Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto nemusí být po 500 000 kilometrech na odpis. Co dělat, aby vydrželo

Octavia druhé generace se už dá koupit jako ojetá pod sto tisíc korun. Tento, na pohled tuctový kousek, je rarita. Má „nalítáno“ půl milionu kilometrů. A nepoznali byste to. Tahle škodovka ukazuje, že poctivý servis udrží auto v kondici i při obrovském nájezdu. Něco to ale také stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i32n14d97ř81i58c54h 45H48a12v80e45l31k35a 4514848762495

Škoda ,že je to Škoda ;-D

0/0
21.1.2015 19:01

K89a49m35i80l 23S28c59h89w21a93g13e52r 3833886375726

Zajímavý článek, jen ten závěr se tak úplně nepovedl - auto může umývat jenom de..l, nebo ženich. Mě na to stačí déšť. Autorizovaný servis je vtip nebo pro pražáky a Němce. No a cca 30000Kč mi stačí na 20tis. km na servis včetně paliva na celý rok. No schválně neuhodnete na co jezdím :-P (a pořízeno za 140t.Kč z D)

0/−2
29.11.2014 0:44

T78o14m17á36š 67Š32u58p85a 2666360682541

Jaké auto tak takový majitel. Skoč si do sprchy :)

+1/0
1.12.2014 16:26


M83i88c52h42a84l 78K80o11ž43e19n14ý 4546185690642

presne tak

0/0
5.1.2015 13:37

P51a92t63r22i53k 72S52v30o44b58o18d27a 3419631686545

houkající turbodmychadlo.... pazvuky.... jděte někam. Já chci auto, kde motor neslyším...

0/−3
28.11.2014 17:01

P10a67v61e27l 73J13e87ř93á62b73e59k 7971652134797

i boty vržou.

+1/0
28.11.2014 22:33

O65n31d54ř81e94j 12N63o53v93á34k 9677464279429

No, já mám jiné zkušenosti s I. generací octávie 1,9 td 66 kW. Samozřejmě, že výrazně horší. Ale jistě, můžu si za to sám, jak jinak, že ....

Do 130 tisíc km, než mi ji ukradli po 3 letech, jsem tam musel měnit turbo, váhu vzduchu (opakovaně), nechávat spravovat stahování elektrických oken, už se objevoval rez na vnitřních pleších  ...

Nebouraná, "pouze" parkovaná na ulici.

Nemluvě o tom, že si do ní zloději chodili, jak do obchoďáku - pro rezervu co 3 měsíce.

0/0
28.11.2014 15:04
Foto

P88ř64e40m78y17s11l 12Č34e28j60p 8338597198776

Jo, a to jste poznal z čeho? Když je to v neosobním módu. A není auto jako auto. Záleží na stáří (kdy po 10letech už je na výměnu kde co) a taky kde to auto jezdí (okrsky - cesty I.třídy). Jinak třeba vaše Fábka má levné náhradní díly ... VW bohužel ne.

+1/0
27.11.2014 6:46

P69a45v91e14l 46O75d41r23a71z58i70l 6214569737370

Huh? TDI bez nákladů na benzin? To si toho ani jeden z těch tří autorů nevšiml? Jinak nevím, co je na tom zajímavého.

+3/0
26.11.2014 23:34

P58e36t85r 54T14o97m43a80n 9908640114550

Koupil jsem si Octávii 1 rok výroby 2001  1.9TDI v plné výbavě a se servisní knížkou, pro kterou jsem si jel do Německa pomalu až k Holandským hranicím. Vyšla mě i scestou, převodem, značkama atd ve finále. něco přes 100 Tis. Kč. Měla nalítáno 236 tisk km a když jsem přijel pak k nám na technickou, tak tomu pomalu nevěřili, že je tak zachovalá a v perfektním stavu. Musím říct, že jsem naprosto spokojený. Byla pravidelně servisovaná. U nás v Č.R. bych se bál, protože většina jich je ztočených a také by v té výbavě, co já mám, by stála o hodně víc. V Něměcku naštěstí funguje to, že stáčení je trestný čin. Rozhodně ale nevybírat za hranicema z Č.R. Tam se většinou dostávají Octávie z Č.R. a vrací se zpět. Jinak nic proti autobazarům v Č.R. ale já jim moc nevěřím. Ale určitě se ještě nějaký poctivý v Č.R. najdou. ;-)

+2/−2
23.11.2014 12:38

P46e70t30r 32H85o33r92á17k 1129293319704

V německu je stočená jedna třetina aut. Takže právě to tvoje může mít klidně toho bájného půl milionu.

+5/0
23.11.2014 19:55

B84ě28l26a 15H69o66r60á37k74o74v90á 1738772549210

R^

0/0
27.11.2014 11:52

M44a88r54t37i13n 89H38á70j92e49k 9727466280487

V německu jsem koukal po Sharanovi.. ti idi0ti byli schopni vedle sebe dát obrázek ze servisky, kdebylo 246 000km při servisu v roce 2011 s textem inzerátu, že má dnes 140 tis. km najeto.

+1/0
27.11.2014 13:50

M70i17c37h65a10l 36K87o91ž72e23n39ý 4366365790552

za devatero horama a devatero rekama lezi bajna zeme, kde ma kilometr 333 metru a v naftovych ochcavkach jezdi jenom doktori v duchodu o nedeli do kostela.

0/0
5.1.2015 13:39
Foto

R95o51m76a73n 88H13o62r74n26í40k 2415242354751

Půl mega u ropáka není žádný zázrak, kamarád má stařičký Ford Escort Express Mk IV 1.8D. Milión měl na počítadle tachometru už před lety, ale stále je ve službě a ještě hodně dlouho bude. Akorát to všechno kolem tak nějak stárne.

+1/−1
23.11.2014 0:42

J41a32n 48B21u65r66i47a35n 5739517667284

neměl Escort počítadlo km jen pěticiferné? :-P

+2/0
30.11.2014 17:39

P70e75t25r 10Č75e20r82n73ý 4508727971570

Kolega si pochvaloval, jak dobře koupil u Mercedesu servis all inclusive na 6 let za 200 tis. Myslel jsem, že si dělá srandu. Ale vidím, že jsou i dražší značky. .. mam Toyotu a dopřeju jo vše a jsem tak na 50 halířů na km...

+1/−1
22.11.2014 0:47

R24i85c95h90a95r33d 85L10e21s59k49l73ý 6278695687427

Až příště přijdeš nacamranej z hospody, tak nepiš na internety. Jen stěží jde rozeznat, co jsi tím blábolem chtěl sdělit.

+3/−1
24.11.2014 8:33

L29u32k10á19š 55O27m37á47č74k49a 5301584491846

Ty musíš být neskutečný komediant. ;-D

+1/−1
24.11.2014 18:13

P13e42t74r 34Č35e69r75n50ý 4118867501540

Nevím proč si to myslíte. Podívejte se na ceník Toyoty, která ho skutečně dodržuje, auto mi k tomu vždy zadarmo umyje a ještě poskytuje zákaznickou slevu a teď jsem po 3 letech na slevě 15%. Mimo standardní servis jsem dvakrát měnil gumičky do stěračů, tři žárovky dělal jednu geometrii a občas koupím palivový čistič.

Pro diesel jsou ceníkové náklady na servis takto:

http://www.toyota-louwman.cz/servis-prislusenstvi/servis/cenik-sluzeb-praha

15 tis  636 Kč

30 tis  6 302 Kč

45 tis  636 Kč

60 tis  8 494 Kč

75 tis  636 Kč

90 tis  6 302 Kč

105 tis  636 Kč

120 tis  8 494 Kč 135 tis  636 Kč 150 tis  6 302 Kč průměr na 1 km  0,26 Kč Do 300 to takto bude pokračovat a i kdybych se do toho auta zamiloval jako ten blázen s tou oktávkou v článku a šel přes 300 tis, kdy se možná bude měnit DPF, turbo  a případně další díly. , tak 500 tis.  mě to stát nebude..

0/0
30.11.2014 12:13

M96i39c17h76a62l 51S49t62e52h40l85í48k 9314501751749

Každý tu na oktávku nadává,jaký že to je krupl,nikdo by ji nechtěl a přitom v ní jezdí půl republiky.Mám O II 2.0 TDI PD 125Kw,najeto právě 300 tis.podle recencí nejhorší motor,ale kromě filtru,který už je venku,a také nové turbo,si nemůžu stěžovat.Jo a zapomněl jsem vstřiky,ale ty dala Škoda na své náklady

+4/−1
21.11.2014 20:03

J45a25n 18J27e74m49e91l10k92a 1905280

hmm, takže odešlo vlastně všechno. filtr, vstřikovače, turbo. Jen setrvačník zbývá.

+9/−3
23.11.2014 7:59

P44e58t63r 86V94i36n49t44r42l52í94k 3976444491

odešlo Vám turbo a není si na co stěžovat? tak za ty peníze bych si teda stěžoval... ;-)

0/0
30.11.2014 12:01

J89a43n 47D86l48o35u74h35ý 7504359460509

tdi bez filtru euro III nema problem s 500000km pokud se k dieselu chovate,jak mate. Nejezdite pro rohliky 1,5km se studenym motorem, atd. SDi dokonce najede jeste vice pri stejnem zachazeni. Ovsem nove Tdi zacima narikat okolo 200000km...

0/0
21.11.2014 7:11

A55n60t15o38n23í85n 44S16e90b97e65r44a 7583978850179

Já si dělám servis 4 leté škody sám. Jednou za rok zajedu na diagnostiku, tam mi většinou nic nenajdou a pak si měním sám podle knížky co se má dělat. Letos mě roční servis auta stál 1500 kč. Letos jsem ani gumy nemusel kupovat.  A loni jen dvě nové na předek.

Každopádně přes 10 tisíc ročně jsem se za servis a díly na auto ještě nedostal. Ty cifry v tom článku jsou závratné.  8-o

+1/0
21.11.2014 4:13

L33u79k47á79š 67O36m41á11č14k61a 5661264911926

Každý nechce jezdit s autem, které podvozkově hraje na všechny strany a nevymění si ani filtry. Ale každému dle jeho gusta. Jen kvalitní gumičky do stěračů (Bosch) stojí litr, a rád je každý rok vyměním. Rozdíl ve stírání je totiž značný.

+2/−2
24.11.2014 18:15

J32i27ř45í 49S74c44h15w28a65c60h 8908534518336

;-)mě gumičky za dvě kila vydrží 5 let....

+1/0
27.11.2014 0:03

L97u87k87á61š 27O51m55á13č55k78a 5231244591106

Asi si každý pod kvalitním stíráním představujeme zcela něco jiného. Nevadí. :-)

+2/0
27.11.2014 0:07

M76a56r69t51i23n 67H80á29j94e83k 9627796880667

Teď nevím, kdo koho kvalitně setřel.

0/0
27.11.2014 13:51

R56a35d25o13v42a22n 25D10l49u73g45o89s76z 3476321348256

A teď hlavní otázka, která v článku i s odpovědi schází. Vyplatí se, ekonomický, udržovat vůz s náklady x násobně vysokými oproti bazální údržbě? Pokryje prodejní cena tyto nadbytečné náklady luxusu? 

Obávám se, že nikoliv.

+1/−2
20.11.2014 18:35

P44e38t71r 95H18o76r84á69k 1149133149344

Nevím v čem by ty násobně vyšší náklady měly spočívat. Jestli udržuju auto při 200.000 km, nebo 500.000 km je při bezporuchovém průběhu nákladné v podstatě stejně.

+2/0
20.11.2014 20:45

L80u38k83á37š 55V29e63v20e81r46k83a 1767166940

to není tak úplně pravda, na 500tkm je už často potřeba měnit i takové věci na které se při 200tkm nemusí šáhnout..

0/0
27.11.2014 1:13

J16a32n 90M43a96j69z68n28e51r 1266707206782

supr ještě podpořte bazarníky, co stáčí - však to není poznat

+2/0
20.11.2014 10:59

J50a54r98o38s17l90a28v 20K88a18d43l56e82c 5211529772591

Tak je otázkou, zda je výhodnější držet starší vůz nebo mít neustále nový v záruce. Dnes již se zdá výhodnější i pronájem... (odmítám servis v garáži)...

Při provozu stále nového vozu mne Škodovky stály pouze benzín, olej, brzdovku, ostřikovače, gumy, roční servis se zárukou mobility(500Kč) a povinné a havarijní pojištění.

Starší vůz mne stojí po záruce 5 až 10 tisíc ročně na servisu a výměně dílů dle záruky mobility a s přibývajícími roky se to stupňuje (výměna airbagů....)... (zase klesá havarijní pojištění).

Při pronájmu zaplatím v dnešní době 4-6 tisíc měsíčně (50-70tis ročně) a jsem vysmátý neustále s novým vozem - platím jen benzin...;-D

+1/−2
20.11.2014 9:46

J61i64n10d12ř54i92c36h 16Š43k45o16p38e22k 4235261750785

pokud to srovnám jednoduše, musí být pronájem vždy dražší, protože pokud si náklady platím sám, stojí mě to co zaplatím v servisu, pokud mi to zajišťuje leasingovka nebo podobný, stojí mě to co zaplatí v servisu + její režie.

+2/−1
20.11.2014 9:58

V18l21a52d38i92m57í94r 15H96r88u44b59ý 1844261897672

+ ještě zisk té leasingovky, který není malý.

.

Pronájem je ekonomický nesmysl, zvlášť pro soukromníka, který najede 10 tisíc km ročně. Když si koupí 1-2 roky staré auto (s nájezdem do 50tkm), tak mu 5 let vydrží bez jakéhokoliv servisu, kromě pravidelných prohlídek a výměn oleje. U pronájmu by za tu doby zaplatil víc, než je plná cena nového auta.

+2/−1
20.11.2014 10:17

J89a60r69o18s34l56a28v 91K94a71d83l88e97c 5751919662771

Ať se děje, co se děje stojí Vás to stále jen ten pronájem a máte stále nový vůz, neplatíte ani havarijní pojištění ani povinné, ani gumy, ani servis... ani výměnu oleje... za deset let zaplatíte 500-700tisíc a přitom každý rok máte nové auto - tedy deset aut za těch deset let a hlavně žádné starosti...;-DPokud nemáte problém s tím, že to auto Vám nepatří;-D;-D;-D

+1/−2
20.11.2014 10:25

V74l10a10d48i66m13í68r 93H14r65u58b76ý 1314261547472

To jste si trošku zapřeháněl. Máte vůz až 2 roky starý, nesmíte překročit stanovený nájezd km (jinak platíte jako mourovatý) a nesmíte auto vracet s žádným poškozením (jinak opět platíte jako mourovatý) - a zkuste za 2 roky nemít žádnou oděrku z nějakého parkoviště. Že si nemůžete si moc vybírat výbavu a gumy musíte vzít, jaké vám přidělí, to už je jen "detail".

.

Teď jsem dělal srovnání různých variant financování pro auto střední třídy v ceně 550 tisíc Kč. TCO za 5 let v případě úvěru je 785 tisíc Kč (jsou v tom veškeré náklady, včetně pojištění a pětileté záruky), v případě operativního leasingu je TCO za 5 let 1.110.000 Kč. pro flotilu 10 aut je to za 5 let rozdíl přes 3 miliony v neprospěch nájmu - a tři miliony mít, nebo nemít ...

+2/−1
20.11.2014 11:02

J48a60r53o18s51l31a89v 29K56a66d18l67e96c 5391159312651

Mám vozy nové a mohl jsem si vybírat a opravdu je to tak jak jsem popsal. Bohužel asi pro Vás, jedná se o Škodovky. Kilometrový nájezd je pravda, jinak jakékoli poškození jde přes pojišťovnu - u mne bez spoluúčasti... auta měním po roce (je to nasmlouvané).. o odkup se nemusím starat...

Výsledek: Každý rok obměna každého automobilu za nové... za deset let deset vozů bych si nepořídil...;-D

+1/−2
20.11.2014 11:35

V83l83a26d51i11m86í90r 74H13r68u97b51ý 1694781267462

Takže zjevně máte nějakou VIP smlouvu, protože standardně škodovka takové podmínky ani ceny nenabízí - pokud ano, dejte sem na ně odkaz.

.

Jinak pořád nevidím žádnou výhodu, kromě toho "každý rok mám nové auto", na což musím říct - a k čemu vám to je? Do servisu to musíte stejně vozit a objednávat vy osobně, pojistné události musíte s pojišťovnou řešit taky vy, jediný rozdíl je v tom, že místo konkrétních faktur za skutečně spotřebované služby, platíte měsíční paušál. Ale starat se musíte úplně stejně, jen to auto není vaše.

.

Jinými slovy, to "bez starostí" vlastně vůbec bez starostí není, tak za co si připlácíte těch cca 30% navíc!?

+1/−1
20.11.2014 12:19

J50a46r32o82s25l55a84v 80K52a80d57l44e71c 5641979432911

Mám normální smlouvy jaké jsem si nasmlouval. A nemám starosti, které uvádíte... vím, že za paušální pro mne přijatelné částky nemám, žádné další výdaje z důsledku provozu aut a mimořádných událostí... v ceně jsou i náhradní vozidla po dobu opravy a veškerý servis včetně pneumatik...;-D Po roce provozu mohu vůz odkoupit nebo ho vrátit a vzít si bez dalších nákladů nový...;-D;-D;-D

0/−1
20.11.2014 17:52

O91n47d10ř13e45j 61N69o77v14á81k 9337484589779

Náhradní vůz po dobu opravy už začíná být běžný standard ...

0/0
28.11.2014 15:10

M50a71r27t59i17n 31N15e19r98m12u72t 9697527518299

ještě horší je, že kdejakou oděrku při parkování (třeba nezaviněnou) musí řešit přes policajty, protože se jedná o poškození třetí osoby

0/0
30.11.2014 11:00

K20a14m34i15l 58S32c78h22w10a88g76e53r 3783426325466

Tak za to bych měl tak 5-7 aut vlastních. Resp. cca 1,5 auta včetně servisu a paliva ;-)

0/0
29.11.2014 0:54

P31a74v40e85l 26N22e57d76ě38l81a 5916440364431

je to stejné jako u pojištění. Podle mě ve zde zmíněném článku, by se to vyplatilo (nájezd opravy atd.) Ale pak samozřejmě uloví i pár takových, kteří najedou 10-15 tis.km ročně a míň a utěch jsou náklady daleko nižší...

0/0
21.11.2014 1:51

M91a19r50e67k 98J56a28n88e36č97k37a 1707386813631

Tak nevím, jestli jste nějak na tom hmotně zainteresován, nebo jste ve škole, když se probírali základní počty zrovna chyběl a nebo si děláte legraci. Při ceně vašeho pronájmu 4 - 6 000kč / 1 měsíc zaplatíte za 1 rok 48 - 72 000kč. Za servis staršího vlastního vozu uvádíte ročně 5 až 10 tisíc kč. Takže kdyby vás stál servis staršího auta 10 000kč / 1 rok (834kč / 1 měsíc), tak rozdíl je 38 - 62 000kč v neprospěch pronájmů. Takže kdo je potom tady ten vysmátej, vaše osoba nebo ta, která vám ten automobil pronajímá? ;-) Máte vlastně hezký pocit, že máte každý rok nové auto, i když ve skutečnosti nemáte nic, pouze se v něm za podmínek pronájmu mnohdy omezený i km nájezdem můžete pouze vozit a to se fakt vyplatí ;-D

+3/0
20.11.2014 13:34

J52i71n86d62ř80i96c38h 65Š34k16o61p37e95k 4325661860515

vysmátá je leasingovka, která má zisk a ještě dobrý pocit, jak se jí hejla podařilo přesvědčit, že je to vlastně on, kdo vydělává

+3/0
20.11.2014 17:35

J78a17r79o36s84l79a84v 14K56a94d75l13e25c 5871399932331

Musíte započítat také povinné a havarijní pojištění... servisní periody se Vám budou prodražovat... v případě vlastnictví vozu Vás v případě krádeže nebo totální likvidace vyplatí tím způsobem, že nový vůz z toho nepořídíte... v případě pronájmu jste stále vysmátý...;-D;-D;-D

0/−2
20.11.2014 17:56

J65a94n 38K63o39n14v35a83l43i15n70k60a 5940311481565

Původní vstřiky? To při kvalitě české nafty nezní věrohodně. Leda pokud by od začátku přidávali aditiva.

0/0
20.11.2014 9:35

J57a62r57o54s77l72a85v 81K15a85d30l35e50c 5451769672141

Když o vůz pečujete, tak nekupujete podezřelou naftu... ale zajedete pro dražší palivo do Shellu...

0/−6
20.11.2014 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.