Diskuze

Svařování a šrouby na ústupu, moderní auta se slepují

Moderní auta drží stále častěji pohromadě lepidla, nahrazující svary, nýtované spoje a další typy spojení. Důvodem je především honba za co nejnižší hmotností, zároveň lepidla přicházejí ke slovu ve chvílích, kdy by klasické metody spojování nefungovaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

dava to smysl, protoze moderni hitech lepidpa jsou az 2x pevnejsi nez tradicni spoje a zaroven nezpusobuji korozi jako svarovani. pokud jde o dily karoserie, ktere se stejne casto nemeni, tak si myslim ze to je dobry krok

1 0
možnosti
BP

B19e57n 46P66a58v35k53a

8. 11. 2014 11:18

Při pohledu na obrázek jsem si vzpomněl na tráboše.

1 0
možnosti
TB

T16o58m16á24š 20B27í71l15ý

8. 11. 2014 20:08

Já taky, ale tady:-)

0 0
možnosti
LV

Nejoblíbenější nástroje dnešních řemeslníků - silikon a montážní hmota se dostávají i do automobilového průmyslu. ;-D

2 0
možnosti
BP

B35e12n 97P14a16v75k95a

8. 11. 2014 11:19

jj, nevychází? Narvu tam PUR!

0 0
možnosti
VK

V48i46l71é33m 91K55l30i83k62a

7. 11. 2014 13:59

Ten titulek je trochu zavádějící až lživý - svařování při výrobě moderních aut rozhodně na ústupu není. Při výrobě prémiových aut (např. Porsche) kde se skutečně používají slitiny horčíku a hliníku ano (avšak stále se klíčové podskupiny svařenců spojují i mechanicky - např. nýtováním), nicméně většina současných moderních aut je z různých druhů ocelových plechů a ty se svařují převážně bodově. Pár svarů je i tavných (ochr. atmosféra) a něco se dělá laserovým či plazmovým letováním.. Lepidla se používají jako podpora svarů či pro dotěsnění..

3 1
možnosti
MJ

Tak by mě zajímalo, jak ten lepený spoj na autě bude vypadat po crash testu, přece jenom šroubový spoj, je šroubový spoj.

0 2
možnosti
MJ

A ještě dodám, že natož ten kvalitně svařovaný.

2 0
možnosti
ML

Podle mě nejlepší technologie je ta kterou mám na svém sporťáku a to skelet karoserie spojen laserovým svařováním. Díky němu se karoserie tolik nekroutí a v případě nehody také daleko lépe drží

Samozřejmě to není levná věc, takže pro lidová auta to není

0 0
možnosti
ZZ

Na oktávii , je celá střecha vařena laserem, část rámů a myslím i páté dveře.

0 0
možnosti
JN

A pak, že jsou dnešní auta ekologištější :-P

3 0
možnosti
ZZ

Pracuju ve škodovce ve svařovně .Mohu potvrdit ,že podíl lepených spojů , oproti oktávii druhé generace , se zněkolikanásobil .Pro představu mezi zadní a přední podlahou je několik metrů , lepených spojů, Je pravda , že v některých místech se lepený spoj , klasicky převáří bodovým svařováním , a v místech , kde to není  technologicky možné , bodový svár nahrazuje jen lepidlo s označením S30 nebo S500, F01 je těsnící lepidlo , které je v místech kde se potřebuje docílit utěsnění nějakého místa mezi svařenci. Bodové svařování ,je prováděno přes lepené spoje , vysoko pevnostních plechů , kde odporové svařování nemá takovou pevnost ,oproti klasickým hlubokotažným plechům. Občas , když tam je lepidla příliš , vypadne robot na poruchu sváření.

4 0
možnosti
KV

Pracovník jste možná výborný (i když tak trochu možná prozrazujete výrobní tajemství), ale jednu malou poznámku bych měl - k vašemu textu: ... Čárky i tečky se dělají hned za posledním písmenem a mezery se dělají až ZA tečkami a ZA čárkami, nikdy ne před nimi... ;-) ... (a s těmi čárkami trochu šetřete, máte jich v textu AŽ moc, možná jako toho lepidla). ;-)

2 5
možnosti
MV

objevujete Ameriku, já lepil v mládí Kanagomem auta komplet, byla tedy pravda trochu menší a z papíru, ale vypadala skvěle ... kde ty doby modelů ABC jsou ...  :-)

5 0
možnosti

Kde jsou? O hodně dál, vypadaji teď o hodně profesionálněji a lepit je, to je radost :-)

0 0
možnosti
MV

No proc ne. Jen jsem zvedav na zatizeni posadky chemii v prostoru vozidla, pokud to takto bude pokracovat. Uz dnes to dle testů a mereni neni zadna hitparada u nekterych znacek.

1 2
možnosti
JV

Můžete dát nějaký odkaz na podporu svého tvrzení?

1 1
možnosti