Diskuze

Crashtesty: Fabia má díky drahé výzbroji pět hvězd za bezpečnost

„Auto je postavené na pět hvězd,“ říkal při prvním seznámení s fabií jeden ze škodováků. O maximálním hodnocení bezpečnosti podle metodiky EuroNCAP se dnes kromě vývojového centra rozhoduje hlavně v účtárně. Ochranu posádky mají auta dnes v crashtestech evropské nezávislé organizace vesměs dobrou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

Kdybych si mohl vybrat, zda 5 hvězdiček v Crash testech (a tedy dražší auto), anebo že by ostatní řidiči udržovali větší mezery mezi vozidly, tak by byl všemi 10 raději pro ty větší rozestupy! ;-D ... Jenže blbce a ignoranty nepředěláte! ...   ;-€Rv[>-]

0 0
možnosti
MB

Zahrnovat do hodnocení bezpečnosti vozu i ochranu chodců mi přijde poněkud zcestné (stejně jako např. signalizace nezapnutých pásů atp.). Samozřejmě, že je důležité, aby nám tu nejezdila auta jak z Carmageddon, ale u auta mě především zajímá, jak moc v bezpečí jsem já a ne chodec...

0 0
možnosti

Přesně tak, hvězdy by se měly dávat podle toho co splňuje základ a ne podle výbavy, která se prodá každý rok dvakrát ...to o vztahu značky k bezpečnosti jejích zákazníků nevypovídá......

1 3
možnosti
PD

P23e17t63r 16D67v85o73r23a51k

6. 11. 2014 13:43

Četl jste článek? Píše se tam, že se testuje provedení, kterého se prodá určité množství, což 2 kusy za rok rozhodně nejsou.

3 0
možnosti
JB

J21i67ř48í 91B75o98l54f

6. 11. 2014 7:26

Podle mě by měly být testovány vozy v nejnižším výbavovém stupni. Je to jako s cenou, prostě od ..... Potom bychom se dovědli, že 3* jsou pro všechny a kdo chce 4, 5, tak si připlatí.

5 0
možnosti
PD

P51e20t89r 35D10v95o62r40a56k

6. 11. 2014 13:44

Jak ale rozlišit auto, které je pasivně srovnatelně bezpečné (tuhost a airbagy) s autem, které má navíc aktivní asistenty, které nehodě víceméně zabrání?

1 0
možnosti
KV

Hlavové airbagy nejsou vůbec špatné... ;-) ... když přehlédnete z boku auto (komu se to NIKDY nestalo?) a to do vás narazí, tak RÁDIO vám život fakt nezachrání!  R^

4 0
možnosti
KV

Když si uvědomím, že jsem jezdil i ve Škodě120... ;-) ... ta neměla žádné !!AIRbagy a dokonce neměla vzadu ani bezpečnostní pásy...

3 0
možnosti
TH

T77o59m73á26š 87H32o44r13a

5. 11. 2014 20:41

Pěkný článek, autora chválím.

K obsahu článku: jedním slovem děsivé... nějak najivně jsem si myslel, že hvězdičky v hodnocení znamenají bezpečnost, a teď vidím že i tříhvězdičkové auto může být pro osádku při nehodě bezpečnější, než to pětihvězdičkové. Nemluvě o to že pět hvězdiček dostává vlastně jen určitý typ vozu, ale konkrétní výrobek pokud je v nižším stupni výbavy může být díky způsobu hodnocení klidně i o dvě hvězdičky níž.

Celkem bych se nědivil kdyby NCAP vedl nějaký potentáta z Bruselu, to by tak odpovídalo.Rv

13 0
možnosti
PK

P39e13t16r 42K50u59l23i48c39h

5. 11. 2014 20:57

nebo je to tím, že je dnes výbava aut variabilnější než dříve a u jednotlivých automobilek výbavové stupně velmi rozdílné, takže chca nechca se prostě musí pracovat s nějakým "zprůměrováním"....?

0 0
možnosti

Nejhorsi na tom je, ze se auta stavi na NCAP. Ne na nehody, ale na splneni danych kriterii. To, ze pri nehode podle americanu vetsina aut propadne nevadi. Vetsina evropskych zakazniku se to nedozvi...

9 2
možnosti
JM

J83a28n 63M56o88h67y88l38a

5. 11. 2014 22:47

A na co to mají stavět? Ono to v tomto směru dává jediný smysl, protože A) NCAP (alespoň v základu) jsou testy tvořené podle nejčastějšího typu střetu B) na všechny typy nehod prostě vůz připravit nelze. Nejlepší je tak připravit vozy hlavně na ten nejčastější typ střetu a to se smyčkou zase vracíme k NCAP. Další nábaly ohledně elektroniky jsou v tomto irelevantní. Základ je pořád stejný.

1 0
možnosti
MH

Takže původní smysl crashtestu se změnil na"výbava test" Mělo by se testovat auto v nejnižší výbavě, aby na ten výsledek dosáhli všichni kupující a ne jen malé procento. Takhle jsou zákazníci uvedeni v omyl, protože prodejce se předvádí s 5ti hvězdami a já třeba koupil "socku" Fabii s 3.

15 5
možnosti
JM

J64a53n 72M33o45h10y13l90a

5. 11. 2014 20:07

Nejsou uvedeni v omyl, výbava testovaných vozů je volně přístupnou informací. Stejně jako celkem blbuvzdorně popsaná metodika testů i jejich vyhodnocování. Jestli to někdo čte, to je věc samozřejmě jiná.

5 3
možnosti
DP

D40a71v68i44d 24P29e87š77e92k

5. 11. 2014 18:33

to by si teda mohli poridit silnicari a kamiony na letnich gumach by za par tydnu mohli tarasovat do mist, kde nebudou branit provozu

Clanek chvalim uz proto, ze konecne vim, proc ma moje hyundai i20 predni kufr tak velky, ze by se tam vesly 2 motory nebo motor a kreslo se slapadly pro ekologa

1 1
možnosti
DW

jestli máte ve předu kufr, tak určitě nemáte hyundai

5 1
možnosti
MJ

prosím procentuálně ohodnotit moje šance na přežití při čelním nárazu téhle Fabie do Oktavie, obě vozidla proti sobě jedou 50 km/h,já ve Fábii mám airbag - hrozí mi utržení orgánů nebo ne ?

.

prosím nedělat z toho fóry a narážky - děkuji .....

0 0
možnosti