Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásný spartak byl hvězdou závodu veteránů

Spartak letos slaví šedesátiny. S parádním smetanovo-vínovým zrenovovaným exemplářem z muzea Škody Auto jsme to oslavili na prestižním veteránském závodě z Hamburku do Berlína. Slavná škodovka za potlesku publika ujela bez zaváhání za tři dny přes 730 kilometrů ve svižném tempu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M95i37r23o93s11l59a96v 16S77t35e57i29n33e92r 1325615418863

V roce 1970 byla tato Oktávie oblíbeným vozem i v Německu, kam se dovážela pod názvem Popular. Koupil jsem si ji tam na podzim 1969- ojetou. Měla dva typické problémy- svislé čepy vpředu se musely mazat tekalemitkou každých 1500 km, to v Německu už nikdo neznal. Proto byly vymlácené a auto se na silnici dostalo rychle do nebezpečných kmitů na řízení. Druhý problém bylo řazení- občas se podařilo zařadit dva převody současně a stáli jste. Jinak na svoji dobu moderní a krásná karoserie.

0/0
3.9.2014 9:43

S71t83a72n48d12a 44C11h13v13o10s24t 1562468

Tohle je nadhera a ne ten silenej zmrsenej Barkas!

0/0
31.8.2014 16:30

V28l65a69d10i36m18i13r 79F14o42i28t 2975448763539

Krasavec

+1/0
31.8.2014 12:35


I95v91a31n 87M39a62r63e92k 6954528372

Spartak je opravdu krásný ale to třetí světlo je tam zcela zbytečné a kazí vzhled,snad se majitel snažil napodobit vzhled ktysi tak populární "Tatry" která měla reflektory opravdu tři. Ještě mohl ale pro "vylepšení vzhledu" a aerodynamiky na svůj stroj nainstalovat podélnou "rybí ploutev" tak jek to měla vzpomínaná "Tatrovka" 8-oR^

+4/−7
31.8.2014 9:29

M31a55r52t11i39n 20C82h57l45e36b75o56u46n 8903395199805

No ono ano nejde o vzhled jako spis o dobovou rallye úpravu. V 50. a 60. letech se používal na rallye jeden dálkový reflektor uprostred aby se při nočních zkouškách alespoň trochu vidělo . Saab ho měl třeba na střeše. Takže žádná inspirace Tatrou, ale ...."takhle to proste bylo " :-)

+5/0
31.8.2014 10:27

M86i31r45o57s92l70a15v 66B21u45d86a 9552732177342

Tedy pane Marek, takhle s veřejně ztrapňovat8-o A to se najdou další, kteří vám dají +. Pan Chleboun má pravdu.

+1/0
31.8.2014 11:11

J71i29ř51í 61K19o58c30u68r85e73k 6145224465868

Tyhle Škodovky mají s Tatrou víc společného, než si většina lidí uvědomuje. Jsou z doby, kdy byla ukončena "reorganizace" automobilního průmyslu v ČSR a to tak, aby se odstranila "nežádoucí" konkurence mezi fabrikami. Takže výroba osobních aut z Tatry Kopřivnice byla přesunuta do AZNP. A s tím i know how.

Takže Spartak i Octavia mají zadní nápravu Tatrováckou - příčně uložené listové pero a výkyvné polonápravy. Proudnicový tvar karoserie zase připomína Hanse Ledwinku.

Fotka diferáku: http://media1.mypage.cz/images/_tmb/media1:4931e4805bbcc.jpg/Spartak%20%28171%29.jpg

0/−2
31.8.2014 13:31

R52a38d19e43k 95F32o58l20p15r58e31c63h33t

Tyhle škodovky mají s Tatrou mnohem méně společného, než si myslíte. Koncepci podvozku, který je použit u Spartaka, měla Škoda už na Popularech a spol. (To, že podobné řešení měly Tatry 11 už o 10 let dříve, je věc jiná.)

Z osobních vozů se do AZNP přesunula jen výroba Tatraplanů, které vzadu žádné příčně uložené listové pero neměly, takže z tohoto směru také žádné know how u Spartaků využito nebylo.

Taktéž karoserie Spartaka Hanse Ledwinku nepřipomíná ani v nejmenším, fotografie obou jsem teď porovnával.

+2/0
31.8.2014 19:03

M88i11l75a61n 92Š97v71a69g58r50o72v93s85k39ý 9422839595618

Krásný spartak... Krásný? ;-D

0/−4
31.8.2014 9:14

J12a79r34o12m24í58r 93K13r66á63l 4170129414649

Jistě.  V té době ano.  A dokonce se vyvážely i do Austrálie (později hlavně Octavia kombi).  Ještě před pár lety jsem tam dva viděl.

+1/0
31.8.2014 10:14

J57i70ř78í 64B96o24č94e76k 6399394805486

Jj, právě takhle dvoubarevně lakované škodovky se hlavně vyvážely na tuzemský trh mířily hlavně jednobarevné. Škoda, bylo to moc krásné autíčko.

0/0
31.8.2014 13:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.