- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekl bych, že to je jeden z VW podpisů, mají ho skutečně všude.
recyklace článku cca před měsícem? nechce se mi to hledat
Kdyby chtěl někdo vidět, jak to vypadá konstrukčně, tak tady je takový hezký nákres:
A nešlo by ty ventily prostě nasadit na takovou malou klikovou hřídel stejně jako písty? Podle mě by to bylo jednodušší řešen než dvojitá vačka.
Zdvih ventilu nemůže mít sinusový průběh, to by byl uzavřený jen v horní úvrati.
"Spalovací prostor tak má extrémně podčtvercovou konstrukci"
Co to proboha je?
ctvercovy motor je ten ktery ma stejny zdvih pistu jako vrtani valce (prumer valce). podctvercovy motor (vysokootackove, zjm. motorky, nektere vicevalcove benzinaky) ma vetsi vrtani nez zdvih a nadctvercovy (nizkootackove zjm. diesely) maji vetsi zdvih nez vrtani. podctvercove motory se zpravidla vyznacuji mensim krouticim momentem, mensim kompresnim pomerem, vysokymi otackami a vysokym pomerem koni na litr. nadctvercove motory jsou na tom presne obracene. ctvercove jsou tak nejak uprostred. vim ze je pouzivalo u nekterych benzinovych 6ti valcu BMW, ale urcite se najdou i jinde.
nevi nahodou jak je to u formuli ktere meli kolem 18000 ot? jestli taky pouzivali na kazdy pohyb ventilu jednu vacku
Přečtěte si článek "Vysoká motorářská u Koeniggsegu..." v této rubrice.
Jak je to řešený třeba u silničních motorek, které taky točí šílený otáčky?
Viděl jsem tu několik komnetářů, které směřovali k otázkám, kdo s takovým autem bude jezdit nebo k čemu vlastně je dvoumístný sporťák a k čemu to je, když konstrukčně zvládne jen skoro dokonalý povrch?
Abych nespamoval, napíšu to je jen jednou, jak to vidím já.
Když VW postavilo Veyrona, tak šlo o jediný cíl. Postavit vyjímečné auto, které bude mít výkon 1000 koní a bylo úplně jedno, kolik to bude stát, nikdo neřešil náklady. Šlo o splnění jasného cíle a šlo se přes mrtvoly.
Když ale automobilky dělají takováto auta, jde podle mě mimo jiné i o kontinuitu vývoje. Dnes to bude sporťák, který s největší pravděpodobností nespatří běh sériové výroby. Ale budou na tom stavět dál a díky poznání například z desma v XL Sportu budou schopní pracovat dál. A klidně se může stát, že za 5 nebo deset let s tím bude jezdit Golf deváté nebo jedenácté generace. Tyhle auta se nedělají proto, aby se zvýšil prodej a zisk koncernu.
Mimochodem k čemu je dvoumístné R8, Porsche, Z4 nebo i levnější varianty dvoumístných kupé jako TT, MX-5, Tigra, Brera, Scirocco, Smarty, menší varianty Cooperu apod. Většina z nich taky není stavěná na náš tankodrom a většina z nich pohodleně odveze taky jen dvě osoby a přece jen se kupují a lidé v nich jezdí.
Není jich tolik jako Oktávek, ale jsou..
Nemyslím si, že dvoumístný sporťák je k ničemu, je to prostě typ auta, ale u tohodle mi vadí ten motor, mít to 6-8 válec, tak se mi to jen nelíbí, ale to je každého individuální věc co se mu líbí a co ne, ale takhle je to paskvil.
Ptáte se, kde se s tím dá jezdit? Inu všude, kde můžete jezdit i se svou Fábií....+ třeba na závodní dráze a v levém pruhu na německé dálnici...
Všude se zmiňuje jenom maximálka a výkon. Ale co další parametry? Zrychlení z 0 na 100, z 0 na 200?
me by spise zajimalo spomaleni pri te hmotnosti... muze to byt docela uzasna hodnota