Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pronájem auta nabízejí další značky, VW Sportsvan za necelých osm tisíc

Mít auto je drahý špás. V rodinné ekonomice je provoz a údržba auta po bydlení druhou nejdražší položkou rozpočtu. Firmy proto často volí u svých služebních flotil dlouhodobý pronájem. Takzvaný operativní leasing začínají nabízet firmy i soukromníkům. S limitovanou akcí na nový rodinný model přišel nově Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a98r66o70s12l78a22v 90D47r34o91b93n89ý 6986838237127

na dva roky je dlouhá doba. U mého zaměstnavatele je pronájem kár na 10ti měsíců a splátky podstatně přijatelnější

0/0
12.9.2014 23:51

A86n16t68o77n40í67n 56S98e79b97e83r53a 7713428160139

Já jsem koupil 3 leté auto na splátky. Koupil jsem za 160 a po 4 letech ho pořád za 90 tisíc prodám.  Když sečtu ztrátu ceny, pneu, pojistky, přeplacení úvěru, servis atd, tak se po prodeji auta dostanu na měsíční náklady cca 2,5 tisíce kč. (bez benzínu samozřejmě, ten se paltí tak či tak)

8 tisíc je sakra moc.....

0/0
11.9.2014 11:32

J45o14s14e93f 34K96o57p67e80c21k78y 9314122235

Tak vzhledem k tomu, ze za tech 8 000kc mesicne /a uznavam, ze je to stale trochu moc a cena by mela lehce klesnout/ dostanete kazde 2 roky nove auto, tak je srovnani se 3 roky starym trochu bezpredmetne...

+1/0
11.9.2014 14:40


J89a84n 13D69l68o61u56h38ý 7124409200719

Zajizdet kazde dva roky nove auto... Pro me dost pruda. Naklady na servis noveho auta je nula nula prd. Vymena zabehoveho oleje,filtry. Najezd 20k je malo. A hlidat abych ja nebo deti neznicili interier ci exterier auta, to nic moc. Kdyz si u sveho auta promacknu treba 5. Dvere nestoji me to nic, proste to necham byt. U pronajmu clovek bude muset platit spoluucast. A u interieru je to jeste x krat drazsi. Jenom ten kus hadru na sedaku u ridice stoji 3000kc.

0/0
12.9.2014 7:18

R32a80d38e47k 75N91e84u90m53a93n79n 5292772888585

Operativní leasing je pro ty, co s autem jezdí jako prase - orve destičky, kotouče, tlumiče, pneumatiky ....

0/0
10.9.2014 23:39

P10a95v28e88l 34O96d65r17a97z49i11l 6734549557170

Operativní leasing je o pohodlí, ne o úspoře. Zvlášť ne pro někoho, kdo skoro nejezdí, tomu se totiž normálně nejvíc vyplatí slušná ojetina, nebo vlastní auto a dojezdit do smrti.

+5/0
9.9.2014 23:07

J12i72n82d62ř74i76c39h 43Š45k86o45p20e69k 4955151830915

přesně tak. Vše co si člověk neudělá sám a nechá si zajistit externě, za to tvrdě platí

0/0
10.9.2014 7:25

P78e12t56r 41S82l51o84v74á65k 9725395967739

A ten co jazdi, pre toho to tiez nie je:) 20tis na rok je smiesne omezenie

+1/0
10.9.2014 22:28
Foto

D27a40v45i45d 90K16r45á25s23e80n69s62k82ý 7127880857

Hm, přišlo mi to jako relativně prasečina - než jsem si spočítal svého postaršího Forda Focuse. Za 8 roků vlastnictví jsem do něj - kromě benzínu - vrazil asi 550.000 Kč. To je pořízení (již jako jetý), veškerý servis, olej do motoru, "okena" do ostřikovače, pojistky, dálniční známky atd. atd. Vychází to asi 70.000 ročně, tedy téměř 6.000 Kč měsíčně. U operativního leasingu sice nejspíše nemám "v ceně" např. ty dálniční známky (přinejmenším rakouské a slovenské), "okenu" či parkování, ale na druhou stranu mám k dispozici výrazně novější vůz, než je ten můj.

0/0
9.9.2014 19:08

V95l20a92d65i19s93l51a98v 75B28u31r97y86š19e13k 3103456712684

to je divný, já teda najedu ročně zhruba 20 tisíc a kromě nafty kupuju jen pojištění, zhruba 4000 kč, prohlídku asi 5000 Kč, dálniční známku 1500 kč, pneumatiky vyjdou ročně do 4000 Kč, tak to dělá i s vodu do ostřikovače maximálně 15 000 Kč

+1/0
9.9.2014 19:44

V15l74a33d14i97s47l75a64v 31B86u77r10y48š95e87k 3683626452404

a samozřejmě je k tomu potřeba připočíst, že mě auto ztratí za 5 let hodnotu asi 250 000 Kč, tak je to pořád jen 65 000 ročně, rozhodně mě to připadá lepší, než dát skoro 100 000 Kč ročně za WV, kterej se do kopce nerozjede

0/0
9.9.2014 19:56

J63i33n87d46ř69i72c84h 47Š37k14o76p69e27k 4205431830215

ztrátu hodnoty je třeba přičíst maximálně, když uvažuješ, že ho za pár let pošleš zas do světa.

0/0
10.9.2014 6:52

M72a15r94t27i43n 38P30o21s97p28í81š11i98l 8505501636147

tak to asi funguje na novém autě, ještě je třeba připočítat ztrátu ceny. Další roky už nebude prohlídka za 4, ale třeba za 20.

Já před lety vedl "účetnictví" k felicii a km vycházel kolem 9 Kč po třech letech. Nákup, všechny servisy (výměny oleje, z oprav jen spojka a výfuk), PHM a kouknul jsem za kolik se podobné prodávají v bazarech, sečetl odečetl a bylo to těch letech téměř 9 Kč na km.

0/0
10.9.2014 8:57
Foto

M18i45c26h37a62l 41N22a10j48m60a53n 7269593886150

To je celkem dost. Já mám kalkulaci na několik firemních aut v rozmezí 5,6 - 6 kč/km. Jedná se o  propočty za 6 let provozu.

0/0
11.9.2014 6:50

V21á75c94l56a50v 23P30o93u67s34t71k53a 3120451382

Tak jestli do jetého Focuse vrážíte 70 000,- Kč ročně, pak pude chyba u vás.

+1/−3
9.9.2014 20:03

J62a36n 15M22o12h97y66l82a 6202739819261

Není, jen správně počítá všechny náklady, když se baví o všech nákladech. Fakt, že to většina ostatních nedělá je jiný problém.

+2/0
9.9.2014 22:22
Foto

D94a77v75i94d 47K38r76á89s32e54n93s23k90ý 7867500577

Možná ano :-) ale na druhou stranu, do této částky mám zakalkulovanou i kupní cenu (180.000 Kč). Už jsem taky měnil gumy (4x letní a 4x zimní), nějaké "drobné" opravy jako brzdy, tlumiče, výfuky....... nakonec do každého auta "se" holt musí něco málo nasypat.

0/0
9.9.2014 22:24

J13a89n 86D19l64o20u96h26ý 7214479850169

Co s temi pneu delate? Ja na jednom z nejstarsich vozu letni menim az ted po 11 letech/150000km a zimni jsem menil 2krat (sjeti na 4mm). Do auta jsem za celou dobu vrazil cca 40000kc bez pojisteni. Ztratu ceny do auta nepocitam, auta dojizdim az do srotu(prorezaveni nosnych dilu karoserie). Pocitat ztratu ceny do auta mi prijde na hlavu, protoze auto neni investice v 99% nakupu.

0/0
11.9.2014 8:16

J53i92n84d81ř67i95c35h 26Š90k39o34p25e35k 4555151180425

pokud v těch 550 000 není započítána oprava zaviněných havárií, na které nebylo pojištění, auto muselo být nějaký páteční model. Věčně problémy a věčně na servisu.Jinak si provozní náklady u vlastního auta bez započtení PHM ve výši přes 68 000 ročně neumím představit

+1/0
10.9.2014 6:51

P91e31t25r56a 19M79a29l85á 7721618841795

H už taky nabízí operativní leasing, sice pouze pro zaměstnance, ale za opravdu podstatně jiné ceny

+1/−1
9.9.2014 15:07

T58o82m98á52š 69P45ř39i68b21y54l 7948617348662

pro normálni lidi je to drahé.... to si radeji koupit auto a po pěti letech ho prodat a je to levnější...

+3/0
9.9.2014 15:06

J73a65k71u83b 18F14e88i83f28a26r 7709599446229

normální lidi? Co si pod tím představujete?

0/0
9.9.2014 16:29

V65l95a94d43i49s46l41a55v 34B72u64r20y74š48e30k 3473356622324

já si pod tím představuju zaměstnance, který většinu svého výdělku odevzdá státu a není na tak významné pozici, aby mu zaměsnavatel poskytnul služební auto, pro toho je to skutečně drahý, pro takovýho normálního člověka je lepší si auto koupit a po 5 letech prodat

+1/0
9.9.2014 18:59

J51a15n 62M24o87h52y79l89a 6732649829801

Pokud má nízký nájezd tak často ne.

0/0
9.9.2014 22:24

J20o10s26e13f 25K59o60p21e87c34k28y 9414982295

No nevim. V pripade, ze tim koupit a prodat myslite nove auto. Tak bych rekl, ze to mozna neni pravda. Za 5 let nove auto ztrati na hodnote cca 250 000kc + PR/HP + servisy/garancky + gumy a ruzne drobnosti. Pokud zvolite pronajem za 6000 mesicne jste za 5 let na 360 bez jakykoliv starosti... a mate za tu dobu 3 nova auta... Asi to neni pro kazdeho, ale pokud se ceny pronajmu jeste trochu upravi smerem dolu, bude to opravdu financne zajimave...

0/0
9.9.2014 22:32

P97a39v49e63l 80O89d18r37a91z17i12l 6814169897690

No to se ale podívejte, co vám za 6000 nabídnou...

0/0
9.9.2014 23:02

J55o67s89e51f 90K53o19p58e45c15k86y 9744502435

To mate pravdu. Vsak nize pisu, ze nabidka Skodovky /a dle clanku i VW/ se musi jeste upravit. Skodovka nabizi auta uz v hodne slusne vybave, ale ta motorizace je zatim katastrofa.

0/0
10.9.2014 8:03

J27o86s31e24f 68K54o50p50e20c83k91y 9724822175

Pokud cena klesne k 6000 mesicne za auto nizsi stredni tridy tak do toho pujdu. Pro lidi, co nenajezdi vice jak cca 15000km rocne a nemaji nutnou potrebu auto vlastnit, to zacne byt financne docela zajimave...

0/0
9.9.2014 14:02

J19a10n 43M53o69h51y41l66a 6372899179741

15k už je dost, ale do 10 se to vyplatí podle mne už za tyhle ceny.

0/0
9.9.2014 14:18

J87o80s14e58f 92D25r67á92s74a29l 2804665461

za 6 vám skoda nebídne třeba jetiho

0/0
9.9.2014 14:35

J45o29s15e56f 16K58o28p70e12c48k44y 9714432145

Nabidka Skodovky by chtela trochu doladit. Myslim, ze by bylo dobre nabizet jakykoliv typ, v jakekoliv motorizaci a vybave. "Kupovat" si Oktavku se 77kw ci Rapida se 63kw motorem mi neprijde jako rozumne...

0/0
9.9.2014 14:56

D98e12n60i59s 41W17i93t65z68k46u 5613892769157

nezačne, protože min.nájezd je 20tis ročně a to se měnit nebude, protože vy musíte automobilce vytvořit zajímavou ojetinu s kterou pak může vstoupit i na tento trh.

0/0
9.9.2014 17:31

J89o42s88e29f 75D16r34á31s36a19l 2304415881

max. nájezd

0/0
9.9.2014 19:35

P14a85v41e68l 86Z58á20c68h90a 8234699491580

Když jsem si u meho prvnoho auta nakonec spocital cekovo naklady, zapocital jsem do toho cenu koupe a odecetl cenu za kterou jsem to prodal. Tak jsem se dostal skoro ke 4tis mesicne....kdyz si vezmu, ze bych si mohl priplatit litr a jezdil v novym o tridu vetism aute :-) tak se na to divam trochu jinak.

+6/0
9.9.2014 13:58

J52a79n 59U67l94r26y80c22h 3808698584251

Je to o prioritách - někdo chce auto vlastnit, tak buď má hotovost nebo si půjčí a po splacení auto vlastní. Jiný jen chce mít stále téměř nové auto a užívat ho relativně bez starostí, bere ho jen jako službu, netrvá na vlastnictví, proto toho je operák dobrá možnost. Je to podobné jako u vlastnictví/pronájmu nemovitosti, s tím rozdílem, že nemovitost je investice, což auto není (pokud nejde o veterána).

+1/0
9.9.2014 11:55

J94o37s79e76f 74D50r38á10s27a89l 2784375761

ona i ta nemovitost může být investicí velmi relativní...stačí změna uzemního plánu nebo sousedů a máte na krku neprodejný balvan

+5/0
9.9.2014 13:30

Z74d40e66n46ě97k 28W29e78r27n63h53a70r67t 6247145592758

Nevím, pořád mi to nepřijde moc výhodné... Něco jiného je to u firem, které tak přesunou peníze z investic do nákladů, tam to chápu. Ale pro soukromníka mi pořád uniká, proč by do toho měl jít...

+7/−1
9.9.2014 9:58

M32a26r81e52k 91K31a40l90i25n71a 3409494415628

Protože se o nic nemusíte starat a máte konstantně k dispozici nové auto... A navíc bez jakýchkoli velkých výdajů na počátku...

+5/0
9.9.2014 10:48

R10a32d89o30s84l24a75v 81K50l38a46u77d72a 5354158164362

A nebo taky ne. Dostanete se do problémů a nebudete mít nic.:-)

0/−1
9.9.2014 11:29

L33a49d51i66s62l54a34v 82M18i36k54a 1811559874394

Ale to u klasického leasingu, nebo půjčky taky.

+3/0
9.9.2014 11:44

J84a11n 52F48r76o93l29í45k 6986500745524

Operativní leasing je drahý špás. Perpetum mobile neexistuje. Ani to ekonomické.;-)

+3/−2
9.9.2014 11:12

M16a24r57a 14Š85t18e45f17e10k 3887952477

Definujte slovo drahé :-)

0/0
9.9.2014 12:06

J77a65n 47M75o86h31y98l94a 6502179919711

Protože se to celkově vyplatí. Jen si to velká část lidí neumí spočítat. Náklady na vozidlo jsou celkem dlouhý seznam. Pořízení, ztráta hodnoty, palivo, pravidelný servis, gumy, pojištění, nečekaný servis, čištění, parkování, čas strávený obíháním všeho potřebného atd atd. Řada těch položek se touhle službou znatelně zmenší až zmizí. Při nižším nájezdu kilometrů (jakkoli je ta hranice individuální) se to prostě vyplatí.

+1/0
9.9.2014 14:23

T82o65m39á41š 14V13a51l25d86e11r 7283670609

Když se řekne A, mělo by se říci i B . Za kompletní služby si připlatíte. Tato služba se vyplatí tomu, kdo má nadprůměrný plat, Kdo do této chvíli kupoval auto nové každé tři- čtyři roky. Ale je dobré, že existuje služba , která vyplňuje prázdný prostor a přináší další alternativu.

0/0
9.9.2014 17:33

J32i68n72d20ř80i38c95h 14Š14k70o21p56e52k 4575771500795

ztráta hodnoty - pokud si někdo koupí auto s tím, že ho dojede, tak určitě ztrátu hodnoty je zbytečné uvažovat. Sice dle ekonomomů nové auto ztratí při koupi teoreticky třeba 20 % ceny, ale žádné takové jsem v prodeji neviděl.......

0/0
10.9.2014 6:56

L12u98d32ě84k 30N29o78v13ý 2121959473791

Do toho bych tedy nešel, to se absolutně nemůže vyplatit. Ostatně podmínky typu maximální nájezd 20 tisíc ročně apod. mluví samy za sebe. Ono taky už z principu, ani v penězích nefunguje perpetum mobile a jestliže něco automobilky dělají proto, aby víc vydělaly, těžko na tom může zároveň vydělat i zákazník. :-)

+6/−7
9.9.2014 8:50

J59a75k47u78b 25F64e61i35f83a68r 7779949666779

kdyby to bylo tak nevýhodné, tak asi tato služba už dávno nefunguje.

+5/−3
9.9.2014 8:59

M94i27c84h61a54l 72M73e17č97i29a45r 1740110499935

Hypotéky sú kruto nevýhodné, ale kto chce bývať vo vlastnom a nemá na účte milióny, nemá na výber..a fungujú - rovnako ako podnájmy za cenu blížiacu sa výške splátky vlastného...

+3/0
9.9.2014 9:38
Foto

R42i58c34h54a93r73d 77N36e92u26g25e94b43a30u36e27r 6528339606282

A co je na hypotékách tak krutě nevýhodné?

+1/−1
9.9.2014 10:08

M27i42c50h63a21l 41M77e89č44i46a42r 1330100539175

Napríklad že splatíte aj o 70% viac ako si požičiate? Je rozdiel mať 100tis eur a zaplatiť za byt a požičať si 100tis a vrátiť 170... to je podľa mňa dosť nevýhodné..

+5/−7
9.9.2014 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.