Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Google auto je v plné síle, vyráží do provozu

Internetový gigant Google je pravděpodobně nejdál ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče. Společnost uveřejnila finální vzhled vozidla, které teď vyráží na testování do provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e73t62r 71K71o79š81í59č72e20k 8531730385421

Hurá. Konečně budu moct jezdit vožralej.:-)

+4/0
8.1.2015 18:07

D77a15v37i44d 52B95o67u53c30h14a64l 8339440439

Na to už civilizace řešení našla, dokonce celou řadu. Namátkově třeba tohle (ale skutečně není zdaleka jediné): http://cs.wikipedia.org/wiki/Taxi

0/−2
13.1.2015 21:33

P81e20t22r 41K84o80š80í81č45e41k 8811930515211

Díky za odkaz. Ten si budu muset prostudovat. Nevěděl jsem, že mě někdo bude ochoten kdykoliv a kamkoliv vozit jen za cenu benzinu (plus nějaké ty halíře/koruny za úbytek gum, atd.), a bude vždy čekat připravenej 24 hodin denně před nemovitostí, ve které se budu právě nacházet :-)

+2/0
14.1.2015 1:05
Foto

R42i47c49h96a47r16d 63H41o83r98k76ý 1948704707

Bojím se - a asi je to rozumný - že stejně nebude smět bejt posádka na plech, že si to legislativa nějak pořeší. Už vidím dopravní nehodu, jak z jednoho auta vyleze parta nametenejch a z druhýho pár po násilném přerušení soulože. Všichni budou stát uprostřed silnice a civět překvapením. Nakonec na silnici zbydou střízliví jen cyklisté. ;-D

0/0
28.1.2015 14:49

M52i58r16o47s45l47a76v 62B97u21d87a 9572612947692

Takových mínusujících technomaniaků bez jediného rozumného argumentu, to jsem ještě neviděl8-o

Řízení ale hlavně silniční provoz je natolik komplikovaný a plný různých situací, že to počítačový mozeček této obludy prostě nezvládne. Počítač ještě neumí samostatně myslet a neporadí si s každou situací!!

+2/−1
5.1.2015 11:12

M95i62r57o53s56l20a82v 64B67u84d37a 9792492357232

...ale když se podívám, kdo tady sází ty mínusy. ani se nedivím. Věční kritici a odpůrci aut nebo trollové.

+1/−1
5.1.2015 11:23

R64o88b19i19n 39Ž86i35ž43k58a 2138434796496

Komplikovaný je možná tak pro vás. Většina provozu je už jednoduchá a předvídatelná daleko jednoduššími softwary, než tím, co je už teď v tom autě. Problémy se značením neexistují. To auto přesně ví, kam má jet, kam jede, jaká je tam dopravní situace a pokud a tu značku rozeznáte vy, rozezná ji i software. Nutnost se někde proplést, zacouvat - opět, už dnes parkující asistenti u nových aut umí zaparkovat sami a to třeba s přívěsem. Pokud to má situaci kolem auta zmapovanou v 360 stupních do posledního centimetru, vleze se i do míst, která by vás nikdy nenapadla.

Samozřejmě ještě bude třeba hodně testování, ale při troše znalosti silničního provozu a technologií absolutně není důvod předpokládat, že se to neprosadí.

Já chápu že máte řízení rád, alespoň okruhy vám zůstanou úplně stejně jako se ještě dneska zůstává Chuchelský hipodrom milovníkům jiné archaické přepravy:-)

+4/−1
5.1.2015 21:24

M37i18c89h53a67l 71P87a45v29l50á24t 9603693924489

Pekne jste predvedl, jaky je pohled nekritickeho fanouska techniky. Ono je hezke fandit vyvoji novych veci, ale prece nemuzete popirat realitu! :o)

(A kdyz jsme u toho, tak tohle je "auto" naprosto k nicemu, naprosto bez ohledu na to, zda ho ridi ridic nebo pocitac. Jiste, casem mozna bude opravdove auto.)

0/0
6.1.2015 12:46

R62o17b67i37n 37Ž84i56ž97k47a 2528654826696

Fanoušek techniky ano, nekritický rozhodně ne :-)  Před Google autem ještě je dlouhá cesta, ačkoliv je legislativně delší než technicky. Reagoval jsem hlavně na hloupý příspěvek, který jako chyby vyjmenovával věci, které jsou už dávno vyřešené a v některých případech dokonce nasazené a osvědčené v praxi.

+1/0
6.1.2015 17:45

R28o97b49i23n 40Ž42i36ž58k94a 2838224776466

A jinak že je to auto naprosto k ničemu? To jste zase vzal kde? A že to není "opravdové" auto? Možná podle nějaké vaší subjektivní definice, která, zcela upřímně řečeno, nezajímá vůbec nikoho :-)

+1/0
6.1.2015 18:04

D76a44v47i94d 58B68o92u86c80h51a45l 8159520649

Heterosexuály se základními znalostmi mechaniky a reálného života rozhodně ano, pane kolego. :-)

0/0
13.1.2015 21:31

D79a19v51i11d 11B88o27u26c31h11a10l 8299360669

Málokdy vidím člověka, který je tak málo schopen analyzovat děje kolem něj, jako jste právě předvedl vy.

Takže namátkově: klimatické podmínky, poškozené (nebo zcizené, zasněžené atd.) značení, strom spadlý do cesty, propadlá vozovka, zvíře na silnici, člověk na silnici, z jiného auta spadlý náklad, kámen spadlý ze svahu, někdo, kdo signalizuje, že o kus dál se něco stalo, jakýkoli rušící prvek (znáte ty srandisty s laserem?) náhlé náledí na mostě, které je schopno vzniknout tak rychle, že ještě nikdo nezareagoval, děti na nadjezdu, házející po autech kameny, prasklá pneumatika, špatně zavřená přední kapota, která se za jízdy otevře a zničí velkou část senzorů, upadlé kolo, auto, které vyjelo v protisměru ze svého pruhu, přeskočilo svodidla a jede do vás... a je mnoho dalších situací, které kupodivu lidský mozek ještě zvládne, ale elektronika rozhodně nikoli.

Jedinou šancí by byla kompletní, ale skutečně bezvýhradní konverze silniční dopravy na ucelený systém, kde všechny prvky komunikují a nikdo do toho nezasahuje. Pak už tam zůstanou jen ty stromy a balvany na cestě, puberťáci a teroristé.

Jenže to už můžeme jezdit vlakem. ;-) Mimochodem - hint pro vás - pročpak ještě právě ty vlaky, kde je řešení problému PODSTATNĚ jednodušší než u silniční dopravy, neřídí počítače, ale pořád je to o lidech? Schválně - přijdete na to?

0/0
13.1.2015 21:46

M88a66r33t54i59n 89S17e22d59l52á93č96e88k 1820479560144

Tak pokud to bude přesné tak, jako jejich mapy, tak to potěš koště.8-o

+1/0
5.1.2015 8:52

Z17d87e77n56ě48k 53W82e20r87n28h59a23r46t 6937385412368

Myslím, že si hodně počkáme. Technicky je to asi zvládnutelné, ale problém je právní. Za vozidlo a škody jím způsobené musí někdo nést odpovědnost, současné zákony jí dávají řidiči - jako právně odpovědné osobě, která může hradit škody nebo být trestně postižená. Koneckonců proto taky do toho musí namontovat řízení, jinak to nesmí do běžného provozu. 

... a než se změní zákony, které tohle vyřeší, to si tedy hodně počkáme...

+1/0
5.1.2015 8:48

M96a24r28e89k 55J61a56n 2663582974162

Úplně přesně. Legislativa v UE tak za 10 let v nejlepším případě./EK dělá předběžné studie/.V Česku možná okolo roku 20159.Příjemný den.R^

0/0
5.1.2015 9:51

M14i98c44h78a74l 95P92a41v58l19á50t 9233503434709

Dodejme, ze NASTESTI.

+1/0
5.1.2015 13:27

D70a57v98i22d 57B65o65u62c85h32a37l 8239610359

Nechápu, kde vidíte problém. Tady by odpovědnost docela klidně mohl nést ten, kdo s podobným krámem vyjel do provozu a uvěřil Googlu. Jen to nebude asi osob odpovědná, ale spíše osoba nezodpovědná...

Je zajímavé, kolik lidí skočilo na tohle nesmyslné PR Google a fakt věří, že tohle bude schopné jezdit po čtyřproudových silnicích a řešit situace, které tam nastávají, včetně všech nečekaných vnějších vlivů. To, že to pozabíjí pasažéry, co do toho sedli dobrovolně, bych ještě přijal, ale tolik nevinných obětí v normálních autech kolem, co zemřou v Google haváriích? :-)

0/0
13.1.2015 21:52

D31a88l88i54b75o16r 88M83a79t47y50á11š 1966816267558

Už se na to těším:

"Dobrý den, pane počítači. Ukažte mi řidičský průkaz a doklady od vozidla. Jaktože máte propadlou neaktuální verzi Windows? A těch virů! A nelegální software, no hrůza!"

"Pane příslušníku, popovídejte si v klidu s mým autem a správcem sítě firmy Google. Já jdu pěšky, nebo si stopnu nějaké normální auto."

+1/0
5.1.2015 8:41

M10a76r56t83i90n 98C67i46n50g50e48l 5455572554464

Windows?;-D;-D;-D

+1/0
5.1.2015 10:42

P82e41t15r 37H29l61o67u73š37e81k 9866763605711

jj a pak bude stačit jeden studeňák na bezpečnostním obvodu a Pán Bůh s námi :-P

+3/−1
4.1.2015 22:35

R56a68d82o45s39l31a60v 66K76l44a32u31d52a 5144348674522

Studeňák;-D   Tak předně ten systém je jištěnej a za další tohle není blikátko který sis doma zbastlil. U osazovacích automatů jsou studené spoje prakticky vyloučené, navíc probíhá několikanásobná kontrola....

+3/−2
5.1.2015 5:17

Z36d33e11n66ě68k 90W54e96r93n42h13a28r12t 6137315162738

To u serverů taky a stejně se každou chvíli reklamují. Zkrátka pokud je něco lidské dílo, může se to pokazit, tak to holt je....

+1/0
5.1.2015 8:49

M92i81l65a10n 27K34l85o26u64č70e14k 3960185638487

Myslím, že servery jištěny příliš nejsou, například že by při výpadku jednoho obvodu naběhl jiný apod. Ale i tak, pokud se to bude kazit méně často než když dělají lidé chyby, tak je to ok

+3/−1
5.1.2015 9:20

P68e38t60r 52H58l15o86u76š37e48k 9456883575471

to je strašný Rv

+1/−3
4.1.2015 22:32

P73e40t10r 24M78i20k52e12s 9528182980258

Tohle je jak designerske delirium tremens. Kam se na ne hrabe Borek stavitel nebo Roary, zavodni auto...

+1/−1
4.1.2015 22:26

V50í14ť29a 49N98o84v77á63k 1598723525771

Němci jsou taky hotový a taková S kláda s autopilotem je krásný auto..ne jako tahle 4 kolka.

0/0
4.1.2015 21:10

O56n68d15ř14e37j 61R81ů44ž38i78č89k39a 3141817392525

Podle mě to začne dřív než si myslíme, a to jako taxislužba v nějakém americkém městě.

+9/0
4.1.2015 19:59

M95i65r85o51s53l43a63v 82B57u86d48a 9592212937862

To možná ano, asi si to pořídí také pár firem ale tím to také skončí.

0/−6
4.1.2015 20:04

J10a86n 32S67e20d15l48á73k 9902367646864

Není žádný důvod proč by lidé měli mít počítače doma (Ken Olsen, 1977)

+20/−1
4.1.2015 20:35

L70u23d89v45í26k 54G34a66j92d85o11š34í23k 2145323564502

Ano. Pan Olsen ovšem vycházel z toho, co počítače v roce 1977 dokázaly. S tehdejšími schopnostmi počítačů měl jistě pravdu. Nepočítal ovšem s tím, že se schopnosti počítačů poněkud posunou.

Nějak mě nenapadá, co by tak asi auta mohla za 40 let dělat jiného než to co dělala těch víc jak 100 let doteď - vozit lidi nebo náklad. :-)

.

Osobně si myslím, že největší překážkou pro masové rozšíření takových aut je sám člověk. A tahle překážka se dost blbě likviduje. :-)

+1/−6
5.1.2015 2:17

J22a31k32u44b 90Š88a51f81a24n29d47a 7575907941251

A nesměřujeme už k tomu? Jde spíše o definici počítače. Mnohým stačí telefon + tablet.

0/0
5.1.2015 8:35

M87a55r92t68i67n 50C32i14n85g36e92l 5245852964534

Akurat, ze telefony (smartfony) a tablety su v podstate tiez pocitace, ze?:-)

+1/0
5.1.2015 10:48

J15a81k90u33b 77Š15a41f52a79n34d47a 7635117351851

Ano, jde o definici počítače. Počítač může být i v termostatu, v lednici...

0/0
5.1.2015 12:45

C19y11r90i85l 45P66a21v63e88l98k88a 4266462178965

Největší problém bude, jak naprogramovat reakce na nesprávné a netypické chování ostatních, na špatné nebo chybějící značení a podobně.

+2/0
4.1.2015 18:47

M74i65l83a70n 23K64l65o67u27č19e56k 3130225448297

A právě to může být největší výhoda, stroj narozdíl od člověka může sledovat všechna auta okolo a jejich pohyb, také na takové chování může reagovat rychleji. Druhá věc je, že pokud by takových aut přibývalo, tohoto lidského chování by ubývalo.

+6/−1
4.1.2015 18:55

M86i30r78o98s26l91a33v 10B60u85d93a 9282122347872

Ostatní auta asi problém nebudou. Mimochodem, okolní auta stačím sledovat celkem dobře sám. Problém budou silnice, značení, počasí a nečekané dopravní situace které se někdy řeší domluvou (posunky) řidičů. Dále bude problém manévrování na neznámých místech a spousta dalších situací.

0/−3
4.1.2015 19:38

J87a94n 44S81e58d80l78á40k 9212317536434

Pokud spolu budou auta komunikovat tak je to stejné jako posunky řidičů ne?

+6/−1
4.1.2015 19:49

M73i75r88o63s97l29a68v 21B68u46d46a 9902152517652

To tedy dost dlouho nebude. Nepřehánějte tu důvěru v elektroniku8-o Stejně to celé skončí po pár nehodách a žalobách.

0/−5
4.1.2015 19:55

J32a83n 29S46e62d43l38á31k 9602677406844

jste jako dělník v průmyslové revoluci.

+8/−1
4.1.2015 20:00

M48i18r89o67s77l71a57v 59B33u71d32a 9952982437222

Jsem realista, silniční provoz je natolik komplikovaný, že nejde vše předvídat. To není jako autopilot v letadle!

0/−6
4.1.2015 20:02

J29a51n 57S53e75d17l25á55k 9552917836904

jediné co nasilnici v tomhle směru překáží, je lidský faktor v okamžiku kdy ten zmizí bude tam bezpečno. Nástup bude pomalý, ale stane se, nejdříve to bude jezdit jako taxiky bez řidiče a časem si mladá generace zvykne radši při přesunu z místa namísto hrát něco na nintendu nebo dělat práci s noťasem řidičů bude ubývat a jakmile jich bude méně než lidí bez řidičáku (resp automatických vozítek) tak se začnou z normálních silnic vytlačovat až zmizí jen na povolené úseky či dráhy, zbytek ovládnou auta bez řidiče budou moci jezdit vyššími rychlostmi a zipovat s větší přesností že se s nimi člověk nebude moci srovnat.

+6/−1
4.1.2015 20:12

M10i44r54o37s95l66a43v 30B13u77d77a 9672282567912

Vy si vyberete vždy jen to, co se vám hodí...a to ještě ne zcela (posunky). Zbytek mého příspěvku komentovat nebudete? Asi ne, co, nevíte totiž jak.

0/0
5.1.2015 11:33

M41i60l61a32n 46K29l30o18u78č12e24k 3630775328617

Je to jen otázka času, prostě se vytvoří lepší sw a dříve či později bude reagovat lépe než vy. Nemyslete si že to dělají nějací hlupáci a akorát jim chyběla vaše rada, že je to na nic.

+10/−1
4.1.2015 20:12

M44i75r92o80s57l24a78v 43B35u38d65a 9232192517722

Kolik let už se používá například autopilot v letadlech? I přesto tam jsou dva piloti a ruční řízení!

0/0
5.1.2015 11:14

M88i34r29o24s82l94a92v 68B47u70d78a 9362742357802

Přesně, při každé nenadálé situaci to zůstane stát a hotovo. Vše nejde předvídat a naprogramovat. Navíc to zatím jezdilo jen v kalifornii tak mám obavy, co s tím verkem udělá počasí, například zasněžené silnice, výmoly plné vody atd. :-)

0/−3
4.1.2015 19:34

Ř13e65h96o50ř 42V12l74a46s98á77k 2614274351936

To celkem nevadí. S několika výjimkami typu sanitka je zastavení to nejlepší, co lze v problematické situaci udělat a co přitom řada řidičů z různých (často psychosociálních) důvodů nezvládne a zkouší nějak projet dál.

+2/−1
4.1.2015 19:45

M80i16r21o65s16l23a88v 44B62u49d66a 9502172557202

Já nemyslím jen sanitku. Najde se milión různých důvodů. Co já vím, popeláři, zametací vůz, sekání krajnice, práce na silnici a s ní spojené mnohdy špatné značení, problematické výjezdy odněkud atd.

Zůstane to stát a ani se to nehne, nebude to jak odřídit manuálně a to je špatné. Řídit to někde třeba smartphonem (pokud to půjde) mi připadá dost ujeté. Myslím, že jízda s tím bude dost velký vopruz pokud nepůjde o naprosto bezproblémovou a známou trasu!

Pokud řídíte, tak jistě víte, co vše se na silnici může přihodit.

0/−3
4.1.2015 19:53

T78o86m14á18š 53Š34t98r25i67g18n70e24r 9871307460311

To vsetko sa da naprogramovat. Pozrite si video - pracu na ceste uz zvladaju uz teraz. Tak isto auto nevbehne na zeleznicny prejazd ak nema istotu ze prejde. Alebo reaguje na ruku cyklistu ktory signalizuje odbocenie. A hromadu inych situacii.

Od coho myslite ze s tym najazdili milion km? Sleduju ako sa to auto sprava v roznych situaciach - casom sa vychytaju vsetky mozne a ostatne budu riesit generalne - zastavenim, spomalenim alebo naopak zrychlenim.

+3/−1
5.1.2015 0:26

M76i66r74o65s64l67a69v 67B21u91d68a 9122572827902

A kde to najezdilo milión kilometrů? Po kalifornii na krásných silnicích a za krásného počasí pod neustálým dohledem! Proberte se, člověče! Ani ten přejezd to neumí přejet, co potom složitější situace? Pusťte  to do Prahy navíc třeba když nasněží (není nutné) a uvidíte, jak daleko to dojede!

0/0
5.1.2015 11:21

M94i28r36o29s89l57a18v 80B68u80d89a 9522572447972

"To vsetko sa da naprogramovat"

Rozhodně nedá!

0/0
5.1.2015 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.