Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská kouzla: čtyřválec Audi se má vyrovnat osmiválcům

U Audi si hrají s myšlenkou přepracovaného čtyřválce, který by se měl hladkostí chodu vyrovnat šesti nebo osmiválcovým jednotkám. Patent na něj získala automobilka v roce 2013, myšlenka je ovšem nejméně čtyři roky stará. Kdy a zda se s ním setkáme ve výrobě, zatím nevíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T62o12m61á84š 11Z27e63m61a72n 3165668314765

Kultivovanost více-válců souvisí s rozložením pracovního zdvihu v otáčce motoru - čím více válců, tím méně je "hluchých" míst kdy nezabírá žádný válec.

U více válců se pracovní zdvihy překrývají a tím vytvářejí plynulý chod.

+5/0
21.8.2014 12:54

K48a60r88e18l 70V34a64c37h96u70t 9493312729423

Kultivovaný chod je u "méněválců" BOHUŽEL vždy závislý na otáčkách... tzn. dá se eliminovat JEN v určitém rozmezí otáček - a v těch jiných (obvykle těch nižších) nižších bohužel motor vždy nějak "KLEPE"...  :-/

Příklad:  Dnes tolik oblíbená tříválcová 1.2 HTP se dá docela dobře "naučit" jezdit bez klepání v oblasti nějakých 4000-4200 otáček = tady si to můžete hladce a ladně svištět po dálnici rychlostí nějakých 125-135km/h ... Ale jak sjedete z dálnice, zase se ozve charakteristické tříhrnkové "klepání". ;-)

+1/0
21.8.2014 19:20

P50e92t43r 38M65i50c95h29a18l 2270394541572

Já hlavně nechápu, jak si tříválec někdo může koupit.

0/0
24.8.2014 1:01

J44a56n 91T34o81n 9686442556953

Až někdy dospějete, tak to pochopíte. Takový hloupý příspěvek nemůže snad napsat dospělý člověk.

0/−1
24.8.2014 12:08

P25e93t76r 47M79i91c62h39a21l 2680764701272

Chlapečku, jezdím skoro 30 let. S tím slavným tříválcem jsem se párkrát svezl - je to děs a hrůza. Jet to nechce a žere to i trávu kolem cesty.

0/0
24.8.2014 13:49

M44i50c26h35a56l 39M42o58u62c22h18a 9308809143454

Bezva. A ten zvuk osmiválce k tomu bude hrát z reproduktorů... Ať už jdou ty euro-ekovolové do háje...:-/

+7/0
21.8.2014 12:49

J67i62ř37í 85Z54ý76k49a 9619283691140

to dneska dělá kde kdo ... třeba BMW, nebo i Škoda

0/0
21.8.2014 15:19

J66i78ř16í 69Z77ý86k97a 9989163751980

ještě jsem chtěl dodat ... bohužel. Tento přístup totiž naprosto odsuzuji.

+2/−1
21.8.2014 15:20

M34i39l12a96n 42K13r84á55l 8653758551941

Tak si to nekupuj,

+1/−1
21.8.2014 15:58

L76i82b81o32r 92G77o81n31d55e31k 2897593360877

Má vyrovnat...? Ale nevyrovná, to je jisté. Papírové hodnoty nejsou všechno.

+2/0
21.8.2014 12:18

J84a35k20u30b 73F37e46i43f32a35r 7889219736639

Já bych si osobně A8 s ničím menším než V8 nekoupil.

+1/0
21.8.2014 12:09

M15i61c93h57a70l 12F32r87ý54d92a 1302269833302

no hlavně bych si A8 nikdy nekoupil;-D

+1/0
21.8.2014 12:13

J76a43k78u75b 18F56e76i74f35a91r 7479189616539

tak když chcete limuzínu vyšší třídy a nechcete jít rovnou do RR nebo Bentley, máte na volbu S-klasse, BMW7 nebo A8. Pravda komu se líbí Panamera tak třeba i tu.

0/0
21.8.2014 12:38
Foto

D56a92n 20R28u23b76í69n 4603723289

Neblázni tenhle národ škodovkářů si nabuší radši Superba a myslí sí, že je to totéž.

+3/−1
21.8.2014 16:48

P57e13t10r 40M41i89c13h89a17l 2690984531592

Jsem škodovkář a tento názor nesdílím. Naopak souhlasím s Jakubem.

0/0
24.8.2014 0:59

J80a64n 96P87a79r68m56a 1483194

Co je lepší než sex? Dvakrát sex...

A stejný je to i s válci u motoru...

+8/0
21.8.2014 11:22

M75i94l44a74n 16Š49v23a68g13r24o30v72s17k26ý 9442849315128

Ale třikrát sex je horší než nic.

0/−1
21.8.2014 12:11

M40i48c61h10a96l 21Z54e31t34e96k 3108142340197

Již brzy bude v Ženevě představeno Audi A8 1.2 HTP.

+18/0
21.8.2014 9:58

P10a37v15e95l 66V82a63j75n47e65r 4840322864727

Což bude ovšem top verze, základ bude 1.0 HTP tříválec. :-)

+8/0
21.8.2014 10:34

J48i61ř13í 57Š66v26e10c 6573572775826

a v social edition to bude 0.2hdi a jednoválec s přidavnými šlapkami

+4/0
21.8.2014 10:53

V88á52c80l52a22v 64S78v15o30b45o12d29a 3771119670350

náhodou 3 válec ve fábii má krásný chod, na každém semaforu se krásně rozklepe abyste věděli, že ještě běží. když ve výbavě není otáčkoměr a je tak nádherně tichý, tak se to hodí ;-D

+7/0
21.8.2014 9:30

J91i81ř75í 76S20c47h16w69a31c48h 8438874338606

ano tdi, se rozklepe, benzín HTP, nikoliv....

0/−1
21.8.2014 15:26

V51á58c31l16a24v 12S20v62o82b85o79d12a 3511709280820

HAHAHA tak jste tím asi ještě nejel, samozřejmě mluvim o htp, ale pobavil jste mě to teda jo R^

0/0
22.8.2014 11:20

P11e88t40r 33K27o80z79á67k 3448823812595

Jen další věc, co se zase může po..... Už více lidí v servisech mi řeklo něco ve smyslu, že kvalitní auta se dělala do roku 2000 - asi to nebude náhoda....:-/

+1/0
21.8.2014 9:05

Z13b78y76n55ě53k 77K85o79ř22í62n98e56k 9724193949952

Třeba taková Škoda 105 ;-D

0/0
21.8.2014 11:11

P74e68t75r 86M85i29c58h12a63l 2150784701902

Š 105 se vyráběla do roku 2000? :-P

0/0
25.8.2014 17:13

M85a33r41t52i16n 82J15a40g35r 2335648909151

Výborně, pojďme do luxusní limuzíny za několik milionů dát 4 válcový motory, lidi co si to kupujou totiž nutně potřebují ušetřit palivo! .... Tak vymyslíme sra*ku, se kterou se dostaneme na nižší výkon a celej mechanismus motoru bude zase o něco složitější, náchylnější k posrání a ve finále zvedne jeho cenu ale hlavně že ten zpocenej čtyřválec v tom dvoutunovym autě bude na volnoběh potichu, sice aby se vůbec rozjel tak ho ještě pro jistotu proládujeme vzduchem, aspoň jednim kompresorem a dvěma turby ale to vůbec nevadí, ty tlaky jen prospějou servisním intervalům, protože v tom jsou přece prachy. No, ještě že i za pár let bude k sehnání E32/38 750i V12 s atmosferickym 5,4l.

+12/−1
21.8.2014 8:52

V30á12c41l67a24v 32S84v15o97b68o94d94a 3391549760230

výrobci za to úplně nemůžou, za to může EU a jejich dementní limity

+4/−1
21.8.2014 9:27

J49i74ř16í 93Š92v88e31c 6563502885136

dnes nikdo bohužel nechce dělat něco co vydrží 20 let. Ve vyspělých zemích, je hranice 100tkm právě ta, kdy se auto prodává a kupuje nové. Bohužel klasické atmosféry a V12 už asi nikdy nebudou. Ještě že mám jednu doma... :-)

+2/0
21.8.2014 10:58
Foto

J63a70n 51K13ř84í80ž 3659271261441

Nevím, nevím, soudruzi vývojáři:-/

+4/−2
21.8.2014 7:36

M48a82r93t65i91n 27B37o45r22a61k 2165915900598

Být vás víc takových, tak stále máme jen klacky :-/

+2/−2
21.8.2014 9:38
Foto

M26i70l97a26n 97S55t90r77n20a67d23e63l 4941826249390

To prirovnani k tomuto tematu moc nesedlo.

0/−1
22.8.2014 12:29

L21i37b41o73r 66B80l50á12h74a 6609846433

Omluva za mínus, máte pravdu.

0/0
23.8.2014 8:23

P81e21t72r 20M34i42c86h63a66l 2710344651372

A nebylo by nakonec jednodušší montovat tam šestiválce?

+11/0
21.8.2014 2:57
Foto

O44n23d16r11e34j 73S27k33o78p75a67l 9320656232214

Bylo, ale jak vam kazdy ekojantar vysvetli, sesti- a vicevalce jsou fuj, dvouvalec 0,8 se ctyrmi turbodmychadly ktery se ekologicky rozpadne po 100 tkm je ta spravna cesta...

+18/0
21.8.2014 8:06

T13o95m98á93š 13B38í62l95ý 2595710497

To není cool, teď je moderní narvat do pětimetrové limuzíny jednoválec s výkonem 100 kw:-/

0/0
21.8.2014 10:21

M12i75c46h51a10l 47F15r40ý47d77a 1422629173932

A k čemu je vlastně ta jednomístná pětimetrová limuzína?

0/0
21.8.2014 12:12

M49i40c58h73a63l 97M53o59u31c68h38a 9308759733434

To by nebyl žádnej "Náskok díky technice..."

0/0
21.8.2014 12:50

P48e62t44r 60U32r97a80m 1812770373627

Docela by me zajimalo, co si autor presne predstavuje pod pojmem "hladky chod" a jak souvisi s maximalnimi spalovacimi tlaky. Resp. jak souvisi maximalni spalovaci tlaky s vyvazenim motoru.

+1/0
21.8.2014 0:23

T91o27m45á78š 49J87u15r53e71č78k87a 3413612289883

Je vidět, že autor něco opíše aniž by nad tím trochu přemýšlel.

+1/0
21.8.2014 6:54

F79r16a18n30t33i73š70e91k 84H43á80j40e19k 2226679611315

Ale má čárku ;o)

0/0
21.8.2014 7:34
Foto

L20u71b79o18m79í80r 80J32a75n14o93t54a 5166104256705

Na iDnesu taky nic jinýho nedělá.

0/0
21.8.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.