Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fiatu a Volkswagenu hrozí žaloba kvůli údajům o spotřebě

Italská organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo hodlá zažalovat automobilky Fiat a Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocování palivové úspornosti jejich modelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i54ř44í 94Š21e48j13n64o31h85a 4692643444353

Za lhaní o potebě by měli platit vichni.

0/0
2.10.2014 21:35

M25a87r16t91i81n 19F85r97a48n81t40i14š77e77k 7885330683415

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat ani VW nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

M11a71r38t90i30n 44F38r52a64n42t60i46š32e41k 7185330583845

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat nemám?

0/0
27.9.2014 12:23


A24l75e62š 92P29e18l71c 5147893437704

Pokud uvažuju o koupi auta, tak spotřebu beru z www.spritmonitor.de . Jejich statistiky jsou tvořeny skutečnými motoristy s jejich skutečnou spotřebou.

+2/0
25.9.2014 9:06

J40i61ř54í 68D91v15o43ř94á52k 5778483268750

Škoda Oktávka , 1,6 nafta Greenline ,Výrobce 3,3 l /100 km.Test Svět motoru , číslo 8 ? 50 %dálnice 50 % silnice průměr 4,7 l / 100 km.Průměrná rychlost 77 km/h.

0/0
25.9.2014 19:15

J35a60n 26K50r31p79e28c 5926743574162

jak je videt, spotrebu resi nejvice majitele hjundeee a dieslu. prece tu slevu nechteli zadarmo a ted breci ze za ty penize vlastne zadnou slevu nedostali. jak vtipne...

0/−2
25.9.2014 8:32

A48n81t63o65n86í39n 11P66e37t33r79a16s 5771395354734

K vzteku to může být třeba pro zaměstnance účtující náhrady za provoz svého auta. Rozdíl mezi realně dosažitelnou a v TP udávanou spotřebou muže klidně v nákladech dělat i korunu na km..... Hlavně že výrobce přinese oběť na oltář CO2 boha.....

+2/0
25.9.2014 7:22

J38i15ř16í 74D59v85o67ř67á90k 5318813198240

No ono nejde o spotřebu , ale o emisní limity CO2.Stačí si přečíst EU reguloci 443/2009.Není to čtení pro zbabělce.

+1/0
24.9.2014 19:52
Foto

V76l49a82d55a 15V86a38n49e56k 9643516214208

Palubní počitače proměřují všechny;-) 0,2-0,5 l na 100km !! Hyundai i 30 1,6 benzin-Chorvatsko 140 km/hod na tempomatu +klima , na počítači 6,9l !  Skutečná  ,dle mobilní applikace  - 7,1 l .

+2/−1
24.9.2014 16:12

J91o94s28e81f 86N25o56v51a23k 5868982976298

A rozdíly v čase kdy vypnou tankovací pistole u různých benzínek v tom máte započítané? A teplotní roztažnost taky? Seknout se o dvě deci na 1000 km mi přijde jako docela prima rozptyl.

+3/0
24.9.2014 16:26
Foto

V80l23a71d44a 14V30a85n88e87k 9503346104908

Se vším počítám ;-) Tankoval jsem při cestě do Chorvatska vždy do plné,po "cvaknutí pistole " jsem docvrkal ještě +-4-5l,až byla vidět hladina a pokračoval v cestě. S roztažností benzinu je třeba počitat,a hned jet s "plnou" delší trasu,aby benzin nezačal vytékat ven ,jinak se tento způsob tankování nedoporučuje,ale pro měření skutečné spotřeby je nejpřesnější!

0/0
25.9.2014 6:09

T11o84m27á73š 63H93o63r66a 2909485848145

já spotřebu sleduji dlouhodobě, s novým vozem po ujetí cca. 32 tisíc km (cca. 34 tankování) je rozdíl mezi počítačem a tankováním menší než 0,1 litru.

0/0
8.11.2014 22:53

Z15d35e67n11ě89k 49J84a36n34á72k 5657143518440

Určitě je třeba změnit systém pro uvádění spotřeby aut. V každém servisu vám řeknou, že reálná spotřeba je vždy vyšší, než udávaná.  Udávaná by měla být garantovaná, při určité rychlosti a s prodávanými pneu auta a při provozu na silnici. Mám 2 roky Hyundai I20 kde se uvádí 6,5/4,3/5,1, tedy kombinovaná 5,1 l/100 km, Při pravidelných jízdách Praha - Litoměřice a rychlosti na dálnici do 120 km/hod. má vždy spotřebu 6,0-6,1 l a ukazatel ukazuje 5,7 l vždy o 0,4 l méně. V autorizovaném servisu mi ke spotřebě řekli, že jezdím opravdu úsporně, protože tato auta mají spotřebu i přes 7-8 l. Fixlování ukazatele spotřeby nekomentovali.

+2/−1
24.9.2014 15:51

J65a31n 32M51o70h28y90l84a 6392389779581

Zaprvé, každé oficiální měření musí být za jasně daných všech podmínek ovlivňujících spotřebu, což vaše (ani něčí jiná) cesta skutečně těžko splní, a platit to bude i v době lepších předpisů. Zadruhé, žádné dva motory nejsou úplně stejné a tudíž nemohou vykázat identickou spotřebu ani za stejných podmínek. Zatřetí, ukazatel spotřeby v autě nefixluje, jen prostě není přesným měřicím zařízením (ani nemůže být).

0/0
24.9.2014 17:13

T91o45m40á38š 42H37o66r38a 2789615838985

Já mám v KIA Ceed CRDi 1,6 94 kW udávanou kombinovanou 4,1 litru, zatím mám spotřebu 4,41 litru po 32 tisících km (včetně zajetí), přičemž město (Brno) tvoří cca 40% celkové vzdálenosti. Podle mě je to hlavně o stylu jízdy.

0/0
8.11.2014 22:55

M47a64r97t75i27n 44S80t74e38r97n 3722414254294

Spotreby udavane vyrobci se vetsinou dosahnout da, jenze pouze unylou jizdou kdy vetsinu cesty podtacite motor na vyssi rychlostni stupen pomalymi otackami, pomalu se rozjizdite a s dostatecnym predstihem brzdite (zejmena motorem). To, ze vam diky tomu za kratsi dobu odejde spojka pripadne setrvacnik je zase jina vec ;-D

Napriklad v Nemecku je nicmene pro automobilistu vyhodne, kdyz vyrobce udava spotrebu a emise nizsi nez jsou ve skutecnosti bezne, protoze pak majitel auta plati nizsi KFZ-Steuer ;-)

0/0
24.9.2014 15:44

L29u93k29á75š 95M89u52l96l14e54r 2967902452985

Ono je to relativní. Mám Seata Alteu 1,9TDi a když jedu v hustějším provozu okolo 80-90 km/h, tak palubní počítač ukazuje i 4,3l/100km ale když se na to šlápne a jede se ostřeji, je ta spotřeba třeba 5,3l.... takže je to relativní

0/−2
24.9.2014 15:41

M75a71r81t80i32n 83S85t71e52r72n 3502584634484

Taky jsem mel 1.9TDi a palubni pocitadlo se dalo dostat klidne i ke 25 l/km (zejmena pri rozjezdu na jednicku).

+1/0
24.9.2014 15:46

M60a29r14t25i18n 22S42t47e62r82n 3712414114424

Tedy 25 l/100 km samozrejme ;-D

+1/0
24.9.2014 15:47

L20u10k83á81š 45M14u12l56l26e49r 2567382562765

ano okamžitá spotřeba je při rozjezdech obrovská, ale měří se to snad podle průměrné, ne? ;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2014 15:57
Foto

V31l78a27d42a 51V90a77n10e39k 9883776124618

Mohl se pochlubit,že z kopce má  1,7 l /100km ;-D

+1/0
24.9.2014 16:16

L23u88k20á48š 31M50u75l71l67e89r 2157532602905

Nebo když auto stojí v garáži tak má 0l/100km :D teda pokud nemá děravou nádrž ;-D;-D

+1/0
24.9.2014 16:20

J43i78ř56í 85S60c45h20w68a44c50h 8308494328426

z kopce při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu (brzdění motorem) je u dnešních moderrních motorů spotřeba 0

0/0
24.9.2014 19:18

D80a21v15i78d 82P90š23t46r76o28s15s 9619849180414

a max kámošova 1.2 HTP při jedničce v omezovači je neměřitelné max displeje je 99l/100km a tady byly jen -- ;-D

0/0
24.9.2014 21:55

Z73b72y81n59ě57k 97B52í52l37ý 1427900921775

Spotřebitel který věří, že bude jezdit za udávané hodnoty musí být hloupý :)

+1/0
24.9.2014 15:38

J48i88n98d97ř18i94c59h 62M20i31t61t46e54r 6651590513333

V USA mají stejná auta úplně jinou spotřebu než v Evropě. Automobilky by se nedoplatily. Reálná spotřeba od udávané se u nás liší klidně dvojnásobně. A ty stop start systémy na autech co mají 400 koní, jsou legrační.

+5/0
24.9.2014 14:56

J75i37ř78í 94S71c68h70w91a34c88h 8378834728876

v USA se dost často pod stejným označením prodávají o dost pozměněná auta a metodika měření spotřeby je jiná.

Pokud má někdo reálnou spotřebu dvakrát vyšší než tu normovanou, tak jezdí jako hovado brzda-plyn, no prostě to neumí.....nebo má motor v naprosto dezolátním stavu.

0/0
24.9.2014 19:23

J89i23n74d56ř77i30c95h 66M34i54t30t51e20r 6441140903473

Právě o tu metodiku mi jde. Zdá se mi že to co se děje v EU je naprosto mimo realitu. Použití jiných pneumatik, přehuštění, jiný řidší olej, odpojení alternátoru, utěsnění všech spár , podtáčení motoru a podobné fígle a pak máte papírovou spotřebu 5 l. V reálu jezdíte za 7,5 l. Já to neřeším, mám BMW 650 i, starší typ r.2009 osmiválec, 4.8 l, spotřeba 12.2 l/100 km.Na spotřebu kašlu, jezdím tak, abych si to užil a neplatil moc pokut . Jezdí to jak čert a ta akcelerace je skvělá.

0/0
24.9.2014 20:59

R11o28m61a15n 21H96o15k78y28n17á73ř 8290661759898

Dokud budou standardní laboratorní testy, např. na trojku 2500 otáček po dobu deseti minut, pro výrobce je jednoduché nastavit vůz právě na tyto laboratorní podmínky. Udávaná spotřeba a s tím související emise CO2 nejsou jen marketingovým trikem, v řadě zemí na to máte navázanou výši pojistky, která pak dramaticky roste. Jenže v EU není vůle toto změnit, jako ve všem kolem, jde v první řadě o lobby. Průkazné byly například dlouhodobé testy AUTOCARu a podobných seriózních časopisů (ne, opravdu ne Svět Motorů nebo Autohit)

+1/0
24.9.2014 14:40

D32a40v48i71d 97P86e39š54e66k 3503811588520

Ja jezdim Hyundaiem i20 kolem 5,3l po okreskach, kdyz jsem auto pujcil matce, bylo na palubnim pocitaci 6,5l.

Je to o ridici, jeho stylu jizdy,silnici, provozu, kvalite benzinu/nafty atd. Motor nebo znacka auta uz nehraje roli. Kdo chce dostane se i pod udavane hodnoty, kdo jezdi jak prazak, nema problem jit i o 30% nad ne. 

Ale v kazdem pripade fandim testovani na silnicich v realnem prostredi a agenture, ktera chranizakazniky, ta nam tady chybi.

+3/−6
24.9.2014 14:27

R60o33m66a10n 85H86o18k32y66n75á91ř 8170941389708

Jak byste definoval "jezdí jak Pražák"? Asi velký mindrák z malinkého korejského auta :-(. Každopádně k Vašemu příspěvku... nemáte pravdu v tom, že kdo chce, dostane se pod udávané hodnoty... Renault Clio Combi 0,9 turbo, Yeti 1,2TSI apod. nejsou přece na to, aby s nimi jezdil jeden člověk bez nákladu 70km/h po okresce. Pod udávanou hodnotu se můžete dostat se silným dieslem nebo alespoň 2 litrovým atm benzinem.

+6/−1
24.9.2014 14:36

J56a76n 98M58a64t96o21u71š72e15k 6146187560614

"jezdí jak pražák" je k vidění každý pátek v Praze na D1 směr Morava, kdy jedou všichni "pražáci" domů za babičkou.

+5/0
24.9.2014 14:54

R20o32m62a54n 54H55o61k16y86n41á57ř 8530321569478

náplavy z náplavky ;-)

+1/−2
24.9.2014 15:11

D40a76v69i26d 82P76e67š90e26k 3603411878600

"jezdi jako prazak" se pouziva jako oznaceni lidi, kteri neustale zrychluji azpomaluji i kdyz by se dalo jet konstantni rychlosti.

Př. Mezi auty 1 a 2 vznikne mezera, ktera je o 10cm vetsi nez auto 3. Ridic 3. auta podrazuje, prilepi plyn na podlahu a musi se dostat do vznikle mezery, protoze to jedno predjete auto velmi prijemne pohladi ego onoho ridice.

Stejne tak je velmi prijemne jezdit 8 let v aute za pul milionu a prodavat ho potom za zbylou hodnotu (dotycni si mysli jak nejsou bohati). Potom mate lidi (jako ja), kteri jezdi v malem aute (to jsou ti podle vas zamindrakovani), kteri po 4 telech prodavaji auto s kupni hodnotou z ctvrt milionu a kupuji si auto nove (sice tam neni to pohlazeni ega, ze ridi drahou vec, ale sedaji co par let do novych aut a jejich naklady na dopravu jsou vyrazne nizssi). 

A abych vas trochu uklidnil, tak "jako prazak" jezdi lide ve dvou mestech v ČR. V Praze a Karvine, ale po zmene znacek uz karvinaky poznate teprve, kdyz jedou pred vami.

+3/0
24.9.2014 16:10

R60o95m76a40n 56H21o44k22y47n62á48ř 8750631689458

co mám zkušenosti, tak nejhůře jezdí Pardubičáci a Hradečáci

0/0
24.9.2014 16:47

R50o15m41a50n 72H41o94k45y86n35á78ř 8920281159118

a ještě teda k té zamindrákovanosti, jezdím ještě menší autem z r. 1991, nedávám to ale do souvislosti s tím, že mi předjede zlý Pražák ve velkém silném autě

0/0
24.9.2014 16:49

D23a65v93i10d 20P19e11š11e41k 3873431108770

k tomu Vam muzu jen rict jen to, ze o velikosti auta a zamindrakovanosti jste zacal vy, ja psal k tematu clanku, tedy spotrebe

To ze styl jizdy nekterych ridicu vyrazne zvysuje spotrebu je nepopiratelne a na velikosti auta a nakladu uz potom vubec nezalezi, protoze s jinym stylem jizdy by spotreba byla vyrazne mensi

Viz chlapek, ktery s fabii dojel k nejsevernejsi pumpe v Evrope a mel prumernou spotrebu kolem 3,5l (myslim)

0/0
24.9.2014 18:21

T37o92m62á23š 41O26č85e84n20á67š56e64k 2243181517600

Zrovna s Fiatem jezdím v dlouhodobém průměru za 5,3l/100km, což je o 0,3l méně, než je spotřeba udávaná výrobcem. Na druhou stranu, to co udávají automobilky u dnešním motorů je většinou opravdu zavádějící.

0/0
24.9.2014 13:40

H62o91n38z20a 33D95v54o74ř52á58k 1434495723535

No, tak to abyste nemusel Fiatu něco doplácet ;-);-D 

Já měl teda spotřebu u Fiata o cca 1l vyšší než bylo v papírech, ale jinak na Itala nedám dopustit.

0/0
24.9.2014 14:29

R16o72m62a67n 52H34o21k47y76n42á30ř 8900551199388

pšššt, nebo ty doplatky zavedou, nemůžete přece jezdit mimo normu a ještě se s tím chlubit, takhle ten socialismus nevybudujeme

0/0
24.9.2014 15:12

M85i12l67a50n 47T48r58i32b75u81č81e27k 5194637964760

Spotřeba je tak čistě individuální, že na ty údaje nejde brát zřetel. Beru údaj od výrobce, jako ideální stav, který nelze v provozu dosáhnout. Faktorů ovlivňující spotřebu je dost.

+4/0
24.9.2014 13:20
Foto

R40o13s94t93i95s71l83a39v 22H85r59á17č29e77k 6868250886500

Spotřeba závisí spíš na řidiči, než na autě, mám Focuse a dá se jet za 4 litry, ale taky za 7.

+5/0
24.9.2014 13:09

J90a92n 12F34r94o82l95í79k 6856340255574

Za 4 leda z Macochy dolů.;-D

0/−2
24.9.2014 14:11

V49á98c29l89a86v 59S24v41o23b27o37d37a 3601889500130

při 80-90km/h mimo město to ty 4+ bere

+1/0
24.9.2014 14:16

D97a94v66i37d 67P72š14t74r87o44s30s 9979239200464

já dal s focusem 1.6 TDCI 4.7l se zaplou klimou bez ní by se za 4,5l jet dalo (jel jsem sólo bez nákladu) bez problémů ty motory se jim celkem povedly i když zátah nic moc.

0/0
24.9.2014 22:02

P71e86t39r 27H42o27f71m82a74n32n 6629654505440

Na cisla se pri koupi vozu nedivam, mam proste predstavu, kolik tak muze brat auto s motorem daneho objemu, vykonu a pri konkretni hmotnosti auta. A rozdilu se tak akorat zasmeju. Smich me ale prejde v okamziku, kdy mi ucetni proplaci cestaky podle technicaku a nikoliv podle skutecne spotreby.

+2/−2
24.9.2014 12:55

L53i79b97o84r 28J95e56l83í45n34e41k 9548650605116

v tom případě uplatněte skutečné náklady, nemusíte se řídit techničákem.. ale musíte je prokázat

0/0
24.9.2014 16:11

L31u75b58o55š 64M72y58s33l70i79k33o82v62j44a20n 9478332528898

Auta by se měla testovat v při zatížení a průměrných gumách.

Stejné jsou zavádějící výsledky nárazových testů. Měly by se dělat na základních modelech a ne s plnou bezpečnostní výbavou. Tj. stejné jako prodávat varnou konvici základní model bez izolace na kabelu a dražší s izolací a chlubit se vysokou bezpečností výrobku.

+6/0
24.9.2014 12:38

M50i10c37h90a50l 21P97a36v62l97á71t 9753653694619

U tech crashtestu si kazdy muze precist, v jake konfiguraci byl vuz testovan.

+1/0
24.9.2014 12:43

J97i73ř16í 10K77o85c30u18r27e61k 6455434215728

A při testech najezdit tolik, aby během testu proběhla minimálně jedna regenerace DPF. A ne se tvářit, že regenerace DPF je servisní zásah a tudíž se při ní spálené palivo do norem (tudíž do inzerované spotřeby) nepočítá.

+2/0
24.9.2014 12:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.