- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky vytisknout jistě půjdou, tedy komě pružin. viz první 3D vytištěná pisotle:
nektere fordy tranzit maji plastove pruziny jiz nekolik let
Přál bych všem autorům článku přesně toto auto, my bychom od jejich bůlvárních článků klid, protože by se nedostali do práce a oni by si mohli uvědomit ten nepatrný rozdíl mezi autem a modelem auta. :)
Až na tom pude vytisknout ideální žena, tj, krásná, inteligentní, muži oddaná, s pochopením pro jeho zájmy, nejlépe i bohatá, to budou teprve zlatý časy. Opuštěné partnerky by si pak mohli taky vytisknout třeba nějakýho bohatýho kutila.
to je ceka jeste hodne dlouha cesta, crashtesty a kdo vi co vsechno , taky se na jednolitem kusu budou asi decela blbe menit dily - kdyz treba clovek bude bourat,
taky by mne zajimalo, jak docili toho ze strukturalne bude jeden automobil jako druhy
toho bych se zatim opravdu nebal, ze si lidi budou 3d tisknout auta,
spis si myslim ze zajimejsi budoucnost bude neco co vyvyjiel GM, kdy si clovek koupi podvozek a karoserii si bude moc podle potreby menit
...a těch milionů nezaměstnaných z automobilek...a nebudou mít ani na to aby si koupili volant....další kontraproduktivní výdobytek ušetří práci ale...už robotika nadělala hodně paseky v zaměstnanosti a nezaměstnaní flustrovaní bloudí s bombama městy zakládají spolky a chodí si zastřílet či podřezávat lidi...zvyšovat nezaměstnanost nejde donekonečna to co se vyrobí musí i někdo koupit opravovat servisovat atd...
Nebojte, 3D tisk je nesmysl, podívejte např. na strukturu materiálů kterou řešíme ve strojařině, toto nikdy žádný 3D tisk nedokáže:
http://www.mmspektrum.com/clanek/zmena-mechanickych-vlastnosti-pri-popousteni.html
a ocel je právě o tom přesném chemickém složení, způsobu výroby (kování, odlévání, válcování,...) a o tepelném zpracování.
V 60. a 70. letech se letalo na Mesic. V 80. letech startoval poprve raletoplan a dnes se nam jako vrchol techniky prezentuji jakesi plastove "vytisky" a letadelka na dalkove ovladani. Tomu rikam myslenkovy pokrok!
Halvně odignorovat robotická vozítka na Marsu a pokrok v počítačích a genetice. Hlavně ho odignorovat. A mobilní telefony - to se taky od 80. let nezměnilo, že?
Rekla bych, ze to je podobne, jako sledovat prvni nadsence zkousici vzletnout. Tenkrat taky nikdo neocekaval, co provede pouhych 100 let s aviatikou. Takze se tesim na dobu za 100 let
U 3d tisku už je viditelný obrovský pokrok dnes. První generace měla "rozlišení někde kolem milimetru, vše se muselo brousit, začišťovat.. Dnes je u těch nejlepších rozlišení v řádech tisícin milimetru.. A nedávno třeba NASA testovalo tištěné trysky (z titanového prášku) a podotýkám, úspěšně testovalo.. Prý bez jakékoliv dodatečné povrchové úpravy.
Kola, motor, aku jsou kupované. Ale tak mě napadá, určitě by šlo stvořit nějakou rozumnou platformu na kterou by designér utvořil karosérii dle libosti. Jen by prostě bylo několik úchytú předem definovaných, kde musí být.. A zbytek, výstupky, prolisy, barvy.. Takový absolutní tuning..
Až dokáží 3D tiskárny vytisknout jedna ku jedné všechny složité součástky, díly a příslušenství automobilů vyrobené z kovu, skla, gumy, kůže, atd., dokáží "smontovat" to dohromady, nabídnout hotové auto se vším všudy a bude to pak celkově podstatně levnější a stejně kvalitní jako auto zakoupené z dnešního výrobního pásu, pak si možná řeknu "hmmm, zajímavé..."
Levnejsi asi ne, ale jiz dnes by takova "3D" tiskarna sla vytvorit, jen by byla velka asi jako automobilka a manualni praci delniku by museli delat nejaci roboti.
Volant, asi dva pedaly, karoserie mozna z nekolika dilu (+mozna 4 blatniky), dve sedadla, ale dvere to pro jistotu nema zadne. Madlo na rucni brzdu, sterace... a zadni spojler, kdyby tam vubec nejaky byl. Tech 49 dilu je na to hodne, ale tezko rict, jak to pocitali. Tyden prace taky. A ta cena, za ten "polotraktor", taky. Ja jsem cekal, ze to bude nejake slapadlo nebo odrazedlo plne vytisknute vcetne kol a tak, ale tohle me zklamalo a nehodlam na to zacit sporit.