Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto nemusí být po 500 000 kilometrech na odpis. Co dělat, aby vydrželo

Octavia druhé generace se už dá koupit jako ojetá pod sto tisíc korun. Tento, na pohled tuctový kousek, je rarita. Má „nalítáno“ půl milionu kilometrů. A nepoznali byste to. Tahle škodovka ukazuje, že poctivý servis udrží auto v kondici i při obrovském nájezdu. Něco to ale také stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i29n13d26ř41i64c88h 80H37a82v72e86l30k70a 4214628232335

Škoda ,že je to Škoda ;-D

0/0
21.1.2015 19:01

K48a35m67i93l 86S54c32h24w93a59g83e71r 3883316825926

Zajímavý článek, jen ten závěr se tak úplně nepovedl - auto může umývat jenom de..l, nebo ženich. Mě na to stačí déšť. Autorizovaný servis je vtip nebo pro pražáky a Němce. No a cca 30000Kč mi stačí na 20tis. km na servis včetně paliva na celý rok. No schválně neuhodnete na co jezdím :-P (a pořízeno za 140t.Kč z D)

0/−2
29.11.2014 0:44

T56o78m62á25š 80Š79u58p62a 2226900952481

Jaké auto tak takový majitel. Skoč si do sprchy :)

+1/0
1.12.2014 16:26

M18i62c94h29a66l 69K87o63ž74e63n42ý 4586925260692

presne tak

0/0
5.1.2015 13:37

P39a95t64r92i50k 14S36v24o42b10o96d52a 3689751156815

houkající turbodmychadlo.... pazvuky.... jděte někam. Já chci auto, kde motor neslyším...

0/−3
28.11.2014 17:01

P94a58v83e16l 40J64e64ř15á28b42e28k 7281912464137

i boty vržou.

+1/0
28.11.2014 22:33

O31n63d19ř29e65j 56N96o54v44á80k 9487624289689

No, já mám jiné zkušenosti s I. generací octávie 1,9 td 66 kW. Samozřejmě, že výrazně horší. Ale jistě, můžu si za to sám, jak jinak, že ....

Do 130 tisíc km, než mi ji ukradli po 3 letech, jsem tam musel měnit turbo, váhu vzduchu (opakovaně), nechávat spravovat stahování elektrických oken, už se objevoval rez na vnitřních pleších  ...

Nebouraná, "pouze" parkovaná na ulici.

Nemluvě o tom, že si do ní zloději chodili, jak do obchoďáku - pro rezervu co 3 měsíce.

0/0
28.11.2014 15:04
Foto

P27ř29e87m68y81s46l 10Č19e20j38p 8738407598746

Jo, a to jste poznal z čeho? Když je to v neosobním módu. A není auto jako auto. Záleží na stáří (kdy po 10letech už je na výměnu kde co) a taky kde to auto jezdí (okrsky - cesty I.třídy). Jinak třeba vaše Fábka má levné náhradní díly ... VW bohužel ne.

+1/0
27.11.2014 6:46

P18a85v17e31l 94O95d74r87a58z56i48l 6354969137490

Huh? TDI bez nákladů na benzin? To si toho ani jeden z těch tří autorů nevšiml? Jinak nevím, co je na tom zajímavého.

+3/0
26.11.2014 23:34

P34e91t12r 45T45o10m23a39n 9588190984130

Koupil jsem si Octávii 1 rok výroby 2001  1.9TDI v plné výbavě a se servisní knížkou, pro kterou jsem si jel do Německa pomalu až k Holandským hranicím. Vyšla mě i scestou, převodem, značkama atd ve finále. něco přes 100 Tis. Kč. Měla nalítáno 236 tisk km a když jsem přijel pak k nám na technickou, tak tomu pomalu nevěřili, že je tak zachovalá a v perfektním stavu. Musím říct, že jsem naprosto spokojený. Byla pravidelně servisovaná. U nás v Č.R. bych se bál, protože většina jich je ztočených a také by v té výbavě, co já mám, by stála o hodně víc. V Něměcku naštěstí funguje to, že stáčení je trestný čin. Rozhodně ale nevybírat za hranicema z Č.R. Tam se většinou dostávají Octávie z Č.R. a vrací se zpět. Jinak nic proti autobazarům v Č.R. ale já jim moc nevěřím. Ale určitě se ještě nějaký poctivý v Č.R. najdou. ;-)

+2/−2
23.11.2014 12:38

P22e52t79r 54H35o95r32á45k 1589733269664

V německu je stočená jedna třetina aut. Takže právě to tvoje může mít klidně toho bájného půl milionu.

+5/0
23.11.2014 19:55

B32ě92l39a 69H41o30r55á49k95o69v85á 1468712939230

R^

0/0
27.11.2014 11:52

M73a94r55t57i22n 95H91á62j44e78k 9117236380747

V německu jsem koukal po Sharanovi.. ti idi0ti byli schopni vedle sebe dát obrázek ze servisky, kdebylo 246 000km při servisu v roce 2011 s textem inzerátu, že má dnes 140 tis. km najeto.

+1/0
27.11.2014 13:50

M66i90c59h74a44l 23K51o70ž52e97n38ý 4636595170522

za devatero horama a devatero rekama lezi bajna zeme, kde ma kilometr 333 metru a v naftovych ochcavkach jezdi jenom doktori v duchodu o nedeli do kostela.

0/0
5.1.2015 13:39
Foto

R66o42m81a40n 81H57o50r12n25í14k 2695392404931

Půl mega u ropáka není žádný zázrak, kamarád má stařičký Ford Escort Express Mk IV 1.8D. Milión měl na počítadle tachometru už před lety, ale stále je ve službě a ještě hodně dlouho bude. Akorát to všechno kolem tak nějak stárne.

+1/−1
23.11.2014 0:42

J90a39n 16B26u73r38i77a35n 5719377807714

neměl Escort počítadlo km jen pěticiferné? :-P

+2/0
30.11.2014 17:39

P13e52t56r 29Č57e45r84n19ý 4768457281820

Kolega si pochvaloval, jak dobře koupil u Mercedesu servis all inclusive na 6 let za 200 tis. Myslel jsem, že si dělá srandu. Ale vidím, že jsou i dražší značky. .. mam Toyotu a dopřeju jo vše a jsem tak na 50 halířů na km...

+1/−1
22.11.2014 0:47

R56i26c26h87a44r69d 73L82e21s76k60l67ý 6318465847777

Až příště přijdeš nacamranej z hospody, tak nepiš na internety. Jen stěží jde rozeznat, co jsi tím blábolem chtěl sdělit.

+3/−1
24.11.2014 8:33

L73u41k70á54š 58O20m54á97č55k95a 5561344541306

Ty musíš být neskutečný komediant. ;-D

+1/−1
24.11.2014 18:13

P26e55t21r 33Č69e56r22n89ý 4908127621960

Nevím proč si to myslíte. Podívejte se na ceník Toyoty, která ho skutečně dodržuje, auto mi k tomu vždy zadarmo umyje a ještě poskytuje zákaznickou slevu a teď jsem po 3 letech na slevě 15%. Mimo standardní servis jsem dvakrát měnil gumičky do stěračů, tři žárovky dělal jednu geometrii a občas koupím palivový čistič.

Pro diesel jsou ceníkové náklady na servis takto:

http://www.toyota-louwman.cz/servis-prislusenstvi/servis/cenik-sluzeb-praha

15 tis  636 Kč

30 tis  6 302 Kč

45 tis  636 Kč

60 tis  8 494 Kč

75 tis  636 Kč

90 tis  6 302 Kč

105 tis  636 Kč

120 tis  8 494 Kč 135 tis  636 Kč 150 tis  6 302 Kč průměr na 1 km  0,26 Kč Do 300 to takto bude pokračovat a i kdybych se do toho auta zamiloval jako ten blázen s tou oktávkou v článku a šel přes 300 tis, kdy se možná bude měnit DPF, turbo  a případně další díly. , tak 500 tis.  mě to stát nebude..

0/0
30.11.2014 12:13

M59i35c90h87a96l 20S59t16e45h45l74í73k 9334451711279

Každý tu na oktávku nadává,jaký že to je krupl,nikdo by ji nechtěl a přitom v ní jezdí půl republiky.Mám O II 2.0 TDI PD 125Kw,najeto právě 300 tis.podle recencí nejhorší motor,ale kromě filtru,který už je venku,a také nové turbo,si nemůžu stěžovat.Jo a zapomněl jsem vstřiky,ale ty dala Škoda na své náklady

+4/−1
21.11.2014 20:03

J42a47n 22J49e38m89e59l15k56a 1965760

hmm, takže odešlo vlastně všechno. filtr, vstřikovače, turbo. Jen setrvačník zbývá.

+9/−3
23.11.2014 7:59

P38e65t83r 50V67i91n60t59r28l17í66k 3976454731

odešlo Vám turbo a není si na co stěžovat? tak za ty peníze bych si teda stěžoval... ;-)

0/0
30.11.2014 12:01

J47a84n 79D80l47o10u33h84ý 7934579520889

tdi bez filtru euro III nema problem s 500000km pokud se k dieselu chovate,jak mate. Nejezdite pro rohliky 1,5km se studenym motorem, atd. SDi dokonce najede jeste vice pri stejnem zachazeni. Ovsem nove Tdi zacima narikat okolo 200000km...

0/0
21.11.2014 7:11

A22n68t69o75n84í41n 10S42e31b50e61r94a 7163808710849

Já si dělám servis 4 leté škody sám. Jednou za rok zajedu na diagnostiku, tam mi většinou nic nenajdou a pak si měním sám podle knížky co se má dělat. Letos mě roční servis auta stál 1500 kč. Letos jsem ani gumy nemusel kupovat.  A loni jen dvě nové na předek.

Každopádně přes 10 tisíc ročně jsem se za servis a díly na auto ještě nedostal. Ty cifry v tom článku jsou závratné.  8-o

+1/0
21.11.2014 4:13

L53u20k74á49š 76O75m89á14č78k34a 5191964521536

Každý nechce jezdit s autem, které podvozkově hraje na všechny strany a nevymění si ani filtry. Ale každému dle jeho gusta. Jen kvalitní gumičky do stěračů (Bosch) stojí litr, a rád je každý rok vyměním. Rozdíl ve stírání je totiž značný.

+2/−2
24.11.2014 18:15

J70i35ř96í 78S79c91h89w52a31c35h 8978124528956

;-)mě gumičky za dvě kila vydrží 5 let....

+1/0
27.11.2014 0:03

L33u84k73á65š 37O48m40á82č81k13a 5221464781646

Asi si každý pod kvalitním stíráním představujeme zcela něco jiného. Nevadí. :-)

+2/0
27.11.2014 0:07

M95a60r32t13i89n 77H79á35j96e37k 9117796940117

Teď nevím, kdo koho kvalitně setřel.

0/0
27.11.2014 13:51

R88a49d50o73v32a93n 80D93l59u52g68o14s22z 3866521938656

A teď hlavní otázka, která v článku i s odpovědi schází. Vyplatí se, ekonomický, udržovat vůz s náklady x násobně vysokými oproti bazální údržbě? Pokryje prodejní cena tyto nadbytečné náklady luxusu? 

Obávám se, že nikoliv.

+1/−2
20.11.2014 18:35

P42e22t34r 55H69o12r94á22k 1739263969864

Nevím v čem by ty násobně vyšší náklady měly spočívat. Jestli udržuju auto při 200.000 km, nebo 500.000 km je při bezporuchovém průběhu nákladné v podstatě stejně.

+2/0
20.11.2014 20:45

L46u64k57á52š 39V93e42v61e47r23k83a 1827116110

to není tak úplně pravda, na 500tkm je už často potřeba měnit i takové věci na které se při 200tkm nemusí šáhnout..

0/0
27.11.2014 1:13

J78a43n 84M65a91j81z13n70e67r 1666697546282

supr ještě podpořte bazarníky, co stáčí - však to není poznat

+2/0
20.11.2014 10:59

J46a55r61o58s76l83a17v 23K87a20d61l81e92c 5201429282291

Tak je otázkou, zda je výhodnější držet starší vůz nebo mít neustále nový v záruce. Dnes již se zdá výhodnější i pronájem... (odmítám servis v garáži)...

Při provozu stále nového vozu mne Škodovky stály pouze benzín, olej, brzdovku, ostřikovače, gumy, roční servis se zárukou mobility(500Kč) a povinné a havarijní pojištění.

Starší vůz mne stojí po záruce 5 až 10 tisíc ročně na servisu a výměně dílů dle záruky mobility a s přibývajícími roky se to stupňuje (výměna airbagů....)... (zase klesá havarijní pojištění).

Při pronájmu zaplatím v dnešní době 4-6 tisíc měsíčně (50-70tis ročně) a jsem vysmátý neustále s novým vozem - platím jen benzin...;-D

+1/−2
20.11.2014 9:46

J38i50n54d68ř33i60c37h 18Š34k24o83p74e95k 4895811840755

pokud to srovnám jednoduše, musí být pronájem vždy dražší, protože pokud si náklady platím sám, stojí mě to co zaplatím v servisu, pokud mi to zajišťuje leasingovka nebo podobný, stojí mě to co zaplatí v servisu + její režie.

+2/−1
20.11.2014 9:58

V94l16a85d64i17m98í93r 86H90r32u33b82ý 1974701707522

+ ještě zisk té leasingovky, který není malý.

.

Pronájem je ekonomický nesmysl, zvlášť pro soukromníka, který najede 10 tisíc km ročně. Když si koupí 1-2 roky staré auto (s nájezdem do 50tkm), tak mu 5 let vydrží bez jakéhokoliv servisu, kromě pravidelných prohlídek a výměn oleje. U pronájmu by za tu doby zaplatil víc, než je plná cena nového auta.

+2/−1
20.11.2014 10:17

J48a38r28o98s58l23a93v 33K49a52d68l33e48c 5901309782951

Ať se děje, co se děje stojí Vás to stále jen ten pronájem a máte stále nový vůz, neplatíte ani havarijní pojištění ani povinné, ani gumy, ani servis... ani výměnu oleje... za deset let zaplatíte 500-700tisíc a přitom každý rok máte nové auto - tedy deset aut za těch deset let a hlavně žádné starosti...;-DPokud nemáte problém s tím, že to auto Vám nepatří;-D;-D;-D

+1/−2
20.11.2014 10:25

V27l25a36d41i63m30í51r 59H81r41u37b14ý 1344351537232

To jste si trošku zapřeháněl. Máte vůz až 2 roky starý, nesmíte překročit stanovený nájezd km (jinak platíte jako mourovatý) a nesmíte auto vracet s žádným poškozením (jinak opět platíte jako mourovatý) - a zkuste za 2 roky nemít žádnou oděrku z nějakého parkoviště. Že si nemůžete si moc vybírat výbavu a gumy musíte vzít, jaké vám přidělí, to už je jen "detail".

.

Teď jsem dělal srovnání různých variant financování pro auto střední třídy v ceně 550 tisíc Kč. TCO za 5 let v případě úvěru je 785 tisíc Kč (jsou v tom veškeré náklady, včetně pojištění a pětileté záruky), v případě operativního leasingu je TCO za 5 let 1.110.000 Kč. pro flotilu 10 aut je to za 5 let rozdíl přes 3 miliony v neprospěch nájmu - a tři miliony mít, nebo nemít ...

+2/−1
20.11.2014 11:02

J31a57r61o63s84l26a81v 21K61a25d63l40e70c 5481109122541

Mám vozy nové a mohl jsem si vybírat a opravdu je to tak jak jsem popsal. Bohužel asi pro Vás, jedná se o Škodovky. Kilometrový nájezd je pravda, jinak jakékoli poškození jde přes pojišťovnu - u mne bez spoluúčasti... auta měním po roce (je to nasmlouvané).. o odkup se nemusím starat...

Výsledek: Každý rok obměna každého automobilu za nové... za deset let deset vozů bych si nepořídil...;-D

+1/−2
20.11.2014 11:35

V86l80a55d43i20m83í17r 76H49r76u80b65ý 1294241277252

Takže zjevně máte nějakou VIP smlouvu, protože standardně škodovka takové podmínky ani ceny nenabízí - pokud ano, dejte sem na ně odkaz.

.

Jinak pořád nevidím žádnou výhodu, kromě toho "každý rok mám nové auto", na což musím říct - a k čemu vám to je? Do servisu to musíte stejně vozit a objednávat vy osobně, pojistné události musíte s pojišťovnou řešit taky vy, jediný rozdíl je v tom, že místo konkrétních faktur za skutečně spotřebované služby, platíte měsíční paušál. Ale starat se musíte úplně stejně, jen to auto není vaše.

.

Jinými slovy, to "bez starostí" vlastně vůbec bez starostí není, tak za co si připlácíte těch cca 30% navíc!?

+1/−1
20.11.2014 12:19

J20a26r42o68s24l20a11v 43K24a79d48l66e20c 5881439412351

Mám normální smlouvy jaké jsem si nasmlouval. A nemám starosti, které uvádíte... vím, že za paušální pro mne přijatelné částky nemám, žádné další výdaje z důsledku provozu aut a mimořádných událostí... v ceně jsou i náhradní vozidla po dobu opravy a veškerý servis včetně pneumatik...;-D Po roce provozu mohu vůz odkoupit nebo ho vrátit a vzít si bez dalších nákladů nový...;-D;-D;-D

0/−1
20.11.2014 17:52

O59n47d53ř96e78j 21N72o53v85á45k 9487114549419

Náhradní vůz po dobu opravy už začíná být běžný standard ...

0/0
28.11.2014 15:10

M10a46r25t60i31n 67N43e39r75m79u22t 9287407458509

ještě horší je, že kdejakou oděrku při parkování (třeba nezaviněnou) musí řešit přes policajty, protože se jedná o poškození třetí osoby

0/0
30.11.2014 11:00

K65a60m43i48l 40S69c76h72w27a40g14e68r 3253386745616

Tak za to bych měl tak 5-7 aut vlastních. Resp. cca 1,5 auta včetně servisu a paliva ;-)

0/0
29.11.2014 0:54

P41a69v47e47l 29N94e37d21ě73l91a 5306710734841

je to stejné jako u pojištění. Podle mě ve zde zmíněném článku, by se to vyplatilo (nájezd opravy atd.) Ale pak samozřejmě uloví i pár takových, kteří najedou 10-15 tis.km ročně a míň a utěch jsou náklady daleko nižší...

0/0
21.11.2014 1:51

M59a80r37e12k 29J84a15n61e23č71k33a 1737966293271

Tak nevím, jestli jste nějak na tom hmotně zainteresován, nebo jste ve škole, když se probírali základní počty zrovna chyběl a nebo si děláte legraci. Při ceně vašeho pronájmu 4 - 6 000kč / 1 měsíc zaplatíte za 1 rok 48 - 72 000kč. Za servis staršího vlastního vozu uvádíte ročně 5 až 10 tisíc kč. Takže kdyby vás stál servis staršího auta 10 000kč / 1 rok (834kč / 1 měsíc), tak rozdíl je 38 - 62 000kč v neprospěch pronájmů. Takže kdo je potom tady ten vysmátej, vaše osoba nebo ta, která vám ten automobil pronajímá? ;-) Máte vlastně hezký pocit, že máte každý rok nové auto, i když ve skutečnosti nemáte nic, pouze se v něm za podmínek pronájmu mnohdy omezený i km nájezdem můžete pouze vozit a to se fakt vyplatí ;-D

+3/0
20.11.2014 13:34

J97i27n10d10ř28i79c58h 91Š96k31o70p32e32k 4745481490145

vysmátá je leasingovka, která má zisk a ještě dobrý pocit, jak se jí hejla podařilo přesvědčit, že je to vlastně on, kdo vydělává

+3/0
20.11.2014 17:35

J97a42r80o33s41l22a18v 89K55a79d55l74e24c 5541969182931

Musíte započítat také povinné a havarijní pojištění... servisní periody se Vám budou prodražovat... v případě vlastnictví vozu Vás v případě krádeže nebo totální likvidace vyplatí tím způsobem, že nový vůz z toho nepořídíte... v případě pronájmu jste stále vysmátý...;-D;-D;-D

0/−2
20.11.2014 17:56

J75a73n 29K70o55n14v10a87l39i79n58k62a 5820861741325

Původní vstřiky? To při kvalitě české nafty nezní věrohodně. Leda pokud by od začátku přidávali aditiva.

0/0
20.11.2014 9:35

J28a75r64o47s92l65a15v 90K20a71d10l12e26c 5821759722231

Když o vůz pečujete, tak nekupujete podezřelou naftu... ale zajedete pro dražší palivo do Shellu...

0/−6
20.11.2014 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.