Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před zimou zajeďte s autem do servisu a do myčky

Před zimou by mělo auto zamířit do servisu. Úplným základem je zkontrolovat hladinu a kvalita brzdové a chladící kapaliny. A překontrolovat stav autobaterie. Vyzbrojit se na jízdu v teplotách pod nulou ale zvládnete sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e51t34r 29N65e89s77v17a93d69b98a 2864595596639

Lidi nikam nic dávat nebudou. Až je auto v zimě vypeče budou nadávat jaký jsou servisáci zloději a k.rvy. Klasika;-D Zimní prohlídka pár korun oprava "uvařeného" motoru cca do 5000,-.

0/0
8.11.2014 22:31

J98a79r33o12s93l61a45v 24D43r69o88b40n64ý 6186198887297

před zimou zajeďte s autem na hřbitov - jsou dušičky ( památka zesnulých )

0/0
8.11.2014 13:04

M52i39c54h58a71l 65Š51r61o46u70b68e72k 8364716563850

jo no, dobrá rada... stálo mě to 30 tisíc R^

0/0
7.11.2014 14:30

L62u64k37á23š 82V83a29ň36u89r59a 1765584223983

Další masáž iDnes po masáži se zimními pneu. Kolik jim za to ty společnosti platí? Auto jsem si vždycky kontroloval sám, ale v poslední době mám pocit, že jsou lidi tak hloupí a líní, že si neumí na autě nic udělat. Bohužel asi tato masáž se mine účinkem, protože potkávám na silnicích stále více vraků.

+5/0
7.11.2014 14:04

P84e80t79r 43N30e14s15v36a24d81b50a 2564895766519

Jak přesně si sám kontrolujete stav brzdové kapaliny? Baterie? Nemrzky v chladiči?

0/0
8.11.2014 22:28

L17u97d41v54í42k 54G54a60j16d69o55š34í31k 2805163744122

Jak známo náplň chladiče a brzdová kapalina jsou bezúdržbové a pokud nemáte na autě zásadní závadu, tak to netřeba vůbec řešit. Pokud závadu máte, tak se vám obvykle rozsvítí kontrolka na palubce, což je myslím dostatečná kontrola. :-)

Baterie je to samé. Aby měla baterie problém, musela by být závada na dobíjení, nebo by musela být starší 5 let.

0/0
10.11.2014 10:57

P33e71t83r 91N55e38s36v80a26d35b49a 2554715356929

Brzdová ani chladící kapalina jak známo bezúdržbové nejsou. Životnost chladící kapaliny například G11 2 - 3 roky, G12 až 5 let. Životnost brzdové kapaliny 2 - 3 roky nebo 60 tkm záleží na druhu provozu a klimatických podmínkách. U brzdové kapaliny se měří tzv. bod varu tady schopnost kapaliny udržet si potřebné vlastnosti při trvalejší zátěži. Brzdová kapalina jak známo absorbuje vzdušnou vlhkost, voda obsažené v brzdové kapalině snižuje zmiňovaný bod varu a má nežádoucí účinky na brzdovou soustavu. Baterie která při 15 nad nulou funguje v pohodě v 5 pod nulou nemusí auto nastartovat proto se provádí takzvaný zátěžový test, i dvouletá baterie může mít problém zvláště při častých startech - jízdách na kratší vzdálenosti. Šíříte pouze fámy....:-/ Řekněte rovnou že na provoz auta nemáte peníze a proto si vymýšlíte tyhle hypotézy aby jste si to obhájil sám před sebou.

+1/0
10.11.2014 11:23

L52u84d82v61í44k 14G79a54j40d29o72š73í73k 2795823544182

Jistě máte pravdu. Jenže výměna brzdové a chladící kapaliny je součástí pravidelného servisu stejně jako výměna oleje v motoru. Mezi těmito výměnami není důvod se s tím vůbec zabývat, pokud vám kapalina vysloveně neuniká, což sice můžete řešit tím že doléváte, ale lépe je řešit příčinu úniku a to je pro většinu lidí stejně věc pro servis.

U baterie je to pravda trochu jinak. Nicméně jediné co s baterií můžete udelat je jí dobít, nebo jí vyměnit za novou. Dobíjení zase přitom nic moc neřeší (servis vám to stejně neudělá) a preventivní výměna je pro většinu řidičů nesmysl.

Pokud se tedy o auto trochu staráte, tak příprava auta na zimu kromě výměny kol spočívá v podstatě jen ve výměně kapaliny v ostřikovačích za nemrznoucí. To ostatní by mělo fungovat bez toho že to před zimou extra řešíte.

+2/0
10.11.2014 12:07

P17e48t33r 28N91e58s60v69a15d72b25a 2284145156439

Tyhle články ale nejsou pro ty co se pravidelně starají.

0/0
10.11.2014 18:56

L43u62d81v46í97k 54G39a96j53d27o53š72í82k 2635623114432

Z logiky věci plyne, že ti co se nestarají, články o tom "jak se starat" asi moc nečtou. Pro koho tedy myslíte článek je?

+1/0
11.11.2014 16:13

P80e41t48r 33N12e73s59v35a32d90b39a 2414635356369

Stejně jako kuchařky čtou především ti co umí vařit. Kdo neví čte aby se dozvěděl.

0/0
11.11.2014 18:50

M24i39c39h20a96l 46K56r63č76á51l 6788118486852

Napřed se podívejte co v té zimní kontrole v servisu je. Že mě klakson troubí, stěrače stírají a světla svítí vím a nepotřebuju kvůli tomu do servisu. Nic co by si člověk během pěti minut nemohl zkontrolovat sám tam většinou není.

+8/0
7.11.2014 12:19

P77e15t52r 71N81e47s71v65a20d40b88a 2314205756629

Kontrola brzdové kapaliny, stav baterie, bod tuhnutí chladící kapaliny. Tři zásadní body. Pokud to zvládnete sám není důvod nikam nic vozit.

0/0
8.11.2014 22:33

O10n65d88ř90e27j 58S52l33a51v13í96k 7346763712819

Tak brzdovku jsem menil vzdycky jednou za rok a fridex dolival pokud ubyl. Nevim proc bych mel nekam neco vozit aby to kontrolovali. To je jak nechat si zkontrolovat televizu pred ms sveta aby se nahodou nepokazila a ja neprisel o nejakej zapas...

0/0
10.11.2014 13:35

P33e71t20r 49N53e85s85v68a80d86b63a 2574295986319

Pokud dáváte auto do servisu pravidelně nebo se o něj pravidelně staráte sám nemusíte jej vozit nikam. Dolévání antifrízu nestačí, má svojí životnost viz. výše a musí se měnit, nikoliv jen dolívat i když je to lepší než nic. . Tenhle článek je spíš pro ty co vozí auto do servisu na laně nebo na odtahovce.

0/0
10.11.2014 18:54

J74i35ř79í 11N75o84v88o20t31n37y 2348801103689

Pro koho vychází takovéto články? To si jako lidi neporadí bez vašich "cenných" rad? To víte, že poradí a dokonce budou jezdit i bez návštěvy servisu a zvládnou to i na těch letních než začne sněžit.

+9/0
7.11.2014 8:57

M84i23r94o93s37l17a26v 20B70u31d75a 9232952187132

To byste se divil, kolik oveček jim na tu masáž skočí 8-o V hospodě jsem zaslechl rozhovor, jak jsou letní pneu už teď "na zabití" protože to říkali v televizi;-D

+8/0
7.11.2014 9:04

J62i11ř33í 34N29o37v70o53t75n94y 2958431613889

Bohužel nedivil, vzhledem ke kolikrát mínusovaným mým příspěvkům, pokud  se někde řeší něco podobného. Mám pocit, že se sem natáhlo mnoho individuí z novinek, kteří tento povyk znásobují, když jim tam nějak zregulovali příspěvky v diskuzi..

0/0
7.11.2014 9:11

M22i29r15o85s98l95a73v 68B62u90d91a 9152642637582

To máte pravdu :-/ Jsem jen zvědav, kdy se tady objeví někdo z místních trollů.

0/0
7.11.2014 9:14

Ř34e61h88o80ř 16K67r36á11l56í80č41e23k 5697281979418

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka..." Takže když do mě zezadu někdo ťukne protože nedobrzdí nebo mi nedá přednost, tak viník budu já, poněvadž si dovoluji ještě při 12°C a suché vozovce jezdit na letních gumách? Hm, hezké :-/.

"Statistiky odhalují, že 55 % všech dopravních nehod se odehraje na zimních vozovkách, kdy je riziko karambolu 6x vyšší." Tak tohle zní spíše jako pozitivní zpráva, ne? Jestliže na zimních vozovkách (dle zákona 1.11 - 31.3) se stane jen o 5% víc bouraček než v létě, tak je to slušné číslo, když riziko nehody je 6x vyšší. V konečném důsledku jsou silnice v zimě tedy bezpečnější ;-D.

"Hodně lidí si myslí, že v zimě je před problémy se stabilitou vozu ochrání elektronické systémy podvozku. Skutečnost je ovšem taková, že na sněhu a ledu tyto systémy v kombinaci s letním obutím nefungují," Pochopil bych, kdyby napsali, že tyto systémy mají na ledu nebo sněhu v kombinaci s letním obutím nižší účinnost, ale že nefungují? V tom případě snad nemohou fungovat ani v létě na jakémkoli kluzkém povrchu. Dle tohoto článku mohu být asi rád, že v autě nemám ani ABS a možná proto jsem zatím neboural ;-D.

+9/0
7.11.2014 8:57

M72a63r31t57i11n 70L37u96k21e39š 3936471411415

Jednoduše řečeno - lobby výrobců pneumatik. Viník nehody je zkrátka viník nehody, na to nemají letní gumy žádný vliv a policie i pojišťovny by to tak měli brát.

Ten případ s ťukancem je ještě malichernost. Představte si, že zastavíte před přechodem, idiot za vámi i se zimníma pojede rychle, neubrzdí, vrazí do vás a vy sejmete toho přecházejícího chodce. To už by byl malér.

+2/0
7.11.2014 10:19

J24i72n16d93ř50i43c17h 62Š55k30o85p28e57k 4145671810145

tak ono to tak berou. Pokud pojedeš na letních pneu na sněhu, někdo tě zezadu naboří, samozřejmě nejsi viník, ale poškozený. Pouze dostaneš pokutu za letní pneu, ale tím to pro tebe končí.

Spoléhají na paniku, o nic jiného nejde

+1/0
7.11.2014 10:47

J49a63n 59D28l50o42u16h56ý 8636330903680

viz první odstavec - ono je to pravda, akorát tam novináří opět vynechali půlku věty, protože se to týká jen zimních podmínek. ;-D Ani pojišťovny nemohou vymáhat něco mimo zákon. ;-)

+3/0
7.11.2014 11:18

P76a73v87e68l 24P66o68p16e74l77k64a 2331204180118

Jojo servis, to by musel mít otevřeno, když já nejsem v práci. Občas do ní taky musím, tak s autem se jde jen když kňučí víc než pes.

+1/0
7.11.2014 8:55

L71u82k22á33š 38K39a34z54í82k 9808239728393

Nevidím důvod proč, když je venku 13 stupňů, bych už 7 dní měl mít zimní kola a ničit je. Až se bude ochlazovat za 30 minut mám přehozené kola.

+10/0
7.11.2014 8:21

J10a47n 85M19a25r92t78i55n 6962580439

ako ich "nicite" ak tam mate letne, tak ich "nenicicte".. jasne, ak za tyzden najazdite 10 000km, tak asi rozdiel v ubytku zimnych a letnych spozorujete (aj ked mne osobne vazdy zimaky po 4mm vydrzia medzi 40 az 60 000km od znacky). Oni ani tie letne nevydrzia vyrazne viac (tam je bonus v km podporeny aj faktom, ze si ich clovek necha az kym nemaju cca 2mm. takze ubytok alebo lepsie povedane "nicenie" zimakov je proste blabol. pardon za uprimnost

0/−7
7.11.2014 8:43

M47i98r74o39s70l98a36v 18B42u40d43a 9722512107612

Podívejte se, pokud mám například zimáky téměř na hraně (momentálně 5.5 mm) tak je nazuji co nejpozději, abych tu zimu na nich ještě odjel a sundám je také co nejpozději, abych je dojel a ušetřil letní. Počítám, že je přezuji až v červnu před dovolenou.

Když budou zimáky nové, sundám je co možná nejdříve.

Při ceně pneumatik a vlastně nařízenému nehoráznému plýtvání (vyhazovat pneu která má 4 mm vzorek) to jinak nejde.

+8/0
7.11.2014 8:54

J39i51n29d14ř87i11c92h 38Š16k37o90p54e17k 4265381540735

pokud má zimní pneu ještě 4 mm, nechá se dojed v časném jaru a na podzim

0/0
7.11.2014 9:54

M34i77r84o39s63l94a82v 83B54u14d39a 9982662737442

Fakt, neříkejte? Já jsem napsal asi co?

+3/0
7.11.2014 9:58

J19i62n62d37ř36i92c70h 42Š53k69o68p11e79k 4535281900135

pro přehlednost jsem to některým diskutujícím pouze shrnul.

0/0
7.11.2014 10:48

J25i31ř75í 55Z45ý30k42a 9959623381490

jezdíval jsem denně cirka 120km po dálnici (+dalších 60km po okreskách). Pokud jsem přezul podle doporučení zákona, tak mi v teplejších dnech mizel vzorek zimních gum před očima. Gumy se při vyšších rychlostech více zahřívaly, měkly, dokonce bylo pozorovatelné drobné vytrhávání lamel.

Takže já také přezouval až když meteorologové hlásili sněžení i v nížinách, případně narychlo ráno, když fakt napadl sníh (za 10 minut mám přezuté komplet auto, takže mě to při cestě do práce nijak nezdržovalo)

+4/0
7.11.2014 9:35

P55e45t54r 63K11a27l80v63o45d40a 9695937929134

Škoda, že na zimní pneu, na servis a nejlépe na nové auto nemám. Rád bych zajel jak do servisu tak do myčky. Jsem rád, že provozuji starou šunku abych se dostal od nás do města na nákup, k doktorovi a na úřady. Tahle rada není evidentně pro mne.

+4/0
7.11.2014 8:04

K39a35r22e36l 23N96a35s71t93o40u86p80i90l 3710371450891

Tak na počítač s internetem ještě máš, tak to zas tak špatný nebude...Navíc k doktorovi a na úřady můžeš jezdit busem...

+2/−3
7.11.2014 8:06

M40i29r48o33s18l73a37v 11B67u87d84a 9362832617802

Počítač který zvládne internet se dá pořídit za cca. 500,- připojení k internetu za 150 - 300,- měsíčně nebo zadarmo od souseda (pokud to dovolí) ale hlavně, hromadná doprava nejezdí vždy a všude!!

Tak co tam ještě máš, "chytráku" ?

0/0
7.11.2014 8:34

J61i42ř89í 16N82o36v25o52t37n83y 2508231753309

Jaký auto se dá pořídit za náklady PC s internetem?

0/0
7.11.2014 8:50

J36i18ř35í 98Z49ý38k74a 9549783311610

za desítku se dá koupit spousta aut. Feldy, Astry, různé Pežotíky ...

leckdy to ani nemusí být úplný šrot. A servis těchto starších aut je velice levný. Do 400Kč měsíčně se vejde i s těmi pneumatikami. Samozřejmě počítám s tím, že se cena servisu rozpočítá do plánované životnosti dílu. Nové zimní Barumky na Feldu vyjdou na 3000Kč. Pokud je bude mít 4 roky, tak ho budou stát 62,5Kč měsíčně.

+1/0
7.11.2014 9:44

J84i34ř55í 18N49o44v19o78t16n29y 2578811303619

10000 auto, 3-5000 ekodaň, 800, přepis, 250 evidenční kontrola,2500 2x STK, 6000 (4x1500) povinné, 2500, kotouče, destičky, čepy, 1500, nějaký díl výfuku,  1500 baterie, 3200 (4x měněný olej+filtr), 2500 rozvodová sada, 3000, 3000 - 1 sada  pneu, 4000 (8x přezutí po 500 nebo druhá sada kol), to je 45750 Kč nájezd 12000 za rok = 0,95Kč/km = 950 Kč/ měsíc bez nákladů na jiné opravy a PHM. Internet s PC, starší sestava za 4000 za 4 roky je 83 Kč + 250 levnější net = 340 Kč/měsíc. Rozepisuji protože původní přispivatel řeší celé auto nikoli jen pneu.

+1/0
7.11.2014 10:09

J63i25ř76í 20Z48ý66k60a 9609803401780

OK, OK ... sice by se z toho něco dalo vyškrtat (ekodaň má spousta aut již pořešenu, olej vyjde levněji, evidenčka se dá zmáknout v ceně první STK), ale furt je to míň než náklady na cigára, nebo chlast. Litr měsíčně posbírá i študák.

+1/0
7.11.2014 10:54

P58e36t43r 33N15e17s62v68a54d97b11a 2694435866489

Jelikož by tě vyšel levněji autobus tak na tom tak špatně nebudeš....:-P

0/0
8.11.2014 22:38

M40a44r68c11e78l 36P15a46v85l22í96k 7431404638119

čisto gumené koberce už dlho nepoužívam - v HM som v akcii kúpil kvázi "vlasové" a sú fajn, majú plastovú spodnú stranu, voda sa z nich pri vyberaní nevyleje, zato sa vytrasie jedna dva, špuina sa odstráni kefou, vysavač používam na to, čo spadne pod koberček.

na konci zimy kupujem zimné zmasi do ostrekovačov (používam celoročne), spreje na ľad (používam celoročne na čistenie okien i doma),

ps - manželka tvrdí, že na trabante s letnými pneu sa dalo na snehu jazdiť podstatne lepšie ako teraz na "modernom" aute so zimnými pneu.

pps - na sk platí povinnosť zimných keď je súvislá vrstva, čo prezentujú ako sneh, ľad pod VŠETKÝMI KOLESAMI. ak stojí jeno na suchu, o súvislú vrstvu sa nejedná. na druhej strane, ak je teplota pod nulou, letné sa šmýkajú už pri rozjazde.

0/0
7.11.2014 7:52

J33i53n25d39ř90i18c75h 54Š10k22o93p23e74k 4635611550435

Zase blábol:

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka a stále více pojišťoven v takových případech odmítá pojistné plnění,“ upozorňuje Karel Starý vedoucí poprodejních služeb, Škoda Auto Česká republika."

Odborník, pokud tedy není rádobyodborník, by mohl vědět, že pokud pojedu na letních pneu, ten za mnou nedodrží odstup a nabourá mi do kufru, samozřejmě já viníkem kvůli pneu nebudu.

Ano, dostanu pokutu za letní pneu, ale viníkem bude nadále ten vzadu.

+5/0
7.11.2014 6:46

P33e10t35r 26H91l79o60b52i53l 7899579202172

pokutu za letni dostanes jen v pripade, ze bude na vozovce snih, led, apod... jinac muzes jezdit na letnich celou "zimu"

+5/0
7.11.2014 7:14

J72i32n15d53ř73i57c54h 14Š95k40o64p88e67k 4885831230395

ano, nepřesně jsem se vyjádřil. Bylo to myšleno v případě, kdy já na letních jsem poškozený................

0/0
7.11.2014 7:18

J82i34ř66í 63B20o39l37f 8835417738635

Ach jo :-(  další článek na téma "musíš přezout na zimní, jinak jsi vrah", který ale zapomíná jednu říct jednu podstatnou věc. A to, že zimní gumy neznamenají, že na nich můžeme jezdit v zimě stejně jako na letních v létě (a myslím tím zimu jako sníh, mráz a led, ne to, co je venku teď). :-)

+8/0
7.11.2014 6:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.