Diskuze

Nastartovali motor, který běží dodnes. Dostali za to vyznamenání

Dva manažeři se před čtvrt stoletím sešli u privatizace mladoboleslavské Škody Auto. Bývalá socialistická firma dodnes pohání český průmysl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

Na jednu stranu přeji Škodovce hodně úspěchů. Na druhou stranu si říkám, škoda, že se Škodovky nechopila třeba Toyota. Škodovky jsem měl možnost vyzkoušet v různých podobách, jako služební vozy. Avšak nikdy jsem si po roce 1989 žádnou nepořídil. Nějak mě ta pravá Německá "kvalita" neuchvátila.  Přesto jsem rád, že se Škodovky nechopila jakákoliv Francouzská, Italská automobilka.

0 2
možnosti
VK

Toyota moc neudrzuje konkurenci. Oni vse vyrabi pod vlastnimi znackami propadne delaji auta ve spolupraci s nekym. Oni nejsou jako GM nebo VW, ktery maji pod kridli nekolik znacek. Vystaci si vlastne temer vyhradne s dvojici Toyota, Lexus.

0 0
možnosti
Foto

Dopadlo to dobře (ještě, že se toho nechopil nějaký domácí privatizátor), po bitvě je sice každý generál, ale je otázkou jak by to třeba dopadlo, kdyby se toho chopilo BMW, které také bylo ve hře...

0 0
možnosti
LM

Ve finále se rozhodovalo mezi VW a Nissanem, podle mě je tohle lepší řešení, ale to se těžko nějk dokazuje, když nevím jak by to dopadlo pod NIssanem.

1 0
možnosti
VBS

Metál si jsitě zaslouží /Renault by tu dnes dělal tak max. Twingo/, ale vůbec nebyl zohledněn tehdejší český management, který byl Němci postupně z různých důvodů, zpravidla štědře, odejit. Mimochodem připomínám paradox historie, když Laurin a Klement vzniknul proto, že p. knihkupci odmítli z Německa poslat díl na jeho bicykl s tím, že jim má napsat německy a ne nesrozumitelnou jim řečí. Jo tehdy jsme ještě měli průmyslníky a podnikatele též myslící národně.

2 0
možnosti
VS

Faktem ovšem zůstává, že to byla jedna z mála dobře udělaných privatizací. Jasný a solidní vlastník od samého začátku, žádné česká podvodná cesta.

5 0
možnosti
JN

Neviditelna ruka trhu od prosesora Tunela zasahla :-)

0 5
možnosti
Foto

J35a86n 22Č36e65r26m94á17k

30. 10. 2014 0:52

a co tím jako chce pisatel říci?

Dnes je v MB nejlepší výrobce aut z bývalého socialistického bloku... !!!!!!

5 0
možnosti
MM

M58i58l89a31n 40M51a78c70h

29. 10. 2014 23:04

No možná měl vyznamenat Pitharta, který tu privatizaci prosadil. A co si za to sklidil nadávek od mudrlantů o rodinném stříbře. Kdyby bylo podle nich dopadlo to jako Stehlíkova POLDI.

23 0
možnosti
BM

Pithart byl také u privatizace Mladé fronty.

0 0
možnosti
SS

Bejt komanči u moci ještě o trochu dýl, tak by zlikvidovali i škodovku

8 0
možnosti
VH

To je jasná věc. Jeden svazák dokonce zlikvidoval i Sazku.

3 0
možnosti
VV

Jakápak privatizace?

Normální prodej firmy Němcům a tam jde také zisk firmy.

Stát nebyl schopen Škodovku podržet a modernizovat ji (kýmkoliv na světě) ale v rukou Česka. OK Nazývejme věci jak jsou. Laurin a Klement se v hrobě obracejí když vidí že jejich firmu drží v rukou jejich německý nepřítel.

Nebylo by od věci přečíst si knihu "Dědeček automobil" stejnejmenný film také ukázal kus slávy z počátků firmy LK.

Je ostuda že to nechal stát cizincům. A nejen tuhle firmu... bylo jich stovky a lidi vyházeni na chodník po celých Čechách. Prosím - blbé výmluvy na asijskou konkurenci můžete nalhávat tak sami sobě.

A nikdo po vás nechce, abyste se přiznali k tomu, že komunisti uměli vést podniky, vyváželi do celého světa, sklo, textil, porcelán, textilní stroje, bižu, válcovaná ocel šla za dampingové ceny i do USA a Kanady,  uhlí hnědé i černé, koks, a jaksi DPH neexistovala. Jak si to vysvětlujete když dnes si stát ukradne z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv na světě celou pětinu absolutně bez jakékoliv zásluhy?

Thyronx na seznamu.cz

5 43
možnosti
PP

P65e86t77r 58P91r31a77t76e24r

29. 10. 2014 22:13

Prodej státní firmy do soukromých rukou se nazývá privatizace, víme, popletený pane? A DPH je "nástupcem" bývalé daně z obratu.. Ostatní nesmysly, co píšete, už nestojí ani za reakci.. :-/

33 0
možnosti
MF

Hmm, a kde je dneska Tatra (3. nejstarší automobilka na světě !!!), LIAZ, Karosa, Avia... atd. ?!! Já bych to zase až tak neoslavoval ( Škodu), neb se jedná o jehlu v kupce privatizačního sena...:-/

5 22
možnosti
VR

Píšete to stylem, jako by zmíněné společnosti založili komunisti. Tatra byla známou automobilkou už před válkou. Karosa "vznikla" znárodněním továrny Sodomka. Jedině LIAZ byl opravdu založen až po válce. Avii komunisti naopak zlikvidovali tím, že v ní 20 let vyráběli licenční francouzský náklaďák Saviem z 60. let (kdyby nepřišel rok 89, vyráběli by ho tam snad dodnes).

31 0
možnosti
DD

D37a25v58i57d 94D57u42š95e10k

29. 10. 2014 16:46

Nejúspěšnější období české privatizace 3/1991 - 6/1992....

Ministr průmyslu Vrba a ministr financí Špaček.

Kdepak jim je dneska konec ?

Zapomenutí a neocenění....

16 0
možnosti
VW

Ludvík Kalma se narodil v r. 1941, takže letos by mu bylo 73 let. Ne 63 let jak uvádíte v článku !!!

3 0
možnosti