Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86a88v63e61l 65J42a86n44s93a 2215839301484

co vlastně znamená ten termín "roadster"? jak to popsat česky?

0/0
9.9.2014 10:08

P14e91t55r 20J35a93n32á70k 5452401172

Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací) a bez bočních a zadních oken.

0/0
16.9.2014 18:08

T76o80m82á20š 65V40a16v17e65r43k15a 7591740402394

obr.č5 - parkovací brzda je ovládaná levou nohou? Jinak moc pěkné!

0/0
8.9.2014 23:03

M39i28c96h65a22l 20P67a37v67l38á91t 9303913464469

Velmi pekne. A jista mira spriznenosti s RTOckem se nezapre.

0/0
8.9.2014 14:24

J62i61ř93í 41K90o30c12u78r66e23k 6385734645178

KAROsárny SodomkA. Komu...si vadilo jméno pana Sodomky, jelikož odkazovalo na původního majitele a člověka který tu firmu vybudoval z ničeho ještě za císaře pána. Jako mnoho dalších: Znárodněno (rozuměj obrozjená loupež) a přejmenováno.

+2/0
8.9.2014 14:01
Foto

I97r83e89n75a 30V44o56s39t15o10u88p79a24l69o10v96á 2134473788722

Nádhera! Jen mě na fotce motoru zarazil neupevněný akumulátor i když držák je tam. To by se mu nemuselo vyplatit při jízdě na našich silnicích....;-)

0/0
8.9.2014 12:17

V22l23a22d37i77m77í44r 86H16r44u20b40ý 1104241397642

Zřejmě tam ten akumulátor jen tak strčil, aby mohl auto vyvézt z garáže kvůli focení. Ve veteránech, které většinu času stojí pod plachtou v garáži, se akumulátory nenechávají, obvykle sběratel jeden akumulátor používá pro několik aut. A neznám nikoho, kdo by tu baterku pečlivě šrouboval pokaždé, když potřebuje jen popojet po dvoře.

0/0
8.9.2014 12:55
Foto

I36r23e93n62a 56V85o40s59t83o60u25p11a89l86o97v67á 2724663138592

to je rozumné vysvětlení....

0/0
8.9.2014 12:58
Foto

M15a26r62e17k 31C29e60r36n65y 5118736787

Az na ten moturek je to super kara...R^

0/0
8.9.2014 11:47

P59a68v96e88l 18N23o45v98o28t59n79y 8909462847123

Restaurování perfektní, dobrá práce, ale co ty budíky pod palubkou. To asi moc původní není.

+1/0
8.9.2014 1:07
Foto

R29o19m50a22n 25H70o91r69n20í43k 2565402334331

Mně se to teda líbí, zvláště je pěkná barevná kombinace. Jistá podoba s autobusem Škoda 706 RTO (vajíčko) je nepopiratelná, ale tak obojí pochází od Karosy a ze stejné doby. Jen škoda, že to nešlo do sériové výroby.

Každopádně to oživení totálního vraku si zaslouží mou hlubokou poklonu.

+1/0
8.9.2014 0:50

J37i63ř98í 88Z45ý87k23a 9299183131690

zajímavé jsou i ty fotky před renovací ...

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750002.jpg

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750009.jpg

Kdyby to nebylo z laminátu, tak to dávno skončilo v hutích ...

+1/0
7.9.2014 21:42

P98e95t61r 87M98i95c90h64a60l 2690454641242

Tak to lze považovat úspěšnou renovaci za malý zázrak.

+1/0
7.9.2014 22:12
Foto

I47r87e97n76a 91V33o24s40t17o71u15p36a93l14o23v55á 2854933578942

hustý, tak to klobouk dolů

0/0
8.9.2014 12:19

J68i93ř79í 50E89r37b62e45n 1173534406137

Včetně příběhu a dalších fotek: http://cabrio.cz/?page=car&id=38

0/0
11.9.2014 20:23

M34a14r13t68i60n 32P33o30j31m40a11n 8737451101775

R^ to musí být svezení...

+1/0
7.9.2014 19:59

P35e79t61r 91M61i34c63h56a75l 2330954291342

Tak na pokochání se určitě. Ale na delší cestu to asi už není.

+1/0
7.9.2014 20:44

P51e30t55r 52M88i65c93h80a13l 2320924741162

Za mě R^.

Pro krtiky designu - uvědomte si, že rok výroby toho auta je 1956. Chápu, že ne všem se to musí líbit, ale to je věc osobního pohledu na věc (vždyť jsou i lidi, kterým se líbí Multipla).

Co mě ale překvapilo, že to auto váží prázdné jenom půl tuny (celková váha 850 kg). Takže i ve dvou lidech to mohlo docela slušně jet.

+3/0
7.9.2014 19:30

T98o90m16á46š 30T38a30t20í29č40e21k 5970462720478

Jaksi byly všechny auta dřív lehčí. Řidičák jsem dělal v rajchu, v té době bylo auto střední třídy spíš lehce pod tunu než nad (tuším že moje první, Passat, měl 970 kg). Tunu a půl už měly fára, dnes je to obyč.

0/0
8.9.2014 1:14
Foto

R78o59m94a95n 77H72o98r57n81í70k 2845762924421

Nad tunu mají i leckteré dnešní nákupní tašky, těžko říct, kde se ta váha bere, když to má motor jak z natahovacího autíčka.

0/0
8.9.2014 2:03

T82o21m75á76š 93T92a53t66í22č52e76k 5700732180168

Hromada technologie něco váží, protikorozní úpravy asi taky, pak jsou ty karoserie mnohem bytelnější, ok, dřív měly auta většinou rozměr, ale to byl jen tenké plech... No a vzhledem k obrovskýmu pokroku ve výkonnosti motorů se na váze právě zase až tak moc nešetří. Ten můj první Passat, to si pamatuju snad fakt správně, měl 69 koní, což je dnes běžný v motorizovanéch nákupních vozíkách. :-)

0/0
8.9.2014 2:12

J32i65ř81í 16E29r65b94e61n 1673164576627

Jestli to není tím, že ta auta jsou jaksi bytelnější a bezpečnější. Citigo váží o pětinu víc než Š 1000 MB, ale v případě nehody máte v Citigo asi stokrát větší šanci přežít bez vážnějšího zranění, než v tom měkkém embéčku...

0/0
11.9.2014 20:25

Z67d88e24n40ě76k 47H77a66n73z31l 1191236312384

Peknej kousek!

+2/0
7.9.2014 18:45

M24a21r16t92i85n 32H87a44r53t50i83g 9209984742416

Vzácný to je nepochybně. Hezký ale ne.

+4/−2
7.9.2014 17:37

M21a37r89t55i16n 16H57a49r91t88i13g 9249344492246

Ještě to doplním. Tím, že se mi to auto nelíbí nijak nesnižuju zásluhy a nadšení jeho majitele. A je rozhodně dobře, že se do toho pustil. Byla by škoda nechat někde shnít tak vzácný kousek na prach. Takže moje výtka míří pouze k designu. Jinak samozřejmě R^

+2/0
7.9.2014 18:16

J18a35k79u75b 26P80r91o24k39e46š 6213448422673

Vydite a me se libi a to tak ze hodne. Pripomina to doby kdy se jeste delala hezka auta. Nevim proc, ale ta doma skoncila v podstate na celem svete v roce 1971 od te doby sou to nejprve krabice a nasledne pak design rozdupaneho mydla kery vydrzel az do dnesni doby. Az ted na behem druhe dekady 21 stoleti se zda, ze auta dostavaji zase trochu styl.

+1/0
7.9.2014 19:05
Foto

R48o64m32a47n 63H82o91r46n53í54k 2245642804621

Od slova "vYdíte" to dál radši ani nečtu.

0/−1
7.9.2014 23:04

T38o87m27á28š 78T15a30t34í81č72e16k 5970682480378

Pravdu díš... až po: dostávají styl. Který? Ta nadupaná vyšší třída s okýnkama jak ve vězeňským autobusu? :-P

+2/0
8.9.2014 1:17

J57i65ř83í 71E89r75b90e19n 1603284516177

Jestli to není tím, že v 70. letech začaly být povinné bariérové zkoušky a rapidně se začala sledovat bezpečnost posádky i okolí vozu. Ostatně i to byl důvod, proč byla Š 100/110 nahrazena mnohem bezpečnějším typem Š 105/120 - ty staré typy ztrácely prodejnost také kvůli tomu, že nevyhověly na bariérovce, a jen tak postavit nový vůz nešlo, takže Š 105/120 má karosérii od Giugiara, který to uměl spočítat.

Hlavní slovo dnes mají konstruktéři bezpečnostních prvků a designéra pozvou skoro až nakonec, přičemž mu dají nějakých 2-5 cm hloubky, aby na tom stvořil umění...

0/0
11.9.2014 20:30

J70o71s95e83f 78Č36t47v10r73t65n57í16č54e49k 8300852269269

Jééé8-o

0/0
7.9.2014 16:35

W38a11l28t40r 54S85e74d36l33á95k 8530253375519

Dokázali jsme vyrobit opravdu zajímavá auta a motocykly. Jawa 500 OHC neměla také chybu.

+1/0
7.9.2014 15:46

J86i95ř69í 16K40o64c45u36r71e64k 6585304285828

Ano, tehdy ještě žili pánové, co do praxe přišli za 1. republiky. Později se na místo šéfa chodilo spíš za politické zásluhy, než profesní odbornost. Což máme v jistých firmách, bohužel, doposud. LuftJarda jako exemplární příklad...

+2/0
8.9.2014 13:52

J96a34r28e84k 64K20u96b64a89c53k42a 3940645480803

To je ale hnus, velebnosti.

0/−5
7.9.2014 14:10

J60a35n 47F42r60o61l38í22k 6786970305554

Asi chtěl napřed postavit ponorku a pak změnil záměr. Jinak si nedovedu vysvětlit absenci lodního šroubu.;-)

0/−2
7.9.2014 15:24

L32u69k63a94s 28N23o19v77a12k 4779709283128

Ja tam vidim odkaz na RTOčko, vidim tam urcite tvary Tatraplanu kabrio datovaneho Stalinovi....

Ze to neni z dnesniho pohledu krasny, neznamena, ze v te dobe to nebylo moderni a hezky...

0/0
7.9.2014 18:53

A33l12b40e59r18t 74K74á90m93e75n 9104198489661

Já v tom vidím zbastardenú Felíciu.

Dvere a čelné okno ( + zrejme aj celá kostra) je z Felície. Na to nalepili neprimerane veľké blatníky s kapotami a čelom a je tu "nové", bohužial dizajnovo nevyvážené a preto nepodarené auto. Aj keď čaro dávnych čias je na ňom vidieť.

0/0
8.9.2014 10:48

J57i59ř91í 66K32o35c97u28r66e68k 6965194355118

Felicia, a v roce 1956? Opravdu? Vždyť se vyráběla až od roku 1959!Jak můžete zbastlit auto, které bude vyrobeno až za dva roky?

+3/0
8.9.2014 13:55

A53l62b47e25r68t 39K82á90m20e19n 9554958889951

To je síce pravda, ale čelné sklo a dvere sú nepopierateľne z Felície.  Môžme sa len domnievať,  čo v skutočnosti predchádzalo výrobe Felície (aký bol jej vývoj)  a prečo Felícia sa začala vyrábať a 440 ostala len pri tomto prototype.

0/0
9.9.2014 0:19

J24i94ř87í 13E34r46b19e67n 1623204226677

Ty "sa môžeš len domnievať", zatímco normální člověk si koupí detailní knížku čerpající z archivních záznamů a pak se nedomnívá, ale ví :-)

http://www.grada.cz/spartak-octavia-felicia_5852/kniha/katalog/

.

Feldu zkonstruovali v Kvasinách, první funkční vzorek byl v létě 1956 přebastlen ze spartaka včetně vysoké zádě, laminátová verze Š 440 vznikla ve Vysokém Mýtě ve stejné době. Oba vozy mají stejně řešené čelní sklo i dveře. Celokovovou feldu šlo vyrábět na svářecích poloautomatech, zato laminátová by vyžadovala zavedení úplně nových technologií. Karosa byla ve všech čtyřech závodech (Vysoké Mýto, Jaroměř, Brno a Chlumec) vytížená a přetížená stavbami autobusů, vleků, speciálních nákladních aut atd., kvasinská automobilka živořila v bývalé bednárně a vše stavěla na koleně, dokonce i pořádný lis na plechové dílce jim sebrali právě ve prospěch Karosy.

Prostě soudruzi tu plánovanou ekonomiku nikdy nedokázali skutečně pořádně naplánovat a neuvěřitelné peníze proplýtvali neužitečnou hrou na škatulata, takže jim nezbylo na pořádné investice.

0/0
11.9.2014 20:47
Foto

J20a65r78o15s61l89a18v 15V93o83j50t98ě65c85k29ý 4423908614826

No to je ale obluda, štěstí že se to na silnice nedostalo, vidět to v nějakém starém filmu tak zvracím Rv

0/−12
7.9.2014 13:29

M41a25r87t72i69n 78Š11t94ě40p22á50n38e10k 3157103763711

Skoda, ze to v nejakem neni. Bylo by fajn vedet, ze jste se doma pri sledovani nejakeho filmu pozvracel;-D;-D

+1/0
7.9.2014 21:38

J77i52ř98í 88E26r83b44e33n 1853824196497

Pochlub se, co jsi kdy sám vytvořil kromě fleků na koberci?

0/0
11.9.2014 20:48

A95d20a12m 75Š90a79n76g57a81l47a 6887724271483

nepáči, možno v červenej

0/0
7.9.2014 11:26

J35a91r88o20s85l25a57v 29K37r89o83u21p62a 3720876826

Je pravda, Slováci vyrobili mnoho ovela krajších aut!

+4/−1
7.9.2014 13:14

D52a94n65i70e53l 38S40y87r14o93v97ý 4104795979745

Tak to je skvost.R^

+9/−1
7.9.2014 10:10

L51i16b78o94r 70F16i47e56d26l60e84r 6339857289710

R^

+1/−1
7.9.2014 9:49

M51i85r72o70s84l26a84v 43Š94i40m36k28o 7655563832685

Krása ! Škoda, že se nevyráběl. Pravděpodobně proto, že karoserie nemá mnoho společného se sériovým autem, takže cena... Ze soc sektoru považuji za nejhezčí poválečné kabrio wartburga. Kdyby se ale dělalo tohle...Dost nadčasové.

+9/−1
7.9.2014 9:30

M24a42r90e83k 41K63l96u46f75a 3738984944636

Nejhezčí byla z mého pohledu bezesporu Felicia a Š110R  ;-)R^

+5/−1
7.9.2014 9:52

J16a81n 24T37r28u69n21e80č17e55k 2889779452937

auta jsou to bezesporu krásná, ale Wartburg 313 je za socíku tak trochu zjevení: http://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_313#mediaviewer/File:Wartburg-313-1-Sport-Coupe.jpg

+6/−1
7.9.2014 12:51

P78a85v72e52l 25K89r42e28u76z12i59g56e19r 7934880390309

To jsem neznal, díky za rozšíření obzorů. Vypadá trochu jako Volvo P1800. ;-)

+1/0
7.9.2014 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.