Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak Volkswagen kupoval Škodovku. Tajemný muž v pozadí přesvědčil šéfa

Carl Hahn, tehdejší šéf Volkswagenu, se silně angažoval v převzetí Škody. Manažer s kořeny v jižních Čechách tak odstartoval velký příběh firmy, na které dnes stojí česká ekonomika. Kontakt německého koncernu s českou vládou obstaral tajemný muž v pozadí, jmenuje se Hanuš Holzer. Čtěte vzpomínky obou aktérů, exkluzivně na iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D63o44m82i96n86i54k 90R65o38z67m94á68n37e77k 1815905874728

Dobře postavenému Favoritu? myslím že dobře postavená škodovka je až Octavia 1 generace.

0/0
8.11.2014 11:43

F95r92a61n95t89i31š73e57k 25S47c20h19l50i80c91h81t61s 9775872441745

No, dneska se to správně píše a vyslovuje německy Skoda a jedná se o německou automobilku dočasně dislokovanou na českém a slovenském území...

0/−5
2.11.2014 12:53

A87l46e20š 64L35i63s49o94v17s62k44ý 9872414863798

Jen dvě poznámky: 1) Z české strany byl zájem prodat Škodu i BMW, které mělo velká auta, ale chyběl nejmenší model. Zkrachlo to na osobních symaptiích či antipatiích. 2) Po koupi přišla do Škodovky druhá garnitura, nikoli první, jejímž cílem bylo co nejúplněji vše převzít, ale nikoli rozpoznat některá výborná technická řešení, která ani koncern v té době neměl, a katerá už navěky zůstala v archívu. Nebejt zahraniční akvizice, tak škodovka dneska vyrábí náhradní dly pro těch pár dosluhujících favoritů + motory do sekaček.

+1/0
2.11.2014 11:22

L71u66b54o61m33i39r 38M53a55c28h27o 2232760555267

V celom článku nie je ani slovo o tom, že okrem VW a Renaultu bol v hre aj tretí záujemca: Opel/GM. Aspoň meno Andreja Barčáka ste mohli spomenúť.

0/−2
31.10.2014 20:33

M13i13r52o96s17l56a51v 40M63o66c 7341613183840

Informacni schopnost ceskych medii dosti pokulhava. Uz totiz nerikaji, proc VW meli opravdu o Skodu zajem. Ze to byla nemecka odpoved na levna auta z vychodu, protoze se tehdy VW citilo jimi ohrozene v horizontu nekolika malo let. To ze diky nekolika lidem na pocatku v jednanich o ni, trochu Skoda VW prerostla pres hlavu, ze ji concern musel krotit ve vybave superba, je trochu jina vec. Takze spise davam za pravdu tem, kteri rikaji, ze je to o tom, co vyjednate. Nicmene si myslim, ze alespon cast mela zustat ve statnich rukou CR. Dat to cele VW bylo velmi kratkozrake, kdyz spocitame, jake zisky to mohlo z dlouhodobeho hlediska privadet do statniho rozpoctu. Jako danovy platce je ted ten prispevek proti tomu mizivy.

0/−4
31.10.2014 20:14

F75i31l18i93p 21S19i93r33o36t21e45k 9592919632461

Možná by to fungovalo, ovšem jedině za předpokladu, že tenhle stát nebude mít jakoukoliv pravomoc do řízení firmy kecat. Stačí, že řídí nebo řídil například ČSA.

+6/0
31.10.2014 20:52

H18a49m72p49l 90B58r40e45t44i78s33l30a35v 6896931974762

Čas ukázal...

Ne všechna francouzská auta jsou špatná, ale na Němce zkrátka nemají...

+9/−1
31.10.2014 19:31
Foto

P30a68v79e96l 18M29a64k45o31v79e76c 8418605571

Jediný chybný krok (dle mého názoru) byl prodej minoritního podílu (30%) škodovky v roce 2000...Tím jsme se definitivně zbavili možnosti participace na úspěšném rozvoji škodovky a jejich ziscích...:-(. Pro srovnání např. "lex VW"... Ale privatizační provize pro zkorumpované politiky je vždy velkým lákadlem...

+1/0
31.10.2014 18:58

V63l86a93s55t26i61m22i26l 36Š44t85e73c24h87e88r 4681426410224

To si nemyslím.Ukažte mi podnik s podílem státu,jak se participuje úspěšně na rozvoji podniku?Mohlo to dopadnout stejně,jako třeba ČSA.Naopak je to dobře,jinak by tam strkali rypák politici a podíl ze zisku by stejně rozkradli.

+5/0
31.10.2014 20:51

J67a38k33u83b 48K98u30b17a13l69a 8772637135829

CEZ? Btw. kdyby neúrodali 30% tak by nemel gross na pastelkovne, vsechno se prozralo za doby ekonomickeho rustu diky opozicni smlouve

0/0
1.11.2014 17:19

P31e68t42r 41S44t76e46j64s14k41a44l 3219438144756

Chybne jsem precetl nazev: Tajemný vůz 8-o v pozadí přesvědčil šéfa to me donutilo precist cely clanek, ale ten vuz jsem tam nenasel ;-€

0/0
31.10.2014 18:19

P55e62t47r 44H29l91a28d39í13k 2546555941530

Jěště že do fabriky nevlezli Francouzi,už by nikdo jméno Škoda neslyšel,dnes by tam byli sklady.;-)

+7/−1
31.10.2014 17:14

P18e55t57r 79M81i90c91h29a56l 2360974641742

Nebo by se tam montovaly Francouzské low endy.

+2/−1
31.10.2014 17:27

J13o34s91e49f 37V65o26s41i57c17k40y 4293827896133

O tom, ze Francouzi udelali z Rumunska automobilovou velmoc, o tom jsi jeste neslysel,  vid ty hlupacku!

+2/−11
31.10.2014 17:43

V38l39a85s87t81i91m55i57l 82Š64t38e52c22h56e98r 4351486790534

Velmoc? Před rokem jsem uvažoval o koupi Dokkera a jsem rád,že jsem z toho vycouval.Dacie je a bude vždy jen low-end.Vždy to budou auta ,která budou konkurovat především nižší cenou,než kvalitou.

+6/−1
31.10.2014 18:01

P88a92v47e63l 26H89a78n22k60o 1489279608973

Rumunsko , automobilova velmoc ??? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D... to co vyrabej uz je par let na trhu, a furt je to jenom posledni low cost na trhu siroko daleko.

+6/−1
31.10.2014 18:14

L10u88b89o27m50i19r 81M81a56c76h18o 2832970225137

vidis, a Dacie si kupuju aj nemci.

+1/−1
31.10.2014 20:28

V84l57a80s90t49i39m11i19l 89Š75t68e97c12h79e94r 4181656130394

Možná jako třetí auto do domácnosti,nebo důchodci.Rv

+4/−1
31.10.2014 20:44

J51a33r65o81m84í38r 96K70r41á26l 4390789284769

No, u nás si kdysi také lidé kupovali Trabanta.

+1/0
31.10.2014 22:09

F74i36l12i67p 36S21i68r98o78t98e51k 9802219792121

Ano, Francouzi se na příkladu Škody poučili a pro Dacii použili prakticky stejnou strategii jako VW pro Škodu. Jejich původní plány pro Škodu ale byly naprosto odlišné, ostatně stačilo by si přečíst článek.

+5/0
31.10.2014 20:55

V61i68l52é79m 67P70ř79í28h75o94d61a 2514679683927

Škoda, že nevyhrál Klaus. Dnes se mohly ve Škodě vyrábět moderní žigulíky.

+10/−1
31.10.2014 16:48

P60e95t50r 31M36a52r91e49č38e91k 1703511539658

Škoda by se jmenovala Kellner Auto a montovala by nějaké čínské paskvily :-).

+7/0
31.10.2014 16:51

V39i14l27é26m 68P79ř57í86h97o59d16a 2934189363717

Stejně, spojení Škoda a Německo mi vždy asociuje vůz Škoda Henlein - "Nová kulatá Skoda Henlein. Škoda že ji nemáte, ale nevěště chlavu, Škoda je umšít. Plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče. Tento systém se již v praxi osvědčil. K nadstandartnímu výbavení patří houfnice neunzig milimetr. Pro případ tragické nehody je vůz vybaven pšímím spalováním". ;-D

+5/−4
31.10.2014 17:01

K68a11r40e84l 48V54o39v89e53s 1584688282239

Kdyby vyhral Svhwarzenberg mohly se ve Skodovce sit kozene kalhoty s padacim mostem ;-)

+1/−16
31.10.2014 16:55

K87a96r28e36l 61V45o90v43e35s 1974888452739

.... Schwarzenberg...

0/0
31.10.2014 16:56

J97a90r24o41m44í65r 77K64r33á69l 4210689274849

;-D  A kdybyste měl tu dutinu mezi ušima vyplněnou, nepsal byste takové hlouposti. ;-D

+4/0
31.10.2014 22:11

K73a37r72e20l 20V38o72v20e61s 1864678552899

Jenom se potvrzuje jak Havel a jeho lidi nicili hospodarstvi republiky !

+10/−12
31.10.2014 16:42

J80o39s43e12f 50K49o74p55e47c74k21y 9234122505

a na to jste prisel jak? ;-)

+6/−3
31.10.2014 16:49

K58a63r37e16l 67V44o59v26e15s 1624878772169

Pozorovanim. Nebo vite o necem uzitecnem co udelal pro cesky prumysl nebo pro ceske hospodarstvi ?

+4/−5
31.10.2014 16:54

J10o87s39e36f 72K88o74p96e34c89k66y 9694282525

Vzhledem k tomu, ze ekonomika nebyla oblast ve ktere se jakkoliv vyrazne angazoval, tak me opravdu nenapada nic, co by udelal pro nase hospodarstvi, coz tedy znamena, ze ho rozhodne nenicil ;-) jedine co pro ni udelal vyrazneho bylo, ze svou trochou prispel k padu absurdni na hlavu postavene komouske "ekonomiky" ktera vedla tehdejsi zemi k ekonomickemu kolapsu

+9/−2
31.10.2014 16:59

V38í36t 62B60r95z18o87b24o55h33a80t10ý 7200392633331

On se ale angažoval ve více věcech, které mimojiné položili mnohé strojírny a zbrojovky ....

+6/−5
31.10.2014 17:14

P80e24t72r 42M73i67c18h47a48l 2340374531342

Ano. Byl proti tomu, aby se dodávaly zbraně nestabilním diktaturám a teroristickým organizacím. A to je jako špatně? To neděláme dodnes.

+3/−2
31.10.2014 17:26

V73í70t 46B48r91z31o89b52o11h90a69t28ý 7850412153551

I pokud by to bylo jak říkáte tak ty zbrojovky, které neexistují jistě už nemohou dodávat a těch pár co přežili berou i hodně sporné zakázky (Uherský Brod). No a pak tu máme také fakta, která říkají, že v českých zbrojovkách hned zkraje svého zvolení (tuším to bylo hned v lednu 1990) nařídil zastavení výroby v československých zbrojovkách.

0/−1
31.10.2014 19:13

P72e77t44r 42M10i19c52h96a85l 2780704271242

Prezident nemá takovou pravomoc a neměl ji ani tehdy. Takže ne, Havel nenařídil zastavení výroby v českých zbrojovkách.

+2/0
31.10.2014 20:36
Foto

I22v71a80n 44K89o81p62t44a 5617282181727

Ty by se polozili i kdyby tam Sedel kdokoliv. Proste ztratili zákazníky se zájmem o jejich výrobky a ti co by je chtěli byli zvyklí nesplatit v rámci bratrské pomoci.

+3/0
31.10.2014 17:41

V80í78t 32B13r24z86o35b12o91h75a55t91ý 7200332633271

Alkohol a zbraně se prodávají vždy a zájem o ně je velký to mi věřte. Navíc zrova v tehdejším Československu bylo toto odvětví velmi podporováno režimem výrobky nebyly propadáky zájem o ně byl.

+1/−1
31.10.2014 19:16
Foto

V48l62a23d60a 71V38a88n29e88k 9823956594518

Průmysl zplundrovaný komunistama ,vyrábějící  nekonkurenceschopné zboží,pro nenáročné rusko Rv;-( A všichni sháněli bony na Tuzex :-P

+2/0
31.10.2014 17:34

M21i20r58o36s68l29a40v 30Š93i70m90k44o 7245323462255

Není to od začátku. Jednání s VW započala už r. 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát. Po převratu jim to tehdejší ministr Dlouhý dal celé. Dodnes se tím chlubí, jak rychle se mu podařilo Škodu zprivatizovat...

+1/−1
31.10.2014 16:40

T87o33m65á27š 45P94r97c15h57a11l 1528883133230

Myslím, že to byla dobrá volba. VW byl dostatečně silný na to, aby se nemusel favorit vyklepat po felicii do jiného tvaru, ale konečně navrhli rodinné auto (pro 2 dospělé a 2 děti, protože ten prostor vzadu v Octavii 1 je minimální), které se stalo celkem konkurenceschopné i na západě a další modely v tom už jen pokračují. Můžeme brblat, že jsou ta auta předražená, že má Rapid repasovanou techniku, že Octavia má odfláklý interiér proti bratrovi Golfu, že Superb nebude mít výbavu jako Passat, ale pořád si musíme pamatovat, že to mohlo být mnohem horší!

+10/0
31.10.2014 16:29

I40v90a74n 60P79a64p 9968652

Taková pohádka-)))))))

0/−2
31.10.2014 16:29

M50a14r33i96o 54P90e31t25r56ů 9157523131101

Když nad tím uvažuji, dnešní skvělý stav je možná právě i důsledkem té tvrdé bitvy mezi VW a Renaultem. Kdoví jak by to se Škodovkou a národními zájmy dopadlo, kdyby ji VW tenkrát mohl dostat laciněji

+3/0
31.10.2014 16:29

R59o39m42a16n 26H22a52n77u67s 8765507279794

No ještě by nám mohli povolit vyrábět SUPERBA s lepší výbavou než PASSAT. A až nám povolí udělat větší SUV než YETI bude vše v pořádku.

0/0
31.10.2014 16:19

P40e98t68r 63M51i80c28h32a82l 2610924481492

On se nesmí vyrábět ani se srovnatelnou výbavou, natož s vyšší. Je to smutné, ale je to tak. Jde o politiku koncernu kdy levnější Superb byl Passatu ve nejvyšší výbavě silným konkurentem. ... Na druhou stranu, nebýt VW, tak nebyl ani žádný Superb.

+7/0
31.10.2014 16:29

T16o82m41á53š 46M46a98c23e80j61k42a 6531632527537

Tak tak, byýt to rencek tak se tu montují maximálně Laguny a Clia.

+5/0
31.10.2014 16:29

P86e82t37r 82M79i73c60h32a56l 2910624701832

Nebo dodnes Twinga do Asie. :-)

0/0
31.10.2014 16:37

T77o75m77á49š 67V75e15r68n46e23r 1395144277665

Velké SUV bude...

0/0
31.10.2014 23:37

V58o47j36t20ě87c38h 73T45o10r33á19č 2676741556602

jak to tak čtu, samé dobré náhody, podložené samozřejmě prací. Dnes by ale prostředníka místo p.Holzera dělal dalík nebo jiný vykuk a bylo by.

+17/0
31.10.2014 16:00

T84o60m82á74š 24J45o14u82s92k85ý 6860464

Děkujeme [>-]R^

+4/−2
31.10.2014 15:46
Foto

J83a50n 68K96o78v61a17ř11í84k 4305819742418

Škodovka je odpadem koncernu. Vzdyť i ta nová Octavia vypadá jak stará A6 po faceliftu akorát z horších materiálů. Dacia je odpadem Renaultu, Škoda je odpadem VW .

+1/−27
31.10.2014 15:43

M20a41r75t53i39n 98B11r58o18u60k 9613562382

A vy jste odpadem koho?

+15/−1
31.10.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.