Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a30r71e56k 83J66a29n76e58č10k31a 1267196533251

Také jsem kdysi R5 vlastnil ve sportovní verzi GTE, r.v. 1987, též označované jako super5 s motorem 1,8 červené barvy. Bylo to malé, ale velmi výkonné auto (díky velmi nízké hmotnosti), natož pak tohle ve verzi Alpine. Akorát to mělo velmi tvrdý podvozek, takže v městě byla dosti cítit každá nerovnost na vozovce, protože to nemělo kapalinové tlumiče, ale plynové. Taky to mělo velmi nízký přední spojler (na krabičku cigaret). Ani jsem už nepočítal, kolikrát jsem ten spojler opravoval. Svezení bylo v tom ale úžasné. Snem bylo pak Clio Williams, ale pak přišla rodina a byl nutný jiný typ většího rodinného vozu, takže R5 šla z domu, protože to nebylo moc bezpečně auto (tenké plechy, umělohmotná výztuž předního nárazníku a jiné). Ale taky mělo až neskutečně drahé náhradní díly, oproti obyčejné verzi R5 typu campus apod. a po 200 000km na tom začalo vše odcházet jedno po druhém, takže velmi drahý koníček a na vrakáčích jsem byl jako doma :-)  Ale přesto rád na tohle auto vzpomínám, protože ty jízdní vlastnosti byli naprosto úžasné a na cestě to sedělo jako přibité.

+1/0
1.12.2014 9:58

P55a67v21e82l 89G97n13i21d79a 1275884754757

Jo jo. Byla bílá. A co jsme spolu zažili. Dodneška na ní vzpomínám. Poletucha jedna.:-)VR^

0/0
30.11.2014 23:07

P12a15v53e45l 63G26n59i98d79a 1575364594487

A taky zeleno-červené rejsové potahy měla. A střešní okno, kterým pršelo. A ventilátor, který vyskakoval, když se najelo na muldu. A taky přední sklo nám vyskočilo za jízdy z Pinduly v cca 90km/h, když nás dajaky Kurviňak, keremu to bylo pomale s golfem natlačil v pravotočive zatačce do krajnice, kde byla ďura jak na mamuta....V

0/0
30.11.2014 23:11

P37e50t88r 32M17i83c81h70a73l 2560904111272

:-)

0/0
30.11.2014 23:15

R45u47d53o95l54f 78P22e83t23ř41e50k 4314456611

Vlastnil jsem R5 TL, vyroben v roce 1976.Koupil jsem ho ojetého v roce 1983 za 65000 Kčs.Spolehlivé vozítko!

+1/0
30.11.2014 19:34

J27a65n 16J40e70ž92e67k 3891285387185

oběktu?

0/0
30.11.2014 13:26

J53a41n 84J73e84ž69e15k 3901675717795

sorry, to patřilo jinam...

0/0
30.11.2014 13:27

Z86d95e44n93ě18k 27H90a87n71z65l 1111536202764

R5 nádherné autoR^

+2/0
30.11.2014 12:16

P16e65t71r 71R18u91m16p67l31i69k 4199177919553

sice ne alpine, ale 5 jsem měl. Živý a usporný auto, ale třeba sundávat převodovku aby se mohl vyměnit klínák:-/

0/0
30.11.2014 10:59

P69e69t44r 49M27i32c56h88a49l 2820314111882

R5 je dneska už legenda. Na svou dobu dobré auto na svezení.

+3/0
30.11.2014 10:40

M73i28r41o46s74l23a12v 75Š76i97m33k45o 7125703792135

Dělala se i verze s turbomotorem vzadu s cca 200k. Vyznačovala se tím, že motor vydržel do 50 tis. km.

0/0
30.11.2014 9:55
Foto

D88a34v48i82d 50M70a49t19ě21j14ů 2375552157758

To byla myslim verze Williams s trilitrem ulozenym vzadu.

0/0
30.11.2014 16:08

L97u53k76a54s 41N54o29v92a41k 4189689193668

Tak to fakt nebyla.

R5 Turbo se delala ve dvou seriich. Motor 1.4 Turbo misto zadnich sedacek, rozsirena...(homologacni special pro zav.sk. B).

Prvni serie mela jeste hlinikovou karoserii, druha uz normal...

To co popisujete bylo Clio V6 a melo myslenkove navazat na onu R5 Turbo

0/0
1.12.2014 7:11

J97o63s45e38f96f 17M16u97s21i81l 7909775696890

Krásný tříšroubový kola.

0/0
30.11.2014 9:01
Foto

J85a41n 97D24o57č98e32k66a77l 1264186391715

To zase fotil nějakej jouda :-P.

0/0
30.11.2014 1:02

M44i78c66h49a28e14l 41K51o11n15e16č25n73ý 6232973389629

Taky tam postrádám celkovej pohled z boku, celkovou palubku, pracoviště řidiče a motor. Tyhle detaily co tam dali, jsou dobrý jako umělecký foto, ale zde je potřeba spíše dokumentační foto. Trochu víc od oběktu poodstoupit a dát oběktivu vyšší clonu, aby ostříl víc do prostoru. Ale dnes tam mají alespoň kontrastní pozadí, takže je vidět tvar auta. Jinak auto a článek dobrý

0/0
30.11.2014 13:09

J89a23n 43J39e70ž93e19k 3501905917585

oběktu? oběktivu?

+1/0
30.11.2014 13:28

P68e91t11r 58M39i67c86h92a79l 2390894711622

Třeba měl špatný objed. ;-D

+2/0
30.11.2014 18:24

M74i22c27h98a85e94l 18K19o33n47e55č24n29ý 6302533859189

To jsem ale blbec;-)

+1/0
30.11.2014 19:00

Z80d35e13n82ě21k 43M27o22r45á43v33e36k 5747878778943

Hezky rekonstruované, škoda těch nic neříkajících příliš detailních záběrů, ze kterých není vidět celek, obzvláště z interiéru, kde jsou hezká anatomická sedadla. A asi zrcátka nejsou originál, z výroby měly zrcátko jen u řidiče.

0/0
30.11.2014 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.