- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naši dědové měli obrovskou řemeslnou zručnost a umělecký cit
Se mně více líbí Tatraplán... Ale tohle taky jde.
Tohle si rád řečte Radek, jsem si říkala po dvou odstavcích - a on to napsal! Krásné, potěšilo oko.
To bylo v době, kdy každá značka měla "duši", kdy co auto, to nádherný technický skvost. To, co dnes vyjíždí z některých továren, to je na blití, bohužel. Staří projektanti do toho dávali duši, žádné nuly a jedničky z PC
Už jen ten znak je dělaný stylem Rolls-Royce
A vedle toho v tom videu ten designový hnus současné produkce . To ještě více umocnilo krásu tohoto vozu.
A byl to průkopník systému "transaxle", kdy převodovka byla vzadu a kardan se tak točil rychlostí motoru. V tom pak následoval Rapid a od zhruba padesátých let Lancia, Ferrari, Porsche a jiní, v podstatě až do současnosti.
Přesně tak, to byla trochu slabina těchto aut. U některých starších aut byl i problém s řazením, protože dřevěná kostra karoserie klesla a o ní drhlo táhlo řazení. To byla závada i u auta mého strýce. Taky vysoké otáčky kardanu omezovaly jeho životnost.
Díky za připomenutí mého dětství. Tohle auto měl můj strýc a já jsem se s ním jako malý kluk několikrát povozil. Měl přesně ten model jak je na obrázku s číslem 21, byl krémovo-černý a stejně jako ten na obrázku měl jedno sedadlo v "kufru" a lezlo se do něj pomocí "šlapek" z nichž jedna je dobře viditelná na levém zadním blatníku a tam jsem jezdil. Kdeže loňské sněhy jsou ..Ve svých 68-mi jsem prostě již pamětník. Měli jsme v naší rodině v mém dětství a mládí postupně několik aut z nichž posledních "veterán" byl Opel Olympia r.v. 1938 který jsem jako tenkrát mladý automechanik už i řídil.