Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nastartovali motor, který běží dodnes. Dostali za to vyznamenání

Dva manažeři se před čtvrt stoletím sešli u privatizace mladoboleslavské Škody Auto. Bývalá socialistická firma dodnes pohání český průmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69a98d42i62s58l36a39v 85K95a79l94o75u94s 7185876801960

Na jednu stranu přeji Škodovce hodně úspěchů. Na druhou stranu si říkám, škoda, že se Škodovky nechopila třeba Toyota. Škodovky jsem měl možnost vyzkoušet v různých podobách, jako služební vozy. Avšak nikdy jsem si po roce 1989 žádnou nepořídil. Nějak mě ta pravá Německá "kvalita" neuchvátila.  Přesto jsem rád, že se Škodovky nechopila jakákoliv Francouzská, Italská automobilka.

0/−2
30.10.2014 9:58

V57a60c19l23a89v 62K37u76b46i88s 5391651609917

Toyota moc neudrzuje konkurenci. Oni vse vyrabi pod vlastnimi znackami propadne delaji auta ve spolupraci s nekym. Oni nejsou jako GM nebo VW, ktery maji pod kridli nekolik znacek. Vystaci si vlastne temer vyhradne s dvojici Toyota, Lexus.

0/0
6.11.2014 15:03
Foto

L42u59k63á13š 20N58o72v12o52t54n76ý 6166287648408

Dopadlo to dobře (ještě, že se toho nechopil nějaký domácí privatizátor), po bitvě je sice každý generál, ale je otázkou jak by to třeba dopadlo, kdyby se toho chopilo BMW, které také bylo ve hře...

0/0
30.10.2014 9:22

L72a18d24i15s96l10a90v 77M18i79k46a 1151849224474

Ve finále se rozhodovalo mezi VW a Nissanem, podle mě je tohle lepší řešení, ale to se těžko nějk dokazuje, když nevím jak by to dopadlo pod NIssanem.

+1/0
31.10.2014 10:03

F98i30l45i86p 61S26i41r15o76t31e34k 9542179632461

Je všeobecně známo, že tím druhým byl Renault

+3/0
31.10.2014 15:22

V83a44c71l46a73v 79K25u59b62i91s 5511811549327

No ono je to dneska jedno a to samy Nissan-Renault a mimochodem vznik tohoto partnerstvi byl ve stejnou dobu co se prodavala skoda

0/0
6.11.2014 15:05

V73a53c86l89a15v 55K55u69b40i12s 5241401139467

U BMW jsou dve moznosti bud by se Skoda stejne prodala VW nebo zrusila, protoze BMW tehdy vycouvala diky problemum s investici do Britskych znacek Rover a tusim Jaguar.

0/0
6.11.2014 15:07

V83i72k54y82r 23B71o94h12u42m48i47l 66S83t69r81a94n20s43k86y 9817138766469

Metál si jsitě zaslouží /Renault by tu dnes dělal tak max. Twingo/, ale vůbec nebyl zohledněn tehdejší český management, který byl Němci postupně z různých důvodů, zpravidla štědře, odejit. Mimochodem připomínám paradox historie, když Laurin a Klement vzniknul proto, že p. knihkupci odmítli z Německa poslat díl na jeho bicykl s tím, že jim má napsat německy a ne nesrozumitelnou jim řečí. Jo tehdy jsme ještě měli průmyslníky a podnikatele též myslící národně.

+2/0
30.10.2014 7:12

V64l11a18d89a 23S13i68m31o43n75i77k 3759883473675

Faktem ovšem zůstává, že to byla jedna z mála dobře udělaných privatizací. Jasný a solidní vlastník od samého začátku, žádné česká podvodná cesta.

+5/0
30.10.2014 9:12

J67í82ř36í 71N20o48v51o47t70n85ý 2872455914799

Neviditelna ruka trhu od prosesora Tunela zasahla :-)

0/−5
29.10.2014 23:30
Foto

J53a30n 43Č16e36r88m81á15k 4809818975727

a co tím jako chce pisatel říci?

Dnes je v MB nejlepší výrobce aut z bývalého socialistického bloku... !!!!!!

+5/0
30.10.2014 0:52

V27i14k90y15r 93B92o56h51u75m14i54l 40S65t97r22a62n46s14k35y 9667768506899

I když tedy pořádek/ordung v chodu gignata někdy připomíná Vámi uvedenou "dobu nedávnou".

0/0
30.10.2014 7:14

M54i44l68a62n 57M85a62c11h 8540736461318

No možná měl vyznamenat Pitharta, který tu privatizaci prosadil. A co si za to sklidil nadávek od mudrlantů o rodinném stříbře. Kdyby bylo podle nich dopadlo to jako Stehlíkova POLDI.

+23/0
29.10.2014 23:04

B56o65h90u93m87i50l 14M48á75c13a 5491372766283

Pithart byl také u privatizace Mladé fronty.

0/0
30.10.2014 7:46

S67t76a56n41i95s75l24a45v 70S34v39o98b65o22d12a 1103653286768

Bejt komanči u moci ještě o trochu dýl, tak by zlikvidovali i škodovku

+8/0
29.10.2014 22:57

V73l16a80d22i40m78í35r 45H50o78l41ý 8294341806667

To je jasná věc. Jeden svazák dokonce zlikvidoval i Sazku.

+3/0
29.10.2014 22:59

S93t34a97n42i50s54l33a21v 93S66v63o88b83o90d46a 1753463306608

to že tu po revoluci ods s čssd rozkrádaj republiku není přece omluva pro 40 letý teror komunistů

+3/0
29.10.2014 23:02

M12a22r86t63i25n 61K69y40p72r 2652395154154

Však to jen málokdo omlouvá. A hlavně nebýt komunistického ekonomického šaškování a zpřetrhání plynule se vyvíjejících majetkových vazeb v české ekonomice vytvářených od průmyslové revoluce, nedošlo by ani na privatizace, ne vždy úspěšné. Prostě by fabriky měly své vlastníky, buď by prosperovaly nebo už dávno zanikly a nikdo by to pořád neřešil. Tatra by možná byla slavný výrobce luxusních vozů (měla na to našlápnuto), naopak Avia by třeba zbankrotovala už v roce 1960. Co my víme. Bohužel se pořád řeší, jak tu všechno komunisti nechali a co se s tím stalo. Že toho velká většina stála za ho.. už mnozí vidět nechtějí.

+10/0
29.10.2014 23:15

V27á98c28l76a11v 33V77á32v50r93a 5856559751887

Jakápak privatizace?

Normální prodej firmy Němcům a tam jde také zisk firmy.

Stát nebyl schopen Škodovku podržet a modernizovat ji (kýmkoliv na světě) ale v rukou Česka. OK Nazývejme věci jak jsou. Laurin a Klement se v hrobě obracejí když vidí že jejich firmu drží v rukou jejich německý nepřítel.

Nebylo by od věci přečíst si knihu "Dědeček automobil" stejnejmenný film také ukázal kus slávy z počátků firmy LK.

Je ostuda že to nechal stát cizincům. A nejen tuhle firmu... bylo jich stovky a lidi vyházeni na chodník po celých Čechách. Prosím - blbé výmluvy na asijskou konkurenci můžete nalhávat tak sami sobě.

A nikdo po vás nechce, abyste se přiznali k tomu, že komunisti uměli vést podniky, vyváželi do celého světa, sklo, textil, porcelán, textilní stroje, bižu, válcovaná ocel šla za dampingové ceny i do USA a Kanady,  uhlí hnědé i černé, koks, a jaksi DPH neexistovala. Jak si to vysvětlujete když dnes si stát ukradne z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv na světě celou pětinu absolutně bez jakékoliv zásluhy?

Thyronx na seznamu.cz

+5/−43
29.10.2014 22:03

P50e53t14r 13P93r97a72t78e53r 5163699815798

Prodej státní firmy do soukromých rukou se nazývá privatizace, víme, popletený pane? A DPH je "nástupcem" bývalé daně z obratu.. Ostatní nesmysly, co píšete, už nestojí ani za reakci.. :-/

+33/0
29.10.2014 22:13

T79o23m59á54š 64K60n58a70i84f72l 6683730227510

Thyronxi... Ty jsi nějaký pomatený takhle při večeři...

+8/0
29.10.2014 22:16

J38a60k28u11b 18R48o72u28s 3863680624442

On je pomatený pořád.

+3/0
30.10.2014 0:02
Foto

R17o41m48a54n 21K17r29a53t97o18c89h49v30i93l 1277288658799

Tak to je blábol. Vy jste se moc díval na seriály od Dietla, že jo

+8/0
29.10.2014 22:21

M45a38r81t55i43n 27K34y15p61r 2422175604364

Milý pane, Škodovku už v meziválečném období vlastnily z velké části francouzské banky, protože potomci pana Škody nebyli ani zdaleka tak zdatní jako on.;-D

+2/0
29.10.2014 22:28

V90a90c30l53a26v 31K39u60b61i53s 5671531309707

Snad jen ze to byly nejen Francouzske banky ale i Nemecke a Rakouske a hlavne Skodovku vlastnila Skoda Plzen.

0/0
6.11.2014 15:06

M78a79r23t31i53n 62K16y33p34r 2612605964304

A ještě mě pobavilo to o tom, jak ocel šla za dumpingové ceny do Ameriky. Víte co jsou to dumpingové ceny? To jsou ceny pod náklady výroby. Jestli opravdu komunisti prodávali tímto způsobem, tak se ani nedivím, že to s nima dopadlo, jak to dopadlo. Teda já bych se tím příliš nechlubil.;-D

+12/0
29.10.2014 22:31

M29a16r54e85k 46Š47i80m97o57n 2984507108958

Přesně tak, Američani kupovali levnou ocel z Východního bloku, protože věděli, že je tím Východní blok vlastně dotuje. Jen aby měl ve svých socialistických tabulkách růst produkce oceli, kterou od dob Stalina komunisti milovali a mohli se prsit, jak Ameriku předhonili. Američanům byly čísla u ....

0/0
2.11.2014 20:43

V35í29t 83M83r23h12a23l 1565559343470

Problém je v tom, že Škodovka bez zahraniční pomoci-v tomto případě německé, skoro s určitostí dnes už neexistovala, to, že přišel VW, ji zachránilo existenci na tomhle světě. Je to smutné, že český podnik musel zachránit investor ze zahraničí, ale díky tomu tady Škoda je, mohla klidně také dopadnout jako ČKD, či jiné vytunelované státní podniky. Český národ si totiž neumí vážit svého bohatství.

+12/0
29.10.2014 22:59

M21i62l96a30n 67M66a68c91h 8280116191548

Řekl bych, L&K se v hrobě obraceli po 40let v době "znárodnění" a vlády komoušů. Teď jsou, snad, v klidu.

+9/0
29.10.2014 23:15
Foto

I16v67a31n 16K48o71p30t80a 5727302561377

A proč by ji kdokoliv modernizoval kdyz vy z toho nic nemel. Navíc chybělo podstatne u každého podniku, provozni kapital pro další vývoj atd.

A panove Laurin a Klement to prodali dost dlouho před valkou v roce 1924. A jak jste dosel k tomu ze Němci byli jejih nepřáteli?

Navíc kdyby to komunisté tak uměli vest, proč byl nedostatek valut, proč jsme v roce 1990 měli na dilne vrtacky z roku 1925? Proč byl tak velký vnitřní dluh, rozbité silnice a nedostatek takřka všeho snad mimo potravin?

+7/0
29.10.2014 23:28

J85a49k49u47b 58R83o73u73s 3813160744822

Vávro, Vávro, ty seš fakt magor... Zlatý časy, kdy ses tu na diskuzi jen chlubil, že jsi američan, a nesnažil ses házet ty svoje zcestný moudra a výplody chorýho mozku...

+2/0
30.10.2014 0:40

P49a60v40e89l 40M58a80r94e25š 2749763262

říká nějakej zas........ej  emigrant. radši se podívej jak dopadl váš slavný GM. Se divím, že jsi opičákovi z Bílýho Domu neporadil, co dělat aby nezkrachoval, když se tak vyznáš.

Zalez zpátky do tý svý Ameriky, kde si na ulici ani svobodně neotevreš pivo a přestaň laskavě poučovat jak jsme to měli dělat líp.

A když byly komunisti tak skvělý jak píšeš, že jsi zbaběle zdrhnul ??

+4/0
30.10.2014 8:50

M91i94c74h84a35l 53F74i89n16s69t43e28r27l30e 7429440363458

Hmm, a kde je dneska Tatra (3. nejstarší automobilka na světě !!!), LIAZ, Karosa, Avia... atd. ?!! Já bych to zase až tak neoslavoval ( Škodu), neb se jedná o jehlu v kupce privatizačního sena...:-/

+5/−22
29.10.2014 17:25

V72á98c91l48a65v 87R41o39s49e24n49b60e21r21g 6719327552627

Píšete to stylem, jako by zmíněné společnosti založili komunisti. Tatra byla známou automobilkou už před válkou. Karosa "vznikla" znárodněním továrny Sodomka. Jedině LIAZ byl opravdu založen až po válce. Avii komunisti naopak zlikvidovali tím, že v ní 20 let vyráběli licenční francouzský náklaďák Saviem z 60. let (kdyby nepřišel rok 89, vyráběli by ho tam snad dodnes).

+31/0
29.10.2014 17:38

M19i88c48h37a41l 84F76i79n26s21t72e20r25l46e 7679790123778

S komunisty moje poznámka spojena nebyla. Hořekuji nad tím, jak se dnes rozdávají metály a chválí privatizační vlády, ale přitom tak nějak z toho čouhá jen ta Škoda - škoda !!!

+3/0
29.10.2014 17:55

D34a52v38i85d 52P94r13a60ž50á54k 6574322552936

Vždyť to není pravda. Podívejte se, kolik je v ČR schopných firem. Jenom holt nezůstaly ve stejné struktuře jako za komunismu. Pokud by tomu tak bylo, bylo by to divné.

+8/0
29.10.2014 21:55

V73á79c35l47a96v 44V67á17v71r85a 5706299661397

ty "struktury" je výmluva komunistická...vyjádři se na rovinu.

0/0
29.10.2014 22:11

J98i12ř91í 41S19c93h97w12a33c32h 8458524338806

1. privatizační "vláda" ne "vlády"

2. holt ne každý podnikání obecně vede k úspěchu

3. hořekovat, že metály se rozdávali za úspěšnou a přitom bylo mnoho neúspěšných privatizací je jako hořekovat pod článkem o vítězi nad tím, že jeden v závodě na 100 metrů vyhrál a ostatních 7 bylo poraženo....

+1/0
29.10.2014 21:56

V44á31c31l93a64v 78V45á45v21r29a 5816669201277

jestli je dnešní český podnikatel jako brankář Hašek, tak se nedivím.

0/0
29.10.2014 22:12

M80i51c25h33a38l 73F61r47ý61d26a 1222619953702

LIAZ byl sice založený až po válce, ale na základech Liberecké firmy RAF, tudíž jeho kořeny sahají také o notny kus dál, než uvádíte.

+2/0
29.10.2014 20:32

V55á13c12l53a20v 85V71á49v64r76a 5636879921627

ano LIAZ byl následníkem firmy Elektro-Praga která vyráběla krátký čas nějaké komponenty na elektriku, a

Elektro-Praga přišla po válce do budov koncentráku kde se vyráběly za války součástky do letadel.

Jako kluk jsem tam přímo vyrůstal. LIAZ vyráběěl nejdřív autobusy Škoda 706 RO, později RTO a pak trambusy které šly do mnoha zemí světa. 6ti válec jednoduchý jak facka se pak přestal vyrábět a nastoupil přeplňovaný (turbo). Pravda písty a turba se dovážela z Německa.

Nemyslím si ale, že by vývoj jak ve Škodovce, tak LIAZu stagnoval a vyráběl ty zastaralé motory i dnes.

To spíš Škodovka mi dnes připadá že má zastydlou rýmu s jejich výrobním programem. Auta se dnes dělají poněkud jinak než v Mladé Boleslavi.

0/−8
29.10.2014 22:49

V90á71c58l52a83v 80V31á81v17r21a 5246589281957

proč? I za komunistů se modernizovalo. Neporovnávej rok 1960 s lety o 54 let později.

Ostatně Škodovka má svůj vývoj a navrhuje si modely sama. Tatra vyráběla i osobáky a měly úroveň ve svých letech... dnes je Tatra akorát tak před uzavřením. O Karose nemluvě. LIAZ vyráběl turbo motory a šly nejen do východní Evropy ale i do Jižní Ameriky (autobusy i trambusy) Sklo z Liberce a Bižu i do Afriky a Jižní a Střední Ameriky. Dnes? Živoří.

Svarowski kupuje z Jablonce haléřový šmelc a vyrábí z něj šperky vysoké hodnoty a exportuje do celého světa.

+1/0
29.10.2014 22:10

M68i14c80h13a82l 74Š89r17o27u37b55e33k 8544406863470

Úroveň... :-D

Ty slavné modely vznikly před nebo během války. A 603ka vznikala v ilegalitě, protože soudruzi nechtěli, aby Tatra vyráběla osobáky. Všechno to dělali ještě provorepublikoví inženýři.

+3/0
30.10.2014 9:13

J69i49ř80í 97Z55ý89k66a 9699773241490

pokud Vím, tak Tatra je nyní v českých rukou, na rozdíl od Škodovky. A to se taky počítá. Nehledě na to, že se opět začíná prosazovat. Holt se nenašel nikdo, kdo by do toho nalil miliardy, které v tom podniku už od dob komunistů chybí. Je to dobře nebo špatně? To je otázka. Zahraniční partner by pak vyvážel zisky do své domoviny (a tam i převážně utrácel). To také není moc dobře.

+1/−2
29.10.2014 18:05

P73ř95e90m39y61s66l 74Č80u60l94í59k 8150283722820

ne že by na tom tak záleželo, v čí je rukou, ale:-):

Vydražitelem podniku se stala společnost Truck Development, která vznikla 8. března 2013 a jejíž jediným akcionářem je Marek Galvas, spojený s investiční skupinou J&T.[10] Společnost Truck Development následně firmu přejmenovala na Tatra Trucks a.s., do společnosti mají majetkově vstoupit (zřejmě kapitalizací svých pohledávek vůči Tatře) podnikatel Jaroslav Strnad a společnost Promet Tools ze skupiny Promet Group

pozn: slovenská finanční skupina J&T,

0/0
29.10.2014 18:17

S54v31a95t59o36p89l93u68k 50S73i77l30n50ý 4782476219348

J&T je česko-slovesnká

0/0
29.10.2014 20:19

P67ř35e26m21y35s97l 93Č65u78l59í36k 8520193442620

Že by Wikipedie lhala?

J&T je slovenská investiční skupina, kterou založili v roce 1995 na Slovensku Ivan Jakabovič a Patrik Tkáč

Ale kdo to nyní a jakým podílem vlastní asi není tak jednoduché zjistit.

Ale ještě podstatnější je, že "v českých rukou" určitě není ten nejpřesnější výrok.

0/0
29.10.2014 20:59

J34i72n44d45ř73i27c87h 59Š78k36o49p64e82k 4465341120225

chyba byla, že tatra nebyla nabídnuta firmě, která by tam chtěla zachovat výrobu značek Tatra

0/0
29.10.2014 18:28

P82ř35e46m92y56s70l 29Č32u11l93í56k 8390673262410

Máte v tom dost zmatek. Kdo by kupoval značky?;-D Raději snad auta:-)?

Předtím se tam vyráběla m.j. auta, jenže pak se otevřely světové trhy a zjistilo se, že jsou neprodejná. Protože byla zastaralá a konkurence měla lepší. To je celé. Takže pod značkou Tatra se nyní montují auta s dovezenými motory, převodovkami, spojkou.....Jaký je rozdíl proti Škodovce?

http://www.tatraphoenix.com/technologie/:-)

+1/0
29.10.2014 21:11

V38á25c95l77a43v 11V47á16v79r74a 5466849841437

Tady Micvhale není co slavit ale je spousta z toho za co se stydět. Jednou se o tom bude smět psát pravda. Na to si ale budem muset počkat aspoň 20 let.

0/0
29.10.2014 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.