Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto na měkkých gumách víc žere. Od listopadu je povinný hlídač tlaku

Na nesprávně nahuštěných pneumatikách jezdí 65 procent řidičů. Od listopadu budou muset mít nové vozy systém pro kontrolu tlaku v kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i25r46o28s93l97a60v 20J49a94r78o23š 6230382589827

Podle mě by bylo daleko účelnější mít povinné senzory vnějšího osvětlení, které automaticky zhasínají denní světla při snížené viditelnosti a rozsvítí potkávací světla. Neumím určit nakolik je podhuštěná pneumatika nebezpečná pro ostatní účastníky provozu, ale rozhodně umím určit jak nebezpečné je potkat auto v mlze, dešti nebo za šera s rozsvícenými denními světly.

0/0
4.11.2014 9:14

J74a74r27o72s85l95a52v 84D30r48o12b65n53ý 6746248617947

auto na měkkých gumách víc žere, tak uzákoníme denní svícení a v zimě auta bez sněhu, aby byla spotřeba o 15% větší

0/0
31.10.2014 22:37

J15i63ř35í 88Š69v38e64c 6383612655536

především výrobcům - jak pneu, tak aut.

0/0
30.10.2014 11:09

F29r72a73n37t12i70š38e53k 15P88a69t27z76e43l 7624496329468

A čím mi budou měřit kola když mě zastaví, mým měřákem nebo jejich anebo budou kontrolovat jen jestli nějaký měřák mám.

0/0
27.10.2014 7:41

F57i54l88i24p 87K34o67h29o28u45t 7220603287660

na youtube jsem viděl takové hezké české video o tom jaký to je nesmysl. Auto žere hlavně podle toho jak s ním řidič jezdí.

+1/0
26.10.2014 17:42

M32a78r57e27k 76H72r21u48b85y 6537442271708

Daleko vetsi efekty by melo, kdyby EU naridila instalovat vsem kravam pod ocas katalyzator ;-):-P

+3/0
25.10.2014 0:42

D10a84v65i33d 79H19u48r46k77a 3280613521541

V létě jsme koupili nové auto. Na sadu zimních kol sháním tři týdny ventilky, cena je 7.400 Kč. Importér mi řekl, že je bude mít jen pro své zákazníky na zimní sadu. Já si ale kupuji disk a pneu jinde. Měří se pokles tlaku nebo poměr tlaku v jednotlivých pneu?

+1/0
24.10.2014 16:06

M90i89l19o19s86l81a19v 22U98r10b69a51n 4118469910233

Myslím, že není problém jen u řidičů. Nejsem si jistý, zda čerpačky mají certifikovaný - kalibrovaný měřič tlaku na kompresoru, protože po dohuštění kol u čerpačky jsem si od kámoše půjčil kalibrovaný tlakoměr a byl tam rozdíl 0,3.

+3/0
24.10.2014 15:30

P36a28v23e13l 68O43t48a 6199954744825

To se pose.u. Ať jde EU někam

+4/−1
24.10.2014 13:00

L10u15k79á33š 65V37a67ň63u33r65a 1755414443273

Ale to, ze budou merice, nezajisti aby ridici pneu dofukovali. Nejjednodussi system s pomoci abs je levny ale stejne neupozorni na tlak nizsi treba o 10%.

0/0
24.10.2014 10:46

M10a58r82t28i41n 66R82a30y32m73a59n 4272138453938

a hlavne pokud budete mit upusteny vsechny stejne, nic nepozna :-D

0/0
24.10.2014 15:07

L25u35k19á81š 12K84o55h71o41u16t 7278454692599

jestli je u nás lobbing problém... tak v Bruselu už to musí být Mega průser

+5/0
24.10.2014 10:11

I77g19n27á64c 29M50r12k81v36i75č51k18a 2508862759875

Tady v EU kocourkově musíme mít všecko speciální, čím víc nařízení, tím líp. Jak jsme mohli doteďka jezdit 100 let autama bez toho měření tlaku... že to bylo ale utrpení, od kterého nám EU pomůže!R^EUV

+3/0
24.10.2014 9:52

J70i21r41i 54F51i62n90k 6857719847938

Jak jsem psal níže - např v USA je tato povinnost od roku 2006. Svět se prostě mění a nároky a normy taky.

+1/−4
24.10.2014 15:24

K41a47r57e80l 88N72o13v67o54t18n24y 6319191289725

Ty senzory jsou dobra vec, pouzivam je od roku 2001 na kazdem aute. Problem muze nastat na strane pneuservisu. Pred asi 8 lety mi prezouvali pneu v jednom neznackovem pneuservisu v Brne na Velke cene. Po vyjeti mi sensory ukazovali spatny tlak v pneu. Kdyz jsem to reklamoval, tak mi bylo receno, ze "technik do toho asi drcnul" a ze si to mam nechat vypnout, ze je to na houby. KDyz jsem pani oznamil, ze jsem si to koupil umyslne a ze jim poslu ucet za opravu, tak se dost divila. Od te doby prezouvam vyhradne ve znackovych servisech coz vyjde paradoxne levneji a navic jsem nezazil problem.

+3/−2
24.10.2014 9:29

I26g67n93á36c 95M84r59k10v61i75č81k78a 2738152349335

lžete. Přezutí ve značkovým servisu v klídku 2000,-  v obyč. "kutlochu" za 500,-

+2/−5
24.10.2014 9:49

K32a81r91e31l 92N62o72v82o63t41n72y 6549771519485

Kdo jste, ze me obvinujete ze lzi? Na jare vymena kol v neznackovem servisu 35 EUR. Minuly tyden znackovy servis Audi, vymena kol, umyti auta, kontrola provoznich kapalin a kontrola osvetleni 35 EUR. Takze co je levnejsi?

+2/0
24.10.2014 10:23

J24a85n 56D36l93o11u22h84ý 8416650643770

No jak to funguje v Německu fakt nevím. U nás to je tak, jak píše pan Mrkvička. ;-)

+3/−3
24.10.2014 10:45

K17a82r48e78l 45N71o26v91o37t56n55y 6889611369305

Po vyse uvedene zkusenosti s neznackovym pneuservisem jsem zacal jezdit do znackoveho, tenkrat Renault Pokorny v Brne a tam to probihalo stejne, jako ted s Audi. V nemeckem Renaultu jsem udelal tu stejnou zkusenost. Teda krome te mycky, tu Renault nedelal ;-(Kompletni priprava auta na zimu za cenu stejnou nebo o malo vyssi, nez pouha vymena pneu v neznackovem.

+2/0
24.10.2014 10:52

M81i28c42h21a84l 75P28a55v84l72á92t 9483903664269

Nesmysl. Kazdy znackovy servis nema tak nesmyslny cenik. Musite si umet vybrat. (A v neznackovych, vcetne "znacky" Barum je bezne i nedotazeni kol, takze nejde o cenu, jde o zivot.)

+1/−2
24.10.2014 13:20

T23o24m20á23š 92R47ó91t25h 2794266312959

V neznačkových je běžné nedotažení kol? Kde jste k tý informaci přišel?

To že je servis "značkový" (ať už tím myslíte cokoli) Vám nezaručí kvalitní práci.

+4/0
24.10.2014 14:25

J58i61ř58í 35Š54v75e67c 6103102655466

nesmysl... Záleží na servisu. Já platím cca 1.700,- včetně vyvážení, umytí a uschování pneu. Jezdím ke kamarádovi a rozhodně není značkový, ale vybavení má mnohem lepší než leckerý značkový.

+1/0
30.10.2014 11:14

P19a92v43e88l 98M86i78k55u12l77a 6278423626517

Máte drahého kamaráda. Kola si přehodím sám za 30 minut, uskladněny je mám na půdě. Za vyvážení 4 kol jsem v pondělí platil 150,- Kč. ;-)

0/0
31.10.2014 7:29

M69a21r50t65i95n 46V62o32j26á92č10e19k 9142928488357

ale kdeže ,každý značkový servis má před zimou různý akce na přípravu aut na zimu a vychází to hodně solidně

0/0
25.10.2014 11:53

J29a16k30u79b 30F24e16i68f45a22r 7129979886439

Senzory tlaku jsou samozřejmě dobrá věc. Problém spatřuji v tom, že EU něco předepíše a jde od toho. Takovému rozhodnutí by měla předejit standardizace, tedy aby od onoho požadovaného data všichni výrobci montovali do auta "stejnou" čtecí jednotku a výrobci/dovozci pneu zajistili, že na trhu budou jen pneu s "stejným" senzorem.

0/−3
24.10.2014 8:42

M16i91c47h84a88l 79P31a47v76l48á52t 9193833394959

Neni potreba zadna cteci jednotka, ani zadny senzor v pneumatikach. Jde to resit o dost jednodussim zpusobem.

+3/0
24.10.2014 9:00

J60a60k58u48b 80F97e96i28f55a82r 7349979486679

jistě, před ESP. Je to však méně přesné.

0/0
24.10.2014 9:12

M16i12c55h40a78l 18P21a39v82l54á70t 9853753964469

Nicmene uplne to staci.

0/0
24.10.2014 9:18

M50i33c62h54a20l 96P40a13v10l70á86t 9333663484459

PS: A jak jsem si mezitim precetl, tak ta presnost je v praxi vyssi nez u te srandy v pneumatikach / ventilkach. Pouzivam to skoro deset let, takze s tim mam jiste zkusenosti.

+1/0
24.10.2014 9:23

Z31d72e28n91ě46k 69D44u96f53e55k 2514884738

V USA jsou vlepovány do pneumatiky. Tady dostanete k novému auto ventilek, jehož hodnota je cca 50,- EUR dle výrobce. Materiál je tenkostěnný hliník, který nemá rád moc českou posypovou sůl  nemluvě o polské posypové soli.:-)Takže se tím zkracuje životnost tohoto ventilku. A když Vám nebude jeden ze 4 ventilků fungovat a půjdete na technickou, tak kvůli takovéhle kravině neprojdete. Navíc v pneuservisu strávíte mnohem víc času. Zlaté USA řešení nebo klasické ventilky.

+5/0
24.10.2014 8:15

J81i50r44i 56F72i64n11k 6727369667448

Tak to všechny místní nadávače na EU klepne, až se dozví že v USA jsou systémy kontroly tlaku povinné od roku 2006...;-)

+4/−2
24.10.2014 8:03

V66l44a25s31t72i39m71i89l 65T63e61n33c26e41r 4100910937810

Auto na měkkých gumách víc žere - OK, to auto je mé a tu "nadspotřebu" zaplatím z vlastní kapsy. Nebo existuje na to nějaká dotace z EU ?

+7/0
24.10.2014 7:30

J73a79k37u55b 95F55e36i16f84a60r 7409809116639

no taky auto na podhuštěných gumách má horší jízdní vlastnosti, takže v nějakém krizovém momentě vás to může stát i život.

+2/−2
24.10.2014 8:44

M37i13c69h73a40l 72P16a87v91l88á64t 9573503504519

Vetsina aut ma nejlepsi jizdni vlastnosti pri mirne jinych hodnotach husteni nez doporucuje vyrobce. U predohrabu typicky nutno mirne(!) podhustit predek atd.

+3/−4
24.10.2014 9:01

M62i90c89h31a44l 80F70r87ý40d38a 1402709423572

A teď ještě prosím tu o Perníkové chaloupce :-P

+3/−2
24.10.2014 9:53

J69a35n 37Š59p91e59c84i67á92n 2140110929189

Presne tak. Po meste je to dobry. Tam se rychle nejezdi. Ale az pojedu do chorvatska,tak dam vsecky na limit.

+1/0
24.10.2014 11:20

M31i86c14h53a92l 44P25a62v26l58á20t 9233333984729

Jiste. Resili jsme jizdni vlastnosti. A to neni jedina vec, podle ktere se ten tlak stanovuje.

+1/0
24.10.2014 13:17

M98i41c81h12a79l 59P41a96v15l71á81t 9573473604979

Vyzkousejte. Uvidite sam. Nicmene do bezneho provozu to nedoporucuji, ma to sve nevyhody. ;o)

+2/0
24.10.2014 13:17

V81í10t 56K75u27č93e94r22a 6764549829472

Podhuštěné kvalitní pneumatiky budou brzdit určitě líp než perfektně nahuštěné "značky "Šmejd in Čína".

+2/0
30.10.2014 15:35

R56a12d38o86v91a27n 13D64l22u53g68o94s13z 3586151568156

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

To už snad vážně je vtip. Snaha o snižování emisí tím, že přidám do auta nové kurvítko je hodno nobelovky. Daleko více emisí se ušetří výrobou aut, které budou muset mít minimální životnost 15 let bez jakékoliv poruchy což technicky a technologicky je dnes proveditelné. Jo ony by automobilkám potažmo státu klesly příjmy, které z prodeje neekologicky vyrobených aut plynou. Tak jo, snižujme emise vesele dál. Hlavně pak nad hlavami mějme tisíce dopravních letadel, nákladní zaoceánské lodi a další největší znečišťovatelé ovzduší. 

Někdo se snaží předvádět prací za lepší zítřky zbytečnostmi, které ovlivní ovzduší z pikoprocent.

+21/0
24.10.2014 0:49

M41i46c43h62a68e81l 91M28e38n85s95i54k 8581446550772

Asi je to užitečné, ale alespoň u "nejlepších českých aut", zdá se mi, poněkud poruchové:-(

(Poznatek z minulého týdne, Škoda Superb.)

+2/0
24.10.2014 0:43

M30a54r14t86i68n 26F44r93a90n12t77i50š51e29k 7215620573775

ono je to poruchove všude. ty ventilky jsou hrozně na ráně.

0/0
24.10.2014 9:09

P23e84t10r 54E38b73r 2512900473680

200 miard litrů? To je skoro 100 miliard daňovy výpadek, ne? :)

+5/0
24.10.2014 0:23

R68a19d44e32k 24N90e25u88m87a21n21n 5492432658215

dva biliony korun

+2/0
24.10.2014 9:33

M27i62l79a65n 79V17o81t69a57v88a 5264146781622

Úžasné. Vetsina diskutujicich nadava na tento vymysl a kazdy vymysli milon duvodu proc je to na dve veci a EU to same. To, ze je to velmi prakticka vec, ktera stoji za investici, to nikdo nechce slyset. Nejvic to paradoxne vykrikuji lide, kteri maji auto vysperkovane od lisciho ocasu pocinaje, pres BT prenos informaci do mobilu o tlaku oleje a infantilnimi drzaky mobilu na skle konce.  Spis je to klasicka ceska nemoc... Je to narizene, tak se musim vzeprit. A nejvic to tu trapi zoufalce, kteri nove auto dostanou max. v praci jako sluzebni, ale domu si koupi deset let starou ojetinu, takze se jich to nyni ani netyka.

+4/−10
24.10.2014 0:15

R66a27d10o17v10a70n 76D21l61u60g62o18s10z 3226231228116

až se začne provádět opravdický boj o blaho přírody a bude se šlapat na největší znečišťovatelé - zaoceánské nákladní lodě, dopravní a nákladní letadla, pak se můžeme bavit o smysluplnosti této fičurýny ;-)

+8/0
24.10.2014 0:51

M66i47l73a72n 92V44o18t76a21v78a 5914396531602

Nevim jak tito mega znecistovatele ovlivne snizeni me spotreby, opetrebeni pneu, hlucnost atd. Dily tomu, ze si hlidam tlak.

0/−3
24.10.2014 1:16

D34a97v88i80d 20Z50a72h32r13a60d63n54í79č52e65k 3937797126201

Pane Votavo, vy jste nám to ale pěkně "natřel". Konečně je tu mezi námi čechy někdo, kdo tomu pořádně rozumí a umí se ozvat. Prostě takový ten nekompromisní jedinec, který si spokojeně dá do auta 1000 kravinek, které se budou sypat jedna za druhou ,ale jako správný hrdina dne nad tím mávnete rukou a zajedete do servisu. Jistě spolu přijdeme na další vychytávky..Například jsem si jist, že více jak 50% řidičů nemá správně nastavené sedadlo. Nepochybně se bez dalšího "kurv-tka" neobejdou a bože...nehody ze špatně nastaveného sedadla...bojím domyslet. Takže rychle povinně samozřejmě sehnat a vnutit. No a ještě mě napadá .....

+11/−1
24.10.2014 0:56

M24i53l20a44n 54V88o16t30a24v70a 5264256851632

No, potrefena husa se vzdycky ozve ;-) Chapu, ze lisci ocas na skodovence se casto neporouchava :-) a take rozumim tomu, ze svou neschopnost si vydat na neco co je vybaveno nejakou technologii ( to je tech 1000 kravinek) omlouvate tim, ze to bude poruchove. Ale porad je lepsi byt jedincem, stojicim si za nejakym nazorem, nez zoufalym stadem, co na vsechno jen nadava, protoze si na to nedokazi vydelat. Dobrou

+1/−5
24.10.2014 1:24

D71a81v96i59d 48Z90a19h50r13a91d93n29í36č49e37k 3747107646481

Tak jsem se ozval. Máte pravdu, radostně sklapávám podpatky, vytáhuji peněženku a rychle si s poklonou si běžím koupit ten naprosto nezbytný měřič tlaku pneumatik na svůj trabant, či škodovenku či kam jste mě to pasoval. Vůbec nerozumím, jak jsem bez toho mohl dodnes jezdit.  Technologie měření tlaku pneu, či technologie modernější lékarničky nebo nedej bůh technologie obsah motoru 1 litr je to co musíme mít povinně za každou cenu a kudy vede ta jediná správná cesta. Je fajn, že v EU na to máme borce, kteří tomu opravdu rozumí a v ČR další borce (jako pan Votava), kteří to dokážou srozumitelně přetlumočit i takovým neandrtálním zpátečnickým tvorům, jako jsem já. Jsem si jist, že lobisti obdobných hovadin z vás mají radost pane Votavo. Jedinec který je schopen toto přijmout za své a radostně hupká koupit si kdovíjaký pitomý výmysl, to je prostě nadevšechno. Také půjdu spát a nechám si zdát o světlých zítřkách, kdy budou turboekologické EU motory s obsahem 0.5 (s životností 50 000 km) a Votavové už nevystrčí patu ze servisu, páč obdobných výmyslů bude už tolik. Konečně tak docílíte toho turboekologického auta, které bude mít emise 0 - škoda jen že nebude jezdit. Ale to je jen zpátečnický detail, že?;-)

+7/0
24.10.2014 2:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.