Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a66v21e57l 47J46a89n29s56a 2115599781214

co vlastně znamená ten termín "roadster"? jak to popsat česky?

0/0
9.9.2014 10:08

P95e82t57r 14J33a22n27á76k 5482771222

Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací) a bez bočních a zadních oken.

0/0
16.9.2014 18:08

T90o95m29á28š 17V22a14v17e40r87k91a 7341820532704

obr.č5 - parkovací brzda je ovládaná levou nohou? Jinak moc pěkné!

0/0
8.9.2014 23:03


M67i95c24h81a69l 95P44a77v19l17á72t 9643653984939

Velmi pekne. A jista mira spriznenosti s RTOckem se nezapre.

0/0
8.9.2014 14:24

J10i35ř87í 98K65o50c27u71r21e43k 6955524475328

KAROsárny SodomkA. Komu...si vadilo jméno pana Sodomky, jelikož odkazovalo na původního majitele a člověka který tu firmu vybudoval z ničeho ještě za císaře pána. Jako mnoho dalších: Znárodněno (rozuměj obrozjená loupež) a přejmenováno.

+2/0
8.9.2014 14:01
Foto

I14r57e74n60a 61V54o30s61t66o18u25p55a28l19o20v44á 2574473178462

Nádhera! Jen mě na fotce motoru zarazil neupevněný akumulátor i když držák je tam. To by se mu nemuselo vyplatit při jízdě na našich silnicích....;-)

0/0
8.9.2014 12:17

V87l65a45d82i86m30í50r 34H13r48u72b53ý 1954541157582

Zřejmě tam ten akumulátor jen tak strčil, aby mohl auto vyvézt z garáže kvůli focení. Ve veteránech, které většinu času stojí pod plachtou v garáži, se akumulátory nenechávají, obvykle sběratel jeden akumulátor používá pro několik aut. A neznám nikoho, kdo by tu baterku pečlivě šrouboval pokaždé, když potřebuje jen popojet po dvoře.

0/0
8.9.2014 12:55
Foto

I96r13e13n54a 72V47o68s79t83o19u31p17a60l76o84v58á 2444113438472

to je rozumné vysvětlení....

0/0
8.9.2014 12:58
Foto

M21a91r73e41k 13C95e58r27n44y 5718586737

Az na ten moturek je to super kara...R^

0/0
8.9.2014 11:47

P14a60v46e54l 43N61o72v50o96t65n98y 8769972437723

Restaurování perfektní, dobrá práce, ale co ty budíky pod palubkou. To asi moc původní není.

+1/0
8.9.2014 1:07
Foto

R35o62m24a18n 94H20o66r47n15í39k 2715512764871

Mně se to teda líbí, zvláště je pěkná barevná kombinace. Jistá podoba s autobusem Škoda 706 RTO (vajíčko) je nepopiratelná, ale tak obojí pochází od Karosy a ze stejné doby. Jen škoda, že to nešlo do sériové výroby.

Každopádně to oživení totálního vraku si zaslouží mou hlubokou poklonu.

+1/0
8.9.2014 0:50

J50i44ř21í 59Z57ý12k98a 9399403241810

zajímavé jsou i ty fotky před renovací ...

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750002.jpg

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750009.jpg

Kdyby to nebylo z laminátu, tak to dávno skončilo v hutích ...

+1/0
7.9.2014 21:42

P38e92t50r 55M92i95c43h68a32l 2330644291622

Tak to lze považovat úspěšnou renovaci za malý zázrak.

+1/0
7.9.2014 22:12
Foto

I63r62e46n23a 41V25o71s20t94o62u55p30a86l26o49v40á 2734943318102

hustý, tak to klobouk dolů

0/0
8.9.2014 12:19

J36i65ř27í 26E90r22b42e38n 1813534646847

Včetně příběhu a dalších fotek: http://cabrio.cz/?page=car&id=38

0/0
11.9.2014 20:23

M24a58r94t94i65n 84P97o25j51m71a43n 8407931341155

R^ to musí být svezení...

+1/0
7.9.2014 19:59

P78e92t37r 57M37i42c29h35a97l 2440304311282

Tak na pokochání se určitě. Ale na delší cestu to asi už není.

+1/0
7.9.2014 20:44

P81e43t37r 51M96i69c16h37a30l 2530744881962

Za mě R^.

Pro krtiky designu - uvědomte si, že rok výroby toho auta je 1956. Chápu, že ne všem se to musí líbit, ale to je věc osobního pohledu na věc (vždyť jsou i lidi, kterým se líbí Multipla).

Co mě ale překvapilo, že to auto váží prázdné jenom půl tuny (celková váha 850 kg). Takže i ve dvou lidech to mohlo docela slušně jet.

+3/0
7.9.2014 19:30

T15o57m64á32š 86T31a66t16í62č44e54k 5940372520948

Jaksi byly všechny auta dřív lehčí. Řidičák jsem dělal v rajchu, v té době bylo auto střední třídy spíš lehce pod tunu než nad (tuším že moje první, Passat, měl 970 kg). Tunu a půl už měly fára, dnes je to obyč.

0/0
8.9.2014 1:14
Foto

R32o96m60a44n 62H79o43r17n43í90k 2425342284771

Nad tunu mají i leckteré dnešní nákupní tašky, těžko říct, kde se ta váha bere, když to má motor jak z natahovacího autíčka.

0/0
8.9.2014 2:03

T57o48m62á68š 40T36a70t70í75č56e97k 5640212280988

Hromada technologie něco váží, protikorozní úpravy asi taky, pak jsou ty karoserie mnohem bytelnější, ok, dřív měly auta většinou rozměr, ale to byl jen tenké plech... No a vzhledem k obrovskýmu pokroku ve výkonnosti motorů se na váze právě zase až tak moc nešetří. Ten můj první Passat, to si pamatuju snad fakt správně, měl 69 koní, což je dnes běžný v motorizovanéch nákupních vozíkách. :-)

0/0
8.9.2014 2:12

J82i55ř69í 27E20r15b33e92n 1393354266717

Jestli to není tím, že ta auta jsou jaksi bytelnější a bezpečnější. Citigo váží o pětinu víc než Š 1000 MB, ale v případě nehody máte v Citigo asi stokrát větší šanci přežít bez vážnějšího zranění, než v tom měkkém embéčku...

0/0
11.9.2014 20:25

Z50d30e40n54ě96k 48H38a14n94z90l 1361966252334

Peknej kousek!

+2/0
7.9.2014 18:45

M60a31r14t45i97n 67H24a18r60t45i72g 9169174712346

Vzácný to je nepochybně. Hezký ale ne.

+4/−2
7.9.2014 17:37

M55a32r42t23i64n 30H50a44r12t11i25g 9829234132906

Ještě to doplním. Tím, že se mi to auto nelíbí nijak nesnižuju zásluhy a nadšení jeho majitele. A je rozhodně dobře, že se do toho pustil. Byla by škoda nechat někde shnít tak vzácný kousek na prach. Takže moje výtka míří pouze k designu. Jinak samozřejmě R^

+2/0
7.9.2014 18:16

J29a71k12u86b 53P12r87o93k37e58š 6563418692933

Vydite a me se libi a to tak ze hodne. Pripomina to doby kdy se jeste delala hezka auta. Nevim proc, ale ta doma skoncila v podstate na celem svete v roce 1971 od te doby sou to nejprve krabice a nasledne pak design rozdupaneho mydla kery vydrzel az do dnesni doby. Az ted na behem druhe dekady 21 stoleti se zda, ze auta dostavaji zase trochu styl.

+1/0
7.9.2014 19:05
Foto

R80o90m41a65n 79H48o68r92n82í59k 2125202854111

Od slova "vYdíte" to dál radši ani nečtu.

0/−1
7.9.2014 23:04

T44o81m84á11š 14T68a26t10í13č29e28k 5310662380158

Pravdu díš... až po: dostávají styl. Který? Ta nadupaná vyšší třída s okýnkama jak ve vězeňským autobusu? :-P

+2/0
8.9.2014 1:17

J63i17ř88í 79E50r30b20e82n 1263424636327

Jestli to není tím, že v 70. letech začaly být povinné bariérové zkoušky a rapidně se začala sledovat bezpečnost posádky i okolí vozu. Ostatně i to byl důvod, proč byla Š 100/110 nahrazena mnohem bezpečnějším typem Š 105/120 - ty staré typy ztrácely prodejnost také kvůli tomu, že nevyhověly na bariérovce, a jen tak postavit nový vůz nešlo, takže Š 105/120 má karosérii od Giugiara, který to uměl spočítat.

Hlavní slovo dnes mají konstruktéři bezpečnostních prvků a designéra pozvou skoro až nakonec, přičemž mu dají nějakých 2-5 cm hloubky, aby na tom stvořil umění...

0/0
11.9.2014 20:30

J36o88s51e83f 42Č26t85v58r54t73n55í36č10e77k 8800862219469

Jééé8-o

0/0
7.9.2014 16:35

W57a80l39t87r 29S52e23d39l45á80k 8340973675679

Dokázali jsme vyrobit opravdu zajímavá auta a motocykly. Jawa 500 OHC neměla také chybu.

+1/0
7.9.2014 15:46

J50i46ř89í 21K61o45c85u15r80e78k 6595884605618

Ano, tehdy ještě žili pánové, co do praxe přišli za 1. republiky. Později se na místo šéfa chodilo spíš za politické zásluhy, než profesní odbornost. Což máme v jistých firmách, bohužel, doposud. LuftJarda jako exemplární příklad...

+2/0
8.9.2014 13:52

J79a71r49e32k 71K78u84b82a91c47k68a 3980695120803

To je ale hnus, velebnosti.

0/−5
7.9.2014 14:10

J15a34n 55F16r87o85l63í87k 6686350745604

Asi chtěl napřed postavit ponorku a pak změnil záměr. Jinak si nedovedu vysvětlit absenci lodního šroubu.;-)

0/−2
7.9.2014 15:24

L52u10k60a37s 39N90o60v59a72k 4409119363888

Ja tam vidim odkaz na RTOčko, vidim tam urcite tvary Tatraplanu kabrio datovaneho Stalinovi....

Ze to neni z dnesniho pohledu krasny, neznamena, ze v te dobe to nebylo moderni a hezky...

0/0
7.9.2014 18:53

A81l66b53e51r51t 61K74á82m34e74n 9544138829721

Já v tom vidím zbastardenú Felíciu.

Dvere a čelné okno ( + zrejme aj celá kostra) je z Felície. Na to nalepili neprimerane veľké blatníky s kapotami a čelom a je tu "nové", bohužial dizajnovo nevyvážené a preto nepodarené auto. Aj keď čaro dávnych čias je na ňom vidieť.

0/0
8.9.2014 10:48

J75i25ř82í 79K96o95c27u42r81e41k 6205394175188

Felicia, a v roce 1956? Opravdu? Vždyť se vyráběla až od roku 1959!Jak můžete zbastlit auto, které bude vyrobeno až za dva roky?

+3/0
8.9.2014 13:55

A52l17b73e32r29t 27K15á28m20e46n 9264728109771

To je síce pravda, ale čelné sklo a dvere sú nepopierateľne z Felície.  Môžme sa len domnievať,  čo v skutočnosti predchádzalo výrobe Felície (aký bol jej vývoj)  a prečo Felícia sa začala vyrábať a 440 ostala len pri tomto prototype.

0/0
9.9.2014 0:19

J28i34ř15í 33E55r28b84e43n 1893604146397

Ty "sa môžeš len domnievať", zatímco normální člověk si koupí detailní knížku čerpající z archivních záznamů a pak se nedomnívá, ale ví :-)

http://www.grada.cz/spartak-octavia-felicia_5852/kniha/katalog/

.

Feldu zkonstruovali v Kvasinách, první funkční vzorek byl v létě 1956 přebastlen ze spartaka včetně vysoké zádě, laminátová verze Š 440 vznikla ve Vysokém Mýtě ve stejné době. Oba vozy mají stejně řešené čelní sklo i dveře. Celokovovou feldu šlo vyrábět na svářecích poloautomatech, zato laminátová by vyžadovala zavedení úplně nových technologií. Karosa byla ve všech čtyřech závodech (Vysoké Mýto, Jaroměř, Brno a Chlumec) vytížená a přetížená stavbami autobusů, vleků, speciálních nákladních aut atd., kvasinská automobilka živořila v bývalé bednárně a vše stavěla na koleně, dokonce i pořádný lis na plechové dílce jim sebrali právě ve prospěch Karosy.

Prostě soudruzi tu plánovanou ekonomiku nikdy nedokázali skutečně pořádně naplánovat a neuvěřitelné peníze proplýtvali neužitečnou hrou na škatulata, takže jim nezbylo na pořádné investice.

0/0
11.9.2014 20:47
Foto

J70a49r84o21s40l22a54v 65V40o26j11t32ě83c65k67ý 4563158454636

No to je ale obluda, štěstí že se to na silnice nedostalo, vidět to v nějakém starém filmu tak zvracím Rv

0/−12
7.9.2014 13:29

M33a95r49t24i56n 36Š85t82ě88p33á18n26e23k 3277883553641

Skoda, ze to v nejakem neni. Bylo by fajn vedet, ze jste se doma pri sledovani nejakeho filmu pozvracel;-D;-D

+1/0
7.9.2014 21:38

J43i97ř16í 13E28r43b46e11n 1333814486887

Pochlub se, co jsi kdy sám vytvořil kromě fleků na koberci?

0/0
11.9.2014 20:48

A59d37a38m 53Š96a80n43g30a35l37a 6847534391643

nepáči, možno v červenej

0/0
7.9.2014 11:26

J42a32r98o87s14l94a19v 12K23r17o39u59p15a 3620136226

Je pravda, Slováci vyrobili mnoho ovela krajších aut!

+4/−1
7.9.2014 13:14

D33a53n47i92e38l 95S78y72r26o46v54ý 4354385159225

Tak to je skvost.R^

+9/−1
7.9.2014 10:10

L61i73b62o10r 24F11i45e76d53l78e57r 6239317249470

R^

+1/−1
7.9.2014 9:49

M75i79r26o22s14l41a16v 45Š36i45m52k36o 7705673492825

Krása ! Škoda, že se nevyráběl. Pravděpodobně proto, že karoserie nemá mnoho společného se sériovým autem, takže cena... Ze soc sektoru považuji za nejhezčí poválečné kabrio wartburga. Kdyby se ale dělalo tohle...Dost nadčasové.

+9/−1
7.9.2014 9:30

M72a17r93e77k 84K51l61u87f21a 3868754934236

Nejhezčí byla z mého pohledu bezesporu Felicia a Š110R  ;-)R^

+5/−1
7.9.2014 9:52

J80a81n 57T57r77u70n73e19č26e11k 2799549372367

auta jsou to bezesporu krásná, ale Wartburg 313 je za socíku tak trochu zjevení: http://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_313#mediaviewer/File:Wartburg-313-1-Sport-Coupe.jpg

+6/−1
7.9.2014 12:51

P63a71v74e73l 19K13r95e83u16z36i45g61e33r 7284380110269

To jsem neznal, díky za rozšíření obzorů. Vypadá trochu jako Volvo P1800. ;-)

+1/0
7.9.2014 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.