- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na dva roky je dlouhá doba. U mého zaměstnavatele je pronájem kár na 10ti měsíců a splátky podstatně přijatelnější
Já jsem koupil 3 leté auto na splátky. Koupil jsem za 160 a po 4 letech ho pořád za 90 tisíc prodám. Když sečtu ztrátu ceny, pneu, pojistky, přeplacení úvěru, servis atd, tak se po prodeji auta dostanu na měsíční náklady cca 2,5 tisíce kč. (bez benzínu samozřejmě, ten se paltí tak či tak)
8 tisíc je sakra moc.....
Tak vzhledem k tomu, ze za tech 8 000kc mesicne /a uznavam, ze je to stale trochu moc a cena by mela lehce klesnout/ dostanete kazde 2 roky nove auto, tak je srovnani se 3 roky starym trochu bezpredmetne...
Operativní leasing je pro ty, co s autem jezdí jako prase - orve destičky, kotouče, tlumiče, pneumatiky ....
Operativní leasing je o pohodlí, ne o úspoře. Zvlášť ne pro někoho, kdo skoro nejezdí, tomu se totiž normálně nejvíc vyplatí slušná ojetina, nebo vlastní auto a dojezdit do smrti.
přesně tak. Vše co si člověk neudělá sám a nechá si zajistit externě, za to tvrdě platí
Hm, přišlo mi to jako relativně prasečina - než jsem si spočítal svého postaršího Forda Focuse. Za 8 roků vlastnictví jsem do něj - kromě benzínu - vrazil asi 550.000 Kč. To je pořízení (již jako jetý), veškerý servis, olej do motoru, "okena" do ostřikovače, pojistky, dálniční známky atd. atd. Vychází to asi 70.000 ročně, tedy téměř 6.000 Kč měsíčně. U operativního leasingu sice nejspíše nemám "v ceně" např. ty dálniční známky (přinejmenším rakouské a slovenské), "okenu" či parkování, ale na druhou stranu mám k dispozici výrazně novější vůz, než je ten můj.
to je divný, já teda najedu ročně zhruba 20 tisíc a kromě nafty kupuju jen pojištění, zhruba 4000 kč, prohlídku asi 5000 Kč, dálniční známku 1500 kč, pneumatiky vyjdou ročně do 4000 Kč, tak to dělá i s vodu do ostřikovače maximálně 15 000 Kč
H už taky nabízí operativní leasing, sice pouze pro zaměstnance, ale za opravdu podstatně jiné ceny
pro normálni lidi je to drahé.... to si radeji koupit auto a po pěti letech ho prodat a je to levnější...
normální lidi? Co si pod tím představujete?
Pokud cena klesne k 6000 mesicne za auto nizsi stredni tridy tak do toho pujdu. Pro lidi, co nenajezdi vice jak cca 15000km rocne a nemaji nutnou potrebu auto vlastnit, to zacne byt financne docela zajimave...
15k už je dost, ale do 10 se to vyplatí podle mne už za tyhle ceny.
Když jsem si u meho prvnoho auta nakonec spocital cekovo naklady, zapocital jsem do toho cenu koupe a odecetl cenu za kterou jsem to prodal. Tak jsem se dostal skoro ke 4tis mesicne....kdyz si vezmu, ze bych si mohl priplatit litr a jezdil v novym o tridu vetism aute tak se na to divam trochu jinak.
Je to o prioritách - někdo chce auto vlastnit, tak buď má hotovost nebo si půjčí a po splacení auto vlastní. Jiný jen chce mít stále téměř nové auto a užívat ho relativně bez starostí, bere ho jen jako službu, netrvá na vlastnictví, proto toho je operák dobrá možnost. Je to podobné jako u vlastnictví/pronájmu nemovitosti, s tím rozdílem, že nemovitost je investice, což auto není (pokud nejde o veterána).
ona i ta nemovitost může být investicí velmi relativní...stačí změna uzemního plánu nebo sousedů a máte na krku neprodejný balvan