Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak Volkswagen kupoval Škodovku. Tajemný muž v pozadí přesvědčil šéfa

Carl Hahn, tehdejší šéf Volkswagenu, se silně angažoval v převzetí Škody. Manažer s kořeny v jižních Čechách tak odstartoval velký příběh firmy, na které dnes stojí česká ekonomika. Kontakt německého koncernu s českou vládou obstaral tajemný muž v pozadí, jmenuje se Hanuš Holzer. Čtěte vzpomínky obou aktérů, exkluzivně na iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53o61m16i90n71i75k 31R70o88z84m96á34n72e29k 1675985304498

Dobře postavenému Favoritu? myslím že dobře postavená škodovka je až Octavia 1 generace.

0/0
8.11.2014 11:43

F14r81a25n34t82i18š79e76k 95S35c16h90l29i32c38h85t62s 9415132411435

No, dneska se to správně píše a vyslovuje německy Skoda a jedná se o německou automobilku dočasně dislokovanou na českém a slovenském území...

0/−5
2.11.2014 12:53

A42l23e97š 46L64i82s65o23v57s80k64ý 9442114543428

Jen dvě poznámky: 1) Z české strany byl zájem prodat Škodu i BMW, které mělo velká auta, ale chyběl nejmenší model. Zkrachlo to na osobních symaptiích či antipatiích. 2) Po koupi přišla do Škodovky druhá garnitura, nikoli první, jejímž cílem bylo co nejúplněji vše převzít, ale nikoli rozpoznat některá výborná technická řešení, která ani koncern v té době neměl, a katerá už navěky zůstala v archívu. Nebejt zahraniční akvizice, tak škodovka dneska vyrábí náhradní dly pro těch pár dosluhujících favoritů + motory do sekaček.

+1/0
2.11.2014 11:22


L19u28b78o96m21i94r 79M94a64c97h64o 2742950865657

V celom článku nie je ani slovo o tom, že okrem VW a Renaultu bol v hre aj tretí záujemca: Opel/GM. Aspoň meno Andreja Barčáka ste mohli spomenúť.

0/−2
31.10.2014 20:33

M36i95r88o15s70l67a27v 86M28o35c 7231623483540

Informacni schopnost ceskych medii dosti pokulhava. Uz totiz nerikaji, proc VW meli opravdu o Skodu zajem. Ze to byla nemecka odpoved na levna auta z vychodu, protoze se tehdy VW citilo jimi ohrozene v horizontu nekolika malo let. To ze diky nekolika lidem na pocatku v jednanich o ni, trochu Skoda VW prerostla pres hlavu, ze ji concern musel krotit ve vybave superba, je trochu jina vec. Takze spise davam za pravdu tem, kteri rikaji, ze je to o tom, co vyjednate. Nicmene si myslim, ze alespon cast mela zustat ve statnich rukou CR. Dat to cele VW bylo velmi kratkozrake, kdyz spocitame, jake zisky to mohlo z dlouhodobeho hlediska privadet do statniho rozpoctu. Jako danovy platce je ted ten prispevek proti tomu mizivy.

0/−4
31.10.2014 20:14

F50i55l28i76p 95S75i44r62o15t29e48k 9622279432481

Možná by to fungovalo, ovšem jedině za předpokladu, že tenhle stát nebude mít jakoukoliv pravomoc do řízení firmy kecat. Stačí, že řídí nebo řídil například ČSA.

+6/0
31.10.2014 20:52

H98a18m69p36l 90B53r68e54t94i83s73l90a41v 6606711964412

Čas ukázal...

Ne všechna francouzská auta jsou špatná, ale na Němce zkrátka nemají...

+9/−1
31.10.2014 19:31
Foto

P40a50v23e51l 46M96a98k20o31v73e89c 8688665181

Jediný chybný krok (dle mého názoru) byl prodej minoritního podílu (30%) škodovky v roce 2000...Tím jsme se definitivně zbavili možnosti participace na úspěšném rozvoji škodovky a jejich ziscích...:-(. Pro srovnání např. "lex VW"... Ale privatizační provize pro zkorumpované politiky je vždy velkým lákadlem...

+1/0
31.10.2014 18:58

V49l82a48s28t26i53m36i56l 10Š80t10e33c92h31e84r 4121116420314

To si nemyslím.Ukažte mi podnik s podílem státu,jak se participuje úspěšně na rozvoji podniku?Mohlo to dopadnout stejně,jako třeba ČSA.Naopak je to dobře,jinak by tam strkali rypák politici a podíl ze zisku by stejně rozkradli.

+5/0
31.10.2014 20:51

J74a33k18u92b 41K54u53b14a82l49a 8412507235149

CEZ? Btw. kdyby neúrodali 30% tak by nemel gross na pastelkovne, vsechno se prozralo za doby ekonomickeho rustu diky opozicni smlouve

0/0
1.11.2014 17:19

P47e36t87r 54S49t16e91j89s49k17a31l 3489768874606

Chybne jsem precetl nazev: Tajemný vůz 8-o v pozadí přesvědčil šéfa to me donutilo precist cely clanek, ale ten vuz jsem tam nenasel ;-€

0/0
31.10.2014 18:19

P91e48t18r 17H52l16a58d28í30k 2296225401390

Jěště že do fabriky nevlezli Francouzi,už by nikdo jméno Škoda neslyšel,dnes by tam byli sklady.;-)

+7/−1
31.10.2014 17:14

P42e36t50r 19M30i59c50h95a38l 2260774931782

Nebo by se tam montovaly Francouzské low endy.

+2/−1
31.10.2014 17:27

J78o88s18e16f 28V95o97s88i31c52k24y 4413977396443

O tom, ze Francouzi udelali z Rumunska automobilovou velmoc, o tom jsi jeste neslysel,  vid ty hlupacku!

+2/−11
31.10.2014 17:43

V94l98a10s68t30i71m78i13l 88Š94t40e29c76h52e84r 4611746650694

Velmoc? Před rokem jsem uvažoval o koupi Dokkera a jsem rád,že jsem z toho vycouval.Dacie je a bude vždy jen low-end.Vždy to budou auta ,která budou konkurovat především nižší cenou,než kvalitou.

+6/−1
31.10.2014 18:01

P75a31v46e45l 89H48a75n38k39o 1609579978703

Rumunsko , automobilova velmoc ??? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D... to co vyrabej uz je par let na trhu, a furt je to jenom posledni low cost na trhu siroko daleko.

+6/−1
31.10.2014 18:14

L14u28b14o67m29i62r 27M18a97c69h51o 2552450655907

vidis, a Dacie si kupuju aj nemci.

+1/−1
31.10.2014 20:28

V40l55a14s55t11i40m65i64l 92Š77t76e60c93h89e54r 4821836740384

Možná jako třetí auto do domácnosti,nebo důchodci.Rv

+4/−1
31.10.2014 20:44

J89a60r45o61m68í40r 62K94r72á19l 4290369834499

No, u nás si kdysi také lidé kupovali Trabanta.

+1/0
31.10.2014 22:09

F13i27l28i61p 91S24i30r36o86t18e27k 9472419872761

Ano, Francouzi se na příkladu Škody poučili a pro Dacii použili prakticky stejnou strategii jako VW pro Škodu. Jejich původní plány pro Škodu ale byly naprosto odlišné, ostatně stačilo by si přečíst článek.

+5/0
31.10.2014 20:55

V98i74l28é20m 49P83ř40í18h83o81d77a 2164919703487

Škoda, že nevyhrál Klaus. Dnes se mohly ve Škodě vyrábět moderní žigulíky.

+10/−1
31.10.2014 16:48

P85e80t93r 46M72a91r53e59č49e52k 1343691299368

Škoda by se jmenovala Kellner Auto a montovala by nějaké čínské paskvily :-).

+7/0
31.10.2014 16:51

V82i34l65é36m 53P48ř48í21h46o20d56a 2534389543337

Stejně, spojení Škoda a Německo mi vždy asociuje vůz Škoda Henlein - "Nová kulatá Skoda Henlein. Škoda že ji nemáte, ale nevěště chlavu, Škoda je umšít. Plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče. Tento systém se již v praxi osvědčil. K nadstandartnímu výbavení patří houfnice neunzig milimetr. Pro případ tragické nehody je vůz vybaven pšímím spalováním". ;-D

+5/−4
31.10.2014 17:01

K43a73r95e73l 27V66o63v62e18s 1224968742439

Kdyby vyhral Svhwarzenberg mohly se ve Skodovce sit kozene kalhoty s padacim mostem ;-)

+1/−16
31.10.2014 16:55

K30a97r69e96l 65V55o76v81e56s 1634378652939

.... Schwarzenberg...

0/0
31.10.2014 16:56

J24a52r49o77m30í85r 78K84r85á90l 4780249624259

;-D  A kdybyste měl tu dutinu mezi ušima vyplněnou, nepsal byste takové hlouposti. ;-D

+4/0
31.10.2014 22:11

K87a16r17e71l 98V70o69v96e61s 1294678752209

Jenom se potvrzuje jak Havel a jeho lidi nicili hospodarstvi republiky !

+10/−12
31.10.2014 16:42

J75o92s15e44f 17K89o81p13e40c16k26y 9144312715

a na to jste prisel jak? ;-)

+6/−3
31.10.2014 16:49

K70a31r81e42l 96V78o22v96e71s 1774238902189

Pozorovanim. Nebo vite o necem uzitecnem co udelal pro cesky prumysl nebo pro ceske hospodarstvi ?

+4/−5
31.10.2014 16:54

J98o89s67e77f 98K97o75p78e86c69k96y 9964772305

Vzhledem k tomu, ze ekonomika nebyla oblast ve ktere se jakkoliv vyrazne angazoval, tak me opravdu nenapada nic, co by udelal pro nase hospodarstvi, coz tedy znamena, ze ho rozhodne nenicil ;-) jedine co pro ni udelal vyrazneho bylo, ze svou trochou prispel k padu absurdni na hlavu postavene komouske "ekonomiky" ktera vedla tehdejsi zemi k ekonomickemu kolapsu

+9/−2
31.10.2014 16:59

V37í30t 26B81r37z47o76b65o27h36a98t82ý 7680642843391

On se ale angažoval ve více věcech, které mimojiné položili mnohé strojírny a zbrojovky ....

+6/−5
31.10.2014 17:14

P45e61t18r 49M72i86c55h22a18l 2560884831622

Ano. Byl proti tomu, aby se dodávaly zbraně nestabilním diktaturám a teroristickým organizacím. A to je jako špatně? To neděláme dodnes.

+3/−2
31.10.2014 17:26

V38í79t 34B20r80z39o75b84o78h88a65t79ý 7420722403771

I pokud by to bylo jak říkáte tak ty zbrojovky, které neexistují jistě už nemohou dodávat a těch pár co přežili berou i hodně sporné zakázky (Uherský Brod). No a pak tu máme také fakta, která říkají, že v českých zbrojovkách hned zkraje svého zvolení (tuším to bylo hned v lednu 1990) nařídil zastavení výroby v československých zbrojovkách.

0/−1
31.10.2014 19:13

P73e80t58r 91M13i88c56h73a72l 2870344181542

Prezident nemá takovou pravomoc a neměl ji ani tehdy. Takže ne, Havel nenařídil zastavení výroby v českých zbrojovkách.

+2/0
31.10.2014 20:36
Foto

I51v68a40n 24K24o44p91t27a 5767892151137

Ty by se polozili i kdyby tam Sedel kdokoliv. Proste ztratili zákazníky se zájmem o jejich výrobky a ti co by je chtěli byli zvyklí nesplatit v rámci bratrské pomoci.

+3/0
31.10.2014 17:41

V13í52t 50B85r84z12o67b72o47h68a26t35ý 7600682803621

Alkohol a zbraně se prodávají vždy a zájem o ně je velký to mi věřte. Navíc zrova v tehdejším Československu bylo toto odvětví velmi podporováno režimem výrobky nebyly propadáky zájem o ně byl.

+1/−1
31.10.2014 19:16
Foto

V80l12a97d84a 22V38a89n63e44k 9163726614638

Průmysl zplundrovaný komunistama ,vyrábějící  nekonkurenceschopné zboží,pro nenáročné rusko Rv;-( A všichni sháněli bony na Tuzex :-P

+2/0
31.10.2014 17:34

M39i16r18o12s86l25a93v 30Š37i41m85k89o 7965943492495

Není to od začátku. Jednání s VW započala už r. 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát. Po převratu jim to tehdejší ministr Dlouhý dal celé. Dodnes se tím chlubí, jak rychle se mu podařilo Škodu zprivatizovat...

+1/−1
31.10.2014 16:40

T87o45m57á31š 43P83r38c69h22a78l 1778983923900

Myslím, že to byla dobrá volba. VW byl dostatečně silný na to, aby se nemusel favorit vyklepat po felicii do jiného tvaru, ale konečně navrhli rodinné auto (pro 2 dospělé a 2 děti, protože ten prostor vzadu v Octavii 1 je minimální), které se stalo celkem konkurenceschopné i na západě a další modely v tom už jen pokračují. Můžeme brblat, že jsou ta auta předražená, že má Rapid repasovanou techniku, že Octavia má odfláklý interiér proti bratrovi Golfu, že Superb nebude mít výbavu jako Passat, ale pořád si musíme pamatovat, že to mohlo být mnohem horší!

+10/0
31.10.2014 16:29

I60v63a12n 43P44a19p 9668222

Taková pohádka-)))))))

0/−2
31.10.2014 16:29

M89a27r14i82o 58P21e43t51r72ů 9947403341721

Když nad tím uvažuji, dnešní skvělý stav je možná právě i důsledkem té tvrdé bitvy mezi VW a Renaultem. Kdoví jak by to se Škodovkou a národními zájmy dopadlo, kdyby ji VW tenkrát mohl dostat laciněji

+3/0
31.10.2014 16:29

R23o25m81a51n 49H16a47n40u28s 8585587209674

No ještě by nám mohli povolit vyrábět SUPERBA s lepší výbavou než PASSAT. A až nám povolí udělat větší SUV než YETI bude vše v pořádku.

0/0
31.10.2014 16:19

P96e15t37r 56M22i87c83h65a48l 2580914161732

On se nesmí vyrábět ani se srovnatelnou výbavou, natož s vyšší. Je to smutné, ale je to tak. Jde o politiku koncernu kdy levnější Superb byl Passatu ve nejvyšší výbavě silným konkurentem. ... Na druhou stranu, nebýt VW, tak nebyl ani žádný Superb.

+7/0
31.10.2014 16:29

T38o89m70á59š 43M43a93c78e91j80k32a 6551452107777

Tak tak, byýt to rencek tak se tu montují maximálně Laguny a Clia.

+5/0
31.10.2014 16:29

P64e97t58r 93M24i93c22h62a98l 2420884571692

Nebo dodnes Twinga do Asie. :-)

0/0
31.10.2014 16:37

T26o53m84á34š 29V19e82r34n92e73r 1865954847185

Velké SUV bude...

0/0
31.10.2014 23:37

V28o65j55t86ě30c19h 66T47o96r73á91č 2636261946202

jak to tak čtu, samé dobré náhody, podložené samozřejmě prací. Dnes by ale prostředníka místo p.Holzera dělal dalík nebo jiný vykuk a bylo by.

+17/0
31.10.2014 16:00

T55o60m22á15š 57J92o32u67s46k89ý 6590874

Děkujeme [>-]R^

+4/−2
31.10.2014 15:46
Foto

J66a38n 13K28o33v96a89ř95í84k 4625479602958

Škodovka je odpadem koncernu. Vzdyť i ta nová Octavia vypadá jak stará A6 po faceliftu akorát z horších materiálů. Dacia je odpadem Renaultu, Škoda je odpadem VW .

+1/−27
31.10.2014 15:43

M44a73r34t84i93n 93B96r74o62u35k 9233742852

A vy jste odpadem koho?

+15/−1
31.10.2014 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.