještě prodat za cca 80 tisíc, kdežto ta Alfa s bídou za 20. A je po rozdílu.

0/0
14.8.2014 20:48

T91o46m85á52š 76V79a38l86d82e80r 7373930119

A proč rovnou nekoupit ojeté CNG rok výroby kolem roku 2010?Srovnáváte hrušky s jablky. Pokud někdo kupuje vůz na plyn, chce šetřit dlouhodobě. Rozdíl může dělat až 4Kč /km.

0/0
17.8.2014 23:34

J87a64n 70M10a35r46s53c96h33i17k 5231400233

Akorát ke konci článku je chyba, zmíněných 46tis kč je rozdíl CNG vs benzín, ale oproti naftě je ten rozdíl do 15tis Kč, tak že návratnost je do roka (stačí nájezd 15tis km)

0/0
14.8.2014 13:01

P76e49t32r 45M97i41c66h93a88l 2330174221352

Pokud by byl zemní plyn zdaněný jako benzín nebo nafta, tak by vyšel podstatně dráž. A pokud se jeho používání rozšíří, tak také k vyššímu zdanění určitě dojde.

Neodpustím si malé "rýpnutí" - s naftou jezdím pod 1,80 Kč za kilometr, dojezd s velkou rezervou mám 1000 km (rekord mám asi 1150 km a v nádrži mi zbyly asi 2 litry nafty). Natankuji kdykoliv a kdekoliv. Při ročním nájezdu něco přes 15 tisíc km nemám důvod přemýšlet o plynu.

0/0
13.8.2014 21:37

T22o30m90á28š 84V36a95l21d23e17r 7403950949

Měl jsem naftu a už bych ji nechtěl. Náklady ještě nižší než u vás, měl jsem štěstí na spolehlivost pohonu a přesto bych ji už nekoupil. To radši už kvůli ekonomice ten plyn. Každý má jiné priority :-).

0/0
17.8.2014 23:39

P70e54t80r 67M39i72c21h62a12l 2870634461822

Respektuji názor. Já se dívám na kombinaci ekonomičnosti provozu a praktičnosti. Aneb nejezdím za drahý peníz a nemusím přemýšlet kdy a kde natankuji. Při objemu nádrže 55 litrů a spotřebě kolem 5 litrů mám spolehlivý dojezd s rezervou 1000 km.

0/0
21.8.2014 2:28

Z94d36e17n98ě40k 63Ř87e10z33á32č 2157145

CNG auto je levnější na provoz a servis stojí téměř  stejně jako benzín . Měl jsem doma .MUltipla. CNG  stará ,nová a BLU -to je pouze cng ,Focus CNG  ,C3 cng , C-MAX  cng . Punto CNG . CADDY CNG 5x   . GOLF 4 variant  CNG . Touran CNG . Olel zafira CNG ,  Takže si troufám tvrdit že o autech na CNG něco vím  mám najeto s CNG po celé evropě přes 400tkm . Kdo chce šetřit tak jezdí na CNG a pokud je stanice v dosahu je to super. Domácí plnička nemá cenu řešit . Náklady jsou u všech aut kolem 1kč na km . caddy momentálně dlouhodobá spotřeba 4,3kg -dojezd 550-600km .  LPG je už mrtvá záležitost .dojezdí ty šroty co jsou už předělané a do nového auta to dát nejde za nějakou realnou cenu . . CNG pouze tovární zástavba .Auta fungují dobře .

+2/−2
13.8.2014 15:12

L31u85k44á12š 63Š42m91a49h13e70l 2227224302934

Proč nejde LPG dát do nového auta "za nějakou reálnou cenu"? http://www.kia.com/cz/content/mam-vuz-kia/lpg/ Tohle vám třeba přijde jako nesmysl?

+2/0
13.8.2014 15:51

P43a10v71e20l 41M37a80t11a40s 1681135240757

Jezdím na LPG s různými auty už 15 let a myslím, že ještě nejméně dalších 15 let jezdit budu. Síť plnicích stanic CNG je zatím naprosto nedostatečná. Tím neříkám, že provoz na CNG není ten nejlevnější, ale bohužel je zatím spojen s určitým "nepohodlím".

Jiank ten článek je koncernové PR;-D

0/0
13.8.2014 17:04

Z76d18e93n46ě32k 74Ř63e17z86á76č 2607485

CNG je budoucnost a je otázkou čím budete za 15 let jezdit na LPG . Stanic na CNG  je dost a vše je otázkou plánování cest .Já jezdím pravidelně a tankování mě nijak neomezuje . Rekordman na CNG  caddy maxi CNG nádrž na 37kg cng, dojezd v pohodě 750km na jedno tankování . Při větším tlaku se natankuje až 45kg . Ale pokud někdo jezdí 1000km a nechce tankovat tak musí opravdu jinam .

0/0
13.8.2014 19:06

R55a71d96e79k 34N24e94u77m45a29n86n 5382232898775

pokud napíšeš, že "stanic na CNG je dost" - děláš ze sebe jemně řečeno hlupáka

+2/−1
13.8.2014 21:29

Z32d30e54n74ě97k 48Ř65e24z40á18č 2337885

LPG nemá  už u těchto aut žádnou výhodu oproti naftě  jezdí to za stejnou cenu  a není to tovární kvalita auta se předělávají u obchodníka .  Je mnohem lepší koupit rovnou auto na CNG než předělávat nějaká auta , jedno kde  .LPG program má už jen KIA -HUN, a opel .ještě je caddy LPG ale to je mrtvá věc -nejede žere .nemá cenu komentovat  . Ostatní už to pustilo . V několika časopisech se tu už řešilo a tak nemá cenu tomu věnovat prostor a nějak argumentovat  .LPG je už otázkou dožití aut .CNG je budoucnost . ten co to chápe jezdí levně .ostatní at jezdí na benzín nebo naftu .

+2/−1
13.8.2014 18:57

J65a85n 56S33a21l70o85m65o83n 4319160531185

Pokud je mi známo, tak světové zásoby zemního plynu jsou mnohem vyšší než stávající zásoby ropy. Tedy v případě, že začneme využívat i těžbu hydrátů metanu, kterého je v mořích neuvěřitelné množství. CNG je v tomto případě zatím jediný reálný pohon pro budoucnost.

0/0
13.8.2014 13:58

R45a40d56e31k 65N33e41u96m41a86n41n 5122612108885

a co prachy za ztracený čas při opakovaném tankování?

náklady a ztracený čas za vyhledávání čerpaček na zemní plyn a zajížďky za nimi?

jako podnikatele mě nafta stojí polovinu (DPH, snížím si zisk = platím menší daň z příjmu, zdravotní a sociální daň)

+1/0
12.8.2014 23:07

J56i66r70i 10M34e57n21s59i72k 6628270527147

A co nepodnikatel? Ten si nic snížit nemůže. Pouze sebevědomí.:-P

+4/0
12.8.2014 23:29

J21a48n 97S47a30l88o13m35o67n 4189520981575

No, pokud máte větší vozový park a k budově kde máte firmu zavedený plyn, pak můžete mít plničku i na firmě. To samé platí pro soukromé využití kdy může člověk v rodinném domku s přivedeným plynem mít doma svou malou plničku. Jinak je to samozřejmě o propočtech a časem se dá počítat s tím že se množství plniček na CNG zvýší tak, jako se zvýšilo množství plniček na LPG.

+2/0
13.8.2014 13:50

M49a34r98t24i30n 58K70u95l19h26á60n16e29k 4603332809829

běžte už do háje s tím nesmyslným CNG a PR články na něj 

oproti LPG je dražší pořízení i servis a údržba, CNG má menší výhřevnost a tím i větší spotřebu , nádrž je podstatně těžší a pouze válcová takže ne místo rezervy...

. domácí plničky jsou fajn --- za 150.000,- a musíte řešit doplatky spotřební daně

+2/−4
12.8.2014 22:49

M67a47r80t36i85n 91K88u92l80h72á95n63e88k 4573272109759

a na domácí plničce natankujete auto za 5-6 hodin :-P

0/0
12.8.2014 22:50

J18a86n 59S58a42l68o80m17o12n 4319460411115

No však. Přijedete večer domů a připojíte. Ráno máte "dotankováno". :-)

0/0
13.8.2014 13:51

J38a78n 54L83a50k14o28m30ý 7621425205304

To nejsou oslavné články na CNG jako takové, ale na to, že nejlepší a nejúžasnější VW a jeho česká pobočka mají auto na CNG a tak je to třeba dávat na obdiv na každém kroku. Jinak CNG je fajn, ale pokud je v autě z výroby, nic neubírá, sníží těžiště a jezdí se na něj příjemně. A vidět ten olej v motoru po 30 000 km - to je zázrak ;-D Ono je pořád příjemný jezdit za 5 kilo něčeho v ceně 26 korun za kilo, a pokud si někdo kupuje nový auto a má ho splácet, je to otázka třeba 800 měsíčně navíc, ale taky pak mnoho a mnoho kilometrů navíc za stejné peníze.

+1/0
13.8.2014 3:56

M42a29r68t42i15n 52V52o46k30o34u35n 9788983293836

CNG ma vetsi vyhrevnost nez LPG, proto ma take mensi spotrebu nez LPG :)

0/0
13.8.2014 13:02

Z70d51e61n79ě43k 27Ř19e15z17á22č 2817545

Máte špatné informace .CNG má naopak větší množství energie v 1kg než LPG .1kg cng -1.55litru benzínu . 1litr LPG -0.85litru benzínu . proto auta na LPG víc žerou LPG než benzínu . Servis originál CNG aut je naprosto stejný jako servis benzínového ekvivalentu . Mám za sebou asi 30 aut na CNG a několik LPG ..

0/0
13.8.2014 19:18

A54l53e49š 37L92i82s17o74v81s61k14ý 9362574853418

Až se plyn rozšíří, tak ho stát zdaní stejně jako benzín. Proč by nebral, kde může a když může.

+6/0
12.8.2014 22:07

J34i59ř24í 35K28o11u78t70n67ý 7689689515556

A co domácí plničky ?

0/−1
12.8.2014 22:11

J32i24ř61í 29K32o96c96u91r79e95k 6425954905538

Ano a za vytápění se bude paltit dvakrát tolik, takže se předje zpátky na uhlí.  Nechtěli jsme být eko? Přičemž nastanou těžké časy. Namísto ukrytého žida bude Speciální Složka policie při domovních prohlídkách hledat kotel na "podřadné palivo". A ti, u kterých se najde nevhodný kotel, budou koncentrováni. Stejně by umřeli zimou, takže co. Ať žije ekofašismus. ;-O

0/0
14.8.2014 16:48

P11e18t47r 34V32l57c84e84k 5542915865637

Tady se přicházejí ujišťovat "plynaři", jak jsou mazaní.....:-P

+3/−4
12.8.2014 20:12

J53a74n 82R80i68e33g40e61l 1514666105832

tak urcite, neplynari zavidi, kolik plynari usetri a tak aspon plkaji po diskuzich :)

+1/0
12.8.2014 20:14

P14e59t87r 49V53l62c81e38k 5362575775627

;-D;-D;-D znám hodně těch, kteří si pořídili první auto na plyn............neznám ale nikoho, kdo si pořídil druhé auto na plyn.....;-D

+2/−2
12.8.2014 20:34

R30a43d46e93k 70R47e68n69d42u68l53a 7325199986

Zkuste se podívat na http://forum.cngklub.cz/, tam jich najdete několik

+1/0
12.8.2014 21:07

J37i18ř64í 39K11o44u18t63n30ý 7719689455406

U nás ? Multipla 1 , Multipla 2, VW Touran 1,4 TSI.  Nyní: žena Grande Punto EVO 1,4 CNG , já VW Passat 1,4 TSI CNG. Byl bych blázen jezdit na jiné palivo. Zatím není rozumnější alternativa. ;-)

+3/−1
12.8.2014 22:07

T91o20m57á36š 94S96o29u60k34u86p 4463895130960

A jen blázen by si koupil Multiplu. Natož dvakrát ;-)

+4/−2
12.8.2014 22:47
Foto

P39e50t44r 15M64a39t54o35u72l73e95k 6557430534

Též mám Multiplu na CNG (ještě starší "ponorku") a šel bych do ní znovu.

+1/0
13.8.2014 8:28
Foto

P66e23t73r 34M34a17t76o59u84l41e58k 6357880474

Tak jediným mým neplynovým autem byla kdysi dávno Škoda 100, pak už jsem měl jedině auta na LPG (Š105, Š120, Š Forman) a teď Fiat Multipla na CNG. Další auto bych chtěl zase na plyn (LPG nebo CNG). Jen v kategorii 8-9 míst k sezení je v ojetinách poněkud horší výběr a na nové auto (momentálně jen VW nabízí v ČR bezninový motor) milion skutečně nemám.

0/0
13.8.2014 8:32

P12a31v28e49l 97M46a77t22a84s 1651145150857

Rád poznám Vás i ty "chytrolíny", kteří odmítají další auto na LPG;-D

0/0
13.8.2014 17:07

P65a46v83e39l 49V62e75t92e21š22n21í64k 7955308795657

Zajímavé. Ale co podzemní garáže? Pustí tam takové auto?

+1/−1
12.8.2014 19:03

J12a56n 39R49i16e32g50e54l 1564576965752

CNG vetsinou ano, LPG ne.

+1/0
12.8.2014 19:59

P53a37v18e30l 29M30a20t22a10s 1121185710237

Není pravda, neodděluje se, takže buď ano, nebo ne.

0/0
13.8.2014 17:08

J53i90ř18í 16K83o11c25u96r56e81k 6185734645788

Což je velmi "veselé", neboť LPG je těžší než vzduch a zůstává dole, zatímco metan je lehčí než vzduch.

0/0
14.8.2014 16:50

R43o94m38a82n 90C65a10e49s82a14r 9903450750197

pokud mají odvětrávání, což v zahraničí mají už téměř všechny, pak to nebývá problém.

+1/0
12.8.2014 22:51

P67e64t10r 48V66l36c61e41k 5422485725567

Kolega se mně dva roky smál, jak jezdí na plyn............letos v lednu měl jeho motor na plynový pohon takovou závadu, že se nevyplatilo to auto ani opravovat a raději si koupil jiné auto, už ne ale  na plyn.....

+1/−7
12.8.2014 17:21

J80a77n 96R55i98e55g63e50l 1764266715292

hm a co kdyz zavada nemela nic spolecneho s plynem? Ty hlavo, podle najezdu za rok pocatecni investice zpet a pak setris. Staci, kdyz s autem za 100tis budes jezdit 6 let a nasetris na dalsi ojete. Samozrejme je vse o najezdu, ale od 20tis km/rocne je to citelna uspora. Pokud najezdis 5tis km auto je asi zbytecne a LPG se nevyplati taky....

+2/−1
12.8.2014 20:01

P27e15t23r 14V18l13c25e47k 5352165395907

měla, zpráva se servisu byla nekompromisní, motor na plyn nemá takovou životnost....

0/−3
12.8.2014 20:10

J80a69n 17R38i27e11g62e89l 1194446845312

souhlasim, pokud neni primo z vyroby, je tam par veci, co se muzou zkazit, kvuli vyssi teplote pri spalovani, ale ruku na srdce, kdyz predelam 5let stare auto na plyn a jezdil bych s nim dalsich 5 let, usetrim 100tis Kc, za to koupim dalsi ojetinu. Porad se Vam zda, ze se nevyplati? Osobne znam par lidi, co jezdi na LPG a uz by jinak nejezdili, ted i vcetne me :) je to treba zkusit, Vas znamy mel smulu, mohlo to byt LPG ale taky servis napise at ma klid, opravit se da vse, je to otazka ceny a stari auta.

+1/0
12.8.2014 20:14

P52e37t14r 45V81l34c41e51k 5922805315607

ojetiny určitě, ne však zánovní relativně kvalitní auta

0/0
12.8.2014 20:37

M23a57r32t38i33n 34V30o73k48o15u73n 9398473343336

ve skutecnosti to je presne obracene, nebot diky vyrazne vyssimu oktanovamu cislo a faktu, ze plyn nesmyva olejovny film na stenach valcu, maji CNG motory naopak zivotnost vyssi a to vyrazne, viz autobusy na CNG

+1/0
13.8.2014 13:04

M74a62r80t19i81n 29V90o61k80o97u78n 9658103733866

presne tak! protoze auta na benzin a naftu jsou totiz zcela neporuchova

0/0
13.8.2014 13:03

Z97d10e48n55ě25k 68H78a34n66z83l 1231206822464

ve Francii prestavujou auta na elektro.Zadny vyfuk,zadny vymeny oleje,zadny svicky

+1/0
12.8.2014 15:47

V63á74c96l56a11v 65P87o21u71s48t41k32a 3950511392

Všechna auta? 8-o

0/0
12.8.2014 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.