Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kouzlo supersportu VW je v motoru, který se odváží postavit jen Italové

Volkswagen XL Sport je asi nejrychlejším dvousetkoňovým autem díky nízké hmotnosti a skvělé aerodynamice. Ušetřit kilogramy pomohl i nejsilnější dvouválec na světě, právě ten je na celém autě nejzajímavější. Je to motor Ducati s desmodromickým rozvodem ventilů. To je geniálně vymyšlené, ale na provedení neobyčejně složité řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91u48k56á49š 60J52a45k85e49š 7626232971207

tak jsem prošel fotky a ten pohled na interiér mě dostal úplně stejné kolečko s kterým pouštím světla i v mé Octavii :D Od sporťáku bych čekal i originálni design

0/0
23.10.2014 23:31

P49e49t16r 92B11a30u98e21r 9740305947429

Řekl bych, že to je jeden z VW podpisů, mají ho skutečně všude.

0/0
24.10.2014 13:43

J33a81r62o40s54l53a46v 39D97r20o62b80n95ý 6166648947137

recyklace článku cca před měsícem? nechce se mi to hledat

0/0
23.10.2014 17:47


S37v17a74t54o88p84l98u68k 30S89i54l58n95ý 4272276619168

Kdyby chtěl někdo vidět, jak to vypadá konstrukčně, tak tady je takový hezký nákres:

http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2013-06/25329/20130608140531-desmo_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg

+1/0
23.10.2014 17:39

S36v69a82t55o94p18l76u68k 21S39i85l34n95ý 4942656139178

A nešlo by ty ventily prostě nasadit na takovou malou klikovou hřídel stejně jako písty? Podle mě by to bylo jednodušší řešen než dvojitá vačka.

0/0
23.10.2014 16:48

V46á23c30l87a43v 95R62o70s34e63n90b80e12r92g 6459297892787

Zdvih ventilu nemůže mít sinusový průběh, to by byl uzavřený jen v horní úvrati.

+1/0
23.10.2014 17:06

S93v22a57t42o97p96l84u77k 55S23i44l33n94ý 4882546879798

"Spalovací prostor tak má extrémně podčtvercovou konstrukci"

Co to proboha je? 8-o

+1/0
23.10.2014 16:43

J14a41n 28K91r73p29e83c 5706543854872

ctvercovy motor je ten ktery ma stejny zdvih pistu jako vrtani valce (prumer valce). podctvercovy motor (vysokootackove, zjm. motorky, nektere vicevalcove benzinaky) ma vetsi vrtani nez zdvih a nadctvercovy (nizkootackove zjm. diesely) maji vetsi zdvih nez vrtani. podctvercove motory se zpravidla vyznacuji mensim krouticim momentem, mensim kompresnim pomerem, vysokymi otackami a vysokym pomerem koni na litr. nadctvercove motory jsou na tom presne obracene. ctvercove jsou tak nejak uprostred. vim ze je pouzivalo u nekterych benzinovych 6ti valcu BMW, ale urcite se najdou i jinde.

+8/−1
23.10.2014 16:54

S18v45a50t14o16p25l71u89k 58S14i24l32n13ý 4652496499368

Velké díky za vysvětlení. Ani nevíte, jak jste mi tím mnohé objasnil, co mi dodnes bylo nejasné (mimo jiné závislost krouťáku na zdvihu, čili vlastně délce kliky) :-)

0/0
23.10.2014 17:03

J10a67n 12K35r23p22e40c 5876713854292

tak on je to vlastne stary dobry princip pakoveho mechanismu. vetsi paka, vetsi sila.

+1/−1
23.10.2014 17:06

P92e72t71r 53U21r96a68m 1192710393277

ale prd, paka (klika) je naopak mensi, akorat na ni pusobi vetsi sila (umerna druhe mocnine vrtani). Pri stejnem tlaku a by byl kroutici moment teoreticky stejny. Jenze vetsi vrtani umoznuje vyssi otacky, snizuje setrvacne sily a ztraty proudeni kanaly, protoze ventily jsou vetsi. To je typicke pro zavodni motor, ktery vykon honi vysokymi otackami, ale maximalni vykon je k dispozici pouze v uzkem pasmu. Motor ma velkou spotrebu, ale to u takoveho auta nikoho nezajima a nizka hmotnost a maly odpor vzduchu to bude u tohohle auta kompenzovat. Jenze supersport VW si moc lidi nekoupi, to by museli prodavat pod znackou Bugatti nebo Ducati.

0/0
23.10.2014 22:17

J79a26n 64K39r75p88e18c 5256363334792

ale prd? mate 2 motory se stejnym vrtanim ale ruznym zdvihem. ktera klikova hridel ma vetsi zalomeni - vetsi paku, a vetsi kroutici moment ve vysledku? (pri zachovani obecne stejnych podminek obou motoru)

0/0
24.10.2014 8:24

P57a69v85e82l 62Z94a33j19í26č44e38k 8514960846420

nevi nahodou jak je to u formuli ktere meli kolem 18000 ot? jestli taky pouzivali na kazdy pohyb ventilu jednu vacku

0/0
23.10.2014 12:44

B70o21h16u96m40i76l 95M81á87c85a 5701832466513

Přečtěte si článek "Vysoká motorářská u Koeniggsegu..." v této rubrice.

0/0
23.10.2014 15:09

B79o55h59u95m23i25l 11M66á37c43a 5731852626223

Oprava překlepu plným odkazem.

http://auto.idnes.cz/koenigsegg-bude-mit-motor-bez-vacek-a-pruzin-pro-ovladani-ventilu-py8-/automoto.aspx?c=A120412_224543_automoto_vok

0/0
23.10.2014 15:11

J82a50n 73K66r53p42e28c 5956193384922

na rizeni ventilu vacky nepotrebujete, je spousta jinych zpusobu casovani ventilu, nicmene vackou je to jedine opravdu spolehlive reseni (a mozna taky jedine povolene regulemi FIA). takze je to klasicky DOHC . uzavirani ventilu v zavodnich motorech je pneumatickymi pruzinami. jinak F1 motory tocily i kolem 19,5 tis., ted je omezeno na 18 tis. koncepci motoru s pouzitim jedne vacky na kazdy ventil jsem jeste nikdy neslysel, ale to neznamena, ze v nejake krajne nepravdepodobne instalaci existuje.

0/0
23.10.2014 16:32

J12a60n 87K97r96p90e20c 5866673464872

spatne jsem vas pochopil. to s tim demo rozvodem je tak, ze ona vacka slouzi na otevirani i zavirani onoho ventilu smerem nahoru i dolu pres soustavu vahadel.

0/0
23.10.2014 17:03

J77a55n 83U69l40m 7130829716322

Jak je to řešený třeba u silničních motorek, které taky točí šílený otáčky?

0/0
23.10.2014 12:42

J54a24r83o98m46í21r 13K40r13á32l 4820469304129

U dvoutaktu žádný problém. :-)

0/0
23.10.2014 13:44

J20a63n 23K67r40p52e62c 5986933744942

zavodni pneumaticke pruziny, bezne motorky pruziny nebo desmo jak uvedeno v tomto clanku.

+1/0
23.10.2014 16:35

P71e27t81r 82B12a24u23e46r 9160475877769

Viděl jsem tu několik komnetářů, které směřovali k otázkám, kdo s takovým autem bude jezdit nebo k čemu vlastně je dvoumístný sporťák a k čemu to je, když konstrukčně zvládne jen skoro dokonalý povrch?

Abych nespamoval, napíšu to je jen jednou, jak to vidím já.

Když VW postavilo Veyrona, tak šlo o jediný cíl. Postavit vyjímečné auto, které bude mít výkon 1000 koní a bylo úplně jedno, kolik to bude stát, nikdo neřešil náklady. Šlo o splnění jasného cíle a šlo se přes mrtvoly.

Když ale automobilky dělají takováto auta, jde podle mě mimo jiné i o kontinuitu vývoje. Dnes to bude sporťák, který s největší pravděpodobností nespatří běh sériové výroby. Ale budou na tom stavět dál a díky poznání například z desma v XL Sportu budou schopní pracovat dál. A klidně se může stát, že za 5 nebo deset let s tím bude jezdit Golf deváté nebo jedenácté generace. Tyhle auta se nedělají proto, aby se zvýšil prodej a zisk koncernu.

Mimochodem k čemu je dvoumístné R8, Porsche, Z4 nebo i levnější varianty dvoumístných kupé jako TT, MX-5, Tigra, Brera, Scirocco, Smarty, menší varianty Cooperu apod. Většina z nich taky není stavěná na náš tankodrom a většina z nich pohodleně odveze taky jen dvě osoby a přece jen se kupují a lidé v nich jezdí.

Není jich tolik jako Oktávek, ale jsou..

0/0
23.10.2014 12:01

L87a60d84i86s79l82a44v 63M50i56k52a 1731159274444

Nemyslím si, že dvoumístný sporťák je k ničemu, je to prostě typ auta, ale u tohodle mi vadí ten motor, mít to 6-8 válec, tak se mi to jen nelíbí, ale to je každého individuální věc co se mu líbí a co ne, ale takhle je to paskvil.

0/0
23.10.2014 13:04

P51e28t68r 55B29a18u14e74r 9920315567119

Možná paskvil, možná budoucnost. Nicméně zrovna EU tímhle směrem všechno tlačí. Minimální emise, minimální zatížení životního prostředí. Za vývoje motorů s nižšími emisemi se utratí miliardy ročně. A ta pomyslná hranice se blíží. Myslím tu hranici, kam až můžou s emisema zatlačit například dvoulitrový motory, pak se budou dál snižovat objemy motoru. Ale napsal jsem to hodně povrchně, tak problematika je samozřejmě složitější.

0/0
23.10.2014 13:15

J18i68ř98í 24S64c31h86w34a17c54h 8648824258596

jedná se o koncepci "minimalizace všeho"! 

V Caterhamu motor V6/V8 nikdy nebude, přitom si v dynamice s většinou V6 i V8 vytře pozadí.

0/0
23.10.2014 15:14

9211534240737

Ptáte se, kde se s tím dá jezdit? Inu všude, kde můžete jezdit i se svou Fábií....+ třeba na závodní dráze a v levém pruhu na německé dálnici...

+2/0
23.10.2014 10:10

J18a77k83u78b 70F28e46i91f68a68r 7839859916659

Všude se zmiňuje jenom maximálka a výkon. Ale co další parametry? Zrychlení z 0 na 100, z 0 na 200?

+2/0
23.10.2014 10:08

P32a81v36e93l 50Z42a87j51í28č91e37k 8964630856390

me by spise zajimalo spomaleni pri te hmotnosti... muze to byt docela uzasna hodnota

+1/0
23.10.2014 12:45

P69e95t59r 59S28t22e78j26s39k97a80l 3779718624286

Narvat do sportaku diesel a nazvat to Sport a jeste Eco (asi nemel DPF ani SCR, mozna ani EGR) to je neuveritelna blbost posledniho zhruba desetileti.

0/−1
23.10.2014 9:54

J50i30ř62í 97S59c43h33w26a13c81h 8858664588906

a co je na tom k neuvěření? Zákazníků. co se chtějí svézt rychle a lacino jsou mraky, je jich mnohem víc než těch, co se chtějí svézt rychle a je jim jedno co to bude stát.

+1/0
23.10.2014 10:01

P50e73t64r 59S61t98e71j33s35k73a53l 3539648964946

Jasne, hlavne at to nic nestoji a jede to alespon 300kmh a ze jich bylo napriklad Fabia 1 RS, tedy ta jede 400kmh, nebo se to tak vodicovi jevi, kdyz auto za nim zacne vyrazne zaostavat, protoze v mraku dymu nic nevidi a dusi se.

+2/−2
23.10.2014 11:08

J68i63ř26í 87S10c51h16w43a64c35h 8958464788566

A proč by to ty "vodiče" v sazometech mělo nějak zajímat, vždyť ty co mají "sportovní" benzíny V8 4.0-6.0 to taky moc nezajímá, že ve městě smrdí násobně více než malá auta.

0/0
23.10.2014 16:13

L77a42d54i29s35l87a34v 26P27r19o63t55i26v94a 7886546164774

Výmysl bláznů. Kde s tím bude jezdit ? A nebo bude páchat trestné činy a někoho zabíjet ?

0/−10
23.10.2014 9:24

V35á31c43l28a68v 78K58u48t44n39a98r 7340647618913

pokud se vám to nelíbí, nikdo vás to nenutí kupovat - dál si zůstaňte u tříválcové fábie, popř kola nebo mastné tyče

+5/0
23.10.2014 9:39

M76i57c40h98a33e39l 18H70a52m45a 1162334532353

Vy jste ale protiva...rekl kdysi davno nekdo vasemu pra pra pra pra pra predkovi.

+2/0
23.10.2014 9:41

L21a54d20i28s28l20a57v 23P58r72o74t70i85v53a 7946266924544

Výmysl bláznů .  Kde s tím bude jezdit ? Není škoda té práce ?

0/−10
23.10.2014 9:22

J11a63n 49K46r57p54e81c 5486263594892

jinak k technickemu reseni. "hydrostely" jsou dle meho nazoru jedno z nejhorsich reseni vymezovani vule ventilu. neni bezudrzbove, je nepresne v pokrocilejsim veku a drahe na opravy. co se tyka samotneho rozvodu, existuje daleko lepsi technicke reseni a sice pneumaticke "pruziny" ktere se bezne v motosportu vyuzivaji. desmo je spise takove retro pro fanousky, a nepotrebuje zastavbu dalsiho zarizeni k tlakovani ventilu, coz je dobre pro motorku, ale u auta se takovy problem diky vetsimu prostoru a vaze zarizeni max. v jednotkach kilogramu nevyskytuje.

0/0
23.10.2014 8:40

J81a62n 54K15r22p32e83c 5886153464512

pokud auto i s ridicem nebude vazit do 350 kg, tak to bude velice bidny jizdni zazitek. motorkove motory jsou tak silne podctvercove prave proto, ze muzou mit mly kroutici moment kvuli nizke hmotnosti. permanentne bde v haji spojka, motor neustale pobezi na max - na coz neni uplne staveny, pokud tedy ma byt zivotnost delsi nez 10tis. km. bude eztremne drahy na provoz. to uz pak vyjde daleko lepe mazda rx8 se svym vanklem, nez toto. navic ta mazda je paradni i po vizualni strance i po letech. a buhvi proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni...

0/0
23.10.2014 8:12

J43i62ř97í 67S33c62h52w64a75c35h 8528614328896

bohužel životnost Wankelu je taková malá katastrofa....ani Mazda řadu problémů nebyla schopna vyřešit......to dnešní tak kritizované  turbomotory jsou oproti wankelům "nesmrtelné" držáky.

+1/0
23.10.2014 9:56

J85a74n 96K64r46p78e92c 5976323764192

jako ze motorkova 1,2 v aute bude mit lepsi vydrz, jo? drzte se kontextu. pokud se wankel spravne jezdi a udrzuje, neni s nim zasadnich problemu. pokud se vcas podchyti ono selhavani zpusobene opotrebovanymi brity, neni repase pro svou jednoduchost nijak zvlast nakladna a ve sve podstate neni takova udrzba vc. one repase nijakzvlast nakladnejsi nez u bezneho, remenem pohaneneho turbodieselu. ovsem pokud nekdo wankel jezdi bez radneho rezimu a az do smrti, tzn. dokud jde jeste nastartovat, pak se nemuze divit ze ma motor v haji.

0/0
23.10.2014 10:26

J29i64ř72í 30S20c37h86w17a58c29h 8858474888316

no právě: drž se kontextu, 

1. já o žádné motorkové 1.2 nemluvil!

2. Ohledně wankelu jsem ti jasně vysvětlil "proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni..." ;-)

0/0
23.10.2014 15:30

J28a95n 61K82r64p39e11c 5326243364562

ja vubec nechapu proc a z jake pozice semnou diskutujete. proc na me vubec reagujete, kdyz jste ocividne necetl ani clanek, ani muj prispevek. nejake amaterske filozofovani ohledne wankelu me taky nezajima, nebo opravdu mate pocit ze mi muzete o wanklech rict neco svetoborneho? muj prispevek se tykal odhadu koncepce XL ve vztahu k rotacnim motorum, jako priklad RX8 - coz jsou 2 zhruba stejnym zpusobem neotrele koncepce. co do toho placate nejake "dnesni turbomotory", nebo na me cilite plkem "životnost Wankelu je taková malá katastrofa" me timto opravdu neoslnite.

0/0
23.10.2014 16:07

J85i34ř68í 67S58c45h39w31a57c13h 8968784438646

???

hmm, tak holt jsi prostě jakýsi nechápavý....co nadělám. holt si budeš muset počkat na někoho, kdo tě oslní.... a vysvětlovat, proč jsem něco s něčím srovnal ti nebudu. Takže diskusi s tebou na tomto fóru, kde s tebou nesmí diskutovat jen tak leckdo, ukončuji. Howgh.

Bacha ať ti nepraskne žilka!

0/0
23.10.2014 16:29

P96e64t53r 72D69v10o37r17a43k 3271810417249

Ducati mě variabilní časování sacích i výfukových ventilů připravené v novém Testastretta DVT pro Multistradu na příští rok !

VDucati R^R^

0/0
23.10.2014 8:09

J67a46n 18N96o49v46á73k 6344134286483

Jsem zvědavý, jak dlouho bude trval zavedení těchto triků do masové produkce. Přece jen by se mi líbilo mít aut s kombinovanou spotřebou 2l/100 km. Neboli český ideál - dochorvatskaazpětnajednunádrž.

0/0
23.10.2014 7:38

L10i83b55o25r 40D27a31n27ě27k 4277661743

prvně jsem čet " do chorvatska na nudapláž" ;-D

0/0
23.10.2014 7:46

J56a59n 54U36l29m 7770909516842

a tam by asi o spotřebu nešlo ;-D

0/0
23.10.2014 12:49

J27i30ř71í 84S49c16h56w41a69c40h 8938454148716

tyto "triky" na snížení spotřeby jako "zmenšování počtu válců" či snaha o minimalizaci aerodynamického odporu se používají v masové výrobě už nějakých deset let.

Tady je to jen dovedeno do extrému.

0/0
23.10.2014 15:56

J85o53s21e75f 25Č95i64h23á95k 7111709600466

Škoda, že i karosérii neudělali italové :-)

+8/0
23.10.2014 4:45

V94á20c53l55a22v 76K63u82t62n83a40r 7900217738843

Jednoduchá pomoc - Alfa Romeo 4C :-)

http://www.mercedescla.org/forum/attachments/11266d1405406149-would-you-trade-your-cla45-alfa-romeo-4c-s1-l-alfa-romeo-4c-proposera-de-240-270-ch-284456.jpg

895kg, 240 koní, to přitom z prověřené 1,75 TBI, kterou nebudete muset kompletně servisovat každých 10 000km :-)

+3/0
23.10.2014 9:16

K56a86r71e38l 52V86o67r81e18l 4117741559307

Nádhera :-)

0/0
23.10.2014 0:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.