Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test porsche do terénu: macan je supersport mezi SUV

Vysoké mohutné auto je dnes hit a vědí to i u Porsche. Jejich SUV rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co je v této kategorii momentálně na trhu. Přebytek výkonu zabalený do mohutné karoserie předvádí velké divadlo. A zatáčkami umí letět jako opravdický supersport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59i12ř87í 77P89a94n97t20l64í89k 8783963314983

Místo toho tady plácat do větru - podíval bych se na youtube na nejake hodnoceni. Nevím, ale není tohle nějaká specialita východní Evropy ty úvahy o tom, že si takové auta kupují lidé s komplexem méněcennosti. 

Já nemám pocit v USA (12 let jsem tady), že by majitelé takových aut něčím podobným trpěli. Líbí se jim, mají na to, tak si to koupí. Řekl bych, že tyto úvahy vznikají v ČR a dál na východ. 

Možná vaše názory vychází z vědomí, že na to nemáte a také má na tom podíl nepřiznaná závist.....?

0/0
12.11.2014 1:52

M11i72r94e28k 27H79r94o46c49h 3509274460835

Hm, Porsche by se mělo držet toho co umí. Skvělé sportovní vozy jsou prostě dokonalé ale tohle je prostě prasopes. nepochybuju, že si to najde své fandy, ale jak už tady někdo psal, není to ani sporťák, ani tereňák. A když vidím SUV na nízkoprofilových gumách, tak se musím smát. Něco to totiž vypovídá o majiteli, který si jej koupí.

0/0
9.11.2014 16:25

L67i32b50o83r 30Š83a15j18a 2370730180411

Němci prostě auta umí! Mít ty prachy, neváhal bych!;-)

0/0
9.11.2014 10:57

J41a69r66o48m98í30r 93Ž11e85l50í93s42k92o 9825431844235

Pokud je to stejný šmejd a vrak jako Cayenne tak není o co stát. To je tak když se někdo sere do segmentu kde nemá co hledat.

0/−3
8.11.2014 10:56

M62a47r59t53i20n 39L86ž23i15č57a22ř 9265907732974

V čem je šmejd? Porsche se zabívám 29 let, sám jsem majitelem už 3 Porsche, tak mi řekněte v čem je Cayenne šrot

Jediný problém u 1 generace je u Turba nutný repas po 100 000 km a u verze S u některých modelů se stávalo přehřívání prostředních válců, což automobilka řešila v rámci záruky

+1/0
9.11.2014 10:06

J85a86n 85P19a38l96á50t 3305322448976

Se svejma 12 cm se do Blanky určitě vejdete.

0/0
8.11.2014 9:38

P27e38t18r 90V47i50n29t93r73l36í58k 3866304391

ais bych si takové auto nekoupil, kdo má rád velké vozy se mnou nemusí souhlasit, ale jsem zastáncem teréňáků, nebo osobáků, tyhle SUV jsou prostě od každého půlka ale od žádného celé ...

0/0
6.11.2014 19:15

A78l34e92š 71L81e83w93i75c95k55i 5165969331568

To moc velký výběr nemáš, Mercedes G, Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero...

0/0
7.11.2014 16:32

D25a22v27i36d 18J21i22n57d15r24a 6200714956954

Tak já nevim, ale pro mě by toto auto určitě nebylo, a to hned ze spousty důvodů. To že se to někomu líbí někomu ne, mě zrovna ne (prostě u porsche se nový model dělá tím, v CADu se vezme stávájící model a dá se funkce zaoblit). Vnitřek... když chci řídit loď měl bych být na moři, když mám komplex méně cennosti, mám asi toto. Nevím, ale prostě když vidím mohutnost volantu a páky převodovky, tam to ve mě evokuje pocit, če budu sahat na něco velkého, když sám nic velkého nemám??? No nic jen má taková úvaha. Jízdní vlastnosti... to bude to vážit přes 2 tuny, tak jízdní vlastnosti to nemá. Jízda rovně super, ale to zvládne i žigul (sice pomalu ale dá to) na polňačku to asi nikdy nepojede a do trochu terénu určitě nikdy.

K tomu pro mě asi nejzásadnější věc. Když všude říkáte SUV je bezpečné, je bezpečné to pro ty Naninky co ho dostanou od milence/přítele, pro těch pár nadšenců a pro zbytek osazenstva uvnitř, ale (fyzika) když 2 tuny roztlačíte na 200 (nebo i 300?) tak urzdit to bude trochu zážitek (to to auto asi zvládne) ale co když tam bude 80 letý pá ve fábii která je poloviční? Zde se v žádné možném případě nemůže hovořit o srážce osobního auta s SUV ale vždy SUV s osobním autem, protože poměr vah a rozměrů je markantní.

+2/−4
5.11.2014 6:52

L98u70k37á98š 64M79r58k71v56i57č50k59a 9146504425612

Doporučuji se svézt nějakým "sportovnějším" SUV. Jízdní vlastnosti a stabilita dokáže překvapit.

A k těm 2t - to má dnes skoro každé premiové kombi.

+4/0
5.11.2014 7:31

D83a50v26i72d 78J61i18n31d77r19a 6260304296784

Každé premierové kombi s hmotností 2 tuny je stejný sportovní vůz, jako toto porsche... Nenašel jsem jediné auto, které má váhu 2 tuny a má jízdní vlastnosti takové úrovně. To že tam nacpu 60 tisíc elektronických nesmyslů, co za mě řící, to tam nemusím sedět

0/−2
5.11.2014 13:50

J60a19n 87M96o76h34y28l16a 6412539969531

Bentley váží ještě víc a líný to rozhodně není ani v zatáčkách.;-D

0/0
5.11.2014 22:51

M64a68r85t57i17n 71L25ž52i39č68a55ř 9335277462624

Nesouhlasím, ano Porsche vždy navrhne prototyp, ten se následně na CNC vyřeže ze speciální "hlíny" co se používá na předlohy pro formy.

Potom se tento prototyp ručně opracovává, 3D naskenuje zpět a porovná

Takto je třeba několik fází

U složitějších věcí jako světla, či průduchy v předním spojleru existuje více modelů, které se porovnávají jak v PC tak 1:1 na modelu auta

0/0
5.11.2014 10:16

D15a30v55i62d 37J51i77n95d41r71a 6160724186424

Vy jste trochu nepochopil myšlenku. Bylo to psané s nadsázkou, je je smutné, že to vždycky vypadá skoro stejně jen trochu víc zaoblené. Vzhledem k tomu, že s konstrukčním programem pracuji denně, tak vidím trochu jinak ty inovace. Krom toho, těch metod jak se to dělá je spousta, to co zde popisujete je takový hybrid. Uvažte, že kdyby měli dělat celou předlohu vozu 1:1 z modelářské hlíny (clay) tak by to bylo těžké a ani by to pořádně nedrželo. Většinou je pod tím skelet, na to s dá vrstva, to se nahrubo opracuje, ručně dočistí, 3D ramenem naměří, dá se to do CAD programu, vytvoří se prototypy (např. 3D tisk) tak se testuje.... atd atd atd.... Stejně jako to dělá 95-99% všech podobných firem

0/−1
5.11.2014 13:53

M76a18r71t74i34n 95L48ž45i30č11a54ř 9155757482914

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

0/0
5.11.2014 13:56

M62a64r78t39i70n 23L85ž85i89č69a11ř 9865727532854

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

Samozřejmě mnozí kritikové namítnou, že 911 je pořád stejná a že jsou designeři a konstrukteři lemry líné, ale tak to není

0/0
5.11.2014 13:58

A11l97e17s 19D62a59n82a 2577917507234

Nebud smutny ze sveho naradicka.... :)

Nekdo rika, ze na velikosti nezalezi.... :)

;-D

0/−1
7.11.2014 11:09

M69i10l53d18a 32C74r39h14o77n17e36k 8430461290906

:-) a mě se líbí

+5/0
4.11.2014 20:41

V32o81j15t33ě19c75h 90B43r98y56c96h66t85a 8412796162865

supersport mezi SUV. Ale mezi supersporty je to vrak :)

+1/−3
4.11.2014 18:47

D88e57j52a85n 41T81a46d35i57c 7672756787747

3,6 litrový přeplňovaný šestiválec - a pan ridic posloucha RockZone FM ! Rv

+1/−3
4.11.2014 13:41

M64i70c88h70a37l 11F52r68ý41d47a 1782659543612

Proč? No protože to není 6,0 V8 atmosféra...

+1/0
4.11.2014 15:38

M34a18r53e71k 96Z11a49h54r88a76d15i89l 6984679965601

Já se teda nechci hádat, ale mě přijde hodně hnusný...

+3/−3
4.11.2014 12:13

M17i24c64h34a90l 36F76r24ý13d78a 1622279563192

To taky je

+2/−2
4.11.2014 13:00

M73a29r86e30k 21Z27a14h94r77a77d34i19l 6814229655461

*mně, ale to je wurst...

0/0
4.11.2014 14:28

J11a83k71u79b 39F63e11i29f69a97r 7419389676289

to je věcí osobního vkusu. Mě se obecně SUV nelíbí.

0/0
4.11.2014 15:49

S47t32a96n78i12s84l13a77v 56M79o56k21r46ý 8867102816542

Nekomu se nelibi tohle, nekomu Panamera, nekomu X6 a nekdo nema rad Mondeo, nastesti si kazdy muze vybrat podle svehoR^ Nebo u nas spis podle penezenky

+7/0
4.11.2014 16:19

L63a58d66i76s77l54a76v 79S20o28k67o60l 1230842745362

Mně se nelíbí ani jedno z jmenovaných:D

+1/−1
4.11.2014 18:12

A58n39t12o22n12í20n 79S43v32o37b91o33d27a 3268239293861

Bulvární nadpis, mraky chyb v článku (4,7 metrů vysoké auto) a hrozný fotky. Dnes se vám to moc nepovedlo vážená redakceRv

0/0
4.11.2014 11:47

L11u50d68ě76k 30N98ě90m66e45c 5275431932804

Nevím, jestli tam udělali nějakou úpravu, ale to auto je 4,7 metrové a je vysoké. Co?

+1/0
4.11.2014 15:13

Š84t86ě56p96á68n 51V53a77n32ě53k 3503619527617

Prosche do čeho? Do terénu? Tohle? Na nízkoprofilových gumách? ;-D;-D;-D

+9/−1
4.11.2014 11:33

J38o66s31e28f 10V33a12l78a 9950283243763

je zajimave, ze se nikde neuvadi, ze jde vlastne o Audi Q5 s mohutnym tuningem od Porsche.......Pricemz Q5 je k sehnani za "lidovou" cenu, zhruba za stejne co Audi A4

0/−7
4.11.2014 10:52

T47o96m62á96š 53Z73e85m85a59n 3785868724765

A co asi tak píší v článku..

+6/0
4.11.2014 10:58

M48a35r64t33i48n 56K63o11v28á64ř 2462260543682

Někdy si tu připadám jako mezi retardovanými lidmi. Když už reagujete na článek, tak si jej přečtěte.

+12/0
4.11.2014 11:06

M83a91r55t20i51n 19L24ž64i30č58a11ř 9605307222644

To je stejný nesmysl jako napsat že Tuareg je stejný jako Cayenne...

+1/0
4.11.2014 11:35

J82a59k78u58b 50F60e97i46f54a57r 7719609756289

Anebo Bentley Continental GT že je Pheaton;-)

+4/0
4.11.2014 15:50

M42a25r79t98i14n 11L92ž13i67č45a62ř 9625827142154

Macan se Porsche povedl, oproti Cayenne svežejší design, luxusnější interier, slušné motory, na hory, polňačky, chaty,... stačí bohatě

0/0
4.11.2014 10:06

L32u86d35ě51k 45V45i15n66č 6675147173856

4.7 m výšky? Vejdu se alespoň do Blanky? (rovněž pozdnější čas?)

+1/0
4.11.2014 9:15

P55a10v62e78l 58M47o46r86a43v30e61c 1254205714787

Sakra sorry, jsem měl pár skleniček a přemáčkl jsem se (používám anglickou klávesnici talze to mám vedle sebe)

0/0
4.11.2014 8:56

M90i43c94h86a77l 92M40o32u69c45h19a 9408819373574

Alespoň automobiloví novináři by měli být dostatečně fundovaní na to, aby nepodléhali marketingu a koukali na auta realisticky. To, že je někde nějaké auto vyfocené na skále neznamená, že je to auto do terénu. Stejně, jako Citroen C4 Picasso není auto určené k houpání se na obří houpačce, i když tak bylo svého času v jedné reklamě  zobrazováno...

.

Veškerá SUV jsou auta určená k provozu na silnici. Vyšší světlá výška a větší průměr pneumatik znamená, že na horách vyjedete z neprohrabaného parkoviště a nemusíte řešit 15cm sněhu, nebo že opatrně můžete dojet po polní cestě k chalupě. Jediná vyjížďka do opravdového terénu by na prémiovém autě napáchala škody za desítky až stovky tisíc, protože by se v lepším případě odřely a rozlámaly nástavce prahů a nárazníků, spíše by se ale prahy pomačkaly a nárazníky upadly. Dlouhodobý provoz v terénu by potom auto zničil zcela, protože komponenty podvozku, řízení i hnacího řetězce jsou totožné jako u osobních modelů.

.

A onen "magický" volič režimů pro jízdu v terénu má v takovém autě zhruba stejnou funkci jako tlačítko "RACE" a stopky ve "sportovních" autech, která váží 2 tuny...

+18/−1
4.11.2014 6:59

V22l93a96d25i47s13l15a65v 14B24u46r27y71š12e35k 1209412737664

tak já zrovna s SUVéčkem projíždím po takových cestách, na který bych s nízkým autem neprojel a SUV jsou především auta do města, kde bravurně zdolávají jízdu po rozbité vozovce, staveništích, jezdí po trávě či chodnících a podvozek nemají taky stejnej jako jejich nižší bratři. Samozřejmě že když je to auto, který jezdí 200 km v hodině po dálnici, tak nemůže zdolávat terén jako véeska.

+3/0
4.11.2014 7:17

P23e33p72a 26J39e91t24e77l 4924425489178

Co jsem vypozoroval, tak jediná skutečná výhoda těchto podivných vozidel (kromě leštění ega) je to, že auto může zaparkovat na trávě za vysokým rantlem, co nejblíž u vchodu do makra.

+9/−2
4.11.2014 8:13

M64i58c84h17a66l 28M93o33u74c84h77a 9898719403754

Ale to zase ne, SUV jako takové je koncepčně dobrý druh auta, který dává smysl. Je prostorné, pohodlné, umožňuje již zmiňovanou jízdu třeba ve sněhu nebo po polní cestě, ve městě se člověk nemusí bát o drahý nárazník při parkování kolmo nebo příčně k obrubníku a přitom si zachovává jízdní vlastnosti v běžných situacích srovnatelné s autem osobním. Za mě je tedy SUV fajn. Já jen nechápu, proč na něj novináři pohlížejí jako na auto do terénu...? Do terénu je LR Defender nebo Toyoty řady 7x a rozdíl oproti osobáku člověk pozná okamžitě po nasednutí...

+2/−1
4.11.2014 8:33

P67e30p44a 35J77e66t24e23l 4344495769668

Prostorné? Houby. Je to zvenku velké a uvnitř malé auto. Těžké jako kráva, a zároveň má jezdit "sportovně", takže dostane nesmyslně výkonný motor a miliony různých asistentů, aby to šlo vůbec řídit.

+5/−2
4.11.2014 8:51

M33i32c34h22a33l 64M17o80u67c86h93a 9678909463494

Záleží na tom, o jakém SUV se bavíme... Třeba Chevy Suburban nebo Hummer H2 jsou těžké jako kráva a tím pádem i neohrabané, ale na vnitřní prostor si moc stěžovat nelze. Dacia Duster  prostorná příliš není, to je také pravda, ale zase nemá nesmyslně výkonný motor. Ale bavíme-li se o současných představitelích kategorie SUV, tak tam to rozhodně není tak hrozné, jak se snažíš popisovat. Hmotnost oproti osobním modelům, ze kterých SUV konstrukčně vycházejí, nijak dramaticky nenarůstá, stejně jako spotřeba. Nesmyslně výkonné motory se do některých SUV montují, ale pokud si to lidé kupují... A prostor - poměr vnější rozměry vs. vnitřní prostor se nijak nevymyká tomu, co známe od osobních aut (vyjma výšky auta, pochopitelně).

0/0
4.11.2014 9:17

P90e38p55a 81J54e97t26e56l 4574585179708

Tak vezměme si třeba tohoto krasavce. Vnitřní prostor řekněme focusu kombi? Tak to rozdíl v hmotnosti činí pouze 3/4 tuny, že.

+1/−1
4.11.2014 10:06

J50o49s44e59f 67V89a60l70a 9110503723533

Focus combi ? neurazejte Focus :-) ! jezdim rok s Audi Q5 quattro, coz je v zasade sesterske auto  Macan-Audi Q5 = asi jako Skoda Rapid -Seat Toledo. Porsche je pouze premotorizovane a pretechnizovane Audi, je to videt z detailu, treba podle pricek v motorovem prostoru nebo podle volantu nebo MMI systemu. Nevyhoda Q5 ( tim padem i macana) je relativne pohodlny interier, ale maly prostor kufru. Ackoli se v Audi da zadni lavice posunout o 10 cm dopredu, tak ani to VAm nezajisti nijak zvlastni objem nakladoveho prostoru. Proste je to sice sikovne, ale tezke a relativne i male (pro naklad) Auto. Zato se tezko vejde do podzemnich garazi nebo do jinych prostorove omezenych mist....

0/0
4.11.2014 10:49

M34i64c58h18a80l 35M75o43u40c26h33a 9848789663324

Ale to je přesně to, co píšu! Polní cesta, trocha sněhu, obrubník při parkování. Já proti SUV nic nemám, naopak ;-) Ale na rozdíl od ostatních řidičů SUV a na rozdíl od některých novinářů si nemyslím, že řídím nekompromisní teréňák, prostě jen chápu účely, pro jaké je to auto určené. Ale ono je to také tím, že vím, jak vypadá opravdový terén a jak auto, které je pro provoz v něm určené http://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 ;-)

+2/0
4.11.2014 8:27

P68e17t75r 76S63t25r93a65k41a 9327367355773

Auto pro rovne dalnice. Ale proti gustu... V Cine je jich predobjednano mnoho. Porsche se tu dari.

+1/0
4.11.2014 1:17

J40i74ř47í 50Z64ý11k57a 9889483181740

Supersport, který umí jezdit rychle jen v přímce, jinak musí zasahovat ochrana proti převrácení tím způsobem, že přibržďuje některé kolo, takže místo toho, aby to zatočilo, jede to ještě chvíli rovně? Díky nechci. V losím testu to pohořelo jak kdyby to auto konstruovali amatéři a ne Porsche. I mnohem větší XC90 se v tom testu chovala lépe.

0/−3
4.11.2014 1:09

M31i81l72a40n 33Š25v59a80g11r66o91v63s35k72ý 9192389405978

No jo XC90, to jezdí slušně.

0/0
4.11.2014 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.