Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Renault převrátil twingo naruby, má motor pod kufrem

Třetí generace twinga přiváží kromě líbivého vzhledu a nepřeberného množství personalizace i hodně netypickou koncepci. Díky spolupráci se smartem je teď z nejmenšího renaultu auto s „převrácenou“ koncepcí, má tedy motor vzadu a pohon zadních kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e86t65r 77B35á52č61a 8565606745145

Designove je to jak Fiat 500.

S motorem vzadu si asi chteji v Renaultu hrat na sportaka ;-D

0/0
28.9.2014 12:30

J73a76n 67N93o45v73á54k 9715638574645

Kde má to auto rezervní kolo?

Vepředu nic...

Vzadu nic...

0/0
24.9.2014 10:11

M45a83r16t11i19n 75L98ž57i78č95a58ř 9225937322174

Nikde jak je dnes běžné, foukací sada na opravu pneu je v kufru

0/0
24.9.2014 10:31


P22e34t89r75a 37B17a58m34b91o29u34s26k29o98v25á 6855740298366

sada není v kufru, ale pod nohama spolujezdce v přihrádce;-)

0/0
25.9.2014 8:29

M28a72r58t98i52n 19L29ž93i46č82a17ř 9335437342484

to je slovíčkaření, důležité je že tam není rezerva ale lepící sada

+1/0
25.9.2014 10:29

M55i52c68h33a95l 37F86r59ý23d81a 1832599793582

Rezervní kolo? V této době?

+1/−1
24.9.2014 13:53

9631204830917

jojo, inteligentně řešené auto

Doporučuji kouknout co je pod přední kapotou a jak se otevírá!

http://www.youtube.com/watch?v=2PlmQHgKTWU

+7/0
24.9.2014 9:22

R66o14b44i63n 35Ž47i66ž18k22a 2218504846956

;-DR^ To by mi neprodal ani Horst Fuchs.

+1/0
24.9.2014 9:59

Z49d45e82n71ě33k 40F76l30i14n91t27a 9312663861254

ten mluví jak totální degen... jinak má samozřejmě pravdu, ale to podání. Brrr, až mě mrazí, že tohle je dospělej člověk...

0/0
24.9.2014 12:11

9751184380857

Neříkám, že ne, ale tady nejde o to, jak mluví, tady jde o informaci, že tohle Renault fakt nezvládnul...

0/0
24.9.2014 12:25

Z78d17e68n76ě37k 78F61l64i23n70t75a 9592543931834

vždyť já taky neříkám, že říkáte ano ;-D .... taky píšu, že má pravdu. Ale vedle toho konstatuju to, co mě zaujalo snad ještě víc - co je to za přestárlý jelito :-)

0/0
24.9.2014 13:58

9451834640147

njn, každý je nějaký. Tohle bych spíš viděl na předčasně vyspělého puberťáka...ale když jsme to viděl poprvé, měl jsme vypnutý zvuk, tak jsem to nevnímal :-)

0/0
24.9.2014 14:03

V16l40a73d88i50m38í91r 77H90r71u19b55ý 1824721197512

Pro ty, které to zajímá a v článku to nenašli - pod přední kapotou není nic, žádný úložný prostor, ani rezervní kolo.

+2/0
24.9.2014 9:16

M19i26c22h77a15l 28P28a47v44l11á70t 9923133244929

Mazane!

0/0
24.9.2014 9:19

M85a45r51t35i26n 45K26o74v39á19ř 2921900289816

Taky jsem si říkal, co znamená foto č. 6.

0/0
24.9.2014 21:11
Foto

R55o77m42a47n 35K46o66z60e40l 4467406983104

Teda, motor vzadu, vždyť to bylo označováno koncem 80.let jako dávno překonané, když si člověk vzpomene na škodovky s motorem vzadu.

+1/0
24.9.2014 9:12

M12a37r16t36i75n 82L38ž69i10č57a32ř 9165467912504

A 911 jej tam má stále a Boxster/Cayman dokonce má motor uprostřed R^

0/0
24.9.2014 9:49

J82a67n 22N36o98v65á88k 9335378544765

Ano, ale zamyslete se nad tím proč. Kvůli praktičnosti toho řešení to není.

0/0
24.9.2014 10:05

M76a35r35t14i15n 94L26ž45i23č46a33ř 9825267172884

Protože 911 je klasika a vzhledem k tomu že nové Twingo sdílí platformu s novým Smartem, tak to že má motor vzadu a poháněná zadní kola je také jasné R^

0/0
24.9.2014 10:30

M94i28c20h53a43l 13F26r23ý87d32a 1202579413802

Ano, je to dvojče smartu a proto motor vzadu. díky tomu to může mít i velký rejd

+2/0
24.9.2014 13:52

J90o26s10e10f 41V54a11l28a 9110863763583

ale fuj - jiste vite, ze motor vzadu mela uz koncepce tatrovky od ing. Ledwinky v roce 1935 a stale se ta koncepce vraci. A zalistujte si v archivech rallye a vsimnete si, ze u maleho modelu Renault 5 existovala asi 3 roky verze s pohonem zadnich kol ( typ odpovidajici zarazeni pro dnesni WRC) a motorem pred zadni napravou, protoze proste u dvoukolek to prenaselo lepe vykon na silnici. Ze to auto je potom pretacive, tak na to prisli ( pozde) nekteri Hitlerovi dustojnici, kteri si Tatru 8 koupili a v zatacce se namotali na strom

0/0
24.9.2014 11:21

T11o60m67á19š 81J91u85r64e70č45k71a 3103772719143

R5 turbo. Lancia Stratos měla motor před zadní nápravou a hnanou zadní nápravu a lancia 037 a Porsche 959 taktéž.

0/0
24.9.2014 14:56

J82i76ř27í 33K75o84c35u43r70e11k 6565974395538

Škoda 120 neumožňovala verzi kombi, tohle ano. Zřejmě soudruzi od Renaultu našli řešení jak nacpat motor pod kufr. A nebyli jediní - svého času to uměl Barkas a třeba taky Subaru Libero.

Ono se to nezdá, ale konstrukční řešení pohonu zadní nápravy je jednodušší než pohon přední nápravy. Soudruzi z AZNP plánovali Škodu 120 jako předohrab, ale nějak se v ČSSR nenašel nikdo, kdo by vyrobil homokinetický kloub.

+1/−1
24.9.2014 12:14

R79a85d96e49k 23D13o61l66e65ž24a93l 2759273950180

No nejznámější je asi VW 412 a VW 1500/1600, to byly opravdu velké kombíky s plochým motorem vzadu. I starý Fiat 500 se dělal jako Giardiniera, tj. pickup.

0/0
24.9.2014 12:49

V94l89a25d59i57m26í49r 89H48r70u93b36ý 1644741467102

Jen poznámka, verzi kombi umožňovala už Š 1000MB, že se nedostala do výroby je jiná věc, ale funkční prototyp stále existuje. Přestavbu na "kombi" měla i tatra - T624.

+1/0
24.9.2014 14:16
Foto

M39i12r56o31s16l91a74v 46S40t70e38i88n72e95r 1305755458133

Renault míval trhák- byl to R4-L.

Od té doby nějak přešlapuje- nové "lidové" vozy vůbec nejsou lidové, spotřeba neodpovídá době. Třeba můj Yeti je o dost větší, 4x4  a s 110 HP  silnější, mám však praktický průměr spotřeby při svižné jízdě jenom málo přes 5 litrů, při úsporné jízdě i v kopcovitém terénu lze jezdit za 4,8 litru.

Yeti se mi líbil i proto, že má podobnou karoserii, jako míval nadčasový R4-L, pohodlný vstup a velký vnitřní prostor.

Konstruktéři by měli myslet více na užitnou hodnotu, teprve potom na originalitu nebo "krásu". Měnit stále karoserii je také neproduktivní. Jednou osvědčenou lze přece dlouhá léta vylepšovat podle technického pokroku , dělá to třeba Mercedes G nebo Toyota Landcruiser.

Pověsti značky by přispělo, věnovat větší péči přesnosti při výrobě, kvalita je nejlepší prodejní argument.

+4/0
24.9.2014 8:32

V64i33k17y53r 39B17o28h62u12m21i59l 28S71t98r28a42n65s59k34y 9647978876929

On R-14 byl také trhák (5. dveře v době, kdy byly jen u standardních kombíků), R25 v 6ti válci nebyl také k zahození a o dobových R-8 a povíůečném R-4 nehovoře. Zapomíná se tu na R-5, který vyráběli v licenci i Japonci.  co takhle R-12, která motorizovala část Evropy včetně ČSSR via licence Dacia?

+1/0
24.9.2014 8:46

J95a68k91u72b 60Š84a75f48a95n79d67a 7825307891161

Je to v benzínu? A kolik ten Yetti stál? Srovnatelné s Twingem to asi nebude, že?

0/0
24.9.2014 9:24

J90o66s58e68f 93V93a63l65a 9780823933263

R4 byla desna houpacka s torznimi tycemi, od podobne houpacky Citroena 2CV se lisici tim, ze R4 nebyla z vlniteho plechu. Jinak jizdni vlastnosti opravdu nic moc, Auto tak na cestovani mezi polem a statkem.

0/0
24.9.2014 11:23

J87i36ř84í 28N37e87u16m58e82i18s69t58e79r 2362325353521

A když z těch kopců sjedete na rovnou silnici, tak to ten benzín dokonce vyrábí, počítám... :-o

0/0
26.9.2014 7:41

M51i82c56h90a51l 75H49a82u28f 4258799445561

Hm, jak praví otřepaný vtip, Citroen vymyslel šikmé ozubení, tak si ho dal do znaku, Audi prosadilo pohon 4x4, tak ho má taky ve znaku a Renault nevymyslel nic a tak si to taky dal do znaku..:-/

+15/−4
24.9.2014 7:56

T30o57m24á40š 69M26a17l73ý 5103446953

Pán je vtipálek, ovšem jeho  humor je  ubohým komunálním humorem. Renault byl vždy v popředí  designu i konstrukce. Zcela je tu opomenuto, že první skutečný hatchback  byl R 16.Nejen první ale také bestseler automobilového trhu...

0/0
24.9.2014 8:57

9691294130927

Hezké, ovšem znak audi nemá s pohonem 4x4 nic společného. Audi totiž vycizelovalo z automobilky Auto Union, která byla spojením značek Horch, Audi, Wanderer a DKW. Proto 4 kruhy. Ale s averzí vůču Renaultu s Vánmi souhlasím

+1/0
24.9.2014 9:26

J55o74s37e20f 98V27a32l42a 9670933663903

jenom nutno dodat, ze puvodni Auto Union pred IIWW existovala pouze na uzemi pozdejsiho DDR. Protoze ale nemecti soudruzi znacku oficialne rozpustili  a zrusili (misto ni vznikl VEB Zwickau vyrabejici Trabanty), vznikla ve skladu DKW v Ingolstadtu "nova" firma Audi. Navic "Audi" je pouze latinsky preklad nemeckeho "Hörch!"  Nazev Hörch byl pro kdysi tesnou spolupraci se spickami nacistickeho Nemecka pro verejnost neprijatelny. Cesky preklad je "poslouchej!"

0/0
25.9.2014 14:56

J27i78ř77í 71K57o98c66u82r35e40k 6535564315158

Renault nic nevymyslel. S tím bych byl opatrný, protože ... cituji z Wiki:

Už v roce 1903 vynalezl Louis Renault 5bodový bezpečnostní pás, z kterého automobilka Volvo vyvinula pás 3bodový. Poutáte se? A ani nevíte... Vymyslet urážku není nic těžkého. Vymyslet ji ale tak, aby si v ní člověk nevymáchal hubu...

Mimochodem, 4x4 pro audi vymyslel jistý Fergusson, který uměl dostat krouťák odkudkoliv kamkoliv. Ano, to quattro pro audi zkonstruoval výrobce traktorů.

0/0
24.9.2014 12:37

J82o22s93e81f 56C45í88s71a50ř 7527342560960

takže Renault zkouší koncepci, kterou mělo Š 1000MB?

0/0
24.9.2014 7:51

V56i45k13y34r 88B93o32h71u47m69i61l 30S67t24r31a80n87s93k49y 9497298726229

Porovnáváte-li to takto, tak jen připomínám, že zatímco v M. Bolselavi stále vyráběli "přechodný" typ Spartak/Octavia, tak Renault se svým 4CV, resp. dauphine, R-8 atd. měl koncept "všechno" vzadu již dávno v paži. Ne nadarmo se Š 1000 Malých Bolsetí kastlí podobalo R. Dauphine. Takže pozor na to kdo od koho "opisuje".

+4/0
24.9.2014 8:43

J20i55ř38í 16K37o29c33u51r68e84k 6205834175528

Jeden malý rozdíl: Soudruzi z AZNP nedokázali schovat motor pod kufr.

Druhý malý rozdíl: Embéčko mělo kufr vepředu, ne vzadu.

0/0
24.9.2014 12:42

V26i82k59y49r 55B21o93h25u31m56i28l 70S45t62r57a56n93s82k33y 9927788606879

Přeci jenom uplynulo od r. 1964 půl století a to by mohlo být někde vidět, že?

0/0
24.9.2014 13:37

S94t51a23n27i91s44l56a40v 23V38a90l76t65r 3894791266105

Nepsali že je to auto s obracenou koncepcí a motor to ma vzadu? To ho má jako v těch cestovních kufrech? Nebo mi něco uniklo?

0/0
24.9.2014 7:26

J25i40ř17í 58N18o58v87á88k 8217382253

Jak Ti to může uniknout, když je to jasné hned z nadpisu? :-)

Motor je vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru.

+1/−1
24.9.2014 7:50

J42i92r11i 79B73e26c15v42a53r 7842909666

Také by mne zajímalo, jak se k němu přistupuje při údržbě! Nebo je to zároveň i první "bezúdržbový" motor?!

0/0
24.9.2014 9:07

J24a66k32u76b 48Š53a38f86a92n35d38a 7805167411391

A on je to první motor pod kufrem?

0/0
24.9.2014 9:26

9381774730217

U Renaultu? Těžko ;-D a jak se k němu leze? Víte, jak ,,jednoduché" je u Renaultu vyměnit žárovku ve světle? Třeba u Modusu musí dolů celý nárazník

0/0
24.9.2014 9:28

L35u81b83o16m23í59r 42P42ř13e25c44e13c29h70t10ě43l 9617812775211

pokud je to jako ve smartu I a II gen, tak se tam leze podlahou v kufru nebo zespodu. prekvapive. vetsina se toho da udelat takto a vetsi servisni zasahy ( se resi vytazenim motoru se zadni napravou. je to na to uzpusobene, takze to s patricnym vybavenim je otazka pul hodiny

0/0
24.9.2014 14:28

M66a76r14t16i64n 30S72e42d85l75á63č78e73k 9309418421812

Jen boční silueta? Hned při prvním pohledu na to auto jsem se lekl, co že to má ten Fiat 500 za divné logo?

0/0
24.9.2014 6:59

M20a94r83e76k 90K35r60o44l40l 5951762950950

Nějak mi uniklo, co má tohle auto pod přední kapotou. Myslel jsem že by tam mohl být také zavazadlový prostor, ale v článku jsem o tom nic nenašel...

+15/0
24.9.2014 5:58

V13á57c76l77a51v 91M85á98c55h36a 1612643399987

tipl bych, že pod přední kapotou jsou nohy řidiče

0/0
24.9.2014 9:22

J45a27n 88N10o70v92á36k 9255388694385

Chladič, nádržka chladící a ostřikovací kapaliny, baterka.

0/0
24.9.2014 10:10

J66i82ř72í 26P82u64t14í73k 7708123213492

Za mě to tedy líbivý design moc není, ale to je koneckonců věcí názoru - od té doby, co přišel Renault s reklamou "tvůrce automobilů", se mi jeho auta výrazně nelíbí. Ale co mi vadilo u starého Twinga, se který jsem měl možnost jezdit, bylo hodně odfláknuté zpracování interiéru. A to ani ne tak šílenou barevnou kombinací (prezentovalo se to pokud vím jako auto pro nezávislou mládež, tak proč ne), jako spíš tím, že plastové prvky hoodně nelícovaly tak, jak by měly, po pár měsících vrzalo úplně všechno a tak nějak se to celé víc opotřebovávalo. Taky pokud svítilo sluníčko, nebylo vidět na - displej? budík? takové ty segmenty uprostřed... Mělo to taky hodně velký poloměr otáčení, na ulici, kde jste se s Felicií v pohodě otočili, jste si museli s Twingem couvnout. A koukám, že v novém modelu už mají vzadu 2 sedačky, ne jen jednu lavici. :-) Tak snad to bude pokrok.

+1/0
24.9.2014 1:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.