Diskuze

Jak Volkswagen kupoval Škodovku. Tajemný muž v pozadí přesvědčil šéfa

Carl Hahn, tehdejší šéf Volkswagenu, se silně angažoval v převzetí Škody. Manažer s kořeny v jižních Čechách tak odstartoval velký příběh firmy, na které dnes stojí česká ekonomika. Kontakt německého koncernu s českou vládou obstaral tajemný muž v pozadí, jmenuje se Hanuš Holzer. Čtěte vzpomínky obou aktérů, exkluzivně na iDNES.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobře postavenému Favoritu? myslím že dobře postavená škodovka je až Octavia 1 generace.

0 0
možnosti

No, dneska se to správně píše a vyslovuje německy Skoda a jedná se o německou automobilku dočasně dislokovanou na českém a slovenském území...

0 5
možnosti

Jen dvě poznámky: 1) Z české strany byl zájem prodat Škodu i BMW, které mělo velká auta, ale chyběl nejmenší model. Zkrachlo to na osobních symaptiích či antipatiích. 2) Po koupi přišla do Škodovky druhá garnitura, nikoli první, jejímž cílem bylo co nejúplněji vše převzít, ale nikoli rozpoznat některá výborná technická řešení, která ani koncern v té době neměl, a katerá už navěky zůstala v archívu. Nebejt zahraniční akvizice, tak škodovka dneska vyrábí náhradní dly pro těch pár dosluhujících favoritů + motory do sekaček.

1 0
možnosti

L54u30b35o 19M97a59c93h56o

31. 10. 2014 20:33

V celom článku nie je ani slovo o tom, že okrem VW a Renaultu bol v hre aj tretí záujemca: Opel/GM. Aspoň meno Andreja Barčáka ste mohli spomenúť.

0 2
možnosti

Informacni schopnost ceskych medii dosti pokulhava. Uz totiz nerikaji, proc VW meli opravdu o Skodu zajem. Ze to byla nemecka odpoved na levna auta z vychodu, protoze se tehdy VW citilo jimi ohrozene v horizontu nekolika malo let. To ze diky nekolika lidem na pocatku v jednanich o ni, trochu Skoda VW prerostla pres hlavu, ze ji concern musel krotit ve vybave superba, je trochu jina vec. Takze spise davam za pravdu tem, kteri rikaji, ze je to o tom, co vyjednate. Nicmene si myslim, ze alespon cast mela zustat ve statnich rukou CR. Dat to cele VW bylo velmi kratkozrake, kdyz spocitame, jake zisky to mohlo z dlouhodobeho hlediska privadet do statniho rozpoctu. Jako danovy platce je ted ten prispevek proti tomu mizivy.

0 4
možnosti

Možná by to fungovalo, ovšem jedině za předpokladu, že tenhle stát nebude mít jakoukoliv pravomoc do řízení firmy kecat. Stačí, že řídí nebo řídil například ČSA.

6 0
možnosti

Čas ukázal...

Ne všechna francouzská auta jsou špatná, ale na Němce zkrátka nemají...

9 1
možnosti
Foto

Jediný chybný krok (dle mého názoru) byl prodej minoritního podílu (30%) škodovky v roce 2000...Tím jsme se definitivně zbavili možnosti participace na úspěšném rozvoji škodovky a jejich ziscích...:-(. Pro srovnání např. "lex VW"... Ale privatizační provize pro zkorumpované politiky je vždy velkým lákadlem...

1 0
možnosti

To si nemyslím.Ukažte mi podnik s podílem státu,jak se participuje úspěšně na rozvoji podniku?Mohlo to dopadnout stejně,jako třeba ČSA.Naopak je to dobře,jinak by tam strkali rypák politici a podíl ze zisku by stejně rozkradli.

5 0
možnosti

Chybne jsem precetl nazev: Tajemný vůz 8-o v pozadí přesvědčil šéfa to me donutilo precist cely clanek, ale ten vuz jsem tam nenasel ;-€

0 0
možnosti

P25e65t11r 28H49l86a41d85í30k

31. 10. 2014 17:14

Jěště že do fabriky nevlezli Francouzi,už by nikdo jméno Škoda neslyšel,dnes by tam byli sklady.;-)

7 1
možnosti

P18e80t73r 56M77i29c67h40a68l

31. 10. 2014 17:27

Nebo by se tam montovaly Francouzské low endy.

2 1
možnosti

Škoda, že nevyhrál Klaus. Dnes se mohly ve Škodě vyrábět moderní žigulíky.

10 1
možnosti

Škoda by se jmenovala Kellner Auto a montovala by nějaké čínské paskvily :-).

7 0
možnosti