Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony v roce 2025: aerodynamické tahače, které nepotřebují řidiče

Mercedes se pochlubil konceptem Future Truck 2025. Designově nápaditý tahač včetně aerodynamicky optimalizovaného návěsu je prošpikován nejmodernější technikou. Řidič to ocení, posune si sedačku bokem a auto pojede samo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i92r39e65k 17T49u65r33e76č59e17k 4303582180452

A ted' o te Cervene Gargulce... ;-D ;-D

0/0
30.11.2014 8:41
Foto

J40a57k49u18b 69M61e70l18z75o82c24h 6105105645102

Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.

Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.

Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)

Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.

Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS

+1/0
1.10.2014 15:19

L45u33m83i98r 30N72o20v90a75k 8201933176168

přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)

+1/0
1.10.2014 13:12

M33a34r77e34k 94K16l56u17f67a 3918794224446

Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.  :-/

+1/0
30.9.2014 18:49

J84i63n81d92ř49i64c67h 76Š23k82o46p58e87k 4725291650725

ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali:-)

0/0
30.9.2014 19:06

J96i74ř54í 63D83v50o14ř88á15k 5938183918770

Řídil jsi někdy náklaďák? Nebo jenom blbě kecáš ?

+2/0
30.9.2014 19:58

E41r13a86z84i87m 55G18o81l70d39s48t39e19i50n 6416755162425

Řidič kamionu v lakovkách;-D8-o A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...

+3/0
30.9.2014 13:59

D36u51š93a94n 15P66e79š10e22k 3775139434700

Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?

+3/0
30.9.2014 12:50

O59n84d45ř51e42j 70Č12a84p73k57a 6891351453164

Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál :-)

0/0
30.9.2014 17:06

J34i73ř10í 71D23v97o60ř80á49k 5828453978300

Jasně , 40 tun zastavíš na pár metrech. Elektronika poruší přírodní zákony.

+1/0
30.9.2014 20:00

R14i87c43h39a78r37d 67K88r54á73l 4988987140143

Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.

+3/0
30.9.2014 12:21

V57á62c92l13a69v 68S60v55o35b22o15d88a 3441209770440

Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne :-)

+8/0
30.9.2014 11:54

M61i15c43h50a96l 96A39n27d21r96l76í26k 8781101103722

1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.

2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?

Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.

+2/0
30.9.2014 11:40

J19a93n 12P28a56v79l75i39c69a 1570610301343

Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let

+1/0
30.9.2014 14:01

J88i92ř57í 20D19v21o92ř64á62k 5168603328750

Nákladní ? Místo klasických budíků ?

+1/0
30.9.2014 19:57

M91i71c90h43a75l 35T21a42l79s49k17ý 7598878810398

Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?

+2/0
30.9.2014 11:09

J14a80n 48P44r19i92b31y14l 5290155697877

Super. To znamená, že takový kamion už nebude z ničeho nic najíždět do levého pruhu těsně před projíždějící osobáky a následně nebude tři minuty předjíždět jiný kamion souvislou jízdou?

Nebo bude i tato funkce naprogramována do autopilota, aby to co nejrealističtěji připomínalo řízení průměrného kamioňáka?

+3/−7
30.9.2014 9:55

J17a17k55u86b 50L94o80s86m14a47n 6354809351196

Jste trapný!

+5/−4
30.9.2014 10:40

J91i19ř52í 49Š60v31a39g63r 3608810675266

Není! 

Ale já ty kamioňáky chápu. Prostě pospíchají. 

To, že přijedou o 5 vteřin dříve, určitě stojí za naštvání několika řidičů osobáků a blokování dopravy.

Právě kvůli nim byla vymyšlena značka ,,zákaz předjíždění pro kamiony''.

Ale abych nekřivdil, toto je specialita kamioňáků z Polska, Bulharska a Rumunska. Kdekoli po Evropě.

+6/−1
30.9.2014 10:58

J23a81k70u66b 71L37o16s47m14a34n 6334619661636

Tak schválně, já dnes budu jezdit v klidu, pomalu a schválně kolik závodníků v osobácích mě ohrozí (rychlou změnou pruhu těsně předemnou atd atd...) Jsou to řidiči osobáků kdo dělá nejvíce prasáren!!! Ale vás je víc, tak si to nepřiznáte:-)

+7/−2
30.9.2014 11:05

J17a93n 34P66r54i66b18y10l 5110215607797

Na rychlé změny pruhu těsně před někým jste specialisti vy. Pak následuje několikaminutový závod v souběžné jízdě dvou kamionů, který nakonec vyhraje ten, co jede o 1km/h rychleji, než ten druhý.

+1/−3
30.9.2014 12:56
Foto

K54a47r57e52l 56H73r29u34š80k97a 2261461748977

A úplně nejlepší je, když mezitím přijde kopec, ve kterém předjíždějící kamioňák zjistí, že je na předjíždění těžký, vzdá to a vrátí se zpátky do pravého pruhu...

0/0
30.9.2014 13:54

J74a87n 14P66r85i89b81y95l 5240445387937

Tak on by asi dokončit předjíždění, nebo ho dokonce vykonat rychleji zvládl, ale ten hlavní důvod proč předjíždí tak dlouho je spotřeba.

0/−1
30.9.2014 14:37

J37i10n17d23ř80i58c16h 91Š82k68o88p60e77k 4595421420815

to ale ostatní řidiče nezajímá. Pokud šetří, má se vléci pomalu bez předjíždění

0/0
30.9.2014 19:08
Foto

P18e77t87r 90P56r91o30c94h43á35z69k96a 3572326222244

Řekl bych že je to na obou stranách stejné.Jezdím s osobákem a dodávkou a vidím jak se chovají někteří řidiči osobáků i kamionů.Prostě všude najdete materiál který je na nic.U těch kamionů je to díky jejich velikosti a rychlosti víc vidět.

+1/0
30.9.2014 17:55

O62n45d29ř26e67j 26Č67a39p82k24a 6161971533884

Já to při všech těch zákazech tak trochu chápu, když pak jde třeba o to, jestli se stihne z Německa do Čech vrátit v pátek před půlnocí ještě před zákazem jízd, nebo místo víkendu s rodinou bude tvrdnout na parkovišti 10 kilometrů před čárou, tak se nedivím, že honí každou minutu...

+3/0
30.9.2014 11:33

J35a57n 49P23r15i66b50y12l 5800175867287

Taková jsou pravidla silničního provozu. Mění se jen velmi pomalu. Oni si to povolání vybrali sami a museli si takových pravidel být vědomi - byli z nich přezkoušeni, když si dělali řidičák. Naprosto nic je neospravedlňuje k tomu, aby na ně pak nadávali a úmyslně je porušovali.

+1/0
30.9.2014 12:53

J47a32n 45P93r34i45b75y46l 5250235227257

A vy jste evidentně kamioňák ;)

+1/0
30.9.2014 12:48

J24i91n19d57ř17i41c85h 31Š50k54o10p21e56k 4435271540725

má pravdu

+1/0
30.9.2014 19:07

M59a64r21t39i49n 78H45a92v87l88í69k 4310175737213

Nevidím žádnou změnu proti dnešku.

0/0
30.9.2014 9:45

D45a34v98i23d 57A92x94m48a31n64n 5762922326343

Jo tak to je typickej kamioňák... ;-D;-D;-D

+4/0
30.9.2014 9:29

Z47d90e27n30ě72k 65H57r10u84b74ý 5235738631286

Já myslím, že už taková auta mnozí mají, nebo si to alespoň myslí. Nedávno jsem po dlouhé době jel po dálnici autobusem, seděl jsem vpravo a když autobus předjížděl kamion, nestačil jsem se divit, co všechno ti řidiči za jízdy dělají. Řízení se věnoval tak jeden z deseti. Nohy na palubce, sledování TV/videa, psaní něčeho na mobil nebo tablet, atd.

+5/0
30.9.2014 8:08

M51i25l98a43n 79K87r75á32l 8443148961791

Kdyby jsi nebyl taková houska jezdil by jsi taky s kamionem a dělal tyto věci než jezdit smradlavým autobusem a šmíroval řidiče v práci;-D

+1/−5
30.9.2014 8:13

2632269892734

Tomuto říkáte práce?

0/−3
30.9.2014 9:39

V85l22a68d50i97m52í10r 43B18e62n44e48š 2332985824393

Čím se živíte vy?

0/0
30.9.2014 11:45

Z76d96e15n65ě42k 22D43u58f25e56k 2234334928

Souhlasím, je to vidět dnes a denně. Jsou vidět nohy ven z okýnka, četba novin a časopisů a pak se jeden diví, že řidič kamionu jede od jednoho svodidla k druhému až udělá hup a je v lepším případě na poli. Pak se diví jak divizna, že tam neudělali dálnici;-)

+1/0
30.9.2014 8:50

M11a41r20t20i12n 37Š60t93ě76p52á72n97e10k 3717343403821

Ja nevim. Ale kdyz sedim za volantem, jsem rad, ze se tam vejdu tak abych mohl slapat na pedaly. Abych dal nohy z okenka, musel bych byt hadi muz. ;-D

+2/0
30.9.2014 9:35

T20o14m24á50š 86V28e83s18e38l72ý 5785208350519

někde jsem četl, že takhle zkusili dát kameru nahoru tuším do obytňáku a natáčeli co kamioňáci za jízdy dělají. Čumění do bedny, hraní her ani honění je až tak nepřekvapilo, "vyhrál" jeden, co měl v kabině komplet bicí a hrál na ně ;-D

0/0
30.9.2014 12:42

J38i76ř49í 16D30v34o37ř31á71k 5328443988530

Rád bych viděl řidiče , který dokůže dát nohy na pulubovku , aniž by demontoval volant.

0/0
1.10.2014 5:29

S42t66a42n49i19s27l41a45v 19S19r52b24a 4235354128734

myslím, že s ohledem na neskutečnou zátěž, kterou kamiony představují, se svět bude ubírat spíše vývojem jiného typu dopravy-něco ve stylu pohyblívých pásů nebo kolejnic, které ty kamiony budou vozit na delší vzdálenosti a na krátkých si to už vystačí i s dnešní úrovní. představa, že jakoukoloi dálnici okamžitě zaplní kamiony je neudržitelná a neskutečně drahá.

0/−1
30.9.2014 8:08

J63a81n 83K51r11p44e30c 5606653134162

vy byste mel byt poradcem zmr. Humla SNB. s vami by to dotahl jeste dal.

+1/0
30.9.2014 8:22

T55o88m41á91š 15R86ó74t51h 2514956332699

gratuluji, právě jste vymyslel železnici

+12/0
30.9.2014 10:27

P92e92t15r 28O67n95d90r17á97č35e56k 6188498605

R^;-D

0/0
30.9.2014 11:13

J56a51k97u45b 80N82o15v20á85k 9562774274471

Podle mně to s těma řidičema nebude tak hrozný - ti budou potřeba stále. Někdo stejně musí být tomu počítači nadřazen, navíc počítač zatím nenacouve na rampu, nevyplní papíry, na základě telefonátu nezanese do navigace kam má jet atd ....

Já říkám, že řidič tam bude potřeba stále - jen už nebude tolik řídit, což by (v případě řádného odladění řídicího SW) mělo mít za důsledek zvýšení bezpečnosti. Počítač se neunaví a vidí daleko dále než řidič. Jen už to prostě bude méně rizikové povolání a méně náročné, takže řidiči budou mít o 20% nižší platy ....

+1/0
30.9.2014 7:45
Foto

J36a47k83u59b 76M39e22l90z58o94c25h 6615645735952

Jestli dokáže autonomní tahač to, co se píše, pak zacouvat k rampě zvládne taky, papíry může vyplnit počítač i za pomoci RFID technologie a nastavení navigace už dávno může udělat dispečer na dálku.

+4/0
30.9.2014 8:40

J18i29ř41í 33D51v54o40ř32á52k 5158243498630

Jestli.

0/0
30.9.2014 20:02

2812169582494

Toto jsou chabé argumenty pro nutnost řidiče!

0/0
30.9.2014 9:38

M50i58l63a68n 23K74r79á77l 8373698961561

Už vidím naše autodopravce jak řidiči oznámí že když se jede na autopilota tak se mu to nebude počítat do výplaty

+12/0
30.9.2014 7:25

M81a82r26e19k 19Z12a66h24r54a74d91i95l 6244419545611

To si fakt někdo myslí, že se takhle někdy budou kamioňáci oblíkat? ;-D ...

+4/0
30.9.2014 7:11

P89a57v18e51l 46Ž74e21r16n19í36č94e53k 9612542236842

mně se líbí hlavně ta představa o tom řidiči...:-) Přesně takhle si taky představuju tureckého kamoiňáka, jen bych dal na ten jeho tablet nějakou klasickou četbu, než listování mezi salátky...

0/0
30.9.2014 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.