Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak Volkswagen kupoval Škodovku. Tajemný muž v pozadí přesvědčil šéfa

Carl Hahn, tehdejší šéf Volkswagenu, se silně angažoval v převzetí Škody. Manažer s kořeny v jižních Čechách tak odstartoval velký příběh firmy, na které dnes stojí česká ekonomika. Kontakt německého koncernu s českou vládou obstaral tajemný muž v pozadí, jmenuje se Hanuš Holzer. Čtěte vzpomínky obou aktérů, exkluzivně na iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D44o17m64i87n37i63k 66R58o12z20m30á57n65e20k 1715675794118

Dobře postavenému Favoritu? myslím že dobře postavená škodovka je až Octavia 1 generace.

0/0
8.11.2014 11:43

F13r86a11n41t45i82š38e56k 21S53c75h92l96i18c81h51t52s 9815552601875

No, dneska se to správně píše a vyslovuje německy Skoda a jedná se o německou automobilku dočasně dislokovanou na českém a slovenském území...

0/−5
2.11.2014 12:53

A63l44e32š 53L74i56s13o35v43s29k88ý 9892764373558

Jen dvě poznámky: 1) Z české strany byl zájem prodat Škodu i BMW, které mělo velká auta, ale chyběl nejmenší model. Zkrachlo to na osobních symaptiích či antipatiích. 2) Po koupi přišla do Škodovky druhá garnitura, nikoli první, jejímž cílem bylo co nejúplněji vše převzít, ale nikoli rozpoznat některá výborná technická řešení, která ani koncern v té době neměl, a katerá už navěky zůstala v archívu. Nebejt zahraniční akvizice, tak škodovka dneska vyrábí náhradní dly pro těch pár dosluhujících favoritů + motory do sekaček.

+1/0
2.11.2014 11:22

L16u12b71o81m58i80r 52M22a82c19h23o 2222740245677

V celom článku nie je ani slovo o tom, že okrem VW a Renaultu bol v hre aj tretí záujemca: Opel/GM. Aspoň meno Andreja Barčáka ste mohli spomenúť.

0/−2
31.10.2014 20:33

M89i21r29o22s48l52a78v 87M69o35c 7351313773340

Informacni schopnost ceskych medii dosti pokulhava. Uz totiz nerikaji, proc VW meli opravdu o Skodu zajem. Ze to byla nemecka odpoved na levna auta z vychodu, protoze se tehdy VW citilo jimi ohrozene v horizontu nekolika malo let. To ze diky nekolika lidem na pocatku v jednanich o ni, trochu Skoda VW prerostla pres hlavu, ze ji concern musel krotit ve vybave superba, je trochu jina vec. Takze spise davam za pravdu tem, kteri rikaji, ze je to o tom, co vyjednate. Nicmene si myslim, ze alespon cast mela zustat ve statnich rukou CR. Dat to cele VW bylo velmi kratkozrake, kdyz spocitame, jake zisky to mohlo z dlouhodobeho hlediska privadet do statniho rozpoctu. Jako danovy platce je ted ten prispevek proti tomu mizivy.

0/−4
31.10.2014 20:14

F85i12l29i79p 36S45i49r19o73t11e17k 9212319482441

Možná by to fungovalo, ovšem jedině za předpokladu, že tenhle stát nebude mít jakoukoliv pravomoc do řízení firmy kecat. Stačí, že řídí nebo řídil například ČSA.

+6/0
31.10.2014 20:52

H61a43m37p21l 75B38r76e70t63i88s13l37a24v 6116551334582

Čas ukázal...

Ne všechna francouzská auta jsou špatná, ale na Němce zkrátka nemají...

+9/−1
31.10.2014 19:31
Foto

P74a87v96e16l 92M41a48k77o27v79e47c 8278145361

Jediný chybný krok (dle mého názoru) byl prodej minoritního podílu (30%) škodovky v roce 2000...Tím jsme se definitivně zbavili možnosti participace na úspěšném rozvoji škodovky a jejich ziscích...:-(. Pro srovnání např. "lex VW"... Ale privatizační provize pro zkorumpované politiky je vždy velkým lákadlem...

+1/0
31.10.2014 18:58

V30l39a52s18t91i97m19i11l 95Š18t41e64c90h33e17r 4351186270774

To si nemyslím.Ukažte mi podnik s podílem státu,jak se participuje úspěšně na rozvoji podniku?Mohlo to dopadnout stejně,jako třeba ČSA.Naopak je to dobře,jinak by tam strkali rypák politici a podíl ze zisku by stejně rozkradli.

+5/0
31.10.2014 20:51

J57a46k43u51b 38K68u12b87a42l57a 8572397525589

CEZ? Btw. kdyby neúrodali 30% tak by nemel gross na pastelkovne, vsechno se prozralo za doby ekonomickeho rustu diky opozicni smlouve

0/0
1.11.2014 17:19

P61e81t96r 70S92t63e35j49s72k91a87l 3739378504256

Chybne jsem precetl nazev: Tajemný vůz 8-o v pozadí přesvědčil šéfa to me donutilo precist cely clanek, ale ten vuz jsem tam nenasel ;-€

0/0
31.10.2014 18:19

P70e90t71r 29H49l56a88d86í86k 2246495891190

Jěště že do fabriky nevlezli Francouzi,už by nikdo jméno Škoda neslyšel,dnes by tam byli sklady.;-)

+7/−1
31.10.2014 17:14

P76e53t47r 77M88i16c38h50a19l 2640244631522

Nebo by se tam montovaly Francouzské low endy.

+2/−1
31.10.2014 17:27

J18o73s51e62f 63V40o60s71i71c65k85y 4203127126713

O tom, ze Francouzi udelali z Rumunska automobilovou velmoc, o tom jsi jeste neslysel,  vid ty hlupacku!

+2/−11
31.10.2014 17:43

V93l20a55s53t73i25m72i28l 53Š20t83e31c22h74e60r 4361566650964

Velmoc? Před rokem jsem uvažoval o koupi Dokkera a jsem rád,že jsem z toho vycouval.Dacie je a bude vždy jen low-end.Vždy to budou auta ,která budou konkurovat především nižší cenou,než kvalitou.

+6/−1
31.10.2014 18:01

P47a25v45e33l 60H18a38n46k15o 1869609678863

Rumunsko , automobilova velmoc ??? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D... to co vyrabej uz je par let na trhu, a furt je to jenom posledni low cost na trhu siroko daleko.

+6/−1
31.10.2014 18:14

L13u65b55o98m19i70r 88M36a45c54h96o 2522780195477

vidis, a Dacie si kupuju aj nemci.

+1/−1
31.10.2014 20:28

V96l20a39s39t53i14m64i56l 58Š85t94e44c44h77e67r 4411916510964

Možná jako třetí auto do domácnosti,nebo důchodci.Rv

+4/−1
31.10.2014 20:44

J27a56r28o61m27í84r 75K70r11á70l 4480799804979

No, u nás si kdysi také lidé kupovali Trabanta.

+1/0
31.10.2014 22:09

F90i49l93i56p 31S23i81r47o18t96e22k 9232359542571

Ano, Francouzi se na příkladu Škody poučili a pro Dacii použili prakticky stejnou strategii jako VW pro Škodu. Jejich původní plány pro Škodu ale byly naprosto odlišné, ostatně stačilo by si přečíst článek.

+5/0
31.10.2014 20:55

V77i22l14é11m 80P90ř90í78h57o22d53a 2774439623857

Škoda, že nevyhrál Klaus. Dnes se mohly ve Škodě vyrábět moderní žigulíky.

+10/−1
31.10.2014 16:48

P19e15t24r 46M53a38r72e84č70e37k 1253781479308

Škoda by se jmenovala Kellner Auto a montovala by nějaké čínské paskvily :-).

+7/0
31.10.2014 16:51

V48i13l58é31m 22P33ř57í43h78o98d17a 2984709453437

Stejně, spojení Škoda a Německo mi vždy asociuje vůz Škoda Henlein - "Nová kulatá Skoda Henlein. Škoda že ji nemáte, ale nevěště chlavu, Škoda je umšít. Plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče. Tento systém se již v praxi osvědčil. K nadstandartnímu výbavení patří houfnice neunzig milimetr. Pro případ tragické nehody je vůz vybaven pšímím spalováním". ;-D

+5/−4
31.10.2014 17:01

K77a44r47e84l 32V86o16v98e88s 1104298152379

Kdyby vyhral Svhwarzenberg mohly se ve Skodovce sit kozene kalhoty s padacim mostem ;-)

+1/−16
31.10.2014 16:55

K43a72r65e21l 52V57o19v19e93s 1564318392389

.... Schwarzenberg...

0/0
31.10.2014 16:56

J74a36r24o39m54í67r 36K50r91á92l 4760939254439

;-D  A kdybyste měl tu dutinu mezi ušima vyplněnou, nepsal byste takové hlouposti. ;-D

+4/0
31.10.2014 22:11

K41a13r69e31l 91V28o29v10e16s 1424948552229

Jenom se potvrzuje jak Havel a jeho lidi nicili hospodarstvi republiky !

+10/−12
31.10.2014 16:42

J36o34s82e87f 26K55o93p21e79c84k59y 9554602775

a na to jste prisel jak? ;-)

+6/−3
31.10.2014 16:49

K86a50r79e87l 27V37o24v76e16s 1344358382209

Pozorovanim. Nebo vite o necem uzitecnem co udelal pro cesky prumysl nebo pro ceske hospodarstvi ?

+4/−5
31.10.2014 16:54

J19o74s29e80f 43K97o54p98e25c18k14y 9594472305

Vzhledem k tomu, ze ekonomika nebyla oblast ve ktere se jakkoliv vyrazne angazoval, tak me opravdu nenapada nic, co by udelal pro nase hospodarstvi, coz tedy znamena, ze ho rozhodne nenicil ;-) jedine co pro ni udelal vyrazneho bylo, ze svou trochou prispel k padu absurdni na hlavu postavene komouske "ekonomiky" ktera vedla tehdejsi zemi k ekonomickemu kolapsu

+9/−2
31.10.2014 16:59

V31í60t 28B20r74z41o49b41o59h36a53t77ý 7270972593281

On se ale angažoval ve více věcech, které mimojiné položili mnohé strojírny a zbrojovky ....

+6/−5
31.10.2014 17:14

P58e62t87r 44M83i46c60h13a25l 2560164771702

Ano. Byl proti tomu, aby se dodávaly zbraně nestabilním diktaturám a teroristickým organizacím. A to je jako špatně? To neděláme dodnes.

+3/−2
31.10.2014 17:26

V41í74t 38B78r17z91o25b86o24h59a96t70ý 7760252923371

I pokud by to bylo jak říkáte tak ty zbrojovky, které neexistují jistě už nemohou dodávat a těch pár co přežili berou i hodně sporné zakázky (Uherský Brod). No a pak tu máme také fakta, která říkají, že v českých zbrojovkách hned zkraje svého zvolení (tuším to bylo hned v lednu 1990) nařídil zastavení výroby v československých zbrojovkách.

0/−1
31.10.2014 19:13

P65e79t56r 49M96i59c51h71a13l 2450834101252

Prezident nemá takovou pravomoc a neměl ji ani tehdy. Takže ne, Havel nenařídil zastavení výroby v českých zbrojovkách.

+2/0
31.10.2014 20:36
Foto

I93v28a34n 70K69o27p60t25a 5977202151447

Ty by se polozili i kdyby tam Sedel kdokoliv. Proste ztratili zákazníky se zájmem o jejich výrobky a ti co by je chtěli byli zvyklí nesplatit v rámci bratrské pomoci.

+3/0
31.10.2014 17:41

V40í44t 12B90r73z17o31b66o74h58a76t59ý 7380722813331

Alkohol a zbraně se prodávají vždy a zájem o ně je velký to mi věřte. Navíc zrova v tehdejším Československu bylo toto odvětví velmi podporováno režimem výrobky nebyly propadáky zájem o ně byl.

+1/−1
31.10.2014 19:16
Foto

V65l75a70d18a 24V71a29n40e71k 9103176964428

Průmysl zplundrovaný komunistama ,vyrábějící  nekonkurenceschopné zboží,pro nenáročné rusko Rv;-( A všichni sháněli bony na Tuzex :-P

+2/0
31.10.2014 17:34

M21i66r68o50s15l66a24v 48Š80i39m38k61o 7435493442515

Není to od začátku. Jednání s VW započala už r. 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát. Po převratu jim to tehdejší ministr Dlouhý dal celé. Dodnes se tím chlubí, jak rychle se mu podařilo Škodu zprivatizovat...

+1/−1
31.10.2014 16:40

T74o41m95á45š 36P58r32c49h95a29l 1688243703290

Myslím, že to byla dobrá volba. VW byl dostatečně silný na to, aby se nemusel favorit vyklepat po felicii do jiného tvaru, ale konečně navrhli rodinné auto (pro 2 dospělé a 2 děti, protože ten prostor vzadu v Octavii 1 je minimální), které se stalo celkem konkurenceschopné i na západě a další modely v tom už jen pokračují. Můžeme brblat, že jsou ta auta předražená, že má Rapid repasovanou techniku, že Octavia má odfláklý interiér proti bratrovi Golfu, že Superb nebude mít výbavu jako Passat, ale pořád si musíme pamatovat, že to mohlo být mnohem horší!

+10/0
31.10.2014 16:29

I73v10a34n 33P63a91p 9178182

Taková pohádka-)))))))

0/−2
31.10.2014 16:29

M33a16r66i83o 84P45e41t56r79ů 9317833881951

Když nad tím uvažuji, dnešní skvělý stav je možná právě i důsledkem té tvrdé bitvy mezi VW a Renaultem. Kdoví jak by to se Škodovkou a národními zájmy dopadlo, kdyby ji VW tenkrát mohl dostat laciněji

+3/0
31.10.2014 16:29

R67o20m61a15n 61H44a28n53u84s 8965107769604

No ještě by nám mohli povolit vyrábět SUPERBA s lepší výbavou než PASSAT. A až nám povolí udělat větší SUV než YETI bude vše v pořádku.

0/0
31.10.2014 16:19

P65e38t37r 19M85i52c43h66a18l 2880774511732

On se nesmí vyrábět ani se srovnatelnou výbavou, natož s vyšší. Je to smutné, ale je to tak. Jde o politiku koncernu kdy levnější Superb byl Passatu ve nejvyšší výbavě silným konkurentem. ... Na druhou stranu, nebýt VW, tak nebyl ani žádný Superb.

+7/0
31.10.2014 16:29

T85o18m49á48š 46M39a81c33e15j88k71a 6281112567877

Tak tak, byýt to rencek tak se tu montují maximálně Laguny a Clia.

+5/0
31.10.2014 16:29

P64e47t18r 66M17i33c79h12a29l 2700454411552

Nebo dodnes Twinga do Asie. :-)

0/0
31.10.2014 16:37

T39o58m30á82š 62V87e57r20n13e46r 1605694947375

Velké SUV bude...

0/0
31.10.2014 23:37

V59o49j64t90ě83c94h 55T11o69r80á21č 2446491156162

jak to tak čtu, samé dobré náhody, podložené samozřejmě prací. Dnes by ale prostředníka místo p.Holzera dělal dalík nebo jiný vykuk a bylo by.

+17/0
31.10.2014 16:00

T77o11m97á36š 93J55o68u88s64k23ý 6980774

Děkujeme [>-]R^

+4/−2
31.10.2014 15:46
Foto

J60a11n 57K95o22v95a30ř62í63k 4785619452988

Škodovka je odpadem koncernu. Vzdyť i ta nová Octavia vypadá jak stará A6 po faceliftu akorát z horších materiálů. Dacia je odpadem Renaultu, Škoda je odpadem VW .

+1/−27
31.10.2014 15:43

M37a88r49t70i28n 47B51r14o81u67k 9593702682

A vy jste odpadem koho?

+15/−1
31.10.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.