Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test porsche do terénu: macan je supersport mezi SUV

Vysoké mohutné auto je dnes hit a vědí to i u Porsche. Jejich SUV rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co je v této kategorii momentálně na trhu. Přebytek výkonu zabalený do mohutné karoserie předvádí velké divadlo. A zatáčkami umí letět jako opravdický supersport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i73ř75í 89P73a56n31t11l82í75k 8363923424353

Místo toho tady plácat do větru - podíval bych se na youtube na nejake hodnoceni. Nevím, ale není tohle nějaká specialita východní Evropy ty úvahy o tom, že si takové auta kupují lidé s komplexem méněcennosti. 

Já nemám pocit v USA (12 let jsem tady), že by majitelé takových aut něčím podobným trpěli. Líbí se jim, mají na to, tak si to koupí. Řekl bych, že tyto úvahy vznikají v ČR a dál na východ. 

Možná vaše názory vychází z vědomí, že na to nemáte a také má na tom podíl nepřiznaná závist.....?

0/0
12.11.2014 1:52

M17i34r71e34k 69H58r97o88c92h 3529254640535

Hm, Porsche by se mělo držet toho co umí. Skvělé sportovní vozy jsou prostě dokonalé ale tohle je prostě prasopes. nepochybuju, že si to najde své fandy, ale jak už tady někdo psal, není to ani sporťák, ani tereňák. A když vidím SUV na nízkoprofilových gumách, tak se musím smát. Něco to totiž vypovídá o majiteli, který si jej koupí.

0/0
9.11.2014 16:25

L74i40b49o53r 21Š60a87j24a 2100560340671

Němci prostě auta umí! Mít ty prachy, neváhal bych!;-)

0/0
9.11.2014 10:57

J10a46r72o19m97í65r 66Ž32e45l17í20s24k83o 9525371504445

Pokud je to stejný šmejd a vrak jako Cayenne tak není o co stát. To je tak když se někdo sere do segmentu kde nemá co hledat.

0/−3
8.11.2014 10:56

M88a17r88t65i84n 56L30ž65i43č42a62ř 9885107162774

V čem je šmejd? Porsche se zabívám 29 let, sám jsem majitelem už 3 Porsche, tak mi řekněte v čem je Cayenne šrot

Jediný problém u 1 generace je u Turba nutný repas po 100 000 km a u verze S u některých modelů se stávalo přehřívání prostředních válců, což automobilka řešila v rámci záruky

+1/0
9.11.2014 10:06

J46a65n 68P22a35l79á93t 3865582418186

Se svejma 12 cm se do Blanky určitě vejdete.

0/0
8.11.2014 9:38

P66e29t35r 68V67i32n46t78r20l48í45k 3126254891

ais bych si takové auto nekoupil, kdo má rád velké vozy se mnou nemusí souhlasit, ale jsem zastáncem teréňáků, nebo osobáků, tyhle SUV jsou prostě od každého půlka ale od žádného celé ...

0/0
6.11.2014 19:15

A51l53e64š 32L14e42w45i10c42k77i 5285829251258

To moc velký výběr nemáš, Mercedes G, Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero...

0/0
7.11.2014 16:32

D64a93v29i39d 33J75i88n11d40r73a 6740394526304

Tak já nevim, ale pro mě by toto auto určitě nebylo, a to hned ze spousty důvodů. To že se to někomu líbí někomu ne, mě zrovna ne (prostě u porsche se nový model dělá tím, v CADu se vezme stávájící model a dá se funkce zaoblit). Vnitřek... když chci řídit loď měl bych být na moři, když mám komplex méně cennosti, mám asi toto. Nevím, ale prostě když vidím mohutnost volantu a páky převodovky, tam to ve mě evokuje pocit, če budu sahat na něco velkého, když sám nic velkého nemám??? No nic jen má taková úvaha. Jízdní vlastnosti... to bude to vážit přes 2 tuny, tak jízdní vlastnosti to nemá. Jízda rovně super, ale to zvládne i žigul (sice pomalu ale dá to) na polňačku to asi nikdy nepojede a do trochu terénu určitě nikdy.

K tomu pro mě asi nejzásadnější věc. Když všude říkáte SUV je bezpečné, je bezpečné to pro ty Naninky co ho dostanou od milence/přítele, pro těch pár nadšenců a pro zbytek osazenstva uvnitř, ale (fyzika) když 2 tuny roztlačíte na 200 (nebo i 300?) tak urzdit to bude trochu zážitek (to to auto asi zvládne) ale co když tam bude 80 letý pá ve fábii která je poloviční? Zde se v žádné možném případě nemůže hovořit o srážce osobního auta s SUV ale vždy SUV s osobním autem, protože poměr vah a rozměrů je markantní.

+2/−4
5.11.2014 6:52

L95u38k10á63š 53M32r82k36v38i64č54k97a 9726654855562

Doporučuji se svézt nějakým "sportovnějším" SUV. Jízdní vlastnosti a stabilita dokáže překvapit.

A k těm 2t - to má dnes skoro každé premiové kombi.

+4/0
5.11.2014 7:31

D50a84v17i31d 24J25i28n16d78r48a 6100504236904

Každé premierové kombi s hmotností 2 tuny je stejný sportovní vůz, jako toto porsche... Nenašel jsem jediné auto, které má váhu 2 tuny a má jízdní vlastnosti takové úrovně. To že tam nacpu 60 tisíc elektronických nesmyslů, co za mě řící, to tam nemusím sedět

0/−2
5.11.2014 13:50

J57a74n 89M24o14h13y77l64a 6382929419371

Bentley váží ještě víc a líný to rozhodně není ani v zatáčkách.;-D

0/0
5.11.2014 22:51

M65a64r83t35i13n 33L24ž82i33č88a31ř 9305157792194

Nesouhlasím, ano Porsche vždy navrhne prototyp, ten se následně na CNC vyřeže ze speciální "hlíny" co se používá na předlohy pro formy.

Potom se tento prototyp ručně opracovává, 3D naskenuje zpět a porovná

Takto je třeba několik fází

U složitějších věcí jako světla, či průduchy v předním spojleru existuje více modelů, které se porovnávají jak v PC tak 1:1 na modelu auta

0/0
5.11.2014 10:16

D92a84v15i31d 41J23i47n17d79r17a 6570604816784

Vy jste trochu nepochopil myšlenku. Bylo to psané s nadsázkou, je je smutné, že to vždycky vypadá skoro stejně jen trochu víc zaoblené. Vzhledem k tomu, že s konstrukčním programem pracuji denně, tak vidím trochu jinak ty inovace. Krom toho, těch metod jak se to dělá je spousta, to co zde popisujete je takový hybrid. Uvažte, že kdyby měli dělat celou předlohu vozu 1:1 z modelářské hlíny (clay) tak by to bylo těžké a ani by to pořádně nedrželo. Většinou je pod tím skelet, na to s dá vrstva, to se nahrubo opracuje, ručně dočistí, 3D ramenem naměří, dá se to do CAD programu, vytvoří se prototypy (např. 3D tisk) tak se testuje.... atd atd atd.... Stejně jako to dělá 95-99% všech podobných firem

0/−1
5.11.2014 13:53

M85a55r23t88i85n 59L63ž31i52č44a76ř 9365397672674

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

0/0
5.11.2014 13:56

M52a68r19t34i93n 83L79ž33i70č10a24ř 9275577142274

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

Samozřejmě mnozí kritikové namítnou, že 911 je pořád stejná a že jsou designeři a konstrukteři lemry líné, ale tak to není

0/0
5.11.2014 13:58

A55l71e41s 13D46a42n17a 2417287297554

Nebud smutny ze sveho naradicka.... :)

Nekdo rika, ze na velikosti nezalezi.... :)

;-D

0/−1
7.11.2014 11:09

M71i41l69d54a 15C82r79h48o37n48e48k 8360871940166

:-) a mě se líbí

+5/0
4.11.2014 20:41

V32o51j88t71ě42c15h 27B35r87y14c94h35t30a 8352446372895

supersport mezi SUV. Ale mezi supersporty je to vrak :)

+1/−3
4.11.2014 18:47

D15e48j21a47n 62T26a93d40i46c 7192766787177

3,6 litrový přeplňovaný šestiválec - a pan ridic posloucha RockZone FM ! Rv

+1/−3
4.11.2014 13:41

M45i52c18h40a20l 64F52r56ý85d49a 1542159813492

Proč? No protože to není 6,0 V8 atmosféra...

+1/0
4.11.2014 15:38

M20a56r58e22k 91Z21a57h30r49a82d67i68l 6354939405941

Já se teda nechci hádat, ale mě přijde hodně hnusný...

+3/−3
4.11.2014 12:13

M95i49c56h80a68l 51F27r89ý25d78a 1832439283972

To taky je

+2/−2
4.11.2014 13:00

M66a42r80e76k 83Z83a87h95r83a67d59i24l 6134349715501

*mně, ale to je wurst...

0/0
4.11.2014 14:28

J39a58k25u90b 53F14e58i10f79a67r 7399689966239

to je věcí osobního vkusu. Mě se obecně SUV nelíbí.

0/0
4.11.2014 15:49

S36t23a12n51i26s35l87a58v 19M56o17k98r65ý 8887312546482

Nekomu se nelibi tohle, nekomu Panamera, nekomu X6 a nekdo nema rad Mondeo, nastesti si kazdy muze vybrat podle svehoR^ Nebo u nas spis podle penezenky

+7/0
4.11.2014 16:19

L91a27d74i49s35l27a36v 54S61o82k79o95l 1250532285982

Mně se nelíbí ani jedno z jmenovaných:D

+1/−1
4.11.2014 18:12

A70n40t45o21n61í18n 46S61v80o48b68o82d53a 3488699783351

Bulvární nadpis, mraky chyb v článku (4,7 metrů vysoké auto) a hrozný fotky. Dnes se vám to moc nepovedlo vážená redakceRv

0/0
4.11.2014 11:47

L29u47d50ě32k 73N10ě95m74e95c 5635511172614

Nevím, jestli tam udělali nějakou úpravu, ale to auto je 4,7 metrové a je vysoké. Co?

+1/0
4.11.2014 15:13

Š92t12ě87p98á93n 57V85a43n86ě83k 3803229677857

Prosche do čeho? Do terénu? Tohle? Na nízkoprofilových gumách? ;-D;-D;-D

+9/−1
4.11.2014 11:33

J58o52s10e23f 23V11a70l95a 9160763763963

je zajimave, ze se nikde neuvadi, ze jde vlastne o Audi Q5 s mohutnym tuningem od Porsche.......Pricemz Q5 je k sehnani za "lidovou" cenu, zhruba za stejne co Audi A4

0/−7
4.11.2014 10:52

T39o49m45á64š 53Z93e54m28a54n 3655938534535

A co asi tak píší v článku..

+6/0
4.11.2014 10:58

M21a92r90t42i62n 69K19o15v24á46ř 2312950493382

Někdy si tu připadám jako mezi retardovanými lidmi. Když už reagujete na článek, tak si jej přečtěte.

+12/0
4.11.2014 11:06

M15a90r96t95i21n 32L96ž27i45č96a32ř 9395857672494

To je stejný nesmysl jako napsat že Tuareg je stejný jako Cayenne...

+1/0
4.11.2014 11:35

J40a92k57u55b 69F11e18i78f63a52r 7179669906259

Anebo Bentley Continental GT že je Pheaton;-)

+4/0
4.11.2014 15:50

M12a24r67t14i65n 48L37ž57i68č82a31ř 9555937562934

Macan se Porsche povedl, oproti Cayenne svežejší design, luxusnější interier, slušné motory, na hory, polňačky, chaty,... stačí bohatě

0/0
4.11.2014 10:06

L19u33d82ě51k 65V82i53n72č 6495797363966

4.7 m výšky? Vejdu se alespoň do Blanky? (rovněž pozdnější čas?)

+1/0
4.11.2014 9:15

P21a42v52e14l 64M15o11r43a82v63e34c 1304285214827

Sakra sorry, jsem měl pár skleniček a přemáčkl jsem se (používám anglickou klávesnici talze to mám vedle sebe)

0/0
4.11.2014 8:56

M33i74c34h23a17l 61M83o53u28c33h25a 9358429583504

Alespoň automobiloví novináři by měli být dostatečně fundovaní na to, aby nepodléhali marketingu a koukali na auta realisticky. To, že je někde nějaké auto vyfocené na skále neznamená, že je to auto do terénu. Stejně, jako Citroen C4 Picasso není auto určené k houpání se na obří houpačce, i když tak bylo svého času v jedné reklamě  zobrazováno...

.

Veškerá SUV jsou auta určená k provozu na silnici. Vyšší světlá výška a větší průměr pneumatik znamená, že na horách vyjedete z neprohrabaného parkoviště a nemusíte řešit 15cm sněhu, nebo že opatrně můžete dojet po polní cestě k chalupě. Jediná vyjížďka do opravdového terénu by na prémiovém autě napáchala škody za desítky až stovky tisíc, protože by se v lepším případě odřely a rozlámaly nástavce prahů a nárazníků, spíše by se ale prahy pomačkaly a nárazníky upadly. Dlouhodobý provoz v terénu by potom auto zničil zcela, protože komponenty podvozku, řízení i hnacího řetězce jsou totožné jako u osobních modelů.

.

A onen "magický" volič režimů pro jízdu v terénu má v takovém autě zhruba stejnou funkci jako tlačítko "RACE" a stopky ve "sportovních" autech, která váží 2 tuny...

+18/−1
4.11.2014 6:59

V28l33a39d51i25s25l26a78v 65B50u91r23y21š55e97k 1629322537984

tak já zrovna s SUVéčkem projíždím po takových cestách, na který bych s nízkým autem neprojel a SUV jsou především auta do města, kde bravurně zdolávají jízdu po rozbité vozovce, staveništích, jezdí po trávě či chodnících a podvozek nemají taky stejnej jako jejich nižší bratři. Samozřejmě že když je to auto, který jezdí 200 km v hodině po dálnici, tak nemůže zdolávat terén jako véeska.

+3/0
4.11.2014 7:17

P30e97p25a 65J29e45t36e88l 4334795499788

Co jsem vypozoroval, tak jediná skutečná výhoda těchto podivných vozidel (kromě leštění ega) je to, že auto může zaparkovat na trávě za vysokým rantlem, co nejblíž u vchodu do makra.

+9/−2
4.11.2014 8:13

M68i83c41h44a10l 89M76o95u67c17h94a 9688729243474

Ale to zase ne, SUV jako takové je koncepčně dobrý druh auta, který dává smysl. Je prostorné, pohodlné, umožňuje již zmiňovanou jízdu třeba ve sněhu nebo po polní cestě, ve městě se člověk nemusí bát o drahý nárazník při parkování kolmo nebo příčně k obrubníku a přitom si zachovává jízdní vlastnosti v běžných situacích srovnatelné s autem osobním. Za mě je tedy SUV fajn. Já jen nechápu, proč na něj novináři pohlížejí jako na auto do terénu...? Do terénu je LR Defender nebo Toyoty řady 7x a rozdíl oproti osobáku člověk pozná okamžitě po nasednutí...

+2/−1
4.11.2014 8:33

P72e96p30a 69J91e81t42e37l 4514135679198

Prostorné? Houby. Je to zvenku velké a uvnitř malé auto. Těžké jako kráva, a zároveň má jezdit "sportovně", takže dostane nesmyslně výkonný motor a miliony různých asistentů, aby to šlo vůbec řídit.

+5/−2
4.11.2014 8:51

M15i87c35h91a98l 25M70o33u38c78h21a 9968719553564

Záleží na tom, o jakém SUV se bavíme... Třeba Chevy Suburban nebo Hummer H2 jsou těžké jako kráva a tím pádem i neohrabané, ale na vnitřní prostor si moc stěžovat nelze. Dacia Duster  prostorná příliš není, to je také pravda, ale zase nemá nesmyslně výkonný motor. Ale bavíme-li se o současných představitelích kategorie SUV, tak tam to rozhodně není tak hrozné, jak se snažíš popisovat. Hmotnost oproti osobním modelům, ze kterých SUV konstrukčně vycházejí, nijak dramaticky nenarůstá, stejně jako spotřeba. Nesmyslně výkonné motory se do některých SUV montují, ale pokud si to lidé kupují... A prostor - poměr vnější rozměry vs. vnitřní prostor se nijak nevymyká tomu, co známe od osobních aut (vyjma výšky auta, pochopitelně).

0/0
4.11.2014 9:17

P41e23p12a 55J91e14t96e63l 4904135199568

Tak vezměme si třeba tohoto krasavce. Vnitřní prostor řekněme focusu kombi? Tak to rozdíl v hmotnosti činí pouze 3/4 tuny, že.

+1/−1
4.11.2014 10:06

J96o35s56e88f 41V42a79l70a 9170413243953

Focus combi ? neurazejte Focus :-) ! jezdim rok s Audi Q5 quattro, coz je v zasade sesterske auto  Macan-Audi Q5 = asi jako Skoda Rapid -Seat Toledo. Porsche je pouze premotorizovane a pretechnizovane Audi, je to videt z detailu, treba podle pricek v motorovem prostoru nebo podle volantu nebo MMI systemu. Nevyhoda Q5 ( tim padem i macana) je relativne pohodlny interier, ale maly prostor kufru. Ackoli se v Audi da zadni lavice posunout o 10 cm dopredu, tak ani to VAm nezajisti nijak zvlastni objem nakladoveho prostoru. Proste je to sice sikovne, ale tezke a relativne i male (pro naklad) Auto. Zato se tezko vejde do podzemnich garazi nebo do jinych prostorove omezenych mist....

0/0
4.11.2014 10:49

M52i12c90h19a92l 85M32o97u46c34h11a 9248499563744

Ale to je přesně to, co píšu! Polní cesta, trocha sněhu, obrubník při parkování. Já proti SUV nic nemám, naopak ;-) Ale na rozdíl od ostatních řidičů SUV a na rozdíl od některých novinářů si nemyslím, že řídím nekompromisní teréňák, prostě jen chápu účely, pro jaké je to auto určené. Ale ono je to také tím, že vím, jak vypadá opravdový terén a jak auto, které je pro provoz v něm určené http://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 ;-)

+2/0
4.11.2014 8:27

P15e18t34r 44S87t88r68a73k97a 9817897785643

Auto pro rovne dalnice. Ale proti gustu... V Cine je jich predobjednano mnoho. Porsche se tu dari.

+1/0
4.11.2014 1:17

J90i83ř48í 10Z97ý16k13a 9899223871700

Supersport, který umí jezdit rychle jen v přímce, jinak musí zasahovat ochrana proti převrácení tím způsobem, že přibržďuje některé kolo, takže místo toho, aby to zatočilo, jede to ještě chvíli rovně? Díky nechci. V losím testu to pohořelo jak kdyby to auto konstruovali amatéři a ne Porsche. I mnohem větší XC90 se v tom testu chovala lépe.

0/−3
4.11.2014 1:09

M15i80l21a20n 71Š33v41a49g83r67o74v62s82k96ý 9362169835388

No jo XC90, to jezdí slušně.

0/0
4.11.2014 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.