Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kouzlo supersportu VW je v motoru, který se odváží postavit jen Italové

Volkswagen XL Sport je asi nejrychlejším dvousetkoňovým autem díky nízké hmotnosti a skvělé aerodynamice. Ušetřit kilogramy pomohl i nejsilnější dvouválec na světě, právě ten je na celém autě nejzajímavější. Je to motor Ducati s desmodromickým rozvodem ventilů. To je geniálně vymyšlené, ale na provedení neobyčejně složité řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u69k34á50š 40J30a83k61e96š 7116462971117

tak jsem prošel fotky a ten pohled na interiér mě dostal úplně stejné kolečko s kterým pouštím světla i v mé Octavii :D Od sporťáku bych čekal i originálni design

0/0
23.10.2014 23:31

P85e49t86r 17B79a76u13e61r 9510215587299

Řekl bych, že to je jeden z VW podpisů, mají ho skutečně všude.

0/0
24.10.2014 13:43

J38a96r95o63s11l32a87v 81D14r88o90b25n45ý 6616798947757

recyklace článku cca před měsícem? nechce se mi to hledat

0/0
23.10.2014 17:47

S43v38a38t50o56p69l77u36k 31S43i35l60n13ý 4232506959528

Kdyby chtěl někdo vidět, jak to vypadá konstrukčně, tak tady je takový hezký nákres:

http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2013-06/25329/20130608140531-desmo_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg

+1/0
23.10.2014 17:39

S43v65a81t39o19p29l42u18k 20S69i13l34n37ý 4832116699338

A nešlo by ty ventily prostě nasadit na takovou malou klikovou hřídel stejně jako písty? Podle mě by to bylo jednodušší řešen než dvojitá vačka.

0/0
23.10.2014 16:48

V23á70c11l59a59v 70R73o30s75e70n83b67e63r92g 6479807782797

Zdvih ventilu nemůže mít sinusový průběh, to by byl uzavřený jen v horní úvrati.

+1/0
23.10.2014 17:06

S50v84a56t10o30p28l79u53k 44S50i51l30n73ý 4112476429228

"Spalovací prostor tak má extrémně podčtvercovou konstrukci"

Co to proboha je? 8-o

+1/0
23.10.2014 16:43

J90a46n 81K69r45p15e67c 5346603784242

ctvercovy motor je ten ktery ma stejny zdvih pistu jako vrtani valce (prumer valce). podctvercovy motor (vysokootackove, zjm. motorky, nektere vicevalcove benzinaky) ma vetsi vrtani nez zdvih a nadctvercovy (nizkootackove zjm. diesely) maji vetsi zdvih nez vrtani. podctvercove motory se zpravidla vyznacuji mensim krouticim momentem, mensim kompresnim pomerem, vysokymi otackami a vysokym pomerem koni na litr. nadctvercove motory jsou na tom presne obracene. ctvercove jsou tak nejak uprostred. vim ze je pouzivalo u nekterych benzinovych 6ti valcu BMW, ale urcite se najdou i jinde.

+8/−1
23.10.2014 16:54

S72v87a33t54o85p98l53u68k 12S93i89l57n24ý 4192286539558

Velké díky za vysvětlení. Ani nevíte, jak jste mi tím mnohé objasnil, co mi dodnes bylo nejasné (mimo jiné závislost krouťáku na zdvihu, čili vlastně délce kliky) :-)

0/0
23.10.2014 17:03

J73a33n 51K54r71p56e64c 5216433734822

tak on je to vlastne stary dobry princip pakoveho mechanismu. vetsi paka, vetsi sila.

+1/−1
23.10.2014 17:06

P59e94t31r 15U55r90a29m 1882630523757

ale prd, paka (klika) je naopak mensi, akorat na ni pusobi vetsi sila (umerna druhe mocnine vrtani). Pri stejnem tlaku a by byl kroutici moment teoreticky stejny. Jenze vetsi vrtani umoznuje vyssi otacky, snizuje setrvacne sily a ztraty proudeni kanaly, protoze ventily jsou vetsi. To je typicke pro zavodni motor, ktery vykon honi vysokymi otackami, ale maximalni vykon je k dispozici pouze v uzkem pasmu. Motor ma velkou spotrebu, ale to u takoveho auta nikoho nezajima a nizka hmotnost a maly odpor vzduchu to bude u tohohle auta kompenzovat. Jenze supersport VW si moc lidi nekoupi, to by museli prodavat pod znackou Bugatti nebo Ducati.

0/0
23.10.2014 22:17

J15a98n 52K51r64p75e36c 5636263884412

ale prd? mate 2 motory se stejnym vrtanim ale ruznym zdvihem. ktera klikova hridel ma vetsi zalomeni - vetsi paku, a vetsi kroutici moment ve vysledku? (pri zachovani obecne stejnych podminek obou motoru)

0/0
24.10.2014 8:24

P44a82v16e16l 67Z17a76j89í80č13e48k 8574460966480

nevi nahodou jak je to u formuli ktere meli kolem 18000 ot? jestli taky pouzivali na kazdy pohyb ventilu jednu vacku

0/0
23.10.2014 12:44

B98o37h35u54m75i76l 50M74á79c98a 5891952296113

Přečtěte si článek "Vysoká motorářská u Koeniggsegu..." v této rubrice.

0/0
23.10.2014 15:09

B94o53h42u47m75i88l 25M46á48c24a 5391182606133

Oprava překlepu plným odkazem.

http://auto.idnes.cz/koenigsegg-bude-mit-motor-bez-vacek-a-pruzin-pro-ovladani-ventilu-py8-/automoto.aspx?c=A120412_224543_automoto_vok

0/0
23.10.2014 15:11

J27a67n 11K14r52p36e50c 5816863494482

na rizeni ventilu vacky nepotrebujete, je spousta jinych zpusobu casovani ventilu, nicmene vackou je to jedine opravdu spolehlive reseni (a mozna taky jedine povolene regulemi FIA). takze je to klasicky DOHC . uzavirani ventilu v zavodnich motorech je pneumatickymi pruzinami. jinak F1 motory tocily i kolem 19,5 tis., ted je omezeno na 18 tis. koncepci motoru s pouzitim jedne vacky na kazdy ventil jsem jeste nikdy neslysel, ale to neznamena, ze v nejake krajne nepravdepodobne instalaci existuje.

0/0
23.10.2014 16:32

J65a63n 83K25r19p48e15c 5806453484642

spatne jsem vas pochopil. to s tim demo rozvodem je tak, ze ona vacka slouzi na otevirani i zavirani onoho ventilu smerem nahoru i dolu pres soustavu vahadel.

0/0
23.10.2014 17:03

J71a68n 30U59l10m 7830979266932

Jak je to řešený třeba u silničních motorek, které taky točí šílený otáčky?

0/0
23.10.2014 12:42

J71a58r81o72m74í55r 63K55r46á24l 4550159754829

U dvoutaktu žádný problém. :-)

0/0
23.10.2014 13:44

J91a72n 16K96r42p42e92c 5696943404582

zavodni pneumaticke pruziny, bezne motorky pruziny nebo desmo jak uvedeno v tomto clanku.

+1/0
23.10.2014 16:35

P46e51t14r 68B37a33u87e24r 9890655927889

Viděl jsem tu několik komnetářů, které směřovali k otázkám, kdo s takovým autem bude jezdit nebo k čemu vlastně je dvoumístný sporťák a k čemu to je, když konstrukčně zvládne jen skoro dokonalý povrch?

Abych nespamoval, napíšu to je jen jednou, jak to vidím já.

Když VW postavilo Veyrona, tak šlo o jediný cíl. Postavit vyjímečné auto, které bude mít výkon 1000 koní a bylo úplně jedno, kolik to bude stát, nikdo neřešil náklady. Šlo o splnění jasného cíle a šlo se přes mrtvoly.

Když ale automobilky dělají takováto auta, jde podle mě mimo jiné i o kontinuitu vývoje. Dnes to bude sporťák, který s největší pravděpodobností nespatří běh sériové výroby. Ale budou na tom stavět dál a díky poznání například z desma v XL Sportu budou schopní pracovat dál. A klidně se může stát, že za 5 nebo deset let s tím bude jezdit Golf deváté nebo jedenácté generace. Tyhle auta se nedělají proto, aby se zvýšil prodej a zisk koncernu.

Mimochodem k čemu je dvoumístné R8, Porsche, Z4 nebo i levnější varianty dvoumístných kupé jako TT, MX-5, Tigra, Brera, Scirocco, Smarty, menší varianty Cooperu apod. Většina z nich taky není stavěná na náš tankodrom a většina z nich pohodleně odveze taky jen dvě osoby a přece jen se kupují a lidé v nich jezdí.

Není jich tolik jako Oktávek, ale jsou..

0/0
23.10.2014 12:01

L37a60d62i12s90l35a40v 71M80i79k94a 1241629664504

Nemyslím si, že dvoumístný sporťák je k ničemu, je to prostě typ auta, ale u tohodle mi vadí ten motor, mít to 6-8 válec, tak se mi to jen nelíbí, ale to je každého individuální věc co se mu líbí a co ne, ale takhle je to paskvil.

0/0
23.10.2014 13:04

P15e55t98r 41B98a44u31e69r 9860365327589

Možná paskvil, možná budoucnost. Nicméně zrovna EU tímhle směrem všechno tlačí. Minimální emise, minimální zatížení životního prostředí. Za vývoje motorů s nižšími emisemi se utratí miliardy ročně. A ta pomyslná hranice se blíží. Myslím tu hranici, kam až můžou s emisema zatlačit například dvoulitrový motory, pak se budou dál snižovat objemy motoru. Ale napsal jsem to hodně povrchně, tak problematika je samozřejmě složitější.

0/0
23.10.2014 13:15

J98i64ř48í 81S93c63h21w52a94c50h 8168614968236

jedná se o koncepci "minimalizace všeho"! 

V Caterhamu motor V6/V8 nikdy nebude, přitom si v dynamice s většinou V6 i V8 vytře pozadí.

0/0
23.10.2014 15:14

9591624320887

Ptáte se, kde se s tím dá jezdit? Inu všude, kde můžete jezdit i se svou Fábií....+ třeba na závodní dráze a v levém pruhu na německé dálnici...

+2/0
23.10.2014 10:10

J46a27k31u76b 88F82e90i30f71a28r 7509349406539

Všude se zmiňuje jenom maximálka a výkon. Ale co další parametry? Zrychlení z 0 na 100, z 0 na 200?

+2/0
23.10.2014 10:08

P91a70v90e89l 86Z26a82j70í66č26e44k 8524580856800

me by spise zajimalo spomaleni pri te hmotnosti... muze to byt docela uzasna hodnota

+1/0
23.10.2014 12:45

P45e22t42r 32S69t14e54j69s26k73a28l 3209748234866

Narvat do sportaku diesel a nazvat to Sport a jeste Eco (asi nemel DPF ani SCR, mozna ani EGR) to je neuveritelna blbost posledniho zhruba desetileti.

0/−1
23.10.2014 9:54

J21i51ř57í 45S70c17h35w43a79c60h 8318304818786

a co je na tom k neuvěření? Zákazníků. co se chtějí svézt rychle a lacino jsou mraky, je jich mnohem víc než těch, co se chtějí svézt rychle a je jim jedno co to bude stát.

+1/0
23.10.2014 10:01

P28e12t11r 54S18t38e95j79s30k85a82l 3759968724786

Jasne, hlavne at to nic nestoji a jede to alespon 300kmh a ze jich bylo napriklad Fabia 1 RS, tedy ta jede 400kmh, nebo se to tak vodicovi jevi, kdyz auto za nim zacne vyrazne zaostavat, protoze v mraku dymu nic nevidi a dusi se.

+2/−2
23.10.2014 11:08

J21i13ř95í 58S24c67h97w81a50c59h 8478654608206

A proč by to ty "vodiče" v sazometech mělo nějak zajímat, vždyť ty co mají "sportovní" benzíny V8 4.0-6.0 to taky moc nezajímá, že ve městě smrdí násobně více než malá auta.

0/0
23.10.2014 16:13

L12a86d34i35s66l24a28v 19P80r78o42t65i35v67a 7816486964374

Výmysl bláznů. Kde s tím bude jezdit ? A nebo bude páchat trestné činy a někoho zabíjet ?

0/−10
23.10.2014 9:24

V23á39c82l11a16v 61K83u96t77n52a63r 7870567288923

pokud se vám to nelíbí, nikdo vás to nenutí kupovat - dál si zůstaňte u tříválcové fábie, popř kola nebo mastné tyče

+5/0
23.10.2014 9:39

M91i94c60h26a60e77l 62H97a42m69a 1392334562843

Vy jste ale protiva...rekl kdysi davno nekdo vasemu pra pra pra pra pra predkovi.

+2/0
23.10.2014 9:41

L59a83d22i45s17l82a59v 13P49r13o37t56i23v60a 7406626624844

Výmysl bláznů .  Kde s tím bude jezdit ? Není škoda té práce ?

0/−10
23.10.2014 9:22

J49a70n 74K51r30p69e43c 5396803694522

jinak k technickemu reseni. "hydrostely" jsou dle meho nazoru jedno z nejhorsich reseni vymezovani vule ventilu. neni bezudrzbove, je nepresne v pokrocilejsim veku a drahe na opravy. co se tyka samotneho rozvodu, existuje daleko lepsi technicke reseni a sice pneumaticke "pruziny" ktere se bezne v motosportu vyuzivaji. desmo je spise takove retro pro fanousky, a nepotrebuje zastavbu dalsiho zarizeni k tlakovani ventilu, coz je dobre pro motorku, ale u auta se takovy problem diky vetsimu prostoru a vaze zarizeni max. v jednotkach kilogramu nevyskytuje.

0/0
23.10.2014 8:40

J77a59n 75K33r22p65e16c 5556153954242

pokud auto i s ridicem nebude vazit do 350 kg, tak to bude velice bidny jizdni zazitek. motorkove motory jsou tak silne podctvercove prave proto, ze muzou mit mly kroutici moment kvuli nizke hmotnosti. permanentne bde v haji spojka, motor neustale pobezi na max - na coz neni uplne staveny, pokud tedy ma byt zivotnost delsi nez 10tis. km. bude eztremne drahy na provoz. to uz pak vyjde daleko lepe mazda rx8 se svym vanklem, nez toto. navic ta mazda je paradni i po vizualni strance i po letech. a buhvi proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni...

0/0
23.10.2014 8:12

J53i88ř66í 13S12c10h46w10a45c56h 8298684588156

bohužel životnost Wankelu je taková malá katastrofa....ani Mazda řadu problémů nebyla schopna vyřešit......to dnešní tak kritizované  turbomotory jsou oproti wankelům "nesmrtelné" držáky.

+1/0
23.10.2014 9:56

J64a88n 50K81r64p47e39c 5816533724792

jako ze motorkova 1,2 v aute bude mit lepsi vydrz, jo? drzte se kontextu. pokud se wankel spravne jezdi a udrzuje, neni s nim zasadnich problemu. pokud se vcas podchyti ono selhavani zpusobene opotrebovanymi brity, neni repase pro svou jednoduchost nijak zvlast nakladna a ve sve podstate neni takova udrzba vc. one repase nijakzvlast nakladnejsi nez u bezneho, remenem pohaneneho turbodieselu. ovsem pokud nekdo wankel jezdi bez radneho rezimu a az do smrti, tzn. dokud jde jeste nastartovat, pak se nemuze divit ze ma motor v haji.

0/0
23.10.2014 10:26

J25i90ř17í 14S34c65h47w41a60c13h 8718484308336

no právě: drž se kontextu, 

1. já o žádné motorkové 1.2 nemluvil!

2. Ohledně wankelu jsem ti jasně vysvětlil "proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni..." ;-)

0/0
23.10.2014 15:30

J43a93n 33K49r83p28e54c 5216433714822

ja vubec nechapu proc a z jake pozice semnou diskutujete. proc na me vubec reagujete, kdyz jste ocividne necetl ani clanek, ani muj prispevek. nejake amaterske filozofovani ohledne wankelu me taky nezajima, nebo opravdu mate pocit ze mi muzete o wanklech rict neco svetoborneho? muj prispevek se tykal odhadu koncepce XL ve vztahu k rotacnim motorum, jako priklad RX8 - coz jsou 2 zhruba stejnym zpusobem neotrele koncepce. co do toho placate nejake "dnesni turbomotory", nebo na me cilite plkem "životnost Wankelu je taková malá katastrofa" me timto opravdu neoslnite.

0/0
23.10.2014 16:07

J24i69ř79í 19S51c21h94w94a21c43h 8968244688656

???

hmm, tak holt jsi prostě jakýsi nechápavý....co nadělám. holt si budeš muset počkat na někoho, kdo tě oslní.... a vysvětlovat, proč jsem něco s něčím srovnal ti nebudu. Takže diskusi s tebou na tomto fóru, kde s tebou nesmí diskutovat jen tak leckdo, ukončuji. Howgh.

Bacha ať ti nepraskne žilka!

0/0
23.10.2014 16:29

P86e65t43r 65D16v86o40r96a55k 3621980607459

Ducati mě variabilní časování sacích i výfukových ventilů připravené v novém Testastretta DVT pro Multistradu na příští rok !

VDucati R^R^

0/0
23.10.2014 8:09

J53a18n 65N95o58v50á76k 6614514606593

Jsem zvědavý, jak dlouho bude trval zavedení těchto triků do masové produkce. Přece jen by se mi líbilo mít aut s kombinovanou spotřebou 2l/100 km. Neboli český ideál - dochorvatskaazpětnajednunádrž.

0/0
23.10.2014 7:38

L53i34b21o98r 96D19a80n27ě41k 4877771773

prvně jsem čet " do chorvatska na nudapláž" ;-D

0/0
23.10.2014 7:46

J64a94n 20U20l30m 7610709286722

a tam by asi o spotřebu nešlo ;-D

0/0
23.10.2014 12:49

J97i12ř39í 98S62c91h29w62a26c14h 8368224198546

tyto "triky" na snížení spotřeby jako "zmenšování počtu válců" či snaha o minimalizaci aerodynamického odporu se používají v masové výrobě už nějakých deset let.

Tady je to jen dovedeno do extrému.

0/0
23.10.2014 15:56

J17o89s31e26f 37Č30i20h82á67k 7881239540846

Škoda, že i karosérii neudělali italové :-)

+8/0
23.10.2014 4:45

V38á88c16l42a78v 62K57u23t34n57a16r 7760567638223

Jednoduchá pomoc - Alfa Romeo 4C :-)

http://www.mercedescla.org/forum/attachments/11266d1405406149-would-you-trade-your-cla45-alfa-romeo-4c-s1-l-alfa-romeo-4c-proposera-de-240-270-ch-284456.jpg

895kg, 240 koní, to přitom z prověřené 1,75 TBI, kterou nebudete muset kompletně servisovat každých 10 000km :-)

+3/0
23.10.2014 9:16

K15a75r67e32l 56V14o88r92e91l 4407591449157

Nádhera :-)

0/0
23.10.2014 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.