Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto nemusí být po 500 000 kilometrech na odpis. Co dělat, aby vydrželo

Octavia druhé generace se už dá koupit jako ojetá pod sto tisíc korun. Tento, na pohled tuctový kousek, je rarita. Má „nalítáno“ půl milionu kilometrů. A nepoznali byste to. Tahle škodovka ukazuje, že poctivý servis udrží auto v kondici i při obrovském nájezdu. Něco to ale také stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i87n86d93ř40i13c61h 86H73a21v70e22l77k43a 4904918342365

Škoda ,že je to Škoda ;-D

0/0
21.1.2015 19:01

K78a37m67i89l 87S98c53h18w77a14g54e27r 3643926865376

Zajímavý článek, jen ten závěr se tak úplně nepovedl - auto může umývat jenom de..l, nebo ženich. Mě na to stačí déšť. Autorizovaný servis je vtip nebo pro pražáky a Němce. No a cca 30000Kč mi stačí na 20tis. km na servis včetně paliva na celý rok. No schválně neuhodnete na co jezdím :-P (a pořízeno za 140t.Kč z D)

0/−2
29.11.2014 0:44

T40o48m36á73š 77Š81u14p67a 2376400152811

Jaké auto tak takový majitel. Skoč si do sprchy :)

+1/0
1.12.2014 16:26

M53i77c41h88a74l 85K58o14ž10e72n10ý 4876495310352

presne tak

0/0
5.1.2015 13:37

P51a77t44r81i37k 66S48v47o34b55o56d56a 3359811836375

houkající turbodmychadlo.... pazvuky.... jděte někam. Já chci auto, kde motor neslyším...

0/−3
28.11.2014 17:01

P55a13v74e88l 34J25e36ř60á79b10e20k 7521942764667

i boty vržou.

+1/0
28.11.2014 22:33

O35n83d75ř13e77j 42N52o22v45á13k 9267344129499

No, já mám jiné zkušenosti s I. generací octávie 1,9 td 66 kW. Samozřejmě, že výrazně horší. Ale jistě, můžu si za to sám, jak jinak, že ....

Do 130 tisíc km, než mi ji ukradli po 3 letech, jsem tam musel měnit turbo, váhu vzduchu (opakovaně), nechávat spravovat stahování elektrických oken, už se objevoval rez na vnitřních pleších  ...

Nebouraná, "pouze" parkovaná na ulici.

Nemluvě o tom, že si do ní zloději chodili, jak do obchoďáku - pro rezervu co 3 měsíce.

0/0
28.11.2014 15:04
Foto

P76ř73e79m72y65s26l 60Č34e82j41p 8368507828126

Jo, a to jste poznal z čeho? Když je to v neosobním módu. A není auto jako auto. Záleží na stáří (kdy po 10letech už je na výměnu kde co) a taky kde to auto jezdí (okrsky - cesty I.třídy). Jinak třeba vaše Fábka má levné náhradní díly ... VW bohužel ne.

+1/0
27.11.2014 6:46

P37a55v95e52l 57O87d31r72a59z78i16l 6934129907380

Huh? TDI bez nákladů na benzin? To si toho ani jeden z těch tří autorů nevšiml? Jinak nevím, co je na tom zajímavého.

+3/0
26.11.2014 23:34

P85e17t89r 34T20o13m35a40n 9788380604160

Koupil jsem si Octávii 1 rok výroby 2001  1.9TDI v plné výbavě a se servisní knížkou, pro kterou jsem si jel do Německa pomalu až k Holandským hranicím. Vyšla mě i scestou, převodem, značkama atd ve finále. něco přes 100 Tis. Kč. Měla nalítáno 236 tisk km a když jsem přijel pak k nám na technickou, tak tomu pomalu nevěřili, že je tak zachovalá a v perfektním stavu. Musím říct, že jsem naprosto spokojený. Byla pravidelně servisovaná. U nás v Č.R. bych se bál, protože většina jich je ztočených a také by v té výbavě, co já mám, by stála o hodně víc. V Něměcku naštěstí funguje to, že stáčení je trestný čin. Rozhodně ale nevybírat za hranicema z Č.R. Tam se většinou dostávají Octávie z Č.R. a vrací se zpět. Jinak nic proti autobazarům v Č.R. ale já jim moc nevěřím. Ale určitě se ještě nějaký poctivý v Č.R. najdou. ;-)

+2/−2
23.11.2014 12:38

P10e10t44r 75H36o58r50á84k 1899173739764

V německu je stočená jedna třetina aut. Takže právě to tvoje může mít klidně toho bájného půl milionu.

+5/0
23.11.2014 19:55

B23ě28l13a 24H10o66r70á23k68o94v95á 1348452269710

R^

0/0
27.11.2014 11:52

M97a11r24t26i23n 96H81á30j71e24k 9127796450617

V německu jsem koukal po Sharanovi.. ti idi0ti byli schopni vedle sebe dát obrázek ze servisky, kdebylo 246 000km při servisu v roce 2011 s textem inzerátu, že má dnes 140 tis. km najeto.

+1/0
27.11.2014 13:50

M15i48c78h42a22l 20K91o98ž21e39n21ý 4676465460142

za devatero horama a devatero rekama lezi bajna zeme, kde ma kilometr 333 metru a v naftovych ochcavkach jezdi jenom doktori v duchodu o nedeli do kostela.

0/0
5.1.2015 13:39

R13o20m39a19n 86H52o83r74n89í59k 2795412964401

Půl mega u ropáka není žádný zázrak, kamarád má stařičký Ford Escort Express Mk IV 1.8D. Milión měl na počítadle tachometru už před lety, ale stále je ve službě a ještě hodně dlouho bude. Akorát to všechno kolem tak nějak stárne.

+1/−1
23.11.2014 0:42

J98a97n 86B35u61r63i56a27n 5909327167794

neměl Escort počítadlo km jen pěticiferné? :-P

+2/0
30.11.2014 17:39

P89e84t14r 54Č59e44r26n67ý 4148717691570

Kolega si pochvaloval, jak dobře koupil u Mercedesu servis all inclusive na 6 let za 200 tis. Myslel jsem, že si dělá srandu. Ale vidím, že jsou i dražší značky. .. mam Toyotu a dopřeju jo vše a jsem tak na 50 halířů na km...

+1/−1
22.11.2014 0:47

R19i31c73h88a82r42d 77L94e68s21k41l34ý 6428845827577

Až příště přijdeš nacamranej z hospody, tak nepiš na internety. Jen stěží jde rozeznat, co jsi tím blábolem chtěl sdělit.

+3/−1
24.11.2014 8:33

L85u29k16á12š 17O53m93á89č84k14a 5301954801716

Ty musíš být neskutečný komediant. ;-D

+1/−1
24.11.2014 18:13

P94e35t26r 76Č52e41r81n37ý 4188897371830

Nevím proč si to myslíte. Podívejte se na ceník Toyoty, která ho skutečně dodržuje, auto mi k tomu vždy zadarmo umyje a ještě poskytuje zákaznickou slevu a teď jsem po 3 letech na slevě 15%. Mimo standardní servis jsem dvakrát měnil gumičky do stěračů, tři žárovky dělal jednu geometrii a občas koupím palivový čistič.

Pro diesel jsou ceníkové náklady na servis takto:

http://www.toyota-louwman.cz/servis-prislusenstvi/servis/cenik-sluzeb-praha

15 tis  636 Kč

30 tis  6 302 Kč

45 tis  636 Kč

60 tis  8 494 Kč

75 tis  636 Kč

90 tis  6 302 Kč

105 tis  636 Kč

120 tis  8 494 Kč 135 tis  636 Kč 150 tis  6 302 Kč průměr na 1 km  0,26 Kč Do 300 to takto bude pokračovat a i kdybych se do toho auta zamiloval jako ten blázen s tou oktávkou v článku a šel přes 300 tis, kdy se možná bude měnit DPF, turbo  a případně další díly. , tak 500 tis.  mě to stát nebude..

0/0
30.11.2014 12:13

M39i77c52h79a22l 74S60t67e81h84l64í66k 9504641371839

Každý tu na oktávku nadává,jaký že to je krupl,nikdo by ji nechtěl a přitom v ní jezdí půl republiky.Mám O II 2.0 TDI PD 125Kw,najeto právě 300 tis.podle recencí nejhorší motor,ale kromě filtru,který už je venku,a také nové turbo,si nemůžu stěžovat.Jo a zapomněl jsem vstřiky,ale ty dala Škoda na své náklady

+4/−1
21.11.2014 20:03

J14a77n 22J80e23m95e26l15k18a 1655420

hmm, takže odešlo vlastně všechno. filtr, vstřikovače, turbo. Jen setrvačník zbývá.

+9/−3
23.11.2014 7:59

P51e75t57r 20V26i73n32t23r25l46í14k 3916554441

odešlo Vám turbo a není si na co stěžovat? tak za ty peníze bych si teda stěžoval... ;-)

0/0
30.11.2014 12:01

J22a89n 19D70l58o35u86h13ý 7974339400779

tdi bez filtru euro III nema problem s 500000km pokud se k dieselu chovate,jak mate. Nejezdite pro rohliky 1,5km se studenym motorem, atd. SDi dokonce najede jeste vice pri stejnem zachazeni. Ovsem nove Tdi zacima narikat okolo 200000km...

0/0
21.11.2014 7:11

A56n69t43o60n47í71n 56S41e19b91e33r73a 7483928280519

Já si dělám servis 4 leté škody sám. Jednou za rok zajedu na diagnostiku, tam mi většinou nic nenajdou a pak si měním sám podle knížky co se má dělat. Letos mě roční servis auta stál 1500 kč. Letos jsem ani gumy nemusel kupovat.  A loni jen dvě nové na předek.

Každopádně přes 10 tisíc ročně jsem se za servis a díly na auto ještě nedostal. Ty cifry v tom článku jsou závratné.  8-o

+1/0
21.11.2014 4:13

L21u46k98á84š 66O45m11á15č16k44a 5581394551476

Každý nechce jezdit s autem, které podvozkově hraje na všechny strany a nevymění si ani filtry. Ale každému dle jeho gusta. Jen kvalitní gumičky do stěračů (Bosch) stojí litr, a rád je každý rok vyměním. Rozdíl ve stírání je totiž značný.

+2/−2
24.11.2014 18:15

J77i34ř79í 47S27c61h79w64a98c42h 8458234358306

;-)mě gumičky za dvě kila vydrží 5 let....

+1/0
27.11.2014 0:03

L66u45k31á65š 17O44m90á60č33k54a 5211204681376

Asi si každý pod kvalitním stíráním představujeme zcela něco jiného. Nevadí. :-)

+2/0
27.11.2014 0:07

M53a12r22t26i85n 71H23á98j92e10k 9747656710567

Teď nevím, kdo koho kvalitně setřel.

0/0
27.11.2014 13:51

R47a66d48o52v20a79n 48D70l22u92g32o20s56z 3276101358366

A teď hlavní otázka, která v článku i s odpovědi schází. Vyplatí se, ekonomický, udržovat vůz s náklady x násobně vysokými oproti bazální údržbě? Pokryje prodejní cena tyto nadbytečné náklady luxusu? 

Obávám se, že nikoliv.

+1/−2
20.11.2014 18:35

P17e91t51r 20H95o29r29á36k 1639173679514

Nevím v čem by ty násobně vyšší náklady měly spočívat. Jestli udržuju auto při 200.000 km, nebo 500.000 km je při bezporuchovém průběhu nákladné v podstatě stejně.

+2/0
20.11.2014 20:45

L31u90k50á72š 43V22e66v15e67r10k88a 1887826890

to není tak úplně pravda, na 500tkm je už často potřeba měnit i takové věci na které se při 200tkm nemusí šáhnout..

0/0
27.11.2014 1:13

J29a92n 75M24a95j97z67n73e66r 1726297466512

supr ještě podpořte bazarníky, co stáčí - však to není poznat

+2/0
20.11.2014 10:59

J46a29r26o56s72l79a28v 89K11a81d46l22e14c 5421299672171

Tak je otázkou, zda je výhodnější držet starší vůz nebo mít neustále nový v záruce. Dnes již se zdá výhodnější i pronájem... (odmítám servis v garáži)...

Při provozu stále nového vozu mne Škodovky stály pouze benzín, olej, brzdovku, ostřikovače, gumy, roční servis se zárukou mobility(500Kč) a povinné a havarijní pojištění.

Starší vůz mne stojí po záruce 5 až 10 tisíc ročně na servisu a výměně dílů dle záruky mobility a s přibývajícími roky se to stupňuje (výměna airbagů....)... (zase klesá havarijní pojištění).

Při pronájmu zaplatím v dnešní době 4-6 tisíc měsíčně (50-70tis ročně) a jsem vysmátý neustále s novým vozem - platím jen benzin...;-D

+1/−2
20.11.2014 9:46

J61i36n15d10ř35i59c48h 20Š68k83o57p33e76k 4525951690305

pokud to srovnám jednoduše, musí být pronájem vždy dražší, protože pokud si náklady platím sám, stojí mě to co zaplatím v servisu, pokud mi to zajišťuje leasingovka nebo podobný, stojí mě to co zaplatí v servisu + její režie.

+2/−1
20.11.2014 9:58

V85l51a52d26i18m63í98r 27H21r39u12b90ý 1644481157592

+ ještě zisk té leasingovky, který není malý.

.

Pronájem je ekonomický nesmysl, zvlášť pro soukromníka, který najede 10 tisíc km ročně. Když si koupí 1-2 roky staré auto (s nájezdem do 50tkm), tak mu 5 let vydrží bez jakéhokoliv servisu, kromě pravidelných prohlídek a výměn oleje. U pronájmu by za tu doby zaplatil víc, než je plná cena nového auta.

+2/−1
20.11.2014 10:17

J69a67r20o46s46l92a65v 17K61a21d44l42e77c 5141929252441

Ať se děje, co se děje stojí Vás to stále jen ten pronájem a máte stále nový vůz, neplatíte ani havarijní pojištění ani povinné, ani gumy, ani servis... ani výměnu oleje... za deset let zaplatíte 500-700tisíc a přitom každý rok máte nové auto - tedy deset aut za těch deset let a hlavně žádné starosti...;-DPokud nemáte problém s tím, že to auto Vám nepatří;-D;-D;-D

+1/−2
20.11.2014 10:25

V22l42a26d63i86m52í71r 15H81r24u30b45ý 1284131447522

To jste si trošku zapřeháněl. Máte vůz až 2 roky starý, nesmíte překročit stanovený nájezd km (jinak platíte jako mourovatý) a nesmíte auto vracet s žádným poškozením (jinak opět platíte jako mourovatý) - a zkuste za 2 roky nemít žádnou oděrku z nějakého parkoviště. Že si nemůžete si moc vybírat výbavu a gumy musíte vzít, jaké vám přidělí, to už je jen "detail".

.

Teď jsem dělal srovnání různých variant financování pro auto střední třídy v ceně 550 tisíc Kč. TCO za 5 let v případě úvěru je 785 tisíc Kč (jsou v tom veškeré náklady, včetně pojištění a pětileté záruky), v případě operativního leasingu je TCO za 5 let 1.110.000 Kč. pro flotilu 10 aut je to za 5 let rozdíl přes 3 miliony v neprospěch nájmu - a tři miliony mít, nebo nemít ...

+2/−1
20.11.2014 11:02

J73a17r84o85s33l82a91v 84K44a63d96l29e66c 5491169462861

Mám vozy nové a mohl jsem si vybírat a opravdu je to tak jak jsem popsal. Bohužel asi pro Vás, jedná se o Škodovky. Kilometrový nájezd je pravda, jinak jakékoli poškození jde přes pojišťovnu - u mne bez spoluúčasti... auta měním po roce (je to nasmlouvané).. o odkup se nemusím starat...

Výsledek: Každý rok obměna každého automobilu za nové... za deset let deset vozů bych si nepořídil...;-D

+1/−2
20.11.2014 11:35

V15l87a94d81i24m47í40r 64H78r45u71b42ý 1174981887142

Takže zjevně máte nějakou VIP smlouvu, protože standardně škodovka takové podmínky ani ceny nenabízí - pokud ano, dejte sem na ně odkaz.

.

Jinak pořád nevidím žádnou výhodu, kromě toho "každý rok mám nové auto", na což musím říct - a k čemu vám to je? Do servisu to musíte stejně vozit a objednávat vy osobně, pojistné události musíte s pojišťovnou řešit taky vy, jediný rozdíl je v tom, že místo konkrétních faktur za skutečně spotřebované služby, platíte měsíční paušál. Ale starat se musíte úplně stejně, jen to auto není vaše.

.

Jinými slovy, to "bez starostí" vlastně vůbec bez starostí není, tak za co si připlácíte těch cca 30% navíc!?

+1/−1
20.11.2014 12:19

J95a17r38o20s39l49a41v 28K32a55d52l47e41c 5171839582711

Mám normální smlouvy jaké jsem si nasmlouval. A nemám starosti, které uvádíte... vím, že za paušální pro mne přijatelné částky nemám, žádné další výdaje z důsledku provozu aut a mimořádných událostí... v ceně jsou i náhradní vozidla po dobu opravy a veškerý servis včetně pneumatik...;-D Po roce provozu mohu vůz odkoupit nebo ho vrátit a vzít si bez dalších nákladů nový...;-D;-D;-D

0/−1
20.11.2014 17:52

O60n38d63ř77e34j 70N48o91v28á23k 9487724309899

Náhradní vůz po dobu opravy už začíná být běžný standard ...

0/0
28.11.2014 15:10

M29a76r45t19i38n 57N45e22r65m55u76t 9587687938919

ještě horší je, že kdejakou oděrku při parkování (třeba nezaviněnou) musí řešit přes policajty, protože se jedná o poškození třetí osoby

0/0
30.11.2014 11:00

K32a70m61i22l 70S55c70h34w35a71g46e89r 3273216355916

Tak za to bych měl tak 5-7 aut vlastních. Resp. cca 1,5 auta včetně servisu a paliva ;-)

0/0
29.11.2014 0:54

P55a12v64e33l 69N95e96d54ě11l35a 5486720174111

je to stejné jako u pojištění. Podle mě ve zde zmíněném článku, by se to vyplatilo (nájezd opravy atd.) Ale pak samozřejmě uloví i pár takových, kteří najedou 10-15 tis.km ročně a míň a utěch jsou náklady daleko nižší...

0/0
21.11.2014 1:51

M74a11r54e10k 94J52a86n59e59č44k57a 1517196473901

Tak nevím, jestli jste nějak na tom hmotně zainteresován, nebo jste ve škole, když se probírali základní počty zrovna chyběl a nebo si děláte legraci. Při ceně vašeho pronájmu 4 - 6 000kč / 1 měsíc zaplatíte za 1 rok 48 - 72 000kč. Za servis staršího vlastního vozu uvádíte ročně 5 až 10 tisíc kč. Takže kdyby vás stál servis staršího auta 10 000kč / 1 rok (834kč / 1 měsíc), tak rozdíl je 38 - 62 000kč v neprospěch pronájmů. Takže kdo je potom tady ten vysmátej, vaše osoba nebo ta, která vám ten automobil pronajímá? ;-) Máte vlastně hezký pocit, že máte každý rok nové auto, i když ve skutečnosti nemáte nic, pouze se v něm za podmínek pronájmu mnohdy omezený i km nájezdem můžete pouze vozit a to se fakt vyplatí ;-D

+3/0
20.11.2014 13:34

J67i27n11d39ř63i31c56h 13Š70k31o36p72e16k 4215441170965

vysmátá je leasingovka, která má zisk a ještě dobrý pocit, jak se jí hejla podařilo přesvědčit, že je to vlastně on, kdo vydělává

+3/0
20.11.2014 17:35

J26a34r95o44s45l27a25v 82K15a94d51l30e74c 5271859592621

Musíte započítat také povinné a havarijní pojištění... servisní periody se Vám budou prodražovat... v případě vlastnictví vozu Vás v případě krádeže nebo totální likvidace vyplatí tím způsobem, že nový vůz z toho nepořídíte... v případě pronájmu jste stále vysmátý...;-D;-D;-D

0/−2
20.11.2014 17:56

J43a18n 46K42o53n79v28a97l83i77n68k79a 5790481241375

Původní vstřiky? To při kvalitě české nafty nezní věrohodně. Leda pokud by od začátku přidávali aditiva.

0/0
20.11.2014 9:35

J84a51r56o32s10l85a56v 57K35a14d81l94e13c 5491239522771

Když o vůz pečujete, tak nekupujete podezřelou naftu... ale zajedete pro dražší palivo do Shellu...

0/−6
20.11.2014 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.