Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a82v23e40l 54J98a42n69s15a 2625229891414

co vlastně znamená ten termín "roadster"? jak to popsat česky?

0/0
9.9.2014 10:08

P83e77t46r 90J83a24n45á20k 5692641412

Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací) a bez bočních a zadních oken.

0/0
16.9.2014 18:08

T46o89m82á74š 70V92a95v84e98r33k14a 7941810422284

obr.č5 - parkovací brzda je ovládaná levou nohou? Jinak moc pěkné!

0/0
8.9.2014 23:03

M22i12c87h91a63l 51P75a97v56l13á91t 9443713824639

Velmi pekne. A jista mira spriznenosti s RTOckem se nezapre.

0/0
8.9.2014 14:24

J20i55ř28í 81K92o63c26u67r97e22k 6665364905188

KAROsárny SodomkA. Komu...si vadilo jméno pana Sodomky, jelikož odkazovalo na původního majitele a člověka který tu firmu vybudoval z ničeho ještě za císaře pána. Jako mnoho dalších: Znárodněno (rozuměj obrozjená loupež) a přejmenováno.

+2/0
8.9.2014 14:01
Foto

I79r82e63n57a 65V11o42s32t76o10u88p70a91l36o70v77á 2574333118452

Nádhera! Jen mě na fotce motoru zarazil neupevněný akumulátor i když držák je tam. To by se mu nemuselo vyplatit při jízdě na našich silnicích....;-)

0/0
8.9.2014 12:17

V22l57a75d98i49m63í95r 43H88r79u96b24ý 1844891757302

Zřejmě tam ten akumulátor jen tak strčil, aby mohl auto vyvézt z garáže kvůli focení. Ve veteránech, které většinu času stojí pod plachtou v garáži, se akumulátory nenechávají, obvykle sběratel jeden akumulátor používá pro několik aut. A neznám nikoho, kdo by tu baterku pečlivě šrouboval pokaždé, když potřebuje jen popojet po dvoře.

0/0
8.9.2014 12:55
Foto

I38r85e16n81a 30V87o77s27t92o32u71p88a95l29o63v42á 2354543948312

to je rozumné vysvětlení....

0/0
8.9.2014 12:58
Foto

M16a64r18e11k 14C98e42r95n13y 5738846127

Az na ten moturek je to super kara...R^

0/0
8.9.2014 11:47

P59a50v49e71l 27N29o24v34o79t57n16y 8269912177463

Restaurování perfektní, dobrá práce, ale co ty budíky pod palubkou. To asi moc původní není.

+1/0
8.9.2014 1:07

R69o26m63a88n 39H93o53r23n72í77k 2145762314541

Mně se to teda líbí, zvláště je pěkná barevná kombinace. Jistá podoba s autobusem Škoda 706 RTO (vajíčko) je nepopiratelná, ale tak obojí pochází od Karosy a ze stejné doby. Jen škoda, že to nešlo do sériové výroby.

Každopádně to oživení totálního vraku si zaslouží mou hlubokou poklonu.

+1/0
8.9.2014 0:50

J80i24ř28í 46Z68ý38k55a 9799903241150

zajímavé jsou i ty fotky před renovací ...

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750002.jpg

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750009.jpg

Kdyby to nebylo z laminátu, tak to dávno skončilo v hutích ...

+1/0
7.9.2014 21:42

P40e69t51r 57M57i90c18h96a61l 2720794481832

Tak to lze považovat úspěšnou renovaci za malý zázrak.

+1/0
7.9.2014 22:12
Foto

I54r17e15n36a 75V92o22s51t92o78u97p43a86l78o32v78á 2904893348492

hustý, tak to klobouk dolů

0/0
8.9.2014 12:19

J83i98ř33í 12E65r24b85e94n 1793684816117

Včetně příběhu a dalších fotek: http://cabrio.cz/?page=car&id=38

0/0
11.9.2014 20:23

M74a43r91t61i32n 28P13o97j11m62a47n 8907521241705

R^ to musí být svezení...

+1/0
7.9.2014 19:59

P21e85t28r 70M82i54c98h10a55l 2820134701602

Tak na pokochání se určitě. Ale na delší cestu to asi už není.

+1/0
7.9.2014 20:44

P17e27t71r 33M95i96c68h52a86l 2700554711852

Za mě R^.

Pro krtiky designu - uvědomte si, že rok výroby toho auta je 1956. Chápu, že ne všem se to musí líbit, ale to je věc osobního pohledu na věc (vždyť jsou i lidi, kterým se líbí Multipla).

Co mě ale překvapilo, že to auto váží prázdné jenom půl tuny (celková váha 850 kg). Takže i ve dvou lidech to mohlo docela slušně jet.

+3/0
7.9.2014 19:30

T36o47m30á60š 42T59a51t53í74č19e61k 5970982550748

Jaksi byly všechny auta dřív lehčí. Řidičák jsem dělal v rajchu, v té době bylo auto střední třídy spíš lehce pod tunu než nad (tuším že moje první, Passat, měl 970 kg). Tunu a půl už měly fára, dnes je to obyč.

0/0
8.9.2014 1:14

R43o45m77a29n 56H51o90r83n90í24k 2935552544271

Nad tunu mají i leckteré dnešní nákupní tašky, těžko říct, kde se ta váha bere, když to má motor jak z natahovacího autíčka.

0/0
8.9.2014 2:03

T33o25m71á97š 95T28a60t79í94č50e53k 5290172410178

Hromada technologie něco váží, protikorozní úpravy asi taky, pak jsou ty karoserie mnohem bytelnější, ok, dřív měly auta většinou rozměr, ale to byl jen tenké plech... No a vzhledem k obrovskýmu pokroku ve výkonnosti motorů se na váze právě zase až tak moc nešetří. Ten můj první Passat, to si pamatuju snad fakt správně, měl 69 koní, což je dnes běžný v motorizovanéch nákupních vozíkách. :-)

0/0
8.9.2014 2:12

J20i34ř95í 51E92r19b51e91n 1363254446457

Jestli to není tím, že ta auta jsou jaksi bytelnější a bezpečnější. Citigo váží o pětinu víc než Š 1000 MB, ale v případě nehody máte v Citigo asi stokrát větší šanci přežít bez vážnějšího zranění, než v tom měkkém embéčku...

0/0
11.9.2014 20:25

Z63d39e46n47ě13k 95H36a50n93z88l 1101136372244

Peknej kousek!

+2/0
7.9.2014 18:45

M62a50r37t74i36n 44H58a75r79t88i96g 9149614182816

Vzácný to je nepochybně. Hezký ale ne.

+4/−2
7.9.2014 17:37

M82a96r50t57i12n 49H33a79r90t23i30g 9349924232786

Ještě to doplním. Tím, že se mi to auto nelíbí nijak nesnižuju zásluhy a nadšení jeho majitele. A je rozhodně dobře, že se do toho pustil. Byla by škoda nechat někde shnít tak vzácný kousek na prach. Takže moje výtka míří pouze k designu. Jinak samozřejmě R^

+2/0
7.9.2014 18:16

J55a11k63u60b 87P98r86o87k58e56š 6503988442273

Vydite a me se libi a to tak ze hodne. Pripomina to doby kdy se jeste delala hezka auta. Nevim proc, ale ta doma skoncila v podstate na celem svete v roce 1971 od te doby sou to nejprve krabice a nasledne pak design rozdupaneho mydla kery vydrzel az do dnesni doby. Az ted na behem druhe dekady 21 stoleti se zda, ze auta dostavaji zase trochu styl.

+1/0
7.9.2014 19:05

R61o80m67a83n 94H61o94r18n90í11k 2605492884621

Od slova "vYdíte" to dál radši ani nečtu.

0/−1
7.9.2014 23:04

T51o75m17á51š 68T61a42t19í38č35e83k 5440292340978

Pravdu díš... až po: dostávají styl. Který? Ta nadupaná vyšší třída s okýnkama jak ve vězeňským autobusu? :-P

+2/0
8.9.2014 1:17

J90i45ř19í 61E64r86b12e69n 1313884586187

Jestli to není tím, že v 70. letech začaly být povinné bariérové zkoušky a rapidně se začala sledovat bezpečnost posádky i okolí vozu. Ostatně i to byl důvod, proč byla Š 100/110 nahrazena mnohem bezpečnějším typem Š 105/120 - ty staré typy ztrácely prodejnost také kvůli tomu, že nevyhověly na bariérovce, a jen tak postavit nový vůz nešlo, takže Š 105/120 má karosérii od Giugiara, který to uměl spočítat.

Hlavní slovo dnes mají konstruktéři bezpečnostních prvků a designéra pozvou skoro až nakonec, přičemž mu dají nějakých 2-5 cm hloubky, aby na tom stvořil umění...

0/0
11.9.2014 20:30

J30o89s73e84f 23Č11t43v20r82t57n62í30č30e29k 8710392579209

Jééé8-o

0/0
7.9.2014 16:35

W26a75l82t91r 19S25e40d37l96á45k 8480163845619

Dokázali jsme vyrobit opravdu zajímavá auta a motocykly. Jawa 500 OHC neměla také chybu.

+1/0
7.9.2014 15:46

J20i53ř21í 28K63o49c69u43r85e24k 6255434825888

Ano, tehdy ještě žili pánové, co do praxe přišli za 1. republiky. Později se na místo šéfa chodilo spíš za politické zásluhy, než profesní odbornost. Což máme v jistých firmách, bohužel, doposud. LuftJarda jako exemplární příklad...

+2/0
8.9.2014 13:52

J40a45r25e72k 21K21u71b81a34c37k80a 3580545850133

To je ale hnus, velebnosti.

0/−5
7.9.2014 14:10

J96a70n 75F72r10o19l76í17k 6526740185494

Asi chtěl napřed postavit ponorku a pak změnil záměr. Jinak si nedovedu vysvětlit absenci lodního šroubu.;-)

0/−2
7.9.2014 15:24

L82u88k68a76s 75N41o50v95a60k 4309759943728

Ja tam vidim odkaz na RTOčko, vidim tam urcite tvary Tatraplanu kabrio datovaneho Stalinovi....

Ze to neni z dnesniho pohledu krasny, neznamena, ze v te dobe to nebylo moderni a hezky...

0/0
7.9.2014 18:53

A88l37b29e83r47t 15K94á83m39e87n 9524498709811

Já v tom vidím zbastardenú Felíciu.

Dvere a čelné okno ( + zrejme aj celá kostra) je z Felície. Na to nalepili neprimerane veľké blatníky s kapotami a čelom a je tu "nové", bohužial dizajnovo nevyvážené a preto nepodarené auto. Aj keď čaro dávnych čias je na ňom vidieť.

0/0
8.9.2014 10:48

J78i63ř38í 71K96o13c70u88r91e64k 6605144275138

Felicia, a v roce 1956? Opravdu? Vždyť se vyráběla až od roku 1959!Jak můžete zbastlit auto, které bude vyrobeno až za dva roky?

+3/0
8.9.2014 13:55

A89l52b76e94r80t 98K21á80m57e33n 9154698229651

To je síce pravda, ale čelné sklo a dvere sú nepopierateľne z Felície.  Môžme sa len domnievať,  čo v skutočnosti predchádzalo výrobe Felície (aký bol jej vývoj)  a prečo Felícia sa začala vyrábať a 440 ostala len pri tomto prototype.

0/0
9.9.2014 0:19

J52i11ř26í 37E14r58b71e41n 1323574786907

Ty "sa môžeš len domnievať", zatímco normální člověk si koupí detailní knížku čerpající z archivních záznamů a pak se nedomnívá, ale ví :-)

http://www.grada.cz/spartak-octavia-felicia_5852/kniha/katalog/

.

Feldu zkonstruovali v Kvasinách, první funkční vzorek byl v létě 1956 přebastlen ze spartaka včetně vysoké zádě, laminátová verze Š 440 vznikla ve Vysokém Mýtě ve stejné době. Oba vozy mají stejně řešené čelní sklo i dveře. Celokovovou feldu šlo vyrábět na svářecích poloautomatech, zato laminátová by vyžadovala zavedení úplně nových technologií. Karosa byla ve všech čtyřech závodech (Vysoké Mýto, Jaroměř, Brno a Chlumec) vytížená a přetížená stavbami autobusů, vleků, speciálních nákladních aut atd., kvasinská automobilka živořila v bývalé bednárně a vše stavěla na koleně, dokonce i pořádný lis na plechové dílce jim sebrali právě ve prospěch Karosy.

Prostě soudruzi tu plánovanou ekonomiku nikdy nedokázali skutečně pořádně naplánovat a neuvěřitelné peníze proplýtvali neužitečnou hrou na škatulata, takže jim nezbylo na pořádné investice.

0/0
11.9.2014 20:47

J12a10r44o63s32l42a87v 90V92o86j21t56ě67c71k70ý 4963168154656

No to je ale obluda, štěstí že se to na silnice nedostalo, vidět to v nějakém starém filmu tak zvracím Rv

0/−12
7.9.2014 13:29

M36a89r15t45i90n 48Š33t10ě67p41á57n29e28k 3267883963201

Skoda, ze to v nejakem neni. Bylo by fajn vedet, ze jste se doma pri sledovani nejakeho filmu pozvracel;-D;-D

+1/0
7.9.2014 21:38

J46i92ř10í 72E81r30b71e65n 1883684686427

Pochlub se, co jsi kdy sám vytvořil kromě fleků na koberci?

0/0
11.9.2014 20:48

A86d73a35m 27Š91a51n11g95a63l52a 6257984421293

nepáči, možno v červenej

0/0
7.9.2014 11:26

J59a45r66o92s40l78a74v 59K60r23o14u91p54a 3680426796

Je pravda, Slováci vyrobili mnoho ovela krajších aut!

+4/−1
7.9.2014 13:14

D12a79n63i66e79l 66S32y12r35o73v87ý 4104565929775

Tak to je skvost.R^

+9/−1
7.9.2014 10:10

L11i40b61o70r 36F97i95e37d89l67e37r 6239227239980

R^

+1/−1
7.9.2014 9:49

M96i41r63o83s50l44a44v 74Š49i92m22k64o 7665663892745

Krása ! Škoda, že se nevyráběl. Pravděpodobně proto, že karoserie nemá mnoho společného se sériovým autem, takže cena... Ze soc sektoru považuji za nejhezčí poválečné kabrio wartburga. Kdyby se ale dělalo tohle...Dost nadčasové.

+9/−1
7.9.2014 9:30

M13a67r44e12k 61K92l97u15f80a 3158514734986

Nejhezčí byla z mého pohledu bezesporu Felicia a Š110R  ;-)R^

+5/−1
7.9.2014 9:52

J52a53n 20T88r35u76n55e45č71e51k 2429659652217

auta jsou to bezesporu krásná, ale Wartburg 313 je za socíku tak trochu zjevení: http://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_313#mediaviewer/File:Wartburg-313-1-Sport-Coupe.jpg

+6/−1
7.9.2014 12:51

P76a24v43e39l 70K98r92e33u54z76i20g47e13r 7434570120459

To jsem neznal, díky za rozšíření obzorů. Vypadá trochu jako Volvo P1800. ;-)

+1/0
7.9.2014 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.