Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kia začala v Česku prodávat svůj první elektromobil Soul EV

Korejská Kia Motors začala v Česku prodávat elektrickou verzi modelu Soul pod označením EV. V prvním roce očekává prodej do deseti vozů. První elektromobil korejské značky má mít dojezd až 212 km a maximální rychlost 145 km/h. Doba dobití z běžné zásuvky je 12 hodin, v případě rychlonabíjecí stanice je to 33 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a83n 82D37l11o64u93h63ý 7774789460729

A to se vyplati :-D jako hracka na machrovani dobry, jako dopravni prostredek - predrazena bida

0/0
16.9.2014 7:05

M98a38r56t76i76n 82Č29e49r95n14ý 7161654871

Kdyz slysim v souvislosti s elektromobilem o ekologii tak se musim smat.

+3/−2
14.9.2014 18:53

J93a86n 83N19o97v94á19k 6454374416633

Chápu, že to prodávají tak draho, když nestíhají vyrábět. Však BMW začal s plánovanou výrobní kapacitou i3 na 20000 aut/rok a po půl roce výroby začal intenzivně pracovat na výrobní kapacitě 80000 aut/rok.

Každopádně nechápu, co stojí na tomhle elektromobilu 500 000 Kč navíc (počítám minus 100 000 za součástky, které elektromobil nepotřebuje).

+1/0
13.9.2014 23:56


A75n32t23o16n11í67n 54S80v53o18b81o50d39a 3954413729812

Kusova vyroba je drazsi nez hromadna, vyvoj pro par aut je drahy

+2/0
14.9.2014 0:04

J47a97n65a 77M26e49r17o77p19e 7548799827379

Baterie bývaly nejdražší (cca 200-300 000) a obávám se, že je stále neumí vyrobit levněji.

0/0
14.9.2014 10:03

J37a71n 95N92o11v53á68k 6224484376593

Nová baterka do Priusu stojí 130 000,- Kč. Ale pal to čert, třeba ať to stojí 200 000. Na druhou stranu tam není drahý a složitý spalovací motor, spojka, výfukový systém, olejový systém, karburátory, alternátor, .....

Pořád mi do toho půl mega dost chybí.

0/0
15.9.2014 8:13

A34n22t78o21n45í54n 22S66v31o36b97o39d75a 3854583829152

Ekonomicky nesmysl, jen pro fandy EKO. Silnicni dan neplati firemni auta hybridy, LPG i CNG

0/0
13.9.2014 23:43

L38u90k23á73š 96K25a80ň20o53k 9458949866131

myslím že většina lidí najede asi 6 - 10 000 za rok

pokud jezdí skoro denně, tedy řekněme 20x za měsíc (snadné počty..) tak to máme asi tak 25 - 45 km na den - tedy na takové ježdění je auto dobré pro každého průměrného

pokud jedu dál, pak čekám, že mi dojezd "vydrží" déle, tedy pokud to nebude maximálkou po dálnici. Umím si představit každých 100  - 150 km pauzu na 30 minut pro dobití, napití, vyčůrání :-)

tedy po dostavbě nabíjecí sítě nevidím problém.. ?

tedy, pokud mi na to někdo půjčíte :-)

0/0
13.9.2014 22:33

L68u97k69á16š 52K14a69ň95o42k 9648419236611

no a k ceně - benzinová verze je za cca 400 000, servis bude za 5 000 na rok, to je při 7 letech 440 000, spotřeba 7 (ale to bych rád viděl..) a jsme na 620 000, vůči tomu je o 230 000 dražší verze s omezeným dojezdem samozřejmě zvláštní nabídka.. ale - pokud někdo vymyslí nějaké daně, silniční atd pro firmy, pak proč ne?

+1/0
13.9.2014 22:42

M10i38l42a30n 16V51o70t63a83v57a 5244846371952

Dokud k romu stat nedomysli nejake ekonomicke pobidky jako nizsi dan atd., tak jako je to v jinych zemich, tak je to o nicem.

0/0
13.9.2014 22:33

Z96d11e91n18ě26k 78H28a67n98z68l 1691426532224

to je paráda.Žadný olej,výfuk,SVÍČKY A PODOBNĚR^

0/0
13.9.2014 12:11

M19i94r35o80s59l45a24v 52B77u33d39a 9522262497842

Jo,  a také mizerný dojezd :-)

+2/0
13.9.2014 14:14

J50a54n 30F25r18o72l93í49k 6556240445424

to je špičkový dojezd. Po dvou letech užívání se začne pomalu snižovat. Ještě nám měli prozradit jestli to má benzinové nebo naftové topení popř. v rámci té ceny přibalila KIA kožichy.

0/0
13.9.2014 16:17

J42i38ř72í 60K72o96c57u53r87e31k 6435344905808

Na dojíždění do práce a v pátek na nákup těch 200 km stačí. Kdo najede denně přes 200 km, pro toho to není. A nejenom tím, že je to elektromobil. Být v té karoserii benzíňák, stejně by si ho dotyčný asi nepořídíl - na dálkové cestovnání to moc pohodlné nebude.

0/0
13.9.2014 20:26

V54í33ť68a 78K73r62u77t82i58š 1240484275457

Nemusite najet denne 200 km, staci kdyz realne dosazitelnych 150 potrebujete najet klidne jen 1x za mesic. A v tu ranu nejaky elektromobil pada, protoze stejne musite mit doma "normalne" pouzitelne auto (ktere stoji ctvrtinu).

Takze na kratke trate super, ale to mi staci benzinak, ktery zere sice nakladove 2x tolik, ale vzhledem k najezdu to netreba resit. A na delsi trasy nepouzitelne ...

0/0
14.9.2014 0:00

J49a25k54u78b 65F25e12i81f23a14r 7719659556679

Jelikož se jedná o jednoúčelové auto pouze do města, je cena naprosto nesmyslná. Pokud by to stálo cca 200tis, asi bych do něčeho takového klidně šel.

+2/0
13.9.2014 9:09

J95i95ř29í 21K95o33c36u27r70e80k 6765504805648

Nevím proč spousta lidí nedokáže (nebo hůř: nechce) operovat s pojmem celkové náklady vlastnicví. Jeden uvažuje pouze cenu paliva, jiný zase jenom cenu vozu.

Si k tomu autu za 200.000 kKč připočítejte benzín/naftu na 150 tis km. A jsme ve městě, takže 7/l na 100. V dnešních cenách 370 tis Kč. Plus 10x výměnu oleje a jsme bezmála na 600.000 km za nejlevnější benzíňák a to se na něm nic nepokazilo a nebyly měněny rozvody.  Při popojíždění po městě bude po 150 tis. km ten benzíňák na odpis.

V elektroautě Vám po 150 tis. km (zhruba 800 nabíjecích cyklů) začne odcházet baterka...

0/0
13.9.2014 20:24

V59í79ť58a 22K55r61u18t38i42š 1510764185887

Takze po nejakych 8-10 lety provozu jsme u obdobneho benzinaku na 600tKc. Tenhle elektricky vytvor stoji jen v porizovacce 850. A pri dnesnich cenach EE tech 150tkm take stoji zhruba 150tKc. Stale rozdil zhruba 400tKc v TCO.

Uzitna hodnota nesrovnatelna, protoze dojezd EV v realu bude 120-160 km dle teploty (topeni, klima), takze stejne potrebuji "normalni" auto uz jen pro stredni pojizdky.

0/0
13.9.2014 22:14

J97a41r28o95s23l28a93v 81D85r39o13b51n93ý 6186318537737

Si myslím, že většina světa ma ekonomické smýšlení, takže nějaké EKOsmýšlení zvlášť ve státě co je ekonomicky na dně je trošku mimo

+7/0
13.9.2014 0:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.