Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dodge pokořil Evropany. Nejsilnější sedan světa jede 326 km/h

BMW M5 nebo Mercedes E 63 AMG na něj nestačí. Dodge Charger SRT Hellcat je výkonnější a rychlejší. A jak je u amerických aut obvyklé, tak i podstatně levnější. Nový Charger Hellcat je nejvýkonnější a nejrychlejší sedan na světě. Prodávat se začne v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T73o74m21á60š 33J22u70r34e86č37k41a 3423922549463

A opravte si článek, věta "Nejsilnější sedan světa" je poněkud matoucí. "nejsilnější sériově vyráběný sedan" by bylo lepší. Ono se stačí podívat na evropské "nesériové" sedany. BMW Alpina B6 Bi-turbo, Mercedes 6L V12 Biturbo AMG, BMW M3 GTS ..nejsou možná silnější, ale jsou rychlejší: B6 Alpina 334km/h, M 6L V12- 342km/h, M

3 GTS - 329km/h. No a pak tu máme ještě Ferrari FF4 (Ferrari ho označuje jako sedan, ale spíš je to dvoudveřový hatchback).  Je směšné, že BMW M3 GTS dosahuje stejné rychlosti s o téměř 300 koňmi méně.;-D

0/0
23.9.2014 7:35

K55a36r45e86l 29F74a25i90t 1798583768392

A k čemu je to vlastně dobrý?

0/0
4.9.2014 9:16

E27v51z75e82n 69S28o77u28k79u11p 1497374886218

Jenže tam BMW M5 má motor 4,4ccm.... kdyby tam dal šestilitr, tak mu Dodge kouká pořád na zadek....

0/0
28.8.2014 8:46


J92i55ř69í 37D10v60o82ř94á55k 5978863578820

Ideální vozidlo pro "Hopsenštrase"  D1 .Nebo pro pár  .itomců , co si musí něco dokázat.

+1/−7
26.8.2014 20:52

K40r11y56š82t53o82f 20L54a71n23í25k 1359650535855

nejlepsi jsou takovi, co musi mit na vsechno nazor. a cim negativnejsi, tim lepsi.

+8/0
26.8.2014 21:33

J18i96ř17í 73D81v53o85ř13á17k 5128273898920

A kde pojedeš 326 km/ h? Hlavně nepiš nic o německých dálnicích.I když není rychlost omezená , tak tam hodně lidí jezdí dopuručenou (130 km/h) .

+1/0
27.8.2014 19:29

J86a23n 30D89l70o95u69h47ý 7804169670289

Treba na okruhu v moste? Sosnove? Vysoke myto? Mnichovo Hradiste? A mnoho dalsich okruhu kde za par tisic muze clovek radit jak je libo....

+1/0
28.8.2014 8:56

R32a91d31e41k 53N12e43u16m95a86n57n 5892232748395

Některé úseky D5, D11 jsou v pohodě

Ale 326 je maximálka - určitě to chvíli trvá, než se to rozjede

0/0
29.8.2014 9:14

J54a97n 49D79l35o91u27h66ý 7574929350639

Radsi si koupim z dovozu ojety Dodge s rocni zarukou a najezdem okolo 100 000km nez za ty same prachy kupovat Ochcafku v TDIcku na hlinach se zarukou 2 roky ;-D Nejdriv se v tom aute aspon nech povozit a na D1 to udela vic parady nez neajkej evropskej pekac s oturbenym motorem do sekackyR^

+3/−1
27.8.2014 12:14

R68a83d48e36k 90N49e54u58m61a64n70n 5622102828835

Zapomněl jsi jistě říct, že je to pro všechny s malým penisem.

Teď jen - jak si na to auto všichni mají vydělat?

0/0
29.8.2014 9:11

D95a98v64i39d 75F94o66r25t 9490415356

:D nejrychlejsi mozna, ale jen na rovince :D

Zkuste si s SRT prolitnout par zatacek a pak tam vemte klidne tu M5, panoramu ci RS4(6)... pak prijde teprve smich pri pohledu na dodge ;-D

0/−2
26.8.2014 17:22

J41a35k15u35b 72F48e28i47f74a31r 7579599666499

vy jste to zkusil? Tipuju, že jste nejel ani v jednom z aut ve vašem příspěvku;-D;-D;-D

+3/0
27.8.2014 8:18

J68a26n 77D89l37o86u79h51ý 7184309660919

Dodge je predevsim o motoruR^ A vzhledem k tomu, ze v tomto pripade jde o full-size ci pony-car (Challenger), tak urcujici je cena vs konstrukcni reseni. Ten Dodge je take levnejsi nez M5 a to o dost!! To same plati O Dodge Viperu vs. BMW Z4. Zase to je o motoru, podivejte se na recenzi v TGR^

+1/0
27.8.2014 12:18

T62o58m68á12š 68J97u94r65e18č28k53a 3353902319433

Naprostej souhlas, Ikdyž Viper bych do toho netahal. Ano první verze byla na ovladatelnost špatná a to hodně, extrémní přetáčivostí začínaje a přehříváním předních pneumatik konče. Druhá verze a verze GTR na tom byla o poznání lépe, ale ovladatelnost se zlepšila až závodní úpravou.V podstatě z amerik, co se týče ovladatelnosti, můžeme jmenovat jen Corvette ,GT-40 a následník Ford GT. Prostě amerika má brutální výkon a krouťák, ale jakmile dojde na zatáčky, nemůže BMW, Audi a mercedesu konkurovat

0/0
23.9.2014 7:10

L61a18d61i48s49l97a88v 17K78a88l34o22u54s 7545886271830

Asi bude levnější dojet na vrakáč. Tam si vybrat nějaký starý DODGE, nebo podobný tomuto a vrazit do toho buď tenhle motor, nebo z nějakého náklaďáku/autobusu, poladit a bude z toho DRAGSTER za pár kaček.;-D

+1/0
26.8.2014 15:57

R67i80c85h68a78r71d 62N58o64c10a41r 7495717515972

K čemu je to dobrý, že jede 326 za hodinu...to nemá vůbec smysl taková auta produkovat...

+4/−8
26.8.2014 14:15

M15i52l27a43n 55V81i27k 1937725513883

Už se těším, jak s tím pojedu po našich kvalitních dálnicích  - třeba mne to katapultuje až na Měsíc;-D. Je to jen firemní blbost - "naše auto je rychlejší než to vaše, heč!!" Jak batolata na písku ;-D

+2/−4
26.8.2014 14:55

J22a43n 85L50a20k28o10m68ý 7671205455734

No jedno jim nevezmeme, oni dělají auta s motorem co patří do aut, Evropa dělá auta s motorem do sekačky doplněným turbem, ale při 80tce to má nízký emise a krásnou spotřebu. Nehledě na to, že jejich auta s HEMIm stojí tak nějak míň jak V8 od Mercedesu a podobně, takže Dodge už na našich silnicích brzy nebude exotem - dle mě po příchodu Euro 7

+2/−2
26.8.2014 17:41

T82o45m98á88š 83B96u57r67a 1169476

Prosím, ono je nějak normativně určeno, "co do aut patří"?

Jinak pokud jde o motorizaci evropských aut, pak jste na prudkém omylu. Ano - i Vámi dotčené trávní sekačky se tu vyskytují. Ovšem nejen ony. Je tu celá paleta motorů těmi třícylindrovými vrtichvosty počínaje a osmi- (případně i vícehrncovými) monstry konče.

Což v US produkci postrádám.

+1/−1
27.8.2014 10:21

J36a16n 11D36l55o71u12h49ý 7854229270889

Ja se tomu nedivim, ze v USA to nejak postradate. Ono kdyz V6 PentaStar zere stejne jako 1.4TSI pri rychlosti 100km/h. Tak furt V6 ma proste navrh. "Objem nicim nenahradis" Sesti valce maji proste nadherny zvuk, kultivovany chod a pri normalni jizde i "svete div se" normalni spotrebuR^

+2/0
27.8.2014 12:22

P59e28t72r 24B88á22č48a 8135826875695

jj poridme si radsi Fabiu :-P

0/0
26.8.2014 18:11

K77r43y96š56t91o43f 95L24a83n81í73k 1179780485835

jasne, vsechno zregulovat ci rovnou zakazat.

pak nema smysl ani vyrabet hracky pro deti.

+2/0
26.8.2014 21:32
Foto

R72a38d65i28m 33F32r56y93č85k79a 6251693175457

Podvozkove sice nesrovnatelne s M5 i E63 AMG(Vubec s celou 5kovou i Eckovou radou)  . Rychlost (vs maximalni vykon a vyuziti) je v normalnich podminkach taky jen relativni pojem . Ale uprime za tu cenu, pohodli ,prostor a vybavu + v zakladu uzasnej ladenej zvuk , to jsou pro vetsinu uz dostatecny duvody nad nim seriozne uvazovat .

+5/0
26.8.2014 14:12

M28i13l63a47n 46V33o92t57a24v19a 5164896971422

zase další neřiditelná cihla s motorem na kolech. To je jako kdyby Hyundai udělal nejsilnější auto a někdo ho chtěl porovnávat s německými prémiovými značkami....ehm

+3/−8
26.8.2014 13:32

V16l84a21d92i75s15l49a19v 46N64o64h47e31j49l 7218757768731

= znouzectnost . podivej se na nejrychlejsi casy na Nordschleife.

0/−1
26.8.2014 13:44

J87o78s64e78f 20D68o42l25e89ž24a24l 1566217421

(Anglie), (Anglie), Německo, (Anglie), Japonsko, Německo, USA, Japonsko, Nizozemí, USA. Tohle je Top 10 pokud započítávám Radicaly a McLaren P1 (který to měl dát pod 7, ale McL čas nezvěřejnil - asi proto, že neporazili 918) - to jsou auta v závorce. A 10. je oficiálně Donkervoort, ale je to stejné auto, jako zajelo 9. čas, tak sem 10. bral Vette . A teď ještě o čem tato statistika má vlastně vypovídat... Pan Votava to trochu přehnal (neřiditelná cihla to nebude), ale jinak má docela pravdu - z pohledu evropského trhu si tento Charger například s M5 moc konkurovat nebudou, ač jsou to na papíře auta podobné (stejné) kategorie.

0/0
26.8.2014 14:36

V33l23a87d10i68s32l93a11v 95N19o66h98e81j97l 7118527468471

no, jednak to pan Votava prehnal a druhak Vette i Viper nejsou specialni sportaky jako Radicaly apod, a nebo jsou vyrazne levnejsi nez jina evropska sportovnejsi vykonna seriova (treba Ferrari ci Lambo tam neni v tech Top 10), cili ta statistika se da vzit jeste trochu jinak - jako ze USA auta si nevedou spatne ani na okruhu, neni duvod zobecnovat zvlast kdyz toto ma mit take sportovnejsi moznosti nastaveni. nicmene me osobne i tuha zadni naprava pridava fun-factor (mel sem firebirda, ted mam mustanga) a ne ze je to neriditelny, proste se to ridi jinak

+1/−1
26.8.2014 15:07

J42o42s11e28f 77D37o74l51e60ž59a24l 1346937891

Ano, proto jsem třeba ty Radicaly dával do závorky. Nijak nerozporuju to co říkáte, jen jsem chtěl poukázat na dvě věci. Tyhle auta, ač si mohou teoreticky konkurovat, tak v realitě mají zcela jinou klientelu. US auta výchází v poměru cena/výkon určitě lépe než evropská premiová produkce, takže by se čistě papírově mohlo říct, že jsou lepší. Ale naprostá většina lidí auto nevybírá podle papíru (a ne jen podle ceny a výkonu) a tady už se dostáváme k tomu, že evropský zákazník většinou vybírá podle trochu jiných kritériích, než zákazník americký a proto si ty auta v konečném důsledku nekonkurujou. Například si myslím, že je opravdu minimum zákazníků, kteří svoje Ferrari vymění za Vette, ač se to na papíře může zdát jako jasná věc. Já nechci říkat, že je jedno lepší než druhé, protože to je, jak jsem psal, dost na subjektivním pohledu. A druhá věc je ta samotná statistika časů, protože ta je v konečném důsledku irelevantní (ač je to marketingově silná pomůcka). Ten čas má nějaký význam právě hlavně u aut jako jsou ony Radicaly, protože to jsou opravdu auta na okruh a popravdě to má pdole mě i větší význam u toho Vipera ACR, než třeba u 918, protože to je v podstatě taky hlavně auto na okruh, zatímco s tou 918 se opravdu minimum majitelů někdy přiblíží k tempu, se kterým to auto zajelo na Nordschleife rekord. A právě u kategorie M5 je tento ukazatel úplně zbytečný, protože v 90% případů (řekl bych že doopravdy to budeještě více) jejich majitelé potřebují aby je to auto rychle a hlavně pohodlně dostalo z A do B a nějaký čas na trati je jim k ničemu a jen v těch 10% případů se chtějí s tím autem bavit. Jinak souhlasím, že ta oblíbená věta, jak ameriky umí jezdit jen rovně, dnes už rozhodně neplatí. Prostě je to jak srovnávat jabka a hrušky, oboje je dobrý, ale každý trochu jinak.

+1/0
26.8.2014 15:38

M52i31l23a17n 60V21o17t54a78v85a 5824556211202

jenže tady se to z nějakého nepochopitelného důvodu překlopilo v hodnocení kvality na základě okruhů.  To přeci není vypovídající hodnota pro rychlou komfortní jízdu. Sedněte si do té krabice a dojeďte do Itálie a pak to dejte s BMW. Ten z krabice bude potřebovat dovolenou na rekonvalescenci i když tam možná bude o minutu dříve.

0/−1
26.8.2014 22:00

J85a43n 23D47l77o75u23h78ý 7414159450609

Konkurovat si predevsim nebudou kvuli cene. Dodge je lidovka a tomu odpovida i cena. BMW M5 je s cenou nekde uplne jinde a to hlavne kvuli dosti rozdilne konstrukci vozu.

+1/0
28.8.2014 9:04

P34e26t70r 43T85y70č24k76a 6555602849922

Neřiditelná možná proto, že řídit neumíš a musí ti pomáhat elektronika.

+4/0
26.8.2014 13:48

M91i35l39a87n 62V24o45t32a25v63a 5644266461762

je vidět, že mimo prázdných hlášek tomu rozumíš jak moje tchýně atomovým hlavicím. Ono to je o podvozku, ne o elektronice. A až někdy přesedneš z Mjundaje do těchto značek a přestaneš o nich jen číst, tak takhle už nebudeš nikdy mluvit. Víc důkazů není potřeba

0/−2
26.8.2014 14:00

J55i27ř75í 73K89o17c71u10r85e89k 6825454105218

Jo třeba takový Saleen S7R ... když byly roku 2004 v Brně závody FIA GT, tak vyhrál. Proti Maserati MC12 a podobným strojům. Lap record 1:59. Jelo se 500 km nebo 3 hodiny.

http://en.wikipedia.org/wiki/2004_FIA_GT_Brno_500km

Ale klidně sí dál melte svou mantru...

+1/0
26.8.2014 15:41

M40i44l64a35n 58V29o54t52a46v34a 5264276691232

a to je právě ten problém. z nějakého nepochopitelného důvodu jste se dostali k okruhovým závodům, které nemají proti komfortu rychlé jízdy žádnou vypovídací hodnotu. To je jak vyprávět o rakatě, do které se dá sednout a určitě předhoní letadlo.

+2/0
26.8.2014 21:56

M44a70r61t54i96n 19R25a95y10m81a69n 4762308903498

no jo, jeznze stale kdyz si sednete dovnitr a sahnete ne palubku tak si reknete hm, korejske levne auto. Jizdni vlastnosti bych taky hadal lepsi u Evropske konkurence, ale co je jeste dulezitejsi tak kdyz si sednete do M5 nebo C63 AMG tak ujedete 1000km, vystoupite a budete schopni jeste fungovat, kdezto jizda v tomhle americkym aute vas vycerpa, ten hluk vibrace, minimum kultivovanosti, budete se citit jak po ceste se zigulikem pres Alpy a dojezdu do Italie. V tom je ten hlavni rozdil a i o tom je diametralne odlisna cena.. ;) ale takove veci mohou vedet jenom lidi co se o auta zajimaji hloubeji nez na pohled do ceniku a technickych parametru.

+4/−2
26.8.2014 13:25

V49l15a26d24i33s90l79a98v 38N67o26h31e13j80l 7508567728471

no, porad jde o to co kdo preferuje, kdyz chci zazitek z jizdy, tak nechci gauc a kultivovanost. to same je pohon zadnich kol, to se da take vycitat a nebo to milovat.

+2/−1
26.8.2014 13:38

T58o64m24á38š 38B48u89r95a 1449446

A vy si myslíte, že na kultivovaném gauči na čtyřech kolech nelze mít zážitek z jízdy? Jestliže je to opravdu Váš názor, pak jste to ještě nezkusil, čímž jste o dost přišel.

0/0
26.8.2014 16:25

M81a64r80t97i63n 13R95a29y98m12a45n 4322648703338

Ono ja zastavam nazor ze C63 AMG rozhodne poskytuje prvotridni zazitek z jizdy! ;)

+1/0
27.8.2014 7:58

P85e79t86r 21T24y58č34k96a 6385712359342

To už dávno není pravda.

+2/0
26.8.2014 13:49

J21a76n 77K33r37a55l 4443267725850

Ale je. V 2007 som si kúpil po C220CDI ako služobne auto 300CC a bola to katastrofa-uz po 400 km

0/0
26.8.2014 18:00

M27a67r98t84i31n 57R69a12y36m10a53n 4152518673138

Prave ze stale je to pravda ... je to lepsi nez to byvalo, ale porad se v tomto ohledu evropskym cestovnim sedanum nevyrovna ... Treba i ten blazen Clarcson kdyz jel v s Mustangem nejakej ten jejich zavod pres pul Evropy tak rikal potom to samy.

0/0
27.8.2014 7:57

J83i30ř84í 57K67o52c36u37r78e84k 6525314785188

Jo, zlatý kultivovaný evropský tříhrnek. Taková V8 se přece nedá vyvážit, ten motor vibruje... vždyť to nemá ani jeden vyvažovací hřídel, natož protizávaží! 8-o

0/0
26.8.2014 15:44

M75a29r54t59i10n 62R28a21y39m37a75n 4372368443358

Vy jste me evidentne vubec nepochopil.

1) Srovnavam C63 AMG nebo M5 s touto americkou karou. A ani jeden z techto vozu rozhodne nemaji nejaky vase trihrnky. A jen tak mezi nama, muj nazor je, ze motor pod 2 litry nechci.

2) Nemluvil jsem az tak o motoru, mluvil jsem o vozu jako celku. Americani nesladi podvozek tak aby zaroven drzel v zatackach a byl pohodlny. Umi bud jedno nebo druhe. Auto je treba dobre v zatackach a na okruhu, ale na bezne silnici z Vas vytrese dusi.

0/0
27.8.2014 8:03

G80e16o34r19g 29K52o35m59b68e15r43e89c 9394301986771

i kdyby jezdil 400 tak jim to je na 2 veci. Neomezena rychlost je jen v Nemecku, na Islandu a v Indii.

+5/−1
26.8.2014 13:03

M36a89r93t60i79n 97R54a50y15m84a71n 4892578803398

A ostrov Man.

+3/0
26.8.2014 13:21

O26n91d11ř96e78j 27Č21a58p64k50a 6691851533664

Zase tam není problém najít v rozumné vzdálenosti od baráku veřejně přístupný okruh nebo dráhu na sprinty... ne jako u nás, kde jsou volné jízdy pro auta pár dní v roce :-)

+1/0
26.8.2014 13:34

T71o87m90á40š 59B49u46r41a 1839556

Jistě máte pravdu. Tvoří to tam dokonce celý byznys.

Otázka je, k čemu je to dobré. Dle mne jenom na hraní - k uspokojování potřeb infantilní duše. Průměrný dospělák si totiž nepořizuje sériové auto jako hračku - možná snad jako hobby do garáže, to ano. Jinak takový uživatel na svůj šlapohyb může mít různé požadavky, ale dětinské závodění mezi nimi nebývá. A jestliže ano, pak se jedná o svému okolí potenciálně nebezpečného "pilota".

+1/−1
26.8.2014 14:31

O81n60d82ř13e44j 80Č44a12p86k75a 6271971383324

Závodí se asi tak od chvíle, co se povedlo ochočit druhého koně... no a když po pár tisících letech vznikla auta a motorky, tak došlo i na ně - prostě to máme v genech už strašně dlouho...

Pořídit si auto jen tak "pro zábavu" není pro Američana žádný problém, ta cenová dostupnost je někde jinde, než u nás. Na dojíždění do práce bude samozřejmě mít něco jiného, úspornějšího - i když ani tyhle sportovní modely na tom nejsou při cestování po dálnici na tempomat zas tak zle (elektronika vypne 4 válce a jede to pak za cca 7-8 litrů na 100).

+1/0
26.8.2014 15:15

T29o59m24á40š 39B20u19r22a 1119836

Já se omlouvám, ale jsem Evropan. A v Evropě žiji. Takže americký styl života je mému egu dost vzdálen. Tudíž z tohoto zorného úhlu hodnotím.

Proti závodění nic nemám - prosím proč ne? Ale na to si musím pořídit příslušné vybavení. Což tahle diskutovaná Fúrie není. Jedná se o sériové auto (sedan) a jako takový není určen k závodění. To že do její, jinak celkem pohledné kastličky, nacpali monstrózní a na hrubo vytesaný motor - div ji neroztrhli: však už na předku chudinka praská: těch děr! - znamená pouze projev amerického nevkusu a hochflancu. 

A spotřeba? Jak píši výše. Nechme se překvapit. Ovšem za osm to určitě nebude. Spíše tak něco mezi 16 až 20 litříky.

+2/−1
26.8.2014 15:45

O43n95d80ř59e96j 40Č91a83p17k55a 6251281433174

Tak ono to auto stejně není určené pro evropský trh, takže se dá očekávat, že bude stavěné podle amerického vkusu :-)

+1/0
26.8.2014 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.