Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Felicia slaví dvacetiny. Premiéra byla na Karlově mostě

Felicia je jednou z nejdůležitějších škodovek v historii. První vyrobili 17. října a na den přesně před dvaceti lety, 26. října, měla světovou premiéru na Karlově mostě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a26n 38Z53e41m74a82n 1536815274726

Měl jsem Feldu s motorem 1,9D, tenkrát mě od toho lidi zrazovali, že u toho praskají kvůli váze motoru přední nápravy, žere to litr oleje na tisíc km no a nic. Spolehlivé auto, které najezdilo 325 tisíc km jen s předepsanou údržbou. Akorát jsem si pak nechal udělat od známého automechanika generálku motoru, nepovedlo se mu to, motor se zadřel, tak jsem ji prodal kolegovi, ten dal z vrakáče jiný motor a jezdí s ní dodnes.

0/0
31.10.2014 13:12

Z52d35e63n84e15k 83Š70i93t57i15n66a 2733148300205

Mám poslední verzi Feldy 1,3 MPI z roku 1998 a najeto má 200.000 km naprosto v pohodě. Komplikace prakticky žádné, spolehlivý auťák a motor tichý.

Pravda, na dlouhé štreky nic moc, ale to raději letím nebo jedu vlakem a na místě si třeba pronajmu auto v půjčovně.

0/0
29.10.2014 20:48

V23l38a56s72t86i50m88i43l 81T43e87n49c22e60r 4690870247600

Určitě si zaslouží čestné místo v muzeu autíček v Boleslavi.R^

0/0
29.10.2014 8:30

M42a54r82e28k 40J14a76n15e93č74k91a 1957216173431

Felina, to bylo nezmar auto a v LPG bezkonkurenční spotřeba. Rád na to auto vzpomínám i moje manželka. Dodnes s ní jezdí můj kamarád a slouží mu stále dobře. Na dlouhé tratě to ale není, to je utrpení. Topila v zimě až neuvěřitelně rychle a to i vzadu. Jak prohlásil jeden můj kamarád, vzadu na podlaze už chybí jenom plážový písek a nápoje s brčkem, jaké tam bylo po chvíli vedro a venku mínusové teploty ;-D

+1/−1
29.10.2014 0:43

V28í46t 36G79a93ď76u82r19e52k 3309965656716

sry za mínus, překlep.

0/0
29.10.2014 19:04

M20o34n68i90k16a 41V59a47l90o82v34á 1786675917741

felicie felicie a co můj formánek vyrobený těsně před ní!!!!!! autoškolu sem dělala ve favoritu a formánka jsem si kupovala v roce 1997 a je stále funkční krásnej.!!

+2/0
27.10.2014 15:00

M96i46r69o35s54l31a74v 34S88t93a46s76t33n11y 7624313746421

Ještě v roce 2004 jsem v ní absolvoval autoškolu. Jo, bez posilovače řízení to občas bylo trochu náročnější cvičení, ale musím říct, že člověka (který do té doby měl s řízením minimální zkušenosti) to docela naučí.

0/0
27.10.2014 14:44

J66a80n 35Ř83e84z63n60í69č51e45k 3221561223120

Kdyz se na to podivam optikou prvni pulky 90. let, kdy se tady prohanely stodvacy, favority, ohnile golfy a venta, sem tam kadett a renault 19 to rozhodne nebylo spatne auto. Vzpominam, ze se nam tehda moc libila palubni deska a typicky zvuk starteru (takove to chi-chi-chi). Obrovska vyhoda doted-dily za hubicku, oprava kdekoliv, minimum elektroniky. Hlavni nevyhodu bych videl v absenci posilovace (zajimave je, ze ve Favu sel volant snadneji) a katastrofalni antikorozi (spis zadne). Za zachovalou Feldou se jeste ted rad otocim. A velmi hezka byla "Colorline".

+5/0
27.10.2014 14:22

T12o85m71á82š 93Z51e43m95a84n 3445748534395

Posilovač sme ve verzi s 1.6 měli.

Na tu dobu slušné auto a hlavně je uvnitř stejně velké jako zvenku - felda odveze víc "bordelu" než třeba octavia.

+1/0
28.10.2014 19:04
Foto

J18i58ř83í 69O17p91á21l86k66a 5891210828197

Paradox - mám 1,6 v L&K výbavě, ale zrovna servo tam chybí :)

0/0
29.10.2014 16:13

M65a12r85t62i77n 76K91u44ř89í61t28k67a 6787406458815

Dieselové verze taky měly standardně posilovač.

+2/0
30.10.2014 7:22

M45i60c39h55a55l 12Z84e81t37e30k 3448352440217

Jeden z mých příbuzných si ji v době největší slávy koupil. Právem pyšný, kolik za ní dal peněz, s ohledem na to, jakými doplňky z bohaté nabídky výbavy si ji tenkrát nechal vyšperkovat.

Pak to začalo. Párkrát se mu ráno nepovedlo nastartovat, párkrát ho Felda nechala ve štychu někde v polích (bratránek se smál, kolikrát ho musel odtahovat na laně se svým letitým Opelem Cadett do servisu). Záručních oprav na ní bylo nespočetně, a s některými závadami si ani značkový servis nedokázal poradit. Párkrát mu ji také vykradli, resp. zcela očesali až na plech. Jednoho krásného rána přišel do podzemní garáže u domu a zjistil, že autu chybí baterie, kapota, všechna kola vč. rezervy, samozřejmě rádio, světlomety, sedačky, volant...

Tahle lekce mu stačila. Po uvedení auta do původního stavu servisem jej odvezl do ÁÁÁček a pořídil si Corollu, kterou má dodnes.

0/0
27.10.2014 13:28

M73i88r72o37s49l57a42v 17L67i81n19d48a 1564404260895

Přiznám se, že to auto bezmezně miluju. Líbilo se mi už v době uvedenía známej jí má garážovanou, minimálně ježděnou z roku 2000. Když se na ní dívám v tom perfektním stavu v jakém jí má, bylo by mi líto s ní i vyjet... měl jsem felicii pickup s 1,9 D tak 1,3mpi klasiku. Když nepočítám takové ty spotřební věci tak absolutně bez závad.... u pick-upu ani nerezli páté dveře, protože tam byla laminátová skříň.

+1/0
27.10.2014 12:26

T75o55m39á50š 16Š59t65e36c 4168790305577

50kW Feldu 1,3 MPI (tuším rok 97/98, nová verzia motora, ale ešte pred zmenou čumáku) sme mali 10 rokov. Skvelý stroj keď prišlo na to previezť seba z A do B a nie predvádzať sa na ceste. Vážne poruchy si nepamätám, okrem totálne rozožraných piatych dverí. Potom bola vymenená za maďarojaponca s klímou a posilovačom riadenia a aj ten jazdí.

0/0
27.10.2014 11:49
Foto

J42a42k51u56b 32Ž26á72d54n39ý 7399821130744

jj, chybí mi... Za ty roky mi přirostla k srdci V

0/0
27.10.2014 11:07

V77i77l30é17m 98K70o68s 4902608731154

Taky jsem jí měl rád a hodně s ní zažil...spolehlivost super...komfort nic moc.:-)

0/0
27.10.2014 11:38

M83i38c60h18a61l 66Z57e29t10e98k 3738262350857

Přirostla nebo přirezla?

+2/0
27.10.2014 13:29
Foto

J31a83k85u85b 60Ž92á52d64n71ý 7389391570374

Když je v garáži a staráš še, tak nerezne ;-)

0/0
11.11.2014 20:57

M44a20r38e95k 67H37r66u28b70y 6177202871818

Nojo, nerad na felinu vzpominam. Divne tvarovane sedacky, z kterych bolela zada nejpozdeji po 200 kilakach. Nedoreseny system cirkulace vzduchu, kdy se auto prakticky nedalo vyvetrat - pouzitelna byla az verze s manualni klimatizaci. Podivne verze bez airbagu ridice (o spolujezdci nemluve) a posilovace rizeni, takze s 1.6kou parkovani za trest. A spousta dalsich bolesti, tady a tady a tady a tady... ;-);-(

+3/−3
26.10.2014 23:43
Foto

I20v81a13n 10K61o51p44t84a 5257842821407

Na druhou stranu v té době a dané třídě posilovače řízení nebývaly zvykem, stejně tak jako klimatizace. A sedadla jsou víceméně individuální, já si na ně nestěžoval.

+3/0
27.10.2014 11:35

M67a31r49e21k 10H31r59u33b31y 6467892131408

Jo, po presednuti do Fabie jsem na sedacky vzpominal s laskou, protoze tam se nepohodlnost posunula na uplne jiny level. Do dob Fabie jsem netusil ze Zahorovo loze existuje i v sedaci verzi ;-)

+2/0
27.10.2014 20:43

M46i58c17h24a24l 72Z96e13t50e20k 3498642200857

Opravdovou vstupenkou Škody do kategorie výrobců dospělých automobilů byla až Octavie.

První auto od škodovky, které dokázalo jet přes 200km/h.

+5/0
26.10.2014 22:46

F94r72a22n59t37i96š38e46k 86C54h27m49e56l86a65ř 5455296788719

Auto to bylo pěkné, akorát ten zrzavý humanitární bombarďák z náplavky jeho hezké linie silně kazí!

+5/−12
26.10.2014 20:09

K63u12b44a 29V70o51š86a79h89l56í80k 8847111237365

To přece nejde aby ta auta jezdila do aleluja. Je potřeba aby si spotřebitel kupoval co pár let "nové" auto.

+2/0
26.10.2014 18:11

P10e17t51r 74M11a69l71i57š17k80a 6641125521143

Jenomže na to musí mít.

+2/0
26.10.2014 18:33

V61l27a59d41i61m83í34r 94B74u49l19d48r57a 5467705915177

Vážená redakce. Co se týká historie Felicie, je sice prvním autem představeném po.revoluci, avšak její vývoj nezačal v roce 1991. Zatímco Škoda Favorit se začala připravovat již v roce 1978, Škoda Felicia resp. tehdy ještě bezejmenný nástupce Favorita se začal připravovat v roe 1987, tedy před zahájením výroby Favoritu. A věřte nebo ne, designové studie byly náramně podobné finální verzi. Felicia je v podstatě jen překapotovaný Favorit, a to především z toho důvodu, že se automobilkám nevyplatí, aby každých 5-7 let upravovali stávající stroje a stavěli nové a nové haly. Proto Škoda 100/110 navazovala na Škodu 1000 MB, proto Škoda 105/120/130 označení M, navazovala na Škodu 105/120 tzv. užovka, a proto i Felicie vychází z Favoritů...

Na to, aby se to automobilkám vyplatilo, musí se vyrobit velký počet kusů, což se daří až v posledních letech...

+9/0
26.10.2014 17:53

M55i20c79h74a86l 13Z87e82t75e39k 3878452830257

Je naprosto normální, že výrobní cyklus auta trvá 8 let a v půlce té doby přichází facelift. Jinak favorit se začal vyvíjet od roku 1983.

+1/0
27.10.2014 0:28

J48i38ř76í 39E11r52b10e22n 1843504656537

Mýlíte se - Favorit se vyvíjel skutečně od roku 1978, resp. 1976 jako Š 761 -> Š 780 -> Š 781, ale pořád polovičatě, nikdo neměl odvahu to pořádně tlačit vpřed a auto stálo ve všech ohledech za prd - od skromného designu přes poruchovou převodovku a starý motor až po pidinádrž na benzin.

Až když v roce 1983 nastoupil do VVÚ AZNP Ing. Hrdlička - teprve ten tomu dal konečně pořádný švuňk, takže auto dokončili roku 1985 na výborné úrovni, i němečtí distributoři mu bez ironie říkali klenot.

0/0
27.10.2014 22:15

M28i60c48h72a34l 38Z89e58t15e64k 3728772570387

Škoda 780 neměla s Favoritem společného téměř nic - kromě zákl koncepce (přední pohon). Mohla posloužit Hrdličkovu týmu nanejvýš jako odrazový můstek pro hrubý návrh nového vozu, ale Favo mělo téměř všechno jinak - způsobem uložení motoru konče přes řešení zadní nápravy až samozřejmě po modernější řešení konstrukčních dllů. Rozhodně to nebylo o tom, že podvozek Favoritu byla zmodernizovaná 780ka s kastlí od Bertoneho.

+1/0
27.10.2014 22:55

L75e64o31š 94S87m20u59t11n80ý 2717279455272

felicii jsem měl 7 let najel jsem s ní 270 000 km, dodnes vzpomínám naprosto spolehlivé starty i při -25 c,výborná spotřeba ja jezdil za 6 litrů byl to jednobodový vstřik,a servis za babku,když jsem tam nechal 2000 kč tak jsem ještě mesíc nadával,dnes mám citroen c5 a když se vypravím do servisu tak abych si vzal hypotéku(fap filtr,dvouhmotový setrvačník a jiné vychytávky vymyšlené pro potěchu zákazníka)

+14/−1
26.10.2014 15:37

J91a93r69o68s24l30a68v 52D49r19o51b11n97ý 6866788597747

no jo Citroen :-)

+1/−1
26.10.2014 17:06

L59e28o10š 34S86m77u26t96n40ý 2157519475882

on ten ciroen neni špatné auto,kdyby se z něj odstranil motor 1.6hdi ,elektrická instalace,fab filtr,dvouhmotový setrvačník,vstřiky,turbo,přední světla,zadní svetla,zadní dveře,nápravy,ložiska,kličky dveří(lámou se),tak je to super auto;-D paradoxně hyraulika které jsem se nejvíc bál je naprosto bez problémuR^

+7/0
26.10.2014 19:51

M30a37r16t46i94n 88N45e50r51m19u15t 9877657238299

To mám teda štěstí na dobrý kus, po 14 letech a 250t mám vyměněny asi 2  nespotřební součástky (jinak samozřejmě tlumiče, brzdy, 1xrameno, výfuk,rozvody, baterka atd..)

+1/0
26.10.2014 23:47

M96a10r40e98k 35F30l52e27k20a40č 1237772710371

Tak jsem jeden model měl, RV 2000, 1,6 combi, el. stahování okýnek, palubní počítač, mlhovky..no prostě krasavice! Byla sní naprostá spokojenost, jenom klima chyběla. Tak byla po pár letech vyměna. elegantní a praktické auto

+3/0
26.10.2014 13:26
Foto

R18o77m30a62n 29K81o44z64e13l 4977426193334

Média byla k felicii značně nekritická a považovala ji za auto na úrovni světových automobilek. I tak za slabé místo vozu byly považovány škodovácké motory pro konstrukční stáří, hlučnost a skromnou dynamiku. Cituju z časopisu Auto, říjen 1995: "Po motorické stránce se škodovácký motor dostává už na hranici použitelnosti pro moderní automobil. Hlavně pružnost motoru je velmi skromná a plně naložený automobil se v evropské dálniční přepravě stává brzdou". Až po letech se ukázalo, že tyto motory jsou velmi odolné a pořád jezdí jako zamlada. Felicia s nájezdem nad 300 tisíc km není žádná vyjímka, motory VW jsou dnes opotřebovanější a ani ty nebyly ve své době žádné hvězdy.

Základní modely byly úplně holé, ve strýcově felicii byla jediná věc navíc centrální zamykání, i rádio tam chybělo. Za všechno se připlácelo a cena vyšperkované felicie se šplhala až ke 400 tisícům.

+12/−1
26.10.2014 12:32

J50a23k21u67b 72N58o29v95á98k 8150263270452

K té ceně. Chtěl jsem ji ve výbavě Laurin&Klement, ale o měsíc mi utekla. Přestala se vyrábět. Vybral jsem si tedy (v roce 1996) 1.3 GLXi Combi, která s nějakým příslušenstvím vyšla na 360.000 Kč. Matně si vzpomínám na střešní okno, byla bez autorádia, jen příprava se střešní anténou, hagusy, alu kola a tažné. Mohl jsem si vybrat ze 3 barev. Červená, zelená a bílá. Mrzelo mě, že v tom není kůže/koženka, zrcátka a nárazníky v barvě, airbagy, el. okýnka, el. zrcátka, vyhřívané sedačky, klimatizace a ostřikovače předních světel, což bylo právě u Laurin&Klement a víceméně ani tohle všechno jsem si do nového vozu nemohl vůbec zvolit. Něco zřejmě ano, ale to už by vyšlo na pěkný ranec. Stejně jsem tam utopil dalších 120.000 na dalším "vylepšení", jako byla všechna 4 okna v elektrice s automatickým vytažením při zamčení auta (kdo může říct, že to ve feldě měl...), autorádio s changerem, lepší kola, alarm a pár dalších věcí. V roce 2001 jsem ji prodal za cca 110.000 Kč.

+2/0
26.10.2014 17:27

M13a26r75e33k 26H26r17u41b73y 6877512681838

V jedne z tech mych, v r. 99 za pouhych 380 000,-, bylo take stresni okno - akorat do nej uz od vyroby zatekalo. I radio mela, Philipse s tatrankou, ktera sla nahradit zlomenou sirkou ;-) Klimatizace bohuzel chybela, prodejce tvrdil, ze kombinace se stresnim oknem nelze...8-o

0/0
26.10.2014 23:48

J78a64k93u12b 97N89o12v78á39k 8150523660642

Ve feldě mi střešním oknem nezatékalo, to až v Seatu Cordoba. A s tou klimatizací stejně moc Felicií nebylo. Ale pro zajímavost dodám, že byla možná klima i do favorita cca za 50.000,-

0/0
27.10.2014 23:18

J58i75n38d12ř61i13c27h 26Š64k68o41p85e80k 4345771580615

nechápu, jak někdo může kritizovat u felicie motory o výkonu 50, 55kW, když dnešní fabie pohání tříválcové polomotory s výkonem od závratncý 40 kW

+7/0
26.10.2014 19:53
Foto

R70o52m82a93n 92K35o92z11e25l 4237476163964

no jo, downsizing...první Fabie měly nejslabší motor 1,4 a také byly kritizovány. U autobusů to jde vidět - Karosy měly objem motoru skoro 12 l, kdežto dnešní Crosswaye mají 6,7 l.

+2/0
26.10.2014 20:24

T73o18m68á67š 50J78u38r22e84č34k52a 3293192339173

No srovnávat tyto dva motory je velice úsměvné. Favoriťácká 1.3 která nemá žádnou dynamiku, prodleva plynu, že vám to zareaguje až na další křižovatce, hlučnost taková, že bylo zbytečné tam mít rádio, když jste ve 130 stejně krom motoru a kraválu z podvozku nic neslyšel. Neříkám že je fábia nějaká hitparáda, ale srovnáváte nesrovnatelné.

0/0
27.10.2014 6:51

J31i72n22d52ř27i67c61h 68Š72k70o33p81e37k 4865481650205

nevím co je úsměvné, jezdil jsem s felicií 1,6 i s fábií 1,2, takže nějaký fakt by nebyl ?

Hlučnost přnáníš, dynamiku taky, protože 1,6 motor měl s lehkou feldou slušnou dynamiku

0/0
27.10.2014 8:36

T28o89m60á71š 27J40u55r48e46č76k46a 3103632839683

1.Bavil jsem se o 1.3 felicii.

2.Ano felicia 1.6 je něco jiného, ale viz.bod 1

3.Zase, nedá se srovnávat 1.6 s 1.2

4.Ve felině 1.3 jsem dělal autoškolu a pak ji i 3 roky vlastnil, můžu říct, že pokud v ní už nikdy nebudu muset jet, tak jenom dobře.

0/−2
27.10.2014 10:23

M27a71r37e13k 69H29r48u45b15y 6447962441678

No, kdyz porovname 50kW ve Feline z 55kW ve Fabce (1.3 vs.1.4), nesmime zapomenout na vahovy rozdil cca ctvrt tuny ;-) HTP uz je vubec mimo veskerou diskusi :-P

+1/0
27.10.2014 20:46

M50i51c73h29a23l 33Z38e58t60e88k 3898262720167

Kdyby se podařilo zprivatizovat každou továrnu v Československu jako AZNP, tak jsme dnes bohatí jako Švýcarsko.

+12/−1
26.10.2014 12:19

J50i31ř61í 14Z87ý12k15a 9199983821770

že by Češi byli bohatí? Dovedete si představit, že by všechny naše předlistopadové podniky prosperovaly v cizích rukou a ani jeden nezbankrotoval? Všechny zisky by se vyvážely ven. Místo na růst nových českých podnikatelů by zde prakticky nebyl. Je jedině dobře, že ty velké podniky různě zbankrotovaly, rozštěpily se na menší a ty jsou nyní v držení českých podnikatelů. Alespoň částečně. Nějaké zisky tak zůstávají doma, reinvestují se zde, utrácejí se zde.

Nicméně ano, privatizace Škoda Auto byla povedená. Z pohledu zachování velkého množství pracovních míst a know-how konstrukce a výroby automobilů.

+3/−1
26.10.2014 17:49

M45a71r82e83k 25H74r82u71b15y 6967722561328

Ehm, mozna spis Nemci by byli bohati jako Svycari. Ucetne prvni zdanitelny zisk zacala Skoda generovat nekdy po r. 2004. A hadejte kam sly vsechny penize do te doby (a prevazna cast dodnes)? ;-)

0/−1
26.10.2014 23:52

T75o34m35á17š 38K81n21a39i63f78l 6273820117560

Zkus se prosim tě někdy do těchz výročních zpráv škodovky podívat .. než tu budeš plácat nesmysly...  minimálně od roku 1996 je ŠA bez problému zisková.

0/0
27.10.2014 16:35

M94a39r57e50k 67H94r83u51b50y 6547422851168

proto pisu o _zdanitelnem_ zisku, neboli dani ze zisku odvadeneho _v CR_ ;-)

0/0
27.10.2014 20:47

T28o21m75á42š 92K97n85a78i62f93l 6763370877520

Budeš se divit... Ale on byl před... I po zdaneni.

0/0
27.10.2014 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.