- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dava to smysl, protoze moderni hitech lepidpa jsou az 2x pevnejsi nez tradicni spoje a zaroven nezpusobuji korozi jako svarovani. pokud jde o dily karoserie, ktere se stejne casto nemeni, tak si myslim ze to je dobry krok
Při pohledu na obrázek jsem si vzpomněl na tráboše.
Nejoblíbenější nástroje dnešních řemeslníků - silikon a montážní hmota se dostávají i do automobilového průmyslu.
Ten titulek je trochu zavádějící až lživý - svařování při výrobě moderních aut rozhodně na ústupu není. Při výrobě prémiových aut (např. Porsche) kde se skutečně používají slitiny horčíku a hliníku ano (avšak stále se klíčové podskupiny svařenců spojují i mechanicky - např. nýtováním), nicméně většina současných moderních aut je z různých druhů ocelových plechů a ty se svařují převážně bodově. Pár svarů je i tavných (ochr. atmosféra) a něco se dělá laserovým či plazmovým letováním.. Lepidla se používají jako podpora svarů či pro dotěsnění..
Tak by mě zajímalo, jak ten lepený spoj na autě bude vypadat po crash testu, přece jenom šroubový spoj, je šroubový spoj.
A ještě dodám, že natož ten kvalitně svařovaný.
Podle mě nejlepší technologie je ta kterou mám na svém sporťáku a to skelet karoserie spojen laserovým svařováním. Díky němu se karoserie tolik nekroutí a v případě nehody také daleko lépe drží
Samozřejmě to není levná věc, takže pro lidová auta to není
Na oktávii , je celá střecha vařena laserem, část rámů a myslím i páté dveře.
A pak, že jsou dnešní auta ekologištější
Pracuju ve škodovce ve svařovně .Mohu potvrdit ,že podíl lepených spojů , oproti oktávii druhé generace , se zněkolikanásobil .Pro představu mezi zadní a přední podlahou je několik metrů , lepených spojů, Je pravda , že v některých místech se lepený spoj , klasicky převáří bodovým svařováním , a v místech , kde to není technologicky možné , bodový svár nahrazuje jen lepidlo s označením S30 nebo S500, F01 je těsnící lepidlo , které je v místech kde se potřebuje docílit utěsnění nějakého místa mezi svařenci. Bodové svařování ,je prováděno přes lepené spoje , vysoko pevnostních plechů , kde odporové svařování nemá takovou pevnost ,oproti klasickým hlubokotažným plechům. Občas , když tam je lepidla příliš , vypadne robot na poruchu sváření.
Pracovník jste možná výborný (i když tak trochu možná prozrazujete výrobní tajemství), ale jednu malou poznámku bych měl - k vašemu textu: ... Čárky i tečky se dělají hned za posledním písmenem a mezery se dělají až ZA tečkami a ZA čárkami, nikdy ne před nimi... ... (a s těmi čárkami trochu šetřete, máte jich v textu AŽ moc, možná jako toho lepidla).
objevujete Ameriku, já lepil v mládí Kanagomem auta komplet, byla tedy pravda trochu menší a z papíru, ale vypadala skvěle ... kde ty doby modelů ABC jsou ... :-)
Kde jsou? O hodně dál, vypadaji teď o hodně profesionálněji a lepit je, to je radost :-)
No proc ne. Jen jsem zvedav na zatizeni posadky chemii v prostoru vozidla, pokud to takto bude pokracovat. Uz dnes to dle testů a mereni neni zadna hitparada u nekterych znacek.
Můžete dát nějaký odkaz na podporu svého tvrzení?