Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nastartovali motor, který běží dodnes. Dostali za to vyznamenání

Dva manažeři se před čtvrt stoletím sešli u privatizace mladoboleslavské Škody Auto. Bývalá socialistická firma dodnes pohání český průmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87a22d39i56s91l92a36v 49K81a53l29o17u64s 7405586841880

Na jednu stranu přeji Škodovce hodně úspěchů. Na druhou stranu si říkám, škoda, že se Škodovky nechopila třeba Toyota. Škodovky jsem měl možnost vyzkoušet v různých podobách, jako služební vozy. Avšak nikdy jsem si po roce 1989 žádnou nepořídil. Nějak mě ta pravá Německá "kvalita" neuchvátila.  Přesto jsem rád, že se Škodovky nechopila jakákoliv Francouzská, Italská automobilka.

0/−2
30.10.2014 9:58

V72a82c13l88a19v 54K57u35b62i16s 5111561449137

Toyota moc neudrzuje konkurenci. Oni vse vyrabi pod vlastnimi znackami propadne delaji auta ve spolupraci s nekym. Oni nejsou jako GM nebo VW, ktery maji pod kridli nekolik znacek. Vystaci si vlastne temer vyhradne s dvojici Toyota, Lexus.

0/0
6.11.2014 15:03
Foto

L65u95k66á30š 79N66o49v74o89t90n19ý 6176247968658

Dopadlo to dobře (ještě, že se toho nechopil nějaký domácí privatizátor), po bitvě je sice každý generál, ale je otázkou jak by to třeba dopadlo, kdyby se toho chopilo BMW, které také bylo ve hře...

0/0
30.10.2014 9:22


L77a74d88i74s29l63a83v 77M67i80k31a 1391869344914

Ve finále se rozhodovalo mezi VW a Nissanem, podle mě je tohle lepší řešení, ale to se těžko nějk dokazuje, když nevím jak by to dopadlo pod NIssanem.

+1/0
31.10.2014 10:03

F47i50l63i20p 96S20i78r27o49t96e91k 9222799122401

Je všeobecně známo, že tím druhým byl Renault

+3/0
31.10.2014 15:22

V59a69c96l47a33v 80K54u38b46i41s 5811511229857

No ono je to dneska jedno a to samy Nissan-Renault a mimochodem vznik tohoto partnerstvi byl ve stejnou dobu co se prodavala skoda

0/0
6.11.2014 15:05

V27a45c13l65a26v 69K73u43b54i67s 5571971579497

U BMW jsou dve moznosti bud by se Skoda stejne prodala VW nebo zrusila, protoze BMW tehdy vycouvala diky problemum s investici do Britskych znacek Rover a tusim Jaguar.

0/0
6.11.2014 15:07

V77i36k51y13r 75B36o31h61u42m48i10l 20S91t22r26a78n24s67k66y 9417318616889

Metál si jsitě zaslouží /Renault by tu dnes dělal tak max. Twingo/, ale vůbec nebyl zohledněn tehdejší český management, který byl Němci postupně z různých důvodů, zpravidla štědře, odejit. Mimochodem připomínám paradox historie, když Laurin a Klement vzniknul proto, že p. knihkupci odmítli z Německa poslat díl na jeho bicykl s tím, že jim má napsat německy a ne nesrozumitelnou jim řečí. Jo tehdy jsme ještě měli průmyslníky a podnikatele též myslící národně.

+2/0
30.10.2014 7:12

V55l63a41d65a 26S24i38m89o34n33i15k 3599203893775

Faktem ovšem zůstává, že to byla jedna z mála dobře udělaných privatizací. Jasný a solidní vlastník od samého začátku, žádné česká podvodná cesta.

+5/0
30.10.2014 9:12

J74í84ř63í 65N12o63v65o15t76n61ý 2262755524889

Neviditelna ruka trhu od prosesora Tunela zasahla :-)

0/−5
29.10.2014 23:30
Foto

J41a26n 28Č25e46r94m49á43k 4709148465137

a co tím jako chce pisatel říci?

Dnes je v MB nejlepší výrobce aut z bývalého socialistického bloku... !!!!!!

+5/0
30.10.2014 0:52

V57i74k86y85r 61B16o87h45u92m81i76l 64S59t34r89a57n63s14k98y 9487858116919

I když tedy pořádek/ordung v chodu gignata někdy připomíná Vámi uvedenou "dobu nedávnou".

0/0
30.10.2014 7:14

M17i86l44a72n 93M38a40c24h 8590286971168

No možná měl vyznamenat Pitharta, který tu privatizaci prosadil. A co si za to sklidil nadávek od mudrlantů o rodinném stříbře. Kdyby bylo podle nich dopadlo to jako Stehlíkova POLDI.

+23/0
29.10.2014 23:04

B89o28h89u10m19i86l 16M94á59c48a 5621652226153

Pithart byl také u privatizace Mladé fronty.

0/0
30.10.2014 7:46

S91t78a65n14i97s27l56a81v 79S98v27o43b93o17d61a 1663273456608

Bejt komanči u moci ještě o trochu dýl, tak by zlikvidovali i škodovku

+8/0
29.10.2014 22:57

V28l10a39d73i14m89í60r 78H15o42l67ý 8334771606887

To je jasná věc. Jeden svazák dokonce zlikvidoval i Sazku.

+3/0
29.10.2014 22:59

S45t60a57n54i30s79l58a17v 47S90v82o75b92o97d43a 1913313266158

to že tu po revoluci ods s čssd rozkrádaj republiku není přece omluva pro 40 letý teror komunistů

+3/0
29.10.2014 23:02

M92a15r61t15i61n 24K47y47p50r 2492215754484

Však to jen málokdo omlouvá. A hlavně nebýt komunistického ekonomického šaškování a zpřetrhání plynule se vyvíjejících majetkových vazeb v české ekonomice vytvářených od průmyslové revoluce, nedošlo by ani na privatizace, ne vždy úspěšné. Prostě by fabriky měly své vlastníky, buď by prosperovaly nebo už dávno zanikly a nikdo by to pořád neřešil. Tatra by možná byla slavný výrobce luxusních vozů (měla na to našlápnuto), naopak Avia by třeba zbankrotovala už v roce 1960. Co my víme. Bohužel se pořád řeší, jak tu všechno komunisti nechali a co se s tím stalo. Že toho velká většina stála za ho.. už mnozí vidět nechtějí.

+10/0
29.10.2014 23:15

V82á15c70l10a19v 71V25á80v68r91a 5906819311247

Jakápak privatizace?

Normální prodej firmy Němcům a tam jde také zisk firmy.

Stát nebyl schopen Škodovku podržet a modernizovat ji (kýmkoliv na světě) ale v rukou Česka. OK Nazývejme věci jak jsou. Laurin a Klement se v hrobě obracejí když vidí že jejich firmu drží v rukou jejich německý nepřítel.

Nebylo by od věci přečíst si knihu "Dědeček automobil" stejnejmenný film také ukázal kus slávy z počátků firmy LK.

Je ostuda že to nechal stát cizincům. A nejen tuhle firmu... bylo jich stovky a lidi vyházeni na chodník po celých Čechách. Prosím - blbé výmluvy na asijskou konkurenci můžete nalhávat tak sami sobě.

A nikdo po vás nechce, abyste se přiznali k tomu, že komunisti uměli vést podniky, vyváželi do celého světa, sklo, textil, porcelán, textilní stroje, bižu, válcovaná ocel šla za dampingové ceny i do USA a Kanady,  uhlí hnědé i černé, koks, a jaksi DPH neexistovala. Jak si to vysvětlujete když dnes si stát ukradne z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv na světě celou pětinu absolutně bez jakékoliv zásluhy?

Thyronx na seznamu.cz

+5/−43
29.10.2014 22:03

P66e80t71r 49P45r16a72t66e82r 5833549955408

Prodej státní firmy do soukromých rukou se nazývá privatizace, víme, popletený pane? A DPH je "nástupcem" bývalé daně z obratu.. Ostatní nesmysly, co píšete, už nestojí ani za reakci.. :-/

+33/0
29.10.2014 22:13

T81o42m18á66š 35K24n43a91i87f36l 6423820587110

Thyronxi... Ty jsi nějaký pomatený takhle při večeři...

+8/0
29.10.2014 22:16

J34a34k22u69b 32R40o10u80s 3663780104742

On je pomatený pořád.

+3/0
30.10.2014 0:02
Foto

R68o75m26a31n 86K55r23a41t42o48c60h35v65i66l 1867318778539

Tak to je blábol. Vy jste se moc díval na seriály od Dietla, že jo

+8/0
29.10.2014 22:21

M39a66r86t15i48n 42K69y23p31r 2642395114744

Milý pane, Škodovku už v meziválečném období vlastnily z velké části francouzské banky, protože potomci pana Škody nebyli ani zdaleka tak zdatní jako on.;-D

+2/0
29.10.2014 22:28

V39a66c59l55a66v 75K66u49b86i68s 5271671849727

Snad jen ze to byly nejen Francouzske banky ale i Nemecke a Rakouske a hlavne Skodovku vlastnila Skoda Plzen.

0/0
6.11.2014 15:06

M86a14r64t52i77n 12K22y48p43r 2872635374824

A ještě mě pobavilo to o tom, jak ocel šla za dumpingové ceny do Ameriky. Víte co jsou to dumpingové ceny? To jsou ceny pod náklady výroby. Jestli opravdu komunisti prodávali tímto způsobem, tak se ani nedivím, že to s nima dopadlo, jak to dopadlo. Teda já bych se tím příliš nechlubil.;-D

+12/0
29.10.2014 22:31

M60a72r33e57k 11Š41i72m30o67n 2154217298558

Přesně tak, Američani kupovali levnou ocel z Východního bloku, protože věděli, že je tím Východní blok vlastně dotuje. Jen aby měl ve svých socialistických tabulkách růst produkce oceli, kterou od dob Stalina komunisti milovali a mohli se prsit, jak Ameriku předhonili. Američanům byly čísla u ....

0/0
2.11.2014 20:43

V21í14t 51M96r68h47a62l 1685829183660

Problém je v tom, že Škodovka bez zahraniční pomoci-v tomto případě německé, skoro s určitostí dnes už neexistovala, to, že přišel VW, ji zachránilo existenci na tomhle světě. Je to smutné, že český podnik musel zachránit investor ze zahraničí, ale díky tomu tady Škoda je, mohla klidně také dopadnout jako ČKD, či jiné vytunelované státní podniky. Český národ si totiž neumí vážit svého bohatství.

+12/0
29.10.2014 22:59

M22i61l98a61n 89M32a71c91h 8390916151758

Řekl bych, L&K se v hrobě obraceli po 40let v době "znárodnění" a vlády komoušů. Teď jsou, snad, v klidu.

+9/0
29.10.2014 23:15
Foto

I63v21a25n 36K22o51p28t98a 5537322321897

A proč by ji kdokoliv modernizoval kdyz vy z toho nic nemel. Navíc chybělo podstatne u každého podniku, provozni kapital pro další vývoj atd.

A panove Laurin a Klement to prodali dost dlouho před valkou v roce 1924. A jak jste dosel k tomu ze Němci byli jejih nepřáteli?

Navíc kdyby to komunisté tak uměli vest, proč byl nedostatek valut, proč jsme v roce 1990 měli na dilne vrtacky z roku 1925? Proč byl tak velký vnitřní dluh, rozbité silnice a nedostatek takřka všeho snad mimo potravin?

+7/0
29.10.2014 23:28

J18a96k46u29b 25R74o24u77s 3633660454492

Vávro, Vávro, ty seš fakt magor... Zlatý časy, kdy ses tu na diskuzi jen chlubil, že jsi američan, a nesnažil ses házet ty svoje zcestný moudra a výplody chorýho mozku...

+2/0
30.10.2014 0:40

P41a20v40e45l 43M29a89r62e15š 2379873842

říká nějakej zas........ej  emigrant. radši se podívej jak dopadl váš slavný GM. Se divím, že jsi opičákovi z Bílýho Domu neporadil, co dělat aby nezkrachoval, když se tak vyznáš.

Zalez zpátky do tý svý Ameriky, kde si na ulici ani svobodně neotevreš pivo a přestaň laskavě poučovat jak jsme to měli dělat líp.

A když byly komunisti tak skvělý jak píšeš, že jsi zbaběle zdrhnul ??

+4/0
30.10.2014 8:50

M53i21c49h26a63l 19F22i88n38s18t52e92r85l52e 7759640773368

Hmm, a kde je dneska Tatra (3. nejstarší automobilka na světě !!!), LIAZ, Karosa, Avia... atd. ?!! Já bych to zase až tak neoslavoval ( Škodu), neb se jedná o jehlu v kupce privatizačního sena...:-/

+5/−22
29.10.2014 17:25

V21á96c74l74a93v 11R21o82s65e34n42b68e83r80g 6189607742147

Píšete to stylem, jako by zmíněné společnosti založili komunisti. Tatra byla známou automobilkou už před válkou. Karosa "vznikla" znárodněním továrny Sodomka. Jedině LIAZ byl opravdu založen až po válce. Avii komunisti naopak zlikvidovali tím, že v ní 20 let vyráběli licenční francouzský náklaďák Saviem z 60. let (kdyby nepřišel rok 89, vyráběli by ho tam snad dodnes).

+31/0
29.10.2014 17:38

M34i96c24h54a53l 56F21i33n67s47t58e90r52l35e 7849780263908

S komunisty moje poznámka spojena nebyla. Hořekuji nad tím, jak se dnes rozdávají metály a chválí privatizační vlády, ale přitom tak nějak z toho čouhá jen ta Škoda - škoda !!!

+3/0
29.10.2014 17:55

D20a77v26i47d 14P79r53a86ž55á68k 6334712832356

Vždyť to není pravda. Podívejte se, kolik je v ČR schopných firem. Jenom holt nezůstaly ve stejné struktuře jako za komunismu. Pokud by tomu tak bylo, bylo by to divné.

+8/0
29.10.2014 21:55

V76á70c39l79a22v 65V52á28v63r69a 5436739341747

ty "struktury" je výmluva komunistická...vyjádři se na rovinu.

0/0
29.10.2014 22:11

J81i17ř83í 15S63c27h49w96a86c85h 8918434118656

1. privatizační "vláda" ne "vlády"

2. holt ne každý podnikání obecně vede k úspěchu

3. hořekovat, že metály se rozdávali za úspěšnou a přitom bylo mnoho neúspěšných privatizací je jako hořekovat pod článkem o vítězi nad tím, že jeden v závodě na 100 metrů vyhrál a ostatních 7 bylo poraženo....

+1/0
29.10.2014 21:56

V10á51c10l94a62v 32V23á80v94r15a 5656599471907

jestli je dnešní český podnikatel jako brankář Hašek, tak se nedivím.

0/0
29.10.2014 22:12

M23i56c14h40a55l 78F15r48ý84d27a 1172669843782

LIAZ byl sice založený až po válce, ale na základech Liberecké firmy RAF, tudíž jeho kořeny sahají také o notny kus dál, než uvádíte.

+2/0
29.10.2014 20:32

V82á53c86l78a64v 85V28á22v69r47a 5216119601107

ano LIAZ byl následníkem firmy Elektro-Praga která vyráběla krátký čas nějaké komponenty na elektriku, a

Elektro-Praga přišla po válce do budov koncentráku kde se vyráběly za války součástky do letadel.

Jako kluk jsem tam přímo vyrůstal. LIAZ vyráběěl nejdřív autobusy Škoda 706 RO, později RTO a pak trambusy které šly do mnoha zemí světa. 6ti válec jednoduchý jak facka se pak přestal vyrábět a nastoupil přeplňovaný (turbo). Pravda písty a turba se dovážela z Německa.

Nemyslím si ale, že by vývoj jak ve Škodovce, tak LIAZu stagnoval a vyráběl ty zastaralé motory i dnes.

To spíš Škodovka mi dnes připadá že má zastydlou rýmu s jejich výrobním programem. Auta se dnes dělají poněkud jinak než v Mladé Boleslavi.

0/−8
29.10.2014 22:49

V21á77c48l14a78v 58V82á40v81r61a 5866329591607

proč? I za komunistů se modernizovalo. Neporovnávej rok 1960 s lety o 54 let později.

Ostatně Škodovka má svůj vývoj a navrhuje si modely sama. Tatra vyráběla i osobáky a měly úroveň ve svých letech... dnes je Tatra akorát tak před uzavřením. O Karose nemluvě. LIAZ vyráběl turbo motory a šly nejen do východní Evropy ale i do Jižní Ameriky (autobusy i trambusy) Sklo z Liberce a Bižu i do Afriky a Jižní a Střední Ameriky. Dnes? Živoří.

Svarowski kupuje z Jablonce haléřový šmelc a vyrábí z něj šperky vysoké hodnoty a exportuje do celého světa.

+1/0
29.10.2014 22:10

M65i81c87h94a46l 43Š97r51o27u86b93e60k 8724106863650

Úroveň... :-D

Ty slavné modely vznikly před nebo během války. A 603ka vznikala v ilegalitě, protože soudruzi nechtěli, aby Tatra vyráběla osobáky. Všechno to dělali ještě provorepublikoví inženýři.

+3/0
30.10.2014 9:13

J29i53ř27í 15Z36ý16k77a 9129873361950

pokud Vím, tak Tatra je nyní v českých rukou, na rozdíl od Škodovky. A to se taky počítá. Nehledě na to, že se opět začíná prosazovat. Holt se nenašel nikdo, kdo by do toho nalil miliardy, které v tom podniku už od dob komunistů chybí. Je to dobře nebo špatně? To je otázka. Zahraniční partner by pak vyvážel zisky do své domoviny (a tam i převážně utrácel). To také není moc dobře.

+1/−2
29.10.2014 18:05

P52ř70e34m90y42s36l 66Č56u86l59í25k 8630263112690

ne že by na tom tak záleželo, v čí je rukou, ale:-):

Vydražitelem podniku se stala společnost Truck Development, která vznikla 8. března 2013 a jejíž jediným akcionářem je Marek Galvas, spojený s investiční skupinou J&T.[10] Společnost Truck Development následně firmu přejmenovala na Tatra Trucks a.s., do společnosti mají majetkově vstoupit (zřejmě kapitalizací svých pohledávek vůči Tatře) podnikatel Jaroslav Strnad a společnost Promet Tools ze skupiny Promet Group

pozn: slovenská finanční skupina J&T,

0/0
29.10.2014 18:17

S59v61a19t27o84p81l53u25k 42S42i14l53n33ý 4582136849168

J&T je česko-slovesnká

0/0
29.10.2014 20:19

P20ř47e55m79y92s95l 61Č34u16l53í98k 8150133882110

Že by Wikipedie lhala?

J&T je slovenská investiční skupina, kterou založili v roce 1995 na Slovensku Ivan Jakabovič a Patrik Tkáč

Ale kdo to nyní a jakým podílem vlastní asi není tak jednoduché zjistit.

Ale ještě podstatnější je, že "v českých rukou" určitě není ten nejpřesnější výrok.

0/0
29.10.2014 20:59

J14i66n56d26ř92i70c51h 23Š97k55o91p57e37k 4815421970835

chyba byla, že tatra nebyla nabídnuta firmě, která by tam chtěla zachovat výrobu značek Tatra

0/0
29.10.2014 18:28

P55ř88e66m65y57s91l 78Č38u53l19í39k 8520133492660

Máte v tom dost zmatek. Kdo by kupoval značky?;-D Raději snad auta:-)?

Předtím se tam vyráběla m.j. auta, jenže pak se otevřely světové trhy a zjistilo se, že jsou neprodejná. Protože byla zastaralá a konkurence měla lepší. To je celé. Takže pod značkou Tatra se nyní montují auta s dovezenými motory, převodovkami, spojkou.....Jaký je rozdíl proti Škodovce?

http://www.tatraphoenix.com/technologie/:-)

+1/0
29.10.2014 21:11

V12á86c91l45a68v 34V56á33v10r47a 5336529731557

Tady Micvhale není co slavit ale je spousta z toho za co se stydět. Jednou se o tom bude smět psát pravda. Na to si ale budem muset počkat aspoň 20 let.

0/0
29.10.2014 22:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.