Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pronájem auta nabízejí další značky, VW Sportsvan za necelých osm tisíc

Mít auto je drahý špás. V rodinné ekonomice je provoz a údržba auta po bydlení druhou nejdražší položkou rozpočtu. Firmy proto často volí u svých služebních flotil dlouhodobý pronájem. Takzvaný operativní leasing začínají nabízet firmy i soukromníkům. S limitovanou akcí na nový rodinný model přišel nově Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a68r74o68s59l88a98v 17D59r47o59b32n32ý 6806488427567

na dva roky je dlouhá doba. U mého zaměstnavatele je pronájem kár na 10ti měsíců a splátky podstatně přijatelnější

0/0
12.9.2014 23:51

A42n24t18o22n31í52n 43S19e96b33e65r18a 7943368580339

Já jsem koupil 3 leté auto na splátky. Koupil jsem za 160 a po 4 letech ho pořád za 90 tisíc prodám.  Když sečtu ztrátu ceny, pneu, pojistky, přeplacení úvěru, servis atd, tak se po prodeji auta dostanu na měsíční náklady cca 2,5 tisíce kč. (bez benzínu samozřejmě, ten se paltí tak či tak)

8 tisíc je sakra moc.....

0/0
11.9.2014 11:32

J45o83s41e50f 67K34o26p56e38c98k93y 9224152165

Tak vzhledem k tomu, ze za tech 8 000kc mesicne /a uznavam, ze je to stale trochu moc a cena by mela lehce klesnout/ dostanete kazde 2 roky nove auto, tak je srovnani se 3 roky starym trochu bezpredmetne...

+1/0
11.9.2014 14:40

J34a45n 28D58l51o12u37h21ý 7314259410589

Zajizdet kazde dva roky nove auto... Pro me dost pruda. Naklady na servis noveho auta je nula nula prd. Vymena zabehoveho oleje,filtry. Najezd 20k je malo. A hlidat abych ja nebo deti neznicili interier ci exterier auta, to nic moc. Kdyz si u sveho auta promacknu treba 5. Dvere nestoji me to nic, proste to necham byt. U pronajmu clovek bude muset platit spoluucast. A u interieru je to jeste x krat drazsi. Jenom ten kus hadru na sedaku u ridice stoji 3000kc.

0/0
12.9.2014 7:18

R61a65d42e97k 64N20e10u98m85a95n16n 5902882188965

Operativní leasing je pro ty, co s autem jezdí jako prase - orve destičky, kotouče, tlumiče, pneumatiky ....

0/0
10.9.2014 23:39

P61a82v31e57l 30O14d90r98a29z89i45l 6844569957340

Operativní leasing je o pohodlí, ne o úspoře. Zvlášť ne pro někoho, kdo skoro nejezdí, tomu se totiž normálně nejvíc vyplatí slušná ojetina, nebo vlastní auto a dojezdit do smrti.

+5/0
9.9.2014 23:07

J62i26n19d18ř72i60c23h 40Š43k83o21p15e29k 4375391360695

přesně tak. Vše co si člověk neudělá sám a nechá si zajistit externě, za to tvrdě platí

0/0
10.9.2014 7:25

P14e74t38r 98S66l21o54v69á65k 9235185287349

A ten co jazdi, pre toho to tiez nie je:) 20tis na rok je smiesne omezenie

+1/0
10.9.2014 22:28
Foto

D53a12v60i43d 89K81r79á45s46e48n51s87k73ý 7187970717

Hm, přišlo mi to jako relativně prasečina - než jsem si spočítal svého postaršího Forda Focuse. Za 8 roků vlastnictví jsem do něj - kromě benzínu - vrazil asi 550.000 Kč. To je pořízení (již jako jetý), veškerý servis, olej do motoru, "okena" do ostřikovače, pojistky, dálniční známky atd. atd. Vychází to asi 70.000 ročně, tedy téměř 6.000 Kč měsíčně. U operativního leasingu sice nejspíše nemám "v ceně" např. ty dálniční známky (přinejmenším rakouské a slovenské), "okenu" či parkování, ale na druhou stranu mám k dispozici výrazně novější vůz, než je ten můj.

0/0
9.9.2014 19:08

V70l89a62d75i51s51l30a95v 62B58u97r63y12š94e10k 3313256582674

to je divný, já teda najedu ročně zhruba 20 tisíc a kromě nafty kupuju jen pojištění, zhruba 4000 kč, prohlídku asi 5000 Kč, dálniční známku 1500 kč, pneumatiky vyjdou ročně do 4000 Kč, tak to dělá i s vodu do ostřikovače maximálně 15 000 Kč

+1/0
9.9.2014 19:44

V13l68a93d49i54s88l96a67v 36B85u21r92y12š55e97k 3943326552514

a samozřejmě je k tomu potřeba připočíst, že mě auto ztratí za 5 let hodnotu asi 250 000 Kč, tak je to pořád jen 65 000 ročně, rozhodně mě to připadá lepší, než dát skoro 100 000 Kč ročně za WV, kterej se do kopce nerozjede

0/0
9.9.2014 19:56

J82i12n80d63ř79i40c82h 26Š42k51o47p30e71k 4255501940135

ztrátu hodnoty je třeba přičíst maximálně, když uvažuješ, že ho za pár let pošleš zas do světa.

0/0
10.9.2014 6:52

M75a50r17t85i53n 82P93o20s50p65í94š17i14l 8985761756727

tak to asi funguje na novém autě, ještě je třeba připočítat ztrátu ceny. Další roky už nebude prohlídka za 4, ale třeba za 20.

Já před lety vedl "účetnictví" k felicii a km vycházel kolem 9 Kč po třech letech. Nákup, všechny servisy (výměny oleje, z oprav jen spojka a výfuk), PHM a kouknul jsem za kolik se podobné prodávají v bazarech, sečetl odečetl a bylo to těch letech téměř 9 Kč na km.

0/0
10.9.2014 8:57
Foto

M64i31c14h23a18l 70N71a64j26m87a64n 7499773606590

To je celkem dost. Já mám kalkulaci na několik firemních aut v rozmezí 5,6 - 6 kč/km. Jedná se o  propočty za 6 let provozu.

0/0
11.9.2014 6:50

V94á28c81l47a64v 38P28o86u53s38t74k86a 3190381512

Tak jestli do jetého Focuse vrážíte 70 000,- Kč ročně, pak pude chyba u vás.

+1/−3
9.9.2014 20:03

J53a97n 48M84o73h97y62l41a 6462239889651

Není, jen správně počítá všechny náklady, když se baví o všech nákladech. Fakt, že to většina ostatních nedělá je jiný problém.

+2/0
9.9.2014 22:22
Foto

D15a55v11i87d 44K56r19á80s94e38n17s47k45ý 7447600837

Možná ano :-) ale na druhou stranu, do této částky mám zakalkulovanou i kupní cenu (180.000 Kč). Už jsem taky měnil gumy (4x letní a 4x zimní), nějaké "drobné" opravy jako brzdy, tlumiče, výfuky....... nakonec do každého auta "se" holt musí něco málo nasypat.

0/0
9.9.2014 22:24

J42a82n 62D36l74o27u20h50ý 7384749850959

Co s temi pneu delate? Ja na jednom z nejstarsich vozu letni menim az ted po 11 letech/150000km a zimni jsem menil 2krat (sjeti na 4mm). Do auta jsem za celou dobu vrazil cca 40000kc bez pojisteni. Ztratu ceny do auta nepocitam, auta dojizdim az do srotu(prorezaveni nosnych dilu karoserie). Pocitat ztratu ceny do auta mi prijde na hlavu, protoze auto neni investice v 99% nakupu.

0/0
11.9.2014 8:16

J65i49n10d50ř48i62c80h 97Š36k86o52p61e29k 4705741250895

pokud v těch 550 000 není započítána oprava zaviněných havárií, na které nebylo pojištění, auto muselo být nějaký páteční model. Věčně problémy a věčně na servisu.Jinak si provozní náklady u vlastního auta bez započtení PHM ve výši přes 68 000 ročně neumím představit

+1/0
10.9.2014 6:51

P11e49t39r47a 77M98a62l60á 7621908871445

H už taky nabízí operativní leasing, sice pouze pro zaměstnance, ale za opravdu podstatně jiné ceny

+1/−1
9.9.2014 15:07

T60o58m68á70š 22P24ř54i37b65y97l 7828627628562

pro normálni lidi je to drahé.... to si radeji koupit auto a po pěti letech ho prodat a je to levnější...

+3/0
9.9.2014 15:06

J39a11k17u14b 51F94e59i36f35a56r 7579879506479

normální lidi? Co si pod tím představujete?

0/0
9.9.2014 16:29

V89l85a71d92i62s75l37a83v 90B16u55r30y86š33e13k 3663756842304

já si pod tím představuju zaměstnance, který většinu svého výdělku odevzdá státu a není na tak významné pozici, aby mu zaměsnavatel poskytnul služební auto, pro toho je to skutečně drahý, pro takovýho normálního člověka je lepší si auto koupit a po 5 letech prodat

+1/0
9.9.2014 18:59

J53a32n 58M55o85h45y49l10a 6322429239641

Pokud má nízký nájezd tak často ne.

0/0
9.9.2014 22:24

J36o14s88e75f 21K20o69p98e80c26k55y 9204102575

No nevim. V pripade, ze tim koupit a prodat myslite nove auto. Tak bych rekl, ze to mozna neni pravda. Za 5 let nove auto ztrati na hodnote cca 250 000kc + PR/HP + servisy/garancky + gumy a ruzne drobnosti. Pokud zvolite pronajem za 6000 mesicne jste za 5 let na 360 bez jakykoliv starosti... a mate za tu dobu 3 nova auta... Asi to neni pro kazdeho, ale pokud se ceny pronajmu jeste trochu upravi smerem dolu, bude to opravdu financne zajimave...

0/0
9.9.2014 22:32

P31a17v35e32l 68O80d71r66a95z25i41l 6404849567230

No to se ale podívejte, co vám za 6000 nabídnou...

0/0
9.9.2014 23:02

J15o50s76e50f 29K26o96p57e90c55k16y 9854492365

To mate pravdu. Vsak nize pisu, ze nabidka Skodovky /a dle clanku i VW/ se musi jeste upravit. Skodovka nabizi auta uz v hodne slusne vybave, ale ta motorizace je zatim katastrofa.

0/0
10.9.2014 8:03

J76o48s54e38f 24K41o73p98e73c42k91y 9684172735

Pokud cena klesne k 6000 mesicne za auto nizsi stredni tridy tak do toho pujdu. Pro lidi, co nenajezdi vice jak cca 15000km rocne a nemaji nutnou potrebu auto vlastnit, to zacne byt financne docela zajimave...

0/0
9.9.2014 14:02

J43a80n 35M22o84h15y21l14a 6422589389151

15k už je dost, ale do 10 se to vyplatí podle mne už za tyhle ceny.

0/0
9.9.2014 14:18

J19o77s41e23f 73D85r27á69s47a91l 2844565421

za 6 vám skoda nebídne třeba jetiho

0/0
9.9.2014 14:35

J81o11s15e76f 44K58o59p19e32c23k19y 9294922105

Nabidka Skodovky by chtela trochu doladit. Myslim, ze by bylo dobre nabizet jakykoliv typ, v jakekoliv motorizaci a vybave. "Kupovat" si Oktavku se 77kw ci Rapida se 63kw motorem mi neprijde jako rozumne...

0/0
9.9.2014 14:56

D43e25n71i15s 94W98i19t32z95k67u 5603672159517

nezačne, protože min.nájezd je 20tis ročně a to se měnit nebude, protože vy musíte automobilce vytvořit zajímavou ojetinu s kterou pak může vstoupit i na tento trh.

0/0
9.9.2014 17:31

J47o36s50e95f 78D79r13á14s15a36l 2964105781

max. nájezd

0/0
9.9.2014 19:35

P95a85v63e31l 92Z80á84c82h53a 8744869881560

Když jsem si u meho prvnoho auta nakonec spocital cekovo naklady, zapocital jsem do toho cenu koupe a odecetl cenu za kterou jsem to prodal. Tak jsem se dostal skoro ke 4tis mesicne....kdyz si vezmu, ze bych si mohl priplatit litr a jezdil v novym o tridu vetism aute :-) tak se na to divam trochu jinak.

+6/0
9.9.2014 13:58

J33a58n 14U47l26r76y52c17h 3718958724231

Je to o prioritách - někdo chce auto vlastnit, tak buď má hotovost nebo si půjčí a po splacení auto vlastní. Jiný jen chce mít stále téměř nové auto a užívat ho relativně bez starostí, bere ho jen jako službu, netrvá na vlastnictví, proto toho je operák dobrá možnost. Je to podobné jako u vlastnictví/pronájmu nemovitosti, s tím rozdílem, že nemovitost je investice, což auto není (pokud nejde o veterána).

+1/0
9.9.2014 11:55

J50o23s96e39f 19D45r17á94s30a23l 2454425451

ona i ta nemovitost může být investicí velmi relativní...stačí změna uzemního plánu nebo sousedů a máte na krku neprodejný balvan

+5/0
9.9.2014 13:30

Z66d85e30n67ě92k 60W63e16r31n56h53a98r66t 6207305562708

Nevím, pořád mi to nepřijde moc výhodné... Něco jiného je to u firem, které tak přesunou peníze z investic do nákladů, tam to chápu. Ale pro soukromníka mi pořád uniká, proč by do toho měl jít...

+7/−1
9.9.2014 9:58

M33a88r90e18k 52K67a87l53i44n39a 3789934355198

Protože se o nic nemusíte starat a máte konstantně k dispozici nové auto... A navíc bez jakýchkoli velkých výdajů na počátku...

+5/0
9.9.2014 10:48

R22a71d12o58s89l32a49v 77K45l18a16u28d65a 5524408524342

A nebo taky ne. Dostanete se do problémů a nebudete mít nic.:-)

0/−1
9.9.2014 11:29

L86a47d59i88s56l51a36v 24M28i41k24a 1581309844224

Ale to u klasického leasingu, nebo půjčky taky.

+3/0
9.9.2014 11:44

J95a46n 40F36r63o60l40í34k 6316550535814

Operativní leasing je drahý špás. Perpetum mobile neexistuje. Ani to ekonomické.;-)

+3/−2
9.9.2014 11:12

M12a33r11a 45Š22t90e15f90e55k 3757302657

Definujte slovo drahé :-)

0/0
9.9.2014 12:06

J30a75n 44M70o89h34y29l25a 6322929329291

Protože se to celkově vyplatí. Jen si to velká část lidí neumí spočítat. Náklady na vozidlo jsou celkem dlouhý seznam. Pořízení, ztráta hodnoty, palivo, pravidelný servis, gumy, pojištění, nečekaný servis, čištění, parkování, čas strávený obíháním všeho potřebného atd atd. Řada těch položek se touhle službou znatelně zmenší až zmizí. Při nižším nájezdu kilometrů (jakkoli je ta hranice individuální) se to prostě vyplatí.

+1/0
9.9.2014 14:23

T21o13m87á72š 55V23a37l43d13e68r 7333900279

Když se řekne A, mělo by se říci i B . Za kompletní služby si připlatíte. Tato služba se vyplatí tomu, kdo má nadprůměrný plat, Kdo do této chvíli kupoval auto nové každé tři- čtyři roky. Ale je dobré, že existuje služba , která vyplňuje prázdný prostor a přináší další alternativu.

0/0
9.9.2014 17:33

J94i11n66d24ř92i65c29h 25Š74k16o87p26e69k 4435951350375

ztráta hodnoty - pokud si někdo koupí auto s tím, že ho dojede, tak určitě ztrátu hodnoty je zbytečné uvažovat. Sice dle ekonomomů nové auto ztratí při koupi teoreticky třeba 20 % ceny, ale žádné takové jsem v prodeji neviděl.......

0/0
10.9.2014 6:56

L59u18d10ě80k 34N19o12v41ý 2451429473861

Do toho bych tedy nešel, to se absolutně nemůže vyplatit. Ostatně podmínky typu maximální nájezd 20 tisíc ročně apod. mluví samy za sebe. Ono taky už z principu, ani v penězích nefunguje perpetum mobile a jestliže něco automobilky dělají proto, aby víc vydělaly, těžko na tom může zároveň vydělat i zákazník. :-)

+6/−7
9.9.2014 8:50

J62a61k51u53b 52F94e32i62f10a38r 7379139136469

kdyby to bylo tak nevýhodné, tak asi tato služba už dávno nefunguje.

+5/−3
9.9.2014 8:59

M96i10c56h85a78l 40M18e74č19i25a89r 1450700919635

Hypotéky sú kruto nevýhodné, ale kto chce bývať vo vlastnom a nemá na účte milióny, nemá na výber..a fungujú - rovnako ako podnájmy za cenu blížiacu sa výške splátky vlastného...

+3/0
9.9.2014 9:38
Foto

R82i57c33h80a38r21d 53N45e72u26g48e73b71a37u30e80r 6968779866212

A co je na hypotékách tak krutě nevýhodné?

+1/−1
9.9.2014 10:08

M12i83c58h62a16l 78M87e52č35i62a17r 1330390979265

Napríklad že splatíte aj o 70% viac ako si požičiate? Je rozdiel mať 100tis eur a zaplatiť za byt a požičať si 100tis a vrátiť 170... to je podľa mňa dosť nevýhodné..

+5/−7
9.9.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.