Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko pokryl led. Zopakujte si, jak na něm jezdit

Česko pokryla ledovka, kdo si není jistý, asi by neměl vůbec usedat za volant. Základní rady pro ty, kdo musí: brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a na plyn šlapejte jen zlehka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a18r19t75i25n 74V51o83j80á27č76e12k 9242328128867

no pokud je ledovka tak mám největší problém dojít k autu pak už to jde celkem v pohodě ...hlavně v klidu ,žádný stres a na silnici nepanikařit R^

0/0
2.12.2014 23:02

F90r19a50n25t57i79s91e43k 57M93i85k89e55s 8143437500222

To je radiluR^;-)

0/0
2.12.2014 22:26

J89a75n 63F49r44o50l77í22k 6646730765214

Na ledovce s hladkým povrchem je úplně jedno jaké pneu máte. Zimní gumy se projeví hlavně na neuježděném sněhu nebo v rozbředlé sněhové břečce. Půl života jsem jezdil s diagonálkami a žádný problém. Fakt je, že hustota provozu byla tehdy malá. Důležité je brzdit motorem a pomáhat si ruční brzdou na zadní kola a tím nechat adhezi pro přední na řízení.

+2/−1
2.12.2014 16:50

P85a60v58e17l 69J14e18ř68á40b47e86k 7741602814397

Zimní- lamelové pneumatiky mají větší dotykovou plochu - tedy větší tření s povrchem vozovka. navíc jsou měkčí - lépe přilnou. Brzdit motorem ano, ale může se stát, že tření kol na povrchu vozovky bude tak malé, že motor zhasne a auto jede jako sáňky.

Když přitáhnu ruční brzdu, tak naopak předek odlehčuji.

0/0
3.12.2014 14:36

F83i95l79i46p 76T63ř21e48b67a 6613520508416

Docela mě překvapuje, že nikdo nikde nezmiňuje tu nejednodušší radu na zimu - držte se v kolejích, a raději brzděte, než uhýbejte. Tam, kde je sníh/led/břečka vyježděný až na asfalt se auto chová slušně - pokud se tam udržíte. Jakmile ale vyjedete mimo, máte na krku zimu se vším všudy.

A když už vyjedete, vracejte se opatrně, když kola najednou "zaberou" pod plynem, nejspíš skončíte v příkopu.

0/0
2.12.2014 15:23
Foto

I37v59a82n 12K79o56p95t45a 5787292511957

No, jak kdy. pokud je pod sněhem ledovka, je lepší jet mimo koleje. Stejně tak, pokud to je uježděný sníh (defakto led). Ten čerstvě projetý sníh má přeci jen lepší adhezi než led, nebo ujetá vrstva sněhu. O tom vlastně svědčí Váš druhý odstavec. vaše rada, ano dobrá, ale pokud je to projeto na suchý/mokrý podklad.

osobně třeba do kopce kde vidím že už někdo visí se snažím jet mimo vyjeté koleje (mimo ujetý sníh)  a v 95% případů vyjedu relativně bez problémů-

0/0
2.12.2014 17:29

Z73d19e74n12ě11k 13H67a14n65z80l 1421276962234

Pri 160km/h jsem ztratil situaci nad vozem,pritom mam zimni pneu,byl jsem prekvapen

+2/0
2.12.2014 14:39

Z98d47e92n95ě64k 29H71a80n18z56l 1441166272634

Kdyz ukazali ve zpravach ledovku,samej Bavorak ve svodidlech.Ono to uklouzlo ve 120

+1/0
2.12.2014 11:16

D45e60n63i54s 83W72i66t87z19k46u 5633922479847

to bude tím, že se škodovkáři bojí vyjet na silnice, někdy je čas leštit a jindy zas jezdit, teď je čas leštění

+1/−3
2.12.2014 11:27
Foto

O59l93d41ř85i88c80h 19V13y48k23y10d78a25l 1649611409944

Na Š MB 100, Š 105 a 120 má v zimě málokteré auto.

0/0
3.12.2014 11:16

S82a49m 32S53e11l36d58r54i40c34k 8891107382135

R^;-D

+1/0
2.12.2014 17:11

D27a44v21i85d 76R70y55c35h17e60t95s46k63ý 9746681170140

Motoristé už mají mít měsíc přezuto - to vyplývá ze soukromého ediktu Humla Stanislava, s.n.b.?

+4/0
2.12.2014 10:27

M57i23r63o24s70l92a83v 33B45u86d54a 9642892197732

Já přezouval předevčírem a nic jsem nezmeškal. Přezouvám podle počasí a ne podle data v kalendáři.:-)

+3/0
2.12.2014 10:29

J45a95n 65D66l38o87u90h84ý 8686740873350

to je přání pana Humla... ;-D

0/0
2.12.2014 14:00

P17e46t60r 89Š47t36ě75p 2753453230416

Podle toho, co jsem viděl včera na cestě, má přezuto sotva polovina lidí. Doufám že ti všichni, co se rozmázli na letních, kromě nulového plnění od pojišťovny dostanou ještě flastr od policajtů...

+1/−4
2.12.2014 20:00

J33i59ř87í 49B89o26l89f 8455977858605

Jasně, na ledu mě zachrání jen zimní pneumatiky ;-D  Možná to bude pro vás novinka, ale na ledu brzdí zimní a letní plně stejně = nijak :-)  Mám auto na zimních a v pondělí večer jsem byl rád, že jsem se pomalu doklouzal tam, kde jsem chtěl ...

0/0
3.12.2014 6:47

K49a96r18e39l 28V23a72c54h87u35t 9453852469713

Doplňte základní poučku ještě o:  NEPŘEDJÍŽDĚJTE! ... (kdo předjíždí, skončí brzo v příkopě) ;-D ... Věřte, že rychlost  25 km/h  je až až (na hladkém ledě)!  ;-)R^V

0/0
2.12.2014 10:14

M55i48r28o87s24l72a60v 13B72u15d78a 9882972737932

Nevěřím, předjíždím a ve škarpě nekončím. Víte, on je také rozdíl v tom, kdo jak odhadne podmínky a to, co si může dovolit. Jinak je na tom řidič začátečník nebo ten, kdo se prostě nikdy nenaučí jezdit, jinak je na tom vyježděný řidič.

Ne, opravdu nebudu jezdit stylem toho, kdo si nevěří, bojí se nebo neumí jezdit. Předjedu.

+4/−1
2.12.2014 10:27

D33e76n12i73s 66W48i52t60z28k22u 5123312579867

přesně, prvních 200 metrů vyzkouším a buď se dá nebo nedá, ale jezdit dvacítkou protože je na silnici centimetr sněhu, je blbost

0/0
2.12.2014 10:31

M95i47r23o25s93l50a96v 12B30u34d35a 9562762917392

Karel sice píše "na hladkém ledě" ale jinak souhlasím z poznámkou, že za těch 200 metrů to může být zase jinak a opatrnost je nutná vždy. Jezdit ale zbytečně jako s hnojem a zdržovat ostatní je také blbost.

0/0
2.12.2014 10:37

D49e30n48i78s 30W20i33t70z28k96u 5283942309157

já proti opatrnosti nic nemám

0/0
2.12.2014 11:10

J84a92n 24F72r17o34l91í62k 6946560765904

Je obrovský rozdíl jezdit v běžných zimních podmínkách, většinou na uježděném sněhu, kde to klidně mimo dálnici rozjedu na 80-90 a před zatáčkami sundám na 50-60 abych nedoplnil ty co už jsou rozeseti v poli a jízdě na čisté ledovce. Pokud není ledová vrstva nějak narušena nebo tam není trochu sněhu je lepší nejet vůbec. Takový extrém je však velmi málo k vidění. Naposled jsem to zažil 23.12.2012 v Brně. Nedalo se ani dojít k autu.;-)

0/0
2.12.2014 16:59
Foto

I13v51o 76C26i89l56i23c20h 1970732331104

Tahle rada je poměrně diskutabilní, pokud jedu do uklouzaného kopce, tak se snažím udržet rychlost, abych ten kopec s mým poměrně těžkým autem vyjel. Takže ty pomalejší nutně musím předjet.

+2/0
2.12.2014 12:50

D47e63n34i29s 25W95i98t30z90k26u 5373192629497

na ledovce je úplně jedno jestli mám letní nebo zimní gumy

+3/−3
2.12.2014 9:53

K51a98r75e54l 72V70a86c27h67u55t 9543372509153

No, tak úplně stejné to není... ;-) ... ale fyzika je fyzika, to jo! R^

0/0
2.12.2014 10:15

M83i31r41o61s91l76a18v 81B15u75d65a 9952362847742

Pokud to nejsou zrovna pneu. s hřeby nebo granulemi karbidu křemíku, tak je to jedno.:-)

+5/−1
2.12.2014 10:23
Foto

I74v42o 24C76i48l56i46c64h 1340122451824

Opravdu to zcela jedno není, ta měkčí směs zimní gumy se i na tom ledu chytá o něco lépe než tvrdá (a mrazem ještě víc ztvrdlá) letní guma. Ale já osobně jezdím s těmi zmíněnými granulemi karbidu křemíku.

+1/0
2.12.2014 12:52

D78e17n79i90s 74W90i24t97z59k63u 5443412539667

možná tak pro pojišťovnu to není stejné, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to úplně jedno.na ledě kloužou všechny gumy stejně

+1/−2
2.12.2014 10:25
Foto

I46v33a20n 58K45o85p21t51a 5357412761887

No ty zimní se přeci jen chovají trochu lépe. Hlavně o fous lépe brzdí.

0/0
2.12.2014 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.