Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před zimou zajeďte s autem do servisu a do myčky

Před zimou by mělo auto zamířit do servisu. Úplným základem je zkontrolovat hladinu a kvalita brzdové a chladící kapaliny. A překontrolovat stav autobaterie. Vyzbrojit se na jízdu v teplotách pod nulou ale zvládnete sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e52t37r 41N30e14s96v83a69d23b95a 2934295676729

Lidi nikam nic dávat nebudou. Až je auto v zimě vypeče budou nadávat jaký jsou servisáci zloději a k.rvy. Klasika;-D Zimní prohlídka pár korun oprava "uvařeného" motoru cca do 5000,-.

0/0
8.11.2014 22:31

J90a47r55o38s31l83a73v 59D88r68o36b87n71ý 6446248347207

před zimou zajeďte s autem na hřbitov - jsou dušičky ( památka zesnulých )

0/0
8.11.2014 13:04

M39i19c82h40a93l 37Š62r55o53u42b90e28k 8794526493940

jo no, dobrá rada... stálo mě to 30 tisíc R^

0/0
7.11.2014 14:30


L76u68k86á52š 56V61a23ň27u23r15a 1575554533183

Další masáž iDnes po masáži se zimními pneu. Kolik jim za to ty společnosti platí? Auto jsem si vždycky kontroloval sám, ale v poslední době mám pocit, že jsou lidi tak hloupí a líní, že si neumí na autě nic udělat. Bohužel asi tato masáž se mine účinkem, protože potkávám na silnicích stále více vraků.

+5/0
7.11.2014 14:04

P25e42t34r 33N59e14s42v62a61d37b72a 2974375566219

Jak přesně si sám kontrolujete stav brzdové kapaliny? Baterie? Nemrzky v chladiči?

0/0
8.11.2014 22:28

L14u45d35v44í68k 91G90a73j39d42o70š32í40k 2825423234452

Jak známo náplň chladiče a brzdová kapalina jsou bezúdržbové a pokud nemáte na autě zásadní závadu, tak to netřeba vůbec řešit. Pokud závadu máte, tak se vám obvykle rozsvítí kontrolka na palubce, což je myslím dostatečná kontrola. :-)

Baterie je to samé. Aby měla baterie problém, musela by být závada na dobíjení, nebo by musela být starší 5 let.

0/0
10.11.2014 10:57

P41e47t84r 45N73e71s37v17a69d53b18a 2814195936109

Brzdová ani chladící kapalina jak známo bezúdržbové nejsou. Životnost chladící kapaliny například G11 2 - 3 roky, G12 až 5 let. Životnost brzdové kapaliny 2 - 3 roky nebo 60 tkm záleží na druhu provozu a klimatických podmínkách. U brzdové kapaliny se měří tzv. bod varu tady schopnost kapaliny udržet si potřebné vlastnosti při trvalejší zátěži. Brzdová kapalina jak známo absorbuje vzdušnou vlhkost, voda obsažené v brzdové kapalině snižuje zmiňovaný bod varu a má nežádoucí účinky na brzdovou soustavu. Baterie která při 15 nad nulou funguje v pohodě v 5 pod nulou nemusí auto nastartovat proto se provádí takzvaný zátěžový test, i dvouletá baterie může mít problém zvláště při častých startech - jízdách na kratší vzdálenosti. Šíříte pouze fámy....:-/ Řekněte rovnou že na provoz auta nemáte peníze a proto si vymýšlíte tyhle hypotézy aby jste si to obhájil sám před sebou.

+1/0
10.11.2014 11:23

L85u53d25v77í11k 43G49a71j88d96o65š41í68k 2395133304902

Jistě máte pravdu. Jenže výměna brzdové a chladící kapaliny je součástí pravidelného servisu stejně jako výměna oleje v motoru. Mezi těmito výměnami není důvod se s tím vůbec zabývat, pokud vám kapalina vysloveně neuniká, což sice můžete řešit tím že doléváte, ale lépe je řešit příčinu úniku a to je pro většinu lidí stejně věc pro servis.

U baterie je to pravda trochu jinak. Nicméně jediné co s baterií můžete udelat je jí dobít, nebo jí vyměnit za novou. Dobíjení zase přitom nic moc neřeší (servis vám to stejně neudělá) a preventivní výměna je pro většinu řidičů nesmysl.

Pokud se tedy o auto trochu staráte, tak příprava auta na zimu kromě výměny kol spočívá v podstatě jen ve výměně kapaliny v ostřikovačích za nemrznoucí. To ostatní by mělo fungovat bez toho že to před zimou extra řešíte.

+2/0
10.11.2014 12:07

P14e42t25r 94N42e75s71v96a49d98b94a 2294625666689

Tyhle články ale nejsou pro ty co se pravidelně starají.

0/0
10.11.2014 18:56

L87u61d49v30í88k 42G37a90j25d69o83š11í34k 2985483194142

Z logiky věci plyne, že ti co se nestarají, články o tom "jak se starat" asi moc nečtou. Pro koho tedy myslíte článek je?

+1/0
11.11.2014 16:13

P22e49t51r 16N72e18s80v21a10d82b67a 2674765746499

Stejně jako kuchařky čtou především ti co umí vařit. Kdo neví čte aby se dozvěděl.

0/0
11.11.2014 18:50

M21i15c72h43a42l 38K64r21č35á61l 6148838566372

Napřed se podívejte co v té zimní kontrole v servisu je. Že mě klakson troubí, stěrače stírají a světla svítí vím a nepotřebuju kvůli tomu do servisu. Nic co by si člověk během pěti minut nemohl zkontrolovat sám tam většinou není.

+8/0
7.11.2014 12:19

P96e69t30r 24N57e63s75v22a96d24b25a 2334565796249

Kontrola brzdové kapaliny, stav baterie, bod tuhnutí chladící kapaliny. Tři zásadní body. Pokud to zvládnete sám není důvod nikam nic vozit.

0/0
8.11.2014 22:33

O85n25d43ř56e34j 97S20l43a11v43í78k 7716403792269

Tak brzdovku jsem menil vzdycky jednou za rok a fridex dolival pokud ubyl. Nevim proc bych mel nekam neco vozit aby to kontrolovali. To je jak nechat si zkontrolovat televizu pred ms sveta aby se nahodou nepokazila a ja neprisel o nejakej zapas...

0/0
10.11.2014 13:35

P98e73t30r 63N82e30s46v83a11d98b90a 2904245786669

Pokud dáváte auto do servisu pravidelně nebo se o něj pravidelně staráte sám nemusíte jej vozit nikam. Dolévání antifrízu nestačí, má svojí životnost viz. výše a musí se měnit, nikoliv jen dolívat i když je to lepší než nic. . Tenhle článek je spíš pro ty co vozí auto do servisu na laně nebo na odtahovce.

0/0
10.11.2014 18:54

J52i40ř79í 50N64o61v60o36t86n24y 2198431193529

Pro koho vychází takovéto články? To si jako lidi neporadí bez vašich "cenných" rad? To víte, že poradí a dokonce budou jezdit i bez návštěvy servisu a zvládnou to i na těch letních než začne sněžit.

+9/0
7.11.2014 8:57

M64i91r73o62s58l12a63v 90B16u78d87a 9952442477852

To byste se divil, kolik oveček jim na tu masáž skočí 8-o V hospodě jsem zaslechl rozhovor, jak jsou letní pneu už teď "na zabití" protože to říkali v televizi;-D

+8/0
7.11.2014 9:04

J94i74ř77í 58N91o48v48o53t35n84y 2278331903849

Bohužel nedivil, vzhledem ke kolikrát mínusovaným mým příspěvkům, pokud  se někde řeší něco podobného. Mám pocit, že se sem natáhlo mnoho individuí z novinek, kteří tento povyk znásobují, když jim tam nějak zregulovali příspěvky v diskuzi..

0/0
7.11.2014 9:11

M86i12r85o18s11l36a85v 64B34u62d60a 9202892807772

To máte pravdu :-/ Jsem jen zvědav, kdy se tady objeví někdo z místních trollů.

0/0
7.11.2014 9:14

Ř85e72h55o80ř 47K90r79á71l57í24č77e86k 5427811249208

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka..." Takže když do mě zezadu někdo ťukne protože nedobrzdí nebo mi nedá přednost, tak viník budu já, poněvadž si dovoluji ještě při 12°C a suché vozovce jezdit na letních gumách? Hm, hezké :-/.

"Statistiky odhalují, že 55 % všech dopravních nehod se odehraje na zimních vozovkách, kdy je riziko karambolu 6x vyšší." Tak tohle zní spíše jako pozitivní zpráva, ne? Jestliže na zimních vozovkách (dle zákona 1.11 - 31.3) se stane jen o 5% víc bouraček než v létě, tak je to slušné číslo, když riziko nehody je 6x vyšší. V konečném důsledku jsou silnice v zimě tedy bezpečnější ;-D.

"Hodně lidí si myslí, že v zimě je před problémy se stabilitou vozu ochrání elektronické systémy podvozku. Skutečnost je ovšem taková, že na sněhu a ledu tyto systémy v kombinaci s letním obutím nefungují," Pochopil bych, kdyby napsali, že tyto systémy mají na ledu nebo sněhu v kombinaci s letním obutím nižší účinnost, ale že nefungují? V tom případě snad nemohou fungovat ani v létě na jakémkoli kluzkém povrchu. Dle tohoto článku mohu být asi rád, že v autě nemám ani ABS a možná proto jsem zatím neboural ;-D.

+9/0
7.11.2014 8:57

M57a38r16t87i54n 96L20u56k44e10š 3866731501725

Jednoduše řečeno - lobby výrobců pneumatik. Viník nehody je zkrátka viník nehody, na to nemají letní gumy žádný vliv a policie i pojišťovny by to tak měli brát.

Ten případ s ťukancem je ještě malichernost. Představte si, že zastavíte před přechodem, idiot za vámi i se zimníma pojede rychle, neubrzdí, vrazí do vás a vy sejmete toho přecházejícího chodce. To už by byl malér.

+2/0
7.11.2014 10:19

J36i24n84d92ř24i94c45h 54Š14k22o41p31e47k 4275301640375

tak ono to tak berou. Pokud pojedeš na letních pneu na sněhu, někdo tě zezadu naboří, samozřejmě nejsi viník, ale poškozený. Pouze dostaneš pokutu za letní pneu, ale tím to pro tebe končí.

Spoléhají na paniku, o nic jiného nejde

+1/0
7.11.2014 10:47

J50a55n 75D28l38o75u69h30ý 8566660663350

viz první odstavec - ono je to pravda, akorát tam novináří opět vynechali půlku věty, protože se to týká jen zimních podmínek. ;-D Ani pojišťovny nemohou vymáhat něco mimo zákon. ;-)

+3/0
7.11.2014 11:18

P50a80v33e37l 57P37o14p45e68l54k98a 2351634240208

Jojo servis, to by musel mít otevřeno, když já nejsem v práci. Občas do ní taky musím, tak s autem se jde jen když kňučí víc než pes.

+1/0
7.11.2014 8:55

L51u10k91á97š 24K23a61z68í52k 9848449858673

Nevidím důvod proč, když je venku 13 stupňů, bych už 7 dní měl mít zimní kola a ničit je. Až se bude ochlazovat za 30 minut mám přehozené kola.

+10/0
7.11.2014 8:21

J18a74n 84M29a75r33t57i54n 6742940969

ako ich "nicite" ak tam mate letne, tak ich "nenicicte".. jasne, ak za tyzden najazdite 10 000km, tak asi rozdiel v ubytku zimnych a letnych spozorujete (aj ked mne osobne vazdy zimaky po 4mm vydrzia medzi 40 az 60 000km od znacky). Oni ani tie letne nevydrzia vyrazne viac (tam je bonus v km podporeny aj faktom, ze si ich clovek necha az kym nemaju cca 2mm. takze ubytok alebo lepsie povedane "nicenie" zimakov je proste blabol. pardon za uprimnost

0/−7
7.11.2014 8:43

M36i79r23o51s39l58a83v 75B44u66d42a 9552242357572

Podívejte se, pokud mám například zimáky téměř na hraně (momentálně 5.5 mm) tak je nazuji co nejpozději, abych tu zimu na nich ještě odjel a sundám je také co nejpozději, abych je dojel a ušetřil letní. Počítám, že je přezuji až v červnu před dovolenou.

Když budou zimáky nové, sundám je co možná nejdříve.

Při ceně pneumatik a vlastně nařízenému nehoráznému plýtvání (vyhazovat pneu která má 4 mm vzorek) to jinak nejde.

+8/0
7.11.2014 8:54

J82i18n24d94ř67i60c60h 34Š67k41o26p88e38k 4905751750445

pokud má zimní pneu ještě 4 mm, nechá se dojed v časném jaru a na podzim

0/0
7.11.2014 9:54

M52i49r27o64s32l55a57v 63B72u25d77a 9262112527412

Fakt, neříkejte? Já jsem napsal asi co?

+3/0
7.11.2014 9:58

J66i24n97d59ř68i48c63h 87Š22k83o54p89e78k 4345251430275

pro přehlednost jsem to některým diskutujícím pouze shrnul.

0/0
7.11.2014 10:48

J77i13ř64í 47Z58ý23k39a 9689953401450

jezdíval jsem denně cirka 120km po dálnici (+dalších 60km po okreskách). Pokud jsem přezul podle doporučení zákona, tak mi v teplejších dnech mizel vzorek zimních gum před očima. Gumy se při vyšších rychlostech více zahřívaly, měkly, dokonce bylo pozorovatelné drobné vytrhávání lamel.

Takže já také přezouval až když meteorologové hlásili sněžení i v nížinách, případně narychlo ráno, když fakt napadl sníh (za 10 minut mám přezuté komplet auto, takže mě to při cestě do práce nijak nezdržovalo)

+4/0
7.11.2014 9:35

P14e12t69r 94K25a47l71v37o47d44a 9195297549884

Škoda, že na zimní pneu, na servis a nejlépe na nové auto nemám. Rád bych zajel jak do servisu tak do myčky. Jsem rád, že provozuji starou šunku abych se dostal od nás do města na nákup, k doktorovi a na úřady. Tahle rada není evidentně pro mne.

+4/0
7.11.2014 8:04

K58a25r67e67l 45N78a27s34t98o90u85p18i23l 3880201420221

Tak na počítač s internetem ještě máš, tak to zas tak špatný nebude...Navíc k doktorovi a na úřady můžeš jezdit busem...

+2/−3
7.11.2014 8:06

M20i35r34o28s25l53a19v 85B76u64d30a 9282782157752

Počítač který zvládne internet se dá pořídit za cca. 500,- připojení k internetu za 150 - 300,- měsíčně nebo zadarmo od souseda (pokud to dovolí) ale hlavně, hromadná doprava nejezdí vždy a všude!!

Tak co tam ještě máš, "chytráku" ?

0/0
7.11.2014 8:34

J26i13ř49í 92N83o79v47o25t76n46y 2668891763899

Jaký auto se dá pořídit za náklady PC s internetem?

0/0
7.11.2014 8:50

J48i79ř50í 38Z30ý30k18a 9219763471890

za desítku se dá koupit spousta aut. Feldy, Astry, různé Pežotíky ...

leckdy to ani nemusí být úplný šrot. A servis těchto starších aut je velice levný. Do 400Kč měsíčně se vejde i s těmi pneumatikami. Samozřejmě počítám s tím, že se cena servisu rozpočítá do plánované životnosti dílu. Nové zimní Barumky na Feldu vyjdou na 3000Kč. Pokud je bude mít 4 roky, tak ho budou stát 62,5Kč měsíčně.

+1/0
7.11.2014 9:44

J43i49ř29í 35N18o48v31o36t64n89y 2448831433269

10000 auto, 3-5000 ekodaň, 800, přepis, 250 evidenční kontrola,2500 2x STK, 6000 (4x1500) povinné, 2500, kotouče, destičky, čepy, 1500, nějaký díl výfuku,  1500 baterie, 3200 (4x měněný olej+filtr), 2500 rozvodová sada, 3000, 3000 - 1 sada  pneu, 4000 (8x přezutí po 500 nebo druhá sada kol), to je 45750 Kč nájezd 12000 za rok = 0,95Kč/km = 950 Kč/ měsíc bez nákladů na jiné opravy a PHM. Internet s PC, starší sestava za 4000 za 4 roky je 83 Kč + 250 levnější net = 340 Kč/měsíc. Rozepisuji protože původní přispivatel řeší celé auto nikoli jen pneu.

+1/0
7.11.2014 10:09

J18i70ř41í 49Z48ý77k37a 9419483201730

OK, OK ... sice by se z toho něco dalo vyškrtat (ekodaň má spousta aut již pořešenu, olej vyjde levněji, evidenčka se dá zmáknout v ceně první STK), ale furt je to míň než náklady na cigára, nebo chlast. Litr měsíčně posbírá i študák.

+1/0
7.11.2014 10:54

P53e37t39r 34N34e86s82v28a83d72b13a 2984355436969

Jelikož by tě vyšel levněji autobus tak na tom tak špatně nebudeš....:-P

0/0
8.11.2014 22:38

M50a27r53c85e48l 84P46a73v93l68í76k 7571934108509

čisto gumené koberce už dlho nepoužívam - v HM som v akcii kúpil kvázi "vlasové" a sú fajn, majú plastovú spodnú stranu, voda sa z nich pri vyberaní nevyleje, zato sa vytrasie jedna dva, špuina sa odstráni kefou, vysavač používam na to, čo spadne pod koberček.

na konci zimy kupujem zimné zmasi do ostrekovačov (používam celoročne), spreje na ľad (používam celoročne na čistenie okien i doma),

ps - manželka tvrdí, že na trabante s letnými pneu sa dalo na snehu jazdiť podstatne lepšie ako teraz na "modernom" aute so zimnými pneu.

pps - na sk platí povinnosť zimných keď je súvislá vrstva, čo prezentujú ako sneh, ľad pod VŠETKÝMI KOLESAMI. ak stojí jeno na suchu, o súvislú vrstvu sa nejedná. na druhej strane, ak je teplota pod nulou, letné sa šmýkajú už pri rozjazde.

0/0
7.11.2014 7:52

J96i76n10d21ř61i21c62h 14Š58k19o39p34e51k 4565761450775

Zase blábol:

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka a stále více pojišťoven v takových případech odmítá pojistné plnění,“ upozorňuje Karel Starý vedoucí poprodejních služeb, Škoda Auto Česká republika."

Odborník, pokud tedy není rádobyodborník, by mohl vědět, že pokud pojedu na letních pneu, ten za mnou nedodrží odstup a nabourá mi do kufru, samozřejmě já viníkem kvůli pneu nebudu.

Ano, dostanu pokutu za letní pneu, ale viníkem bude nadále ten vzadu.

+5/0
7.11.2014 6:46

P12e97t51r 72H20l85o85b22i80l 7489489962812

pokutu za letni dostanes jen v pripade, ze bude na vozovce snih, led, apod... jinac muzes jezdit na letnich celou "zimu"

+5/0
7.11.2014 7:14

J77i43n31d76ř48i95c95h 65Š90k50o15p90e74k 4855801860645

ano, nepřesně jsem se vyjádřil. Bylo to myšleno v případě, kdy já na letních jsem poškozený................

0/0
7.11.2014 7:18

J64i43ř35í 11B26o64l72f 8935777578485

Ach jo :-(  další článek na téma "musíš přezout na zimní, jinak jsi vrah", který ale zapomíná jednu říct jednu podstatnou věc. A to, že zimní gumy neznamenají, že na nich můžeme jezdit v zimě stejně jako na letních v létě (a myslím tím zimu jako sníh, mráz a led, ne to, co je venku teď). :-)

+8/0
7.11.2014 6:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.