Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a17r43e86k 46J87a65n90e76č70k62a 1377646803501

Také jsem kdysi R5 vlastnil ve sportovní verzi GTE, r.v. 1987, též označované jako super5 s motorem 1,8 červené barvy. Bylo to malé, ale velmi výkonné auto (díky velmi nízké hmotnosti), natož pak tohle ve verzi Alpine. Akorát to mělo velmi tvrdý podvozek, takže v městě byla dosti cítit každá nerovnost na vozovce, protože to nemělo kapalinové tlumiče, ale plynové. Taky to mělo velmi nízký přední spojler (na krabičku cigaret). Ani jsem už nepočítal, kolikrát jsem ten spojler opravoval. Svezení bylo v tom ale úžasné. Snem bylo pak Clio Williams, ale pak přišla rodina a byl nutný jiný typ většího rodinného vozu, takže R5 šla z domu, protože to nebylo moc bezpečně auto (tenké plechy, umělohmotná výztuž předního nárazníku a jiné). Ale taky mělo až neskutečně drahé náhradní díly, oproti obyčejné verzi R5 typu campus apod. a po 200 000km na tom začalo vše odcházet jedno po druhém, takže velmi drahý koníček a na vrakáčích jsem byl jako doma :-)  Ale přesto rád na tohle auto vzpomínám, protože ty jízdní vlastnosti byli naprosto úžasné a na cestě to sedělo jako přibité.

+1/0
1.12.2014 9:58

P91a35v66e96l 11G74n70i34d71a 1815374104107

Jo jo. Byla bílá. A co jsme spolu zažili. Dodneška na ní vzpomínám. Poletucha jedna.:-)VR^

0/0
30.11.2014 23:07

P95a96v81e59l 32G34n59i43d98a 1215294424117

A taky zeleno-červené rejsové potahy měla. A střešní okno, kterým pršelo. A ventilátor, který vyskakoval, když se najelo na muldu. A taky přední sklo nám vyskočilo za jízdy z Pinduly v cca 90km/h, když nás dajaky Kurviňak, keremu to bylo pomale s golfem natlačil v pravotočive zatačce do krajnice, kde byla ďura jak na mamuta....V

0/0
30.11.2014 23:11


P57e76t46r 11M36i16c98h50a39l 2520524791492

:-)

0/0
30.11.2014 23:15

R37u13d32o70l60f 20P38e80t54ř70e14k 4804476271

Vlastnil jsem R5 TL, vyroben v roce 1976.Koupil jsem ho ojetého v roce 1983 za 65000 Kčs.Spolehlivé vozítko!

+1/0
30.11.2014 19:34

J32a97n 54J67e39ž16e52k 3841315407765

oběktu?

0/0
30.11.2014 13:26

J50a67n 31J71e50ž12e15k 3411305877875

sorry, to patřilo jinam...

0/0
30.11.2014 13:27

Z35d85e41n97ě37k 62H95a61n53z55l 1791686892594

R5 nádherné autoR^

+2/0
30.11.2014 12:16

P41e24t26r 73R43u92m35p91l55i74k 4859347929363

sice ne alpine, ale 5 jsem měl. Živý a usporný auto, ale třeba sundávat převodovku aby se mohl vyměnit klínák:-/

0/0
30.11.2014 10:59

P88e17t96r 59M11i29c53h49a10l 2600164531112

R5 je dneska už legenda. Na svou dobu dobré auto na svezení.

+3/0
30.11.2014 10:40

M36i35r50o51s44l59a48v 10Š60i98m56k52o 7895963282505

Dělala se i verze s turbomotorem vzadu s cca 200k. Vyznačovala se tím, že motor vydržel do 50 tis. km.

0/0
30.11.2014 9:55
Foto

D89a91v23i64d 67M89a91t18ě55j81ů 2775592257678

To byla myslim verze Williams s trilitrem ulozenym vzadu.

0/0
30.11.2014 16:08

L78u53k69a26s 33N74o78v11a14k 4499229153918

Tak to fakt nebyla.

R5 Turbo se delala ve dvou seriich. Motor 1.4 Turbo misto zadnich sedacek, rozsirena...(homologacni special pro zav.sk. B).

Prvni serie mela jeste hlinikovou karoserii, druha uz normal...

To co popisujete bylo Clio V6 a melo myslenkove navazat na onu R5 Turbo

0/0
1.12.2014 7:11

J12o69s92e81f98f 17M66u44s64i30l 7819225456430

Krásný tříšroubový kola.

0/0
30.11.2014 9:01
Foto

J42a94n 62D81o87č84e92k29a12l 1814736731525

To zase fotil nějakej jouda :-P.

0/0
30.11.2014 1:02

M71i87c87h73a51e61l 97K88o48n62e98č77n51ý 6572333239329

Taky tam postrádám celkovej pohled z boku, celkovou palubku, pracoviště řidiče a motor. Tyhle detaily co tam dali, jsou dobrý jako umělecký foto, ale zde je potřeba spíše dokumentační foto. Trochu víc od oběktu poodstoupit a dát oběktivu vyšší clonu, aby ostříl víc do prostoru. Ale dnes tam mají alespoň kontrastní pozadí, takže je vidět tvar auta. Jinak auto a článek dobrý

0/0
30.11.2014 13:09

J86a14n 86J41e45ž15e50k 3661335307985

oběktu? oběktivu?

+1/0
30.11.2014 13:28

P94e55t76r 56M40i59c47h53a92l 2420634141452

Třeba měl špatný objed. ;-D

+2/0
30.11.2014 18:24

M79i94c69h85a20e35l 81K46o16n27e41č97n17ý 6802523899519

To jsem ale blbec;-)

+1/0
30.11.2014 19:00

Z76d46e75n55ě53k 48M87o52r72á86v62e86k 5927398768863

Hezky rekonstruované, škoda těch nic neříkajících příliš detailních záběrů, ze kterých není vidět celek, obzvláště z interiéru, kde jsou hezká anatomická sedadla. A asi zrcátka nejsou originál, z výroby měly zrcátko jen u řidiče.

0/0
30.11.2014 0:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.