- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ami 6 je vzhledově zvláštní auto.
Francouzi o něm občas říkají, že je to jediné auto, které navrhli a vyráběli už nabourané. :-)
Dó ševó, čili německy Ente byl minimálautomobil. Typický pro mladé lidi. Původních asi 480 ccm vystřídal v 70. letech motor s něco více, než 600 ccm. S větrem v zádech uděláte i 100 , tachometr je skoro zbytečný- při každé rychlosti klepe něco jiného. Třeba okénka ve dveřích signalizovaly bezpečně dosažení 80 km/h.
Já jsem tím autem v r. 1975 pravidelně týdně jezdil na trase Mnichov- Kolín /Rýnem, průměrná rychlost 80 km/h a spotřeba 5l/100, to byl tenkrát skoro rekord.
Pro současné bezpečnostní fanatiky ovšem průšvih- karoserie á la Velorex - klec svařovaná z palcových Manesmanek neudržela opravdu nic. Brzdy přímo na převodovce a motoru permanentně horké a málo účinné. O nějakém airbagu se tenkrát nesnilo ani Mercedesu. Ale nepršelo do toho a kvůli lehké váze to jezdilo super i po právě posečeném poli. Střecha měla rolovací gumový potah, za pěkného počasí jste měli slunce i uvnitř.
2cv6 Charleston, vyrobená v r. 1987: včera som nameral na diaľnici (rovina, bezvetrie) 119 km/h na GPSku
Ty 2 CV byla ovšem moderna. První měly jeden stěrač a světlomet.