Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Bruselští ekoteroristé ždímají automobilky

Evropský trh s auty už není světová superstar. Pro světové automobilky je to spíše otázka prestiže než výdělků. Ale možná to tu brzy „zabalí“. Tolik aut, aby se zaplatily obrovité vynucené náklady na vývoj, totiž starý kontinent nepojme. Z tlaku unie na snižování emisí musí někomu prasknout nervy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i43ř32í 39Š38e13j69n98o93h31a 4252913464153

Brusel dusí všechny, kromě  byrokratů. 

Těm tento kocourkov naopak svědčí.

Samozřejmě jenom do doby, než všechno krachne.

0/0
16.10.2014 18:13

V33l15a34d81i76m37í21r 70B41u43l41d49r58a 5937675215567

Zmešení nádrže či zmenšení objemu nádobky ostřikovače. A jak uvádí článek v odkaze na Mercedes C, je jedno zda auta jsou stará rok či 20, jezdí v reálu za 8 - 9 litrů na sto.

Nevím jak kdo jezdí, ale je umění jezdit se starým autem ekonomicky, záleží na stylu jízdy a těžké noze. Např. včera jsem jel do Prahy (přes 100 km) s malým automatem, 1.4 16v, 98 koní,  klasický čtyřstupňový automat s měničem. Nic ekonomického. Přesto jsem v tempu 90 na silnici a 100-110 na dálnici udržel spotřebu na 10 let starém autě udržel na průměrné spotřebě 5,8 litru na sto. I s automatem se musí umět jezdit a využívat setrvačnost hydrauliky. Dnes jsem jel s o rok starší Octavií motorem 1.6 se 102 koňmi a klasickou převodovkou, téměř tutéž trasu a udržel jsem ji na 5,2 lit na sto.

Když jsem jezdil dvoutaktním Wartburgem tak jsem jezdil za 6,7 na sto, a v ne zrovna aerodynamickým Trabantu s karburátorem z roku 1971 (je původní) to jezdím za 6,5 na sto. Věřím že mít možnost zkusit nějakou tu super novinku tak ty 4 litry dle normy dám. Ve Fordu Mondeo z roku 2007 se 130 koňovým dieslem jsem to dal za 4,7 lit nafty, a to už je loď...

Takže mě by těch 41 litrů u Mercedesu C stačilo. Ale ostřikovače by mě štvali...

0/0
14.10.2014 21:26

J19i97ř88í 66Š10e89j89n76o83h97a 4262843154303

Rda: nevěřte  palubnímu počítači v koncernových vozech:-)

0/0
16.10.2014 18:14

P31e13t61r 89M80i33c94h52a56l 2280174121882

Je to stejně pitomost. Na dovolené jsem měl z půjčovny tříválcové Polo staré asi tři roky a chlemtalo to skoro 7 litrů naturalu. Moje dvoulitrová Kokta stará něco přes dva mi bere v průměru kolem pěti litrů nafty. V rámci ekologie jde spotřeba aut postupně nahoru. ... Na hlavu postavené.

0/0
13.10.2014 16:26

P96a88v54e74l 40S82t74a16v93j56a47n32í24k 6438155917381

Třeba neumíte jezdit s benzínovým motorem.

0/0
14.10.2014 13:24

J94i84ř36í 22S19c45h95w14a86c86h 8618654518696

na hlavu je postavené očekávání, že benzíňák bude žrát stejně nebo nedej bože ještě méně jako sazomet....

0/0
14.10.2014 13:30

P59a97v11e91l 87M39a33t84o12u40š24e37k 5560247668654

Chudinky automobilky! Dělají vlastně charitu! Kdyby bylo vše podle nich, spousta míst na světě by byla dávno neobyvatelná. Již dnes jsou města, a bohužel i mnohá horská střediska, zamořena smrady z aut. Samozřejmě, že i mezi ekology jsou blbci, stejně jako všude jinde, ale v zásadě mají pravdu. Problém je v tom, že většina lidí pravdu nechce slyšet. Lidé obecně neradi slyší o problémech, chtějí si užívat a nechtějí být takovými tématy zatěžováni. Je to pohodlné, ale také velmi hloupé a neodpovědné. Pokud je existence lidstva závislá na výrobě a prodeji aut, pak je to silně krátkozraké a svědčící o potěšilosti ekonomů. Každému uvažujícímu člověku musí být jasné, že počet aut se nedá zvyšovat do nekonečna a že už i současný stav je v některých oblastech neúnosný. Je pěkné, že automobilky chtějí vydělávat na prodeji aut, ale to, kdo bude odstraňovat důsledky jejich počínání, je absolutně nezajímá a tváří se, jako by žádné problémy (emise z paliv, hluk, prach, nehospodárný provoz) neexistovaly. A mnozí lidé jim ve své pohodlnosti fandí a jejich odpůrce raději nazývají ekoteroristy, než aby se zamysleli nad svým počínáním a své jízdy autem omezovali.

+1/−4
13.10.2014 12:06

M89i88c60h27a33l 31P74a75v87l52á57t 9703533944229

Ano, tohle je typicky ekoteroristicky vylev. V rozporu s realitou, v rozporu s daty, v rozporu s raciem. Diky za hezkou ilustraci k clanku!

+3/0
13.10.2014 12:24

B49o51h85d86a34n 23M50a27r61e14k 5195826957974

Už používání přívlastku terorismus v souvislosti s ekologií je oxymoron, ale co zní to dost úderně. Tak já si ještě pamatuju jak to smrdělo ve městech u silnic na začátku devadesátek. To se prostě nedá s dneškem srovnat a to jezdilo mnohem méně aut. A představ si, že za to vděčíme EU. Jediné co se musí stát, je změna metodiky měření spotřeby, aby odpovídala realitě, ale to je řešitelné.

0/−2
13.10.2014 18:16

M81i88c80h46a30l 96P71a15v33l45á38t 9323343144449

Nejde o oxymoron. Jde naopak o hezkou ilustraci toho, ze teror muze mit i jinou tvar nez sebevrazedne atentaty. Ostatne zelenym bezmozkum jde v prvni rade o vyvolavani strachu, takze ten vesely obrat je naprosto na miste.

Za to rozhodne nevdecime Evropskemu svazu.

Ono nejde o uvadenou spotrebu, jde jenom a pouze o uvadene hodnoty neskodneho plynu CO2. Od toho se vsechno odviji..

0/0
14.10.2014 13:41

V80á62c41l17a27v 73Z84e69l36i41n52k48a 2712970223242

Pan Pavlát to vystihl velmi dobře. Uvědmote si laskavě, že vše co člověk dělal od prvotního ovládnutí ohně mělo a má nějaké vlivy a následky na životní prostředí. Dost často můžete slyšet termín externality, který zahrnuje právě tyto všemožné doprovodné efekty. A pokud jde o automobilky, tak ty pouze reflektují poptávku. Chybu hledejte v lidech. Stačí se jen podívat, jak jsou zejména v Česku populární SUV, kdy si kdejaký jouda dodává na důležitosti tím, že se nám tu po Praze posunuje v dvouapůltunovém tanku s tříapůllitrovým motorem. Tohle je třeba řešit. Situaci, kdy si tupé masy začaly budovat své ego na tom, že se z domu až do práce vezou autem a o MHD pohrdlivě nazývají "socka". Zeleným jsem tohle už při různých diskusích říkal mnohokrát, ale zjevně se jim do převýchovy mas moc nechce. Mohli by totiž snadno vyfasovat nějakou po čuni.

+2/0
13.10.2014 13:29

R47a78d76e15k 62N76e33u32m96a50n43n 5282502588125

;-Dkdejaký Jouda si vydělá na tříapůllitrový motor - jen ty ne

0/−2
13.10.2014 22:19

V87á46c81l79a51v 77Z75e77l34i96n29k53a 2142770573982

Vážně jste tak naivní, že si myslíte, že na všechny ty X5 nebo X6 se poctivě vydělává? V tom počtu, co jsou hlavně tady v Praze k vidění? Dovolte abych se od srdce zasmál. To by naše ekonomika musela vypadat kapánek jinak. Zkuste se třeba podívat v čem jezdí hoši ze všech těch firem šikovně napojených na magistrát a další podobný xindl. Možná pochopíte. Dneska je bohužel stav takový, že když vidíte X6ku, tak si můžete v klidu říct zase nějaký odkláněč a tak na 90% se trefíte. A s X5 to bude podobné.

+2/0
13.10.2014 22:29

M16i20c31h89a53l 57P97a81v14l38á19t 9193763394659

To bych ponechal uz uplne stranou. Ja osobne znam dost lidi, o kterych by prumerny zavistivec jiste rad tvrdil, ze si na to ci ono nevydelali poctive. A lhal by!

0/0
14.10.2014 13:42

J29a77n 39M64a12t89o28u70š46e71k 6106527180424

no právě, každý jouda přepočítává svůj život akorát na peníze.

0/0
13.10.2014 22:49

R32e28n54é 48H50o36l18á28n67e58k 3407473981746

Vážený,  jak často a kam budu jezdit svým autem, to Vás ani v nejmenším nemusí zajímat.  Sebe si omezujte dle libosti, když Vás to tak baví.

0/−3
13.10.2014 13:34

J23a67n 65M11a93t40o10u75š74e22k 6546197870494

to kam si budete jezdit svým autem mi bude u pr..le ve chvíli kdy na jeden kg paliva nebudete potřebovat 10.000 litrů vzduchu.Co vím tak ten berete všem a nikomu za něj neplatíte. Chce to vytáhnout hlavu ze zadku a začít přemýšlet.

+1/−2
13.10.2014 16:51

T84o28m52á14š 89J48u81r20e64č70k35a 3123572109203

Ještě někdo si myslí, že se dělá ekologie pro blaho matky země a čistej vzuch?

0/0
13.10.2014 11:49

J79o34s64e89f 53M57i77k15i98n 5573774425564

Další problém podstatně zhoršující emise jsou nekvalitní silnice. Za to jsou odpovědné vlády. NIkdo nedá dotaci na opravu silnice, pouze na nové.

+2/0
13.10.2014 8:49

J52a41n 92N41o48v68á42k 6484154356573

Z těch lamentací mi vychází několik závěrů:

1) Vývoj je v automobilkách zoufale drahý a neefektivní.

2) Přímo v článku je video s autem, které má kombinovanou spotřebu 1l/100 km. Celý fór je ve snižování hmotnosti, aerodynamického a valivého odporu. Ale oni se nimrají v motorech, kde jakýkoli pokrok stojí strašné prachy, místo toho, aby udělali místo 500 kg kastle 50 kg kastli z uhlíkových vláken ála BMW i3.

Pokud má někdo chuť vřele doporučuju skvělou přednášku a snižování spotřeby paliv v dopravě: https://www.youtube.com/watch?v=RjcWx7U1sjQ

0/−6
12.10.2014 22:57

V59á92c12l13a94v 74Z90e82l98i64n93k87a 2892280443912

Opět krásná ukázka demagogie.

K bodu 1. Ano, ano týmy špičkových vědců, techniků a výpočtářů jsou hlupáci a čekají, až jim nějaký Novák poradí z Česka. Nad tím se lze leda tak blahosklonně pousmát.

K bodu 2. To úžasné auto je, podle toho co jsem měl možnost slyšet, spíš experimentální koncept, který je pouze dvoumístný a pokud se nepletu, tak navíc s posezením v tandemu. Opravdu velice praktické pro dopravu čehokoli. Nevím kolik rodin v ČR je tak bohatých, aby si mohlo dovolit kapotovanou motorku za odhadem milion. A stejně to neřeší problém normálních aut, která mají přepravovat rodinu. Až někdo udělá podobné vozítko, do kterého se vejdou dozadu tři dětské sedačky, k tomu 500-700 litrů bagáže do kufru a bude to stát podobně jako Golf nebo Oktávka, tak v tom začnu vidět budoucnost.

Dále k bodu dva. Snižování hmotnosti je do určité míry cesta s tím lze souhlasit a je to i plus pro bezpečnost, protože klesají setrvačné energie při nehodách. Ale prosil bych opět bez demagogie. Nejsem sice automobilář, ale pokud vím, tak hmotnost současných karoserií se díky narůstajícímu podílu vysokopevnostních ocelí a ocelí se zvýšenou pevností udává někde mezi 20-25% hmotnosti vozu. Vámi uvedených 500kg karoserie už je tedy slušný silniční tank a nikoli auto pro běžnou rodinu. A dále taktně mlčíte o tom, že kovové karoserie jsou samonosné, zatímco u karbonu se neobejdete bez podvozku nebo tomu alespoň donedávna tak bylo.

I to slavné BMWi8 se chlubí tím, že je založeno na spojení kompozitního modulu pro lidi a kovového modulu pro pohonné agregáty a nápravy. Nijak zvlášť to nesleduji, ale zatím jsem nezachytil, že by se někdo odvážil zavěsit nápravy, motor s převodovkou a diferák čistě do karbonu. A ani se nedivím. Prasknutí karbonového rámu na kole jsem naštěstí jen viděl, nikoliv sám zažil, ale přesto stačilo. Férové by tedy bylo porovnávat nezkreslenou hmotnost samonosné kovové karoserie s tím, co jí musí nahrazovat a ne pouze s tou "pryskyřníkovou" budkou pro lidi.

+6/0
13.10.2014 11:20

J17a23n 53N55o21v16á35k 6664324766933

K bodu 1: Blbečky z nich udělal jistý A.Lovins už před nějakými 14 lety. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypercar

K bodu 2: Je to produkt malosériové výroby, žádný koncept. Z nějakého záhadného důvodu VW ukončil výrobu, i když měl spoustu objednávek.

Navíc já psal o i3 a nechápu ten blábol, kdy matláte dohromady podvozek a karosérii. BTW. tu má i3 samonosnou, nejsou to kompozitové pláty na kovovém skeletu. A má to lepší bezpečnostní parametry než ocel.

0/−3
13.10.2014 12:05

V63á88c67l70a73v 97Z17e40l60i54n73k20a 2332650933422

Nemám čas a nejsem ani placen za to, abych v internetových diskusích korigoval pitomosti, takže už jen letmo.

K bodu 1 snad jen tolik, že kdyby to bylo, jak píšete a bylo to tak skvělé a úžasné, tak se dneska s ničím jiným nejezdí. Ergo za pitomce se prozatím jeví spíše pan Lovins. Znovu opakuji, že se bavíme o autech pro rodinu a ne o trochu větších kapotovaných motorkách za nemalé peníze.

K bodu 2. Dobře tedy tak produkt malosériové výroby. Jenže auta pokud mají být dostupná široké veřejnosti, tak musí být vyráběna velkosériově. Jinak zůstávají luxusem pro vyvolené. A právě přechod na velkosériovou výrobu je spojen s investicí, které se VW zřejmě obával. A ne bezdůvodně. Masovému elektromobilismu totiž stále podráží nohy to základní – akumulátory. Měrná kapacita se totiž přes veškerou tu úpornou snahu zvyšuje jen pozvolna. Dohrabali jsme se na nějakých 0,2 kWh na kilogram hmotnosti nebo možná už mírně přes, ale pořád je to málo. Znám lidi, co se touto problematikou zabývají hodně dlouho - v řadě odvětví v technice by se to totiž zatraceně hodilo umět snadno a ve velkém skladovat elektřinu - a o to víc jsou skeptičtí k nějakému náhlému skokovému posunu vpřed. Jdeme proti přírodě a to jde vždy hodně ztuha.

Vždyť i to slavné BMWi3, kterým argumentujete, má pod kapotou nějakých 20kWh nebo tak nějak. Je to odhadem ekvivalent nějakých 6 nebo 7 litrů benzínu při běžné účinnosti zážehového motoru. Pro město OK ale jinak pro legraci. A to už raději nehovořme o tom, že startujete a je -15. Topení spolu s dalšími spotřebiči pak může srazit dojezd nějak k polovině uváděného.

+2/0
13.10.2014 14:44

V90á57c52l13a22v 14Z76e35l35i61n78k45a 2532660453792

A ještě k tomu BMWi3. Přímo v nějakém jejich letáku jsem četl něco jako "díky velmi lehké konstrukci z karbonu a hliníku se podařilo hmotnost této novinky dostat pod hranici 1200 kilogramů ....". V jiné propagaci se zase píše o základním hliníkovém rámu podvozku, který kromě 200kg baterek nese kompletní hnací soustavu s deformačními zónami a teprve na něm je umístěn prostorový rám z uhlíkových kompozitů. Nějak se mi to o té samonosné karoserii nezdá. Vzhledem k tomu, co občas dokáže karbon - jakkoli je to jinak v celé řadě vlastností úžasný materiál - když schytá nešikovnou pecku, se ani nedivím.

Ostatně čísla hovoří sama za sebe. Když odečteme o těch cca 1200kg řekněme takových 300kg na baterky a jejich uložení, tak nám pořád zbývá docela dost na to, aby to bylo nějak lehoučké, jak jste se tu rozplýval. A to tam narozdíl od běžných aut nemáme spalovací pohonný agregát s veškerým tím příslušenstvím okolo, což jsou hodně velké položky na hmotnosti. Upřímně, na takové vcelku malé auto s pidikufrem, kam bude nejspíš problém dostat většinu kočárků, je ta hmotnost spíše veliká. A pokud jde o cenu k milionu, tak to už je spíš k pláči. Jestli takto má vypadat pokrok, tak to ať radši není.

+1/0
13.10.2014 14:46

M28a79r37t93i41n 92V30o88k81o87u83n 9468423123296

vsimate si, ze predevsim v otazkach zivotniho prostredi, udrzitelneho rozvoje ci alespon zachovani lidske civilizace a podobnych otazkach maji lide tendenci volit ty reseni, ktere neznamenaji nejake zasadni nepohodli, idealne vubec zadne? ono je totiz mozne najit spousty argumentu pro i proti k nejakyk konkretnim otazkam, ale z nejakeho duvody bezny clovicek, tedy ten co cte blesk a sleduje novu, se vzdy prikloni k tem argumentum, ktere pro nej znamenaji pohodli. existuje na to cela psychologicka studie, ktere dopodrobna vysvetluje, proc to tak je. Nastesti ti lide, kteri vladnou EU, nastesti takto nepremysleji a zabyvaji se tim, jak to tu bude vypadat treba za 100 nebo 500 let, coz tady nikomu z vas zrejme ani neprislo na mysl, ze? proc taky, to uz tu prece nebudete, tak proc se starat! hlavne ze si muzete vozit zadek v aute ktere ma alespon 100kW, abyste do cile dojeli o 5s drive nez s uspornejsim modelem

0/0
12.10.2014 21:01

A88l26o72i43s 18M78a73ň81a58s 2212416459229

faktem je, že ekologie je celosvětový problém a dnes je čína největším ekologickým likvidátorem a jelikož ovzduší je celosvětové, tak je snaha EU o zelené zítřky dost kontraproduktivní. Fakt, že zaměření na některá odvětví je patrné až přespříliš a pak tady chybí celosvětová snaha a ochota. OSN je jen spolek k ničemu protože z jejich rezolucí apod si nikdo nic nedělá.

0/0
12.10.2014 21:46

P29a71v85e92l 18M93a91t52o38u10š11e96k 5370637308344

Podívejte se na mapu zemí podle ekologické stopy a zjistíte, že Čína v tom vašem "ekologickém likvidátorství" silně zaostává za Evropou, Severní Amerikou a Přední Asií! Jenže svádět všechny problémy světa na Čínu je dnes v módě a taky je to evropský a americký pokus o útěk před odpovědností, který lidé v této části světa baští.

0/0
13.10.2014 11:48

V29á39c92l32a41v 88Z28e80l32i37n10k53a 2972770813102

Sakra člověče nešťastná, máte alespoň tušení o čem píšete? Zelení věrozvěsti v Bruselu, že koukají 100 nebo 500 let dopředu. Nenechte se vysmát. S jejich odborným diletantismem ve většině technických otázek jako například zákaz žárovek, prosazování OZE, mrzačení motorů u aut a tuny dalších podobných výplodů ve všech možných i nemožných oblastech nebude třeba tenhle časový horizot řešit. Ekonomicky zhuntovaná EU bude už dávno kolonií Číny nebo nějaké jiné rozvíjející se země, která neudělala chybu s melouny ve vedení. A pokud jde o auta, tak 100kW už je možná trochu moc, ale to co se na základě výmyslů z Bruselu musí dělat s auty a jejich motory nyní je minimálně stejný extrém druhým směrem.

+3/0
12.10.2014 21:51

J57i17n69d20ř11i90c38h 47M20i75t60t26e70r 6461790253523

Mám BMW 650i , osmiválec, 5 l, 270 kW. Jezdí skvěle a na nějaké úspory kašlu. Žere 12 l/100 km , ale ta akcelerace je parádní. A co bude za 100 nebo 500 let je mi jedno. Věřím, že lidi jsou chytří a kreativní a pokud se vyčerpají zdroje, najdou si jiné. Spotřebování ropy povede k inovacím a bude to výzva. Už dnes jsou vidět elektromobily, palivové články a další technologie. Ale musí to přijít jako reakce na trh s energií a ne jako příkaz pomatenců z EU. Podívejte na ten průšvih s fotovoltaikou a ostatními OZE.

+2/−1
13.10.2014 10:31

V57l39a81s47t22i79m39i53l 15T69e80n92c47e54r 4590280117490

Zkusím ještě někde v bazaru koupit nenažraný osmiválec navzdory sterilni EU. Zanedlouho budou v prodeji pouze šlapací autíčka, nebo high level - elektrovehikly s dojezdem 150 Km.

0/0
12.10.2014 20:39

J29a92k20u32b 38K11o54s 3216642370114

Auta sice mají papírově nižší emise CO2, ale v reálném provozu už dlouho žerou furt stejně.

+2/0
12.10.2014 19:30

V19á85c56l83a11v 50Z48e98l61i44n37k39a 2652950303562

A co jste čekal? Už jsem to tu napsal, že aerodynamika a mechanika resp. její součást dynamika se nedají přečarovat tím, že nějaký humanitně vzdělaný technický analfabet rozhodl, že auto bude jezdit za tolik a tolik. Například takové standardní atmosférické 1.6 16V z období krátce po přelomu milénia mívaly v TP kombi spotřebu někde kolem 7l/100km. Když člověk nebyl magor, tak nebyl problém se do toho vejít a nebyla to rozhodně žádná šnečí jízda. Dnešní podobně výkoná auta mají v TP nějakých 5 až 5,5l/100km, ale pokud to budete chtít dosáhnout, tak budete v provozu za brzdu. Když pojedete normálně tak v klidu litřík až půldruhého přidejte.

+3/0
12.10.2014 22:02

M54i72l31a11n 96D69r96a59g32o42u34n 7106809926

evropská unie se nebezpečně blíží svému vzoru  RVHP,kam to došlo se ví,

+3/0
12.10.2014 16:34

M11i24r11e51k 95T82u33r18e45č14e20k 4283482140912

Ty úchylne pozadavky EU na snižování emisí se nedaji dodrzet. Brzy zbankrotujem a vetsina lidi nebude mit co jist - ale co, aspon budeme mit nizke emise...

+2/0
12.10.2014 16:20

V63l53a36d18i53m10í47r 43T36e14m48l88í95k 1615687251487

...bude se jíst jen zelí, to poroste vždy a všude, a to bude teprve emisí ....

0/0
13.10.2014 11:48

P28e68t43r 22D37v24o10r46a32k 3451370267899

Navrhuju zrušit katalyzátory. Auta pak budou produkovat menší množství CO2 a budou tak EKOLOGIČTĚJŠÍ ;-D;-D;-D

+1/0
12.10.2014 12:41

J77a30n 91M67a68t87o97u90š36e91k 6626807740474

Obávám se, že autor skočil na lep koncernové propagandě (v zemi původu měli k propagandě vždy blízko), kdy je schopen evidentně bez bližší znalostí celé problematiky publikovat takovýto komentář. Je evidentní, že koncernu se začíná nedařit respektive odmítá investovat směrem, kterým je nutné. Snaha o vytvoření největšího výrobce na světě holt něco stojí a peníze chybí ve vývoji. Příkladem může být zaspaný vývoj v oblasti elektromobilů, když před cca 4 lety když proběhla první vlna uvádění sériových elektromobilů ostatními výrobci, tak koncern nechal šířit obdobná prohlášení a komentáře, že se jedná o slepou uličku automobilového vývoje a jedinou správnou cestou je plyn. Dnes sledujeme v televizi reklamu na revoluční elektrický pohon VW a oslavujeme hybridy VW, ale to už většina seriózních výrobců, kteří na rozdíl od impéria investují do vývoje mají. Takže pokud chcete jezdit po silnici za das auto s dat TDI, ze kterého lítají brikety, které musíte dýchat pak chápu kritiku regulace emisí v Evropě.

+3/−10
12.10.2014 9:54

P56a93v37e55l 76K88u71č10e79r70a 9782355388369

To je sice hezký, ale plyn CO2 produkují všecny živočichové kteří dýchají vzduch.:-)

+2/0
12.10.2014 10:01

J70i30r63i 20C26e46e 5355281952378

Jasně, elektřina roste na stromech, stačí ji utrhnout.

A jaderný pro jistotu elektrárny zakážem, protože jim nerozumíme a bojíme se jich...

+9/0
12.10.2014 11:21

R92o79m26a56n 90H75o79r40n62í76k 2525522944891

Ale vždyť přece Černobyl a Fukušima, ne? ;-D

Je jim jedno, že u té první byly vypnuty bezpečnostní okruhy a reaktor byl provozován v zakázaném režimu, a že stařičká Fukušima byla postavena na nevhodném místě, kde došlo najednou ke dvěma přírodním katastrofám, přičemž obě zvlášť byly velice ničivé. To ovšem nejsou s to pochopit, tak radši budou kázat větrníky hyzdící krajinu a čínské solární panely taktéž hyzdící krajinu, avšak navíc postavené na úrodné půdě. Za toto bych trestal!

+3/0
12.10.2014 11:50

J59a37n 27M77a49t31o87u42š59e71k 6306167380514

nikde nepíšu, že roste elektřina na stromech, ale na elektromobilech ilustruji jak se chová koncern když mu ujíždí vlak a ani nikde nepíšu nic o zdrojích elektrické energie. Takže doporučuji se naučit číst a nechat vychladnout hlavu.

0/−4
12.10.2014 12:20

V63á37c21l38a96v 98Z62e96l71i24n19k14a 2892480723612

No, vy maximálně tak ilustrujete, jak uvažuje typický meloun, rozuměj zelený, pro kterého jsou přírodní a fyzikální zákony španělská vesnice a který proto naprosto nechápe ty "přízemní" výhrady "zkostnatělých" inženýrů.

VW se totiž bohužel dostává do nezáviděníhodné situace, kdy mu zelení fanatici usilovně podkopávájí jeho jeho v podstatě domácí půdu. Opravdu si myslíte, že splňovat ty výmysly bruselských zelených věrozvěstů nic nestojí? Opravdu si myslíte, že by jinak nějaký motorář dobrovolně páchal takovou zhůvěřilost jako je výroba turbem přefukovaných tříválcových bubladel, když každý elév toho oboru ví, že klesnout u čtyřtaktního motoru pod čtyři válce je spolehlivá cesta k hrubému chodu a nepříznivým charakteristikám? Dovolit si to lze, ale pouze u motocyklů anebo automobilů jako byl legendární Maluch, protože tam to kompenzuje nízká hmotnost. Pokud máte hýbat s půldruhou tunou, nemáte přitom pod kapotou tři litrové hrnce a má to být použitelné auto a nikoli jakási futuristická kapka, tak máte zaděláno na problém. A to vše jen proto, že podle jakýchsi tabulek to vychází lépe. Jenže ony tabulky jsou klasickým příkladem šedé teorie v kontrastu se zeleným stromem života, jak se říká.

A elektromobily a vše další? Dovolte abych se zasmál. Není to tak dlouho, co bylo spočteno, že ten slavný hybrid, kterým se tak oháněl jeho zelený maestro Bursík, je díky veškeré té elektrovýzbroji ve skutečnosti horší pro životní prostředí než auto s klasickým motorem. Elektropohon je věc co do charakteristik výborná, o tem žádná, ale problém je s uskladněním "paliva". Kapacita současných baterií je stále ještě tak půl až jeden řád pod tím, co by bylo potřeba. V důsledku toho Vás potom tak elektrovýzbroj přijde na tolik, že levnějším "tankováním" to za celou dobu životnosti nesrovnáte. Ono je to na první pohled lákavé si v noci nabrat kilowatthodinu za zlomek toho, co vyjde v benzínu, ale ty věci kolem. Komerční sféra to má velmi dobře spočítané. To se nebojte.

+6/0
12.10.2014 14:00

J82a28n 34M73a59t88o28u57š77e74k 6496607300534

taky pohled, dovolím si připomenout, že součástí každého zadání nových emisních podmínek respektive nařízení se počítá jaký je finanční dopad na výrobce s ohledem na dostupné technologie, to není tak, že se někdo někde ráno probudí, podívá se z okna a řekne v roce 2020 budou emise CO2 95g/km. Za tím stojí poměrně dost práce a studií. A co se týká tvrzení, že ony požadavky na plnění emisí jsou jen nutné zlo si dovolím oponovat, že od doby kdy platí normy Euro zažil vývoj v oblasti automobilových motorů a celkové konstrukce takový rozvoj jako nikdy předtím.

0/−4
12.10.2014 14:16

M36i83r47e38k 75T34u64r23e54č95e36k 4623642120682

Ano, zazil jsem ten "Euro vyvoj", vsak take musim do mirneho kopce auto skoro tlacit! Mam nove auto, 1,6 l a pri mirnem kopci jedu tak tak, krokem na dvojku a ukazatel mi indikuje spotrebu 30 litru...

+3/0
12.10.2014 16:31

V45á40c49l69a97v 88Z11e80l64i90n74k18a 2632600323592

A o jakých motorech je řeč prosím? O kdysi tolik chválou opěvovaných "haťapkách", kde se pak někteří manažeři ve Škoda auto báli, aby jim někdo nerozbil hubu? Nebo o TSIčkách, pro které se mezi automobiláři vžil přepis "To Sem Idiot". A to ještě díky bohu, že je nedomrzačili úplně a ponechali čtyři válce. A v podobém duchu bychom mohli pokračovat.

Víte, právě od automobilářů jsem slyšel, že pokud tyhle "úsporné" motorizace jsou za moře, byť mírně faceliftované a pod jiným jménem, tak se deklarovaná spotřeba zpravidla nějakým záhadným způsobem zvýší na normální hodnoty. A víte proč? Protože při takovém rozdílu údajů v TP a skutečné spotřeby v reálném provozu by je nespokojení zákazníci u soudů roznesli na kopytech a při tamních odškodněních i ožebračili. To je sranda co? Jenže tohle si v novinách nepřečtete. Tohle se dozvíte například na konferenci, když se při veřením programu uvolní atmosféra.

0/0
12.10.2014 22:11

V12l76a27s87t34i66m61i71l 47T95e68n73c38e46r 4960330267880

No, mluvíte mi z duše. R^

0/0
12.10.2014 20:48

O41l43d98ř89i31c64h 35H13o81r46á11k 2264119621325

Nevím jestli jde jen o ekoteroristy. Ono totiž jinak zní, když se řekne:

- snížení emise CO2

- snížení spotřeby

Ono se totiž jedná o to samé, ale pouze to první zní správně ekopodvraťácky. To druhé zní jako normální požadavek a omezení závislosti na nebezpečných zemích jako jsou členové OPEC, muslimové, Rusko ... .

0/−2
12.10.2014 9:18

V46á34c85l46a24v 43Z78e78l77i31n11k29a 2362510273932

Nu, což o to. Normální požadavek to je, ale dynamika a aerodynamika jsou jaksi proti. Snižování spotřeby je trend, který trvá už od ropné krize v sedmdesátých letech. Jenže každý automobilář Vám řekne, že je to boj o každou desetinku litru, jenž se podaří ukrojit z reálné spotřeby, kterou Vy jakožto uživatel máte šanci při normálním provozování dosahovat. Požadavky bruselských ekomagorů jsou už zcela mimo rámec fyziky i techniky. Aby se jim vyhovělo, tak se auta mrzačí downsizingem motorů plus dalšími kravinami a papírové hodnoty spotřeby uváděné v TP se dostávají do říše pohádek. Aerodynamiku a fyziku nepřečarujete, to už jsme si řekli a s účinností tepelných oběhů, které využívají dnešní spalovací motory se také nedají dělat zázraky. Tam se jaksi staví proti materiálové inženýrství a další věci.

+6/0
12.10.2014 9:50

V51l91a74s29t87i59m21i54l 62T62e30n83c25e70r 4310940167510

Je radost sednout do plně naloženého služebního tříhrnku a solit to přes půl republiky po dálnici na školení. Zvracející smajlík by nebyl?

+1/0
12.10.2014 20:53

V21á20c85l12a54v 61Z64e31l67i30n45k97a 2602630513582

"H**no To Pojede"?

0/0
12.10.2014 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.