Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pronájem auta nabízejí další značky, VW Sportsvan za necelých osm tisíc

Mít auto je drahý špás. V rodinné ekonomice je provoz a údržba auta po bydlení druhou nejdražší položkou rozpočtu. Firmy proto často volí u svých služebních flotil dlouhodobý pronájem. Takzvaný operativní leasing začínají nabízet firmy i soukromníkům. S limitovanou akcí na nový rodinný model přišel nově Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a92r19o74s81l80a84v 79D40r67o27b53n59ý 6476218947347

na dva roky je dlouhá doba. U mého zaměstnavatele je pronájem kár na 10ti měsíců a splátky podstatně přijatelnější

0/0
12.9.2014 23:51

A92n23t86o28n26í49n 53S14e72b12e92r86a 7833818840549

Já jsem koupil 3 leté auto na splátky. Koupil jsem za 160 a po 4 letech ho pořád za 90 tisíc prodám.  Když sečtu ztrátu ceny, pneu, pojistky, přeplacení úvěru, servis atd, tak se po prodeji auta dostanu na měsíční náklady cca 2,5 tisíce kč. (bez benzínu samozřejmě, ten se paltí tak či tak)

8 tisíc je sakra moc.....

0/0
11.9.2014 11:32

J73o87s58e72f 71K54o98p42e46c87k58y 9714972335

Tak vzhledem k tomu, ze za tech 8 000kc mesicne /a uznavam, ze je to stale trochu moc a cena by mela lehce klesnout/ dostanete kazde 2 roky nove auto, tak je srovnani se 3 roky starym trochu bezpredmetne...

+1/0
11.9.2014 14:40

J62a76n 78D64l89o48u11h89ý 7194539640709

Zajizdet kazde dva roky nove auto... Pro me dost pruda. Naklady na servis noveho auta je nula nula prd. Vymena zabehoveho oleje,filtry. Najezd 20k je malo. A hlidat abych ja nebo deti neznicili interier ci exterier auta, to nic moc. Kdyz si u sveho auta promacknu treba 5. Dvere nestoji me to nic, proste to necham byt. U pronajmu clovek bude muset platit spoluucast. A u interieru je to jeste x krat drazsi. Jenom ten kus hadru na sedaku u ridice stoji 3000kc.

0/0
12.9.2014 7:18

R18a78d91e92k 56N85e42u98m85a59n61n 5312612488235

Operativní leasing je pro ty, co s autem jezdí jako prase - orve destičky, kotouče, tlumiče, pneumatiky ....

0/0
10.9.2014 23:39

P54a80v38e89l 81O16d48r48a25z17i28l 6904459537820

Operativní leasing je o pohodlí, ne o úspoře. Zvlášť ne pro někoho, kdo skoro nejezdí, tomu se totiž normálně nejvíc vyplatí slušná ojetina, nebo vlastní auto a dojezdit do smrti.

+5/0
9.9.2014 23:07

J77i15n18d11ř45i29c49h 53Š40k72o38p98e47k 4135241570125

přesně tak. Vše co si člověk neudělá sám a nechá si zajistit externě, za to tvrdě platí

0/0
10.9.2014 7:25

P51e34t56r 18S79l62o82v64á69k 9405765847389

A ten co jazdi, pre toho to tiez nie je:) 20tis na rok je smiesne omezenie

+1/0
10.9.2014 22:28
Foto

D93a95v54i12d 80K55r23á60s12e92n14s37k96ý 7267520167

Hm, přišlo mi to jako relativně prasečina - než jsem si spočítal svého postaršího Forda Focuse. Za 8 roků vlastnictví jsem do něj - kromě benzínu - vrazil asi 550.000 Kč. To je pořízení (již jako jetý), veškerý servis, olej do motoru, "okena" do ostřikovače, pojistky, dálniční známky atd. atd. Vychází to asi 70.000 ročně, tedy téměř 6.000 Kč měsíčně. U operativního leasingu sice nejspíše nemám "v ceně" např. ty dálniční známky (přinejmenším rakouské a slovenské), "okenu" či parkování, ale na druhou stranu mám k dispozici výrazně novější vůz, než je ten můj.

0/0
9.9.2014 19:08

V11l45a11d59i25s49l20a96v 74B96u52r34y46š75e88k 3723676122784

to je divný, já teda najedu ročně zhruba 20 tisíc a kromě nafty kupuju jen pojištění, zhruba 4000 kč, prohlídku asi 5000 Kč, dálniční známku 1500 kč, pneumatiky vyjdou ročně do 4000 Kč, tak to dělá i s vodu do ostřikovače maximálně 15 000 Kč

+1/0
9.9.2014 19:44

V41l53a44d31i68s44l51a48v 40B51u80r82y46š39e57k 3673936742354

a samozřejmě je k tomu potřeba připočíst, že mě auto ztratí za 5 let hodnotu asi 250 000 Kč, tak je to pořád jen 65 000 ročně, rozhodně mě to připadá lepší, než dát skoro 100 000 Kč ročně za WV, kterej se do kopce nerozjede

0/0
9.9.2014 19:56

J22i53n85d57ř37i83c13h 87Š24k36o14p41e69k 4945461200625

ztrátu hodnoty je třeba přičíst maximálně, když uvažuješ, že ho za pár let pošleš zas do světa.

0/0
10.9.2014 6:52

M66a23r41t24i72n 11P79o54s92p24í15š93i87l 8185931966417

tak to asi funguje na novém autě, ještě je třeba připočítat ztrátu ceny. Další roky už nebude prohlídka za 4, ale třeba za 20.

Já před lety vedl "účetnictví" k felicii a km vycházel kolem 9 Kč po třech letech. Nákup, všechny servisy (výměny oleje, z oprav jen spojka a výfuk), PHM a kouknul jsem za kolik se podobné prodávají v bazarech, sečetl odečetl a bylo to těch letech téměř 9 Kč na km.

0/0
10.9.2014 8:57
Foto

M88i35c55h94a17l 47N64a55j37m21a36n 7199213866980

To je celkem dost. Já mám kalkulaci na několik firemních aut v rozmezí 5,6 - 6 kč/km. Jedná se o  propočty za 6 let provozu.

0/0
11.9.2014 6:50

V29á94c10l80a43v 20P49o51u15s13t43k68a 3960921352

Tak jestli do jetého Focuse vrážíte 70 000,- Kč ročně, pak pude chyba u vás.

+1/−3
9.9.2014 20:03

J28a19n 44M37o16h21y64l66a 6592759759681

Není, jen správně počítá všechny náklady, když se baví o všech nákladech. Fakt, že to většina ostatních nedělá je jiný problém.

+2/0
9.9.2014 22:22
Foto

D45a88v52i44d 81K37r16á74s92e17n23s62k31ý 7497820497

Možná ano :-) ale na druhou stranu, do této částky mám zakalkulovanou i kupní cenu (180.000 Kč). Už jsem taky měnil gumy (4x letní a 4x zimní), nějaké "drobné" opravy jako brzdy, tlumiče, výfuky....... nakonec do každého auta "se" holt musí něco málo nasypat.

0/0
9.9.2014 22:24

J91a72n 78D67l61o11u92h27ý 7744839800879

Co s temi pneu delate? Ja na jednom z nejstarsich vozu letni menim az ted po 11 letech/150000km a zimni jsem menil 2krat (sjeti na 4mm). Do auta jsem za celou dobu vrazil cca 40000kc bez pojisteni. Ztratu ceny do auta nepocitam, auta dojizdim az do srotu(prorezaveni nosnych dilu karoserie). Pocitat ztratu ceny do auta mi prijde na hlavu, protoze auto neni investice v 99% nakupu.

0/0
11.9.2014 8:16

J64i37n50d14ř66i51c13h 61Š62k67o61p41e90k 4285421210945

pokud v těch 550 000 není započítána oprava zaviněných havárií, na které nebylo pojištění, auto muselo být nějaký páteční model. Věčně problémy a věčně na servisu.Jinak si provozní náklady u vlastního auta bez započtení PHM ve výši přes 68 000 ročně neumím představit

+1/0
10.9.2014 6:51

P80e16t65r37a 24M74a85l96á 7181168431955

H už taky nabízí operativní leasing, sice pouze pro zaměstnance, ale za opravdu podstatně jiné ceny

+1/−1
9.9.2014 15:07

T35o69m97á55š 27P20ř65i65b19y95l 7788457318862

pro normálni lidi je to drahé.... to si radeji koupit auto a po pěti letech ho prodat a je to levnější...

+3/0
9.9.2014 15:06

J34a20k46u75b 43F68e80i31f93a76r 7249609496619

normální lidi? Co si pod tím představujete?

0/0
9.9.2014 16:29

V63l17a58d44i68s64l37a96v 63B84u73r17y75š54e85k 3833366302164

já si pod tím představuju zaměstnance, který většinu svého výdělku odevzdá státu a není na tak významné pozici, aby mu zaměsnavatel poskytnul služební auto, pro toho je to skutečně drahý, pro takovýho normálního člověka je lepší si auto koupit a po 5 letech prodat

+1/0
9.9.2014 18:59

J36a50n 75M59o41h71y74l24a 6132749309401

Pokud má nízký nájezd tak často ne.

0/0
9.9.2014 22:24

J66o69s13e11f 12K46o43p75e65c59k36y 9564612125

No nevim. V pripade, ze tim koupit a prodat myslite nove auto. Tak bych rekl, ze to mozna neni pravda. Za 5 let nove auto ztrati na hodnote cca 250 000kc + PR/HP + servisy/garancky + gumy a ruzne drobnosti. Pokud zvolite pronajem za 6000 mesicne jste za 5 let na 360 bez jakykoliv starosti... a mate za tu dobu 3 nova auta... Asi to neni pro kazdeho, ale pokud se ceny pronajmu jeste trochu upravi smerem dolu, bude to opravdu financne zajimave...

0/0
9.9.2014 22:32

P36a91v36e45l 19O50d93r53a23z21i87l 6564269727930

No to se ale podívejte, co vám za 6000 nabídnou...

0/0
9.9.2014 23:02

J49o34s32e43f 53K16o46p72e52c83k46y 9914532495

To mate pravdu. Vsak nize pisu, ze nabidka Skodovky /a dle clanku i VW/ se musi jeste upravit. Skodovka nabizi auta uz v hodne slusne vybave, ale ta motorizace je zatim katastrofa.

0/0
10.9.2014 8:03

J76o23s28e97f 39K45o81p87e66c64k78y 9464222565

Pokud cena klesne k 6000 mesicne za auto nizsi stredni tridy tak do toho pujdu. Pro lidi, co nenajezdi vice jak cca 15000km rocne a nemaji nutnou potrebu auto vlastnit, to zacne byt financne docela zajimave...

0/0
9.9.2014 14:02

J90a22n 54M30o70h81y25l34a 6142239179941

15k už je dost, ale do 10 se to vyplatí podle mne už za tyhle ceny.

0/0
9.9.2014 14:18

J88o28s82e61f 71D57r50á13s45a97l 2694585861

za 6 vám skoda nebídne třeba jetiho

0/0
9.9.2014 14:35

J37o21s61e66f 66K63o17p93e88c81k39y 9384262315

Nabidka Skodovky by chtela trochu doladit. Myslim, ze by bylo dobre nabizet jakykoliv typ, v jakekoliv motorizaci a vybave. "Kupovat" si Oktavku se 77kw ci Rapida se 63kw motorem mi neprijde jako rozumne...

0/0
9.9.2014 14:56

D70e34n51i18s 15W89i43t55z62k15u 5143922319947

nezačne, protože min.nájezd je 20tis ročně a to se měnit nebude, protože vy musíte automobilce vytvořit zajímavou ojetinu s kterou pak může vstoupit i na tento trh.

0/0
9.9.2014 17:31

J18o21s91e52f 95D42r43á69s62a67l 2474595981

max. nájezd

0/0
9.9.2014 19:35

P11a98v46e52l 33Z55á36c79h78a 8924889631670

Když jsem si u meho prvnoho auta nakonec spocital cekovo naklady, zapocital jsem do toho cenu koupe a odecetl cenu za kterou jsem to prodal. Tak jsem se dostal skoro ke 4tis mesicne....kdyz si vezmu, ze bych si mohl priplatit litr a jezdil v novym o tridu vetism aute :-) tak se na to divam trochu jinak.

+6/0
9.9.2014 13:58

J53a80n 57U56l61r73y41c22h 3848778884861

Je to o prioritách - někdo chce auto vlastnit, tak buď má hotovost nebo si půjčí a po splacení auto vlastní. Jiný jen chce mít stále téměř nové auto a užívat ho relativně bez starostí, bere ho jen jako službu, netrvá na vlastnictví, proto toho je operák dobrá možnost. Je to podobné jako u vlastnictví/pronájmu nemovitosti, s tím rozdílem, že nemovitost je investice, což auto není (pokud nejde o veterána).

+1/0
9.9.2014 11:55

J42o82s86e10f 70D83r70á54s89a41l 2554265611

ona i ta nemovitost může být investicí velmi relativní...stačí změna uzemního plánu nebo sousedů a máte na krku neprodejný balvan

+5/0
9.9.2014 13:30

Z80d46e93n25ě39k 27W13e87r37n88h61a22r16t 6157735272868

Nevím, pořád mi to nepřijde moc výhodné... Něco jiného je to u firem, které tak přesunou peníze z investic do nákladů, tam to chápu. Ale pro soukromníka mi pořád uniká, proč by do toho měl jít...

+7/−1
9.9.2014 9:58

M26a30r57e65k 90K71a48l78i17n19a 3279184765228

Protože se o nic nemusíte starat a máte konstantně k dispozici nové auto... A navíc bez jakýchkoli velkých výdajů na počátku...

+5/0
9.9.2014 10:48

R34a41d93o80s36l47a96v 55K60l84a97u14d93a 5344878644782

A nebo taky ne. Dostanete se do problémů a nebudete mít nic.:-)

0/−1
9.9.2014 11:29

L96a37d13i24s34l67a95v 89M74i54k45a 1311179844794

Ale to u klasického leasingu, nebo půjčky taky.

+3/0
9.9.2014 11:44

J59a76n 37F79r21o33l46í79k 6896700695714

Operativní leasing je drahý špás. Perpetum mobile neexistuje. Ani to ekonomické.;-)

+3/−2
9.9.2014 11:12

M66a85r77a 23Š90t52e40f30e80k 3737962987

Definujte slovo drahé :-)

0/0
9.9.2014 12:06

J73a97n 90M61o91h60y33l52a 6102289539261

Protože se to celkově vyplatí. Jen si to velká část lidí neumí spočítat. Náklady na vozidlo jsou celkem dlouhý seznam. Pořízení, ztráta hodnoty, palivo, pravidelný servis, gumy, pojištění, nečekaný servis, čištění, parkování, čas strávený obíháním všeho potřebného atd atd. Řada těch položek se touhle službou znatelně zmenší až zmizí. Při nižším nájezdu kilometrů (jakkoli je ta hranice individuální) se to prostě vyplatí.

+1/0
9.9.2014 14:23

T96o17m52á54š 59V57a22l53d64e94r 7383130959

Když se řekne A, mělo by se říci i B . Za kompletní služby si připlatíte. Tato služba se vyplatí tomu, kdo má nadprůměrný plat, Kdo do této chvíli kupoval auto nové každé tři- čtyři roky. Ale je dobré, že existuje služba , která vyplňuje prázdný prostor a přináší další alternativu.

0/0
9.9.2014 17:33

J40i54n78d76ř64i97c85h 79Š37k16o23p42e84k 4875381470265

ztráta hodnoty - pokud si někdo koupí auto s tím, že ho dojede, tak určitě ztrátu hodnoty je zbytečné uvažovat. Sice dle ekonomomů nové auto ztratí při koupi teoreticky třeba 20 % ceny, ale žádné takové jsem v prodeji neviděl.......

0/0
10.9.2014 6:56

L71u48d41ě61k 26N82o98v85ý 2691339603521

Do toho bych tedy nešel, to se absolutně nemůže vyplatit. Ostatně podmínky typu maximální nájezd 20 tisíc ročně apod. mluví samy za sebe. Ono taky už z principu, ani v penězích nefunguje perpetum mobile a jestliže něco automobilky dělají proto, aby víc vydělaly, těžko na tom může zároveň vydělat i zákazník. :-)

+6/−7
9.9.2014 8:50

J43a77k69u86b 64F60e16i53f75a45r 7299679466699

kdyby to bylo tak nevýhodné, tak asi tato služba už dávno nefunguje.

+5/−3
9.9.2014 8:59

M11i39c21h74a68l 82M16e48č33i89a71r 1440240709795

Hypotéky sú kruto nevýhodné, ale kto chce bývať vo vlastnom a nemá na účte milióny, nemá na výber..a fungujú - rovnako ako podnájmy za cenu blížiacu sa výške splátky vlastného...

+3/0
9.9.2014 9:38
Foto

R90i93c74h34a36r92d 37N53e55u29g37e32b92a49u36e28r 6728249566802

A co je na hypotékách tak krutě nevýhodné?

+1/−1
9.9.2014 10:08

M68i73c94h63a76l 46M94e54č79i24a30r 1450450729835

Napríklad že splatíte aj o 70% viac ako si požičiate? Je rozdiel mať 100tis eur a zaplatiť za byt a požičať si 100tis a vrátiť 170... to je podľa mňa dosť nevýhodné..

+5/−7
9.9.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.