Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto na měkkých gumách víc žere. Od listopadu je povinný hlídač tlaku

Na nesprávně nahuštěných pneumatikách jezdí 65 procent řidičů. Od listopadu budou muset mít nové vozy systém pro kontrolu tlaku v kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i90r29o22s46l73a21v 79J96a92r97o81š 6390112829457

Podle mě by bylo daleko účelnější mít povinné senzory vnějšího osvětlení, které automaticky zhasínají denní světla při snížené viditelnosti a rozsvítí potkávací světla. Neumím určit nakolik je podhuštěná pneumatika nebezpečná pro ostatní účastníky provozu, ale rozhodně umím určit jak nebezpečné je potkat auto v mlze, dešti nebo za šera s rozsvícenými denními světly.

0/0
4.11.2014 9:14

J30a61r49o96s22l77a76v 80D45r33o11b29n39ý 6476858817867

auto na měkkých gumách víc žere, tak uzákoníme denní svícení a v zimě auta bez sněhu, aby byla spotřeba o 15% větší

0/0
31.10.2014 22:37

J20i55ř63í 38Š88v96e33c 6413392915826

především výrobcům - jak pneu, tak aut.

0/0
30.10.2014 11:09

F22r57a22n23t18i43š14e95k 28P71a63t38z67e27l 7924176369358

A čím mi budou měřit kola když mě zastaví, mým měřákem nebo jejich anebo budou kontrolovat jen jestli nějaký měřák mám.

0/0
27.10.2014 7:41

F97i19l81i51p 28K11o22h84o22u87t 7310573247100

na youtube jsem viděl takové hezké české video o tom jaký to je nesmysl. Auto žere hlavně podle toho jak s ním řidič jezdí.

+1/0
26.10.2014 17:42

M29a64r67e37k 89H96r32u20b74y 6317532291928

Daleko vetsi efekty by melo, kdyby EU naridila instalovat vsem kravam pod ocas katalyzator ;-):-P

+3/0
25.10.2014 0:42

D62a56v11i62d 98H23u58r87k73a 3800983721981

V létě jsme koupili nové auto. Na sadu zimních kol sháním tři týdny ventilky, cena je 7.400 Kč. Importér mi řekl, že je bude mít jen pro své zákazníky na zimní sadu. Já si ale kupuji disk a pneu jinde. Měří se pokles tlaku nebo poměr tlaku v jednotlivých pneu?

+1/0
24.10.2014 16:06

M34i86l85o89s94l98a16v 95U10r77b29a69n 4958609140533

Myslím, že není problém jen u řidičů. Nejsem si jistý, zda čerpačky mají certifikovaný - kalibrovaný měřič tlaku na kompresoru, protože po dohuštění kol u čerpačky jsem si od kámoše půjčil kalibrovaný tlakoměr a byl tam rozdíl 0,3.

+3/0
24.10.2014 15:30

P89a88v87e71l 98O58t84a 6979384424825

To se pose.u. Ať jde EU někam

+4/−1
24.10.2014 13:00

L42u10k56á64š 42V50a13ň17u37r21a 1685344523513

Ale to, ze budou merice, nezajisti aby ridici pneu dofukovali. Nejjednodussi system s pomoci abs je levny ale stejne neupozorni na tlak nizsi treba o 10%.

0/0
24.10.2014 10:46

M73a92r59t50i58n 54R33a69y98m11a81n 4502868103948

a hlavne pokud budete mit upusteny vsechny stejne, nic nepozna :-D

0/0
24.10.2014 15:07

L53u12k56á94š 52K50o62h59o73u22t 7428834912789

jestli je u nás lobbing problém... tak v Bruselu už to musí být Mega průser

+5/0
24.10.2014 10:11

I11g47n24á94c 21M57r98k39v74i68č43k81a 2598592689645

Tady v EU kocourkově musíme mít všecko speciální, čím víc nařízení, tím líp. Jak jsme mohli doteďka jezdit 100 let autama bez toho měření tlaku... že to bylo ale utrpení, od kterého nám EU pomůže!R^EUV

+3/0
24.10.2014 9:52

J47i95r11i 59F42i68n27k 6707919777608

Jak jsem psal níže - např v USA je tato povinnost od roku 2006. Svět se prostě mění a nároky a normy taky.

+1/−4
24.10.2014 15:24

K59a75r57e79l 53N84o54v13o89t33n50y 6569341369205

Ty senzory jsou dobra vec, pouzivam je od roku 2001 na kazdem aute. Problem muze nastat na strane pneuservisu. Pred asi 8 lety mi prezouvali pneu v jednom neznackovem pneuservisu v Brne na Velke cene. Po vyjeti mi sensory ukazovali spatny tlak v pneu. Kdyz jsem to reklamoval, tak mi bylo receno, ze "technik do toho asi drcnul" a ze si to mam nechat vypnout, ze je to na houby. KDyz jsem pani oznamil, ze jsem si to koupil umyslne a ze jim poslu ucet za opravu, tak se dost divila. Od te doby prezouvam vyhradne ve znackovych servisech coz vyjde paradoxne levneji a navic jsem nezazil problem.

+3/−2
24.10.2014 9:29

I30g96n44á82c 85M25r62k72v61i10č24k74a 2178182699635

lžete. Přezutí ve značkovým servisu v klídku 2000,-  v obyč. "kutlochu" za 500,-

+2/−5
24.10.2014 9:49

K44a45r10e29l 85N89o23v39o90t35n19y 6229391209855

Kdo jste, ze me obvinujete ze lzi? Na jare vymena kol v neznackovem servisu 35 EUR. Minuly tyden znackovy servis Audi, vymena kol, umyti auta, kontrola provoznich kapalin a kontrola osvetleni 35 EUR. Takze co je levnejsi?

+2/0
24.10.2014 10:23

J79a62n 96D85l41o55u39h14ý 8976590603820

No jak to funguje v Německu fakt nevím. U nás to je tak, jak píše pan Mrkvička. ;-)

+3/−3
24.10.2014 10:45

K71a45r24e90l 68N53o33v30o70t44n23y 6799381709355

Po vyse uvedene zkusenosti s neznackovym pneuservisem jsem zacal jezdit do znackoveho, tenkrat Renault Pokorny v Brne a tam to probihalo stejne, jako ted s Audi. V nemeckem Renaultu jsem udelal tu stejnou zkusenost. Teda krome te mycky, tu Renault nedelal ;-(Kompletni priprava auta na zimu za cenu stejnou nebo o malo vyssi, nez pouha vymena pneu v neznackovem.

+2/0
24.10.2014 10:52

M70i55c14h75a91l 98P12a38v43l61á78t 9643643844849

Nesmysl. Kazdy znackovy servis nema tak nesmyslny cenik. Musite si umet vybrat. (A v neznackovych, vcetne "znacky" Barum je bezne i nedotazeni kol, takze nejde o cenu, jde o zivot.)

+1/−2
24.10.2014 13:20

T26o57m50á74š 31R70ó47t12h 2874506932969

V neznačkových je běžné nedotažení kol? Kde jste k tý informaci přišel?

To že je servis "značkový" (ať už tím myslíte cokoli) Vám nezaručí kvalitní práci.

+4/0
24.10.2014 14:25

J16i51ř91í 71Š25v84e50c 6623222985566

nesmysl... Záleží na servisu. Já platím cca 1.700,- včetně vyvážení, umytí a uschování pneu. Jezdím ke kamarádovi a rozhodně není značkový, ale vybavení má mnohem lepší než leckerý značkový.

+1/0
30.10.2014 11:14

P31a49v19e65l 59M36i82k68u17l72a 6308693906197

Máte drahého kamaráda. Kola si přehodím sám za 30 minut, uskladněny je mám na půdě. Za vyvážení 4 kol jsem v pondělí platil 150,- Kč. ;-)

0/0
31.10.2014 7:29

M90a67r46t29i61n 17V69o50j17á40č23e57k 9212258528647

ale kdeže ,každý značkový servis má před zimou různý akce na přípravu aut na zimu a vychází to hodně solidně

0/0
25.10.2014 11:53

J37a62k75u47b 83F24e94i86f77a93r 7259309336159

Senzory tlaku jsou samozřejmě dobrá věc. Problém spatřuji v tom, že EU něco předepíše a jde od toho. Takovému rozhodnutí by měla předejit standardizace, tedy aby od onoho požadovaného data všichni výrobci montovali do auta "stejnou" čtecí jednotku a výrobci/dovozci pneu zajistili, že na trhu budou jen pneu s "stejným" senzorem.

0/−3
24.10.2014 8:42

M95i59c33h34a94l 32P42a92v71l91á25t 9183903964509

Neni potreba zadna cteci jednotka, ani zadny senzor v pneumatikach. Jde to resit o dost jednodussim zpusobem.

+3/0
24.10.2014 9:00

J16a70k55u16b 41F34e46i54f95a32r 7239739316989

jistě, před ESP. Je to však méně přesné.

0/0
24.10.2014 9:12

M37i11c72h89a83l 16P27a35v78l32á80t 9723213534839

Nicmene uplne to staci.

0/0
24.10.2014 9:18

M49i43c18h33a40l 70P62a89v83l77á18t 9733463594129

PS: A jak jsem si mezitim precetl, tak ta presnost je v praxi vyssi nez u te srandy v pneumatikach / ventilkach. Pouzivam to skoro deset let, takze s tim mam jiste zkusenosti.

+1/0
24.10.2014 9:23

Z95d93e40n29ě80k 17D19u89f65e28k 2274354978

V USA jsou vlepovány do pneumatiky. Tady dostanete k novému auto ventilek, jehož hodnota je cca 50,- EUR dle výrobce. Materiál je tenkostěnný hliník, který nemá rád moc českou posypovou sůl  nemluvě o polské posypové soli.:-)Takže se tím zkracuje životnost tohoto ventilku. A když Vám nebude jeden ze 4 ventilků fungovat a půjdete na technickou, tak kvůli takovéhle kravině neprojdete. Navíc v pneuservisu strávíte mnohem víc času. Zlaté USA řešení nebo klasické ventilky.

+5/0
24.10.2014 8:15

J43i61r56i 83F12i46n72k 6907519207418

Tak to všechny místní nadávače na EU klepne, až se dozví že v USA jsou systémy kontroly tlaku povinné od roku 2006...;-)

+4/−2
24.10.2014 8:03

V24l59a92s98t52i34m14i31l 40T47e13n98c64e12r 4630280307260

Auto na měkkých gumách víc žere - OK, to auto je mé a tu "nadspotřebu" zaplatím z vlastní kapsy. Nebo existuje na to nějaká dotace z EU ?

+7/0
24.10.2014 7:30

J82a35k96u18b 16F16e80i41f45a81r 7949489706809

no taky auto na podhuštěných gumách má horší jízdní vlastnosti, takže v nějakém krizovém momentě vás to může stát i život.

+2/−2
24.10.2014 8:44

M44i47c30h37a82l 15P68a34v80l23á35t 9423413974379

Vetsina aut ma nejlepsi jizdni vlastnosti pri mirne jinych hodnotach husteni nez doporucuje vyrobce. U predohrabu typicky nutno mirne(!) podhustit predek atd.

+3/−4
24.10.2014 9:01

M62i85c63h47a93l 42F13r34ý43d28a 1562269573842

A teď ještě prosím tu o Perníkové chaloupce :-P

+3/−2
24.10.2014 9:53

J42a49n 95Š98p82e70c80i95á93n 2920490129569

Presne tak. Po meste je to dobry. Tam se rychle nejezdi. Ale az pojedu do chorvatska,tak dam vsecky na limit.

+1/0
24.10.2014 11:20

M91i64c20h77a52l 93P76a97v87l61á44t 9453473264909

Jiste. Resili jsme jizdni vlastnosti. A to neni jedina vec, podle ktere se ten tlak stanovuje.

+1/0
24.10.2014 13:17

M13i79c97h71a29l 38P80a40v63l60á44t 9143443234839

Vyzkousejte. Uvidite sam. Nicmene do bezneho provozu to nedoporucuji, ma to sve nevyhody. ;o)

+2/0
24.10.2014 13:17

V16í54t 38K32u35č81e48r50a 6584389959492

Podhuštěné kvalitní pneumatiky budou brzdit určitě líp než perfektně nahuštěné "značky "Šmejd in Čína".

+2/0
30.10.2014 15:35

R96a11d79o18v78a90n 82D34l74u64g67o70s92z 3416291158436

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

To už snad vážně je vtip. Snaha o snižování emisí tím, že přidám do auta nové kurvítko je hodno nobelovky. Daleko více emisí se ušetří výrobou aut, které budou muset mít minimální životnost 15 let bez jakékoliv poruchy což technicky a technologicky je dnes proveditelné. Jo ony by automobilkám potažmo státu klesly příjmy, které z prodeje neekologicky vyrobených aut plynou. Tak jo, snižujme emise vesele dál. Hlavně pak nad hlavami mějme tisíce dopravních letadel, nákladní zaoceánské lodi a další největší znečišťovatelé ovzduší. 

Někdo se snaží předvádět prací za lepší zítřky zbytečnostmi, které ovlivní ovzduší z pikoprocent.

+21/0
24.10.2014 0:49

M39i20c69h52a58e38l 19M63e98n74s41i74k 8821586740282

Asi je to užitečné, ale alespoň u "nejlepších českých aut", zdá se mi, poněkud poruchové:-(

(Poznatek z minulého týdne, Škoda Superb.)

+2/0
24.10.2014 0:43

M58a71r60t71i76n 20F38r79a54n22t23i23š18e26k 7915510373795

ono je to poruchove všude. ty ventilky jsou hrozně na ráně.

0/0
24.10.2014 9:09

P15e78t67r 40E43b11r 2142760143180

200 miard litrů? To je skoro 100 miliard daňovy výpadek, ne? :)

+5/0
24.10.2014 0:23

R34a58d56e15k 95N19e30u63m19a75n63n 5832962568395

dva biliony korun

+2/0
24.10.2014 9:33

M49i21l26a21n 70V93o36t94a25v27a 5414266531942

Úžasné. Vetsina diskutujicich nadava na tento vymysl a kazdy vymysli milon duvodu proc je to na dve veci a EU to same. To, ze je to velmi prakticka vec, ktera stoji za investici, to nikdo nechce slyset. Nejvic to paradoxne vykrikuji lide, kteri maji auto vysperkovane od lisciho ocasu pocinaje, pres BT prenos informaci do mobilu o tlaku oleje a infantilnimi drzaky mobilu na skle konce.  Spis je to klasicka ceska nemoc... Je to narizene, tak se musim vzeprit. A nejvic to tu trapi zoufalce, kteri nove auto dostanou max. v praci jako sluzebni, ale domu si koupi deset let starou ojetinu, takze se jich to nyni ani netyka.

+4/−10
24.10.2014 0:15

R56a63d52o60v81a73n 58D13l92u58g98o50s38z 3676401338746

až se začne provádět opravdický boj o blaho přírody a bude se šlapat na největší znečišťovatelé - zaoceánské nákladní lodě, dopravní a nákladní letadla, pak se můžeme bavit o smysluplnosti této fičurýny ;-)

+8/0
24.10.2014 0:51

M39i55l23a31n 39V19o49t18a91v16a 5274396601102

Nevim jak tito mega znecistovatele ovlivne snizeni me spotreby, opetrebeni pneu, hlucnost atd. Dily tomu, ze si hlidam tlak.

0/−3
24.10.2014 1:16

D61a65v20i57d 93Z88a35h93r62a79d49n70í87č53e40k 3707607656681

Pane Votavo, vy jste nám to ale pěkně "natřel". Konečně je tu mezi námi čechy někdo, kdo tomu pořádně rozumí a umí se ozvat. Prostě takový ten nekompromisní jedinec, který si spokojeně dá do auta 1000 kravinek, které se budou sypat jedna za druhou ,ale jako správný hrdina dne nad tím mávnete rukou a zajedete do servisu. Jistě spolu přijdeme na další vychytávky..Například jsem si jist, že více jak 50% řidičů nemá správně nastavené sedadlo. Nepochybně se bez dalšího "kurv-tka" neobejdou a bože...nehody ze špatně nastaveného sedadla...bojím domyslet. Takže rychle povinně samozřejmě sehnat a vnutit. No a ještě mě napadá .....

+11/−1
24.10.2014 0:56

M14i19l85a44n 54V48o71t46a43v52a 5224586501362

No, potrefena husa se vzdycky ozve ;-) Chapu, ze lisci ocas na skodovence se casto neporouchava :-) a take rozumim tomu, ze svou neschopnost si vydat na neco co je vybaveno nejakou technologii ( to je tech 1000 kravinek) omlouvate tim, ze to bude poruchove. Ale porad je lepsi byt jedincem, stojicim si za nejakym nazorem, nez zoufalym stadem, co na vsechno jen nadava, protoze si na to nedokazi vydelat. Dobrou

+1/−5
24.10.2014 1:24

D47a50v56i48d 41Z46a69h94r88a84d34n77í98č48e88k 3517327116181

Tak jsem se ozval. Máte pravdu, radostně sklapávám podpatky, vytáhuji peněženku a rychle si s poklonou si běžím koupit ten naprosto nezbytný měřič tlaku pneumatik na svůj trabant, či škodovenku či kam jste mě to pasoval. Vůbec nerozumím, jak jsem bez toho mohl dodnes jezdit.  Technologie měření tlaku pneu, či technologie modernější lékarničky nebo nedej bůh technologie obsah motoru 1 litr je to co musíme mít povinně za každou cenu a kudy vede ta jediná správná cesta. Je fajn, že v EU na to máme borce, kteří tomu opravdu rozumí a v ČR další borce (jako pan Votava), kteří to dokážou srozumitelně přetlumočit i takovým neandrtálním zpátečnickým tvorům, jako jsem já. Jsem si jist, že lobisti obdobných hovadin z vás mají radost pane Votavo. Jedinec který je schopen toto přijmout za své a radostně hupká koupit si kdovíjaký pitomý výmysl, to je prostě nadevšechno. Také půjdu spát a nechám si zdát o světlých zítřkách, kdy budou turboekologické EU motory s obsahem 0.5 (s životností 50 000 km) a Votavové už nevystrčí patu ze servisu, páč obdobných výmyslů bude už tolik. Konečně tak docílíte toho turboekologického auta, které bude mít emise 0 - škoda jen že nebude jezdit. Ale to je jen zpátečnický detail, že?;-)

+7/0
24.10.2014 2:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.