Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamiony v roce 2025: aerodynamické tahače, které nepotřebují řidiče

Mercedes se pochlubil konceptem Future Truck 2025. Designově nápaditý tahač včetně aerodynamicky optimalizovaného návěsu je prošpikován nejmodernější technikou. Řidič to ocení, posune si sedačku bokem a auto pojede samo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i71r71e65k 55T20u84r37e64č97e34k 4403832180452

A ted' o te Cervene Gargulce... ;-D ;-D

0/0
30.11.2014 8:41
Foto

J91a78k28u48b 39M42e63l17z18o80c69h 6485685105342

Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.

Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.

Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)

Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.

Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS

+1/0
1.10.2014 15:19

L38u12m11i14r 17N47o42v38a12k 8611563896198

přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)

+1/0
1.10.2014 13:12


M42a26r44e31k 25K95l28u28f96a 3268134794936

Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.  :-/

+1/0
30.9.2014 18:49

J64i62n84d85ř70i26c36h 40Š69k31o38p79e10k 4975581490255

ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali:-)

0/0
30.9.2014 19:06

J86i81ř51í 53D73v91o45ř47á33k 5728813158400

Řídil jsi někdy náklaďák? Nebo jenom blbě kecáš ?

+2/0
30.9.2014 19:58

E85r97a34z22i81m 78G53o26l89d40s62t77e71i93n 6166515242975

Řidič kamionu v lakovkách;-D8-o A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...

+3/0
30.9.2014 13:59

D68u77š81a38n 30P37e49š89e69k 3485489474520

Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?

+3/0
30.9.2014 12:50

O54n34d39ř45e40j 55Č87a25p78k95a 6981961513884

Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál :-)

0/0
30.9.2014 17:06

J75i12ř96í 39D95v18o74ř23á37k 5588573768950

Jasně , 40 tun zastavíš na pár metrech. Elektronika poruší přírodní zákony.

+1/0
30.9.2014 20:00

R71i91c19h15a76r52d 86K18r52á42l 4588757950363

Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.

+3/0
30.9.2014 12:21

V82á88c81l81a41v 78S48v73o87b72o18d51a 3381779400960

Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne :-)

+8/0
30.9.2014 11:54

M79i87c62h58a25l 33A69n90d31r54l63í79k 8321681473632

1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.

2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?

Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.

+2/0
30.9.2014 11:40

J10a81n 91P33a54v75l25i97c57a 1970130451953

Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let

+1/0
30.9.2014 14:01

J35i23ř19í 76D54v61o70ř22á46k 5208583288890

Nákladní ? Místo klasických budíků ?

+1/0
30.9.2014 19:57

M60i86c24h67a50l 29T34a54l51s56k85ý 7168518140718

Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?

+2/0
30.9.2014 11:09

J64a10n 27P29r34i94b95y41l 5540135767167

Super. To znamená, že takový kamion už nebude z ničeho nic najíždět do levého pruhu těsně před projíždějící osobáky a následně nebude tři minuty předjíždět jiný kamion souvislou jízdou?

Nebo bude i tato funkce naprogramována do autopilota, aby to co nejrealističtěji připomínalo řízení průměrného kamioňáka?

+3/−7
30.9.2014 9:55

J76a51k62u70b 42L15o64s25m38a82n 6894569831216

Jste trapný!

+5/−4
30.9.2014 10:40

J50i82ř65í 32Š69v12a57g98r 3568450925396

Není! 

Ale já ty kamioňáky chápu. Prostě pospíchají. 

To, že přijedou o 5 vteřin dříve, určitě stojí za naštvání několika řidičů osobáků a blokování dopravy.

Právě kvůli nim byla vymyšlena značka ,,zákaz předjíždění pro kamiony''.

Ale abych nekřivdil, toto je specialita kamioňáků z Polska, Bulharska a Rumunska. Kdekoli po Evropě.

+6/−1
30.9.2014 10:58

J93a94k63u54b 68L63o72s22m57a13n 6884859531116

Tak schválně, já dnes budu jezdit v klidu, pomalu a schválně kolik závodníků v osobácích mě ohrozí (rychlou změnou pruhu těsně předemnou atd atd...) Jsou to řidiči osobáků kdo dělá nejvíce prasáren!!! Ale vás je víc, tak si to nepřiznáte:-)

+7/−2
30.9.2014 11:05

J86a87n 42P80r20i69b45y22l 5530235747327

Na rychlé změny pruhu těsně před někým jste specialisti vy. Pak následuje několikaminutový závod v souběžné jízdě dvou kamionů, který nakonec vyhraje ten, co jede o 1km/h rychleji, než ten druhý.

+1/−3
30.9.2014 12:56
Foto

K42a74r58e76l 93H26r76u12š21k68a 2601821238357

A úplně nejlepší je, když mezitím přijde kopec, ve kterém předjíždějící kamioňák zjistí, že je na předjíždění těžký, vzdá to a vrátí se zpátky do pravého pruhu...

0/0
30.9.2014 13:54

J82a71n 63P47r93i79b78y68l 5240685667757

Tak on by asi dokončit předjíždění, nebo ho dokonce vykonat rychleji zvládl, ale ten hlavní důvod proč předjíždí tak dlouho je spotřeba.

0/−1
30.9.2014 14:37

J35i33n93d80ř51i50c79h 46Š30k97o62p79e19k 4715181500895

to ale ostatní řidiče nezajímá. Pokud šetří, má se vléci pomalu bez předjíždění

0/0
30.9.2014 19:08
Foto

P28e36t58r 67P83r85o72c58h15á28z93k52a 3732596882204

Řekl bych že je to na obou stranách stejné.Jezdím s osobákem a dodávkou a vidím jak se chovají někteří řidiči osobáků i kamionů.Prostě všude najdete materiál který je na nic.U těch kamionů je to díky jejich velikosti a rychlosti víc vidět.

+1/0
30.9.2014 17:55

O28n90d53ř18e39j 26Č20a13p75k15a 6831181823384

Já to při všech těch zákazech tak trochu chápu, když pak jde třeba o to, jestli se stihne z Německa do Čech vrátit v pátek před půlnocí ještě před zákazem jízd, nebo místo víkendu s rodinou bude tvrdnout na parkovišti 10 kilometrů před čárou, tak se nedivím, že honí každou minutu...

+3/0
30.9.2014 11:33

J32a70n 38P77r95i41b17y17l 5500465307317

Taková jsou pravidla silničního provozu. Mění se jen velmi pomalu. Oni si to povolání vybrali sami a museli si takových pravidel být vědomi - byli z nich přezkoušeni, když si dělali řidičák. Naprosto nic je neospravedlňuje k tomu, aby na ně pak nadávali a úmyslně je porušovali.

+1/0
30.9.2014 12:53

J45a31n 84P93r55i48b72y68l 5900795647417

A vy jste evidentně kamioňák ;)

+1/0
30.9.2014 12:48

J59i11n26d54ř90i78c12h 64Š75k76o95p33e24k 4945631570125

má pravdu

+1/0
30.9.2014 19:07

M20a49r16t86i18n 80H87a27v81l58í45k 4440235477513

Nevidím žádnou změnu proti dnešku.

0/0
30.9.2014 9:45

D16a95v28i93d 25A61x26m71a44n65n 5552682346613

Jo tak to je typickej kamioňák... ;-D;-D;-D

+4/0
30.9.2014 9:29

Z79d60e84n25ě66k 79H39r58u54b51ý 5305378371196

Já myslím, že už taková auta mnozí mají, nebo si to alespoň myslí. Nedávno jsem po dlouhé době jel po dálnici autobusem, seděl jsem vpravo a když autobus předjížděl kamion, nestačil jsem se divit, co všechno ti řidiči za jízdy dělají. Řízení se věnoval tak jeden z deseti. Nohy na palubce, sledování TV/videa, psaní něčeho na mobil nebo tablet, atd.

+5/0
30.9.2014 8:08

M30i65l29a61n 39K54r26á27l 8763688421491

Kdyby jsi nebyl taková houska jezdil by jsi taky s kamionem a dělal tyto věci než jezdit smradlavým autobusem a šmíroval řidiče v práci;-D

+1/−5
30.9.2014 8:13

2932769712314

Tomuto říkáte práce?

0/−3
30.9.2014 9:39

V65l12a97d60i29m56í66r 21B57e51n75e73š 2862345174513

Čím se živíte vy?

0/0
30.9.2014 11:45

Z77d45e92n39ě79k 44D61u82f25e82k 2264854628

Souhlasím, je to vidět dnes a denně. Jsou vidět nohy ven z okýnka, četba novin a časopisů a pak se jeden diví, že řidič kamionu jede od jednoho svodidla k druhému až udělá hup a je v lepším případě na poli. Pak se diví jak divizna, že tam neudělali dálnici;-)

+1/0
30.9.2014 8:50

M85a32r88t18i74n 70Š16t31ě15p10á15n71e42k 3687753103941

Ja nevim. Ale kdyz sedim za volantem, jsem rad, ze se tam vejdu tak abych mohl slapat na pedaly. Abych dal nohy z okenka, musel bych byt hadi muz. ;-D

+2/0
30.9.2014 9:35

T54o25m85á35š 92V84e68s81e82l31ý 5505248440469

někde jsem četl, že takhle zkusili dát kameru nahoru tuším do obytňáku a natáčeli co kamioňáci za jízdy dělají. Čumění do bedny, hraní her ani honění je až tak nepřekvapilo, "vyhrál" jeden, co měl v kabině komplet bicí a hrál na ně ;-D

0/0
30.9.2014 12:42

J40i79ř58í 70D28v86o64ř22á63k 5108293728450

Rád bych viděl řidiče , který dokůže dát nohy na pulubovku , aniž by demontoval volant.

0/0
1.10.2014 5:29

S87t66a46n74i84s81l30a37v 10S98r37b92a 4465304358904

myslím, že s ohledem na neskutečnou zátěž, kterou kamiony představují, se svět bude ubírat spíše vývojem jiného typu dopravy-něco ve stylu pohyblívých pásů nebo kolejnic, které ty kamiony budou vozit na delší vzdálenosti a na krátkých si to už vystačí i s dnešní úrovní. představa, že jakoukoloi dálnici okamžitě zaplní kamiony je neudržitelná a neskutečně drahá.

0/−1
30.9.2014 8:08

J49a65n 17K70r63p73e90c 5836973574232

vy byste mel byt poradcem zmr. Humla SNB. s vami by to dotahl jeste dal.

+1/0
30.9.2014 8:22

T39o42m61á85š 15R29ó49t79h 2244456552649

gratuluji, právě jste vymyslel železnici

+12/0
30.9.2014 10:27

P41e23t18r 39O79n31d76r80á66č38e30k 6238438225

R^;-D

0/0
30.9.2014 11:13

J12a81k23u74b 62N76o36v68á90k 9932484234311

Podle mně to s těma řidičema nebude tak hrozný - ti budou potřeba stále. Někdo stejně musí být tomu počítači nadřazen, navíc počítač zatím nenacouve na rampu, nevyplní papíry, na základě telefonátu nezanese do navigace kam má jet atd ....

Já říkám, že řidič tam bude potřeba stále - jen už nebude tolik řídit, což by (v případě řádného odladění řídicího SW) mělo mít za důsledek zvýšení bezpečnosti. Počítač se neunaví a vidí daleko dále než řidič. Jen už to prostě bude méně rizikové povolání a méně náročné, takže řidiči budou mít o 20% nižší platy ....

+1/0
30.9.2014 7:45
Foto

J73a96k49u21b 55M93e11l74z57o54c43h 6215615315762

Jestli dokáže autonomní tahač to, co se píše, pak zacouvat k rampě zvládne taky, papíry může vyplnit počítač i za pomoci RFID technologie a nastavení navigace už dávno může udělat dispečer na dálku.

+4/0
30.9.2014 8:40

J55i10ř22í 47D51v91o27ř67á65k 5488813788370

Jestli.

0/0
30.9.2014 20:02

2712319242904

Toto jsou chabé argumenty pro nutnost řidiče!

0/0
30.9.2014 9:38

M66i98l13a82n 26K27r73á29l 8423468541361

Už vidím naše autodopravce jak řidiči oznámí že když se jede na autopilota tak se mu to nebude počítat do výplaty

+12/0
30.9.2014 7:25

M79a63r10e55k 59Z22a90h80r10a70d38i55l 6394829715721

To si fakt někdo myslí, že se takhle někdy budou kamioňáci oblíkat? ;-D ...

+4/0
30.9.2014 7:11

P24a72v13e35l 40Ž52e53r62n27í92č39e81k 9482282196552

mně se líbí hlavně ta představa o tom řidiči...:-) Přesně takhle si taky představuju tureckého kamoiňáka, jen bych dal na ten jeho tablet nějakou klasickou četbu, než listování mezi salátky...

0/0
30.9.2014 6:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.