Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiatu a Volkswagenu hrozí žaloba kvůli údajům o spotřebě

Italská organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo hodlá zažalovat automobilky Fiat a Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocování palivové úspornosti jejich modelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i73ř24í 47Š86e83j91n62o26h33a 4752243454733

Za lhaní o potebě by měli platit vichni.

0/0
2.10.2014 21:35

M40a47r41t79i34n 14F88r57a73n35t35i86š82e86k 7965320553985

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat ani VW nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

M23a36r27t12i55n 95F61r11a92n42t56i65š41e53k 7155650913875

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

A33l37e51š 86P64e40l78c 5697543397814

Pokud uvažuju o koupi auta, tak spotřebu beru z www.spritmonitor.de . Jejich statistiky jsou tvořeny skutečnými motoristy s jejich skutečnou spotřebou.

+2/0
25.9.2014 9:06

J39i67ř69í 79D47v73o79ř15á20k 5948383418840

Škoda Oktávka , 1,6 nafta Greenline ,Výrobce 3,3 l /100 km.Test Svět motoru , číslo 8 ? 50 %dálnice 50 % silnice průměr 4,7 l / 100 km.Průměrná rychlost 77 km/h.

0/0
25.9.2014 19:15

J50a85n 12K27r60p96e56c 5366343224572

jak je videt, spotrebu resi nejvice majitele hjundeee a dieslu. prece tu slevu nechteli zadarmo a ted breci ze za ty penize vlastne zadnou slevu nedostali. jak vtipne...

0/−2
25.9.2014 8:32

A29n92t97o97n11í42n 81P86e59t49r56a93s 5241105744804

K vzteku to může být třeba pro zaměstnance účtující náhrady za provoz svého auta. Rozdíl mezi realně dosažitelnou a v TP udávanou spotřebou muže klidně v nákladech dělat i korunu na km..... Hlavně že výrobce přinese oběť na oltář CO2 boha.....

+2/0
25.9.2014 7:22

J65i55ř58í 28D27v56o58ř33á55k 5378833528210

No ono nejde o spotřebu , ale o emisní limity CO2.Stačí si přečíst EU reguloci 443/2009.Není to čtení pro zbabělce.

+1/0
24.9.2014 19:52
Foto

V30l43a82d41a 45V66a88n54e86k 9163226934948

Palubní počitače proměřují všechny;-) 0,2-0,5 l na 100km !! Hyundai i 30 1,6 benzin-Chorvatsko 140 km/hod na tempomatu +klima , na počítači 6,9l !  Skutečná  ,dle mobilní applikace  - 7,1 l .

+2/−1
24.9.2014 16:12

J59o96s90e46f 54N32o46v96a80k 5558682666988

A rozdíly v čase kdy vypnou tankovací pistole u různých benzínek v tom máte započítané? A teplotní roztažnost taky? Seknout se o dvě deci na 1000 km mi přijde jako docela prima rozptyl.

+3/0
24.9.2014 16:26
Foto

V10l74a51d49a 77V85a53n13e17k 9383356604418

Se vším počítám ;-) Tankoval jsem při cestě do Chorvatska vždy do plné,po "cvaknutí pistole " jsem docvrkal ještě +-4-5l,až byla vidět hladina a pokračoval v cestě. S roztažností benzinu je třeba počitat,a hned jet s "plnou" delší trasu,aby benzin nezačal vytékat ven ,jinak se tento způsob tankování nedoporučuje,ale pro měření skutečné spotřeby je nejpřesnější!

0/0
25.9.2014 6:09

T67o39m23á75š 11H71o21r15a 2619625728585

já spotřebu sleduji dlouhodobě, s novým vozem po ujetí cca. 32 tisíc km (cca. 34 tankování) je rozdíl mezi počítačem a tankováním menší než 0,1 litru.

0/0
8.11.2014 22:53

Z46d46e96n87ě83k 45J11a85n76á10k 5897533218640

Určitě je třeba změnit systém pro uvádění spotřeby aut. V každém servisu vám řeknou, že reálná spotřeba je vždy vyšší, než udávaná.  Udávaná by měla být garantovaná, při určité rychlosti a s prodávanými pneu auta a při provozu na silnici. Mám 2 roky Hyundai I20 kde se uvádí 6,5/4,3/5,1, tedy kombinovaná 5,1 l/100 km, Při pravidelných jízdách Praha - Litoměřice a rychlosti na dálnici do 120 km/hod. má vždy spotřebu 6,0-6,1 l a ukazatel ukazuje 5,7 l vždy o 0,4 l méně. V autorizovaném servisu mi ke spotřebě řekli, že jezdím opravdu úsporně, protože tato auta mají spotřebu i přes 7-8 l. Fixlování ukazatele spotřeby nekomentovali.

+2/−1
24.9.2014 15:51

J72a25n 19M15o93h82y18l28a 6712159389501

Zaprvé, každé oficiální měření musí být za jasně daných všech podmínek ovlivňujících spotřebu, což vaše (ani něčí jiná) cesta skutečně těžko splní, a platit to bude i v době lepších předpisů. Zadruhé, žádné dva motory nejsou úplně stejné a tudíž nemohou vykázat identickou spotřebu ani za stejných podmínek. Zatřetí, ukazatel spotřeby v autě nefixluje, jen prostě není přesným měřicím zařízením (ani nemůže být).

0/0
24.9.2014 17:13

T41o91m64á37š 88H69o88r85a 2149375168655

Já mám v KIA Ceed CRDi 1,6 94 kW udávanou kombinovanou 4,1 litru, zatím mám spotřebu 4,41 litru po 32 tisících km (včetně zajetí), přičemž město (Brno) tvoří cca 40% celkové vzdálenosti. Podle mě je to hlavně o stylu jízdy.

0/0
8.11.2014 22:55

M20a49r51t24i39n 81S62t23e85r56n 3592564424464

Spotreby udavane vyrobci se vetsinou dosahnout da, jenze pouze unylou jizdou kdy vetsinu cesty podtacite motor na vyssi rychlostni stupen pomalymi otackami, pomalu se rozjizdite a s dostatecnym predstihem brzdite (zejmena motorem). To, ze vam diky tomu za kratsi dobu odejde spojka pripadne setrvacnik je zase jina vec ;-D

Napriklad v Nemecku je nicmene pro automobilistu vyhodne, kdyz vyrobce udava spotrebu a emise nizsi nez jsou ve skutecnosti bezne, protoze pak majitel auta plati nizsi KFZ-Steuer ;-)

0/0
24.9.2014 15:44

L52u66k63á63š 38M77u25l77l17e59r 2537832442625

Ono je to relativní. Mám Seata Alteu 1,9TDi a když jedu v hustějším provozu okolo 80-90 km/h, tak palubní počítač ukazuje i 4,3l/100km ale když se na to šlápne a jede se ostřeji, je ta spotřeba třeba 5,3l.... takže je to relativní

0/−2
24.9.2014 15:41

M64a50r74t85i20n 81S97t37e72r67n 3762564744554

Taky jsem mel 1.9TDi a palubni pocitadlo se dalo dostat klidne i ke 25 l/km (zejmena pri rozjezdu na jednicku).

+1/0
24.9.2014 15:46

M86a27r16t18i76n 42S37t52e43r46n 3722524364414

Tedy 25 l/100 km samozrejme ;-D

+1/0
24.9.2014 15:47

L72u17k78á37š 77M78u32l91l18e80r 2557352702675

ano okamžitá spotřeba je při rozjezdech obrovská, ale měří se to snad podle průměrné, ne? ;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2014 15:57
Foto

V36l89a70d11a 68V13a60n72e36k 9773366854318

Mohl se pochlubit,že z kopce má  1,7 l /100km ;-D

+1/0
24.9.2014 16:16

L95u27k19á48š 82M25u67l60l80e26r 2717772452615

Nebo když auto stojí v garáži tak má 0l/100km :D teda pokud nemá děravou nádrž ;-D;-D

+1/0
24.9.2014 16:20

J65i40ř64í 69S56c16h11w10a51c46h 8698944578136

z kopce při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu (brzdění motorem) je u dnešních moderrních motorů spotřeba 0

0/0
24.9.2014 19:18

D61a61v22i35d 58P36š96t28r16o42s62s 9879949200274

a max kámošova 1.2 HTP při jedničce v omezovači je neměřitelné max displeje je 99l/100km a tady byly jen -- ;-D

0/0
24.9.2014 21:55

Z69b41y15n79ě93k 72B92í44l10ý 1787430911885

Spotřebitel který věří, že bude jezdit za udávané hodnoty musí být hloupý :)

+1/0
24.9.2014 15:38

J26i18n95d45ř55i71c13h 76M63i20t65t20e12r 6391430453623

V USA mají stejná auta úplně jinou spotřebu než v Evropě. Automobilky by se nedoplatily. Reálná spotřeba od udávané se u nás liší klidně dvojnásobně. A ty stop start systémy na autech co mají 400 koní, jsou legrační.

+5/0
24.9.2014 14:56

J23i52ř23í 14S40c28h98w62a51c33h 8668884288906

v USA se dost často pod stejným označením prodávají o dost pozměněná auta a metodika měření spotřeby je jiná.

Pokud má někdo reálnou spotřebu dvakrát vyšší než tu normovanou, tak jezdí jako hovado brzda-plyn, no prostě to neumí.....nebo má motor v naprosto dezolátním stavu.

0/0
24.9.2014 19:23

J58i56n62d35ř27i26c53h 90M58i64t55t66e64r 6501680383613

Právě o tu metodiku mi jde. Zdá se mi že to co se děje v EU je naprosto mimo realitu. Použití jiných pneumatik, přehuštění, jiný řidší olej, odpojení alternátoru, utěsnění všech spár , podtáčení motoru a podobné fígle a pak máte papírovou spotřebu 5 l. V reálu jezdíte za 7,5 l. Já to neřeším, mám BMW 650 i, starší typ r.2009 osmiválec, 4.8 l, spotřeba 12.2 l/100 km.Na spotřebu kašlu, jezdím tak, abych si to užil a neplatil moc pokut . Jezdí to jak čert a ta akcelerace je skvělá.

0/0
24.9.2014 20:59

R89o14m66a43n 80H78o46k13y14n64á27ř 8550191609528

Dokud budou standardní laboratorní testy, např. na trojku 2500 otáček po dobu deseti minut, pro výrobce je jednoduché nastavit vůz právě na tyto laboratorní podmínky. Udávaná spotřeba a s tím související emise CO2 nejsou jen marketingovým trikem, v řadě zemí na to máte navázanou výši pojistky, která pak dramaticky roste. Jenže v EU není vůle toto změnit, jako ve všem kolem, jde v první řadě o lobby. Průkazné byly například dlouhodobé testy AUTOCARu a podobných seriózních časopisů (ne, opravdu ne Svět Motorů nebo Autohit)

+1/0
24.9.2014 14:40

D96a31v46i29d 53P81e79š19e45k 3963971318550

Ja jezdim Hyundaiem i20 kolem 5,3l po okreskach, kdyz jsem auto pujcil matce, bylo na palubnim pocitaci 6,5l.

Je to o ridici, jeho stylu jizdy,silnici, provozu, kvalite benzinu/nafty atd. Motor nebo znacka auta uz nehraje roli. Kdo chce dostane se i pod udavane hodnoty, kdo jezdi jak prazak, nema problem jit i o 30% nad ne. 

Ale v kazdem pripade fandim testovani na silnicich v realnem prostredi a agenture, ktera chranizakazniky, ta nam tady chybi.

+3/−6
24.9.2014 14:27

R75o72m41a97n 11H64o38k36y37n85á90ř 8230811569808

Jak byste definoval "jezdí jak Pražák"? Asi velký mindrák z malinkého korejského auta :-(. Každopádně k Vašemu příspěvku... nemáte pravdu v tom, že kdo chce, dostane se pod udávané hodnoty... Renault Clio Combi 0,9 turbo, Yeti 1,2TSI apod. nejsou přece na to, aby s nimi jezdil jeden člověk bez nákladu 70km/h po okresce. Pod udávanou hodnotu se můžete dostat se silným dieslem nebo alespoň 2 litrovým atm benzinem.

+6/−1
24.9.2014 14:36

J22a49n 35M40a18t46o16u21š53e47k 6906427460324

"jezdí jak pražák" je k vidění každý pátek v Praze na D1 směr Morava, kdy jedou všichni "pražáci" domů za babičkou.

+5/0
24.9.2014 14:54

R86o33m44a80n 47H80o57k88y54n23á20ř 8590871689938

náplavy z náplavky ;-)

+1/−2
24.9.2014 15:11

D18a42v62i67d 97P61e64š83e57k 3943241668360

"jezdi jako prazak" se pouziva jako oznaceni lidi, kteri neustale zrychluji azpomaluji i kdyz by se dalo jet konstantni rychlosti.

Př. Mezi auty 1 a 2 vznikne mezera, ktera je o 10cm vetsi nez auto 3. Ridic 3. auta podrazuje, prilepi plyn na podlahu a musi se dostat do vznikle mezery, protoze to jedno predjete auto velmi prijemne pohladi ego onoho ridice.

Stejne tak je velmi prijemne jezdit 8 let v aute za pul milionu a prodavat ho potom za zbylou hodnotu (dotycni si mysli jak nejsou bohati). Potom mate lidi (jako ja), kteri jezdi v malem aute (to jsou ti podle vas zamindrakovani), kteri po 4 telech prodavaji auto s kupni hodnotou z ctvrt milionu a kupuji si auto nove (sice tam neni to pohlazeni ega, ze ridi drahou vec, ale sedaji co par let do novych aut a jejich naklady na dopravu jsou vyrazne nizssi). 

A abych vas trochu uklidnil, tak "jako prazak" jezdi lide ve dvou mestech v ČR. V Praze a Karvine, ale po zmene znacek uz karvinaky poznate teprve, kdyz jedou pred vami.

+3/0
24.9.2014 16:10

R35o85m56a26n 46H93o90k63y14n89á46ř 8750421419918

co mám zkušenosti, tak nejhůře jezdí Pardubičáci a Hradečáci

0/0
24.9.2014 16:47

R46o85m93a35n 56H33o84k52y81n98á82ř 8630871709798

a ještě teda k té zamindrákovanosti, jezdím ještě menší autem z r. 1991, nedávám to ale do souvislosti s tím, že mi předjede zlý Pražák ve velkém silném autě

0/0
24.9.2014 16:49

D95a88v84i43d 31P28e87š34e12k 3703311108270

k tomu Vam muzu jen rict jen to, ze o velikosti auta a zamindrakovanosti jste zacal vy, ja psal k tematu clanku, tedy spotrebe

To ze styl jizdy nekterych ridicu vyrazne zvysuje spotrebu je nepopiratelne a na velikosti auta a nakladu uz potom vubec nezalezi, protoze s jinym stylem jizdy by spotreba byla vyrazne mensi

Viz chlapek, ktery s fabii dojel k nejsevernejsi pumpe v Evrope a mel prumernou spotrebu kolem 3,5l (myslim)

0/0
24.9.2014 18:21

T78o57m77á60š 85O31č52e65n58á38š71e10k 2783621717730

Zrovna s Fiatem jezdím v dlouhodobém průměru za 5,3l/100km, což je o 0,3l méně, než je spotřeba udávaná výrobcem. Na druhou stranu, to co udávají automobilky u dnešním motorů je většinou opravdu zavádějící.

0/0
24.9.2014 13:40

H63o93n17z98a 25D28v66o79ř53á56k 1574245673165

No, tak to abyste nemusel Fiatu něco doplácet ;-);-D 

Já měl teda spotřebu u Fiata o cca 1l vyšší než bylo v papírech, ale jinak na Itala nedám dopustit.

0/0
24.9.2014 14:29

R11o53m61a62n 52H64o29k35y84n37á84ř 8570521329358

pšššt, nebo ty doplatky zavedou, nemůžete přece jezdit mimo normu a ještě se s tím chlubit, takhle ten socialismus nevybudujeme

0/0
24.9.2014 15:12

M15i59l27a19n 70T40r96i67b15u19č79e42k 5594937154770

Spotřeba je tak čistě individuální, že na ty údaje nejde brát zřetel. Beru údaj od výrobce, jako ideální stav, který nelze v provozu dosáhnout. Faktorů ovlivňující spotřebu je dost.

+4/0
24.9.2014 13:20
Foto

R95o18s44t69i65s98l34a11v 18H30r97á74č81e24k 6878420186360

Spotřeba závisí spíš na řidiči, než na autě, mám Focuse a dá se jet za 4 litry, ale taky za 7.

+5/0
24.9.2014 13:09

J30a30n 52F63r50o95l39í22k 6646930465544

Za 4 leda z Macochy dolů.;-D

0/−2
24.9.2014 14:11

V49á91c35l42a79v 79S56v24o90b44o93d27a 3841699320750

při 80-90km/h mimo město to ty 4+ bere

+1/0
24.9.2014 14:16

D68a40v37i64d 53P26š84t78r56o75s64s 9799299680684

já dal s focusem 1.6 TDCI 4.7l se zaplou klimou bez ní by se za 4,5l jet dalo (jel jsem sólo bez nákladu) bez problémů ty motory se jim celkem povedly i když zátah nic moc.

0/0
24.9.2014 22:02

P21e46t23r 82H52o34f88m88a54n62n 6389794165380

Na cisla se pri koupi vozu nedivam, mam proste predstavu, kolik tak muze brat auto s motorem daneho objemu, vykonu a pri konkretni hmotnosti auta. A rozdilu se tak akorat zasmeju. Smich me ale prejde v okamziku, kdy mi ucetni proplaci cestaky podle technicaku a nikoliv podle skutecne spotreby.

+2/−2
24.9.2014 12:55

L18i69b32o21r 69J89e87l35í16n27e83k 9478180565106

v tom případě uplatněte skutečné náklady, nemusíte se řídit techničákem.. ale musíte je prokázat

0/0
24.9.2014 16:11

L32u80b59o20š 25M34y58s72l33i18k91o25v15j47a75n 9988632568978

Auta by se měla testovat v při zatížení a průměrných gumách.

Stejné jsou zavádějící výsledky nárazových testů. Měly by se dělat na základních modelech a ne s plnou bezpečnostní výbavou. Tj. stejné jako prodávat varnou konvici základní model bez izolace na kabelu a dražší s izolací a chlubit se vysokou bezpečností výrobku.

+6/0
24.9.2014 12:38

M50i46c56h19a95l 57P98a30v57l87á76t 9353493514809

U tech crashtestu si kazdy muze precist, v jake konfiguraci byl vuz testovan.

+1/0
24.9.2014 12:43

J97i61ř15í 97K56o27c91u45r73e47k 6465814955198

A při testech najezdit tolik, aby během testu proběhla minimálně jedna regenerace DPF. A ne se tvářit, že regenerace DPF je servisní zásah a tudíž se při ní spálené palivo do norem (tudíž do inzerované spotřeby) nepočítá.

+2/0
24.9.2014 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.