Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Felicia slaví dvacetiny. Premiéra byla na Karlově mostě

Felicia je jednou z nejdůležitějších škodovek v historii. První vyrobili 17. října a na den přesně před dvaceti lety, 26. října, měla světovou premiéru na Karlově mostě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a21n 45Z72e37m73a30n 1376965204256

Měl jsem Feldu s motorem 1,9D, tenkrát mě od toho lidi zrazovali, že u toho praskají kvůli váze motoru přední nápravy, žere to litr oleje na tisíc km no a nic. Spolehlivé auto, které najezdilo 325 tisíc km jen s předepsanou údržbou. Akorát jsem si pak nechal udělat od známého automechanika generálku motoru, nepovedlo se mu to, motor se zadřel, tak jsem ji prodal kolegovi, ten dal z vrakáče jiný motor a jezdí s ní dodnes.

0/0
31.10.2014 13:12

Z88d37e16n84e37k 58Š77i46t25i55n28a 2873708810125

Mám poslední verzi Feldy 1,3 MPI z roku 1998 a najeto má 200.000 km naprosto v pohodě. Komplikace prakticky žádné, spolehlivý auťák a motor tichý.

Pravda, na dlouhé štreky nic moc, ale to raději letím nebo jedu vlakem a na místě si třeba pronajmu auto v půjčovně.

0/0
29.10.2014 20:48

V16l55a85s33t50i34m67i34l 64T80e18n10c97e59r 4830190967260

Určitě si zaslouží čestné místo v muzeu autíček v Boleslavi.R^

0/0
29.10.2014 8:30


M86a47r57e95k 44J66a82n97e46č85k95a 1307496623701

Felina, to bylo nezmar auto a v LPG bezkonkurenční spotřeba. Rád na to auto vzpomínám i moje manželka. Dodnes s ní jezdí můj kamarád a slouží mu stále dobře. Na dlouhé tratě to ale není, to je utrpení. Topila v zimě až neuvěřitelně rychle a to i vzadu. Jak prohlásil jeden můj kamarád, vzadu na podlaze už chybí jenom plážový písek a nápoje s brčkem, jaké tam bylo po chvíli vedro a venku mínusové teploty ;-D

+1/−1
29.10.2014 0:43

V30í27t 44G13a56ď84u57r64e71k 4350759360608

sry za mínus, překlep.

0/0
29.10.2014 19:04

M28o61n16i57k11a 10V32a33l15o70v88á 1126355137471

felicie felicie a co můj formánek vyrobený těsně před ní!!!!!! autoškolu sem dělala ve favoritu a formánka jsem si kupovala v roce 1997 a je stále funkční krásnej.!!

+2/0
27.10.2014 15:00

M71i13r25o27s47l78a79v 25S79t62a21s68t32n75y 7324303176151

Ještě v roce 2004 jsem v ní absolvoval autoškolu. Jo, bez posilovače řízení to občas bylo trochu náročnější cvičení, ale musím říct, že člověka (který do té doby měl s řízením minimální zkušenosti) to docela naučí.

0/0
27.10.2014 14:44

J64a45n 40Ř37e93z30n27í38č64e58k 3381411773520

Kdyz se na to podivam optikou prvni pulky 90. let, kdy se tady prohanely stodvacy, favority, ohnile golfy a venta, sem tam kadett a renault 19 to rozhodne nebylo spatne auto. Vzpominam, ze se nam tehda moc libila palubni deska a typicky zvuk starteru (takove to chi-chi-chi). Obrovska vyhoda doted-dily za hubicku, oprava kdekoliv, minimum elektroniky. Hlavni nevyhodu bych videl v absenci posilovace (zajimave je, ze ve Favu sel volant snadneji) a katastrofalni antikorozi (spis zadne). Za zachovalou Feldou se jeste ted rad otocim. A velmi hezka byla "Colorline".

+5/0
27.10.2014 14:22

T47o84m60á56š 17Z37e57m79a13n 3805528464425

Posilovač sme ve verzi s 1.6 měli.

Na tu dobu slušné auto a hlavně je uvnitř stejně velké jako zvenku - felda odveze víc "bordelu" než třeba octavia.

+1/0
28.10.2014 19:04
Foto

J77i56ř11í 84O63p82á47l88k71a 5191770828967

Paradox - mám 1,6 v L&K výbavě, ale zrovna servo tam chybí :)

0/0
29.10.2014 16:13

M87a82r30t51i82n 12K19u73ř82í70t28k24a 6917596358605

Dieselové verze taky měly standardně posilovač.

+2/0
30.10.2014 7:22

M63i86c90h61a51l 70Z37e78t94e54k 3928882800377

Jeden z mých příbuzných si ji v době největší slávy koupil. Právem pyšný, kolik za ní dal peněz, s ohledem na to, jakými doplňky z bohaté nabídky výbavy si ji tenkrát nechal vyšperkovat.

Pak to začalo. Párkrát se mu ráno nepovedlo nastartovat, párkrát ho Felda nechala ve štychu někde v polích (bratránek se smál, kolikrát ho musel odtahovat na laně se svým letitým Opelem Cadett do servisu). Záručních oprav na ní bylo nespočetně, a s některými závadami si ani značkový servis nedokázal poradit. Párkrát mu ji také vykradli, resp. zcela očesali až na plech. Jednoho krásného rána přišel do podzemní garáže u domu a zjistil, že autu chybí baterie, kapota, všechna kola vč. rezervy, samozřejmě rádio, světlomety, sedačky, volant...

Tahle lekce mu stačila. Po uvedení auta do původního stavu servisem jej odvezl do ÁÁÁček a pořídil si Corollu, kterou má dodnes.

0/0
27.10.2014 13:28

M17i77r58o29s54l36a38v 29L78i43n71d58a 1174374850915

Přiznám se, že to auto bezmezně miluju. Líbilo se mi už v době uvedenía známej jí má garážovanou, minimálně ježděnou z roku 2000. Když se na ní dívám v tom perfektním stavu v jakém jí má, bylo by mi líto s ní i vyjet... měl jsem felicii pickup s 1,9 D tak 1,3mpi klasiku. Když nepočítám takové ty spotřební věci tak absolutně bez závad.... u pick-upu ani nerezli páté dveře, protože tam byla laminátová skříň.

+1/0
27.10.2014 12:26

T13o57m85á34š 84Š28t26e40c 4368590145347

50kW Feldu 1,3 MPI (tuším rok 97/98, nová verzia motora, ale ešte pred zmenou čumáku) sme mali 10 rokov. Skvelý stroj keď prišlo na to previezť seba z A do B a nie predvádzať sa na ceste. Vážne poruchy si nepamätám, okrem totálne rozožraných piatych dverí. Potom bola vymenená za maďarojaponca s klímou a posilovačom riadenia a aj ten jazdí.

0/0
27.10.2014 11:49
Foto

J96a89k22u38b 46Ž75á91d68n94ý 7479321960414

jj, chybí mi... Za ty roky mi přirostla k srdci V

0/0
27.10.2014 11:07

V84i53l29é12m 44K43o50s 4852908951164

Taky jsem jí měl rád a hodně s ní zažil...spolehlivost super...komfort nic moc.:-)

0/0
27.10.2014 11:38

M63i94c18h90a47l 32Z68e50t12e40k 3398652150357

Přirostla nebo přirezla?

+2/0
27.10.2014 13:29
Foto

J82a24k67u90b 54Ž80á60d54n49ý 7419981230954

Když je v garáži a staráš še, tak nerezne ;-)

0/0
11.11.2014 20:57

M92a19r27e43k 11H82r58u42b37y 6837542461368

Nojo, nerad na felinu vzpominam. Divne tvarovane sedacky, z kterych bolela zada nejpozdeji po 200 kilakach. Nedoreseny system cirkulace vzduchu, kdy se auto prakticky nedalo vyvetrat - pouzitelna byla az verze s manualni klimatizaci. Podivne verze bez airbagu ridice (o spolujezdci nemluve) a posilovace rizeni, takze s 1.6kou parkovani za trest. A spousta dalsich bolesti, tady a tady a tady a tady... ;-);-(

+3/−3
26.10.2014 23:43
Foto

I96v30a65n 12K28o47p92t29a 5297742591417

Na druhou stranu v té době a dané třídě posilovače řízení nebývaly zvykem, stejně tak jako klimatizace. A sedadla jsou víceméně individuální, já si na ně nestěžoval.

+3/0
27.10.2014 11:35

M20a44r61e23k 63H19r76u50b39y 6597322681398

Jo, po presednuti do Fabie jsem na sedacky vzpominal s laskou, protoze tam se nepohodlnost posunula na uplne jiny level. Do dob Fabie jsem netusil ze Zahorovo loze existuje i v sedaci verzi ;-)

+2/0
27.10.2014 20:43

M55i17c71h96a97l 69Z31e64t56e60k 3938512310927

Opravdovou vstupenkou Škody do kategorie výrobců dospělých automobilů byla až Octavie.

První auto od škodovky, které dokázalo jet přes 200km/h.

+5/0
26.10.2014 22:46
Foto

F15r93a75n27t58i84š32e65k 30C44h78m27e16l13a16ř 5755736618369

Auto to bylo pěkné, akorát ten zrzavý humanitární bombarďák z náplavky jeho hezké linie silně kazí!

+5/−12
26.10.2014 20:09

K56u21b74a 94V30o59š52a93h83l59í50k 8207911697145

To přece nejde aby ta auta jezdila do aleluja. Je potřeba aby si spotřebitel kupoval co pár let "nové" auto.

+2/0
26.10.2014 18:11

P82e73t21r 10M47a45l73i34š72k92a 6791905651243

Jenomže na to musí mít.

+2/0
26.10.2014 18:33

V87l82a97d67i94m20í27r 19B72u26l73d63r10a 5727245205517

Vážená redakce. Co se týká historie Felicie, je sice prvním autem představeném po.revoluci, avšak její vývoj nezačal v roce 1991. Zatímco Škoda Favorit se začala připravovat již v roce 1978, Škoda Felicia resp. tehdy ještě bezejmenný nástupce Favorita se začal připravovat v roe 1987, tedy před zahájením výroby Favoritu. A věřte nebo ne, designové studie byly náramně podobné finální verzi. Felicia je v podstatě jen překapotovaný Favorit, a to především z toho důvodu, že se automobilkám nevyplatí, aby každých 5-7 let upravovali stávající stroje a stavěli nové a nové haly. Proto Škoda 100/110 navazovala na Škodu 1000 MB, proto Škoda 105/120/130 označení M, navazovala na Škodu 105/120 tzv. užovka, a proto i Felicie vychází z Favoritů...

Na to, aby se to automobilkám vyplatilo, musí se vyrobit velký počet kusů, což se daří až v posledních letech...

+9/0
26.10.2014 17:53

M18i23c33h38a93l 75Z35e25t61e31k 3478812250397

Je naprosto normální, že výrobní cyklus auta trvá 8 let a v půlce té doby přichází facelift. Jinak favorit se začal vyvíjet od roku 1983.

+1/0
27.10.2014 0:28

J92i38ř16í 11E60r81b24e81n 1523934206577

Mýlíte se - Favorit se vyvíjel skutečně od roku 1978, resp. 1976 jako Š 761 -> Š 780 -> Š 781, ale pořád polovičatě, nikdo neměl odvahu to pořádně tlačit vpřed a auto stálo ve všech ohledech za prd - od skromného designu přes poruchovou převodovku a starý motor až po pidinádrž na benzin.

Až když v roce 1983 nastoupil do VVÚ AZNP Ing. Hrdlička - teprve ten tomu dal konečně pořádný švuňk, takže auto dokončili roku 1985 na výborné úrovni, i němečtí distributoři mu bez ironie říkali klenot.

0/0
27.10.2014 22:15

M46i45c46h71a58l 23Z30e84t66e67k 3368292220567

Škoda 780 neměla s Favoritem společného téměř nic - kromě zákl koncepce (přední pohon). Mohla posloužit Hrdličkovu týmu nanejvýš jako odrazový můstek pro hrubý návrh nového vozu, ale Favo mělo téměř všechno jinak - způsobem uložení motoru konče přes řešení zadní nápravy až samozřejmě po modernější řešení konstrukčních dllů. Rozhodně to nebylo o tom, že podvozek Favoritu byla zmodernizovaná 780ka s kastlí od Bertoneho.

+1/0
27.10.2014 22:55

L81e15o72š 71S45m93u42t33n45ý 2577989225422

felicii jsem měl 7 let najel jsem s ní 270 000 km, dodnes vzpomínám naprosto spolehlivé starty i při -25 c,výborná spotřeba ja jezdil za 6 litrů byl to jednobodový vstřik,a servis za babku,když jsem tam nechal 2000 kč tak jsem ještě mesíc nadával,dnes mám citroen c5 a když se vypravím do servisu tak abych si vzal hypotéku(fap filtr,dvouhmotový setrvačník a jiné vychytávky vymyšlené pro potěchu zákazníka)

+14/−1
26.10.2014 15:37

J95a68r64o28s22l80a57v 39D88r53o13b18n27ý 6956588717657

no jo Citroen :-)

+1/−1
26.10.2014 17:06

L18e93o54š 77S76m50u20t16n10ý 2767339105872

on ten ciroen neni špatné auto,kdyby se z něj odstranil motor 1.6hdi ,elektrická instalace,fab filtr,dvouhmotový setrvačník,vstřiky,turbo,přední světla,zadní svetla,zadní dveře,nápravy,ložiska,kličky dveří(lámou se),tak je to super auto;-D paradoxně hyraulika které jsem se nejvíc bál je naprosto bez problémuR^

+7/0
26.10.2014 19:51

M47a59r26t27i61n 29N47e54r55m71u81t 9677387128649

To mám teda štěstí na dobrý kus, po 14 letech a 250t mám vyměněny asi 2  nespotřební součástky (jinak samozřejmě tlumiče, brzdy, 1xrameno, výfuk,rozvody, baterka atd..)

+1/0
26.10.2014 23:47

M53a48r44e70k 66F37l62e53k43a65č 1547572570281

Tak jsem jeden model měl, RV 2000, 1,6 combi, el. stahování okýnek, palubní počítač, mlhovky..no prostě krasavice! Byla sní naprostá spokojenost, jenom klima chyběla. Tak byla po pár letech vyměna. elegantní a praktické auto

+3/0
26.10.2014 13:26
Foto

R44o56m56a51n 50K92o86z90e64l 4757216263204

Média byla k felicii značně nekritická a považovala ji za auto na úrovni světových automobilek. I tak za slabé místo vozu byly považovány škodovácké motory pro konstrukční stáří, hlučnost a skromnou dynamiku. Cituju z časopisu Auto, říjen 1995: "Po motorické stránce se škodovácký motor dostává už na hranici použitelnosti pro moderní automobil. Hlavně pružnost motoru je velmi skromná a plně naložený automobil se v evropské dálniční přepravě stává brzdou". Až po letech se ukázalo, že tyto motory jsou velmi odolné a pořád jezdí jako zamlada. Felicia s nájezdem nad 300 tisíc km není žádná vyjímka, motory VW jsou dnes opotřebovanější a ani ty nebyly ve své době žádné hvězdy.

Základní modely byly úplně holé, ve strýcově felicii byla jediná věc navíc centrální zamykání, i rádio tam chybělo. Za všechno se připlácelo a cena vyšperkované felicie se šplhala až ke 400 tisícům.

+12/−1
26.10.2014 12:32

J45a22k86u48b 73N85o65v66á64k 8160653720342

K té ceně. Chtěl jsem ji ve výbavě Laurin&Klement, ale o měsíc mi utekla. Přestala se vyrábět. Vybral jsem si tedy (v roce 1996) 1.3 GLXi Combi, která s nějakým příslušenstvím vyšla na 360.000 Kč. Matně si vzpomínám na střešní okno, byla bez autorádia, jen příprava se střešní anténou, hagusy, alu kola a tažné. Mohl jsem si vybrat ze 3 barev. Červená, zelená a bílá. Mrzelo mě, že v tom není kůže/koženka, zrcátka a nárazníky v barvě, airbagy, el. okýnka, el. zrcátka, vyhřívané sedačky, klimatizace a ostřikovače předních světel, což bylo právě u Laurin&Klement a víceméně ani tohle všechno jsem si do nového vozu nemohl vůbec zvolit. Něco zřejmě ano, ale to už by vyšlo na pěkný ranec. Stejně jsem tam utopil dalších 120.000 na dalším "vylepšení", jako byla všechna 4 okna v elektrice s automatickým vytažením při zamčení auta (kdo může říct, že to ve feldě měl...), autorádio s changerem, lepší kola, alarm a pár dalších věcí. V roce 2001 jsem ji prodal za cca 110.000 Kč.

+2/0
26.10.2014 17:27

M92a26r59e71k 13H70r29u19b97y 6257392261458

V jedne z tech mych, v r. 99 za pouhych 380 000,-, bylo take stresni okno - akorat do nej uz od vyroby zatekalo. I radio mela, Philipse s tatrankou, ktera sla nahradit zlomenou sirkou ;-) Klimatizace bohuzel chybela, prodejce tvrdil, ze kombinace se stresnim oknem nelze...8-o

0/0
26.10.2014 23:48

J24a73k88u72b 33N53o56v91á50k 8660933900682

Ve feldě mi střešním oknem nezatékalo, to až v Seatu Cordoba. A s tou klimatizací stejně moc Felicií nebylo. Ale pro zajímavost dodám, že byla možná klima i do favorita cca za 50.000,-

0/0
27.10.2014 23:18

J90i90n62d38ř89i83c27h 56Š76k36o28p61e14k 4905161220295

nechápu, jak někdo může kritizovat u felicie motory o výkonu 50, 55kW, když dnešní fabie pohání tříválcové polomotory s výkonem od závratncý 40 kW

+7/0
26.10.2014 19:53
Foto

R81o69m13a59n 22K76o93z41e61l 4197796823364

no jo, downsizing...první Fabie měly nejslabší motor 1,4 a také byly kritizovány. U autobusů to jde vidět - Karosy měly objem motoru skoro 12 l, kdežto dnešní Crosswaye mají 6,7 l.

+2/0
26.10.2014 20:24

T31o68m13á22š 79J65u80r17e41č22k69a 3683872549363

No srovnávat tyto dva motory je velice úsměvné. Favoriťácká 1.3 která nemá žádnou dynamiku, prodleva plynu, že vám to zareaguje až na další křižovatce, hlučnost taková, že bylo zbytečné tam mít rádio, když jste ve 130 stejně krom motoru a kraválu z podvozku nic neslyšel. Neříkám že je fábia nějaká hitparáda, ale srovnáváte nesrovnatelné.

0/0
27.10.2014 6:51

J67i41n47d44ř71i67c96h 90Š40k56o23p95e31k 4755801130435

nevím co je úsměvné, jezdil jsem s felicií 1,6 i s fábií 1,2, takže nějaký fakt by nebyl ?

Hlučnost přnáníš, dynamiku taky, protože 1,6 motor měl s lehkou feldou slušnou dynamiku

0/0
27.10.2014 8:36

T30o54m66á25š 49J33u34r35e14č87k69a 3103442719663

1.Bavil jsem se o 1.3 felicii.

2.Ano felicia 1.6 je něco jiného, ale viz.bod 1

3.Zase, nedá se srovnávat 1.6 s 1.2

4.Ve felině 1.3 jsem dělal autoškolu a pak ji i 3 roky vlastnil, můžu říct, že pokud v ní už nikdy nebudu muset jet, tak jenom dobře.

0/−2
27.10.2014 10:23

M50a35r98e24k 74H17r25u38b40y 6377562971838

No, kdyz porovname 50kW ve Feline z 55kW ve Fabce (1.3 vs.1.4), nesmime zapomenout na vahovy rozdil cca ctvrt tuny ;-) HTP uz je vubec mimo veskerou diskusi :-P

+1/0
27.10.2014 20:46

M44i14c35h37a77l 48Z23e30t38e86k 3448172210397

Kdyby se podařilo zprivatizovat každou továrnu v Československu jako AZNP, tak jsme dnes bohatí jako Švýcarsko.

+12/−1
26.10.2014 12:19

J83i96ř96í 55Z68ý88k72a 9699313611160

že by Češi byli bohatí? Dovedete si představit, že by všechny naše předlistopadové podniky prosperovaly v cizích rukou a ani jeden nezbankrotoval? Všechny zisky by se vyvážely ven. Místo na růst nových českých podnikatelů by zde prakticky nebyl. Je jedině dobře, že ty velké podniky různě zbankrotovaly, rozštěpily se na menší a ty jsou nyní v držení českých podnikatelů. Alespoň částečně. Nějaké zisky tak zůstávají doma, reinvestují se zde, utrácejí se zde.

Nicméně ano, privatizace Škoda Auto byla povedená. Z pohledu zachování velkého množství pracovních míst a know-how konstrukce a výroby automobilů.

+3/−1
26.10.2014 17:49

M94a28r90e24k 39H68r50u49b88y 6307782591918

Ehm, mozna spis Nemci by byli bohati jako Svycari. Ucetne prvni zdanitelny zisk zacala Skoda generovat nekdy po r. 2004. A hadejte kam sly vsechny penize do te doby (a prevazna cast dodnes)? ;-)

0/−1
26.10.2014 23:52

T60o31m50á38š 62K90n91a12i44f32l 6273410837670

Zkus se prosim tě někdy do těchz výročních zpráv škodovky podívat .. než tu budeš plácat nesmysly...  minimálně od roku 1996 je ŠA bez problému zisková.

0/0
27.10.2014 16:35

M67a34r23e22k 52H29r42u59b57y 6977902681458

proto pisu o _zdanitelnem_ zisku, neboli dani ze zisku odvadeneho _v CR_ ;-)

0/0
27.10.2014 20:47

T93o27m90á60š 34K15n45a34i27f59l 6203770397580

Budeš se divit... Ale on byl před... I po zdaneni.

0/0
27.10.2014 20:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.