Diskuze

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Také jsem kdysi R5 vlastnil ve sportovní verzi GTE, r.v. 1987, též označované jako super5 s motorem 1,8 červené barvy. Bylo to malé, ale velmi výkonné auto (díky velmi nízké hmotnosti), natož pak tohle ve verzi Alpine. Akorát to mělo velmi tvrdý podvozek, takže v městě byla dosti cítit každá nerovnost na vozovce, protože to nemělo kapalinové tlumiče, ale plynové. Taky to mělo velmi nízký přední spojler (na krabičku cigaret). Ani jsem už nepočítal, kolikrát jsem ten spojler opravoval. Svezení bylo v tom ale úžasné. Snem bylo pak Clio Williams, ale pak přišla rodina a byl nutný jiný typ většího rodinného vozu, takže R5 šla z domu, protože to nebylo moc bezpečně auto (tenké plechy, umělohmotná výztuž předního nárazníku a jiné). Ale taky mělo až neskutečně drahé náhradní díly, oproti obyčejné verzi R5 typu campus apod. a po 200 000km na tom začalo vše odcházet jedno po druhém, takže velmi drahý koníček a na vrakáčích jsem byl jako doma :-)  Ale přesto rád na tohle auto vzpomínám, protože ty jízdní vlastnosti byli naprosto úžasné a na cestě to sedělo jako přibité.

1 0
možnosti
PG

P81a87v42e54l 94G12n51i73d60a

30. 11. 2014 23:07

Jo jo. Byla bílá. A co jsme spolu zažili. Dodneška na ní vzpomínám. Poletucha jedna.:-)VR^

0 0
možnosti
PG

P50a44v97e51l 90G54n37i25d62a

30. 11. 2014 23:11

A taky zeleno-červené rejsové potahy měla. A střešní okno, kterým pršelo. A ventilátor, který vyskakoval, když se najelo na muldu. A taky přední sklo nám vyskočilo za jízdy z Pinduly v cca 90km/h, když nás dajaky Kurviňak, keremu to bylo pomale s golfem natlačil v pravotočive zatačce do krajnice, kde byla ďura jak na mamuta....V

0 0
možnosti
RP

Vlastnil jsem R5 TL, vyroben v roce 1976.Koupil jsem ho ojetého v roce 1983 za 65000 Kčs.Spolehlivé vozítko!

1 0
možnosti
JJ
JJ

J45a66n 26J19e49ž58e76k

30. 11. 2014 13:27

sorry, to patřilo jinam...

0 0
možnosti
ZH

R5 nádherné autoR^

2 0
možnosti
PR

sice ne alpine, ale 5 jsem měl. Živý a usporný auto, ale třeba sundávat převodovku aby se mohl vyměnit klínák:-/

0 0
možnosti
PM

P27e36t39r 34M65i56c41h91a58l

30. 11. 2014 10:40

R5 je dneska už legenda. Na svou dobu dobré auto na svezení.

3 0
možnosti

Dělala se i verze s turbomotorem vzadu s cca 200k. Vyznačovala se tím, že motor vydržel do 50 tis. km.

0 0
možnosti
DM

To byla myslim verze Williams s trilitrem ulozenym vzadu.

0 0
možnosti
JM

Krásný tříšroubový kola.

0 0
možnosti
Foto

To zase fotil nějakej jouda :-P.

0 0
možnosti
MK

Taky tam postrádám celkovej pohled z boku, celkovou palubku, pracoviště řidiče a motor. Tyhle detaily co tam dali, jsou dobrý jako umělecký foto, ale zde je potřeba spíše dokumentační foto. Trochu víc od oběktu poodstoupit a dát oběktivu vyšší clonu, aby ostříl víc do prostoru. Ale dnes tam mají alespoň kontrastní pozadí, takže je vidět tvar auta. Jinak auto a článek dobrý

0 0
možnosti