Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto nemusí být po 500 000 kilometrech na odpis. Co dělat, aby vydrželo

Octavia druhé generace se už dá koupit jako ojetá pod sto tisíc korun. Tento, na pohled tuctový kousek, je rarita. Má „nalítáno“ půl milionu kilometrů. A nepoznali byste to. Tahle škodovka ukazuje, že poctivý servis udrží auto v kondici i při obrovském nájezdu. Něco to ale také stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i53n51d28ř79i32c10h 85H72a83v48e59l46k94a 4964858552335

Škoda ,že je to Škoda ;-D

0/0
21.1.2015 19:01

K98a33m74i88l 20S50c93h96w69a26g62e79r 3883266875696

Zajímavý článek, jen ten závěr se tak úplně nepovedl - auto může umývat jenom de..l, nebo ženich. Mě na to stačí déšť. Autorizovaný servis je vtip nebo pro pražáky a Němce. No a cca 30000Kč mi stačí na 20tis. km na servis včetně paliva na celý rok. No schválně neuhodnete na co jezdím :-P (a pořízeno za 140t.Kč z D)

0/−2
29.11.2014 0:44

T38o21m96á68š 49Š81u54p16a 2146220932361

Jaké auto tak takový majitel. Skoč si do sprchy :)

+1/0
1.12.2014 16:26

M31i73c10h33a61l 43K27o88ž83e15n29ý 4756395680802

presne tak

0/0
5.1.2015 13:37

P16a88t12r66i84k 78S56v77o19b26o27d21a 3129631356165

houkající turbodmychadlo.... pazvuky.... jděte někam. Já chci auto, kde motor neslyším...

0/−3
28.11.2014 17:01

P64a43v88e83l 75J89e41ř16á87b92e35k 7361202324227

i boty vržou.

+1/0
28.11.2014 22:33

O63n29d15ř25e46j 32N16o14v33á63k 9877304759839

No, já mám jiné zkušenosti s I. generací octávie 1,9 td 66 kW. Samozřejmě, že výrazně horší. Ale jistě, můžu si za to sám, jak jinak, že ....

Do 130 tisíc km, než mi ji ukradli po 3 letech, jsem tam musel měnit turbo, váhu vzduchu (opakovaně), nechávat spravovat stahování elektrických oken, už se objevoval rez na vnitřních pleších  ...

Nebouraná, "pouze" parkovaná na ulici.

Nemluvě o tom, že si do ní zloději chodili, jak do obchoďáku - pro rezervu co 3 měsíce.

0/0
28.11.2014 15:04
Foto

P34ř11e71m72y12s64l 49Č32e13j47p 8278157368766

Jo, a to jste poznal z čeho? Když je to v neosobním módu. A není auto jako auto. Záleží na stáří (kdy po 10letech už je na výměnu kde co) a taky kde to auto jezdí (okrsky - cesty I.třídy). Jinak třeba vaše Fábka má levné náhradní díly ... VW bohužel ne.

+1/0
27.11.2014 6:46

P53a72v68e84l 82O89d16r88a88z10i16l 6104499967650

Huh? TDI bez nákladů na benzin? To si toho ani jeden z těch tří autorů nevšiml? Jinak nevím, co je na tom zajímavého.

+3/0
26.11.2014 23:34

P77e70t65r 77T27o66m26a50n 9118190604490

Koupil jsem si Octávii 1 rok výroby 2001  1.9TDI v plné výbavě a se servisní knížkou, pro kterou jsem si jel do Německa pomalu až k Holandským hranicím. Vyšla mě i scestou, převodem, značkama atd ve finále. něco přes 100 Tis. Kč. Měla nalítáno 236 tisk km a když jsem přijel pak k nám na technickou, tak tomu pomalu nevěřili, že je tak zachovalá a v perfektním stavu. Musím říct, že jsem naprosto spokojený. Byla pravidelně servisovaná. U nás v Č.R. bych se bál, protože většina jich je ztočených a také by v té výbavě, co já mám, by stála o hodně víc. V Něměcku naštěstí funguje to, že stáčení je trestný čin. Rozhodně ale nevybírat za hranicema z Č.R. Tam se většinou dostávají Octávie z Č.R. a vrací se zpět. Jinak nic proti autobazarům v Č.R. ale já jim moc nevěřím. Ale určitě se ještě nějaký poctivý v Č.R. najdou. ;-)

+2/−2
23.11.2014 12:38

P60e63t65r 91H42o84r87á98k 1969863449574

V německu je stočená jedna třetina aut. Takže právě to tvoje může mít klidně toho bájného půl milionu.

+5/0
23.11.2014 19:55

B17ě98l50a 20H64o83r23á64k43o31v63á 1508602369640

R^

0/0
27.11.2014 11:52

M20a74r55t11i68n 41H87á96j37e49k 9487516440577

V německu jsem koukal po Sharanovi.. ti idi0ti byli schopni vedle sebe dát obrázek ze servisky, kdebylo 246 000km při servisu v roce 2011 s textem inzerátu, že má dnes 140 tis. km najeto.

+1/0
27.11.2014 13:50

M63i79c88h70a67l 90K81o19ž18e51n60ý 4976945650472

za devatero horama a devatero rekama lezi bajna zeme, kde ma kilometr 333 metru a v naftovych ochcavkach jezdi jenom doktori v duchodu o nedeli do kostela.

0/0
5.1.2015 13:39

R98o32m69a78n 44H36o72r42n75í69k 2115162404181

Půl mega u ropáka není žádný zázrak, kamarád má stařičký Ford Escort Express Mk IV 1.8D. Milión měl na počítadle tachometru už před lety, ale stále je ve službě a ještě hodně dlouho bude. Akorát to všechno kolem tak nějak stárne.

+1/−1
23.11.2014 0:42

J32a67n 55B73u26r90i85a15n 5859807477924

neměl Escort počítadlo km jen pěticiferné? :-P

+2/0
30.11.2014 17:39

P52e83t73r 90Č59e89r36n97ý 4428827101520

Kolega si pochvaloval, jak dobře koupil u Mercedesu servis all inclusive na 6 let za 200 tis. Myslel jsem, že si dělá srandu. Ale vidím, že jsou i dražší značky. .. mam Toyotu a dopřeju jo vše a jsem tak na 50 halířů na km...

+1/−1
22.11.2014 0:47

R22i86c83h45a61r97d 35L24e22s18k12l21ý 6518755377207

Až příště přijdeš nacamranej z hospody, tak nepiš na internety. Jen stěží jde rozeznat, co jsi tím blábolem chtěl sdělit.

+3/−1
24.11.2014 8:33

L73u81k40á82š 72O57m55á35č48k33a 5841364241796

Ty musíš být neskutečný komediant. ;-D

+1/−1
24.11.2014 18:13

P28e94t68r 22Č89e25r47n73ý 4288127451840

Nevím proč si to myslíte. Podívejte se na ceník Toyoty, která ho skutečně dodržuje, auto mi k tomu vždy zadarmo umyje a ještě poskytuje zákaznickou slevu a teď jsem po 3 letech na slevě 15%. Mimo standardní servis jsem dvakrát měnil gumičky do stěračů, tři žárovky dělal jednu geometrii a občas koupím palivový čistič.

Pro diesel jsou ceníkové náklady na servis takto:

http://www.toyota-louwman.cz/servis-prislusenstvi/servis/cenik-sluzeb-praha

15 tis  636 Kč

30 tis  6 302 Kč

45 tis  636 Kč

60 tis  8 494 Kč

75 tis  636 Kč

90 tis  6 302 Kč

105 tis  636 Kč

120 tis  8 494 Kč 135 tis  636 Kč 150 tis  6 302 Kč průměr na 1 km  0,26 Kč Do 300 to takto bude pokračovat a i kdybych se do toho auta zamiloval jako ten blázen s tou oktávkou v článku a šel přes 300 tis, kdy se možná bude měnit DPF, turbo  a případně další díly. , tak 500 tis.  mě to stát nebude..

0/0
30.11.2014 12:13

M94i26c69h61a82l 56S77t84e32h15l72í35k 9694801131209

Každý tu na oktávku nadává,jaký že to je krupl,nikdo by ji nechtěl a přitom v ní jezdí půl republiky.Mám O II 2.0 TDI PD 125Kw,najeto právě 300 tis.podle recencí nejhorší motor,ale kromě filtru,který už je venku,a také nové turbo,si nemůžu stěžovat.Jo a zapomněl jsem vstřiky,ale ty dala Škoda na své náklady

+4/−1
21.11.2014 20:03

J86a15n 72J85e90m36e80l87k40a 1325790

hmm, takže odešlo vlastně všechno. filtr, vstřikovače, turbo. Jen setrvačník zbývá.

+9/−3
23.11.2014 7:59

P67e96t83r 66V92i19n54t55r20l49í53k 3166254731

odešlo Vám turbo a není si na co stěžovat? tak za ty peníze bych si teda stěžoval... ;-)

0/0
30.11.2014 12:01

J40a32n 50D20l45o17u26h88ý 7764919250909

tdi bez filtru euro III nema problem s 500000km pokud se k dieselu chovate,jak mate. Nejezdite pro rohliky 1,5km se studenym motorem, atd. SDi dokonce najede jeste vice pri stejnem zachazeni. Ovsem nove Tdi zacima narikat okolo 200000km...

0/0
21.11.2014 7:11

A57n78t31o40n77í34n 11S68e46b61e51r46a 7753518130879

Já si dělám servis 4 leté škody sám. Jednou za rok zajedu na diagnostiku, tam mi většinou nic nenajdou a pak si měním sám podle knížky co se má dělat. Letos mě roční servis auta stál 1500 kč. Letos jsem ani gumy nemusel kupovat.  A loni jen dvě nové na předek.

Každopádně přes 10 tisíc ročně jsem se za servis a díly na auto ještě nedostal. Ty cifry v tom článku jsou závratné.  8-o

+1/0
21.11.2014 4:13

L92u65k41á94š 32O41m84á21č16k56a 5181814691316

Každý nechce jezdit s autem, které podvozkově hraje na všechny strany a nevymění si ani filtry. Ale každému dle jeho gusta. Jen kvalitní gumičky do stěračů (Bosch) stojí litr, a rád je každý rok vyměním. Rozdíl ve stírání je totiž značný.

+2/−2
24.11.2014 18:15

J88i66ř76í 25S26c38h63w61a69c31h 8748464498386

;-)mě gumičky za dvě kila vydrží 5 let....

+1/0
27.11.2014 0:03

L63u13k57á93š 70O50m47á72č14k31a 5341264831976

Asi si každý pod kvalitním stíráním představujeme zcela něco jiného. Nevadí. :-)

+2/0
27.11.2014 0:07

M97a92r22t93i21n 38H78á80j24e85k 9837366710767

Teď nevím, kdo koho kvalitně setřel.

0/0
27.11.2014 13:51

R36a76d42o61v20a19n 74D66l27u53g78o21s37z 3286261388516

A teď hlavní otázka, která v článku i s odpovědi schází. Vyplatí se, ekonomický, udržovat vůz s náklady x násobně vysokými oproti bazální údržbě? Pokryje prodejní cena tyto nadbytečné náklady luxusu? 

Obávám se, že nikoliv.

+1/−2
20.11.2014 18:35

P21e17t38r 45H85o33r76á53k 1369443519734

Nevím v čem by ty násobně vyšší náklady měly spočívat. Jestli udržuju auto při 200.000 km, nebo 500.000 km je při bezporuchovém průběhu nákladné v podstatě stejně.

+2/0
20.11.2014 20:45

L78u22k55á63š 62V46e42v53e97r49k50a 1457876820

to není tak úplně pravda, na 500tkm je už často potřeba měnit i takové věci na které se při 200tkm nemusí šáhnout..

0/0
27.11.2014 1:13

J47a37n 92M83a10j69z86n67e67r 1966297646282

supr ještě podpořte bazarníky, co stáčí - však to není poznat

+2/0
20.11.2014 10:59

J47a95r75o86s41l31a40v 82K11a14d42l25e71c 5611759152781

Tak je otázkou, zda je výhodnější držet starší vůz nebo mít neustále nový v záruce. Dnes již se zdá výhodnější i pronájem... (odmítám servis v garáži)...

Při provozu stále nového vozu mne Škodovky stály pouze benzín, olej, brzdovku, ostřikovače, gumy, roční servis se zárukou mobility(500Kč) a povinné a havarijní pojištění.

Starší vůz mne stojí po záruce 5 až 10 tisíc ročně na servisu a výměně dílů dle záruky mobility a s přibývajícími roky se to stupňuje (výměna airbagů....)... (zase klesá havarijní pojištění).

Při pronájmu zaplatím v dnešní době 4-6 tisíc měsíčně (50-70tis ročně) a jsem vysmátý neustále s novým vozem - platím jen benzin...;-D

+1/−2
20.11.2014 9:46

J62i40n95d44ř86i88c69h 87Š17k58o89p77e52k 4685951940485

pokud to srovnám jednoduše, musí být pronájem vždy dražší, protože pokud si náklady platím sám, stojí mě to co zaplatím v servisu, pokud mi to zajišťuje leasingovka nebo podobný, stojí mě to co zaplatí v servisu + její režie.

+2/−1
20.11.2014 9:58

V22l88a78d11i53m69í11r 50H26r95u19b82ý 1954361707942

+ ještě zisk té leasingovky, který není malý.

.

Pronájem je ekonomický nesmysl, zvlášť pro soukromníka, který najede 10 tisíc km ročně. Když si koupí 1-2 roky staré auto (s nájezdem do 50tkm), tak mu 5 let vydrží bez jakéhokoliv servisu, kromě pravidelných prohlídek a výměn oleje. U pronájmu by za tu doby zaplatil víc, než je plná cena nového auta.

+2/−1
20.11.2014 10:17

J15a31r24o84s65l17a10v 40K98a52d60l51e75c 5521249632711

Ať se děje, co se děje stojí Vás to stále jen ten pronájem a máte stále nový vůz, neplatíte ani havarijní pojištění ani povinné, ani gumy, ani servis... ani výměnu oleje... za deset let zaplatíte 500-700tisíc a přitom každý rok máte nové auto - tedy deset aut za těch deset let a hlavně žádné starosti...;-DPokud nemáte problém s tím, že to auto Vám nepatří;-D;-D;-D

+1/−2
20.11.2014 10:25

V13l65a80d65i66m73í60r 93H90r26u87b28ý 1714201487162

To jste si trošku zapřeháněl. Máte vůz až 2 roky starý, nesmíte překročit stanovený nájezd km (jinak platíte jako mourovatý) a nesmíte auto vracet s žádným poškozením (jinak opět platíte jako mourovatý) - a zkuste za 2 roky nemít žádnou oděrku z nějakého parkoviště. Že si nemůžete si moc vybírat výbavu a gumy musíte vzít, jaké vám přidělí, to už je jen "detail".

.

Teď jsem dělal srovnání různých variant financování pro auto střední třídy v ceně 550 tisíc Kč. TCO za 5 let v případě úvěru je 785 tisíc Kč (jsou v tom veškeré náklady, včetně pojištění a pětileté záruky), v případě operativního leasingu je TCO za 5 let 1.110.000 Kč. pro flotilu 10 aut je to za 5 let rozdíl přes 3 miliony v neprospěch nájmu - a tři miliony mít, nebo nemít ...

+2/−1
20.11.2014 11:02

J81a25r96o10s88l27a96v 13K23a93d53l39e11c 5971649542421

Mám vozy nové a mohl jsem si vybírat a opravdu je to tak jak jsem popsal. Bohužel asi pro Vás, jedná se o Škodovky. Kilometrový nájezd je pravda, jinak jakékoli poškození jde přes pojišťovnu - u mne bez spoluúčasti... auta měním po roce (je to nasmlouvané).. o odkup se nemusím starat...

Výsledek: Každý rok obměna každého automobilu za nové... za deset let deset vozů bych si nepořídil...;-D

+1/−2
20.11.2014 11:35

V39l81a71d97i91m48í49r 58H27r90u55b16ý 1494821647422

Takže zjevně máte nějakou VIP smlouvu, protože standardně škodovka takové podmínky ani ceny nenabízí - pokud ano, dejte sem na ně odkaz.

.

Jinak pořád nevidím žádnou výhodu, kromě toho "každý rok mám nové auto", na což musím říct - a k čemu vám to je? Do servisu to musíte stejně vozit a objednávat vy osobně, pojistné události musíte s pojišťovnou řešit taky vy, jediný rozdíl je v tom, že místo konkrétních faktur za skutečně spotřebované služby, platíte měsíční paušál. Ale starat se musíte úplně stejně, jen to auto není vaše.

.

Jinými slovy, to "bez starostí" vlastně vůbec bez starostí není, tak za co si připlácíte těch cca 30% navíc!?

+1/−1
20.11.2014 12:19

J79a65r14o17s80l56a15v 65K90a47d69l69e47c 5981469862851

Mám normální smlouvy jaké jsem si nasmlouval. A nemám starosti, které uvádíte... vím, že za paušální pro mne přijatelné částky nemám, žádné další výdaje z důsledku provozu aut a mimořádných událostí... v ceně jsou i náhradní vozidla po dobu opravy a veškerý servis včetně pneumatik...;-D Po roce provozu mohu vůz odkoupit nebo ho vrátit a vzít si bez dalších nákladů nový...;-D;-D;-D

0/−1
20.11.2014 17:52

O30n16d64ř15e76j 10N52o97v18á49k 9777484849319

Náhradní vůz po dobu opravy už začíná být běžný standard ...

0/0
28.11.2014 15:10

M48a47r88t27i42n 32N74e76r35m73u90t 9517857828579

ještě horší je, že kdejakou oděrku při parkování (třeba nezaviněnou) musí řešit přes policajty, protože se jedná o poškození třetí osoby

0/0
30.11.2014 11:00

K20a57m31i17l 16S12c94h77w22a72g10e97r 3393806135176

Tak za to bych měl tak 5-7 aut vlastních. Resp. cca 1,5 auta včetně servisu a paliva ;-)

0/0
29.11.2014 0:54

P57a51v69e30l 83N26e60d98ě96l68a 5866820894381

je to stejné jako u pojištění. Podle mě ve zde zmíněném článku, by se to vyplatilo (nájezd opravy atd.) Ale pak samozřejmě uloví i pár takových, kteří najedou 10-15 tis.km ročně a míň a utěch jsou náklady daleko nižší...

0/0
21.11.2014 1:51

M51a35r61e55k 31J66a29n38e36č98k41a 1407866323631

Tak nevím, jestli jste nějak na tom hmotně zainteresován, nebo jste ve škole, když se probírali základní počty zrovna chyběl a nebo si děláte legraci. Při ceně vašeho pronájmu 4 - 6 000kč / 1 měsíc zaplatíte za 1 rok 48 - 72 000kč. Za servis staršího vlastního vozu uvádíte ročně 5 až 10 tisíc kč. Takže kdyby vás stál servis staršího auta 10 000kč / 1 rok (834kč / 1 měsíc), tak rozdíl je 38 - 62 000kč v neprospěch pronájmů. Takže kdo je potom tady ten vysmátej, vaše osoba nebo ta, která vám ten automobil pronajímá? ;-) Máte vlastně hezký pocit, že máte každý rok nové auto, i když ve skutečnosti nemáte nic, pouze se v něm za podmínek pronájmu mnohdy omezený i km nájezdem můžete pouze vozit a to se fakt vyplatí ;-D

+3/0
20.11.2014 13:34

J36i44n19d48ř78i35c16h 49Š37k46o90p54e12k 4965191340885

vysmátá je leasingovka, která má zisk a ještě dobrý pocit, jak se jí hejla podařilo přesvědčit, že je to vlastně on, kdo vydělává

+3/0
20.11.2014 17:35

J69a87r54o50s60l35a83v 50K91a56d26l29e67c 5201459322721

Musíte započítat také povinné a havarijní pojištění... servisní periody se Vám budou prodražovat... v případě vlastnictví vozu Vás v případě krádeže nebo totální likvidace vyplatí tím způsobem, že nový vůz z toho nepořídíte... v případě pronájmu jste stále vysmátý...;-D;-D;-D

0/−2
20.11.2014 17:56

J87a61n 24K90o51n17v52a41l22i87n98k62a 5500841831345

Původní vstřiky? To při kvalitě české nafty nezní věrohodně. Leda pokud by od začátku přidávali aditiva.

0/0
20.11.2014 9:35

J54a84r22o64s66l55a64v 96K28a98d32l98e45c 5891739352431

Když o vůz pečujete, tak nekupujete podezřelou naftu... ale zajedete pro dražší palivo do Shellu...

0/−6
20.11.2014 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.