Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko pokryl led. Zopakujte si, jak na něm jezdit

Česko pokryla ledovka, kdo si není jistý, asi by neměl vůbec usedat za volant. Základní rady pro ty, kdo musí: brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a na plyn šlapejte jen zlehka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55a72r25t23i94n 24V64o42j78á52č46e84k 9402708108787

no pokud je ledovka tak mám největší problém dojít k autu pak už to jde celkem v pohodě ...hlavně v klidu ,žádný stres a na silnici nepanikařit R^

0/0
2.12.2014 23:02

F25r33a53n91t52i41s26e50k 34M88i64k45e95s 8113487960972

To je radiluR^;-)

0/0
2.12.2014 22:26

J37a76n 94F71r79o26l37í38k 6736650175424

Na ledovce s hladkým povrchem je úplně jedno jaké pneu máte. Zimní gumy se projeví hlavně na neuježděném sněhu nebo v rozbředlé sněhové břečce. Půl života jsem jezdil s diagonálkami a žádný problém. Fakt je, že hustota provozu byla tehdy malá. Důležité je brzdit motorem a pomáhat si ruční brzdou na zadní kola a tím nechat adhezi pro přední na řízení.

+2/−1
2.12.2014 16:50

P59a44v54e78l 50J47e90ř92á10b14e24k 7561732884167

Zimní- lamelové pneumatiky mají větší dotykovou plochu - tedy větší tření s povrchem vozovka. navíc jsou měkčí - lépe přilnou. Brzdit motorem ano, ale může se stát, že tření kol na povrchu vozovky bude tak malé, že motor zhasne a auto jede jako sáňky.

Když přitáhnu ruční brzdu, tak naopak předek odlehčuji.

0/0
3.12.2014 14:36

F59i28l46i77p 13T48ř85e12b93a 6143170448176

Docela mě překvapuje, že nikdo nikde nezmiňuje tu nejednodušší radu na zimu - držte se v kolejích, a raději brzděte, než uhýbejte. Tam, kde je sníh/led/břečka vyježděný až na asfalt se auto chová slušně - pokud se tam udržíte. Jakmile ale vyjedete mimo, máte na krku zimu se vším všudy.

A když už vyjedete, vracejte se opatrně, když kola najednou "zaberou" pod plynem, nejspíš skončíte v příkopu.

0/0
2.12.2014 15:23
Foto

I25v63a77n 74K18o18p74t53a 5207662551627

No, jak kdy. pokud je pod sněhem ledovka, je lepší jet mimo koleje. Stejně tak, pokud to je uježděný sníh (defakto led). Ten čerstvě projetý sníh má přeci jen lepší adhezi než led, nebo ujetá vrstva sněhu. O tom vlastně svědčí Váš druhý odstavec. vaše rada, ano dobrá, ale pokud je to projeto na suchý/mokrý podklad.

osobně třeba do kopce kde vidím že už někdo visí se snažím jet mimo vyjeté koleje (mimo ujetý sníh)  a v 95% případů vyjedu relativně bez problémů-

0/0
2.12.2014 17:29

Z57d14e96n32ě61k 48H96a90n20z77l 1191376872134

Pri 160km/h jsem ztratil situaci nad vozem,pritom mam zimni pneu,byl jsem prekvapen

+2/0
2.12.2014 14:39

Z92d73e41n60ě73k 42H12a82n76z46l 1361496472654

Kdyz ukazali ve zpravach ledovku,samej Bavorak ve svodidlech.Ono to uklouzlo ve 120

+1/0
2.12.2014 11:16

D23e61n49i60s 89W24i55t44z87k79u 5413652199537

to bude tím, že se škodovkáři bojí vyjet na silnice, někdy je čas leštit a jindy zas jezdit, teď je čas leštění

+1/−3
2.12.2014 11:27
Foto

O96l47d53ř50i86c15h 24V11y21k58y92d22a59l 1739361609954

Na Š MB 100, Š 105 a 120 má v zimě málokteré auto.

0/0
3.12.2014 11:16

S22a10m 40S76e57l37d58r46i72c56k 8581847612295

R^;-D

+1/0
2.12.2014 17:11

D18a33v58i85d 39R91y85c62h41e51t22s50k89ý 9676771640810

Motoristé už mají mít měsíc přezuto - to vyplývá ze soukromého ediktu Humla Stanislava, s.n.b.?

+4/0
2.12.2014 10:27

M18i36r83o28s64l77a75v 49B19u94d13a 9232582657252

Já přezouval předevčírem a nic jsem nezmeškal. Přezouvám podle počasí a ne podle data v kalendáři.:-)

+3/0
2.12.2014 10:29

J59a39n 84D88l10o87u96h68ý 8206580683880

to je přání pana Humla... ;-D

0/0
2.12.2014 14:00

P63e17t47r 89Š68t17ě73p 2503583760106

Podle toho, co jsem viděl včera na cestě, má přezuto sotva polovina lidí. Doufám že ti všichni, co se rozmázli na letních, kromě nulového plnění od pojišťovny dostanou ještě flastr od policajtů...

+1/−4
2.12.2014 20:00

J52i54ř82í 45B29o95l81f 8485827858965

Jasně, na ledu mě zachrání jen zimní pneumatiky ;-D  Možná to bude pro vás novinka, ale na ledu brzdí zimní a letní plně stejně = nijak :-)  Mám auto na zimních a v pondělí večer jsem byl rád, že jsem se pomalu doklouzal tam, kde jsem chtěl ...

0/0
3.12.2014 6:47

K89a59r82e87l 63V93a20c67h73u68t 9953882219413

Doplňte základní poučku ještě o:  NEPŘEDJÍŽDĚJTE! ... (kdo předjíždí, skončí brzo v příkopě) ;-D ... Věřte, že rychlost  25 km/h  je až až (na hladkém ledě)!  ;-)R^V

0/0
2.12.2014 10:14

M70i15r43o15s83l25a66v 81B39u41d44a 9272512767712

Nevěřím, předjíždím a ve škarpě nekončím. Víte, on je také rozdíl v tom, kdo jak odhadne podmínky a to, co si může dovolit. Jinak je na tom řidič začátečník nebo ten, kdo se prostě nikdy nenaučí jezdit, jinak je na tom vyježděný řidič.

Ne, opravdu nebudu jezdit stylem toho, kdo si nevěří, bojí se nebo neumí jezdit. Předjedu.

+4/−1
2.12.2014 10:27

D37e20n84i13s 66W26i87t17z80k53u 5793392909137

přesně, prvních 200 metrů vyzkouším a buď se dá nebo nedá, ale jezdit dvacítkou protože je na silnici centimetr sněhu, je blbost

0/0
2.12.2014 10:31

M40i56r65o70s13l57a90v 48B42u98d69a 9402182307502

Karel sice píše "na hladkém ledě" ale jinak souhlasím z poznámkou, že za těch 200 metrů to může být zase jinak a opatrnost je nutná vždy. Jezdit ale zbytečně jako s hnojem a zdržovat ostatní je také blbost.

0/0
2.12.2014 10:37

D53e45n52i42s 94W46i58t20z84k54u 5253822969617

já proti opatrnosti nic nemám

0/0
2.12.2014 11:10

J61a13n 84F74r77o97l84í77k 6556470295804

Je obrovský rozdíl jezdit v běžných zimních podmínkách, většinou na uježděném sněhu, kde to klidně mimo dálnici rozjedu na 80-90 a před zatáčkami sundám na 50-60 abych nedoplnil ty co už jsou rozeseti v poli a jízdě na čisté ledovce. Pokud není ledová vrstva nějak narušena nebo tam není trochu sněhu je lepší nejet vůbec. Takový extrém je však velmi málo k vidění. Naposled jsem to zažil 23.12.2012 v Brně. Nedalo se ani dojít k autu.;-)

0/0
2.12.2014 16:59
Foto

I87v76o 85C42i35l18i66c65h 1360172371954

Tahle rada je poměrně diskutabilní, pokud jedu do uklouzaného kopce, tak se snažím udržet rychlost, abych ten kopec s mým poměrně těžkým autem vyjel. Takže ty pomalejší nutně musím předjet.

+2/0
2.12.2014 12:50

D95e66n81i45s 79W26i87t73z92k85u 5803942839647

na ledovce je úplně jedno jestli mám letní nebo zimní gumy

+3/−3
2.12.2014 9:53

K39a31r65e74l 89V14a23c23h57u80t 9343522299163

No, tak úplně stejné to není... ;-) ... ale fyzika je fyzika, to jo! R^

0/0
2.12.2014 10:15

M26i40r35o53s75l88a78v 21B26u48d97a 9392582547862

Pokud to nejsou zrovna pneu. s hřeby nebo granulemi karbidu křemíku, tak je to jedno.:-)

+5/−1
2.12.2014 10:23
Foto

I11v95o 90C57i69l77i44c10h 1600272321824

Opravdu to zcela jedno není, ta měkčí směs zimní gumy se i na tom ledu chytá o něco lépe než tvrdá (a mrazem ještě víc ztvrdlá) letní guma. Ale já osobně jezdím s těmi zmíněnými granulemi karbidu křemíku.

+1/0
2.12.2014 12:52

D81e18n10i21s 37W96i80t57z62k60u 5363282949847

možná tak pro pojišťovnu to není stejné, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to úplně jedno.na ledě kloužou všechny gumy stejně

+1/−2
2.12.2014 10:25
Foto

I28v15a27n 75K60o55p67t35a 5567842431937

No ty zimní se přeci jen chovají trochu lépe. Hlavně o fous lépe brzdí.

0/0
2.12.2014 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.