Diskuze
Hliníkový motor Škody 1000 MB zvládne i půl milionu kilometrů
Děkujeme za pochopení.
M25i94c13h79a48l 39Z11e43t29e67k
Škoda 1000 MB byla na počátku svého výrobního cyklu považována za moderní vůz, ale bohužel, jak to v socialistickém porostředí bývá, vyráběla se ještě dlouho poté, co její koncepce zastarala. Mnohem markantnější to bylo po nástupu škody 105/120 v roce 1976. Základ byl stále prakticky to samé, na čem byla postavená škoda 100, tedy prakticky faceliftované embéčko, pouze karoserie a interiér byly částečně převzaty z Giugiarova návrhu Š 760.
M98i98r90o69s47l62a81v 49S28i35n79d17e26l67a13r
Zmeny karoserie byly zrovna mezi S100 a S105/120 docela zasadni, na rozil od agregatu a naprav.
M10i52r90o41s10l44a75v 18S74t28e97i62n57e45r
Podle původní dílenské příručky se ložiska motoru musela měnit po pouhých 50 tis. km. Teprve po několika letech se podařilo koupit licenci na lepší pánvičky. Moderní motory nemají také leštěné hřídele na klikovce, nýbrž úmyslně vybroušené jemné drážky, aby lépe držely olejovou vrstvu. Tím se životnost znásobila.
Jinak rozdělení váhy bylo přímo kriminální, předek se všude dral dopředu. Při 50 km/h to ovšem nebylo tak tragické, o moc víc se s tou nepodařenou napodobeninou Renaulta 4 nebo Simcy 1000 jezdit ani nedalo. Škoda byla donucena vstoupit do kategorie, která jí vůbec neseděla. Původní Spartak-Oktávie- Felicie byly docela jiné a elegantní vozy (na svoji dobu).
M14i40r49o25s59l14a41v 53S42t48e54i57n71e83r
Pardon, Renault 8, později Renault 10 byli zástupci už tehdy vymírající koncepce "lidových" vozítek. Renault 4 L byl naprotitomu velmi pokrokový vůz s pohonem a motorem vpředu- jezdí s ním dodnes papež František.
P45e76t98r 39P57r51o86c67h63á33z82k94a
Zažil jsem tisícovku v době její slávy,ale rozhodně bych netvrdil,že to byl skvělý vůz a ani moc povedený.Byl to obyčejný lidový vůz,maximum na co se poválečná republika zmohla.Od začátku ne zrovna dobrá koncepce kterou se připravil výrobce o modifikaci modelů.Jízdní vlastnosti dobré snad jen na sněhu kdy díky zatížené zadní poháněné nápravě se jelo lépe než s jiným vozem.Motor rovněž žádný zázrak.V dané době existovalo ve světě spousta lepších a hlavně kvalitně udělaných aut.Motorů,které nežraly spoustu oleje,aut které dobře topily a v kterých bylo daleko víc ticho.Nechci Škodovku hanět.Jezdím v ní řadu let,ale zase je třeba být realista.To,že jsme ze svých vzpomínek vytěsnili to špatné ještě neznamená že vše bylo dobré.Díky absenci lepších aut u nás,díky "zlatým rukám" majitelům a kutilství které nam v dané době bylo vlastní ta auta jezdila i když často to bylo za cenu velké námahy.Nebyla konkurence,nebyla jiná volba.Kdo možnost měl, tak sáhnul po lepším autě.Spousta lidí raději udržovala staré vozy s předválečné produkce než by čekala v nekonečném pořadníku na MBéčko.Konstruktéři ve Škodovce se snažili udělat maximum s toho co jim umožnilo zadání,za to jim patří pochvala.Povzdech patří spíše těm,co tvrdošijmě trvali na dané koncepci ač jsme byli pomalu jediní ve světě.A hlavně proč trvalo tak dlouho než si to uvědomili a šli do skutečně koncepčně moderních vozů.
M64a29r91i81a30n 49K67a11r18a97b17a
Presne túto MB-čku som vlastnil, bol to moj prvý voz. Ročník 68. Pozrať sa na ňu treba očami doby v ktorej vznikla, v 60-tych rokoch to bol celkom moderný voz. Ako ste písali ľudový - obdoba tak ako v nemecku mali svojho chrobáka. Že motor bol nič moc? No neviem, na západe sa moc litrových motorov nevyrábalo, takže ťažko zrovnávať. Na danú kubaturu a 4-kvalty to jazdilo dobre, ale len do cca 80km/hod, potom to bolo trapenie. Verím že na Československých cestách to bolo viac než dostačujúce. Problemom je, že sa v podstate vývoj zastavil, a všetky tie nasledujúce modely boli len kozmetické úpravy. Som rád že tie autá sú už ďalekou minulosťou, no uznanie si toto autíčko zaslúži.
J19a51r85o51s72l90a60v 67Š49m61e84j57d16a
Auto je prý v perfektním stavu..........Neprošlo by první technickou prohlídkou. Nefunkční tachometr je vážná závada ( jak dodržuje stanovené rychlosti v obci a pod ?) Je to na odebrání OTP. Tak bych se tím moc nechlubil.
P55a87v61e56l 94K80r58e58u23z83i35g65e89r
Předpokládám, že mu nefunguje počítadlo kilometrů. Bez toho se jezdit dá.
A17l49e77š 36M78a90c82e48k
Západ už byl ale někde jinde. Chvíli jsem Š1000 měl, no nebylo s čím moc srovnávat v naší domovině.
J10i10ř25í 90E41r31b37e78n
V roce 1964 ten Západ zas až tak o moc jinde nebyl. V roce 1969, kdy se začaly dělat Š 100/110, už ano.
M12a43r43i75a74n 60K15a53r22a27b58a
Skvelé auto, teda na svoju dobu. Rozhodne nebolo dokonalé ale predsa malo to byt ludove vozitko. Jeho koncept bohuzial vydrzal do konca 80tych rokov. Ako bolo pisane, vtedy skodovka nemohla prekrocit svoj tien, musela pracovat so suciastkami z RVHP, komunisti kladli obmedzenia. Rusi svoj Zigulik moc neinovovali a tak ani u nas nebola potreba. Myslim ze Skodovka vzdy mala a ma naviac, ale tak nejak sa nemozem zbavit pocitu ze jej tak ako vtedy aj teraz pristrihuju kridla.
J96i94ř67í 60E85r81b37e53n
Komunisti ani tak moc nekladli omezení, jako že spíš neměli prachy na pořádnou novou fabriku, ta expanze AZNP Mladá Boleslav v letech 1959 - 1965 stála přes miliardu tehdejších korun a někdo to musel splatit.
A i Bratislavské automobilové závody, kde se původně měla vyrábět Škoda 1250/1500 (typ 720 s karosérií Giugiaro), se stavěly deset let a prvním sériovým autem byla až Škoda Garde v roce 1982, kterou tam stejně vyráběli spíš kusovým než sériovým způsobem...
A když už měli v 70. letech konečně vyvinutou novou řadu 760 (typy 761 až 765 s motorem vpředu, druhý design Giugiaro), tak se na nás zase vykašlali východoněmečtí soudruzi, s nimiž se to původně mělo vyrábět v kooperaci a u nás už na to byly připravené technologie. Š 105/120 (typ 742) tak už byla jen z nouze ctnost, designově povedená (třetí design Giugiaro, původně pro typ 727), kvalitou však pokulhávala.
R27o71m34a16n 65P32o17l87á60č41e14k
Já jsem zvědavý kolik vydrží můj 1,2TSI v Yetim .
Ale vážně. Trochu škoda, že neprošel ten kombík.
Z36d31e44n80ě91k 31W23e87r55n43h33a24r61t
Řekneme si po čtyřiceti letech provozu, jo :-)
J42i85ř52í 41Z49ý38k18a
půl milionu kilometrů a už tři výbrusy? Nechci kopat do Škodovky, ale nepřijde mi to jako nějaký zázrak. A to ani na tu dobu.
T13o77m19á17š 76K36u76c52h66a72ř
Berte v potaz, že motor byl vyroben prakticky poválečnými technologiemi skoro 70 let zpět. Na tu dobu a litrový motor nebyl nájezd do výbrusu 150 tisíc nic neobvyklého. Mimo jiné písty neměly ocelovou vložku, více se teplotně roztahovaly, takže motor hodně trpěl studenými starty. A jezdilo se spíše na kratší vzdálenosti, takže studených startů bylo hodně. Ono je to taky tak, že se výbrus často nezbytně dělat nemysel, auto jelo, jen bralo více oleje, bylo slabší, hlučnější a kouřivější. Jenže GO motoru nebyla tak drahá, bylo možné ji dokonce zvládnout i doma na koleně, takže se často nechala udělat je pro dobrý pocit (či do konce pro zábavu - kutění). Dnes se GO motoru většinou vůbec nevyplatí, dříve byla GO motoru téměř tak běžná, jako když dnes necháte na TDI udělat rozvody.
M53a21r18e77k 31S75l60a86b67i63h68o49u97d83e47k
Mně se s tisícovkou do určité míry jezdilo líp než s předmodernizační stodvacítkou. Byla lehčí a měla lepší odpich, i když maximálka byla o dost nižší. Řízení bylo lehčí (měla větší volant) a taky se rychleji ohřívala. Měl jsem tu s bombírovanou střechou a obdélníkovými nasávacími otvory. Ach, šťastné dny našeho mládí...
M20a54r33t46i63n 55T21e12s94a45ř
Jeden známý říkal, že tomu chyběl pátý kvalt, i do kopce byla čtyřka někdy málo .
V58l21a36d13i64m54í69r 30F81i88b22i16g83e21r
Naštěstí 989 zůstalo jen u prototypu. To by bylo opravdu ošklivé auto 1000MB se povedla
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Pronájem, Kanceláře, 50 m2 - Praha - Čakovice
Oderská, Praha 9 - Čakovice
11 000 Kč/měsíc