- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.
Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.
Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)
Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.
Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS
přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)
Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.
ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali
Řidič kamionu v lakovkách A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...
Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?
Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál
Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.
Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne
1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.
2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?
Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.
Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let
Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?