Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiatu a Volkswagenu hrozí žaloba kvůli údajům o spotřebě

Italská organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo hodlá zažalovat automobilky Fiat a Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocování palivové úspornosti jejich modelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i63ř87í 45Š32e85j19n92o54h91a 4832603704603

Za lhaní o potebě by měli platit vichni.

0/0
2.10.2014 21:35

M49a72r42t49i63n 20F46r41a44n83t83i38š12e88k 7805540693955

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat ani VW nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

M61a83r83t43i11n 48F35r16a56n45t34i27š40e15k 7835850323515

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

A95l34e37š 60P80e11l52c 5507133877124

Pokud uvažuju o koupi auta, tak spotřebu beru z www.spritmonitor.de . Jejich statistiky jsou tvořeny skutečnými motoristy s jejich skutečnou spotřebou.

+2/0
25.9.2014 9:06

J34i64ř52í 13D13v15o10ř64á87k 5888583168610

Škoda Oktávka , 1,6 nafta Greenline ,Výrobce 3,3 l /100 km.Test Svět motoru , číslo 8 ? 50 %dálnice 50 % silnice průměr 4,7 l / 100 km.Průměrná rychlost 77 km/h.

0/0
25.9.2014 19:15

J70a21n 34K86r47p58e21c 5706823964672

jak je videt, spotrebu resi nejvice majitele hjundeee a dieslu. prece tu slevu nechteli zadarmo a ted breci ze za ty penize vlastne zadnou slevu nedostali. jak vtipne...

0/−2
25.9.2014 8:32

A46n54t64o58n55í81n 30P46e81t64r53a56s 5321915754624

K vzteku to může být třeba pro zaměstnance účtující náhrady za provoz svého auta. Rozdíl mezi realně dosažitelnou a v TP udávanou spotřebou muže klidně v nákladech dělat i korunu na km..... Hlavně že výrobce přinese oběť na oltář CO2 boha.....

+2/0
25.9.2014 7:22

J79i82ř26í 50D41v46o48ř11á73k 5498803398770

No ono nejde o spotřebu , ale o emisní limity CO2.Stačí si přečíst EU reguloci 443/2009.Není to čtení pro zbabělce.

+1/0
24.9.2014 19:52
Foto

V10l63a74d53a 80V29a15n47e63k 9203326394138

Palubní počitače proměřují všechny;-) 0,2-0,5 l na 100km !! Hyundai i 30 1,6 benzin-Chorvatsko 140 km/hod na tempomatu +klima , na počítači 6,9l !  Skutečná  ,dle mobilní applikace  - 7,1 l .

+2/−1
24.9.2014 16:12

J34o41s34e38f 68N43o90v36a28k 5948302266848

A rozdíly v čase kdy vypnou tankovací pistole u různých benzínek v tom máte započítané? A teplotní roztažnost taky? Seknout se o dvě deci na 1000 km mi přijde jako docela prima rozptyl.

+3/0
24.9.2014 16:26
Foto

V13l33a22d17a 79V55a96n10e35k 9743556684278

Se vším počítám ;-) Tankoval jsem při cestě do Chorvatska vždy do plné,po "cvaknutí pistole " jsem docvrkal ještě +-4-5l,až byla vidět hladina a pokračoval v cestě. S roztažností benzinu je třeba počitat,a hned jet s "plnou" delší trasu,aby benzin nezačal vytékat ven ,jinak se tento způsob tankování nedoporučuje,ale pro měření skutečné spotřeby je nejpřesnější!

0/0
25.9.2014 6:09

T32o80m59á76š 78H86o31r24a 2199975498185

já spotřebu sleduji dlouhodobě, s novým vozem po ujetí cca. 32 tisíc km (cca. 34 tankování) je rozdíl mezi počítačem a tankováním menší než 0,1 litru.

0/0
8.11.2014 22:53

Z56d10e18n66ě72k 48J34a85n98á88k 5617423168970

Určitě je třeba změnit systém pro uvádění spotřeby aut. V každém servisu vám řeknou, že reálná spotřeba je vždy vyšší, než udávaná.  Udávaná by měla být garantovaná, při určité rychlosti a s prodávanými pneu auta a při provozu na silnici. Mám 2 roky Hyundai I20 kde se uvádí 6,5/4,3/5,1, tedy kombinovaná 5,1 l/100 km, Při pravidelných jízdách Praha - Litoměřice a rychlosti na dálnici do 120 km/hod. má vždy spotřebu 6,0-6,1 l a ukazatel ukazuje 5,7 l vždy o 0,4 l méně. V autorizovaném servisu mi ke spotřebě řekli, že jezdím opravdu úsporně, protože tato auta mají spotřebu i přes 7-8 l. Fixlování ukazatele spotřeby nekomentovali.

+2/−1
24.9.2014 15:51

J26a95n 54M84o36h38y43l67a 6442669119721

Zaprvé, každé oficiální měření musí být za jasně daných všech podmínek ovlivňujících spotřebu, což vaše (ani něčí jiná) cesta skutečně těžko splní, a platit to bude i v době lepších předpisů. Zadruhé, žádné dva motory nejsou úplně stejné a tudíž nemohou vykázat identickou spotřebu ani za stejných podmínek. Zatřetí, ukazatel spotřeby v autě nefixluje, jen prostě není přesným měřicím zařízením (ani nemůže být).

0/0
24.9.2014 17:13

T48o65m18á51š 26H12o97r96a 2809155888525

Já mám v KIA Ceed CRDi 1,6 94 kW udávanou kombinovanou 4,1 litru, zatím mám spotřebu 4,41 litru po 32 tisících km (včetně zajetí), přičemž město (Brno) tvoří cca 40% celkové vzdálenosti. Podle mě je to hlavně o stylu jízdy.

0/0
8.11.2014 22:55

M34a65r88t95i77n 96S93t60e86r26n 3532254254914

Spotreby udavane vyrobci se vetsinou dosahnout da, jenze pouze unylou jizdou kdy vetsinu cesty podtacite motor na vyssi rychlostni stupen pomalymi otackami, pomalu se rozjizdite a s dostatecnym predstihem brzdite (zejmena motorem). To, ze vam diky tomu za kratsi dobu odejde spojka pripadne setrvacnik je zase jina vec ;-D

Napriklad v Nemecku je nicmene pro automobilistu vyhodne, kdyz vyrobce udava spotrebu a emise nizsi nez jsou ve skutecnosti bezne, protoze pak majitel auta plati nizsi KFZ-Steuer ;-)

0/0
24.9.2014 15:44

L12u94k32á30š 71M73u97l38l80e33r 2237592322525

Ono je to relativní. Mám Seata Alteu 1,9TDi a když jedu v hustějším provozu okolo 80-90 km/h, tak palubní počítač ukazuje i 4,3l/100km ale když se na to šlápne a jede se ostřeji, je ta spotřeba třeba 5,3l.... takže je to relativní

0/−2
24.9.2014 15:41

M90a88r95t28i97n 72S79t46e84r19n 3112544704324

Taky jsem mel 1.9TDi a palubni pocitadlo se dalo dostat klidne i ke 25 l/km (zejmena pri rozjezdu na jednicku).

+1/0
24.9.2014 15:46

M75a54r15t30i34n 71S86t81e15r78n 3202664324614

Tedy 25 l/100 km samozrejme ;-D

+1/0
24.9.2014 15:47

L90u89k67á96š 72M80u10l64l72e62r 2357282732145

ano okamžitá spotřeba je při rozjezdech obrovská, ale měří se to snad podle průměrné, ne? ;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2014 15:57
Foto

V32l51a82d85a 64V95a82n19e11k 9463156274328

Mohl se pochlubit,že z kopce má  1,7 l /100km ;-D

+1/0
24.9.2014 16:16

L66u27k19á45š 92M93u69l79l62e56r 2207642132345

Nebo když auto stojí v garáži tak má 0l/100km :D teda pokud nemá děravou nádrž ;-D;-D

+1/0
24.9.2014 16:20

J12i72ř14í 65S60c19h60w62a40c73h 8868244488746

z kopce při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu (brzdění motorem) je u dnešních moderrních motorů spotřeba 0

0/0
24.9.2014 19:18

D36a92v83i87d 70P43š94t46r50o95s17s 9199379200374

a max kámošova 1.2 HTP při jedničce v omezovači je neměřitelné max displeje je 99l/100km a tady byly jen -- ;-D

0/0
24.9.2014 21:55

Z81b13y33n17ě85k 27B15í75l43ý 1427230661155

Spotřebitel který věří, že bude jezdit za udávané hodnoty musí být hloupý :)

+1/0
24.9.2014 15:38

J17i57n81d61ř29i81c64h 23M80i82t70t28e46r 6411380193293

V USA mají stejná auta úplně jinou spotřebu než v Evropě. Automobilky by se nedoplatily. Reálná spotřeba od udávané se u nás liší klidně dvojnásobně. A ty stop start systémy na autech co mají 400 koní, jsou legrační.

+5/0
24.9.2014 14:56

J19i23ř53í 53S12c63h58w41a45c51h 8288174668816

v USA se dost často pod stejným označením prodávají o dost pozměněná auta a metodika měření spotřeby je jiná.

Pokud má někdo reálnou spotřebu dvakrát vyšší než tu normovanou, tak jezdí jako hovado brzda-plyn, no prostě to neumí.....nebo má motor v naprosto dezolátním stavu.

0/0
24.9.2014 19:23

J94i98n61d32ř83i89c10h 60M55i58t18t10e47r 6191360133563

Právě o tu metodiku mi jde. Zdá se mi že to co se děje v EU je naprosto mimo realitu. Použití jiných pneumatik, přehuštění, jiný řidší olej, odpojení alternátoru, utěsnění všech spár , podtáčení motoru a podobné fígle a pak máte papírovou spotřebu 5 l. V reálu jezdíte za 7,5 l. Já to neřeším, mám BMW 650 i, starší typ r.2009 osmiválec, 4.8 l, spotřeba 12.2 l/100 km.Na spotřebu kašlu, jezdím tak, abych si to užil a neplatil moc pokut . Jezdí to jak čert a ta akcelerace je skvělá.

0/0
24.9.2014 20:59

R85o38m12a13n 14H46o94k93y14n37á58ř 8650321339778

Dokud budou standardní laboratorní testy, např. na trojku 2500 otáček po dobu deseti minut, pro výrobce je jednoduché nastavit vůz právě na tyto laboratorní podmínky. Udávaná spotřeba a s tím související emise CO2 nejsou jen marketingovým trikem, v řadě zemí na to máte navázanou výši pojistky, která pak dramaticky roste. Jenže v EU není vůle toto změnit, jako ve všem kolem, jde v první řadě o lobby. Průkazné byly například dlouhodobé testy AUTOCARu a podobných seriózních časopisů (ne, opravdu ne Svět Motorů nebo Autohit)

+1/0
24.9.2014 14:40

D39a64v63i61d 64P45e38š56e95k 3353321538920

Ja jezdim Hyundaiem i20 kolem 5,3l po okreskach, kdyz jsem auto pujcil matce, bylo na palubnim pocitaci 6,5l.

Je to o ridici, jeho stylu jizdy,silnici, provozu, kvalite benzinu/nafty atd. Motor nebo znacka auta uz nehraje roli. Kdo chce dostane se i pod udavane hodnoty, kdo jezdi jak prazak, nema problem jit i o 30% nad ne. 

Ale v kazdem pripade fandim testovani na silnicich v realnem prostredi a agenture, ktera chranizakazniky, ta nam tady chybi.

+3/−6
24.9.2014 14:27

R56o15m50a41n 97H41o91k13y19n94á65ř 8960581289468

Jak byste definoval "jezdí jak Pražák"? Asi velký mindrák z malinkého korejského auta :-(. Každopádně k Vašemu příspěvku... nemáte pravdu v tom, že kdo chce, dostane se pod udávané hodnoty... Renault Clio Combi 0,9 turbo, Yeti 1,2TSI apod. nejsou přece na to, aby s nimi jezdil jeden člověk bez nákladu 70km/h po okresce. Pod udávanou hodnotu se můžete dostat se silným dieslem nebo alespoň 2 litrovým atm benzinem.

+6/−1
24.9.2014 14:36

J93a15n 56M27a98t52o77u24š41e96k 6476917330734

"jezdí jak pražák" je k vidění každý pátek v Praze na D1 směr Morava, kdy jedou všichni "pražáci" domů za babičkou.

+5/0
24.9.2014 14:54

R66o74m57a50n 69H70o60k44y12n60á80ř 8910781969718

náplavy z náplavky ;-)

+1/−2
24.9.2014 15:11

D59a52v68i79d 41P97e77š88e38k 3473451388150

"jezdi jako prazak" se pouziva jako oznaceni lidi, kteri neustale zrychluji azpomaluji i kdyz by se dalo jet konstantni rychlosti.

Př. Mezi auty 1 a 2 vznikne mezera, ktera je o 10cm vetsi nez auto 3. Ridic 3. auta podrazuje, prilepi plyn na podlahu a musi se dostat do vznikle mezery, protoze to jedno predjete auto velmi prijemne pohladi ego onoho ridice.

Stejne tak je velmi prijemne jezdit 8 let v aute za pul milionu a prodavat ho potom za zbylou hodnotu (dotycni si mysli jak nejsou bohati). Potom mate lidi (jako ja), kteri jezdi v malem aute (to jsou ti podle vas zamindrakovani), kteri po 4 telech prodavaji auto s kupni hodnotou z ctvrt milionu a kupuji si auto nove (sice tam neni to pohlazeni ega, ze ridi drahou vec, ale sedaji co par let do novych aut a jejich naklady na dopravu jsou vyrazne nizssi). 

A abych vas trochu uklidnil, tak "jako prazak" jezdi lide ve dvou mestech v ČR. V Praze a Karvine, ale po zmene znacek uz karvinaky poznate teprve, kdyz jedou pred vami.

+3/0
24.9.2014 16:10

R97o62m83a10n 94H64o27k70y91n39á82ř 8700951349438

co mám zkušenosti, tak nejhůře jezdí Pardubičáci a Hradečáci

0/0
24.9.2014 16:47

R94o81m95a91n 95H32o61k98y75n42á80ř 8140851429588

a ještě teda k té zamindrákovanosti, jezdím ještě menší autem z r. 1991, nedávám to ale do souvislosti s tím, že mi předjede zlý Pražák ve velkém silném autě

0/0
24.9.2014 16:49

D71a79v42i22d 97P72e54š82e38k 3943951768930

k tomu Vam muzu jen rict jen to, ze o velikosti auta a zamindrakovanosti jste zacal vy, ja psal k tematu clanku, tedy spotrebe

To ze styl jizdy nekterych ridicu vyrazne zvysuje spotrebu je nepopiratelne a na velikosti auta a nakladu uz potom vubec nezalezi, protoze s jinym stylem jizdy by spotreba byla vyrazne mensi

Viz chlapek, ktery s fabii dojel k nejsevernejsi pumpe v Evrope a mel prumernou spotrebu kolem 3,5l (myslim)

0/0
24.9.2014 18:21

T34o96m86á11š 24O17č91e13n14á50š56e19k 2163661617470

Zrovna s Fiatem jezdím v dlouhodobém průměru za 5,3l/100km, což je o 0,3l méně, než je spotřeba udávaná výrobcem. Na druhou stranu, to co udávají automobilky u dnešním motorů je většinou opravdu zavádějící.

0/0
24.9.2014 13:40

H94o88n84z89a 86D53v50o21ř33á53k 1104815823335

No, tak to abyste nemusel Fiatu něco doplácet ;-);-D 

Já měl teda spotřebu u Fiata o cca 1l vyšší než bylo v papírech, ale jinak na Itala nedám dopustit.

0/0
24.9.2014 14:29

R46o22m92a66n 13H97o47k55y16n97á41ř 8440641879398

pšššt, nebo ty doplatky zavedou, nemůžete přece jezdit mimo normu a ještě se s tím chlubit, takhle ten socialismus nevybudujeme

0/0
24.9.2014 15:12

M18i57l26a45n 76T71r43i58b81u14č49e17k 5104577734950

Spotřeba je tak čistě individuální, že na ty údaje nejde brát zřetel. Beru údaj od výrobce, jako ideální stav, který nelze v provozu dosáhnout. Faktorů ovlivňující spotřebu je dost.

+4/0
24.9.2014 13:20

R68o58s13t67i72s84l68a53v 67H80r91á90č46e43k 6798540196750

Spotřeba závisí spíš na řidiči, než na autě, mám Focuse a dá se jet za 4 litry, ale taky za 7.

+5/0
24.9.2014 13:09

J68a65n 70F72r35o16l11í45k 6316320535254

Za 4 leda z Macochy dolů.;-D

0/−2
24.9.2014 14:11

V42á16c98l97a82v 70S68v29o79b15o89d52a 3591189280740

při 80-90km/h mimo město to ty 4+ bere

+1/0
24.9.2014 14:16

D76a89v23i13d 73P29š13t64r29o10s92s 9429939470774

já dal s focusem 1.6 TDCI 4.7l se zaplou klimou bez ní by se za 4,5l jet dalo (jel jsem sólo bez nákladu) bez problémů ty motory se jim celkem povedly i když zátah nic moc.

0/0
24.9.2014 22:02

P66e17t46r 57H47o75f14m37a80n55n 6359144985460

Na cisla se pri koupi vozu nedivam, mam proste predstavu, kolik tak muze brat auto s motorem daneho objemu, vykonu a pri konkretni hmotnosti auta. A rozdilu se tak akorat zasmeju. Smich me ale prejde v okamziku, kdy mi ucetni proplaci cestaky podle technicaku a nikoliv podle skutecne spotreby.

+2/−2
24.9.2014 12:55

L89i67b44o63r 51J36e12l57í76n35e29k 9128340785796

v tom případě uplatněte skutečné náklady, nemusíte se řídit techničákem.. ale musíte je prokázat

0/0
24.9.2014 16:11

L16u48b28o86š 72M94y15s80l50i20k38o29v52j47a97n 9468472578388

Auta by se měla testovat v při zatížení a průměrných gumách.

Stejné jsou zavádějící výsledky nárazových testů. Měly by se dělat na základních modelech a ne s plnou bezpečnostní výbavou. Tj. stejné jako prodávat varnou konvici základní model bez izolace na kabelu a dražší s izolací a chlubit se vysokou bezpečností výrobku.

+6/0
24.9.2014 12:38

M24i10c55h51a36l 12P24a25v79l43á10t 9703493844349

U tech crashtestu si kazdy muze precist, v jake konfiguraci byl vuz testovan.

+1/0
24.9.2014 12:43

J56i76ř55í 97K59o27c13u93r49e57k 6705854915298

A při testech najezdit tolik, aby během testu proběhla minimálně jedna regenerace DPF. A ne se tvářit, že regenerace DPF je servisní zásah a tudíž se při ní spálené palivo do norem (tudíž do inzerované spotřeby) nepočítá.

+2/0
24.9.2014 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.