Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kia začala v Česku prodávat svůj první elektromobil Soul EV

Korejská Kia Motors začala v Česku prodávat elektrickou verzi modelu Soul pod označením EV. V prvním roce očekává prodej do deseti vozů. První elektromobil korejské značky má mít dojezd až 212 km a maximální rychlost 145 km/h. Doba dobití z běžné zásuvky je 12 hodin, v případě rychlonabíjecí stanice je to 33 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a60n 38D98l87o11u67h69ý 7734379700309

A to se vyplati :-D jako hracka na machrovani dobry, jako dopravni prostredek - predrazena bida

0/0
16.9.2014 7:05

M71a87r25t45i70n 66Č64e50r74n96ý 7621444751

Kdyz slysim v souvislosti s elektromobilem o ekologii tak se musim smat.

+3/−2
14.9.2014 18:53

J14a31n 61N40o24v32á80k 6124184296163

Chápu, že to prodávají tak draho, když nestíhají vyrábět. Však BMW začal s plánovanou výrobní kapacitou i3 na 20000 aut/rok a po půl roce výroby začal intenzivně pracovat na výrobní kapacitě 80000 aut/rok.

Každopádně nechápu, co stojí na tomhle elektromobilu 500 000 Kč navíc (počítám minus 100 000 za součástky, které elektromobil nepotřebuje).

+1/0
13.9.2014 23:56

A74n17t42o66n39í28n 78S82v16o72b39o46d15a 3904953559142

Kusova vyroba je drazsi nez hromadna, vyvoj pro par aut je drahy

+2/0
14.9.2014 0:04

J46a52n37a 96M92e32r82o79p15e 7388599157899

Baterie bývaly nejdražší (cca 200-300 000) a obávám se, že je stále neumí vyrobit levněji.

0/0
14.9.2014 10:03

J28a63n 67N19o69v62á33k 6964214556273

Nová baterka do Priusu stojí 130 000,- Kč. Ale pal to čert, třeba ať to stojí 200 000. Na druhou stranu tam není drahý a složitý spalovací motor, spojka, výfukový systém, olejový systém, karburátory, alternátor, .....

Pořád mi do toho půl mega dost chybí.

0/0
15.9.2014 8:13

A79n38t12o73n83í56n 49S27v75o75b64o64d91a 3194813839582

Ekonomicky nesmysl, jen pro fandy EKO. Silnicni dan neplati firemni auta hybridy, LPG i CNG

0/0
13.9.2014 23:43

L85u34k89á29š 76K25a53ň74o77k 9948319436321

myslím že většina lidí najede asi 6 - 10 000 za rok

pokud jezdí skoro denně, tedy řekněme 20x za měsíc (snadné počty..) tak to máme asi tak 25 - 45 km na den - tedy na takové ježdění je auto dobré pro každého průměrného

pokud jedu dál, pak čekám, že mi dojezd "vydrží" déle, tedy pokud to nebude maximálkou po dálnici. Umím si představit každých 100  - 150 km pauzu na 30 minut pro dobití, napití, vyčůrání :-)

tedy po dostavbě nabíjecí sítě nevidím problém.. ?

tedy, pokud mi na to někdo půjčíte :-)

0/0
13.9.2014 22:33

L16u35k96á19š 27K64a30ň19o95k 9588879416391

no a k ceně - benzinová verze je za cca 400 000, servis bude za 5 000 na rok, to je při 7 letech 440 000, spotřeba 7 (ale to bych rád viděl..) a jsme na 620 000, vůči tomu je o 230 000 dražší verze s omezeným dojezdem samozřejmě zvláštní nabídka.. ale - pokud někdo vymyslí nějaké daně, silniční atd pro firmy, pak proč ne?

+1/0
13.9.2014 22:42

M24i62l98a75n 98V87o77t73a21v86a 5654976121222

Dokud k romu stat nedomysli nejake ekonomicke pobidky jako nizsi dan atd., tak jako je to v jinych zemich, tak je to o nicem.

0/0
13.9.2014 22:33

Z57d98e15n60ě28k 83H53a68n39z67l 1821916262634

to je paráda.Žadný olej,výfuk,SVÍČKY A PODOBNĚR^

0/0
13.9.2014 12:11

M49i89r74o11s86l47a11v 90B75u12d95a 9422642577942

Jo,  a také mizerný dojezd :-)

+2/0
13.9.2014 14:14

J48a41n 20F24r51o71l19í89k 6976690575844

to je špičkový dojezd. Po dvou letech užívání se začne pomalu snižovat. Ještě nám měli prozradit jestli to má benzinové nebo naftové topení popř. v rámci té ceny přibalila KIA kožichy.

0/0
13.9.2014 16:17

J54i33ř41í 92K17o70c23u33r30e21k 6635204645218

Na dojíždění do práce a v pátek na nákup těch 200 km stačí. Kdo najede denně přes 200 km, pro toho to není. A nejenom tím, že je to elektromobil. Být v té karoserii benzíňák, stejně by si ho dotyčný asi nepořídíl - na dálkové cestovnání to moc pohodlné nebude.

0/0
13.9.2014 20:26

V66í33ť13a 64K84r28u94t73i90š 1360714775747

Nemusite najet denne 200 km, staci kdyz realne dosazitelnych 150 potrebujete najet klidne jen 1x za mesic. A v tu ranu nejaky elektromobil pada, protoze stejne musite mit doma "normalne" pouzitelne auto (ktere stoji ctvrtinu).

Takze na kratke trate super, ale to mi staci benzinak, ktery zere sice nakladove 2x tolik, ale vzhledem k najezdu to netreba resit. A na delsi trasy nepouzitelne ...

0/0
14.9.2014 0:00

J91a40k10u76b 40F38e61i55f66a44r 7199879716509

Jelikož se jedná o jednoúčelové auto pouze do města, je cena naprosto nesmyslná. Pokud by to stálo cca 200tis, asi bych do něčeho takového klidně šel.

+2/0
13.9.2014 9:09

J34i73ř36í 76K10o58c39u14r85e85k 6435844385898

Nevím proč spousta lidí nedokáže (nebo hůř: nechce) operovat s pojmem celkové náklady vlastnicví. Jeden uvažuje pouze cenu paliva, jiný zase jenom cenu vozu.

Si k tomu autu za 200.000 kKč připočítejte benzín/naftu na 150 tis km. A jsme ve městě, takže 7/l na 100. V dnešních cenách 370 tis Kč. Plus 10x výměnu oleje a jsme bezmála na 600.000 km za nejlevnější benzíňák a to se na něm nic nepokazilo a nebyly měněny rozvody.  Při popojíždění po městě bude po 150 tis. km ten benzíňák na odpis.

V elektroautě Vám po 150 tis. km (zhruba 800 nabíjecích cyklů) začne odcházet baterka...

0/0
13.9.2014 20:24

V80í41ť14a 30K39r94u31t92i29š 1440324805127

Takze po nejakych 8-10 lety provozu jsme u obdobneho benzinaku na 600tKc. Tenhle elektricky vytvor stoji jen v porizovacce 850. A pri dnesnich cenach EE tech 150tkm take stoji zhruba 150tKc. Stale rozdil zhruba 400tKc v TCO.

Uzitna hodnota nesrovnatelna, protoze dojezd EV v realu bude 120-160 km dle teploty (topeni, klima), takze stejne potrebuji "normalni" auto uz jen pro stredni pojizdky.

0/0
13.9.2014 22:14

J65a98r88o93s75l22a77v 69D98r63o58b71n28ý 6456868547247

Si myslím, že většina světa ma ekonomické smýšlení, takže nějaké EKOsmýšlení zvlášť ve státě co je ekonomicky na dně je trošku mimo

+7/0
13.9.2014 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.