Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kia začala v Česku prodávat svůj první elektromobil Soul EV

Korejská Kia Motors začala v Česku prodávat elektrickou verzi modelu Soul pod označením EV. V prvním roce očekává prodej do deseti vozů. První elektromobil korejské značky má mít dojezd až 212 km a maximální rychlost 145 km/h. Doba dobití z běžné zásuvky je 12 hodin, v případě rychlonabíjecí stanice je to 33 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a19n 73D66l23o62u58h42ý 7894269540289

A to se vyplati :-D jako hracka na machrovani dobry, jako dopravni prostredek - predrazena bida

0/0
16.9.2014 7:05

M49a79r88t64i96n 90Č61e17r52n18ý 7271774521

Kdyz slysim v souvislosti s elektromobilem o ekologii tak se musim smat.

+3/−2
14.9.2014 18:53

J27a14n 63N56o73v23á91k 6414484276673

Chápu, že to prodávají tak draho, když nestíhají vyrábět. Však BMW začal s plánovanou výrobní kapacitou i3 na 20000 aut/rok a po půl roce výroby začal intenzivně pracovat na výrobní kapacitě 80000 aut/rok.

Každopádně nechápu, co stojí na tomhle elektromobilu 500 000 Kč navíc (počítám minus 100 000 za součástky, které elektromobil nepotřebuje).

+1/0
13.9.2014 23:56

A67n62t37o89n67í53n 97S23v70o18b19o61d33a 3864313339702

Kusova vyroba je drazsi nez hromadna, vyvoj pro par aut je drahy

+2/0
14.9.2014 0:04

J98a17n33a 90M68e13r65o87p44e 7508589767379

Baterie bývaly nejdražší (cca 200-300 000) a obávám se, že je stále neumí vyrobit levněji.

0/0
14.9.2014 10:03

J60a81n 27N61o73v38á46k 6624924816103

Nová baterka do Priusu stojí 130 000,- Kč. Ale pal to čert, třeba ať to stojí 200 000. Na druhou stranu tam není drahý a složitý spalovací motor, spojka, výfukový systém, olejový systém, karburátory, alternátor, .....

Pořád mi do toho půl mega dost chybí.

0/0
15.9.2014 8:13

A18n26t29o40n82í39n 84S74v15o67b50o78d23a 3114783279852

Ekonomicky nesmysl, jen pro fandy EKO. Silnicni dan neplati firemni auta hybridy, LPG i CNG

0/0
13.9.2014 23:43

L41u89k25á46š 41K52a55ň44o32k 9858339376501

myslím že většina lidí najede asi 6 - 10 000 za rok

pokud jezdí skoro denně, tedy řekněme 20x za měsíc (snadné počty..) tak to máme asi tak 25 - 45 km na den - tedy na takové ježdění je auto dobré pro každého průměrného

pokud jedu dál, pak čekám, že mi dojezd "vydrží" déle, tedy pokud to nebude maximálkou po dálnici. Umím si představit každých 100  - 150 km pauzu na 30 minut pro dobití, napití, vyčůrání :-)

tedy po dostavbě nabíjecí sítě nevidím problém.. ?

tedy, pokud mi na to někdo půjčíte :-)

0/0
13.9.2014 22:33

L70u90k90á14š 60K85a73ň79o23k 9388819186971

no a k ceně - benzinová verze je za cca 400 000, servis bude za 5 000 na rok, to je při 7 letech 440 000, spotřeba 7 (ale to bych rád viděl..) a jsme na 620 000, vůči tomu je o 230 000 dražší verze s omezeným dojezdem samozřejmě zvláštní nabídka.. ale - pokud někdo vymyslí nějaké daně, silniční atd pro firmy, pak proč ne?

+1/0
13.9.2014 22:42

M23i59l13a98n 74V42o47t30a25v61a 5384536721922

Dokud k romu stat nedomysli nejake ekonomicke pobidky jako nizsi dan atd., tak jako je to v jinych zemich, tak je to o nicem.

0/0
13.9.2014 22:33

Z42d16e54n87ě24k 83H24a63n88z92l 1491306642874

to je paráda.Žadný olej,výfuk,SVÍČKY A PODOBNĚR^

0/0
13.9.2014 12:11

M14i33r91o12s86l38a53v 80B12u84d65a 9172752227272

Jo,  a také mizerný dojezd :-)

+2/0
13.9.2014 14:14

J27a96n 70F53r41o84l65í38k 6246280285144

to je špičkový dojezd. Po dvou letech užívání se začne pomalu snižovat. Ještě nám měli prozradit jestli to má benzinové nebo naftové topení popř. v rámci té ceny přibalila KIA kožichy.

0/0
13.9.2014 16:17

J73i38ř47í 20K69o18c54u28r38e33k 6845714695188

Na dojíždění do práce a v pátek na nákup těch 200 km stačí. Kdo najede denně přes 200 km, pro toho to není. A nejenom tím, že je to elektromobil. Být v té karoserii benzíňák, stejně by si ho dotyčný asi nepořídíl - na dálkové cestovnání to moc pohodlné nebude.

0/0
13.9.2014 20:26

V76í97ť78a 75K95r66u27t91i45š 1610634645367

Nemusite najet denne 200 km, staci kdyz realne dosazitelnych 150 potrebujete najet klidne jen 1x za mesic. A v tu ranu nejaky elektromobil pada, protoze stejne musite mit doma "normalne" pouzitelne auto (ktere stoji ctvrtinu).

Takze na kratke trate super, ale to mi staci benzinak, ktery zere sice nakladove 2x tolik, ale vzhledem k najezdu to netreba resit. A na delsi trasy nepouzitelne ...

0/0
14.9.2014 0:00

J73a85k15u86b 37F58e89i42f20a92r 7399469786519

Jelikož se jedná o jednoúčelové auto pouze do města, je cena naprosto nesmyslná. Pokud by to stálo cca 200tis, asi bych do něčeho takového klidně šel.

+2/0
13.9.2014 9:09

J36i55ř56í 87K93o54c61u18r68e71k 6955354815528

Nevím proč spousta lidí nedokáže (nebo hůř: nechce) operovat s pojmem celkové náklady vlastnicví. Jeden uvažuje pouze cenu paliva, jiný zase jenom cenu vozu.

Si k tomu autu za 200.000 kKč připočítejte benzín/naftu na 150 tis km. A jsme ve městě, takže 7/l na 100. V dnešních cenách 370 tis Kč. Plus 10x výměnu oleje a jsme bezmála na 600.000 km za nejlevnější benzíňák a to se na něm nic nepokazilo a nebyly měněny rozvody.  Při popojíždění po městě bude po 150 tis. km ten benzíňák na odpis.

V elektroautě Vám po 150 tis. km (zhruba 800 nabíjecích cyklů) začne odcházet baterka...

0/0
13.9.2014 20:24

V19í73ť21a 46K83r13u67t90i79š 1420524605767

Takze po nejakych 8-10 lety provozu jsme u obdobneho benzinaku na 600tKc. Tenhle elektricky vytvor stoji jen v porizovacce 850. A pri dnesnich cenach EE tech 150tkm take stoji zhruba 150tKc. Stale rozdil zhruba 400tKc v TCO.

Uzitna hodnota nesrovnatelna, protoze dojezd EV v realu bude 120-160 km dle teploty (topeni, klima), takze stejne potrebuji "normalni" auto uz jen pro stredni pojizdky.

0/0
13.9.2014 22:14

J78a39r29o36s49l50a19v 38D97r89o98b54n94ý 6636778597327

Si myslím, že většina světa ma ekonomické smýšlení, takže nějaké EKOsmýšlení zvlášť ve státě co je ekonomicky na dně je trošku mimo

+7/0
13.9.2014 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.