Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto na měkkých gumách víc žere. Od listopadu je povinný hlídač tlaku

Na nesprávně nahuštěných pneumatikách jezdí 65 procent řidičů. Od listopadu budou muset mít nové vozy systém pro kontrolu tlaku v kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i83r45o88s26l37a96v 44J52a72r93o91š 6930662409107

Podle mě by bylo daleko účelnější mít povinné senzory vnějšího osvětlení, které automaticky zhasínají denní světla při snížené viditelnosti a rozsvítí potkávací světla. Neumím určit nakolik je podhuštěná pneumatika nebezpečná pro ostatní účastníky provozu, ale rozhodně umím určit jak nebezpečné je potkat auto v mlze, dešti nebo za šera s rozsvícenými denními světly.

0/0
4.11.2014 9:14

J51a94r45o69s22l63a82v 38D87r76o33b78n65ý 6176388757367

auto na měkkých gumách víc žere, tak uzákoníme denní svícení a v zimě auta bez sněhu, aby byla spotřeba o 15% větší

0/0
31.10.2014 22:37

J82i12ř72í 33Š86v68e96c 6853332705486

především výrobcům - jak pneu, tak aut.

0/0
30.10.2014 11:09


F43r42a97n38t41i23š84e26k 40P71a80t16z87e48l 7304206729168

A čím mi budou měřit kola když mě zastaví, mým měřákem nebo jejich anebo budou kontrolovat jen jestli nějaký měřák mám.

0/0
27.10.2014 7:41

F85i63l28i39p 56K96o97h94o25u81t 7960583457500

na youtube jsem viděl takové hezké české video o tom jaký to je nesmysl. Auto žere hlavně podle toho jak s ním řidič jezdí.

+1/0
26.10.2014 17:42

M24a48r94e89k 47H91r65u79b89y 6967142541768

Daleko vetsi efekty by melo, kdyby EU naridila instalovat vsem kravam pod ocas katalyzator ;-):-P

+3/0
25.10.2014 0:42

D24a33v12i76d 94H90u10r69k52a 3190853441101

V létě jsme koupili nové auto. Na sadu zimních kol sháním tři týdny ventilky, cena je 7.400 Kč. Importér mi řekl, že je bude mít jen pro své zákazníky na zimní sadu. Já si ale kupuji disk a pneu jinde. Měří se pokles tlaku nebo poměr tlaku v jednotlivých pneu?

+1/0
24.10.2014 16:06

M43i26l40o87s67l93a30v 66U67r92b58a82n 4288179360953

Myslím, že není problém jen u řidičů. Nejsem si jistý, zda čerpačky mají certifikovaný - kalibrovaný měřič tlaku na kompresoru, protože po dohuštění kol u čerpačky jsem si od kámoše půjčil kalibrovaný tlakoměr a byl tam rozdíl 0,3.

+3/0
24.10.2014 15:30

P65a23v84e79l 82O73t91a 6479854164585

To se pose.u. Ať jde EU někam

+4/−1
24.10.2014 13:00

L75u97k15á62š 59V89a14ň74u34r91a 1325124833863

Ale to, ze budou merice, nezajisti aby ridici pneu dofukovali. Nejjednodussi system s pomoci abs je levny ale stejne neupozorni na tlak nizsi treba o 10%.

0/0
24.10.2014 10:46

M18a30r74t29i58n 87R63a14y13m38a33n 4162618353508

a hlavne pokud budete mit upusteny vsechny stejne, nic nepozna :-D

0/0
24.10.2014 15:07

L34u11k39á34š 51K61o39h10o24u59t 7128314692639

jestli je u nás lobbing problém... tak v Bruselu už to musí být Mega průser

+5/0
24.10.2014 10:11

I89g41n51á39c 98M75r90k39v68i50č89k77a 2538852529835

Tady v EU kocourkově musíme mít všecko speciální, čím víc nařízení, tím líp. Jak jsme mohli doteďka jezdit 100 let autama bez toho měření tlaku... že to bylo ale utrpení, od kterého nám EU pomůže!R^EUV

+3/0
24.10.2014 9:52

J25i70r51i 44F12i39n10k 6207239107458

Jak jsem psal níže - např v USA je tato povinnost od roku 2006. Svět se prostě mění a nároky a normy taky.

+1/−4
24.10.2014 15:24

K19a46r38e55l 98N48o71v80o22t58n73y 6319471389655

Ty senzory jsou dobra vec, pouzivam je od roku 2001 na kazdem aute. Problem muze nastat na strane pneuservisu. Pred asi 8 lety mi prezouvali pneu v jednom neznackovem pneuservisu v Brne na Velke cene. Po vyjeti mi sensory ukazovali spatny tlak v pneu. Kdyz jsem to reklamoval, tak mi bylo receno, ze "technik do toho asi drcnul" a ze si to mam nechat vypnout, ze je to na houby. KDyz jsem pani oznamil, ze jsem si to koupil umyslne a ze jim poslu ucet za opravu, tak se dost divila. Od te doby prezouvam vyhradne ve znackovych servisech coz vyjde paradoxne levneji a navic jsem nezazil problem.

+3/−2
24.10.2014 9:29

I60g48n55á96c 74M86r26k98v88i59č86k67a 2338892319375

lžete. Přezutí ve značkovým servisu v klídku 2000,-  v obyč. "kutlochu" za 500,-

+2/−5
24.10.2014 9:49

K38a63r65e53l 10N22o50v51o16t72n73y 6929191939325

Kdo jste, ze me obvinujete ze lzi? Na jare vymena kol v neznackovem servisu 35 EUR. Minuly tyden znackovy servis Audi, vymena kol, umyti auta, kontrola provoznich kapalin a kontrola osvetleni 35 EUR. Takze co je levnejsi?

+2/0
24.10.2014 10:23

J23a78n 51D90l53o22u48h23ý 8296200573780

No jak to funguje v Německu fakt nevím. U nás to je tak, jak píše pan Mrkvička. ;-)

+3/−3
24.10.2014 10:45

K68a41r24e80l 58N84o29v20o64t92n37y 6529191969495

Po vyse uvedene zkusenosti s neznackovym pneuservisem jsem zacal jezdit do znackoveho, tenkrat Renault Pokorny v Brne a tam to probihalo stejne, jako ted s Audi. V nemeckem Renaultu jsem udelal tu stejnou zkusenost. Teda krome te mycky, tu Renault nedelal ;-(Kompletni priprava auta na zimu za cenu stejnou nebo o malo vyssi, nez pouha vymena pneu v neznackovem.

+2/0
24.10.2014 10:52

M34i11c92h16a15l 65P46a17v25l42á46t 9183883254439

Nesmysl. Kazdy znackovy servis nema tak nesmyslny cenik. Musite si umet vybrat. (A v neznackovych, vcetne "znacky" Barum je bezne i nedotazeni kol, takze nejde o cenu, jde o zivot.)

+1/−2
24.10.2014 13:20

T55o95m31á52š 18R36ó34t23h 2884736982389

V neznačkových je běžné nedotažení kol? Kde jste k tý informaci přišel?

To že je servis "značkový" (ať už tím myslíte cokoli) Vám nezaručí kvalitní práci.

+4/0
24.10.2014 14:25

J38i84ř35í 41Š92v13e86c 6463292225156

nesmysl... Záleží na servisu. Já platím cca 1.700,- včetně vyvážení, umytí a uschování pneu. Jezdím ke kamarádovi a rozhodně není značkový, ale vybavení má mnohem lepší než leckerý značkový.

+1/0
30.10.2014 11:14

P90a42v61e25l 81M43i49k94u13l75a 6188963166107

Máte drahého kamaráda. Kola si přehodím sám za 30 minut, uskladněny je mám na půdě. Za vyvážení 4 kol jsem v pondělí platil 150,- Kč. ;-)

0/0
31.10.2014 7:29

M10a69r25t20i22n 29V17o75j37á61č80e83k 9482438318517

ale kdeže ,každý značkový servis má před zimou různý akce na přípravu aut na zimu a vychází to hodně solidně

0/0
25.10.2014 11:53

J94a31k50u14b 87F90e91i53f89a72r 7929699326299

Senzory tlaku jsou samozřejmě dobrá věc. Problém spatřuji v tom, že EU něco předepíše a jde od toho. Takovému rozhodnutí by měla předejit standardizace, tedy aby od onoho požadovaného data všichni výrobci montovali do auta "stejnou" čtecí jednotku a výrobci/dovozci pneu zajistili, že na trhu budou jen pneu s "stejným" senzorem.

0/−3
24.10.2014 8:42

M41i77c35h41a32l 86P76a34v10l15á38t 9633803794419

Neni potreba zadna cteci jednotka, ani zadny senzor v pneumatikach. Jde to resit o dost jednodussim zpusobem.

+3/0
24.10.2014 9:00

J43a10k28u53b 17F54e67i91f28a18r 7179269346469

jistě, před ESP. Je to však méně přesné.

0/0
24.10.2014 9:12

M28i58c84h55a95l 82P54a51v25l55á53t 9263943254219

Nicmene uplne to staci.

0/0
24.10.2014 9:18

M50i17c21h60a20l 89P53a49v61l76á60t 9483593274339

PS: A jak jsem si mezitim precetl, tak ta presnost je v praxi vyssi nez u te srandy v pneumatikach / ventilkach. Pouzivam to skoro deset let, takze s tim mam jiste zkusenosti.

+1/0
24.10.2014 9:23

Z16d62e39n15ě50k 30D81u66f96e34k 2884274548

V USA jsou vlepovány do pneumatiky. Tady dostanete k novému auto ventilek, jehož hodnota je cca 50,- EUR dle výrobce. Materiál je tenkostěnný hliník, který nemá rád moc českou posypovou sůl  nemluvě o polské posypové soli.:-)Takže se tím zkracuje životnost tohoto ventilku. A když Vám nebude jeden ze 4 ventilků fungovat a půjdete na technickou, tak kvůli takovéhle kravině neprojdete. Navíc v pneuservisu strávíte mnohem víc času. Zlaté USA řešení nebo klasické ventilky.

+5/0
24.10.2014 8:15

J74i36r22i 38F56i50n20k 6967569157448

Tak to všechny místní nadávače na EU klepne, až se dozví že v USA jsou systémy kontroly tlaku povinné od roku 2006...;-)

+4/−2
24.10.2014 8:03

V91l78a96s17t93i56m33i37l 28T18e92n24c20e54r 4940380827190

Auto na měkkých gumách víc žere - OK, to auto je mé a tu "nadspotřebu" zaplatím z vlastní kapsy. Nebo existuje na to nějaká dotace z EU ?

+7/0
24.10.2014 7:30

J70a92k45u78b 22F49e48i14f96a48r 7309769116279

no taky auto na podhuštěných gumách má horší jízdní vlastnosti, takže v nějakém krizovém momentě vás to může stát i život.

+2/−2
24.10.2014 8:44

M46i36c52h23a87l 20P73a96v70l18á60t 9593253674429

Vetsina aut ma nejlepsi jizdni vlastnosti pri mirne jinych hodnotach husteni nez doporucuje vyrobce. U predohrabu typicky nutno mirne(!) podhustit predek atd.

+3/−4
24.10.2014 9:01

M27i66c10h20a85l 22F98r22ý66d57a 1672899583832

A teď ještě prosím tu o Perníkové chaloupce :-P

+3/−2
24.10.2014 9:53

J17a50n 17Š74p76e83c11i81á50n 2720450889989

Presne tak. Po meste je to dobry. Tam se rychle nejezdi. Ale az pojedu do chorvatska,tak dam vsecky na limit.

+1/0
24.10.2014 11:20

M83i83c29h95a80l 15P86a39v47l19á90t 9883283334699

Jiste. Resili jsme jizdni vlastnosti. A to neni jedina vec, podle ktere se ten tlak stanovuje.

+1/0
24.10.2014 13:17

M94i54c96h60a88l 88P29a11v85l82á41t 9663603764939

Vyzkousejte. Uvidite sam. Nicmene do bezneho provozu to nedoporucuji, ma to sve nevyhody. ;o)

+2/0
24.10.2014 13:17

V85í37t 25K92u69č75e62r13a 6294469969592

Podhuštěné kvalitní pneumatiky budou brzdit určitě líp než perfektně nahuštěné "značky "Šmejd in Čína".

+2/0
30.10.2014 15:35

R55a53d24o15v37a52n 22D56l98u78g82o96s45z 3646241548196

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

To už snad vážně je vtip. Snaha o snižování emisí tím, že přidám do auta nové kurvítko je hodno nobelovky. Daleko více emisí se ušetří výrobou aut, které budou muset mít minimální životnost 15 let bez jakékoliv poruchy což technicky a technologicky je dnes proveditelné. Jo ony by automobilkám potažmo státu klesly příjmy, které z prodeje neekologicky vyrobených aut plynou. Tak jo, snižujme emise vesele dál. Hlavně pak nad hlavami mějme tisíce dopravních letadel, nákladní zaoceánské lodi a další největší znečišťovatelé ovzduší. 

Někdo se snaží předvádět prací za lepší zítřky zbytečnostmi, které ovlivní ovzduší z pikoprocent.

+21/0
24.10.2014 0:49

M82i87c14h60a13e39l 98M28e91n93s41i51k 8911686810402

Asi je to užitečné, ale alespoň u "nejlepších českých aut", zdá se mi, poněkud poruchové:-(

(Poznatek z minulého týdne, Škoda Superb.)

+2/0
24.10.2014 0:43

M39a27r60t33i33n 81F17r31a16n53t27i57š15e61k 7175920823625

ono je to poruchove všude. ty ventilky jsou hrozně na ráně.

0/0
24.10.2014 9:09

P18e55t66r 52E23b24r 2852440573800

200 miard litrů? To je skoro 100 miliard daňovy výpadek, ne? :)

+5/0
24.10.2014 0:23

R14a17d20e11k 66N16e47u62m31a85n63n 5752662968175

dva biliony korun

+2/0
24.10.2014 9:33

M84i81l93a66n 83V11o57t88a82v23a 5254866251132

Úžasné. Vetsina diskutujicich nadava na tento vymysl a kazdy vymysli milon duvodu proc je to na dve veci a EU to same. To, ze je to velmi prakticka vec, ktera stoji za investici, to nikdo nechce slyset. Nejvic to paradoxne vykrikuji lide, kteri maji auto vysperkovane od lisciho ocasu pocinaje, pres BT prenos informaci do mobilu o tlaku oleje a infantilnimi drzaky mobilu na skle konce.  Spis je to klasicka ceska nemoc... Je to narizene, tak se musim vzeprit. A nejvic to tu trapi zoufalce, kteri nove auto dostanou max. v praci jako sluzebni, ale domu si koupi deset let starou ojetinu, takze se jich to nyni ani netyka.

+4/−10
24.10.2014 0:15

R74a87d75o11v12a24n 95D52l60u50g67o97s85z 3166291868506

až se začne provádět opravdický boj o blaho přírody a bude se šlapat na největší znečišťovatelé - zaoceánské nákladní lodě, dopravní a nákladní letadla, pak se můžeme bavit o smysluplnosti této fičurýny ;-)

+8/0
24.10.2014 0:51

M57i59l67a40n 29V29o60t55a32v25a 5334956841782

Nevim jak tito mega znecistovatele ovlivne snizeni me spotreby, opetrebeni pneu, hlucnost atd. Dily tomu, ze si hlidam tlak.

0/−3
24.10.2014 1:16

D89a43v87i43d 20Z62a72h52r11a63d33n41í36č67e96k 3937377126411

Pane Votavo, vy jste nám to ale pěkně "natřel". Konečně je tu mezi námi čechy někdo, kdo tomu pořádně rozumí a umí se ozvat. Prostě takový ten nekompromisní jedinec, který si spokojeně dá do auta 1000 kravinek, které se budou sypat jedna za druhou ,ale jako správný hrdina dne nad tím mávnete rukou a zajedete do servisu. Jistě spolu přijdeme na další vychytávky..Například jsem si jist, že více jak 50% řidičů nemá správně nastavené sedadlo. Nepochybně se bez dalšího "kurv-tka" neobejdou a bože...nehody ze špatně nastaveného sedadla...bojím domyslet. Takže rychle povinně samozřejmě sehnat a vnutit. No a ještě mě napadá .....

+11/−1
24.10.2014 0:56

M64i65l29a84n 82V55o36t29a77v86a 5904986661802

No, potrefena husa se vzdycky ozve ;-) Chapu, ze lisci ocas na skodovence se casto neporouchava :-) a take rozumim tomu, ze svou neschopnost si vydat na neco co je vybaveno nejakou technologii ( to je tech 1000 kravinek) omlouvate tim, ze to bude poruchove. Ale porad je lepsi byt jedincem, stojicim si za nejakym nazorem, nez zoufalym stadem, co na vsechno jen nadava, protoze si na to nedokazi vydelat. Dobrou

+1/−5
24.10.2014 1:24

D59a33v20i52d 95Z66a23h97r56a94d43n98í91č60e62k 3617947226901

Tak jsem se ozval. Máte pravdu, radostně sklapávám podpatky, vytáhuji peněženku a rychle si s poklonou si běžím koupit ten naprosto nezbytný měřič tlaku pneumatik na svůj trabant, či škodovenku či kam jste mě to pasoval. Vůbec nerozumím, jak jsem bez toho mohl dodnes jezdit.  Technologie měření tlaku pneu, či technologie modernější lékarničky nebo nedej bůh technologie obsah motoru 1 litr je to co musíme mít povinně za každou cenu a kudy vede ta jediná správná cesta. Je fajn, že v EU na to máme borce, kteří tomu opravdu rozumí a v ČR další borce (jako pan Votava), kteří to dokážou srozumitelně přetlumočit i takovým neandrtálním zpátečnickým tvorům, jako jsem já. Jsem si jist, že lobisti obdobných hovadin z vás mají radost pane Votavo. Jedinec který je schopen toto přijmout za své a radostně hupká koupit si kdovíjaký pitomý výmysl, to je prostě nadevšechno. Také půjdu spát a nechám si zdát o světlých zítřkách, kdy budou turboekologické EU motory s obsahem 0.5 (s životností 50 000 km) a Votavové už nevystrčí patu ze servisu, páč obdobných výmyslů bude už tolik. Konečně tak docílíte toho turboekologického auta, které bude mít emise 0 - škoda jen že nebude jezdit. Ale to je jen zpátečnický detail, že?;-)

+7/0
24.10.2014 2:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.