Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23a64v71e51l 29J43a71n28s78a 2635829331494

co vlastně znamená ten termín "roadster"? jak to popsat česky?

0/0
9.9.2014 10:08

P37e19t46r 73J18a51n25á86k 5412541232

Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací) a bez bočních a zadních oken.

0/0
16.9.2014 18:08

T17o39m20á86š 57V74a21v62e97r72k54a 7351440262204

obr.č5 - parkovací brzda je ovládaná levou nohou? Jinak moc pěkné!

0/0
8.9.2014 23:03


M25i86c39h78a63l 27P73a85v48l41á31t 9803793784419

Velmi pekne. A jista mira spriznenosti s RTOckem se nezapre.

0/0
8.9.2014 14:24

J73i80ř19í 58K43o89c33u84r69e14k 6525294355768

KAROsárny SodomkA. Komu...si vadilo jméno pana Sodomky, jelikož odkazovalo na původního majitele a člověka který tu firmu vybudoval z ničeho ještě za císaře pána. Jako mnoho dalších: Znárodněno (rozuměj obrozjená loupež) a přejmenováno.

+2/0
8.9.2014 14:01
Foto

I81r83e12n57a 97V35o37s56t62o90u95p42a53l70o55v36á 2924403828662

Nádhera! Jen mě na fotce motoru zarazil neupevněný akumulátor i když držák je tam. To by se mu nemuselo vyplatit při jízdě na našich silnicích....;-)

0/0
8.9.2014 12:17

V97l73a26d85i81m29í90r 12H69r74u21b96ý 1484181667572

Zřejmě tam ten akumulátor jen tak strčil, aby mohl auto vyvézt z garáže kvůli focení. Ve veteránech, které většinu času stojí pod plachtou v garáži, se akumulátory nenechávají, obvykle sběratel jeden akumulátor používá pro několik aut. A neznám nikoho, kdo by tu baterku pečlivě šrouboval pokaždé, když potřebuje jen popojet po dvoře.

0/0
8.9.2014 12:55
Foto

I28r32e81n52a 13V27o28s28t61o11u46p61a39l42o20v21á 2454673778182

to je rozumné vysvětlení....

0/0
8.9.2014 12:58
Foto

M67a26r75e77k 44C34e85r87n79y 5978936447

Az na ten moturek je to super kara...R^

0/0
8.9.2014 11:47

P14a97v18e69l 58N40o62v79o54t96n33y 8809822387723

Restaurování perfektní, dobrá práce, ale co ty budíky pod palubkou. To asi moc původní není.

+1/0
8.9.2014 1:07
Foto

R37o63m98a60n 79H40o57r88n12í56k 2135182774401

Mně se to teda líbí, zvláště je pěkná barevná kombinace. Jistá podoba s autobusem Škoda 706 RTO (vajíčko) je nepopiratelná, ale tak obojí pochází od Karosy a ze stejné doby. Jen škoda, že to nešlo do sériové výroby.

Každopádně to oživení totálního vraku si zaslouží mou hlubokou poklonu.

+1/0
8.9.2014 0:50

J40i48ř62í 17Z11ý57k40a 9349503611150

zajímavé jsou i ty fotky před renovací ...

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750002.jpg

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750009.jpg

Kdyby to nebylo z laminátu, tak to dávno skončilo v hutích ...

+1/0
7.9.2014 21:42

P14e97t62r 69M91i94c93h15a61l 2580334791472

Tak to lze považovat úspěšnou renovaci za malý zázrak.

+1/0
7.9.2014 22:12
Foto

I23r14e55n18a 15V22o55s31t83o49u24p58a69l72o80v80á 2414123238472

hustý, tak to klobouk dolů

0/0
8.9.2014 12:19

J54i75ř42í 93E29r19b61e18n 1133264816167

Včetně příběhu a dalších fotek: http://cabrio.cz/?page=car&id=38

0/0
11.9.2014 20:23

M67a25r92t96i11n 32P28o37j16m83a29n 8577481211325

R^ to musí být svezení...

+1/0
7.9.2014 19:59

P31e23t33r 29M55i20c42h91a47l 2710614871952

Tak na pokochání se určitě. Ale na delší cestu to asi už není.

+1/0
7.9.2014 20:44

P60e46t28r 67M66i17c89h53a78l 2820794191832

Za mě R^.

Pro krtiky designu - uvědomte si, že rok výroby toho auta je 1956. Chápu, že ne všem se to musí líbit, ale to je věc osobního pohledu na věc (vždyť jsou i lidi, kterým se líbí Multipla).

Co mě ale překvapilo, že to auto váží prázdné jenom půl tuny (celková váha 850 kg). Takže i ve dvou lidech to mohlo docela slušně jet.

+3/0
7.9.2014 19:30

T84o40m70á55š 83T55a18t86í39č94e78k 5960352940358

Jaksi byly všechny auta dřív lehčí. Řidičák jsem dělal v rajchu, v té době bylo auto střední třídy spíš lehce pod tunu než nad (tuším že moje první, Passat, měl 970 kg). Tunu a půl už měly fára, dnes je to obyč.

0/0
8.9.2014 1:14
Foto

R32o55m35a49n 43H31o75r68n65í61k 2905402304771

Nad tunu mají i leckteré dnešní nákupní tašky, těžko říct, kde se ta váha bere, když to má motor jak z natahovacího autíčka.

0/0
8.9.2014 2:03

T51o39m53á20š 71T35a11t31í91č87e15k 5790192300518

Hromada technologie něco váží, protikorozní úpravy asi taky, pak jsou ty karoserie mnohem bytelnější, ok, dřív měly auta většinou rozměr, ale to byl jen tenké plech... No a vzhledem k obrovskýmu pokroku ve výkonnosti motorů se na váze právě zase až tak moc nešetří. Ten můj první Passat, to si pamatuju snad fakt správně, měl 69 koní, což je dnes běžný v motorizovanéch nákupních vozíkách. :-)

0/0
8.9.2014 2:12

J48i70ř41í 22E63r31b33e57n 1403744616197

Jestli to není tím, že ta auta jsou jaksi bytelnější a bezpečnější. Citigo váží o pětinu víc než Š 1000 MB, ale v případě nehody máte v Citigo asi stokrát větší šanci přežít bez vážnějšího zranění, než v tom měkkém embéčku...

0/0
11.9.2014 20:25

Z71d15e92n91ě24k 86H18a87n64z35l 1851636692344

Peknej kousek!

+2/0
7.9.2014 18:45

M11a63r47t43i63n 22H54a27r26t90i59g 9289664562286

Vzácný to je nepochybně. Hezký ale ne.

+4/−2
7.9.2014 17:37

M81a23r45t19i25n 39H26a97r94t90i92g 9109424852236

Ještě to doplním. Tím, že se mi to auto nelíbí nijak nesnižuju zásluhy a nadšení jeho majitele. A je rozhodně dobře, že se do toho pustil. Byla by škoda nechat někde shnít tak vzácný kousek na prach. Takže moje výtka míří pouze k designu. Jinak samozřejmě R^

+2/0
7.9.2014 18:16

J83a76k51u39b 29P68r19o96k21e49š 6633538872113

Vydite a me se libi a to tak ze hodne. Pripomina to doby kdy se jeste delala hezka auta. Nevim proc, ale ta doma skoncila v podstate na celem svete v roce 1971 od te doby sou to nejprve krabice a nasledne pak design rozdupaneho mydla kery vydrzel az do dnesni doby. Az ted na behem druhe dekady 21 stoleti se zda, ze auta dostavaji zase trochu styl.

+1/0
7.9.2014 19:05
Foto

R42o95m30a61n 69H82o21r50n54í53k 2935842644521

Od slova "vYdíte" to dál radši ani nečtu.

0/−1
7.9.2014 23:04

T51o69m21á22š 40T12a17t81í75č36e36k 5580712260348

Pravdu díš... až po: dostávají styl. Který? Ta nadupaná vyšší třída s okýnkama jak ve vězeňským autobusu? :-P

+2/0
8.9.2014 1:17

J68i61ř84í 37E96r61b93e72n 1483714136117

Jestli to není tím, že v 70. letech začaly být povinné bariérové zkoušky a rapidně se začala sledovat bezpečnost posádky i okolí vozu. Ostatně i to byl důvod, proč byla Š 100/110 nahrazena mnohem bezpečnějším typem Š 105/120 - ty staré typy ztrácely prodejnost také kvůli tomu, že nevyhověly na bariérovce, a jen tak postavit nový vůz nešlo, takže Š 105/120 má karosérii od Giugiara, který to uměl spočítat.

Hlavní slovo dnes mají konstruktéři bezpečnostních prvků a designéra pozvou skoro až nakonec, přičemž mu dají nějakých 2-5 cm hloubky, aby na tom stvořil umění...

0/0
11.9.2014 20:30

J43o31s97e44f 43Č14t66v54r50t38n50í23č84e93k 8600302929349

Jééé8-o

0/0
7.9.2014 16:35

W20a21l94t26r 84S90e19d57l67á90k 8570963725499

Dokázali jsme vyrobit opravdu zajímavá auta a motocykly. Jawa 500 OHC neměla také chybu.

+1/0
7.9.2014 15:46

J37i10ř72í 60K76o90c92u54r14e71k 6825404215718

Ano, tehdy ještě žili pánové, co do praxe přišli za 1. republiky. Později se na místo šéfa chodilo spíš za politické zásluhy, než profesní odbornost. Což máme v jistých firmách, bohužel, doposud. LuftJarda jako exemplární příklad...

+2/0
8.9.2014 13:52

J51a13r11e72k 78K23u61b91a16c27k45a 3160355850463

To je ale hnus, velebnosti.

0/−5
7.9.2014 14:10

J75a95n 52F64r10o84l84í30k 6106530115414

Asi chtěl napřed postavit ponorku a pak změnil záměr. Jinak si nedovedu vysvětlit absenci lodního šroubu.;-)

0/−2
7.9.2014 15:24

L65u16k33a42s 54N79o46v15a63k 4889839273588

Ja tam vidim odkaz na RTOčko, vidim tam urcite tvary Tatraplanu kabrio datovaneho Stalinovi....

Ze to neni z dnesniho pohledu krasny, neznamena, ze v te dobe to nebylo moderni a hezky...

0/0
7.9.2014 18:53

A87l45b93e55r24t 69K65á16m17e38n 9744398749201

Já v tom vidím zbastardenú Felíciu.

Dvere a čelné okno ( + zrejme aj celá kostra) je z Felície. Na to nalepili neprimerane veľké blatníky s kapotami a čelom a je tu "nové", bohužial dizajnovo nevyvážené a preto nepodarené auto. Aj keď čaro dávnych čias je na ňom vidieť.

0/0
8.9.2014 10:48

J85i66ř81í 11K29o77c81u94r84e82k 6835904365878

Felicia, a v roce 1956? Opravdu? Vždyť se vyráběla až od roku 1959!Jak můžete zbastlit auto, které bude vyrobeno až za dva roky?

+3/0
8.9.2014 13:55

A79l81b85e22r35t 16K22á48m89e73n 9844828459341

To je síce pravda, ale čelné sklo a dvere sú nepopierateľne z Felície.  Môžme sa len domnievať,  čo v skutočnosti predchádzalo výrobe Felície (aký bol jej vývoj)  a prečo Felícia sa začala vyrábať a 440 ostala len pri tomto prototype.

0/0
9.9.2014 0:19

J57i76ř57í 12E78r68b60e48n 1813874636497

Ty "sa môžeš len domnievať", zatímco normální člověk si koupí detailní knížku čerpající z archivních záznamů a pak se nedomnívá, ale ví :-)

http://www.grada.cz/spartak-octavia-felicia_5852/kniha/katalog/

.

Feldu zkonstruovali v Kvasinách, první funkční vzorek byl v létě 1956 přebastlen ze spartaka včetně vysoké zádě, laminátová verze Š 440 vznikla ve Vysokém Mýtě ve stejné době. Oba vozy mají stejně řešené čelní sklo i dveře. Celokovovou feldu šlo vyrábět na svářecích poloautomatech, zato laminátová by vyžadovala zavedení úplně nových technologií. Karosa byla ve všech čtyřech závodech (Vysoké Mýto, Jaroměř, Brno a Chlumec) vytížená a přetížená stavbami autobusů, vleků, speciálních nákladních aut atd., kvasinská automobilka živořila v bývalé bednárně a vše stavěla na koleně, dokonce i pořádný lis na plechové dílce jim sebrali právě ve prospěch Karosy.

Prostě soudruzi tu plánovanou ekonomiku nikdy nedokázali skutečně pořádně naplánovat a neuvěřitelné peníze proplýtvali neužitečnou hrou na škatulata, takže jim nezbylo na pořádné investice.

0/0
11.9.2014 20:47
Foto

J76a92r59o20s70l32a43v 77V36o35j52t62ě14c68k97ý 4473758174256

No to je ale obluda, štěstí že se to na silnice nedostalo, vidět to v nějakém starém filmu tak zvracím Rv

0/−12
7.9.2014 13:29

M46a41r56t46i18n 34Š81t22ě67p37á40n98e96k 3577843383281

Skoda, ze to v nejakem neni. Bylo by fajn vedet, ze jste se doma pri sledovani nejakeho filmu pozvracel;-D;-D

+1/0
7.9.2014 21:38

J87i78ř13í 62E49r67b97e32n 1343944966197

Pochlub se, co jsi kdy sám vytvořil kromě fleků na koberci?

0/0
11.9.2014 20:48

A69d22a72m 73Š72a27n17g30a55l51a 6857884201743

nepáči, možno v červenej

0/0
7.9.2014 11:26

J49a94r35o54s14l28a40v 78K58r95o14u61p95a 3730576246

Je pravda, Slováci vyrobili mnoho ovela krajších aut!

+4/−1
7.9.2014 13:14

D82a38n83i12e96l 24S67y35r34o39v76ý 4184725469925

Tak to je skvost.R^

+9/−1
7.9.2014 10:10

L23i51b73o27r 13F95i79e90d78l78e89r 6639757699200

R^

+1/−1
7.9.2014 9:49

M30i43r71o41s68l56a14v 18Š77i35m36k10o 7295733502315

Krása ! Škoda, že se nevyráběl. Pravděpodobně proto, že karoserie nemá mnoho společného se sériovým autem, takže cena... Ze soc sektoru považuji za nejhezčí poválečné kabrio wartburga. Kdyby se ale dělalo tohle...Dost nadčasové.

+9/−1
7.9.2014 9:30

M16a21r12e89k 20K32l55u54f28a 3138474154326

Nejhezčí byla z mého pohledu bezesporu Felicia a Š110R  ;-)R^

+5/−1
7.9.2014 9:52

J16a59n 91T64r24u19n43e46č41e77k 2469199432957

auta jsou to bezesporu krásná, ale Wartburg 313 je za socíku tak trochu zjevení: http://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_313#mediaviewer/File:Wartburg-313-1-Sport-Coupe.jpg

+6/−1
7.9.2014 12:51

P91a75v94e59l 26K37r56e83u51z72i78g10e97r 7864260220649

To jsem neznal, díky za rozšíření obzorů. Vypadá trochu jako Volvo P1800. ;-)

+1/0
7.9.2014 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.