Diskuze

OBRAZEM: Praha patřila kachnám, zářila mezi nimi Růženka

Slovník citroënářů je poetický. Jednomu z nejslavnějších francouzských aut, Citroënu 2CV, se v Česku neřekne jinak než kachna. Hejno nejznámějších citroënů táhlo o víkendu Prahou. Při spanilé jízdě měl tento nezaměnitelný model převahu, společnost jim dělaly další slavné vozy automobilky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ami 6 je vzhledově zvláštní auto.

Francouzi o něm občas říkají, že je to jediné auto, které navrhli a vyráběli už nabourané. :-)

0 0
možnosti
Foto

Dó ševó, čili německy Ente byl minimálautomobil. Typický pro mladé lidi. Původních asi 480 ccm vystřídal v 70. letech motor s něco více, než 600 ccm. S větrem v zádech uděláte i 100 , tachometr je skoro zbytečný- při každé rychlosti klepe něco jiného. Třeba okénka ve dveřích signalizovaly bezpečně dosažení 80 km/h.

Já jsem tím autem v r. 1975 pravidelně týdně  jezdil na trase Mnichov- Kolín /Rýnem, průměrná rychlost 80 km/h a spotřeba 5l/100, to byl tenkrát skoro rekord.

Pro současné bezpečnostní fanatiky ovšem průšvih- karoserie á la Velorex -  klec svařovaná z palcových Manesmanek neudržela opravdu nic. Brzdy přímo na převodovce a motoru permanentně horké a málo účinné. O nějakém airbagu se tenkrát nesnilo ani Mercedesu. Ale nepršelo do toho a kvůli lehké váze to jezdilo super i po právě posečeném poli. Střecha měla rolovací  gumový potah, za pěkného počasí jste měli slunce i uvnitř.

2 0
možnosti

L98u41b38o 83M93a97c31h22o

20. 10. 2014 16:03

2cv6 Charleston, vyrobená v r. 1987: včera som nameral na diaľnici (rovina, bezvetrie) 119 km/h na GPSku R^

0 0
možnosti

J92a80n 38F20r82o79l27í67k

6. 10. 2014 15:29

Ty 2 CV byla ovšem moderna. První měly jeden stěrač a světlomet.;-)

0 0
možnosti