Diskuze

Mrtvých na silnicích ubývá, nejohroženější jsou mladí

Vážných následků dopravních nehod ubývá. Mezi roky 2007 až 2013 počet nehod na silnicích klesl na polovinu, těžce zraněných při dopravních nehodách pak klesl o 30 procent. Spočítal to Český statistický úřad. Přesto se Česko stále drží mezi zeměmi s nejvyšší mírou silniční nehodovosti v EU.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RD

Nemyslím si, že je interpretace statistik tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Je nutno si uvědomit, v jakých klimatických podmínkách se nejčastěji jezdí, jaká jsou nastavená pravidla, jak je řidič v daném státě přesycen informacemi typu nadbytečných až zbytečných značek, které odvádějí pozornost od mnohem důležitějšího sledování okolního provozu, také je nutno si všimnout, na co je zaměřena persekuce řidičů v otázce dopravních přestupků, je-li v ČR překročení rychlosti o 3 km bráno za smrtelný hřích, byť opodál si v klidu projíždí řidiči dodávek a kamionu obcemi o 20 km rychleji, nebezpečně se předjíždí, ale tyto nebezpečné provinění nejsou potrestána, pak se nemohou policisté ani novináři divit, že jsem tam, kde jsem. 

Zaměřte své periskopy, radary, vrtulníky, passaty, superby, oktávky a zbytek flotily na opravdu nebezpečné osoby v provozu a oprostěte se od vybírání pokut pro nutnost vyrovnaných rozpočtů měst a obcí. 

V ČR je bohužel policie ne pro prevenci a případné sankcionování vážně nebezpečných jedinců vůči společnosti, ale jako další prvek finanční správy státu.

Je nutno změnit priority práce dopravní policie. 

Zahlcováním a zatěžováním řidičů se situace nespraví. 

Ano, je těžké přiznat chybu a říci, že nastolený trend práce není správný. Pokud k tomu však nedojde, nikam se neposuneme.

HAWK....

3 1
možnosti
KJ

to se divim během DVOU dnů co já vim se stalo spoustu dopravních nehod ale tak důležité je že dle článku nikdo nepřichází o život co já vim tak prej někde na Boleslav u Obory 2 vážný nehody během dne jedna odpoledne asi v 15:00 a pak po 21hod večer další

0 1
možnosti
PB

P77e16t92r 98B46á71č32a

2. 11. 2014 13:08

a taky prej tri u Prahy, ctyri u Brna a taky prej 5 u Ostravy

0 0
možnosti
PB

P90e40t14r 53B93á53č68a

31. 10. 2014 20:00

Hm to je uspech, na to jaky lopaty clovek denodenne na silnicich potkava.

To bude spis diky nam sikovnym, ktery myslime i za druhy za tim volantem :-P

0 0
možnosti
LS

Proto mám řidičák až od 29ti...

1 3
možnosti
MB

To je ovšem vaše smůla. Já mám "céčko" a velkou motorku od 17-ti let.

2 1
možnosti
AL

Nejohroženější jsou mladí. Protože si myslí, že když se mu postaví 10x za den, tak že i ostatní svět mu patří, a často jezdí zhulený, vždyť ta tráva je přece tak neškodná...

2 6
možnosti
JR

J52a52k59u81b 74R54o75u81s

31. 10. 2014 1:07

Sprostě lžete. Myslím, že máte obrovský komplex z toho, že už máte život za sebou, ale nic jste v životě nedokázal. Za váš podělaný život ale mladí nemůžou.

7 3
možnosti
LV

Myslím, že by se měly omezit výkony vozů podle věku. Do 21 let 60kW, do 24 let 100kW. Když vidím ty 18ti leté v BMW s výkonem 200kW, kteří nezvládnou zatáčku a narvou to do chodce na chodníku a zabijí ho, tak takovým bych zakázal řídit na 10let.

2 8
možnosti
DW

a kolikrát už jste to viděl?

6 0
možnosti
TZ

T23o74m48á56š 28Z51e59m67a50n

30. 10. 2014 21:10

Když se podíváte na statistiky, tak nejméně nehod je v místech s minimální koncentrací vozidel a minimálním tranzitem - Přes Maltu, UK a Švédsko prostě nikam nic nejezdí.

A je opět vidět, že jsme někde na půl cesty mezi Rakouskem+Německem a Polskem se Slovenskem, což přesně odpovídá tomu co jsme. Také je vidět, že je zásadní rozdíl jestli většina dopravy jede po dálniční síti a nebo obyčejných silnicích - dálnice totiž počet nehod snižují velmi výrazně. - viz podled na mapu Střední Evropy a porovnání Německa, ČR a Polska.

2 0
možnosti
LV

Před pár lety jsem projel Švédsko a Norsko a za celou dobu jsem zažil neukázněné řidiče jen v Oslo. Co mě dostalo byla dálnice o jednom pruhu bez možnosti předjíždění a max rychlostí 90km/h. Ale fungovalo to.

0 0
možnosti
PN

Mrtvých při autonehodách ubývá díky bezpečnějším autům, nikoliv díky ukázněnějším řidičům!!!

4 4
možnosti
MB

Nesouhlasí, obojí má na to vliv!

0 0
možnosti
TR

Smrťáků sice ubývá ale nehod nikoli. Za pozitivní změnu statistik může hlavně zlepšení techniky... "Blbých a zběsilých" je na silnicích ovšem čím dál víc..

1 2
možnosti
TZ

T91o78m67á37š 41Z48e28m13a22n

30. 10. 2014 21:11

Zběsilého řidiče jsem snad ještě neviděl, jen trouby, kteří netuší, co dělají a co se děje okolo nich.

1 0
možnosti
LB

L14u37k92á17š 17B83e34r55k66a

30. 10. 2014 15:49

"Neuvěřitelných 31 procent všech smrtelných havárií totiž statistiky připisují právě lidem ve věku od 15 do 29 let." :-) Opravdu těžko uvěřitelné. Takže věková skupina 30-44 má na svědomí dalších neuvěřitelných 31 procent, 45-59 taky tak a nad 60 let zbývá už jen podobně neuvěřitelných 7 procent ;-)

16 0
možnosti
JT

J96a87k13u88b 85T80r84e91n43k

30. 10. 2014 15:51

Ano klasické vrtěti psem.;-D

2 0
možnosti