Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Bruselští ekoteroristé ždímají automobilky

Evropský trh s auty už není světová superstar. Pro světové automobilky je to spíše otázka prestiže než výdělků. Ale možná to tu brzy „zabalí“. Tolik aut, aby se zaplatily obrovité vynucené náklady na vývoj, totiž starý kontinent nepojme. Z tlaku unie na snižování emisí musí někomu prasknout nervy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i79ř58í 89Š94e23j36n36o63h69a 4472443134323

Brusel dusí všechny, kromě  byrokratů. 

Těm tento kocourkov naopak svědčí.

Samozřejmě jenom do doby, než všechno krachne.

0/0
16.10.2014 18:13

V77l75a14d29i20m59í94r 36B58u82l80d86r59a 5167845885147

Zmešení nádrže či zmenšení objemu nádobky ostřikovače. A jak uvádí článek v odkaze na Mercedes C, je jedno zda auta jsou stará rok či 20, jezdí v reálu za 8 - 9 litrů na sto.

Nevím jak kdo jezdí, ale je umění jezdit se starým autem ekonomicky, záleží na stylu jízdy a těžké noze. Např. včera jsem jel do Prahy (přes 100 km) s malým automatem, 1.4 16v, 98 koní,  klasický čtyřstupňový automat s měničem. Nic ekonomického. Přesto jsem v tempu 90 na silnici a 100-110 na dálnici udržel spotřebu na 10 let starém autě udržel na průměrné spotřebě 5,8 litru na sto. I s automatem se musí umět jezdit a využívat setrvačnost hydrauliky. Dnes jsem jel s o rok starší Octavií motorem 1.6 se 102 koňmi a klasickou převodovkou, téměř tutéž trasu a udržel jsem ji na 5,2 lit na sto.

Když jsem jezdil dvoutaktním Wartburgem tak jsem jezdil za 6,7 na sto, a v ne zrovna aerodynamickým Trabantu s karburátorem z roku 1971 (je původní) to jezdím za 6,5 na sto. Věřím že mít možnost zkusit nějakou tu super novinku tak ty 4 litry dle normy dám. Ve Fordu Mondeo z roku 2007 se 130 koňovým dieslem jsem to dal za 4,7 lit nafty, a to už je loď...

Takže mě by těch 41 litrů u Mercedesu C stačilo. Ale ostřikovače by mě štvali...

0/0
14.10.2014 21:26

J41i72ř10í 67Š37e96j36n59o80h63a 4742233884273

Rda: nevěřte  palubnímu počítači v koncernových vozech:-)

0/0
16.10.2014 18:14

P47e41t49r 11M37i50c18h88a28l 2690144311742

Je to stejně pitomost. Na dovolené jsem měl z půjčovny tříválcové Polo staré asi tři roky a chlemtalo to skoro 7 litrů naturalu. Moje dvoulitrová Kokta stará něco přes dva mi bere v průměru kolem pěti litrů nafty. V rámci ekologie jde spotřeba aut postupně nahoru. ... Na hlavu postavené.

0/0
13.10.2014 16:26

P19a17v62e30l 50S73t64a16v70j12a64n49í77k 6768685387941

Třeba neumíte jezdit s benzínovým motorem.

0/0
14.10.2014 13:24

J30i23ř68í 65S42c54h19w14a57c48h 8948514548396

na hlavu je postavené očekávání, že benzíňák bude žrát stejně nebo nedej bože ještě méně jako sazomet....

0/0
14.10.2014 13:30

P62a16v32e27l 52M27a43t33o48u34š21e76k 5380847608584

Chudinky automobilky! Dělají vlastně charitu! Kdyby bylo vše podle nich, spousta míst na světě by byla dávno neobyvatelná. Již dnes jsou města, a bohužel i mnohá horská střediska, zamořena smrady z aut. Samozřejmě, že i mezi ekology jsou blbci, stejně jako všude jinde, ale v zásadě mají pravdu. Problém je v tom, že většina lidí pravdu nechce slyšet. Lidé obecně neradi slyší o problémech, chtějí si užívat a nechtějí být takovými tématy zatěžováni. Je to pohodlné, ale také velmi hloupé a neodpovědné. Pokud je existence lidstva závislá na výrobě a prodeji aut, pak je to silně krátkozraké a svědčící o potěšilosti ekonomů. Každému uvažujícímu člověku musí být jasné, že počet aut se nedá zvyšovat do nekonečna a že už i současný stav je v některých oblastech neúnosný. Je pěkné, že automobilky chtějí vydělávat na prodeji aut, ale to, kdo bude odstraňovat důsledky jejich počínání, je absolutně nezajímá a tváří se, jako by žádné problémy (emise z paliv, hluk, prach, nehospodárný provoz) neexistovaly. A mnozí lidé jim ve své pohodlnosti fandí a jejich odpůrce raději nazývají ekoteroristy, než aby se zamysleli nad svým počínáním a své jízdy autem omezovali.

+1/−4
13.10.2014 12:06

M72i49c59h32a48l 90P62a19v75l61á53t 9253923354689

Ano, tohle je typicky ekoteroristicky vylev. V rozporu s realitou, v rozporu s daty, v rozporu s raciem. Diky za hezkou ilustraci k clanku!

+3/0
13.10.2014 12:24

B63o26h71d11a43n 55M58a26r21e61k 5965736437534

Už používání přívlastku terorismus v souvislosti s ekologií je oxymoron, ale co zní to dost úderně. Tak já si ještě pamatuju jak to smrdělo ve městech u silnic na začátku devadesátek. To se prostě nedá s dneškem srovnat a to jezdilo mnohem méně aut. A představ si, že za to vděčíme EU. Jediné co se musí stát, je změna metodiky měření spotřeby, aby odpovídala realitě, ale to je řešitelné.

0/−2
13.10.2014 18:16

M65i26c33h53a97l 74P55a90v32l89á71t 9523223514899

Nejde o oxymoron. Jde naopak o hezkou ilustraci toho, ze teror muze mit i jinou tvar nez sebevrazedne atentaty. Ostatne zelenym bezmozkum jde v prvni rade o vyvolavani strachu, takze ten vesely obrat je naprosto na miste.

Za to rozhodne nevdecime Evropskemu svazu.

Ono nejde o uvadenou spotrebu, jde jenom a pouze o uvadene hodnoty neskodneho plynu CO2. Od toho se vsechno odviji..

0/0
14.10.2014 13:41

V73á27c39l22a65v 56Z59e65l83i26n13k24a 2322480693512

Pan Pavlát to vystihl velmi dobře. Uvědmote si laskavě, že vše co člověk dělal od prvotního ovládnutí ohně mělo a má nějaké vlivy a následky na životní prostředí. Dost často můžete slyšet termín externality, který zahrnuje právě tyto všemožné doprovodné efekty. A pokud jde o automobilky, tak ty pouze reflektují poptávku. Chybu hledejte v lidech. Stačí se jen podívat, jak jsou zejména v Česku populární SUV, kdy si kdejaký jouda dodává na důležitosti tím, že se nám tu po Praze posunuje v dvouapůltunovém tanku s tříapůllitrovým motorem. Tohle je třeba řešit. Situaci, kdy si tupé masy začaly budovat své ego na tom, že se z domu až do práce vezou autem a o MHD pohrdlivě nazývají "socka". Zeleným jsem tohle už při různých diskusích říkal mnohokrát, ale zjevně se jim do převýchovy mas moc nechce. Mohli by totiž snadno vyfasovat nějakou po čuni.

+2/0
13.10.2014 13:29

R26a28d64e19k 45N29e71u94m60a23n71n 5932802398905

;-Dkdejaký Jouda si vydělá na tříapůllitrový motor - jen ty ne

0/−2
13.10.2014 22:19

V43á17c36l46a44v 66Z61e77l96i16n59k49a 2362940593322

Vážně jste tak naivní, že si myslíte, že na všechny ty X5 nebo X6 se poctivě vydělává? V tom počtu, co jsou hlavně tady v Praze k vidění? Dovolte abych se od srdce zasmál. To by naše ekonomika musela vypadat kapánek jinak. Zkuste se třeba podívat v čem jezdí hoši ze všech těch firem šikovně napojených na magistrát a další podobný xindl. Možná pochopíte. Dneska je bohužel stav takový, že když vidíte X6ku, tak si můžete v klidu říct zase nějaký odkláněč a tak na 90% se trefíte. A s X5 to bude podobné.

+2/0
13.10.2014 22:29

M51i62c48h55a33l 56P41a53v54l55á44t 9613523834659

To bych ponechal uz uplne stranou. Ja osobne znam dost lidi, o kterych by prumerny zavistivec jiste rad tvrdil, ze si na to ci ono nevydelali poctive. A lhal by!

0/0
14.10.2014 13:42

J84a54n 35M69a17t95o12u34š83e64k 6506677130854

no právě, každý jouda přepočítává svůj život akorát na peníze.

0/0
13.10.2014 22:49

R78e44n10é 10H89o29l40á42n82e66k 3857743811906

Vážený,  jak často a kam budu jezdit svým autem, to Vás ani v nejmenším nemusí zajímat.  Sebe si omezujte dle libosti, když Vás to tak baví.

0/−3
13.10.2014 13:34

J88a32n 98M35a22t49o74u94š10e34k 6526357490374

to kam si budete jezdit svým autem mi bude u pr..le ve chvíli kdy na jeden kg paliva nebudete potřebovat 10.000 litrů vzduchu.Co vím tak ten berete všem a nikomu za něj neplatíte. Chce to vytáhnout hlavu ze zadku a začít přemýšlet.

+1/−2
13.10.2014 16:51

T64o89m82á88š 38J67u75r20e44č60k61a 3633342519703

Ještě někdo si myslí, že se dělá ekologie pro blaho matky země a čistej vzuch?

0/0
13.10.2014 11:49

J68o82s41e23f 20M45i60k64i24n 5543634215834

Další problém podstatně zhoršující emise jsou nekvalitní silnice. Za to jsou odpovědné vlády. NIkdo nedá dotaci na opravu silnice, pouze na nové.

+2/0
13.10.2014 8:49

J44a74n 57N63o79v13á77k 6914824966463

Z těch lamentací mi vychází několik závěrů:

1) Vývoj je v automobilkách zoufale drahý a neefektivní.

2) Přímo v článku je video s autem, které má kombinovanou spotřebu 1l/100 km. Celý fór je ve snižování hmotnosti, aerodynamického a valivého odporu. Ale oni se nimrají v motorech, kde jakýkoli pokrok stojí strašné prachy, místo toho, aby udělali místo 500 kg kastle 50 kg kastli z uhlíkových vláken ála BMW i3.

Pokud má někdo chuť vřele doporučuju skvělou přednášku a snižování spotřeby paliv v dopravě: https://www.youtube.com/watch?v=RjcWx7U1sjQ

0/−6
12.10.2014 22:57

V24á25c77l87a48v 73Z58e24l32i34n40k51a 2202210383902

Opět krásná ukázka demagogie.

K bodu 1. Ano, ano týmy špičkových vědců, techniků a výpočtářů jsou hlupáci a čekají, až jim nějaký Novák poradí z Česka. Nad tím se lze leda tak blahosklonně pousmát.

K bodu 2. To úžasné auto je, podle toho co jsem měl možnost slyšet, spíš experimentální koncept, který je pouze dvoumístný a pokud se nepletu, tak navíc s posezením v tandemu. Opravdu velice praktické pro dopravu čehokoli. Nevím kolik rodin v ČR je tak bohatých, aby si mohlo dovolit kapotovanou motorku za odhadem milion. A stejně to neřeší problém normálních aut, která mají přepravovat rodinu. Až někdo udělá podobné vozítko, do kterého se vejdou dozadu tři dětské sedačky, k tomu 500-700 litrů bagáže do kufru a bude to stát podobně jako Golf nebo Oktávka, tak v tom začnu vidět budoucnost.

Dále k bodu dva. Snižování hmotnosti je do určité míry cesta s tím lze souhlasit a je to i plus pro bezpečnost, protože klesají setrvačné energie při nehodách. Ale prosil bych opět bez demagogie. Nejsem sice automobilář, ale pokud vím, tak hmotnost současných karoserií se díky narůstajícímu podílu vysokopevnostních ocelí a ocelí se zvýšenou pevností udává někde mezi 20-25% hmotnosti vozu. Vámi uvedených 500kg karoserie už je tedy slušný silniční tank a nikoli auto pro běžnou rodinu. A dále taktně mlčíte o tom, že kovové karoserie jsou samonosné, zatímco u karbonu se neobejdete bez podvozku nebo tomu alespoň donedávna tak bylo.

I to slavné BMWi8 se chlubí tím, že je založeno na spojení kompozitního modulu pro lidi a kovového modulu pro pohonné agregáty a nápravy. Nijak zvlášť to nesleduji, ale zatím jsem nezachytil, že by se někdo odvážil zavěsit nápravy, motor s převodovkou a diferák čistě do karbonu. A ani se nedivím. Prasknutí karbonového rámu na kole jsem naštěstí jen viděl, nikoliv sám zažil, ale přesto stačilo. Férové by tedy bylo porovnávat nezkreslenou hmotnost samonosné kovové karoserie s tím, co jí musí nahrazovat a ne pouze s tou "pryskyřníkovou" budkou pro lidi.

+6/0
13.10.2014 11:20

J13a35n 68N43o74v56á91k 6744684126963

K bodu 1: Blbečky z nich udělal jistý A.Lovins už před nějakými 14 lety. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypercar

K bodu 2: Je to produkt malosériové výroby, žádný koncept. Z nějakého záhadného důvodu VW ukončil výrobu, i když měl spoustu objednávek.

Navíc já psal o i3 a nechápu ten blábol, kdy matláte dohromady podvozek a karosérii. BTW. tu má i3 samonosnou, nejsou to kompozitové pláty na kovovém skeletu. A má to lepší bezpečnostní parametry než ocel.

0/−3
13.10.2014 12:05

V83á31c73l77a85v 85Z94e98l94i67n72k25a 2502950483872

Nemám čas a nejsem ani placen za to, abych v internetových diskusích korigoval pitomosti, takže už jen letmo.

K bodu 1 snad jen tolik, že kdyby to bylo, jak píšete a bylo to tak skvělé a úžasné, tak se dneska s ničím jiným nejezdí. Ergo za pitomce se prozatím jeví spíše pan Lovins. Znovu opakuji, že se bavíme o autech pro rodinu a ne o trochu větších kapotovaných motorkách za nemalé peníze.

K bodu 2. Dobře tedy tak produkt malosériové výroby. Jenže auta pokud mají být dostupná široké veřejnosti, tak musí být vyráběna velkosériově. Jinak zůstávají luxusem pro vyvolené. A právě přechod na velkosériovou výrobu je spojen s investicí, které se VW zřejmě obával. A ne bezdůvodně. Masovému elektromobilismu totiž stále podráží nohy to základní – akumulátory. Měrná kapacita se totiž přes veškerou tu úpornou snahu zvyšuje jen pozvolna. Dohrabali jsme se na nějakých 0,2 kWh na kilogram hmotnosti nebo možná už mírně přes, ale pořád je to málo. Znám lidi, co se touto problematikou zabývají hodně dlouho - v řadě odvětví v technice by se to totiž zatraceně hodilo umět snadno a ve velkém skladovat elektřinu - a o to víc jsou skeptičtí k nějakému náhlému skokovému posunu vpřed. Jdeme proti přírodě a to jde vždy hodně ztuha.

Vždyť i to slavné BMWi3, kterým argumentujete, má pod kapotou nějakých 20kWh nebo tak nějak. Je to odhadem ekvivalent nějakých 6 nebo 7 litrů benzínu při běžné účinnosti zážehového motoru. Pro město OK ale jinak pro legraci. A to už raději nehovořme o tom, že startujete a je -15. Topení spolu s dalšími spotřebiči pak může srazit dojezd nějak k polovině uváděného.

+2/0
13.10.2014 14:44

V58á13c33l46a51v 50Z21e73l66i24n62k70a 2672330133282

A ještě k tomu BMWi3. Přímo v nějakém jejich letáku jsem četl něco jako "díky velmi lehké konstrukci z karbonu a hliníku se podařilo hmotnost této novinky dostat pod hranici 1200 kilogramů ....". V jiné propagaci se zase píše o základním hliníkovém rámu podvozku, který kromě 200kg baterek nese kompletní hnací soustavu s deformačními zónami a teprve na něm je umístěn prostorový rám z uhlíkových kompozitů. Nějak se mi to o té samonosné karoserii nezdá. Vzhledem k tomu, co občas dokáže karbon - jakkoli je to jinak v celé řadě vlastností úžasný materiál - když schytá nešikovnou pecku, se ani nedivím.

Ostatně čísla hovoří sama za sebe. Když odečteme o těch cca 1200kg řekněme takových 300kg na baterky a jejich uložení, tak nám pořád zbývá docela dost na to, aby to bylo nějak lehoučké, jak jste se tu rozplýval. A to tam narozdíl od běžných aut nemáme spalovací pohonný agregát s veškerým tím příslušenstvím okolo, což jsou hodně velké položky na hmotnosti. Upřímně, na takové vcelku malé auto s pidikufrem, kam bude nejspíš problém dostat většinu kočárků, je ta hmotnost spíše veliká. A pokud jde o cenu k milionu, tak to už je spíš k pláči. Jestli takto má vypadat pokrok, tak to ať radši není.

+1/0
13.10.2014 14:46

M45a75r73t92i57n 55V54o64k24o22u42n 9338393203276

vsimate si, ze predevsim v otazkach zivotniho prostredi, udrzitelneho rozvoje ci alespon zachovani lidske civilizace a podobnych otazkach maji lide tendenci volit ty reseni, ktere neznamenaji nejake zasadni nepohodli, idealne vubec zadne? ono je totiz mozne najit spousty argumentu pro i proti k nejakyk konkretnim otazkam, ale z nejakeho duvody bezny clovicek, tedy ten co cte blesk a sleduje novu, se vzdy prikloni k tem argumentum, ktere pro nej znamenaji pohodli. existuje na to cela psychologicka studie, ktere dopodrobna vysvetluje, proc to tak je. Nastesti ti lide, kteri vladnou EU, nastesti takto nepremysleji a zabyvaji se tim, jak to tu bude vypadat treba za 100 nebo 500 let, coz tady nikomu z vas zrejme ani neprislo na mysl, ze? proc taky, to uz tu prece nebudete, tak proc se starat! hlavne ze si muzete vozit zadek v aute ktere ma alespon 100kW, abyste do cile dojeli o 5s drive nez s uspornejsim modelem

0/0
12.10.2014 21:01

A47l35o67i42s 70M45a64ň55a42s 2192986219719

faktem je, že ekologie je celosvětový problém a dnes je čína největším ekologickým likvidátorem a jelikož ovzduší je celosvětové, tak je snaha EU o zelené zítřky dost kontraproduktivní. Fakt, že zaměření na některá odvětví je patrné až přespříliš a pak tady chybí celosvětová snaha a ochota. OSN je jen spolek k ničemu protože z jejich rezolucí apod si nikdo nic nedělá.

0/0
12.10.2014 21:46

P32a33v41e71l 64M54a78t74o31u54š39e13k 5580677328394

Podívejte se na mapu zemí podle ekologické stopy a zjistíte, že Čína v tom vašem "ekologickém likvidátorství" silně zaostává za Evropou, Severní Amerikou a Přední Asií! Jenže svádět všechny problémy světa na Čínu je dnes v módě a taky je to evropský a americký pokus o útěk před odpovědností, který lidé v této části světa baští.

0/0
13.10.2014 11:48

V17á87c44l55a95v 25Z45e98l90i41n82k79a 2302410823582

Sakra člověče nešťastná, máte alespoň tušení o čem píšete? Zelení věrozvěsti v Bruselu, že koukají 100 nebo 500 let dopředu. Nenechte se vysmát. S jejich odborným diletantismem ve většině technických otázek jako například zákaz žárovek, prosazování OZE, mrzačení motorů u aut a tuny dalších podobných výplodů ve všech možných i nemožných oblastech nebude třeba tenhle časový horizot řešit. Ekonomicky zhuntovaná EU bude už dávno kolonií Číny nebo nějaké jiné rozvíjející se země, která neudělala chybu s melouny ve vedení. A pokud jde o auta, tak 100kW už je možná trochu moc, ale to co se na základě výmyslů z Bruselu musí dělat s auty a jejich motory nyní je minimálně stejný extrém druhým směrem.

+3/0
12.10.2014 21:51

J44i81n42d89ř79i70c68h 84M40i52t25t79e37r 6391220763423

Mám BMW 650i , osmiválec, 5 l, 270 kW. Jezdí skvěle a na nějaké úspory kašlu. Žere 12 l/100 km , ale ta akcelerace je parádní. A co bude za 100 nebo 500 let je mi jedno. Věřím, že lidi jsou chytří a kreativní a pokud se vyčerpají zdroje, najdou si jiné. Spotřebování ropy povede k inovacím a bude to výzva. Už dnes jsou vidět elektromobily, palivové články a další technologie. Ale musí to přijít jako reakce na trh s energií a ne jako příkaz pomatenců z EU. Podívejte na ten průšvih s fotovoltaikou a ostatními OZE.

+2/−1
13.10.2014 10:31

V25l34a31s64t64i75m17i87l 41T80e32n70c97e54r 4880710807670

Zkusím ještě někde v bazaru koupit nenažraný osmiválec navzdory sterilni EU. Zanedlouho budou v prodeji pouze šlapací autíčka, nebo high level - elektrovehikly s dojezdem 150 Km.

0/0
12.10.2014 20:39

J75a35k41u58b 46K28o59s 3256522980644

Auta sice mají papírově nižší emise CO2, ale v reálném provozu už dlouho žerou furt stejně.

+2/0
12.10.2014 19:30

V70á61c29l15a47v 14Z17e61l92i79n16k34a 2122470893452

A co jste čekal? Už jsem to tu napsal, že aerodynamika a mechanika resp. její součást dynamika se nedají přečarovat tím, že nějaký humanitně vzdělaný technický analfabet rozhodl, že auto bude jezdit za tolik a tolik. Například takové standardní atmosférické 1.6 16V z období krátce po přelomu milénia mívaly v TP kombi spotřebu někde kolem 7l/100km. Když člověk nebyl magor, tak nebyl problém se do toho vejít a nebyla to rozhodně žádná šnečí jízda. Dnešní podobně výkoná auta mají v TP nějakých 5 až 5,5l/100km, ale pokud to budete chtít dosáhnout, tak budete v provozu za brzdu. Když pojedete normálně tak v klidu litřík až půldruhého přidejte.

+3/0
12.10.2014 22:02

M23i42l97a35n 18D55r70a45g51o11u65n 7876129156

evropská unie se nebezpečně blíží svému vzoru  RVHP,kam to došlo se ví,

+3/0
12.10.2014 16:34

M48i32r17e33k 70T29u13r65e60č49e81k 4193872860692

Ty úchylne pozadavky EU na snižování emisí se nedaji dodrzet. Brzy zbankrotujem a vetsina lidi nebude mit co jist - ale co, aspon budeme mit nizke emise...

+2/0
12.10.2014 16:20

V10l39a20d55i82m45í82r 53T72e55m25l89í83k 1635457471287

...bude se jíst jen zelí, to poroste vždy a všude, a to bude teprve emisí ....

0/0
13.10.2014 11:48

P59e87t40r 83D27v77o76r70a42k 3571800577529

Navrhuju zrušit katalyzátory. Auta pak budou produkovat menší množství CO2 a budou tak EKOLOGIČTĚJŠÍ ;-D;-D;-D

+1/0
12.10.2014 12:41

J98a67n 82M75a50t71o55u41š28e68k 6656777440764

Obávám se, že autor skočil na lep koncernové propagandě (v zemi původu měli k propagandě vždy blízko), kdy je schopen evidentně bez bližší znalostí celé problematiky publikovat takovýto komentář. Je evidentní, že koncernu se začíná nedařit respektive odmítá investovat směrem, kterým je nutné. Snaha o vytvoření největšího výrobce na světě holt něco stojí a peníze chybí ve vývoji. Příkladem může být zaspaný vývoj v oblasti elektromobilů, když před cca 4 lety když proběhla první vlna uvádění sériových elektromobilů ostatními výrobci, tak koncern nechal šířit obdobná prohlášení a komentáře, že se jedná o slepou uličku automobilového vývoje a jedinou správnou cestou je plyn. Dnes sledujeme v televizi reklamu na revoluční elektrický pohon VW a oslavujeme hybridy VW, ale to už většina seriózních výrobců, kteří na rozdíl od impéria investují do vývoje mají. Takže pokud chcete jezdit po silnici za das auto s dat TDI, ze kterého lítají brikety, které musíte dýchat pak chápu kritiku regulace emisí v Evropě.

+3/−10
12.10.2014 9:54

P54a38v29e11l 24K12u63č58e98r55a 9852825608429

To je sice hezký, ale plyn CO2 produkují všecny živočichové kteří dýchají vzduch.:-)

+2/0
12.10.2014 10:01

J84i49r86i 11C94e29e 5555561162178

Jasně, elektřina roste na stromech, stačí ji utrhnout.

A jaderný pro jistotu elektrárny zakážem, protože jim nerozumíme a bojíme se jich...

+9/0
12.10.2014 11:21
Foto

R22o73m91a86n 40H28o74r15n82í10k 2315412234551

Ale vždyť přece Černobyl a Fukušima, ne? ;-D

Je jim jedno, že u té první byly vypnuty bezpečnostní okruhy a reaktor byl provozován v zakázaném režimu, a že stařičká Fukušima byla postavena na nevhodném místě, kde došlo najednou ke dvěma přírodním katastrofám, přičemž obě zvlášť byly velice ničivé. To ovšem nejsou s to pochopit, tak radši budou kázat větrníky hyzdící krajinu a čínské solární panely taktéž hyzdící krajinu, avšak navíc postavené na úrodné půdě. Za toto bych trestal!

+3/0
12.10.2014 11:50

J65a55n 88M50a68t36o89u67š21e22k 6566787800644

nikde nepíšu, že roste elektřina na stromech, ale na elektromobilech ilustruji jak se chová koncern když mu ujíždí vlak a ani nikde nepíšu nic o zdrojích elektrické energie. Takže doporučuji se naučit číst a nechat vychladnout hlavu.

0/−4
12.10.2014 12:20

V81á24c30l97a32v 21Z87e50l19i75n27k79a 2802790103592

No, vy maximálně tak ilustrujete, jak uvažuje typický meloun, rozuměj zelený, pro kterého jsou přírodní a fyzikální zákony španělská vesnice a který proto naprosto nechápe ty "přízemní" výhrady "zkostnatělých" inženýrů.

VW se totiž bohužel dostává do nezáviděníhodné situace, kdy mu zelení fanatici usilovně podkopávájí jeho jeho v podstatě domácí půdu. Opravdu si myslíte, že splňovat ty výmysly bruselských zelených věrozvěstů nic nestojí? Opravdu si myslíte, že by jinak nějaký motorář dobrovolně páchal takovou zhůvěřilost jako je výroba turbem přefukovaných tříválcových bubladel, když každý elév toho oboru ví, že klesnout u čtyřtaktního motoru pod čtyři válce je spolehlivá cesta k hrubému chodu a nepříznivým charakteristikám? Dovolit si to lze, ale pouze u motocyklů anebo automobilů jako byl legendární Maluch, protože tam to kompenzuje nízká hmotnost. Pokud máte hýbat s půldruhou tunou, nemáte přitom pod kapotou tři litrové hrnce a má to být použitelné auto a nikoli jakási futuristická kapka, tak máte zaděláno na problém. A to vše jen proto, že podle jakýchsi tabulek to vychází lépe. Jenže ony tabulky jsou klasickým příkladem šedé teorie v kontrastu se zeleným stromem života, jak se říká.

A elektromobily a vše další? Dovolte abych se zasmál. Není to tak dlouho, co bylo spočteno, že ten slavný hybrid, kterým se tak oháněl jeho zelený maestro Bursík, je díky veškeré té elektrovýzbroji ve skutečnosti horší pro životní prostředí než auto s klasickým motorem. Elektropohon je věc co do charakteristik výborná, o tem žádná, ale problém je s uskladněním "paliva". Kapacita současných baterií je stále ještě tak půl až jeden řád pod tím, co by bylo potřeba. V důsledku toho Vás potom tak elektrovýzbroj přijde na tolik, že levnějším "tankováním" to za celou dobu životnosti nesrovnáte. Ono je to na první pohled lákavé si v noci nabrat kilowatthodinu za zlomek toho, co vyjde v benzínu, ale ty věci kolem. Komerční sféra to má velmi dobře spočítané. To se nebojte.

+6/0
12.10.2014 14:00

J21a52n 36M41a44t48o39u15š87e78k 6276547620794

taky pohled, dovolím si připomenout, že součástí každého zadání nových emisních podmínek respektive nařízení se počítá jaký je finanční dopad na výrobce s ohledem na dostupné technologie, to není tak, že se někdo někde ráno probudí, podívá se z okna a řekne v roce 2020 budou emise CO2 95g/km. Za tím stojí poměrně dost práce a studií. A co se týká tvrzení, že ony požadavky na plnění emisí jsou jen nutné zlo si dovolím oponovat, že od doby kdy platí normy Euro zažil vývoj v oblasti automobilových motorů a celkové konstrukce takový rozvoj jako nikdy předtím.

0/−4
12.10.2014 14:16

M40i61r47e20k 32T67u79r33e19č11e66k 4243462230322

Ano, zazil jsem ten "Euro vyvoj", vsak take musim do mirneho kopce auto skoro tlacit! Mam nove auto, 1,6 l a pri mirnem kopci jedu tak tak, krokem na dvojku a ukazatel mi indikuje spotrebu 30 litru...

+3/0
12.10.2014 16:31

V87á55c19l67a60v 11Z13e51l49i29n42k83a 2252200523922

A o jakých motorech je řeč prosím? O kdysi tolik chválou opěvovaných "haťapkách", kde se pak někteří manažeři ve Škoda auto báli, aby jim někdo nerozbil hubu? Nebo o TSIčkách, pro které se mezi automobiláři vžil přepis "To Sem Idiot". A to ještě díky bohu, že je nedomrzačili úplně a ponechali čtyři válce. A v podobém duchu bychom mohli pokračovat.

Víte, právě od automobilářů jsem slyšel, že pokud tyhle "úsporné" motorizace jsou za moře, byť mírně faceliftované a pod jiným jménem, tak se deklarovaná spotřeba zpravidla nějakým záhadným způsobem zvýší na normální hodnoty. A víte proč? Protože při takovém rozdílu údajů v TP a skutečné spotřeby v reálném provozu by je nespokojení zákazníci u soudů roznesli na kopytech a při tamních odškodněních i ožebračili. To je sranda co? Jenže tohle si v novinách nepřečtete. Tohle se dozvíte například na konferenci, když se při veřením programu uvolní atmosféra.

0/0
12.10.2014 22:11

V43l87a39s45t64i42m70i57l 41T79e86n43c35e73r 4290120267810

No, mluvíte mi z duše. R^

0/0
12.10.2014 20:48

O98l33d18ř86i11c77h 37H20o96r89á88k 2824639221655

Nevím jestli jde jen o ekoteroristy. Ono totiž jinak zní, když se řekne:

- snížení emise CO2

- snížení spotřeby

Ono se totiž jedná o to samé, ale pouze to první zní správně ekopodvraťácky. To druhé zní jako normální požadavek a omezení závislosti na nebezpečných zemích jako jsou členové OPEC, muslimové, Rusko ... .

0/−2
12.10.2014 9:18

V18á33c36l16a76v 67Z55e83l60i35n80k23a 2682260753982

Nu, což o to. Normální požadavek to je, ale dynamika a aerodynamika jsou jaksi proti. Snižování spotřeby je trend, který trvá už od ropné krize v sedmdesátých letech. Jenže každý automobilář Vám řekne, že je to boj o každou desetinku litru, jenž se podaří ukrojit z reálné spotřeby, kterou Vy jakožto uživatel máte šanci při normálním provozování dosahovat. Požadavky bruselských ekomagorů jsou už zcela mimo rámec fyziky i techniky. Aby se jim vyhovělo, tak se auta mrzačí downsizingem motorů plus dalšími kravinami a papírové hodnoty spotřeby uváděné v TP se dostávají do říše pohádek. Aerodynamiku a fyziku nepřečarujete, to už jsme si řekli a s účinností tepelných oběhů, které využívají dnešní spalovací motory se také nedají dělat zázraky. Tam se jaksi staví proti materiálové inženýrství a další věci.

+6/0
12.10.2014 9:50

V40l67a42s21t29i83m56i86l 60T18e54n44c79e68r 4570250737770

Je radost sednout do plně naloženého služebního tříhrnku a solit to přes půl republiky po dálnici na školení. Zvracející smajlík by nebyl?

+1/0
12.10.2014 20:53

V26á49c92l95a48v 24Z52e48l57i60n30k64a 2672930313902

"H**no To Pojede"?

0/0
12.10.2014 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.