Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto na měkkých gumách víc žere. Od listopadu je povinný hlídač tlaku

Na nesprávně nahuštěných pneumatikách jezdí 65 procent řidičů. Od listopadu budou muset mít nové vozy systém pro kontrolu tlaku v kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i41r53o62s62l64a22v 80J42a75r50o41š 6640612519687

Podle mě by bylo daleko účelnější mít povinné senzory vnějšího osvětlení, které automaticky zhasínají denní světla při snížené viditelnosti a rozsvítí potkávací světla. Neumím určit nakolik je podhuštěná pneumatika nebezpečná pro ostatní účastníky provozu, ale rozhodně umím určit jak nebezpečné je potkat auto v mlze, dešti nebo za šera s rozsvícenými denními světly.

0/0
4.11.2014 9:14

J49a43r17o96s17l77a62v 34D46r17o48b12n13ý 6656408637827

auto na měkkých gumách víc žere, tak uzákoníme denní svícení a v zimě auta bez sněhu, aby byla spotřeba o 15% větší

0/0
31.10.2014 22:37

J73i97ř90í 69Š79v31e58c 6893272385306

především výrobcům - jak pneu, tak aut.

0/0
30.10.2014 11:09


F90r39a50n52t38i23š97e91k 50P78a41t76z46e19l 7464466709888

A čím mi budou měřit kola když mě zastaví, mým měřákem nebo jejich anebo budou kontrolovat jen jestli nějaký měřák mám.

0/0
27.10.2014 7:41

F20i44l79i35p 83K70o87h13o12u40t 7860283447960

na youtube jsem viděl takové hezké české video o tom jaký to je nesmysl. Auto žere hlavně podle toho jak s ním řidič jezdí.

+1/0
26.10.2014 17:42

M97a34r87e65k 25H55r84u42b83y 6857512141308

Daleko vetsi efekty by melo, kdyby EU naridila instalovat vsem kravam pod ocas katalyzator ;-):-P

+3/0
25.10.2014 0:42

D72a63v25i54d 88H85u57r60k42a 3300913711811

V létě jsme koupili nové auto. Na sadu zimních kol sháním tři týdny ventilky, cena je 7.400 Kč. Importér mi řekl, že je bude mít jen pro své zákazníky na zimní sadu. Já si ale kupuji disk a pneu jinde. Měří se pokles tlaku nebo poměr tlaku v jednotlivých pneu?

+1/0
24.10.2014 16:06

M26i11l88o47s58l40a50v 74U34r11b32a81n 4908529340163

Myslím, že není problém jen u řidičů. Nejsem si jistý, zda čerpačky mají certifikovaný - kalibrovaný měřič tlaku na kompresoru, protože po dohuštění kol u čerpačky jsem si od kámoše půjčil kalibrovaný tlakoměr a byl tam rozdíl 0,3.

+3/0
24.10.2014 15:30

P42a48v47e64l 36O89t15a 6779514304125

To se pose.u. Ať jde EU někam

+4/−1
24.10.2014 13:00

L87u22k64á49š 12V24a20ň35u21r77a 1685404613283

Ale to, ze budou merice, nezajisti aby ridici pneu dofukovali. Nejjednodussi system s pomoci abs je levny ale stejne neupozorni na tlak nizsi treba o 10%.

0/0
24.10.2014 10:46

M72a22r30t93i61n 27R14a41y59m53a82n 4432408403508

a hlavne pokud budete mit upusteny vsechny stejne, nic nepozna :-D

0/0
24.10.2014 15:07

L75u49k96á50š 28K67o82h43o35u25t 7438104642959

jestli je u nás lobbing problém... tak v Bruselu už to musí být Mega průser

+5/0
24.10.2014 10:11

I44g24n40á61c 76M21r27k85v72i89č83k66a 2668672909435

Tady v EU kocourkově musíme mít všecko speciální, čím víc nařízení, tím líp. Jak jsme mohli doteďka jezdit 100 let autama bez toho měření tlaku... že to bylo ale utrpení, od kterého nám EU pomůže!R^EUV

+3/0
24.10.2014 9:52

J98i57r28i 41F42i23n80k 6177279137858

Jak jsem psal níže - např v USA je tato povinnost od roku 2006. Svět se prostě mění a nároky a normy taky.

+1/−4
24.10.2014 15:24

K26a72r76e64l 59N36o56v20o69t85n77y 6639561779535

Ty senzory jsou dobra vec, pouzivam je od roku 2001 na kazdem aute. Problem muze nastat na strane pneuservisu. Pred asi 8 lety mi prezouvali pneu v jednom neznackovem pneuservisu v Brne na Velke cene. Po vyjeti mi sensory ukazovali spatny tlak v pneu. Kdyz jsem to reklamoval, tak mi bylo receno, ze "technik do toho asi drcnul" a ze si to mam nechat vypnout, ze je to na houby. KDyz jsem pani oznamil, ze jsem si to koupil umyslne a ze jim poslu ucet za opravu, tak se dost divila. Od te doby prezouvam vyhradne ve znackovych servisech coz vyjde paradoxne levneji a navic jsem nezazil problem.

+3/−2
24.10.2014 9:29

I98g10n11á38c 17M90r27k77v31i46č79k61a 2618572519505

lžete. Přezutí ve značkovým servisu v klídku 2000,-  v obyč. "kutlochu" za 500,-

+2/−5
24.10.2014 9:49

K77a20r53e59l 94N38o90v36o47t35n34y 6769611909395

Kdo jste, ze me obvinujete ze lzi? Na jare vymena kol v neznackovem servisu 35 EUR. Minuly tyden znackovy servis Audi, vymena kol, umyti auta, kontrola provoznich kapalin a kontrola osvetleni 35 EUR. Takze co je levnejsi?

+2/0
24.10.2014 10:23

J25a55n 25D49l14o52u66h76ý 8386160123900

No jak to funguje v Německu fakt nevím. U nás to je tak, jak píše pan Mrkvička. ;-)

+3/−3
24.10.2014 10:45

K86a95r79e77l 65N70o84v75o34t49n86y 6369311789635

Po vyse uvedene zkusenosti s neznackovym pneuservisem jsem zacal jezdit do znackoveho, tenkrat Renault Pokorny v Brne a tam to probihalo stejne, jako ted s Audi. V nemeckem Renaultu jsem udelal tu stejnou zkusenost. Teda krome te mycky, tu Renault nedelal ;-(Kompletni priprava auta na zimu za cenu stejnou nebo o malo vyssi, nez pouha vymena pneu v neznackovem.

+2/0
24.10.2014 10:52

M57i54c38h68a36l 79P68a69v17l12á62t 9223583514729

Nesmysl. Kazdy znackovy servis nema tak nesmyslny cenik. Musite si umet vybrat. (A v neznackovych, vcetne "znacky" Barum je bezne i nedotazeni kol, takze nejde o cenu, jde o zivot.)

+1/−2
24.10.2014 13:20

T28o34m27á76š 98R95ó31t78h 2184366562489

V neznačkových je běžné nedotažení kol? Kde jste k tý informaci přišel?

To že je servis "značkový" (ať už tím myslíte cokoli) Vám nezaručí kvalitní práci.

+4/0
24.10.2014 14:25

J71i48ř26í 19Š47v23e65c 6703952595496

nesmysl... Záleží na servisu. Já platím cca 1.700,- včetně vyvážení, umytí a uschování pneu. Jezdím ke kamarádovi a rozhodně není značkový, ale vybavení má mnohem lepší než leckerý značkový.

+1/0
30.10.2014 11:14

P41a15v20e71l 40M90i38k48u16l22a 6758933576677

Máte drahého kamaráda. Kola si přehodím sám za 30 minut, uskladněny je mám na půdě. Za vyvážení 4 kol jsem v pondělí platil 150,- Kč. ;-)

0/0
31.10.2014 7:29

M94a97r93t86i46n 36V16o24j30á27č96e87k 9772448448597

ale kdeže ,každý značkový servis má před zimou různý akce na přípravu aut na zimu a vychází to hodně solidně

0/0
25.10.2014 11:53

J54a50k49u25b 90F30e59i34f82a62r 7979889426829

Senzory tlaku jsou samozřejmě dobrá věc. Problém spatřuji v tom, že EU něco předepíše a jde od toho. Takovému rozhodnutí by měla předejit standardizace, tedy aby od onoho požadovaného data všichni výrobci montovali do auta "stejnou" čtecí jednotku a výrobci/dovozci pneu zajistili, že na trhu budou jen pneu s "stejným" senzorem.

0/−3
24.10.2014 8:42

M11i51c65h69a15l 18P55a98v65l68á20t 9913973964949

Neni potreba zadna cteci jednotka, ani zadny senzor v pneumatikach. Jde to resit o dost jednodussim zpusobem.

+3/0
24.10.2014 9:00

J45a43k70u53b 18F27e88i56f31a61r 7799769766899

jistě, před ESP. Je to však méně přesné.

0/0
24.10.2014 9:12

M58i57c70h78a70l 71P56a48v61l53á24t 9983303664859

Nicmene uplne to staci.

0/0
24.10.2014 9:18

M26i11c86h76a32l 40P95a38v83l34á37t 9123853964589

PS: A jak jsem si mezitim precetl, tak ta presnost je v praxi vyssi nez u te srandy v pneumatikach / ventilkach. Pouzivam to skoro deset let, takze s tim mam jiste zkusenosti.

+1/0
24.10.2014 9:23

Z22d19e57n14ě29k 34D49u47f89e79k 2164884228

V USA jsou vlepovány do pneumatiky. Tady dostanete k novému auto ventilek, jehož hodnota je cca 50,- EUR dle výrobce. Materiál je tenkostěnný hliník, který nemá rád moc českou posypovou sůl  nemluvě o polské posypové soli.:-)Takže se tím zkracuje životnost tohoto ventilku. A když Vám nebude jeden ze 4 ventilků fungovat a půjdete na technickou, tak kvůli takovéhle kravině neprojdete. Navíc v pneuservisu strávíte mnohem víc času. Zlaté USA řešení nebo klasické ventilky.

+5/0
24.10.2014 8:15

J18i73r40i 49F97i97n72k 6897119167158

Tak to všechny místní nadávače na EU klepne, až se dozví že v USA jsou systémy kontroly tlaku povinné od roku 2006...;-)

+4/−2
24.10.2014 8:03

V42l19a95s27t64i70m50i89l 61T44e52n36c32e97r 4350880877260

Auto na měkkých gumách víc žere - OK, to auto je mé a tu "nadspotřebu" zaplatím z vlastní kapsy. Nebo existuje na to nějaká dotace z EU ?

+7/0
24.10.2014 7:30

J61a49k30u54b 98F78e70i25f78a96r 7669719186739

no taky auto na podhuštěných gumách má horší jízdní vlastnosti, takže v nějakém krizovém momentě vás to může stát i život.

+2/−2
24.10.2014 8:44

M28i77c97h39a21l 41P73a58v39l17á89t 9493273714349

Vetsina aut ma nejlepsi jizdni vlastnosti pri mirne jinych hodnotach husteni nez doporucuje vyrobce. U predohrabu typicky nutno mirne(!) podhustit predek atd.

+3/−4
24.10.2014 9:01

M44i65c88h76a72l 45F44r63ý52d56a 1602749373482

A teď ještě prosím tu o Perníkové chaloupce :-P

+3/−2
24.10.2014 9:53

J52a63n 72Š56p35e74c81i76á80n 2890180559459

Presne tak. Po meste je to dobry. Tam se rychle nejezdi. Ale az pojedu do chorvatska,tak dam vsecky na limit.

+1/0
24.10.2014 11:20

M69i32c87h36a70l 95P96a11v98l36á60t 9763103684479

Jiste. Resili jsme jizdni vlastnosti. A to neni jedina vec, podle ktere se ten tlak stanovuje.

+1/0
24.10.2014 13:17

M89i49c71h23a12l 33P94a50v11l72á54t 9353893794229

Vyzkousejte. Uvidite sam. Nicmene do bezneho provozu to nedoporucuji, ma to sve nevyhody. ;o)

+2/0
24.10.2014 13:17

V41í25t 97K18u95č21e88r83a 6144499629652

Podhuštěné kvalitní pneumatiky budou brzdit určitě líp než perfektně nahuštěné "značky "Šmejd in Čína".

+2/0
30.10.2014 15:35

R75a82d81o47v79a38n 21D53l92u62g47o58s48z 3676321608756

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

To už snad vážně je vtip. Snaha o snižování emisí tím, že přidám do auta nové kurvítko je hodno nobelovky. Daleko více emisí se ušetří výrobou aut, které budou muset mít minimální životnost 15 let bez jakékoliv poruchy což technicky a technologicky je dnes proveditelné. Jo ony by automobilkám potažmo státu klesly příjmy, které z prodeje neekologicky vyrobených aut plynou. Tak jo, snižujme emise vesele dál. Hlavně pak nad hlavami mějme tisíce dopravních letadel, nákladní zaoceánské lodi a další největší znečišťovatelé ovzduší. 

Někdo se snaží předvádět prací za lepší zítřky zbytečnostmi, které ovlivní ovzduší z pikoprocent.

+21/0
24.10.2014 0:49

M93i95c37h63a18e85l 87M62e97n44s52i49k 8481986680752

Asi je to užitečné, ale alespoň u "nejlepších českých aut", zdá se mi, poněkud poruchové:-(

(Poznatek z minulého týdne, Škoda Superb.)

+2/0
24.10.2014 0:43

M43a24r38t68i56n 55F27r92a68n33t57i21š58e54k 7395450153115

ono je to poruchove všude. ty ventilky jsou hrozně na ráně.

0/0
24.10.2014 9:09

P65e68t33r 53E31b89r 2292100313880

200 miard litrů? To je skoro 100 miliard daňovy výpadek, ne? :)

+5/0
24.10.2014 0:23

R52a31d41e86k 53N61e21u14m23a73n86n 5402972918205

dva biliony korun

+2/0
24.10.2014 9:33

M68i47l88a93n 32V11o38t20a78v52a 5224576501542

Úžasné. Vetsina diskutujicich nadava na tento vymysl a kazdy vymysli milon duvodu proc je to na dve veci a EU to same. To, ze je to velmi prakticka vec, ktera stoji za investici, to nikdo nechce slyset. Nejvic to paradoxne vykrikuji lide, kteri maji auto vysperkovane od lisciho ocasu pocinaje, pres BT prenos informaci do mobilu o tlaku oleje a infantilnimi drzaky mobilu na skle konce.  Spis je to klasicka ceska nemoc... Je to narizene, tak se musim vzeprit. A nejvic to tu trapi zoufalce, kteri nove auto dostanou max. v praci jako sluzebni, ale domu si koupi deset let starou ojetinu, takze se jich to nyni ani netyka.

+4/−10
24.10.2014 0:15

R14a21d44o96v72a62n 33D27l55u54g88o30s85z 3236251818656

až se začne provádět opravdický boj o blaho přírody a bude se šlapat na největší znečišťovatelé - zaoceánské nákladní lodě, dopravní a nákladní letadla, pak se můžeme bavit o smysluplnosti této fičurýny ;-)

+8/0
24.10.2014 0:51

M47i43l10a10n 57V41o56t68a77v48a 5174666981222

Nevim jak tito mega znecistovatele ovlivne snizeni me spotreby, opetrebeni pneu, hlucnost atd. Dily tomu, ze si hlidam tlak.

0/−3
24.10.2014 1:16

D62a29v92i53d 35Z97a45h75r90a81d58n68í46č81e73k 3597827166661

Pane Votavo, vy jste nám to ale pěkně "natřel". Konečně je tu mezi námi čechy někdo, kdo tomu pořádně rozumí a umí se ozvat. Prostě takový ten nekompromisní jedinec, který si spokojeně dá do auta 1000 kravinek, které se budou sypat jedna za druhou ,ale jako správný hrdina dne nad tím mávnete rukou a zajedete do servisu. Jistě spolu přijdeme na další vychytávky..Například jsem si jist, že více jak 50% řidičů nemá správně nastavené sedadlo. Nepochybně se bez dalšího "kurv-tka" neobejdou a bože...nehody ze špatně nastaveného sedadla...bojím domyslet. Takže rychle povinně samozřejmě sehnat a vnutit. No a ještě mě napadá .....

+11/−1
24.10.2014 0:56

M17i24l83a86n 31V85o64t89a18v51a 5764196121722

No, potrefena husa se vzdycky ozve ;-) Chapu, ze lisci ocas na skodovence se casto neporouchava :-) a take rozumim tomu, ze svou neschopnost si vydat na neco co je vybaveno nejakou technologii ( to je tech 1000 kravinek) omlouvate tim, ze to bude poruchove. Ale porad je lepsi byt jedincem, stojicim si za nejakym nazorem, nez zoufalym stadem, co na vsechno jen nadava, protoze si na to nedokazi vydelat. Dobrou

+1/−5
24.10.2014 1:24

D88a50v85i84d 23Z67a49h19r78a65d61n91í89č42e43k 3157587546621

Tak jsem se ozval. Máte pravdu, radostně sklapávám podpatky, vytáhuji peněženku a rychle si s poklonou si běžím koupit ten naprosto nezbytný měřič tlaku pneumatik na svůj trabant, či škodovenku či kam jste mě to pasoval. Vůbec nerozumím, jak jsem bez toho mohl dodnes jezdit.  Technologie měření tlaku pneu, či technologie modernější lékarničky nebo nedej bůh technologie obsah motoru 1 litr je to co musíme mít povinně za každou cenu a kudy vede ta jediná správná cesta. Je fajn, že v EU na to máme borce, kteří tomu opravdu rozumí a v ČR další borce (jako pan Votava), kteří to dokážou srozumitelně přetlumočit i takovým neandrtálním zpátečnickým tvorům, jako jsem já. Jsem si jist, že lobisti obdobných hovadin z vás mají radost pane Votavo. Jedinec který je schopen toto přijmout za své a radostně hupká koupit si kdovíjaký pitomý výmysl, to je prostě nadevšechno. Také půjdu spát a nechám si zdát o světlých zítřkách, kdy budou turboekologické EU motory s obsahem 0.5 (s životností 50 000 km) a Votavové už nevystrčí patu ze servisu, páč obdobných výmyslů bude už tolik. Konečně tak docílíte toho turboekologického auta, které bude mít emise 0 - škoda jen že nebude jezdit. Ale to je jen zpátečnický detail, že?;-)

+7/0
24.10.2014 2:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.