Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pininfarina prodal svůj nejvzácnější klenot. Nikdo nechápe proč

Jako by Louvre prodal Monu Lisu, privatizace Pražského hradu se snad také nedočkáme. Jsou prostě věci, které se neprodávají. Italské studio Pininfarina ale prodalo jeden z nejslavnějších konceptů všech dob. Své nadpozemské, superhranaté Ferrari Modulo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54i13l17é77m 64P16ř17í28h18o11d95a 2464449483657

To má malej kufr, takže to je na hauno.;-)

0/−1
1.10.2014 17:13

V81l54a93s20t52i95m63i48l 30T26e25n21c70e40r 4910320547600

Modulo mám doma - Matchbox. A neprodám.!

+1/0
30.9.2014 21:39

9291824190307

no, řekl bych, že to nebylo do moc prudkých zatáček, vzhledem k zakrytí předních kol ;-D ale jinak na tu dobu R^ a za odvahu R^R^

+1/0
30.9.2014 17:03

R80a71d49e83k 91H64o70l77e36c22e37k 3496580268721

Všechno je na prodej. Vždy je to jen otázka nabídnuté ceny.

+2/0
30.9.2014 14:39

L24i86b88o31r 62H82o54s62a21k 3645682804786

Za kolik prodas svoje plice? ;-)

0/0
30.9.2014 22:30

T31o33m77á35š 89T31a49t59í33č22e54k 5280612450528

Huš, Albánče! ;-€

0/0
1.10.2014 2:53
Foto

L70u86k48a36s 60K76u33b16e54n68k70a 8512179560624

by me zajimal koeficient odporu  :)

0/0
30.9.2014 14:32

R94a70d11e87k 32H72o11l72e80c77e46k 3506900198631

Víc, než mají dnešní sériově vyráběné vozy. On ten koeficient odporu je totiž vztažen na jednotku čelní plochy. Takže celkový odpor tohoto auta bude malý, ale součinitel odporu zas tak malý nebude.

0/0
30.9.2014 14:38

T40o41m43á94š 39T97a19t50í28č42e78k 5610902860628

Neztratil ses náhodou v překladu? Koeficient = součinitel.

Kromě toho, on ten koeficient odporu není vztažen jen na čelní plochu, ale na celý předmět, tedy vozidlo. A celkový odpor je to, co dostaneme po vynásobení toho koeficientu rychlostí a připočtení valivého odporu kol, řekněme v kostce. Potom ještě brzdí neutrina, ale o těch nic nepíšeš. ;-)

0/0
1.10.2014 2:51

J70a71n 35M27a67t85ú56š 5207370945186

Myslím, že jsou rádi, když jim někdo za tu hrůzu vůbec zaplatil.

0/−2
30.9.2014 14:10

S90v76a35t71o53p60l15u80k 86S92i14l65n65ý 4522416399698

Na tehdejší dobu to byla skutečně bomba. Z dnešního pohledu je to opravdu nic moc.

+3/0
30.9.2014 14:16

J54o37s43e13f 62V39a58l13a 9710393283753

z dnesniho pohledu klenot - diamant, stala a stoupajici hodnota, jedinecny sberatelsky kus. Na rozdil od dnesnich aut, jejichz cena za 40 let nebue ani 1% Modula

+3/0
30.9.2014 19:54

S77v69a70t69o21p39l33u92k 18S15i82l52n98ý 4192376979278

Tak samozřejmě ze sběratelského pohledu je to diamant už je z toho důvodu, že je to unikát vyrobený v jediném exempláři, ale kdyby s takovýmhle designem přišel někdo dnes, tak by to působilo jako opravdu hodně out-of-date...

Mimochodem vaše paralela s dnešními auty je zcela irelevantní a svým způsobem nesmyslná. A pište si, že i dnešní jednokusové unikáty budou mít za 40 let obrovskou cenu.

+2/0
30.9.2014 19:59

M73a21r85t97i63n 15L70ž39i65č59a46ř 9645277262274

To není hrůza ale perla automobilového designu

+1/0
30.9.2014 15:26

S12v27a57t43o10p93l35u34k 64S61i98l82n66ý 4312726399458

" italská designérská škola v podstatě zanikla. " 

Nezanikla, protože design se v Itálii stále vyučuje a vyučovat bude i nadále ;-)

+1/0
30.9.2014 13:12

T50o97m87á86š 29T66a50t71í53č95e10k 5520352390128

Jo, vyučuje se, ale to už není řemeslo, to už je art. Automobilky berou designéry z německéch véšek, kde se vyučuje technika. A ekonomie.

+1/0
1.10.2014 2:46

J43i53ř86í 48S71c71h80w11a55c19h 8678494298156

Ke klínu na přídi, tedy hlavně pod přídí: 

jet tím autem nad 150 km bych nechtěl, riziko, že se vznese musí být značné, a projíždět vysokou rychlostí nějakou zatáčku? Brrrr.....kontakt přední nápravy s vozovkou za nějakým hrbolem bude takřka nulový....

0/−4
30.9.2014 12:58

V76l14a40d94i84s65l43a58v 95A38d87a21m92e12c 2155478151968

Pro Pininfarinu bude jezdící auto 100x větší reklama, než někde zastrčené.

0/0
30.9.2014 12:36

E37r39i70k 30S29a13n15e47t63r44i10k 4798930770904

:-) to naozaj myslíte, že to niekto kúpil aby na tom jazdil ?

0/0
30.9.2014 21:29

V51l49a89d83i84s20l96a66v 49A55d52a86m16e46c 2515598791798

Nemyslím na denní ježdění. Ale vyjet si na nějakou akci, třeba jako u nás srazy veteránů. Nebo na nějakou noblesní akci.

0/0
30.9.2014 22:34

2365124708653

a ted. kolik lidi do precteni tohoto clanku znalo tuto svetovou ikonu ?

+22/−1
30.9.2014 12:34

J35a96n 73Š38v13a86r74c 8187836158544

přesně. ale nakonec nemusíme znát všechno, že? Nehledě na to, že tento design není šálek mé kávy.

+1/0
30.9.2014 12:43

V47o70j47t34ě13c42h 45V86i31n40c44z28e 4942506960949

Já ano, měl jsem Peugeot 406 kupé :-)

0/0
30.9.2014 13:03

J71a53r10o88s19l14a55v 82Z93o94l83t29á55n 9238772425630

On asi nemyslel Pininfarinu, to zná skoro každej, ale konkrétně tohle obskurní Ferrari (já ho neznal, ale neznám mnohem víc modelů)..

+3/0
30.9.2014 13:32

J83i70ř95í 32J81a64n10o27t10a 2939405913

no mě se to vůbec nelíbí :-/

+6/0
30.9.2014 12:28

Ř26e65h44o73ř 64V19l13a49s74á92k 2974954701916

Já mám takovou hypotézu, proč to prodali. Je tedy docela odvážná, ale svěřím se:  Chtěli raději peníze.

+13/0
30.9.2014 12:25

M86i41c30h40a71l 21F55r12ý20d34a 1802939933202

Pevnost karoserie v krutu i v ohybu bude spíš nulová a rejdem to také neoplývá. To s tím ten amík daleko nedojede. Chjo peníze vládnou RvRvRv

0/−1
30.9.2014 11:51

T46o14m47á18š 33J11u38r93e65č28k61a 3813842269963

Je to lepší investice než do zlata;-) za pár desítek let bude mít dvojnásobnou hodnotu

+2/0
30.9.2014 13:00

J49i96n40d23ř77i25c34h 34B12u97c69h98t38a 6332236433920

No jo už to tak vypadá. Peníze jsou důležitější než nějaký sentiment. ;-) Ale s tím Pražským hradem bych ještě počkal. Však on se kupec najde...;-D

+4/0
30.9.2014 11:42

J97a56n 46R64i68c26h12t75e80r 5492362813315

Víte jak úžasné místo něj půjdou postavit moderní byty? A ten výhled... aj, už to vidím - krásná dvanáctipatrová sklobetonová stavba na místě celého Hradu, ráno bude odrážet vycházející Slunce... doufám, že to bude už brzy:-)

0/0
30.9.2014 12:35

M48a20r27t18i54n 15L29ž21i18č92a48ř 9645507772194

A zní bude koukat muslimák... to jsou hezké vyhlídky...

+1/0
30.9.2014 15:27

J32a23n 68F41o25j63t21í84k 6860734368

Netvrdím, že to je auto podle mého vkusu, ale určitě je nutné zasadit si dobře kontext, v letech kdy ho navrhli u nas jezdili maximálně škody MB1000 a to je opravdu dost nadčasové... ale osobně se mi více zamlouvají z této dílny vozy kolem let 1950-60 , tam bych si vybral :-)R^

+1/0
30.9.2014 11:38

J63a46n 24R30i77c69h64t84e94r 5922282883965

No jo, ale ty tisícovky jezdily, to je dost podstatný rozdíl;-)

+3/−1
30.9.2014 12:35

T41o21m53á86š 39T38a19t62í96č89e66k 5860112710418

Jenom ne v létě do kopca! :-)

0/0
1.10.2014 2:40

A53n38t86o13n49í22n 88Š65t98e32f15k74a 3381852409932

Proč se nyní dělaj tak vošklivý auta?

+2/−1
30.9.2014 11:37

S44v97a75t40o67p28l66u97k 75S94i52l91n36ý 4902496609128

Mám zcela opačný názor ;-)

+3/0
30.9.2014 13:11

V87i15k35y40r 87B34o98h66u25m10i36l 87S96t72r41a89n44s81k35y 9437548236439

Ještě že s ním nechce jezdit v Praze, to by jej musel upravit na kola /zadní/ od traktoru jaký tu jsou ulice a díry kanálových vpustí.

0/−3
30.9.2014 11:02

P94e84t76r 36U64l60l63m38a56n24n 2907588617902

každé větší město má dobré ulice a špatné ulice.

+3/0
30.9.2014 11:19

V53í80t 25N67o46v59á24k 5434195771739

pokud ho ten pán odveze do NY, tak si pište, že tam jsou silnice horší než v Praze

+4/−1
30.9.2014 11:49

H37o10n21z74a 75B73o72b13u72l17a 9456889383959

Jsem nějak nepochopil ten šedivej rámeček: "Teď ho čeká nový život. Prý ho James Glickenhaus snad chce přihlásit do registru aut v New Yorku. Jsem zvědavý, jestli na něj opravdu přišroubuje „espézetku“." - datem květen 2013...

0/0
30.9.2014 10:57

H56o47n57z70a 40B55o43b83u44l94a 9476109773589

s datem

0/0
30.9.2014 10:57

M59i50c41h94a21l 95S23e13m24r22á15d 3222836347899

Hnus, velebnosti, jdu blejt...

+3/−5
30.9.2014 10:55

L42i78b15o50r 93F43i86l17á97k 3290485773793

Kdyz dojdou drobny, da se prodat vsechno...

+8/0
30.9.2014 10:54

M61i62c13h44a28e39l 29G37o21t96z 5884608473

Strep jsi a ve strep se obratis...

+2/−2
30.9.2014 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.