Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko pokryl led. Zopakujte si, jak na něm jezdit

Česko pokryla ledovka, kdo si není jistý, asi by neměl vůbec usedat za volant. Základní rady pro ty, kdo musí: brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a na plyn šlapejte jen zlehka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a25r16t25i90n 58V75o71j97á91č21e47k 9852958458427

no pokud je ledovka tak mám největší problém dojít k autu pak už to jde celkem v pohodě ...hlavně v klidu ,žádný stres a na silnici nepanikařit R^

0/0
2.12.2014 23:02

F69r62a66n82t35i39s33e79k 76M43i73k67e11s 8703847390442

To je radiluR^;-)

0/0
2.12.2014 22:26

J34a61n 64F16r54o22l33í63k 6756560725464

Na ledovce s hladkým povrchem je úplně jedno jaké pneu máte. Zimní gumy se projeví hlavně na neuježděném sněhu nebo v rozbředlé sněhové břečce. Půl života jsem jezdil s diagonálkami a žádný problém. Fakt je, že hustota provozu byla tehdy malá. Důležité je brzdit motorem a pomáhat si ruční brzdou na zadní kola a tím nechat adhezi pro přední na řízení.

+2/−1
2.12.2014 16:50


P71a44v56e35l 48J32e78ř46á31b11e55k 7411792844677

Zimní- lamelové pneumatiky mají větší dotykovou plochu - tedy větší tření s povrchem vozovka. navíc jsou měkčí - lépe přilnou. Brzdit motorem ano, ale může se stát, že tření kol na povrchu vozovky bude tak malé, že motor zhasne a auto jede jako sáňky.

Když přitáhnu ruční brzdu, tak naopak předek odlehčuji.

0/0
3.12.2014 14:36

F78i97l37i33p 33T20ř75e11b65a 6103170178966

Docela mě překvapuje, že nikdo nikde nezmiňuje tu nejednodušší radu na zimu - držte se v kolejích, a raději brzděte, než uhýbejte. Tam, kde je sníh/led/břečka vyježděný až na asfalt se auto chová slušně - pokud se tam udržíte. Jakmile ale vyjedete mimo, máte na krku zimu se vším všudy.

A když už vyjedete, vracejte se opatrně, když kola najednou "zaberou" pod plynem, nejspíš skončíte v příkopu.

0/0
2.12.2014 15:23
Foto

I59v37a23n 15K69o13p29t69a 5377952661247

No, jak kdy. pokud je pod sněhem ledovka, je lepší jet mimo koleje. Stejně tak, pokud to je uježděný sníh (defakto led). Ten čerstvě projetý sníh má přeci jen lepší adhezi než led, nebo ujetá vrstva sněhu. O tom vlastně svědčí Váš druhý odstavec. vaše rada, ano dobrá, ale pokud je to projeto na suchý/mokrý podklad.

osobně třeba do kopce kde vidím že už někdo visí se snažím jet mimo vyjeté koleje (mimo ujetý sníh)  a v 95% případů vyjedu relativně bez problémů-

0/0
2.12.2014 17:29

Z58d90e22n54ě25k 43H15a98n79z53l 1771186772734

Pri 160km/h jsem ztratil situaci nad vozem,pritom mam zimni pneu,byl jsem prekvapen

+2/0
2.12.2014 14:39

Z18d47e20n45ě58k 47H66a78n38z23l 1131956142664

Kdyz ukazali ve zpravach ledovku,samej Bavorak ve svodidlech.Ono to uklouzlo ve 120

+1/0
2.12.2014 11:16

D79e97n74i78s 66W95i37t53z61k51u 5743872619917

to bude tím, že se škodovkáři bojí vyjet na silnice, někdy je čas leštit a jindy zas jezdit, teď je čas leštění

+1/−3
2.12.2014 11:27
Foto

O62l53d38ř42i61c90h 94V51y95k28y57d55a78l 1109531559754

Na Š MB 100, Š 105 a 120 má v zimě málokteré auto.

0/0
3.12.2014 11:16

S86a30m 12S12e75l86d97r19i13c94k 8501517822905

R^;-D

+1/0
2.12.2014 17:11

D96a94v90i89d 75R31y49c51h74e33t27s16k78ý 9376701760780

Motoristé už mají mít měsíc přezuto - to vyplývá ze soukromého ediktu Humla Stanislava, s.n.b.?

+4/0
2.12.2014 10:27

M97i82r51o31s42l85a14v 42B51u35d65a 9732922847482

Já přezouval předevčírem a nic jsem nezmeškal. Přezouvám podle počasí a ne podle data v kalendáři.:-)

+3/0
2.12.2014 10:29

J11a76n 16D72l86o13u57h63ý 8846200973610

to je přání pana Humla... ;-D

0/0
2.12.2014 14:00

P60e10t62r 79Š12t33ě66p 2793733130926

Podle toho, co jsem viděl včera na cestě, má přezuto sotva polovina lidí. Doufám že ti všichni, co se rozmázli na letních, kromě nulového plnění od pojišťovny dostanou ještě flastr od policajtů...

+1/−4
2.12.2014 20:00

J24i53ř69í 57B89o26l16f 8105497668525

Jasně, na ledu mě zachrání jen zimní pneumatiky ;-D  Možná to bude pro vás novinka, ale na ledu brzdí zimní a letní plně stejně = nijak :-)  Mám auto na zimních a v pondělí večer jsem byl rád, že jsem se pomalu doklouzal tam, kde jsem chtěl ...

0/0
3.12.2014 6:47

K23a92r88e69l 98V71a34c94h48u72t 9773102939443

Doplňte základní poučku ještě o:  NEPŘEDJÍŽDĚJTE! ... (kdo předjíždí, skončí brzo v příkopě) ;-D ... Věřte, že rychlost  25 km/h  je až až (na hladkém ledě)!  ;-)R^V

0/0
2.12.2014 10:14

M88i74r64o21s22l82a24v 43B96u42d68a 9922882147932

Nevěřím, předjíždím a ve škarpě nekončím. Víte, on je také rozdíl v tom, kdo jak odhadne podmínky a to, co si může dovolit. Jinak je na tom řidič začátečník nebo ten, kdo se prostě nikdy nenaučí jezdit, jinak je na tom vyježděný řidič.

Ne, opravdu nebudu jezdit stylem toho, kdo si nevěří, bojí se nebo neumí jezdit. Předjedu.

+4/−1
2.12.2014 10:27

D37e30n81i54s 60W60i94t36z88k39u 5773202739417

přesně, prvních 200 metrů vyzkouším a buď se dá nebo nedá, ale jezdit dvacítkou protože je na silnici centimetr sněhu, je blbost

0/0
2.12.2014 10:31

M67i28r15o95s78l89a32v 71B20u73d11a 9412102207732

Karel sice píše "na hladkém ledě" ale jinak souhlasím z poznámkou, že za těch 200 metrů to může být zase jinak a opatrnost je nutná vždy. Jezdit ale zbytečně jako s hnojem a zdržovat ostatní je také blbost.

0/0
2.12.2014 10:37

D35e11n39i65s 12W59i68t83z71k73u 5623432249147

já proti opatrnosti nic nemám

0/0
2.12.2014 11:10

J25a85n 93F84r64o86l67í36k 6356690985964

Je obrovský rozdíl jezdit v běžných zimních podmínkách, většinou na uježděném sněhu, kde to klidně mimo dálnici rozjedu na 80-90 a před zatáčkami sundám na 50-60 abych nedoplnil ty co už jsou rozeseti v poli a jízdě na čisté ledovce. Pokud není ledová vrstva nějak narušena nebo tam není trochu sněhu je lepší nejet vůbec. Takový extrém je však velmi málo k vidění. Naposled jsem to zažil 23.12.2012 v Brně. Nedalo se ani dojít k autu.;-)

0/0
2.12.2014 16:59
Foto

I57v39o 58C82i49l86i92c93h 1870292141834

Tahle rada je poměrně diskutabilní, pokud jedu do uklouzaného kopce, tak se snažím udržet rychlost, abych ten kopec s mým poměrně těžkým autem vyjel. Takže ty pomalejší nutně musím předjet.

+2/0
2.12.2014 12:50

D71e12n12i26s 54W37i94t27z57k19u 5753592969267

na ledovce je úplně jedno jestli mám letní nebo zimní gumy

+3/−3
2.12.2014 9:53

K24a26r88e70l 24V70a38c76h88u69t 9863232439133

No, tak úplně stejné to není... ;-) ... ale fyzika je fyzika, to jo! R^

0/0
2.12.2014 10:15

M60i73r27o31s90l15a65v 60B13u94d34a 9322532537682

Pokud to nejsou zrovna pneu. s hřeby nebo granulemi karbidu křemíku, tak je to jedno.:-)

+5/−1
2.12.2014 10:23
Foto

I62v21o 11C73i72l36i95c77h 1720122241224

Opravdu to zcela jedno není, ta měkčí směs zimní gumy se i na tom ledu chytá o něco lépe než tvrdá (a mrazem ještě víc ztvrdlá) letní guma. Ale já osobně jezdím s těmi zmíněnými granulemi karbidu křemíku.

+1/0
2.12.2014 12:52

D57e40n72i49s 65W67i17t13z24k16u 5253842799937

možná tak pro pojišťovnu to není stejné, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to úplně jedno.na ledě kloužou všechny gumy stejně

+1/−2
2.12.2014 10:25
Foto

I33v20a33n 20K21o75p14t53a 5457252271607

No ty zimní se přeci jen chovají trochu lépe. Hlavně o fous lépe brzdí.

0/0
2.12.2014 17:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.