Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault převrátil twingo naruby, má motor pod kufrem

Třetí generace twinga přiváží kromě líbivého vzhledu a nepřeberného množství personalizace i hodně netypickou koncepci. Díky spolupráci se smartem je teď z nejmenšího renaultu auto s „převrácenou“ koncepcí, má tedy motor vzadu a pohon zadních kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e34t34r 70B45á27č48a 8145866835355

Designove je to jak Fiat 500.

S motorem vzadu si asi chteji v Renaultu hrat na sportaka ;-D

0/0
28.9.2014 12:30

J94a24n 62N53o12v18á66k 9885658144815

Kde má to auto rezervní kolo?

Vepředu nic...

Vzadu nic...

0/0
24.9.2014 10:11

M34a14r74t72i33n 24L90ž78i77č51a47ř 9195627612164

Nikde jak je dnes běžné, foukací sada na opravu pneu je v kufru

0/0
24.9.2014 10:31

P70e95t54r32a 41B89a78m40b36o71u23s28k74o81v38á 6105650788986

sada není v kufru, ale pod nohama spolujezdce v přihrádce;-)

0/0
25.9.2014 8:29

M98a30r95t71i92n 33L22ž18i15č83a56ř 9155987912944

to je slovíčkaření, důležité je že tam není rezerva ale lepící sada

+1/0
25.9.2014 10:29

M47i69c43h43a71l 91F55r72ý47d10a 1202959263952

Rezervní kolo? V této době?

+1/−1
24.9.2014 13:53

9491504810407

jojo, inteligentně řešené auto

Doporučuji kouknout co je pod přední kapotou a jak se otevírá!

http://www.youtube.com/watch?v=2PlmQHgKTWU

+7/0
24.9.2014 9:22

R63o61b84i74n 33Ž61i97ž29k80a 2728564786666

;-DR^ To by mi neprodal ani Horst Fuchs.

+1/0
24.9.2014 9:59

Z24d36e78n44ě67k 66F32l17i17n52t56a 9582703821374

ten mluví jak totální degen... jinak má samozřejmě pravdu, ale to podání. Brrr, až mě mrazí, že tohle je dospělej člověk...

0/0
24.9.2014 12:11

9941214640427

Neříkám, že ne, ale tady nejde o to, jak mluví, tady jde o informaci, že tohle Renault fakt nezvládnul...

0/0
24.9.2014 12:25

Z74d73e45n39ě20k 72F46l81i44n51t21a 9822253671434

vždyť já taky neříkám, že říkáte ano ;-D .... taky píšu, že má pravdu. Ale vedle toho konstatuju to, co mě zaujalo snad ještě víc - co je to za přestárlý jelito :-)

0/0
24.9.2014 13:58

9951684460617

njn, každý je nějaký. Tohle bych spíš viděl na předčasně vyspělého puberťáka...ale když jsme to viděl poprvé, měl jsme vypnutý zvuk, tak jsem to nevnímal :-)

0/0
24.9.2014 14:03

V80l82a58d33i56m18í38r 25H62r78u69b33ý 1684171247132

Pro ty, které to zajímá a v článku to nenašli - pod přední kapotou není nic, žádný úložný prostor, ani rezervní kolo.

+2/0
24.9.2014 9:16

M92i77c96h68a71l 31P84a86v65l94á69t 9403893374859

Mazane!

0/0
24.9.2014 9:19

M67a58r59t83i58n 26K49o87v30á80ř 2561820129746

Taky jsem si říkal, co znamená foto č. 6.

0/0
24.9.2014 21:11
Foto

R27o51m74a11n 63K49o27z71e76l 4897596973714

Teda, motor vzadu, vždyť to bylo označováno koncem 80.let jako dávno překonané, když si člověk vzpomene na škodovky s motorem vzadu.

+1/0
24.9.2014 9:12

M67a60r48t96i35n 34L91ž12i74č18a33ř 9645867522894

A 911 jej tam má stále a Boxster/Cayman dokonce má motor uprostřed R^

0/0
24.9.2014 9:49

J76a86n 25N47o81v22á47k 9525948384365

Ano, ale zamyslete se nad tím proč. Kvůli praktičnosti toho řešení to není.

0/0
24.9.2014 10:05

M86a68r94t81i69n 34L60ž53i81č37a81ř 9835317582204

Protože 911 je klasika a vzhledem k tomu že nové Twingo sdílí platformu s novým Smartem, tak to že má motor vzadu a poháněná zadní kola je také jasné R^

0/0
24.9.2014 10:30

M71i52c43h50a46l 75F96r37ý94d88a 1732219253592

Ano, je to dvojče smartu a proto motor vzadu. díky tomu to může mít i velký rejd

+2/0
24.9.2014 13:52

J29o17s52e67f 97V46a33l16a 9920483983133

ale fuj - jiste vite, ze motor vzadu mela uz koncepce tatrovky od ing. Ledwinky v roce 1935 a stale se ta koncepce vraci. A zalistujte si v archivech rallye a vsimnete si, ze u maleho modelu Renault 5 existovala asi 3 roky verze s pohonem zadnich kol ( typ odpovidajici zarazeni pro dnesni WRC) a motorem pred zadni napravou, protoze proste u dvoukolek to prenaselo lepe vykon na silnici. Ze to auto je potom pretacive, tak na to prisli ( pozde) nekteri Hitlerovi dustojnici, kteri si Tatru 8 koupili a v zatacce se namotali na strom

0/0
24.9.2014 11:21

T43o69m62á93š 13J93u88r71e49č94k19a 3543912599893

R5 turbo. Lancia Stratos měla motor před zadní nápravou a hnanou zadní nápravu a lancia 037 a Porsche 959 taktéž.

0/0
24.9.2014 14:56

J41i98ř91í 94K22o44c93u61r29e38k 6265324225868

Škoda 120 neumožňovala verzi kombi, tohle ano. Zřejmě soudruzi od Renaultu našli řešení jak nacpat motor pod kufr. A nebyli jediní - svého času to uměl Barkas a třeba taky Subaru Libero.

Ono se to nezdá, ale konstrukční řešení pohonu zadní nápravy je jednodušší než pohon přední nápravy. Soudruzi z AZNP plánovali Škodu 120 jako předohrab, ale nějak se v ČSSR nenašel nikdo, kdo by vyrobil homokinetický kloub.

+1/−1
24.9.2014 12:14

R64a59d93e51k 42D42o36l74e10ž85a79l 2329533190340

No nejznámější je asi VW 412 a VW 1500/1600, to byly opravdu velké kombíky s plochým motorem vzadu. I starý Fiat 500 se dělal jako Giardiniera, tj. pickup.

0/0
24.9.2014 12:49

V97l97a75d47i56m91í17r 10H52r85u67b48ý 1174421657862

Jen poznámka, verzi kombi umožňovala už Š 1000MB, že se nedostala do výroby je jiná věc, ale funkční prototyp stále existuje. Přestavbu na "kombi" měla i tatra - T624.

+1/0
24.9.2014 14:16
Foto

M70i75r84o83s45l24a13v 58S27t62e65i97n16e24r 6898904843375

Renault míval trhák- byl to R4-L.

Od té doby nějak přešlapuje- nové "lidové" vozy vůbec nejsou lidové, spotřeba neodpovídá době. Třeba můj Yeti je o dost větší, 4x4  a s 110 HP  silnější, mám však praktický průměr spotřeby při svižné jízdě jenom málo přes 5 litrů, při úsporné jízdě i v kopcovitém terénu lze jezdit za 4,8 litru.

Yeti se mi líbil i proto, že má podobnou karoserii, jako míval nadčasový R4-L, pohodlný vstup a velký vnitřní prostor.

Konstruktéři by měli myslet více na užitnou hodnotu, teprve potom na originalitu nebo "krásu". Měnit stále karoserii je také neproduktivní. Jednou osvědčenou lze přece dlouhá léta vylepšovat podle technického pokroku , dělá to třeba Mercedes G nebo Toyota Landcruiser.

Pověsti značky by přispělo, věnovat větší péči přesnosti při výrobě, kvalita je nejlepší prodejní argument.

+4/0
24.9.2014 8:32

V30i40k50y83r 64B93o57h58u50m64i73l 92S28t41r44a97n19s55k68y 9347878826939

On R-14 byl také trhák (5. dveře v době, kdy byly jen u standardních kombíků), R25 v 6ti válci nebyl také k zahození a o dobových R-8 a povíůečném R-4 nehovoře. Zapomíná se tu na R-5, který vyráběli v licenci i Japonci.  co takhle R-12, která motorizovala část Evropy včetně ČSSR via licence Dacia?

+1/0
24.9.2014 8:46

J26a30k92u35b 18Š93a38f95a76n63d79a 7225347461861

Je to v benzínu? A kolik ten Yetti stál? Srovnatelné s Twingem to asi nebude, že?

0/0
24.9.2014 9:24

J21o89s35e86f 72V47a83l34a 9430343633173

R4 byla desna houpacka s torznimi tycemi, od podobne houpacky Citroena 2CV se lisici tim, ze R4 nebyla z vlniteho plechu. Jinak jizdni vlastnosti opravdu nic moc, Auto tak na cestovani mezi polem a statkem.

0/0
24.9.2014 11:23

J15i44ř31í 59N48e46u45m33e63i71s68t49e63r 2222685963381

A když z těch kopců sjedete na rovnou silnici, tak to ten benzín dokonce vyrábí, počítám... :-o

0/0
26.9.2014 7:41

M48i29c20h61a32l 44H78a97u11f 4198569415951

Hm, jak praví otřepaný vtip, Citroen vymyslel šikmé ozubení, tak si ho dal do znaku, Audi prosadilo pohon 4x4, tak ho má taky ve znaku a Renault nevymyslel nic a tak si to taky dal do znaku..:-/

+15/−4
24.9.2014 7:56

T58o10m54á85š 33M60a55l14ý 5403746873

Pán je vtipálek, ovšem jeho  humor je  ubohým komunálním humorem. Renault byl vždy v popředí  designu i konstrukce. Zcela je tu opomenuto, že první skutečný hatchback  byl R 16.Nejen první ale také bestseler automobilového trhu...

0/0
24.9.2014 8:57

9221324480307

Hezké, ovšem znak audi nemá s pohonem 4x4 nic společného. Audi totiž vycizelovalo z automobilky Auto Union, která byla spojením značek Horch, Audi, Wanderer a DKW. Proto 4 kruhy. Ale s averzí vůču Renaultu s Vánmi souhlasím

+1/0
24.9.2014 9:26

J85o32s60e78f 86V94a94l15a 9520553813983

jenom nutno dodat, ze puvodni Auto Union pred IIWW existovala pouze na uzemi pozdejsiho DDR. Protoze ale nemecti soudruzi znacku oficialne rozpustili  a zrusili (misto ni vznikl VEB Zwickau vyrabejici Trabanty), vznikla ve skladu DKW v Ingolstadtu "nova" firma Audi. Navic "Audi" je pouze latinsky preklad nemeckeho "Hörch!"  Nazev Hörch byl pro kdysi tesnou spolupraci se spickami nacistickeho Nemecka pro verejnost neprijatelny. Cesky preklad je "poslouchej!"

0/0
25.9.2014 14:56

J52i60ř46í 37K88o90c66u22r67e94k 6775874175508

Renault nic nevymyslel. S tím bych byl opatrný, protože ... cituji z Wiki:

Už v roce 1903 vynalezl Louis Renault 5bodový bezpečnostní pás, z kterého automobilka Volvo vyvinula pás 3bodový. Poutáte se? A ani nevíte... Vymyslet urážku není nic těžkého. Vymyslet ji ale tak, aby si v ní člověk nevymáchal hubu...

Mimochodem, 4x4 pro audi vymyslel jistý Fergusson, který uměl dostat krouťák odkudkoliv kamkoliv. Ano, to quattro pro audi zkonstruoval výrobce traktorů.

0/0
24.9.2014 12:37

J34o17s54e32f 48C98í94s58a22ř 7787582760540

takže Renault zkouší koncepci, kterou mělo Š 1000MB?

0/0
24.9.2014 7:51

V11i63k94y11r 40B50o61h13u52m93i46l 97S31t64r35a61n89s53k71y 9707458696879

Porovnáváte-li to takto, tak jen připomínám, že zatímco v M. Bolselavi stále vyráběli "přechodný" typ Spartak/Octavia, tak Renault se svým 4CV, resp. dauphine, R-8 atd. měl koncept "všechno" vzadu již dávno v paži. Ne nadarmo se Š 1000 Malých Bolsetí kastlí podobalo R. Dauphine. Takže pozor na to kdo od koho "opisuje".

+4/0
24.9.2014 8:43

J60i30ř17í 82K14o92c48u67r78e22k 6455654585728

Jeden malý rozdíl: Soudruzi z AZNP nedokázali schovat motor pod kufr.

Druhý malý rozdíl: Embéčko mělo kufr vepředu, ne vzadu.

0/0
24.9.2014 12:42

V92i47k47y55r 47B80o23h17u33m27i43l 68S95t31r34a85n15s19k40y 9757448806339

Přeci jenom uplynulo od r. 1964 půl století a to by mohlo být někde vidět, že?

0/0
24.9.2014 13:37

S66t56a19n14i35s67l85a84v 98V76a87l96t16r 3344251966875

Nepsali že je to auto s obracenou koncepcí a motor to ma vzadu? To ho má jako v těch cestovních kufrech? Nebo mi něco uniklo?

0/0
24.9.2014 7:26

J73i53ř95í 88N49o44v96á26k 8427912163

Jak Ti to může uniknout, když je to jasné hned z nadpisu? :-)

Motor je vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru.

+1/−1
24.9.2014 7:50

J36i35r82i 38B22e23c79v97a38r 7752869486

Také by mne zajímalo, jak se k němu přistupuje při údržbě! Nebo je to zároveň i první "bezúdržbový" motor?!

0/0
24.9.2014 9:07

J47a41k44u91b 17Š34a28f61a89n21d51a 7115907831431

A on je to první motor pod kufrem?

0/0
24.9.2014 9:26

9271224210877

U Renaultu? Těžko ;-D a jak se k němu leze? Víte, jak ,,jednoduché" je u Renaultu vyměnit žárovku ve světle? Třeba u Modusu musí dolů celý nárazník

0/0
24.9.2014 9:28

L92u74b78o57m72í93r 59P83ř91e53c26e67c22h86t14ě58l 9577152525881

pokud je to jako ve smartu I a II gen, tak se tam leze podlahou v kufru nebo zespodu. prekvapive. vetsina se toho da udelat takto a vetsi servisni zasahy ( se resi vytazenim motoru se zadni napravou. je to na to uzpusobene, takze to s patricnym vybavenim je otazka pul hodiny

0/0
24.9.2014 14:28

M91a24r40t26i24n 82S81e47d38l79á62č85e26k 9879928721672

Jen boční silueta? Hned při prvním pohledu na to auto jsem se lekl, co že to má ten Fiat 500 za divné logo?

0/0
24.9.2014 6:59

M82a70r97e57k 50K35r17o72l52l 5391232850340

Nějak mi uniklo, co má tohle auto pod přední kapotou. Myslel jsem že by tam mohl být také zavazadlový prostor, ale v článku jsem o tom nic nenašel...

+15/0
24.9.2014 5:58

V84á22c69l32a95v 78M44á62c42h88a 1222223549227

tipl bych, že pod přední kapotou jsou nohy řidiče

0/0
24.9.2014 9:22

J90a40n 50N33o92v40á89k 9735438534415

Chladič, nádržka chladící a ostřikovací kapaliny, baterka.

0/0
24.9.2014 10:10

J51i88ř33í 52P70u53t67í60k 7138933493252

Za mě to tedy líbivý design moc není, ale to je koneckonců věcí názoru - od té doby, co přišel Renault s reklamou "tvůrce automobilů", se mi jeho auta výrazně nelíbí. Ale co mi vadilo u starého Twinga, se který jsem měl možnost jezdit, bylo hodně odfláknuté zpracování interiéru. A to ani ne tak šílenou barevnou kombinací (prezentovalo se to pokud vím jako auto pro nezávislou mládež, tak proč ne), jako spíš tím, že plastové prvky hoodně nelícovaly tak, jak by měly, po pár měsících vrzalo úplně všechno a tak nějak se to celé víc opotřebovávalo. Taky pokud svítilo sluníčko, nebylo vidět na - displej? budík? takové ty segmenty uprostřed... Mělo to taky hodně velký poloměr otáčení, na ulici, kde jste se s Felicií v pohodě otočili, jste si museli s Twingem couvnout. A koukám, že v novém modelu už mají vzadu 2 sedačky, ne jen jednu lavici. :-) Tak snad to bude pokrok.

+1/0
24.9.2014 1:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.