Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crashtesty: Fabia má díky drahé výzbroji pět hvězd za bezpečnost

„Auto je postavené na pět hvězd,“ říkal při prvním seznámení s fabií jeden ze škodováků. O maximálním hodnocení bezpečnosti podle metodiky EuroNCAP se dnes kromě vývojového centra rozhoduje hlavně v účtárně. Ochranu posádky mají auta dnes v crashtestech evropské nezávislé organizace vesměs dobrou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a86r19e86l 87V82a11c83h24u22t 9353822139693

Kdybych si mohl vybrat, zda 5 hvězdiček v Crash testech (a tedy dražší auto), anebo že by ostatní řidiči udržovali větší mezery mezi vozidly, tak by byl všemi 10 raději pro ty větší rozestupy! ;-D ... Jenže blbce a ignoranty nepředěláte! ...   ;-€Rv[>-]

0/0
15.12.2014 14:40

M12a38r36t94i57n 85B88l31a48s62s 3771899166281

Zahrnovat do hodnocení bezpečnosti vozu i ochranu chodců mi přijde poněkud zcestné (stejně jako např. signalizace nezapnutých pásů atp.). Samozřejmě, že je důležité, aby nám tu nejezdila auta jak z Carmageddon, ale u auta mě především zajímá, jak moc v bezpečí jsem já a ne chodec...

0/0
6.11.2014 18:53

S52l51a72v97o45m19í44r 81Š44t21ě40p72á86n 1468374392144

Přesně tak, hvězdy by se měly dávat podle toho co splňuje základ a ne podle výbavy, která se prodá každý rok dvakrát ...to o vztahu značky k bezpečnosti jejích zákazníků nevypovídá......

+1/−3
6.11.2014 12:18

P50e74t71r 72D47v55o22r88a52k 3681440667249

Četl jste článek? Píše se tam, že se testuje provedení, kterého se prodá určité množství, což 2 kusy za rok rozhodně nejsou.

+3/0
6.11.2014 13:43

J88i47ř91í 48B42o77l23f 8525407828655

Podle mě by měly být testovány vozy v nejnižším výbavovém stupni. Je to jako s cenou, prostě od ..... Potom bychom se dovědli, že 3* jsou pro všechny a kdo chce 4, 5, tak si připlatí.

+5/0
6.11.2014 7:26

P10e95t89r 17D20v27o58r11a16k 3651100637599

Jak ale rozlišit auto, které je pasivně srovnatelně bezpečné (tuhost a airbagy) s autem, které má navíc aktivní asistenty, které nehodě víceméně zabrání?

+1/0
6.11.2014 13:44

K89a84r37e82l 60V53a70c12h13u30t 9673982899313

Hlavové airbagy nejsou vůbec špatné... ;-) ... když přehlédnete z boku auto (komu se to NIKDY nestalo?) a to do vás narazí, tak RÁDIO vám život fakt nezachrání!  R^

+4/0
6.11.2014 6:07

K45a40r48e96l 39V57a23c70h40u89t 9213342919773

Když si uvědomím, že jsem jezdil i ve Škodě120... ;-) ... ta neměla žádné !!AIRbagy a dokonce neměla vzadu ani bezpečnostní pásy...

+3/0
6.11.2014 6:18

L59u39k41á37š 93S31k45o38p57a54l 9526508605291

a co škrabka a deštník? Exkluzivní výbava vozů Škoda! :)

0/0
10.11.2014 19:42

T69o56m92á76š 61H13o86r70a 2269535748705

Pěkný článek, autora chválím.

K obsahu článku: jedním slovem děsivé... nějak najivně jsem si myslel, že hvězdičky v hodnocení znamenají bezpečnost, a teď vidím že i tříhvězdičkové auto může být pro osádku při nehodě bezpečnější, než to pětihvězdičkové. Nemluvě o to že pět hvězdiček dostává vlastně jen určitý typ vozu, ale konkrétní výrobek pokud je v nižším stupni výbavy může být díky způsobu hodnocení klidně i o dvě hvězdičky níž.

Celkem bych se nědivil kdyby NCAP vedl nějaký potentáta z Bruselu, to by tak odpovídalo.Rv

+13/0
5.11.2014 20:41

P80e39t54r 95K54u66l32i34c73h 9550741242585

nebo je to tím, že je dnes výbava aut variabilnější než dříve a u jednotlivých automobilek výbavové stupně velmi rozdílné, takže chca nechca se prostě musí pracovat s nějakým "zprůměrováním"....?

0/0
5.11.2014 20:57

P38e11t75r 82P55r29u76s 7547365989232

A neni to spravne? Pokud auto v prodavane vybave nema napriklad airbag a v ostatnich ohledech je podobne bezpecne, tak je preci dobre ze ma mene hvezd? V ani jednom neumru, ale v tom s airbagem nebudu mit bouli, tak je lepsi, ne?

0/0
5.11.2014 21:11

T45o45m63á21š 47H14o43r85a 2709715968715

Ale v tom si neprotiřečíme, právě naopak. Prostě model auta dostává hvězdičky za průměr, ale každý prodanů kus té kvality nemusí dosahovat. Jinak s airbagem si nemyslím že jde jen o bouli. Airbak především snižuje riziko poranení určitých částí těla při vysokém zbrřždění, ke kterému dochází  při nehodě.

+4/0
5.11.2014 21:21

M81i81l39a92n 21K59r53á85t11k72ý 4986170765866

Pokud vím, bezpečnostní prvky musí odpovídat základnímu stupni výbavy (včetně elektroniky).  Berlingo kvůli tomu šlo v roce 2008 do testů jen se 2 airbagy.

0/0
6.11.2014 10:16

M56a79r17t21i58n 42Š35t20ě19p83á94n34e61k 3907733443311

Nejhorsi na tom je, ze se auta stavi na NCAP. Ne na nehody, ale na splneni danych kriterii. To, ze pri nehode podle americanu vetsina aut propadne nevadi. Vetsina evropskych zakazniku se to nedozvi...

+9/−2
5.11.2014 20:07

J47a78n 57M89o81h82y30l68a 6762489519431

A na co to mají stavět? Ono to v tomto směru dává jediný smysl, protože A) NCAP (alespoň v základu) jsou testy tvořené podle nejčastějšího typu střetu B) na všechny typy nehod prostě vůz připravit nelze. Nejlepší je tak připravit vozy hlavně na ten nejčastější typ střetu a to se smyčkou zase vracíme k NCAP. Další nábaly ohledně elektroniky jsou v tomto irelevantní. Základ je pořád stejný.

+1/0
5.11.2014 22:47

P38e34t14r 78D22v92o33r12a74k 3461440797189

Auta se staví podle kritérií a kritéria vznikají jako umělá měřítka skutečnosti. Stejné je to s NCAP, stejné je to s měřením spotřeby...

To, že někdo místo předpisových 50/90 jezdí třeba 70/140 znamená, že bude bourat i ve vyšší rychlosti. NCAP hodnotí náraz při 64, protože je statisticky nejčastější.

Američani si zase ze statistik zjistili, že řidiči často bourají do zadního rohu kamionu, tak je nic jiného nezajímá.

+1/0
6.11.2014 13:42

D46e18n55i42s 11W63i14t27z51k39u 5403372449237

pěkná blbost, spotřeba v Evropě se měří na válci, kdy auto ujede 13km bez zapnuté klimatizace a se čtyřmi zastávkami.v usa to dělají za provozu a zapnutou klimatizací, proto stejné auto má v usa o zhruba dva litry větší spotřebu než v Evropě.a crash test dělají na celej předek.

0/0
6.11.2014 22:43

M51i82r17o79s29l41a86v 17H18r58u89š80k82a 2365368749143

Takže původní smysl crashtestu se změnil na"výbava test" Mělo by se testovat auto v nejnižší výbavě, aby na ten výsledek dosáhli všichni kupující a ne jen malé procento. Takhle jsou zákazníci uvedeni v omyl, protože prodejce se předvádí s 5ti hvězdami a já třeba koupil "socku" Fabii s 3.

+15/−5
5.11.2014 19:30

J76a93n 85M63o40h89y38l48a 6142389909541

Nejsou uvedeni v omyl, výbava testovaných vozů je volně přístupnou informací. Stejně jako celkem blbuvzdorně popsaná metodika testů i jejich vyhodnocování. Jestli to někdo čte, to je věc samozřejmě jiná.

+5/−3
5.11.2014 20:07

M27i33r58o80s16l26a93v 26H55r62u96š80k20a 2435508659173

Výbava je urcite dostupnou informací, ne tak ale skutečnost, ze bez výbavy by auto mělo min hvězd, nehledě na to ze při nehodě nějaký radar nemá význam.

+5/0
5.11.2014 21:17

J76a49n 85M61o10h90y33l16a 6312959659821

Není reálné testovat všechny vozy ve všech kombinacích výbavy. Nehledě na fakt, že NCAP má dva účely - porovnat vozy na trhu a zároveň motivovat zákazníky k nákupu bezpečnějších a bezpečnostně vybavenějších vozů.

+1/−1
5.11.2014 22:49

J31i47ř34í 69B23o90l12f 8365837118265

Ale v opravdu by bylo rozumnější testovat tu nejnižší výbavu. Prostě 3,5 hvězdy jsou zaručeně pro každého a kdo chce víc, připlatí si ... jako s cenou, taky máte cenu od .... ;-)

+4/0
6.11.2014 7:23

D91a33v48i68d 26P45e77š78e88k 3473241968160

to by si teda mohli poridit silnicari a kamiony na letnich gumach by za par tydnu mohli tarasovat do mist, kde nebudou branit provozu

Clanek chvalim uz proto, ze konecne vim, proc ma moje hyundai i20 predni kufr tak velky, ze by se tam vesly 2 motory nebo motor a kreslo se slapadly pro ekologa

+1/−1
5.11.2014 18:33

D94e88n43i12s 20W56i45t13z12k23u 5293782949637

jestli máte ve předu kufr, tak určitě nemáte hyundai

+5/−1
5.11.2014 18:51
Foto

R27i19c12h95a90r40d 71P17o71l62á75š36e98k 9364173310799

ale jo, mě to u mojí i30cw taky tak připadá, že bych tam odvezl ještě pár pytlů brambor;-D

0/0
5.11.2014 19:51

P20a90v87e66l 21S77t82a56v87j47a98n82í31k 6518775847731

Zase se vám líp doplňuje třeba kapalina do ostřikovačů :-). Já mám plno.

0/0
5.11.2014 20:04

D69e16n36i71s 87W96i78t87z67k63u 5913282679787

každopádně to musí být smutný pohled, že v místě kde by měl být motor, se vejde několik pytlů brambor

+5/0
5.11.2014 20:10
Foto

R90i33c39h71a89r57d 64P43o86l59á28š15e66k 9114113450899

smutný pohled to není, ale před tím jsem měl Lantru a tam se nedala ani strčit ruka a teď u i30cw by se ty motory opravdu vešly dva a ještě by zbylo místo

0/0
5.11.2014 20:42

Z86d38e29n48ě49k 67D87u90f33e19k 2744864478

U Š Fabia II  s motorem 1,2 HTP byl též kufr na odvoz věcí. Protože té krabici od bot ve předu říkali motor;-) Mělo to jednu výhodu a tou byla výměna žárovek, která byla snadná.

0/0
6.11.2014 11:35

M21a65r40t81i64n 94J71e33z71e28r72s68k69ý 9454837592762

prosím procentuálně ohodnotit moje šance na přežití při čelním nárazu téhle Fabie do Oktavie, obě vozidla proti sobě jedou 50 km/h,já ve Fábii mám airbag - hrozí mi utržení orgánů nebo ne ?

.

prosím nedělat z toho fóry a narážky - děkuji .....

0/0
5.11.2014 18:15

S40t48a98n74i10s94l57a13v 14P85ř27i15b59y75l 1109478251356

75,4894%

+4/0
5.11.2014 18:20

J55a86n 93F42r40o10l15í36k 6606880105494

Srážka se součtovou rychlostí 100 km/hod do relativně pevné překážky je bez šancí. No airbag by to mohl přežít na těch 75....%:-P

0/0
5.11.2014 21:35

G92u87s94t74a16v 70S11a29z16y16m64a 5803264795

Rychlost nárazu je stále 50 km/hod.

0/0
5.11.2014 23:29
Foto

P46a77v84e34l 39K37a69l39u57s 6984876406972

Žádná součtová rychlost není. Vozidla proti sobě působí stejnou silou. Rychlost nárazu je 50 km/hod.

0/0
6.11.2014 8:03

P16e85t14r 29M51i41c13h65a21l 2970944931822

Rychlosti se opravdu nesčítají. Ale v tomto případě (Fabia vs. Octavia) by měl vyšší šance na přežití (téměř 100%) v Octavii. Jde o to, že auta mají rozdílnou váhu a tedy i hybnost. Ovšem tady ten rozdíl není tak obrovský (řádově 200 - 300 kg), takže i ve Fabii je slušná šance na přežití - procentuálně si ji ale vyčíslit netroufnu.

0/0
6.11.2014 16:30

D66e78n57i70s 62W63i15t69z69k57u 5363712589117

100%, brzy se tu dovíte, že řidiči fábie jsou ti nejlepší a nejslušnější na světě v nejlepším autě na světě, takže nebourají a vždy jezdí podle předpisů

0/−3
5.11.2014 18:20

M42i16r82o74s33l73a66v 45B18u17d20a 9702972587112

Tady záleží na štěstí, nedá se to vypočítat!

0/0
5.11.2014 18:26

J87i16ř31í 69D34v66o10ř80á30k 5378393388650

Při zapnutém pásu u řidiče , spolujezdce sedícím za řidičem , bez nákladu , nebo dobře zajištěném nákladu. Vcelku velkou.Víc než 70%.(Odhad.)

0/0
5.11.2014 19:42

A10d13a38m 95R76y73c67h56l13ý 1878347949343

Nejsem si jisty ale prý se rychlosti sčítají. Takže to je stejne jako v 100km/h napálit do zdi a to je smrtelné .. ..

0/0
5.11.2014 20:08

J65a89n 50D48v92o39ř47á69k 4873372983417

Není pravdou. Nabourají-li dvě totožná auta čelně do sebe totožnou rychlostí, je to stejné, jako by každé z nich tou rychlostí nabouralo do zdi. Obě se budou deformovat a papír jimi sevřený se teoreticky ani neprotrhne.

Zde bude hrát roli vyšší tuhost Octavie, ale myslím si, že při úplném překrytí (tedy střet bez přesazení) je to k přežití.

0/0
5.11.2014 21:18

A29d45a41m 13R53y78c55h98l98ý 1878157299853

Pochybuji že je to stejne jako naráz do zdi. .obě auta jsou rozjeta mají nějakou energii. .

0/−1
5.11.2014 22:45

T74o73m92á21š 47K67a38p39l86a96n 8213539303943

to s tou zdí není pravda, rychlost protijedoucích aut se sčítá a naopak auta mají na rozdíl od zdi deformační zóny. Odpovídá to nárazu při 100 km/h do stojícího auta. Což hodně zjednodušeně bude odpovídat cca. nárazu auta do zdi při 70 km rychlosti (za předpokladu, že obě auta mají kvalitní deformační zóny). Cokoliv nad 50 už má riziko utržení orgánů, záleželo by na úhlu. Každopádně i s airbagy by to téměř jistě byla vážná zranění.

0/0
6.11.2014 2:05
Foto

P20a92v33e96l 58K59a49l76u74s 6784516826112

Rychlosti se nesčítají.

0/0
6.11.2014 8:05

J59o31s40e53f 51N81o19v62a52k 5498572446168

Rychlost nárazu u obou vozidel je pořád 50km/h. Hybnost Oktavie bude díky vyšší hmotnosti o něco málo větší, v případě ideálního čelního nárazu by Oktavie nezpomalila tak razantně jako Fabie.

Jinak pravděpodobnost přežití se takhle od stolu určuje dost těžko, to by byl dotaz spíš na dopravní fakultu.

+2/0
6.11.2014 6:55

P14e31t35r 21M44i53c93h38a78l 2340294451312

Stručné a přesné. R^

0/0
6.11.2014 16:32

M28i36r52o42s48l68a64v 57B75u86d46a 9482762467252

A já jsem si myslel, že auta se dělají na ježdění ;-D

+1/0
5.11.2014 17:44

V72l83a80s87t52i64m30i70l 52P54ř43í30k64a74z16s88k90ý 4831862

Fabia byla už od 1. generace celkem bezpečná na to, jak je to malý auto. Taky tomu odpovídala hmotnost.

+1/0
5.11.2014 17:29

S34t43a74n15i10s80l96a90v 40M46o53k33r90ý 8887722676352

Tak a hate muze zacit ;-D

+1/0
5.11.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.