- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kultivovanost více-válců souvisí s rozložením pracovního zdvihu v otáčce motoru - čím více válců, tím méně je "hluchých" míst kdy nezabírá žádný válec.
U více válců se pracovní zdvihy překrývají a tím vytvářejí plynulý chod.
Kultivovaný chod je u "méněválců" BOHUŽEL vždy závislý na otáčkách... tzn. dá se eliminovat JEN v určitém rozmezí otáček - a v těch jiných (obvykle těch nižších) nižších bohužel motor vždy nějak "KLEPE"...
Příklad: Dnes tolik oblíbená tříválcová 1.2 HTP se dá docela dobře "naučit" jezdit bez klepání v oblasti nějakých 4000-4200 otáček = tady si to můžete hladce a ladně svištět po dálnici rychlostí nějakých 125-135km/h ... Ale jak sjedete z dálnice, zase se ozve charakteristické tříhrnkové "klepání".
Bezva. A ten zvuk osmiválce k tomu bude hrát z reproduktorů... Ať už jdou ty euro-ekovolové do háje...
to dneska dělá kde kdo ... třeba BMW, nebo i Škoda
Má vyrovnat...? Ale nevyrovná, to je jisté. Papírové hodnoty nejsou všechno.
Já bych si osobně A8 s ničím menším než V8 nekoupil.
Co je lepší než sex? Dvakrát sex...
A stejný je to i s válci u motoru...
Ale třikrát sex je horší než nic.
Již brzy bude v Ženevě představeno Audi A8 1.2 HTP.
Což bude ovšem top verze, základ bude 1.0 HTP tříválec.
náhodou 3 válec ve fábii má krásný chod, na každém semaforu se krásně rozklepe abyste věděli, že ještě běží. když ve výbavě není otáčkoměr a je tak nádherně tichý, tak se to hodí
ano tdi, se rozklepe, benzín HTP, nikoliv....
Jen další věc, co se zase může po..... Už více lidí v servisech mi řeklo něco ve smyslu, že kvalitní auta se dělala do roku 2000 - asi to nebude náhoda....
Výborně, pojďme do luxusní limuzíny za několik milionů dát 4 válcový motory, lidi co si to kupujou totiž nutně potřebují ušetřit palivo! .... Tak vymyslíme sra*ku, se kterou se dostaneme na nižší výkon a celej mechanismus motoru bude zase o něco složitější, náchylnější k posrání a ve finále zvedne jeho cenu ale hlavně že ten zpocenej čtyřválec v tom dvoutunovym autě bude na volnoběh potichu, sice aby se vůbec rozjel tak ho ještě pro jistotu proládujeme vzduchem, aspoň jednim kompresorem a dvěma turby ale to vůbec nevadí, ty tlaky jen prospějou servisním intervalům, protože v tom jsou přece prachy. No, ještě že i za pár let bude k sehnání E32/38 750i V12 s atmosferickym 5,4l.
výrobci za to úplně nemůžou, za to může EU a jejich dementní limity
Být vás víc takových, tak stále máme jen klacky