Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault převrátil twingo naruby, má motor pod kufrem

Třetí generace twinga přiváží kromě líbivého vzhledu a nepřeberného množství personalizace i hodně netypickou koncepci. Díky spolupráci se smartem je teď z nejmenšího renaultu auto s „převrácenou“ koncepcí, má tedy motor vzadu a pohon zadních kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e10t72r 95B76á34č25a 8315486405815

Designove je to jak Fiat 500.

S motorem vzadu si asi chteji v Renaultu hrat na sportaka ;-D

0/0
28.9.2014 12:30

J87a19n 89N71o68v24á43k 9575798104825

Kde má to auto rezervní kolo?

Vepředu nic...

Vzadu nic...

0/0
24.9.2014 10:11

M65a68r46t57i35n 92L83ž77i41č37a23ř 9285867502524

Nikde jak je dnes běžné, foukací sada na opravu pneu je v kufru

0/0
24.9.2014 10:31

P66e39t84r72a 51B65a21m50b78o95u46s86k97o42v65á 6875500328336

sada není v kufru, ale pod nohama spolujezdce v přihrádce;-)

0/0
25.9.2014 8:29

M41a35r48t51i40n 40L53ž17i13č67a69ř 9315487292124

to je slovíčkaření, důležité je že tam není rezerva ale lepící sada

+1/0
25.9.2014 10:29

M83i58c84h38a43l 71F25r88ý50d21a 1472949503212

Rezervní kolo? V této době?

+1/−1
24.9.2014 13:53

9521864900947

jojo, inteligentně řešené auto

Doporučuji kouknout co je pod přední kapotou a jak se otevírá!

http://www.youtube.com/watch?v=2PlmQHgKTWU

+7/0
24.9.2014 9:22

R54o24b13i24n 97Ž54i28ž43k62a 2528804566566

;-DR^ To by mi neprodal ani Horst Fuchs.

+1/0
24.9.2014 9:59

Z26d84e24n83ě80k 59F16l60i17n51t84a 9372133451884

ten mluví jak totální degen... jinak má samozřejmě pravdu, ale to podání. Brrr, až mě mrazí, že tohle je dospělej člověk...

0/0
24.9.2014 12:11

9411644260767

Neříkám, že ne, ale tady nejde o to, jak mluví, tady jde o informaci, že tohle Renault fakt nezvládnul...

0/0
24.9.2014 12:25

Z73d75e34n26ě86k 84F13l65i93n79t28a 9432423921934

vždyť já taky neříkám, že říkáte ano ;-D .... taky píšu, že má pravdu. Ale vedle toho konstatuju to, co mě zaujalo snad ještě víc - co je to za přestárlý jelito :-)

0/0
24.9.2014 13:58

9621804650407

njn, každý je nějaký. Tohle bych spíš viděl na předčasně vyspělého puberťáka...ale když jsme to viděl poprvé, měl jsme vypnutý zvuk, tak jsem to nevnímal :-)

0/0
24.9.2014 14:03

V91l79a39d86i13m39í74r 21H62r64u86b78ý 1464751167792

Pro ty, které to zajímá a v článku to nenašli - pod přední kapotou není nic, žádný úložný prostor, ani rezervní kolo.

+2/0
24.9.2014 9:16

M32i98c97h38a80l 25P64a35v42l73á19t 9903423504649

Mazane!

0/0
24.9.2014 9:19

M32a11r71t45i46n 86K72o93v50á75ř 2321480779256

Taky jsem si říkal, co znamená foto č. 6.

0/0
24.9.2014 21:11
Foto

R43o52m37a61n 69K93o64z51e84l 4247366533964

Teda, motor vzadu, vždyť to bylo označováno koncem 80.let jako dávno překonané, když si člověk vzpomene na škodovky s motorem vzadu.

+1/0
24.9.2014 9:12

M23a92r47t41i69n 97L41ž85i16č10a38ř 9295167382584

A 911 jej tam má stále a Boxster/Cayman dokonce má motor uprostřed R^

0/0
24.9.2014 9:49

J32a16n 42N47o49v91á88k 9455568314485

Ano, ale zamyslete se nad tím proč. Kvůli praktičnosti toho řešení to není.

0/0
24.9.2014 10:05

M85a22r47t85i44n 91L49ž73i79č56a18ř 9155347162914

Protože 911 je klasika a vzhledem k tomu že nové Twingo sdílí platformu s novým Smartem, tak to že má motor vzadu a poháněná zadní kola je také jasné R^

0/0
24.9.2014 10:30

M18i43c23h18a55l 41F45r41ý45d52a 1762869613172

Ano, je to dvojče smartu a proto motor vzadu. díky tomu to může mít i velký rejd

+2/0
24.9.2014 13:52

J76o46s26e92f 83V84a93l98a 9710173883553

ale fuj - jiste vite, ze motor vzadu mela uz koncepce tatrovky od ing. Ledwinky v roce 1935 a stale se ta koncepce vraci. A zalistujte si v archivech rallye a vsimnete si, ze u maleho modelu Renault 5 existovala asi 3 roky verze s pohonem zadnich kol ( typ odpovidajici zarazeni pro dnesni WRC) a motorem pred zadni napravou, protoze proste u dvoukolek to prenaselo lepe vykon na silnici. Ze to auto je potom pretacive, tak na to prisli ( pozde) nekteri Hitlerovi dustojnici, kteri si Tatru 8 koupili a v zatacce se namotali na strom

0/0
24.9.2014 11:21

T36o80m49á26š 80J35u54r40e57č75k37a 3113882129533

R5 turbo. Lancia Stratos měla motor před zadní nápravou a hnanou zadní nápravu a lancia 037 a Porsche 959 taktéž.

0/0
24.9.2014 14:56

J76i93ř19í 56K40o41c95u43r39e24k 6305484215918

Škoda 120 neumožňovala verzi kombi, tohle ano. Zřejmě soudruzi od Renaultu našli řešení jak nacpat motor pod kufr. A nebyli jediní - svého času to uměl Barkas a třeba taky Subaru Libero.

Ono se to nezdá, ale konstrukční řešení pohonu zadní nápravy je jednodušší než pohon přední nápravy. Soudruzi z AZNP plánovali Škodu 120 jako předohrab, ale nějak se v ČSSR nenašel nikdo, kdo by vyrobil homokinetický kloub.

+1/−1
24.9.2014 12:14

R46a36d34e62k 28D59o94l25e63ž27a31l 2569133410480

No nejznámější je asi VW 412 a VW 1500/1600, to byly opravdu velké kombíky s plochým motorem vzadu. I starý Fiat 500 se dělal jako Giardiniera, tj. pickup.

0/0
24.9.2014 12:49

V44l37a89d40i18m10í88r 24H75r56u58b92ý 1514341957422

Jen poznámka, verzi kombi umožňovala už Š 1000MB, že se nedostala do výroby je jiná věc, ale funkční prototyp stále existuje. Přestavbu na "kombi" měla i tatra - T624.

+1/0
24.9.2014 14:16
Foto

M24i61r92o31s50l74a81v 38S17t38e22i76n86e10r 6368104573975

Renault míval trhák- byl to R4-L.

Od té doby nějak přešlapuje- nové "lidové" vozy vůbec nejsou lidové, spotřeba neodpovídá době. Třeba můj Yeti je o dost větší, 4x4  a s 110 HP  silnější, mám však praktický průměr spotřeby při svižné jízdě jenom málo přes 5 litrů, při úsporné jízdě i v kopcovitém terénu lze jezdit za 4,8 litru.

Yeti se mi líbil i proto, že má podobnou karoserii, jako míval nadčasový R4-L, pohodlný vstup a velký vnitřní prostor.

Konstruktéři by měli myslet více na užitnou hodnotu, teprve potom na originalitu nebo "krásu". Měnit stále karoserii je také neproduktivní. Jednou osvědčenou lze přece dlouhá léta vylepšovat podle technického pokroku , dělá to třeba Mercedes G nebo Toyota Landcruiser.

Pověsti značky by přispělo, věnovat větší péči přesnosti při výrobě, kvalita je nejlepší prodejní argument.

+4/0
24.9.2014 8:32

V12i33k89y40r 20B13o32h59u77m13i35l 18S69t28r31a12n69s62k81y 9897728616979

On R-14 byl také trhák (5. dveře v době, kdy byly jen u standardních kombíků), R25 v 6ti válci nebyl také k zahození a o dobových R-8 a povíůečném R-4 nehovoře. Zapomíná se tu na R-5, který vyráběli v licenci i Japonci.  co takhle R-12, která motorizovala část Evropy včetně ČSSR via licence Dacia?

+1/0
24.9.2014 8:46

J82a11k94u33b 12Š23a49f55a11n94d48a 7105157111131

Je to v benzínu? A kolik ten Yetti stál? Srovnatelné s Twingem to asi nebude, že?

0/0
24.9.2014 9:24

J58o70s71e72f 71V56a30l46a 9190903733273

R4 byla desna houpacka s torznimi tycemi, od podobne houpacky Citroena 2CV se lisici tim, ze R4 nebyla z vlniteho plechu. Jinak jizdni vlastnosti opravdu nic moc, Auto tak na cestovani mezi polem a statkem.

0/0
24.9.2014 11:23

J47i54ř20í 83N45e14u50m87e44i86s10t19e20r 2312125393681

A když z těch kopců sjedete na rovnou silnici, tak to ten benzín dokonce vyrábí, počítám... :-o

0/0
26.9.2014 7:41

M68i23c29h98a20l 91H20a26u11f 4158779465911

Hm, jak praví otřepaný vtip, Citroen vymyslel šikmé ozubení, tak si ho dal do znaku, Audi prosadilo pohon 4x4, tak ho má taky ve znaku a Renault nevymyslel nic a tak si to taky dal do znaku..:-/

+15/−4
24.9.2014 7:56

T14o59m83á74š 93M45a26l58ý 5443596263

Pán je vtipálek, ovšem jeho  humor je  ubohým komunálním humorem. Renault byl vždy v popředí  designu i konstrukce. Zcela je tu opomenuto, že první skutečný hatchback  byl R 16.Nejen první ale také bestseler automobilového trhu...

0/0
24.9.2014 8:57

9651254570607

Hezké, ovšem znak audi nemá s pohonem 4x4 nic společného. Audi totiž vycizelovalo z automobilky Auto Union, která byla spojením značek Horch, Audi, Wanderer a DKW. Proto 4 kruhy. Ale s averzí vůču Renaultu s Vánmi souhlasím

+1/0
24.9.2014 9:26

J61o51s68e26f 60V76a94l70a 9730173553443

jenom nutno dodat, ze puvodni Auto Union pred IIWW existovala pouze na uzemi pozdejsiho DDR. Protoze ale nemecti soudruzi znacku oficialne rozpustili  a zrusili (misto ni vznikl VEB Zwickau vyrabejici Trabanty), vznikla ve skladu DKW v Ingolstadtu "nova" firma Audi. Navic "Audi" je pouze latinsky preklad nemeckeho "Hörch!"  Nazev Hörch byl pro kdysi tesnou spolupraci se spickami nacistickeho Nemecka pro verejnost neprijatelny. Cesky preklad je "poslouchej!"

0/0
25.9.2014 14:56

J92i81ř40í 35K14o95c40u37r25e43k 6255844845808

Renault nic nevymyslel. S tím bych byl opatrný, protože ... cituji z Wiki:

Už v roce 1903 vynalezl Louis Renault 5bodový bezpečnostní pás, z kterého automobilka Volvo vyvinula pás 3bodový. Poutáte se? A ani nevíte... Vymyslet urážku není nic těžkého. Vymyslet ji ale tak, aby si v ní člověk nevymáchal hubu...

Mimochodem, 4x4 pro audi vymyslel jistý Fergusson, který uměl dostat krouťák odkudkoliv kamkoliv. Ano, to quattro pro audi zkonstruoval výrobce traktorů.

0/0
24.9.2014 12:37

J34o18s95e62f 83C61í40s58a73ř 7427872260680

takže Renault zkouší koncepci, kterou mělo Š 1000MB?

0/0
24.9.2014 7:51

V95i42k84y76r 29B59o52h44u28m18i55l 30S35t87r42a27n45s66k82y 9457368676989

Porovnáváte-li to takto, tak jen připomínám, že zatímco v M. Bolselavi stále vyráběli "přechodný" typ Spartak/Octavia, tak Renault se svým 4CV, resp. dauphine, R-8 atd. měl koncept "všechno" vzadu již dávno v paži. Ne nadarmo se Š 1000 Malých Bolsetí kastlí podobalo R. Dauphine. Takže pozor na to kdo od koho "opisuje".

+4/0
24.9.2014 8:43

J17i89ř54í 25K85o28c49u52r18e44k 6985964515488

Jeden malý rozdíl: Soudruzi z AZNP nedokázali schovat motor pod kufr.

Druhý malý rozdíl: Embéčko mělo kufr vepředu, ne vzadu.

0/0
24.9.2014 12:42

V24i64k42y50r 61B25o62h75u37m94i29l 22S22t17r58a51n89s10k96y 9357948326149

Přeci jenom uplynulo od r. 1964 půl století a to by mohlo být někde vidět, že?

0/0
24.9.2014 13:37

S73t33a93n75i98s20l30a38v 46V93a13l79t33r 3424821206155

Nepsali že je to auto s obracenou koncepcí a motor to ma vzadu? To ho má jako v těch cestovních kufrech? Nebo mi něco uniklo?

0/0
24.9.2014 7:26

J32i79ř93í 35N12o72v20á90k 8107282443

Jak Ti to může uniknout, když je to jasné hned z nadpisu? :-)

Motor je vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru.

+1/−1
24.9.2014 7:50

J11i71r55i 25B19e90c18v55a85r 7252519546

Také by mne zajímalo, jak se k němu přistupuje při údržbě! Nebo je to zároveň i první "bezúdržbový" motor?!

0/0
24.9.2014 9:07

J98a58k35u19b 41Š82a25f67a78n93d73a 7545107951111

A on je to první motor pod kufrem?

0/0
24.9.2014 9:26

9101224130747

U Renaultu? Těžko ;-D a jak se k němu leze? Víte, jak ,,jednoduché" je u Renaultu vyměnit žárovku ve světle? Třeba u Modusu musí dolů celý nárazník

0/0
24.9.2014 9:28

L80u74b28o65m89í77r 92P88ř25e85c96e94c63h77t80ě45l 9107922415361

pokud je to jako ve smartu I a II gen, tak se tam leze podlahou v kufru nebo zespodu. prekvapive. vetsina se toho da udelat takto a vetsi servisni zasahy ( se resi vytazenim motoru se zadni napravou. je to na to uzpusobene, takze to s patricnym vybavenim je otazka pul hodiny

0/0
24.9.2014 14:28

M74a41r48t50i37n 26S54e29d18l89á94č52e20k 9449758351422

Jen boční silueta? Hned při prvním pohledu na to auto jsem se lekl, co že to má ten Fiat 500 za divné logo?

0/0
24.9.2014 6:59

M67a56r25e51k 67K38r69o83l40l 5951722640950

Nějak mi uniklo, co má tohle auto pod přední kapotou. Myslel jsem že by tam mohl být také zavazadlový prostor, ale v článku jsem o tom nic nenašel...

+15/0
24.9.2014 5:58

V18á68c84l37a42v 41M34á90c48h45a 1582843979297

tipl bych, že pod přední kapotou jsou nohy řidiče

0/0
24.9.2014 9:22

J42a86n 59N86o51v48á77k 9525768884685

Chladič, nádržka chladící a ostřikovací kapaliny, baterka.

0/0
24.9.2014 10:10

J45i71ř64í 19P40u52t89í32k 7108313193252

Za mě to tedy líbivý design moc není, ale to je koneckonců věcí názoru - od té doby, co přišel Renault s reklamou "tvůrce automobilů", se mi jeho auta výrazně nelíbí. Ale co mi vadilo u starého Twinga, se který jsem měl možnost jezdit, bylo hodně odfláknuté zpracování interiéru. A to ani ne tak šílenou barevnou kombinací (prezentovalo se to pokud vím jako auto pro nezávislou mládež, tak proč ne), jako spíš tím, že plastové prvky hoodně nelícovaly tak, jak by měly, po pár měsících vrzalo úplně všechno a tak nějak se to celé víc opotřebovávalo. Taky pokud svítilo sluníčko, nebylo vidět na - displej? budík? takové ty segmenty uprostřed... Mělo to taky hodně velký poloměr otáčení, na ulici, kde jste se s Felicií v pohodě otočili, jste si museli s Twingem couvnout. A koukám, že v novém modelu už mají vzadu 2 sedačky, ne jen jednu lavici. :-) Tak snad to bude pokrok.

+1/0
24.9.2014 1:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.