Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Felicia slaví dvacetiny. Premiéra byla na Karlově mostě

Felicia je jednou z nejdůležitějších škodovek v historii. První vyrobili 17. října a na den přesně před dvaceti lety, 26. října, měla světovou premiéru na Karlově mostě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a89n 97Z97e46m20a13n 1546595214226

Měl jsem Feldu s motorem 1,9D, tenkrát mě od toho lidi zrazovali, že u toho praskají kvůli váze motoru přední nápravy, žere to litr oleje na tisíc km no a nic. Spolehlivé auto, které najezdilo 325 tisíc km jen s předepsanou údržbou. Akorát jsem si pak nechal udělat od známého automechanika generálku motoru, nepovedlo se mu to, motor se zadřel, tak jsem ji prodal kolegovi, ten dal z vrakáče jiný motor a jezdí s ní dodnes.

0/0
31.10.2014 13:12

Z15d13e21n77e33k 22Š21i41t44i72n68a 2423318230345

Mám poslední verzi Feldy 1,3 MPI z roku 1998 a najeto má 200.000 km naprosto v pohodě. Komplikace prakticky žádné, spolehlivý auťák a motor tichý.

Pravda, na dlouhé štreky nic moc, ale to raději letím nebo jedu vlakem a na místě si třeba pronajmu auto v půjčovně.

0/0
29.10.2014 20:48

V18l14a97s67t68i22m24i23l 14T94e62n57c10e39r 4330480707150

Určitě si zaslouží čestné místo v muzeu autíček v Boleslavi.R^

0/0
29.10.2014 8:30

M64a86r64e62k 86J24a52n58e49č84k96a 1707666853851

Felina, to bylo nezmar auto a v LPG bezkonkurenční spotřeba. Rád na to auto vzpomínám i moje manželka. Dodnes s ní jezdí můj kamarád a slouží mu stále dobře. Na dlouhé tratě to ale není, to je utrpení. Topila v zimě až neuvěřitelně rychle a to i vzadu. Jak prohlásil jeden můj kamarád, vzadu na podlaze už chybí jenom plážový písek a nápoje s brčkem, jaké tam bylo po chvíli vedro a venku mínusové teploty ;-D

+1/−1
29.10.2014 0:43

V14í75t 39G85a27ď88u98r79e94k 3169795646526

sry za mínus, překlep.

0/0
29.10.2014 19:04

M97o27n30i67k73a 78V73a22l94o84v65á 1376625147341

felicie felicie a co můj formánek vyrobený těsně před ní!!!!!! autoškolu sem dělala ve favoritu a formánka jsem si kupovala v roce 1997 a je stále funkční krásnej.!!

+2/0
27.10.2014 15:00

M59i59r26o79s20l97a59v 53S35t76a14s28t77n82y 7884333116961

Ještě v roce 2004 jsem v ní absolvoval autoškolu. Jo, bez posilovače řízení to občas bylo trochu náročnější cvičení, ale musím říct, že člověka (který do té doby měl s řízením minimální zkušenosti) to docela naučí.

0/0
27.10.2014 14:44

J62a59n 68Ř89e90z90n11í43č87e86k 3541711223470

Kdyz se na to podivam optikou prvni pulky 90. let, kdy se tady prohanely stodvacy, favority, ohnile golfy a venta, sem tam kadett a renault 19 to rozhodne nebylo spatne auto. Vzpominam, ze se nam tehda moc libila palubni deska a typicky zvuk starteru (takove to chi-chi-chi). Obrovska vyhoda doted-dily za hubicku, oprava kdekoliv, minimum elektroniky. Hlavni nevyhodu bych videl v absenci posilovace (zajimave je, ze ve Favu sel volant snadneji) a katastrofalni antikorozi (spis zadne). Za zachovalou Feldou se jeste ted rad otocim. A velmi hezka byla "Colorline".

+5/0
27.10.2014 14:22

T25o85m84á19š 50Z51e11m47a72n 3675698504925

Posilovač sme ve verzi s 1.6 měli.

Na tu dobu slušné auto a hlavně je uvnitř stejně velké jako zvenku - felda odveze víc "bordelu" než třeba octavia.

+1/0
28.10.2014 19:04
Foto

J68i74ř62í 50O58p87á33l44k36a 5511690368257

Paradox - mám 1,6 v L&K výbavě, ale zrovna servo tam chybí :)

0/0
29.10.2014 16:13

M81a57r48t89i63n 44K85u12ř83í89t94k43a 6617886598475

Dieselové verze taky měly standardně posilovač.

+2/0
30.10.2014 7:22

M73i83c79h50a49l 10Z94e24t29e83k 3308282780497

Jeden z mých příbuzných si ji v době největší slávy koupil. Právem pyšný, kolik za ní dal peněz, s ohledem na to, jakými doplňky z bohaté nabídky výbavy si ji tenkrát nechal vyšperkovat.

Pak to začalo. Párkrát se mu ráno nepovedlo nastartovat, párkrát ho Felda nechala ve štychu někde v polích (bratránek se smál, kolikrát ho musel odtahovat na laně se svým letitým Opelem Cadett do servisu). Záručních oprav na ní bylo nespočetně, a s některými závadami si ani značkový servis nedokázal poradit. Párkrát mu ji také vykradli, resp. zcela očesali až na plech. Jednoho krásného rána přišel do podzemní garáže u domu a zjistil, že autu chybí baterie, kapota, všechna kola vč. rezervy, samozřejmě rádio, světlomety, sedačky, volant...

Tahle lekce mu stačila. Po uvedení auta do původního stavu servisem jej odvezl do ÁÁÁček a pořídil si Corollu, kterou má dodnes.

0/0
27.10.2014 13:28

M33i43r60o61s27l66a21v 30L96i43n35d21a 1204364710865

Přiznám se, že to auto bezmezně miluju. Líbilo se mi už v době uvedenía známej jí má garážovanou, minimálně ježděnou z roku 2000. Když se na ní dívám v tom perfektním stavu v jakém jí má, bylo by mi líto s ní i vyjet... měl jsem felicii pickup s 1,9 D tak 1,3mpi klasiku. Když nepočítám takové ty spotřební věci tak absolutně bez závad.... u pick-upu ani nerezli páté dveře, protože tam byla laminátová skříň.

+1/0
27.10.2014 12:26

T24o12m31á59š 46Š56t36e74c 4368320205737

50kW Feldu 1,3 MPI (tuším rok 97/98, nová verzia motora, ale ešte pred zmenou čumáku) sme mali 10 rokov. Skvelý stroj keď prišlo na to previezť seba z A do B a nie predvádzať sa na ceste. Vážne poruchy si nepamätám, okrem totálne rozožraných piatych dverí. Potom bola vymenená za maďarojaponca s klímou a posilovačom riadenia a aj ten jazdí.

0/0
27.10.2014 11:49
Foto

J16a82k93u46b 12Ž88á74d75n59ý 7409691790964

jj, chybí mi... Za ty roky mi přirostla k srdci V

0/0
27.10.2014 11:07

V50i50l29é87m 31K42o83s 4932318501934

Taky jsem jí měl rád a hodně s ní zažil...spolehlivost super...komfort nic moc.:-)

0/0
27.10.2014 11:38

M17i67c22h61a56l 46Z59e95t17e73k 3738702680987

Přirostla nebo přirezla?

+2/0
27.10.2014 13:29
Foto

J87a10k61u64b 13Ž29á64d29n70ý 7709801750434

Když je v garáži a staráš še, tak nerezne ;-)

0/0
11.11.2014 20:57

M65a52r22e33k 65H63r15u24b68y 6147802531198

Nojo, nerad na felinu vzpominam. Divne tvarovane sedacky, z kterych bolela zada nejpozdeji po 200 kilakach. Nedoreseny system cirkulace vzduchu, kdy se auto prakticky nedalo vyvetrat - pouzitelna byla az verze s manualni klimatizaci. Podivne verze bez airbagu ridice (o spolujezdci nemluve) a posilovace rizeni, takze s 1.6kou parkovani za trest. A spousta dalsich bolesti, tady a tady a tady a tady... ;-);-(

+3/−3
26.10.2014 23:43
Foto

I45v62a21n 83K88o92p82t38a 5357352191297

Na druhou stranu v té době a dané třídě posilovače řízení nebývaly zvykem, stejně tak jako klimatizace. A sedadla jsou víceméně individuální, já si na ně nestěžoval.

+3/0
27.10.2014 11:35

M60a80r94e28k 67H60r95u52b26y 6937752461128

Jo, po presednuti do Fabie jsem na sedacky vzpominal s laskou, protoze tam se nepohodlnost posunula na uplne jiny level. Do dob Fabie jsem netusil ze Zahorovo loze existuje i v sedaci verzi ;-)

+2/0
27.10.2014 20:43

M91i93c34h42a45l 87Z37e98t49e23k 3508592650897

Opravdovou vstupenkou Škody do kategorie výrobců dospělých automobilů byla až Octavie.

První auto od škodovky, které dokázalo jet přes 200km/h.

+5/0
26.10.2014 22:46
Foto

F36r66a96n12t40i37š44e71k 80C76h88m43e94l60a92ř 5375496438539

Auto to bylo pěkné, akorát ten zrzavý humanitární bombarďák z náplavky jeho hezké linie silně kazí!

+5/−12
26.10.2014 20:09

K33u91b50a 65V43o58š88a16h37l65í56k 8627821787325

To přece nejde aby ta auta jezdila do aleluja. Je potřeba aby si spotřebitel kupoval co pár let "nové" auto.

+2/0
26.10.2014 18:11

P95e13t12r 53M26a79l22i64š36k36a 6391145591923

Jenomže na to musí mít.

+2/0
26.10.2014 18:33

V36l68a45d60i26m70í39r 43B39u57l68d86r14a 5517315245437

Vážená redakce. Co se týká historie Felicie, je sice prvním autem představeném po.revoluci, avšak její vývoj nezačal v roce 1991. Zatímco Škoda Favorit se začala připravovat již v roce 1978, Škoda Felicia resp. tehdy ještě bezejmenný nástupce Favorita se začal připravovat v roe 1987, tedy před zahájením výroby Favoritu. A věřte nebo ne, designové studie byly náramně podobné finální verzi. Felicia je v podstatě jen překapotovaný Favorit, a to především z toho důvodu, že se automobilkám nevyplatí, aby každých 5-7 let upravovali stávající stroje a stavěli nové a nové haly. Proto Škoda 100/110 navazovala na Škodu 1000 MB, proto Škoda 105/120/130 označení M, navazovala na Škodu 105/120 tzv. užovka, a proto i Felicie vychází z Favoritů...

Na to, aby se to automobilkám vyplatilo, musí se vyrobit velký počet kusů, což se daří až v posledních letech...

+9/0
26.10.2014 17:53

M40i54c87h33a36l 79Z86e59t73e11k 3948472620897

Je naprosto normální, že výrobní cyklus auta trvá 8 let a v půlce té doby přichází facelift. Jinak favorit se začal vyvíjet od roku 1983.

+1/0
27.10.2014 0:28

J41i18ř93í 71E38r29b32e78n 1293394686447

Mýlíte se - Favorit se vyvíjel skutečně od roku 1978, resp. 1976 jako Š 761 -> Š 780 -> Š 781, ale pořád polovičatě, nikdo neměl odvahu to pořádně tlačit vpřed a auto stálo ve všech ohledech za prd - od skromného designu přes poruchovou převodovku a starý motor až po pidinádrž na benzin.

Až když v roce 1983 nastoupil do VVÚ AZNP Ing. Hrdlička - teprve ten tomu dal konečně pořádný švuňk, takže auto dokončili roku 1985 na výborné úrovni, i němečtí distributoři mu bez ironie říkali klenot.

0/0
27.10.2014 22:15

M66i91c98h19a82l 31Z96e78t70e27k 3558502150537

Škoda 780 neměla s Favoritem společného téměř nic - kromě zákl koncepce (přední pohon). Mohla posloužit Hrdličkovu týmu nanejvýš jako odrazový můstek pro hrubý návrh nového vozu, ale Favo mělo téměř všechno jinak - způsobem uložení motoru konče přes řešení zadní nápravy až samozřejmě po modernější řešení konstrukčních dllů. Rozhodně to nebylo o tom, že podvozek Favoritu byla zmodernizovaná 780ka s kastlí od Bertoneho.

+1/0
27.10.2014 22:55

L12e29o71š 81S15m16u58t69n18ý 2227139565822

felicii jsem měl 7 let najel jsem s ní 270 000 km, dodnes vzpomínám naprosto spolehlivé starty i při -25 c,výborná spotřeba ja jezdil za 6 litrů byl to jednobodový vstřik,a servis za babku,když jsem tam nechal 2000 kč tak jsem ještě mesíc nadával,dnes mám citroen c5 a když se vypravím do servisu tak abych si vzal hypotéku(fap filtr,dvouhmotový setrvačník a jiné vychytávky vymyšlené pro potěchu zákazníka)

+14/−1
26.10.2014 15:37

J61a52r97o45s93l60a97v 59D64r80o54b71n35ý 6136958967427

no jo Citroen :-)

+1/−1
26.10.2014 17:06

L98e20o50š 41S50m60u61t73n87ý 2637899635722

on ten ciroen neni špatné auto,kdyby se z něj odstranil motor 1.6hdi ,elektrická instalace,fab filtr,dvouhmotový setrvačník,vstřiky,turbo,přední světla,zadní svetla,zadní dveře,nápravy,ložiska,kličky dveří(lámou se),tak je to super auto;-D paradoxně hyraulika které jsem se nejvíc bál je naprosto bez problémuR^

+7/0
26.10.2014 19:51

M37a36r76t24i47n 19N61e14r51m93u32t 9917597318369

To mám teda štěstí na dobrý kus, po 14 letech a 250t mám vyměněny asi 2  nespotřební součástky (jinak samozřejmě tlumiče, brzdy, 1xrameno, výfuk,rozvody, baterka atd..)

+1/0
26.10.2014 23:47

M87a54r18e98k 14F37l66e41k30a79č 1647542650451

Tak jsem jeden model měl, RV 2000, 1,6 combi, el. stahování okýnek, palubní počítač, mlhovky..no prostě krasavice! Byla sní naprostá spokojenost, jenom klima chyběla. Tak byla po pár letech vyměna. elegantní a praktické auto

+3/0
26.10.2014 13:26
Foto

R82o20m65a19n 13K28o80z82e71l 4227426343144

Média byla k felicii značně nekritická a považovala ji za auto na úrovni světových automobilek. I tak za slabé místo vozu byly považovány škodovácké motory pro konstrukční stáří, hlučnost a skromnou dynamiku. Cituju z časopisu Auto, říjen 1995: "Po motorické stránce se škodovácký motor dostává už na hranici použitelnosti pro moderní automobil. Hlavně pružnost motoru je velmi skromná a plně naložený automobil se v evropské dálniční přepravě stává brzdou". Až po letech se ukázalo, že tyto motory jsou velmi odolné a pořád jezdí jako zamlada. Felicia s nájezdem nad 300 tisíc km není žádná vyjímka, motory VW jsou dnes opotřebovanější a ani ty nebyly ve své době žádné hvězdy.

Základní modely byly úplně holé, ve strýcově felicii byla jediná věc navíc centrální zamykání, i rádio tam chybělo. Za všechno se připlácelo a cena vyšperkované felicie se šplhala až ke 400 tisícům.

+12/−1
26.10.2014 12:32

J72a43k35u93b 41N98o56v31á93k 8400973140502

K té ceně. Chtěl jsem ji ve výbavě Laurin&Klement, ale o měsíc mi utekla. Přestala se vyrábět. Vybral jsem si tedy (v roce 1996) 1.3 GLXi Combi, která s nějakým příslušenstvím vyšla na 360.000 Kč. Matně si vzpomínám na střešní okno, byla bez autorádia, jen příprava se střešní anténou, hagusy, alu kola a tažné. Mohl jsem si vybrat ze 3 barev. Červená, zelená a bílá. Mrzelo mě, že v tom není kůže/koženka, zrcátka a nárazníky v barvě, airbagy, el. okýnka, el. zrcátka, vyhřívané sedačky, klimatizace a ostřikovače předních světel, což bylo právě u Laurin&Klement a víceméně ani tohle všechno jsem si do nového vozu nemohl vůbec zvolit. Něco zřejmě ano, ale to už by vyšlo na pěkný ranec. Stejně jsem tam utopil dalších 120.000 na dalším "vylepšení", jako byla všechna 4 okna v elektrice s automatickým vytažením při zamčení auta (kdo může říct, že to ve feldě měl...), autorádio s changerem, lepší kola, alarm a pár dalších věcí. V roce 2001 jsem ji prodal za cca 110.000 Kč.

+2/0
26.10.2014 17:27

M11a47r32e16k 48H14r33u46b20y 6727512361148

V jedne z tech mych, v r. 99 za pouhych 380 000,-, bylo take stresni okno - akorat do nej uz od vyroby zatekalo. I radio mela, Philipse s tatrankou, ktera sla nahradit zlomenou sirkou ;-) Klimatizace bohuzel chybela, prodejce tvrdil, ze kombinace se stresnim oknem nelze...8-o

0/0
26.10.2014 23:48

J64a89k14u43b 51N89o10v18á85k 8570573670322

Ve feldě mi střešním oknem nezatékalo, to až v Seatu Cordoba. A s tou klimatizací stejně moc Felicií nebylo. Ale pro zajímavost dodám, že byla možná klima i do favorita cca za 50.000,-

0/0
27.10.2014 23:18

J30i61n72d49ř84i71c76h 14Š71k58o87p40e23k 4375821130345

nechápu, jak někdo může kritizovat u felicie motory o výkonu 50, 55kW, když dnešní fabie pohání tříválcové polomotory s výkonem od závratncý 40 kW

+7/0
26.10.2014 19:53
Foto

R21o29m55a36n 74K19o21z30e88l 4717986853214

no jo, downsizing...první Fabie měly nejslabší motor 1,4 a také byly kritizovány. U autobusů to jde vidět - Karosy měly objem motoru skoro 12 l, kdežto dnešní Crosswaye mají 6,7 l.

+2/0
26.10.2014 20:24

T42o87m63á58š 14J24u60r61e25č83k13a 3823132279643

No srovnávat tyto dva motory je velice úsměvné. Favoriťácká 1.3 která nemá žádnou dynamiku, prodleva plynu, že vám to zareaguje až na další křižovatce, hlučnost taková, že bylo zbytečné tam mít rádio, když jste ve 130 stejně krom motoru a kraválu z podvozku nic neslyšel. Neříkám že je fábia nějaká hitparáda, ale srovnáváte nesrovnatelné.

0/0
27.10.2014 6:51

J58i79n22d94ř46i37c69h 26Š53k93o46p58e47k 4375651260495

nevím co je úsměvné, jezdil jsem s felicií 1,6 i s fábií 1,2, takže nějaký fakt by nebyl ?

Hlučnost přnáníš, dynamiku taky, protože 1,6 motor měl s lehkou feldou slušnou dynamiku

0/0
27.10.2014 8:36

T39o61m47á67š 51J50u38r96e90č91k32a 3643962329593

1.Bavil jsem se o 1.3 felicii.

2.Ano felicia 1.6 je něco jiného, ale viz.bod 1

3.Zase, nedá se srovnávat 1.6 s 1.2

4.Ve felině 1.3 jsem dělal autoškolu a pak ji i 3 roky vlastnil, můžu říct, že pokud v ní už nikdy nebudu muset jet, tak jenom dobře.

0/−2
27.10.2014 10:23

M58a58r15e14k 67H25r81u92b76y 6397822451188

No, kdyz porovname 50kW ve Feline z 55kW ve Fabce (1.3 vs.1.4), nesmime zapomenout na vahovy rozdil cca ctvrt tuny ;-) HTP uz je vubec mimo veskerou diskusi :-P

+1/0
27.10.2014 20:46

M77i32c91h97a39l 18Z46e54t79e37k 3928632710647

Kdyby se podařilo zprivatizovat každou továrnu v Československu jako AZNP, tak jsme dnes bohatí jako Švýcarsko.

+12/−1
26.10.2014 12:19

J83i89ř12í 73Z12ý65k49a 9669543141100

že by Češi byli bohatí? Dovedete si představit, že by všechny naše předlistopadové podniky prosperovaly v cizích rukou a ani jeden nezbankrotoval? Všechny zisky by se vyvážely ven. Místo na růst nových českých podnikatelů by zde prakticky nebyl. Je jedině dobře, že ty velké podniky různě zbankrotovaly, rozštěpily se na menší a ty jsou nyní v držení českých podnikatelů. Alespoň částečně. Nějaké zisky tak zůstávají doma, reinvestují se zde, utrácejí se zde.

Nicméně ano, privatizace Škoda Auto byla povedená. Z pohledu zachování velkého množství pracovních míst a know-how konstrukce a výroby automobilů.

+3/−1
26.10.2014 17:49

M28a27r79e13k 87H61r47u82b22y 6247972241928

Ehm, mozna spis Nemci by byli bohati jako Svycari. Ucetne prvni zdanitelny zisk zacala Skoda generovat nekdy po r. 2004. A hadejte kam sly vsechny penize do te doby (a prevazna cast dodnes)? ;-)

0/−1
26.10.2014 23:52

T81o60m24á81š 35K65n16a73i58f78l 6373230497460

Zkus se prosim tě někdy do těchz výročních zpráv škodovky podívat .. než tu budeš plácat nesmysly...  minimálně od roku 1996 je ŠA bez problému zisková.

0/0
27.10.2014 16:35

M28a73r52e92k 42H89r33u37b52y 6957872341328

proto pisu o _zdanitelnem_ zisku, neboli dani ze zisku odvadeneho _v CR_ ;-)

0/0
27.10.2014 20:47

T91o44m54á84š 80K11n49a36i29f53l 6343680407200

Budeš se divit... Ale on byl před... I po zdaneni.

0/0
27.10.2014 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.