Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a76r37e24k 90J76a46n22e46č59k89a 1137496643441

Také jsem kdysi R5 vlastnil ve sportovní verzi GTE, r.v. 1987, též označované jako super5 s motorem 1,8 červené barvy. Bylo to malé, ale velmi výkonné auto (díky velmi nízké hmotnosti), natož pak tohle ve verzi Alpine. Akorát to mělo velmi tvrdý podvozek, takže v městě byla dosti cítit každá nerovnost na vozovce, protože to nemělo kapalinové tlumiče, ale plynové. Taky to mělo velmi nízký přední spojler (na krabičku cigaret). Ani jsem už nepočítal, kolikrát jsem ten spojler opravoval. Svezení bylo v tom ale úžasné. Snem bylo pak Clio Williams, ale pak přišla rodina a byl nutný jiný typ většího rodinného vozu, takže R5 šla z domu, protože to nebylo moc bezpečně auto (tenké plechy, umělohmotná výztuž předního nárazníku a jiné). Ale taky mělo až neskutečně drahé náhradní díly, oproti obyčejné verzi R5 typu campus apod. a po 200 000km na tom začalo vše odcházet jedno po druhém, takže velmi drahý koníček a na vrakáčích jsem byl jako doma :-)  Ale přesto rád na tohle auto vzpomínám, protože ty jízdní vlastnosti byli naprosto úžasné a na cestě to sedělo jako přibité.

+1/0
1.12.2014 9:58

P77a53v94e17l 29G85n93i66d88a 1125774774907

Jo jo. Byla bílá. A co jsme spolu zažili. Dodneška na ní vzpomínám. Poletucha jedna.:-)VR^

0/0
30.11.2014 23:07

P27a35v60e68l 45G37n54i61d30a 1705174524677

A taky zeleno-červené rejsové potahy měla. A střešní okno, kterým pršelo. A ventilátor, který vyskakoval, když se najelo na muldu. A taky přední sklo nám vyskočilo za jízdy z Pinduly v cca 90km/h, když nás dajaky Kurviňak, keremu to bylo pomale s golfem natlačil v pravotočive zatačce do krajnice, kde byla ďura jak na mamuta....V

0/0
30.11.2014 23:11

P49e42t86r 89M28i14c71h82a43l 2390344361812

:-)

0/0
30.11.2014 23:15

R11u79d85o20l88f 39P18e10t84ř91e97k 4694416411

Vlastnil jsem R5 TL, vyroben v roce 1976.Koupil jsem ho ojetého v roce 1983 za 65000 Kčs.Spolehlivé vozítko!

+1/0
30.11.2014 19:34

J22a75n 38J21e18ž26e10k 3811315827555

oběktu?

0/0
30.11.2014 13:26

J72a53n 51J18e25ž55e74k 3581565977455

sorry, to patřilo jinam...

0/0
30.11.2014 13:27

Z61d45e78n19ě81k 36H17a29n21z61l 1171956552814

R5 nádherné autoR^

+2/0
30.11.2014 12:16

P60e17t50r 80R19u56m38p76l93i43k 4649597539863

sice ne alpine, ale 5 jsem měl. Živý a usporný auto, ale třeba sundávat převodovku aby se mohl vyměnit klínák:-/

0/0
30.11.2014 10:59

P56e45t34r 62M31i39c49h30a90l 2950644921852

R5 je dneska už legenda. Na svou dobu dobré auto na svezení.

+3/0
30.11.2014 10:40

M10i93r65o12s69l98a67v 27Š96i63m22k42o 7855183582325

Dělala se i verze s turbomotorem vzadu s cca 200k. Vyznačovala se tím, že motor vydržel do 50 tis. km.

0/0
30.11.2014 9:55

D72a57v72i84d 89M71a40t26ě98j90ů 2885742407498

To byla myslim verze Williams s trilitrem ulozenym vzadu.

0/0
30.11.2014 16:08

L53u54k67a77s 35N26o66v94a40k 4539709373748

Tak to fakt nebyla.

R5 Turbo se delala ve dvou seriich. Motor 1.4 Turbo misto zadnich sedacek, rozsirena...(homologacni special pro zav.sk. B).

Prvni serie mela jeste hlinikovou karoserii, druha uz normal...

To co popisujete bylo Clio V6 a melo myslenkove navazat na onu R5 Turbo

0/0
1.12.2014 7:11

J40o58s80e75f44f 10M34u33s75i85l 7849215286340

Krásný tříšroubový kola.

0/0
30.11.2014 9:01
Foto

J61a82n 55D23o58č28e38k95a74l 1894776141615

To zase fotil nějakej jouda :-P.

0/0
30.11.2014 1:02

M45i82c42h36a18e94l 94K25o73n66e23č87n55ý 6382663289929

Taky tam postrádám celkovej pohled z boku, celkovou palubku, pracoviště řidiče a motor. Tyhle detaily co tam dali, jsou dobrý jako umělecký foto, ale zde je potřeba spíše dokumentační foto. Trochu víc od oběktu poodstoupit a dát oběktivu vyšší clonu, aby ostříl víc do prostoru. Ale dnes tam mají alespoň kontrastní pozadí, takže je vidět tvar auta. Jinak auto a článek dobrý

0/0
30.11.2014 13:09

J83a32n 21J66e48ž66e43k 3771795597695

oběktu? oběktivu?

+1/0
30.11.2014 13:28

P22e97t43r 17M91i39c37h59a22l 2280964401782

Třeba měl špatný objed. ;-D

+2/0
30.11.2014 18:24

M32i25c36h30a74e95l 26K39o36n33e43č36n80ý 6842223629249

To jsem ale blbec;-)

+1/0
30.11.2014 19:00

Z20d61e86n33ě44k 38M62o75r36á40v36e49k 5697678958903

Hezky rekonstruované, škoda těch nic neříkajících příliš detailních záběrů, ze kterých není vidět celek, obzvláště z interiéru, kde jsou hezká anatomická sedadla. A asi zrcátka nejsou originál, z výroby měly zrcátko jen u řidiče.

0/0
30.11.2014 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.