Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony v roce 2025: aerodynamické tahače, které nepotřebují řidiče

Mercedes se pochlubil konceptem Future Truck 2025. Designově nápaditý tahač včetně aerodynamicky optimalizovaného návěsu je prošpikován nejmodernější technikou. Řidič to ocení, posune si sedačku bokem a auto pojede samo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i23r93e47k 37T51u43r26e37č30e90k 4973262390692

A ted' o te Cervene Gargulce... ;-D ;-D

0/0
30.11.2014 8:41
Foto

J27a41k15u73b 33M37e58l18z67o25c15h 6605275625802

Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.

Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.

Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)

Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.

Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS

+1/0
1.10.2014 15:19

L33u36m91i62r 11N24o34v31a59k 8661913306858

přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)

+1/0
1.10.2014 13:12

M16a41r42e69k 87K44l83u24f45a 3398944274266

Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.  :-/

+1/0
30.9.2014 18:49

J15i35n32d31ř90i26c62h 55Š96k63o15p63e37k 4545921200545

ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali:-)

0/0
30.9.2014 19:06

J17i40ř17í 72D12v35o82ř44á72k 5828783658870

Řídil jsi někdy náklaďák? Nebo jenom blbě kecáš ?

+2/0
30.9.2014 19:58

E95r96a45z84i19m 97G98o37l74d75s66t40e19i77n 6376165592885

Řidič kamionu v lakovkách;-D8-o A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...

+3/0
30.9.2014 13:59

D90u14š90a32n 63P19e52š13e98k 3495869284420

Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?

+3/0
30.9.2014 12:50

O83n88d19ř66e18j 27Č52a44p94k21a 6261411643504

Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál :-)

0/0
30.9.2014 17:06

J41i91ř57í 54D38v23o92ř86á61k 5958733428360

Jasně , 40 tun zastavíš na pár metrech. Elektronika poruší přírodní zákony.

+1/0
30.9.2014 20:00

R41i16c97h59a50r56d 42K81r50á10l 4208287870163

Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.

+3/0
30.9.2014 12:21

V54á95c91l73a90v 98S67v21o20b51o93d58a 3141499950370

Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne :-)

+8/0
30.9.2014 11:54

M22i92c75h90a21l 37A95n61d75r83l31í67k 8901911473362

1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.

2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?

Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.

+2/0
30.9.2014 11:40

J49a17n 48P90a68v32l82i42c67a 1300950551643

Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let

+1/0
30.9.2014 14:01

J91i52ř92í 84D22v86o27ř52á95k 5938263988400

Nákladní ? Místo klasických budíků ?

+1/0
30.9.2014 19:57

M97i16c76h98a29l 27T14a66l18s96k11ý 7148678880208

Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?

+2/0
30.9.2014 11:09

J42a33n 90P41r49i95b83y41l 5380825777147

Super. To znamená, že takový kamion už nebude z ničeho nic najíždět do levého pruhu těsně před projíždějící osobáky a následně nebude tři minuty předjíždět jiný kamion souvislou jízdou?

Nebo bude i tato funkce naprogramována do autopilota, aby to co nejrealističtěji připomínalo řízení průměrného kamioňáka?

+3/−7
30.9.2014 9:55

J29a83k53u22b 31L91o38s34m75a64n 6674109771516

Jste trapný!

+5/−4
30.9.2014 10:40

J97i82ř54í 90Š79v54a97g16r 3198720135846

Není! 

Ale já ty kamioňáky chápu. Prostě pospíchají. 

To, že přijedou o 5 vteřin dříve, určitě stojí za naštvání několika řidičů osobáků a blokování dopravy.

Právě kvůli nim byla vymyšlena značka ,,zákaz předjíždění pro kamiony''.

Ale abych nekřivdil, toto je specialita kamioňáků z Polska, Bulharska a Rumunska. Kdekoli po Evropě.

+6/−1
30.9.2014 10:58

J58a43k23u73b 48L26o50s22m83a81n 6634849781226

Tak schválně, já dnes budu jezdit v klidu, pomalu a schválně kolik závodníků v osobácích mě ohrozí (rychlou změnou pruhu těsně předemnou atd atd...) Jsou to řidiči osobáků kdo dělá nejvíce prasáren!!! Ale vás je víc, tak si to nepřiznáte:-)

+7/−2
30.9.2014 11:05

J39a64n 43P77r64i89b62y97l 5960105867477

Na rychlé změny pruhu těsně před někým jste specialisti vy. Pak následuje několikaminutový závod v souběžné jízdě dvou kamionů, který nakonec vyhraje ten, co jede o 1km/h rychleji, než ten druhý.

+1/−3
30.9.2014 12:56
Foto

K12a33r16e23l 74H80r19u46š42k93a 2201111268507

A úplně nejlepší je, když mezitím přijde kopec, ve kterém předjíždějící kamioňák zjistí, že je na předjíždění těžký, vzdá to a vrátí se zpátky do pravého pruhu...

0/0
30.9.2014 13:54

J58a65n 67P25r28i69b21y67l 5240425727407

Tak on by asi dokončit předjíždění, nebo ho dokonce vykonat rychleji zvládl, ale ten hlavní důvod proč předjíždí tak dlouho je spotřeba.

0/−1
30.9.2014 14:37

J17i22n31d60ř45i23c86h 11Š24k27o15p70e17k 4825751420785

to ale ostatní řidiče nezajímá. Pokud šetří, má se vléci pomalu bez předjíždění

0/0
30.9.2014 19:08
Foto

P44e53t41r 60P24r40o96c40h81á80z26k35a 3442186722494

Řekl bych že je to na obou stranách stejné.Jezdím s osobákem a dodávkou a vidím jak se chovají někteří řidiči osobáků i kamionů.Prostě všude najdete materiál který je na nic.U těch kamionů je to díky jejich velikosti a rychlosti víc vidět.

+1/0
30.9.2014 17:55

O43n73d95ř24e81j 57Č96a24p25k36a 6411591953174

Já to při všech těch zákazech tak trochu chápu, když pak jde třeba o to, jestli se stihne z Německa do Čech vrátit v pátek před půlnocí ještě před zákazem jízd, nebo místo víkendu s rodinou bude tvrdnout na parkovišti 10 kilometrů před čárou, tak se nedivím, že honí každou minutu...

+3/0
30.9.2014 11:33

J45a93n 78P87r78i88b40y79l 5910805347307

Taková jsou pravidla silničního provozu. Mění se jen velmi pomalu. Oni si to povolání vybrali sami a museli si takových pravidel být vědomi - byli z nich přezkoušeni, když si dělali řidičák. Naprosto nic je neospravedlňuje k tomu, aby na ně pak nadávali a úmyslně je porušovali.

+1/0
30.9.2014 12:53

J63a41n 69P75r78i18b41y30l 5730195787287

A vy jste evidentně kamioňák ;)

+1/0
30.9.2014 12:48

J95i86n56d27ř45i86c98h 46Š43k73o45p32e55k 4555391830185

má pravdu

+1/0
30.9.2014 19:07

M63a80r25t88i61n 93H65a53v49l56í33k 4270755437353

Nevidím žádnou změnu proti dnešku.

0/0
30.9.2014 9:45

D25a60v90i91d 41A23x44m15a81n87n 5862882946473

Jo tak to je typickej kamioňák... ;-D;-D;-D

+4/0
30.9.2014 9:29

Z29d32e77n57ě21k 20H38r62u38b44ý 5915898731946

Já myslím, že už taková auta mnozí mají, nebo si to alespoň myslí. Nedávno jsem po dlouhé době jel po dálnici autobusem, seděl jsem vpravo a když autobus předjížděl kamion, nestačil jsem se divit, co všechno ti řidiči za jízdy dělají. Řízení se věnoval tak jeden z deseti. Nohy na palubce, sledování TV/videa, psaní něčeho na mobil nebo tablet, atd.

+5/0
30.9.2014 8:08

M39i74l29a66n 40K19r17á94l 8643468511941

Kdyby jsi nebyl taková houska jezdil by jsi taky s kamionem a dělal tyto věci než jezdit smradlavým autobusem a šmíroval řidiče v práci;-D

+1/−5
30.9.2014 8:13

2292749422114

Tomuto říkáte práce?

0/−3
30.9.2014 9:39

V74l14a69d15i29m33í54r 69B63e33n96e61š 2312565984513

Čím se živíte vy?

0/0
30.9.2014 11:45

Z48d48e74n17ě67k 29D58u84f40e33k 2674414158

Souhlasím, je to vidět dnes a denně. Jsou vidět nohy ven z okýnka, četba novin a časopisů a pak se jeden diví, že řidič kamionu jede od jednoho svodidla k druhému až udělá hup a je v lepším případě na poli. Pak se diví jak divizna, že tam neudělali dálnici;-)

+1/0
30.9.2014 8:50

M25a90r62t29i37n 69Š87t30ě67p75á15n29e58k 3137163223551

Ja nevim. Ale kdyz sedim za volantem, jsem rad, ze se tam vejdu tak abych mohl slapat na pedaly. Abych dal nohy z okenka, musel bych byt hadi muz. ;-D

+2/0
30.9.2014 9:35

T72o17m46á10š 56V79e10s35e42l55ý 5545838740949

někde jsem četl, že takhle zkusili dát kameru nahoru tuším do obytňáku a natáčeli co kamioňáci za jízdy dělají. Čumění do bedny, hraní her ani honění je až tak nepřekvapilo, "vyhrál" jeden, co měl v kabině komplet bicí a hrál na ně ;-D

0/0
30.9.2014 12:42

J65i23ř64í 47D41v44o41ř93á86k 5218303798720

Rád bych viděl řidiče , který dokůže dát nohy na pulubovku , aniž by demontoval volant.

0/0
1.10.2014 5:29

S69t86a19n25i51s72l83a60v 59S94r14b68a 4205624938934

myslím, že s ohledem na neskutečnou zátěž, kterou kamiony představují, se svět bude ubírat spíše vývojem jiného typu dopravy-něco ve stylu pohyblívých pásů nebo kolejnic, které ty kamiony budou vozit na delší vzdálenosti a na krátkých si to už vystačí i s dnešní úrovní. představa, že jakoukoloi dálnici okamžitě zaplní kamiony je neudržitelná a neskutečně drahá.

0/−1
30.9.2014 8:08

J23a42n 45K92r79p49e15c 5936653744762

vy byste mel byt poradcem zmr. Humla SNB. s vami by to dotahl jeste dal.

+1/0
30.9.2014 8:22

T23o78m30á35š 79R75ó17t40h 2474336392139

gratuluji, právě jste vymyslel železnici

+12/0
30.9.2014 10:27

P20e89t44r 15O28n60d77r31á81č47e10k 6728788845

R^;-D

0/0
30.9.2014 11:13

J86a91k29u81b 24N59o76v95á70k 9802394684341

Podle mně to s těma řidičema nebude tak hrozný - ti budou potřeba stále. Někdo stejně musí být tomu počítači nadřazen, navíc počítač zatím nenacouve na rampu, nevyplní papíry, na základě telefonátu nezanese do navigace kam má jet atd ....

Já říkám, že řidič tam bude potřeba stále - jen už nebude tolik řídit, což by (v případě řádného odladění řídicího SW) mělo mít za důsledek zvýšení bezpečnosti. Počítač se neunaví a vidí daleko dále než řidič. Jen už to prostě bude méně rizikové povolání a méně náročné, takže řidiči budou mít o 20% nižší platy ....

+1/0
30.9.2014 7:45
Foto

J92a12k32u55b 69M82e39l34z12o44c44h 6865435865522

Jestli dokáže autonomní tahač to, co se píše, pak zacouvat k rampě zvládne taky, papíry může vyplnit počítač i za pomoci RFID technologie a nastavení navigace už dávno může udělat dispečer na dálku.

+4/0
30.9.2014 8:40

J94i75ř78í 57D55v93o88ř24á20k 5658193798350

Jestli.

0/0
30.9.2014 20:02

2242299632754

Toto jsou chabé argumenty pro nutnost řidiče!

0/0
30.9.2014 9:38

M58i36l84a29n 59K91r39á88l 8493598831571

Už vidím naše autodopravce jak řidiči oznámí že když se jede na autopilota tak se mu to nebude počítat do výplaty

+12/0
30.9.2014 7:25

M84a93r80e71k 34Z11a93h12r80a23d39i13l 6864219885601

To si fakt někdo myslí, že se takhle někdy budou kamioňáci oblíkat? ;-D ...

+4/0
30.9.2014 7:11

P13a13v20e82l 79Ž67e38r16n11í33č44e83k 9492672166442

mně se líbí hlavně ta představa o tom řidiči...:-) Přesně takhle si taky představuju tureckého kamoiňáka, jen bych dal na ten jeho tablet nějakou klasickou četbu, než listování mezi salátky...

0/0
30.9.2014 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.