Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Podívejte se na nové lady, vypadají parádně

Lada se pod křídly Renaultu s Nissanem mění v moderní značku. Na autosalonu v Moskvě se ruská automobilka pochlubila dvěma koncepty, které se do dvou let dostanou do výroby. Sedan vesta a SUV XRAY začínají novou éru automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o63m61á45š 58J34u49r86e44č11k34a 3833672549753

Naleštěná ruská bída.

0/0
8.9.2014 12:18

K93a13r92e90l 14F53a12i68t 1288913728292

Vypadá 100x líp než yeti, roomster i fabie dohromady. A myslím že s tou kvalitou to taky nebude tak hrozný, žiguly vyráběli rusáci daleko kvalitnější už v době, kdy tady vymysleli embéčko. Já měl 15ku žigula 12let, před tím 12ku. Bezkonkurenční auto. Venku mohlo být 25 pod nulou a auto šlapalo jak hodinky. Za to škodovky a fiati se křísili jak šaman mrtvého.

+1/−1
3.9.2014 8:26

J32a38n 19D56l46o57u14h81ý 8466540773800

pořád to byl fiat z počátku šedesátých let upravený na polní cesty a ruský kolchozy :-/

+1/0
3.9.2014 12:12

P26e13t26r 93M59i24c55h78a64l 2950834841172

Ruské auto s francouzskou technologií? Tak to přeju šťastnou cestu ... ;-D

+3/−1
30.8.2014 2:42

A56d82a27m 40K93ř43i53v84s14k27ý 1573344540873

Stejně mě to vždycky fasciovalo. Země co poslala prvního člověka do vesmíru, země co umí postavit špičková letadla neumí vyrobit pořádný auto...

0/0
29.8.2014 23:00

P36e62t71r 38M48i34c21h74a10l 2360174191132

Nebýt koncem války ukořistěné německé technologie, tak by Gagarin letěl možná v důchodu (a nebýt W. von Brauna v USA, tak Glenn možná chvilku před důchodem). S těmi letadly máš víceméně pravdu, jen pořád trochu pokulhávají s elektronikou. Auta neumí, protože je to civilní výroba a tam se hůř kopíruje (jsou na to zákony).

0/0
30.8.2014 2:30

L46u93d64v36í54k 34G48a88j74d86o50š51í21k 2345943214852

Auto je trochu jiná problematika. Tam se řeší velmi silně ekonomika výroby. Vyrobit levně, ale aby to bylo funkční, spolehlivé a ještě to vypadalo dobře je daleko obtížnější, než když máte neomezený rozpočet a podstatná je jedině funkčnost.

0/0
30.8.2014 11:35

O67l69a15f 36F29r26a91n66t44i59š95e81k 5820890335843

Co je ruský to je třeba přejet tankem, zrovna tak jako tyhle dva nalíčený plecháče.

0/−4
29.8.2014 21:05

I39v17a90n 48P89o13k98o15r97n60ý 7749315858

Rodiče měli žigula vylepšenou 2101 s 13stovkou motorem (21011?), Brežněv sice dostal pár nadávek, ale jinak spokojenost. "Zastaralý" italský licenční auto (snad přepracován motor - v rozvodech OHV / OHC) plně obsazené dávalo na dálnici na frak novým, "moderním" 120kám obsazenými jen šoférem, o pohodlí ve srovnání s mladoboleslavskými konstitřasy ani nemluvě. I v mrazech to saunově topilo po pár metrech jízdy, bez ventilátoru, Škodovka ani v cíli cesty s ventilárem na plný céres. Už tenkrát byly škodofky out a žiguláři patřili (vyjma tuzexových aut) ke špičce na našich silnicích. Netvrdím to z důvodu, že ho měli rodiče, ale protože oproti škodovkám byli opravdu mnohem lepší, a to i přes ten relativně zastaralý původ ve Fiatu. Škodovky byly dokonce dražší, až nějakou dobu před převratem Žigulíky zdražili, protože kdo měl 64 tisíc a mohl si vybrat, tak samozřejmě do Škodovky nešel. Když se sem začali žigulíci dovážet, bylo jich habaděj, postupem času s rostoucí oblibou začaly být nedostatkové a pořadníky na Samaru spolu s nedostačujícími dovozy tomu daly korunu.

Náhradní díly nebyly v každé Mototechně, ale většina dílů se dala zaměnit z Fiata. Táta si na něm ledascos udělal sám a jezdil s ním ještě nějakou dobu po převratu, teprve škodováckej Favorit mu začal, možná sa 30tiletým historickým odstupem, konečně šlapat na paty. Na silnicích nebyla nouze potkat vyvařené škodovky, to se u žigulů nestávalo. Jeden díl výfuku tam rusáci dokonce dávali z nějakého nerezu, protože když táta vezl auto po vlastní ose do šrotu, tak furt tam byl ten originální díl. Na motoru bez jakékoliv opravy natočil přes 400 tisíc km. Plechařina taky OK, akorát spodek po koupi ošetřen Tlumexem a gumoasfaltem. A na celý zbytek život auta pokoj. Čepy, brzdy - běžný servis.

Tak jako Dacia (zejména Duster boduje i na vyspělých trzích) začala dávat s renaultovskou technikou na frak jiným, dražším značkám, tak by Lada mohla dát nafrak našim nabubřelým škodofkářům, kteří si myslí, kdo ví co nemaj.

+3/−2
29.8.2014 20:54

I37v10a25n 62P23o68k47o13r76n26ý 7779725688

Ještě jsem zapoměl - v té samé době vyráběný Fiat polski 125p se nedal srovnat se stejným licenčním žigulíkem 2103 (1500 motor). Ten polák byl takový těžkopádný, hlučný, neohrabaný, k tomu méně kvalitní, tomu pšenka u nás nekvetla.

+1/0
29.8.2014 20:57

J19i74ř52í 16S91c95h27w66a81c26h 8148714948636

VAZ 2101 byla licence Fiatu 124, takže už ten měl OHC motor...;-)

0/0
29.8.2014 21:23

M69a10r37t68i50n 70K79o16v58á79ř 2281680319856

Vyšší prodej Dacií Duster je daný hlavně dobře trefenou užitnou hodnotou za co nejnižší cenu. Kvalita, kterou by to mohlo dávat na frak dražším značkám, tam není (za tu cenu ani být nemůže) a ani žádné vyšší ambice tam nikdy nebyly. Dacii Renault koupil na produkci lowcost aut pro východní trhy. Prodejní úspěchy i v západní Evropě svědčí o tom, že tenhle záměr se Renaultu nad očekávání povedl.

+5/0
29.8.2014 21:19

L81u61d89v23í75k 30G93a34j62d90o68š78í13k 2295553824212

O čem píšete? Že za bolševika byl Žigul králem jednooký mezi slepými?

Krom toho jste jaksi pozapomněl, že díky RVHP nikdo tehdy ve východním bloku nesměl vyrábět nic lepšího než Rusáci i kdyby to uměl.

+2/−2
30.8.2014 11:41

M90i27r14o76s12l49a57v 36R12y88š12a25v72ý 9871322746410

nesměl vyrábět ... nebo neuměl vyrobit?

Že by nemohli jinde vyrobit něco lepšího bych chápal v případě, že by měli potíže s dobytem. Jenže oni odbytové problémy neměli, co se vyrobilo, to se prodalo a ještě byla poptávka neuspokojena.

I ČSSR vyvážela do tehdejšího SSSR mnoho věcí, a nikdo nediktoval, že musí mít lepší / horší vlastnosti. Škoda jen, že polistopadoví vlastizrádci obchodní vazby zpřetrhali, ostatní antikomunistické státy nás rády nahradily. Pak jsme se 20 let pokoušeli obchodní vazby obnovit a nyní je opět v rámci embarga ztratíme. Jak efektivní, hlavně pro úřady práce, že

0/0
30.8.2014 22:59

J83a30n 36D90l95o74u69h45ý 8466450103700

Nevíš, co píšeš. Proč škodovka nemohla dělat větší motory, než 1300? Proč se musela task dlouho držet motoru vzadu, atp. Výroba aut (a nejen aut) byla stanovena z Kremlu. :-/

0/0
3.9.2014 12:16

J66a59n 60B74u67r37i50a26n 5189787217424

to je snůška kravin ;-D

0/0
31.8.2014 20:03

P85e73t41r 90B18á89č13a 8455146715455

Tak na to, ze je to Lada nevypada vubec zle, sice bych si ji v zivote nekoupil, ale divat se na to da :-)

+1/0
29.8.2014 15:53

M34i56r30o94s52l44a41v 64Š14i57m64k44o 7385503502145

Jestli bude mít Lada techniku Nissanu, tak proč ne. Jestli Renaultu, tak v těch ruských podmínkách asi moc  neuspěje...

+2/−1
29.8.2014 10:14

J59a81n 57D32l14o18u93h14ý 8316420783360

Ještě otázka, jak to uspěje na ruských silnicích ;-D

0/0
3.9.2014 12:18

V56á41c63l66a93v 24M35a28i47x42n97e81r 7755230175831

Vypada pekne !!

+1/−1
29.8.2014 9:21

P30a38v13e49l 67R85y53b62e56c48k40y 8264623259720

...a měli by je vyrábět s prosklenou střechou......aby bylo vidět na ty pitomce co si takové auto koupí....

+3/−5
29.8.2014 7:48

L20u64k15á18š 71K92o97p49č23a 1245324652267

Je ubohy nadavat na vyrobky a obcany statu jen kvuli jeho vedeni at to jsou rusove nebo americani nebo na jakekoliv jine obcany nejakeho statu. Lidi jsou vsude stejni, resi stejne problemy jako vy. Jen maj politicke vedeni se kterym vy zrovna nesouhlasite. Nenavist k obcanum jineho statu vede jen jednim smerem a to velmi spatnym smerem.

+5/−1
28.8.2014 23:29

V83l74a56d89i11s19l82a91v 39N38o68h70e87j11l 7208557828191

to jste vedle, nejde o nenavist, ale o obezretnost podlozenou dlouholetou zkusenosti (at osobni ci predanou)

+3/−6
29.8.2014 1:51

V65l32a69d86i26s70l15a44v 90N32o88h88e34j45l 7308367788801

ja bych se bal, ze kdyz si to koupim a postavim do garaze, tak Putin tu garaz prohlasi za svoje uzemi Rv

+3/−8
28.8.2014 22:50

R91a49d25o52s41l79a80v 36K45l46a83u91d87a 5934398154652

Garáž a kolem jí okruh o průměru 200 km:-P

+2/−1
28.8.2014 23:18

M43a56r95t57i85n 84S65v28o60b13o49d13a 7339507602315

prodej bude stejný jako v Rusku. Jedna velká nula.

+2/−3
28.8.2014 22:19

P38e62t43r 93N22e89s89v16a89d34b67a 2604985446939

Rusové přetáhli Designera korejcům ;-D. To aby se H/K začali bát.

0/0
28.8.2014 21:09

P58e29t78r 85M78a82r33e16č64e58k 1343801759408

Měl jste a mysli severní korejce ?! :-)

0/−1
29.8.2014 8:52

V32á22c95l32a70v 58P41c95h20á53l53e66k 8886662601262

Nemělo by v titulku článku být velké "L"? - Lada  je snad název/značka, ne?

+3/0
28.8.2014 20:31

O14l29i25v18e89r 83N53e63u80m47a14n56n 3770446879

to je ta ceska kapitalizace. Je to ale spravne.

Obvykle se pouziva tento vzor. "Automobil Skoda Fabia, ale jezdi skodovkou."  

Tedy potom. "Automobil Lada Niva, ale jezdi ladou (diva se na ladu)."

+1/0
28.8.2014 20:56

M18í23r74a 66K21r71a38t37o84c62h62v18í35l 8426229924664

Je to rychle jedoucí favorit. Nedávno jsem viděl Volgu, poslední typ. Jiné kafe, skoro pecka. Co můžete od kosočtverce se šikmejma očima. Něco jako úsvit.;-D

+3/0
28.8.2014 19:22

T54o48m53á14š 64K66u49c48h68a42ř 3507321548831

Nemám rád auta, kde není poznat, kde je předek a kde zadek. Viz Vesta..

0/−1
28.8.2014 18:10
Foto

V27l75a64d44a 53V23a98n49e53k 9753906404558

Já už nekoupim  ani  benzin od ruského  Lukoilu Rv:-P Blokujte  Lukoil !!

+7/−10
28.8.2014 17:44

R37a74d28e30k 68H53o47l11e39c89e82k 3526550348281

Lukoil koupili Maďaři.

+5/0
28.8.2014 20:00
Foto

M52i39r86o15s40l77a44v 42S69t97e68i78n66e14r 6938774233345

Dobře jim tak!

0/0
29.8.2014 20:30

O21l22d72ř49i21c81h 77G16l82i86t84z80n90e96r 2882800965

Všichni co tu dnes ohrnujete rypáky jste asi zapomněli, jak vy, nebo vaši rodiče jste spali týdny, možná i měsíce před Mototechnou a podepisovali denně pořadník na LADY-ŽIGULI ? Prodavači Mototechny měli žně na úplatcích, ředitelé podniků, řezníci, zelináři a další se předháněli s obálkami. Rv

+6/−13
28.8.2014 16:43

J24a87n 84M98a76t92o42u57š32e10k 6736807960454

Podle sebe soudím tebe. Nám nic ruskýho nesmělo přes práh nikdy.

+9/−4
28.8.2014 16:49

A22n69t28o44n22í54n 12H27o15s36t34i94n56s57k88ý 6161701895854

Jestli u vás jste pucovali bustu Brežneva a jezdili v žigulu tvoje věc ale u nás to nesmělo do baráku stejně jako dneska!

+9/−4
28.8.2014 16:51

M79i88l37a35n 43P28o40k90o88r81a 6139352844512

já nevím, já na nový auto za komančů neměl, natož na úplatky ... Ale ti co tu frontu stáli, tak zase taky neměli moc na výběr, že? proto nad ladou klidně dneska ohrnu rypák ;-D

+1/−1
28.8.2014 17:09
Foto

J71o20s72e62f 75P35l93é95h82a 8571742807459

To je možná tím, že Sovětské vedení nařídilo, aby Lady byly nej auta z RVHP. Ostatním státům zakazovali vývoj a vylepšování svých značek. Takže například Škoda nemohla dokončit vývoj a spustit výrobu svého modelu Super Sport http://cs.wikipedia.org/wiki/Up%C3%ADr_z_Feratu#mediaviewer/Soubor:Skoda_Ferat.jpg

který si zahrál ve filmu Upír z Feratu. A na tu dobu šlo o automobil srovnatelný s japonskými či americkými vozy. Ale přišel zákaz.....

+1/−3
28.8.2014 17:13

R84o68m25a38n 82K93r89a65t33o41c92h10v93í23l 6206387336334

To je ale historie.

0/0
28.8.2014 18:30

D97a19v14i84d 77H42o18l24m59a22n 7825165783599

Máte na mysli licenčně vyráběný FIAT 124 ?

+1/0
28.8.2014 21:17

L62u81d55v32í72k 52G29a40j94d85o48š78í79k 2625813214822

Jenže za to nemohla úžasná kvalita Žigulů, ale bolševický režim který nic lepšího nenabízel a navíc auto se jen tak koupit nedalo.

+1/0
30.8.2014 12:09
Foto

F66i58l34i75p 70K41a98š89t82á30n68e44k 2769816264622

Drive vyrabeli v Rusku italska auta. Samotny italsky auto je slusne nabehnuti  na vidle. A s ruskym knowhow to ma korunu...

A ted renault vyrobeny v rusku... To bude zradlo. S nissanem to nemá nic spolecneho. To spis nissan knuci nad pritomnosti rencka.

A navíc myslim, ze rusaci ted budou spise potrebovat vyrábět tanky a dela. Valka na krku nevesti nic dobrého nejen pro rusy, ale i pro zbytek světa... Snad to brzy skonci.

+4/−5
28.8.2014 16:34

J42o47s21e67f 87V64a79l13a 9670233283453

Lada 2101 byla licence FIATu 124. To byl na svoji dobu sice neprilis inovativni, ale slusne auto celkem s vydrzi. Proto si licenci koupilo take nekolik zaharnicnich firem, Sovetsky svaz, Spanelsko, Jizni Kore, Indie. a takouvou F 124 Coupe bych si pral mit doma v garazi - Luxus. A o F124 Sport Spider vubec nemluvim

+3/−3
28.8.2014 16:55

M98a61r55t42i48n 38K25o56v54á83ř 2901500559416

Fiat 124 byl vůz roku 1967, takže na svoji dobu víc než slušné auto...

+3/0
28.8.2014 18:42

V89á32c60l95a28v 14D31o25h47n25a69l 3532948111788

jenže něco jinýho je originál a něco jinýho je krám od východního divocha

+2/−6
28.8.2014 22:50

M31a18r56t22i63n 90K30o73v35á94ř 2481650699176

Žiguli byl samozřejmě upravený na nekvalitní ruské silnice a taky omezené technologické možnosti výroby v "CCCP".

0/0
29.8.2014 20:55

R58a55d69i21m 56K74a57l51a71s 2940246232821

Přiznám se, že spíše na mě působí solidněji rumunská (francouzská) Dacia než ruská a rovněž francouzská Lada. Ani ten design mě nechytil. Možná jde o zvyk, ale s ruskými výrobky mám špatné zkušenosti... Asi mi někdo namítne, proč tedy jásat nad Rumuny? Ale Rumuni jsou tzv. dvojí, ti kteří jsou podobní nám a ti, kteří jsou podobní naší významné menšině. A co tak vím, tak ti první nechtějí být s těmi druhými spojováni.

+2/−3
28.8.2014 16:19

J24a40n 71F93r42o23l76í32k 6746430375914

Jen si ji dobře prohlédněte. Bude to jediné Putinem povolené auto ke koupi, tedy kromě ještě nějakých asijských.;-D

+2/−3
28.8.2014 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.