Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dodge pokořil Evropany. Nejsilnější sedan světa jede 326 km/h

BMW M5 nebo Mercedes E 63 AMG na něj nestačí. Dodge Charger SRT Hellcat je výkonnější a rychlejší. A jak je u amerických aut obvyklé, tak i podstatně levnější. Nový Charger Hellcat je nejvýkonnější a nejrychlejší sedan na světě. Prodávat se začne v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o13m32á65š 83J23u44r84e90č69k92a 3313712499673

A opravte si článek, věta "Nejsilnější sedan světa" je poněkud matoucí. "nejsilnější sériově vyráběný sedan" by bylo lepší. Ono se stačí podívat na evropské "nesériové" sedany. BMW Alpina B6 Bi-turbo, Mercedes 6L V12 Biturbo AMG, BMW M3 GTS ..nejsou možná silnější, ale jsou rychlejší: B6 Alpina 334km/h, M 6L V12- 342km/h, M

3 GTS - 329km/h. No a pak tu máme ještě Ferrari FF4 (Ferrari ho označuje jako sedan, ale spíš je to dvoudveřový hatchback).  Je směšné, že BMW M3 GTS dosahuje stejné rychlosti s o téměř 300 koňmi méně.;-D

0/0
23.9.2014 7:35

K37a43r65e10l 80F55a15i76t 1698873458742

A k čemu je to vlastně dobrý?

0/0
4.9.2014 9:16

E11v79z82e31n 43S53o56u20k48u12p 1277574166448

Jenže tam BMW M5 má motor 4,4ccm.... kdyby tam dal šestilitr, tak mu Dodge kouká pořád na zadek....

0/0
28.8.2014 8:46

J43i92ř97í 39D77v42o15ř44á90k 5478333308930

Ideální vozidlo pro "Hopsenštrase"  D1 .Nebo pro pár  .itomců , co si musí něco dokázat.

+1/−7
26.8.2014 20:52

K88r65y96š54t95o95f 77L68a83n20í86k 1709860285915

nejlepsi jsou takovi, co musi mit na vsechno nazor. a cim negativnejsi, tim lepsi.

+8/0
26.8.2014 21:33

J57i87ř41í 48D52v74o20ř70á83k 5708573668420

A kde pojedeš 326 km/ h? Hlavně nepiš nic o německých dálnicích.I když není rychlost omezená , tak tam hodně lidí jezdí dopuručenou (130 km/h) .

+1/0
27.8.2014 19:29

J95a45n 91D83l20o32u61h31ý 7824149710609

Treba na okruhu v moste? Sosnove? Vysoke myto? Mnichovo Hradiste? A mnoho dalsich okruhu kde za par tisic muze clovek radit jak je libo....

+1/0
28.8.2014 8:56

R19a66d74e19k 86N52e17u54m85a51n43n 5582902818515

Některé úseky D5, D11 jsou v pohodě

Ale 326 je maximálka - určitě to chvíli trvá, než se to rozjede

0/0
29.8.2014 9:14

J23a55n 36D69l34o47u20h35ý 7874749930869

Radsi si koupim z dovozu ojety Dodge s rocni zarukou a najezdem okolo 100 000km nez za ty same prachy kupovat Ochcafku v TDIcku na hlinach se zarukou 2 roky ;-D Nejdriv se v tom aute aspon nech povozit a na D1 to udela vic parady nez neajkej evropskej pekac s oturbenym motorem do sekackyR^

+3/−1
27.8.2014 12:14

R76a95d39e35k 15N37e75u90m65a53n94n 5742832158595

Zapomněl jsi jistě říct, že je to pro všechny s malým penisem.

Teď jen - jak si na to auto všichni mají vydělat?

0/0
29.8.2014 9:11

D87a19v93i57d 35F28o50r20t 9170375776

:D nejrychlejsi mozna, ale jen na rovince :D

Zkuste si s SRT prolitnout par zatacek a pak tam vemte klidne tu M5, panoramu ci RS4(6)... pak prijde teprve smich pri pohledu na dodge ;-D

0/−2
26.8.2014 17:22

J12a36k70u56b 48F31e22i57f30a77r 7889219176529

vy jste to zkusil? Tipuju, že jste nejel ani v jednom z aut ve vašem příspěvku;-D;-D;-D

+3/0
27.8.2014 8:18

J62a15n 59D57l11o40u94h50ý 7424599470779

Dodge je predevsim o motoruR^ A vzhledem k tomu, ze v tomto pripade jde o full-size ci pony-car (Challenger), tak urcujici je cena vs konstrukcni reseni. Ten Dodge je take levnejsi nez M5 a to o dost!! To same plati O Dodge Viperu vs. BMW Z4. Zase to je o motoru, podivejte se na recenzi v TGR^

+1/0
27.8.2014 12:18

T80o45m61á57š 55J29u27r77e59č73k63a 3933952569523

Naprostej souhlas, Ikdyž Viper bych do toho netahal. Ano první verze byla na ovladatelnost špatná a to hodně, extrémní přetáčivostí začínaje a přehříváním předních pneumatik konče. Druhá verze a verze GTR na tom byla o poznání lépe, ale ovladatelnost se zlepšila až závodní úpravou.V podstatě z amerik, co se týče ovladatelnosti, můžeme jmenovat jen Corvette ,GT-40 a následník Ford GT. Prostě amerika má brutální výkon a krouťák, ale jakmile dojde na zatáčky, nemůže BMW, Audi a mercedesu konkurovat

0/0
23.9.2014 7:10

L71a57d39i20s30l81a50v 81K65a44l59o59u35s 7465166851380

Asi bude levnější dojet na vrakáč. Tam si vybrat nějaký starý DODGE, nebo podobný tomuto a vrazit do toho buď tenhle motor, nebo z nějakého náklaďáku/autobusu, poladit a bude z toho DRAGSTER za pár kaček.;-D

+1/0
26.8.2014 15:57

R95i10c53h40a21r68d 29N43o91c88a74r 7135417955622

K čemu je to dobrý, že jede 326 za hodinu...to nemá vůbec smysl taková auta produkovat...

+4/−8
26.8.2014 14:15

M15i82l52a77n 83V29i37k 1577975943783

Už se těším, jak s tím pojedu po našich kvalitních dálnicích  - třeba mne to katapultuje až na Měsíc;-D. Je to jen firemní blbost - "naše auto je rychlejší než to vaše, heč!!" Jak batolata na písku ;-D

+2/−4
26.8.2014 14:55

J91a21n 68L67a52k22o67m77ý 7651985555984

No jedno jim nevezmeme, oni dělají auta s motorem co patří do aut, Evropa dělá auta s motorem do sekačky doplněným turbem, ale při 80tce to má nízký emise a krásnou spotřebu. Nehledě na to, že jejich auta s HEMIm stojí tak nějak míň jak V8 od Mercedesu a podobně, takže Dodge už na našich silnicích brzy nebude exotem - dle mě po příchodu Euro 7

+2/−2
26.8.2014 17:41

T40o45m70á89š 85B89u60r16a 4612136634

Prosím, ono je nějak normativně určeno, "co do aut patří"?

Jinak pokud jde o motorizaci evropských aut, pak jste na prudkém omylu. Ano - i Vámi dotčené trávní sekačky se tu vyskytují. Ovšem nejen ony. Je tu celá paleta motorů těmi třícylindrovými vrtichvosty počínaje a osmi- (případně i vícehrncovými) monstry konče.

Což v US produkci postrádám.

+1/−1
27.8.2014 10:21

J95a29n 62D63l17o53u76h71ý 7954419250889

Ja se tomu nedivim, ze v USA to nejak postradate. Ono kdyz V6 PentaStar zere stejne jako 1.4TSI pri rychlosti 100km/h. Tak furt V6 ma proste navrh. "Objem nicim nenahradis" Sesti valce maji proste nadherny zvuk, kultivovany chod a pri normalni jizde i "svete div se" normalni spotrebuR^

+2/0
27.8.2014 12:22

P37e32t32r 31B31á89č73a 8275966155375

jj poridme si radsi Fabiu :-P

0/0
26.8.2014 18:11

K52r47y47š58t47o70f 18L44a71n39í18k 1159700325595

jasne, vsechno zregulovat ci rovnou zakazat.

pak nema smysl ani vyrabet hracky pro deti.

+2/0
26.8.2014 21:32
Foto

R14a70d21i32m 83F13r97y29č81k62a 6631673385847

Podvozkove sice nesrovnatelne s M5 i E63 AMG(Vubec s celou 5kovou i Eckovou radou)  . Rychlost (vs maximalni vykon a vyuziti) je v normalnich podminkach taky jen relativni pojem . Ale uprime za tu cenu, pohodli ,prostor a vybavu + v zakladu uzasnej ladenej zvuk , to jsou pro vetsinu uz dostatecny duvody nad nim seriozne uvazovat .

+5/0
26.8.2014 14:12

M70i38l45a97n 24V35o20t69a15v28a 5344346331802

zase další neřiditelná cihla s motorem na kolech. To je jako kdyby Hyundai udělal nejsilnější auto a někdo ho chtěl porovnávat s německými prémiovými značkami....ehm

+3/−8
26.8.2014 13:32

V26l96a23d26i59s98l40a69v 56N84o82h53e48j48l 7288757848161

= znouzectnost . podivej se na nejrychlejsi casy na Nordschleife.

0/−1
26.8.2014 13:44

J49o15s86e68f 78D68o72l18e33ž92a11l 1166147581

(Anglie), (Anglie), Německo, (Anglie), Japonsko, Německo, USA, Japonsko, Nizozemí, USA. Tohle je Top 10 pokud započítávám Radicaly a McLaren P1 (který to měl dát pod 7, ale McL čas nezvěřejnil - asi proto, že neporazili 918) - to jsou auta v závorce. A 10. je oficiálně Donkervoort, ale je to stejné auto, jako zajelo 9. čas, tak sem 10. bral Vette . A teď ještě o čem tato statistika má vlastně vypovídat... Pan Votava to trochu přehnal (neřiditelná cihla to nebude), ale jinak má docela pravdu - z pohledu evropského trhu si tento Charger například s M5 moc konkurovat nebudou, ač jsou to na papíře auta podobné (stejné) kategorie.

0/0
26.8.2014 14:36

V77l74a47d65i64s50l50a78v 84N39o68h88e23j41l 7818707308861

no, jednak to pan Votava prehnal a druhak Vette i Viper nejsou specialni sportaky jako Radicaly apod, a nebo jsou vyrazne levnejsi nez jina evropska sportovnejsi vykonna seriova (treba Ferrari ci Lambo tam neni v tech Top 10), cili ta statistika se da vzit jeste trochu jinak - jako ze USA auta si nevedou spatne ani na okruhu, neni duvod zobecnovat zvlast kdyz toto ma mit take sportovnejsi moznosti nastaveni. nicmene me osobne i tuha zadni naprava pridava fun-factor (mel sem firebirda, ted mam mustanga) a ne ze je to neriditelny, proste se to ridi jinak

+1/−1
26.8.2014 15:07

J51o49s28e82f 75D38o38l44e57ž86a89l 1176757551

Ano, proto jsem třeba ty Radicaly dával do závorky. Nijak nerozporuju to co říkáte, jen jsem chtěl poukázat na dvě věci. Tyhle auta, ač si mohou teoreticky konkurovat, tak v realitě mají zcela jinou klientelu. US auta výchází v poměru cena/výkon určitě lépe než evropská premiová produkce, takže by se čistě papírově mohlo říct, že jsou lepší. Ale naprostá většina lidí auto nevybírá podle papíru (a ne jen podle ceny a výkonu) a tady už se dostáváme k tomu, že evropský zákazník většinou vybírá podle trochu jiných kritériích, než zákazník americký a proto si ty auta v konečném důsledku nekonkurujou. Například si myslím, že je opravdu minimum zákazníků, kteří svoje Ferrari vymění za Vette, ač se to na papíře může zdát jako jasná věc. Já nechci říkat, že je jedno lepší než druhé, protože to je, jak jsem psal, dost na subjektivním pohledu. A druhá věc je ta samotná statistika časů, protože ta je v konečném důsledku irelevantní (ač je to marketingově silná pomůcka). Ten čas má nějaký význam právě hlavně u aut jako jsou ony Radicaly, protože to jsou opravdu auta na okruh a popravdě to má pdole mě i větší význam u toho Vipera ACR, než třeba u 918, protože to je v podstatě taky hlavně auto na okruh, zatímco s tou 918 se opravdu minimum majitelů někdy přiblíží k tempu, se kterým to auto zajelo na Nordschleife rekord. A právě u kategorie M5 je tento ukazatel úplně zbytečný, protože v 90% případů (řekl bych že doopravdy to budeještě více) jejich majitelé potřebují aby je to auto rychle a hlavně pohodlně dostalo z A do B a nějaký čas na trati je jim k ničemu a jen v těch 10% případů se chtějí s tím autem bavit. Jinak souhlasím, že ta oblíbená věta, jak ameriky umí jezdit jen rovně, dnes už rozhodně neplatí. Prostě je to jak srovnávat jabka a hrušky, oboje je dobrý, ale každý trochu jinak.

+1/0
26.8.2014 15:38

M78i77l93a70n 73V79o20t29a65v98a 5354116381192

jenže tady se to z nějakého nepochopitelného důvodu překlopilo v hodnocení kvality na základě okruhů.  To přeci není vypovídající hodnota pro rychlou komfortní jízdu. Sedněte si do té krabice a dojeďte do Itálie a pak to dejte s BMW. Ten z krabice bude potřebovat dovolenou na rekonvalescenci i když tam možná bude o minutu dříve.

0/−1
26.8.2014 22:00

J79a58n 76D51l31o79u29h62ý 7194599900719

Konkurovat si predevsim nebudou kvuli cene. Dodge je lidovka a tomu odpovida i cena. BMW M5 je s cenou nekde uplne jinde a to hlavne kvuli dosti rozdilne konstrukci vozu.

+1/0
28.8.2014 9:04

P36e36t15r 92T90y94č32k92a 6435432629862

Neřiditelná možná proto, že řídit neumíš a musí ti pomáhat elektronika.

+4/0
26.8.2014 13:48

M10i55l17a40n 29V62o83t50a36v98a 5354776371232

je vidět, že mimo prázdných hlášek tomu rozumíš jak moje tchýně atomovým hlavicím. Ono to je o podvozku, ne o elektronice. A až někdy přesedneš z Mjundaje do těchto značek a přestaneš o nich jen číst, tak takhle už nebudeš nikdy mluvit. Víc důkazů není potřeba

0/−2
26.8.2014 14:00

J65i54ř74í 59K25o83c21u82r18e82k 6915594165448

Jo třeba takový Saleen S7R ... když byly roku 2004 v Brně závody FIA GT, tak vyhrál. Proti Maserati MC12 a podobným strojům. Lap record 1:59. Jelo se 500 km nebo 3 hodiny.

http://en.wikipedia.org/wiki/2004_FIA_GT_Brno_500km

Ale klidně sí dál melte svou mantru...

+1/0
26.8.2014 15:41

M16i15l26a46n 25V23o63t30a33v21a 5314886951162

a to je právě ten problém. z nějakého nepochopitelného důvodu jste se dostali k okruhovým závodům, které nemají proti komfortu rychlé jízdy žádnou vypovídací hodnotu. To je jak vyprávět o rakatě, do které se dá sednout a určitě předhoní letadlo.

+2/0
26.8.2014 21:56

M30a10r37t79i24n 62R80a66y48m67a83n 4472138883728

no jo, jeznze stale kdyz si sednete dovnitr a sahnete ne palubku tak si reknete hm, korejske levne auto. Jizdni vlastnosti bych taky hadal lepsi u Evropske konkurence, ale co je jeste dulezitejsi tak kdyz si sednete do M5 nebo C63 AMG tak ujedete 1000km, vystoupite a budete schopni jeste fungovat, kdezto jizda v tomhle americkym aute vas vycerpa, ten hluk vibrace, minimum kultivovanosti, budete se citit jak po ceste se zigulikem pres Alpy a dojezdu do Italie. V tom je ten hlavni rozdil a i o tom je diametralne odlisna cena.. ;) ale takove veci mohou vedet jenom lidi co se o auta zajimaji hloubeji nez na pohled do ceniku a technickych parametru.

+4/−2
26.8.2014 13:25

V97l56a37d13i77s15l29a93v 18N41o22h10e11j33l 7518477928931

no, porad jde o to co kdo preferuje, kdyz chci zazitek z jizdy, tak nechci gauc a kultivovanost. to same je pohon zadnich kol, to se da take vycitat a nebo to milovat.

+2/−1
26.8.2014 13:38

T24o75m86á82š 64B79u90r80a 4352476774

A vy si myslíte, že na kultivovaném gauči na čtyřech kolech nelze mít zážitek z jízdy? Jestliže je to opravdu Váš názor, pak jste to ještě nezkusil, čímž jste o dost přišel.

0/0
26.8.2014 16:25

M77a41r75t60i41n 60R23a73y61m92a38n 4242808423708

Ono ja zastavam nazor ze C63 AMG rozhodne poskytuje prvotridni zazitek z jizdy! ;)

+1/0
27.8.2014 7:58

P82e50t80r 64T24y26č45k53a 6185732959212

To už dávno není pravda.

+2/0
26.8.2014 13:49

J73a71n 32K85r34a92l 4553407625800

Ale je. V 2007 som si kúpil po C220CDI ako služobne auto 300CC a bola to katastrofa-uz po 400 km

0/0
26.8.2014 18:00

M33a50r90t89i34n 28R42a31y47m71a12n 4312188183398

Prave ze stale je to pravda ... je to lepsi nez to byvalo, ale porad se v tomto ohledu evropskym cestovnim sedanum nevyrovna ... Treba i ten blazen Clarcson kdyz jel v s Mustangem nejakej ten jejich zavod pres pul Evropy tak rikal potom to samy.

0/0
27.8.2014 7:57

J54i82ř62í 61K94o31c51u66r63e11k 6105884695518

Jo, zlatý kultivovaný evropský tříhrnek. Taková V8 se přece nedá vyvážit, ten motor vibruje... vždyť to nemá ani jeden vyvažovací hřídel, natož protizávaží! 8-o

0/0
26.8.2014 15:44

M89a86r86t39i29n 69R56a24y33m35a21n 4342748523588

Vy jste me evidentne vubec nepochopil.

1) Srovnavam C63 AMG nebo M5 s touto americkou karou. A ani jeden z techto vozu rozhodne nemaji nejaky vase trihrnky. A jen tak mezi nama, muj nazor je, ze motor pod 2 litry nechci.

2) Nemluvil jsem az tak o motoru, mluvil jsem o vozu jako celku. Americani nesladi podvozek tak aby zaroven drzel v zatackach a byl pohodlny. Umi bud jedno nebo druhe. Auto je treba dobre v zatackach a na okruhu, ale na bezne silnici z Vas vytrese dusi.

0/0
27.8.2014 8:03

G49e71o50r24g 77K94o48m72b77e10r84e12c 9974331366321

i kdyby jezdil 400 tak jim to je na 2 veci. Neomezena rychlost je jen v Nemecku, na Islandu a v Indii.

+5/−1
26.8.2014 13:03

M28a52r60t94i81n 24R43a77y87m69a97n 4672388363828

A ostrov Man.

+3/0
26.8.2014 13:21

O95n76d24ř15e61j 37Č48a54p73k93a 6481241613284

Zase tam není problém najít v rozumné vzdálenosti od baráku veřejně přístupný okruh nebo dráhu na sprinty... ne jako u nás, kde jsou volné jízdy pro auta pár dní v roce :-)

+1/0
26.8.2014 13:34

T83o53m25á98š 97B87u16r32a 4902626664

Jistě máte pravdu. Tvoří to tam dokonce celý byznys.

Otázka je, k čemu je to dobré. Dle mne jenom na hraní - k uspokojování potřeb infantilní duše. Průměrný dospělák si totiž nepořizuje sériové auto jako hračku - možná snad jako hobby do garáže, to ano. Jinak takový uživatel na svůj šlapohyb může mít různé požadavky, ale dětinské závodění mezi nimi nebývá. A jestliže ano, pak se jedná o svému okolí potenciálně nebezpečného "pilota".

+1/−1
26.8.2014 14:31

O56n16d45ř88e34j 49Č14a48p73k11a 6151311193314

Závodí se asi tak od chvíle, co se povedlo ochočit druhého koně... no a když po pár tisících letech vznikla auta a motorky, tak došlo i na ně - prostě to máme v genech už strašně dlouho...

Pořídit si auto jen tak "pro zábavu" není pro Američana žádný problém, ta cenová dostupnost je někde jinde, než u nás. Na dojíždění do práce bude samozřejmě mít něco jiného, úspornějšího - i když ani tyhle sportovní modely na tom nejsou při cestování po dálnici na tempomat zas tak zle (elektronika vypne 4 válce a jede to pak za cca 7-8 litrů na 100).

+1/0
26.8.2014 15:15

T69o89m13á15š 31B86u75r28a 4262686844

Já se omlouvám, ale jsem Evropan. A v Evropě žiji. Takže americký styl života je mému egu dost vzdálen. Tudíž z tohoto zorného úhlu hodnotím.

Proti závodění nic nemám - prosím proč ne? Ale na to si musím pořídit příslušné vybavení. Což tahle diskutovaná Fúrie není. Jedná se o sériové auto (sedan) a jako takový není určen k závodění. To že do její, jinak celkem pohledné kastličky, nacpali monstrózní a na hrubo vytesaný motor - div ji neroztrhli: však už na předku chudinka praská: těch děr! - znamená pouze projev amerického nevkusu a hochflancu. 

A spotřeba? Jak píši výše. Nechme se překvapit. Ovšem za osm to určitě nebude. Spíše tak něco mezi 16 až 20 litříky.

+2/−1
26.8.2014 15:45

O53n52d39ř37e93j 89Č53a32p51k94a 6791421193834

Tak ono to auto stejně není určené pro evropský trh, takže se dá očekávat, že bude stavěné podle amerického vkusu :-)

+1/0
26.8.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.