Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kouzlo supersportu VW je v motoru, který se odváží postavit jen Italové

Volkswagen XL Sport je asi nejrychlejším dvousetkoňovým autem díky nízké hmotnosti a skvělé aerodynamice. Ušetřit kilogramy pomohl i nejsilnější dvouválec na světě, právě ten je na celém autě nejzajímavější. Je to motor Ducati s desmodromickým rozvodem ventilů. To je geniálně vymyšlené, ale na provedení neobyčejně složité řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u88k53á42š 24J93a48k46e88š 7416712971517

tak jsem prošel fotky a ten pohled na interiér mě dostal úplně stejné kolečko s kterým pouštím světla i v mé Octavii :D Od sporťáku bych čekal i originálni design

0/0
23.10.2014 23:31

P55e84t28r 95B13a10u84e81r 9190755287819

Řekl bych, že to je jeden z VW podpisů, mají ho skutečně všude.

0/0
24.10.2014 13:43

J52a74r10o41s26l97a35v 21D33r48o93b18n40ý 6506148857917

recyklace článku cca před měsícem? nechce se mi to hledat

0/0
23.10.2014 17:47

S96v92a57t85o34p60l26u81k 45S12i40l28n65ý 4692226359598

Kdyby chtěl někdo vidět, jak to vypadá konstrukčně, tak tady je takový hezký nákres:

http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2013-06/25329/20130608140531-desmo_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg

+1/0
23.10.2014 17:39

S71v29a47t15o71p42l46u86k 27S16i90l20n64ý 4612946989888

A nešlo by ty ventily prostě nasadit na takovou malou klikovou hřídel stejně jako písty? Podle mě by to bylo jednodušší řešen než dvojitá vačka.

0/0
23.10.2014 16:48

V21á81c70l95a28v 24R82o58s80e95n93b91e66r78g 6809827792787

Zdvih ventilu nemůže mít sinusový průběh, to by byl uzavřený jen v horní úvrati.

+1/0
23.10.2014 17:06

S84v47a86t35o60p20l97u16k 53S35i71l80n49ý 4442296759578

"Spalovací prostor tak má extrémně podčtvercovou konstrukci"

Co to proboha je? 8-o

+1/0
23.10.2014 16:43

J39a63n 63K53r14p63e55c 5896453514942

ctvercovy motor je ten ktery ma stejny zdvih pistu jako vrtani valce (prumer valce). podctvercovy motor (vysokootackove, zjm. motorky, nektere vicevalcove benzinaky) ma vetsi vrtani nez zdvih a nadctvercovy (nizkootackove zjm. diesely) maji vetsi zdvih nez vrtani. podctvercove motory se zpravidla vyznacuji mensim krouticim momentem, mensim kompresnim pomerem, vysokymi otackami a vysokym pomerem koni na litr. nadctvercove motory jsou na tom presne obracene. ctvercove jsou tak nejak uprostred. vim ze je pouzivalo u nekterych benzinovych 6ti valcu BMW, ale urcite se najdou i jinde.

+8/−1
23.10.2014 16:54

S60v37a19t36o83p82l20u60k 12S85i31l59n96ý 4212706579858

Velké díky za vysvětlení. Ani nevíte, jak jste mi tím mnohé objasnil, co mi dodnes bylo nejasné (mimo jiné závislost krouťáku na zdvihu, čili vlastně délce kliky) :-)

0/0
23.10.2014 17:03

J10a56n 59K72r89p30e51c 5286263354802

tak on je to vlastne stary dobry princip pakoveho mechanismu. vetsi paka, vetsi sila.

+1/−1
23.10.2014 17:06

P83e40t44r 24U68r13a54m 1252260453957

ale prd, paka (klika) je naopak mensi, akorat na ni pusobi vetsi sila (umerna druhe mocnine vrtani). Pri stejnem tlaku a by byl kroutici moment teoreticky stejny. Jenze vetsi vrtani umoznuje vyssi otacky, snizuje setrvacne sily a ztraty proudeni kanaly, protoze ventily jsou vetsi. To je typicke pro zavodni motor, ktery vykon honi vysokymi otackami, ale maximalni vykon je k dispozici pouze v uzkem pasmu. Motor ma velkou spotrebu, ale to u takoveho auta nikoho nezajima a nizka hmotnost a maly odpor vzduchu to bude u tohohle auta kompenzovat. Jenze supersport VW si moc lidi nekoupi, to by museli prodavat pod znackou Bugatti nebo Ducati.

0/0
23.10.2014 22:17

J65a34n 67K73r71p17e14c 5656413434162

ale prd? mate 2 motory se stejnym vrtanim ale ruznym zdvihem. ktera klikova hridel ma vetsi zalomeni - vetsi paku, a vetsi kroutici moment ve vysledku? (pri zachovani obecne stejnych podminek obou motoru)

0/0
24.10.2014 8:24

P69a89v88e91l 31Z69a17j66í17č66e57k 8384760716500

nevi nahodou jak je to u formuli ktere meli kolem 18000 ot? jestli taky pouzivali na kazdy pohyb ventilu jednu vacku

0/0
23.10.2014 12:44

B17o90h93u66m54i40l 50M13á89c34a 5151262576433

Přečtěte si článek "Vysoká motorářská u Koeniggsegu..." v této rubrice.

0/0
23.10.2014 15:09

B24o60h93u46m77i70l 54M35á75c80a 5831182586373

Oprava překlepu plným odkazem.

http://auto.idnes.cz/koenigsegg-bude-mit-motor-bez-vacek-a-pruzin-pro-ovladani-ventilu-py8-/automoto.aspx?c=A120412_224543_automoto_vok

0/0
23.10.2014 15:11

J39a18n 94K89r11p31e10c 5226703744872

na rizeni ventilu vacky nepotrebujete, je spousta jinych zpusobu casovani ventilu, nicmene vackou je to jedine opravdu spolehlive reseni (a mozna taky jedine povolene regulemi FIA). takze je to klasicky DOHC . uzavirani ventilu v zavodnich motorech je pneumatickymi pruzinami. jinak F1 motory tocily i kolem 19,5 tis., ted je omezeno na 18 tis. koncepci motoru s pouzitim jedne vacky na kazdy ventil jsem jeste nikdy neslysel, ale to neznamena, ze v nejake krajne nepravdepodobne instalaci existuje.

0/0
23.10.2014 16:32

J74a28n 85K98r66p26e53c 5596333924162

spatne jsem vas pochopil. to s tim demo rozvodem je tak, ze ona vacka slouzi na otevirani i zavirani onoho ventilu smerem nahoru i dolu pres soustavu vahadel.

0/0
23.10.2014 17:03

J62a90n 98U11l94m 7810249226812

Jak je to řešený třeba u silničních motorek, které taky točí šílený otáčky?

0/0
23.10.2014 12:42

J46a81r23o73m80í39r 24K24r36á43l 4110889294579

U dvoutaktu žádný problém. :-)

0/0
23.10.2014 13:44

J12a51n 68K35r19p64e40c 5576353434332

zavodni pneumaticke pruziny, bezne motorky pruziny nebo desmo jak uvedeno v tomto clanku.

+1/0
23.10.2014 16:35

P55e13t90r 10B35a28u97e58r 9910515927159

Viděl jsem tu několik komnetářů, které směřovali k otázkám, kdo s takovým autem bude jezdit nebo k čemu vlastně je dvoumístný sporťák a k čemu to je, když konstrukčně zvládne jen skoro dokonalý povrch?

Abych nespamoval, napíšu to je jen jednou, jak to vidím já.

Když VW postavilo Veyrona, tak šlo o jediný cíl. Postavit vyjímečné auto, které bude mít výkon 1000 koní a bylo úplně jedno, kolik to bude stát, nikdo neřešil náklady. Šlo o splnění jasného cíle a šlo se přes mrtvoly.

Když ale automobilky dělají takováto auta, jde podle mě mimo jiné i o kontinuitu vývoje. Dnes to bude sporťák, který s největší pravděpodobností nespatří běh sériové výroby. Ale budou na tom stavět dál a díky poznání například z desma v XL Sportu budou schopní pracovat dál. A klidně se může stát, že za 5 nebo deset let s tím bude jezdit Golf deváté nebo jedenácté generace. Tyhle auta se nedělají proto, aby se zvýšil prodej a zisk koncernu.

Mimochodem k čemu je dvoumístné R8, Porsche, Z4 nebo i levnější varianty dvoumístných kupé jako TT, MX-5, Tigra, Brera, Scirocco, Smarty, menší varianty Cooperu apod. Většina z nich taky není stavěná na náš tankodrom a většina z nich pohodleně odveze taky jen dvě osoby a přece jen se kupují a lidé v nich jezdí.

Není jich tolik jako Oktávek, ale jsou..

0/0
23.10.2014 12:01

L21a27d37i11s39l33a89v 91M26i43k42a 1951589354554

Nemyslím si, že dvoumístný sporťák je k ničemu, je to prostě typ auta, ale u tohodle mi vadí ten motor, mít to 6-8 válec, tak se mi to jen nelíbí, ale to je každého individuální věc co se mu líbí a co ne, ale takhle je to paskvil.

0/0
23.10.2014 13:04

P15e57t51r 87B55a78u50e35r 9350325247109

Možná paskvil, možná budoucnost. Nicméně zrovna EU tímhle směrem všechno tlačí. Minimální emise, minimální zatížení životního prostředí. Za vývoje motorů s nižšími emisemi se utratí miliardy ročně. A ta pomyslná hranice se blíží. Myslím tu hranici, kam až můžou s emisema zatlačit například dvoulitrový motory, pak se budou dál snižovat objemy motoru. Ale napsal jsem to hodně povrchně, tak problematika je samozřejmě složitější.

0/0
23.10.2014 13:15

J24i12ř40í 36S16c19h46w56a18c81h 8628114348456

jedná se o koncepci "minimalizace všeho"! 

V Caterhamu motor V6/V8 nikdy nebude, přitom si v dynamice s většinou V6 i V8 vytře pozadí.

0/0
23.10.2014 15:14

9511164210707

Ptáte se, kde se s tím dá jezdit? Inu všude, kde můžete jezdit i se svou Fábií....+ třeba na závodní dráze a v levém pruhu na německé dálnici...

+2/0
23.10.2014 10:10

J94a50k10u72b 92F11e50i63f46a35r 7709919126779

Všude se zmiňuje jenom maximálka a výkon. Ale co další parametry? Zrychlení z 0 na 100, z 0 na 200?

+2/0
23.10.2014 10:08

P24a32v74e88l 85Z17a36j85í22č78e47k 8334930496620

me by spise zajimalo spomaleni pri te hmotnosti... muze to byt docela uzasna hodnota

+1/0
23.10.2014 12:45

P20e36t43r 23S64t37e73j10s51k19a39l 3849528714216

Narvat do sportaku diesel a nazvat to Sport a jeste Eco (asi nemel DPF ani SCR, mozna ani EGR) to je neuveritelna blbost posledniho zhruba desetileti.

0/−1
23.10.2014 9:54

J84i25ř78í 83S85c12h70w62a30c14h 8438184388306

a co je na tom k neuvěření? Zákazníků. co se chtějí svézt rychle a lacino jsou mraky, je jich mnohem víc než těch, co se chtějí svézt rychle a je jim jedno co to bude stát.

+1/0
23.10.2014 10:01

P35e69t16r 10S10t36e97j37s77k47a50l 3509328324786

Jasne, hlavne at to nic nestoji a jede to alespon 300kmh a ze jich bylo napriklad Fabia 1 RS, tedy ta jede 400kmh, nebo se to tak vodicovi jevi, kdyz auto za nim zacne vyrazne zaostavat, protoze v mraku dymu nic nevidi a dusi se.

+2/−2
23.10.2014 11:08

J55i31ř83í 24S10c92h31w53a20c63h 8608484738226

A proč by to ty "vodiče" v sazometech mělo nějak zajímat, vždyť ty co mají "sportovní" benzíny V8 4.0-6.0 to taky moc nezajímá, že ve městě smrdí násobně více než malá auta.

0/0
23.10.2014 16:13

L19a30d28i44s78l26a49v 33P83r51o44t22i56v46a 7416426454784

Výmysl bláznů. Kde s tím bude jezdit ? A nebo bude páchat trestné činy a někoho zabíjet ?

0/−10
23.10.2014 9:24

V47á82c73l81a58v 93K37u36t13n25a94r 7460497878343

pokud se vám to nelíbí, nikdo vás to nenutí kupovat - dál si zůstaňte u tříválcové fábie, popř kola nebo mastné tyče

+5/0
23.10.2014 9:39

M25i68c26h32a15e53l 15H39a32m47a 1422784872463

Vy jste ale protiva...rekl kdysi davno nekdo vasemu pra pra pra pra pra predkovi.

+2/0
23.10.2014 9:41

L83a21d76i28s81l10a89v 47P36r70o33t17i51v23a 7336376464114

Výmysl bláznů .  Kde s tím bude jezdit ? Není škoda té práce ?

0/−10
23.10.2014 9:22

J56a87n 41K77r24p20e39c 5346423534502

jinak k technickemu reseni. "hydrostely" jsou dle meho nazoru jedno z nejhorsich reseni vymezovani vule ventilu. neni bezudrzbove, je nepresne v pokrocilejsim veku a drahe na opravy. co se tyka samotneho rozvodu, existuje daleko lepsi technicke reseni a sice pneumaticke "pruziny" ktere se bezne v motosportu vyuzivaji. desmo je spise takove retro pro fanousky, a nepotrebuje zastavbu dalsiho zarizeni k tlakovani ventilu, coz je dobre pro motorku, ale u auta se takovy problem diky vetsimu prostoru a vaze zarizeni max. v jednotkach kilogramu nevyskytuje.

0/0
23.10.2014 8:40

J44a26n 25K49r89p29e14c 5286283674862

pokud auto i s ridicem nebude vazit do 350 kg, tak to bude velice bidny jizdni zazitek. motorkove motory jsou tak silne podctvercove prave proto, ze muzou mit mly kroutici moment kvuli nizke hmotnosti. permanentne bde v haji spojka, motor neustale pobezi na max - na coz neni uplne staveny, pokud tedy ma byt zivotnost delsi nez 10tis. km. bude eztremne drahy na provoz. to uz pak vyjde daleko lepe mazda rx8 se svym vanklem, nez toto. navic ta mazda je paradni i po vizualni strance i po letech. a buhvi proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni...

0/0
23.10.2014 8:12

J43i76ř41í 54S97c97h11w91a15c94h 8108404318986

bohužel životnost Wankelu je taková malá katastrofa....ani Mazda řadu problémů nebyla schopna vyřešit......to dnešní tak kritizované  turbomotory jsou oproti wankelům "nesmrtelné" držáky.

+1/0
23.10.2014 9:56

J14a16n 95K65r87p56e67c 5456953914542

jako ze motorkova 1,2 v aute bude mit lepsi vydrz, jo? drzte se kontextu. pokud se wankel spravne jezdi a udrzuje, neni s nim zasadnich problemu. pokud se vcas podchyti ono selhavani zpusobene opotrebovanymi brity, neni repase pro svou jednoduchost nijak zvlast nakladna a ve sve podstate neni takova udrzba vc. one repase nijakzvlast nakladnejsi nez u bezneho, remenem pohaneneho turbodieselu. ovsem pokud nekdo wankel jezdi bez radneho rezimu a az do smrti, tzn. dokud jde jeste nastartovat, pak se nemuze divit ze ma motor v haji.

0/0
23.10.2014 10:26

J18i66ř60í 92S29c19h28w43a69c53h 8638454698226

no právě: drž se kontextu, 

1. já o žádné motorkové 1.2 nemluvil!

2. Ohledně wankelu jsem ti jasně vysvětlil "proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni..." ;-)

0/0
23.10.2014 15:30

J41a33n 49K48r55p44e85c 5926493854222

ja vubec nechapu proc a z jake pozice semnou diskutujete. proc na me vubec reagujete, kdyz jste ocividne necetl ani clanek, ani muj prispevek. nejake amaterske filozofovani ohledne wankelu me taky nezajima, nebo opravdu mate pocit ze mi muzete o wanklech rict neco svetoborneho? muj prispevek se tykal odhadu koncepce XL ve vztahu k rotacnim motorum, jako priklad RX8 - coz jsou 2 zhruba stejnym zpusobem neotrele koncepce. co do toho placate nejake "dnesni turbomotory", nebo na me cilite plkem "životnost Wankelu je taková malá katastrofa" me timto opravdu neoslnite.

0/0
23.10.2014 16:07

J17i61ř40í 21S28c96h80w49a10c89h 8408494978856

???

hmm, tak holt jsi prostě jakýsi nechápavý....co nadělám. holt si budeš muset počkat na někoho, kdo tě oslní.... a vysvětlovat, proč jsem něco s něčím srovnal ti nebudu. Takže diskusi s tebou na tomto fóru, kde s tebou nesmí diskutovat jen tak leckdo, ukončuji. Howgh.

Bacha ať ti nepraskne žilka!

0/0
23.10.2014 16:29

P85e81t95r 61D54v50o70r36a53k 3551320277969

Ducati mě variabilní časování sacích i výfukových ventilů připravené v novém Testastretta DVT pro Multistradu na příští rok !

VDucati R^R^

0/0
23.10.2014 8:09

J50a57n 67N24o27v74á79k 6224564876323

Jsem zvědavý, jak dlouho bude trval zavedení těchto triků do masové produkce. Přece jen by se mi líbilo mít aut s kombinovanou spotřebou 2l/100 km. Neboli český ideál - dochorvatskaazpětnajednunádrž.

0/0
23.10.2014 7:38

L50i56b82o94r 68D32a11n82ě51k 4627681623

prvně jsem čet " do chorvatska na nudapláž" ;-D

0/0
23.10.2014 7:46

J88a41n 93U44l51m 7790189836872

a tam by asi o spotřebu nešlo ;-D

0/0
23.10.2014 12:49

J10i10ř40í 91S41c75h23w74a27c72h 8388924738206

tyto "triky" na snížení spotřeby jako "zmenšování počtu válců" či snaha o minimalizaci aerodynamického odporu se používají v masové výrobě už nějakých deset let.

Tady je to jen dovedeno do extrému.

0/0
23.10.2014 15:56

J97o67s74e67f 30Č54i49h75á44k 7801949780816

Škoda, že i karosérii neudělali italové :-)

+8/0
23.10.2014 4:45

V32á40c37l42a48v 13K44u49t56n52a13r 7360567878183

Jednoduchá pomoc - Alfa Romeo 4C :-)

http://www.mercedescla.org/forum/attachments/11266d1405406149-would-you-trade-your-cla45-alfa-romeo-4c-s1-l-alfa-romeo-4c-proposera-de-240-270-ch-284456.jpg

895kg, 240 koní, to přitom z prověřené 1,75 TBI, kterou nebudete muset kompletně servisovat každých 10 000km :-)

+3/0
23.10.2014 9:16

K33a88r39e68l 25V30o95r76e76l 4227861399477

Nádhera :-)

0/0
23.10.2014 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.