Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před zimou zajeďte s autem do servisu a do myčky

Před zimou by mělo auto zamířit do servisu. Úplným základem je zkontrolovat hladinu a kvalita brzdové a chladící kapaliny. A překontrolovat stav autobaterie. Vyzbrojit se na jízdu v teplotách pod nulou ale zvládnete sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e17t92r 53N20e28s11v68a10d57b25a 2934575696939

Lidi nikam nic dávat nebudou. Až je auto v zimě vypeče budou nadávat jaký jsou servisáci zloději a k.rvy. Klasika;-D Zimní prohlídka pár korun oprava "uvařeného" motoru cca do 5000,-.

0/0
8.11.2014 22:31

J20a77r73o46s25l30a41v 52D21r71o11b66n78ý 6746838587307

před zimou zajeďte s autem na hřbitov - jsou dušičky ( památka zesnulých )

0/0
8.11.2014 13:04

M93i22c35h10a35l 30Š69r18o49u23b45e34k 8374786763900

jo no, dobrá rada... stálo mě to 30 tisíc R^

0/0
7.11.2014 14:30

L93u75k17á80š 41V49a79ň25u63r81a 1805184603313

Další masáž iDnes po masáži se zimními pneu. Kolik jim za to ty společnosti platí? Auto jsem si vždycky kontroloval sám, ale v poslední době mám pocit, že jsou lidi tak hloupí a líní, že si neumí na autě nic udělat. Bohužel asi tato masáž se mine účinkem, protože potkávám na silnicích stále více vraků.

+5/0
7.11.2014 14:04

P93e25t97r 94N98e44s43v92a84d56b14a 2384745166949

Jak přesně si sám kontrolujete stav brzdové kapaliny? Baterie? Nemrzky v chladiči?

0/0
8.11.2014 22:28

L28u82d92v34í75k 83G98a76j77d88o54š42í20k 2455523494602

Jak známo náplň chladiče a brzdová kapalina jsou bezúdržbové a pokud nemáte na autě zásadní závadu, tak to netřeba vůbec řešit. Pokud závadu máte, tak se vám obvykle rozsvítí kontrolka na palubce, což je myslím dostatečná kontrola. :-)

Baterie je to samé. Aby měla baterie problém, musela by být závada na dobíjení, nebo by musela být starší 5 let.

0/0
10.11.2014 10:57

P56e27t29r 29N35e42s79v41a57d10b89a 2594755136749

Brzdová ani chladící kapalina jak známo bezúdržbové nejsou. Životnost chladící kapaliny například G11 2 - 3 roky, G12 až 5 let. Životnost brzdové kapaliny 2 - 3 roky nebo 60 tkm záleží na druhu provozu a klimatických podmínkách. U brzdové kapaliny se měří tzv. bod varu tady schopnost kapaliny udržet si potřebné vlastnosti při trvalejší zátěži. Brzdová kapalina jak známo absorbuje vzdušnou vlhkost, voda obsažené v brzdové kapalině snižuje zmiňovaný bod varu a má nežádoucí účinky na brzdovou soustavu. Baterie která při 15 nad nulou funguje v pohodě v 5 pod nulou nemusí auto nastartovat proto se provádí takzvaný zátěžový test, i dvouletá baterie může mít problém zvláště při častých startech - jízdách na kratší vzdálenosti. Šíříte pouze fámy....:-/ Řekněte rovnou že na provoz auta nemáte peníze a proto si vymýšlíte tyhle hypotézy aby jste si to obhájil sám před sebou.

+1/0
10.11.2014 11:23

L72u29d45v97í87k 82G84a47j93d48o30š16í54k 2125333564412

Jistě máte pravdu. Jenže výměna brzdové a chladící kapaliny je součástí pravidelného servisu stejně jako výměna oleje v motoru. Mezi těmito výměnami není důvod se s tím vůbec zabývat, pokud vám kapalina vysloveně neuniká, což sice můžete řešit tím že doléváte, ale lépe je řešit příčinu úniku a to je pro většinu lidí stejně věc pro servis.

U baterie je to pravda trochu jinak. Nicméně jediné co s baterií můžete udelat je jí dobít, nebo jí vyměnit za novou. Dobíjení zase přitom nic moc neřeší (servis vám to stejně neudělá) a preventivní výměna je pro většinu řidičů nesmysl.

Pokud se tedy o auto trochu staráte, tak příprava auta na zimu kromě výměny kol spočívá v podstatě jen ve výměně kapaliny v ostřikovačích za nemrznoucí. To ostatní by mělo fungovat bez toho že to před zimou extra řešíte.

+2/0
10.11.2014 12:07

P17e52t80r 56N85e75s92v50a23d92b27a 2834195266119

Tyhle články ale nejsou pro ty co se pravidelně starají.

0/0
10.11.2014 18:56

L84u78d68v89í10k 53G60a77j71d79o35š80í14k 2365343394332

Z logiky věci plyne, že ti co se nestarají, články o tom "jak se starat" asi moc nečtou. Pro koho tedy myslíte článek je?

+1/0
11.11.2014 16:13

P53e57t52r 32N31e27s86v53a52d57b74a 2894665636849

Stejně jako kuchařky čtou především ti co umí vařit. Kdo neví čte aby se dozvěděl.

0/0
11.11.2014 18:50

M31i28c30h74a42l 43K55r87č56á74l 6198758606932

Napřed se podívejte co v té zimní kontrole v servisu je. Že mě klakson troubí, stěrače stírají a světla svítí vím a nepotřebuju kvůli tomu do servisu. Nic co by si člověk během pěti minut nemohl zkontrolovat sám tam většinou není.

+8/0
7.11.2014 12:19

P87e23t87r 62N93e39s60v73a78d63b61a 2814455576959

Kontrola brzdové kapaliny, stav baterie, bod tuhnutí chladící kapaliny. Tři zásadní body. Pokud to zvládnete sám není důvod nikam nic vozit.

0/0
8.11.2014 22:33

O84n86d14ř26e49j 58S84l16a58v96í88k 7966693952579

Tak brzdovku jsem menil vzdycky jednou za rok a fridex dolival pokud ubyl. Nevim proc bych mel nekam neco vozit aby to kontrolovali. To je jak nechat si zkontrolovat televizu pred ms sveta aby se nahodou nepokazila a ja neprisel o nejakej zapas...

0/0
10.11.2014 13:35

P21e50t35r 59N63e43s85v36a72d33b33a 2564495666239

Pokud dáváte auto do servisu pravidelně nebo se o něj pravidelně staráte sám nemusíte jej vozit nikam. Dolévání antifrízu nestačí, má svojí životnost viz. výše a musí se měnit, nikoliv jen dolívat i když je to lepší než nic. . Tenhle článek je spíš pro ty co vozí auto do servisu na laně nebo na odtahovce.

0/0
10.11.2014 18:54

J60i97ř97í 91N70o87v15o59t20n44y 2128171393659

Pro koho vychází takovéto články? To si jako lidi neporadí bez vašich "cenných" rad? To víte, že poradí a dokonce budou jezdit i bez návštěvy servisu a zvládnou to i na těch letních než začne sněžit.

+9/0
7.11.2014 8:57

M14i42r90o77s30l51a21v 56B84u93d61a 9982592417922

To byste se divil, kolik oveček jim na tu masáž skočí 8-o V hospodě jsem zaslechl rozhovor, jak jsou letní pneu už teď "na zabití" protože to říkali v televizi;-D

+8/0
7.11.2014 9:04

J25i12ř44í 49N45o46v90o98t76n34y 2698161903249

Bohužel nedivil, vzhledem ke kolikrát mínusovaným mým příspěvkům, pokud  se někde řeší něco podobného. Mám pocit, že se sem natáhlo mnoho individuí z novinek, kteří tento povyk znásobují, když jim tam nějak zregulovali příspěvky v diskuzi..

0/0
7.11.2014 9:11

M25i61r35o56s70l67a89v 42B78u28d24a 9112132227132

To máte pravdu :-/ Jsem jen zvědav, kdy se tady objeví někdo z místních trollů.

0/0
7.11.2014 9:14

Ř39e70h37o73ř 65K94r42á66l67í93č29e23k 5437231529608

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka..." Takže když do mě zezadu někdo ťukne protože nedobrzdí nebo mi nedá přednost, tak viník budu já, poněvadž si dovoluji ještě při 12°C a suché vozovce jezdit na letních gumách? Hm, hezké :-/.

"Statistiky odhalují, že 55 % všech dopravních nehod se odehraje na zimních vozovkách, kdy je riziko karambolu 6x vyšší." Tak tohle zní spíše jako pozitivní zpráva, ne? Jestliže na zimních vozovkách (dle zákona 1.11 - 31.3) se stane jen o 5% víc bouraček než v létě, tak je to slušné číslo, když riziko nehody je 6x vyšší. V konečném důsledku jsou silnice v zimě tedy bezpečnější ;-D.

"Hodně lidí si myslí, že v zimě je před problémy se stabilitou vozu ochrání elektronické systémy podvozku. Skutečnost je ovšem taková, že na sněhu a ledu tyto systémy v kombinaci s letním obutím nefungují," Pochopil bych, kdyby napsali, že tyto systémy mají na ledu nebo sněhu v kombinaci s letním obutím nižší účinnost, ale že nefungují? V tom případě snad nemohou fungovat ani v létě na jakémkoli kluzkém povrchu. Dle tohoto článku mohu být asi rád, že v autě nemám ani ABS a možná proto jsem zatím neboural ;-D.

+9/0
7.11.2014 8:57

M45a30r41t69i41n 35L52u88k72e13š 3826321261345

Jednoduše řečeno - lobby výrobců pneumatik. Viník nehody je zkrátka viník nehody, na to nemají letní gumy žádný vliv a policie i pojišťovny by to tak měli brát.

Ten případ s ťukancem je ještě malichernost. Představte si, že zastavíte před přechodem, idiot za vámi i se zimníma pojede rychle, neubrzdí, vrazí do vás a vy sejmete toho přecházejícího chodce. To už by byl malér.

+2/0
7.11.2014 10:19

J43i42n77d94ř47i62c41h 42Š34k29o81p93e66k 4615501540565

tak ono to tak berou. Pokud pojedeš na letních pneu na sněhu, někdo tě zezadu naboří, samozřejmě nejsi viník, ale poškozený. Pouze dostaneš pokutu za letní pneu, ale tím to pro tebe končí.

Spoléhají na paniku, o nic jiného nejde

+1/0
7.11.2014 10:47

J28a35n 66D78l80o71u52h71ý 8146280473110

viz první odstavec - ono je to pravda, akorát tam novináří opět vynechali půlku věty, protože se to týká jen zimních podmínek. ;-D Ani pojišťovny nemohou vymáhat něco mimo zákon. ;-)

+3/0
7.11.2014 11:18

P62a21v19e50l 43P59o86p44e47l75k89a 2291134940228

Jojo servis, to by musel mít otevřeno, když já nejsem v práci. Občas do ní taky musím, tak s autem se jde jen když kňučí víc než pes.

+1/0
7.11.2014 8:55

L87u47k67á89š 47K27a55z63í96k 9588549628703

Nevidím důvod proč, když je venku 13 stupňů, bych už 7 dní měl mít zimní kola a ničit je. Až se bude ochlazovat za 30 minut mám přehozené kola.

+10/0
7.11.2014 8:21

J34a33n 42M44a92r40t71i17n 6712520339

ako ich "nicite" ak tam mate letne, tak ich "nenicicte".. jasne, ak za tyzden najazdite 10 000km, tak asi rozdiel v ubytku zimnych a letnych spozorujete (aj ked mne osobne vazdy zimaky po 4mm vydrzia medzi 40 az 60 000km od znacky). Oni ani tie letne nevydrzia vyrazne viac (tam je bonus v km podporeny aj faktom, ze si ich clovek necha az kym nemaju cca 2mm. takze ubytok alebo lepsie povedane "nicenie" zimakov je proste blabol. pardon za uprimnost

0/−7
7.11.2014 8:43

M12i63r20o18s52l45a47v 75B84u58d64a 9332452387102

Podívejte se, pokud mám například zimáky téměř na hraně (momentálně 5.5 mm) tak je nazuji co nejpozději, abych tu zimu na nich ještě odjel a sundám je také co nejpozději, abych je dojel a ušetřil letní. Počítám, že je přezuji až v červnu před dovolenou.

Když budou zimáky nové, sundám je co možná nejdříve.

Při ceně pneumatik a vlastně nařízenému nehoráznému plýtvání (vyhazovat pneu která má 4 mm vzorek) to jinak nejde.

+8/0
7.11.2014 8:54

J82i16n57d22ř91i87c96h 26Š19k24o42p54e35k 4715331150255

pokud má zimní pneu ještě 4 mm, nechá se dojed v časném jaru a na podzim

0/0
7.11.2014 9:54

M93i44r86o82s17l46a20v 60B20u78d76a 9212692987962

Fakt, neříkejte? Já jsem napsal asi co?

+3/0
7.11.2014 9:58

J15i92n57d64ř58i59c60h 44Š15k47o10p93e20k 4895221140605

pro přehlednost jsem to některým diskutujícím pouze shrnul.

0/0
7.11.2014 10:48

J52i49ř39í 10Z50ý27k75a 9689463601810

jezdíval jsem denně cirka 120km po dálnici (+dalších 60km po okreskách). Pokud jsem přezul podle doporučení zákona, tak mi v teplejších dnech mizel vzorek zimních gum před očima. Gumy se při vyšších rychlostech více zahřívaly, měkly, dokonce bylo pozorovatelné drobné vytrhávání lamel.

Takže já také přezouval až když meteorologové hlásili sněžení i v nížinách, případně narychlo ráno, když fakt napadl sníh (za 10 minut mám přezuté komplet auto, takže mě to při cestě do práce nijak nezdržovalo)

+4/0
7.11.2014 9:35

P19e29t14r 49K24a44l49v42o23d68a 9555647429104

Škoda, že na zimní pneu, na servis a nejlépe na nové auto nemám. Rád bych zajel jak do servisu tak do myčky. Jsem rád, že provozuji starou šunku abych se dostal od nás do města na nákup, k doktorovi a na úřady. Tahle rada není evidentně pro mne.

+4/0
7.11.2014 8:04

K81a45r17e52l 10N70a96s73t26o67u30p69i96l 3640751800941

Tak na počítač s internetem ještě máš, tak to zas tak špatný nebude...Navíc k doktorovi a na úřady můžeš jezdit busem...

+2/−3
7.11.2014 8:06

M22i97r78o35s85l42a60v 78B74u50d79a 9892902967832

Počítač který zvládne internet se dá pořídit za cca. 500,- připojení k internetu za 150 - 300,- měsíčně nebo zadarmo od souseda (pokud to dovolí) ale hlavně, hromadná doprava nejezdí vždy a všude!!

Tak co tam ještě máš, "chytráku" ?

0/0
7.11.2014 8:34

J95i10ř67í 80N68o26v46o89t83n44y 2128451283549

Jaký auto se dá pořídit za náklady PC s internetem?

0/0
7.11.2014 8:50

J47i84ř66í 42Z73ý43k66a 9639743951120

za desítku se dá koupit spousta aut. Feldy, Astry, různé Pežotíky ...

leckdy to ani nemusí být úplný šrot. A servis těchto starších aut je velice levný. Do 400Kč měsíčně se vejde i s těmi pneumatikami. Samozřejmě počítám s tím, že se cena servisu rozpočítá do plánované životnosti dílu. Nové zimní Barumky na Feldu vyjdou na 3000Kč. Pokud je bude mít 4 roky, tak ho budou stát 62,5Kč měsíčně.

+1/0
7.11.2014 9:44

J56i73ř35í 30N27o83v34o70t46n72y 2958951933229

10000 auto, 3-5000 ekodaň, 800, přepis, 250 evidenční kontrola,2500 2x STK, 6000 (4x1500) povinné, 2500, kotouče, destičky, čepy, 1500, nějaký díl výfuku,  1500 baterie, 3200 (4x měněný olej+filtr), 2500 rozvodová sada, 3000, 3000 - 1 sada  pneu, 4000 (8x přezutí po 500 nebo druhá sada kol), to je 45750 Kč nájezd 12000 za rok = 0,95Kč/km = 950 Kč/ měsíc bez nákladů na jiné opravy a PHM. Internet s PC, starší sestava za 4000 za 4 roky je 83 Kč + 250 levnější net = 340 Kč/měsíc. Rozepisuji protože původní přispivatel řeší celé auto nikoli jen pneu.

+1/0
7.11.2014 10:09

J77i75ř18í 94Z89ý82k96a 9419333361640

OK, OK ... sice by se z toho něco dalo vyškrtat (ekodaň má spousta aut již pořešenu, olej vyjde levněji, evidenčka se dá zmáknout v ceně první STK), ale furt je to míň než náklady na cigára, nebo chlast. Litr měsíčně posbírá i študák.

+1/0
7.11.2014 10:54

P23e57t27r 62N27e42s35v71a78d21b52a 2204685666609

Jelikož by tě vyšel levněji autobus tak na tom tak špatně nebudeš....:-P

0/0
8.11.2014 22:38

M77a74r81c80e51l 88P71a29v94l67í57k 7681834238159

čisto gumené koberce už dlho nepoužívam - v HM som v akcii kúpil kvázi "vlasové" a sú fajn, majú plastovú spodnú stranu, voda sa z nich pri vyberaní nevyleje, zato sa vytrasie jedna dva, špuina sa odstráni kefou, vysavač používam na to, čo spadne pod koberček.

na konci zimy kupujem zimné zmasi do ostrekovačov (používam celoročne), spreje na ľad (používam celoročne na čistenie okien i doma),

ps - manželka tvrdí, že na trabante s letnými pneu sa dalo na snehu jazdiť podstatne lepšie ako teraz na "modernom" aute so zimnými pneu.

pps - na sk platí povinnosť zimných keď je súvislá vrstva, čo prezentujú ako sneh, ľad pod VŠETKÝMI KOLESAMI. ak stojí jeno na suchu, o súvislú vrstvu sa nejedná. na druhej strane, ak je teplota pod nulou, letné sa šmýkajú už pri rozjazde.

0/0
7.11.2014 7:52

J25i49n97d64ř13i35c17h 17Š29k40o70p33e25k 4115351640485

Zase blábol:

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka a stále více pojišťoven v takových případech odmítá pojistné plnění,“ upozorňuje Karel Starý vedoucí poprodejních služeb, Škoda Auto Česká republika."

Odborník, pokud tedy není rádobyodborník, by mohl vědět, že pokud pojedu na letních pneu, ten za mnou nedodrží odstup a nabourá mi do kufru, samozřejmě já viníkem kvůli pneu nebudu.

Ano, dostanu pokutu za letní pneu, ale viníkem bude nadále ten vzadu.

+5/0
7.11.2014 6:46

P38e38t15r 32H58l51o84b75i50l 7389319942682

pokutu za letni dostanes jen v pripade, ze bude na vozovce snih, led, apod... jinac muzes jezdit na letnich celou "zimu"

+5/0
7.11.2014 7:14

J73i50n58d72ř95i12c22h 14Š62k34o70p66e62k 4505801640565

ano, nepřesně jsem se vyjádřil. Bylo to myšleno v případě, kdy já na letních jsem poškozený................

0/0
7.11.2014 7:18

J28i68ř13í 18B39o55l18f 8825657968225

Ach jo :-(  další článek na téma "musíš přezout na zimní, jinak jsi vrah", který ale zapomíná jednu říct jednu podstatnou věc. A to, že zimní gumy neznamenají, že na nich můžeme jezdit v zimě stejně jako na letních v létě (a myslím tím zimu jako sníh, mráz a led, ne to, co je venku teď). :-)

+8/0
7.11.2014 6:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.