Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Podívejte se na nové lady, vypadají parádně

Lada se pod křídly Renaultu s Nissanem mění v moderní značku. Na autosalonu v Moskvě se ruská automobilka pochlubila dvěma koncepty, které se do dvou let dostanou do výroby. Sedan vesta a SUV XRAY začínají novou éru automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o36m97á76š 50J52u40r13e48č10k43a 3923202679163

Naleštěná ruská bída.

0/0
8.9.2014 12:18

K86a38r54e65l 70F18a69i98t 1718323348232

Vypadá 100x líp než yeti, roomster i fabie dohromady. A myslím že s tou kvalitou to taky nebude tak hrozný, žiguly vyráběli rusáci daleko kvalitnější už v době, kdy tady vymysleli embéčko. Já měl 15ku žigula 12let, před tím 12ku. Bezkonkurenční auto. Venku mohlo být 25 pod nulou a auto šlapalo jak hodinky. Za to škodovky a fiati se křísili jak šaman mrtvého.

+1/−1
3.9.2014 8:26

J57a34n 89D36l39o82u85h54ý 8476890663520

pořád to byl fiat z počátku šedesátých let upravený na polní cesty a ruský kolchozy :-/

+1/0
3.9.2014 12:12


P82e93t66r 14M88i36c81h47a16l 2620104281602

Ruské auto s francouzskou technologií? Tak to přeju šťastnou cestu ... ;-D

+3/−1
30.8.2014 2:42

A88d29a23m 83K36ř35i53v26s39k81ý 1783574730143

Stejně mě to vždycky fasciovalo. Země co poslala prvního člověka do vesmíru, země co umí postavit špičková letadla neumí vyrobit pořádný auto...

0/0
29.8.2014 23:00

P19e33t22r 68M96i71c12h82a76l 2510644191452

Nebýt koncem války ukořistěné německé technologie, tak by Gagarin letěl možná v důchodu (a nebýt W. von Brauna v USA, tak Glenn možná chvilku před důchodem). S těmi letadly máš víceméně pravdu, jen pořád trochu pokulhávají s elektronikou. Auta neumí, protože je to civilní výroba a tam se hůř kopíruje (jsou na to zákony).

0/0
30.8.2014 2:30

L50u85d16v94í33k 71G74a49j63d71o70š20í63k 2225363524222

Auto je trochu jiná problematika. Tam se řeší velmi silně ekonomika výroby. Vyrobit levně, ale aby to bylo funkční, spolehlivé a ještě to vypadalo dobře je daleko obtížnější, než když máte neomezený rozpočet a podstatná je jedině funkčnost.

0/0
30.8.2014 11:35

O86l55a25f 32F71r24a92n93t12i55š58e15k 5510710285263

Co je ruský to je třeba přejet tankem, zrovna tak jako tyhle dva nalíčený plecháče.

0/−4
29.8.2014 21:05

I89v13a39n 33P86o54k85o97r63n55ý 7609515578

Rodiče měli žigula vylepšenou 2101 s 13stovkou motorem (21011?), Brežněv sice dostal pár nadávek, ale jinak spokojenost. "Zastaralý" italský licenční auto (snad přepracován motor - v rozvodech OHV / OHC) plně obsazené dávalo na dálnici na frak novým, "moderním" 120kám obsazenými jen šoférem, o pohodlí ve srovnání s mladoboleslavskými konstitřasy ani nemluvě. I v mrazech to saunově topilo po pár metrech jízdy, bez ventilátoru, Škodovka ani v cíli cesty s ventilárem na plný céres. Už tenkrát byly škodofky out a žiguláři patřili (vyjma tuzexových aut) ke špičce na našich silnicích. Netvrdím to z důvodu, že ho měli rodiče, ale protože oproti škodovkám byli opravdu mnohem lepší, a to i přes ten relativně zastaralý původ ve Fiatu. Škodovky byly dokonce dražší, až nějakou dobu před převratem Žigulíky zdražili, protože kdo měl 64 tisíc a mohl si vybrat, tak samozřejmě do Škodovky nešel. Když se sem začali žigulíci dovážet, bylo jich habaděj, postupem času s rostoucí oblibou začaly být nedostatkové a pořadníky na Samaru spolu s nedostačujícími dovozy tomu daly korunu.

Náhradní díly nebyly v každé Mototechně, ale většina dílů se dala zaměnit z Fiata. Táta si na něm ledascos udělal sám a jezdil s ním ještě nějakou dobu po převratu, teprve škodováckej Favorit mu začal, možná sa 30tiletým historickým odstupem, konečně šlapat na paty. Na silnicích nebyla nouze potkat vyvařené škodovky, to se u žigulů nestávalo. Jeden díl výfuku tam rusáci dokonce dávali z nějakého nerezu, protože když táta vezl auto po vlastní ose do šrotu, tak furt tam byl ten originální díl. Na motoru bez jakékoliv opravy natočil přes 400 tisíc km. Plechařina taky OK, akorát spodek po koupi ošetřen Tlumexem a gumoasfaltem. A na celý zbytek život auta pokoj. Čepy, brzdy - běžný servis.

Tak jako Dacia (zejména Duster boduje i na vyspělých trzích) začala dávat s renaultovskou technikou na frak jiným, dražším značkám, tak by Lada mohla dát nafrak našim nabubřelým škodofkářům, kteří si myslí, kdo ví co nemaj.

+3/−2
29.8.2014 20:54

I42v58a75n 40P63o64k18o93r22n77ý 7719225108

Ještě jsem zapoměl - v té samé době vyráběný Fiat polski 125p se nedal srovnat se stejným licenčním žigulíkem 2103 (1500 motor). Ten polák byl takový těžkopádný, hlučný, neohrabaný, k tomu méně kvalitní, tomu pšenka u nás nekvetla.

+1/0
29.8.2014 20:57

J31i25ř26í 44S21c10h51w93a72c19h 8958284358416

VAZ 2101 byla licence Fiatu 124, takže už ten měl OHC motor...;-)

0/0
29.8.2014 21:23

M69a26r68t26i62n 51K46o69v96á82ř 2741860179196

Vyšší prodej Dacií Duster je daný hlavně dobře trefenou užitnou hodnotou za co nejnižší cenu. Kvalita, kterou by to mohlo dávat na frak dražším značkám, tam není (za tu cenu ani být nemůže) a ani žádné vyšší ambice tam nikdy nebyly. Dacii Renault koupil na produkci lowcost aut pro východní trhy. Prodejní úspěchy i v západní Evropě svědčí o tom, že tenhle záměr se Renaultu nad očekávání povedl.

+5/0
29.8.2014 21:19

L32u77d34v67í21k 85G33a69j81d28o43š60í10k 2635683494782

O čem píšete? Že za bolševika byl Žigul králem jednooký mezi slepými?

Krom toho jste jaksi pozapomněl, že díky RVHP nikdo tehdy ve východním bloku nesměl vyrábět nic lepšího než Rusáci i kdyby to uměl.

+2/−2
30.8.2014 11:41

M21i38r32o48s76l53a60v 18R70y63š60a28v42ý 9681342916410

nesměl vyrábět ... nebo neuměl vyrobit?

Že by nemohli jinde vyrobit něco lepšího bych chápal v případě, že by měli potíže s dobytem. Jenže oni odbytové problémy neměli, co se vyrobilo, to se prodalo a ještě byla poptávka neuspokojena.

I ČSSR vyvážela do tehdejšího SSSR mnoho věcí, a nikdo nediktoval, že musí mít lepší / horší vlastnosti. Škoda jen, že polistopadoví vlastizrádci obchodní vazby zpřetrhali, ostatní antikomunistické státy nás rády nahradily. Pak jsme se 20 let pokoušeli obchodní vazby obnovit a nyní je opět v rámci embarga ztratíme. Jak efektivní, hlavně pro úřady práce, že

0/0
30.8.2014 22:59

J70a94n 83D37l17o48u17h98ý 8446490823110

Nevíš, co píšeš. Proč škodovka nemohla dělat větší motory, než 1300? Proč se musela task dlouho držet motoru vzadu, atp. Výroba aut (a nejen aut) byla stanovena z Kremlu. :-/

0/0
3.9.2014 12:16

J51a82n 10B57u13r63i58a83n 5709557337734

to je snůška kravin ;-D

0/0
31.8.2014 20:03

P58e50t32r 71B51á48č59a 8195676675915

Tak na to, ze je to Lada nevypada vubec zle, sice bych si ji v zivote nekoupil, ale divat se na to da :-)

+1/0
29.8.2014 15:53

M73i64r51o13s89l24a49v 41Š14i77m17k29o 7795603692395

Jestli bude mít Lada techniku Nissanu, tak proč ne. Jestli Renaultu, tak v těch ruských podmínkách asi moc  neuspěje...

+2/−1
29.8.2014 10:14

J15a74n 17D70l25o71u20h77ý 8666260453560

Ještě otázka, jak to uspěje na ruských silnicích ;-D

0/0
3.9.2014 12:18

V95á88c73l42a82v 89M36a91i61x59n68e69r 7305230295951

Vypada pekne !!

+1/−1
29.8.2014 9:21

P51a31v51e21l 81R19y54b43e59c95k75y 8124533729460

...a měli by je vyrábět s prosklenou střechou......aby bylo vidět na ty pitomce co si takové auto koupí....

+3/−5
29.8.2014 7:48

L72u78k91á45š 24K13o73p45č89a 1345764762547

Je ubohy nadavat na vyrobky a obcany statu jen kvuli jeho vedeni at to jsou rusove nebo americani nebo na jakekoliv jine obcany nejakeho statu. Lidi jsou vsude stejni, resi stejne problemy jako vy. Jen maj politicke vedeni se kterym vy zrovna nesouhlasite. Nenavist k obcanum jineho statu vede jen jednim smerem a to velmi spatnym smerem.

+5/−1
28.8.2014 23:29

V16l47a49d12i51s24l35a45v 73N34o74h85e44j40l 7828857248341

to jste vedle, nejde o nenavist, ale o obezretnost podlozenou dlouholetou zkusenosti (at osobni ci predanou)

+3/−6
29.8.2014 1:51

V48l87a22d94i89s38l76a15v 91N77o84h61e85j14l 7418987368221

ja bych se bal, ze kdyz si to koupim a postavim do garaze, tak Putin tu garaz prohlasi za svoje uzemi Rv

+3/−8
28.8.2014 22:50

R56a73d59o39s47l11a98v 54K27l58a78u72d89a 5584758104382

Garáž a kolem jí okruh o průměru 200 km:-P

+2/−1
28.8.2014 23:18

M88a42r21t56i21n 34S46v32o56b59o22d47a 7709547452135

prodej bude stejný jako v Rusku. Jedna velká nula.

+2/−3
28.8.2014 22:19

P70e39t49r 73N19e50s21v94a45d21b27a 2354295866369

Rusové přetáhli Designera korejcům ;-D. To aby se H/K začali bát.

0/0
28.8.2014 21:09

P85e85t74r 51M65a24r64e45č48e22k 1163891519868

Měl jste a mysli severní korejce ?! :-)

0/−1
29.8.2014 8:52

V16á55c14l42a68v 29P29c35h35á29l48e31k 8256212101162

Nemělo by v titulku článku být velké "L"? - Lada  je snad název/značka, ne?

+3/0
28.8.2014 20:31

O21l12i68v33e36r 61N94e12u78m88a15n93n 3110606129

to je ta ceska kapitalizace. Je to ale spravne.

Obvykle se pouziva tento vzor. "Automobil Skoda Fabia, ale jezdi skodovkou."  

Tedy potom. "Automobil Lada Niva, ale jezdi ladou (diva se na ladu)."

+1/0
28.8.2014 20:56

M59í68r18a 38K64r23a91t59o67c16h59v59í55l 8136449974524

Je to rychle jedoucí favorit. Nedávno jsem viděl Volgu, poslední typ. Jiné kafe, skoro pecka. Co můžete od kosočtverce se šikmejma očima. Něco jako úsvit.;-D

+3/0
28.8.2014 19:22

T41o11m14á30š 28K60u54c60h12a63ř 3797231348341

Nemám rád auta, kde není poznat, kde je předek a kde zadek. Viz Vesta..

0/−1
28.8.2014 18:10
Foto

V73l26a87d61a 17V81a44n92e28k 9523116264758

Já už nekoupim  ani  benzin od ruského  Lukoilu Rv:-P Blokujte  Lukoil !!

+7/−10
28.8.2014 17:44

R11a49d98e43k 89H61o58l68e59c97e39k 3506560838141

Lukoil koupili Maďaři.

+5/0
28.8.2014 20:00
Foto

M21i38r79o53s81l35a84v 38S24t82e90i70n10e48r 1815615288113

Dobře jim tak!

0/0
29.8.2014 20:30

O83l52d21ř12i29c89h 61G75l65i24t28z58n20e59r 2972400815

Všichni co tu dnes ohrnujete rypáky jste asi zapomněli, jak vy, nebo vaši rodiče jste spali týdny, možná i měsíce před Mototechnou a podepisovali denně pořadník na LADY-ŽIGULI ? Prodavači Mototechny měli žně na úplatcích, ředitelé podniků, řezníci, zelináři a další se předháněli s obálkami. Rv

+6/−13
28.8.2014 16:43

J89a71n 57M44a50t26o20u83š60e98k 6906587300764

Podle sebe soudím tebe. Nám nic ruskýho nesmělo přes práh nikdy.

+9/−4
28.8.2014 16:49

A46n20t49o71n40í92n 18H18o89s91t15i68n70s20k65ý 6721401715694

Jestli u vás jste pucovali bustu Brežneva a jezdili v žigulu tvoje věc ale u nás to nesmělo do baráku stejně jako dneska!

+9/−4
28.8.2014 16:51

M65i91l88a70n 66P43o36k10o28r68a 6899692274442

já nevím, já na nový auto za komančů neměl, natož na úplatky ... Ale ti co tu frontu stáli, tak zase taky neměli moc na výběr, že? proto nad ladou klidně dneska ohrnu rypák ;-D

+1/−1
28.8.2014 17:09
Foto

J47o81s48e70f 86P67l46é73h80a 8811652387809

To je možná tím, že Sovětské vedení nařídilo, aby Lady byly nej auta z RVHP. Ostatním státům zakazovali vývoj a vylepšování svých značek. Takže například Škoda nemohla dokončit vývoj a spustit výrobu svého modelu Super Sport http://cs.wikipedia.org/wiki/Up%C3%ADr_z_Feratu#mediaviewer/Soubor:Skoda_Ferat.jpg

který si zahrál ve filmu Upír z Feratu. A na tu dobu šlo o automobil srovnatelný s japonskými či americkými vozy. Ale přišel zákaz.....

+1/−3
28.8.2014 17:13

R55o98m28a86n 68K29r87a63t84o56c49h81v38í14l 6916887496984

To je ale historie.

0/0
28.8.2014 18:30

D31a87v34i32d 38H27o11l52m14a32n 7915205173159

Máte na mysli licenčně vyráběný FIAT 124 ?

+1/0
28.8.2014 21:17

L37u61d79v11í98k 80G31a49j38d80o61š34í98k 2875583624542

Jenže za to nemohla úžasná kvalita Žigulů, ale bolševický režim který nic lepšího nenabízel a navíc auto se jen tak koupit nedalo.

+1/0
30.8.2014 12:09
Foto

F83i41l81i43p 49K56a32š70t11á84n26e25k 2659716734492

Drive vyrabeli v Rusku italska auta. Samotny italsky auto je slusne nabehnuti  na vidle. A s ruskym knowhow to ma korunu...

A ted renault vyrobeny v rusku... To bude zradlo. S nissanem to nemá nic spolecneho. To spis nissan knuci nad pritomnosti rencka.

A navíc myslim, ze rusaci ted budou spise potrebovat vyrábět tanky a dela. Valka na krku nevesti nic dobrého nejen pro rusy, ale i pro zbytek světa... Snad to brzy skonci.

+4/−5
28.8.2014 16:34

J43o53s75e33f 90V89a67l77a 9800593523693

Lada 2101 byla licence FIATu 124. To byl na svoji dobu sice neprilis inovativni, ale slusne auto celkem s vydrzi. Proto si licenci koupilo take nekolik zaharnicnich firem, Sovetsky svaz, Spanelsko, Jizni Kore, Indie. a takouvou F 124 Coupe bych si pral mit doma v garazi - Luxus. A o F124 Sport Spider vubec nemluvim

+3/−3
28.8.2014 16:55

M14a27r23t92i50n 76K17o77v34á70ř 2871150579396

Fiat 124 byl vůz roku 1967, takže na svoji dobu víc než slušné auto...

+3/0
28.8.2014 18:42

V97á94c15l34a71v 18D87o83h64n44a81l 3392638931738

jenže něco jinýho je originál a něco jinýho je krám od východního divocha

+2/−6
28.8.2014 22:50

M14a61r89t13i61n 66K82o71v32á73ř 2881630959256

Žiguli byl samozřejmě upravený na nekvalitní ruské silnice a taky omezené technologické možnosti výroby v "CCCP".

0/0
29.8.2014 20:55

R71a65d70i75m 60K90a71l71a56s 2860436812291

Přiznám se, že spíše na mě působí solidněji rumunská (francouzská) Dacia než ruská a rovněž francouzská Lada. Ani ten design mě nechytil. Možná jde o zvyk, ale s ruskými výrobky mám špatné zkušenosti... Asi mi někdo namítne, proč tedy jásat nad Rumuny? Ale Rumuni jsou tzv. dvojí, ti kteří jsou podobní nám a ti, kteří jsou podobní naší významné menšině. A co tak vím, tak ti první nechtějí být s těmi druhými spojováni.

+2/−3
28.8.2014 16:19

J62a77n 21F21r23o23l14í29k 6196960115944

Jen si ji dobře prohlédněte. Bude to jediné Putinem povolené auto ke koupi, tedy kromě ještě nějakých asijských.;-D

+2/−3
28.8.2014 16:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.