Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorářská kouzla: čtyřválec Audi se má vyrovnat osmiválcům

U Audi si hrají s myšlenkou přepracovaného čtyřválce, který by se měl hladkostí chodu vyrovnat šesti nebo osmiválcovým jednotkám. Patent na něj získala automobilka v roce 2013, myšlenka je ovšem nejméně čtyři roky stará. Kdy a zda se s ním setkáme ve výrobě, zatím nevíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o95m23á55š 42Z11e18m42a50n 3275988114795

Kultivovanost více-válců souvisí s rozložením pracovního zdvihu v otáčce motoru - čím více válců, tím méně je "hluchých" míst kdy nezabírá žádný válec.

U více válců se pracovní zdvihy překrývají a tím vytvářejí plynulý chod.

+5/0
21.8.2014 12:54

K61a38r10e47l 29V84a70c92h87u88t 9123102179753

Kultivovaný chod je u "méněválců" BOHUŽEL vždy závislý na otáčkách... tzn. dá se eliminovat JEN v určitém rozmezí otáček - a v těch jiných (obvykle těch nižších) nižších bohužel motor vždy nějak "KLEPE"...  :-/

Příklad:  Dnes tolik oblíbená tříválcová 1.2 HTP se dá docela dobře "naučit" jezdit bez klepání v oblasti nějakých 4000-4200 otáček = tady si to můžete hladce a ladně svištět po dálnici rychlostí nějakých 125-135km/h ... Ale jak sjedete z dálnice, zase se ozve charakteristické tříhrnkové "klepání". ;-)

+1/0
21.8.2014 19:20

P91e47t83r 61M47i44c12h55a86l 2900254481762

Já hlavně nechápu, jak si tříválec někdo může koupit.

0/0
24.8.2014 1:01

J33a45n 48T33o65n 9646592616323

Až někdy dospějete, tak to pochopíte. Takový hloupý příspěvek nemůže snad napsat dospělý člověk.

0/−1
24.8.2014 12:08

P48e45t96r 60M47i23c32h17a20l 2550354351262

Chlapečku, jezdím skoro 30 let. S tím slavným tříválcem jsem se párkrát svezl - je to děs a hrůza. Jet to nechce a žere to i trávu kolem cesty.

0/0
24.8.2014 13:49

M93i65c65h60a65l 77M16o50u19c32h79a 9188469563494

Bezva. A ten zvuk osmiválce k tomu bude hrát z reproduktorů... Ať už jdou ty euro-ekovolové do háje...:-/

+7/0
21.8.2014 12:49

J64i46ř45í 57Z24ý68k97a 9479633861960

to dneska dělá kde kdo ... třeba BMW, nebo i Škoda

0/0
21.8.2014 15:19

J87i32ř78í 79Z68ý23k50a 9179503811670

ještě jsem chtěl dodat ... bohužel. Tento přístup totiž naprosto odsuzuji.

+2/−1
21.8.2014 15:20

M14i97l81a54n 80K39r23á27l 8523108651821

Tak si to nekupuj,

+1/−1
21.8.2014 15:58

L51i72b20o77r 21G56o95n27d11e72k 2677883820717

Má vyrovnat...? Ale nevyrovná, to je jisté. Papírové hodnoty nejsou všechno.

+2/0
21.8.2014 12:18

J38a62k66u66b 39F15e66i96f42a46r 7759689876689

Já bych si osobně A8 s ničím menším než V8 nekoupil.

+1/0
21.8.2014 12:09

M32i49c37h16a58l 44F38r59ý54d64a 1662419393912

no hlavně bych si A8 nikdy nekoupil;-D

+1/0
21.8.2014 12:13

J70a19k10u60b 60F84e69i59f25a54r 7409729126529

tak když chcete limuzínu vyšší třídy a nechcete jít rovnou do RR nebo Bentley, máte na volbu S-klasse, BMW7 nebo A8. Pravda komu se líbí Panamera tak třeba i tu.

0/0
21.8.2014 12:38
Foto

D68a36n 92R63u38b70í65n 4433433319

Neblázni tenhle národ škodovkářů si nabuší radši Superba a myslí sí, že je to totéž.

+3/−1
21.8.2014 16:48

P13e31t38r 79M59i12c40h11a16l 2820964771682

Jsem škodovkář a tento názor nesdílím. Naopak souhlasím s Jakubem.

0/0
24.8.2014 0:59

J72a84n 59P37a71r33m82a 1753854

Co je lepší než sex? Dvakrát sex...

A stejný je to i s válci u motoru...

+8/0
21.8.2014 11:22

M42i85l90a28n 71Š12v12a68g36r37o74v77s57k39ý 9552889105238

Ale třikrát sex je horší než nic.

0/−1
21.8.2014 12:11

M24i39c66h29a55l 89Z67e29t78e77k 3438932190607

Již brzy bude v Ženevě představeno Audi A8 1.2 HTP.

+18/0
21.8.2014 9:58

P55a27v88e52l 88V41a40j37n97e47r 4550682134897

Což bude ovšem top verze, základ bude 1.0 HTP tříválec. :-)

+8/0
21.8.2014 10:34

J25i55ř13í 47Š71v20e68c 6453282225406

a v social edition to bude 0.2hdi a jednoválec s přidavnými šlapkami

+4/0
21.8.2014 10:53

V10á59c51l33a34v 35S41v28o23b31o39d49a 3131109670820

náhodou 3 válec ve fábii má krásný chod, na každém semaforu se krásně rozklepe abyste věděli, že ještě běží. když ve výbavě není otáčkoměr a je tak nádherně tichý, tak se to hodí ;-D

+7/0
21.8.2014 9:30

J85i41ř29í 72S85c85h77w13a32c74h 8948314978916

ano tdi, se rozklepe, benzín HTP, nikoliv....

0/−1
21.8.2014 15:26

V20á97c75l22a87v 80S87v14o73b21o24d50a 3881679840150

HAHAHA tak jste tím asi ještě nejel, samozřejmě mluvim o htp, ale pobavil jste mě to teda jo R^

0/0
22.8.2014 11:20

P10e47t14r 37K81o13z98á49k 3538233812475

Jen další věc, co se zase může po..... Už více lidí v servisech mi řeklo něco ve smyslu, že kvalitní auta se dělala do roku 2000 - asi to nebude náhoda....:-/

+1/0
21.8.2014 9:05

Z11b58y39n19ě29k 31K21o41ř73í90n21e85k 9934803679172

Třeba taková Škoda 105 ;-D

0/0
21.8.2014 11:11

P58e44t96r 19M28i26c74h57a27l 2700194161972

Š 105 se vyráběla do roku 2000? :-P

0/0
25.8.2014 17:13
Foto

M36a67r74t98i49n 13J24a81g14r 2315678559531

Výborně, pojďme do luxusní limuzíny za několik milionů dát 4 válcový motory, lidi co si to kupujou totiž nutně potřebují ušetřit palivo! .... Tak vymyslíme sra*ku, se kterou se dostaneme na nižší výkon a celej mechanismus motoru bude zase o něco složitější, náchylnější k posrání a ve finále zvedne jeho cenu ale hlavně že ten zpocenej čtyřválec v tom dvoutunovym autě bude na volnoběh potichu, sice aby se vůbec rozjel tak ho ještě pro jistotu proládujeme vzduchem, aspoň jednim kompresorem a dvěma turby ale to vůbec nevadí, ty tlaky jen prospějou servisním intervalům, protože v tom jsou přece prachy. No, ještě že i za pár let bude k sehnání E32/38 750i V12 s atmosferickym 5,4l.

+12/−1
21.8.2014 8:52

V41á18c35l27a42v 10S45v91o89b19o26d72a 3291839830810

výrobci za to úplně nemůžou, za to může EU a jejich dementní limity

+4/−1
21.8.2014 9:27

J91i57ř21í 15Š42v47e32c 6463862545776

dnes nikdo bohužel nechce dělat něco co vydrží 20 let. Ve vyspělých zemích, je hranice 100tkm právě ta, kdy se auto prodává a kupuje nové. Bohužel klasické atmosféry a V12 už asi nikdy nebudou. Ještě že mám jednu doma... :-)

+2/0
21.8.2014 10:58

J52a35n 54K22ř39í62ž 3739841651311

Nevím, nevím, soudruzi vývojáři:-/

+4/−2
21.8.2014 7:36

M10a38r18t69i15n 45B57o57r35a30k 2285395980218

Být vás víc takových, tak stále máme jen klacky :-/

+2/−2
21.8.2014 9:38
Foto

M20i93l85a88n 40S87t32r91n66a45d95e86l 4191546989280

To prirovnani k tomuto tematu moc nesedlo.

0/−1
22.8.2014 12:29

L60i90b29o12r 44B36l11á73h87a 6609336583

Omluva za mínus, máte pravdu.

0/0
23.8.2014 8:23

P22e63t89r 78M42i69c49h85a77l 2480104611702

A nebylo by nakonec jednodušší montovat tam šestiválce?

+11/0
21.8.2014 2:57
Foto

O26n74d29r21e48j 30S53k52o15p82a92l 9210106782634

Bylo, ale jak vam kazdy ekojantar vysvetli, sesti- a vicevalce jsou fuj, dvouvalec 0,8 se ctyrmi turbodmychadly ktery se ekologicky rozpadne po 100 tkm je ta spravna cesta...

+18/0
21.8.2014 8:06

T72o78m41á12š 56B13í96l90ý 2185480277

To není cool, teď je moderní narvat do pětimetrové limuzíny jednoválec s výkonem 100 kw:-/

0/0
21.8.2014 10:21

M31i78c26h66a87l 10F22r27ý44d58a 1392129853222

A k čemu je vlastně ta jednomístná pětimetrová limuzína?

0/0
21.8.2014 12:12

M94i39c16h79a96l 67M41o89u85c23h97a 9178969143674

To by nebyl žádnej "Náskok díky technice..."

0/0
21.8.2014 12:50

P28e82t21r 71U30r97a74m 1362470943917

Docela by me zajimalo, co si autor presne predstavuje pod pojmem "hladky chod" a jak souvisi s maximalnimi spalovacimi tlaky. Resp. jak souvisi maximalni spalovaci tlaky s vyvazenim motoru.

+1/0
21.8.2014 0:23

T97o82m44á14š 43J76u54r89e61č72k90a 3213202809843

Je vidět, že autor něco opíše aniž by nad tím trochu přemýšlel.

+1/0
21.8.2014 6:54

F41r91a12n68t80i13š18e59k 25H75á28j39e65k 2236299131675

Ale má čárku ;o)

0/0
21.8.2014 7:34
Foto

L84u15b68o58m54í80r 78J31a61n16o51t93a 5376714106905

Na iDnesu taky nic jinýho nedělá.

0/0
21.8.2014 11:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.