Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Crashtesty: Fabia má díky drahé výzbroji pět hvězd za bezpečnost

„Auto je postavené na pět hvězd,“ říkal při prvním seznámení s fabií jeden ze škodováků. O maximálním hodnocení bezpečnosti podle metodiky EuroNCAP se dnes kromě vývojového centra rozhoduje hlavně v účtárně. Ochranu posádky mají auta dnes v crashtestech evropské nezávislé organizace vesměs dobrou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K60a23r90e63l 50V47a47c25h96u52t 9323192419673

Kdybych si mohl vybrat, zda 5 hvězdiček v Crash testech (a tedy dražší auto), anebo že by ostatní řidiči udržovali větší mezery mezi vozidly, tak by byl všemi 10 raději pro ty větší rozestupy! ;-D ... Jenže blbce a ignoranty nepředěláte! ...   ;-€Rv[>-]

0/0
15.12.2014 14:40

M55a81r43t36i68n 82B92l48a16s41s 3411119836361

Zahrnovat do hodnocení bezpečnosti vozu i ochranu chodců mi přijde poněkud zcestné (stejně jako např. signalizace nezapnutých pásů atp.). Samozřejmě, že je důležité, aby nám tu nejezdila auta jak z Carmageddon, ale u auta mě především zajímá, jak moc v bezpečí jsem já a ne chodec...

0/0
6.11.2014 18:53

S93l13a37v79o84m86í75r 15Š72t39ě32p51á69n 1808204142474

Přesně tak, hvězdy by se měly dávat podle toho co splňuje základ a ne podle výbavy, která se prodá každý rok dvakrát ...to o vztahu značky k bezpečnosti jejích zákazníků nevypovídá......

+1/−3
6.11.2014 12:18


P23e29t18r 18D63v80o60r15a48k 3411210177589

Četl jste článek? Píše se tam, že se testuje provedení, kterého se prodá určité množství, což 2 kusy za rok rozhodně nejsou.

+3/0
6.11.2014 13:43

J32i48ř63í 20B30o92l24f 8515347548905

Podle mě by měly být testovány vozy v nejnižším výbavovém stupni. Je to jako s cenou, prostě od ..... Potom bychom se dovědli, že 3* jsou pro všechny a kdo chce 4, 5, tak si připlatí.

+5/0
6.11.2014 7:26

P54e63t96r 24D17v82o87r59a59k 3271890947889

Jak ale rozlišit auto, které je pasivně srovnatelně bezpečné (tuhost a airbagy) s autem, které má navíc aktivní asistenty, které nehodě víceméně zabrání?

+1/0
6.11.2014 13:44

K90a89r71e46l 76V86a10c36h52u93t 9943302389623

Hlavové airbagy nejsou vůbec špatné... ;-) ... když přehlédnete z boku auto (komu se to NIKDY nestalo?) a to do vás narazí, tak RÁDIO vám život fakt nezachrání!  R^

+4/0
6.11.2014 6:07

K61a20r21e98l 38V17a57c60h83u53t 9303842209353

Když si uvědomím, že jsem jezdil i ve Škodě120... ;-) ... ta neměla žádné !!AIRbagy a dokonce neměla vzadu ani bezpečnostní pásy...

+3/0
6.11.2014 6:18

L89u24k60á81š 35S60k72o66p72a93l 9646758595401

a co škrabka a deštník? Exkluzivní výbava vozů Škoda! :)

0/0
10.11.2014 19:42

T39o16m27á26š 91H76o73r56a 2609435918155

Pěkný článek, autora chválím.

K obsahu článku: jedním slovem děsivé... nějak najivně jsem si myslel, že hvězdičky v hodnocení znamenají bezpečnost, a teď vidím že i tříhvězdičkové auto může být pro osádku při nehodě bezpečnější, než to pětihvězdičkové. Nemluvě o to že pět hvězdiček dostává vlastně jen určitý typ vozu, ale konkrétní výrobek pokud je v nižším stupni výbavy může být díky způsobu hodnocení klidně i o dvě hvězdičky níž.

Celkem bych se nědivil kdyby NCAP vedl nějaký potentáta z Bruselu, to by tak odpovídalo.Rv

+13/0
5.11.2014 20:41

P67e16t95r 94K36u64l68i38c62h 9370351352345

nebo je to tím, že je dnes výbava aut variabilnější než dříve a u jednotlivých automobilek výbavové stupně velmi rozdílné, takže chca nechca se prostě musí pracovat s nějakým "zprůměrováním"....?

0/0
5.11.2014 20:57

P26e72t92r 82P56r31u66s 7387165499632

A neni to spravne? Pokud auto v prodavane vybave nema napriklad airbag a v ostatnich ohledech je podobne bezpecne, tak je preci dobre ze ma mene hvezd? V ani jednom neumru, ale v tom s airbagem nebudu mit bouli, tak je lepsi, ne?

0/0
5.11.2014 21:11

T79o79m13á68š 94H92o93r98a 2779335798615

Ale v tom si neprotiřečíme, právě naopak. Prostě model auta dostává hvězdičky za průměr, ale každý prodanů kus té kvality nemusí dosahovat. Jinak s airbagem si nemyslím že jde jen o bouli. Airbak především snižuje riziko poranení určitých částí těla při vysokém zbrřždění, ke kterému dochází  při nehodě.

+4/0
5.11.2014 21:21

M45i80l92a37n 46K82r50á19t75k74ý 4576630695236

Pokud vím, bezpečnostní prvky musí odpovídat základnímu stupni výbavy (včetně elektroniky).  Berlingo kvůli tomu šlo v roce 2008 do testů jen se 2 airbagy.

0/0
6.11.2014 10:16

M64a53r35t13i15n 55Š14t34ě78p52á15n50e54k 3767853923861

Nejhorsi na tom je, ze se auta stavi na NCAP. Ne na nehody, ale na splneni danych kriterii. To, ze pri nehode podle americanu vetsina aut propadne nevadi. Vetsina evropskych zakazniku se to nedozvi...

+9/−2
5.11.2014 20:07

J77a86n 13M26o64h62y68l91a 6232429219321

A na co to mají stavět? Ono to v tomto směru dává jediný smysl, protože A) NCAP (alespoň v základu) jsou testy tvořené podle nejčastějšího typu střetu B) na všechny typy nehod prostě vůz připravit nelze. Nejlepší je tak připravit vozy hlavně na ten nejčastější typ střetu a to se smyčkou zase vracíme k NCAP. Další nábaly ohledně elektroniky jsou v tomto irelevantní. Základ je pořád stejný.

+1/0
5.11.2014 22:47

P80e68t56r 69D35v56o61r23a45k 3571610977429

Auta se staví podle kritérií a kritéria vznikají jako umělá měřítka skutečnosti. Stejné je to s NCAP, stejné je to s měřením spotřeby...

To, že někdo místo předpisových 50/90 jezdí třeba 70/140 znamená, že bude bourat i ve vyšší rychlosti. NCAP hodnotí náraz při 64, protože je statisticky nejčastější.

Američani si zase ze statistik zjistili, že řidiči často bourají do zadního rohu kamionu, tak je nic jiného nezajímá.

+1/0
6.11.2014 13:42

D11e20n26i23s 87W93i89t62z88k89u 5713582679877

pěkná blbost, spotřeba v Evropě se měří na válci, kdy auto ujede 13km bez zapnuté klimatizace a se čtyřmi zastávkami.v usa to dělají za provozu a zapnutou klimatizací, proto stejné auto má v usa o zhruba dva litry větší spotřebu než v Evropě.a crash test dělají na celej předek.

0/0
6.11.2014 22:43

M85i97r63o35s18l41a72v 63H62r15u52š13k73a 2565428589233

Takže původní smysl crashtestu se změnil na"výbava test" Mělo by se testovat auto v nejnižší výbavě, aby na ten výsledek dosáhli všichni kupující a ne jen malé procento. Takhle jsou zákazníci uvedeni v omyl, protože prodejce se předvádí s 5ti hvězdami a já třeba koupil "socku" Fabii s 3.

+15/−5
5.11.2014 19:30

J68a72n 37M59o58h97y71l33a 6692469619601

Nejsou uvedeni v omyl, výbava testovaných vozů je volně přístupnou informací. Stejně jako celkem blbuvzdorně popsaná metodika testů i jejich vyhodnocování. Jestli to někdo čte, to je věc samozřejmě jiná.

+5/−3
5.11.2014 20:07

M81i51r85o87s42l57a22v 44H81r98u11š84k68a 2305588829863

Výbava je urcite dostupnou informací, ne tak ale skutečnost, ze bez výbavy by auto mělo min hvězd, nehledě na to ze při nehodě nějaký radar nemá význam.

+5/0
5.11.2014 21:17

J49a94n 77M51o47h83y40l45a 6952829609511

Není reálné testovat všechny vozy ve všech kombinacích výbavy. Nehledě na fakt, že NCAP má dva účely - porovnat vozy na trhu a zároveň motivovat zákazníky k nákupu bezpečnějších a bezpečnostně vybavenějších vozů.

+1/−1
5.11.2014 22:49

J60i27ř50í 47B65o94l62f 8655427588305

Ale v opravdu by bylo rozumnější testovat tu nejnižší výbavu. Prostě 3,5 hvězdy jsou zaručeně pro každého a kdo chce víc, připlatí si ... jako s cenou, taky máte cenu od .... ;-)

+4/0
6.11.2014 7:23

D71a75v85i68d 71P52e89š38e48k 3883461308510

to by si teda mohli poridit silnicari a kamiony na letnich gumach by za par tydnu mohli tarasovat do mist, kde nebudou branit provozu

Clanek chvalim uz proto, ze konecne vim, proc ma moje hyundai i20 predni kufr tak velky, ze by se tam vesly 2 motory nebo motor a kreslo se slapadly pro ekologa

+1/−1
5.11.2014 18:33

D82e19n44i67s 55W52i45t73z61k92u 5303812599467

jestli máte ve předu kufr, tak určitě nemáte hyundai

+5/−1
5.11.2014 18:51
Foto

R24i96c97h64a55r60d 94P20o89l23á56š19e82k 9654863210169

ale jo, mě to u mojí i30cw taky tak připadá, že bych tam odvezl ještě pár pytlů brambor;-D

0/0
5.11.2014 19:51

P95a91v94e37l 56S85t28a51v68j90a31n66í30k 6868225767521

Zase se vám líp doplňuje třeba kapalina do ostřikovačů :-). Já mám plno.

0/0
5.11.2014 20:04

D32e40n82i37s 68W51i58t12z59k34u 5393382519647

každopádně to musí být smutný pohled, že v místě kde by měl být motor, se vejde několik pytlů brambor

+5/0
5.11.2014 20:10
Foto

R38i63c59h79a51r87d 24P39o72l21á76š81e49k 9844263400939

smutný pohled to není, ale před tím jsem měl Lantru a tam se nedala ani strčit ruka a teď u i30cw by se ty motory opravdu vešly dva a ještě by zbylo místo

0/0
5.11.2014 20:42

Z44d96e57n83ě33k 92D88u37f49e45k 2344964618

U Š Fabia II  s motorem 1,2 HTP byl též kufr na odvoz věcí. Protože té krabici od bot ve předu říkali motor;-) Mělo to jednu výhodu a tou byla výměna žárovek, která byla snadná.

0/0
6.11.2014 11:35

M86a12r73t85i28n 39J94e40z92e80r15s69k69ý 9514117512892

prosím procentuálně ohodnotit moje šance na přežití při čelním nárazu téhle Fabie do Oktavie, obě vozidla proti sobě jedou 50 km/h,já ve Fábii mám airbag - hrozí mi utržení orgánů nebo ne ?

.

prosím nedělat z toho fóry a narážky - děkuji .....

0/0
5.11.2014 18:15

S42t21a32n62i64s23l91a23v 68P86ř73i18b30y90l 1659318381506

75,4894%

+4/0
5.11.2014 18:20

J48a47n 40F11r63o79l51í64k 6886390805404

Srážka se součtovou rychlostí 100 km/hod do relativně pevné překážky je bez šancí. No airbag by to mohl přežít na těch 75....%:-P

0/0
5.11.2014 21:35

G75u28s78t71a59v 60S63a48z94y69m63a 5153654945

Rychlost nárazu je stále 50 km/hod.

0/0
5.11.2014 23:29
Foto

P81a16v89e74l 46K20a67l30u78s 6154646846972

Žádná součtová rychlost není. Vozidla proti sobě působí stejnou silou. Rychlost nárazu je 50 km/hod.

0/0
6.11.2014 8:03

P58e54t98r 72M16i21c40h69a80l 2980744291572

Rychlosti se opravdu nesčítají. Ale v tomto případě (Fabia vs. Octavia) by měl vyšší šance na přežití (téměř 100%) v Octavii. Jde o to, že auta mají rozdílnou váhu a tedy i hybnost. Ovšem tady ten rozdíl není tak obrovský (řádově 200 - 300 kg), takže i ve Fabii je slušná šance na přežití - procentuálně si ji ale vyčíslit netroufnu.

0/0
6.11.2014 16:30

D55e49n94i21s 24W21i17t92z61k27u 5533982209817

100%, brzy se tu dovíte, že řidiči fábie jsou ti nejlepší a nejslušnější na světě v nejlepším autě na světě, takže nebourají a vždy jezdí podle předpisů

0/−3
5.11.2014 18:20

M88i98r34o28s25l23a10v 76B43u95d37a 9552732947382

Tady záleží na štěstí, nedá se to vypočítat!

0/0
5.11.2014 18:26

J62i64ř74í 27D22v39o31ř82á62k 5658383638760

Při zapnutém pásu u řidiče , spolujezdce sedícím za řidičem , bez nákladu , nebo dobře zajištěném nákladu. Vcelku velkou.Víc než 70%.(Odhad.)

0/0
5.11.2014 19:42

A77d43a39m 50R14y96c54h19l97ý 1428237789303

Nejsem si jisty ale prý se rychlosti sčítají. Takže to je stejne jako v 100km/h napálit do zdi a to je smrtelné .. ..

0/0
5.11.2014 20:08

J19a43n 43D73v54o88ř28á97k 4663292253727

Není pravdou. Nabourají-li dvě totožná auta čelně do sebe totožnou rychlostí, je to stejné, jako by každé z nich tou rychlostí nabouralo do zdi. Obě se budou deformovat a papír jimi sevřený se teoreticky ani neprotrhne.

Zde bude hrát roli vyšší tuhost Octavie, ale myslím si, že při úplném překrytí (tedy střet bez přesazení) je to k přežití.

0/0
5.11.2014 21:18

A78d65a21m 29R65y44c98h95l43ý 1758407969383

Pochybuji že je to stejne jako naráz do zdi. .obě auta jsou rozjeta mají nějakou energii. .

0/−1
5.11.2014 22:45

T69o21m34á60š 20K24a23p76l74a54n 8543449843883

to s tou zdí není pravda, rychlost protijedoucích aut se sčítá a naopak auta mají na rozdíl od zdi deformační zóny. Odpovídá to nárazu při 100 km/h do stojícího auta. Což hodně zjednodušeně bude odpovídat cca. nárazu auta do zdi při 70 km rychlosti (za předpokladu, že obě auta mají kvalitní deformační zóny). Cokoliv nad 50 už má riziko utržení orgánů, záleželo by na úhlu. Každopádně i s airbagy by to téměř jistě byla vážná zranění.

0/0
6.11.2014 2:05
Foto

P75a95v75e68l 76K83a82l50u85s 6644386636852

Rychlosti se nesčítají.

0/0
6.11.2014 8:05

J13o13s20e66f 83N79o54v48a38k 5388162746638

Rychlost nárazu u obou vozidel je pořád 50km/h. Hybnost Oktavie bude díky vyšší hmotnosti o něco málo větší, v případě ideálního čelního nárazu by Oktavie nezpomalila tak razantně jako Fabie.

Jinak pravděpodobnost přežití se takhle od stolu určuje dost těžko, to by byl dotaz spíš na dopravní fakultu.

+2/0
6.11.2014 6:55

P11e16t20r 81M49i40c11h56a89l 2710224491932

Stručné a přesné. R^

0/0
6.11.2014 16:32

M29i34r87o12s35l41a80v 25B77u47d37a 9552872747732

A já jsem si myslel, že auta se dělají na ježdění ;-D

+1/0
5.11.2014 17:44

V54l30a75s77t87i86m98i30l 61P20ř19í91k54a61z27s58k24ý 4671202

Fabia byla už od 1. generace celkem bezpečná na to, jak je to malý auto. Taky tomu odpovídala hmotnost.

+1/0
5.11.2014 17:29

S75t68a86n46i79s68l77a52v 90M49o91k78r93ý 8297162936672

Tak a hate muze zacit ;-D

+1/0
5.11.2014 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.