Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nastartovali motor, který běží dodnes. Dostali za to vyznamenání

Dva manažeři se před čtvrt stoletím sešli u privatizace mladoboleslavské Škody Auto. Bývalá socialistická firma dodnes pohání český průmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70a72d55i20s20l23a80v 49K18a11l45o59u72s 7275206211740

Na jednu stranu přeji Škodovce hodně úspěchů. Na druhou stranu si říkám, škoda, že se Škodovky nechopila třeba Toyota. Škodovky jsem měl možnost vyzkoušet v různých podobách, jako služební vozy. Avšak nikdy jsem si po roce 1989 žádnou nepořídil. Nějak mě ta pravá Německá "kvalita" neuchvátila.  Přesto jsem rád, že se Škodovky nechopila jakákoliv Francouzská, Italská automobilka.

0/−2
30.10.2014 9:58

V43a13c98l58a91v 71K35u20b92i58s 5971871579187

Toyota moc neudrzuje konkurenci. Oni vse vyrabi pod vlastnimi znackami propadne delaji auta ve spolupraci s nekym. Oni nejsou jako GM nebo VW, ktery maji pod kridli nekolik znacek. Vystaci si vlastne temer vyhradne s dvojici Toyota, Lexus.

0/0
6.11.2014 15:03
Foto

L26u85k42á49š 33N77o58v58o47t64n19ý 6436627908318

Dopadlo to dobře (ještě, že se toho nechopil nějaký domácí privatizátor), po bitvě je sice každý generál, ale je otázkou jak by to třeba dopadlo, kdyby se toho chopilo BMW, které také bylo ve hře...

0/0
30.10.2014 9:22

L98a57d37i65s54l41a44v 18M57i78k10a 1301109274644

Ve finále se rozhodovalo mezi VW a Nissanem, podle mě je tohle lepší řešení, ale to se těžko nějk dokazuje, když nevím jak by to dopadlo pod NIssanem.

+1/0
31.10.2014 10:03

F81i60l60i92p 28S72i40r76o85t42e25k 9842649432491

Je všeobecně známo, že tím druhým byl Renault

+3/0
31.10.2014 15:22

V57a19c43l87a92v 10K70u32b12i75s 5801771839707

No ono je to dneska jedno a to samy Nissan-Renault a mimochodem vznik tohoto partnerstvi byl ve stejnou dobu co se prodavala skoda

0/0
6.11.2014 15:05

V32a56c58l40a82v 81K57u82b68i71s 5571681799507

U BMW jsou dve moznosti bud by se Skoda stejne prodala VW nebo zrusila, protoze BMW tehdy vycouvala diky problemum s investici do Britskych znacek Rover a tusim Jaguar.

0/0
6.11.2014 15:07

V32i39k56y78r 73B18o30h90u85m21i34l 63S21t38r57a26n47s94k55y 9167638856669

Metál si jsitě zaslouží /Renault by tu dnes dělal tak max. Twingo/, ale vůbec nebyl zohledněn tehdejší český management, který byl Němci postupně z různých důvodů, zpravidla štědře, odejit. Mimochodem připomínám paradox historie, když Laurin a Klement vzniknul proto, že p. knihkupci odmítli z Německa poslat díl na jeho bicykl s tím, že jim má napsat německy a ne nesrozumitelnou jim řečí. Jo tehdy jsme ještě měli průmyslníky a podnikatele též myslící národně.

+2/0
30.10.2014 7:12

V53l81a61d90a 74S49i71m40o33n29i29k 3989723293115

Faktem ovšem zůstává, že to byla jedna z mála dobře udělaných privatizací. Jasný a solidní vlastník od samého začátku, žádné česká podvodná cesta.

+5/0
30.10.2014 9:12

J13í75ř49í 41N69o46v16o28t70n29ý 2342515344619

Neviditelna ruka trhu od prosesora Tunela zasahla :-)

0/−5
29.10.2014 23:30
Foto

J23a73n 86Č46e71r12m96á22k 4279558505247

a co tím jako chce pisatel říci?

Dnes je v MB nejlepší výrobce aut z bývalého socialistického bloku... !!!!!!

+5/0
30.10.2014 0:52

V80i10k43y90r 39B84o96h45u90m79i65l 31S25t29r46a62n89s71k49y 9977478776209

I když tedy pořádek/ordung v chodu gignata někdy připomíná Vámi uvedenou "dobu nedávnou".

0/0
30.10.2014 7:14

M55i42l61a10n 26M14a90c58h 8930906541648

No možná měl vyznamenat Pitharta, který tu privatizaci prosadil. A co si za to sklidil nadávek od mudrlantů o rodinném stříbře. Kdyby bylo podle nich dopadlo to jako Stehlíkova POLDI.

+23/0
29.10.2014 23:04

B16o84h78u89m49i54l 87M69á43c17a 5641312516643

Pithart byl také u privatizace Mladé fronty.

0/0
30.10.2014 7:46

S44t31a54n15i52s76l12a89v 86S58v76o83b79o41d10a 1313703406698

Bejt komanči u moci ještě o trochu dýl, tak by zlikvidovali i škodovku

+8/0
29.10.2014 22:57

V63l40a77d20i80m98í53r 58H17o75l48ý 8764401576617

To je jasná věc. Jeden svazák dokonce zlikvidoval i Sazku.

+3/0
29.10.2014 22:59

S69t68a13n88i47s77l61a25v 96S30v22o64b73o55d69a 1213453346608

to že tu po revoluci ods s čssd rozkrádaj republiku není přece omluva pro 40 letý teror komunistů

+3/0
29.10.2014 23:02

M86a33r65t21i73n 15K98y27p94r 2232485814464

Však to jen málokdo omlouvá. A hlavně nebýt komunistického ekonomického šaškování a zpřetrhání plynule se vyvíjejících majetkových vazeb v české ekonomice vytvářených od průmyslové revoluce, nedošlo by ani na privatizace, ne vždy úspěšné. Prostě by fabriky měly své vlastníky, buď by prosperovaly nebo už dávno zanikly a nikdo by to pořád neřešil. Tatra by možná byla slavný výrobce luxusních vozů (měla na to našlápnuto), naopak Avia by třeba zbankrotovala už v roce 1960. Co my víme. Bohužel se pořád řeší, jak tu všechno komunisti nechali a co se s tím stalo. Že toho velká většina stála za ho.. už mnozí vidět nechtějí.

+10/0
29.10.2014 23:15

V36á28c71l40a28v 81V91á91v11r25a 5806899681447

Jakápak privatizace?

Normální prodej firmy Němcům a tam jde také zisk firmy.

Stát nebyl schopen Škodovku podržet a modernizovat ji (kýmkoliv na světě) ale v rukou Česka. OK Nazývejme věci jak jsou. Laurin a Klement se v hrobě obracejí když vidí že jejich firmu drží v rukou jejich německý nepřítel.

Nebylo by od věci přečíst si knihu "Dědeček automobil" stejnejmenný film také ukázal kus slávy z počátků firmy LK.

Je ostuda že to nechal stát cizincům. A nejen tuhle firmu... bylo jich stovky a lidi vyházeni na chodník po celých Čechách. Prosím - blbé výmluvy na asijskou konkurenci můžete nalhávat tak sami sobě.

A nikdo po vás nechce, abyste se přiznali k tomu, že komunisti uměli vést podniky, vyváželi do celého světa, sklo, textil, porcelán, textilní stroje, bižu, válcovaná ocel šla za dampingové ceny i do USA a Kanady,  uhlí hnědé i černé, koks, a jaksi DPH neexistovala. Jak si to vysvětlujete když dnes si stát ukradne z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv na světě celou pětinu absolutně bez jakékoliv zásluhy?

Thyronx na seznamu.cz

+5/−43
29.10.2014 22:03

P78e13t46r 64P12r51a78t69e37r 5133579395828

Prodej státní firmy do soukromých rukou se nazývá privatizace, víme, popletený pane? A DPH je "nástupcem" bývalé daně z obratu.. Ostatní nesmysly, co píšete, už nestojí ani za reakci.. :-/

+33/0
29.10.2014 22:13

T48o59m66á11š 57K47n75a38i55f83l 6383920637410

Thyronxi... Ty jsi nějaký pomatený takhle při večeři...

+8/0
29.10.2014 22:16

J68a84k18u84b 31R14o70u29s 3243570584452

On je pomatený pořád.

+3/0
30.10.2014 0:02
Foto

R39o67m66a90n 68K82r88a98t52o41c44h23v32i51l 1927168328299

Tak to je blábol. Vy jste se moc díval na seriály od Dietla, že jo

+8/0
29.10.2014 22:21

M17a70r48t20i19n 83K28y27p36r 2342225284444

Milý pane, Škodovku už v meziválečném období vlastnily z velké části francouzské banky, protože potomci pana Škody nebyli ani zdaleka tak zdatní jako on.;-D

+2/0
29.10.2014 22:28

V19a52c21l18a17v 71K63u24b55i14s 5641871369507

Snad jen ze to byly nejen Francouzske banky ale i Nemecke a Rakouske a hlavne Skodovku vlastnila Skoda Plzen.

0/0
6.11.2014 15:06

M94a62r78t21i64n 95K94y49p86r 2962295574814

A ještě mě pobavilo to o tom, jak ocel šla za dumpingové ceny do Ameriky. Víte co jsou to dumpingové ceny? To jsou ceny pod náklady výroby. Jestli opravdu komunisti prodávali tímto způsobem, tak se ani nedivím, že to s nima dopadlo, jak to dopadlo. Teda já bych se tím příliš nechlubil.;-D

+12/0
29.10.2014 22:31

M71a50r55e63k 85Š33i96m35o69n 2204427848448

Přesně tak, Američani kupovali levnou ocel z Východního bloku, protože věděli, že je tím Východní blok vlastně dotuje. Jen aby měl ve svých socialistických tabulkách růst produkce oceli, kterou od dob Stalina komunisti milovali a mohli se prsit, jak Ameriku předhonili. Američanům byly čísla u ....

0/0
2.11.2014 20:43

V67í14t 61M65r83h31a82l 1425339643560

Problém je v tom, že Škodovka bez zahraniční pomoci-v tomto případě německé, skoro s určitostí dnes už neexistovala, to, že přišel VW, ji zachránilo existenci na tomhle světě. Je to smutné, že český podnik musel zachránit investor ze zahraničí, ale díky tomu tady Škoda je, mohla klidně také dopadnout jako ČKD, či jiné vytunelované státní podniky. Český národ si totiž neumí vážit svého bohatství.

+12/0
29.10.2014 22:59

M22i56l31a49n 68M64a24c88h 8590886901738

Řekl bych, L&K se v hrobě obraceli po 40let v době "znárodnění" a vlády komoušů. Teď jsou, snad, v klidu.

+9/0
29.10.2014 23:15
Foto

I10v49a77n 63K39o25p34t51a 5457362291387

A proč by ji kdokoliv modernizoval kdyz vy z toho nic nemel. Navíc chybělo podstatne u každého podniku, provozni kapital pro další vývoj atd.

A panove Laurin a Klement to prodali dost dlouho před valkou v roce 1924. A jak jste dosel k tomu ze Němci byli jejih nepřáteli?

Navíc kdyby to komunisté tak uměli vest, proč byl nedostatek valut, proč jsme v roce 1990 měli na dilne vrtacky z roku 1925? Proč byl tak velký vnitřní dluh, rozbité silnice a nedostatek takřka všeho snad mimo potravin?

+7/0
29.10.2014 23:28

J89a87k31u22b 96R74o48u48s 3853970514392

Vávro, Vávro, ty seš fakt magor... Zlatý časy, kdy ses tu na diskuzi jen chlubil, že jsi američan, a nesnažil ses házet ty svoje zcestný moudra a výplody chorýho mozku...

+2/0
30.10.2014 0:40

P11a56v65e15l 94M53a34r54e75š 2409613262

říká nějakej zas........ej  emigrant. radši se podívej jak dopadl váš slavný GM. Se divím, že jsi opičákovi z Bílýho Domu neporadil, co dělat aby nezkrachoval, když se tak vyznáš.

Zalez zpátky do tý svý Ameriky, kde si na ulici ani svobodně neotevreš pivo a přestaň laskavě poučovat jak jsme to měli dělat líp.

A když byly komunisti tak skvělý jak píšeš, že jsi zbaběle zdrhnul ??

+4/0
30.10.2014 8:50

M16i66c52h27a97l 22F21i85n36s92t58e80r43l12e 7909840503528

Hmm, a kde je dneska Tatra (3. nejstarší automobilka na světě !!!), LIAZ, Karosa, Avia... atd. ?!! Já bych to zase až tak neoslavoval ( Škodu), neb se jedná o jehlu v kupce privatizačního sena...:-/

+5/−22
29.10.2014 17:25

V87á11c97l48a61v 82R58o29s56e91n11b74e61r59g 6369147162397

Píšete to stylem, jako by zmíněné společnosti založili komunisti. Tatra byla známou automobilkou už před válkou. Karosa "vznikla" znárodněním továrny Sodomka. Jedině LIAZ byl opravdu založen až po válce. Avii komunisti naopak zlikvidovali tím, že v ní 20 let vyráběli licenční francouzský náklaďák Saviem z 60. let (kdyby nepřišel rok 89, vyráběli by ho tam snad dodnes).

+31/0
29.10.2014 17:38

M31i30c50h72a86l 64F12i17n96s84t70e92r61l49e 7149330523608

S komunisty moje poznámka spojena nebyla. Hořekuji nad tím, jak se dnes rozdávají metály a chválí privatizační vlády, ale přitom tak nějak z toho čouhá jen ta Škoda - škoda !!!

+3/0
29.10.2014 17:55

D28a67v14i69d 68P78r65a29ž84á61k 6414982532386

Vždyť to není pravda. Podívejte se, kolik je v ČR schopných firem. Jenom holt nezůstaly ve stejné struktuře jako za komunismu. Pokud by tomu tak bylo, bylo by to divné.

+8/0
29.10.2014 21:55

V95á61c62l29a11v 24V23á42v46r53a 5846729571627

ty "struktury" je výmluva komunistická...vyjádři se na rovinu.

0/0
29.10.2014 22:11

J39i60ř69í 37S17c75h85w47a34c61h 8608714168676

1. privatizační "vláda" ne "vlády"

2. holt ne každý podnikání obecně vede k úspěchu

3. hořekovat, že metály se rozdávali za úspěšnou a přitom bylo mnoho neúspěšných privatizací je jako hořekovat pod článkem o vítězi nad tím, že jeden v závodě na 100 metrů vyhrál a ostatních 7 bylo poraženo....

+1/0
29.10.2014 21:56

V79á49c75l97a40v 41V95á10v86r84a 5326379461847

jestli je dnešní český podnikatel jako brankář Hašek, tak se nedivím.

0/0
29.10.2014 22:12

M31i60c84h95a30l 12F88r33ý90d14a 1902779523572

LIAZ byl sice založený až po válce, ale na základech Liberecké firmy RAF, tudíž jeho kořeny sahají také o notny kus dál, než uvádíte.

+2/0
29.10.2014 20:32

V36á10c67l39a18v 54V61á95v77r85a 5416259661387

ano LIAZ byl následníkem firmy Elektro-Praga která vyráběla krátký čas nějaké komponenty na elektriku, a

Elektro-Praga přišla po válce do budov koncentráku kde se vyráběly za války součástky do letadel.

Jako kluk jsem tam přímo vyrůstal. LIAZ vyráběěl nejdřív autobusy Škoda 706 RO, později RTO a pak trambusy které šly do mnoha zemí světa. 6ti válec jednoduchý jak facka se pak přestal vyrábět a nastoupil přeplňovaný (turbo). Pravda písty a turba se dovážela z Německa.

Nemyslím si ale, že by vývoj jak ve Škodovce, tak LIAZu stagnoval a vyráběl ty zastaralé motory i dnes.

To spíš Škodovka mi dnes připadá že má zastydlou rýmu s jejich výrobním programem. Auta se dnes dělají poněkud jinak než v Mladé Boleslavi.

0/−8
29.10.2014 22:49

V72á84c14l78a38v 11V26á73v76r64a 5506139771557

proč? I za komunistů se modernizovalo. Neporovnávej rok 1960 s lety o 54 let později.

Ostatně Škodovka má svůj vývoj a navrhuje si modely sama. Tatra vyráběla i osobáky a měly úroveň ve svých letech... dnes je Tatra akorát tak před uzavřením. O Karose nemluvě. LIAZ vyráběl turbo motory a šly nejen do východní Evropy ale i do Jižní Ameriky (autobusy i trambusy) Sklo z Liberce a Bižu i do Afriky a Jižní a Střední Ameriky. Dnes? Živoří.

Svarowski kupuje z Jablonce haléřový šmelc a vyrábí z něj šperky vysoké hodnoty a exportuje do celého světa.

+1/0
29.10.2014 22:10

M57i70c17h62a88l 48Š72r85o26u92b28e91k 8324346813980

Úroveň... :-D

Ty slavné modely vznikly před nebo během války. A 603ka vznikala v ilegalitě, protože soudruzi nechtěli, aby Tatra vyráběla osobáky. Všechno to dělali ještě provorepublikoví inženýři.

+3/0
30.10.2014 9:13

J63i14ř45í 59Z60ý16k10a 9219493511400

pokud Vím, tak Tatra je nyní v českých rukou, na rozdíl od Škodovky. A to se taky počítá. Nehledě na to, že se opět začíná prosazovat. Holt se nenašel nikdo, kdo by do toho nalil miliardy, které v tom podniku už od dob komunistů chybí. Je to dobře nebo špatně? To je otázka. Zahraniční partner by pak vyvážel zisky do své domoviny (a tam i převážně utrácel). To také není moc dobře.

+1/−2
29.10.2014 18:05

P62ř33e12m87y14s75l 16Č48u17l78í78k 8360273652850

ne že by na tom tak záleželo, v čí je rukou, ale:-):

Vydražitelem podniku se stala společnost Truck Development, která vznikla 8. března 2013 a jejíž jediným akcionářem je Marek Galvas, spojený s investiční skupinou J&T.[10] Společnost Truck Development následně firmu přejmenovala na Tatra Trucks a.s., do společnosti mají majetkově vstoupit (zřejmě kapitalizací svých pohledávek vůči Tatře) podnikatel Jaroslav Strnad a společnost Promet Tools ze skupiny Promet Group

pozn: slovenská finanční skupina J&T,

0/0
29.10.2014 18:17

S60v45a77t91o91p77l10u46k 67S28i94l51n70ý 4942226479178

J&T je česko-slovesnká

0/0
29.10.2014 20:19

P20ř62e24m14y24s25l 26Č85u73l29í84k 8760273932730

Že by Wikipedie lhala?

J&T je slovenská investiční skupina, kterou založili v roce 1995 na Slovensku Ivan Jakabovič a Patrik Tkáč

Ale kdo to nyní a jakým podílem vlastní asi není tak jednoduché zjistit.

Ale ještě podstatnější je, že "v českých rukou" určitě není ten nejpřesnější výrok.

0/0
29.10.2014 20:59

J47i87n60d13ř72i48c70h 55Š12k50o46p57e20k 4955461820655

chyba byla, že tatra nebyla nabídnuta firmě, která by tam chtěla zachovat výrobu značek Tatra

0/0
29.10.2014 18:28

P18ř73e68m49y17s22l 63Č76u67l15í88k 8370463282870

Máte v tom dost zmatek. Kdo by kupoval značky?;-D Raději snad auta:-)?

Předtím se tam vyráběla m.j. auta, jenže pak se otevřely světové trhy a zjistilo se, že jsou neprodejná. Protože byla zastaralá a konkurence měla lepší. To je celé. Takže pod značkou Tatra se nyní montují auta s dovezenými motory, převodovkami, spojkou.....Jaký je rozdíl proti Škodovce?

http://www.tatraphoenix.com/technologie/:-)

+1/0
29.10.2014 21:11

V48á50c93l80a24v 82V21á41v53r96a 5866819961337

Tady Micvhale není co slavit ale je spousta z toho za co se stydět. Jednou se o tom bude smět psát pravda. Na to si ale budem muset počkat aspoň 20 let.

0/0
29.10.2014 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.