Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Podívejte se na nové lady, vypadají parádně

Lada se pod křídly Renaultu s Nissanem mění v moderní značku. Na autosalonu v Moskvě se ruská automobilka pochlubila dvěma koncepty, které se do dvou let dostanou do výroby. Sedan vesta a SUV XRAY začínají novou éru automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T74o26m62á91š 44J71u56r26e90č56k96a 3983522449303

Naleštěná ruská bída.

0/0
8.9.2014 12:18

K15a16r15e40l 41F10a94i45t 1328953908492

Vypadá 100x líp než yeti, roomster i fabie dohromady. A myslím že s tou kvalitou to taky nebude tak hrozný, žiguly vyráběli rusáci daleko kvalitnější už v době, kdy tady vymysleli embéčko. Já měl 15ku žigula 12let, před tím 12ku. Bezkonkurenční auto. Venku mohlo být 25 pod nulou a auto šlapalo jak hodinky. Za to škodovky a fiati se křísili jak šaman mrtvého.

+1/−1
3.9.2014 8:26

J24a22n 51D50l88o56u44h65ý 8426600783180

pořád to byl fiat z počátku šedesátých let upravený na polní cesty a ruský kolchozy :-/

+1/0
3.9.2014 12:12

P66e42t61r 42M29i16c18h63a26l 2300114341682

Ruské auto s francouzskou technologií? Tak to přeju šťastnou cestu ... ;-D

+3/−1
30.8.2014 2:42

A87d53a32m 79K79ř40i95v53s32k41ý 1143484150173

Stejně mě to vždycky fasciovalo. Země co poslala prvního člověka do vesmíru, země co umí postavit špičková letadla neumí vyrobit pořádný auto...

0/0
29.8.2014 23:00

P51e18t77r 87M53i36c95h73a97l 2480624251262

Nebýt koncem války ukořistěné německé technologie, tak by Gagarin letěl možná v důchodu (a nebýt W. von Brauna v USA, tak Glenn možná chvilku před důchodem). S těmi letadly máš víceméně pravdu, jen pořád trochu pokulhávají s elektronikou. Auta neumí, protože je to civilní výroba a tam se hůř kopíruje (jsou na to zákony).

0/0
30.8.2014 2:30

L86u36d32v93í20k 26G81a11j12d22o85š62í30k 2815643444112

Auto je trochu jiná problematika. Tam se řeší velmi silně ekonomika výroby. Vyrobit levně, ale aby to bylo funkční, spolehlivé a ještě to vypadalo dobře je daleko obtížnější, než když máte neomezený rozpočet a podstatná je jedině funkčnost.

0/0
30.8.2014 11:35

O56l92a24f 97F66r55a48n41t57i96š71e23k 5550830275633

Co je ruský to je třeba přejet tankem, zrovna tak jako tyhle dva nalíčený plecháče.

0/−4
29.8.2014 21:05

I24v19a26n 98P46o92k31o32r16n48ý 7949915348

Rodiče měli žigula vylepšenou 2101 s 13stovkou motorem (21011?), Brežněv sice dostal pár nadávek, ale jinak spokojenost. "Zastaralý" italský licenční auto (snad přepracován motor - v rozvodech OHV / OHC) plně obsazené dávalo na dálnici na frak novým, "moderním" 120kám obsazenými jen šoférem, o pohodlí ve srovnání s mladoboleslavskými konstitřasy ani nemluvě. I v mrazech to saunově topilo po pár metrech jízdy, bez ventilátoru, Škodovka ani v cíli cesty s ventilárem na plný céres. Už tenkrát byly škodofky out a žiguláři patřili (vyjma tuzexových aut) ke špičce na našich silnicích. Netvrdím to z důvodu, že ho měli rodiče, ale protože oproti škodovkám byli opravdu mnohem lepší, a to i přes ten relativně zastaralý původ ve Fiatu. Škodovky byly dokonce dražší, až nějakou dobu před převratem Žigulíky zdražili, protože kdo měl 64 tisíc a mohl si vybrat, tak samozřejmě do Škodovky nešel. Když se sem začali žigulíci dovážet, bylo jich habaděj, postupem času s rostoucí oblibou začaly být nedostatkové a pořadníky na Samaru spolu s nedostačujícími dovozy tomu daly korunu.

Náhradní díly nebyly v každé Mototechně, ale většina dílů se dala zaměnit z Fiata. Táta si na něm ledascos udělal sám a jezdil s ním ještě nějakou dobu po převratu, teprve škodováckej Favorit mu začal, možná sa 30tiletým historickým odstupem, konečně šlapat na paty. Na silnicích nebyla nouze potkat vyvařené škodovky, to se u žigulů nestávalo. Jeden díl výfuku tam rusáci dokonce dávali z nějakého nerezu, protože když táta vezl auto po vlastní ose do šrotu, tak furt tam byl ten originální díl. Na motoru bez jakékoliv opravy natočil přes 400 tisíc km. Plechařina taky OK, akorát spodek po koupi ošetřen Tlumexem a gumoasfaltem. A na celý zbytek život auta pokoj. Čepy, brzdy - běžný servis.

Tak jako Dacia (zejména Duster boduje i na vyspělých trzích) začala dávat s renaultovskou technikou na frak jiným, dražším značkám, tak by Lada mohla dát nafrak našim nabubřelým škodofkářům, kteří si myslí, kdo ví co nemaj.

+3/−2
29.8.2014 20:54

I32v54a41n 39P95o90k69o11r27n29ý 7809835618

Ještě jsem zapoměl - v té samé době vyráběný Fiat polski 125p se nedal srovnat se stejným licenčním žigulíkem 2103 (1500 motor). Ten polák byl takový těžkopádný, hlučný, neohrabaný, k tomu méně kvalitní, tomu pšenka u nás nekvetla.

+1/0
29.8.2014 20:57

J62i29ř20í 86S56c38h68w98a16c72h 8478454648636

VAZ 2101 byla licence Fiatu 124, takže už ten měl OHC motor...;-)

0/0
29.8.2014 21:23

M91a27r60t56i16n 35K52o39v83á58ř 2921570619966

Vyšší prodej Dacií Duster je daný hlavně dobře trefenou užitnou hodnotou za co nejnižší cenu. Kvalita, kterou by to mohlo dávat na frak dražším značkám, tam není (za tu cenu ani být nemůže) a ani žádné vyšší ambice tam nikdy nebyly. Dacii Renault koupil na produkci lowcost aut pro východní trhy. Prodejní úspěchy i v západní Evropě svědčí o tom, že tenhle záměr se Renaultu nad očekávání povedl.

+5/0
29.8.2014 21:19

L34u12d30v37í54k 37G75a80j13d96o45š21í46k 2195823124302

O čem píšete? Že za bolševika byl Žigul králem jednooký mezi slepými?

Krom toho jste jaksi pozapomněl, že díky RVHP nikdo tehdy ve východním bloku nesměl vyrábět nic lepšího než Rusáci i kdyby to uměl.

+2/−2
30.8.2014 11:41

M33i67r79o72s34l92a32v 80R19y70š45a89v27ý 9651582526710

nesměl vyrábět ... nebo neuměl vyrobit?

Že by nemohli jinde vyrobit něco lepšího bych chápal v případě, že by měli potíže s dobytem. Jenže oni odbytové problémy neměli, co se vyrobilo, to se prodalo a ještě byla poptávka neuspokojena.

I ČSSR vyvážela do tehdejšího SSSR mnoho věcí, a nikdo nediktoval, že musí mít lepší / horší vlastnosti. Škoda jen, že polistopadoví vlastizrádci obchodní vazby zpřetrhali, ostatní antikomunistické státy nás rády nahradily. Pak jsme se 20 let pokoušeli obchodní vazby obnovit a nyní je opět v rámci embarga ztratíme. Jak efektivní, hlavně pro úřady práce, že

0/0
30.8.2014 22:59

J86a25n 85D38l12o36u40h25ý 8946310223880

Nevíš, co píšeš. Proč škodovka nemohla dělat větší motory, než 1300? Proč se musela task dlouho držet motoru vzadu, atp. Výroba aut (a nejen aut) byla stanovena z Kremlu. :-/

0/0
3.9.2014 12:16

J15a97n 90B72u60r13i40a39n 5609767367144

to je snůška kravin ;-D

0/0
31.8.2014 20:03

P73e27t15r 44B22á78č78a 8615936475955

Tak na to, ze je to Lada nevypada vubec zle, sice bych si ji v zivote nekoupil, ale divat se na to da :-)

+1/0
29.8.2014 15:53

M86i43r51o30s41l48a56v 39Š71i20m90k13o 7715543272665

Jestli bude mít Lada techniku Nissanu, tak proč ne. Jestli Renaultu, tak v těch ruských podmínkách asi moc  neuspěje...

+2/−1
29.8.2014 10:14

J62a28n 22D20l20o87u81h63ý 8846300953130

Ještě otázka, jak to uspěje na ruských silnicích ;-D

0/0
3.9.2014 12:18

V26á51c59l94a67v 12M14a38i18x82n97e89r 7135470635921

Vypada pekne !!

+1/−1
29.8.2014 9:21

P82a23v43e89l 94R22y26b43e80c36k84y 8974613879440

...a měli by je vyrábět s prosklenou střechou......aby bylo vidět na ty pitomce co si takové auto koupí....

+3/−5
29.8.2014 7:48

L20u52k53á23š 29K60o95p45č68a 1495884572797

Je ubohy nadavat na vyrobky a obcany statu jen kvuli jeho vedeni at to jsou rusove nebo americani nebo na jakekoliv jine obcany nejakeho statu. Lidi jsou vsude stejni, resi stejne problemy jako vy. Jen maj politicke vedeni se kterym vy zrovna nesouhlasite. Nenavist k obcanum jineho statu vede jen jednim smerem a to velmi spatnym smerem.

+5/−1
28.8.2014 23:29

V29l31a16d71i34s87l80a70v 86N16o18h13e34j26l 7238407268161

to jste vedle, nejde o nenavist, ale o obezretnost podlozenou dlouholetou zkusenosti (at osobni ci predanou)

+3/−6
29.8.2014 1:51

V75l30a47d86i47s59l34a43v 42N85o77h73e49j15l 7638467238581

ja bych se bal, ze kdyz si to koupim a postavim do garaze, tak Putin tu garaz prohlasi za svoje uzemi Rv

+3/−8
28.8.2014 22:50

R29a23d72o73s16l73a33v 45K45l19a93u43d81a 5144518434222

Garáž a kolem jí okruh o průměru 200 km:-P

+2/−1
28.8.2014 23:18

M36a42r42t82i56n 47S89v55o93b91o22d65a 7129497872135

prodej bude stejný jako v Rusku. Jedna velká nula.

+2/−3
28.8.2014 22:19

P64e21t13r 42N12e24s72v62a12d24b25a 2484975146739

Rusové přetáhli Designera korejcům ;-D. To aby se H/K začali bát.

0/0
28.8.2014 21:09

P31e15t92r 37M14a80r74e72č74e82k 1283221809218

Měl jste a mysli severní korejce ?! :-)

0/−1
29.8.2014 8:52

V79á42c69l16a40v 27P92c48h11á19l22e68k 8786802411322

Nemělo by v titulku článku být velké "L"? - Lada  je snad název/značka, ne?

+3/0
28.8.2014 20:31

O50l56i88v28e89r 59N18e21u83m32a88n47n 3380586839

to je ta ceska kapitalizace. Je to ale spravne.

Obvykle se pouziva tento vzor. "Automobil Skoda Fabia, ale jezdi skodovkou."  

Tedy potom. "Automobil Lada Niva, ale jezdi ladou (diva se na ladu)."

+1/0
28.8.2014 20:56

M11í91r51a 31K80r54a42t66o86c80h82v14í82l 8246459114924

Je to rychle jedoucí favorit. Nedávno jsem viděl Volgu, poslední typ. Jiné kafe, skoro pecka. Co můžete od kosočtverce se šikmejma očima. Něco jako úsvit.;-D

+3/0
28.8.2014 19:22

T40o51m42á70š 32K61u30c29h33a57ř 3327181378541

Nemám rád auta, kde není poznat, kde je předek a kde zadek. Viz Vesta..

0/−1
28.8.2014 18:10
Foto

V19l51a35d21a 75V36a59n60e76k 9173886124478

Já už nekoupim  ani  benzin od ruského  Lukoilu Rv:-P Blokujte  Lukoil !!

+7/−10
28.8.2014 17:44

R16a55d35e95k 48H30o95l16e85c26e23k 3776390308121

Lukoil koupili Maďaři.

+5/0
28.8.2014 20:00
Foto

M56i96r20o58s59l35a73v 62S57t13e68i74n43e79r 6738344803305

Dobře jim tak!

0/0
29.8.2014 20:30

O24l24d73ř97i60c83h 86G40l48i33t35z22n42e46r 2152560135

Všichni co tu dnes ohrnujete rypáky jste asi zapomněli, jak vy, nebo vaši rodiče jste spali týdny, možná i měsíce před Mototechnou a podepisovali denně pořadník na LADY-ŽIGULI ? Prodavači Mototechny měli žně na úplatcích, ředitelé podniků, řezníci, zelináři a další se předháněli s obálkami. Rv

+6/−13
28.8.2014 16:43

J79a96n 40M52a21t42o91u76š92e78k 6556617350214

Podle sebe soudím tebe. Nám nic ruskýho nesmělo přes práh nikdy.

+9/−4
28.8.2014 16:49

A90n41t57o25n16í38n 57H45o35s70t28i85n49s37k44ý 6701311685854

Jestli u vás jste pucovali bustu Brežneva a jezdili v žigulu tvoje věc ale u nás to nesmělo do baráku stejně jako dneska!

+9/−4
28.8.2014 16:51

M75i93l36a50n 76P12o80k80o30r67a 6149412784222

já nevím, já na nový auto za komančů neměl, natož na úplatky ... Ale ti co tu frontu stáli, tak zase taky neměli moc na výběr, že? proto nad ladou klidně dneska ohrnu rypák ;-D

+1/−1
28.8.2014 17:09
Foto

J21o43s79e83f 31P97l28é54h43a 8701682347359

To je možná tím, že Sovětské vedení nařídilo, aby Lady byly nej auta z RVHP. Ostatním státům zakazovali vývoj a vylepšování svých značek. Takže například Škoda nemohla dokončit vývoj a spustit výrobu svého modelu Super Sport http://cs.wikipedia.org/wiki/Up%C3%ADr_z_Feratu#mediaviewer/Soubor:Skoda_Ferat.jpg

který si zahrál ve filmu Upír z Feratu. A na tu dobu šlo o automobil srovnatelný s japonskými či americkými vozy. Ale přišel zákaz.....

+1/−3
28.8.2014 17:13

R91o64m41a31n 57K85r75a58t27o64c90h80v22í35l 6566377776314

To je ale historie.

0/0
28.8.2014 18:30

D38a48v73i38d 93H64o85l10m69a66n 7315605643809

Máte na mysli licenčně vyráběný FIAT 124 ?

+1/0
28.8.2014 21:17

L52u76d87v26í87k 45G56a55j12d62o93š77í88k 2135183724712

Jenže za to nemohla úžasná kvalita Žigulů, ale bolševický režim který nic lepšího nenabízel a navíc auto se jen tak koupit nedalo.

+1/0
30.8.2014 12:09
Foto

F27i64l49i40p 84K61a63š70t76á45n56e25k 2189376664982

Drive vyrabeli v Rusku italska auta. Samotny italsky auto je slusne nabehnuti  na vidle. A s ruskym knowhow to ma korunu...

A ted renault vyrobeny v rusku... To bude zradlo. S nissanem to nemá nic spolecneho. To spis nissan knuci nad pritomnosti rencka.

A navíc myslim, ze rusaci ted budou spise potrebovat vyrábět tanky a dela. Valka na krku nevesti nic dobrého nejen pro rusy, ale i pro zbytek světa... Snad to brzy skonci.

+4/−5
28.8.2014 16:34

J20o37s45e46f 39V48a41l74a 9820463203443

Lada 2101 byla licence FIATu 124. To byl na svoji dobu sice neprilis inovativni, ale slusne auto celkem s vydrzi. Proto si licenci koupilo take nekolik zaharnicnich firem, Sovetsky svaz, Spanelsko, Jizni Kore, Indie. a takouvou F 124 Coupe bych si pral mit doma v garazi - Luxus. A o F124 Sport Spider vubec nemluvim

+3/−3
28.8.2014 16:55

M25a74r81t90i96n 94K13o94v25á50ř 2661250349556

Fiat 124 byl vůz roku 1967, takže na svoji dobu víc než slušné auto...

+3/0
28.8.2014 18:42

V21á10c98l39a93v 35D37o78h78n74a72l 3352418781338

jenže něco jinýho je originál a něco jinýho je krám od východního divocha

+2/−6
28.8.2014 22:50

M74a56r48t50i28n 54K12o62v65á27ř 2221330709836

Žiguli byl samozřejmě upravený na nekvalitní ruské silnice a taky omezené technologické možnosti výroby v "CCCP".

0/0
29.8.2014 20:55

R68a70d29i21m 83K37a41l74a52s 2510836172451

Přiznám se, že spíše na mě působí solidněji rumunská (francouzská) Dacia než ruská a rovněž francouzská Lada. Ani ten design mě nechytil. Možná jde o zvyk, ale s ruskými výrobky mám špatné zkušenosti... Asi mi někdo namítne, proč tedy jásat nad Rumuny? Ale Rumuni jsou tzv. dvojí, ti kteří jsou podobní nám a ti, kteří jsou podobní naší významné menšině. A co tak vím, tak ti první nechtějí být s těmi druhými spojováni.

+2/−3
28.8.2014 16:19

J95a17n 28F70r62o34l71í49k 6926270735154

Jen si ji dobře prohlédněte. Bude to jediné Putinem povolené auto ke koupi, tedy kromě ještě nějakých asijských.;-D

+2/−3
28.8.2014 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.