Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crashtesty: Fabia má díky drahé výzbroji pět hvězd za bezpečnost

„Auto je postavené na pět hvězd,“ říkal při prvním seznámení s fabií jeden ze škodováků. O maximálním hodnocení bezpečnosti podle metodiky EuroNCAP se dnes kromě vývojového centra rozhoduje hlavně v účtárně. Ochranu posádky mají auta dnes v crashtestech evropské nezávislé organizace vesměs dobrou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a13r15e72l 20V96a63c20h14u77t 9233782369883

Kdybych si mohl vybrat, zda 5 hvězdiček v Crash testech (a tedy dražší auto), anebo že by ostatní řidiči udržovali větší mezery mezi vozidly, tak by byl všemi 10 raději pro ty větší rozestupy! ;-D ... Jenže blbce a ignoranty nepředěláte! ...   ;-€Rv[>-]

0/0
15.12.2014 14:40

M94a23r63t66i85n 87B17l69a84s39s 3131469636871

Zahrnovat do hodnocení bezpečnosti vozu i ochranu chodců mi přijde poněkud zcestné (stejně jako např. signalizace nezapnutých pásů atp.). Samozřejmě, že je důležité, aby nám tu nejezdila auta jak z Carmageddon, ale u auta mě především zajímá, jak moc v bezpečí jsem já a ne chodec...

0/0
6.11.2014 18:53

S98l49a54v17o95m23í62r 70Š91t76ě13p28á27n 1788124212584

Přesně tak, hvězdy by se měly dávat podle toho co splňuje základ a ne podle výbavy, která se prodá každý rok dvakrát ...to o vztahu značky k bezpečnosti jejích zákazníků nevypovídá......

+1/−3
6.11.2014 12:18

P36e18t81r 87D63v23o74r44a86k 3861340247159

Četl jste článek? Píše se tam, že se testuje provedení, kterého se prodá určité množství, což 2 kusy za rok rozhodně nejsou.

+3/0
6.11.2014 13:43

J32i65ř89í 67B95o50l17f 8305127328695

Podle mě by měly být testovány vozy v nejnižším výbavovém stupni. Je to jako s cenou, prostě od ..... Potom bychom se dovědli, že 3* jsou pro všechny a kdo chce 4, 5, tak si připlatí.

+5/0
6.11.2014 7:26

P77e43t60r 55D37v60o98r86a96k 3751890707299

Jak ale rozlišit auto, které je pasivně srovnatelně bezpečné (tuhost a airbagy) s autem, které má navíc aktivní asistenty, které nehodě víceméně zabrání?

+1/0
6.11.2014 13:44

K10a22r24e39l 11V72a57c72h12u95t 9353952969253

Hlavové airbagy nejsou vůbec špatné... ;-) ... když přehlédnete z boku auto (komu se to NIKDY nestalo?) a to do vás narazí, tak RÁDIO vám život fakt nezachrání!  R^

+4/0
6.11.2014 6:07

K55a41r43e24l 75V61a53c37h63u35t 9773672969253

Když si uvědomím, že jsem jezdil i ve Škodě120... ;-) ... ta neměla žádné !!AIRbagy a dokonce neměla vzadu ani bezpečnostní pásy...

+3/0
6.11.2014 6:18

L14u24k91á17š 36S88k94o47p77a14l 9346758365721

a co škrabka a deštník? Exkluzivní výbava vozů Škoda! :)

0/0
10.11.2014 19:42

T61o86m28á21š 23H83o46r42a 2699215638925

Pěkný článek, autora chválím.

K obsahu článku: jedním slovem děsivé... nějak najivně jsem si myslel, že hvězdičky v hodnocení znamenají bezpečnost, a teď vidím že i tříhvězdičkové auto může být pro osádku při nehodě bezpečnější, než to pětihvězdičkové. Nemluvě o to že pět hvězdiček dostává vlastně jen určitý typ vozu, ale konkrétní výrobek pokud je v nižším stupni výbavy může být díky způsobu hodnocení klidně i o dvě hvězdičky níž.

Celkem bych se nědivil kdyby NCAP vedl nějaký potentáta z Bruselu, to by tak odpovídalo.Rv

+13/0
5.11.2014 20:41

P61e13t96r 20K25u18l64i31c83h 9170571572905

nebo je to tím, že je dnes výbava aut variabilnější než dříve a u jednotlivých automobilek výbavové stupně velmi rozdílné, takže chca nechca se prostě musí pracovat s nějakým "zprůměrováním"....?

0/0
5.11.2014 20:57

P72e48t29r 68P80r36u57s 7507405529272

A neni to spravne? Pokud auto v prodavane vybave nema napriklad airbag a v ostatnich ohledech je podobne bezpecne, tak je preci dobre ze ma mene hvezd? V ani jednom neumru, ale v tom s airbagem nebudu mit bouli, tak je lepsi, ne?

0/0
5.11.2014 21:11

T91o18m55á42š 31H52o21r94a 2969215798395

Ale v tom si neprotiřečíme, právě naopak. Prostě model auta dostává hvězdičky za průměr, ale každý prodanů kus té kvality nemusí dosahovat. Jinak s airbagem si nemyslím že jde jen o bouli. Airbak především snižuje riziko poranení určitých částí těla při vysokém zbrřždění, ke kterému dochází  při nehodě.

+4/0
5.11.2014 21:21

M26i92l96a75n 27K45r10á23t67k58ý 4406850355956

Pokud vím, bezpečnostní prvky musí odpovídat základnímu stupni výbavy (včetně elektroniky).  Berlingo kvůli tomu šlo v roce 2008 do testů jen se 2 airbagy.

0/0
6.11.2014 10:16

M12a26r93t71i84n 16Š69t74ě67p13á23n66e20k 3137763413631

Nejhorsi na tom je, ze se auta stavi na NCAP. Ne na nehody, ale na splneni danych kriterii. To, ze pri nehode podle americanu vetsina aut propadne nevadi. Vetsina evropskych zakazniku se to nedozvi...

+9/−2
5.11.2014 20:07

J93a95n 30M82o67h67y68l97a 6202549279311

A na co to mají stavět? Ono to v tomto směru dává jediný smysl, protože A) NCAP (alespoň v základu) jsou testy tvořené podle nejčastějšího typu střetu B) na všechny typy nehod prostě vůz připravit nelze. Nejlepší je tak připravit vozy hlavně na ten nejčastější typ střetu a to se smyčkou zase vracíme k NCAP. Další nábaly ohledně elektroniky jsou v tomto irelevantní. Základ je pořád stejný.

+1/0
5.11.2014 22:47

P89e90t61r 70D46v46o50r30a39k 3171660727169

Auta se staví podle kritérií a kritéria vznikají jako umělá měřítka skutečnosti. Stejné je to s NCAP, stejné je to s měřením spotřeby...

To, že někdo místo předpisových 50/90 jezdí třeba 70/140 znamená, že bude bourat i ve vyšší rychlosti. NCAP hodnotí náraz při 64, protože je statisticky nejčastější.

Američani si zase ze statistik zjistili, že řidiči často bourají do zadního rohu kamionu, tak je nic jiného nezajímá.

+1/0
6.11.2014 13:42

D88e29n44i62s 50W13i92t83z89k72u 5273362849567

pěkná blbost, spotřeba v Evropě se měří na válci, kdy auto ujede 13km bez zapnuté klimatizace a se čtyřmi zastávkami.v usa to dělají za provozu a zapnutou klimatizací, proto stejné auto má v usa o zhruba dva litry větší spotřebu než v Evropě.a crash test dělají na celej předek.

0/0
6.11.2014 22:43

M98i71r80o92s53l97a38v 31H62r91u37š13k46a 2145358749733

Takže původní smysl crashtestu se změnil na"výbava test" Mělo by se testovat auto v nejnižší výbavě, aby na ten výsledek dosáhli všichni kupující a ne jen malé procento. Takhle jsou zákazníci uvedeni v omyl, protože prodejce se předvádí s 5ti hvězdami a já třeba koupil "socku" Fabii s 3.

+15/−5
5.11.2014 19:30

J61a66n 42M63o73h83y18l47a 6372899459421

Nejsou uvedeni v omyl, výbava testovaných vozů je volně přístupnou informací. Stejně jako celkem blbuvzdorně popsaná metodika testů i jejich vyhodnocování. Jestli to někdo čte, to je věc samozřejmě jiná.

+5/−3
5.11.2014 20:07

M91i88r88o52s91l52a91v 18H54r73u44š13k52a 2255198879753

Výbava je urcite dostupnou informací, ne tak ale skutečnost, ze bez výbavy by auto mělo min hvězd, nehledě na to ze při nehodě nějaký radar nemá význam.

+5/0
5.11.2014 21:17

J51a35n 51M35o97h42y28l47a 6282189369471

Není reálné testovat všechny vozy ve všech kombinacích výbavy. Nehledě na fakt, že NCAP má dva účely - porovnat vozy na trhu a zároveň motivovat zákazníky k nákupu bezpečnějších a bezpečnostně vybavenějších vozů.

+1/−1
5.11.2014 22:49

J11i64ř19í 84B39o19l10f 8295577728685

Ale v opravdu by bylo rozumnější testovat tu nejnižší výbavu. Prostě 3,5 hvězdy jsou zaručeně pro každého a kdo chce víc, připlatí si ... jako s cenou, taky máte cenu od .... ;-)

+4/0
6.11.2014 7:23

D31a31v58i51d 77P65e21š48e41k 3813491938700

to by si teda mohli poridit silnicari a kamiony na letnich gumach by za par tydnu mohli tarasovat do mist, kde nebudou branit provozu

Clanek chvalim uz proto, ze konecne vim, proc ma moje hyundai i20 predni kufr tak velky, ze by se tam vesly 2 motory nebo motor a kreslo se slapadly pro ekologa

+1/−1
5.11.2014 18:33

D97e24n82i62s 50W51i36t43z16k78u 5443722259547

jestli máte ve předu kufr, tak určitě nemáte hyundai

+5/−1
5.11.2014 18:51
Foto

R79i55c86h66a27r10d 56P85o23l58á10š46e97k 9344473380339

ale jo, mě to u mojí i30cw taky tak připadá, že bych tam odvezl ještě pár pytlů brambor;-D

0/0
5.11.2014 19:51

P27a12v67e43l 12S75t92a50v23j98a53n76í51k 6138645217471

Zase se vám líp doplňuje třeba kapalina do ostřikovačů :-). Já mám plno.

0/0
5.11.2014 20:04

D21e90n55i67s 89W93i34t98z88k45u 5333272339337

každopádně to musí být smutný pohled, že v místě kde by měl být motor, se vejde několik pytlů brambor

+5/0
5.11.2014 20:10
Foto

R74i72c75h67a78r73d 40P79o11l19á24š24e45k 9454473120679

smutný pohled to není, ale před tím jsem měl Lantru a tam se nedala ani strčit ruka a teď u i30cw by se ty motory opravdu vešly dva a ještě by zbylo místo

0/0
5.11.2014 20:42

Z54d78e18n40ě23k 38D43u81f77e50k 2204784108

U Š Fabia II  s motorem 1,2 HTP byl též kufr na odvoz věcí. Protože té krabici od bot ve předu říkali motor;-) Mělo to jednu výhodu a tou byla výměna žárovek, která byla snadná.

0/0
6.11.2014 11:35

M30a73r55t29i78n 46J71e11z54e96r33s75k54ý 9174657322482

prosím procentuálně ohodnotit moje šance na přežití při čelním nárazu téhle Fabie do Oktavie, obě vozidla proti sobě jedou 50 km/h,já ve Fábii mám airbag - hrozí mi utržení orgánů nebo ne ?

.

prosím nedělat z toho fóry a narážky - děkuji .....

0/0
5.11.2014 18:15

S54t90a58n32i94s82l50a54v 34P62ř96i66b58y98l 1849608321716

75,4894%

+4/0
5.11.2014 18:20

J52a22n 89F48r23o35l22í46k 6236840905674

Srážka se součtovou rychlostí 100 km/hod do relativně pevné překážky je bez šancí. No airbag by to mohl přežít na těch 75....%:-P

0/0
5.11.2014 21:35

G47u83s59t82a66v 68S33a75z67y76m87a 5703784615

Rychlost nárazu je stále 50 km/hod.

0/0
5.11.2014 23:29
Foto

P20a78v81e53l 21K85a16l93u39s 6194116416152

Žádná součtová rychlost není. Vozidla proti sobě působí stejnou silou. Rychlost nárazu je 50 km/hod.

0/0
6.11.2014 8:03

P67e64t57r 97M90i71c66h92a72l 2900894321952

Rychlosti se opravdu nesčítají. Ale v tomto případě (Fabia vs. Octavia) by měl vyšší šance na přežití (téměř 100%) v Octavii. Jde o to, že auta mají rozdílnou váhu a tedy i hybnost. Ovšem tady ten rozdíl není tak obrovský (řádově 200 - 300 kg), takže i ve Fabii je slušná šance na přežití - procentuálně si ji ale vyčíslit netroufnu.

0/0
6.11.2014 16:30

D89e52n20i41s 43W17i93t12z49k15u 5523822749887

100%, brzy se tu dovíte, že řidiči fábie jsou ti nejlepší a nejslušnější na světě v nejlepším autě na světě, takže nebourají a vždy jezdí podle předpisů

0/−3
5.11.2014 18:20

M35i41r26o94s35l68a77v 61B18u74d13a 9952792567642

Tady záleží na štěstí, nedá se to vypočítat!

0/0
5.11.2014 18:26

J30i36ř71í 22D76v77o21ř90á88k 5138583588390

Při zapnutém pásu u řidiče , spolujezdce sedícím za řidičem , bez nákladu , nebo dobře zajištěném nákladu. Vcelku velkou.Víc než 70%.(Odhad.)

0/0
5.11.2014 19:42

A77d39a25m 80R95y45c97h25l21ý 1828257289983

Nejsem si jisty ale prý se rychlosti sčítají. Takže to je stejne jako v 100km/h napálit do zdi a to je smrtelné .. ..

0/0
5.11.2014 20:08

J19a94n 54D20v16o45ř81á34k 4713932603927

Není pravdou. Nabourají-li dvě totožná auta čelně do sebe totožnou rychlostí, je to stejné, jako by každé z nich tou rychlostí nabouralo do zdi. Obě se budou deformovat a papír jimi sevřený se teoreticky ani neprotrhne.

Zde bude hrát roli vyšší tuhost Octavie, ale myslím si, že při úplném překrytí (tedy střet bez přesazení) je to k přežití.

0/0
5.11.2014 21:18

A70d40a75m 12R47y64c20h86l80ý 1258197599913

Pochybuji že je to stejne jako naráz do zdi. .obě auta jsou rozjeta mají nějakou energii. .

0/−1
5.11.2014 22:45

T23o63m37á64š 21K40a26p11l70a42n 8383669273193

to s tou zdí není pravda, rychlost protijedoucích aut se sčítá a naopak auta mají na rozdíl od zdi deformační zóny. Odpovídá to nárazu při 100 km/h do stojícího auta. Což hodně zjednodušeně bude odpovídat cca. nárazu auta do zdi při 70 km rychlosti (za předpokladu, že obě auta mají kvalitní deformační zóny). Cokoliv nad 50 už má riziko utržení orgánů, záleželo by na úhlu. Každopádně i s airbagy by to téměř jistě byla vážná zranění.

0/0
6.11.2014 2:05
Foto

P96a64v67e47l 62K23a43l40u35s 6204436956722

Rychlosti se nesčítají.

0/0
6.11.2014 8:05

J65o36s85e55f 66N88o98v75a28k 5808632386648

Rychlost nárazu u obou vozidel je pořád 50km/h. Hybnost Oktavie bude díky vyšší hmotnosti o něco málo větší, v případě ideálního čelního nárazu by Oktavie nezpomalila tak razantně jako Fabie.

Jinak pravděpodobnost přežití se takhle od stolu určuje dost těžko, to by byl dotaz spíš na dopravní fakultu.

+2/0
6.11.2014 6:55

P93e75t61r 42M21i43c98h12a95l 2530504881982

Stručné a přesné. R^

0/0
6.11.2014 16:32

M25i94r49o97s11l78a65v 72B36u12d93a 9232572127882

A já jsem si myslel, že auta se dělají na ježdění ;-D

+1/0
5.11.2014 17:44

V53l13a88s16t15i50m78i43l 37P38ř66í91k16a73z49s40k45ý 4571652

Fabia byla už od 1. generace celkem bezpečná na to, jak je to malý auto. Taky tomu odpovídala hmotnost.

+1/0
5.11.2014 17:29

S20t43a13n90i77s69l24a16v 90M85o17k39r32ý 8377932616262

Tak a hate muze zacit ;-D

+1/0
5.11.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.