Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dodge pokořil Evropany. Nejsilnější sedan světa jede 326 km/h

BMW M5 nebo Mercedes E 63 AMG na něj nestačí. Dodge Charger SRT Hellcat je výkonnější a rychlejší. A jak je u amerických aut obvyklé, tak i podstatně levnější. Nový Charger Hellcat je nejvýkonnější a nejrychlejší sedan na světě. Prodávat se začne v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o37m83á67š 16J31u49r24e37č78k89a 3773712629303

A opravte si článek, věta "Nejsilnější sedan světa" je poněkud matoucí. "nejsilnější sériově vyráběný sedan" by bylo lepší. Ono se stačí podívat na evropské "nesériové" sedany. BMW Alpina B6 Bi-turbo, Mercedes 6L V12 Biturbo AMG, BMW M3 GTS ..nejsou možná silnější, ale jsou rychlejší: B6 Alpina 334km/h, M 6L V12- 342km/h, M

3 GTS - 329km/h. No a pak tu máme ještě Ferrari FF4 (Ferrari ho označuje jako sedan, ale spíš je to dvoudveřový hatchback).  Je směšné, že BMW M3 GTS dosahuje stejné rychlosti s o téměř 300 koňmi méně.;-D

0/0
23.9.2014 7:35

K18a59r93e70l 11F61a21i64t 1188703318112

A k čemu je to vlastně dobrý?

0/0
4.9.2014 9:16

E31v73z89e35n 16S43o72u61k85u55p 1747974876638

Jenže tam BMW M5 má motor 4,4ccm.... kdyby tam dal šestilitr, tak mu Dodge kouká pořád na zadek....

0/0
28.8.2014 8:46

J51i46ř15í 62D96v96o76ř51á18k 5978613118730

Ideální vozidlo pro "Hopsenštrase"  D1 .Nebo pro pár  .itomců , co si musí něco dokázat.

+1/−7
26.8.2014 20:52

K94r65y72š74t95o83f 29L28a50n47í52k 1839430985105

nejlepsi jsou takovi, co musi mit na vsechno nazor. a cim negativnejsi, tim lepsi.

+8/0
26.8.2014 21:33

J44i62ř83í 95D81v47o20ř73á59k 5548723338340

A kde pojedeš 326 km/ h? Hlavně nepiš nic o německých dálnicích.I když není rychlost omezená , tak tam hodně lidí jezdí dopuručenou (130 km/h) .

+1/0
27.8.2014 19:29

J78a64n 90D72l14o69u77h95ý 7224799780239

Treba na okruhu v moste? Sosnove? Vysoke myto? Mnichovo Hradiste? A mnoho dalsich okruhu kde za par tisic muze clovek radit jak je libo....

+1/0
28.8.2014 8:56

R67a44d11e97k 61N78e63u97m75a16n55n 5232652298355

Některé úseky D5, D11 jsou v pohodě

Ale 326 je maximálka - určitě to chvíli trvá, než se to rozjede

0/0
29.8.2014 9:14

J83a90n 23D30l32o60u94h48ý 7844559790789

Radsi si koupim z dovozu ojety Dodge s rocni zarukou a najezdem okolo 100 000km nez za ty same prachy kupovat Ochcafku v TDIcku na hlinach se zarukou 2 roky ;-D Nejdriv se v tom aute aspon nech povozit a na D1 to udela vic parady nez neajkej evropskej pekac s oturbenym motorem do sekackyR^

+3/−1
27.8.2014 12:14

R73a31d14e31k 82N15e81u23m12a18n74n 5962752198345

Zapomněl jsi jistě říct, že je to pro všechny s malým penisem.

Teď jen - jak si na to auto všichni mají vydělat?

0/0
29.8.2014 9:11

D57a71v19i76d 16F84o43r92t 9150985596

:D nejrychlejsi mozna, ale jen na rovince :D

Zkuste si s SRT prolitnout par zatacek a pak tam vemte klidne tu M5, panoramu ci RS4(6)... pak prijde teprve smich pri pohledu na dodge ;-D

0/−2
26.8.2014 17:22

J55a62k72u95b 25F52e80i10f88a76r 7719849716189

vy jste to zkusil? Tipuju, že jste nejel ani v jednom z aut ve vašem příspěvku;-D;-D;-D

+3/0
27.8.2014 8:18

J83a15n 32D75l25o25u53h22ý 7354469750759

Dodge je predevsim o motoruR^ A vzhledem k tomu, ze v tomto pripade jde o full-size ci pony-car (Challenger), tak urcujici je cena vs konstrukcni reseni. Ten Dodge je take levnejsi nez M5 a to o dost!! To same plati O Dodge Viperu vs. BMW Z4. Zase to je o motoru, podivejte se na recenzi v TGR^

+1/0
27.8.2014 12:18

T77o73m92á39š 38J98u31r33e58č28k50a 3163922329253

Naprostej souhlas, Ikdyž Viper bych do toho netahal. Ano první verze byla na ovladatelnost špatná a to hodně, extrémní přetáčivostí začínaje a přehříváním předních pneumatik konče. Druhá verze a verze GTR na tom byla o poznání lépe, ale ovladatelnost se zlepšila až závodní úpravou.V podstatě z amerik, co se týče ovladatelnosti, můžeme jmenovat jen Corvette ,GT-40 a následník Ford GT. Prostě amerika má brutální výkon a krouťák, ale jakmile dojde na zatáčky, nemůže BMW, Audi a mercedesu konkurovat

0/0
23.9.2014 7:10

L75a30d57i85s86l47a68v 32K79a20l27o88u83s 7155436371350

Asi bude levnější dojet na vrakáč. Tam si vybrat nějaký starý DODGE, nebo podobný tomuto a vrazit do toho buď tenhle motor, nebo z nějakého náklaďáku/autobusu, poladit a bude z toho DRAGSTER za pár kaček.;-D

+1/0
26.8.2014 15:57

R30i48c73h17a16r58d 48N72o63c47a58r 7645637265812

K čemu je to dobrý, že jede 326 za hodinu...to nemá vůbec smysl taková auta produkovat...

+4/−8
26.8.2014 14:15

M91i98l77a91n 76V60i88k 1387195513233

Už se těším, jak s tím pojedu po našich kvalitních dálnicích  - třeba mne to katapultuje až na Měsíc;-D. Je to jen firemní blbost - "naše auto je rychlejší než to vaše, heč!!" Jak batolata na písku ;-D

+2/−4
26.8.2014 14:55

J28a21n 19L47a28k25o90m25ý 7841535585184

No jedno jim nevezmeme, oni dělají auta s motorem co patří do aut, Evropa dělá auta s motorem do sekačky doplněným turbem, ale při 80tce to má nízký emise a krásnou spotřebu. Nehledě na to, že jejich auta s HEMIm stojí tak nějak míň jak V8 od Mercedesu a podobně, takže Dodge už na našich silnicích brzy nebude exotem - dle mě po příchodu Euro 7

+2/−2
26.8.2014 17:41

T68o70m18á22š 33B98u20r66a 4252926444

Prosím, ono je nějak normativně určeno, "co do aut patří"?

Jinak pokud jde o motorizaci evropských aut, pak jste na prudkém omylu. Ano - i Vámi dotčené trávní sekačky se tu vyskytují. Ovšem nejen ony. Je tu celá paleta motorů těmi třícylindrovými vrtichvosty počínaje a osmi- (případně i vícehrncovými) monstry konče.

Což v US produkci postrádám.

+1/−1
27.8.2014 10:21

J95a83n 37D51l59o73u40h20ý 7644659920399

Ja se tomu nedivim, ze v USA to nejak postradate. Ono kdyz V6 PentaStar zere stejne jako 1.4TSI pri rychlosti 100km/h. Tak furt V6 ma proste navrh. "Objem nicim nenahradis" Sesti valce maji proste nadherny zvuk, kultivovany chod a pri normalni jizde i "svete div se" normalni spotrebuR^

+2/0
27.8.2014 12:22

P37e62t25r 29B43á72č48a 8405376435905

jj poridme si radsi Fabiu :-P

0/0
26.8.2014 18:11

K18r30y68š47t65o38f 97L83a96n35í75k 1239630905735

jasne, vsechno zregulovat ci rovnou zakazat.

pak nema smysl ani vyrabet hracky pro deti.

+2/0
26.8.2014 21:32
Foto

R41a50d54i43m 93F51r75y40č80k59a 6171783765927

Podvozkove sice nesrovnatelne s M5 i E63 AMG(Vubec s celou 5kovou i Eckovou radou)  . Rychlost (vs maximalni vykon a vyuziti) je v normalnich podminkach taky jen relativni pojem . Ale uprime za tu cenu, pohodli ,prostor a vybavu + v zakladu uzasnej ladenej zvuk , to jsou pro vetsinu uz dostatecny duvody nad nim seriozne uvazovat .

+5/0
26.8.2014 14:12

M75i62l16a62n 91V28o30t90a35v74a 5804656801952

zase další neřiditelná cihla s motorem na kolech. To je jako kdyby Hyundai udělal nejsilnější auto a někdo ho chtěl porovnávat s německými prémiovými značkami....ehm

+3/−8
26.8.2014 13:32

V14l60a49d61i38s68l41a97v 85N93o48h49e42j89l 7868877578591

= znouzectnost . podivej se na nejrychlejsi casy na Nordschleife.

0/−1
26.8.2014 13:44

J31o89s30e71f 68D59o70l71e52ž50a24l 1786617381

(Anglie), (Anglie), Německo, (Anglie), Japonsko, Německo, USA, Japonsko, Nizozemí, USA. Tohle je Top 10 pokud započítávám Radicaly a McLaren P1 (který to měl dát pod 7, ale McL čas nezvěřejnil - asi proto, že neporazili 918) - to jsou auta v závorce. A 10. je oficiálně Donkervoort, ale je to stejné auto, jako zajelo 9. čas, tak sem 10. bral Vette . A teď ještě o čem tato statistika má vlastně vypovídat... Pan Votava to trochu přehnal (neřiditelná cihla to nebude), ale jinak má docela pravdu - z pohledu evropského trhu si tento Charger například s M5 moc konkurovat nebudou, ač jsou to na papíře auta podobné (stejné) kategorie.

0/0
26.8.2014 14:36

V69l78a35d29i19s54l50a17v 61N77o75h22e23j52l 7848407138471

no, jednak to pan Votava prehnal a druhak Vette i Viper nejsou specialni sportaky jako Radicaly apod, a nebo jsou vyrazne levnejsi nez jina evropska sportovnejsi vykonna seriova (treba Ferrari ci Lambo tam neni v tech Top 10), cili ta statistika se da vzit jeste trochu jinak - jako ze USA auta si nevedou spatne ani na okruhu, neni duvod zobecnovat zvlast kdyz toto ma mit take sportovnejsi moznosti nastaveni. nicmene me osobne i tuha zadni naprava pridava fun-factor (mel sem firebirda, ted mam mustanga) a ne ze je to neriditelny, proste se to ridi jinak

+1/−1
26.8.2014 15:07

J26o31s43e90f 74D41o91l88e90ž65a25l 1906827171

Ano, proto jsem třeba ty Radicaly dával do závorky. Nijak nerozporuju to co říkáte, jen jsem chtěl poukázat na dvě věci. Tyhle auta, ač si mohou teoreticky konkurovat, tak v realitě mají zcela jinou klientelu. US auta výchází v poměru cena/výkon určitě lépe než evropská premiová produkce, takže by se čistě papírově mohlo říct, že jsou lepší. Ale naprostá většina lidí auto nevybírá podle papíru (a ne jen podle ceny a výkonu) a tady už se dostáváme k tomu, že evropský zákazník většinou vybírá podle trochu jiných kritériích, než zákazník americký a proto si ty auta v konečném důsledku nekonkurujou. Například si myslím, že je opravdu minimum zákazníků, kteří svoje Ferrari vymění za Vette, ač se to na papíře může zdát jako jasná věc. Já nechci říkat, že je jedno lepší než druhé, protože to je, jak jsem psal, dost na subjektivním pohledu. A druhá věc je ta samotná statistika časů, protože ta je v konečném důsledku irelevantní (ač je to marketingově silná pomůcka). Ten čas má nějaký význam právě hlavně u aut jako jsou ony Radicaly, protože to jsou opravdu auta na okruh a popravdě to má pdole mě i větší význam u toho Vipera ACR, než třeba u 918, protože to je v podstatě taky hlavně auto na okruh, zatímco s tou 918 se opravdu minimum majitelů někdy přiblíží k tempu, se kterým to auto zajelo na Nordschleife rekord. A právě u kategorie M5 je tento ukazatel úplně zbytečný, protože v 90% případů (řekl bych že doopravdy to budeještě více) jejich majitelé potřebují aby je to auto rychle a hlavně pohodlně dostalo z A do B a nějaký čas na trati je jim k ničemu a jen v těch 10% případů se chtějí s tím autem bavit. Jinak souhlasím, že ta oblíbená věta, jak ameriky umí jezdit jen rovně, dnes už rozhodně neplatí. Prostě je to jak srovnávat jabka a hrušky, oboje je dobrý, ale každý trochu jinak.

+1/0
26.8.2014 15:38

M42i20l78a62n 63V66o77t13a19v24a 5374516951562

jenže tady se to z nějakého nepochopitelného důvodu překlopilo v hodnocení kvality na základě okruhů.  To přeci není vypovídající hodnota pro rychlou komfortní jízdu. Sedněte si do té krabice a dojeďte do Itálie a pak to dejte s BMW. Ten z krabice bude potřebovat dovolenou na rekonvalescenci i když tam možná bude o minutu dříve.

0/−1
26.8.2014 22:00

J46a27n 85D22l46o76u61h39ý 7934789140929

Konkurovat si predevsim nebudou kvuli cene. Dodge je lidovka a tomu odpovida i cena. BMW M5 je s cenou nekde uplne jinde a to hlavne kvuli dosti rozdilne konstrukci vozu.

+1/0
28.8.2014 9:04

P37e30t63r 83T90y70č94k67a 6785122739322

Neřiditelná možná proto, že řídit neumíš a musí ti pomáhat elektronika.

+4/0
26.8.2014 13:48

M75i46l68a23n 22V29o62t32a45v44a 5524726791122

je vidět, že mimo prázdných hlášek tomu rozumíš jak moje tchýně atomovým hlavicím. Ono to je o podvozku, ne o elektronice. A až někdy přesedneš z Mjundaje do těchto značek a přestaneš o nich jen číst, tak takhle už nebudeš nikdy mluvit. Víc důkazů není potřeba

0/−2
26.8.2014 14:00

J53i15ř54í 12K26o98c58u69r38e57k 6485354325668

Jo třeba takový Saleen S7R ... když byly roku 2004 v Brně závody FIA GT, tak vyhrál. Proti Maserati MC12 a podobným strojům. Lap record 1:59. Jelo se 500 km nebo 3 hodiny.

http://en.wikipedia.org/wiki/2004_FIA_GT_Brno_500km

Ale klidně sí dál melte svou mantru...

+1/0
26.8.2014 15:41

M56i37l76a43n 53V63o46t10a18v48a 5274736261802

a to je právě ten problém. z nějakého nepochopitelného důvodu jste se dostali k okruhovým závodům, které nemají proti komfortu rychlé jízdy žádnou vypovídací hodnotu. To je jak vyprávět o rakatě, do které se dá sednout a určitě předhoní letadlo.

+2/0
26.8.2014 21:56

M57a91r76t90i13n 87R27a88y23m76a85n 4732738153178

no jo, jeznze stale kdyz si sednete dovnitr a sahnete ne palubku tak si reknete hm, korejske levne auto. Jizdni vlastnosti bych taky hadal lepsi u Evropske konkurence, ale co je jeste dulezitejsi tak kdyz si sednete do M5 nebo C63 AMG tak ujedete 1000km, vystoupite a budete schopni jeste fungovat, kdezto jizda v tomhle americkym aute vas vycerpa, ten hluk vibrace, minimum kultivovanosti, budete se citit jak po ceste se zigulikem pres Alpy a dojezdu do Italie. V tom je ten hlavni rozdil a i o tom je diametralne odlisna cena.. ;) ale takove veci mohou vedet jenom lidi co se o auta zajimaji hloubeji nez na pohled do ceniku a technickych parametru.

+4/−2
26.8.2014 13:25

V20l74a85d96i95s74l17a67v 19N28o25h65e53j96l 7168837518821

no, porad jde o to co kdo preferuje, kdyz chci zazitek z jizdy, tak nechci gauc a kultivovanost. to same je pohon zadnich kol, to se da take vycitat a nebo to milovat.

+2/−1
26.8.2014 13:38

T76o21m46á80š 56B31u43r49a 4672246104

A vy si myslíte, že na kultivovaném gauči na čtyřech kolech nelze mít zážitek z jízdy? Jestliže je to opravdu Váš názor, pak jste to ještě nezkusil, čímž jste o dost přišel.

0/0
26.8.2014 16:25

M57a79r89t40i91n 96R72a40y76m29a15n 4502348673728

Ono ja zastavam nazor ze C63 AMG rozhodne poskytuje prvotridni zazitek z jizdy! ;)

+1/0
27.8.2014 7:58

P86e32t72r 91T17y91č43k89a 6955922709392

To už dávno není pravda.

+2/0
26.8.2014 13:49

J27a64n 62K56r17a92l 4673607485350

Ale je. V 2007 som si kúpil po C220CDI ako služobne auto 300CC a bola to katastrofa-uz po 400 km

0/0
26.8.2014 18:00

M34a60r98t42i53n 74R62a70y70m21a23n 4832438213758

Prave ze stale je to pravda ... je to lepsi nez to byvalo, ale porad se v tomto ohledu evropskym cestovnim sedanum nevyrovna ... Treba i ten blazen Clarcson kdyz jel v s Mustangem nejakej ten jejich zavod pres pul Evropy tak rikal potom to samy.

0/0
27.8.2014 7:57

J75i16ř17í 23K88o92c47u31r67e54k 6755244725978

Jo, zlatý kultivovaný evropský tříhrnek. Taková V8 se přece nedá vyvážit, ten motor vibruje... vždyť to nemá ani jeden vyvažovací hřídel, natož protizávaží! 8-o

0/0
26.8.2014 15:44

M57a66r16t33i61n 96R22a91y74m48a67n 4372358323588

Vy jste me evidentne vubec nepochopil.

1) Srovnavam C63 AMG nebo M5 s touto americkou karou. A ani jeden z techto vozu rozhodne nemaji nejaky vase trihrnky. A jen tak mezi nama, muj nazor je, ze motor pod 2 litry nechci.

2) Nemluvil jsem az tak o motoru, mluvil jsem o vozu jako celku. Americani nesladi podvozek tak aby zaroven drzel v zatackach a byl pohodlny. Umi bud jedno nebo druhe. Auto je treba dobre v zatackach a na okruhu, ale na bezne silnici z Vas vytrese dusi.

0/0
27.8.2014 8:03

G26e43o30r50g 79K40o85m59b46e59r41e86c 9384411866761

i kdyby jezdil 400 tak jim to je na 2 veci. Neomezena rychlost je jen v Nemecku, na Islandu a v Indii.

+5/−1
26.8.2014 13:03

M60a89r71t23i54n 16R59a81y24m62a83n 4412688543618

A ostrov Man.

+3/0
26.8.2014 13:21

O67n24d72ř51e21j 54Č72a91p67k70a 6171681733294

Zase tam není problém najít v rozumné vzdálenosti od baráku veřejně přístupný okruh nebo dráhu na sprinty... ne jako u nás, kde jsou volné jízdy pro auta pár dní v roce :-)

+1/0
26.8.2014 13:34

T19o82m59á87š 70B17u46r62a 4192146194

Jistě máte pravdu. Tvoří to tam dokonce celý byznys.

Otázka je, k čemu je to dobré. Dle mne jenom na hraní - k uspokojování potřeb infantilní duše. Průměrný dospělák si totiž nepořizuje sériové auto jako hračku - možná snad jako hobby do garáže, to ano. Jinak takový uživatel na svůj šlapohyb může mít různé požadavky, ale dětinské závodění mezi nimi nebývá. A jestliže ano, pak se jedná o svému okolí potenciálně nebezpečného "pilota".

+1/−1
26.8.2014 14:31

O83n48d35ř26e56j 54Č89a91p96k73a 6711651893744

Závodí se asi tak od chvíle, co se povedlo ochočit druhého koně... no a když po pár tisících letech vznikla auta a motorky, tak došlo i na ně - prostě to máme v genech už strašně dlouho...

Pořídit si auto jen tak "pro zábavu" není pro Američana žádný problém, ta cenová dostupnost je někde jinde, než u nás. Na dojíždění do práce bude samozřejmě mít něco jiného, úspornějšího - i když ani tyhle sportovní modely na tom nejsou při cestování po dálnici na tempomat zas tak zle (elektronika vypne 4 válce a jede to pak za cca 7-8 litrů na 100).

+1/0
26.8.2014 15:15

T32o86m96á14š 51B46u47r84a 4612156794

Já se omlouvám, ale jsem Evropan. A v Evropě žiji. Takže americký styl života je mému egu dost vzdálen. Tudíž z tohoto zorného úhlu hodnotím.

Proti závodění nic nemám - prosím proč ne? Ale na to si musím pořídit příslušné vybavení. Což tahle diskutovaná Fúrie není. Jedná se o sériové auto (sedan) a jako takový není určen k závodění. To že do její, jinak celkem pohledné kastličky, nacpali monstrózní a na hrubo vytesaný motor - div ji neroztrhli: však už na předku chudinka praská: těch děr! - znamená pouze projev amerického nevkusu a hochflancu. 

A spotřeba? Jak píši výše. Nechme se překvapit. Ovšem za osm to určitě nebude. Spíše tak něco mezi 16 až 20 litříky.

+2/−1
26.8.2014 15:45

O53n97d47ř24e15j 15Č67a41p37k15a 6471741203264

Tak ono to auto stejně není určené pro evropský trh, takže se dá očekávat, že bude stavěné podle amerického vkusu :-)

+1/0
26.8.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.