Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská kouzla: čtyřválec Audi se má vyrovnat osmiválcům

U Audi si hrají s myšlenkou přepracovaného čtyřválce, který by se měl hladkostí chodu vyrovnat šesti nebo osmiválcovým jednotkám. Patent na něj získala automobilka v roce 2013, myšlenka je ovšem nejméně čtyři roky stará. Kdy a zda se s ním setkáme ve výrobě, zatím nevíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o91m80á42š 16Z35e64m45a34n 3615708194505

Kultivovanost více-válců souvisí s rozložením pracovního zdvihu v otáčce motoru - čím více válců, tím méně je "hluchých" míst kdy nezabírá žádný válec.

U více válců se pracovní zdvihy překrývají a tím vytvářejí plynulý chod.

+5/0
21.8.2014 12:54

K68a42r67e97l 57V90a50c45h41u83t 9503282939123

Kultivovaný chod je u "méněválců" BOHUŽEL vždy závislý na otáčkách... tzn. dá se eliminovat JEN v určitém rozmezí otáček - a v těch jiných (obvykle těch nižších) nižších bohužel motor vždy nějak "KLEPE"...  :-/

Příklad:  Dnes tolik oblíbená tříválcová 1.2 HTP se dá docela dobře "naučit" jezdit bez klepání v oblasti nějakých 4000-4200 otáček = tady si to můžete hladce a ladně svištět po dálnici rychlostí nějakých 125-135km/h ... Ale jak sjedete z dálnice, zase se ozve charakteristické tříhrnkové "klepání". ;-)

+1/0
21.8.2014 19:20

P16e84t24r 79M41i49c28h85a71l 2350194921832

Já hlavně nechápu, jak si tříválec někdo může koupit.

0/0
24.8.2014 1:01

J74a87n 48T66o64n 9666672446183

Až někdy dospějete, tak to pochopíte. Takový hloupý příspěvek nemůže snad napsat dospělý člověk.

0/−1
24.8.2014 12:08

P37e40t50r 40M92i30c84h18a40l 2240224331582

Chlapečku, jezdím skoro 30 let. S tím slavným tříválcem jsem se párkrát svezl - je to děs a hrůza. Jet to nechce a žere to i trávu kolem cesty.

0/0
24.8.2014 13:49

M60i20c80h38a68l 31M82o70u41c88h64a 9168759563914

Bezva. A ten zvuk osmiválce k tomu bude hrát z reproduktorů... Ať už jdou ty euro-ekovolové do háje...:-/

+7/0
21.8.2014 12:49

J27i84ř60í 35Z67ý96k57a 9829383101560

to dneska dělá kde kdo ... třeba BMW, nebo i Škoda

0/0
21.8.2014 15:19

J97i10ř63í 93Z94ý79k60a 9259373381840

ještě jsem chtěl dodat ... bohužel. Tento přístup totiž naprosto odsuzuji.

+2/−1
21.8.2014 15:20

M35i97l46a60n 47K94r51á85l 8343278721921

Tak si to nekupuj,

+1/−1
21.8.2014 15:58

L89i55b62o85r 65G60o13n36d51e37k 2227333810167

Má vyrovnat...? Ale nevyrovná, to je jisté. Papírové hodnoty nejsou všechno.

+2/0
21.8.2014 12:18

J47a93k83u54b 59F29e62i41f58a62r 7889169596619

Já bych si osobně A8 s ničím menším než V8 nekoupil.

+1/0
21.8.2014 12:09

M41i51c75h39a34l 17F72r48ý41d92a 1942649333122

no hlavně bych si A8 nikdy nekoupil;-D

+1/0
21.8.2014 12:13

J43a97k84u22b 78F40e57i57f12a78r 7679539396589

tak když chcete limuzínu vyšší třídy a nechcete jít rovnou do RR nebo Bentley, máte na volbu S-klasse, BMW7 nebo A8. Pravda komu se líbí Panamera tak třeba i tu.

0/0
21.8.2014 12:38
Foto

D95a10n 96R58u11b50í94n 4983613829

Neblázni tenhle národ škodovkářů si nabuší radši Superba a myslí sí, že je to totéž.

+3/−1
21.8.2014 16:48

P98e73t43r 98M61i89c58h94a94l 2600974601762

Jsem škodovkář a tento názor nesdílím. Naopak souhlasím s Jakubem.

0/0
24.8.2014 0:59

J75a36n 29P14a82r49m95a 1713804

Co je lepší než sex? Dvakrát sex...

A stejný je to i s válci u motoru...

+8/0
21.8.2014 11:22

M76i24l51a40n 95Š45v62a82g17r43o45v12s23k14ý 9952589945228

Ale třikrát sex je horší než nic.

0/−1
21.8.2014 12:11

M30i71c57h78a60l 44Z32e30t32e81k 3468212590647

Již brzy bude v Ženevě představeno Audi A8 1.2 HTP.

+18/0
21.8.2014 9:58

P21a28v95e29l 56V31a93j23n41e22r 4530632254747

Což bude ovšem top verze, základ bude 1.0 HTP tříválec. :-)

+8/0
21.8.2014 10:34

J62i31ř32í 55Š86v36e75c 6983322975626

a v social edition to bude 0.2hdi a jednoválec s přidavnými šlapkami

+4/0
21.8.2014 10:53

V17á17c74l23a80v 46S94v82o80b90o93d18a 3761119730280

náhodou 3 válec ve fábii má krásný chod, na každém semaforu se krásně rozklepe abyste věděli, že ještě běží. když ve výbavě není otáčkoměr a je tak nádherně tichý, tak se to hodí ;-D

+7/0
21.8.2014 9:30

J17i40ř44í 35S95c29h57w67a10c59h 8898344328886

ano tdi, se rozklepe, benzín HTP, nikoliv....

0/−1
21.8.2014 15:26

V21á94c97l65a48v 23S28v98o59b75o57d80a 3431829670230

HAHAHA tak jste tím asi ještě nejel, samozřejmě mluvim o htp, ale pobavil jste mě to teda jo R^

0/0
22.8.2014 11:20

P54e53t23r 18K68o67z87á71k 3668863592165

Jen další věc, co se zase může po..... Už více lidí v servisech mi řeklo něco ve smyslu, že kvalitní auta se dělala do roku 2000 - asi to nebude náhoda....:-/

+1/0
21.8.2014 9:05

Z22b31y55n69ě59k 91K78o98ř19í21n61e59k 9984173799672

Třeba taková Škoda 105 ;-D

0/0
21.8.2014 11:11

P76e24t84r 73M98i85c14h45a20l 2240294531162

Š 105 se vyráběla do roku 2000? :-P

0/0
25.8.2014 17:13
Foto

M35a97r61t63i21n 85J38a30g86r 2305518149681

Výborně, pojďme do luxusní limuzíny za několik milionů dát 4 válcový motory, lidi co si to kupujou totiž nutně potřebují ušetřit palivo! .... Tak vymyslíme sra*ku, se kterou se dostaneme na nižší výkon a celej mechanismus motoru bude zase o něco složitější, náchylnější k posrání a ve finále zvedne jeho cenu ale hlavně že ten zpocenej čtyřválec v tom dvoutunovym autě bude na volnoběh potichu, sice aby se vůbec rozjel tak ho ještě pro jistotu proládujeme vzduchem, aspoň jednim kompresorem a dvěma turby ale to vůbec nevadí, ty tlaky jen prospějou servisním intervalům, protože v tom jsou přece prachy. No, ještě že i za pár let bude k sehnání E32/38 750i V12 s atmosferickym 5,4l.

+12/−1
21.8.2014 8:52

V14á43c91l63a18v 61S86v29o94b51o12d84a 3171369270190

výrobci za to úplně nemůžou, za to může EU a jejich dementní limity

+4/−1
21.8.2014 9:27

J59i45ř71í 35Š91v83e22c 6103942865306

dnes nikdo bohužel nechce dělat něco co vydrží 20 let. Ve vyspělých zemích, je hranice 100tkm právě ta, kdy se auto prodává a kupuje nové. Bohužel klasické atmosféry a V12 už asi nikdy nebudou. Ještě že mám jednu doma... :-)

+2/0
21.8.2014 10:58
Foto

J51a47n 88K92ř43í69ž 3399811691531

Nevím, nevím, soudruzi vývojáři:-/

+4/−2
21.8.2014 7:36

M56a15r67t65i86n 39B55o58r78a14k 2595215210378

Být vás víc takových, tak stále máme jen klacky :-/

+2/−2
21.8.2014 9:38
Foto

M84i78l78a75n 29S31t90r68n31a40d45e81l 4151586689250

To prirovnani k tomuto tematu moc nesedlo.

0/−1
22.8.2014 12:29

L76i53b56o64r 13B39l14á68h15a 6539656503

Omluva za mínus, máte pravdu.

0/0
23.8.2014 8:23

P25e82t70r 40M36i61c18h63a89l 2620614481622

A nebylo by nakonec jednodušší montovat tam šestiválce?

+11/0
21.8.2014 2:57
Foto

O86n83d36r30e15j 33S96k89o62p36a15l 9630556342554

Bylo, ale jak vam kazdy ekojantar vysvetli, sesti- a vicevalce jsou fuj, dvouvalec 0,8 se ctyrmi turbodmychadly ktery se ekologicky rozpadne po 100 tkm je ta spravna cesta...

+18/0
21.8.2014 8:06

T74o19m70á75š 64B49í52l47ý 2695150547

To není cool, teď je moderní narvat do pětimetrové limuzíny jednoválec s výkonem 100 kw:-/

0/0
21.8.2014 10:21

M53i49c14h34a23l 90F18r11ý25d55a 1762489983292

A k čemu je vlastně ta jednomístná pětimetrová limuzína?

0/0
21.8.2014 12:12

M68i60c61h55a64l 75M79o37u61c87h80a 9918859823224

To by nebyl žádnej "Náskok díky technice..."

0/0
21.8.2014 12:50

P44e45t66r 25U59r79a56m 1842380233247

Docela by me zajimalo, co si autor presne predstavuje pod pojmem "hladky chod" a jak souvisi s maximalnimi spalovacimi tlaky. Resp. jak souvisi maximalni spalovaci tlaky s vyvazenim motoru.

+1/0
21.8.2014 0:23

T54o53m18á98š 97J70u71r55e95č88k89a 3913142389743

Je vidět, že autor něco opíše aniž by nad tím trochu přemýšlel.

+1/0
21.8.2014 6:54

F26r87a26n53t31i15š35e88k 79H20á19j33e49k 2496219741335

Ale má čárku ;o)

0/0
21.8.2014 7:34
Foto

L42u49b30o35m28í61r 89J20a30n39o86t33a 5546524616855

Na iDnesu taky nic jinýho nedělá.

0/0
21.8.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.