Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony v roce 2025: aerodynamické tahače, které nepotřebují řidiče

Mercedes se pochlubil konceptem Future Truck 2025. Designově nápaditý tahač včetně aerodynamicky optimalizovaného návěsu je prošpikován nejmodernější technikou. Řidič to ocení, posune si sedačku bokem a auto pojede samo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i46r24e96k 17T86u34r40e98č59e85k 4973662690172

A ted' o te Cervene Gargulce... ;-D ;-D

0/0
30.11.2014 8:41
Foto

J39a41k91u94b 97M24e41l97z49o96c37h 6885515885272

Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.

Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.

Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)

Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.

Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS

+1/0
1.10.2014 15:19

L14u86m79i14r 50N21o68v78a73k 8771643506318

přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)

+1/0
1.10.2014 13:12


M91a19r94e52k 84K66l17u67f80a 3758114814876

Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.  :-/

+1/0
30.9.2014 18:49

J47i73n10d78ř97i81c51h 80Š54k97o27p62e28k 4955691610275

ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali:-)

0/0
30.9.2014 19:06

J26i42ř73í 19D15v39o11ř84á13k 5848803588330

Řídil jsi někdy náklaďák? Nebo jenom blbě kecáš ?

+2/0
30.9.2014 19:58

E21r78a32z61i72m 93G78o94l79d82s98t49e47i21n 6766895662705

Řidič kamionu v lakovkách;-D8-o A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...

+3/0
30.9.2014 13:59

D46u15š62a59n 67P17e78š42e43k 3975939944960

Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?

+3/0
30.9.2014 12:50

O69n31d31ř86e48j 39Č65a33p75k82a 6321461583744

Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál :-)

0/0
30.9.2014 17:06

J69i67ř28í 33D93v46o24ř43á53k 5698603208250

Jasně , 40 tun zastavíš na pár metrech. Elektronika poruší přírodní zákony.

+1/0
30.9.2014 20:00

R82i39c59h79a10r83d 85K38r27á26l 4338387590103

Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.

+3/0
30.9.2014 12:21

V46á70c32l40a23v 19S42v18o74b24o74d98a 3581819350770

Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne :-)

+8/0
30.9.2014 11:54

M60i36c37h24a81l 92A25n13d31r61l72í45k 8511501943932

1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.

2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?

Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.

+2/0
30.9.2014 11:40

J43a45n 76P72a31v39l47i11c81a 1730640441143

Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let

+1/0
30.9.2014 14:01

J11i35ř13í 13D49v64o96ř11á45k 5288523558280

Nákladní ? Místo klasických budíků ?

+1/0
30.9.2014 19:57

M19i61c45h95a66l 33T29a79l64s23k15ý 7628568310878

Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?

+2/0
30.9.2014 11:09

J35a41n 17P38r79i97b30y35l 5680425127857

Super. To znamená, že takový kamion už nebude z ničeho nic najíždět do levého pruhu těsně před projíždějící osobáky a následně nebude tři minuty předjíždět jiný kamion souvislou jízdou?

Nebo bude i tato funkce naprogramována do autopilota, aby to co nejrealističtěji připomínalo řízení průměrného kamioňáka?

+3/−7
30.9.2014 9:55

J97a92k97u26b 33L26o12s29m85a64n 6854179411256

Jste trapný!

+5/−4
30.9.2014 10:40

J34i45ř22í 97Š50v91a43g18r 3748130205246

Není! 

Ale já ty kamioňáky chápu. Prostě pospíchají. 

To, že přijedou o 5 vteřin dříve, určitě stojí za naštvání několika řidičů osobáků a blokování dopravy.

Právě kvůli nim byla vymyšlena značka ,,zákaz předjíždění pro kamiony''.

Ale abych nekřivdil, toto je specialita kamioňáků z Polska, Bulharska a Rumunska. Kdekoli po Evropě.

+6/−1
30.9.2014 10:58

J75a30k88u35b 76L62o64s47m31a85n 6664959801456

Tak schválně, já dnes budu jezdit v klidu, pomalu a schválně kolik závodníků v osobácích mě ohrozí (rychlou změnou pruhu těsně předemnou atd atd...) Jsou to řidiči osobáků kdo dělá nejvíce prasáren!!! Ale vás je víc, tak si to nepřiznáte:-)

+7/−2
30.9.2014 11:05

J54a11n 12P70r54i10b96y63l 5720835237697

Na rychlé změny pruhu těsně před někým jste specialisti vy. Pak následuje několikaminutový závod v souběžné jízdě dvou kamionů, který nakonec vyhraje ten, co jede o 1km/h rychleji, než ten druhý.

+1/−3
30.9.2014 12:56
Foto

K91a19r51e88l 28H93r16u19š50k80a 2401591868327

A úplně nejlepší je, když mezitím přijde kopec, ve kterém předjíždějící kamioňák zjistí, že je na předjíždění těžký, vzdá to a vrátí se zpátky do pravého pruhu...

0/0
30.9.2014 13:54

J52a93n 93P47r78i25b26y14l 5470425167137

Tak on by asi dokončit předjíždění, nebo ho dokonce vykonat rychleji zvládl, ale ten hlavní důvod proč předjíždí tak dlouho je spotřeba.

0/−1
30.9.2014 14:37

J58i20n27d21ř57i14c22h 17Š70k54o94p41e66k 4715891710935

to ale ostatní řidiče nezajímá. Pokud šetří, má se vléci pomalu bez předjíždění

0/0
30.9.2014 19:08
Foto

P72e69t51r 82P32r56o12c69h34á14z96k52a 3862716192824

Řekl bych že je to na obou stranách stejné.Jezdím s osobákem a dodávkou a vidím jak se chovají někteří řidiči osobáků i kamionů.Prostě všude najdete materiál který je na nic.U těch kamionů je to díky jejich velikosti a rychlosti víc vidět.

+1/0
30.9.2014 17:55

O24n45d94ř90e39j 33Č35a47p79k61a 6971971613804

Já to při všech těch zákazech tak trochu chápu, když pak jde třeba o to, jestli se stihne z Německa do Čech vrátit v pátek před půlnocí ještě před zákazem jízd, nebo místo víkendu s rodinou bude tvrdnout na parkovišti 10 kilometrů před čárou, tak se nedivím, že honí každou minutu...

+3/0
30.9.2014 11:33

J17a35n 54P19r73i71b63y30l 5350625247507

Taková jsou pravidla silničního provozu. Mění se jen velmi pomalu. Oni si to povolání vybrali sami a museli si takových pravidel být vědomi - byli z nich přezkoušeni, když si dělali řidičák. Naprosto nic je neospravedlňuje k tomu, aby na ně pak nadávali a úmyslně je porušovali.

+1/0
30.9.2014 12:53

J32a98n 25P63r82i82b85y58l 5510365937797

A vy jste evidentně kamioňák ;)

+1/0
30.9.2014 12:48

J64i49n43d14ř12i69c58h 14Š18k53o96p70e97k 4775961460285

má pravdu

+1/0
30.9.2014 19:07

M93a19r41t76i88n 11H36a32v26l77í24k 4210125387793

Nevidím žádnou změnu proti dnešku.

0/0
30.9.2014 9:45

D40a74v54i34d 37A58x28m65a13n19n 5412772116533

Jo tak to je typickej kamioňák... ;-D;-D;-D

+4/0
30.9.2014 9:29

Z65d15e84n48ě39k 57H26r61u13b74ý 5475178811846

Já myslím, že už taková auta mnozí mají, nebo si to alespoň myslí. Nedávno jsem po dlouhé době jel po dálnici autobusem, seděl jsem vpravo a když autobus předjížděl kamion, nestačil jsem se divit, co všechno ti řidiči za jízdy dělají. Řízení se věnoval tak jeden z deseti. Nohy na palubce, sledování TV/videa, psaní něčeho na mobil nebo tablet, atd.

+5/0
30.9.2014 8:08

M91i43l91a15n 24K26r39á33l 8323718181691

Kdyby jsi nebyl taková houska jezdil by jsi taky s kamionem a dělal tyto věci než jezdit smradlavým autobusem a šmíroval řidiče v práci;-D

+1/−5
30.9.2014 8:13

2742539382664

Tomuto říkáte práce?

0/−3
30.9.2014 9:39

V56l32a34d77i60m72í39r 72B72e80n63e77š 2702785854303

Čím se živíte vy?

0/0
30.9.2014 11:45

Z76d42e72n68ě27k 35D63u84f23e42k 2814224408

Souhlasím, je to vidět dnes a denně. Jsou vidět nohy ven z okýnka, četba novin a časopisů a pak se jeden diví, že řidič kamionu jede od jednoho svodidla k druhému až udělá hup a je v lepším případě na poli. Pak se diví jak divizna, že tam neudělali dálnici;-)

+1/0
30.9.2014 8:50

M69a81r72t33i46n 27Š25t82ě13p33á29n14e29k 3427433623611

Ja nevim. Ale kdyz sedim za volantem, jsem rad, ze se tam vejdu tak abych mohl slapat na pedaly. Abych dal nohy z okenka, musel bych byt hadi muz. ;-D

+2/0
30.9.2014 9:35

T61o52m84á87š 91V42e79s68e48l30ý 5685498640289

někde jsem četl, že takhle zkusili dát kameru nahoru tuším do obytňáku a natáčeli co kamioňáci za jízdy dělají. Čumění do bedny, hraní her ani honění je až tak nepřekvapilo, "vyhrál" jeden, co měl v kabině komplet bicí a hrál na ně ;-D

0/0
30.9.2014 12:42

J89i26ř42í 12D97v90o53ř34á60k 5708473738180

Rád bych viděl řidiče , který dokůže dát nohy na pulubovku , aniž by demontoval volant.

0/0
1.10.2014 5:29

S53t64a96n92i29s31l61a79v 39S37r51b77a 4495914648964

myslím, že s ohledem na neskutečnou zátěž, kterou kamiony představují, se svět bude ubírat spíše vývojem jiného typu dopravy-něco ve stylu pohyblívých pásů nebo kolejnic, které ty kamiony budou vozit na delší vzdálenosti a na krátkých si to už vystačí i s dnešní úrovní. představa, že jakoukoloi dálnici okamžitě zaplní kamiony je neudržitelná a neskutečně drahá.

0/−1
30.9.2014 8:08

J96a55n 43K47r15p38e87c 5866393444712

vy byste mel byt poradcem zmr. Humla SNB. s vami by to dotahl jeste dal.

+1/0
30.9.2014 8:22

T17o37m90á24š 50R27ó33t35h 2134516372489

gratuluji, právě jste vymyslel železnici

+12/0
30.9.2014 10:27

P27e13t48r 60O88n89d34r58á97č88e36k 6638248135

R^;-D

0/0
30.9.2014 11:13

J36a13k24u76b 19N63o84v59á54k 9522474224111

Podle mně to s těma řidičema nebude tak hrozný - ti budou potřeba stále. Někdo stejně musí být tomu počítači nadřazen, navíc počítač zatím nenacouve na rampu, nevyplní papíry, na základě telefonátu nezanese do navigace kam má jet atd ....

Já říkám, že řidič tam bude potřeba stále - jen už nebude tolik řídit, což by (v případě řádného odladění řídicího SW) mělo mít za důsledek zvýšení bezpečnosti. Počítač se neunaví a vidí daleko dále než řidič. Jen už to prostě bude méně rizikové povolání a méně náročné, takže řidiči budou mít o 20% nižší platy ....

+1/0
30.9.2014 7:45
Foto

J59a26k65u61b 54M68e17l25z44o66c77h 6975965145842

Jestli dokáže autonomní tahač to, co se píše, pak zacouvat k rampě zvládne taky, papíry může vyplnit počítač i za pomoci RFID technologie a nastavení navigace už dávno může udělat dispečer na dálku.

+4/0
30.9.2014 8:40

J72i28ř10í 36D98v46o90ř29á21k 5368413738630

Jestli.

0/0
30.9.2014 20:02

2662579942224

Toto jsou chabé argumenty pro nutnost řidiče!

0/0
30.9.2014 9:38

M75i87l73a42n 41K36r80á94l 8173868901461

Už vidím naše autodopravce jak řidiči oznámí že když se jede na autopilota tak se mu to nebude počítat do výplaty

+12/0
30.9.2014 7:25

M45a77r22e58k 98Z86a36h51r20a23d64i68l 6954549345231

To si fakt někdo myslí, že se takhle někdy budou kamioňáci oblíkat? ;-D ...

+4/0
30.9.2014 7:11

P94a52v58e85l 70Ž64e32r18n39í52č40e90k 9282412916582

mně se líbí hlavně ta představa o tom řidiči...:-) Přesně takhle si taky představuju tureckého kamoiňáka, jen bych dal na ten jeho tablet nějakou klasickou četbu, než listování mezi salátky...

0/0
30.9.2014 6:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.