Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test porsche do terénu: macan je supersport mezi SUV

Vysoké mohutné auto je dnes hit a vědí to i u Porsche. Jejich SUV rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co je v této kategorii momentálně na trhu. Přebytek výkonu zabalený do mohutné karoserie předvádí velké divadlo. A zatáčkami umí letět jako opravdický supersport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i84ř85í 72P59a88n89t64l49í51k 8373953214883

Místo toho tady plácat do větru - podíval bych se na youtube na nejake hodnoceni. Nevím, ale není tohle nějaká specialita východní Evropy ty úvahy o tom, že si takové auta kupují lidé s komplexem méněcennosti. 

Já nemám pocit v USA (12 let jsem tady), že by majitelé takových aut něčím podobným trpěli. Líbí se jim, mají na to, tak si to koupí. Řekl bych, že tyto úvahy vznikají v ČR a dál na východ. 

Možná vaše názory vychází z vědomí, že na to nemáte a také má na tom podíl nepřiznaná závist.....?

0/0
12.11.2014 1:52

M47i79r81e57k 69H88r88o65c57h 3229274420235

Hm, Porsche by se mělo držet toho co umí. Skvělé sportovní vozy jsou prostě dokonalé ale tohle je prostě prasopes. nepochybuju, že si to najde své fandy, ale jak už tady někdo psal, není to ani sporťák, ani tereňák. A když vidím SUV na nízkoprofilových gumách, tak se musím smát. Něco to totiž vypovídá o majiteli, který si jej koupí.

0/0
9.11.2014 16:25

L93i55b79o78r 64Š55a37j59a 2860200130641

Němci prostě auta umí! Mít ty prachy, neváhal bych!;-)

0/0
9.11.2014 10:57


J80a86r38o40m73í26r 41Ž90e66l17í91s27k58o 9855871794915

Pokud je to stejný šmejd a vrak jako Cayenne tak není o co stát. To je tak když se někdo sere do segmentu kde nemá co hledat.

0/−3
8.11.2014 10:56

M25a95r82t92i40n 77L46ž17i37č43a50ř 9415197812334

V čem je šmejd? Porsche se zabívám 29 let, sám jsem majitelem už 3 Porsche, tak mi řekněte v čem je Cayenne šrot

Jediný problém u 1 generace je u Turba nutný repas po 100 000 km a u verze S u některých modelů se stávalo přehřívání prostředních válců, což automobilka řešila v rámci záruky

+1/0
9.11.2014 10:06

J53a96n 82P78a85l11á76t 3355882118486

Se svejma 12 cm se do Blanky určitě vejdete.

0/0
8.11.2014 9:38

P77e24t87r 22V57i63n20t11r10l32í33k 3716654891

ais bych si takové auto nekoupil, kdo má rád velké vozy se mnou nemusí souhlasit, ale jsem zastáncem teréňáků, nebo osobáků, tyhle SUV jsou prostě od každého půlka ale od žádného celé ...

0/0
6.11.2014 19:15

A52l56e15š 88L64e36w52i95c34k68i 5425949811568

To moc velký výběr nemáš, Mercedes G, Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero...

0/0
7.11.2014 16:32

D62a38v21i44d 44J63i14n39d29r13a 6830824236344

Tak já nevim, ale pro mě by toto auto určitě nebylo, a to hned ze spousty důvodů. To že se to někomu líbí někomu ne, mě zrovna ne (prostě u porsche se nový model dělá tím, v CADu se vezme stávájící model a dá se funkce zaoblit). Vnitřek... když chci řídit loď měl bych být na moři, když mám komplex méně cennosti, mám asi toto. Nevím, ale prostě když vidím mohutnost volantu a páky převodovky, tam to ve mě evokuje pocit, če budu sahat na něco velkého, když sám nic velkého nemám??? No nic jen má taková úvaha. Jízdní vlastnosti... to bude to vážit přes 2 tuny, tak jízdní vlastnosti to nemá. Jízda rovně super, ale to zvládne i žigul (sice pomalu ale dá to) na polňačku to asi nikdy nepojede a do trochu terénu určitě nikdy.

K tomu pro mě asi nejzásadnější věc. Když všude říkáte SUV je bezpečné, je bezpečné to pro ty Naninky co ho dostanou od milence/přítele, pro těch pár nadšenců a pro zbytek osazenstva uvnitř, ale (fyzika) když 2 tuny roztlačíte na 200 (nebo i 300?) tak urzdit to bude trochu zážitek (to to auto asi zvládne) ale co když tam bude 80 letý pá ve fábii která je poloviční? Zde se v žádné možném případě nemůže hovořit o srážce osobního auta s SUV ale vždy SUV s osobním autem, protože poměr vah a rozměrů je markantní.

+2/−4
5.11.2014 6:52

L62u95k67á96š 77M33r72k56v54i79č94k46a 9786484185242

Doporučuji se svézt nějakým "sportovnějším" SUV. Jízdní vlastnosti a stabilita dokáže překvapit.

A k těm 2t - to má dnes skoro každé premiové kombi.

+4/0
5.11.2014 7:31

D41a51v78i94d 91J97i59n69d44r62a 6510174216504

Každé premierové kombi s hmotností 2 tuny je stejný sportovní vůz, jako toto porsche... Nenašel jsem jediné auto, které má váhu 2 tuny a má jízdní vlastnosti takové úrovně. To že tam nacpu 60 tisíc elektronických nesmyslů, co za mě řící, to tam nemusím sedět

0/−2
5.11.2014 13:50

J83a35n 16M49o22h50y55l17a 6422849889641

Bentley váží ještě víc a líný to rozhodně není ani v zatáčkách.;-D

0/0
5.11.2014 22:51

M60a86r71t87i18n 34L43ž81i34č44a74ř 9985927202274

Nesouhlasím, ano Porsche vždy navrhne prototyp, ten se následně na CNC vyřeže ze speciální "hlíny" co se používá na předlohy pro formy.

Potom se tento prototyp ručně opracovává, 3D naskenuje zpět a porovná

Takto je třeba několik fází

U složitějších věcí jako světla, či průduchy v předním spojleru existuje více modelů, které se porovnávají jak v PC tak 1:1 na modelu auta

0/0
5.11.2014 10:16

D71a14v78i73d 12J22i91n37d87r35a 6370644816174

Vy jste trochu nepochopil myšlenku. Bylo to psané s nadsázkou, je je smutné, že to vždycky vypadá skoro stejně jen trochu víc zaoblené. Vzhledem k tomu, že s konstrukčním programem pracuji denně, tak vidím trochu jinak ty inovace. Krom toho, těch metod jak se to dělá je spousta, to co zde popisujete je takový hybrid. Uvažte, že kdyby měli dělat celou předlohu vozu 1:1 z modelářské hlíny (clay) tak by to bylo těžké a ani by to pořádně nedrželo. Většinou je pod tím skelet, na to s dá vrstva, to se nahrubo opracuje, ručně dočistí, 3D ramenem naměří, dá se to do CAD programu, vytvoří se prototypy (např. 3D tisk) tak se testuje.... atd atd atd.... Stejně jako to dělá 95-99% všech podobných firem

0/−1
5.11.2014 13:53

M91a38r38t48i84n 65L73ž80i78č12a63ř 9445337412594

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

0/0
5.11.2014 13:56

M90a34r25t77i74n 56L24ž31i67č26a59ř 9815237692754

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

Samozřejmě mnozí kritikové namítnou, že 911 je pořád stejná a že jsou designeři a konstrukteři lemry líné, ale tak to není

0/0
5.11.2014 13:58

A26l95e55s 56D95a79n91a 2917117817874

Nebud smutny ze sveho naradicka.... :)

Nekdo rika, ze na velikosti nezalezi.... :)

;-D

0/−1
7.11.2014 11:09

M33i29l23d98a 31C42r88h72o52n11e94k 8140901810766

:-) a mě se líbí

+5/0
4.11.2014 20:41

V60o62j91t69ě43c15h 64B29r30y50c74h57t25a 8622456762285

supersport mezi SUV. Ale mezi supersporty je to vrak :)

+1/−3
4.11.2014 18:47

D97e82j64a23n 49T79a92d40i67c 7232486427377

3,6 litrový přeplňovaný šestiválec - a pan ridic posloucha RockZone FM ! Rv

+1/−3
4.11.2014 13:41

M33i12c55h11a74l 11F19r33ý31d34a 1402599783932

Proč? No protože to není 6,0 V8 atmosféra...

+1/0
4.11.2014 15:38

M66a23r68e32k 77Z52a79h50r54a14d57i62l 6794369565931

Já se teda nechci hádat, ale mě přijde hodně hnusný...

+3/−3
4.11.2014 12:13

M35i70c87h61a36l 36F24r86ý39d43a 1312279323802

To taky je

+2/−2
4.11.2014 13:00

M54a88r28e54k 61Z80a88h29r81a29d67i11l 6334129305331

*mně, ale to je wurst...

0/0
4.11.2014 14:28

J56a14k75u67b 53F13e13i84f67a94r 7349179946519

to je věcí osobního vkusu. Mě se obecně SUV nelíbí.

0/0
4.11.2014 15:49

S37t91a21n20i81s40l40a98v 80M66o75k79r19ý 8177712166542

Nekomu se nelibi tohle, nekomu Panamera, nekomu X6 a nekdo nema rad Mondeo, nastesti si kazdy muze vybrat podle svehoR^ Nebo u nas spis podle penezenky

+7/0
4.11.2014 16:19

L94a29d38i19s29l95a97v 34S50o23k59o11l 1570772145612

Mně se nelíbí ani jedno z jmenovaných:D

+1/−1
4.11.2014 18:12

A85n94t60o15n81í73n 37S22v45o31b44o37d54a 3318459183861

Bulvární nadpis, mraky chyb v článku (4,7 metrů vysoké auto) a hrozný fotky. Dnes se vám to moc nepovedlo vážená redakceRv

0/0
4.11.2014 11:47

L84u26d44ě87k 96N42ě72m82e10c 5625431412744

Nevím, jestli tam udělali nějakou úpravu, ale to auto je 4,7 metrové a je vysoké. Co?

+1/0
4.11.2014 15:13

Š40t52ě25p78á61n 39V67a54n67ě98k 3683329377547

Prosche do čeho? Do terénu? Tohle? Na nízkoprofilových gumách? ;-D;-D;-D

+9/−1
4.11.2014 11:33

J67o85s87e28f 78V31a55l35a 9410943743113

je zajimave, ze se nikde neuvadi, ze jde vlastne o Audi Q5 s mohutnym tuningem od Porsche.......Pricemz Q5 je k sehnani za "lidovou" cenu, zhruba za stejne co Audi A4

0/−7
4.11.2014 10:52

T77o25m26á83š 41Z64e38m44a68n 3105958794905

A co asi tak píší v článku..

+6/0
4.11.2014 10:58

M91a92r17t33i85n 76K43o39v43á14ř 2592720183742

Někdy si tu připadám jako mezi retardovanými lidmi. Když už reagujete na článek, tak si jej přečtěte.

+12/0
4.11.2014 11:06

M55a85r22t73i93n 32L35ž97i72č79a65ř 9305527162524

To je stejný nesmysl jako napsat že Tuareg je stejný jako Cayenne...

+1/0
4.11.2014 11:35

J23a13k56u53b 58F77e35i75f44a48r 7129669766909

Anebo Bentley Continental GT že je Pheaton;-)

+4/0
4.11.2014 15:50

M48a82r54t96i60n 78L71ž60i34č49a93ř 9775287972834

Macan se Porsche povedl, oproti Cayenne svežejší design, luxusnější interier, slušné motory, na hory, polňačky, chaty,... stačí bohatě

0/0
4.11.2014 10:06

L97u87d13ě63k 72V22i60n53č 6295937713976

4.7 m výšky? Vejdu se alespoň do Blanky? (rovněž pozdnější čas?)

+1/0
4.11.2014 9:15

P41a62v95e67l 56M90o58r69a22v88e38c 1134325974257

Sakra sorry, jsem měl pár skleniček a přemáčkl jsem se (používám anglickou klávesnici talze to mám vedle sebe)

0/0
4.11.2014 8:56

M51i77c81h97a52l 84M81o65u30c13h81a 9788139443294

Alespoň automobiloví novináři by měli být dostatečně fundovaní na to, aby nepodléhali marketingu a koukali na auta realisticky. To, že je někde nějaké auto vyfocené na skále neznamená, že je to auto do terénu. Stejně, jako Citroen C4 Picasso není auto určené k houpání se na obří houpačce, i když tak bylo svého času v jedné reklamě  zobrazováno...

.

Veškerá SUV jsou auta určená k provozu na silnici. Vyšší světlá výška a větší průměr pneumatik znamená, že na horách vyjedete z neprohrabaného parkoviště a nemusíte řešit 15cm sněhu, nebo že opatrně můžete dojet po polní cestě k chalupě. Jediná vyjížďka do opravdového terénu by na prémiovém autě napáchala škody za desítky až stovky tisíc, protože by se v lepším případě odřely a rozlámaly nástavce prahů a nárazníků, spíše by se ale prahy pomačkaly a nárazníky upadly. Dlouhodobý provoz v terénu by potom auto zničil zcela, protože komponenty podvozku, řízení i hnacího řetězce jsou totožné jako u osobních modelů.

.

A onen "magický" volič režimů pro jízdu v terénu má v takovém autě zhruba stejnou funkci jako tlačítko "RACE" a stopky ve "sportovních" autech, která váží 2 tuny...

+18/−1
4.11.2014 6:59

V81l84a98d34i52s65l62a50v 61B24u31r40y37š16e38k 1439502837824

tak já zrovna s SUVéčkem projíždím po takových cestách, na který bych s nízkým autem neprojel a SUV jsou především auta do města, kde bravurně zdolávají jízdu po rozbité vozovce, staveništích, jezdí po trávě či chodnících a podvozek nemají taky stejnej jako jejich nižší bratři. Samozřejmě že když je to auto, který jezdí 200 km v hodině po dálnici, tak nemůže zdolávat terén jako véeska.

+3/0
4.11.2014 7:17

P56e30p30a 78J29e30t59e64l 4524815739348

Co jsem vypozoroval, tak jediná skutečná výhoda těchto podivných vozidel (kromě leštění ega) je to, že auto může zaparkovat na trávě za vysokým rantlem, co nejblíž u vchodu do makra.

+9/−2
4.11.2014 8:13

M38i66c39h19a35l 68M13o25u39c52h52a 9398419893444

Ale to zase ne, SUV jako takové je koncepčně dobrý druh auta, který dává smysl. Je prostorné, pohodlné, umožňuje již zmiňovanou jízdu třeba ve sněhu nebo po polní cestě, ve městě se člověk nemusí bát o drahý nárazník při parkování kolmo nebo příčně k obrubníku a přitom si zachovává jízdní vlastnosti v běžných situacích srovnatelné s autem osobním. Za mě je tedy SUV fajn. Já jen nechápu, proč na něj novináři pohlížejí jako na auto do terénu...? Do terénu je LR Defender nebo Toyoty řady 7x a rozdíl oproti osobáku člověk pozná okamžitě po nasednutí...

+2/−1
4.11.2014 8:33

P30e51p97a 71J54e71t73e11l 4774975129528

Prostorné? Houby. Je to zvenku velké a uvnitř malé auto. Těžké jako kráva, a zároveň má jezdit "sportovně", takže dostane nesmyslně výkonný motor a miliony různých asistentů, aby to šlo vůbec řídit.

+5/−2
4.11.2014 8:51

M13i31c86h42a30l 12M58o78u57c62h81a 9108759203734

Záleží na tom, o jakém SUV se bavíme... Třeba Chevy Suburban nebo Hummer H2 jsou těžké jako kráva a tím pádem i neohrabané, ale na vnitřní prostor si moc stěžovat nelze. Dacia Duster  prostorná příliš není, to je také pravda, ale zase nemá nesmyslně výkonný motor. Ale bavíme-li se o současných představitelích kategorie SUV, tak tam to rozhodně není tak hrozné, jak se snažíš popisovat. Hmotnost oproti osobním modelům, ze kterých SUV konstrukčně vycházejí, nijak dramaticky nenarůstá, stejně jako spotřeba. Nesmyslně výkonné motory se do některých SUV montují, ale pokud si to lidé kupují... A prostor - poměr vnější rozměry vs. vnitřní prostor se nijak nevymyká tomu, co známe od osobních aut (vyjma výšky auta, pochopitelně).

0/0
4.11.2014 9:17

P56e87p26a 15J48e76t76e30l 4324625479538

Tak vezměme si třeba tohoto krasavce. Vnitřní prostor řekněme focusu kombi? Tak to rozdíl v hmotnosti činí pouze 3/4 tuny, že.

+1/−1
4.11.2014 10:06

J82o39s93e84f 46V61a66l35a 9270373983483

Focus combi ? neurazejte Focus :-) ! jezdim rok s Audi Q5 quattro, coz je v zasade sesterske auto  Macan-Audi Q5 = asi jako Skoda Rapid -Seat Toledo. Porsche je pouze premotorizovane a pretechnizovane Audi, je to videt z detailu, treba podle pricek v motorovem prostoru nebo podle volantu nebo MMI systemu. Nevyhoda Q5 ( tim padem i macana) je relativne pohodlny interier, ale maly prostor kufru. Ackoli se v Audi da zadni lavice posunout o 10 cm dopredu, tak ani to VAm nezajisti nijak zvlastni objem nakladoveho prostoru. Proste je to sice sikovne, ale tezke a relativne i male (pro naklad) Auto. Zato se tezko vejde do podzemnich garazi nebo do jinych prostorove omezenych mist....

0/0
4.11.2014 10:49

M18i53c56h23a27l 91M29o24u90c89h72a 9348669333544

Ale to je přesně to, co píšu! Polní cesta, trocha sněhu, obrubník při parkování. Já proti SUV nic nemám, naopak ;-) Ale na rozdíl od ostatních řidičů SUV a na rozdíl od některých novinářů si nemyslím, že řídím nekompromisní teréňák, prostě jen chápu účely, pro jaké je to auto určené. Ale ono je to také tím, že vím, jak vypadá opravdový terén a jak auto, které je pro provoz v něm určené http://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 ;-)

+2/0
4.11.2014 8:27

P48e65t52r 81S35t25r19a19k98a 9707807355373

Auto pro rovne dalnice. Ale proti gustu... V Cine je jich predobjednano mnoho. Porsche se tu dari.

+1/0
4.11.2014 1:17

J94i30ř90í 86Z20ý76k37a 9229783161340

Supersport, který umí jezdit rychle jen v přímce, jinak musí zasahovat ochrana proti převrácení tím způsobem, že přibržďuje některé kolo, takže místo toho, aby to zatočilo, jede to ještě chvíli rovně? Díky nechci. V losím testu to pohořelo jak kdyby to auto konstruovali amatéři a ne Porsche. I mnohem větší XC90 se v tom testu chovala lépe.

0/−3
4.11.2014 1:09

M35i89l19a79n 92Š55v87a41g67r92o81v44s61k91ý 9152899705458

No jo XC90, to jezdí slušně.

0/0
4.11.2014 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.